PDA

View Full Version : طلب متعلق بنضام الفوركس كوبي من أنستا فوركس

Pages : [1] 2

vadas
06-17-2012, 19:56
السلام عليكم
فوركس كوبي هو نضام جيد و مفيد للمبتدئين ومن لا يملك الوقت و هو مشروح من قبل في المنتدى
لكن أنا أطلب من الاساتدة المتواجدين في المنتدى و الدين يملكون الخبرة في الفوركس ويستطيعو أن يكسبو و يكسبو التابعين لهم في المنتدى بفضل الله تعالى و المشتركين في هدا النضام أن يعرفو بحساباتهم وطريقة عملهم في الفوركس متلا الاسكالبينج أو ...... وهدا لكي نشارك تحتهم في هدا النضام و نستفيد و شكرا لكم

remo
06-17-2012, 20:28
يعنى انت عايز اية بالظبط انا مش فاهم انت عايز الناس الخبرة تعمل اية تبدا تدى توصيات ولا تعلم الناس طريقة لاسكالبينج ولا اية بالظبط ياريت حضرتك توضح انت قاصد اية ولو فى ايدى حاجة انا فى الخدمة

ma90do
06-17-2012, 20:34
هوا قصدو ان كل خبير يضع استراتيجياته وخطه السير ليستفيد منها الجميع
هيا فكره حلوه بس انت كامبتدء لزم تتدرب الاول حتي تختار الاستراتيجيه التي تناسبك وتقكون قادر علي التعامل معاها يعني الاستراتيجية الرقمية دي جميله قوي

Mr.GooDMaN
06-17-2012, 20:46
يا جماعة الراجل تقريبا بيتكلم عن نظام البام
اننا نربط حسابتنا بحسابات الناس الخبرة وهما بيتاجروا واحنا نكسب عن طريقهم
ده نظام انستا فوركس وبعض الشركات عملاه قريب

vadas
06-17-2012, 22:55
يعنى انت عايز اية بالظبط انا مش فاهم انت عايز الناس الخبرة تعمل اية تبدا تدى توصيات ولا تعلم الناس طريقة لاسكالبينج ولا اية بالظبط ياريت حضرتك توضح انت قاصد اية ولو فى ايدى حاجة انا فى الخدمة

هيا فكره حلوه بس انت كامبتدء لزم تتدرب الاول حتي تختار الاستراتيجيه التي تناسبك وتقكون قادر علي التعامل معاها يعني الاستراتيجية الرقمية دي جميله قوي

السلام عليكم
لا أنا لا أقصد كل الي قلتوه أنا قصدي هو
هناك نضام في نسخ الصفقات في شركة أنستا فوركس و اسمه ( فوركس كوبي ) و هو جديد نوعا ما و هدا هو الموضوع الدي يوجد فيه الشرح لهدا النضام
http://forex-masr.com/showthread.php?149-%D9%86%D8%A8%D8%B0%D8%A9-%D8%B9%D9%86-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D9%81%D9%88%D8%B1%D9%83%D8%B3-%D9%83%D9%88%D8%A8%D9%89&highlight=%D9%83%D9%88%D8%A8%D9%89

و بعد ما تعرفو فكرة النضام سأشرح لكم طلبي و هو
الخبراء المشتركين في هدا النضام ادا كان يوجد مشتركين فيه طبعا أن يضعو في هدا الموضوع الأسماء الدي يشتركون بيها في النضام و الطريقة التي يتاجرون بيها و لتسهيل الأمور و نكون مشتركين تحت شخص نعرفه أحسن من أن نشترك تحت شخص غريب واشاء الله تكون الفكرة وصلة للجميع

Texxon
06-18-2012, 01:17
ياباشا النظام ده بكل بساطة انك تشوف الناس الي شغالة وعاجبك شغلها وتخليهم يشتغللولك بنسبة من الربح، بصراحة الموضوع ممكن يكون كويس لو انته مش عايز تتاجر بنفسك

remo
06-18-2012, 01:47
ياباشا النظام ده بكل بساطة انك تشوف الناس الي شغالة وعاجبك شغلها وتخليهم يشتغللولك بنسبة من الربح، بصراحة الموضوع ممكن يكون كويس لو انته مش عايز تتاجر بنفسك

بينى وبينك انا مبحبش حد يشتغلى انا بحب احلل لنفسى وممكن اشوف اراء الاخرين لكن القرار النهائى ليا عموما متشكرين على روح الحلوة وعلى روح التعاون اللى عندك

younesjoe
06-18-2012, 02:20
نعم شيء جيد ربط الحسابات بحساب لمختص في الفوركس و يعرف يتعامل معاه و تاتي في اخر الشهر لتجد حسابك تم ترقيته او دخلت عليه ارباح دي طريقة جميلة خصوصا للدين لا يعرفون التداول او ليسو متمكنين من السوق دا

Noah
06-18-2012, 02:52
اخى هى فكرتك جيدة ان كل من يشتركون فى هذا النظام من المستثمرين الذى يتبعهم الكثير ان يشرحوا الطريقة التى يعتمكدون عليها ولكن هذا الشئ من الصعب جدا ان يحدث لان الخبراء فىا لفوركس لا يشرحون دائما الطرق التى يعتمدون عليها فى الفوركس ويحتفظوا بها لانفسهم

magic777
06-18-2012, 03:13

وطيب وايه فايده انه يتعلم هنا المجال واللي هو هيشغله حسابه احسن منه في ايه
ماهو برده ماكنش يعرف يعني ايه فوركس واتعلم لحد لما وصل للمستوى ده
فااعتقد ان الواحد يتعلم ويشتغل بنفسه احسن

sho
06-18-2012, 03:32
هو يقصد نظام فوركس كوبى اللى بيسمحلك انك تنسخ صفقات متداول محترف ويتم تطبيقها على حسابك النظام دا جميل وخصوصا للمبتدئين بس لازم المتداول ياخد بالو من حجم اللوت اللى المتداول بيستخدمو عشان ميخسرش ... اعتقد انة عايز يعرف لو فى ناس شغالة فى المتدى فى النظام فهو عايز يسجل تحتهم وينسخ عمليات التداول بتاعتهم وهى فكرة كويس اننا نكون تحت حد نعرفو ومعانا ومتابعينو مش متداول غريب

ahmed saleh
06-18-2012, 03:38
هى تختلف من شخص الى اخر ولكن لو انت عايز يعنى تربط حسابك مع حد ممكن ان تطلب
من اى حد عامل النظام دة وممكن يدخلك معة وتشوف بنسبة كام فى الربح ولو عجبتك
اشترك معة وانت هتبقى المستفيد يعنى

hesham itch
06-18-2012, 05:37
يا ريت يبقى فى تعاون من قبل المتاجرين اصحاب الخبرة فى مجال الفوركس
لزيادة عدد المتاجرين ف مجال الفوركس عن طريق تعميم التجارب
والاستراتيجيات والمبادىء التى يتم استخدامها ف مجال الفوركس لتحقيق الرباح

2x1
06-18-2012, 09:45

طيب هو النظام دة حد جربة وجاب معاة نتيجة ياريت

والله بس اهم شئ يكون شخص موثوق فقدراتة وفامنتة اول شئ

vadas
06-18-2012, 10:50
السلام عليكم
شكرا على التفاعل و الضاهر أن الفكرة أصبحة واضحة عن النضام لكن المشكل يتمتل في
عدم معرتنا للمتاجرين الموجودين في النضام لأنه يمكن لأي شخص أن يصبح متاجر في هدا النضام
لهدا من فضلكم ادا كان أي شخص من المنتدى له خبرة ومشترك في هدا النضاميخبرنا و يعطينا معلومات عنه لكي نشترك تحته
و خبرنا طريقة متاجرته متلا اسكالبيج أو هيدج أو صفقات طويلة المدى و هكد و كم المبلغ النسبة التي يأخدها من الأرباح لكي يتضح لنا مع من نشترك و نستفيد انشاء الله
و كما قلت هدى النضام مفيد جدا و هو شبيه لموقع (زولو تريد) يفيد خصتا المبتدئين لتكوين رأس مال كبير و الدي لا يملكون الوقت للمتاجرة

ahmed
06-18-2012, 10:53
وطيب وايه فايده انه يتعلم هنا المجال واللي هو هيشغله حسابه احسن منه في ايه

يعنى النظام دة مفيد للمبتدائين بردو لحد حتى
ما يتعلمو يشغلو الفلوس فى هذا النظام

remo
06-18-2012, 12:00

ماشى بس انت اية ضمانك ان الناس دى هتكسب اللى انا اعرفة عن الفوركس بقالى تلات سنين فية ان مفيش متاجر مهما كانت درجة خبرتة وذكائة وتعليمة فى الفوركس يقدر يكسب على طول الخط مهما حصل

eldawley
06-18-2012, 12:28
والله من الصعب جدا تلاقى واحد خبير فى الفوركس و يبوح باسراره يعنى استراتيجياته و هكذا
ولكنهم ايضا مستفادين من نظام الكوبى لانهم ياخذون جزء من ارباحك
ولذلك تعلم حتى تصل الى هذا القدر من الخبرة

magic777
06-19-2012, 18:35

هو من جهه انه مفيد في انهم ممكن يحققوا ربح منه فده مافيهوش شك
لكن ممكن يكون سبب لكسلهم في اكتساب الخبره وانهم يعتمدوا على النظام ده
وميهتموش بانهم يتعلموا او يتاجروا بنفسهم في المستقبل

kingman
06-19-2012, 22:48
هو من جهه انه مفيد في انهم ممكن يحققوا ربح منه فده مافيهوش شك
لكن ممكن يكون سبب لكسلهم في اكتساب الخبره وانهم يعتمدوا على النظام ده
وميهتموش بانهم يتعلموا او يتاجروا بنفسهم في المستقبل

هو الواحد ممكن ينوع استثماره بأن يجعل حساب منفصل للأستثمار تحت المحترفين فى السوق ولكن تحديهم هو اهم شئ وده بيبقى اصعب شئ فى الموضوع ان الواحد يقدر يوصل فعلا الى المتاجر الناجح من عدمه

aboualy
06-19-2012, 22:53
السلام عليكم
فوركس كوبي هو نضام جيد و مفيد للمبتدئين ومن لا يملك الوقت و هو مشروح من قبل في المنتدى
لكن أنا أطلب من الاساتدة المتواجدين في المنتدى و الدين يملكون الخبرة في الفوركس ويستطيعو أن يكسبو و يكسبو التابعين لهم في المنتدى بفضل الله تعالى و المشتركين في هدا النضام أن يعرفو بحساباتهم وطريقة عملهم في الفوركس متلا الاسكالبينج أو ...... وهدا لكي نشارك تحتهم في هدا النضام و نستفيد و شكرا لكم

فعلا اخى العزيز اتفق معك لابد ان يقوم كل من يرغب فى ان يكون خبير فى هذا النظام بان يشرح طريقة عمله جيدا وهل هى طويلة المدى ام قصيرة المدى وعدد العقود التى يقوم بفتحها فى نفس الوقت وسعر النقطة المستخدم فى صفقاته وهل يستخدم وقف الخسارة ام لا وكل هذه المعلومات لكى نتمكن من اختيار من قد نربط حساباتنا بهم

KOGI
06-20-2012, 00:36

magic777
06-20-2012, 01:08
فعلا اخى العزيز اتفق معك لابد ان يقوم كل من يرغب فى ان يكون خبير فى هذا النظام بان يشرح طريقة عمله جيدا وهل هى طويلة المدى ام قصيرة المدى وعدد العقود التى يقوم بفتحها فى نفس الوقت وسعر النقطة المستخدم فى صفقاته وهل يستخدم وقف الخسارة ام لا وكل هذه المعلومات لكى نتمكن من اختيار من قد نربط حساباتنا بهم

فعلا وعلشان يكون بيعلمنا ازاي نشتغل احنا كمان وبرده بيسهل على الي بيدخل على توصياته يفهم آليه عمله ايه
علشان يقدر يتصرف اذا انعكس عليه السعر مثلا بدخول امر تعزيز او تبريد

i5land_man
06-20-2012, 01:13
فعلا وعلشان يكون بيعلمنا ازاي نشتغل احنا كمان وبرده بيسهل على الي بيدخل على توصياته يفهم آليه عمله ايه
علشان يقدر يتصرف اذا انعكس عليه السعر مثلا بدخول امر تعزيز او تبريد

واللهي المناقشات اللي بتخص طرق المتاجرة بتفيد المتاجرين المبتدئين وحتي ذوي الخبرة لانه بنركز علي نقاط وبنثير جوانب في هذه الطرق بنقدر من المناقشة نستوضح كل ملامح الموضوع

mage
06-20-2012, 01:35
واللهي المناقشات اللي بتخص طرق المتاجرة بتفيد المتاجرين المبتدئين وحتي ذوي الخبرة لانه بنركز علي نقاط وبنثير جوانب في هذه الطرق بنقدر من المناقشة نستوضح كل ملامح الموضوع

اى حاجة تخص نظام التداول والطرق اتلى يتم الاعتماد عليها فى السوق تكون مفيدة جدا للمتاجر حتى لو كان خبير لانه من الممكن ان يكون خبير فى حاجة معينة والطريقة تتحدث عن المؤشرات الفنية وقد يتعلم ما هو جديد فى هذه المؤشرات الفنية

A7mad_Aziz
06-20-2012, 04:42
اخي بالطبع هذا النظام جيد لمن لا يملكون الخبرة والوقت للتعلم ولكن الافضل لك ان تتاجر بأموالك بنفسك ان كنت تملك الخبرة والوقت للمتاجرة

osama shaban
06-20-2012, 05:13
انت اكيد قصدك اننا نربط حسابتنا بحد ليه خبره كبيره وبيحقق ارباح عشان هو يكسب وانا ننكسب معاه وياخد نسبه من الربح بس انا مش مقتنع بكده عشان انا برده عايز اكسب بمجهودي واحقق ارباح في السوق واتمتع بالسوق مش مجرد حساب مربوط باحد لديه المعرفه فقط

magic777
06-20-2012, 18:04

بالضبط اخي وممكن كمان تلاقي فيها معلومات قيمه تنفعك وتطور بيها استراتيجياتك ولا نهايه للعلم هنا ومهما وصلت
لمستوى رفيع في المجال ده برده متحرمش نفسك من انك تتعلم الجديد هنا وتكون متابع باستمرار
ده مهم ليك في النهايه

deadlyfox
06-20-2012, 18:09
فكرة كويسه جدا
وانا بقول انها ياريت تتعمل
لان كلنا هانستفيد منها

shwaikich
06-20-2012, 18:18
انا مش فاهم بصراحة ما المطلوب من هذا الطلب
يا ريت ترجع تصيغ الطلب بصورة اخرى و اوضح لو سمحت عشان نفهم المطلوب

remo
06-20-2012, 19:02
بالضبط اخي وممكن كمان تلاقي فيها معلومات قيمه تنفعك وتطور بيها استراتيجياتك ولا نهايه للعلم هنا ومهما وصلت
لمستوى رفيع في المجال ده برده متحرمش نفسك من انك تتعلم الجديد هنا وتكون متابع باستمرار
ده مهم ليك في النهايه

اهم حاجة فى الفوركس انك تعرف تطلع من المناقشات نقط فعلا تطور مستوى الاستراتيجية وكيف تدمج تلك النقط باستراتيجيتك عشان تصبح اقوى وبكدة يبقى انت بتستفيد من كل الكلام فى الفوركس اى متاجر محترف يملك تلك الموهبة

mohamed eldamnhorey
06-20-2012, 19:56
اخي بالطبع هذا النظام جيد لمن لا يملكون الخبرة والوقت للتعلم ولكن الافضل لك ان تتاجر بأموالك بنفسك ان كنت تملك الخبرة والوقت للمتاجرة

حد جرب هذا النظام من قبل ؟؟

وهل نظام مجزى ياغالى ؟

Amgad91
06-20-2012, 20:59
هذا النظام يشبه الى حد كبير الزولو تريد وانا لا افضله على الاطلاق
من الافضل ان يتعلم كل منا كيف يكسب بنفسه وكيف يتعامل مع السوق بطريقته الخاصة
لانك تستطيع في يوم من الايام ان تكون افضل من كل هؤلاء المتاجرين اذا تعلمت و اجتهدت

kingman
06-21-2012, 02:24
اهم حاجة فى الفوركس انك تعرف تطلع من المناقشات نقط فعلا تطور مستوى الاستراتيجية وكيف تدمج تلك النقط باستراتيجيتك عشان تصبح اقوى وبكدة يبقى انت بتستفيد من كل الكلام فى الفوركس اى متاجر محترف يملك تلك الموهبة

واكيد النقاش بيخلى كل واحد يعرض وجهة نظره وافكاره واكيد الواحد هيقدر يستفيد من تلك الأفكار والأستفادة منها فكيرا مايكون النقاش عامل ايجابى فى اظهار نقاط لم يكن المتاجر يأخذ باله منها وتسبب النقاش فى توضيح تلك النقاط التى يستفيد منها المتاجر

konine
06-21-2012, 20:37
هذا نضام جميل لأنه يريحك من كترة تحليل و رسم .... وماعليك سوى بحت عن متاجر محترم ونسخ صفقاته .
ومن مساوئه كسل
الله كريم

magic777
06-21-2012, 22:14
هذا النظام يشبه الى حد كبير الزولو تريد وانا لا افضله على الاطلاق
من الافضل ان يتعلم كل منا كيف يكسب بنفسه وكيف يتعامل مع السوق بطريقته الخاصة
لانك تستطيع في يوم من الايام ان تكون افضل من كل هؤلاء المتاجرين اذا تعلمت و اجتهدت

وانا معاك في الرأي ده الواحد بيدخل في مجال الفوركس ويتعب ويجتهد علشان يعرف يحقق ربح
بأيديه ومايكونش تحت رحمه موصيين ولا غيرهم ايه بأه الي بيخليه يختار الطرق السهله دي
ويفضل طول عمره تابع لحد

kingman
06-21-2012, 23:28
هذا نضام جميل لأنه يريحك من كترة تحليل و رسم .... وماعليك سوى بحت عن متاجر محترم ونسخ صفقاته .
ومن مساوئه كسل
الله كريم
لا لو بالطريقة دى يبقى نقمة على المتاجر او مش هيبقى اصلا متاجر فى السوق لأنه فضل العتماد كليا على غيره وتوقف عن التحليل والتعامل مع السوق بنفسه فابتاع الأخرين عادى وممكن لكن لايعنى ان يتوقف المتاجر عن التعلم والتدريب وتنمية مهاراته وانما من باب تنوع الأستثمار

ahmed abdalla
06-21-2012, 23:48
انا ارى ان عملية ربط الحسابات هى عملية لاا تفيد التاجر نهائيا
انه يجب على التاجر المبتدئ البحث والتعلم حتى يستطيع دخول السوق الرئيسى ويتعامل فية ويحقق الربح والخسارة

magic777
06-22-2012, 19:04
لا لو بالطريقة دى يبقى نقمة على المتاجر او مش هيبقى اصلا متاجر فى السوق لأنه فضل العتماد كليا على غيره وتوقف عن التحليل والتعامل مع السوق بنفسه فابتاع الأخرين عادى وممكن لكن لايعنى ان يتوقف المتاجر عن التعلم والتدريب وتنمية مهاراته وانما من باب تنوع الأستثمار

ده بيخليه يعتمد عليهم ويكسل عن طلب العلم او التدريب وطيب ولو هما اختفوا مثلا هيعمل ايه وقتها
المفروض يسأل نفسه السؤال ده علشان يلحق نفسه ويتعلم من التوصيات ومنهم وازاي بيحطوا الاوامر دي وليه

KOGI
06-22-2012, 20:58
ياباشا النظام ده بكل بساطة انك تشوف الناس الي شغالة وعاجبك شغلها وتخليهم يشتغللولك بنسبة الربح،
بصراحة الموضوع ممكن يكون كويس لو انته مش عايز تتاجر بنفسك

elzeel
06-22-2012, 21:03
يعنى انا اقدر اربط حسابى بحساب شخص تانى او شخص يكون خبره
يقدر يشغلى حسابى معاه ويطلعلى ارباحى ولا ايه

kingman
06-22-2012, 22:25
ده بيخليه يعتمد عليهم ويكسل عن طلب العلم او التدريب وطيب ولو هما اختفوا مثلا هيعمل ايه وقتها
المفروض يسأل نفسه السؤال ده علشان يلحق نفسه ويتعلم من التوصيات ومنهم وازاي بيحطوا الاوامر دي وليه

مثلا لوا نا شايف متاجر ناجح واقدر استفيد منه ايه المانع انى افتح حساب اربطه بيه وانساها
واتاجر عادى فى السوق دون ان يشغلنى اتباعى لأحد عن متاجرتى
وده اللى بقول عليه تنوع الأستثمار

assidi saber
06-23-2012, 12:00
انا في راي فكرة جيدة لكي نتشاور كل الاعضاء و نتبتعد عن الخسارة

fafa280384
06-23-2012, 12:07
هي هي فكرة جديدة ومبدعة صراحة
وكذلك تشبه لحد ما ادارة الحسابات المتداول عليها
لكن بطريقة اكثر منطقية لما تشوف كل شيء امامك

Mostafa Mando
06-26-2012, 00:21
هي هي فكرة جديدة ومبدعة صراحة
وكذلك تشبه لحد ما ادارة الحسابات المتداول عليها
لكن بطريقة اكثر منطقية لما تشوف كل شيء امامك

انا الحقيقة يا اخي لا افضل الانظمة مثل ادارة الحساب او فوركس كوبي لاسباب معينة

منها الاول لكي توسع خبرتك في المجال لا تقف في مكانك انت الآن تعطي راس مالك لشخص يتاجر

لك يمكن ان يخسر ويمكن ان يربح يبقى في الحالتين انت خسران لو كسبت فلوس يبقى انت خسرت خبرة وتعليم

ولو خسرت فلوس يبقى انت خسرت فلوس وكمان خبرة

ليه كل دا !!؟

mando
06-26-2012, 00:59
الحقيقة الفكرة ممكن تكون جيدة لو واحد مش عايز يتعلم وعايز انه يحاول يربح من الفوركس بى اى طريقة لكن طبعا انت كده مش هاتسفيد حاجة لو هما اشتغلو ليك انت حاول التعلم افضل وبالنسبة لى اى خبير مش هايقدر يطرح اى استراتجية شغال بيها لانة لو قال علية انت ممكن تطبقها وتتعلمها وتشتغل بنفسك بدون ما ياخد نسبة على الصفقات دى وكده هو الخسران عشان كده مش هايقول على الطريقة الخاصة بي

zeyadkabeel
06-26-2012, 01:10
يا جدعان هوه يقصد ان الناس الذين لهم قدرة ع المكسب اكثر من الخسارة ف المنتدى هنا ان يعرضوا مشروع لكى ينضم اليهم صغار التجار ويتاجروا لهم فى نظام الفوركس كوبى ويشاركوا بعض الارباح

dodovedo
06-26-2012, 02:27
انا مش فاهم حضرتك

تقصد ايه ياريت توضيح

hehelibeb
06-26-2012, 03:21
أنا بالنسبة لي الأفضضل أن تتعلم
المثل يقول أن تعلمني كيف أصطاد خير لي من أن تعطيني كل يوم سمكة

vadas
06-26-2012, 12:09
انا مش فاهم حضرتك

تقصد ايه ياريت توضيح

السلام عليكم
أخي أنا أقصد ادا كان أي شخص يتقن الفوركس أو خبير في الفوركس و مشترك في هده الخاصية لأنستا فوركس يخبرنا لكي نستفيد

abdallah elbaz
06-26-2012, 13:01
هيا فكره حلوه بس انت كامبتدء لزم تتدرب الاول حتي تختار الاستراتيجيه التي تناسبك وتقكون قادر علي التعامل معاها
واهو كل الاعضاء يقدروا يستفيدوا من يعض

kingman
06-26-2012, 19:24
هيا فكره حلوه بس انت كامبتدء لزم تتدرب الاول حتي تختار الاستراتيجيه التي تناسبك وتقكون قادر علي التعامل معاها
واهو كل الاعضاء يقدروا يستفيدوا من يعض
وعلى فكرة اللى معندوش خبرة على الأقل مناسبة مش هيقدر يختار الموصيين الجيدين لأنه لن يكون عنده مهارة تقييمهم لأنه غير ملم بالسوق ولايعرف فيه الكثير وده بيكون عامل انه يخطأ فى اتباع الموصيين وممكن يسبب له خسائر

sa sa
06-26-2012, 19:29
بس ده هيحتاج مجهود كبير ,واظن مافيسش حد هيقول ايه الاستراتيجيه الي بيعمل بيها وايه اسباب نجاحه بدون مقابل ,فكره جيده علي العموم وياريت تحقق هتوفر وقت ومجهود

saad
06-27-2012, 15:26
يا ريت يبقى فى تعاون من قبل المتاجرين اصحاب الخبرة فى مجال الفوركس
لزيادة عدد المتاجرين ف مجال الفوركس عن طريق تعميم التجارب
والاستراتيجيات والمبادىء التى يتم استخدامها ف مجال الفوركس لتحقيق الرباح

Noah
06-27-2012, 16:53
ان نظاما لفوركس كوبى من اكثر الانظمة التى اعجيتنى فىا لفترةا لاخيرة من شركة انستا لان عن طريق هذا النظام سوف نتمكن من اشراك الحساب البونص فى هذا النظام ونحقق من خلاله نسبة ارباح جيدة فى الفوركس ونحمد الله على هذها لعروض القيمة

i5land_man
06-27-2012, 16:58
طب النظام ده عامل زي الزولو تريد بس برضه فيه مخاطرة افرض المتاجر اللي بناخد توصيتوه كان سبب في خسارتنا
هل شركة انستا بتعوضنا في اي شئ ولا بتاخد عمولة عالربح والخسارة بتبقي علي العميل فقط

magic777
06-27-2012, 17:02
وعلى فكرة اللى معندوش خبرة على الأقل مناسبة مش هيقدر يختار الموصيين الجيدين لأنه لن يكون عنده مهارة تقييمهم لأنه غير ملم بالسوق ولايعرف فيه الكثير وده بيكون عامل انه يخطأ فى اتباع الموصيين وممكن يسبب له خسائر

بالضبط اخي وهتلاقيه محتار يجرب مع ده شويه وده شويه ويكسب هنا مره ويخسر هنا مرتين
وهكذا هيلف في دوامه مش هيقدر يطلع منها الا اذا اتعلم بنفسه المجال
وكون على الاقل خبره متوسطه تساعده في التقييم والاختيار

khaled zizo
06-30-2012, 03:40
اكيد قصدك اننا نربط حسابتنا بحد ليه خبره كبيره وبيحقق ارباح عشان هو يكسب وانا ننكسب معاه وياخد نسبه من الربح بس انا مش مقتنع بكده عشان انا برده عايز اكسب بمجهودي واحقق ارباح في السوق واتمتع بالسوق مش مجرد حساب مربوط باحد لديه المعرفه

---------- Post added at 02:40 AM ---------- Previous post was at 02:40 AM ----------

نظام التداول والطرق اتلى يتم الاعتماد عليها فى السوق تكون مفيدة جدا للمتاجر حتى لو كان خبير لانه من الممكن ان يكون خبير فى حاجة معينة والطريقة تتحدث عن المؤشرات الفنية وقد يتعلم ما هو جديد فى هذه المؤشرات
تلاقي فيها معلومات قيمه تنفعك وتطور بيها استراتيجياتك ولا نهايه للعلم هنا ومهما وصلت
ده مهم ليك

waleed adel
07-01-2012, 13:42
نصيحتى الاول لازم تفهم كل حاجه وتتعلم كويس احلل ازاى وادخل ازاى وامتى وبعدين ممكن تقرر للدخول لهذا النظام
وهو نظام جديد ومميز وانا عن نفسى خدت اللينك هقراه وافهمه

derfcase
07-07-2012, 08:07
السلام عليكم

لا اعتقد اخي الكريم ان احدا ما سيخبرك باستراتيجيته الخاصة به
و لكن من الممكن ان تطلب من احدهم ارفاق كشف حسابه الخاص به لاسبوع معين مثلا حتي تري هل هو مناسب لك ام لا
و من ثم تتداول وفق صفقاته او تدخل تحته بحساب بام

Mohamed90
07-07-2012, 12:45
انا الحقيقة يا اخي لا افضل الانظمة مثل ادارة الحساب او فوركس كوبي لاسباب معينة

منها الاول لكي توسع خبرتك في المجال لا تقف في مكانك انت الآن تعطي راس مالك لشخص يتاجر

لك يمكن ان يخسر ويمكن ان يربح يبقى في الحالتين انت خسران لو كسبت فلوس يبقى انت خسرت خبرة وتعليم

ولو خسرت فلوس يبقى انت خسرت فلوس وكمان خبرة

ليه كل دا !!؟

السلام عليكم اخي الكثير من الاخوة مزالو جدد و يتعلمون و يريد دخل اظافي قبل كسب خبرة
لهذا يلتجئون للهذه الانظمة التي تبعددهم عن تتبع و قيام بصفقات و تكها في يد شخص اخر و
و طلعا تخسر انت الخبرة و الوقت و الاموال في حالة الخسارة الا قدر الله

ehab
07-08-2012, 03:33
السلام عليكم

فى هذا النظام من المستثمرين الذى يتبعهم الكثير ان يشرحوا الطريقة التى يعتمكدون ع
ليها ولكن هذا الشئ من الصعب جدا ان يحدث لان الخبراء فىا لفوركس لا يشرحون دائما الطرق التى يعتمدون عليها

waleed adel
07-11-2012, 16:42
هذا النظام سوف نتمكن من اشراك الحساب البونص فى هذا النظام ونحقق من خلاله
نسبة ارباح جيدة فى الفوركس

essam1985
07-19-2012, 15:08
و لكن هل هناك اي ضمان ان الشخص الذي انسخ منه سوف يستمر في التزامه؟؟؟

يعني ممكن في صفقة يتجنن و يخش فول مارجن و يمرجنني معاه فهل هناك اي ضمان لحسابي ؟؟؟

mohamed yossef
07-20-2012, 20:24
نظام من الممكن ان يكون مفيد للمضربين الهادفين لمجرد الحصول على الارباح فقط
ولكنه غير كافى للمضارب الذى يبحث عن متعة معينة فى المضاربة والتحليل

mena
07-23-2012, 12:00
هو نظام جيد ولكن يمكن ان يؤدى الى خسائر فيجب اختيار اشخاص محترفين ولديهم خبره طويله

Mohamed90
07-23-2012, 12:31
السلام عليكم اخي يوجد نظامين في انستا للمبتدئين وهو البام و الكوبي
البام يتيح لك دخول براس المال تحت تاجر خبير و طبعا اي ربح ياخد عليه نسبة
اما الكوبي فهو نظام يتيح لك ربط حسابك كله بحساب اخر لنسخ اي صفقات فيه

Spiderhoof
07-25-2012, 08:00
تقريبا بيتكلم عن نظام البام
ده نظام انستا فوركس وبعض الشركات عملاه قريب لاحظ الفرق بينهم اخى

chuchab
07-25-2012, 08:30

kanzsea
07-26-2012, 18:36
هناك مكان مخصص اخى للاستراتيجيات فى هذا القسم سوف ترى كل شى من مؤاسرات واسكربتات واستراتيجيات اتمنى ان تجد نا يسرك

amrmorasamir
07-26-2012, 18:39
السلام عليكم

فعلا ياباشا فكره ممتازه وانا بقول اى حد عنده كفاءه انه يدير حسابات ممكن يحط اللينك بتاعه ونشترك معاه ويبقى ممتاز جدا لو بيعمل صفقات يوميه او اسكلبنج

mido
07-26-2012, 23:43
اخي الكريم
هيا فكره حلوه بس انت كامبتدء لزم تتدرب الاول حتي تختار الاستراتيجيه التي تناسبك
تقبل مروري ولك فائق احترامي

yusef2011
07-27-2012, 23:14
انا معاك انه الفوركس متعب لكي تبحث عن شخص تمشي على استراتجيته

ولكن انا افضل اتعلم بنفسي اشعر بمتعه حلوه وان شاء الله تدوم ...

اخر شي راح افكر فيه اني استخدم شخص عن طريقه اربح من الفوركس

2x1
07-27-2012, 23:19
طبعا الفكرة كويسة جدا ان احنا نبقي عارفين الناس اللي ممكن نربط حسابتنا بيهم ونعمل الفوركس كوبي معهم دة شئ جيد طيب هو فية شروط او حد ادني للموضوع دة

Ahmed Ghanem
07-28-2012, 02:40
فى انتظار ردود الخبراء
وياريت محدش يبخل عنا بخبراته فى هذا المجال
بالتوفيق

delpi
07-28-2012, 16:22
لابد ان يقوم كل من يرغب فى ان يكون خبير فى هذا النظام بان يشرح طريقة عمله جيدا وهل هى طويلة المدى ام قصيرة المدى وعدد العقود التى يقوم بفتحها فى نفس الوقت وسعر النقطة المستخدم فى صفقاته

magic777
07-28-2012, 18:05
لا اخي هو فيه نظام جديد اسمه فوركس كوبي زي نظام البام كده قريب منه يعني في نفس طريقه العمل
وده لسه نظام جديد ولكن الصراحه معرفش لازم تودع فيه من فلوسك علشان تقدر تشترك فيه
ولا ممكن بفلوس البونص عادي

kkanmoun
07-28-2012, 18:15
هذا النظام سوف نتمكن من اشراك الحساب البونص فى هذا النظام ونحقق من خلاله
نسبة ارباح جيدة فى الفوركس

shemo
07-28-2012, 18:37
فكره رائعه ان يتم عمل موضوع وكل شخص محترف يقوم بوضع طريقته بالتداول وكل شخص يختار الشخص الذى يعجبه

Noah
07-28-2012, 18:55
الميزة فى هذا الشئ انه يمكنك من مشاركة الحساب البونص فيه ايضا وهذه ميزة كبيرة بالتاكيد ان يتم نقل الصفقات اتلى تتم على الحساب الخاص بك من احد املتاجرين المحترفين فى سوق الفوركس

nrgslawi
07-28-2012, 19:04
اخي يمكنك معرفة احسن المتاجرين من صفحة الاحصائيات الي توفرها انستا فوركس

salah.bmw
07-28-2012, 19:29
انا اسف بس يعني من بين كل هل الردود
ولا حد من اخوانا الاعضاء ما شرحلنا شو هو نظام الكوبي ؟؟

ashraf
07-28-2012, 19:31
انا لا اتحمس لمثل تلك الافكر ولا افضل ان اتبع اى احد فى سياسة متاجرته فكلا مسئول عن امواله ولا اقبل نظام فوركس كوبى
وهو لا يتناسب معى
فافضل ان اتعلم واتاجر بنفسى

zeina
07-28-2012, 19:40
فوركس كوبى من اجمل انظمة التداول فى شركة انستا فوركس وجميل اننا نلاقى شركة كبيرة ومحترمة زى انستا بتهتم بالمبتدئين وتهيئ ليهم فرصة للربح عن طريق هذا النظام الرائع

shemo
07-30-2012, 17:41
فوركس كوبى مفيد وسهل فى تحقيق ارباح ولكن يمكن ان يكون بدايه لخسائر فيجب ان نختار شخص جيد

spectra4
08-05-2012, 21:38
بصراحة هو نظام جيد للمبتداين وياريت
اى حد مجرب يقولنا عن النتائج من اجل الافادة

AMANI
08-05-2012, 21:40
السلام عليكم

اتمنى من اخواننا الذين يعملون بهذا النظام شرح طريقه عملهم
بس من الافضل لك اخى الكريم ان تتداول بنفسك حتى لو خسرت ستتعلم من اخطائك

kingman
08-05-2012, 22:21
اتمنى من اخواننا الذين يعملون بهذا النظام شرح طريقه عملهم بس من الافضل لك اخى الكريم ان تتداول بنفسك حتى لو خسرت ستتعلم من اخطائك هو الواحد اذا كان هيعتمد على التوصيات فأكيد مثل هذه لأنواع مفيدة له افضل من ان يتبعها يدوى وهى مثل زولو تريد واهم حاجة فيها اكيد ان الواحد يقدر يتبع المتاجرين المحترفين الصح وهو ده عامل النجاح فيها من الفشل

ahmedzaki_az
08-06-2012, 07:03
ارجو ان يضع احد الاعضاء لينك للموقع لكي نقوم بتجربته
وجزاكم الله خيرا

elking
08-06-2012, 07:07
ياجماعة ياريت يتم وضع شرح بالصور عن نظام انستا كوبى

magic777
08-06-2012, 20:42
انا لا اتحمس لمثل تلك الافكر ولا افضل ان اتبع اى احد فى سياسة متاجرته فكلا مسئول عن امواله ولا اقبل نظام فوركس كوبى
وهو لا يتناسب معى
فافضل ان اتعلم واتاجر بنفسى

هو زي مافيه متاجريين زينا مش بيحبوا يتبعوا حد ويشتغلوا بنفسهم بس برده فيه متاجريين بيحبوا يعتمدوا
على الغير زي اتباع توصيات وكده والنظام ده هيسهل عليهم كتير بس للأسف مش هيتعلموا منه حاجه

MohamedAdel
08-07-2012, 09:16

polat
08-07-2012, 09:38
السلام عليكم
اضم صوتي لفكرتك نحن لن نعتمد كلية على هذا النظام سنعمل به في هذا الوقت
فقط حتي نكون قد تعلمنا المتاجرة ولان نعمل بمثل الوقت كالسيف

hend
08-11-2012, 14:42
هوا نظام كويس بيساعد الناس الى مش بتعرف تتداول فى الفوركس انها تتربط
حسابها بحساب صديق او خبير وبياخد عموله كبيرة حوالى 30 فى المية

Gravity
08-11-2012, 14:50
موشرط اخي ..
روح بعد ماتدخل نظام الكوبي
تلاقي افضل الخبراء .. مصنفين بالمراتب
وادخل على اللي يريحك
او انتظر هنا ويرد عليك خبراء ان شاء الله ^^

theshadow1
08-11-2012, 14:52
النظام ممتاز ولكن انا اريد اسأل لماذا تقوووم الشركة بهذا النظام
اذا كان فعلا المتداوين يربحون
وذلك يؤدة الى خسارة الشركة بعض الاموال

azifek
09-26-2012, 17:59
أتمنى لو يعرض لنا المنتدى أحسن الخبراء في موضوع خاص
لكي نعرف أحسن المتداولين و نتشترك معهم في نظام فوركس كوبي

m.mokhtar01
09-26-2012, 18:50
النظام ده انا قريت عنه هو كويس بس لناس مش فاهمة كويس في الفوركس بس لازم يكون انت بتربط حسابك بحساب حد قوي جدا يخليك تنجح و تعلى لان في ناس بتخسرك و بتوديك في داهية

kazim
09-26-2012, 18:57
السلام عليكم

وخطه السير ليستفيد منها الجميع
هيا فكره حلوه بس انت كامبتدء لزم تتدرب الاول حتي تختار الاستراتيجيه التي تناسبك وتقكون قادر علي التعامل معاها يعني الاستراتيجية الرقمية دي جميله قوي ان يشرحوا الطريقة التى يعتمكدون عليها ولكن هذا الشئ من الصعب جدا ان يحدث لان الخبراء فىا لفوركس لا يشرحون دائما الطرق التى يعتمدون عليها فى الفوركس ويحتفظوا بها لانفسهمو تاتي في اخر الشهر لتجد حسابك تم ترقيته او دخلت عليه ارباح دي طريقة جميلة خصوصا للدين لا يعرفون التداول او ليسو متمكنين من السوق دا

علاء بدران
09-26-2012, 19:01
صراحة اشكرك على هذة الروح الجميلة وان شاء الله ربح جيد
وانا بصراحة مهما حصل ف فى الاخر افضل الاعتماد على نفسى لكى
اكتسب الخبرةالجيدة

fnaan
09-26-2012, 19:04
والله لو على حد مافهمت من موضوع يااخى انك عاوز المتدوالين الناجحين فى المنتدى هنا يفتتحوا نظام نسخ صفقات او بام للناس المبتدئه هنا على المنتدى عشان يشاركوهم الربح لو هو دا الى انت تقصده انا متفق معاك تماما وحاولت اعرض الموضوع على القسم الخاص بكوبى فوريكس ان الناس تعلن عن نفسها بس للاسف ملقتش حد متفاعل هناك رغم ان الموضوع مش هايخسر حد حاجه بالعكس دا فى مكسب كويس

salahsambo5600
09-27-2012, 05:21
بالتوفيق ان شاء الله
مشروع رائع جدا جدا اتمنى التوفيق للجميع

noureen
09-27-2012, 05:27
فعلا هذا امر مهم ان يوضحوا حسابتهم و الارباح اللى بيحققوها
حتى لو استخداموا الديمو و كمان ياريت لو يوضحوا الطريقه اللى بتبعوها
و اى استراتيجه يتبعون

khaledyosrie
09-27-2012, 05:33
نظام فوركس كوبى اكيد مفيد ويصلح لناس ولا يصلح معا ناس تانيه
يصلح مع المبتدائين بنسيه كبيره ححتى يتعملو وياخذو الخبره المناسبه
واكيد لا يصلح مع الخبراء لانهم كل واحد وليه طريقته وشخصبته فى التعامل

asmaa omar
09-27-2012, 06:44
اشاركك الراى اخى الكريم فيجب علينا ان
نتكاتف جميعا فى مواجهه هذا الوحش الرهيب المسمى بالفووركس

shahy
09-27-2012, 06:54
بالفعل فكره جيده ولكن نريد اشخاص بالفعل محترفين وكل شخص يعرض طريقه شغله لكى يختار كل واحد

yasser habola
09-27-2012, 11:47
نظام فوركس كوبي هو نظام ناجح لكن مش في كل الاحيان انا صديق لي تاجر مع فوركس كوبي
واختار مدير لحسابة وفي الاخر حسابة اتصفر وخسر كل شئ فلا تعتقد ان فوركس كوبي هو الامان والربح لحسابك

ghada maher
09-27-2012, 12:40
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
كلام جميل ورائع وياريت فعلا من يمتك خبرة جيدة فى مجال الفوركس ويعمل به منذ فترة كبيرة يفيدنا بخبرته فى هذا المجال وينصحنا ببعض النصائح لكى نحقق منه مكاسب جيدة وشكرا

zakaria1987
09-27-2012, 14:11
السلام عليكم

في نظري أن فوركس كوبي غير مجدي للحسابات الصغيرة للمبتدئين أمثالنا بسبب أن الذين
يعملون في مجال الفوركس كوبي و يربحون حساباتهم كبيرة و يعملون بلوتات عالية قد تتسبب
في مرجنة الحسابات الصغيرة عند أول إنقلاب للسعر

lecoq6
09-27-2012, 16:08
بالنسبة لي انا لا اشجع المبتدأ على الاشتراك في اي نظام استثمار
لانه بذلك سيبقى دائما وابدا مبتدئ

keko
09-28-2012, 00:34
انا بصراحه قمت بقراءه موضوعك ولم اصل الى المغزى منه فياريت المزيد من التوضيح حتى اقوم بالرد
المناسب عليك

ahmedamz
09-28-2012, 00:41
بس انا شايف ان كل شخص يدير راس المال الاخرين لن يفح عن سر نجاحه
ان معظم يحددون فقط نوع الصفقات هل طويلة المدى ام قصيرة المدى

mamon
09-28-2012, 03:19
نظام فوركس كوبى اكيد مفيد ويصلح لناس ولا يصلح معا ناس تانيه
يصلح مع المبتدائين بنسيه كبيره ححتى يتعملو وياخذو الخبره المناسبه
واكيد لا يصلح مع الخبراء لانهم كل واحد وليه طريقته وشخصبته فى التعامل

ahmedaljrah
10-02-2012, 19:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
موضوع اكثر من رائع جزاكم الله كل خير ونتمنى المزيد من الرقي لهذا المنتدى الرائع

cristiano
10-22-2012, 20:39
السلام عليكم
شكرا على التفاعل و الضاهر أن الفكرة أصبحة واضحة عن النضام لكن المشكل يتمتل في
عدم معرتنا للمتاجرين الموجودين في النضام لأنه يمكن لأي شخص أن يصبح متاجر في هدا النضام
لهدا من فضلكم ادا كان أي شخص من المنتدى له خبرة ومشترك في هدا النضاميخبرنا و يعطينا معلومات عنه لكي نشترك تحته .

lala
10-22-2012, 22:05
انا مش قادر افهميعنى ايه يضعوا طريقه عملهم سواء بالاسكالينج او بغيره بس طبعا نظام الفوركس كوبى
ممكن ان بكون مفيد ولكن بصراحه انا اخشى ان اتبع مثل هذا النظام والاعتماد على الغير فى ادراه الحسابات

abd123
10-23-2012, 03:34
بارك الله فيك
يا غالى والله ما قصرت
انا كنت بدور على موضوع زى دا من زماااااااااااااااااااااان
جزاك الله خيرا وجعله فى ميزان حسناتك

jamalsale
10-23-2012, 15:20
نضام الفوركس كوبي هو نضام جميل يتيح للمبتدئين
استتمار امواله و لكن يجب ان تختار الخبير بدقة

mohamed gharieb
10-28-2012, 02:26
نعم شيء جيد ربط الحسابات بحساب لمختص في الفوركس و يعرف يتعامل معاه و تاتي في اخر الشهر لتجد حسابك تم ترقيته او دخلت عليه ارباح دي طريقة جميلة خصوصا للدين لا يعرفون التداول او ليسو متمكنين من السوق دا

zezoo torky
10-28-2012, 02:34
طريقة كويسة لو انتي مش فاضي او لسه مبتدا وكمان ممكن تستمر فيها بحساب لو النظام دا ماشي كويس معاك
وتعمل حساب تاني بشرط تكون اهدت الخبرة الكافية لعمل حساب حقيقي

ahmed fakhry
10-28-2012, 03:18
انا شايف انها فكرة جيدة انا بفضل انى اعتمد على نفسى فى تحقيق الربح . لان عايز افهم ازاى احقق ربح من الفوركس مش ازاى ادور على حد يحققلى ربح فى الفوركس لانى بكدة هبقا معتمد علية فى كل شئ وانا مش هفهم اى شئ

rooseyflower
10-30-2012, 07:28
عنوان الموضوع متعلق بالفوركس كوبى
بس محتوى الموضوع متعلق ب الاسكالبينج
انا مش فاهمه ايه طلبك بالضبط

mohamed amin
10-30-2012, 08:41
لو انت فى بداية طريقة انا انصحك بان تسير مع الفوركس كوبى
علشان تقدر تتعلم خطوة خطوة وبعد كدا تتاجر لوحدك

zezoo torky
10-30-2012, 08:56
ياباشا مش مهم طريقته كل طريقة وليها وقتها وحجمها

المهم المحصلة النهائية اية ربح ولا خسارة انت شوف افضل ناس هنا فالمنتدي نسبتهم قد اية فالربح فالشهر وخد قرارك وربنا يوفقك

Noha Nona
10-30-2012, 09:27
السلام عليكم
لقد قرات الموضوع الاصلى للفوركس كوبى وهى خاصية رائعه لمن لا يحبون المجازفة
واعتقد انها تقلل من نسب الخطا والخسارة

ahmed1980
10-30-2012, 09:38
بسم الله الرحمن الرحيم
من اهم مميزات الفوركس وامتع ما فية ثقتك بنفسك وان تتخذ قراراتك بنفسك

brahim
10-30-2012, 23:14
السلام عليكم و رحمة الله
------------------

يبدو الموضوع جيد

لكن كيف اعرف ان هدا المتداول لديه من الخبرة

ما يلزم لاضمن انه لن يخسر

ameer
10-30-2012, 23:16
اهلا بيك اخي الكريم بالنسبة لي لم استعمل فوركس كوبي ابدا لاكن احد التجار قبل فترة قال هنا في المنتدى انة يريد معرفة كيفية الغاء حسابة الكوبي لانة خسرة المال حسب حد قولة

شيرين
10-31-2012, 03:17

كلامك مظبوط يا بروفيسور اتفق معك في الراي

emyforex
10-31-2012, 03:31
فعلا نظام رائع جدا بس متعتمدش عليه فتره طويله عشان برده تاخد خبلره
لانك مش هتاخد خبره الا بالتداول بنفسك
بس اكيد برده ليه اهميه لو حد مش متفرغ او في شهر عنده امتحانات
او مبتدء ممكن يستغ حساب البونص ع مايتدرب علي الديمو

mohamed ezzat
10-31-2012, 03:38
لو فعلا فيه فى المنتدى أفراد مشتركيين فى الفوركس كوبى
يتم عمل موضوع أفضل لأفضل المتاجريين والأفراد الذين يتبعونهم
وان كان هناك متاجر بيننا يضع رابطة

ghofran mohamed
10-31-2012, 04:04
السلام عليكم ورحمة الله انا ابتديت مع اصحابى الى بيتاجرو انى ادخل على نظام الكوبى عشان انا مبتدئ بس السؤال هوة لو الووت بتاعة كبير عشان هوة بيتاجر ب مبلغ كبير لازم يكون اللوت بتاعى زية ؟ ولا اية عشان انا هبدأ ب مبلغ صغير ولو التداول ابتدى ب السالب ممكن المبلغ الى معايا ميستحملش الخسارة الكبيرة !!! ارجو الرد

anito
10-31-2012, 04:06
لو انت فى بداية طريقة انا انصحك بان تسير مع الفوركس كوبى
علشان تقدر تتعلم خطوة خطوة وبعد كدا تتاجر لوحدك

ahmed zehiry
10-31-2012, 04:16
اخى الكريم نظام فوركس كوبى ممكن ان تقوم بالاشتراك فيه عن طريق شركة انستا فوركس و هو نظام جيد و انا شخصيا اعرف احد الاصدقاء يعملون فى الفوركس بهذا النظام و بالتوفيق لك

ramy saad
10-31-2012, 05:03
السلام عليكم ورحمه الله انا مبتدأ وذلك النظام هيفدني كتير لاني لا اعرف التداول ولا اعرف تقلبات السوق والسلام عليكم ورحمه الله

forex.masr
10-31-2012, 16:22
والله يا اخى الكريم انا لا اهتم بنظام فوركس كوبى دا بس بجد لانه محتاج انى ارقب واحد يجى اكتر من شهر
وتقبل مرورى وشكرا على اهتمامك واتمنى لنا التوفيق جميعا

Mahmoudzooka
11-15-2012, 02:26
معلش حضرتك ممكن توضح فكرتك بصورة ابسط من كدا خاصة انك تحس ان العنوان بيتكلم فى اتجاه و الموضوع تحت بتكلم عن حاجة تانية خالص
عموما نظام الكوبى بيخليك تنسخ صفقات تاجر محترف و بيبقى ليه نسبة عن كل صفقة ناجحة

waleed elhadary
11-16-2012, 15:09
السلام عليكم انا شخصيا مبتدئ و لم اعرف شئ عن هذا النظام من قبل
و شكرا على طرح هذا الموضوع و بالتوفيق للجميع

mitorh
11-16-2012, 22:46
السلام عليكم اخواني و اخواتي و الله نفس الطلب و نفس الاهتمام و الانشغال و اريد ان اعرف متاجر مستثمر مدير حسابات فوركس كوبي موثوق و تجارته رابحة من مدة طويلة و صفقاته موثوقة و موزونة

MAGDY
12-02-2012, 07:52
نظام الكوبى والبام ، له قسم خاص بالمنتدى هنا
به شرح وافى لطريقة الإشتراك ، وطريقة جنى الأرباح
ثم .. بالموقع الرئيسى لشركة إنستا ، توضيح كامل لهذا النظام
وهذا النظام ، مناسب جداً للمبتدئين ولمن لا يملك الوقت لمتابعة صفقاته
تحيااااااااااااااااااااتى

lionking
12-02-2012, 11:11
اعتقد ان فكرته ان الناس اللى يقدروا يكسبوا يقولوا
عشان يقدر يدخل تحت حسابتهمويكسب معهم

king123
12-02-2012, 11:19
الفوركس كوبى نظام جيد ويمنح لاصحاب روؤس الاموال الصغيرة من المبتدئين والذين يتعلمون
الفوركس ان يتاجر لهم المحترفون لحين تعلمهم واكتساب الخبرات

hassan asayed
12-02-2012, 13:29
اخى الكريم هناك الكثير الذى يتبع الفوركس كوبى من المبتدئيا
وان كونت لا افضل هذة الطريقة وافضل التعلم واجراء التحليل بنفسك

noureen
12-02-2012, 13:50
السلام عليكم اخواني و اخواتي و الله نفس الطلب و نفس الاهتمام و الانشغال و اريد ان اعرف متاجر مستثمر مدير حسابات فوركس كوبي موثوق و تجارته رابحة من مدة طويلة و صفقاته موثوقة و موزونة

فى ناس كتير فى المنتدى بيعلونوا عن هذه الميزه لديهم و انهم ممكن يكونوا مدرين حسابات ليك و لكن انصحك
بان تقوم انت بالتدرب على الحساب الخاص بك و تحقيق الربح بنفسك

ايمان
12-02-2012, 14:35

حمو
12-02-2012, 15:47
طبعا الافضل ان المتاجر يتاجر بنفسة
بس فية ناس بعد ما يتعلمو بردو ما عندهمش القدرة علي المتاجرة بنفسهم فالافضل ان حد يدير الحساب بتاعهم

ANGEL_FROM_SKY
12-02-2012, 17:25
السلام عليكم

اهلا وسهلا اخى الكريم .. نظام فوركس كوبى نظام كويس جدا .. بس من الافضل ان تتعلم الفوركس وتتداول انت بنفسك اخى الكريم .. على الاقل لو خسرت ستتعلم من اخطاءك .. على عكس لو خسرت بسبب اتباع احد المتداولين فى فوركس كوبى او من خلال توصيات الاخرين

engineer
12-02-2012, 20:25
الفوركس كوبى نظام يعتمد عليه المبتدئون من اصحاب روؤس المال الصغيرة وغير المحترفون فى الفوركس لحين اكتساب الخبرة

latraaa
12-02-2012, 20:32
يا إخواني، في اعتقادي أن الشيء المهم و الدي لابد من أن نصل إليه هو أن نتداول لوحدنا من غير التوكل على الآخرين، الفكرة قد تنفع لمدة و لكن لا أنصح بها دائما

elwardany
12-02-2012, 20:35
هذا الموضوع ليس لدى ضراية عنه
اتمنى المتابعة بالمعلومات الجديدة المتعلقة به
فهو يبدو مفيد جدا جدا

abaragh
12-02-2012, 21:23
الاعتماد على الغير شيء سلبي بهذا لن نتعلم ابدا مهما كان لماذا لا اعتمد على نفسي وفي الاخير المال مالي والخسارة في هذا المجال ليس بالشيء السيء فربما اخسر حسابين او ثلاثة لكن في الاخير سأتعرف على أخطائي واطور نفسي وكل الذين يديرونا حساباتهم تعرضوا للخسارة تلوى الخسارة

محمود شبايك
12-05-2012, 07:45
اافوركس كوبى هو نظام يتيح للمبتدئين ان هما ممكن يكسبوا
من غير مايخشوا يتاجروا بتنفسهم وده بيكون على حساب الدولار فقط لاغير

yaallah3
12-16-2012, 19:17
اها النظام ده كويس اوي للي مش فاهم حاجة في الفوركس.
بس وانت ليه تكون مش فاهم يعني؟؟ مهو اكيد هيجي عليك يوم تحتاج تكون لوحدك.
وافرض الصفقات دي بتخسر وانت لو شغلت دماغك ممكن تكون احسن من اي حد

ayman.shosha
12-16-2012, 19:27
خذ اخى العزيز هذه المعلومة
الهيدج يعني فتح صفقتين متعاكستين واحدة شراء وواحدة بيع الهدف منها إما للربح أو للحماية، للربح بتفتح عقدين بس بشرط ما تكون خسران ولا كسبان يعني مع بعض في نفس الوقت وتسيب السوق يمشي لا حتكون خسران ولا كسبان لأنك لو كسبت في واحدة ( 10 ) نقطة ستكون خسران ( 10 ) نقطة في الثانية.

brahimbba
12-16-2012, 19:53
والله فكرة جيدة ليستفيد منها المبندئين ونرجو من الخبراء والمشرفين فتح مواضيع خاصة للفوركس كوبي

nabilo
12-17-2012, 15:41

hossam.farg
12-17-2012, 15:42
انت كامبتدء لزم تتدرب الاول حتي تختار الاستراتيجيه التي تناسبك وتقكون قادر علي التعامل معاها يعني الاستراتيجية الرقمية دي جميله قوي

medo144
12-17-2012, 15:50
هى طريقه كويسه للغير متفرغين
لكن الافضل طبعا ان الانسان يتاجر بنفسه

ezel
12-22-2012, 21:17
الاعتماد على الغير شيء سلبي بهذا لن نتعلم ابدا مهما كان لماذا لا اعتمد على نفسي وفي الاخير المال مالي والخسارة في هذا المجال ليس بالشيء السيء فربما اخسر حسابين او ثلاثة لكن في الاخير سأتعرف على أخطائي واطور نفسي وكل الذين يديرونا حساباتهم تعرضوا للخسارة تلوى الخسارة
والله هدا رايي ايضا خصوصا وان الانسان اهداه الله العقل ولا نقص عنده
انما لو كان الانسان لم يستطع التعلم للفوركس فانصحه لا يستمر فيه احسن

abdenbi
12-24-2012, 18:19
فكرة جميلة و هناك الكتير من الاعضاء الدين يملكون حسابات في الفوركس كوبي
سواء كمستتمرين او ناسخين

haze5m
12-24-2012, 19:11
انا اعتقد ان معظم المحترفون لا يهتمو الا بحساباتهم ولكن
الموضوع قد يجذب بعض المحترفون او الجيدون في الفوركس

raed3
12-24-2012, 19:12
هوا النظام دا معمول بة فى انستا فوركس انك بتربط حسابك بحساب احد المتاجريين المحترفيين وهوا بيتاجر بحسابك ويكون لة نسبة وممكن تراسل الادارة وهى تفيدك فى هذا الامر

walid1
12-24-2012, 19:19
اهلا اخي الكريم لقد عرفت على مذا تتككلم الفوركس كوبي و احب ان اعلمك انني ايضا منخرط في هذا النضام مع احد الاخوة الكرام و الحمد لله نحقق ارباح

Smart
12-24-2012, 19:26
تم نقل الموضوع للقسم المناسب

محمود شبايك
12-30-2012, 19:50
بص انا مش مع افلوركس كوبى اوى يعنى علشان انا لو معاه مش هاعرف اتعلم حاجة ومش هاعرف اتاجر لنفسى خالص

tydia
03-09-2013, 01:21
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
شكرا لك اخي على الموضوع القيم و المميز و هو كطلب و لكن اجوبة اعضاء افادتني كثيرا
تحياتي

osos010
03-09-2013, 13:29
السلام عليكم
اخى الكريم الحقيقة انا مش فاهم قصدك اية اننا نقول رائينا ولا اية
اجرو التوضيح اكثر لمساعدتك واعطاء الراى
تقبل مرورى
تحياتى للجميع

capo ahlwy
03-23-2013, 23:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى مشكور جدا على موضوعك بس فى النهائيه انا مش فاهم احنا نعمل
ايه يعنى ممكن نعطى توصيات ولا نشارك بهذه التجربه ان شاء الله نفهم ونقدر نفيدك باذن الله

Mr.Blade
03-24-2013, 00:22
اكيد النظام رائع بس ازاى اظبقه
يعني ايه هى الطريقه الى اعمل بيها وهل بيعمل متاجرة اليه؟
شتغل لوحدها؟

taoufik bajjou
03-24-2013, 19:57
السلام عليكم اخي الغالي يوجدالكثير من المشاركين في النظام أخي آدخ لشركة و آختار واحد من خلال بروفايله المتميز

kh1500
04-12-2013, 21:51
السلام عليكم
أخي الكريم يجب أن نربط حسابتنا بحسابات الناس الخبرة وهما بيتاجروا واحنا نكسب عن طريقهم
يعني ايه فوركس واتعلم لحد لما وصل للمستوى ده فااعتقد ان الواحد يتعلم ويشتغل بنفسه احسن
شكرا.

ashrafsh
04-15-2013, 19:37
اخى الكريم احيك على الفكرة ولابد من الشرح
اكثر من ذلك

حنين العمر
04-16-2013, 17:58
موضوع مطروح في وقته
انا ايضا اريد معرفة ما يتبعه المحترفين
شكرا لك

ميوية حسن
04-16-2013, 22:50
يعنى حد يتاجرلك بحسابك ويااخد منك نسبة ارباح
بس انا لاافضل هذا

ahmaddidat
04-17-2013, 02:59
نظام الفوركس كوبي للمبتدئين الذين لا يعرفون كيفية المتاجرة وهو انك تختار واحد منهم تنسخ صفقاته اي انو لما
يشتري انت ايضا تفتح صفقة شراء اتوماتيكي بدون تدخل منك وهو ياخد عمولة على الصفقات

maged mohamed
04-17-2013, 07:08
بسم الله الرحمن الرحيم
هى فكرة طيبة ونساعد الذين فى البداية ان تستفيدوا من اهل الخبرة
وتنتقل الخبرة اللى بعدهم وهكذا

شيماء المصرية
04-17-2013, 07:27
السلام عليكم
مشكور علي هذا الموضوع وعلي هذه الفكرة واتمني فعلا ان يقوم الخبراء بوضع حسابتهم للعمل تابعين لهم في ذلك النظام وبالتوفيق للجميع ان شاء الله

salma saad
05-12-2013, 03:14
انا افضل اكتر من الفوركس نظام ادارة الحسابات فهو نظام ناجح من وجهة نظرى
وبالنسبة لى حقق لى الكثير الحمدلله

mika
05-16-2013, 20:51
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
شكرا لك يا اخي الكريم علي الموضوع المفيد انا مكنتش
فاهم الفوركس كوبي

forex_lionz
05-18-2013, 17:18
نصيحتى لحضرتك اذا كنت تبحث عن ربح دون تعب فاعمل بالفوركس كوبى
اما اذا كنت تبحق عن الفهم والتعلم تداول بنفسك حتى وان كنت هتخسر فى البداية

ahmed_magdddy
05-21-2013, 23:21
بص النظام دا جميل جدا بالنسبة لواحد لسه مبتدا و مش عنده اى خبرة علشان هيبقى قاعد يتفرج بس
بس عيبه اكيد انك لو خسرت ممكن تخسر كتير و خصوصا لو انت مش ظابط الخاصية دى من حسابك

ahmed kazaz
06-15-2013, 12:18
نظام جيد جدا بالنسبة
اللى مش فاهم حاجة فى الفوركس

sabercorso
08-21-2013, 22:37
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
انا لا انصح بهذا النظام ليس العيب في النظام
بل يجب ان نتعلم اولا التداول و التحليل بانفسنا
وشكرا

رفيق محمد
08-22-2013, 00:04
اشكرك موضوعك اكثر من رائع
فى شرح مبسط للفوركس كوبى حتى يستفاد منه الجميع
ويعرفه يعنى اية فوركس كوبى

DrAbeer
09-07-2013, 04:25
اعتقد ان سؤاله مفيد للجميع في ان يضع كل واحد من اهل الخبره والتجربه مامر به ليستفيد منه الجدميع

doaa sary
09-18-2013, 18:07
هى فكرة حلوة للى مش حابب يتعلم وعايز فلوس وبس من البونص
انا كنت ف الكوبى ومكنتش ناوية اتعلم بس حاليا بتاجر لوحدى

ايمان السيد
09-26-2013, 16:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم جزاك الله خيرا عنى سؤال ازاى اختار المتداو الى اعمل النظام معاه اختار اى حد ولا فيه شرط

hasback
11-06-2013, 21:03
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته تحياتي اخي الكريم ,مرحبا اخ فادوس اظن ان هذه المسالة او موضوع واكثر موجودون فيهذا الخصوص ولكن عامة يخاف الخبراء من تعريض حساباتهم للخطر وقد لا تتناسب كلمة خبير مع الكثير هنا ولكنهم في الطريق للخبرة وقد اجتازو مرحلة مبتدئ بمراحل كثيرة

farfor821
11-06-2013, 21:11
فعلا اخي فعلى الذين يربحون في الرفوركس انهم يعملوا مواضيع حتى نعرف خبرتهم
و بالتالي المتداول يبقى له الاختيار في ما اذا يريد الدخول معه ام لا
بالتوفيق للجميع

مصطفى حمدان
01-12-2014, 00:28
اخى الفاضل انا اجد هذا الموضوع رائع وقد طرحه احد الاعضاء ولكن للاسف لا توجد اى استجابة من السادة الخبراء المتواجدون فى المنتدى ولا اعرف السبب

dodovedo
01-29-2014, 16:54
اخى الكريم
السلام عليكم ورحمه الله زبركاته
انا مش فاهم حضرتك

تقصد ايه ياريت توضيح

BENKHELIFA
01-30-2014, 13:28
السلام عليكم
يجب على الإنسان أن يتعلم و يدير رأس ماله بنفسه
ممكن يحلل عن طريق آراء الآخرين و لكن القرار الأخير يجب أن يتخذه
بنفسه وشكرا .

SaeedEgypt
02-24-2014, 00:31
انت اكيد قصدك اننا نربط حسابتنا بحد ليه خبره كبيره وبيحقق ارباح عشان هو يكسب وانا ننكسب معاه وياخد نسبه من الربح بس انا مش مقتنع بكده عشان انا برده عايز اكسب بمجهودي واحقق ارباح في السوق واتمتع بالسوق مش مجرد حساب مربوط باحد لديه المعرفه فقط`

SaeedEgypt
02-25-2014, 18:05
يعنى انا اقدر اربط حسابى بحساب شخص تانى او شخص يكون خبره
يقدر يشغلى حسابى معاه ويطلعلى ارباحى ولا ايه`

clubiste4ever
04-11-2014, 13:42
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و مغفرته و بركاته
بسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام على المرسلين
فوركس كوبي طريقة رائعة للربح و لكن شخصيا لا انصحك بالاعتماد عليها لانها تعلمك الكسل و عدم الاعتماد على نفسك

amr3000
04-11-2014, 18:30
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اخي الكيم والله انا شايف انه موضوع جميل جدا بذات للي مش فاضي للمتاجره

والله الموفق

MAZROUR
04-11-2014, 18:35
نشكرك اخي الكريم على هدا الموضوع واعتقد ان نظام الفوركس كوبي للمبتدئين الذين لا يعرفون كيفية المتاجرة وهو
انك تختار واحد منهم تنسخ صفقاته اي انو لمايشتري انت ايضا تفتح صفقة شراء اتوماتيكي بدون تدخل منك وهو ياخد
عمولة على الصفقات بالتوفيق للجميع ان شاء الله

aymansaleh
04-12-2014, 01:18
اخي العزيز
نظام انستا فوركس كوبي هو نظام يتيح لك نسخ عمليات التداول لمتداولين محترفين فايقوم النظام بتطبيق نفس الصفقات وطريقة التداول ويقوم بفتح واغلاق الصفقات , تداول الي ولكن بنسخ تداولات محترفين
بالتوفيق ان شاء الله

mahmoud_3
04-12-2014, 12:42
نظام فوركس كوبى اللى بيسمحلك انك تنسخ صفقات متداول محترف ويتم تطبيقها على حسابك النظام دا جميل وخصوصا للمبتدئين بس لازم المتداول ياخد بالو من حجم اللوت اللى المتداول بيستخدمو عشان ميخسرش

arelewa
04-12-2014, 16:09
الفوركس نظام لتداول العملات من الممكن كل انسان يشارك فيه و يتيح لك استثمار اموالك القليلة لتكون اموال ضخمة و لكنه يحتاج لفهم كبير حتى يتسنى لك النجاح
و نجاحك فى الفوركس يعتمد بالدرجة الاولى على قدرتك على الفهم و التحليل و التركيز فى اوقات الاخبار و المعلومات المهمة

kirozoka
04-13-2014, 17:40
المشكلة الحقيقية أني مش لاقي واحد مناسبة أعمل معاه ربط في النظام
كل ما أدور علي حد وأحس أنه كويس ارجع والاقي فيه حاجة ممكن ماتنفعش معايا
أعمل أيه وأدور أذاي يا أخوانا

abderrahmenanis
09-19-2014, 00:52
هيا فكره حلوه بس انت كامبتدء لزم تتدرب الاول حتي تختار الاستراتيجيه التي تناسبك
وتقكون قادر علي التعامل معاها يعني الاستراتيجية الرقمية دي جميله قوي

mohamed.atef
09-25-2014, 08:57

nassim1994
10-09-2014, 15:12
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
مرحبا بك ومتشرفين اخونا في المنتدى
والربح ان شاء الله انشاء الله تحقيق كول امنيات شباب او صبايا التوفيق الجميع الاخوان الذي مساهمين
في هذا المنتدى الجميل

أسماء نعناع
10-30-2014, 08:01

حسنى صادق
10-30-2014, 08:42
يمكنك ان تعرف كل ما تريد عن برنامج الفوركس كوبى اذاما دخلت الى موقع الشركى و تصفحت الموقع جيدا او بالتواصل مع الدعم الفنى

mohamed1989
02-14-2015, 21:18
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته شاء الله عليك يا اخى على الشرح الررررائع والمفيد جدا انا جديد واستفدت منك نتمنى لك التوفيق
جزاك الله خيرا في هدا الموضوع الجيد
بالتوفيق

mustafa allabban
02-15-2015, 17:37
السلام عليكم

---------- Post added at 05:37 PM ---------- Previous post was at 05:36 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته شاء الله عليك يا اخى على الشرح الررررائع والمفيد جدا انا جديد واستفدت منك نتمنى لك التوفيق
جزاك الله خيرا في هدا الموضوع الجيد
بالتوفيق

mustafa allabban
02-19-2015, 19:39
السلام عليكم
<<<<<>>>>><<<<>>>>>
{{{{{{{{{{{{{ أتمنى .........}}}}..........
.................:::::....التوفيق .........>>>>
…........للجميع......>>>><<<<..........,ت قبلوا مروري
والســـــــــــــــــــــ ـــــلام عليكـــــــــــــــــــــ ــم----------------

ridabest
03-14-2015, 08:01
السلام عليكم اخواني احب ان اشكركم على حسن اختياركم للمواضيع الجيدة و لخصوص المواضيع الخاصة بالمبتدئين لانني مازل كذلك و اريد ان اشكركم و طاقم الموقع على جهدكم فائق الشكر

nahmado
03-19-2015, 13:49
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اشكرك اخى الفاضل على هذا المجهود الرائع واشكرك على هذا الموضوع الاكثر من رائع
بالتوفيق لك وللجميع
تقبل تحياتى

nory
03-23-2015, 10:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اعتقدان الخبراء فىا لفوركس لا يشرحون دائما الطرق التى يعتمدون عليها فى الفوركس ويحتفظوا بها لانفسهم

investtime
03-29-2015, 23:39
هناك طريقة لمعرف تاجر ناجح اذهب الى قسم الفوريكس كوبي في موقع
شركة اينستافوريكس ستجد قائمة التجار اختر تاجر ناجح وانسخ صفقاته بالتوفيق

yayaposey2222
03-31-2015, 20:45

moussa041
03-31-2015, 21:04
عنى انت عايز اية بالظبط انا مش فاهم انت عايز الناس الخبرة تعمل اية تبدا تدى توصيات ولا تعلم الناس طريقة لاسكالبينج ولا اية بالظبط ياريت حضرتك توضح انت قاصد اية ولو فى ايدى حاجة انا فى الخدمة

user_66
04-15-2015, 23:16
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..... بسم الله الرحمن الرحييييييييم ....
اهلا بكم اخوتى واخواتى وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله خيرا
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله
تقبلوا مروري ♥♠♣♠ :peace::peace::peace::peace::peace:
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .... وشكرا لكم جزيل الشكر ..... واتمنى المزيد...

بسمه
04-22-2015, 05:41
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركااااااااته ......
مخاطر التداول على الإنترنت
هناك مخاطر مرتبطة باستخدام الإنترنت للتداول، بما في ذلك التنفيذ، فعلى سبيل المثال، فشل الأجهزة والبرمجيات، والاتصال بشبكة الانترنت. منذ أن **cm لا تتحكم في قوة الإشارات أو استقبالها أو توجيهها عبر الإنترنت، فتكوين المعدات الخاصة بك مسؤوليتك، لا يمكننا أن تكون مسؤولين عن فشل الاتصالات، تشوهات أو التأخير عند التداول عبر الإنترنت. **cm توظف أنظمة النسخ الاحتياطي وخطط الطوارئ للتقليل من إمكانية فشل النظام، والذي يتضمن السماح للعملاء التداول عبر الهاتف.
شكرا لكم جزيل الشكر .....واتمنى ان تنال اعجابكم...
هل توافقون هذا الرأى أم لا ....

jamila cchahed
04-23-2015, 22:14
بسم الله الرحمان الرحيم وطيب وايه فايده انه يتعلم هنا المجال واللي هو هيشغله حسابه احسن منه في ايه
تقبل مروري
والسلام

aymen done
05-01-2015, 14:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لازم التعلم في مجال
الفوروكس لأن التعلم أهم شيء ولازم نحاول على الحساب
التجريبي أولا لكي نتعلم أكثر وبالتوفيق للجميع

jomaabouguezzi
05-01-2015, 14:40
اللَّهمَّ بلِّغ نَبيكَ وحَبِيبكَ مِنَّا الآن أفضَلَ الصَّلاةِ و أَزكى السَّلامِ، اللَّهمَّ اشرح بالصلاةِ عليهِ صُدورَنا، ويَسِّر بها أُمورَنا، وفَرِّج بها همُومَنا ، واغفِر بها ذُنوبَنا، وثَبِّت بها أَقدامَنا، وبَيِّض بها وجوهَنا، واقضِ بها ديوننَا، وأصلح بها أحوالَنا، اللَّهمَّ تَقبَّل بها تَوبتَنا، واغسِل بها حوبَتَنا، وانصُر بها حُجَّتَناة، واغفِر بها ذلَّتَنا، اللَّهمَّ اجعلها نوراً من بين أيدِينا، ومِن خلفِنا، وعن أيمانِنا، وعن شمائِلنا، ومن فوقِنا، ومن تحتِنا، وفي حياتِنا، وفي مماتنِا

ilyes chaieb
05-02-2015, 10:30

بالفعل هذا ما ينصح به في مرحلة التعلم يجب ان تستثمر اموالك بدل ما هى ثابة دون استثمار ؛ و لكن كما نعلم مجال الفوركس فيه مخاطر عالية يعنى الربح و الخسارة واردة و بالتالي في حال الخسارة لا قدر الله عليك ان لا تلوم احد

hamiido
05-08-2015, 19:45
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته مرجو منكم شرح اكثر على هذ الموضوع
وشكرا ......

youcef1980
05-14-2015, 17:56
سلام عليكم ورحمة اله تعالى وبركاته
بارك الله فبكم على مواضيعكم المفيد ة نتمنى التوفيق لما تحبه وترضى
وشكرا

jamila cchahed
05-14-2015, 22:56
بسم الله الرحمان الرحيم وطيب وايه فايده انه يتعلم هنا المجال واللي هو هيشغله حسابه احسن منه في ايه
تقبل مروري
والسلام

fullmaro
06-04-2015, 21:01
اخي الفاضل اقدم لك كل الشكر والاحترام على المجهود الاكثر من رائع
وتعليمات هامه وطرح راقي واتمنى لك كل الارباح وبشكل دائم اخي العزيز

oussamarami7
06-18-2015, 01:22
وصف رئيس مجلس الوزراء تمام سلام، توقيع اتفاقية قرض بين لبنان والصندوقين العربي للانماء الاقتصادي والاجتماعي والكويتي للتنمية الاقتصادية العربية للاسهام في تمويل مشروع نقل مياه الليطاني الى الجنوب اللبناني لاغراض الري والشرب، بـ»المشروع الحيوي والحياتي، وبالتالي، هذا حلم قديم في لبنان يتحقق اليوم»، لافتاً الى ان «منسوب نهر وبحيرة الليطاني يعود بالخير على قرى عديدة ومدن ومنطقة بأكملها في لبنان هي اليوم محرومة من مورد أساسي حياتي، الا وهو المياه، سيعود بالخير لريها وزراعتها ولأبنائها وأهلها«.:o;):):(:yahoo::rules::happy:

ahmedsessi
06-26-2015, 08:51
ده نظام انستا فوركس وبعض الشركات عملاه قريب .............

saeed2015
06-26-2015, 16:38
جزاكم الله خيرا ....ال كوبي هو نضام جيد و مفيد للمبتدئين
ولا یتسبب ذلك بأن تجد نفسك ضائعاً لا تعلم من أین تبدأ

OsamaNasser
02-22-2016, 00:49
يا اخي انت لو دخلت علي صفحه المتابعه هتلاقي كل الناس المسجلين في خدمه الفوركس كوبي كتجار العرب والاجانب تقدر تختار منهم اللي انت شايف ان نتايجه مقبوله بالنسبالك
كمان انت هتبقي شايف كل تفاصيلهم وبيانات حساباتهم قدامك فهتبقي مطمن علي حسابك انه في ايد امينه

hisham ahmed
02-24-2016, 13:05
صعب جدا ان يقول لك ششخص استراتيجيته

mohamed fawzi muftah
02-24-2016, 19:59
اخى هذا الموضوع فى غاية الاهمية ولك جزيل الشكر على المعلومات القيمة
ونامل المزيد والمزيد،حتى يستفيد الجميع من خبراتكم
تحياتى للجميع....

mohamed321
02-24-2016, 20:02
بارك الله فيك اخي وجعله في ميزان حسناتك ولكن عندي سؤال لقد كان لك جروب و صفحه لوضع التوصيات و التواصل معك وكنت في القريب من متابعين الصفحه فماذا حدث لها لاني لم اعد اراها ولا اري الجروب و شكرا

mohamed fawzi muftah
02-24-2016, 20:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

mido elshabrawy
02-24-2016, 20:20
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
اخي الكريم هل تري ان متداول الفوركس كوبي عندما يربح اموال كثيره بهذذا اصبح محترف ماذا سوف تستفيد عندما تكبر حجممالك
و عندما ياتيك الغرور لتعمل عليه تخسره كله دفعه واحده بعدما اصبح مالك لديك
يا اخي تعلم كيف تتاجر بنفسك اولا و من ثم تاجر بالبونص الذي لديك لتربح اموال و تربح خبرات في التداول
تقبل مروري وبالتوفيق للجميع ان شاء الله

ahmed gamal elmagic
02-27-2016, 19:11
شكرا جدا جدا يا شباب علي المجهود في الشرح

وربنا يوفققم جميعا

والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ibr08
02-27-2016, 23:50
شكرا اخي علي طرح هذا الموضوع
انا حسب اعتقادي ان يقوم شخص عديم الخبرة بنسخ شخص اخر يكون لديه خبرة
وكل حركة يقوم به من بيع وشراء انت سوف تقوم بشراء او بيع كما هو
وبطبع بلمال فقط اللذي قومة بنسخ به للشخص
وفي النهاية نرجو ان اكون قد جوبة علي سؤلك

alialkhbeer
02-28-2016, 17:00
اخى هى فكرتك جيدة ان كل من يشتركون فى هذا النظام من المستثمرين الذى يتبعهم الكثير ان يشرحوا الطريقة التى يعتمكدون عليها ولكن هذا الشئ من الصعب جدا ان يحدث لان الخبراء فىا لفوركس لا يشرحون دائما الطرق التى يعتمدون عليها فى الفوركس ويحتفظوا بها لانفسهم

@@@wissem@@@
03-03-2016, 23:29
بسم الله الرحمان الرحيم

---------- Post added at 09:29 PM ---------- Previous post was at 09:28 PM ----------

انا حسب اعتقادي ان يقوم شخص عديم الخبرة بنسخ شخص اخر يكون لديه خبرة
وكل حركة يقوم به من بيع وشراء انت سوف تقوم بشراء او بيع كما هو
وبطبع بلمال فقط اللذي قومة بنسخ به للشخص
وفي النهاية نرجو ان اكون قد جوبة علي سؤلك و بتوفيق لكل المشتركين

alialkhbeer
03-04-2016, 03:07
السلام عليكم
تسلم ايدك اخى الفاضل على الفكرة الجيدة والبسيطة
وانا بصراحة محتاج شرح مفصل عن الموضوع دة
تقبل مرورى
تحياتى للجميع

The_Gahbaz
03-06-2016, 14:24
يا صديقي من غير ما تسال او تستني اجابه من حد
انت تدخل هنا
http://instaforex.com/forexcopy_monitoring.php
دي قايمه المتابعه الخاصه بالخدمه
هتلاقي كل الناس اللي متسجله في الخدمه سواء كان واجانب او عرب
تقدر تقارن بينهم وتشوف نتايجهم وارباحهم وتشترك مع اللي انت شايفه مناسب ليك وارباحه مرضيه بالنسبالك
واهم حاجه تختار اللي نسبه ارباحه ثابته تقريبا

محمد فاروق
03-06-2016, 22:18
هى فكرة كويسة والله للناس الى محتاجة العمل فى فوركس كوبى بس انت كده كده لما بتدخل عالنظام بتلاقى المتداولين الى شغالين كلهم
وانت بتختار الى انت عايزة حسب نظرتك لشغله وفى المقابل بياخد جزء من ربحك بس مش بيشيل معاك فى خسارتك ؟؟ فكر وحاول تشتغل بنفسك

waleedsherif
03-07-2016, 02:36
مشكور اخي الكريم على هذا المجهود المميز ويا ريت كل من له خبرة في هذا المجال يسوي مثلك ويساهم في افادة الجميع
وخصوصا المنتدئين كي يستطيون التقدم على اسس صحيحة وسليمة
جازاك الله كل خير

mediapro
03-07-2016, 18:53

waleedsherif
03-09-2016, 21:03

hamadaelkomy
03-28-2016, 16:49
الـسلام عليـكم
بارك الله فيك علـى المـوضوع الجمـيل والطـرح الممـيز
كل الشكر والامتنان لروعه حضوركم
يسعدني تواجدكم الدائم
اسعد الله اوقاتكم معنا بكل خير

Zezobebo3
04-25-2016, 01:57

nour83
04-28-2016, 02:38
بسم الله الرحمن الرحيم مشكور أخي على هذه المداخلة الرائعه وجاري التجربة ونتمنى بإذن الله أن تعم الفائدة على الجميع وعلى كل الاخوة بالتوفيق للجميع إن شاء الله.

kadi hala
05-21-2016, 22:43
فكرة جيدة ارجو ان تنفذ و لكن هناك طريقة اخرى و هي عند تسجيلك في الفوركس كوبي قم باختيار تاجر ذو خبرة واسعة و متابعة كبيرة من قبل الاعضاء

hnoga
06-10-2016, 05:49
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة ، اخي الكريم
مشكور علي هذه المعلومات و اتمني من الكل الاستفادة منها
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

Ramy Heshmat
06-11-2016, 04:14
الفوركس يمكن ان يجعلك غنيا في ايام قليله و لكن بشرط عدم الطمع و الحكمة في ادارة راس المال .. و البحث عن وسطاء الفوركس الجيدين ...... وعليك الاستفادة من اخطائك و متابعة الاخبار الاقتصاديه و تحليلها و الاستفادة من خبرات المحترفين