PDA

View Full Version : صفقات بين اصحاب رؤوس الأموال والمتداولين الماهرين !!

Pages : [1] 2

mmeun3
09-13-2014, 23:56
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..
انا مصطفى محمد عضو جديد على المنتدى لكن متابع للفوركس منذ عدة سنوات ..
كنت أتساءل .. هل تتم صفقات بين اصحاب رؤوس الموال والمتداولين المهرة لادارة اموالهم على الفوركس ..
مثلا ليكن الاتفاق هو .. تحقيق نسبة 20 % فى خلال شهر فى مقابل مبلغ كذا او فى مقابل 5 % مثلا من هذه ال 20 بالمئة ..
بحيث ان تكون منفعة متبادلة ببن من يمتلك المال ومن يمتلك المهارة والخبرة ..
ففى النهاية يظل المتداول الماهر خير من البرنامج الاكترونى للتداول .. اليس كذلك !!
فان كنت تدفع للبرنامج ليتاجر لك تجارة عطغير مضمونة فنفس الظروف موجودة عند استئجار شخص لذلك !!
اتمنى ان احصل منكم على جميع المعلومات عن هذا الموضوع .. اهو موجود فعلا ام لا ..
وان كان موجود فما هى شروطه وظروفه وان لم يكن موجود فلماذا
واسف جدا على الاطالة وشكرا جزيلا لكم

msamir2013
09-16-2014, 16:25
اخى بالفعل يوجد نظام فى شركة انستا متعلق بادارة الحسابات الخاصة بالمتاجرين فى مقابل مادى

ويوجد ايضا قسم فى المنتدى بخصوص ذلك الموضوع ممكن حضرتك تدخل علية وان شاء الله هتلاقى كل المعلومات اللى انت محتاجها للتعرف على هذا النظام

BrahimForex
09-18-2014, 23:32
السلام عليكم اخي الكريم انصحك ان تدير حسابك بنفسك الان ما عليك سوى التركيز على التعلم الفوركس وفهم اساسيات السوق وبالتوفيق

Ahmed Taher M
09-19-2014, 14:23
اخى بالفعل يوجد نظام فى شركة انستا متعلق بادارة الحسابات الخاصة بالمتاجرين فى مقابل مادى

ويوجد ايضا قسم فى المنتدى بخصوص ذلك الموضوع ممكن حضرتك تدخل علية وان شاء الله هتلاقى كل المعلومات اللى انت محتاجها للتعرف على هذا النظام

Elrayes
09-20-2014, 03:11
ما اعلمه هو لا يجب الوثوق بمن يدير الحساب و الافضل من كل هذا هو الاعتماد علي النفس و التعلم و ادارة حسابتنا بنفسنا و ما اعلمه هو عن صديق كان يعتمد علي شخص يدير له الحساب و في النهاية كانت النتيجة خسارة راس المال و الذي كان يعادل حوالي 1000 دولار و كان يماطل في ارجاعهم لانه المسؤل عن هذا

ifs
10-10-2014, 01:32
بسم الله الرحمان الرحيم
هي امر جيد ان يدير لك خبير حسابك لكن اخي بالمقابل ستظل تعتمد عليه دائما و لن تتعلم تقبل مروري والسلام عليكم

a7med84
10-10-2014, 06:56
شكرا لك اخى الكريم وعموما فى هذا السوق بيكون هناك نوع من

المؤثرين فى السوق من خلال البنوك التجاريه واللى هما اصحاب رؤوس الاموال

ilyes chaieb
10-11-2014, 22:29
اخى الكريم
يمكنك الانظمام لفوركس كوبى
او نظام البام
و كل هذا مشروح على المنتدى

تمنياتى لك بالتوفيق

marwafawzy122
10-11-2014, 23:30
شوف يا آخى الفاضل أنت تستطيع أن تبدأ بأي مبلغ حتى وان كان واحد دولار فقط ولكن الفكرة هنا ليست في ذلك إن 10 دولار أو 20 دولار هذه مبالغ زهيدة وقليلة جدا وتافهة بالنسبة لهذا المجال الكبير والرهيب فيجب عليك إن تصبر قليلا حتى تجمع مبلغ مناسب تستطيع أن تناطح به في هذا المجال ولا تخسره سريعا ...

محمد عز الدين عيد خضري
10-11-2014, 23:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
بالفعل الفوركس سوق كبير جد وضخم يقدر بتريليونات الدولارات واتمني ان ناخذ نصيبنا منه واعتقد انه يوجد نظام الكوبي

اتمني لك التوفيق
تحياتي

ashrafshawky
10-12-2014, 00:04
اخى الكريم اعتقد انة من الافضل الا تبدا باقل من 100$ مع الادارة الجيدة لراس المال بعد التعلم الجيد واكتساب الخبرة وبالتوفيق

BYE
10-12-2014, 00:05
اهلا وسهلا بك في منتدي فوركس العرب انصحك ان تدير حسابك بنفسك الان ما عليك سوى التركيز على التعلم الفوركس وشكراً والي الافضل بأذن الله

nada forex
10-12-2014, 01:43
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ....... معلومات رائعه عن الفقات بين رؤؤس الاموال
فى الفوركس يا اخى عموما تقب تحياتى يا رييييييييييييييييت

ynwa1892
10-12-2014, 10:51
السلام اخي انت تقصد كوبي فوركس لكن ياخي انا لا ثق بهذه العملية وافضل الاعتماد على نفسي واحلل ارباحي
وفقك الله

مصطفى حمدان
10-14-2014, 23:32
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل بالفعل هناك انظمة توفر هذه الخاصية مثل الفوركس كوبى وهى مضمونة من حيث التعامل وهناك مديرى حسابات ولكن ليس هناك ضمانات معهم والله الموفق

Ahmed2020eg
10-15-2014, 16:59

payza
10-15-2014, 17:13
هي الخبرة ممكن تربحك من مبلغ صغير جدا بالخبرة والمهارة والله ياا خي لكن لو معاك 100 الف دولار وانت مش عندك خبرة ممكن تخسرهم في ثواني الفوركس ............

bassem f x
10-15-2014, 17:20
نقاش جميل اخي احسنت

Azeddinovic
10-15-2014, 17:22
السلام منتدى متميز من حيت تفاعل جميع الاعضاء سواء الجدد او حتى
المحترفين اشكرك اخي عن الموضوع الدي قدمته لنا و افدتنا بالمعلومات

kalepsso
10-15-2014, 17:34
اخى الكريم اعتقد انة من الافضل الا تبدا باقل من 100$ مع الادارة الجيدة لراس المال بعد التعلم الجيد واكتساب الخبرة وبالتوفيق
,,,,,

ahmed_com
10-15-2014, 17:42
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
طرح جميل جدا بارك الله فيك
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى إن شاء الله

pacMAN
10-15-2014, 17:44
مساء الخير أخي العزيز
نظام الكوبي هو نظام معروف عند المتاجرين اللذين لا يفقهون شئ في الفوركس مقابل عمولة
و السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته، تقبل مروري صديقي

balou
10-15-2014, 18:01
السلام عليكم اخوة كرام
ادير راس مالك وحد اخي لا تنتظر مساعدة من احد
حاول تعلم ان وجدت صعوبة

اتمنى لكم للجميع التوفيق ان شاء الله

karam22
10-15-2014, 18:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اهلا بيك اخي الكريم ي المنتدي اتمني لك التوفيق دوما هنا
اكيد التاجر ذو الخبرة افضل من البرامج الالكترونية التي تتاجر اليا بشرط المعرفة الكاملة بهذا التاجر لكي يكون العمل بدون مشاكل

محمود مرعى
10-15-2014, 19:23
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..
انا مصطفى محمد عضو جديد على المنتدى لكن متابع للفوركس منذ عدة سنوات ..
كنت أتساءل .. هل تتم صفقات بين اصحاب رؤوس الموال والمتداولين المهرة لادارة اموالهم على الفوركس ..
مثلا ليكن الاتفاق هو .. تحقيق نسبة 20 % فى خلال شهر فى مقابل مبلغ كذا او فى مقابل 5 % مثلا من هذه ال 20 بالمئة ..
ففى النهاية يظل المتداول الماهر خير من البرنامج الاكترونى للتداول .. اليس كذلك !!
فان كنت تدفع للبرنامج ليتاجر لك تجارة عطغير مضمونة فنفس الظروف موجودة عند استئجار شخص لذلك !!

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته واهلا وسهلا بيك يا استاذ مصطفى فى المنتدى وان شاء الله يكون سوق الفوركس بالنسبة ليك سوق مربح جدا و تحقق فيه كل امنياتك عن قريب
والله يا اخى ممكن تكون فعلا النظرية دى قائمة لكن انا لا افضل انى اعطى الرصيد بتاعى مع اى تاجر اخر مش خوف منه ولكن لانى عايز اتعلم ازاى اكسب وازاى اتعلم من الخسارة

ProForex
10-15-2014, 19:57
موضوع ممتاز أخي الكريم بالفعل هناك نظام في شركة انستا فوركس إدارة الحساب لكن أفضل أن ادير حسابي بنفسي دون تدخل اي احد

md5diablo
10-15-2014, 20:23
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكوم و رحمه الله و بركاته . طبعا يمكنك تكليف احد الخبراء باداره حسابك او حساباتك ان كان لديك اكثر من حساب لكن ارى ان تقوم انت بالتعلم و اداره حسابك بنفسك و من يدري قد تكون اشطر من الخبير يوما ما

ام زياد
10-15-2014, 20:33
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ايوه يا فندم اكيد هناك من يعرف عن تجاره الفوركس الكثير ولكنه لا يملك المال ليحقق به ربح لذاته ولذلك يلجاء للمتاجره للاخرين بامش ربح ليه ويكون متفق عليه بين الطرفين

---------- Post added at 05:33 PM ---------- Previous post was at 05:32 PM ----------

لكن اخى الكرريم حتى لو خبير تولى اداره حسابك فلابد لك ان تعرف جيدا ان لايوجد ربح دائم وانك لازم تتقبل مبدء الخساره حتى لايكون حرام عليك

abdelhak redouane
10-15-2014, 21:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذه النصائح المقدمة لكل من اصحاب الاموال ورؤوس الاموال والماهرين في التجارة وكل هذا يحتاج الى بذل مجهودات كبيرة من اجل الوصل الى هذه المرحلة المتطورة والايجابية
بالتوفيق للجمميع

Ahmed2020eg
10-15-2014, 21:25

AMLAK
10-19-2014, 14:41
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم مشكور على هذه النصائح
المقدمة لكل من اصحاب الاموال ورؤوس الاموال والماهرين في التجارة وكل هذا يحتاج الى بذل مجهودات كبيرة من اجل الوصل
الى هذه المرحلة المتطورة والايجابية بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

amermazzen
10-22-2014, 18:16
السلام عليكم ورحمة الله أخي الكريم انصحك ان تدير حسابك بنفسك الان ما عليك سوى التركيز على التعلم الفوركس وفهم اساسيات السوق لابد من كسب الخبرة الكافية التي تساعد في المتاجرة الحقيقة لأن التعلم الجيد أساس النجاح من اجل كسب الخبرة التي ستاعد في المتاجرة الحقيقية.

جرودي يوسف
10-22-2014, 22:03
السلام عليكم مشكور أخي على هدا الموضوع الدي أعتبره مهما للمتداولين والأعضاء الكرام
بالفعل الفوركس سوق كبير جد وضخم يقدر بتريليونات الدولارات واتمني ان ناخذ نصيبنا منه واعتقد انه يوجد نظام الكوبي
اتمني لك التوفيق
تحياتي

aliali
10-23-2014, 22:52
ما اعلمه هو لا يجب الوثوق بمن يدير الحساب و الافضل من كل هذا هو الاعتماد علي النفس و التعلم و ادارة حسابتنا بنفسنا و ما اعلمه هو عن صديق كان يعتمد علي شخص يدير له الحساب و في النهاية كانت النتيجة خسارة راس المال و الذي كان يعادل حوالي 1000 دولار و كان يماطل في ارجاعهم لانه المسؤل عن هذا
بالتوفيق

مروة
10-23-2014, 23:31
بالفعل يوجد نظام فى شركة انستا متعلق بادارة الحسابات الخاصة بالمتاجرين فى مقابل مادى

تقبل تحياتى

gehad87
10-24-2014, 01:03
هو في الغالب مديرين الحساب دلوئتي بياخدو نسبة تقريبا 50%
والمتوسط بياخدو 30% من قيمة الارباح اللي هتتنفذ
او اللي هتتحقق من عملبه على حسابك

محمد ميدو
10-28-2014, 20:06
ممكن عادى بس يكون شخص يداول لك يجب انك تكون واثق فيه مية فى المية بس فى الاخر انصحك انك تداول لنفسك ولو اتعلمت جيد ان شاء الله هتحقق عائد جيد بالتوفيق ان شاء الله

arabien
10-28-2014, 20:31
سلام عليكم ورحمة الله
أخي مصطفى محمد من وجهة نظري أرى أن الفوركس فيه إحتكار من جانب أصحاب رؤوس أموال كبيرة .
مع أن الكثير يقول غير هذا .
أما ما يتعلق بادارة الحسابات الخاصة بالمتاجرين فى مقابل مادى لا أراه حل نجاح ولا انصحك به .
شرطه ببساطة أن تسحل كشريك لدى البروكر وليس كعميل .
تقبل مروري .

maha forex
10-28-2014, 20:41
لســـلام عليــــكم ورحـــمه الله وبركاتــه ....... شكرا يا اخى ع طرح موضوع الاكتر من رائع
والمفيد والمهم لاى عضو يا ااااخىة ووهووو ا صفقات الحسابات يا اخى

أسماء نعناع
10-29-2014, 19:27

sharshabil
10-30-2014, 00:35
نادرا جدا جدا ان تجد متاجر ماهر و مسؤول و امين على حسابك متل ما يكون اين على حستبه
عغالبا لما يكون يديسر الحساب لا يهتم و يخيسر الحساؤب في 24 ساعة

doola2020
10-31-2014, 14:40
أخي الكريم هناك الكثير من الاستراتيجيات التي قد يستخدمها أصحاب رؤوس الأموال والمتداولين الماهرين ولكن نحن لا نعلم عنها اي شيئ

ramdani
10-31-2014, 14:47
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اما بعد يا اخي الكريم فعلا فالمتداول الماهر افضل من البرنامج الاكترونى

ahfirnet
10-31-2014, 15:33

ahmed mohsen92
10-31-2014, 15:33
السلام عليكم ورحمة الله
تسلم ايدك اخي على هذه المعلومات الاكثر من مفيدة وجزاك اللاه كل خير وندعو ان يزيدك من علمه اكثر واكثر
اتمنا التوفيق للجميع

dalirap
10-31-2014, 15:47
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام على اشرف الانبياء و المرسلين
أخي يمكن عمل ذلك من خلال فتح حساب والإشتراك في الفوركس كوبي ك متداول ، حينها يمكن لأصحاب رؤوس الأموال أن يتبعوك

nassar.ali
11-03-2014, 15:06
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم يعتمد اصحاب رؤس الاموال على عدد من المتداولين الماهرين لتبادل الصفقات ولزيادة نسبه الارباح فيفيد بعضهم البعض قد تكون مخاطرة ولكن عندما تدخل هذا المجال يجب ان تخاطر

medo2013
11-03-2014, 15:06
ان الصفقات عشان تدخل فيها لازم تعمل على الربح فى الصفقات التى تعمل على الربح وكمان ان اصحاب الاموال قبل الدخول فى الصفقات تعمل على التتعلم اول شئ ثم بعد ذلك العمل على التجارة باموالى المهمة

lawrence55
11-03-2014, 15:23
أخي الكريم لطالما صاحب رأس المال يستطيع أن يفعل ما يريد ولكن بعقلانيه وإدارة سليمه فليس هناك ما يستطيع إيقافه عن كيفية إدارة أمواله وجني الأرباح فعندما يكون لديك رأس المال حينها يتوفر لديك الكثير من الخيارات عن كيفية ربح المال ليس فقط توظيف شخص ذو خبره أو برنامج الكتروني معين وشكراً

m7md619
11-11-2014, 10:51
اكيد التاجر ذو الخبرة افضل من البرامج الالكترونية التي تتاجر اليا بشرط المعرفة الكاملة بهذا التاجر لكي يكون العمل بدون مشاكل

masry928
11-11-2014, 11:44
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اغلب المضاربين الكبار ذو اصحاب رؤوس المال العليا فانهم ياخذوا اصحاب الخبرات فى صفهم وذلك بالاتفاق على نسبه مقابل المتاجرة لهم وهكذا

downlaod3
11-11-2014, 11:50
أخي الكريم لطالما صاحب رأس المال يستطيع أن يفعل ما يريد ولكن بعقلانيه وإدارة سليمه فليس هناك ما يستطيع إيقافه عن كيفية إدارة أمواله وجني الأرباح فعندما يكون لديك رأس المال حينها يتوفر لديك الكثير من الخيارات عن كيفية ربح المال ليس فقط توظيف شخص ذو خبره أو برنامج الكتروني معين وشكراً

magdy2
11-11-2014, 12:09
السلام عليكم
اخى الكريم فى معظم شركات الوساطة الان نظام اسمة فوركس كوبى وهو يتيح لكل متداول فى الوفركس ان ينسخ صفقات متداول ناجح ان كان جدول نتائجة جيد ومحترف فى التداول
فايمكنك نسخ صفقاتة وهو يأخذ نسبة على ذلك مع مراعاة فرق رأس المال فى التداول وحساب نسبة اللوت .

محمد عبد اللطيف
11-11-2014, 12:26
عليكم السلام
اعتقد ان مخالطه رؤوس الاموال الضخمه مشكله كبيره لان راس المال الكبير بالامكان ان يتحمل الانعكاس
ولكنى اعتقد انه لابد ان تكون لدينا اداره راس مال مناسبه

downlaod3
11-11-2014, 14:35

maha mass
11-11-2014, 17:24
صفقغات راالســــــــــلام عل ـــيكم ورحـــمه الله وبركاته ....... شكرا يا اخى على طرح الموضوع
الاكتر من رائع والمفيج عنئعه يا اخى تقبل تحيتاتى يا اخى يا ريييييت

downlaod3
11-13-2014, 21:00
شكرا اخى الكريم على هذه المعلومات القيمه جد ا التى تخص الفوركس بشكل عام وفى انتاظر المزيد من
المشاركات ولك لكالتحيه والتقدير وانشاء الهل فى المزيد من التقدم ولك كل الشكر والواجب

lola12
11-13-2014, 21:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذه النصائح المقدمة لكل من اصحاب الاموال ورؤوس الاموال والماهرين في التجارة وكل هذا يحتاج الى بذل مجهودات كبيرة من اجل الوصل الى هذه المرحلة المتطورة والايجابية
بالتوفيق للجمميع

gemi619
11-22-2014, 17:00
موضوع ممتاز أخي الكريم بالفعل هناك نظام في شركة انستا فوركس إدارة الحساب لكن أفضل أن ادير حسابي بنفسي دون تدخل اي احد

lyes1977
11-24-2014, 16:46
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
نعم اخي الكريم بالطبع سوق الفوركس هو اكبر سوق على وجه الكرة الارضية وهو خاص لتداول العملات الاجنبية ويتم التداول فيه يوميا على كتلة مالية تتجاوز ال 3.5 تريليون دولار امريكي يوميا بين كل اصناف المضاربين، شكرا جزيلا اخي على الموضوع وبالتوفيق

asafiforex
11-24-2014, 16:56

downlaod4
11-25-2014, 16:41
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ....... معلومات رائعه عن الفقات بين رؤؤس الاموال

eng_medhat
11-25-2014, 18:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى فى شركة انستافوركس يوجد العديد من الحسابات منها الحسابات الفردية او للافراد او الحسابات التجارية للتجار

mystery
11-25-2014, 21:07
شوف يا آخى الفاضل أنت تستطيع أن تبدأ بأي مبلغ حتى وان كان واحد دولار فقط ولكن الفكرة هنا ليست في ذلك إن 10 دولار أو 20 دولار هذه مبالغ زهيدة وقليلة جدا وتافهة بالنسبة لهذا المجال الكبير والرهيب فيجب عليك إن تصبر قليلا حتى تجمع مبلغ مناسب تستطيع أن تناطح به في هذا المجال ولا تخسره سريعا ...

كي لا تخسر و لا تربح

toutou1
11-28-2014, 10:03

esshazly
11-28-2014, 14:14
السلام عليكم ... انت ممكن تعمل كدة عادي جدا بس لو انت عارف حد بيدير الحساب لك كويس اخي الكريم ممكن يدير لك الحساب غير كدة انت تدير حسابك ... بالتوفيق ان شاء الله نسأل الله البركه في الدنيا والاخرة

kimo.san
11-29-2014, 00:24
شكرا لك اخى الكريم على هذا الموضوع المهم جدا الى هيقدرر يفدنا كتيرو ان الموضوه دا امر مه جدا ف الصفقات لازم تبقا عارفه تبقا ليها اشاره قويه وعلاقه بالمتداول الناجح هيقدر انه يحقق ليك الى انت عايزه شكرا لك وبالتوفيق انشاء الله تحياتى لك

mida2014
11-29-2014, 00:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم انصحك ان تدير حسابك بنفسك اخي يكون احس من التداول الالي او ادارة حساب من طرف مدير
تقبل مروري اخي الكريم

brayek3
11-29-2014, 00:41
طبعا يمكنك تكليف احد الخبراء باداره حسابك او حساباتك ان كان لديك اكثر من حساب لكن ارى ان تقوم انت بالتعلم و اداره حسابك بنفسك و من يدري قد تكون اشطر,,,,,:::

BILALOU4
11-29-2014, 20:53

adil17
12-18-2014, 09:37
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم مشكور على طرحك لهذا الموضع القيم و الذي استفدنا منه و من ردود الاخوة عليك و جزاكم الله بالربح الوفير من هذا السوق

donya22z
12-18-2014, 12:26
نعم اخي الكريم بالطبع سوق الفوركس هو اكبر سوق على وجه الكرة الارضية وهو خاص لتداول العملات الاجنبية ويتم التداول فيه يوميا على كتلة مالية تتجاوز ال 3.5 تريليون دولار امريكي يوميا بين كل اصناف المضاربين، شكرا جزيلا اخي على الموضوع وبالتوفيق

sayed55q
12-18-2014, 18:11

Ahmed2020eg
12-18-2014, 22:27

nada 200
12-18-2014, 22:45
لســـــــلام عليكـــم ورحــمه الله وبركـــاته .....موضــوع رائــع وممتـــاز يا اخــى وشيـــق جداااعن
الفوركـــس وموضـــوع اصحاب رؤؤس الاموال يا اخى

medo7atef
12-19-2014, 12:41

تقبل مروري

sarass11a
12-21-2014, 19:03
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
نورت المنتدى اخى الكريم
كان نفسى افيدك لكنى جديدة فى هذا المجال
يارب حد يقدر يفيدك من الاعضاء
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

zezoes
12-23-2014, 15:24
اعتقد اخى الكرمي على املوضوع املهم اد اخىى اكلرمي اتلوفيق اخى اكلرم شكرالك اخى اكلرمي اتلوفيق لك شكرالك اخى اكلكربم اتلوفيق لك
شكراكل اخى اكلريم

Wassa04
12-23-2014, 22:20
مرحبا اخي الكريم انت بتقصد الفوركس الكوبي
يمكنك البحث في تاقسم التعليمي للمنتدى

Hassan Owen
12-24-2014, 18:18
شكرا لك اخى الكريم وعموما فى هذا السوق بيكون هناك نوع من

ibrahim forex
12-24-2014, 20:24
اخى انت تقدر انتدخل على القسم الخاص وتجد كل شئ انت تريده ولكن من راى ان تعتمد على نفسك
وتتعلم وتكون على خبرة وادارة راس المال جيدا تقدر ان تحقق المزيد من الارباح

remas
12-31-2014, 23:24
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق

sawsan5a
01-02-2015, 16:05
نورت المنتدى اخى الكريم
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

saeyd22
01-02-2015, 16:09
نعم ان الفوركس من المجالات المهمه والكبيره فى ربح الاموال وازياده وممكن المتاجره به باى من المبالغ وتكبيرها عن طريقه فهو مصدر دخل قوى جدا

gadallahwagdy1419
01-02-2015, 16:15
يا اخي الفاضل انا اري ان هذا الموضوع جيد جدا وانا انصحك بانه يوجد فى المنتدى قسم خاص بما انت تسال عنه بخصوص ذلك الموضوع ممكن حضرتك تدخل علية هتلاقى كل المعلومات اللى انت محتاجها وبالتوفيق

hpacer
01-03-2015, 08:03
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم مشكور على هذه النصائح
المقدمة لكل من اصحاب الاموال ورؤوس الاموال والماهرين في التجارة وكل هذا يحتاج الى بذل مجهودات كبيرة من اجل الوصل
الى هذه المرحلة المتطورة والايجابية بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله...

molaa
01-03-2015, 14:36
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل بالفعل هناك انظمة توفر هذه الخاصية مثل الفوركس كوبى وهى مضمونة من حيث التعامل وهناك مديرى حسابات ولكن ليس هناك ضمانات معهم والله الموفق

Yamen123
01-16-2015, 19:18

---------- Post added at 05:18 PM ---------- Previous post was at 05:18 PM ----------

السلام عليكم اخي الكريم انصحك ان تدير حسابك بنفسك الان ما عليك سوى التركيز على التعلم الفوركس وفهم اساسيات السوق وبالتوفيق

kokou
01-20-2015, 20:35

hananll
01-21-2015, 21:48
يوجد نظام فى شركة انستا متعلق بادارة الحسابات الخاصة بالمتاجرين فى مقابل مادى
ويوجد ايضا قسم فى المنتدى بخصوص ذلك الموضوع ممكن حضرتك تدخل عليه

nagwann
01-23-2015, 15:46
اخي بارك الله فيك افى قسم للادارة الحسابات فى انيستا
لكن اللى اللى يمنعك انك تتعلم وتدير بنفسك
لا تعطنى سمكة وعلمنى كيف اصطادها
وفقك الله الى ما فيه الخير

sayed55q
01-23-2015, 16:37

sarass11a
01-23-2015, 16:45
نورت المنتدى اخى الكريم
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

OLSOPIDRO
01-23-2015, 19:46
سلام الله عليكم ما اعلمه هو لا يجب الوثوق بمن يدير الحساب و الافضل من كل هذا هو الاعتماد علي النفس و التعلم و ادارة حسابتنا بنفسنا و ما اعلمه هو عن صديق كان يعتمد علي شخص يدير له الحساب و في النهاية كانت النتيجة خسارة راس المال و الذي كان يعادل حوالي 1000 دولار و كان يماطل في ارجاعهم لانه المسؤل عن هذا وشكرا لكم

ahmed mahmoud abdelhady
01-23-2015, 20:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركااته
مشكور اخي الكريم على الموضوع الأكثر من رااائع
أتمني للجميع الاستفااده منه والتركيز على اهم النقاااط
تحياتي لك وللجميع
تقبل مروري ♥

LOTFIHSE
01-24-2015, 19:09
مشاعر التفاؤل دى دائما بعيده بالنسبه لى فانا للاسف دائما الشعور الغالب هو الخساره وانى فعلا
مش هقدر احقق الى انا اتمناه بس الحمد لله فعلا الواحد بيلاحظ لما تكون نفسيته مطمئنه بعض الشىء فعلا بيستطيع يحقق اى ربح

zuma007
01-24-2015, 19:17
بالفعل اخى هناك انظمة توفر هذه الخاصية مثل الفوركس كوبى وهى مضمونة من حيث التعامل
وهناك مديرى حسابات ولكن ليس هناك ضمانات معهم والله الموفق

sarass11a
01-25-2015, 18:53
نورت المنتدى اخى الكريم
انصحك بزيارة القسم التعليمي ان شاء الله
سوف تجد هناك كل شئ تريد الاستفسار عليه
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

mohyeldinnoor3783
01-25-2015, 18:56
النظام ده موجود فعلا يعني تقدر تدير حسابك من خلال خبير في مقابل نسبة معينة او عمولة حسب اتفاقكم بس انا بانصحك انك تتاجر بنفسك في حسابك عشان تكسب خبرة اكتر وتتعلم اسرع وكمان تحس بحلاوة المكسب والنجاح

maha kz
01-25-2015, 19:39
كرا لك اخى الكريم وعموما فى هذا السوق بيكون هناك نوع من

alyaall
01-25-2015, 19:41
شكرا لك اخى الكريم وجزاك الله خيرا كثيرا
من الازم الاعتماد علي النفس
مع اطيب تمنياتى بالتوفيق للجميع

mesteraden
01-29-2015, 16:52
أخي الكريم اعتقد يوجد مواقع وأشخاص يديرون حسابات المتداولين الذين لايملكون الخبره في التداول او الأشخاص الغير متفرغين لسوق الفوركس ويكون هناك اتفاق بينهم على تقاسم نسبة الربح بين صاحب الحساب ومدير الحساب واتمنى لك التوفيق

hodaoo
01-29-2015, 17:07

scott
01-29-2015, 23:50

Mohamed Morsy
01-30-2015, 16:24
اخى انت تقدر انتـدخل على القسم الخاص وتجد كل شئ انت تريده ولكن من راى ان تعتمد
على نفسك و تتعلم وتكون على خبرة وادارة راس المال جيدا تقدر ان تحقق المزيد من الارباح
تحياتى ...

kaka22
01-30-2015, 16:29
انستا وغيرة من الشركات والمواقع تقدم مثل هذه الخدمة
ولكن نسبة نجاحها قليل جدا
وابحث عن مأسي بعض المتداولين العرب

scott
01-30-2015, 22:52

mons
01-31-2015, 14:47
اعتقد يااخي الكريم انك تقصد شخص يدير حسابات التداول اكيد يوجد الكثير من الأشخاص يديرون حسابات الآخرين وطبعا يكون في اتفاق بين صاحب الحساب وبين الشخص الذي سيدير الحساب من ناحية نسبة الربح التي سيحصل عليها الشخص الذي سيدير الحساب وتقبل تحياتي

kokou
02-08-2015, 00:33

kokou
02-09-2015, 15:23

ilham2
02-09-2015, 19:24
أخي الكريم ليس هناك مايمنع ان تجرب مجال الفوركس وكلنا في البدايه دخلنا هذا المجال كتجربه ومع مرور الزمن تعمقنا في هذا المجال واصبح هذا المجال جزء من حياتنا اليوميه وانت جرب واذا ماناسبك هذا المجال يمكنك بعد ذلك ان تتركه واتمنى لك التوفيق

payza
02-09-2015, 21:50
مش عارف ما تقصد ياا خي الكريم لكن هو اللي معاه طبعا فلوس كتير في السوق اكيد هيكون ليه وضعه في السوق ويحقق ارابح كتير جدا والله الموفق للك ....................

Susanna Ahmed
02-09-2015, 22:00
السلام عليكم ورحمة الله اخى بالفعل يوجد نظام فى شركة انستا متعلق بادارة الحسابات الخاصة بالمتاجرين فى مقابل مادى

antonioforex
02-09-2015, 23:30
السلام عليكم
طبعا اخي لكل متاجر طريقته في العمل بهدا المجال لدلك يجب ان تجد خطة كي تستعملها في عملك
و دلك نظرا لراس المال المتوفر لديك و بالتوفيق لك اخي الكريم في عملك .

salem max
02-09-2015, 23:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته صديقى العزيز
هناك العديد من البرامج التي تساعدنا لإدارة حساباتنا وتعطيك خطط عمل لإتباعها
لكن انصح بالتعويل على الذات والتعلم لضمان الاستمرارية وفهم السوق ايضا وتحياتي لك

ilham2
02-10-2015, 12:54
أخي الكريم ليس هناك مايمنع ان تجرب مجال الفوركس وكلنا في البدايه دخلنا هذا المجال كتجربه ومع مرور الزمن تعمقنا في هذا المجال واصبح هذا المجال جزء من حياتنا اليوميه وانت جرب واذا ماناسبك هذا المجال يمكنك بعد ذلك ان تتركه واتمنى لك التوفيق

محمد حسن 2
02-10-2015, 17:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم جزاك الله خيرا على مشاركتك معا اما بعد
موضوع ممتاز أخي الكريم بالفعل هناك نظام في شركة انستا فوركس إدارة الحساب لكن أفضل أن ادير حسابي بنفسي
تحياتى لك ولجميع اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام
تقبل مرورى

fatimaazgouk
02-10-2015, 17:32
شكرا لك اخى الكريم وعموما
فى هذا السوق بيكون هناك نوع من
المؤثرين فى السوق من خلال
البنوك التجاريه واللى هما اصحاب
رؤوس الاموال..

basim
02-10-2015, 17:35
اخي الكريم ان سوق الفوركس سوق واسع وكبير والوسائل متوفره من التدريب والمعرفه
على الانترنت وفتح حساب تجريبي وتدرب عليه فتره من الزمن وتعلم اساليب وطرق التداةل
وفي النهايه تستطيع ان تتداول وتنجح ن شاء الله

rahim8
02-10-2015, 19:05
اعتقد اخي الكريم ان الموضوع ده بيكون وقت الاخبار فقط اما في الاوقات العادية فانت حر
في المكسب بتاعك حتى لو كان 100% من حسابك مفيش مشكلة على ما اعتقد

aseer
02-14-2015, 12:27
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم ثم بعد التحيه موضوع مميز

الحورات ديه بقت كتير اوى فى الحته ديه والنصب بقا كتير اوى وانا نفسى قبل ماتعلم اتنصب عليا ربنا يستر بقا

mohamed01
02-14-2015, 12:36
بالتوفيق للجمميع

mody555
02-14-2015, 13:05
والمقاومة سقفها. سيتحرّك الزوج بين هذين المستويين الى حين حدوث "اختراق" في أي من الإتّجاهين.
من الناحية النظريّة،

محمد عز الدين مبارك
02-14-2015, 13:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى العزيز
طبعا نظام المرابحه موجود ومتوفر ولكن ان تعمل بيدك انت افضل طبعا بكثير

ilham2
02-14-2015, 17:31
السلام عليكم الفوركس اولا قبل ا شيئ عشان تشتغل فيه لازم يكون لديك خبرة قوية وكبيرة وناتجه عن عمل ديمو لا يقل عن ثلاثة اشهر عشان تكتسب الخبرة دى وبعدها تحاول تعمل ايداع صغير فى حساب حقيقى وتحاول تجرب الى انت اتعملته وتطبقه بالنص ف الحساب الحقيقى وتشوف النتيجة قبل متعمل ايداع كبير بدل مفلوسك تضيع كلها ف لحظات

chouai
02-19-2015, 20:45

adel2525
02-20-2015, 15:19
يجب عليك إن تصبر قليلا حتى تجمع مبلغ مناسب تستطيع أن تناطح به في هذا المجال ولا تخسره سريعا
وبالتوفيق للجميع

Trader-Learner
02-21-2015, 09:42
... السلام عليك أخي الكريم ... من خلال ما طرحته في موضوعك

النظام ده موجود فعلا يعني تقدر تدير حسابك من خلال خبير في مقابل نسبة معينة او عمولة حسب اتفاقكم بس انا بانصحك انك تتاجر بنفسك في حسابك عشان تكسب خبرة اكتر وتتعلم اسرع وكمان تحس بحلاوة المكسب والنجاح.

ولكم منى جزيل الشكر.

مامون سباعنة
02-21-2015, 10:21
بسم الله الرحمن الرحيم
تحياتي اخي الكريم واشكرك على اشكرك جزيل اشكر على الملاحضاات .. في اقساام بالمنتدى بامكاانك تعلق عليها وتاخد بوونص .. واحنا هدفنا بالمنتدى مش البوونص هدفنا تبادل الاراء والخبرات تحيااتي اخي العزيز بتمنالك التوفيق
اتمنى لك ولجميع اخواني المتاجرين دوام التوفيق والنجاح

salem11
02-21-2015, 15:45
تكون علي حسب الفريم الزمني اللي انت فاتحه
فاذا كنت فاتح فريم 4 ساعات فانه تفتح شمعة تداول جديدة كل 4 ساعات
و اذا فاتح فريم ربع ساعة فانه تفتح شمعة تداول جديدة كل ربع ساعة
و هكذا

adkins
02-21-2015, 17:12
طبغعا اضافة الموشرات الى حسابك فى المنصة بتعت ميتا تريد لابد ان يكون فى مسار تستطيب
المنصة دية لابد ان تتعرف عليها حتى تستطع ان تركبها وانصحك بان تبحث عن شرح تركيب الموشرات

ahmed mahmoud abdelhady
02-22-2015, 02:19
مشكور اخى الفاااااااااااااضل على المجهود الاكقثر من رااائع
جعله الله فى ميزان حسناتك ان شاء الكريم
اتمني من الجميع الاستفااده منه والعمل على اقوي النقاط
تقبل مروري العزيز☺

chouai
02-24-2015, 12:26
مساء الخير أخي العزيز
نظام الكوبي هو نظام معروف عند المتاجرين اللذين لا يفقهون شئ في الفوركس مقابل عمولة

sherouk55
02-26-2015, 05:55
يوجد نظام فى شركة انستا متعلق بادارة الحسابات الخاصة بالمتاجرين فى مقابل مادى
ويوجد ايضا قسم فى المنتدى بخصوص ذلك الموضوع ممكن حضرتك تدخل علية
وان شاء الله هتلاقى كل المعلومات اللى انت محتاجها للتعرف على هذا النظام

hamadasaeed2050
02-26-2015, 21:59
اخي العزيز اشكرك علي هذا الموضوع الاكثر من رائع والمفيد لكل اعضاء المنتدى
بالتوفيق و من نجاح الي اخر في الفوركس
وننتظر منك الكثير من خلال ابداعاتك المميزة

kokou
03-02-2015, 16:48
مساء الخير أخي العزيز

sherry mohamed
03-02-2015, 17:54
بالفعل يوجد نظام فى شركة انستا متعلق بادارة الحسابات الخاصة بالمتاجرين فى مقابل مادى

ahmedibrahim258259
03-02-2015, 18:34
بسم الله الرحمن الرحيم بارك الله فيك اخي على هذا الموضوع الرائع جزاك الله خير ومنتظرين منك المزيد
تقبل مروري

user_21
03-03-2015, 00:47
بسم الله الرحمن الرحيم

---------- Post added at 09:47 PM ---------- Previous post was at 09:47 PM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم
او نظام البام

تمنياتى لك بالتوفيق

romo
03-03-2015, 17:37
اخي عند تسجيلك في الموقع الرسمي لانستا يتم اعطاءمعلومات الدخول
رقم الحساب و كلمة المرور و السرفر
ابحث عن في الايمايل و سوف تجد المعلومات

wael40
03-03-2015, 18:18

haphop
03-03-2015, 18:19
اعتقد ان افضل حاجه لما تدير حسابك بنفسك ومتعتمدش علي اي حد في ا
اره حسابك واتنمي لك الرح المزيد انشاء الله

roty
03-03-2015, 18:21
بقولك بالبدايه انك مبتدا فيجعلك تتوخى الحذر وتدير امورك بافكار ومعرفتك الخاصه التى تساعدك على التقدم فى مجالك واكتسابك الثقه وعندما تصل لجزء مما تريدوا وفهمك مجريات الامور يمكنك مشاركه غيرك والاستفاده من بعض وزياده راس المال لكم

1 million
03-26-2015, 18:06
اعتقد ان ما يسمون بمدراء المحافظ يقومون بهذا الامر
المستثمرون يسمنحونهم المال و هم يتداولون به و يتم توزيع الربح حسب ما اتفق عليه
تحياتي اخي الكريم

mohamed12345
03-28-2015, 13:33
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد بالفعل الفوركس سوق كبير جد وضخم يقدر بتريليونات الدولارات واتمني ان ناخذ نصيبنا منه واعتقد انه يوجد نظام الكوبي

omnya22
03-28-2015, 15:29
طبعا كلامك سليم ومنطقى لابد ان تتعلم الاول ولابد ان تعتمد على القواعد الاساسة فى التداول قبل بداء التداول فى سوق الفوركس ولابد ان تدرس الاول وتتعلم اى استراتجية ثم تطبقها على الحسبا الديمو لمدة لا تقل عن اسبوعين

nagwa77
03-28-2015, 16:23
في الحقيقة انا للان لم احقق ارباح يعني لسه مبتدئ لكن بنكسب خبرة ان شاء الله و نحاول نكسب
و انا ما يهمني المكسب بالدرجة الاولى مثل ما يهمني الخبرة

SHADOWING
03-28-2015, 20:25
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ....
بصراحة اخى الفاضل انا لا احفظ اى فكرة من هذه ابدا لانك التاجر الكويس هو ال يتاجر بنفسه بدون ما يستاجر احد ليقوم له بذلك

amal.m500
03-28-2015, 20:53
مرحبا .. أخي الكريم اعتقد يوجد مواقع وأشخاص يديرون حسابات المتداولين الذين لايملكون الخبره
في التـداول او الأشخاص الغـير متفرغين لسوق الفـوركس ويكون هناك اتفاق بينهم على تقاسم
نسبة الربح بين صاحب الحساب ومدير الحساب واتمنى لك التوفيق

...

Ehab Hamed
03-28-2015, 21:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته هي امر جيد ان يدير لك خبير حسابك لكن اخي بالمقابل ستظل تعتمد عليه دائما و لن تتعلم
اتمنى لك التوفيق والنجاح والله المستعان

hixam1991
03-28-2015, 21:03

mohamedhassn
03-28-2015, 21:07
هم اصحاب رؤوس الاموال الضخمه ويكون تعاملاتهم الماليه فى معظم الاسواق الماليه وسوق العملات ... يتعرضوا له من مخاطرة، فحساب التداول العادي من خمسة ماركتس تكون أحجام الصفقات به أكبر ... كان الحساب الإسلامي من منطلق إهتمام five markets بعملائها في البلاد العربية ... تقدم five markets مكافات وبونص لتشجيع المتداولين لديها لتحقيق أفضل

Abdelhedi
03-28-2015, 21:29
اولا باسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام علي ائرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد:
لم افهم ما تقصد من عنوان الموضوع

---------- Post added at 07:29 PM ---------- Previous post was at 07:15 PM ----------

اولا باسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام علي ائرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد:
ان امكن اخي العزيز ان تعيد شرح هذه الفكرة فانا لم افهم ما تقصد حقا

lolo2012
03-28-2015, 22:04

---------- Post added at 07:04 PM ---------- Previous post was at 06:43 PM ----------

Federerista
03-29-2015, 00:28
الراس المال يعطيك الفرصة في الربح الوفير لانه بجنبك المارجين كول وكدلك يعطيك فرصة في المتابعة في الفوركس

hany darwesh
03-29-2015, 01:30
ويوجد ايضا قسم فى المنتدى بخصوص ذلك الموضوع ممكن حضرتك تدخل علية وان شاء الله هتلاقى
كل المعلومات اللى انت محتاجها للتعرف على هذا النظام

عبدالقادر محمد
03-29-2015, 22:17
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل جزاك الله خيرا على مشاركتك معا اما بعد

ramy00
03-30-2015, 03:20

sara salah
03-30-2015, 03:49

om omar20155
03-30-2015, 03:50
هي امر جيد ان يدير لك خبير حسابك

لكن بالمقابل ستظل تعتمد عليه دائما

و لن تتعلم امتى

والخبير ممكن يخسر بردو

ماهواش معصوم من الخطأ

Abdou004
03-30-2015, 03:51
ويوجد ايضا قسم فى المنتدى بخصوص ذلك الموضوع ممكن حضرتك تدخل علية وان شاء الله هتلاقى
كل المعلومات اللى انت محتاجها للتعرف على هذا النظام...............

xwolf806
03-30-2015, 12:30
ويوجد ايضا قسم فى المنتدى بخصوص ذلك الموضوع ممكن حضرتك تدخل علية وان شاء الله هتلاقى كل المعلومات

chennana
03-30-2015, 12:46
الســـلام عليكم ورحمـــة الله وبركاتــــــه
اخي الكريم عليك تعلم ادارة حسابك بنفسك و عدم الاعتماد على الغير في ادارته
لماذا دائما نبحث عن اسهل الطرق و المكلفة

lamine01258
03-30-2015, 18:13
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ....
... معلومات رائعه عن الفقات بين رؤؤس الاموال

kachary
03-30-2015, 18:16
اولا السلام عليكم اخي الكريم
صراحة اخي الكريم اضن ان كل المتداولين الماهرين يعتمدون على متل هده الطروق
لتحقيق الارباح والحفاظ على حسابهم من الخسارة

ehab_salah
04-01-2015, 03:20
يوجد نظام فى شركة انستا متـعلق بادارة الحسابات الخاصة بالمتاجرين فى مقابل مادى
ويوجد ايضا قسم فى المنتدى بخصوص ذلك الموضوع ممـكن حضرتك تدخل علية
وان شاء الله هتلاقى كل المعـلومات اللى انت محتاجها للتعرف على هذا النظام

The King Algeria
04-01-2015, 03:21
السلام عليكم اخي الكريم انا شخصيا افضل المتاجرة لوحدي و لا اضف ادارة حساب او نضام
الفوركس كوبي لاسباب شخصية احسن انها اهانة شخصية لي و شاطر هو من يتعب و يربح
حتى لو خسرت اكون على قناعة تامة و اقتنع انه عملي

hooda11
04-01-2015, 14:12

habib.forex
04-01-2015, 15:13
هناك بعض الطرق التي تمكنك من اتباع صفقات اشخاص محترفين و نسخها
مثل خاصية فوركس كوبي او بام فوركس و هي خاصية جمع محافظ استقمارية

basictrack
04-01-2015, 16:41
السلام عليكم أخي الفاضل شكرلك على هذا الطرح الجميل وتقبل مروري وربي يوفقك ويوفقنا بالتوفيق للجميع
أرجو الاستفادة من كل المواضيع المطروحة

نورين
04-01-2015, 18:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
وبلتوفيق ان شاء الله

---------- Post added at 03:42 PM ---------- Previous post was at 02:05 PM ----------

ا اعلمه هو لا يجب الوثوق بمن يدير الحساب و الافضل من كل هذا هو الاعتماد علي النفس و التعلم و ادارة حسابتنا بنفسنا و ما اعلمه هو عن صديق كان يعتمد علي شخص يدير له الحساب و في النهاية كانت النتيجة خسارة راس المال و الذي كان يعادل حوالي 1000 دولار و كان يماطل في ارجاعهم لانه المسؤل عن هذا وبالتوفيق

waelmma
04-01-2015, 21:43
:););) اخى الكريم اذا كنت مش عارف تحقق مكسب بنفسك يبقى
مفيش قدامك غير الفوركس كوبى فخر على انستا واطلب المشاركة فى الفوركس كوبى

ahmed112
04-02-2015, 01:58

modr2015
04-06-2015, 05:02
فعلاااااااااااااااااا يا اخى يوجد ايضا قسم فى المنتدى بخصوص ذلك الموضوع ممكن حضرتك تدخل علية وان شاء الله هتلاقى كل المعلومات اللى انت محتاجها

Nabil Wagdy
04-07-2015, 09:32
السلام عليكم
اخي الفاضل انه يوجد نظام هنا فى شركة انستا متعلق بادارة الحسابات الخاصة بالمتاجرين
فى مقابل مادى و يوجد ايضا قسم فى المنتدى بخصوص ذلك الموضوع ممكن حضرتك
طبعا انك تدخل علية وان شاء الله هتلاقى كل المعلومات

mohamedsaleem
04-07-2015, 10:14
كل متداول او كل شخص على حسب ظروفه اليوميه وهل هو متفرغ للفوركس اما ان هناك عمل اخر يقوم به
فكل انسان بيشتغل فيه بناء على ظروف طبيعيته اليوميه وفيه ناس محددة اوقات معينه للتعامل مع سوق الفوركس

taget
04-07-2015, 17:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل هناك الكثير من الشركات االصادقة والتى سوف تتعرف عليها من خلال الخبرة ولكن كبداية تعامل مع شركة واحدة صادقة مثل انستا حتى تكتسب الخبرة وتقرر

mezo1
04-07-2015, 17:22

مصراوى
04-07-2015, 17:29
اخى الفاضل اعتقد انة من الافضل الاعتماد على النفس بدلا من الاعتماد على الاخرين من خلال التعلم وبذل الكثير من الجهد وبالتوفيق

user_66
04-08-2015, 15:39
وعليكم السلام و رحمة الله وبركاته
اهلا بيك معانا اخى الفاضل
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
ويوجد ايضا قسم فى المنتدى بخصوص ذلك الموضوع ممكن حضرتك تدخل علية
وان شاء الله هتلاقى كل المعلومات اللى انت محتاجها للتعرف على هذا النظام

User_90
04-08-2015, 16:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ما اعلمه هو لا يجب الوثوق بمن يدير الحساب و الافضل من كل هذا هو الاعتماد علي النفس و التعلم و ادارة حسابتنا بنفسنا و ما اعلمه هو عن صديق كان يعتمد علي شخص يدير له الحساب و في النهاية كانت النتيجة خسارة راس المال و الذي كان يعادل حوالي 1000

Yara1
04-08-2015, 16:37
لا يجب الوثوق بمن يدير الحساب و الافضل من كل هذا هو الاعتماد علي النفس و التعلم و ادارة حسابتنا بنفسنا و ما اعلمه هو عن صديق كان يعتمد علي شخص يدير له الحساب و في النهاية كانت النتيجة خسارة راس المال و الذي كان يعادل حوالي 1000 دولار و كان يماطل في ارجاعهم لانه المسؤل عن هذا

kamel83
04-08-2015, 16:41
السلام عليكم
فعلا موجود و هذا ما يسمى ادارة المحافظ او الحسابات الجماعية و هو موجود تقريب في كثير من تابلشركات كما يمكن العمل بشكل مستقل تماما كان تحاول اقناع بعض المستثمرين و المتاجرة باموالهم و التفاهم على العمولة و الفايدة و غيرها
بالتوفيق اخي

adamsbooba
04-11-2015, 14:43
ســـلام عليــــكم ورحـــمه الله وبركاتــه موضوع جميل جدا و أتمنى أن أصبح من محترفي الفوركس يجب مزيد التركيز من أجل تخطي الصعاب .... كل التوفيق للجميع

sniper_2015
04-11-2015, 15:02
السلام عليكم ورحمة الله
في البداية أحب أن أشكرك آخى على هذه المعلومات الرائعة والشرح البسيط الجميل وأنا صراحة اهتم جدا بكل ما يتعلق بالفوركس وأرجو من الله أن أصل إلى تعلمه على المنهاج الصحيح.
و أشكركم جميعا على هذه المعلومات المفيدة لنا جميعا

adamsbooba
04-11-2015, 18:08
ســـلام عليــــكم ورحـــمه الله وبركاتــه موضوع جميل جدا و أتمنى أن أصبح من محترفي الفوركس يجب مزيد التركيز من أجل تخطي الصعاب .... كل التوفيق للجميع

amrmero
04-11-2015, 18:26
اصحاب رؤوس الاموال الكبيرة والمتداولين الماهرين او غير الماهرين ليسوا مرتبطين ابدا هو اللي معاهم فلوس
كتير جدا وطبعا بالمليارات هما اللي يقدرو يجبرو السعر انه يروح للمكان اللي عاوزينه

ilyes chaieb
04-11-2015, 18:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ما اعلمه هو لا يجب الوثوق بمن يدير الحساب و الافضل من كل هذا هو الاعتماد علي النفس و التعلم و ادارة حسابتنا بنفسنا و ما اعلمه هو عن صديق كان يعتمد علي شخص يدير له الحساب و في النهاية كانت النتيجة خسارة راس المال و الذي كان يعادل حوالي 1000

في الحقيقة ربما يكون صديقك اخطء اختاير النتاجر الجيد و على العموم ربنا يعوض عليه و هذا هو السوق فيه الربح و فيه الخسااارة...

04-11-2015, 20:29

sha
04-11-2015, 20:55
بالتوفيق للجمميع

masry928
04-11-2015, 22:12
اه فيه صفقات زى كده وانتا وحظك ممكن الراجل اللى انتا استاجرته يكون عنده حكمة عاليه وقراءة سوق ومخاطرة قليله وممكن كل ده يطير بسهوله جدا جدا

kokou
04-13-2015, 02:04

سارة محمد
04-14-2015, 18:46
السيولة
عند تداول العقود الفرقية مع نموذج تنفيذ غرفة المقاصة في **cm ،**cm تكون الطرف المقابل النهائي لهذه المعاملات. السيولة المتاحة تعتمد على ظروف السوق بشكل عام؛ تعتمد تحديدا على السوق المرجعية الأساسية للأداة. قبل اتخاذ قرار التداول ينصح كافة العملاء النظر في استراتيجيتهم الكلي، حجم التداول، وظروف السوق، ونوع الأوامر قبل ان تضع للتداول.

بالإضافة إلى نوع الأوامر، يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول. كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج ، بالقرب من أمر التنفيذ، والحد الأدنى من انزلاق خلال ظروف السوق العادية. ومع ذلك، بعض أزواج العملات لديها أسواق أكثر سيولة من غيرها.

FullyActive
04-14-2015, 23:17
كل ما رأس المال يكون اكبر كل ما الارباح تكون اكثر لان الحسابات الكبيرة تجعلك تضارب بارتياح فى السوق
تدخل بنسبة مخاطرة قليلة والربح يكون كبير

4exersimo
04-20-2015, 18:03
المركزية الرئيسية بما في ذلك البنك المركزي الأوروبي وبنك اليابان، ونمو أكثر من المتوقع في الناتج المحلي الإجمالي في كوريا الجنوبية تدعم استمرار الاتجاه الصاعد في أسواق الأسهم. مع تقدم اليوم نحن

sharshabil
04-20-2015, 18:58
تسمى ادارة المحافظ و ايضا هناك نظام الفوركس كوبي
الذي يككن شخص من عرض صقاته للنسخ و اعضاء ينسخون صفقاته سواء مجانا او بمقابل .

بسمه
04-21-2015, 00:07
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركااااااااته ......
مخاطر التداول على الإنترنت
هناك مخاطر مرتبطة باستخدام الإنترنت للتداول، بما في ذلك التنفيذ، فعلى سبيل المثال، فشل الأجهزة والبرمجيات، والاتصال بشبكة الانترنت. منذ أن **cm لا تتحكم في قوة الإشارات أو استقبالها أو توجيهها عبر الإنترنت، فتكوين المعدات الخاصة بك مسؤوليتك، لا يمكننا أن تكون مسؤولين عن فشل الاتصالات، تشوهات أو التأخير عند التداول عبر الإنترنت. **cm توظف أنظمة النسخ الاحتياطي وخطط الطوارئ للتقليل من إمكانية فشل النظام، والذي يتضمن السماح للعملاء التداول عبر الهاتف.
شكرا لكم جزيل الشكر .....واتمنى ان تنال اعجابكم...
هل توافقون هذا الرأى أم لا ....

Miro1
04-21-2015, 15:27
ﺍﻟﺸﻲﺀ ﺍﻷﻭﻝ ﺍﻟﺬﻱ ﻳﺠﺐ ﻋﻠﻴﻚ ﻓﻌﻠﻪ ﻛﻤﺘﺎﺟﺮ ﺑﺎﻟﻔﻮﺭﻛﺲ، ﻭﺍﻟﺬﻱ
ﺳﻮﻑ ﻳﻘﻠﻞ ﻣﻦ ﻣﺨﺎﻃﺮﺗﻚ ﺣﺘﻰ ﻣﻊ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺍﻟﺮﺍﻓﻌﺔ ﺍﻟﻤﺎﻟﻴﺔ
ﺑﺤﺴﺎﺑﻚ، ﻫﻮ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﺴﺘﻮﻯ ﻣﺨﺎﻃﺮﺗﻚ risk profile . ﺍﺟﻠﺲ
ﻭﺣﺪﺩ ﺍﻟﻤﻘﺪﺍﺭ ﺍﻟﺬﻱ ﺗﺴﺘﻄﻴﻊ ﺍﻟﻤﺨﺎﻃﺮﺓ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺣﺴﺎﺑﻚ ﺑﻜﻞ
ﺻﻔﻘﺔ؟ ﺇﺫﺍ ﻛﺎﻥ %2 ﻫﻮ ﺭﻗﻤﻚ ﺣﻈﻚ، ﺇﺫﻥ ﺗﺎﺟﺮ ﺑﻬﺬﻩ ﺍﻟﻘﺎﻋﺪﺓ
ﻛﺪﻟﻴﻠﻚ ﺍﻹﺭﺷﺎﺩﻱ . ﺇﺫﺍ ﺍﺧﺘﺮﺕ %2، ﻓﺄﻧﺖ ﺑﻼ ﺷﻚ ﻣﺘﻮﺍﺟﺪ
ﺑﺎﻟﻠﻌﺒﺔ ﻟﻤﺪﺓ ﻃﻮﻳﻠﺔ ﻣﻦ ﺍﻟﺰﻣﻦ، ﺑﺮﺍﻓﻌﺔ ﺃﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺭﺍﻓﻌﺔ

adnan1969
04-21-2015, 16:48
اخي الكريم اذا ماكان عندك الوقت الكافي ممكن تدخل فوركس كوبي بس بدك تقوي رئس مالك الاول حتى تستفاد بتوفيق

mohamed saad
04-21-2015, 18:40
هناك انظمة عديدة لمثل هذا مثل نظام الفوركس كوبي اي نسخ الصفقات ومنتديات اخرى تقوم بربط حسابك بهم مثل منصة زولو تريد او ان يحصل شخص على حسابك ويحصل على نسبة من ارباحك ولكن انا لا ارشح لك اي من تلك الانظمة نهائي بل ادعوك لتعتمد على نفسك افضل وتتعلم وتتاجر بنفسك وتربح بنفسك ولا تعتمد على اشجاص قد لا تجدهم في المستقبل

mohamedhassn
04-21-2015, 21:16
تحقيق نسبة 20 % فى خلال شهر فى مقابل مبلغ كذا او فى مقابل 5 % مثلا من هذه ال 20 بالمئة ..
فان كنت تدفع للبرنامج ليتاجر لك تجارة عطغير مضمونة فنفس الظروف

---------- Post added at 06:16 PM ---------- Previous post was at 06:16 PM ----------

اتمنى ان احصل منكم على جميع المعلومات عن هذا الموضوع .. اه

haphop
04-21-2015, 21:17
السلام عليكم ورحمه الله
مشكور اخي علي طرحك لهذا الموضوع بخصوص اصحاب رؤؤوس الاموال والصفقات وجزاك الله كل خير

abdelaziz 10
04-25-2015, 23:41
الناجحون في الفوركس اثنين يا اخي اولا الخبراء او المحترفين للتداول والتحليل وللفوركس
انما الفئة الناجحة الاخرى هي اصحاب رؤوس الاموال الضخمة كالشركات الكبرى

jamila cchahed
04-25-2015, 23:45
بسم الله الرحمان الرحيم شوف يا آخى الفاضل أنت تستطيع أن تبدأ بأي مبلغ حتى وان كان واحد دولار فقط ولكن الفكرة هنا ليست في ذلك إن 10 دولار أو 20 دولار هذه مبالغ زهيدة وقليلة جدا وتافهة بالنسبة لهذا المجال الكبير والرهيب فيجب عليك إن تصبر قليلا حتى تجمع مبلغ مناسب تستطيع أن تناطح به في هذا المجال ولا تخسره سريعا ...

تقبل مروري
والسلام

chamss
04-26-2015, 01:06
لاتظاهيهم بشيء اي حاجة تبحث عنها سوف تلقاها فى القسم التعليمى سواء عن كيفية فتح حساب او طريقة استخدام
الميتاترايدر وغيرها من الدروس التعليميةالتى تفيدك فى بداية مشوارك فى الفوركس بالتوفيق

abdelaziz 10
04-27-2015, 23:31
فعلا الانظمة مثل البام او الفوركس كوبي ممكن الواحد يستعين بها للنجاح في الفوركس طبعا
انما لا اعرف ان كان البونص ممكن يقبل من البروكر لعمل ذلك ام لازم الايداع ؟

jamalm
04-27-2015, 23:49

جابر1979
04-27-2015, 23:52
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
شكرًا لك اخي على إفادتنا بالموضوع و نحن نشكر كل من يساهم في إطراء المنتدى بالمواضيع الهادفة و التعليمية . شكرًا لكم جميعا ..

forexaly5
04-28-2015, 00:51
السلام عليكم ورحمة الله تعال وبركاته أها بك أخي معنا و بيننا في عالم الفوركس عالم المال أتمنى لك حظ سعيد وكل عام بالربح و الخير بالتوفيق للجميع

ayman nasr
04-28-2015, 01:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى بالفعل
يوجد نظام فى شركة انستا متعلق بادارة الحسابات
الخاصة بالمتاجرين فى مقابل مادى

ويوجد ايضا قسم فى المنتدى بخصوص
ذلك الموضوع ممكن حضرتك تدخل علية وان شاء الله هتلاقى كل المعلومات اللى انت محتاجها للتعرف على هذا النظام

moustafaforex
04-28-2015, 01:24
ما اعلمه هو لا يجب الوثوق بمن يدير الحساب و الافضل من كل هذا هو الاعتماد علي النفس و التعلم و ادارة حسابتنا بنفسنا و ما اعلمه هو عن صديق كان يعتمد علي شخص يدير له الحساب و في النهاية كانت النتيجة خسارة راس المال

معتصم سباعنة
04-28-2015, 01:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ،،،
مشكور اخي على المشاركة الرائعه - اتمنى لك النجاح والتوفيق
تقبل مروري

Abdelhedi
04-28-2015, 01:45
الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين و اله و صحبه اجميعين اما بعد باسم الله الرحمان الرحيم و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
في الحقيقة العنوان غريب نوعا ما ارجو نك المزيد من الشرح و شكرا لك و السلام

skavardoma
04-28-2015, 01:57
بالفعل اخي الكريم يوجد نظام بشركة انستا يخول لك استئجار متداولين مقابل مبلغ معين

faridd
04-28-2015, 10:39
والله انا يا غالي زيك تماما في بدايه مشواري في عالم الفوركس ولهذا لا توجد عندي اي فكره عن هذا العالم اما انا عرفت هذا المجال من اخي الكبير وانا الان عاوز اتعامل مع الشركه اللي هو بيتعامل معها وهي الاكس ام ويرب يوفقنا ياريس

abdelaziz 10
04-29-2015, 13:10
المتاجر الصغير لازم يتاج بتركيز على حسابه وقدراته ولا يفكر في الحيتان الكبيرة في السوق
الاهم يا طيب ان المتاجر يكون عامل حسابه ويسير وفق خطة محكمة تقنيا وماليا ونفسيا ايضا

mohamed12345
04-29-2015, 14:12
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد بالفعل الفوركس سوق كبير جد وضخم يقدر بتريليونات الدولارات واتمني ان ناخذ نصيبنا منه واعتقد انه يوجد نظام الكوبي

adele
04-29-2015, 15:29
اى خسارة فى البونص بتاعك انت مثلا بتقول معاك 400 دولار وخسرت ووصلتهم الى 270 دولار وتم دفع بونص جديد او تاجرت وربحت لا يمكن ان تسحب الا بعد ان تعوض ال30 الاولى وتسحب فوقها ونفس الكلام لو تم دفع بونص جديد على البونص القديم اللى كنت خسران فية لا يمكن ان تسحب ارباح ال ابعد تعويض

payza
04-29-2015, 17:04
هو ممكن يحصل نك تقصد شخص يدير حسابات التداول اكيد يوجد الكثير من الأشخاص يديرون حسابات الآخرين وطبعا يكون في اتفاق بين صاحب الحساب وبين الشخص الذي سيدير الحساب ........ تحياتاي

mohamedhassn
04-30-2015, 12:10
هل تتم صفقات بين اصحاب رؤوس الموال والمتداولين المهرة لادارة اموالهم على الفوركس .. مثلا ليكن الاتفاق هو .. تحقيق نسبة 20 % فى خلال شهر فى مقابل ...

ahmed mo
04-30-2015, 17:50
هو فى شركه انستا فى الفوركس كوبى وفى نظام تانى الىل هى البام تقريبا

وهو من اجل المساعده فى التدالو ونسخ الصفقات والله المستعان

al-Mashhadani64
04-30-2015, 19:48
شكرا لك اخي العزيز على هذا الموضوع الراع واتمنى ان تستمر في تواصلك هذا ومواضيعك الرائعه واتمنى ان يستفاد من موضوع الكثيرن فاصحاب رؤس المال الكبيره هم دائما الرابحون يا عزيزي ولك كل الحترام وتقبل مروري

mesteraden
05-01-2015, 19:27
أخي الكريم اعتقد انك تقصد شخص يدير حسابات التداول اكيد يوجد الكثير من الأشخاص يديرون حسابات الآخرين وطبعا يكون في اتفاق بين صاحب الحساب وبين الشخص الذي سيدير الحساب من ناحية نسبة الربح التي سيحصل عليها الشخص الذي سيدير الحساب وتقبل مروري أخي الكريم

hamdochi
05-06-2015, 15:00
سلام الله عليكم اعزاء الاعضاء اعتقد انه وجد مواقع وأشخاص يديرون حسابات المتداولين الذين لايملكون الخبره
في التداول او الأشخاص الغير متفرغين لسوق الفوركس ويكون هناك اتفاق بينهم على تقاسم نسبة الربح بين
صاحب الحساب ومدير الحساب وتقبل مروري بالتوفيق ان شاء الله

egyptian200100
05-06-2015, 17:45
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى الكريم
فعلا اخى توجد فى بعض الشركات اداره محافظ
وهى اذلك تعطيهم الحساب الخاص بك ويعطونك نسبه شهريه
مشكور
وتقبل مرورى

abdoucooll
05-06-2015, 17:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي اكريم على الموضوع الشيق جزاك الله خير الجزاء و اتمنى للجميع التوفيق والنجاح تحياتي.

Mohamed Morsy
05-13-2015, 14:07
هناك انظمة عديدة لمثل هذا مثل نظام الفوركس كوبي اي نسخ الصفقات ومنتديات اخرى تقوم بربط حسابك .. بهم مثل منصة زولو تريد او ان يحصل شخص على حسابك ويحصل على
نسبة من ارباحك ولكن انا لا ارشح لك اي من تلك الانظمة نهائي بل ادعوك لتعتمد على نفسك افـضل وتتعلم وتتاجر بنفسك وتربح بنفسك ولا تعتمد على اشجاص قد لا تجدهم في المستقبل
تحياتي ...

طارق محمد احمد
05-13-2015, 14:13

osama147
05-13-2015, 14:15
اخي انصحك ان تتعلم حتى تقوم انتا بادارة حسابك وان لاتعتمد علي غيرك فى هذا
واعتقد اخي الاعتماد على الغير هي طريقة فاشلة ويجب ان تتعلم اكتر فى مجال الفوركس
شكرا لك

ppttss
05-13-2015, 14:17
الافضل ان يتاجر التاجر بدون ان يعتمد على اى شيء اخر او عن اى صفقة ياخذها من اى تاجر

حتى يكزون معتمد على تداولاته هو ولا يعتمد على الاخرين لان الاخر هذا ممكن يكون مبتدء

Koumedaym
05-13-2015, 14:38
بسم الله الرحمان الرحيم
اخي الكريم يوجد في الانستا نضام يسمح
بادارت الحسابات. لاكن انا لا افضل ذلك

moussaalbare2
05-13-2015, 14:39
نا مصطفى محمد عضو جديد على المنتدى لكن متابع للفوركس منذ عدة سنوات ..

---------- Post added at 12:39 PM ---------- Previous post was at 12:39 PM ----------

فعة متبادلة ببن من يمتلك المال ومن يمتلك المهارة والخبرة ..
واسف جدا على الاطالة وشكرا جزيلا لكم:woo:

محمد العمر
05-13-2015, 14:47
السلام عليكم اخواني جميعاً
تحياتي للجميع وبعد
كل الشكر والاحترام اخي العزيز على مرورك . بالتاكيد اخي ان رأس مال المبتدئ يختلف عن رأس مال الخبير وعن رأس مال التجار الكبار . كل متاجر سيمر بهذه المراحل من ناحية رأس المال
تمنياتي لك وللجميع بالتوفيق والنجاح
تقبل مروري اخي

aminooos
05-13-2015, 15:02
عضو جديد على المنتدى لكن متابع للفوركس منذ عدة سنوات ..
كنت أتساءل .. هل تتم صفقات بين ويوجد ايضا قسم فى المنتدى بخصوص ذلك الموضوع ممكن حضرتك تدخل علية وان شاء الله هتلاقى كل المعلومات اللى انت محتاجها للتعرف على هذا النظام

waelmma
05-13-2015, 15:23
:)):o:o وشركتنا اخى الكريم شركة انستا بتقدم حاجة جميلة
اسمها الفوركس كوبى وهو نسخ صفقات الغير وكمان نظام البام وهو استثمار الاموال بواسطة الغير للناس اللى معندهمش خبرة فى التداول

saidsami
05-13-2015, 15:47
انا اعتقد انه يوجد مواقع وأشخاص يديرون حسابات المتداولين الذين لايملكون الخبره في التداول او الأشخاص الغير متفرغين لسوق الفوركس ويكون هناك اتفاق بينهم على تقاسم نسبة الربح بين صاحب الحساب ومدير الحساب واتمنى لك التوفيق

wael33
05-13-2015, 18:17
اخى ان هذا المبلغ صغير جدا يمكنك زيادته اخى الكريم حتى تتمكن من الربح ومضاعفه عدد الصفقات ولابد ان يكون هناك استرتيجيه مناسبه والله الموفق والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

Kiing
05-13-2015, 18:18
انه بالفعل يوجد نظام فى شركة انستا تم انه متعلق بادارة الحسابات لانها هي الخاصة ممكن بالمتاجرين فى مقابل تم انه يوجد ايضا قسم داخل المنتدى لكنه بخصوص ذلك فقط

ahmed90
05-13-2015, 18:51

magic777
05-13-2015, 20:43
اخى ان هذا المبلغ صغير جدا يمكنك زيادته اخى الكريم حتى تتمكن من الربح ومضاعفه عدد الصفقات ولابد ان يكون هناك استرتيجيه مناسبه والله الموفق والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اي متاجر مبتدأ لازم يكون عارف ده اخي ولازم تدخل هنا القسم التعليمي علشان فيه شروحات كتير للاساسيات دي علشان تقدر تفهم المجال
كويس لازم يكون الاساس عندك صحيح

ahmed90
05-13-2015, 20:56
مساء الخير أخي العزيز

omer1
05-14-2015, 13:41
شوف ياغالى
كما ذكرت ان الفوركس فيه الربح وفيه الخسارة واظن مشكلة
اكثرنا والذى يخسر دائما هو اننا لانحسب الخسارة ونحسب الربح فقط

mohammedali88874
05-14-2015, 13:49
نعم زميلنا العزيز توجد صفقات بين اصحاب رؤوس الأموال والمتداولين الماهرين
وانا اعتقد ان ذلك يسمى ماك او مام
انصحك ان تسال زملائنا الخبراء ليوضحوا لك ذلك اكثر واكثر
وممكن ان تسال عن ذلك ايضا ادارة المنتدى المحترمين

mouade
05-15-2015, 13:48
اعتقد ان افضل حاجه لما تدير حسابك بنفسك ومتعتمدش علي اي حد في ا
اره حسابك واتنمي لك الرح المزيد انشاء الله

BASAM IBRAHEM
05-22-2015, 04:55
خى الكريم
او نظام البام

تمنياتى لك بالتوفيق

almared13
05-22-2015, 05:01
انصحك ان تسال زملائنا الخبراء ليوضحوا لك ذلك اكثر واكثر
وممكن ان تسال عن ذلك ايضا ادارة المنتدى المحترمين

شهيرة
05-25-2015, 01:09
ويوجد ايضا قسم فى المنتدى بخصوص ذلك الموضوع ممكن حضرتك تدخل علية وان شاء الله
هتلاقى كل المعلومات اللى انت محتاجها للتعرف على هذا النظام

popa2015
05-25-2015, 03:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى الكريم على الموضوع رائع الذى افادنا
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

raaslen316
05-25-2015, 07:10
نقاش جميل اخي احسنت

---------- Post added at 04:10 AM ---------- Previous post was at 04:10 AM ----------

نقاش جميل اخي احسنت.

hliforexlati
05-27-2015, 05:24
وفاقت بيانات مؤشر ifo الألماني التوقعات. لقد انتعش اليورو بعد أن نفى رئيس البنك المركزي الأوروبي ماريو دراجي الحديث عن أن البنك المركزي الأوروبي يدرس سياسة غير مسبوقة لجعل البنوك تودع المال في