+ Reply to Thread
Page 143 of 143 ... 43 93 133 141 142 143
Results 1,421 to 1,429 of 1429

Thread: انسى المارجن كوووول للابد

• Thread Tools
  1. #1421 Collapse post
    nady lord is offline
    عضو نشيط Array
    144
    Accrued Payments
    8 USD
    Thanks
    1
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    بسم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين
    اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا ارى فى هذه النقطة التى هى من اهم نقاط الفوركس التى تستحق النقاش ان طبعا انصح الاعضاء بعدم تطبيق اسلوب الهيدج لخطورته الشديدة وايضا محتاج تدريب ومهارة لفكه مش اى حد يفك هيدج ويشتغل بيع تقبل مرورى ... بارك الله فيك اخى وجزاك الله خيرا

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

2. #1422 Collapse post
    Mbetbet365 is offline
    عضو نشيط Array
    Accrued Payments
    12 USD
    Thanks
    95
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    اولا شكرا لك اخي على هذا الموضوع الجميل لكن هذه الاستراتيجية مش تنفع للمبتدئين لان مفيش حد حيستحمل الحساب يلف علية ٤٠٠ نقطة لازم واحد محترف يشتغل علية ويجربها ديمو كتير

Though trading on financial markets involves high risk, it can still generate extra income in case you apply the right approach. By choosing a reliable broker such as InstaForex you get access to the international financial markets and open your way towards financial independence. You can sign up here.

3. #1423 Collapse post
    hamadamagdy is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    46 USD
    Thanks
    1,890
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا ارى فى هذه النقطة التى هى من اهم نقاط الفوركس التى تستحق النقاش ان طبعا ....شكرا جزيلا اخي الكريم ...... سامحني اخي الغالي مش فاهم قوى وحاسس اني اتلغبط تقبل مرورى ... بارك الله فيك اخى وجزاك الله خيرا .... بالتوفيق لك ولكل اعضاء منتدانا الكريم

4. #1424 Collapse post
    DR.MJH.JO is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    71 USD
    Thanks
    23
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
    صراحة لم افهم المشاركه ومامعنى انك محتار بين العرض و الطلب
    لكن اقتر مزيد من الشرح
    ورايي الشخصي انهذا موضوع معقد
    العرض و الطلب هو الذى يحرك سلعه او عمله معينه فى اتجاه معين
    اتمنى ان تجد ما يفيدك من رد الاعضاء
    تمنياتى لم بالتوفيق و النجاح
    لقد تمرجنت اكثر من مرة وهذه امر سيئ لكن علينا ان ننتبه اكثر

5. #1425 Collapse post
    imoimo1991 is offline
    عضو ماسى Array
    Accrued Payments
    167 USD
    Thanks
    1,180
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    والله يا اخى الكريم انا عن نفسى لا اقتنع بمثل هذه النظريات نهائياً لان الفوركس كما يعلمه الجميع هو مجال
    صعب جداً وخطير ولا توجد استراتيجية مضمونة 100% نهائياً .

6. #1426 Collapse post
    hamadamagdy is offline
    عضو محترف Array
    Accrued Payments
    46 USD
    Thanks
    1,890
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا ارى فى هذه النقطة التى هى من اهم نقاط الفوركس التى تستحق النقاش ان طبعا لتكون تاجرا ناجحا فى مجال الفوركس لابد من اتباع التوصيات والنصائح التالية حيث الحقيقة للاسف الشديد الكل بيخسر من هذا السوق الا قليل القليل لاسباب كثيرة وكتبنا في مقالات وحطينا استراتيجيات وخطط لكن للاسف كله فشل وبقت قصة محفوظة اخد البونص من هنا وبتاجر وفجأة اخسروا وارجع ادور على غيره واكتب في ردود وادور على استراتيجية جديدة رغي كتير رغي كتير ما تقولنا ايه الموضوع ؟ علشان مطولش عليكوا انا جايب حل سحري انا شخصيا مجربوا الحمد لله للاسف احنا في ايدينا كلنا الحل ومبنستخدمهوش ليه لان مفكرناش فيه او كتر الخطط اللي حولينا مخلتناش نفكر تقبل مرورى ... بارك الله فيك اخى وجزاك الله خيرا .... بالتوفيق لك ولكل اعضاء منتدانا الكريم

7. #1427 Collapse post
    ryba is offline
    عضو جديد Array
    Accrued Payments
    7 USD
    Thanks
    1,258
    Quote Originally Posted by mohamed saad
    السلام عليكم
    اهلا بكم يا أعضاء منتدى فوركس مصر ان شاء الله تكونوا بألف صحة
    طبعا الموضوع غريب هل انا حسابي مش هيتمرجن تانى ! هل صحيح هكسب ارباح على طول ومفيش خسارة تاني
    اه
    ازاي معاك ايه استراتيجية هنشتغل بيها شهرين تلاتة وبعد كدة تخسرنا زي الباقي ؟
    لا
    امال هتعمل ايه هتدير حسابنا ؟
    بردوا لا
    امال ايه الموضوع ؟
    الحقيقة للاسف الشديد الكل بيخسر من هذا السوق الا قليل القليل لاسباب كثيرة وكتبنا في مقالات وحطينا استراتيجيات وخطط لكن للاسف كله فشل وبقت قصة محفوظة اخد البونص من هنا وبتاجر وفجأة اخسروا وارجع ادور على غيره واكتب في ردود وادور على استراتيجية جديدة
    رغي كتير رغي كتير ما تقولنا ايه الموضوع ؟
    علشان مطولش عليكوا انا جايب حل سحري انا شخصيا مجربوا الحمد لله
    للاسف احنا في ايدينا كلنا الحل ومبنستخدمهوش ليه لان مفكرناش فيه او كتر الخطط اللي حولينا مخلتناش نفكر
    ركزوا كويس بقا
    احنا كل اللي هنعمله هنتاجر باستراتيجية ومعاها خطة عمل
    بالنسبة للاستراتيجية هنختار اي استراتيجية تكون كويسة بأي تحليل احبه او ارتحله
    تمام
    هستنى اول الشهر هينزل البونص
    هبدأ اطبق الاستراتيجية بس بشرط التطبيق يكون على زوجين اختار واحد منهم اليورو دولار او الباوند دولار
    وبكرر اختار واحد بس اتاجر عليه وهيكون زوج العمر
    طيب انسى حاجة اسمها ستوب لوز
    ازاي الكلام دا ؟
    انا بقولك انت هتدخل الصفقة وهدفك مثلا 50 نقطة طيب السعر عكس عليك هتعمل ايه هتفتح تبريد
    اه يعني شغل تبريد وكدا
    يا عم اصبر
    هتفتح تبريد كل 50 نقطة وتشتغل عادي كل ما يعكس 50 نقطة هفتح تبريد وهدف العقود كلها نقطة الدخول
    طيب انا وصلت ان المارجن خلاص باقي كام نقطة واتمرجن ايه العمل
    بمنتهى البساطة انا لو معيش حل هعمل ايه زي ما كلنا كان بيحصلنا هستنى لحد ما اخسر الحساب كله واقفله وافتح غيرة واستنى البونص
    لا انا بقا مش هسيب حقي وهتبت في الحساب
    ازاي ؟
    هشوف انا داخل بكام عقد مثلا 5 عقود كل واحد بعشرة سنت يعني 50 سنت بيع مثلا اوك
    كل اللي هعملة هفتح شراء بخمسين سنت يعني هيدج كامل
    طيب وبعدين ؟
    الحساب لو فضل كدا 100 سنة هيفضل زي ما هو لكن انا مش هسيبه 100 سنة ولا حاجة انا هستنى لحد الشهر الجديد
    واكون محضر البونص بتاعي ازاي ؟
    دلوقتي المنتدى عامل حاجة خطيرة انك ليك 1000 رد في الشهر اوك انا كل اللي هعملة هقسم ال 1000 رد على الشهر كله هيكون حوالي 34 رد اول 10 ايام و 33 رد في العشرين يوم التانيين
    يعني ان شاء الله اخر الشهر هاخد 100 دولار طيب نزل ال 100 دولار الى الحساب
    حضرتك هتبص على الهيدج لو لقيته رابح هتقفله وتفتح مكانه تبريد وتنتظر لحد ما السعر يوصل الى نقطة الدخول وكدا يبقا ما اتمرجنتش ولا خسرت البونص وكسبت من الشراء والبيع وكمان الحساب بتاعك زاد
    طيب افرد مرجعش ؟
    بص يا عسل الارقام عموما عبارة عن دورات سعرية يعني مهما كان اي رقم لازم السعر يرجع يمسي عليه تاني طالع نازل واحنا شوفنا ايام ما الباوند كان 1.6300 شوفتوا نزل في شهر واحد الى 1.4850 والنهاردة شوفوا هو فين انا نفسي كنت داخل على احد الحسابات شراء من 1.5800 والسعر عكس كل دا
    واهو رجعلي النهاردة الحمد لله ولميت ارباح
    فمهما عكس السعر عليك لازم يرجع اهم حاجة تكون دايما كل شهر مجهز ال 100 دولار بتوعك وكل ما تتزنق تفتح هيدج كامل لحد ما البونص ينزل وتفكه تاني واتا اخترت اليورو دولار والباوند دولار علشان انعكاسهم مش كتير واكتر حاجة شهرين تلاتة الا في حالات نادرة
    اما باقي الازواج عينك ما تشوف الا النور
    اذن هي دي الاستراتيجية ومعاها خطة عمل متكاملة سواء على الشارت او بالردود
    يا رب الكل يستفاد
    شكرا

اخى الكريم عن نفسى لا انصح بالهيدج لانه يحتاج الى احترافية فى التعامل و خاصتا ان افضل طريقة له ان تفتح صفقتين فى نفس الوقت
    على ان تكون احدهما عكس للاخرى فاذا تحرك السعر نحو الشراء مثلا تسرع و تغلق الصفقة البيعية الاخرى كثير من المبتدئين يقوموا بعمل الهيدج دون دراية
    لانه ياكل رصيد حسابهم و هم لا يعلمون و ينتظروا على الصفقة الخاسرة اكثر من انتظارهم للصفقة الرابحة حتى تحقق هدفها السابق تحديدة
    اما النظام الذى تطرحته فهو يستوجب ايداع لكى تسحب منه ربحك بالفعل الشركة توفر لك هذا المبلغ كبونص و لكنها تشترط ان تودع ايداع فعلى كى تتمكن من سحب الربح
    فهل لديك من المال الخاص الكافى للايداع

8. #1428 Collapse post
    مصطفي السيد is offline
    خبير فوركس مصر Array
    قابلت الضيوف
    33 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    881 USD
    Thanks
    6,542
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    Quote Originally Posted by mohamed saad
    السلام عليكم
    اهلا بكم يا أعضاء منتدى فوركس مصر ان شاء الله تكونوا بألف صحة
    طبعا الموضوع غريب هل انا حسابي مش هيتمرجن تانى ! هل صحيح هكسب ارباح على طول ومفيش خسارة تاني
    اه
    ازاي معاك ايه استراتيجية هنشتغل بيها شهرين تلاتة وبعد كدة تخسرنا زي الباقي ؟
    لا
    امال هتعمل ايه هتدير حسابنا ؟
    بردوا لا
    امال ايه الموضوع ؟
    الحقيقة للاسف الشديد الكل بيخسر من هذا السوق الا قليل القليل لاسباب كثيرة وكتبنا في مقالات وحطينا استراتيجيات وخطط لكن للاسف كله فشل وبقت قصة محفوظة اخد البونص من هنا وبتاجر وفجأة اخسروا وارجع ادور على غيره واكتب في ردود وادور على استراتيجية جديدة
    رغي كتير رغي كتير ما تقولنا ايه الموضوع ؟
    علشان مطولش عليكوا انا جايب حل سحري انا شخصيا مجربوا الحمد لله
    للاسف احنا في ايدينا كلنا الحل ومبنستخدمهوش ليه لان مفكرناش فيه او كتر الخطط اللي حولينا مخلتناش نفكر
    ركزوا كويس بقا
    احنا كل اللي هنعمله هنتاجر باستراتيجية ومعاها خطة عمل
    بالنسبة للاستراتيجية هنختار اي استراتيجية تكون كويسة بأي تحليل احبه او ارتحله
    تمام
    هستنى اول الشهر هينزل البونص
    هبدأ اطبق الاستراتيجية بس بشرط التطبيق يكون على زوجين اختار واحد منهم اليورو دولار او الباوند دولار
    وبكرر اختار واحد بس اتاجر عليه وهيكون زوج العمر
    طيب انسى حاجة اسمها ستوب لوز
    ازاي الكلام دا ؟
    انا بقولك انت هتدخل الصفقة وهدفك مثلا 50 نقطة طيب السعر عكس عليك هتعمل ايه هتفتح تبريد
    اه يعني شغل تبريد وكدا
    يا عم اصبر
    هتفتح تبريد كل 50 نقطة وتشتغل عادي كل ما يعكس 50 نقطة هفتح تبريد وهدف العقود كلها نقطة الدخول
    طيب انا وصلت ان المارجن خلاص باقي كام نقطة واتمرجن ايه العمل
    بمنتهى البساطة انا لو معيش حل هعمل ايه زي ما كلنا كان بيحصلنا هستنى لحد ما اخسر الحساب كله واقفله وافتح غيرة واستنى البونص
    لا انا بقا مش هسيب حقي وهتبت في الحساب
    ازاي ؟
    هشوف انا داخل بكام عقد مثلا 5 عقود كل واحد بعشرة سنت يعني 50 سنت بيع مثلا اوك
    كل اللي هعملة هفتح شراء بخمسين سنت يعني هيدج كامل
    طيب وبعدين ؟
    الحساب لو فضل كدا 100 سنة هيفضل زي ما هو لكن انا مش هسيبه 100 سنة ولا حاجة انا هستنى لحد الشهر الجديد
    واكون محضر البونص بتاعي ازاي ؟
    دلوقتي المنتدى عامل حاجة خطيرة انك ليك 1000 رد في الشهر اوك انا كل اللي هعملة هقسم ال 1000 رد على الشهر كله هيكون حوالي 34 رد اول 10 ايام و 33 رد في العشرين يوم التانيين
    يعني ان شاء الله اخر الشهر هاخد 100 دولار طيب نزل ال 100 دولار الى الحساب
    حضرتك هتبص على الهيدج لو لقيته رابح هتقفله وتفتح مكانه تبريد وتنتظر لحد ما السعر يوصل الى نقطة الدخول وكدا يبقا ما اتمرجنتش ولا خسرت البونص وكسبت من الشراء والبيع وكمان الحساب بتاعك زاد
    طيب افرد مرجعش ؟
    بص يا عسل الارقام عموما عبارة عن دورات سعرية يعني مهما كان اي رقم لازم السعر يرجع يمسي عليه تاني طالع نازل واحنا شوفنا ايام ما الباوند كان 1.6300 شوفتوا نزل في شهر واحد الى 1.4850 والنهاردة شوفوا هو فين انا نفسي كنت داخل على احد الحسابات شراء من 1.5800 والسعر عكس كل دا
    واهو رجعلي النهاردة الحمد لله ولميت ارباح
    فمهما عكس السعر عليك لازم يرجع اهم حاجة تكون دايما كل شهر مجهز ال 100 دولار بتوعك وكل ما تتزنق تفتح هيدج كامل لحد ما البونص ينزل وتفكه تاني واتا اخترت اليورو دولار والباوند دولار علشان انعكاسهم مش كتير واكتر حاجة شهرين تلاتة الا في حالات نادرة
    اما باقي الازواج عينك ما تشوف الا النور
    اذن هي دي الاستراتيجية ومعاها خطة عمل متكاملة سواء على الشارت او بالردود
    يا رب الكل يستفاد
    شكرا
    نظريا كلام معقول ولكني اعتقد انه من الصعب تنفيذه خاصه بالنسبه
    للمبتدئين وهذا النظام يحتاج الي حساب كبير وصبر غير محدود

9. #1429 Collapse post
    kariim18 is offline
    خبير فوركس مصر Array
    قابلت الضيوف
    4 (ضيف فوركس مصر)
    Accrued Payments
    962 USD
    Thanks
    11,148
    SubscribeSubscribe
    subscribed 0
    بلاش اسلوب الهيدج دة ياجماعة لانه خطير جدا ومحتاج خبرة ونقاط جيدة للدخول
    اعتمدوا على التوصيات افضل فى موصيين كويسين جدا وخبراء فى الفوركس
    من سنين طويلة وبالتوفيق للجميع

10. The Following 8 Users Say Thank You to kariim18 For This Useful Post:

Unregistered (8)

+ Reply to Thread
Page 143 of 143 ... 43 93 133 141 142 143

Subscribe to this Thread (13)