PDA

View Full Version : التداول على الاخبار ... مزايا وعيوب ... > السهل الممتنع <

Pages : 1 2 3 4 5 [6]

eslam88as
11-14-2014, 15:42
التداول على الاخبار فقط ليس من المفترض ان تقوم به وحدها ولكن يجب ان يكون بجانب ذلك التحليل الفنى والتقنى فالاخبار يمكن ان تساعدك على تحقيق الربح ويمكن ان
يكون لها تاثير سلبى وتتعرض الى الخسائر

y4x
11-14-2014, 15:57
في ناس كتير مش بتفتح اي صفقه الا في وقت الاخبار المهمه

وكمان عمله فيديوهات عن المتاجره وقت الاخبار

بس الموضوع عايز تدريب كبير على حساب تجريبي

soso11as
11-14-2014, 16:03
السلام عليكم اخطر وقت للتداول هو التدول وقت الاخبار لان السوق يكون مستقر لذلك لابد من توقف الصفقات الى انه يهداء السوق لان من الممكن ان يحدث صعود مفاجاء او هبوط مفاجاء بعد الاخبار نبداء فى التداول والله الموفق

محمود مرعى
11-14-2014, 16:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

ازيكوا يا شباب :) ان شاء الله تكونوا فى كامل الصحة والعافية

عاوزين نتناقش هنا عن التداول اثناء الاخبار .. فى ناس تقول الموضوع صعب جدا وفى مخاطرة كبيرة

وآخرين بيحققوا منه مكاسب كبيرة جدا فى الفوركس

يبقى لية كلنا منتاجرش وقت الاخبار ؟!

عاوزين نتكلم عن مزايا وعيوب المتاجرة على الاخبار ونحاول نتوصل لطريقة مضمونة بشكل كبير

ونشوف نسبة المخاطرة المناسبة والاخبار اللى ندخل عليها و .... الخ

وكمان نشوف افضل شركات الوساطة التى تناسب التداول على الاخبار

منتظر مشاركتكم وان شاء الله يكون موضوع مفيد للجميع :happy:

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته واتمنى اليك ايضا انك تكون فى تمام الصحة والعافية والموضوع والله مش بالصعوبة اللى انت متخيلها دى لكن كل اللى مطلوب منك فعلا انك
تتعلم الفوركس بجد وتتوكل على الله وتجتهد فى التعليم وبعد كده تبدأ تتاجر بحسابك الفعلى وتحقق الارباح ان شاء الله وانصحك بعدم الطمع لانه فعلا ممكن يخسرك كتير اوى

worldg04
11-19-2014, 01:38
أخي الكريم المتاجرة وقت الاخبر هي تحمل خطورة عالية لكن هذا لا يمنع من المتاجرة لكن الناس التي تتاجر على الاخبار
هي ليها خبرة كبيرة ولها علم كافي في التحليل الاساسي عكسنا نحن فأغلبيتنا يعرف فقط التحليل الفني الكلاسيكي

mela
11-19-2014, 13:26
أخي الكريم
أنا أظن أن وقت الأخبار فرصة كبيرة جدا لتحقيق أرباح كبيرة
و ذلك بفتح صفقات مع تحديد ستوب لوز محدد مسبقا
فإذا خسرنا فلن تكون خسارة كبيرة بسبب وضع ستوب لوز و إذا ربحنا سوف يكون ربح كبير

mohamedbaki
11-19-2014, 13:51
عيوبة التدوال على الاخبار بتقى انه ممكن يحصل نزلاق سعرى او يحصل تحركات فوق وتحت فى وقت بسيط ويضرب الاستوب وبعض الشركات السبريد بيذيد فى هذا التوقيت والمنصات بتعت الشركة ممكن يحصل فيها مشاكل واظن انه معظم الشركات بيكون فيها مشاكل وقت الاخبار المزايا انه لو بتعرف تتعامل مع الاخبار بشكل جيد ممكن تربح ربح جيد وفى وقت قصير خلال دقايق

aliali
11-19-2014, 13:52
انت اللى بتدخل وتخرج من نفسك لكن دى تكون ميزه لو انت فعلا بتتخذ القرارات المناسبه فى الوقت المناسب اما
انك تدخل وتخرج لمجرد دخول وخروج فدا اللى هيخرجك من الفوركس بشكل سريع

spartaler
11-19-2014, 20:12
بالمعركة و توسعة المكاسب. في تلك الحالة، يكون من الممكن تقنياً بأن نرى إستمرارية تصاعدية بإتجاه.
في حال تمكنت الحركة التنازلية من حماية الحاجز عند 31/1328 و أجبرت الأسعار على التراجع، من الممكن أن يكون هناك دعم بين . من الناحية التقنية، الإغلاق ما دون 1306 سوف يشير إلى أنه من الممكن أن نرى الزوج يعيد زيارة المنطقة ما بين . بمجرد أن نصل إلى