PDA

View Full Version : تعرف على أهم البنوك الإلكترونية

el andaloussi
08-31-2014, 17:11
بنك سكريل (Skrill):

أو ما عُرف سابقاً ببنك موني بوكرز (Moneybookers) وهو من أشهر البنوك الإلكترونية البريطانية ويمتاز بسرعته في التحويلات المالية المختلفة من إرسال واستقبال الأموال بين العملاء ويتعامل هذا البنك مع موقع سكايب الشهير لتسهيل التعاملات المختلفة، كما يتميز بعمولته القليلة مقابل التنفيذ.

Sh2050
08-31-2014, 17:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بالتأكيد بنك Skrill من أهم البنوك الالكترونية فى الفترة الاخيرة والذى لا غنى غنه لاى متداول على الانترنت
بالتوفيق اخى الكريم ومشكور على موضوعك الجميل

a7med84
08-31-2014, 19:12
بالفعل اتفق معك فى هذا الامر ان بنك المونى بوكرز من اهم البنوك الالكرتونيه فى هذا المجال

واللى بيكون لها خدمات كبيره جدا واهم شئ الامان

أحمد بيكس
09-01-2014, 00:35
السلام عليكم ورحمة الله .. أشكرك اخي الكريم على هذا الموضوع الرااائع عن البنك الشهير سكريل والذي أتمنى أن يكون استفاد منه الجميع .. وننتظر ابداعاتك داائما .. تحياتي وبالتوفيق ..

zinga11
09-02-2014, 18:09
من لدية الخبرة يتفوق فى كل شئ وان كان فى الفوركس ليست الخبرة هى كل شئ
هناك حس التداول وفهم السعر يحتاج الى تركيز وتعمق فى هذا المجال

samozein
09-03-2014, 11:35
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
شكرا لكم على هذه المعلومات ونتمنى المزيد
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ProForex
09-06-2014, 13:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بنك موني بوكرز من افضل البنوك ان لم اقول اقوها الان لانه يتميز بنظام امن ممتاز جدا وقوي

host
09-13-2014, 01:36
انا سعيد جدا بهذا الموضوع المفيد والمميز والوافر بالمعلومات القيمة واتمنى ان تقوم
دائما بوضع المزيد من المواضيع المفيدة والقيمة لكى تعم الفائدة على الجميع

haleeim
09-13-2014, 13:21
من لدية الخبرة يتفوق فى كل شئ وان كان فى الفوركس ليست الخبرة هى كل شئ
هناك حس التداول وفهم السعر يحتاج الى تركيز وتعمق فى هذا المجال

ahmedibrahim258259
09-13-2014, 14:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته فعلا هو بنك جميل جدا وانا شغال معاه بس هو مشكلته ان الدعم الفني فيه بطيء جدا يعني انا رافع الباسبور من حوالى 3 شهور والرد بالتفعيل لسه جاي من فترة قريبة وكانوا عاوزين اني اعدل العنوان يبقى ي اللي في الباسبور ولما عدلته لسه ماحدش رد عليا
تقبل مروري

عاشق الفوركس
09-13-2014, 14:45
الســــلام عليكـــــم ورحـمــــــة الله تعالــى وبركاتـــه , اخـــــي الكـريــــم ....مشكور على الطرح وعلى شرح البنك العريق هو فعلا قيم وخداماته في المستوى

malik1992
09-13-2014, 14:55
السلام عليكم , أتفق معك في ما يخص عمولة سكريل لكن حسب وجهة نظري أظن أن البنك الإلكتروني بايونيير أفضل و أكثر إنتشارا برغم عمولته المرتفعة نوعا ما بالمقارنة مع عمولة سكريل.
تقبل مروري

snnaky
12-29-2015, 21:41
بالنسبة لى انا كل البنوك بحكم الاعمل هى لها مميزات ولها عيوب والشاطر اللى بيعرف يستخدم بنوك على بنوك يعنى تاخد من كل بنك اللى يرضيك انت يعنى تاخد مميزاتة يعنى مثلا بنك البايزا عشان تتمتع بخدماتة لازم تسحب مبلغ كبير عشان البنك لية عمولة ثابتة فلازم يكون فى جدوى اقتصادية والا تخسر لو بتحول مبلغ صغير طبعا الكلام للتحويل على البنوك الارضية
كمان من مميزاتة انك تقدر لو جهة نصبت عليك تسترجع المال تانى
ودى ميزة مش موجودة مثلا فى بنوك تانية ومنهم سكريل

heroo252
12-29-2015, 23:10
بنك سكريل فى رايى هو فعلا اهم بنك الكترونى انا بشتغل من خلالله
من سنوات من ايام ما كان مونى بوكرز والشهر ده سحبت 6 مرات من خلاله

harimeche
12-30-2015, 00:43
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اهلين اخي وتسلم على الطرح

فعلا بنك الموني بوكرز أو كما هو معروف الآن بسكريل

بنك ممتاز أتعامل معه الآن

مع التحية وبالتوفيق

csebai12
12-30-2015, 01:14
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
يعتبر هذا البنك من اكبر منافسي البايبال خاصة انه يدعم غالب الدول العربية

justsmile
12-30-2015, 03:30
بنك سكريل (Skrill):

أو ما عُرف سابقاً ببنك موني بوكرز (Moneybookers) وهو من أشهر البنوك الإلكترونية البريطانية ويمتاز بسرعته في التحويلات المالية المختلفة من إرسال واستقبال الأموال بين العملاء ويتعامل هذا البنك مع موقع سكايب الشهير لتسهيل التعاملات المختلفة، كما يتميز بعمولته القليلة مقابل التنفيذ.

فعلا بنك سكريل بنك مشهور لكثرة مستخدميه ..
ولكن انا ابدا لا افضل هذا لانوع من البنوك .. افضل دائما استخدام البطاقات الائتمانية .. بصراحة اضمن ..