+ Reply to Thread
Results 1 to 3 of 3

Thread: نصائح من ذهب فى عالم الفوركس(اعطى نصيحه تتمنى لو نصحك بها احدهم)

• Thread Tools
  1. #1 Collapse post
    AhmedAlwan is offline
    عضو ذهبى Array
    Accrued Payments
    129 USD
    Thanks
    816
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0

نصائح من ذهب فى عالم الفوركس(اعطى نصيحه تتمنى لو نصحك بها احدهم)

١-متحولش تحدد القاع او القمه انت بتبيع او تشترى من حركة السعر عند المنطقة يعنى متقلش دا عالي اوي فحبيع من هنا.. الزخم ملهوش حدود و طبعا شفتوا الحصل فالداو جونز

٢-لو دخلت صفقه وخسرانه معاك جامد وتحليلك بيقلك انه نازل متعززش بلوت تاني ..اقفل الخيرانه بخسارة وافتح واحده تانيه عشان السوق لو محترمش تحليلك ممكن تتمرجن خليك عارف ان رصيد حسابك ده عبارة عن فرص كل كاتحافظ عليه كل ما انت الفرص بتبقى متاحه وانت لسه فالسوق

٣-الرصيد الكبير حلو جدا بس الاجمل انك بجزء صغير منه تجيب مبلغ كبير ده الاحتراف مش تخش بلوت كبير بمرجن عالي وتدبل حسابك ..تيجي تقول انا شبح.. ممكن صفقه زيها تاكل حسابك كله

٤-المحترفيين معندهمش جروب توصيات ولا بيوا فلوس فالتوصيات لانه اصلا مش محتاج فلوسك اصلا فجروبات التوصيات المدفوعه دي كلها بلح ..تدخل جروبات زي الجروب ده للنقاش وتبادل المعلومات

٥-نقطة الدخول مهمه جدا جدا عشان لو دخلت صفقه من نقطه وحشه وعكس عليك شويه الجانب النفسي حيشتغل ويقلك دي شكلها حتخسرك جامد تروح انت عالطول قافل وتطلع تحليلك صح وتقول يارتني مقفلتها .لكن لو داخل من نقطه كويسه بدون انعكاس حتبقى واثق من تحليلك وتكمل

٦- عامل الفوركس كانه شغلك اليومي زي موظف كده مش مصدر ثراء فاحش حترتاح كتير الطمع اخره مرجنه .تجيب دخل ثابت شهرى حتبقى غني فالاخر

٧-متحولش تعاند السوق لو دخلت صفقات خسرانه وراء بعض سيب الفوركس وقوم اعمل اي حاجه تانيه غيره عشان متتحولش لقمار وعايز تكسب وخلاص السوق مييرحمش حد

٨-طلع من دماغك فكرة المؤامرة وان صناع السوق والبروكر عايزيين فلوسك انت اشتغل مع بروكر محترم وطلع فكرة المؤامرة من دماغك حتكسب

٩-التداول يبقى مع السوق الامريكي اي سوق تاني بلح ..السيوله هي البتحرك السوق

١٠-اشتغل بمناطق الطلب والعرض مع بريس اكشن عند المنطقة واستوب فوق او تحت المنطقة من الفريمات الكبيرة بلوت معقول حتكسب وتبقى شبح .

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

2. The Following 6 Users Say Thank You to AhmedAlwan For This Useful Post:

Unregistered (5), ali1984(07-13-2019)

3. #2 Collapse post
    ali1984 is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    51 USD
    Thanks
    35
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    تحياتي

ايوه انا معاك بكل ما قلته لكن كل هذه النقاط سببها واحد فقط هل احنا فعلا قادرين نحدد اتجاه السعر
    ومش عايز اعقدك مع ان اسلوبي التعقيد اني دايما بقول اتجاه مضمون ميه بالميه
    عايز اقولك هل تقدر تحدد الاتجاه بنسبة تسعين بالميه ؟؟

وانا مش بكلمك تهجما او غرورا لكن انا عندي خبرة 12 سنة مع السوق وببرمجة المؤشرات
    وكنت زمان ادخل بمنتديات كبيرة واحاور الناس بنظريات معقدة
    ده غير اني قمت بطرح الوف الافكار وبرمجتها وكلها طلعت فاشلة

وجربت برضه اني احلل الاخبار يعني تحليل الاخبار احيانا كان يربحني بس مش دايما
    وسمعنا ايضا عن شيء اسمه الماركت بروفايل وده بخليك تعرف تدخل مع الحيتان
    لكني ما جربتهوش كتير

انا اهتميت فقط بأيجاد قانون علمي رياضي مبني على الحركة الماضية لاكتشاف المستقبل
    بعيدا عن اي احداث او اخبار تحدث بالواقع

ولو انت عندك خبرة باللي كلمتك عنه ممكن نتواصل؟؟ عشان نتناقش مع بعض ونفكر ؟؟
    لانه حسب كلامك اكتشفت انه عندك خبرة جيدة

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

4. The Following 3 Users Say Thank You to ali1984 For This Useful Post:

Unregistered (3)

5. #3 Collapse post
    Abu_Yassin is offline
    خبير فوركس مصر Array
    قابلت الضيوف
    610 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    621 USD
    Thanks
    2,097
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب أخى الكريم بمجال سوق الفوركس يجب ان تتحلى بالواقعية والموضوعية وغن تبعد عن الأوهام وتحترم السوق جدا وتحترم أدارة رأس المال بالأضافة إلى الألتزام التام بغستراتيجية التداول وبالتوفيق لك ولجميع أعضاء المنتدى الكريم

6. الاعضاء التاليين يشكرون Abu_Yassin علي هذه المشاركة المفيدة

Unregistered (1)

+ Reply to Thread