PDA

View Full Version : هل يمكن البدء بحساب تجاري مباشرة؟

Pages : [1] 2

qarnism
08-09-2014, 11:49
السلام عليكم..أنا جديد في عالم الفوركس وسؤالي هو ما ذكرته في العنوان ، أم يجب أن أبدأ بحساب تجريبي؟
أفيدوني أفادكم الله

ahmedibrahim258259
08-13-2014, 17:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ممكن اه ايه المشكلة بس لازم تعمل حسابك في فلوس هاتخسرها في الاول طالما عاوز تدخل عى الحساب الحقيقي علطول
تقبل مروري

habache
08-13-2014, 17:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي العزيز انصحك بالبداية بحساب تجريني حتى تكتسب الخبرة وتتعرف على الفوركس
تقبل مروري اخي

الشاعر
08-13-2014, 18:37
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الفاضل ما المانع ان تبدأ مباشره ولاكن الاكيد ان ستخسر ايضآ في البدايه حتي ان تتعلم وان شاء الله لكم مني كل تقدير وتقبلو مروري اخوتي في الله وشكرا جدآ

amermazzen
08-15-2014, 13:04
السلام عليكم ورحمة الله أخي الكريم أنصحك بالتعلم الجيد خاصة عن طريق الحساب التجريبي من أجل كسب الخبرة التي تفيدك في المتاجرة الحقيقية البحث عن الاستراتيجات مهم جدا للتاجر الاتعاد عن العواطف في الفوركس.

بالنتوفيق.

محمد السيد محمد
08-15-2014, 15:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. نعم يمكن البدء بحساب تجاري مباشرة
ولكن لا يفضل ذلك وان كنت مصر فعليك على الاقل في البداية ان تصغر جدا حجم الصفقة

abderrahmenanis
08-15-2014, 16:18
السلام عليكم ورحمة الله أخي الكريم أنصحك بالتعلم الجيد خاصة عن طريق الحساب التجريبي من أجل كسب الخبرة التي تفيدك في المتاجرة الحقيقية البحث عن الاستراتيجات مهم جدا للتاجر الاتعاد عن العواطف في الفوركس.

بالنتوفيق.

ahora
08-18-2014, 03:37
بالطبع يجب أن تبدا في بحساب تجريبي حتى تتعلم كيفية التعامل مع المنصة
و بعد ان تكتسب بعض الخبرة يمكنك ان تتعامل مع حساب حقيقي

ilyes chaieb
08-23-2014, 15:54
السلام عليكم..أنا جديد في عالم الفوركس وسؤالي هو ما ذكرته في العنوان ، أم يجب أن أبدأ بحساب تجريبي؟
أفيدوني أفادكم الله

و عليكم السلام
بالطبع يمكنك البدء مباشرة على الحساب الحقيقي
و لكن بما انك مبتدء عليك بالتدرب اولا على الحساب التجريبي حتى لا تخسر اموالك و تتعلم جيد
هذا هو الفرق بينهم

تقبل مرورى

مصطفى حمدان
08-23-2014, 18:30
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل التداول فى الفوركس معرض دائما للخسارة بالنسبة للمحترفين ما بالك بالنسبة للمبتدئين فان المخاطرة عالية جدا فالافضل ان تتعلم اولا على التجريبى

med amine amazrina
08-23-2014, 18:55
السلام عليكم و رحمة الله تعالى بطبع اخي انت تقدر تدخل على الحساب الحقيقي على طول لكن هنا ستكون نسبة الخسارة مئة بالمئة لذلك انا انصحك ان تتعلم جيدا في حساب تجريبي قبل خوض اي مجازفة و تقبل مرورو

magic777
08-23-2014, 19:48
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل التداول فى الفوركس معرض دائما للخسارة بالنسبة للمحترفين ما بالك بالنسبة للمبتدئين فان المخاطرة عالية جدا فالافضل ان تتعلم اولا على التجريبى

فعلا اخي وللأسف اكتر الناس الي بتستهين بالسوق ده هما المبتدأين ولكن المتاجريين الكبار بيكونوا عارفيين بالضبط
خطر السوق ده وصعوبته وبياخدوا الحذر فيه

houdabluegolden
08-24-2014, 00:40
اكيد اخي الكريم تقدر تبتدي بحساب حقيقي من الاول لكن فائدة الحساب التجريبي
انك بتتعلم من عليه وتتمرن على التداول الحقيقي عشان تكون مستعد للسوق الحقيقي
تقبل مروري

rafik23
08-24-2014, 01:04
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
عليك بالتجريبي أولا ولمدة طويلة
نرجوا المزيد من العمل و التقدم
تقبل مروري و السلام عليكم ورحمه الله

فوركسوريا
08-24-2014, 01:32
السلام عليكم ورحمة الله
أخي الكريم أنصحك بالتعلم الجيد خاصة عن طريق الحساب التجريبي من أجل كسب الخبرة التي تفيدك في المتاجرة الحقيقية
البحث عن الاستراتيجات مهم جدا للتاجر الاتعاد عن العواطف في الفوركس.

بالنتوفيق.

zinga11
08-24-2014, 17:25
البيانات الكمية
واحد من أول الأشياء التي يحتاج التاجر استراتيجية لفهم بيانات قابلة للقياس الكمي.
هذه هي البيانات التي قال انه سوف ترتبط إلى السوق واستخدامها لتطوير تجارته
استراتيجية. دون بيانات قابلة للقياس

samieh
08-25-2014, 13:47
السلام عليكم اخى الكريم من اكبر الاخطاء البدء بحساب حقيقى مباشرة
لابد من التدريب على حساب الديمو اولا حتى تكتسب الخبرة اللازمة للعمل على الحساب الحقيقى

samih
08-25-2014, 14:07
بسم الله الرحمن الرحيم
شكرا يا غالى على المعلومات على الموضوع الرائع هذا وجزااك الله على تعبك هذا .
( سبحان الله وبحمده *** سبحان الله العظيم )

dockerz
08-26-2014, 17:45
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم اها ممكن ليه لا بس خش بلوت صغير بس

lakamora221
09-01-2014, 10:29
أخي الكريم يمكنك الب>ا بحساب تجاري مباشرة
ولكن دلك ممكن يؤدي بك للخسارة
أرجوا أن أكون قد أفدتك وتقبل مروري وشكرا جزيلا

awa
09-19-2014, 17:30
المعروف ان الشخص علشان ميخسرش مش بيبدأ فى حساب حقيقى و لكن بيتمرن
فى حساب ديمو و لكن لو عايز الحقيقى على طول فلا يوجد ما يمنع

msamir2013
09-19-2014, 19:37
طبعا لا يوجد اى مشكلة لكن الخسارة هتكون المصير فى النهاية

فالافضل التعلم والتطبيق على الحساب التجريبى للوصول الى الاستراتيجية المناسبة لاسلوب التداول قبل الدخول الى الحساب الحقيقى

ويفضل ايضا عدم الاستعجال والبعد عن الطمع وايجاد طريقة مناسبة لادارة راس المال الخاص بك والدخول بحجم عقود مناسب لراس المال الخاص بك

midooo258261
09-19-2014, 19:42
اهلا وسهلا اخواني بالمنتدي الكريم ممكن عادي بس اهم حاجة تكون عامل حساب المخاطرة على الحساب الحقيقي علطول
تقبل ودي واحترامي

hassene
09-19-2014, 19:52
الافضل التعلم والتطبيق على الحساب التجريبى للوصول الى الاستراتيجية المناسبة لاسلوب التداول, بيتمرن فى
حساب ديمو و لكن لو عايز الحقيقى على طول فلا يوجد ما يمنع

مصراوى
09-19-2014, 19:54
اخى الكريم اعتقد انة لابد من التدرب على التجريبى اطول فترة ممكنة والتعلم من الاخطء وبالتوفيق للجميع والاستمرارية

brokereg
09-19-2014, 19:55
السلام عليكم ورحمة الله
بكل تأكيد اخى الكريم.... لكن من الافضل انك تقوم بعمل حساب تجارى وتبدأ تتعلم عليه لحد متقدر تتعامل باحترافي مع الفوركس وقتها ممكن تتعامل بحساب حقيقى

AMLAK
09-22-2014, 17:00
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم أنصحك بالتعلم
الجيد خاصة عن طريق الحساب التجريبي من أجل كسب الخبرة التي تفيدك في المتاجرة الحقيقية البحث عن الاستراتيجات
مهم جدا للتاجر الاتعاد عن العواطف في الفوركس بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

benchou-ahfd
09-22-2014, 17:33
من المستحسن ان تبدا من البداية و لا تحرق المراحل و لا تستعجل الربح ابدا بحساب تجريبي و ليس حساب حقيقي و حين يشتد عودك و تتمكن من كسب بعض الخبرة تاجر في الحساب الحقيقي

lover-death145
09-22-2014, 17:34
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
لا يا أخي الغالي عليك في ألأول التعلم و التدرب و الممارسة الطةيلة على حساب تجريبي
حتى تتقن فن المتاجرة و مث ثم يمكن لك فتح حساب حقيقي

ynwa1892
09-22-2014, 18:04
السلام اخي
الحساب التجريبي هو قاعدة المضارب ومرحلة يجب ان يمر منها المتاجرة قبل الشروع في الحساب الحقيقي
وفقك الله

speeder
09-22-2014, 18:32
أخي الكريم لا أنصحك بالتداول على حساب حقيقي مباشرة بل يجب عليك أن تتعلم و تكتسب الخبرة
و تطبق كل ما تعلمته على حسب تجريبي على الأقل ست أشهر ومن ثم الإنقال إلى الحساب الحقيي
تقبل مروري و بالتوفيق إن شاء

الشاعر
09-22-2014, 18:57
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخوتي واحبابي في الله شكرا لكم
علي ما قدمتم من معلومات رائعه ومهمه جدا للغايه والي الافضل دائما

ahmed cherif
09-22-2014, 19:15
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته ممكن اه ايه المشكلة بس لازم تعمل حسابك في فلوس هاتخسرها في الاول طالما عاوز تدخل عى الحساب الحقيقي علطول
تقبل مروري

ayb
09-22-2014, 19:22
السلام عليكم ورحمة الله ,شكرا لك اخي الغالي على الموضوع وعلى الشرح والمعلومات القيمة التى قدمتها لنا املان نفيد لاالخوة في المنتدى

Sama20
09-22-2014, 19:29
السسسسسسسسسسسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بك عضو جديد معنا في المنتدي
انصحك الا تاجر بحساب حقيقي واموال حقيقيه
حتي لاتخسر كل اموالك
عليك التدريب لفترة من الزمن علي حساب الديمو (التجريبي)
وهو حساب وهمي
الهدف منه التدريب والتعليم

rabhi
09-22-2014, 19:30
لا لازم تبدأ بحساب تجريبي عالاقل اسبوعين
تعلم تربح من الحساب التجريبي
حتى تقود قياده جيده حسابك الحقيقي
اتمنى لك التوفيق

dalirap
09-22-2014, 19:38
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام على اشرف الانبياء و المرسلين
تستطيع البدء بحساب تجاري مباشرة لكن أنصحك بالتدرب قبل البدء على الحقيقي

mohamedsaber
09-22-2014, 20:21
اذا بدأت بحساب حقيقي بدون التدرب في البداية علي حساب تجريبي سوف تخسر وسوف تكون الخبرة ليست مجانية بل ستكون علي حساب رأس المال الحقيقي
من الافضل البداية علي حساب تجريبي لان ذلك سوف يساعدك علي اكتساب الخبرة
تقبل مروري اخي

Mazek
09-22-2014, 20:36
السلام عليكم.. نصيحتي لك قبل البدء في الفوركس ان تتعلم كل شي عن الفوركس و يوجد العديد من الدوروس و الفيديوهات علي اليوتيوب وان تفتح حساب ديمو او تجريبي و يمكن ان تطبق كل ما تعلمته علي هذا الحساب و سوف تعرف هل انت مستعد للحساب الحقيقي اول تحتاج الكثير من التدريب.

mbazaa
09-22-2014, 22:15
صديقي هل انت جاد؟ أنصحك أن تتعلم قبل أن تخسر مالك
أتمنى أنه سيكون سؤال فقط وليس واقع ستقوم به
تقبل مروري والسلام ورحمة الله

gehad87
09-30-2014, 13:34
هو ممكن بس قوللي هتعمل ايه وانت اصلا لا اتدربت ولا اشتغلت قبلها على حساب تجريبي
المفروض انك تتعلم الاول يبقا عندك اسلوب جربته قبل كده
على حساب تجريبي لفترة ويلة
اختبرت نجاحه اكتر من مرة

صلاح اسعد
09-30-2014, 13:48
السلام عليكم ورحوة الله وبراكاته
اخى الكريم اشكرك على جهودك واتمنى لك دوام التقدم والنجاح
بس لازم تكون تتحله بالصبر وعدم التسرع ولا مشكلة فى دالك اكيد
وبالله التوفيق للجميع

simo_akon
09-30-2014, 14:01
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخي الكريم بما انك مبتدأ لازم تتعلم كويس على الحساب التجريبي بالاول
على اللااقل 6 اشهر وبعدين تفتح حساب حقيقي

محمود مرعى
09-30-2014, 15:16
أفيدوني أفادكم الله

ايوة طبعا حضرتك تبدأ بحساب تجارى مباشرة من غير اللجوء للبونص اللى المنتدى بيحققه للتجار من خلال الردود لكن لازم حضرتك تعرف اساسيات الفوركس فى البداية علشان فعلا تعرف ازاى تتاجر وازاى تقدر تحقق ربح والا فانت هتلاقة نفسك خسران كل حاجة وخسران كل راس مالك مهما كان كبير وربنا وفقك ان شاء الله

محمد عز الدين عيد خضري
10-06-2014, 19:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
لو كنت متمكن ابدا مباشرة اما لو انت جديد بالمجال فلازم حسابي تجريبي تتعلم عليه
اتمني لك التوفيق
تحياتي

---------- Post added at 04:58 PM ---------- Previous post was at 04:53 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
علي حسب علمك وخبرتك ممكن تبدا علي طول ولكن لو لسه مبتدا يبقا لازم حساب تجريبي تتعلم عليه
اتمني لك التوفيق
تحياتي

anwarladmhammad
10-06-2014, 20:17
ليس جيدا اذا كنت لا تحسن الاشياء الاساسية مثل المنصة وطريقة فتح الصفقة وبرمجة الاوامر في الصفقة مثل امر جني الارباح او امر وقف الخسارة
وغيرها من الاشياء الاساسية والا افعل اذا كنت تحسن ذلك
انت تعرف تصنف نفسك

a7med84
10-06-2014, 22:23
بس انت هتتعمل يعنى عل حساب حقيقى مباشره يبقى النتيجه معروفه اخى الكريم

مهم الحساب التجريبى لفتره وربنا يوفقك والله المستعان

downlaod1
10-06-2014, 22:33
طبعا لا يوجد اى مشكلة لكن الخسارة هتكون المصير فى النهاية

فالافضل التعلم والتطبيق على الحساب التجريبى للوصول الى الاستراتيجية المناسبة لاسلوب التداول قبل الدخول الى الحساب الحقيقى

ويفضل ايضا عدم الاستعجال والبعد عن الطمع وايجاد طريقة مناسبة لادارة راس المال الخاص بك والدخول بحجم عقود مناسب لراس المال الخاص بك

mohamednagy
10-06-2014, 22:40
السلام عليكم ورحمة الله
نعم اخى يمكن البدء مباشرة بحساب مباشر ولكن انصحك بان تعمل حساب تجريبى حتى تكسب منه الخبرة فى البداية اتمنى لك التوفيق
تقبل مرورى

جرودي يوسف
10-11-2014, 04:23
السلام ورحمة الله وبراكاته أخي الغالي موضوعك مميز لهذا يحتاج الى المناقشة من طرف الأعضاء الأعزاء
اخى الفاضل التداول فى الفوركس معرض دائما للخسارة بالنسبة للمحترفين ما بالك بالنسبة للمبتدئين فان المخاطرة عالية جدا فالافضل ان تتعلم اولا على التجريبى
موفق أخي

belhadj
10-11-2014, 05:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أعزائي اخواني أخواتي الكرام
لي الشرف أن أكون عضوا جديدا معكم في هدا المنتدى الرائع والشيق والدي يحتوي على الكثير من المعلومات التي تفيدنا جميعا
وأشكرك أخي الكريم على موضوعك الرائع هدا .كما أشكر الأصدقاء المشركين بتعليقاتهم وبافاداتهم لنا
وشكرا

payza
10-11-2014, 08:03
لا الاول لازم تبدا علي الديمو عشان تتعلم الفوركس ماشي ازاي يا اخي وتشوف ازاي وكيف تتداول فيه اام لو دخلت حقيقي علي طول هتخسر امواللك بالطبع بسرعة ........

king master
10-11-2014, 12:40
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل يجب عليك البدء بحسب تجريبى قبل فتح اى حساب حقيقى لان اى حد معرض للخسارة فى الفوركس فما بالك بالنسبة لحد مبتدئ المخاطرة بتبقى عالية جدا فافضل ليك انك تبدء بتجريبى الاول وربنا يوفقك

Dr.Forex
10-11-2014, 12:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بسم الله الرحمان الرحيم لا ابدا اخي الكريم لانو البدا على حساب تجاري راح تخسر كدا لى فاضي لانو لازم ليك انو تتعلم اكثر واكثر على الفوركس

lyes1977
10-11-2014, 13:37
نعم اخي الكريم طبعا لازم تقوم بفتح حساب حقيقي وربطه مع المنتدى وتبدا في جمع اكبر رصيد ممكن من البونص للمحاولة في الشهر القادم وفي انتضار دلك يمكنك التدرب على الحساب التجريبي لاطول مدة ممكنة ، شكرا جزيلا اخي على الموضوع وبالتوفيق

Ahmed2020eg
10-11-2014, 22:24
تقبل مروري اخي

medo2013
10-11-2014, 22:26
السلام عليكمورحمة اللة وبركاتة ممكن تبدء بحساب حقيقى بس لو عندك الخبرة الكافية للتداول وعمل الربح والصفقات وكمان لابد من استخدام العملات والتدريب على التحليل الموجودة للعملات وسعرها والسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

antonioforex
10-18-2014, 18:05
السلام عليكم
من الافضل اخي ان تبدا في حساب تجريبي كي تتعلم الفوركس و تجد استراتيجية لتعمل
بها بعدها تستطيع الدخول بحسابك الحقيقي و اتمنى لك النجاح.

abdelhak redouane
10-18-2014, 20:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الطرح المقدم ان البدا بحساب تجاري حقيقي فيه من الخطورة الكبيرة على التاجر عليه ان يعمل جيدا على الحساب التجاري التجريبي ويتعلم جدا اولا
بالتوفيق للجميع

kalepsso
10-18-2014, 21:36

بالنتوفيق.:woo::woo:

---------- Post added at 07:36 PM ---------- Previous post was at 07:32 PM ----------

تقبل مروري اخي

abdelloo31
10-20-2014, 06:50
الافضل التعلم والتطبيق على الحساب التجريبى للوصول الى الاستراتيجية المناسبة لاسلوب التداول قبل الدخول الى الحساب الحقيقى ويفضل ايضا عدم الاستعجال والبعد عن الطمع وايجاد طريقة مناسبة لادارة راس المال الخاص بك والدخول بحجم عقود مناسب لراس المال الخاص بك

abusmra
10-20-2014, 07:24
المؤشرين هما: المعدل المتحرك ema و مؤشر ستوشاستيك.
و في المركز الثالث يأتي مؤشر macd
عندما تقوم بتفحص مؤشرات الفوركس هذه،

---------- Post added at 05:24 AM ---------- Previous post was at 05:23 AM ----------

الافضل التعلم والتطبيق على الحساب التجريبى للوصول الى الاستراتيجية المناسبة لاسلوب التداول قبل الدخول الى الحساب الحقيقى ويفضل ايضا عدم الاستعجال والبعد عن الطمع وايجاد طريقة مناسبة لادارة راس المال الخاص بك والدخول بحجم عقود مناسب لراس المال الخاص بك

monylaser
10-20-2014, 07:54
ابدأ بحساب تحريبي في الاول وان شاء الله تتعلم منه كيفية الحفاظ على راس المال وبعد كده ادخل على الرد على المواضيع
حتى تكسب بونص وتبدأ تتداول بطريقة تعتبر حقيقية

alsatry85
10-20-2014, 09:42
اخي الكريم من ناحية تستطيع ان تبدا بحساب حقيقي فانت تسطيع ان تبدا ولكن الامر فيه مخاطرة كبيرة قد تخسرك راس مالك كاملا لان السوق صعب على المبتدئين الذين لا خبرة لهم لذلك انصحك بالبدء بحساب تجريبي والتدرب عليه جيدا

---------- Post added at 09:42 AM ---------- Previous post was at 09:40 AM ----------

فعلا اخي يجب البدء بحساب تجريبي حتى ياخد فكرة ولو بسيط عن كيفية عمل هذا السوق وان يفهم قواعده الاساسية ومبادئه ومن ثم ينطلق لحساب حقيقي

مروة
10-20-2014, 09:43
أنصحك بالتعلم الجيد خاصة عن طريق الحساب التجريبي من أجل كسب الخبرة التي تفيدك في المتاجرة الحقيقية البحث عن الاستراتيجات مهم جدا للتاجر الاتعاد عن العواطف في الفوركس.

mida2014
10-20-2014, 09:45
السلام عليكم اخي انصحك بفتح حساب تجريبي اخي احسن لكسب بعض الخبرة والتعود على السوق وحركته
بعدها افتح حساب حقيقي تتاجر عليه

محمد ميدو
10-20-2014, 09:48
وعليكم السلام
يجب البدء بحساب تجريبى فى الاول حتى لا تحدث كوارث وتخسر مال الحساب الحقيقى

مصطفى الشنديدى
10-20-2014, 10:09
سلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الفاضل ما المانع ان تبدأ مباشره ولاكن الاكيد ان ستخسر ايضآ في البدايه حتي ان تتعلم وان شاء الله لكم مني كل تقدير وتقبلو مروري اخوتي في الله وشكرا جدآ

adil17
10-20-2014, 10:11
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم انت من يستطيع الحكم على نفسك اذا كنت تعلمت جيدا يمكنك فتح حساب حقيقي اما اذا كنت لم تتعلم فاياك

ForexLaw
10-20-2014, 10:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم لايمكنك المتاجرة مباشرة دون تعلم وتجربة و الا تعرضت لخسائر كبيرة عليك اولا ان تعرف قراءة الشارت وتحديد اتجاه السوق ثم تحديد نقاط الدعم والمقاومة و ان تبدأ بحساب تحريبي في الاول وان شاء الله تتعلم منه كيفية الحفاظ على راس مالك بالتوفيق للجميع

ProForex
10-20-2014, 12:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لا يا أخي انتبه انصحك أن تبدأ في الحساب التجريبي لمدة كافية لكي تتعلم أساسيات المتاجرة وبالتوفيق

dellos
10-20-2014, 12:37
السلام عليكم
مرحبا اخي العزيز يجب عليك اولى بتعلم الفوركس وبعد دلك يجب عليك تطبيق في حساب تجريبي لكي تكتسب الخبرة
الجيدة

ifs
10-20-2014, 12:43
بسم الله الرحمان الرحيم
اخي انا بدات بحساب تجاري مباشرة و لم استخدم حساب تجريبي بدات بالتوصيات و تعلم تدريجيا تقبل مروري والسلام عليكم

payza
10-20-2014, 18:01
لا هو في البداية طبيعي لازم تبدا بحساب تجريبي عشان تتدرب علي سوق الفوركس يا غالي طبعا وتمارس وتجرب عشان تعرف بعد كدا تتدوال علي الحقيقي ....... والله الموفق

ranou
10-20-2014, 19:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم لايمكنك المتاجرة مباشرة دون تعلم وتجربة و الا تعرضت لخسائر كبيرة عليك اولا ان تعرف قراءة الشارت وتحديد اتجاه السوق ثم تحديد نقاط الدعم والمقاومة و ان تبدأ بحساب تحريبي في الاول وان شاء الله تتعلم منه كيفية الحفاظ على راس مالك بالتوفيق للجميع

rabhi
10-22-2014, 11:27
لا يمكن لازم تتعلم لانك حتى لو فتحت صفقه رابحه

قد تغلقها قبل أن تكسب منها

بالتوفيق
ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــ

AMLAK
10-25-2014, 14:55
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم تقدر تبتدي
بحساب حقيقي من الاول لكن فائدة الحساب التجريبي انك بتتعلم من عليه وتتمرن على التداول الحقيقي عشان تكون
مستعد للسوق الحقيقي بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

forexabdo2014
10-25-2014, 15:10
بكم اعضاء المنتدى الكرام
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى إن شاء الله

maha forex
10-28-2014, 20:41
لســـلام عليــــكم ورحـــمه الله وبركاتــه ....... شكرا يا اخى ع طرح موضوع الاكتر من رائع
والمفيد والمهم لاى عضو يا ااااخىة ووهووو ا البدء بحساب حقيقى يا اخى

أسماء نعناع
10-29-2014, 19:27
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الفاضل ما المانع ان تبدأ مباشره ولاكن الاكيد ان ستخسر ايضآ في البدايه حتي ان تتعلم وان شاء الله لكم مني كل تقدير وتقبلو مروري اخوتي في الله وشكرا جدآ
تفبل مرورى

sharshabil
10-30-2014, 00:34
نعم ممكن ان تبدا بحساب تجربيب تكتشف بعض الامور
و في نفس الوقت تتعلم حتى تكون عندك فكرة و النت تتعلم عن المنصة و العملات الخ من الامور

md5diablo
10-30-2014, 23:29
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليك و رحمه الله و بركاته ،الحساب التجريبي لتدريبك انت اخي الكريم فالحساب الحقيقي ممكن ان تخسر كل اموالك ان لم تكن تدربت

Wassa04
10-30-2014, 23:37
مرحبا اخي الكريم لذادا السرعة او هذا اذا اردت
انت تفقد مالم بالتوفيق لك تقبل مروري

tedjboyka
10-30-2014, 23:42
اخى الفاضل ان مجال الفوركس مجال صعب جدا ومعقد ويحتاج الى الصبر والخبرة الطويلة والتعلم الجيد
حتى نصل الى النجاح والسبب فى الخسارة للكثير من التجار هو التسرع وعدم التعلم واكتساب الخبرة بالقدر الكافى ....

waleed hassona
11-08-2014, 18:10
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخوانى اعضاء منتدى فوركس العرب
الكرام الافضل ان تتعلم اولا على التجريبى اخى الكريم

OLSOPIDRO
11-08-2014, 18:36
سلام الله على الجميع اخي الفاضل بالطبع يجب أن تبدا في بحساب تجريبي حتى تتعلم كيفية التعامل مع المنصة
و بعد ان تكتسب بعض الخبرة يمكنك ان تتعامل مع حساب حقيقي تمنياتي لكم بالتوفيق جميعا

محمود مرعى
11-08-2014, 19:23
أفيدوني أفادكم الله

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته وفى الحقيقة يا اخى انا اولا عايز ارحب بيك فى المنتدى وان شاء الله يكون فاتحة خير عليك وتحقق فيه فى سوق الفوركس كل ما تتمناه واجابة
سؤالك هو ايوة ممكن حضرتك تقدر تتاجر بحساب حقيقى مباشرة لكن عمرك ما هتقدر تحقق مكسب فى سوق الفوركس من غير ما تكون متعلمه كويس علشان كده لازم تتعلم اولا

magdyking
11-08-2014, 19:28
اخي الكريم ان الفوركس علم له اصول وقواعد يجب انتسير عليها وتطبق الاستراتيجيات بالطرق الصحيحة حتي يمكنك الاستفادة منه وتحقيق الرباح باذن الله وجب الا تكون متعجلا وخد وقتك بالنسبة ال سؤالك فان الاجابه هي اختصار شديد بلاش طالما في ديمو اشتغل عليه الاول وشوف هاتعمل ايه ولا تخاطر باموالك لاني كماذكرت لك الفوركس علم

gemi619
11-22-2014, 14:39

3s2lany
11-22-2014, 14:41

al.ho2
11-25-2014, 01:19
اه طبعا بس انت كدا هتقدر تعرض نفسك لمخاطر انك تبدء بالحساب التجريبى على طول وان دا امرم هم جدا وان دا لازم تبقا عارف الاسس الى هتقرد تتعامل معها بشكل كبير فى مجال الفوركس فبالتفويق لك اخىا الكريم

asafiforex
11-25-2014, 01:24
السلام عليكم ورحمة الله أخي الكريم أنصحك بالتعلم الجيد خاصة عن طريق الحساب التجريبي
من أجل كسب الخبرة التي تفيدك في المتاجرة الحقيقية البحث عن الاستراتيجات مهم جدا للتاجر الاتعاد عن العواطف في الفوركس.

بالنتوفيق.

al.hany
11-25-2014, 01:47
فى حاله انك تعلمت جيدا ف دا امرمهم جدا انك تعمله ف دا لازم تبقا عندك الثقه فى انك تقدر تكمله ف شكرا لك اخى الركيم وتقدر تعمل دا بمنتهى السهوله ف شكرا لك وبالتوفيق انشاء اله وتقبل تحياتى وانشاء الله فى انتظار المزيد شكرا

chouaib1
11-25-2014, 15:28
اخي الكريم ان الفوركس علم له اصول وقواعد يجب انتسير عليها وتطبق الاستراتيجيات بالطرق الصحيحة حتي يمكنك الاستفادة منه وتحقيق الرباح باذن الله وجب الا تكون متعجلا وخد وقتك بالنسبة ال سؤالك فان الاجابه هي اختصار شديد بلاش طالما في ديمو اشتغل عليه الاول وشوف هاتعمل ايه ولا تخاطر باموالك لاني كماذكرت لك الفوركس علم

wallo
11-25-2014, 16:24
السلام عليكم و رحمة الله تعالى بطبع اخي انت تقدر تدخل على الحساب الحقيقي على طول لكن هنا ستكون نسبة الخسارة مئة بالمئة لذلك انا انصحك ان تتعلم جيدا في حساب تجريبي قبل خوض اي مجازفة و تقبل مرورو

pacMAN
11-25-2014, 16:25
نعم يمكن البدء بحساب تجاري مباشرة إذا كنت تعلمت
إن شاء الله بالأرباح و طاب يومك بحول الله صديقي الغالي

Tro
12-13-2014, 01:09
اه عادي براحتك ممكن تدخل علي الحقيقي علي طول
الحساب التجريبي مش شرط انك تدخل عليه
دي حاجه ترجع ليك و انت حر فيها ,,,
تحياتي .............

magic777
12-13-2014, 01:54
اه عادي براحتك ممكن تدخل علي الحقيقي علي طول
الحساب التجريبي مش شرط انك تدخل عليه
دي حاجه ترجع ليك و انت حر فيها ,,,
تحياتي .............

اكيد الحساب الديمو هيكون صعب معاه طبعا انك تستحمل بس لازم تديه وقت كافي ده لنفسك علشان متخسرش كتيير على الحقييقي وكده في البدايه علشان
تكون احسن بمرور الوقت وافضل

belhadjnokia
12-13-2014, 01:58
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد
عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم أنصحك بالتعلم
الجيد خاصة عن طريق الحساب التجريبي من أجل كسب الخبرة
التي تفيدك في المتاجرة الحقيقية البحث عن الاستراتيجات
مهم جدا للتاجر الاتعاد عن العواطف في الفوركس بالتوفيق وتحياتي
للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ...

خيرالدين مهدي
12-13-2014, 02:00
يا اخي ستخسره في مدة زمنية قصيرة
الاولى ان تتعلم وتجرب ومن بعد ذالك قرر هل انت مستعد لتتاجر على حقيقي ام لا
هاذا عين العقل ام غير ذالك فلا
السلام عليكم

hicham1991
12-21-2014, 22:23
تقبل مروري اخي

ramdani
12-22-2014, 22:59
بسم الله و السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته اما بعد اخي الكريم ممكن اعادة شرح اهمية المتوسط المتحرك البسيط

boulafrah
12-22-2014, 23:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بالطبع يمكنك البدء مباشرة على الحساب الحقيقي
و لكن بما انك مبتدء عليك بالتدرب اولا على الحساب التجريبي حتى لا تخسر اموالك و تتعلم جيد
هذا هو الفرق بينهم

---------- Post added at 09:48 PM ---------- Previous post was at 09:42 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها بس لازم تديه وقت كافي ده لنفسك علشان متخسرش كتيير على الحقييقي وكده في البدايه علشان
تكون احسن بمرور الوقت وافضل

---------- Post added at 09:54 PM ---------- Previous post was at 09:48 PM ----------

وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

a.mahmoud07
12-22-2014, 23:55
بالطبع يمكن لك فتح حساب تجاري مباشره و باموال حقيقيه..ولكن بدون معرفه بالفوركس يتخسر حسابك سريعا
لايمكن لك العمل في الفوركس الا بعد ان تدرب فتره كافيه علي الحساب التجريبي و تتقن اسلاليب التداول

swhaa9d
12-23-2014, 06:15
ما المانع ان تبدأ مباشره ولاكن الاكيد ان ستخسر ايضآ في البدايه حتي ان تتعلم وان شاء الله
الاحسن تجرب وتتعلم ع الديمو الاول وبعد كدة ابقى خوض التجربة فى الحقيقى وربنا معاك
بالتوفيق ان شاء الله

Hassan Owen
12-24-2014, 01:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ممكن اه ايه المشكلة بس لازم تعمل حسابك في فلوس هاتخسرها في الاول طالما عاوز تدخل عى الحساب الحقيقي علطول
تقبل مروري

remas
12-31-2014, 23:50
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
طبعا الافضل انه يكون فى حساب تجريبى فى الاول

sawsan5a
01-03-2015, 18:59
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
نورت المنتدى اخى الكريم
انصحك بزيارة القسم التعليمي ان شاء الله
سوف تجد هناك كل شئ تريد الاستفسار عليه
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

محمود مرعى
01-03-2015, 19:07
أفيدوني أفادكم الله

عليكم السلام ورحمة الله بركاته اهلا وسهلا بيك يا اخى الفاضل فى منتداك ومنتدانا فوركس العرب وان شاء الله يكون عائد اليك بالنفع والربح وتكون من النسبة الصغيرة على
مستوى العالم فى النجاح وطبعا حضرتك تقدر انك تتاجر بحساب تجارى مباشرة لو حضرتك عندك خلفية مسبقة عن الفوركس او اشتغلت قبل كده انما لو انت جديد تقدر تتاجر بس هتخسر

hpacer
01-04-2015, 01:46
اهلا وسهلا اخواني بالمنتدي الكريم ممكن عادي بس اهم
حاجة تكون عامل حساب المخاطرة على الحساب الحقيقي علطول
تقبل ودي واحترامي

Hassan Owen
01-04-2015, 14:55

FullyActive
01-04-2015, 15:04
خذ وقتك اخى الكريم فى دراسة السوق قبل ان تبدأ بحسابك الحقيقى
ادخل حساب تجريبى طبق اللى انت تعلمته من الشروحات والكرسات واكتسب حساسية السوق لانه ليس سهل على الاطلاق...

ibrahim forex
01-05-2015, 00:38
السلام عليكم ورحمه الله وبركااته
اخى ممكن انتبدا عادى بس كدا انت ممكن تخسر الحساب كله انصحك ان تبدا بالحساب لتجريبى حتى تعرف
افضل الطرق المناسبة والاخطاء التى تقع فيها وان تتعلم وتكون على خبرة

ro2a22
01-06-2015, 23:31
تقبل مروري

hananll
01-07-2015, 18:09
أنصحك بالتعلم الجيد خاصة عن طريق الحساب التجريبي من أجل كسب الخبرة التي تفيدك في المتاجرة الحقيقية
البحث عن الاستراتيجات مهم جدا للتاجر الابتعاد عن العواطف في الفوركس.

omar20
01-07-2015, 18:34

sara..
01-07-2015, 18:38
تقبل مروري اخي

ssnsafi
01-07-2015, 18:41
تستطيع ان تبدأ فورا في الحساب التجاري الحقيقي ولكن هل هذا الامر صحيح ؟ طبعا لا فكيف ستبدأ بالمتاجرة في الحقيقي وانت لا تعرف الفوركس ومبتدئ ؟ هل تملك المال الفائض بحيث انك مستعد لتخسره بدون ان يؤثر على مستواك المعيشي ؟
اخي الكريم تعلم على الحساب التجريبي واستمر مدة كافية لي شهر او شهرين فقط ومن ثم عندما ترى انك اصبحت جاهز ابدأ في الحساب الحقيقي

kokou
01-10-2015, 04:13
تقبل مروري اخي

fadl1984
01-10-2015, 07:33
يجب قبل البدء في حساب حقيقي ان تتعلم علي الحساب الديمو فترة كافية وتتعلم التحليل من خلال الرسوم البيانية حتي لاتفاجي عندما تكون في الحساب الحقيقي وتفتح صفقات قد تخسرك مالك فالحساب الديمو مثل الحساب الحقيقي ولكنه يختلف في العامل النفسي للمضارب فتدرب جيدا واسال الاخرين حتي تنجو من الخسارة علي الحساب الحقيقي

darsh
01-10-2015, 07:41
الرد معروف اخى لا الكريم لللللللللللللاااااااااااا اااااااالالالالالالالالال الالالا والف لالا تعلم ادخل حسابات تربية عندما تربح ثلاث اشهر متتالية ادخل حقيقى

islam.tras
01-10-2015, 09:45
السلامو عليكم ورحمة اللة:
اخي الكريم انا اشكرك لموضوعك كثيرا فانة من الموضيع المهمة التي
تستحق النقاش وانا من خلال النصائح التي اقدمها لك اقول للك ان تبدء
بحساب تجريبي لانة لايوجد انسان منا معصوم من الخطا فلذلك تبدء بحساب
تجريبي تتعلم فية من اخطائك ثم حساب مباشر

ppttss
01-10-2015, 09:47
غير صحيح يجب ان تفتح حساب تجريبى الاول وتتدرب عليه شهور

قبل البدء فى الحساب الحقيقى لان التجريبى المال وهمى يمكن ان تتعرفتتعلم كل شيء عليه

helmyadam639
01-10-2015, 19:16
أبدأ بحساب تجريبيدة امر لازم يكون موجود فى فكرك يمكنك ان تتعلم العديد من المؤشرات لتداول العملات من خلال ممارسة في الحساب التجريبي وتاخذ الخبرة اللازمه

nassarmarwan585
01-10-2015, 19:31
لا يا اخى ان الحساب التجارى المباشر هو حساب يحتاج الى خبرات واسترتيجيه واسلوب تحليل ولابد ان تقوم بالمتاجرة على حساب تجريبى من اجل اكتساب الخبرة المناسبه وحتى لا تخسر المال الا المال الوهمى

menna 2012
01-10-2015, 19:34
أنصحك بالتعلم الجيد خاصة عن طريق الحساب التجريبي من أجل كسب الخبرة التي تفيدك في المتاجرة الحقيقية البحث عن الاستراتيجات مهم جدا للتاجر الاتعاد عن العواطف في الفوركس.

akramadam1002
01-10-2015, 19:53
أبدأ بحساب تجريبى لازم يكون دى بدايتك وتحقق منها التعلم المميز وفهم الحياة ولكن ان تسرعت اعلم انك الخاسر الوحيد هو انت عشان انتى لم تعطى الديمو حقه

sarryMorsey582
01-10-2015, 20:07
احسن حاجه يا اخى ان تبدء بحساب ديمو لانك هتشتغل بناء على مال وهمى وهتتعلم اسلوب المتاجرة بدون اى توتر وبدون الخوف من الخسارة وان الحساب الديمو من افضل ادوات التجريب للسترتيجيات والله الموفق

diabrashad624
01-10-2015, 20:38
نعم يمكن ان تغوص فى المجال بالحساب الحقيقى بس الافضل نتعلم ونتالق بالتفهم فى المجال بالتعلم المميز واخذ الخبرة بالتالق ديمو ثم حقيقى كن راجح العقل

omarMorsey675
01-10-2015, 20:50
لا يوجد اى مشكله ولكن الاهم هو ان تقوم بالعمل على الدخول الى القسم التعليمى حتى تكتسب من المعلومات مايكفيك وان الحساب الديمو اجعله المرحله المقبله ولا تتسرع فى البدايه اجعله البدايه هى اساسك على ان تكون موزونه حتى لا تتعب مقدما

ssnsafi
01-10-2015, 21:15
تستطسع ان تبدا بحساب تجاري أي حقيقي مباسرة ولكن ايهما افضل ؟ طبعا ان تتعلم بحساب تجريبي افضل وأأمن لك ولمالك لني الحساب التجاري يستدعي منك ان تودع اموالك من حسابك الخاص وتتاجر وطبعا بما انك غير متعلم فأنت وعلى الاغلب ستخسر الما بينما اجمع البونص هنا من المنتدى وتعلم على التجريبيوبعد ان تتقن الفوركس انتقل الى الحقيقي لتتاجر بالبونص

menna 2012
01-10-2015, 21:44
تقبل مروري اخي

alamrabat
01-10-2015, 22:52
إنها طريقة عظيمة لتجربة منصة التداول إن كنت جديدا عليها، أو لتجربة بعض استراتيجيات المتاجرة بدون استخدام أموالك الخاصة.

saadel2
01-10-2015, 23:16
اى تجارة فى الدنيا مكسب وخسارة فى البداية بتكون المكاسب مش سهلة اوى ولكن بعد الخبرة والاستمرار تتعلم كل حاجه واكيد هتكون مرت عليك بعض الخسارة علشان كده المفروض المغامرة او التجربة او اكتساب الخبرة يكون عن طريق حساب تجريبى فى البداية وبعد كدة ليك حرية الاختيار

alieslames
01-11-2015, 16:06
اعتقد اخى الكريم ان الحساب المباشر اخى الكريم الى هيقدر يحقق لنا الكثير اخى الكريم وان الموضوع المهم دالزام نقدر نجققق الكثير من خلال الفائده الكبيره اخى الكريم ولازم نقدر نعرف الموضوع دا بشكلك بير اخى الكريم

hamdochi
01-11-2015, 16:55
سلام الله عليكم اعزاء الاعضاء اعتقد انه ممكن بس قوللي هتعمل ايه وانت اصلا لا اتدربت
ولا اشتغلت قبلها على حساب تجريبي المفروض انك تتعلم الاول يبقا عندك اسلوب جربته
قبل كده على حساب تجريبي لفترة ويلة اختبرت نجاحه اكتر من مرة بالتوفيق ان شاء الله

mesteraden
01-11-2015, 17:37
اخي الكريم اذا كنت مبتديء لاتستعجل للتداول على حساب حقيقي يجب اولا ان تتعلم طريقة التداول وان تجرب استراتيجياتك على الحساب التجريبي لمدة كافيه لكي تقيم نفسك جيدا قبل ان تخوض غمار التداول على الحساب الحقيقي واتمنى لك التوفيق

omar20
01-11-2015, 19:00

emadlayth342
01-11-2015, 22:39
فى افضل الافكار ان تكون البدايه على حساب ديمو افضل حتى تتمكن من اكتساب الخبرة وان افضليه التجريبى تنبع فى الخبرة المكتسبه منه والله الموفق

bakrgadallah9003
01-11-2015, 22:43
البدء بحساب تجاري شئيد خلى عندك ثقه بنفسك جيدة و البونص هيا التى تؤدى بك الى الامام وهيا راس مالك فى الاول ممكن تكون الدنيا مميزة لو تعلمت ازى توصل لربح من المنتدى الجيد المجال رائع وجيد فكر تربح بسهوله المهم تتعلم صح بس

mons
01-12-2015, 00:34
وانا مثلك جديد في الفوركس بس انا حاليا ماافكر اتداول على حساب حقيقي اول شي لازم اتعلم جيدا مجال الفوركس لأني بصراحه مش مستعد اني اخسر في الفوركس عشان كذا لازم اتعلم كويس مجال الفوركس عشان بعد كذا بالمستقبل بفتح حساب حقيقي وبتداول بشكل صحيح

anwerhamo
01-12-2015, 00:51
نعم اخى الفاضل يمكنك البدء بحساب حقيقى على طول والتداول عليه فيمكنك ان تخسر بهذه الطريقه فعليك التعلم اولا وفتح حساب تجريبى للتدرب عليه قبل بدء التداول على حساب حقيقى ولكى تتفادى الخساره وفقد اموالك

abowaled123as
01-12-2015, 01:51
اعتقد اخىالكريم لزام تبقا عندك القدره على المتاجره اخى الكريم بشكل كبير خاى الكريم والى هيقدر يحقق لنا اكلثير اخى الكريم وان الموضوع املهم دا اخى الكريم بالتفويق لك انشاء الله تقبلت حياتى لك اخى الكريم
شكرالك

naeldawood218
01-12-2015, 07:54
هل ترؤيد ان تضيع اموالك ان المتاجرة على حساب تجارى فى البدايه خطر عليك لذلك انصحك انتعمل على حساب تجريبى لتعرف الخبرة والتداول ماشى ازاى

magdyhaleem1481
01-12-2015, 08:28
البدء بحساب تجاري امر لابد من الفوركس مجال دائما للخسارة بالنسبة للجميع ما بالك بالنسبة للانسان العادى ما يفعل فان المخاطرة عالية جدا فالافضل ان تتعلم اولا على التجريبى

bakrgadallah9003
01-12-2015, 15:46
البدء بحساب تجاري امر لابد من الفوركس مجال دائما للخسارة بالنسبة للجميع ما بالك بالنسبة للانسان العادى ما يفعل فان المخاطرة عالية جدا فالافضل ان تتعلم اولا على التجريبى

nnrtnn
01-13-2015, 12:22
متداول مبتدئ يبدئ بحساب حقيقي مباشرة خطر على ماله و يعتمد هذا بخل أنصحك أخي الكريم بالتعلم ولو لفترة صغيرة و أخذ القواعد
بالتوفيق في تداولك

hamadaali12
01-13-2015, 12:30
اخي الكريم اعتقد انه من الخطورة جدا ان تبدا بحساب حقيقي بدون تدريب او التجربة في الحساب التجريبي حتي تتمكن من تحديد الاستراتيجية اللتي ستعمل عليها وتكسب الخبرة اللازمة للتعامل مع السوق

hodaoo
01-13-2015, 13:03

kokou
01-19-2015, 22:03

oday4ever11
01-20-2015, 15:39
تقبل مروري اخي

swhaa9d
01-20-2015, 15:50
أنصحك بالتعلم الجيد خاصة عن طريق الحساب التجريبي من أجل كسب الخبرة التي تفيدك في
المتاجرة الحقيقية البحث عن الاستراتيجات مهم جدا للتاجر الاتعاد عن العواطف في الفوركس
وبالتوفيق دايما ان شاء الله

aymanso
01-20-2015, 15:52
السلام عليكم أنصحك بالتعلم الجيد خاصة عن طريق الحساب التجريبي من أجل كسب الخبرة التي تفيدك في المتاجرة الحقيقية البحث
عن الاستراتيجات مهم جدا للتاجر الاتعاد عن العواطف في الفوركس وبالتوفيق

tefa.brave
01-20-2015, 16:00
بسم الله الرحمن الرحيم
لاااااااااااااااااااااااا ااا التجريبى اولا طبعا
امال هما عملوه ليه يا اخى اخسر فى التجريبى واخسر الملايين قبل التعلم براحتك ببساطة لانك لما تخسر فى الحقيقي هتكره الفوركس

tazi larbi
01-20-2015, 16:02
السلام عليكم والله اخي لو كنت تملك خبرة اكيد تفتح حساب لكن ان كنت في فترة التعل لبد ان تتدرب على حساب تجربي اولا لكي ل تخسر الاموال الي تودعها اتمنى لكم النجاح والله الموفق

saidsami
01-20-2015, 16:04
انصحك بالبداية بحساب تجريني حتى تكتسب الخبرة وتتعرف على الفوركس لكي تطبق عليه كول ما تتعلم عنه في الحساب التجريبي و عليك ذائما بالتعلم

oday4ever11
01-20-2015, 20:45
تقبل مروري اخي

hananll
01-21-2015, 22:41
أنصحك بالتعلم الجيد خاصة عن طريق الحساب التجريبي من أجل كسب الخبرة التي تفيدك في المتاجرة الحقيقية
البحث عن الاستراتيجات مهم جدا للتاجر الاتعاد عن العواطف في الفوركس.

raneem
01-21-2015, 22:43
بتقدر تبدأ بحساب حقيقي مباشرة لكن الافضل لك تطبيق ما تعلمته على الحساب التجريبي
لمعرفة قدرتك على ادارة راسمالك من ثم تبدأ بالتداول من خلال الحساب الحقيقي
مع تمنياتي بالتوفيق

shinigami
01-21-2015, 22:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته نعم ممكن لكن ابحت عن صمعة الشركة اولا وابد
التعلم و التدريب لتحقق ارباح هده ليست مقامرة

ramezali12
01-22-2015, 00:05
اعتقد اخى اكلريم نالموضوع دا مه مبشكل كبير خاى اكلريم باتلوفيق كل وتقبتل حياىت لك اخى اكلريم
شكؤالك اخى اكلرمي باتلوفيق لك

emona
01-22-2015, 00:07

يفضل البدء بالحساب االتجريبى ويفضل انه يكون بنفس المبلغ الاصلى حتى تكتسب الخبرة وتتفادى الخسارة

abdelmalek1988
01-22-2015, 00:10
داخل سوق و معك مليون و انت مو عرف وش راح تعمل بيعم ممكن تخسرهم في شراء شئ و هو ما تمن ماليون فتخسر مبلغ قيم
هكذا سوق الفوركس لبد من التعلم و دراسة السوق على الديمو (الحساب التجريبي)و بعدين تتطرق إلى الحساب الحقيقي بعد ما وسلط إلى خط او إستراتجية مربحة
مفهوم

sharshabil
01-22-2015, 03:33
الافضل طبعلا ان تبدا بحساب تجريبي
لانه لا بد منه و لازم يرافقط على طول مشوارك فيب الفزركس حتى بعد ما تتعلم

brahim19
01-24-2015, 19:48
السلام عليكم ورحمة الله
نعم اخى يمكن البدء مباشرة بحساب مباشر ولكن انصحك بان تعمل
حساب تجريبى حتى تكسب منه الخبرة فى البداية اتمنى لك التوفيق
تقبل مرورى

abdallah7
01-24-2015, 19:48
أخي الكريم لا أنصحك بالتداول على حساب حقيقي مباشرة بل يجب عليك أن تتعلم و تكتسب الخبرة
و تطبق كل ما تعلمته على حسب تجريبي على الأقل ست أشهر ومن ثم الإنقال إلى الحساب الحقيي
تقبل مروري و بالتوفيق إن شاء

nada..
01-24-2015, 22:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. نعم يمكن البدء بحساب تجاري مباشرة
ولكن لا يفضل ذلك وان كنت مصر فعليك على الاقل في البداية ان تصغر جدا حجم الصفقة

nagwann
01-25-2015, 08:52
أهلا وسهلا بحضرتك نورت المنتدى وعالم الفوريكس
نصيحتى لحضرتك أنك تدخل على القسم التعليمى ومشاهدة الفيديوهات
وانشاء حساب تجريبى للتعلم عليه وفقك الله

alimahmoad
01-25-2015, 09:15
اخي الكريم انا لا انصحك بان تبدأ بحساب حقيقي لان هذه مخاطرة كبيرة بدون تعلم لن تتمكن من تحقيق الربح وسوف تخسر كل راس مالك وتقبل مروري وبالتوفيق للجميع

كاره المراقبين
01-25-2015, 09:21
اهم حاجه يا اخي تفتج حساب حقيقي وتربطه بالمنتدي علشان اللبونص يتحول عليه وبعد كده تفتح حساب تجريبي علشان تتدرب فيه وتتفرج علي فيديهات تعليميه من اليوتيوب وكمان تقرأ بعض الكتب المفيده لتعلم الفوركس ووضع استراتيجيات مفيده

محمد ادم
01-25-2015, 09:37
طبعا اخي الكريم يمكنك البدا بحساب حقيقي ولكن من اجل معرفة كيفية التداول والخبره اللازمه والتعرف على حالة السوق ابدا بالحساب التجريبي وعندما تشعر بالثقه الازمه ابدا متاجرتك بالحقيقي
تقبل مروري والتوفيق.

alyaall
01-25-2015, 09:43
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
اخي العزيز انصحك بالبد ء بحساب تجريبي حتي تكتسب الخبره والمعرفه بالفوركس
مع اطيب تمنياتى بالتوفيق للجميع

al7assen
01-25-2015, 10:39
الافضل التعلم والتطبيق على الحساب التجريبى للوصول الى الاستراتيجية المناسبة لاسلوب التداول قبل الدخول الى الحساب الحقيقى

mahmoudatiya
01-25-2015, 10:39
السلام ورحمة الله وبراكاته أخي الغالي موضوعك مميز لهذا يحتاج الى المناقشة من طرف الأعضاء الأعزاء
اخى الفاضل التداول فى الفوركس معرض دائما للخسارة بالنسبة للمحترفين ما بالك بالنسبة للمبتدئين فان المخاطرة عالية جدا فالافضل ان تتعلم اولا على التجريبى
موفق أخي

alyaall
01-25-2015, 10:42
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
اخى العزيز انصحك ف البدايه ان تفتح حساب تجريبى كى تكتسب منه الخبره
مع اطيب تمنياتى بالتوفيق للجميع

azerty
01-25-2015, 19:08
اخي يمكنك البدئ بالحساب التجريبي اولا للاستئناس اولا
بل ان هناك من الخبراء من لم يفتح حسابا حقيقيا الا بعد ام تدرب لمدة سنتين على الحساب التجريبي
وقد سمعت بان شخصا صينيا دخل بحساب حقيقي براس مال 2000 دولار وحوله في ضرف اربعة اشهر ل 120000
ويقول ذاك الشخص بانه تعلم لمدة سنتين ونصف على التجريبي قبل ان يفتح الحساب الذي حقق منه تلك الارباح
بالتوفيق

maimonhaged3810
01-25-2015, 19:12
اكيد يمكن ان تبدء بي حساب حقيقي مباشر ولكن انتظر الخسائر المتتاليه للحساب ولن يستمر حسابك فتره كبيره في سوق الفوركس لذلك مهم جدا التعليم والتدريب المستمر قبل العمل علي حساب حقيقي

samir33
01-25-2015, 19:19
ادا كنت مبتدأ في عالم الفوركس عليك اولا بفتح حساب تجريبي
للتدرب عليه تقنيات التداول و معرفة مهام كل الادوات الوجودة على المنصة

chouai
02-03-2015, 20:25

sharshabil
02-03-2015, 23:58
من الضرورسي جدا ان تتمعامل مع حساب تجريي
حتى تعلاف كيف تدير راتسش ال و حم الصفقات مالمناسب و تعرف كيف يتحرك السوق الخ

kokou
02-06-2015, 23:15

audi19844
02-07-2015, 04:37
ايا كان حجم المال الذي معك بدون تدريب عملي علي التجريبي لفترة كافية والتعلم وتبيني استراتيجية قوية
حتما سيكون الحساب مصفر بعد فترة من الزمن حتي لو كسبت عده دولارات فهي عشوائيا او بها نسبه حظ..انصحك بالتعلم والتعلم

kokou
02-09-2015, 00:14
تقبل مروري

AWAQ
02-09-2015, 00:21
عليك بالتعلم الجيد اولا خاصة عن طريق الحساب التجريبي من أجل كسب الخبرة التي تفيدك في المتاجرة الحقيقية البحث عن الاستراتيجات مهم جدا للتاجر الاتعاد عن العواطف في الفوركس وعليك التحلي بالصبر اثناء المتاجرة

hamdochi
02-24-2015, 21:24
سلام الله عليكم اعزاء الاعضاء اعتقد انه ممكن بس قوللي هتعمل ايه وانت اصلا لا اتدربت ولا اشتغلت
قبلها على حساب تجريبي المفروض انك تتعلم الاول يبقا عندك اسلوب جربته قبل كده على حساب
تجريبي لفترة ويلة اختبرت نجاحه اكتر من مرة بالتوفيق ان شاء الله

chouai
02-26-2015, 19:59

azeddi
02-26-2015, 20:00
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام على سيدنا محمد
و على اله و صحبه و سلم اما بعد
شكرا با اخي على الموضوع و نتمنى التوفيق

kokou
03-02-2015, 16:12

sherry mohamed
03-02-2015, 17:01
السلام عليكم
يمكنك البدء مباشرة على الحساب الحقيقي

ismaiel
03-04-2015, 22:14
لا أنصحك بالتداول على حساب حقيقي مباشرة بل يجب عليك أن تتعلم و تكتسب الخبرة

remixo
03-04-2015, 22:19
السلام عليكم
انا مبتدئ ايضا,ولكن اليك نصيحتي : ان تسرعت فستخسر عاجلا ام اجلا
1- يجب عليك دراسة الفوركس جيدا
2- ثم انشاء حساب تجريبي للتدرب على التداول في سوق الفوركس
3' وفي النهاية انشاء حساب حقيقي وان شاء الله الربح من خلاله
والله اعلم

hixam
03-04-2015, 22:38

user_21
03-04-2015, 22:38
طبعا واكيد ان تفعل بي اي حساب مباشر

kokou
03-10-2015, 13:04
فعلا اخي وللأسف اكتر الناس الي بتستهين بالسوق ده هما المبتدأين ولكن المتاجريين الكبار بيكونوا عارفيين بالضبط
خطر السوق ده وصعوبته وبياخدوا الحذر فيه

khladforexx
03-10-2015, 13:31
تقبل مروري السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ممكن اه ايه المشكلة بس لازم تعمل حسابك في فلوس هاتخسرها في الاول طالما عاوز تدخل عى الحساب الحقيقي علطول
تقبل مروري السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ممكن اه ايه المشكلة بس لازم تعمل حسابك في فلوس هاتخسرها في الاول طالما عاوز تدخل عى الحساب الحقيقي علطول
تقبل مروري وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل التداول فى الفوركس معرض دائما للخسارة بالنسبة للمحترفين ما بالك بالنسبة للمبتدئين فان المخاطرة عالية جدا فالافضل ان تتعلم اولا على التجريبى

ahmedabobaker
03-10-2015, 13:45
تقبل مروري اخي

ahmed1010
03-10-2015, 19:04
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الفاضل ما المانع ان تبدأ مباشره ولاكن الاكيد ان ستخسر ايضآ في البدايه حتي ان تتعلم وان شاء الله لكم مني كل تقدير وتقبلو مروري اخوتي في الله وشكرا جدآ

ابرا.مح
03-10-2015, 22:29
بالطبع يمكنك البدء مباشرة على الحساب الحقيقي..
و لكن بما انك مبتدء عليك بالتدرب اولا على الحساب التجريبي حتى لا تخسر اموالك و تتعلم جيد..
تقبلوا مروري..

morado
03-10-2015, 22:38
السلام عليكم
اخي المريم بما انك مبتدئ لا تبدأ بحساب تجاري
بل ابدا بحساب تجريبي لكي تتعلم جيدا فيه
اتمنى لك التوفيق

hixam1991
03-10-2015, 22:41
و عليكم السلام
بالطبع يمكنك البدء مباشرة على الحساب الحقيقي
هذا هو الفرق بينهم

تقبل مرورى

ahmed112
03-11-2015, 16:51

Forex45
03-11-2015, 17:13
يمكنك أن تبدا بتداول حقيقى من خلال بونص الردود ولكن هذا يلزم انت تمتلك اسلوب لادارة رأس المال
من خلال استراتيجية تداول تصل من خلالها للارباح.

meriemmeriem
03-11-2015, 19:27
يا اخي ستخسره في مدة زمنية قصيرة
الاولى ان تتعلم وتجرب ومن بعد ذالك قرر هل انت مستعد لتتاجر على حقيقي ام لا
هاذا عين العقل ام غير ذالك فلا
السلام عليكم

magedman
03-11-2015, 19:36
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاتة
انصحك اخي ان تبتدي بحساب تجريبي فهو الافضل ولاسلم وحفاظا علي
مالك ايضا

expirt77
03-11-2015, 20:38
بعد التحيه اخي الكريم
اود التوجه بالشكر الجزيييل لك على مجحهودك الاكثر من رااائع المميز
اتمني من الله الافادة للجميع
وارجو من الاعضااء جميعا العمل على اقوي النقاااط
تقبل مروري♥♠○◘••◘

rana2012
03-11-2015, 20:38

بالنتوفيق.

مامون سباعنة
03-11-2015, 21:07
بسم الله الرحمن الرحيم
تحية طيبة للجميع وبعد
صرااحة اخي هو يجووز .. ولكن لا تستعجل . تعلم اول شيئ ومن ثم ضح حساابا حقيقياًُ
اتمنى لك التوفيق انت واخواني اعضاء المنتدى
تقبل مروري اخي الفاضل

dissa
03-11-2015, 21:10
تبدأ مباشره ولاكن الاكيد ان ستخسر ايضآ في البدايه حتي ان تتعلم جيدا في حساب تجريبي قبل خوض اي مجازفة على الحساب الحقيقي

meriemmeriem
03-12-2015, 03:54
اهلا وسهلا اخواني بالمنتدي الكريم ممكن عادي بس اهم
حاجة تكون عامل حساب المخاطرة على الحساب الحقيقي علطول
تقبل ودي واحترامي

killer007
03-13-2015, 00:37
طبعا مش حينفع تبدأ بحساب حقيقي علشان انت مبتدئ و بيلزمك تعلم و تدريب على ديمو اولا
موفق اخي

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

maalemhala
03-13-2015, 14:56
خذ وقتك اخى الكريم فى دراسة السوق قبل ان تبدأ بحسابك الحقيقى
ادخل حساب تجريبى طبق اللى انت تعلمته من الشروحات والكرسات واكتسب حساسية السوق لانه ليس سهل على الاطلاق...

zarour soufyane
03-13-2015, 15:12
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته من غير الصائب المتاجرة بحساب حقيقي في البداية يجب عليك التسجيل و انشاء حساب تجريبي كي تتعود على القيام بالاوامر بشكل صحيح لاتتسيرع غرجوك

SHADOWING
03-13-2015, 15:47
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ....
اخى الفاضل انا اعتقد ان اهم شئ لتحقيق الارباح الفعلية فى الفوركس او يتملك المرء الخبرة الكافية لفعل ذلك لان هذا هو اهم شئ فى الامر

AHMED FAWZYy
03-13-2015, 15:57

بالنتوفيق.

aymanso
03-13-2015, 16:00
السلام عليكم اخى المبتداء اولا يجب عليك ان تقراء كثيرا فى هذا المجال ويجب مشاهدة الفيديوهات التى تشرح ذلك وتفهم ما المقصود بتجارة الفوركس وكل العوامل المحيطة بة ويجب ان لا تتسرع فى اتخاذ القرار وتبعد عن الطمع والخوف وبالتوفيق للجميع

budiwolf1997
03-13-2015, 16:02
السلام عليكم ورحمة الله بركاته اخي العزيز انا افضل لك ان تبدأ بحساب تجريبي
كما افعل انا لكي لا تخسر اموالك و حين تكتسب الخبرة يمكن عمل حساب حقيقي

rana2012
03-13-2015, 16:08

بالنتوفيق. السلام عليكم ورحمة الله أخي الكريم أنصحك بالتعلم الجيد خاصة عن طريق الحساب التجريبي من أجل كسب الخبرة التي تفيدك في المتاجرة الحقيقية البحث عن الاستراتيجات مهم جدا للتاجر الاتعاد عن العواطف في الفوركس.

بالنتوفيق.

popa2015
03-13-2015, 19:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

cian s
03-13-2015, 19:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل العزيز
الافضل ان تتعلم اولا على التجريبى التداول ففى الفوركس معرض دائما للخسارة بالنسبة للمحترفين ما بالك بالنسبة للمبتدئين فان المخاطرة عالية جدا
تقبل مرورى وخالص شكرى وتحياتى وبالتوفيق لك ولنا جميعا

nourxr
03-13-2015, 19:46
بالتوفيق لكل أعضاء المنتدى الغالي و شكرا
جزاك الله كل خير و جعله الله لك في ميزان حسنات على هذه المعلومات الرائعة
مع تمنياتى للجميع بالنجاح والتوفيق والربح تحياتى

roty
03-13-2015, 19:48
الحساب التجريبى افضل لك كمبتدا لانه يساعدك فى التعلم ووضع الخطه التى تسير عليها قبل الحساب التجارى والتذ تساعك من تفادى الاخطاء الضخمه وتعلمك كيفيه التداول الجيد فى السوق

popa2015
03-14-2015, 19:27
مشكور اخى الكريم على الموضوع رائع الذى افادنا
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

---------- Post added 03-14-2015 at 04:27 PM ---------- Previous post was 03-13-2015 at 09:39 PM ----------

مشكور اخى الكريم على الموضوع رائع الذى افادنا
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

حلم
03-14-2015, 19:58
انت لسةمبتدىء فعلشان كده فى الاول هتعمل حساب بونص
وتعمل رصيد ليك وبعد كده تقوم لما يكون عندك خبرة انك تعمل حساب ايداع

bidaaaaaaaaa
03-14-2015, 20:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
الحساب لتجريبى هو لقاعدة المضارب ومرحلة يجب ان تمر منها المتاجرة قبل
الشروع فى الحساب الحقيقى وبالتوفيق للجميع ان شاء الله

rana2012
03-14-2015, 21:23

بالنتوفيق.

roty
03-14-2015, 21:25
ممكن ان تبدا بحساب تجارى هذا يرجع الى حريه اختيارك ولكن يفضل البدء بالحساب التجريبى حتى تكتسب الثقه فى هذا المجال والخبره ويساعدك فى الدخول فى المجال الحقيقى وانت ذو خبره ومعرفه كبيره

عمر فواد
03-14-2015, 21:28
أخي الكريم أنصحك بالتعلم الجيد خاصة عن طريق الحساب التجريبي من أجل كسب الخبرة التي تفيدك في المتاجرة الحقيقية البحث عن الاستراتيجات مهم جدا للتاجر الاتعاد عن العواطف في الفوركس

atyaatya007
03-14-2015, 22:05

بالنتوفيق.

حلم
03-15-2015, 03:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
الحساب لتجريبى هو لقاعدة المضارب ومرحلة يجب ان تمر منها المتاجرة قبل
الشروع فى الحساب الحقيقى وبالتوفيق للجميع ان شاء الله
من الافضل اذا اراد التاجر التدريب على المتاجرة
فى السوق ان يتدرب على الحساب الحقيقى فذلك يعطيه خبرة اكثرة بالسوق الحقيقي

---------- Post added at 12:55 AM ---------- Previous post was at 12:29 AM ----------

أفيدوني أفادكم الله

هل تستطيع ان تصنع كرسى بدون ان تتعلم ولو حتى مبادىء التجارة ؟
بالطبع لا وهكذا الفوركس هومثل اى عمل يحتاج الى التعلم لكى يتم العمل به

ayman nasr
03-15-2015, 04:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة شكرا لااستفادة
لااتخاذ المعلومة القيمة والتجنب من الخطر
واتمنا النجاح للجميع
وتقبل مرورى

hooda11
03-15-2015, 20:17
تقبل مروري

rana2012
03-15-2015, 22:11

بالنتوفيق.

zidane
03-15-2015, 22:19

بالنتوفيق.

sherry mohamed
03-16-2015, 14:35
يجب أن تبدا في بحساب تجريبي حتى تتعلم كيفية التعامل مع المنصة

khladforexx
03-16-2015, 20:56
السلام عليكم ورحمة الله أخي الكريم أنصحك بالتعلم الجيد خاصة عن طريق الحساب التجريبي من أجل كسب الخبرة التي تفيدك في المتاجرة الحقيقية البحث عن الاستراتيجات مهم جدا للتاجر الاتعاد عن العواطف في الفوركس.السلام عليكم ورحمة الله أخي الكريم أنصحك بالتعلم الجيد خاصة عن طريق الحساب التجريبي من أجل كسب الخبرة التي تفيدك في المتاجرة الحقيقية البحث عن الاستراتيجات مهم جدا للتاجر الاتعاد عن العواطف في الفوركس.

morres90
03-16-2015, 21:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ممكن اه ايه المشكلة بس لازم تعمل حسابك في فلوس هاتخسرها في الاول طالما عاوز تدخل عى الحساب الحقيقي
جدا للتاجر الاتعاد عن العواطف في الفوركس.السلام عليكم ورحمة الله أخي الكريم أنصحك بالتعلم الجيد خاصة عن طريق الحساب التجريبي من أجل كسب الخبرة التي تفيدك في المتاجرة الحقيقية

popa2015
03-18-2015, 01:24
اشكرك لطرحك هذا الموضوع المتميز احسنت العمل
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

Ahmed abdelal
03-18-2015, 01:26
اعتقد ان كل ما تريد معرفته لن ياتى اليك على طبق من ذهب
وعليك البحث عن ما تريد معلابفته بنفسك داخل المنتدى

hamdochi
03-18-2015, 18:00
مرحبا بجميع اعضاء المنتدى المحترم اعتقد انه ممكن انتبدا عادى بس كدا انت ممكن تخسر الحساب كله انصحك ان تبدا بالحساب لتجريبى حتى تعرف افضل الطرق المناسبة والاخطاء التى تقع فيها وان تتعلم وتكون على خبرة شكرا لك اخي الكريم على الموضوع الجميل

الاصيل
03-18-2015, 18:05
هذا الامر يرجع اليك اذا كنت ترى نفسك جاهز للحساب الحقيقى وعندك كل المعلومات حول فتح وغلق الصفقات ومتابعة الاسواق
وطريقه عمل البرنامج درستها جيدا فالافضل عدم اضاعة الوقت فى حساب تجريبى
ففى هذه الحال لا فائده من الحساب التجريبى اما اذا كنت مبتدىء فهل تجرب بيع خاطىء او شراء خاطى فى حساب حقيقى ؟

chennana
03-28-2015, 02:06
يمكنك البدء بحساب تجاري مباشرة
لكن يستحسن البدء بالحساب التجريبي حتى تتعلم اساسيات التداول و حتى تتعود على المنصة

mostafa abdalla
03-28-2015, 03:46
تقبل مروري اخي

abes
03-28-2015, 12:51
نورت المنتدى اخى الكريم
كان نفسى افيدك لكنى جديدة فى هذا المجال
يارب حد يقدر يفيدك من الاعضاء
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

nabilll
03-28-2015, 12:53
شكرا اخي الكريم على هذا الموضوع الجميل وهذه المعلومات من حيث مواعيد فتح البورصات العالمية
واعتقد ان معرفة توقيت فتح البورصات شيء مهم جدا لاي متداول وبتحدد الزوج اللي هيشتغل عليه في كل وقت ووقت نشاط الزوج

Koumedaym
03-28-2015, 13:51
بسم الله الرحمان الرحيم
لو انت لديك خبرة في الفوركس
يمكنك البدأ مباشرة . الحساب التجريبي ليس اجباري

ramy00
03-30-2015, 22:11
تقبل مروري

اسلام سمسم
03-30-2015, 23:25
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
تقبل مروري اخي

nOoO
03-31-2015, 01:54
اهلا وسهلا اخواني بالمنتدي الكريم ممكن عادي بس اهم حاجة
تكون عامل حساب المخاطرة على الحساب الحقيقي علطول
تقبل ودي واحترامي

اسلام سمسم
03-31-2015, 18:48
تقبل مروري اخي وشكرا

tefa.brave
03-31-2015, 18:50
شكرا للعضو المحترم على الموضوع الجميل ويارب دايما نكون احسن منتدى وان شاء الله دائما للائمام
موضوع رئع جدا ويستحق كل الشكر والتقدير للمجهود المبذول فيه الله ينور الى الامام دئما