PDA

View Full Version : اريد شريط بسيط و قصير

عمر وليد
08-26-2014, 06:34
السلام عليكم و رحمة الله وبركاتة أخواني في الله :)

أنا جديد في عالم الفوركس و بالذات في انستا فوركس

لكن سؤالي ليس هو عن منصة معينة أو موقع معين للفوركس , بل هو عن ما هو الفوركس أصلا .. و ما هو التداول

من أين تأتي أرباحي ,, انا اعرف بالطبع إن هناك بيع و شراء لكن لم افهم من أين تأتي الأرباح في حال إن العملات متساوية ,,

أريد شرح بسيط اخواني , بالطبع أغلب من سيدخل إلى هنا إن شاء الله يكون عارف ما هو الفوركس ,, :)

شكرا لكم و انتظر رد بالشرح :)

messaoud3
08-26-2014, 16:51
أنا جديد في عالم الفوركس و بالذات في انستا فوركس

لكن سؤالي ليس هو عن منصة معينة أو موقع معين للفوركس , بل هو عن ما هو الفوركس أصلا .. و ما هو التداول

من أين تأتي أرباحي ,, انا اعرف بالطبع إن هناك بيع و شراء لكن لم افهم من أين تأتي الأرباح في حال إن العملات متساوية ,,

katreenaziz
10-29-2015, 15:51
اخى الفاضل العملات فى حركة مستمرة صعودا وهبوطا وانت بتدخل صفقة على حسب تحليلك انها بيع لو فعلا السعر هبط يبقى كل نقطة بيتحركها هى ربح ليك والعكس فى حالة الشراء اتمنى اكون افدتك وبلتوفيق

AHMED91
10-29-2015, 16:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا لك اخي الكريم علي الموضوع
يمكنك متابعة شرح بسيط لبرنامج التداول او الفوركس فيديو من اليوتيوب افضل

snnaky
03-20-2016, 00:03
ماهو الفوركس اصلا ؟؟؟؟ سعادتك محتاج تتعلم المباديء والأساسيات طب ومالة ما المنتدى موجود يا اخى الكريم فهل تنتظر منا او من المنتدى او من كتابة انهم يعملولك معلومات ملاكى ولا اية
ماتروح تبحث وتجتهد فى البحث لتتعلم وتعرف يا اخى والمنتدى ولله الحمد مليان ويزخر بالمعلومات والشارتات التعليمية والاستراتيجيات وكل شيء ولا ينقصة سوى انك تتعلم