Closed Thread
Page 2 of 3 1 2 3
Results 11 to 20 of 26

Thread: Gbp\usd الاستراتيجية الرقمية

• Thread Tools
  1. #11 Collapse post
    maaado is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    43 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    فكرة جيدة جدا
    استراتيجية بسيطة
    شكرا

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

2. #12 Collapse post
    theozo is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    90 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by lovemoon
    طيب سؤال لك اخي الكريم
    ليه مش تحول الاستراتجية الرقمية
    الي اكسبرت حتي تسهل عليك الوقت
    اخي الكريم هذا مجرد هيكل للاستراتيجية و الاستراتيجية لسة فاضل عليها شوية تعديلات بسيطة و ان شاء الله جاري عمل اكسبيرت لها

Quote Originally Posted by Amer_alajalen
    فكرة ممتازة
    ولكن بحاجة الى تعديل بسيط
    وهو الفترة بين فتح كل من الصفقتين 35 للاعلى و 35 للاسفل
    فقد يخترق السعر هذه النقطة ويضرب الستوبلوز
    باحتمالية 50% والحل لزيادة فرصة نجاح هذه الاستراتيجيية
    هي قياس التغيير بين قمة وقاع المقاومة والدعم
    بهذه الحالة نقلل فرصة ضرب الاستوب
    فكرة جيدة اخي لكن الاستراتيجية فيها نظام مضعفات بحيث لو ضرب الاستوب لوز بيتم فتح امر بعقد مضاعف و سوف اوضحه قريبا ان شاء الله

Quote Originally Posted by mohamedsous
    مشكور اخي الكريم علي اىلاستيراتيجيه لكن الاستوب ضعف الهدف دا في حد ذاته مشكله يعني لو انت خسرت مره لازم تكسب مرتين علشان ترجع الفلوس اللي خسرتها وبعدين تبدأ تكسب وانا لا احبذ ذلك بالتوفيق لك
    كلامك صح اخي بس في الحقيقة ان صاحب الموضوع نشر الاستراتيجية و هي مازالت لم يتم اكتمالها و علي الرغم ان اشار الي اسمي اني صاحب الاستراتيجية هو ليس لهو الحق في نشرها . اما عن الاستوب لوز ضعف التارجيت فاحب اقول لحضرتك ان الاستراتيجية فيها نظام مضاعفات بحيث يفتح امر مضاد بحجم عقد مضاعف و سوف يتم التوضيح اكثر قريبا فور الانتهاء منها .

Quote Originally Posted by hossam
    استخدم مؤشر القناه السعريه سوف يظهر لك المقاومات والدعوم للزوج
    انا احاول فيها لاخر الشهر لاستخدامها في الشهر القادم
    يتارة حضرتك بتجرب فيها لاخر الشهر و لا مستني انك تاخد باقي المعلومات عشان برده تنشرها من غير اذن

للاسف انا لم اجرب الاكسبرت ولا اعرف طريقه عمله لاني لم استخدمه كنت دائما احب استخدام التجاره اليدويه
    ولا استخدم اكسبرت اي تاجر اخر احب ان اعتمد علي ذاتي في التجاره
    وان تنفيذ الاستراتجيه لا ياخذ وفت غير دقيقه واحده كما احب ان اتبع الاحداث في السوق
    لو تستطيع تعليمي كيفيه عمل الاكسبرت ابعتلي لينكات تسهل شرح عمله
    ولك جزيل الشكر
    كلام حضرتك متناقض جدا منين حضرتك بتحب التجارة اليدوية و منين عاوز تتعلم برمجة الاكسبرتات. الحاجة التانية لو نيتك انك تنشر الموضوع عشان تنشر العلم و الناس تستفيد علي الرغم انك ما اخدتش اذن مني و اكتفيت بذكر اسمي في بداية الموضوع. ليه مبلغتش الناس ان انا فعلا بعمل اكسبرت للاستراتيجية و ليه اقتصرتها علي زوج واحد فقط مع انك عارف باقي الازواج .ولا هو انت بتاخد جزء من الاستراتيجية عشان يبان انك عملت حاجة حصري و خلاص؟؟؟؟؟

بسم الله الرحمن الرحيم
    اولا الاستراتيجيه انا اقوم بالتجربه عليها
    وهي من انشاء اوزو الخاص
    فكره الاستراتيجيه ببساطه انك لا تعتمد علي اي مؤشرات
    انما تقوم بعمل علي فريم الساعه امر معلق علي مسافه 35نقطه بعد اغلاق شمعه الساعه الاولي في اليوم
    شراء
    ثم للاسفل 35نقطه
    ثم وضع امر ملعق بيع
    بهدف 10نقط
    وتوقف خساره 20 نقطه في الجانبين
    حاولوااااااااا فيها ياشباب اي تعديل راسلوني علي الشات الخاص
    استاذي الفاضل اولا حضرتك مذكرتش الامر المعلق بيكون علي بعد 35 نقطة منين؟ بمعني هل بمعني 35 نقطة من سعر الافتتاح ولا الاغلاق و لا الهاي ولا اللو و الاجابة احب انا اقولها و هي سعر الاغلاق

وبكدة في اثباتين ان الاستراتيجية بتاعتي و هما اعتراف حضرتك لما ذكرت اسمي في الموضوع و التعديل الحضرتك نسيت تحطه و انا صلحتهولك.

المشكلة مش مشكلة ان الاستراتيجية بتاعة مين لكن المشكلة هو انك تنشر حاجة مش بتاعتك بدون اذن و كمان ترد علي استفسارات الاعضاء و يا ريت الرد كان مفيد . انا كدة كدة كنت ههحطها بعد ما انتهي منها .

ولذلك بطلب من المشرف ان يغلق الموضوع و يتخاذ الاجراءات الازمة مع العضو وذلك للاسباب التالية :

1* ان العضو قام بنشر استراتيجية غير كاملة مما يؤثر علي المتاجرين بالسلب اذا استخدموها
    2* وان العضو قام بالنشر بدون اذن صاحب الاستراتيجية وهذا يعتبر انتهاكاً للحقوق
    ايها الفوركس انت تملك المال و انا املك العلم الذي يروضك . اذن انا اغنى منك
    ..
    the ozo

3. #13 Collapse post
    mdgazy is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    50 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    الســـلام عليكــم ..
    ممكن يا أخي الكريم لو تكرمت تشرح بمثال و أرقام ..
    يعني مثلا لو شمعة الساعة الأولى في اليوم أغلقت على 1.6100 أعلق أوامر الشراء و البيع فين بالظبط ؟؟

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

4. #14 Collapse post
    kingptc is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    24 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    لو كان ليها اكسبرت كانت ريحت وارتاحت
    استراتيجية جيدة اتمنى من الاخوان ايجاد اكسبرت يعمل بها

5. #15 Collapse post
    theozo is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    90 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by theozo

اخي الكريم هذا مجرد هيكل للاستراتيجية و الاستراتيجية لسة فاضل عليها شوية تعديلات بسيطة و ان شاء الله جاري عمل اكسبيرت لها

فكرة جيدة اخي لكن الاستراتيجية فيها نظام مضعفات بحيث لو ضرب الاستوب لوز بيتم فتح امر بعقد مضاعف و سوف اوضحه قريبا ان شاء الله

كلامك صح اخي بس في الحقيقة ان صاحب الموضوع نشر الاستراتيجية و هي مازالت لم يتم اكتمالها و علي الرغم ان اشار الي اسمي اني صاحب الاستراتيجية هو ليس لهو الحق في نشرها . اما عن الاستوب لوز ضعف التارجيت فاحب اقول لحضرتك ان الاستراتيجية فيها نظام مضاعفات بحيث يفتح امر مضاد بحجم عقد مضاعف و سوف يتم التوضيح اكثر قريبا فور الانتهاء منها .

يتارة حضرتك بتجرب فيها لاخر الشهر و لا مستني انك تاخد باقي المعلومات عشان برده تنشرها من غير اذن

كلام حضرتك متناقض جدا منين حضرتك بتحب التجارة اليدوية و منين عاوز تتعلم برمجة الاكسبرتات. الحاجة التانية لو نيتك انك تنشر الموضوع عشان تنشر العلم و الناس تستفيد علي الرغم انك ما اخدتش اذن مني و اكتفيت بذكر اسمي في بداية الموضوع. ليه مبلغتش الناس ان انا فعلا بعمل اكسبرت للاستراتيجية و ليه اقتصرتها علي زوج واحد فقط مع انك عارف باقي الازواج .ولا هو انت بتاخد جزء من الاستراتيجية عشان يبان انك عملت حاجة حصري و خلاص؟؟؟؟؟

استاذي الفاضل اولا حضرتك مذكرتش الامر المعلق بيكون علي بعد 35 نقطة منين؟ بمعني هل بمعني 35 نقطة من سعر الافتتاح ولا الاغلاق و لا الهاي ولا اللو و الاجابة احب انا اقولها و هي سعر الاغلاق

وبكدة في اثباتين ان الاستراتيجية بتاعتي و هما اعتراف حضرتك لما ذكرت اسمي في الموضوع و التعديل الحضرتك نسيت تحطه و انا صلحتهولك.

المشكلة مش مشكلة ان الاستراتيجية بتاعة مين لكن المشكلة هو انك تنشر حاجة مش بتاعتك بدون اذن و كمان ترد علي استفسارات الاعضاء و يا ريت الرد كان مفيد . انا كدة كدة كنت ههحطها بعد ما انتهي منها .

ولذلك بطلب من المشرف ان يغلق الموضوع و يتخاذ الاجراءات الازمة مع العضو وذلك للاسباب التالية :

1* ان العضو قام بنشر استراتيجية غير كاملة مما يؤثر علي المتاجرين بالسلب اذا استخدموها
    2* وان العضو قام بالنشر بدون اذن صاحب الاستراتيجية وهذا يعتبر انتهاكاً للحقوق
    هو انا عاوز اعرف المشرف فين هل هو مش شايف البيحصل ولا شايف و عامل نفسه مش هنا ولا هو خلاص المنتدي مبقاش في ظبط وربط الا في حكاية البونص؟؟؟؟
    اوك انا عن نفسي ممتنع عن المشاركة في المنتدي لحد ما المشرف او اي مسؤل يخش يرد و هبعت اكلم الشركة الراعية تيجي تشوف المهزلة البتحصل بالاضافة اني هنشر الكلام ده في كل المنتديات التانية .
    شكرا...
    ..
    the ozo

6. #16 Collapse post
    silverfox is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    1663 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    هو انا عاوز اعرف المشرف فين هل هو مش شايف البيحصل ولا شايف و عامل نفسه مش هنا ولا هو خلاص المنتدي مبقاش في ظبط وربط الا في حكاية البونص؟؟؟؟
    اوك انا عن نفسي ممتنع عن المشاركة في المنتدي لحد ما المشرف او اي مسؤل يخش يرد و هبعت اكلم الشركة الراعية تيجي تشوف المهزلة البتحصل بالاضافة اني هنشر الكلام ده في كل المنتديات التانية .
    شكرا...
    هاو فين المشكله اخى الكريم
    دى استراتيجية لسه مخلصتش فين المشكله؟
    لو حضرتك مش عاوز تتاجر بيها متتاجرش

7. #17 Collapse post
    Cayote is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    70 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    شكرا لك اخي الكريم
    + ممكن توضيح بالصور لو سمحت للمبتداين مثلي

8. #18 Collapse post
    مسلم is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    17 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ، كيف الحال شباب منتدئ فوركس شكرا اخي عل الاستراتيجية

وانا احسبني من المتابعين لمدى قوة الاستراتيجية وتقبل منا الاسئلة

9. #19 Collapse post
    theozo is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    90 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by silverfox
    هاو فين المشكله اخى الكريم
    دى استراتيجية لسه مخلصتش فين المشكله؟
    لو حضرتك مش عاوز تتاجر بيها متتاجرش
    يا استاذي الفاضل هو حضرتك الفهمتوا ان انا الاستراتيجية مش عجباني ؟
    الانا بقوله ان انا صاحب الاستراتيجية الاصلي و الاستراتيجية اتنشرت دون اذن مني و ده يعتبر انتهاك لحقوق الملكية و صاحب الموضوع اشار ان الاستراتيجية بتاعتي لكن ده ميدلهوش الحق انه ينشرها ارجو ان يكون قصدي وصلك
    ..
    the ozo

10. #20 Collapse post
    silverfox is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    1663 USD
    Thanks
    0
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    يا استاذي الفاضل هو حضرتك الفهمتوا ان انا الاستراتيجية مش عجباني ؟
    الانا بقوله ان انا صاحب الاستراتيجية الاصلي و الاستراتيجية اتنشرت دون اذن مني و ده يعتبر انتهاك لحقوق الملكية و صاحب الموضوع اشار ان الاستراتيجية بتاعتي لكن ده ميدلهوش الحق انه ينشرها ارجو ان يكون قصدي وصلك
    ابعتلى اللينك على الرسالة
    وانا بنفسى هتصرف يا كبير
    اللينك بتاع استراتيجيتك

Closed Thread
Page 2 of 3 1 2 3