PDA

View Full Version : لو استقظت في الصباح ولم تجد الفوركس ماذا سوف تفعل؟

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

okash
06-17-2012, 16:39
لو استقظت في الصباح ولم تجد الفوركس ماذا سوف تفعل؟

انا عن نفسي ممكن ان احزن كثيرا لأنه اصبحت روتين وادمان لا يمكن التخلي عنه

safiforex
06-17-2012, 16:42
هههههههههه ، ما نحن بنستيقظ يومي السبت و الاحد بدون ما نجد الفوركس
ايه لي حصل ، عادي ، و حتى لو استيقظنا يوما ما و لن نجده ، فهذا سيكون احسن يوم عندي بلا شك ، لانني على الاقل انني لا اكون رهن الضغوطات

A7mad_Aziz
06-17-2012, 16:45
..هههههههههههههه..شئ صعب تخيله بصراحة لكن لو ده حصل انا ممكن اخد قرار جامد جداً..انام تاني على طول..ههههههههههههه لا بجد هيبقى شئ صعب جداً مش عارف ممكن اتصرف ازاي

amrmorasamir
06-17-2012, 16:57
ههههههههه هيكون راح فين يعنى
بس لو اختفى يعنى الفوركس عادى المفورض ميأثرش على حياتنا كتير يعنى لانه مجرد عمل اضافى مش اكتر يعنى مينفعش نعتبره عمل اساسى ونقعد فى البيت 24 ساعه عشان نتداول فقط

tariktanjaoui
06-17-2012, 17:13
بالنسبة لي في حالة اختفاء الفوركس اظن انني ساصاب بجنون كبير ههههه لكن في الحقيقة من الصعب التخلي عن الفوركس لانني اصبحت مدمن عليه لا يصدق لكن ان للفوركس نهاية في مساره

mhmh2003
06-17-2012, 17:16
هى المشكله ان الواحد خلاص رسم حياته على انه حيشتغل فى الفوركس وان هو دة الطريق لتحقيق احلامى فا عشان اصحى الصبح ملقيش فوركس يبقى كارثه بالنسبه لى لا طبعا اعتقد دة صعب يحصل

vamoscapitos
06-17-2012, 17:18
ههههههههههه ان استيقظت ولم اجد الفوركس اول شيء ساعمله

هو اني ساعود للنوم كي استيقظ من هذا الكابوس ههههههههه

kamizidan
06-17-2012, 17:20
السلام عليكم شباب ..يسعدني الرد في موضوعك وتبادل الاراء مع الجميع.... هههههههههههه بصراحة سيكون يوم اسود لانه الدخل الوحيد الذي لدي هههههههه

Mr.GooDMaN
06-17-2012, 17:20
عادي يعني ولا اي حاجة هتحصل
كان هم وانزاح ههههههههههههه ونركز بقا ف اشغالنا ومصالحنا

mohamed eldamnhorey
06-17-2012, 17:45
يابن الحلال لا يمكن تستيقط ومتلاقيش السوق ده

مستحيل

انت ممكن متلاقيش سوق الطماطم او سوق الخضار

لكن سوق العملات الى ان تقوم الساعه

الله كريم

remas
06-17-2012, 17:49
هنعمل ايه يعنى ولا حاجه كل شىء جايز يعنى اللى خلق الفوركس مخلقش غيره يعنى قبل ما ندخل الفوركس كنا شغالين ايه يعنى اللى رزق من الفوركس ان شاء الله يرزق من غيره مش هنموت من غير فوركس يعنى

ramid
06-17-2012, 17:57
سأقول مع نفسي :ياله من حلم مزعج واعاود النوم
لانني طبعا سأكون أحلم

ma90do
06-17-2012, 18:01
هههههههههههه ازاي بقي امال هصحي والاقي ايه اصحي الاقي بتاع الحلاوه ماشي في الشارع علشان انبسط بيه صعب جدا لو صحيت ملقيتوش هنام تاني علشان احلم اني قاعد بتاجر فيه ههههههههههه

AhmedMagnifico
06-17-2012, 19:09
هههههههههههههه
صعبة اوى دى يا اخى بصراحة انك متلاقيش سوق العملات !!
وع العموم زى مالكل قال هكمل نوم لحد ما الحلم دا يخلص !

compaq0
06-17-2012, 19:50
ساحزن حزن عميق و ساشعر بالياس لان الفوركس بالنسبه لى هو الامل الوحيد المتبقى لتحقيق احلامى و اذا لم تتحقق اعيش على امل تحقيقها و لكن اذا لم اختفى الفوركس ماذا سافعل؟

kingman
06-17-2012, 19:54
الواحد هيكون مستغرب جدا من ذلك وخصوصا ان هذا المجال اصبح من حياتى جزء من حياتى اليومية فأكيد ان يختفى فجأة هيلخبط حياتى واعتقد اننا لن نرى ذلك قريبا وكل شئ جائز الحدوث فلا دائم الا لوجه الله

ma90do
06-17-2012, 20:04
الواحد هيكون مستغرب جدا من ذلك وخصوصا ان هذا المجال اصبح من حياتى جزء من حياتى اليومية فأكيد ان يختفى فجأة هيلخبط حياتى واعتقد اننا لن نرى ذلك قريبا وكل شئ جائز الحدوث فلا دائم الا لوجه الله

ربنا يسترها لا ولا هتتلغبط ولا حاجه ربك الي بيرزق مش الناس يعني حاجه جت هيكون في مصدر تاني ان شاء الله

بس شبه مستحيل ان حاجة زي دي تحصل اصلا صعبة جدا

ramid
06-17-2012, 20:06

والله معك حق لقد أصبح الفوركس جزء من حياتنا
وبدونه سأكون كالسمكة خارج الماء

sandapa
06-17-2012, 20:15
هه لو استيقظت يوما ولم اجد الفوركس فهو شيء عادي
اكيد انت من الناس اللي بتموت في الفوركس يا ترى ماذا تفعل في العطل

21cent
06-17-2012, 20:18

عادى يا اخى الفوركس مثل اى شىء اخر له عيوبه ومميزاته
وكثيرا منا اتقنه وتركه كانه صحى الصبح لم يجده بالظبط وفى ناس تحلم بالمزيد والى تحقيق
الارباح كان فى موضوع لو انتهى الفوركس هل ستنقطع ارزقنا بالطبع لا لان الرزاق موجود

Smart
06-17-2012, 20:31

مستحيل

الله كريم

افضل انت ياعم محمد قول الكلام ده عشان السوق فعلا يختفى
وانت اول واحد هتخلع ...مافيش مستحيل..قد يكون الاختفاء بطرق اخرى
يعنى مثلا يقتصر السوق على المحافظ الكبيره..كأن يتم الغاء الروافع الماليه مثلا
فى اشياء كتير قد تحدث وتمنعنا من المتاجره مش شرط ان السوق يقفل يعنى

remo
06-17-2012, 20:36

انا عن نفسى شايف الموضوع دا مستحيل نهائيا لان لو دا حصل يبقى اكيد هيحصل كوارث اقتصادية عظمة فى معظم البلاد ان مكانش فى العالم كلة والعالم كلة هيقوم على بعضة

Texxon
06-18-2012, 02:46
ايه ده يعني هيكون اختفي ولا أيه :)
بالنسبة ليه انا لو صحيت الصبح وملقتش الفوركس هكمل نوم تاني، لأن انا بصحه كل يوم الصبح اتابع اخبار الفوركس فلو الفوركس اختفي يبقى هصحي اعمل ايه ؟

sho
06-18-2012, 03:56
اعتقد انة سوف يكون اسوء يوم يمر عليا فى حياتى كلها ... الفوركس اصبح جزء لا يتجزء من حياتى ... كما انة اصبح مصدر من مصادر الدخل بالنسبة لى .. اتمنى ان لا يأتى مثل هذ اليوم ابدا اخى

ahmed saleh
06-18-2012, 04:02
لالالالالا طبعا انا لا اعتقد هذا ابدا انة من الممكن ان يحدث
لان الفوركس مرتبط باقتصاد بلاد كبيرة وعملات كبيرة ومعنى ان الفوركس يختفى
فهذا سوف يؤدى الى تدهور اقتصاد بلاد

hesham itch
06-18-2012, 04:39
بالطبع سأعتبر هذا الحدث خسارة كبيرة جدا لى ولكن يجب الا اتوقف
عن البحث عن مجال جديد قد اجد فيه هذه المتعة الموجودة فى مجال
الفوركس وذلك بالبحث المستمر عن المجالات الجديدة اللماثلة لمجال الفوركس

maklad94
06-18-2012, 11:14
شىء صعب جدا تخيله اكيد لكن لا اعتقد انها ممكن تحصل فى اى يوم من الايام لأنه سوق فيه تريليونات الدولاارات وحضرتك تقولى يختفى مستحيل طبعا بالسهولة اللى بتتكلم عنها حضرتك دى مستحيل تحصل ولو حصلت الكل هيبقى حزين لأن معظمنا ادمن الكمبيوتر والفوركس ومن غيره احنا ولاحاجه ومفيش ربح من النت بعده .

2x1
06-18-2012, 11:16

مستحيل

الله كريم

هههههههههههههههه والله عندك حق ممن الواحد يصحي يدور علي كيلوا خيار

ميلاقيش انما ميلاقيش العملات اللي بنشتري بيها وبنتعامل بيها فالاسواق التانية دة مستحيل

ahmed
06-18-2012, 11:17
يعنى لو افترضنا ان السوق ممكن يختفى
وصحيت الصبح لم اجدة هروح علطول سوق الاسهم
لو لاقيته اختفى هو كمان
هنزل السوق اللى عندنا اتسوق منه وخلاص ههههههههه

remo
06-18-2012, 11:51
افضل انت ياعم محمد قول الكلام ده عشان السوق فعلا يختفى
وانت اول واحد هتخلع ...مافيش مستحيل..قد يكون الاختفاء بطرق اخرى
يعنى مثلا يقتصر السوق على المحافظ الكبيره..كأن يتم الغاء الروافع الماليه مثلا
فى اشياء كتير قد تحدث وتمنعنا من المتاجره مش شرط ان السوق يقفل يعنى

تصدق انت عندك حق فعلا ممكن السوق يقتصر على المحافظ الكبيرة ودى ساعتها هتبقى مصيبة كبرى فعلا يعنى ساعتها سوق الفوركس هيبقى سوق الاغنياء فقط دى هتبقى مصيبة احنا ممكن نتشل فيها

okash
06-18-2012, 11:57
لالالالالا طبعا انا لا اعتقد هذا ابدا انة من الممكن ان يحدث

ولكن الاقتصاد لا يقوم فقط على الفوركس بل على اوراق العمل وايداعت البنوك والناتج الاجمالي المحلي واجمالي الناتج القومي والفوركس كانت زمان هي عبارة عن مؤشرات اقوة العملة ليست التداول المتاح فيها

okash
06-18-2012, 12:00
انا عن نفسى شايف الموضوع دا مستحيل نهائيا لان لو دا حصل يبقى اكيد هيحصل كوارث اقتصادية عظمة فى معظم البلاد ان مكانش فى العالم كلة والعالم كلة هيقوم على بعضة

الذي يتحكم في الاسواق على ما اعتقد هي البنوك والبنوك معظمها تقوم على الربا واذا ختفت الفوركس معناها البنوك اختفت واذا البنوط اختفت اختفى الربا واذا ختفى الربا صلح اقتصاد العالم

okash
06-18-2012, 12:01
اعتقد انة سوف يكون اسوء يوم يمر عليا فى حياتى كلها ... الفوركس اصبح جزء لا يتجزء من حياتى ... كما انة اصبح مصدر من مصادر الدخل بالنسبة لى .. اتمنى ان لا يأتى مثل هذ اليوم ابدا اخى

كلنا نتمنى ذلك مع العلم العظم يخسر في الفوركس ولا يربح ومع هذا الجميع يتمنى فعلا اصبحت روتي في حياتن وشيء اساسي

eldawley
06-18-2012, 12:11
والله العظيم انا هرتاح جدا لان موضوع الفوركس محتل اكبر نسبة فى اولوياتى و وقتى بس انا خلاص شبه معتمد عليه فى تغطية مصاريفى بس بكده هرتاح نفسيا

Mohamed90
06-18-2012, 12:26
السلام عليكم صراخه نحن او اغلبنا يعول على الفوركس للربح منه مال إضافي و انا لا احب اي فكرة اختفاء او اغلاق السوق لانها غير مناسبة لي
و نحن مزلنا جدد في المجال لم نربح منه لحد الساعة مايرضنا او ارجاع ماخسرنه منه السوق لايمكن اغلاقه ممكن يتم حذف الرافعة المالية كما قال الاخ و يستبعدون الاصحاب رؤوس الاموال الصغيرة

mony
06-18-2012, 12:28
لا اعتمد على الفوركس بشكل كلى واتوقع عدم وجوده فى اى وقت واكيد سابحث عن عمل اخر يناسب ظروفى

magic777
06-18-2012, 19:50

مستحيل

الله كريم
ان شاء الله طبعا اخي محمد بس افرض صحيت لاقيت مثلا انهيار جامد زي اللي حصل في 2008
بس اشد بقى والسوق انضربت فيه حسابات بالملايين اعتقد ان ممكن يحصل حاجه زي كده تاني
وممكن لا قدر الله فعلا السوق وقتها يتغير او ميبقاش متاح للعامه

kingman
06-18-2012, 22:36
ولكن الاقتصاد لا يقوم فقط على الفوركس بل على اوراق العمل وايداعت البنوك والناتج الاجمالي المحلي واجمالي الناتج القومي والفوركس كانت زمان هي عبارة عن مؤشرات اقوة العملة ليست التداول المتاح فيها
اقتصاد اى دولة مجموعة متشابكة من المؤشرات والعوامل التى تعبر عن قوة او ضعف الأقتصاد والمهتم بالتحليل الاساسى لازم يجمع بين كل العوامل المؤثرة فى الأقتصاد كى يستطيع تحليله وتوقع ماذا سوف يترتب عليه من تحرك الأسواق

bousshimin
06-18-2012, 22:43
صعب تخيل تواجد الفوركس
سنتأقلم مع الوضع رغم إدماننا على متاجرة في فوركس رغم صعوبة الأمر ونأمل برجوعه

yousef1981
06-18-2012, 23:25
ذللك مستحيل لانى اصبحت مدمن فوركس لا ن اقوم عليه يوجد اماكن للعلاج من ادمن الفوركس سوف اذهب اليها لكن بعد الميلون الاول

كريم
06-18-2012, 23:45
ههههههههه ,, عادي مفيش مشكلة الا اذا كان ليا فلوس فيه

بس ه مستحيل يحصل خالص مهما حصل لأنه لو مفيش فوركس يعني مفيش سياحة

و لا حد يقدر يسافر بره بلده خالص و الله يوفق الجميع و شكرا للموضوع

deadlyfox
06-19-2012, 01:32
مافيش اى مشكله اهو الواحد يدور على اى حاجه تانيه يشغل فيها نفسه
او نقعد ندعى يرجع تانى

zahran
06-19-2012, 01:40
اللى انت تقول دا صعب جدا ان هوا يحصل او يكاد يكون مستحيل ان انت تصحى تانى يوم متلاقيش الفوركس . لان على الاقل لو دا هيحصل هيبقى فى قبلها مؤشرات تبين ان فى حاجه هتحصل . من ناحيه تراخيص بقى او غيره
مش هيا دى المشكله ... المهم يعنى من الاخر مش هيحصل اللى انت بتقوله .. تحياتى

mage
06-19-2012, 01:42

يا اخى الفوركس غير انه مهم فى السياحة اعتقد انه من افضل الوظائف الان وهو فى بعض البلاد وانا لا اعرف ما هى جنسيتك ولكن فى مصر الان اعرف الكثير يعملون فى الفوركس ومتفرغين له وهو مصدر الدخل لهم فى هذه الايام بطريقة او باخرى

talal
06-19-2012, 01:43
امر عادي على الاقل نرتاح شوي من الخسائر ههههههه
الفوركس موجود يوميا والكل يعمل فاذا استيقظ اجده امامي ولمن ماذا تعني لم اجده
هل هناك مثلا مشاكل في النت او الشركة التي اعمل بها او اتاجر فيها
او ان الفوركس انتهى لمشكلة معينة مثلا او لسبب ما .

moonlight
06-19-2012, 07:44
لا اعتقد انه يمكن ان يحدث ذلك فسوق الفوركس سوق كبير وعالمى ولو حدث
ذلك فعلا اكيد سوف احزن ولكننى سوف اتعايش مع ذلك واعتبر انه لم يكون موجودا من قبل واحاول التعايش مع ذلك الوضع

busileh
06-19-2012, 09:27
عادي حياتي بتمشي زي زمان ما عندي مشاكل لو الفوركس ما كان موجود هوه على وقت اهلينا كان في فوركس و لا شو ياجماعة

okash
06-19-2012, 10:53
عادي حياتي بتمشي زي زمان ما عندي مشاكل لو الفوركس ما كان موجود هوه على وقت اهلينا كان في فوركس و لا شو ياجماعة

ولكن صديقي العزيز على ما اعتقد ترك الروتين شيء صعب جدا
انظر حتى لو كان عندك شخص وكنت تكرهه ولكن كنت تراه كل يوم وفجأ لم تعد تراه سوف تشعر بشيء غريب في حياتك
فما بالك الفوركس هو شيء يعشقه الملايين

okash
06-19-2012, 10:54
لا اعتقد انه يمكن ان يحدث ذلك فسوق الفوركس سوق كبير وعالمى ولو حدث
ذلك فعلا اكيد سوف احزن ولكننى سوف اتعايش مع ذلك واعتبر انه لم يكون موجودا من قبل واحاول التعايش مع ذلك الوضع

هو على ما اعتقد هو شيء صعب ان يحدث ولكن المتوقع ان ينهار انهيار كبير وكبير جدا ومتى لا اعلم
عندها سوف نحزن اكثر لو اختفى الفوركس

ZOUHAIR_ZIZO28
06-19-2012, 10:57
الالالالا طبعا انا لا اعتقد هذا ابدا انة من الممكن ان يحدث

Rami
06-19-2012, 12:23
ههههه سوال فكاهى
شكرا لك بالنسبة لى شئ عادى بس ما يكون فى الى رصيد عالى ع احدى الشركات
لانه لو طار الفوركس هذا الرصيد سيطير بالتاكيد
هههههههه
تحياتى لشخصك الكريم

Mohamed90
06-19-2012, 12:32

السلام عليكم ضحتني اخي العزيز هههه هو الهمك كله من الفوركس انك تكسب مال تسافر به ههه ان شاء الله تجارة موفقة و تحقق ماتطمح له
بخصوص اختفاء الفوركس لا اعتقد انه ممكن لانه كثير من الناس اكثر من ماتتصور يتعمدون على الفوركس و لايمكن استغناء عن الفوركس ابدا

ARAB_PIGEON
06-19-2012, 12:34

وانا مثلك يا صديقى
ولكن وقتها ساقول قدر الله وما شاء فعل

Smart
06-19-2012, 12:53
تصدق انت عندك حق فعلا ممكن السوق يقتصر على المحافظ الكبيرة ودى ساعتها هتبقى مصيبة كبرى فعلا يعنى ساعتها سوق الفوركس هيبقى سوق الاغنياء فقط دى هتبقى مصيبة احنا ممكن نتشل فيها

بالضبط عشان كده بقول مش شرط ان السوق يختفى
ممكن تظهر قواعد جديد وقوانين تحرمنا جميعا من المتاجره فى الفوركس
ربنا يستر

mohamed eldamnhorey
06-19-2012, 12:54
هو على ما اعتقد هو شيء صعب ان يحدث ولكن المتوقع ان ينهار انهيار كبير وكبير جدا ومتى لا اعلم
عندها سوف نحزن اكثر لو اختفى الفوركس

لا ان شاء الله ياغالى مفيش
وهتحقق هدفك قبل فوات الاوان

وسوق الفوركس لسه قدامه مستقبل كبير وعمر كبير كله باذن الله

yassinoh
06-19-2012, 13:22
في حالة اختفاء الفوركس اظن انني ساصاب بجنون كبير
لكن في الحقيقة من الصعب التخلي عن الفوركس لانني اصبحت مدمن عليه
لا يصدق لكن ان للفوركس نهاية في مساره

The Mester X
06-19-2012, 15:03
لو استقظت في الصباح ولم تجد الفوركس ماذا سوف تفعل؟انا عن نفسي ممكن ان احزن كثيرا لأنه اصبحت روتين وادمان لا يمكن التخلي عنهانا فعلا والله انا مثل لا اقوم من مكاني على الحاسوب و انا لا اتداول كل يوم ولكن اجلس كثيرا امام اتعلم و اصبحت مدمن عليه و لا احب انه يختفي بعد مجهود للتعلم و تحقيق ربح محترم منه

magic777
06-19-2012, 17:38
بالضبط عشان كده بقول مش شرط ان السوق يختفى
ممكن تظهر قواعد جديد وقوانين تحرمنا جميعا من المتاجره فى الفوركس
ربنا يستر

اهو ده اللي يخوف اكتر ظهور قوانين وقواعد تخدم اصحاب رؤوس الاموال الكبيره وتحرم
المتداولين الصغار مثلنا من فرص العمل في هذا المجال
بس اعتقد ان ده ممكن يحصل لو اصبحت النسبه الاكبر هيا اللي بتربح

shwaikich
06-19-2012, 17:42
في حال استيقظت في الصباح و لم اجد الفوركس فبالتاكيد اكون احلم و ليس هذا في الواقع فالفوركس لها دور مهم في الدور الاقتصادي العالمي و بدونها تصبه هنالك ازمة عالمية

mohamed eldamnhorey
06-19-2012, 19:12
بالنسبة لي في حالة اختفاء الفوركس اظن انني ساصاب بجنون كبير ههههه لكن في الحقيقة

من الصعب التخلي عن الفوركس لانني اصبحت مدمن عليه لا يصدق لكن ان للفوركس نهاية في مساره

انا مثلك ياغالى

انا راح اولع فى نفسى باانبوبة بوتجاز
ههههههههههههههه

لان خلاااص الادمان اللى بتعطاه رااح

مش هقدر اعيش
لنا الله

kingman
06-19-2012, 21:23
انا مثلك ياغالى

ههههههههههههههه

مش هقدر اعيش
لنا الله

هههههه ربنا يحفظنا والمهم فعلا اننا نقدر نحقق من هذا السوق الارباح التى تجعل من وجودنا فيه ذو فائدة وجدوى فأكثر مايصقل المتاجر فى هذا السوق هى الخسائر وساعات يبقى زوال السوق افضل ليه

karbak
06-19-2012, 21:40
على ما اظن هذا لن يحدث ولكن قد نستيقظ ونجد ان الاسواق قد انهارت ام ان لا تجد الفوركس هذا مستحيل
اما اذا استيقظت ولم اجد الفوركس عادي جدا ساعود الى التجارة اليدوية

KOGI
06-20-2012, 00:56
بس لو اختفى يعنى الفوركس عادى المفورض ميأثرش على حياتنا كتير يعنى لانه مجرد عمل اضافى مش اكتر يعنى مينفعش نعتبره عمل اساسى ونقعد فى البيت 24 ساعه عشان نتداول فقط

i5land_man
06-20-2012, 00:58
انا مثلك ياغالى

ههههههههههههههه

مش هقدر اعيش
لنا الله

انتوا اكيد بتهزروا لان احنا كنا عايشين عادي جدا قبل ما نعرف الفوركس وازاي نقلق ورزقنا بايد اللي لا بيغفل ولا بينام سبحانه وتعالي . تقبلوا مروري

a7med.first
06-20-2012, 01:16
الدنيا مش هاتقف يعني علي حاجه والارزاق بتاعت ربنا يعني لو الموقع وقع مثلا ولا الشركه اتحولت وبقت شركه دعايه لاديداس مثلا هاتعملو ايه يعني هاتكلمو وتوزعو رباط الكوشت :d

Mostafa Mando
06-20-2012, 01:32

مستحيل

الله كريم

كلامك صحيح يا اخي لكن هذا مجرد تخيل

وانا عن نفسي مش متصور ان الفوركس ينتهي لإنه ساعد الكثير من الناس العرب في تحسين مستوى معيشتهم وساعدهم على ضغوطات الحياة الصعبة

وساعدني انا شخصياً كثيراً

mage
06-20-2012, 01:40
الدنيا مش هاتقف يعني علي حاجه والارزاق بتاعت ربنا يعني لو الموقع وقع مثلا ولا الشركه اتحولت وبقت شركه دعايه لاديداس مثلا هاتعملو ايه يعني هاتكلمو وتوزعو رباط الكوشت :d

هذه افضل كلمة والله انا لارزاق بتاعت ربنا ونسأل الله ان يرزقنا من الحلال الطيب فى هذا السوق المتقلب والذى يجعلنا دائما فى حالة تمسك به ولا نتخيل انفسنا من دون الفوركس لانه ليس مصدر للمال فقط بل هو ادمان حقيقي وتعلق بطبيعة هذه الوظيفة

mohamed hamdy
06-20-2012, 01:56
اذا استيقظت ولم اجد الفوركس سوف احزن كثير
لان هذة التجارة مفيدة وتحقق المكاسب الكثيرة
مع انى اعتقد ان اختفاء الفوركس لا يمكن ان يحصل فى الواقع

sami
06-20-2012, 02:06
موضوع طريف هههه،لا أظن أن لتجارة العملات نهاية ما دامت هناك مصالح إقتصادية بين الدول من حيث المبادلات التجارية أو تنقلات الأفراد حيث هناك ضرورة ملحة لتبادل عملة بأخرى لتحقيق هذه المصالح

ana1990
06-20-2012, 02:15
ايه لي حصل ، عادي ، و حتى لو استيقظنا يوما ما و لن نجده ، فهذا سيكون احسن يوم عندي بلا شك ، لانني على الاقل انني لا اكون رهن الضغوطات
بصراحه كلامك فيه جزء كبير صح انا عن نفسي هتاكد ان اليوم ليس اجازه رسميه او ان الفضائيين محتلوش الكره الارضيه كده يعني اصل صعب اوي اوي نك تصحى متلاقيش الفوركس بدون سبب مجنون يؤدي لحدوث حاجه ذي دي و بالنسبه ليومين الاجازه بتوع البورصه انا ببقى هتجنن مش عارف اعمل ايه طول اليوم

okash
06-20-2012, 09:36
الفوركس تؤثر على العغملات بواسطة العرض والطلب فقط
اما هناك امور كثيرة تؤثر على العملات مثل اوراق العمل ونسبة السيولة وامور كثيرة والفوركس احدى هذه الامور "وليست هي اداة تبادل العملات الاساسية" هناك امور كثيرة يتم تبادل العملات بين الدول فلا نستغرب ان يأتي يوم ويلتغي الفوركس

aboualy
06-20-2012, 10:01
لا اظن اخى العزيز ان الفوركس سينتهى يوما ما لان الفوركس هو سوق تبادل العملات بين الاشخاص والشركات
ولن ينتهى هذا السوق الا اذا توقفت الحاجة الى تبادل العملات وهذا من المستحيل ان يحدث طلما ان هناك تجارة بين دول العالم وسفر للاشخاص بين هذه الدول

elzeel
06-20-2012, 15:43
بصراحه هستسلم للامر الواقع او ممكن ابحث عنه فى جوجل ههههه
جوجل بيعرف كل حاجه واكيد هيجيبه ويقولى راح فين
واكيد هشوف مجال تانى ابدا اتعامل فيه

2x1
06-20-2012, 15:49
بصراحه كلامك فيه جزء كبير صح انا عن نفسي هتاكد ان اليوم ليس اجازه رسميه او ان الفضائيين محتلوش الكره الارضيه كده يعني اصل صعب اوي اوي نك تصحى متلاقيش الفوركس بدون سبب مجنون يؤدي لحدوث حاجه ذي دي و بالنسبه ليومين الاجازه بتوع البورصه انا ببقى هتجنن مش عارف اعمل ايه طول اليوم

هههههههه عندك حق اوممكن راح يتمشي شوية وراجع تاني لا نتكلم بقي جد شوية مستحيل يحصل الا اذا حدث حرب عالمية مثلا ممكن ساعتها السوق يتاثر جامد طبعا والعياز بالله

badrenanna
06-20-2012, 16:02
موضوع مميز شكرا اخي

magic777
06-20-2012, 16:49
لا اظن اخى العزيز ان الفوركس سينتهى يوما ما لان الفوركس هو سوق تبادل العملات بين الاشخاص والشركات
ولن ينتهى هذا السوق الا اذا توقفت الحاجة الى تبادل العملات وهذا من المستحيل ان يحدث طلما ان هناك تجارة بين دول العالم وسفر للاشخاص بين هذه الدول

انا من رأيك اخي لان سوق الفوركس حاليا بقى مرتبط ارتباط وثيق باقتصاد الدول الكبرى
فصعب ينهار كده الا لو انهار اقتصاد الدول كلها مره واحده

firas1984
06-20-2012, 17:05
السلام عليكم
ماذا لو اصبحت بدون فوركس؟
سؤال غريب ولكن لا اعتقد انه ستكون هناك حياة بلا فوركس وبلا اسواق
انا لو مني وعليه اروح اعمل سوق فوركس جديد

abo ali
06-20-2012, 17:26
لكل شى نهايه وطبعا الفوركس مش كل حياتنا بمعنى ان الحياة مش هتقف
بس هيكون طبعا خسارة للافراد ودول كتير معتمدا بشكل كلى عليه لانه سوق عملات كبير ومرتبط بالاقتصاد والبورصه

shwaikich
06-20-2012, 20:17
سوف ارجع الى الفراش لانني سوف اتاكد من انني احلم لان الفوركس من الامور المهمة في اقتصاد المجتمعات
و ان من المستحيل الاستغناء عنه

Amgad91
06-20-2012, 20:48
هذا من المستحيل ان يحدث بين يوم و ليلة و اذا حدث بالفعل فمعنى ذلك هو انتهاء الاقتصاد العالمي للأبد
وبالتالي لن يكون للعملات اي قيمة بعد اليوم
ولا جدوى من البحث عن الفوركس او ما شابهه من متاجرة العملات لأنها انتهت بلا رجعة

Mostafa Mando
06-20-2012, 20:52
سوف ارجع الى الفراش لانني سوف اتاكد من انني احلم لان الفوركس من الامور المهمة في اقتصاد المجتمعات

الفوركس استطاع ان يحسن معيش الكثير من الناس العرب

وقد تعودنا عليه لإنه مصدر رزق حلال ومصدر ممتاز لحسين معيشة اللفرد

فأنا غير متصور الحياة بدون فوركس

mohamed eldamnhorey
06-20-2012, 20:56

من رابع المستحيلات وليس مستحيل فقط
هيحصل بس فى نهاية العالم

ونهاية العالم اعتقد لسه بدرى عليها

والله اعلى واعلم

safiforex
06-20-2012, 21:00
من رابع المستحيلات وليس مستحيل فقط
هيحصل بس فى نهاية العالم

ونهاية العالم اعتقد لسه بدرى عليها

والله اعلى واعلم
نعم هذا من خامس المستحيلات ان نجد الفوركس انتهى يوما ما
فلا يمكن و هذا مستحيل ان يحصل هذا بدون نهاية العالم

Hell Rozar
06-20-2012, 21:04
هههههههههههه بجد شىء صعب اوى انك تصحى من النوم ما تلاقيش الحاجة اللى اتعودة تعملها وتلاقيها كل يوم مشكلة فعلا ^^

Mohamed90
06-20-2012, 21:21
موضوع طريف هههه،لا أظن أن لتجارة العملات نهاية ما دامت هناك مصالح إقتصادية بين الدول من حيث المبادلات التجارية أو تنقلات الأفراد حيث هناك ضرورة ملحة لتبادل عملة بأخرى لتحقيق هذه المصالح السلام عليكم طبعا اخي العزيز متفق مع كلامك و يالفعل الفوركس مجال كبير و اضخم سوق مالي و كثير من الشركات و المضانع و البنوك تعتمد عليه لن يكون اختفاء سهل و الفكرة حاليا ليست متاحة لانه اساس الكثير

i5land_man
06-20-2012, 21:22
هههههههههههه بجد شىء صعب اوى انك تصحى من النوم ما تلاقيش الحاجة اللى اتعودة تعملها وتلاقيها كل يوم مشكلة فعلا ^^

انا بشوف انه فيه تهويل للموضوع لانه لو ركزنا شويا جميعا حنجد اننا قبل معرفة الفوركس كنا نعيش عادي جدا ومفيش اي مشكلة
فانا بشوف لو لغوا الفوركس طبعا حنزعل شويا بس اكيد حنضور علي طريقة اخري للربح واللي يضور يلاقي

kingman
06-21-2012, 01:33
الفوركس استطاع ان يحسن معيش الكثير من الناس العرب

وقد تعودنا عليه لإنه مصدر رزق حلال ومصدر ممتاز لحسين معيشة اللفرد

فأنا غير متصور الحياة بدون فوركس

بالطبع وفيه اشخاص ليست معتمدة عليه فقط بالمتاجرة وانما ايضا بانه بتصبح وكلاء لشركات وتعمل على جذب العملاء لها وحملات ترويجية وده بيفتح ابواب رزق للكثيرين انهم يستفيدوا صح من هذا السوق حتى وان لم يكن ناجح فى المتاجرة فيه

The Mester X
06-21-2012, 02:06
سوف ارجع الى الفراش لانني سوف اتاكد من انني احلم لان الفوركس من الامور المهمة في اقتصاد المجتمعاتو ان من المستحيل الاستغناء عنه خخخ والله فعلا و خصوصا انه اصبحنا نعتمد عليه بل احي امل كبير في تحقيق مالايمكن تحقيق الوظيفة محدود الراتب و التي لا تكفي حتى في اكمال الشهر و الفوركس فرصة جيدة للناس العاطلين عن العمل و اليذ لم تتح لهم فرصة لايجاد عمل يناسبهم

aboualy
06-21-2012, 02:18

فعلا اخى العزيز اعتقد ان ده حيكون حلم وحلم مزعج كمان لان ده تقريبا مستحيل يحصل على ارض الواقع الا فى حالة وحدة فقط وهى ان جميع دول العالم تجتمع وتتفق على ان تستعمل عملة واحده وحينها لن يكون هناك ضرورة لوجود سوق الفوركس

aminos
06-21-2012, 02:23
ههههه سيغمى عليه لأن أحلامي كثيرة
و كلها متعلقة بالفوركس
و إن ذهب لن تتحقق
أحلامي أبدا

konine
06-21-2012, 02:28
سهل يا أخي
س أنام مرة تانية و تالة و رابع .... و أنهض حتى أجده
تقبل مروري

okash
06-21-2012, 13:20
سهل يا أخي
تقبل مروري

ولكن اكيد سوف تشعر في شيء ناقص في حياتك لأنها على الالقل على الاقل اصبحت روتين في حياتك واكيد سوف تحزن لو كان في مبلغ كبير في الحساب

Noah
06-21-2012, 13:42
بالتأكيد سيكون هناكا لكثير من الحزن ولكن علينا ان نعرف ان المتاجرة فىا لفوركس هى عمل اساسى بالنسبة للجميع فعلا ولكن علينا ان نعتمد على الفوركس على انه وظيفة ثانية حتى ان حدث شئ فى الفوركس لا نكون مثل الذى لا يمتلك اى وظيفة وجالس فىا لمنزل

magic777
06-21-2012, 14:04
بالتأكيد سيكون هناكا لكثير من الحزن ولكن علينا ان نعرف ان المتاجرة فىا لفوركس هى عمل اساسى بالنسبة للجميع فعلا ولكن علينا ان نعتمد على الفوركس على انه وظيفة ثانية حتى ان حدث شئ فى الفوركس لا نكون مثل الذى لا يمتلك اى وظيفة وجالس فىا لمنزل

اكيد مافيش حاجه مضمونه في الدنيا اذا كان الانسان ميضمنش عمره يبقى هيضمن بقاء مجال عمله
بس هو فعلا زي ماقولت كده من الافضل ان يكون للمتاجر مصدر دخل آخر بعيد عن الفوركس علشان لو
قدر الله وحصل اي حاجه حياته ممتأثرش اوي

The Mester X
06-21-2012, 14:31
سهل يا أخي
تقبل مروري

خخخخ خلال متابعتي لللردود الاخوة الكل مش متقبل فكرة اختفاء الفوركس و يوجد من لا يحب حتى التفكير في ذلك
وليبب انه يعولون على الفوركس و يشفون فيه امل لقيام بكثير من الامور و انا ايضا هيك لا احب اختفاء الفوركس

assidi saber
06-23-2012, 15:13
عادي لن افعل شئ فان في راي لا يمكن الاعتماد كثير على الفوركس لكي توفر حاجياتك االيومية فيمكن ان تخسر النقود في اي لحظة

mohamed1happy
06-23-2012, 15:15
هههههههههههههههه شئ صعب تخيله فعلا ولكني أعتقد ان من الصعب ان يختفي سوق الفوركس فجأة
ولكني لو تخيلت انه أختفي سأحزن كثيرا لانه اصبح روتين حياتي

okash
06-23-2012, 18:58
هههههههههههههههه شئ صعب تخيله فعلا ولكني أعتقد ان من الصعب ان يختفي سوق الفوركس فجأة
ولكني لو تخيلت انه أختفي سأحزن كثيرا لانه اصبح روتين حياتي

روتين وادمان وان استيقظت ولم تجد الفوركس مثل المدمن الذي يطلب جرعة لكي يصمد بقية اليوم
هكذا الفوركس يا صديقي

super580
06-23-2012, 19:37
بالفعل خيبة امل كبيرة ستحصل لي ، خاصة الانسان يذهب بعيدا باحلامه مع الفوركس ههههههه
لكن لا اعتقد ان هذا سيحدث لان الفوركس لا يعرف تراجعا بل يتطور

abdello052
06-23-2012, 20:01
شئ صعب تخيله بصراحة لكن لو ده حصل انا ممكن اخد قرار جامد جداً..انام تاني على طول..هههههههه

okash
06-24-2012, 09:45
شئ صعب تخيله بصراحة لكن لو ده حصل انا ممكن اخد قرار جامد جداً..انام تاني على طول..هههههههه

بس اذا هيك معناه سوف تنام الى الابد
انا فتحت هذا الموضوع ليس لأني اريد ان اعررف حقا ماذا سوف تفعل اذا استيقظت ولم تجد الفوركس
انا فتحت موضوع النقاش لاوصل رسالة ان الفوركس يجب ان تكون شيء عابر يس الا فيس حياتنا
يجب لا نحزن ونقف عند الخسارة
او على شيء فقدنها
بل يجب ان تكون نقة انطلاق جديدة بعزم جديد لحياة لا يوجد فيها احباط

Mohamed90
06-24-2012, 13:31

اه هههه فعلا و هذا يدل الا على شئ واحد و انه صبحنا نعلق املنا على الفوركس
و صراحة فور اختفاء الفوركس ستتبخر الاحلام الكثير للتحقيق عجزوا عنه بسبب مدخولهم المحدود جدا

fafa280384
06-24-2012, 13:35

عندك الحق ادمنا عليه يعني شو نعمل
نبحث عن شيء جديد وخلاص

ahmed
06-24-2012, 13:51
عندك الحق ادمنا عليه يعني شو نعمل
نبحث عن شيء جديد وخلاص

صحيح يا اخى واكيد هنلاقى شئ جديد زى الفوركس
مش ممكن يشيلوة ويسبونا كدة من غير سوق

kingman
06-24-2012, 13:59
اه هههه فعلا و هذا يدل الا على شئ واحد و انه صبحنا نعلق املنا على الفوركس
و صراحة فور اختفاء الفوركس ستتبخر الاحلام الكثير للتحقيق عجزوا عنه بسبب مدخولهم المحدود جداوالمؤكد بزوال الفوركس سيصبح هناك اشخاص كثيرة عاطلة بالمعنى الكلى لأن فيه فئة اصبحت تتجه الى الفوركس وتعتمد عليه بشكل اساسى خصوصا فى البلاد ذو الوضاع الأقتصاية الضعيفة وبعدت عن البحث الدائم عن عمل او ةظيفة وده هيكون شئ سلبى جدا لهم

sky44
06-24-2012, 14:05
هههههههههه بما انني مبتدا فلا اعرف الشعور الدي ساحس به لانني مازلت في مرحلة جمع البونص هههه لاكن عندما سابدا التداول سيكون هناك كلام اخر هههه

remo
06-24-2012, 14:14

لية ياعم مش كدة ياعنى بعد الشر عليك واطمن محدش يثدر يلغى الفوركس ومن رابع المستحيلات لان فى دول كتير اقتصادها واقف على الفوركس عشان كدة صعب الفوركس يتلغى

okash
06-25-2012, 08:13
نحن نجزم ان الفوركس لن يختفي في يوم من الايام لوكن لو كان مقلب واحنا اكلناه
بومها ممكن نضحك على حالنا والناس تضحك علينا

2x1
06-25-2012, 08:26
عادي يعني ولا اي حاجة هتحصل
كان هم وانزاح ههههههههههههه ونركز بقا ف اشغالنا ومصالحنا

يا راجل هم وانزاح بردة دة باب رزق بردوا مهما كان هم كبير لكن يستحق ان احنا نحارب فية ونعافر لحد منوصل للي احنا عاوزينة والا مكنش حد اتمسك بية

okash
06-25-2012, 13:49
يا راجل هم وانزاح بردة دة باب رزق بردوا مهما كان هم كبير لكن يستحق ان احنا نحارب فية ونعافر لحد منوصل للي احنا عاوزينة والا مكنش حد اتمسك بية

والله كلامك صحيح اذا اختفى لوحده اهلا وسهلا ومع السلامة واذا ضل موجود الفوركس بضوا اهلا وسهلا
واحنا اللي جبنا لنفسنا هذا الوضع

elazez
06-25-2012, 13:52
لا اعتقد انه يمكن ان يحدث مثل هذا الحدث
لانه بيزنس وفلوس وارباح
ويعتبر اكبر سوق موجود

remas
06-25-2012, 19:14
يعنى لو قمت الصبح لقيت سوق الفوركس دا انتهى مع انه صعب جدا انما وارد معدش مستحيل فى الايام دى ايه اللى هيحصل يعنى مش هنموت ربنا هيكتب لنا رزق فى مكان تانى

i5land_man
06-25-2012, 19:18
لا اعتقد انه يمكن ان يحدث مثل هذا الحدث
لانه بيزنس وفلوس وارباح
ويعتبر اكبر سوق موجود

طبعا كلامك مظبوط اخي الكريم
ده تعاملات بين الدول الكبري
واتفاقات دولية بين بنوك مركزية
يعني استحالة يختفي بين يوم وليلة الا لو قامت حرب عالمية تالتة

sa sa
06-25-2012, 20:02
سوف احزن ولكن لن ايأس وسوف ابحث عن عمل اخر ,ولكن الفوركس لن ياتي يوم وينتهي لانه لا يعتمد علي بلد معين او اشخاص معينين وانما الفوركس واسع الانتشار حوال العالم.

aboualy
06-25-2012, 20:11
يعنى لو قمت الصبح لقيت سوق الفوركس دا انتهى مع انه صعب جدا انما وارد معدش مستحيل فى الايام دى ايه اللى هيحصل يعنى مش هنموت ربنا هيكتب لنا رزق فى مكان تانى

فعلا اخى العزيز الفوركس هو مجرد سبب او وسيلة لوصول الرزق اليك فاذا اختفى الفوركس فلابد انه ستكون هناك وسيلة اخرى ليصلك بها الرزق الى مكتبولك بدون ان ينقص منه شئ لان الفوركس اختفى ولكن الرزاق موجود

mohamed22
06-25-2012, 20:15
هنام تانى
ههههههههههههههههههههههههه

jihadazzam
06-25-2012, 20:15
سوف احزن ولكن لن ايأس وسوف ابحث عن عمل اخر ,ولكن الفوركس لن ياتي يوم وينتهي لانه لا يعتمد علي بلد معين او اشخاص معينين وانما الفوركس واسع الانتشار حوال العالم.

الحمدلله اني اعمل وعملي يسمح لي بان اعمل بالفوركس 18 ساعة
اما ان استيقط وان لا اجد الفوركس فهذا لن يحصل
انما احتمال اذا توقف الانترنت يتراجع الفوركس وساعتها ممكن ان لاتجد الفوركس

Mtec
06-25-2012, 20:16
انا ساحزن كثيرا اذا توقف الفوركس ، لاني بذلت مجهود كبير لاحصل على الخبرة الجيدة و في الطريق لتحقيق راس المال الكبير ، اذا توقف توقفت معه كل الامال في المستقبل

i5land_man
06-25-2012, 20:21
هنام تانى

احسن حاجة تعملها عشان تصحي رايق وفايق وتعرف تفكر بذهن متزن بعيد عن انفعال الصدمة والاحباط
ولو اني مش مع الاعتقاد انه الفوركس حيختفي فجاة بس كل شئ جايز

abdallah elbaz
06-25-2012, 20:35
هنام تاني اكيد اكيد طبعا بنهزر انت بتقول حاجه ف الخيال الفوركس
مش مجرد تعاملات احنا اعضاء صغننين انما ف ناس بتعتمد عليه كانه مصدر دخل رسمي ليه

devloppman
06-25-2012, 21:07
لو استيقظت ولم أجد الفوركس
حرجع أنام ثاني هههههههه
طبعا دي من رابع المستحيلات العالم كله واقف على سوق العملات

AhmedMagnifico
06-25-2012, 21:26
..هههههههههههههه..شئ صعب تخيله بصراحة لكن لو ده حصل انا ممكن اخد قرار جامد جداً..انام تاني على طول..ههههههههههههه لا بجد هيبقى شئ صعب جداً مش عارف ممكن اتصرف ازاي
ماهو طبعاً الكل هينام يا باشا ان شاء الله
بس هينام لحد مالكابوس دا يخلص ان شاء الله :))

assidi saber
06-25-2012, 23:31
ان معاك اخي في هذا الراي لاني الان اصبحت مدمن كثير على الفوركس و لا استطع الاستغناء عنه

hehelibeb
06-26-2012, 03:24
سأفوض أمري لله
حسبنا الله ونعم الوكيل
الفوركس لن ينقطع بإذن الله

dodovedo
06-26-2012, 04:46
اول هحزن جدااااااااااااااااااااااا ااااا
ثانيا صعب اوى اوى منلقيش السوق ده ده الناس ادمنته تحصل ثوره ههههههههههه

younesjoe
06-26-2012, 05:06
ان استيقضنا ولم نجد الفوركس اعرف انه يوم الازمة العالمية و الدي يكون فيه التاداول منعدم
حنها راح تجد السيولة التي كان يبحت عنها البنك و الحكومات و الاشخاص
وراح تجد نضام جديد لكن بعد الفوضا التي ستحصل في الاول

KOGI
06-26-2012, 09:03
لو اختفى الفوركس عادى المفورض ميأثرش على حياتنا كتير يعنى لانه مجرد عمل اضافى مش اكتر

assidi saber
06-26-2012, 11:07
لن افعل شئ و لكن سوف احزن كثير لاني لم استطع الاستفادة منه

mohamedfx2005
06-26-2012, 11:37
السلام عليكم ورحمة الله
لو توقف الفوركس في يوم من الايام فهذا سياثر على الناس التي تعتمد عليه كدخل رئيسي اما الناس التي تعتمد على الفوركس كدخل ثانوي فهذا ربما يحزنهم لكنلن ياثر فيهم بشكل كبير والله اعلم

zaki_ziad
06-26-2012, 11:46
ممكن يحدث معي انهيار عصبي و خاصة ان كنت قد تاجرة بمبلغ كبيررة ههههههه . لا عادي اكيد لما تفتح وتلاقي الفوركس اتبخر اكيد ازعل ولكن الفكرة ذه ممكن تكون خاطئة 100 ب 100 لانه زي ما قال الاخ mohamed eldamnhorey
"

مستحيل

"
و الله اعلم

Mohamed90
06-26-2012, 12:02
ممكن يحدث معي انهيار عصبي و خاصة ان كنت قد تاجرة بمبلغ كبيررة ههههههه . لا عادي اكيد لما تفتح وتلاقي الفوركس اتبخر اكيد ازعل ولكن الفكرة ذه ممكن تكون خاطئة 100 ب 100 لانه زي ما قال الاخ mohamed eldamnhorey
"

مستحيل

"
و الله اعلم

السلام عليكم بالطعبع اخي العزيز فكرة استبعاد او احتفاء الفوركس غير واردة للحد الساعة
و كثير من المؤسسات و الشركات تعتمد على الفوركس و ايضا نحن المتاجرين
الفوركي اصبح جزء من حياتنا

mohamed eldamnhorey
06-26-2012, 12:20

لان هذا السوق يتحكم فى صرف العملات

الفوركس
مجود الى نهاية العالم

hppt
06-26-2012, 12:29
بصراحة انا هقول ان الفوركس مش عمل رئيسي لاكن ساحزن بجد لانة العمل المريح جدا ومفيد جدا
لاكن باقي مجالات الربح مملة وطويلة ورخمة وصعبة ونصهم ينصب علي الناس ان شاء الله ميتلغاش

foouaad
06-26-2012, 12:35
لو مو جود ليه فيه حساب كبير وتعبت فيه ممكن اتشل :o

لاكن لو كنت بخسر فيه على طول هفرح جداً :yahoo:

okash
06-26-2012, 13:07
الفوركس لا يمكن ان تختفي ولكن ممكن ان تنهار ولا تنعدم السيولة في السوق فينشل وحتمال توقف التداول لوقت معين
هذا من اضرار التضخم السنوي

jihadazzam
06-26-2012, 13:11
السلام عليكم ورحمة الله
لو توقف الفوركس في يوم من الايام فهذا سياثر على الناس التي تعتمد عليه كدخل رئيسي اما الناس التي تعتمد على الفوركس كدخل ثانوي فهذا ربما يحزنهم لكنلن ياثر فيهم بشكل كبير والله اعلم

السلام عليكم
اخي هذا غير جائز سوق العملات او الفوركس هو ميزان العملات والسلع لا اعتقد انك ستنام وتقوم
ولا يوجد سوق للفوركس
الى ان تنتهي الدنيا وتقوم الساعة
بالتوفيق

elssayed
06-26-2012, 13:17
يااااااااه ده هيبقي موقف صعب اوي لان الواحد خلاص اخد علي الفوركس
وبقا روتين يومي غير كده الفوركس ادمان الواحد هيحس بحاجة كبيرة نقصاه

sunlight
06-26-2012, 13:25
يااااااااه ده هيبقي موقف صعب اوي لان الواحد خلاص اخد علي الفوركس
وبقا روتين يومي غير كده الفوركس ادمان الواحد هيحس بحاجة كبيرة نقصاه

انا مش هاتفرق معايا هاتفرق بس مع الناس اللى معاهاش دخل غير الفوركس اما الانسان اللى معاه فلوس او بيشتغل شغلانه تانيه بتجيب فلوس عادى مش هاموت يعنى لو ملقتش الفوركس زى ما لقيت الفوركس هالاقى غيره ربنا مش بينسى حد

magic777
06-26-2012, 17:02
السلام عليكم ورحمة الله

طبعا خاصه لو كان بيشتغل فيه براس مال كبير وارباحه هيا الدخل مش هنقول هنا الاساسي بس ممكن تكون الاكبر هنا
فااكيد انهيار الفوركس هيكون بالنسبه له انهيار مجال عمل وخساره مصدر دخل كان بيعتمد عليه

kingman
06-26-2012, 19:00

لان هذا السوق يتحكم فى صرف العملات

الفوركس
مجود الى نهاية العالم
ولو الواحد بيتاجر بمبالغ كبيرة يجب ان يتعامل مع شركات مسجلة وفيها فصل لأموال العميل عن عن الشركة حتى اذا اختفت الشركة او افلست او تعرضت للمشاكل يضمن المتاجر امواله طبعا وده مهم جدا

safiforex
06-26-2012, 19:12
ولو الواحد بيتاجر بمبالغ كبيرة يجب ان يتعامل مع شركات مسجلة وفيها فصل لأموال العميل عن عن الشركة حتى اذا اختفت الشركة او افلست او تعرضت للمشاكل يضمن المتاجر امواله طبعا وده مهم جدا

بطبيعة الحال اخي الكريم فمن سيكون له راس مال كبير فعليه ان يضعها في شركة تستحق ان يتم وضع مثل هذا راس مال فيه
فلا شك ان الشركات الصادقة فهي لا تتلاعب في الاسواق و هذا ما يجب ان نتعامل معهم في مثل حلالت راس مال كبير

mahmod_hoda2008
06-26-2012, 23:45
انا بالنسبة ليه عادى مش هيحصل حاجة اصل الواحد مش هيموت يعنى لو الفوركس مش موجود يعنى اصل الواحد حياته مش هتوقف على الفوركس يعنى الشغل كتير بس اللى يشتغل وكل واحد ليه تفكير والحمد الله ربن ادانا العقل عشان نفكر ونشتغل

saad
06-26-2012, 23:52
ايه ده يعني هيكون اختفي ولا أيه
بالنسبة ليه انا لو صحيت الصبح وملقتش الفوركس هكمل نوم تاني، لأن انا بصحه كل يوم الصبح اتابع اخبار الفوركس فلو الفوركس اختفي يبقى هصحي اعمل ايه ؟

yassie
06-27-2012, 00:02

مستحيل

الله كريم

من وجهة نظري ان كان الرد له فائدة و معنى مرحبا به
و لو كان الرد 20 في الموضوع
اهم شيء ان يكون رد يجيب عن تسائل المهم فعال
و شكرا

mohamed eldamnhorey
06-27-2012, 00:24

هههههههههههههههه جامده الحته دى

حلوه هتصحى تعمل ايه
خليك نايم والله مفيش احسن من النوم

بس لا ياعم هتفضل طول عمرك انت تصحى تلاقى الفوركس موجود

talal
06-27-2012, 02:18
ههههه لا حلوه
كلاك جميل اخي صحيح وماذا يعني لنا ذلك سوف نكمل نوم
ولكن الاخ اعتقد انه يقول ان الفوركس مثلا لا وجود له وربما حدثت مشاكل تمنع المتداولين من مزالة التداول
فربما البعض يبحث له عن وظيفة بعد ان تخلى عنها واعتمد على الفوركس للربح وكدخل شهري له

hazem ahmed moahmed
06-27-2012, 02:21
سكون شيء كئيب طبعا بالنسبه لي لان الفوركس اصبح هوايه ومهنه بالنسبه لي ولا استطيع تخيل حياتي بدونه و اصبحت معتاد علي تجاره الفوركس يوميا لانه اصبح مصدر دخل لي و لا اعتقد ان هذا اليوم سياتي

saad
06-27-2012, 02:26

KOGI
06-27-2012, 04:08

اان معاك فى فعلا مستحيل حاجة زى ده تحصل الا فى حالة واحده فناء العالم ساعتها هيبقى مفيش فوركس

saad
06-27-2012, 16:43

i5land_man
06-27-2012, 16:45

طب كلامك من نفس رائ ناس كتير اوي حاطة طموحات كبيرة علي المتاجرة في الفوركس
وان شاء الله ربنا يوفق كل المجتهدين واللي بيصبروا علي تعلم اساسيات الربح من هذا المجال

mosghaly
06-27-2012, 16:48
صعب اوي الموضوع دة ولو حصل هاقول لنفسي اكيد انا كنت بحلم كلم كبير ههههههههههه لا بس بجد لو دة هايحصل لاقدر الله اكيد هانبقي عارفين بفترة كبيرة عشان علي الاقل كل واحد يسحب فلوسه ويصفي اعماله مع الشركات

forexBOSS
06-27-2012, 17:24
انت ان هذا صعب جدا ان يحدث و لكن ان حدث ستكون مشكله كبيره بالنسبه لكثيرين و لى انا طبعا لان الواحد خد الفوركس اوى و ابتديت احس انها عملى الاساسى و انشاء الله ستظل الفوركس و لن تزول و ان صحيت و لم اجدها سوف اخلد الى النوم مره اخرى هههههههههههه:]

Noah
06-27-2012, 17:29
هقعد على جنب واعيط شوية هههههههه بالتاكيد مش هبكى ولكنى سوف استعوض ربى فى هذا العمل لانه كان يمثل عمل اساسى بالنسبة لى فى الوقت الحالى واعتقد ان نسبة بكيرة ممن يعملون فى اى مجال يحققون عن رطيق الفوركس الكثير من النجاح

magic777
06-27-2012, 17:34
انت ان هذا صعب جدا ان يحدث و لكن ان حدث ستكون مشكله كبيره بالنسبه لكثيرين و لى انا طبعا لان الواحد خد الفوركس اوى و ابتديت احس انها عملى الاساسى و انشاء الله ستظل الفوركس و لن تزول و ان صحيت و لم اجدها سوف اخلد الى النوم مره اخرى هههههههههههه:]

رغم ان مافيش حاجه مضمونه اصلا في الحياه حتى حياتنا نفسنا مش باايدينا لكن لازم نتفاءل بالخير هنا
ونقول ان شاء الله مش هيحصل الكلام ده بس ربنا يعدي نهايه السنه دي على خير
ونخلص من اشاعه نهايه العالم دي

assidi saber
06-27-2012, 17:42
لن افعل شئ سوف ابقى انتظر و لكن سوف احزن كثير لان قد ذاهب اكثر مجال للربح المال في النات و هو الفوركس

mohamed eldamnhorey
06-27-2012, 18:40
لن افعل شئ سوف ابقى انتظر و لكن سوف احزن كثير لان قد ذاهب اكثر مجال للربح المال في النات و هو الفوركس

اكيد الكل هيحزن وهتبقا الايام ملهاش طعم بدون الفوركس

الفوركس هوايه لدينا جميعاً نستفيط من الصباح ننظر الى الشارت على طوووووووووووووول وكل يوم على هذا الحال

osama shaban
06-27-2012, 18:43
اكيد طبعا هحزن كثيرا مثل كل الناس الفوركس تعودنا عليه ولا نسطيع الحياه من غيره جميع يحب الجلوس في السوق كل الوقت ويفضله عن اي شئ في الدنيا ولكن اذا انتهي هذه ستكون حكمه ربنا ولن استطيع عمل حاجه تغير من الواقع

saad
06-27-2012, 18:49

kingman
06-27-2012, 23:23
ههههه على كده معظمنا مش هيقوم من النوم فحياتنا اصبحت شئ اساسى فيه الفوركس والشارت بقى بيجى للكثيرين فى الأحلام وخصوصا من يعتمد على هذا السوق كمصدر للرزق هيبقى شئ سئ جدا ان يختفى هذا السوق او يحدث انهيار

saad
06-28-2012, 02:03

hesham1046
06-28-2012, 02:38

مستحيل

الله كريم

ههههههههههههههه والله انت اللى عسل فعلا انت صح سوق الفوركس دة سوق عالمى وفية حيتان شغالة فية ال يصحى الصبح مايلقهوش
هههههههههههه دة انا اعمل عمايل بس مش هاقول
غلاسة بقا

KOGI
06-28-2012, 03:26

هههههههههههههههه وربنا انت جامد يا سعد ملقتش الفوركس هتخش تكمل النوم انا برضه هعمل زيك اكمل نوم بس لما نصحا هنعمل ايه ؟

hisoka
06-28-2012, 03:31
سوف اتقبل الامور بصدر رحب فانا اضع الفوركس كخيار ثانى وليس الاول
الذى تتوقف عنده حياتى ومستقبلى ..ولكن بالامنه سوف احزن

mage
06-28-2012, 04:09
سوف اتقبل الامور بصدر رحب فانا اضع الفوركس كخيار ثانى وليس الاول
الذى تتوقف عنده حياتى ومستقبلى ..ولكن بالامنه سوف احزن

جيد جدا ان تضع الفوركس هو الخيار الثانى لانه يوجد نسبة بكيرة من الذين يعملون فى الفوركس يضعون الفوركس خيار اول وانا الصراحة واحد منهم وارى ان الفوركس يمثل بالنسبة لى شئ هام جدا ولا ارى نفسى بدونه الان

xtomorrow
06-28-2012, 04:39
ههههه هذا استفسار خيالي
لكن اظن في الحال هذه سوف يتحصر من له راسمال كبير
اما المبتدئين مثلي فلا داعي للاسف
الخير فيما اختاره الله

M Sabry M Elbakrawy
06-28-2012, 05:12
اناا اموووت :d
بس انا عارف ان ده مش حيحصل يعني واستحالة اكيد .. انت بتفكرني بايام الثورة لما النت فصل الوااحد كان حيمووت ويشوف صفقاته المفتوحة عملت ايه

okash
06-28-2012, 12:17
اناا اموووت :d
بس انا عارف ان ده مش حيحصل يعني واستحالة اكيد .. انت بتفكرني بايام الثورة لما النت فصل الوااحد كان حيمووت ويشوف صفقاته المفتوحة عملت ايه

بس على ما اعتقد انه فيه راحة بعض الشبء ل، الفوركس لم يختفي ولكن اذا اختفى فهنا المشكلة ماذا سوف يحل فيه وماذا سوف يفعل
على ما اعتقد انه مستحيل ولكن يجب ان تقنع نفسك هكذا لكي تتمكن يوم من الايام تركه

ايه الجديد
06-28-2012, 12:30
هو سوق فوركس ولا سوق خضار عشان يختفى مرة واحدة
بس عندك حق كل شئ فى الدنيا جايز
وردا على سؤالك لو قمت وملاقيتهوش هروح انام تانى :d

HUSSENEY
06-28-2012, 19:32
هقوووووووووول وبصوووووووت عاااااااااااالى
شقى عمرى رااااااااح
مجهود السنين ضاع

derfcase
06-30-2012, 02:43
اخي الكريم
okash
هذا سوق تبادل عملات بين المتداولين و هو يحقق نجاهات متتالية يوما بعد يوم نتيجة دخول عدد اكبر من العملاء يكاد يصل الي مئات الالوف يوميا حول العالم - فلا اعتقد ان ما ذكرته من الممكن ان يحدث

nrgslawi
06-30-2012, 02:55
سؤال ليس في محله
كيف ان يمكن عمل هذا هذا بعيد عن المنطق بكثير

mage
06-30-2012, 03:51
هلعب بلايستشن ههههههه اكيد لن اموت ولكنى سوف اندم قليلا على ارباح اواموال كانت تدخل لى شهريا ولكنى فى الوقت نفسه سوف ارى انه منا لافضل ان نتوكل على الله فهو الذى يرزق العصفور الصغير الضعيف

xtomorrow
06-30-2012, 04:31
ممكن ان اعود لاكمال نومي حتى يكون كحلم
بالطبع الان اصبح الفوركس يشكل ادمان بالنسبة لنا
وليس من السهل الافتراق عنه لاي سبب من الاسباب

waleed adel
07-02-2012, 06:49
هندخل مستشفى علاج الادمان لفتره ونخرج كويسين اكيد ان شاء الله
وندور على اى عمل اخر نزود بيه الدخل

Meerak
07-02-2012, 06:56
هههههههههه ، اعتقد انه من الصعب ان يحدث ذلك الا فى حالة انهيار النظام المصرفى العالمى
وانهيار النقود الورقية ، وقتها بقا الواحد يشوفله شغلانة تانية ههههههههه

waleed adel
07-02-2012, 15:31
هو سوق فوركس ولا سوق خضار عشان يختفى مرة واحدة
بس عندك حق كل شئ فى الدنيا جايز
وردا على سؤالك لو قمت وملاقيتهوش هروح انام تانى :d

لا كلامك مقنع اقنعتنى بموضوع الخضار ده وفعلا صعب انه يتلغى طبعا
بس بديل الفوركس عندك النوم هههههههههههههه

Dentist Ahmed
07-02-2012, 17:11
اجد ان هذه العمليه تعد مستحيله اننى استيقظ يوما ولا اجد سوق الفوركس
ولكن فى حاله حدوث هذا سوف احزن فى البدايه لتغير الروتين وفقدان المغامرات
ولكن بعدها سوف اتفرغ الى عملى الاساسى واعتقد ان هذا افضل

bouelame1
07-02-2012, 17:32
ههههههههههه ان استيقظت ولم اجد الفوركس اول شيء ساعمله

هو اني ساعود للنوم كي استيقظ من هذا الكابوس هههههههه

okash
07-04-2012, 07:59
انا بالنسب لي سوف احزن ولكن سااكون مرتاح نفسيا لأنها سبب تعبي النفي في الحياة ولكن سابقى حزين لأنها ايضا مصدر رزق لي\

magic777
07-04-2012, 18:02
اجد ان هذه العمليه تعد مستحيله اننى استيقظ يوما ولا اجد سوق الفوركس
ولكن فى حاله حدوث هذا سوف احزن فى البدايه لتغير الروتين وفقدان المغامرات
ولكن بعدها سوف اتفرغ الى عملى الاساسى واعتقد ان هذا افضل

طبعا انتهاء الفوركس هيكون خساره مجال عمل بالنسبه للي عنده عمله الميداني ولكن
هتكون في نفس الوقت خساره فادحه لمن لا يملك مجال عمل آخر غير الفوركس ومعتمد عليه بشكل اساسي فهنا
هيكون انتهاؤه كارثه بالنسبه له

sabre
07-04-2012, 18:05

سوف اقوم ابحث عن بديل لهمثل بورصه الاسهم مثلا
وذلك لعدم الاستغناء عن البورصه والتعود وروح التحدى

yassinoh
07-04-2012, 18:09
هيكون راح فين يعنى
بس لو اختفى يعنى الفوركس عادى المفورض ميأثرش على حياتنا كتير يعنى لانه مجرد عمل اضافى مش اكتر
يعنى مينفعش نعتبره عمل اساسى ونقعد فى البيت 24 ساعه عشان نتداول فقط

pimo
07-04-2012, 18:19
هذا امر مستحيل قليلا ان تستيقظ ولا تجد سوق المال العالمية الا اذا حدثت حرب عالمية وشاملة هنا يكون الامر ممكن وسوق العملات لا تتوقف لانها من الاساسيات وتقوم عليها المبادلات التجارية العالمية واذا توقفت انهار كل شيء

stat_jack
07-04-2012, 18:32
والله مش عارف بس أعتقد أني حزعل جدا
لأن ده سوق رائع و من مميزاته أنك بتشتري في أي حته من العالم و تتاجر

forex man
07-04-2012, 18:39
انا عن نفسى لو استيقظت ولم اجد الفوركس
مش هفكر فيه تانى وعادى جدا رغم ان انا مبحبش السبت والحد عشان الاجازة انما
لو هيتلغى خالص يبقا مش مشكله
تحياتى

madoxegy
07-04-2012, 18:42
انا لو صحيت ملقتش الفوركس هنزل اشترى واحد تانى

memostar3
07-04-2012, 18:45

عمرى ما تحيلت ان مفيش سوق فوركس
ومعتقدش انها ممكن تحصل

husamart
07-04-2012, 18:47
سوق الفوركس هو عمل مثل اي عمل .. مستمر مع الحياه ما استمرت
وهو اكبرسوق يضخ فيه اموال في العالم ... فكيف ينتهي ؟؟

okash
07-06-2012, 23:47
سوق الفوركس هو عمل مثل اي عمل .. مستمر مع الحياه ما استمرت
وهو اكبرسوق يضخ فيه اموال في العالم ... فكيف ينتهي ؟؟

انا معك الفوركس لن ينتهي ابدا ولكن انا اتوث انه سوف ينهار انهسار كبير وثريبا ولذلك بشبب التضخم المستمر في العالم
ومن اكبر اسباب التضخم في العالم هو الفوائد الربويدة وكل سنة عم بتزيد فالبتالي في زيادة في التضخم فابالتالي هناك انهيار سريع وكبير للفوركس قريبا
التضخم يزيد بمعدلات عالية كل سنة اقل دولة يكون نصيبها منالتضخم 4% هاي الدولية اللي وضعا مرتاح ولكن هناك دول حدث ولا حرج
سيكون الانهيار قاسي ياصديقي

ehab
07-06-2012, 23:55
هيكون راح فين يعنى

roka
07-07-2012, 01:13

سابحث عن شئ اخر يعادل الفوركس او سوف اتجة الى البورصة

kingman
07-07-2012, 02:18
انا معك الفوركس لن ينتهي ابدا ولكن انا اتوث انه سوف ينهار انهسار كبير وثريبا ولذلك بشبب التضخم المستمر في العالم
ومن اكبر اسباب التضخم في العالم هو الفوائد الربويدة وكل سنة عم بتزيد فالبتالي في زيادة في التضخم فابالتالي هناك انهيار سريع وكبير للفوركس قريبا
التضخم يزيد بمعدلات عالية كل سنة اقل دولة يكون نصيبها منالتضخم 4% هاي الدولية اللي وضعا مرتاح ولكن هناك دول حدث ولا حرج
سيكون الانهيار قاسي ياصديقي

ومن الواضح جدا مدى هشاشة الأقتصاد العالمة وتعرضه للأنهيار فى اى وقت واعتقد ان لم يتم ايجاد اليات جديدة واجراءات لتصحيح الأوضاع والتخلص من عيوب النظام المالى والأقتصادى فلن يكون هناك مفر من الأنهيار

theboy2226
07-07-2012, 15:32
طبعا الواحد حاينهار لان الواحد بقي فعلا مدمن و لما يختفي فجاه كده الواحد يزعل
بس في نفس الوقت بردو بعد شوية الواحد حايحس بالراحة انا طبعا بحب الفوركس بس لو اتلغي حرتاح الي حد ما و حزعل بردو هههه
انا من الاخر حاتجن لو الفوركس اتلغي

sendrala ahmed
07-07-2012, 15:35
ممكن اتضايق علشان كنت بكسب من خلاله مكاسب ضخمه بس ليه اصلا مش حيبقى موجود

ymn30
07-07-2012, 15:42
طبعا الواحد حاينهار لان الواحد بقي فعلا مدمن و لما يختفي فجاه كده الواحد يزعل
بس في نفس الوقت بردو بعد شوية الواحد حايحس بالراحة انا طبعا بحب الفوركس بس لو اتلغي حرتاح الي حد ما و حزعل بردو هههه
انا من الاخر حاتجن لو الفوركس اتلغي

انا من رايى تعمل فوريكس عندك فى البيت وتعمل انت لوحدك هنعمل ايه فى الاسئله ال ممكن تتعبنا

ahmedalex
07-07-2012, 22:18
سوف الفوركس اصبح مصدر ادمان للكثير من التجار ومصدر تحقيق اهداف واحلام كثير من الشباب وذلك يعتمد على كل شخص ومدى تعلقه بالفوركس فى الاجل القصير او البعيد وانا مازلت فى البدايه حتى الان واتمنى تحقيق احلامى من هذا المجال فى اقرب وقت ممكن

madoxegy
07-07-2012, 22:22
لا بجد الواحد بيبقى مخنوق ان السوق مش بيبقى شغال السبت والحد

sahar elmansory
07-08-2012, 00:49
انا حضايق كتير اوي لاني نفسي اتعلم كتير واكتسب خبرات كتيرة في المجال دة...وكدة حيبقى من المستحيل اني اتعلم اي حاجة..بلاش تشائم :(

husamart
07-08-2012, 00:50

أنا لا أتخيل الحياه بدون افوركس
هو أجمل عمل وأجمل جلسة وأمتع تفكير
أنت في تحدي وما اجمل التحدى حين ينتهي بالربح

ابو محمد
07-08-2012, 00:58
احنا السبت والاحد زهقانيين بدون فوركس
فكيف لايوجد فوركس اطلاقا فعلا شعور لايوصف

Mohammed Ezbidi
07-08-2012, 01:01

والله حالي من حالك يا صاحبي

لانو فعلا تعودنا عليه .. بس ما فينا نئول عليه انو روتين .. ولكن هو فعلا ادمان وما بيعود فيك بلاه

تحياتي

ابو محمد
07-08-2012, 01:06
والله حالي من حالك يا صاحبي

لانو فعلا تعودنا عليه .. بس ما فينا نئول عليه انو روتين .. ولكن هو فعلا ادمان وما بيعود فيك بلاه

تحياتي

والمصيبة كمان مو بس تعويد وادمان سوف تنقطع
ارزاقنا لاننا معتمدين علية بعد الله في رزقنا

noura1980
07-08-2012, 01:21
أنا لا أتخيل الحياه بدون افوركس
هو أجمل عمل وأجمل جلسة وأمتع تفكير
أنت في تحدي وما اجمل التحدى حين ينتهي بالربح

اوافقك الرأي اخي العزيز

hesham1046
07-08-2012, 01:30
لالالالالالالالالا ماتقولش كدة دة انا ممكن اقتلك واقتل فوركس مصر واقتل المشرف العام سمارت واقتل نفسى ههههههههههههههههههههههههه هههههههههه
بس انت ممكن تقول حاجة افرض لو انك حساب فى الفوركس 1000 دولار وسوق الفوركس اتقفل ههههههههههههههههه هاتعمل اية ممكن تموت فيها هههههههههه

waleed adel
07-09-2012, 14:50
الناس التي تعتمد عليه كدخل رئيسي هيكون موضوع صعب طبعا اما الناس التي تعتمد على
الفوركس كدخل ثانوي فهذا لن يؤثر تاثير كبير عليهم

salah.bmw
07-09-2012, 14:53
انا عن نفسي رح تنهار اعصابي
ورح انظم تظاهرة واطالب فيها عن فرصة عمل للشباب
وانعدام البطالة
وعندي ثقة تامة لو ان البلد موفرة فرص عمل برواتب تؤمن معيشة كريمة او كما نسميها مستورة
لما تعلقنا بلفوركس بهذا الشكل

mohamed adel
07-09-2012, 17:29
انا عن نفسى الفوركس بقى بالنسبة لى شئ اساسى وفى هذه الحالة سوف احزن وابحث عن وسيلة اخرى لتملئ هذا الفراغ

osama00971
07-09-2012, 17:41
هههههه ان استيقظت ولم اجد الفوركس
ساصبح متشائم وفاقد الامل في كل شيء

magic777
07-09-2012, 22:31
انا عن نفسي رح تنهار اعصابي
ورح انظم تظاهرة واطالب فيها عن فرصة عمل للشباب
وانعدام البطالة
وعندي ثقة تامة لو ان البلد موفرة فرص عمل برواتب تؤمن معيشة كريمة او كما نسميها مستورة
لما تعلقنا بلفوركس بهذا الشكل

فعلا اخي كلنا هنا بسبب عدم وجود فرص عمل حقيقيه بمرتبات توفر حياه كريمه مستوره
في ظل الاسعار اللي كل مدى ما بتغلى ومبيكفيش معاها حاجه
بس طبعا الرزق من عند الله سواء في الفوركس او غيره علشان كده بسيبها على ربنا وبعمل اللي عليا فقط

hager
07-09-2012, 23:24
بصراحة متخيلتش انه ممكن الواحد يصحي ويلاقي الفوركس مش موجود عشان يعتبر مصدر دخل مميز

okash
07-10-2012, 19:58
يمكن ان احزن ولكن الحزن الرئيسي هو اني خسرت شيء من اروع الاشاء التي افضلها في حياتي رغم تعبي النفسي

essam1985
07-15-2012, 15:05
ممكن تجيلي سكتة قلبية ههههههههههه

الموضوع ده بقي ادمان بجد

sunlight
07-15-2012, 15:09
والله انا هازعل شويه ولكنى مش هاموت يعنى من الجوع لو متاجرتش يعنى اكيد هالاقى شغل تانى برضه بيكسب لان الله اللى بيرزق وفى مقوله حلوه جدا (مانعك الله الا ليعطيك)لذلك اذا ذهب الفوركس فسوف ياتى غيره

twaslpro
07-15-2012, 15:23
ارى انه من الصعب حدوث مثل هذا وسيكون تأثير هذا الامر على البعض منا خطير لاني عن نفسي اصبحت مدمن فوركس ومن الصعب المستحيل الممتنع التخلي عن الفوركس ولو لفترة تزيد عن اليومان ارجو ان لا يحدث ذلك ابدا لانه لو يحدث لا اقدر ان اتصور ماذا سيحدث اسال الله ان يحفظ الجميع من كل سوء ارجو ان لا يحدث ذلك ابداً .

msh4egy
07-15-2012, 15:27
هنعمل ايه يعنى ولا حاجه كل شىء جايز يعنى اللى خلق الفوركس مخلقش غيره يعنى قبل ما ندخل الفوركس كنا شغالين ايه يعنى اللى رزق من الفوركس ان شاء الله يرزق من غيره مش هنموت من غير فوركس يعنى

forex4ever
07-15-2012, 15:38
هتصل على اصدقائي فورا ايه ياجماعه انا مش لاقي الفوركس هو راح عندكم وللا ايه !!! هههههههههههههههههههههه ان شاء الله يا اخي لا يحدث هذا والا هتكون حالات اكتئاب لملايين المتداولين حول العالم طبعا هكون في منتهى الحزن لو صحيت الصبح وفتحت المنصة لاقيت كل العملات اختفت ومفيش شموع ومفيش حركة للسعر

top2milan
07-15-2012, 15:40
والله هزعل جدا خصوصا انو بقى جزء من حياتي
لكن كراحه هرتاح بدنيا ونفسيا وهفضى لحاجات تانيه

waleed adel
07-15-2012, 16:24
من رابع المستحيلات لان فى دول كتير اقتصادها متوقف على متاجرة الفوركس
عشان كدة صعب الفوركس يتلغى

msh4egy
07-16-2012, 03:17

king
07-16-2012, 03:21
سوف احزن جدا لان عملى الاساسى فى سوق النقد الاجنبى وهواياتى فى نفس الوقت وهوا مصدر للدخل لى وسوف اتااثر بشكل كبير جدا

okash
07-16-2012, 16:49
قد يكون هذه اليوم هو اسوأ يوم في حياتي لأني قد فقد صديق لي عزيز اخذ من عمري شيء كبير ولا استطيع تركه الى الابد

magic777
07-16-2012, 17:56

بصراحه اخي المفروض الانسان ميعتمدش على حاجه اعتماد كامل كده
الواحد المفروض يبحث عن بدائل اخرى تساعده على انه يكون ليه اكتر من مصدر رزق
علشان لو مصدر اختفى يبقى عنده البديل هنا

pimo
07-16-2012, 18:06
اري ان هذا مستحيل الان اختفاء سوق الفوركس لانه يساعدك كثيرا الدول العظمي في سياستها المالية وهو يحدد القيمة الحقيقية لعملة هذه البلدان ولا اظن ابدا انهم سوف يستغنو عنه

y4x
07-16-2012, 18:55
هيروح فين

ولو راح

الرزق من عند الله

HOUSAMMI
07-16-2012, 19:56
توقع ذلك حبيبى

الفوركس لم يكون موجود مند
40 عام

وقد يعود العالم الى النظام القديم فى اى وقت

sunlight
07-16-2012, 19:58
توقع ذلك حبيبى

الفوركس لم يكون موجود مند
40 عام

وقد يعود العالم الى النظام القديم فى اى وقت

كلامك صحيح نفرض ان التكنولوجيا انتهت من الوجود بأى سبب كان ماذا سنفعل لازم اكيد هانلاقى مصدر اخر لذلك يجب الاعتماد على مهارتنا فى كل شىء لانها الباقيه دوما

tarek22
07-16-2012, 20:00
ماذا سافعل??
اضن اني سابحث عن بديل للفوركس على الانترنت
لانه صراحة اني قد اصبحت ابحث عن مستقبلي في الفوركس

Aker001
07-16-2012, 20:06
الفوركس لن يختفي بقدرة الله لأن البشرية تحتاجه في تحويل العملة والربح و ضخ الأموال في السوق , و رجال الأعمال كذلك و أنا مبتدىء أرى أن هذا مستحيل بحساب كم يوجد من مستخدم للفوركس و بالنظر للتطورات التي تحصل للدول

okash
07-16-2012, 20:54
الروتين قد يكون احدى اسباب الحزن لدينا ولكن سوف يتلاشى هذا الشعور بعد فترة وتتعود على غياب الفوركس في حياتك

mido
07-16-2012, 21:55
هههههههههههههههههه دي حاجة صعبة جدا وبصراحة مش عارف ممكن اعمل ايه
تقبل مروري ولك فائق احترامي

mahmoud1
07-16-2012, 21:58
الحقيقة صعب انه يختفى لكن لوافترضنا انه الفوركس اختفى أكيد هتلقى حاجة تانية
طلعت تخالى الواحد يتعود عليها برضو لكن اللى بيتعود على الفوركس صعب يبعد عنه

sara123
07-16-2012, 21:59
ههههههههههههه بصراحة صعب جدا اني تخيل ان الفوركس ممكن ينتهي يوم من الايام ,, لو صحيت وملقتش الفوركس ممكن انام تاني واحلم انه رجع تاني هههه,, عادي أكيد الواحد ممكن يلاقي فرص تانية للعمل من النت تحل محله ويحقق من خلالها ثروة .. لكن صعب إن الواحد يفارق الفوركس بصراحة.

bullot
07-16-2012, 22:00
عادي الفوركس لا نجده يوم السبت والاحد ولاكن هناك اناس تعتمد على الفوركس في حياتها وادا اختفى الفوركس سيسبب مشاكل عالمية لان نسبة الاعتماد على هدا المجال في تزايد كل يوم

madoxegy
07-16-2012, 22:00
لا بجد الواحد بيبقى مخنوق ان السوق مش بيبقى شغال السبت والحد

asmoshaa
07-16-2012, 22:01
اكيد هضايق عشان الخطط الى كنت عاملها عشان حياتى وكل الشغل الى هعمله مرة واحدة خلاص مابقاش ليه لازمة بس اكيد بعد مدة واعتقد مش كبيرة اكيد هدور على حاجة تانية وخصوصا ان الفوركس بالنسبالى مش تداول بس دى بالنسبالى تعليم وادارة وممكن الواحد يستفاد كتير منها فى الحياة العادية

ARAB_PIGEON
07-16-2012, 22:04

وانا مثلك يا صديقى
ولكن وقتها ساقول قدر الله وما شاء فعل

msh4egy
07-16-2012, 22:32

os-x
07-16-2012, 22:50

مستحيل

الله كريم

نعم اخي كلامك صح مئة بالمئة لاني استغرب لمادا بعض الاعضاء يفكرون ان تجارة العملات يمكن تنتهي وهذا من سابع المستحيلات اولا لانه اكبر سوق في العالم والناس ذائما تشتري وتبعيع
العملات بطريقة غير مباشرة ليس حبا في العملة او الربح لاكن للسفر او شراء بضاعة من دولة ما...الخ

mido95
07-16-2012, 23:03
انا عن نفسى لو توقف الفوركس سأبحث عن البدائل له فالحياة لن تتوقف على طريق واحد للربح الوفير
و اظن ان هذا الامر لن يحدث قريبا ان شاءا الله

egypt2012
07-16-2012, 23:06
مش فاهم سؤالك
لو تقصد ان الفوركس انتهاء من الوجود
فده مستحيل

DZforex
07-16-2012, 23:14
222"] رح تكون مصيبة علي لما يكون

ي حسابي مبلغ ضخم لم اسحبه [/b]

................

مستحيل ان تقزم و لاتجد الفوركس

naitsi
07-17-2012, 00:01
السلام عليكم
ء صعب جدا تخيله اكيد لكن لا اعتقد انها ممكن تحصل فى اى يوم من الايام لأنه سوق فيه تريليونات الدولآرات وحضرتك تقولى يختفى مستحيل طبعا بالسهولة اللى بتتكلم عنها حضرتك دى مستحيل تحصل ولو حصلت الكل هيبقى حزين لأن معظمنا ادمن الكمبيوتر والفوركس ومن غيره احنا ولاحاجه ومفيش ربح من النت بعده

hesham1046
07-17-2012, 00:05
بالنسبة لي في حالة اختفاء الفوركس اظن انني ساصاب بجنون كبير ههههه لكن في الحقيقة من الصعب التخلي عن الفوركس لانني اصبحت مدمن عليه لا يصدق لكن ان للفوركس نهاية في مساره

okash
07-17-2012, 08:00
الروتين قد يكون احدى اسباب الحزن لدينا ولكن سوف يتلاشى هذا الشعور بعد فترة وتتعود على غياب الفوركس في حياتك

mohamed yossef
07-17-2012, 09:22
بعض الناس هنا بتقولك كان هم وانزاح
انا متاكد ان ده من وراء قلبهم
لانهم لو ما لقيوش الفوركس يوم من الايام ممكن ينتحروا
انا عن نفسى هاشتغل على برنامج محاكى المضاربة وافتح حسابات تجريبية

resala11111
07-17-2012, 09:52
يا جماعة الموضوع ده مستحيل لانه
شى اساسى فى العالم كله
يعنى انت ممكن تقوم الصباح تلقى امريكا
انتهت ولكن الفوركس مستحيل

ramimasarwah
07-17-2012, 09:59
السلام عليكم
افضل ان لا اتخيل ذلك لانني بنيت الكثير من الامال عليه
واتمنى ان لايحصل ذلك فالبنسبة لي لدي عمل اخر ولكن يوجد اناس عملهم على الفوركس فقط
والله يعينهم اذا صحيوا وما لقوه

tarek22
07-19-2012, 02:59
دايما الربح والمكسب بيكون راحه لك فىكل شئ والخساره بتكون قلق وتوتر دائمليك عشان كده لازم نرضى اذا كانت كدهاو كده ونكون مقتنعين

Shady Moustafa
07-19-2012, 03:13

إن شاء الله نلاقيه كل يوم وميحصلش حاجه والفوركس لو حصله حاجه دى تبقى نهاية العالم فزوال الفوركس مقرون بانهيار اقتصاد العالم