+ Reply to Thread
Page 2 of 4 1 2 3 4
Results 11 to 20 of 36

Thread: ما يجب مراعاته لنجاح عملية سحب الارباح من شركة Insta Forex

• Thread Tools
  1. #11 Collapse post
    amine saddiki is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    127 USD
    Thanks
    1
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    اخي الفاضل كلامك صحيح بس انا اري ان لابد ان يكون السحب من نفس الايميل المسجل به حسابك علي انستا ونفس ايميل المنتدي

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

2. The Following 2 Users Say Thank You to amine saddiki For This Useful Post:

magdy mahmud(03-28-2018), muhammdmr(03-28-2018)

3. #12 Collapse post
    migoo is offline
    عضو ماسى Array
    1 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    90 USD
    Thanks
    797
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اختي الكريمه احب ان اشكرك
    علي هذا الموضوع الرائع وما به من معلومات مهمه عند سحب الارباح
    جزاكي الله كل خير

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

4. The Following 3 Users Say Thank You to migoo For This Useful Post:

abdallah.2017(03-24-2018), magdy mahmud(03-28-2018), muhammdmr(03-28-2018)

5. #13 Collapse post
    Faroukb is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    7 USD
    Thanks
    31
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    السلام عليكم اخي شكرا جزيلا على المعلومات القيمة و جعلها الله في ميزان حسناتك و ادعو الله ان يوفقني و يوفق الجميع لأنصل الى يوم نحقق فيه انشاء الله احلامنا و نحصل على دخل يعيننا في حياتنا حقا موضوعك ليس ثريا بالمعلومات فحسب ايضا وجدته محفزا بالتوفيق

6. The Following 2 Users Say Thank You to Faroukb For This Useful Post:

Gehad Anwar(03-29-2018), muhammdmr(03-28-2018)

7. #14 Collapse post
    Gehad Anwar is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    228 USD
    Thanks
    1,970
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by amine saddiki
    اخي الفاضل كلامك صحيح بس انا اري ان لابد ان يكون السحب من نفس الايميل المسجل به حسابك علي انستا ونفس ايميل المنتدي
    مش شرط والله يا اخي العزيز وانا جربتها اكتر مكن مرة في حسابات قديمة وكانت الايميلات مختلفة والسحب كان بيتم على بنوك اليكترونية بالكتير يومين
    الشركة بتاخد وقت بس في مراجعة نشاط الحساب والعمليات على ما اعتقد .. اضافة الى ان التوقيت مهم جدا بالنسبة لزخم العمليات للعملاء مش اكتر

8. The Following 2 Users Say Thank You to Gehad Anwar For This Useful Post:

magdy mahmud(03-28-2018), muhammdmr(03-28-2018)

9. #15 Collapse post
    muhammdmr is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    442 USD
    Thanks
    4,918
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اهلا بك اختى الكريمه
    الحقيقه ان اول مره اتعامل علي هذا المنتدي وشركه انيستا وقلقان من شروط الشركه لاي يسبب ما يحدث غلق للحساب رغم الايجابيات التي قراتها كثيرا ولا اعلم اذا كان لي حساب اخر فتح بالغلط دون ربطه بالمنتدي هل تعتبره هذا احتيال مني ورغم راسلت الدعم الفني وطلبت منهم غلق الحساب وشرحت له المشكله الا انه قال لي ان الحساب سوف يغاق بعد 90 يوم من عدم استخدامي له ولم يجاوني بالافاده الكامله عن المشكله في وجود حسابين باسمي وبنفس الايميل علي اينستا فوركس
    Name:  download (7).jpg
Views: 12
Size:  11.2 KB

10. The Following 4 Users Say Thank You to muhammdmr For This Useful Post:

Gehad Anwar(03-28-2018), magdy mahmud(03-28-2018), Unregistered (2)

11. #16 Collapse post
    Gehad Anwar is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    228 USD
    Thanks
    1,970
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by muhammdmr
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اهلا بك اختى الكريمه
    الحقيقه ان اول مره اتعامل علي هذا المنتدي وشركه انيستا وقلقان من شروط الشركه لاي يسبب ما يحدث غلق للحساب رغم الايجابيات التي قراتها كثيرا ولا اعلم اذا كان لي حساب اخر فتح بالغلط دون ربطه بالمنتدي هل تعتبره هذا احتيال مني ورغم راسلت الدعم الفني وطلبت منهم غلق الحساب وشرحت له المشكله الا انه قال لي ان الحساب سوف يغاق بعد 90 يوم من عدم استخدامي له ولم يجاوني بالافاده الكامله عن المشكله في وجود حسابين باسمي وبنفس الايميل علي اينستا فوركس
    Attachment 27387
    لا تقلق يا اخي انا كان ليا اكتر من حساب طالما هم بنفس الاسم وتم تفعيلهم بنفس المستندات الحاملة لنفس اسمك فهي لا تعتبر مخالفة
    وحساباتي كانت متنوعة ما بين حسابات مرتبطة بعضوية المنتدى القديمة او حسابات حرة بدون بونص
    غلق الحسابات بيكون بسببين الاول حسابات بونص لشخصيات واسماء مختلفة من نفس الجهاز
    او انك تعمل عمليات هيدج على حسابات بونص ليك فدي مخالفة ايضا
    في حالة مخالفة شروط التداول بيتم خصم الارباح والابقاء على ارباح تعادل 10% من قيمة الايداع المبدأي

12. The Following 4 Users Say Thank You to Gehad Anwar For This Useful Post:

magdy mahmud(03-28-2018), muhammdmr(03-28-2018), Unregistered (2)

13. #17 Collapse post
    muhammdmr is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    442 USD
    Thanks
    4,918
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    تمام اختي الكريمه انا بتعامل حساب واحد وتم ربطه بالمنتدي ولم اتعامل علي حساب ايداع طالما في بونص يمكن تداوله
    بالنسبه لتفعيل الحساب شايفاه يتم ازاي بطريقه اسهل وهل في محاذير معينه تنصحي بعدم التعرض لها وبالنسبه لسحب الارباح هل في حد معين للارباح التي علي الاقل يتم سحبها ولا تسبب مشاكل
    شكرا لروحك الطيبه

14. The Following 2 Users Say Thank You to muhammdmr For This Useful Post:

Gehad Anwar(03-28-2018), magdy mahmud(03-28-2018)

15. #18 Collapse post
    Najmi is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    1052 USD
    Thanks
    12,692
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    مرحبا أخي الكريم
    لم أستطع قراءة الموضوع الأصلي لكن أهم نصيحة يمكن أن أقدمها لكم هنا هي أن لا تودعو أكثر من مبلغ 100 دولار .. إسمع مني
    تقبل مروري
    عليك أن تصدق أن أحلامك قابلة للتحقق .. عندما تؤمن بذلك يبحث عقلك عن وسائل يجعلها تتحقق .. فلا تجعل التردد يهزمك

16. الاعضاء التاليين يشكرون Najmi علي هذه المشاركة المفيدة

magdy mahmud(03-28-2018)

17. #19 Collapse post
    Gehad Anwar is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    228 USD
    Thanks
    1,970
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    [B]
    Quote Originally Posted by muhammdmr
    تمام اختي الكريمه انا بتعامل حساب واحد وتم ربطه بالمنتدي ولم اتعامل علي حساب ايداع طالما في بونص يمكن تداوله
    بالنسبه لتفعيل الحساب شايفاه يتم ازاي بطريقه اسهل وهل في محاذير معينه تنصحي بعدم التعرض لها وبالنسبه لسحب الارباح هل في حد معين للارباح التي علي الاقل يتم سحبها ولا تسبب مشاكل
    شكرا لروحك الطيبه
    هو افضل طريقة لتفعيل الحساب للمستويين الاول الافضل الباسبور والثانية البطاقة الشخصية او العكس بتعمل تصوير للمستندات بسكانر وترفعهم في الصيغه المتعارف عليها للصور
    ويستحسن طبعا انك ترفعهم في صباح يوم الاثنين او الثلاثاء صباحا في حدود 6 :10 صباحا بتوقيت جرينتش او من 8 :12 بتوقين القاهرة

مستندات التفعيل التي تقبل في الغالب
    المستوى الاول بيتطلب تحقيق الشخصية يعني مستند فيه اسمك اللي انت دخلته في فتح الحساب زي بطاقة شخصية او جواز سفر او رخصة قيادة او شهادة قيد عسكرية او شهادة اعفاء عسكرية حتى
    ونفس تاريخ الميلاد اللي مثبت في الاوراق الرسمية هو اللي تدخله برضوا في وقت فتح الحساب
    والمستوى الثاني بيكون مستند اثبات محل الاقامة وده عن طريق مستند من اللي بيتم قبولهم في المستوى الاول انت ما رفعتوش قبل كده للشركة يعني لو رفعت الشهادة بتاعة الجيش مثلا ترفع بعدها البطاقة الشخصية
    او جواز السفر في المستوى الثاني

اوالمستندات التالية بشرط انها ما تكونش قديمة يعني بالكتير تلات اشهر في الواقع يعني الافضل يكون قبل ما تتم 3 اشهر على اصدارها وتكون مختومه وموقعه

فاتورة خدمات ... كهربا او غاز بس لو مفيش ختم عليهم مش هتتقبل
    او كشف حساب بنكيمختوم وموقع وفيه العنوان مطابق للعوان المسجل في الحساب وباسمك طبعا اي من المستندات دي

وبالنسبة لحد سحب الارباح فلا اعتقد انها ليها حد معين او مرتبطة بحسابات او نسب معينه حسب تجاربي مع الشركة ... فقط الالتزام ببنود العقد مع الشركة وشروط التداول
    [
    /B]

18. الاعضاء التاليين يشكرون Gehad Anwar علي هذه المشاركة المفيدة

magdy mahmud(03-28-2018)

19. #20 Collapse post
    Gehad Anwar is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    228 USD
    Thanks
    1,970
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by Najmi
    مرحبا أخي الكريم
    لم أستطع قراءة الموضوع الأصلي لكن أهم نصيحة يمكن أن أقدمها لكم هنا هي أن لا تودعو أكثر من مبلغ 100 دولار .. إسمع مني
    تقبل مروري

من فضلك حاول مرة اخرى اعتقد انك ناقصك معلومات كتير عن الموضوع و بس اعتقد ان في حاليا مشكلة في المنتدى انا حاولت اوصل لموضوع اخر ولكن فشت للاسف ظهرت صفحة بيضاء وفيها ارقام
    اعتقد انها مشكلة عرضية وستحل قريبا ان شاء الله

20. الاعضاء التاليين يشكرون Gehad Anwar علي هذه المشاركة المفيدة

magdy mahmud(03-28-2018)

+ Reply to Thread
Page 2 of 4 1 2 3 4

Subscribe to this Thread (1)