+ Reply to Thread
Page 1 of 4 1 2 3 ...
Results 1 to 10 of 31

Thread: المخالفات في حملة البونص ... سواء بالنظام القديم او الجديد (شامل قدر الامكان)

• Thread Tools
  1. #1 Collapse post
    Gehad Anwar is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    228 USD
    Thanks
    1,970
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0

explaination المخالفات في حملة البونص ... سواء بالنظام القديم او الجديد (شامل قدر الامكان)

بسم الله الرحمن الرحيم

لكل من لا يستوعب المخالفات التي يقع بها في حملة بونص مقابل النشر بالمنتدى

سأحاول تبسيط المخالفة وعقوبتها ...

اولا لازم نوضح حاجة مهمة جدا ...نسخ المشاركات والاخبار وتقطيع الموضوع ميت حته في ميت موضوع علشان ما حدش بياخد باله

لا والله بياخدو بالهم

اصل حضرتك بتنسخ الموضوع حته حته وبتلزقه في موضوع جديد حتة حته

واللي بيراقب برنامج .. سينسور كده بيدور اول حاجة ورا عمليات اللزق او النسخ ... تاني حاجة في حجم الموضوع

بعد كده في مطابقة الموضوع من موضوعات تانية بمحرك بحث على الويب .. وده نظام شغال في المنتديات الاجنبي التابعة لانستا قبل ما ييجي هنا سنة

يعني جه هنا كمان بتطويراته

كونك انك بتنسخ ولسا مستمر شايف ان الموضوع كلام فارغ .. احب اقولك هي كل الحكاية بس استقرار البرمجيات الجديدة في المنتدى وبعد كده هيتم الحظر ما تقلقش

يعني استمريت شوية مش هتستمر على طول ...

ده بالنسبة للاعضاء اللي بينسخوا المشاركات ..

في ناس تانيه بقا اللي عاملين احالات مزيفة وعضويات الاحالات دي بتعمل موضوعات سبام .. لان نشر الردود محدود زي ما احنا عارفين ب 50 رد في اليوم

بشراكم ... مش هتعدي بردوا على الشركة وبكرة تشوفوا العقوبة هتبقى عاملة ازاي ...

المجموعة التالته بقا ... تحت عنوان مش قولتلك احنا شلة في بعضينا

دول عاملين بقا حاجة كده متطورة جدا وجميلة جدا الا وهي ... بيتفقوا مع بعض انهم يدخلوا في الموضوعات والردود بتاعة بعض ويعملوا لايك لبعض بسبب ومن غير سبب وفي الغالب ردودهم بتبقا قصيرة اصلا او منسوخة
    وكنت ببقا مستغربة ان الموضوع اللي انا تعبانه فيه ماعليهوش ولا شكرا واحدة والردود المنسوخة دي عليها شكر
    لغاية ما ناس ولاد حلال فهموني نظام الشلة ..

دي مخالفة يا اخوانا والنظام هيجبها وتندرج تحت بند التحايل وعقوبتها الغاء البونص

مش هتتحظروا اه .. بس الوقت اللي بتقضوه في النشر واللايك هتلاقوه مش جايب همه .. هباءً منثورا

فاستقيموا يرحمكم الله

لو لقيت رد واحد منسوخ ولا مالوش علاقة بالموضوع اللي بنناقشه هاعمل فيه بلاااااغ وانا بتابع مواضيعي على فكرة وشايفاكوا وعارفاكو

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

Approved

2. The Following 7 Users Say Thank You to Gehad Anwar For This Useful Post:

almajek22(04-25-2018), forone(04-21-2018), hussein1985(04-25-2018), MohamedAhmed1973(04-23-2018), muhammdmr(04-21-2018), noura n(04-21-2018), Unregistered (1)

3. #2 Collapse post
    Gehad Anwar is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    228 USD
    Thanks
    1,970
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    شايفة مشاهدات للموضوع بس مش شايفة ولا مشاركة يعني .. قرار عام بالتجاهل مثلا
    طب تمام ... ياريت الناس ما تزعلش بقا وتقول ما كنتش اعرف

وما سمعتش ومحدش قال لي

وانا هافضل ارفع في الموضوع واثبت لينك الموضوع عندي بعنوانه في صفحتى الشخصة بالمنتدى

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

4. The Following 3 Users Say Thank You to Gehad Anwar For This Useful Post:

annas(04-21-2018), muhammdmr(04-21-2018), Unregistered (1)

5. #3 Collapse post
    noura n is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    5 USD
    Thanks
    2
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by Gehad Anwar
    بسم الله الرحمن الرحيم

لكل من لا يستوعب المخالفات التي يقع بها في حملة بونص مقابل النشر بالمنتدى

سأحاول تبسيط المخالفة وعقوبتها ...

اولا لازم نوضح حاجة مهمة جدا ...نسخ المشاركات والاخبار وتقطيع الموضوع ميت حته في ميت موضوع علشان ما حدش بياخد باله

لا والله بياخدو بالهم

اصل حضرتك بتنسخ الموضوع حته حته وبتلزقه في موضوع جديد حتة حته

واللي بيراقب برنامج .. سينسور كده بيدور اول حاجة ورا عمليات اللزق او النسخ ... تاني حاجة في حجم الموضوع

بعد كده في مطابقة الموضوع من موضوعات تانية بمحرك بحث على الويب .. وده نظام شغال في المنتديات الاجنبي التابعة لانستا قبل ما ييجي هنا سنة

يعني جه هنا كمان بتطويراته

كونك انك بتنسخ ولسا مستمر شايف ان الموضوع كلام فارغ .. احب اقولك هي كل الحكاية بس استقرار البرمجيات الجديدة في المنتدى وبعد كده هيتم الحظر ما تقلقش

يعني استمريت شوية مش هتستمر على طول ...

ده بالنسبة للاعضاء اللي بينسخوا المشاركات ..

في ناس تانيه بقا اللي عاملين احالات مزيفة وعضويات الاحالات دي بتعمل موضوعات سبام .. لان نشر الردود محدود زي ما احنا عارفين ب 50 رد في اليوم

بشراكم ... مش هتعدي بردوا على الشركة وبكرة تشوفوا العقوبة هتبقى عاملة ازاي ...

المجموعة التالته بقا ... تحت عنوان مش قولتلك احنا شلة في بعضينا

دول عاملين بقا حاجة كده متطورة جدا وجميلة جدا الا وهي ... بيتفقوا مع بعض انهم يدخلوا في الموضوعات والردود بتاعة بعض ويعملوا لايك لبعض بسبب ومن غير سبب وفي الغالب ردودهم بتبقا قصيرة اصلا او منسوخة
    وكنت ببقا مستغربة ان الموضوع اللي انا تعبانه فيه ماعليهوش ولا شكرا واحدة والردود المنسوخة دي عليها شكر
    لغاية ما ناس ولاد حلال فهموني نظام الشلة ..

دي مخالفة يا اخوانا والنظام هيجبها وتندرج تحت بند التحايل وعقوبتها الغاء البونص

مش هتتحظروا اه .. بس الوقت اللي بتقضوه في النشر واللايك هتلاقوه مش جايب همه .. هباءً منثورا

فاستقيموا يرحمكم الله

لو لقيت رد واحد منسوخ ولا مالوش علاقة بالموضوع اللي بنناقشه هاعمل فيه بلاااااغ وانا بتابع مواضيعي على فكرة وشايفاكوا وعارفاكو

موضوعك مفيد وهو نصيحة للاشخاص اللى بيعملوا كده حتى لا يتمادوا فى الموضوع وانا شفت ردود زى دى كتير هنا
    انا لسه جديدة وبحاول التزم بالقواعد بس هل الردود القصيرة لا يحتسب عليها البونص هل يلزم ان الرد يكون طويل ؟

6. The Following 3 Users Say Thank You to noura n For This Useful Post:

Gehad Anwar(04-21-2018), Unregistered (2)

7. #4 Collapse post
    Gehad Anwar is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    228 USD
    Thanks
    1,970
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by noura n
    موضوعك مفيد وهو نصيحة للاشخاص اللى بيعملوا كده حتى لا يتمادوا فى الموضوع وانا شفت ردود زى دى كتير هنا
    انا لسه جديدة وبحاول التزم بالقواعد بس هل الردود القصيرة لا يحتسب عليها البونص هل يلزم ان الرد يكون طويل ؟

حسب الحملة الاساسية لازم الرد يكون سطرين من غير السلام عليكم ورحمة الله والشكر والمجاملات ... مش ممنوع انك تكتبيهم بس تكون المشاركة اللي في سياق الموضوع
    ومرتبطة بيه طولها سطرين او على الاقل معدية 120 حرف حسب ما زمان كانوا بيقولوا ... بس ما تكونش منسوخة او مكررة

8. الاعضاء التاليين يشكرون Gehad Anwar علي هذه المشاركة المفيدة

noura n(04-21-2018)

9. #5 Collapse post
    manotripleewry is offline
    خبير فوركس مصر Array
    قابلت الضيوف
    1 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    395 USD
    Thanks
    11
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    ياريت بقا الكل يعرف الكلام ويلتزم بيه كويس
    لان كل فتره بنلاقى ناس بتسال ليه البونص مش بيتحسب
    وهو مش فاهم ان اكيد عمل حاجه مخالفه للقوانين عشان كدا متحسبش

10. The Following 4 Users Say Thank You to manotripleewry For This Useful Post:

annas(04-21-2018), Gehad Anwar(04-21-2018), Unregistered (2)

11. #6 Collapse post
    annas is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    64 USD
    Thanks
    54
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    طب سؤال مفيش ولا واحد راضي يجوبني عليه انا
    لو علقت على موضوع ومفيش حد عملي شكرا هل بيحتسب ولا لا وانا هل ولا بد اعمل شكرا ولا مش شرط

12. The Following 2 Users Say Thank You to annas For This Useful Post:

Gehad Anwar(04-21-2018), muhammdmr(04-21-2018)

13. #7 Collapse post
    muhammdmr is offline
    خبير فوركس مصر Array
    Accrued Payments
    442 USD
    Thanks
    4,918
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    الحقيقه موضوعاتك واقتراحاتك مميزه بشكل مميز وتنسيق تستحقي عليه بالطبع تقييم وكما ذكرت التحايل في الغالب مجهود منثور لا يجدي ولا يثمن من جوع ولكن هناك ايضا خلل يجب ان تعمل الشركه عليه ليستقيم عليه الاعضاء وكنت اتمني ان لا اري هذا الخلل حتي استطيع ان اشارك بشكل سليم فاذا نظر اي عضو لعدد مشاركاته لهذا الشهر لا يعلم ايهما تم تقييمه بشكل سليم وايهما لا حتي يعلم حجم الخطأ علي مشاركاته ويعيد تصحيحها وبالتالي يعلم حجم البونص الذي سيصله كل شهر حتي لا نتفاجأ جميعا ببونص قليل جدا لا نستطيع ان نفتح به صفقه ويحدث اللغط بين الاعضاء بين مؤيد وبين معارض وفي الغالب الكل هيعارض لانه من البدايه لم يتم التوجيه بشكل سليم

14. The Following 2 Users Say Thank You to muhammdmr For This Useful Post:

annas(04-21-2018), Gehad Anwar(04-21-2018)

15. #8 Collapse post
    Gehad Anwar is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    228 USD
    Thanks
    1,970
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by annas
    طب سؤال مفيش ولا واحد راضي يجوبني عليه انا
    لو علقت على موضوع ومفيش حد عملي شكرا هل بيحتسب ولا لا وانا هل ولا بد اعمل شكرا ولا مش شرط

أولا الرد لازم يكون ماشي مع قوانين الحملة الاساسية ومفيهوش مخالفات .. سطرين وفي سياق الموضوع وبناء ومفيد ومش منسوخ ولا مكرر
    فبيتحسب لك قيمته حسب القسم في اقسام ب 10 سنت واقسام فرعية ب 5 سنت واقسام من غير خالص بس اللايك فيها بيتحسب حسب تقديرات الشركة

اما اللايك ده بقا فليه حساب تاني خالص يعني بس نسبة حصولك على لايك او تقييم بتعلى مع المشاركات وتفاعلك بلايك وتقييم الموضوعات اللي بتدخلها ومشاركات الاخرين

16. الاعضاء التاليين يشكرون Gehad Anwar علي هذه المشاركة المفيدة

annas(04-21-2018)

17. #9 Collapse post
    annas is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    64 USD
    Thanks
    54
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    بس في ناس وصلهم البونص ناقص يعني على كل 50 تعليق تاخد 5دولار صح ولا ايه نظام 0.10 الي بتزيد عندي في Accumulated bonus انا مكتوب امامها الان 49.50 هل ده الي حخدو اخر الشهر ولا حيتخصم منو وشكرا على المساعدة

18. الاعضاء التاليين يشكرون annas علي هذه المشاركة المفيدة

Gehad Anwar(04-22-2018)

19. #10 Collapse post
    forone is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    30 USD
    Thanks
    22
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    والله انا على الرغم انى لسه ماليش كتير على المنتدى بس فعلا لاحظت اغلب المخالفات المذكوره والملاحظ ان نسبه مش قليله من الناس داخله تجمع بونص عن طريق اضافة كلام مالوش معنى من الاساس او لايتعلق بالمواضيع المشارك فيها انا مقدر ان ناس كتير عاوزه تجمع بونص وتشتغل خصوصا مع حجم البونص القليل بس كل شىء بالعقل حلو نستفيد بالبونص ومنضيعش باقى الاعضاء

20. الاعضاء التاليين يشكرون forone علي هذه المشاركة المفيدة

Gehad Anwar(04-22-2018)

+ Reply to Thread
Page 1 of 4 1 2 3 ...

Subscribe to this Thread (1)