PDA

View Full Version : سؤال

forexachraf
09-17-2014, 12:16
السلام عليكم اعضاء المنتدى الكارام منتدى فوركس العرب ،
اريد ان استفسركم في سؤال ، و اتمنى ان تجيبوني عليه :
ما المقصود بالاسعار المحلية Domestic Rates

gehad87
11-22-2014, 09:27
انا بجد مش فاهمة انت تقصد ايه بالظبط ولا انت بتقراءكتاب باللغة الانجليزية وتجيب المصطلح وتحيرنا بيه
يا اخي لو مش فاهم حاجة دور عليها في جوجل الاول وبعد كده افتح موضوع

لان بجد في ماسورة موضوعات كلها بعنوان سؤال وانفجرت في القسم

ahmedibrahim258259
11-22-2014, 10:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الاسعار اللي انت تقصدها هي اسعار العرض والطلب ودى تلاقيها موجودة في المنصة التداول
تقبل مروري

محمد عبد اللطيف
11-22-2014, 11:35
عليكم السلام
اعتقد ان المصطلح للاسعار المحليه من الاسم سعر بالعمله صاحبه الدوله وللاسف لم ارى تعريفها
من قبل واتمنى ان يدخل خبير للاجابه

مصطفى حمدان
11-22-2014, 11:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته على ما اعتقد وليس يقينا ان الاسعار المحلية هى اسعار سلعة ما فى بلد معين ولا ينطبق هذا السعر على باقى الدول بل هو سعر يتم تداوله بهذه الدولة فقط

a7med84
11-22-2014, 17:29
يمكحن برده من الاسأئله اللى كتي مكرره هنا فى المنتدى

وغير مفهوم يعنى ايه السعر المحلى وايه تعريفه واللها لمستعان وبالتوفيق

snnaky
01-07-2016, 21:31
انا بجد مش فاهمة انت تقصد ايه بالظبط ولا انت بتقراءكتاب باللغة الانجليزية وتجيب المصطلح وتحيرنا بيه
يا اخي لو مش فاهم حاجة دور عليها في جوجل الاول وبعد كده افتح موضوع

لان بجد في ماسورة موضوعات كلها بعنوان سؤال وانفجرت في القسم
للاسف السيد المحترم هو والاندونيسى اللى فى الغالب هما شخص واحد وعامل عضوييتين بصراحة شيء فى منتهى السؤ والرخامة وفعلا زى ما حضرتك بتقولى ماسورة وانفجرت
كل كلمة وكل حرف بيعملوا علية سؤاال ومنتهى السخافة وكل دة عشان البونص ومش عارف لية الاشراف سايب الموضوع كدة واحنا بنتكلم من منطلق حرصنا على المنتدى ومش عاوزين المنتدى يكون عبارة عن موضوعات بونص يعنى بدون افادة

aymansaleh
01-08-2016, 15:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الاخ الكريم, الاسعار المحليه تعني اسعار المنتجات المحليه داخل الدوله المنتجه لهذه السلع, حيث يكون هناك اسعار اخرى خارجيه اذا قامت الدوله بتصدير هذه المنتجات لدول اخرى وبالطبع تكون اعلى من الاسعار المحليه
تقبل مروري