PDA

View Full Version : نصيحة للحسابات المتعددة !!

Elrayes
09-24-2014, 14:55
السلام عليكم و رحمة الله

طبعا الموضوع جديد و هو خلاصة تجربة و هي تعدد الحسابات

الفكره اني كنت مشترك في المنتدي العربي بحساب واحد و المنتدي الاجنبي بحسابين و المنتدي الهندي بحساب و كنت فاتح كذا حساب في الشركة و مفعلهم و كانت الفكرة اني
لما اخسر في حساب مثلا انتقل الي حساب اخر في المنتدي و اربط فيه حساب تاني و اقول في نفسي ليه اشتغل في نفس الحساب و اعوض الخسارة و انا ممكن اشتغل في حساب تاني
و اي ارباح اعملها اسحبها و كنت في البداية عملت ارباح فعلا و سحبت مرتين و بعد كدا بدات في موضوع تعدد الحسابات دي بعد ما خسرت

المهم كان بيوصلني البونص كل شهر من المنتدي علي حساب مختلف لاني دايما كنت بخسر و في النهاية كسبت فعلا ارباح لان طبعا كل مره بنخسر فيها بنتعلم فيها و لما حققت ارباح حققت
ارباح قوية و كان الهدف الاول 100 دولار و طلبت سحبهم و الهدف التاني 200 دولار ولكن تفاجئت ان الاكونت بتاعي اتقفل لان ده طلع مخالف و كل الحسابات بقت ليست متاحة
للبونص و في النهاية زعلت ولكن منكرش اني اتعلمت كتير بجد من العمل المتواصل

العبرة من ده كله : حاول يكون عندك حساب واحد فقط في الشركة و حساب واحدج فقط في المنتدي و اشتغل عليهم حتي لو مديون في 1000 دولار استمر عليهم و لما مستواك هيتحسن هتقدر بعد كدا تعوض الاموال او انك هتفتح حساب جديد يكون للارباح ولكن هتريح شهر من غير ما اي بونص يوصلك !!

gehad87
09-30-2014, 13:51
يعني ايه ده مخالف بالظبط انك تستلم البونص من منتدى واحد
على اكتر من حساب
ما اغلبنا بيعمل كده
بس انا مشكلتي كانت في تفعيل الحساب ففالحساب اللي ما بيرضاش يتفعل انا هعمل بيه ايه يعني ؟

lyes1977
10-09-2014, 21:38
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اهلا وسهلا بك اخي الكريم نعم انا سمعت فعلا بهذه الفكرة وخصوصا مع المنتدى الهندي الذي يقال انه يقدم بونص ب 0.3 دولار وهو مغر فعلا ولكني بصراحة لم اعمل به ولم اجربه ، شكرا جزيلا اخي على الموضوع وبالتوفيق للجميع

a7med84
10-10-2014, 07:14
الموضوع مكرر اخى الكريم عموما انا كنت قولت فى الرد السابق ان

مهم جدا ان يكون هنا فى تقسيكم للوقت للردود وعمل عدد كل يوم للردود تقوم به

ashrafshawky
10-10-2014, 07:50
مشكور اخى الكريم على الموضوع وعلى هذة المعلومات المفيدة جدا وبالفعل اخى انا استفدت منها الكثير وننتظر المزيد وبالتوفيق للجميع

الشاعر
10-10-2014, 09:27
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخوتي واحبتي في الله شكرآ لكم جدآ علي ما قدمتم من معلومات في غايه الاهميه والافاده والربح والي الافضل بأذن الله وفي مزيد من التقدم للجميع

payza
10-10-2014, 13:16
شكرا للنصيحة ياا خي الكريم وطبعا التسجيل في منتدي اخر مخالف ويحرمك من البونص ودا طبعا لازم نخلي الجميع منه وسيجبوا حجساب واحد فقط وبالتوفيق للجميع ........

tedjboyka
10-10-2014, 13:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته موضوع مهم جدا بصراحة ومفييد جدا
اخي السوق يوم الاحد بيفتح في الليل بتوقيتنا نحن غرينيتش العاشرة ليلا ويغلق في يوم الجمعة في العاشرة ليلا وهكدا اخي

مصطفى حمدان
10-12-2014, 22:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل من خلال موضوعك يتبين ان حضرتك مشترك بالمنتدى منذ فترة وبالتالى هناك نقطة خاطئة بالموضوع ان اى عضو غير مطالب بتعويض الخسائر اذا تعرض للمارجن كول والله الموفق

rabhi
10-12-2014, 22:52
طبعا أخي

هذا حال الكثير

و تستطيع أن تودع مال في حسابك على انستا

بدون أن تنتظر و تاخذ بونص كبير

و هذا أفظل من نواحي عديده ...
بالــتوفيق
ــــــــــــ

Wassa04
10-17-2014, 22:26
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
موضوع جمييل و نصيحة رائعة شكرا لك اخي الكريم
على هدا المجهود الرائع بالتوفيق لك و للجميع تقبل مروري

balou
10-17-2014, 23:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انت خالفت قوانين الشركة و حظرولك حسابك
حاول ممن جديد و فتح حساب واححد في مندى عربي

اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال

julie27
10-17-2014, 23:34

antonioforex
10-17-2014, 23:43
السلام عليكم
مشكور خي على النضيحة الجيدة التي قدمتها و التي تساعدنا في تداولاتنا و اتمنى
ان تثرينا بجديدك دائما في المنتدى اخي العزيز.

snnaky
11-14-2014, 23:00
مافيش مخالفة ولا حاجة انت من حقك فتح اكتر من حساب فى الشركة والشركة مصرحة بكدا وممكن اى حساب تقدر تربطة بالمنتدى بعد مرور الفترة القانونية وهى تقريبا شهرين ولو كان ممنوع مكانش يبقى فية شرط مرور شهرين
المخالفة الحقيقية مش فى فتح حسابات فى الشركة انما فتح اكتر من عضوية فى المنتديات بغرض البونص

sharifelshaer
11-14-2014, 23:15
فعلا اخي هناك العديد من المنتديات المربحة منها الهندي والنجيري والباكستاني وغيرها ويكون البونص فيها اكثر يصل الي 20 سنت
شكرا علي الموضوع

abdelhak redouane
11-15-2014, 20:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الطرح المقدم ان تعدد الحسابات يادي الى الاختلاط على التاجر ايها الاصح وايها الحساب الرسمي الذي يتعامل به لذا على التاجر المحنك ان يتجنب هذا الخلط في تعدد الحسابات
بالتوفيق للجميع

abdofchcle
11-15-2014, 21:08
السلام عليكم و رحمة الله و تعالى و بركاته اخي الكريم موضوع جميل و نصاءح قيمة و جميلة و شكراا على الموضوع واصل اخي في هدا الموضوع

محمد عبد اللطيف
11-15-2014, 21:31
عليكم السلام
الف شكر على النصيحه واعتقد الفعل ان البونص نتعلم به كثيرا ولابد من التعلم والاستمرار لان الدليل انك قلت انك تعلمت ووصلت
ونتمنى ان نصل باذن الله فى الفتره القادمه

ynwa1892
11-15-2014, 22:26
السلام اخي انت خلبط الامور عليك اكتفي بحساب واحد في المنتدى وحساب واحد في الشركة وركز على المتاجرة والتعلم
وفقك الله

Tro
11-17-2014, 00:24
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا اول مره اعرف ان ممكن تعمل
كذا حساب انيستا يستلموا بونص بحساب منتدي واحد
ولكن مدام طلع مخالف يبقي بلاش منه
وللعلم الحساب اللي بيتمرجن مبيبقاش عليه ديون للشركه
تحياتي ,,,,

Hassan Owen
11-17-2014, 01:57
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخوتي واحبتي في الله شكرآ لكم جدآ علي ما قدمتم من معلومات في غايه الاهميه والافاده والربح والي الافضل بأذن الله وفي مزيد من التقدم للجميع

al.ho2
11-18-2014, 01:19
شكرا اخى الكريم فعلا معلومه مهمه اوى بتخص كل واحد بيقدر انه يففتح اكتر من حساب وان دا لازم يبقا واخد باله منه بطريقه كبيره شكرا فعلا على النصيحه المهمه دى ولك لكالشرك والتحيه وانشاء الله فى انتظار المزيد من المجهود الجامد دا

zoza
11-27-2014, 17:48
اعتقد ان تعدد الخحسابات دا امر غير مهم على الطلاق فى تحديد الى انت عايزه ف دا امر مهم جدا لازم تبقا عارف ازاى ان انت تسقدر تستخدمه ف شكرا لك اخى الكريم وبالتحيه لك انشاء اله وتقبل تحياتى لك شكرااا جدا لك اخى الكريم

mooor
11-27-2014, 18:11
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي العزيز
اشكرك علي هذة النصيحة الجميلة
و بالتوفيق و من نجاح الي اخر في الفوركس

houcin
12-02-2014, 21:40

shimoo_102
12-02-2014, 22:26
عليكم السلام
بالفعل حسب الشروط الخاصه بالبونص ان تكون مالك لحساب بونص واحد فقط فى منتديات انيستا واعتقد انه كان متاح فى السابق
لاننى وجدت موضوعات قديمه كانت تتكلم عن تعدد ربط الحساب بالمنتديات المختلفه والله اعلم

sharshabil
12-03-2014, 01:12
الحسابات تنغلق و لة ام عندك حساب واحد
و لة انك لم تخالفالقةانين ولة لنك قديم وعارف الية عمل انستل
البونص انت و حظك معه شكرا على النصيحة و الموضوع

man133
12-03-2014, 01:31
اولا بارك الله لك علي المعلومات القيمة و النصائح المفيدة
ثانيا :هو ليه بنفتح حساب علي منتدي تاني اصلا و انا فعلا شفت ناس كتير بتعمل كده بس مش فاهم ليه الكلام ده لو المنتدي هنا عامل حد معين من للمشاركات في اليوم الواحد ..
و لو حتي المنتدي التاني بيعطي 0.3 زي ما الاخوة بيقولوه ده برده مش مبرر كفاية انك في منتدي عربي هنا
ثالثا : مع قبول فاثق الاحترام و التقدير

تحياتي

mkamal
12-03-2014, 01:56
السلام عليكم و رحمة الله
انا ارى من وجهة نظري ان تكون مشتت في البداية بين اكتر من حساب قد لا يكون هذا شئ نافع لك , و قد يسبب لك التشتت و عدم تحصيل ارباح من اي حساب منهم

hossam56
12-07-2014, 16:28
شكرا لك اخى الكريم على هذا الموضوع املهم جدا الى هيقدر انه يفيدنا كبيرو انا شاف ان الموضوع دا فى غايه الاهميه وان النصيحه اخى الكريم ان الحسابات المتعدده دى تعتبر ميزه وعيب فى نفس الوقت شكرا لك وتقبل تحياتى

OLSOPIDRO
12-07-2014, 17:44
اخي اختي سلام الله عليكم شكرا للنصيحة ياا خي الكريم وطبعا التسجيل في منتدي اخر مخالف ويحرمك من البونص ودا طبعا لازم نخلي الجميع منه وسيجبوا حجساب واحد فقط وبالتوفيق للجميع تحياتي لكم وتمنياتي بالتوفيق

adil17
12-10-2014, 10:12
اخي الكريم مشكور على هذا الموضوع القيم و المفيد و صراحة استفدنا منك و من الردود عليك و جزاك الله بالربح الوفير من هذا السوق

مصطفى الشنديدى
12-10-2014, 10:35
شكر الله لك هذا العمل الطيب
تقبل الله منك وجعل هدا العمل في ميزان حسناتك
لاتبخل علينا من مواضيعك تحياتي

Saudi
12-10-2014, 10:46
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته خي الكريم وطبعا التسجيل في منتدي اخر مخالف ويحرمك
من ى هذا الموضوع املهم جدا الى هيقدر انه يفيدنا كبيرو انا شاف ان الموضوع دا فى غايه الاهميه وان

tawfik200
12-10-2014, 11:29
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين اخي الفاضل و العزيز و الكريم ده مخالف بالظبط انك تستلم البونص و منتدى و لكن اخي اغلب فينا يفعل هكدا

قيس 19
12-10-2014, 11:40
السلام عليكم و رحمة الله هذه افادة جيدة منك اخي و العبرة من موضوعك هو يجب ان يكون عندك حساب واحد فقط في الشركة و حساب واحد فقط في المنتدي

nizar hidouri
12-10-2014, 11:41
شكرا لك على هذه النصيحة و لكن انا الى الان لم اجرب تعدد الحسابات بعد
و هي اصلا لا تروق لي حتى كفكرة
تقبل تحياتي و مروري

aymanso
12-10-2014, 11:49
السلام عليكم اخى شكرا على هذا الموضوع الذى يستفيد منة كل الموجودين فى هذا المنتدى سواء كان المبتداء او التاجر ذو الخبرة حيث يجب للكل ان يستمر فى القراءة وفهم المواضيع الجديدة باستمرار حتى يقدر ان يفهم سوق الفوركس ونتمنى منك ومن الاعضاء المزيد من المواضيع التى توضح الفوركس بطريقة تسهل للكل ان يفهمة وبالتوفيق للجميع

amermazzen
12-10-2014, 13:24
السلام عليكم ورحمة الله اخي الكريم مشكور على هذا الموضوع القيم من الأحسن أن يكون هناك حساب واحد فقط وفق شروط الإدارة كما أن هذه الفكرة لا تعجبني تمام لابد من التعلم الجيد وكسب الخبرة أولا في الحساب التجريبي الذي يعتبر بوابة التاجر في التعلم.

ايمان الباز
12-10-2014, 19:23
اهلا بك وبكل الاعضاء في المنتدي كيف اخباركم
شكرا لك اخي علي شرح تجربتك مع الحسابات وشكرا علي النصيحه
وبالتوفيق للجميع في المنتدي ان شاء الله

hocin arari
12-10-2014, 19:40
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اذن فكترة الحسابات مخالفة لذلك علينا فقط التبات على واحد وربح منه

samir33
12-10-2014, 20:19
السلام عليكم
مشكور على الموضوع المهم في الامر هو التعلم و اكتساب الخبرة للربح
و تعدد الحسابات لا تنفع ادا كنت غير قادر على الربح

magic777
12-10-2014, 20:46
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اذن فكترة الحسابات مخالفة لذلك علينا فقط التبات على واحد وربح منه

هو الافضل اننا نركز على حساب واحد طالما الشركه مضمونه وكده وانما لو فيه خوف هنا ممكن نقسم الحسابات ويكون مع كل شركه حساب علشان
لو شركه وقعت ماتخسرك فلوسك كلها

forex44
12-10-2014, 20:58
اشكرك اخى الكريم على هذا الموضوع
لانه فعلا موضوع فى غاية الاهمية ويجب التعلم من هذه التجربة
لان تعدد الحسابات وكثرتها تشتت المتداول وربما تغلق فى اى وقت

فاتن حسين
12-10-2014, 21:08
بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
نشكرك على هذه النصيحه القيمه ونعدك اننا سنعمل بها ان شاء الله تعالى

karam22
12-10-2014, 21:10
مشكور اخي علي عرض تجربتك
وفعلا الاستمرار علي حساب واحد في الشركة والمنتدي يوفر لك الخبرة وتراكم التجارب بشكل ايجابي بعد ذلك علي طريقة تجارتك وارباحك

sharshabil
12-10-2014, 21:29
فعلل تعب راح على الفاضي
لكن لم تطلع ببلاش سحب المئة دولار افضل من النك لم تسحب ولا فلس و هذا يحدث و حدث معي
قعدت اجمع بونص في حساب واحد و في الاخير اتغلق

tamaha
12-10-2014, 21:41
الســــلام علــــــــــيكم ورحـــــــــمة الله تعــــتالى و بركــــــاته ..... ماشاء الله يا اخى معلومات
رائعه وموضوع مهمه جدا الحسابات المتعدده يا اخى ف الفوركس

soryass
12-10-2014, 22:39
فى الواقع استفدت كثيرا من حكايتك فقد قدمت النصيحه بشكل مبسط ورائع و قدمت معلومه لم اكن اعلمها فانا لم اعلم ان تكرار الحسابات فى اكثر من موقع يقفل الحسابات جميعا مع انى كنت اعتقد سابقا ان هذا لا يؤثر على الحساب بالعكر كنت اعتقد مثلك انه عند عمل ذلك فمن الممكن ان احدهم يكسب و الاخر يخسر و هكذا و لكن لماذا يغلق الحسابات جميعا ارجو ان يتم تعديل هذا الموضوع

ibrahim forex
12-10-2014, 22:50
بسم الله الرحمن الرحيم
ه اخى الفاضل من خلال موضوعك يتبين ان حضرتك مشترك بالمنتدى منذ فترة وبالتالى هناك نقطة خاطئة بالموضوع
ان اى عضو غير مطالب بتعويض الخسائر اذا تعرض للمارجن كول والله الموفق

balou
12-10-2014, 23:04
المهم عدم السأس في هذا مجال كي
واحد يوصل لمراده
اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال

DANDOUNE
12-14-2014, 00:13
طبعا أخي

هذا حال الكثير

بالــتوفيق
ــــــــــــ

marwafawzy122
12-14-2014, 00:59
يجب عليك يا آخى الفاضل أن تلتزم بقوانين المنتدى حتى يتم دفع البونص لك بشكل مستمر وانسيابي ولا تقابلك المشاكل وعليك بمكالمة الدعم الفني للمنتدى أو الشركة فهم مستمعون جيدون ومتفهمون ....

medo7atef
12-17-2014, 19:46
اهلا وسهلا بك اخي الكريم نعم انا سمعت فعلا بهذه الفكرة وخصوصا مع المنتدى الهندي الذي يقال انه يقدم بونص ب 0.3 دولار وهو مغر فعلا ولكني بصراحة لم اعمل به ولم اجربه ، شكرا جزيلا اخي على الموضوع وبالتوفيق للجميع
تقبل مروري

hicham1991
12-18-2014, 20:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل من خلال موضوعك يتبين ان حضرتك مشترك بالمنتدى منذ فترة وبالتالى هناك نقطة خاطئة بالموضوع ان اى عضو غير مطالب بتعويض الخسائر اذا تعرض للمارجن كول والله الموفق

yasmenyy
12-18-2014, 23:48
شكرا اخى الكريم فعلا معلومه مهمه اوى بتخص كل واحد بيقدر انه يففتح اكتر من حساب وان دا لازم يبقا واخد باله منه بطريقه كبيره شكرا فعلا على النصيحه المهمه دى ولك لكالشرك والتحيه وانشاء الله فى انتظار المزيد من المجهود الجامد دا

adel25021
12-19-2014, 19:42
انا لا احب أن اتاجر فى الفوركس بأكثر من حساب لانى بحاول انى اركز على تجارة فى حساب واحد فقط و تحقيق منه ارباح بسهولة جدا و الوصول الى النجاح بطريقة سلسه

sarass11a
12-22-2014, 19:45
,,وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
نورت اخى الكريم المنتدى
وجزاك الله خيرا على هذا الطرح والمعلومات
الطيبه اسال الله ان يجعلها فى ميزان اعمالك
بالتوفيق

mousa67
12-22-2014, 22:22
عليكم السلام
بالفعل حسب الشروط الخاصه بالبونص ان تكون مالك لحساب بونص واحد فقط فى منتديات انيستا واعتقد انه كان متاح فى السابق
لاننى وجدت موضوعات قديمه كانت تتكلم عن تعدد ربط الحساب بالمنتديات المختلفه والله اعلم

swhaa9d
12-23-2014, 03:14
من خلال موضوعك يتبين ان حضرتك مشترك بالمنتدى منذ فترة وبالتالى هناك نقطة خاطئة بالموضوع
موفق دايما ان شاء الله

ahmed mahmoud abdelhady
12-23-2014, 21:50
اهلا بك اخي وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
ايوه بنستفيد منها لكن مش هي لوحدها لازم منعتمدش عليها هي بس ونتابع الاخبار
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله........

yasmenyy
12-23-2014, 22:36

juba7abood
12-25-2014, 00:44
السلام عليكم
طبعا أخي

هذا حال الكثير

بالــتوفيق
ــــــــــــ
-
تقبل مروري ♥♠♥

mida2014
12-25-2014, 01:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته في الاونة الخيرة اخي كثرة سياسة قفل الحسبات من طرف الشركة ونحن لانعلم السبب
هناك من يقفل حسابه بدون اي سبب

chouai
12-27-2014, 18:21
شكرا لك اخى الكريم على هذا الموضوع املهم جدا الى هيقدر انه يفيدنا كبيرو انا شاف ان الموضوع دا فى غايه الاهميه وان النصيحه اخى الكريم ان الحسابات المتعدده دى تعتبر ميزه وعيب فى نفس الوقت شكرا لك وتقبل تحياتى

hunter_world
12-27-2014, 20:20
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ام بعد اخي الكريم انا عن نفسي مش بشتغل الا علي حساب واحد بس مش اكتر مينفعش تعدد بس

mayadaxx
12-27-2014, 20:37
شكراكل اخى اكمريع لى هذه النصيحه املهم هوانا شاف ان الحساب الوحيد كفاه بشكل كبير اخى اكمريف اتلوفيق ت حياىت لك اخى اكلرم
سك الت وفيق
تقبل تحياىت لك
شكراكل

mousa67
12-27-2014, 21:42
يجب عليك يا آخى الفاضل أن تلتزم بقوانين المنتدى حتى يتم دفع البونص لك بشكل مستمر وانسيابي ولا تقابلك المشاكل وعليك بمكالمة الدعم الفني للمنتدى أو الشركة فهم مستمعون جيدون ومتفهمون

Ahmed2020eg
12-27-2014, 23:30
على اكتر من حساب
ما اغلبنا بيعمل كده
بس انا مشكلتي كانت في تفعيل الحساب ففالحساب اللي ما بيرضاش يتفعل انا هعمل بيه ايه يعني ؟

chouai
12-28-2014, 21:10

ASMAA TAHA
12-28-2014, 22:19
لابد لكل شخص ان يمتلك حساب بونص واحد فقط
لان من يمتلك اكثر من حساب سوف تقوم الشركة باغلاقهم جميعهم
وقد حصل هذا الموضوع مع اشخاص كثيرون جدا وقامت الشركة باغلاق حساباتهم

ramy2
12-28-2014, 23:27

bilalqhse
12-29-2014, 22:10

mnalmm
12-30-2014, 03:04
من خلال موضوعك يتبين ان حضرتك مشترك بالمنتدى منذ فترة وبالتالى هناك نقطة خاطئة بالموضوع
موفق دايما ان شاء الله

kokou
01-05-2015, 05:27

حنين القصاص
01-05-2015, 05:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اشكرك اخي الفاضل على هذه النصيحه ويجب على المضاربين عدم التسجيل في اكثر من منتدى في نفس الوقت وذلك لانه قد يحرمه من البونص تقبل مروري

motaasemmaimon144
01-05-2015, 13:29
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته يا اخي انا معك في هذه النصيحه
وانا كررت ما انت تقوله من قبل انه لا يمكن للشخص ان يتعامل بحسابين حتي لا ياتي علي الاخر فلابد من حساب واحد وعليه بالتركيز انه يصبح رابح فقط وشكرا علي هذا الموضوع الرائع

Doodysamsom
01-05-2015, 14:13
وعليكم السلام ورحمة الله....
كلامك طبعااااا صحيح... لان تعدد الحسابات بتؤدى الى حظر الحساب..
علشان كدة بننصح بعدم تعدد الحسابات.

kashefadam2738
01-05-2015, 14:19
السلام عليك يا اخي انا اري انه من الافضل ان يوكن للشخص اكثر من حساب
حتي تتجنب مرجنه الحساب والذي يكون واضع فيه راس ماله كله بل انه يتمك تقسيم هذه الاموال علي حسابين فقط وشكرا اليك يا اخي الفاضل

yacineoukemoum
01-08-2015, 07:57
اعتقد اخي الكريم ان شركة انستا شركة عملاقة انت عارف اغلب الناس مبتدئين و تبحث عن المعلومة الكاملىة و الواضحة الــســلام عــلـــيـــكــم و رحــمــة الله تــعــالــى و بــركـــاتــه واتمني للجميع الربح ان شاء الكريم

haythem99
01-08-2015, 08:14
اهلا وسهلا بك اخي الكريم نعم انا سمعت فعلا بهذه الفكرة وخصوصا مع المنتدى الهندي الذي يقال انه يقدم بونص ب 0.3 دولار وهو مغر فعلا ولكني بصراحة لم اعمل به ولم اجربه و تستطيع أن تودع مال في حسابك على انستا

بدون أن تنتظر و تاخذ بونص

hamadaali12
01-08-2015, 09:11
انا اعتقد انه خطأ كبير ان تفتج اكثر منحساب للتداول لان الفوركس يحتاج الي تركيز كبير في سوق واحد حتي تحلله بصورة صحيح وتستطيع رسم سيناريو له لكي تتمكن من المضاربة بشكل صحيح وتربح منه

amnyya
01-08-2015, 09:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة مهم جدا ان تقسم يومكم للمشاركة ويكون عدد معين فقط ولا يزيد ولا يقل مع العلم لا يمكنك ان تستخدم اكثر من حساب فى وقت واحد و سيقوم المنتدى بغلق جميع حسابتك اذا فعلت هذا تقبل مرورى و شكرا

nagwann
01-10-2015, 10:19
موضوع مميز رائع ونصيحة غالية سوف نتعلم منها كثيرا
جزاك الله عنا جميعا كل خير ولا تحزن وربنا يوفقك

islam.tras
01-10-2015, 10:41
السلامو عليكم ورحمة اللة:
اخي الكريم انا ب الفعل سمت عن هذة الفكرة في المنتدي الهندي
تقريبا ولكن انا سمعت ايضا ان هذا مخالف وانة يودي ذلك الي
ايقاف الحساب نهائيا وشكرا

aymanso
01-10-2015, 11:13
السلام عليكم يقوم اغلب الاعضاء والمتاجرين بتنويع استثماراتهم وتقسيمها على مجموعة من الازواج حتى لا تتركز الخسائر في زوج واح ولا يرتبط ذلك بسوق بلد العملة التي نتاجر عليها حتي لو سوق البلد مغلق تماما وبالتوفيق للجميع

ppttss
01-10-2015, 11:36
ممكن تعمل اكثر من حساب فى انستا وبنفس البيانات ولا مشكلة فى هذا

ولا يؤثر بعضها على بعض نهائيا ام المنتدى يتطلب حساب واحد فقط

محمد عز الدين عيد خضري
01-10-2015, 11:43
بالفعل اخي الكريم المشكلة الاكبر في بداية التداول مع المنتدي
وشركة انيستا فوركس هو الالتزام بالقوانين ومعرفتها , مشكور جزيلا علي هذه المعلومات الرائعه والاكثر من ممتازة

nosaesla12
01-10-2015, 11:52
اعتقد ان يكون لك حساب واحد هو الافضل حتي تستطيع التركيز ومتابعة السوق بشكل افضل وعدم التشتت لان الفوركس يحتاج الي صفاء زهن كبير وتعدد الحسابات لن يوفر لك ذلك

wafaaff
01-10-2015, 12:36
مافيش مخالفة ولا حاجة انت من حقك فتح اكتر من حساب فى الشركة والشركة مصرحة بكدا وممكن اى حساب تقدر تربطة بالمنتدى بعد مرور الفترة القانونية وهى تقريبا شهرين ولو كان ممنوع مكانش يبقى فية شرط مرور شهرين
المخالفة الحقيقية مش فى فتح حسابات فى الشركة انما فتح اكتر من عضوية فى المنتديات بغرض البونص

ramoc
01-10-2015, 12:37
على اكتر من حساب
ما اغلبنا بيعمل كده

mesteraden
01-25-2015, 16:48
شكرا يااخي الكريم على هذه الموضوع التي تتكلم فيها عن تجربتك مع شركة انستا من حيث تعدد الحسابات وتعدد عضويات بمنتديات انستا المتعدده لهذا سنأخذ تبيهك على محل الجد ولن نتعامل مع عدة حسابات او عدة عضويات في مختلف منتديات شركة انستا وسنكتفي بحساب واحد فقط وعضوية واحده فقط في منتدى انستا واتمنى لك التوفيق

ramezali12
01-25-2015, 17:05
لازم نلحلحق نحقق النصيحه اخى اكلريم الىه يقدر يحقققنلا الاكبثير اخى اكلرمي باتلوفيق كل وقتبتل حياىت لك اخى اكلريم
شكرالك على الموضوع دا
شكراكل

mons
01-28-2015, 17:48
مشكور يااخي الكريم على وضع تجربتك مع شركة انستا من ناحية تعدد الحسابات واعتقد حاليا ان الأشتراك بأكثر من منتدى تبيع شركة انستا اصبح مخالفه لهذا الأفضل التركيز على منتدى واحد فقط وتقبل مروري

aseer
01-30-2015, 11:54
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم بعد التحيه تسلم ايدك على الموضوع الجميل

الحسبات اللى بتتربط بى البونص ممكن تتغير كل شهرين وبجد كلامك فاد ناس كتير

midouknight
01-30-2015, 11:56
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
جميل أخي الفاضل أن تعترف بالخطأ كذلك تتعلم من أخطاء مشكور على المشاركة

farouk100082
01-30-2015, 11:59
انا اعتقد انك ممكن ان تفتح اكثر من حساب لدى شركة انستا فوركس ولكن ان لا تبدل الروابط كل شوية ولكن ان يظل كل حساب بنفس الرابط الخاص بالمنتدى ولكن لا تفتح حسابين فى المنتدى الواحد هو حساب واحد فى كل منتدى وحساب وكل حساب فى منتدى له الحساب الخاص به فى شركة انستا و لا تفعل غيرذلك كى لا تتعرض لمثل ما حدث معك

abowaled123as
01-30-2015, 12:03
اعتقد اخى اكلريم ان املوضوع اد مه مبشكل كبير هيقدر يحقققلنا الكثير اخى اكل رمبالوفيق كل خاى اكل رمبالوفيق كل اخى اكلريم
شكرالك

krimo078
01-30-2015, 12:05
خي السوق يوم الاحد بيفتح في الليل بتوقيتنا نحن غرينيتش العاشرة ليلا و تستطيع أن تودع مال في حسابك على انستا

aseer
01-30-2015, 12:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم بعد التحيه تسلم ايدك على الموضوع الجميل

تسلم ايدك على الشرح المميز والشغل العادى اعمل اى حاجه تكسبك ولا تضع البيض فى سله واحده

ameen
01-30-2015, 12:21
شكرا علي هذا الموضوع والشرح الرائع والتى طالما استفاد منه كثيرا واتمني لك التوفيق والنجاح وشكرا

against
01-31-2015, 17:38
مشكور اخي الكريم على المجهود الاكثر من رااائع
اتمني الاستفاده للجميع والعمل على اقوي النقااط الهامه
اتمني للجميع الربح
تقبل مروريأأ

salichou
01-31-2015, 19:06
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين اما بعد:
يتبين ان حضرتك مشترك بالمنتدى منذ فترة وبالتالى هناك نقطة خاطئة بالموضوع ان اى عضو غير مطالب بتعويض الخسائر اذا تعرض للمارجن

nada 200
01-31-2015, 19:44
سلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الانسان طبيعى انه عاطفى جدا بيتأثر بكل شئ ومن اتفه الاسباب ولازم نتحكم فى مشاعرنا وعواطقنا على قدر المستطاع
حيث انها من وجهة نظرى سلاح ولكن ضدى واحب اقول مش لازم..

soad labib sadek
01-31-2015, 19:45

اخي الفاضل جزاك الله خير علي الموضوع المهم بالفعل موضوع غاية ف الاهمية و انا ضد التلاعب بقوانين المنتديات حتي لا تكون ضيعت عملك و جهدك علي الفاضي و ليكون رزقك حلال و بالفعل مخافة الله في التجارة و الفوركس تجارة هي خير سبيل

تحياتي للجميع

doaa sary
01-31-2015, 19:49
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ام بعد اخي مشكور علي نصيحه ولكن انا لا اعمل الا علي حساب واحد بس عشان اقدر اركز فيه

HOPE2014
01-31-2015, 19:52
مساء الخير ار مخالف ان تفتح عدت حسابات بونص في كل منتيات انيستا سيكشفون اامر و يرقفون كل الحسابات امر بديهي لكن ا تفتح عدت حسابات في لنيستا وخاصة بالايداع من اموالك فهدا لا يخالف قوانين انيستا ول 100 حساب المهم ان تودع مالك الخاص فيه سلام

ahmos785
01-31-2015, 19:58
اخي الكريم انا لا اري ان تعدد الحسابات يكون مفيد للفوركس خاصة ان الفوركس يحتاج الي تركيز كبير جدا حتي تتمكن من تحيق الربح فيه وتقبل مروري

فوركسوريا
01-31-2015, 20:21
السلام عليكم ورحمة الله اخي الكريم مشكور على هذا الموضوع القيم من الأحسن أن يكون هناك حساب واحد فقط وفق شروط الإدارة كما أن هذه الفكرة لا تعجبني تمام لابد من التعلم الجيد وكسب الخبرة أولا في الحساب التجريبي الذي يعتبر بوابة التاجر في التعلم.

kokou
02-06-2015, 14:18

adel2525
02-06-2015, 17:59
السوق يفتح يوم الاحد في العاشرة ليلا بتوقيتنا غرينيتش ويغلق في يوم الجمعة في العاشرة ليلا وهكدا اخي

الاسد التاجر
02-06-2015, 18:07
هي فكره ممتازه بس مشكله ان شركه رافضه الفكره هذي
وتضمن من ضمن المخالفات المحظوره وتعرض حسابك
للاغلاق وربك يسهل الامور وبلتوفيق اخي

محمود مرعى
02-06-2015, 20:05
السلام عليكم و رحمة الله

الفكره اني كنت مشترك في المنتدي العربي بحساب واحد و المنتدي الاجنبي بحسابين و المنتدي الهندي بحساب و كنت فاتح كذا حساب في الشركة و مفعلهم و كانت الفكرة اني
لما اخسر في حساب مثلا انتقل الي حساب اخر في المنتدي و اربط فيه حساب تاني و اقول في نفسي ليه اشتغل في نفس الحساب و اعوض الخسارة و انا ممكن اشتغل في حساب تاني
و اي ارباح اعملها اسحبها و كنت في البداية عملت ارباح فعلا و سحبت مرتين و بعد كدا بدات في موضوع تعدد الحسابات دي بعد ما خسرت

المهم كان بيوصلني البونص كل شهر من المنتدي علي حساب مختلف لاني دايما كنت بخسر و في النهاية كسبت فعلا ارباح لان طبعا كل مره بنخسر فيها بنتعلم فيها و لما حققت ارباح حققت
ارباح قوية و كان الهدف الاول 100 دولار و طلبت سحبهم و الهدف التاني 200 دولار ولكن تفاجئت ان الاكونت بتاعي اتقفل لان ده طلع مخالف و كل الحسابات بقت ليست متاحة

العبرة من ده كله : حاول يكون عندك حساب واحد فقط في الشركة و حساب واحدج فقط في المنتدي و اشتغل عليهم حتي لو مديون في 1000 دولار استمر عليهم و لما مستواك هيتحسن هتقدر بعد كدا تعوض الاموال او انك هتفتح حساب جديد يكون للارباح ولكن هتريح شهر من غير ما اي بونص يوصلك !!
عليكم السلام ورحمة الله وبركاته والله يا اخى فعلا جزاك الله كل خير على النصيحة وعلى المعلومات المهمة دى وانا والله فعلا رغم انى وصلت للمارجن كول الا انى فعلا اتفاجئت
انى اطلب منى اعوض الخسارة اللى انا خسرتها دى وفعلا عندى النية انى اعوض الخسارة علشان اقدر احقق الربح بعد كده وربنا يوفقنى ويكرمنى ان شاء الله تعالى

hixam
02-06-2015, 20:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته موضوع مهم جدا بصراحة ومفييد جدا
اخي السوق يوم الاحد بيفتح في الليل بتوقيتنا نحن غرينيتش العاشرة ليلا ويغلق في يوم الجمعة في العاشرة ليلا وهكدا اخي

dz-yac
02-06-2015, 20:30

kokou
02-08-2015, 21:27

kokou
02-10-2015, 01:50
الموضوع مكرر اخى الكريم عموما انا كنت قولت فى الرد السابق ان

مهم جدا ان يكون هنا فى تقسيكم للوقت للردود وعمل عدد كل يوم للردود تقوم به

mohamed9004
02-10-2015, 02:28
السلاتم عليكم ورحمه الله .. انا فعلا يا اخى سمعت قبل كده انه ممنوع انى اشارك فى كل المنتديات اللى تبع شركة انستا سواء كان المنتدى الاجنبى او الهندى او العربى انت تختار واحد وتشترك فيه عشان لا تكون مخالف للتعليمات وانا الحمد لله لسه فى مرحلة التعلم والخسارة بس عادى مش مستعجل

محمد السيد محمد
02-10-2015, 04:09
نشكرك يا غالي على هذه النصائح الغالية ونرجو منك ان تظل هكذا دائما تمد يد العون
لاخوانك المبتدئين جزاك الله خيرا .. وجعل هذا العمل يوم الحساب في ميزان حسناتك

deyaa24
02-10-2015, 04:37
الافضل نه يكون لدى التاجر حسب واحد فقط
لان تعدد الحساب فى الفوركس ليس له اساسب واكدي فى الحساب الوح سوف يكون لدنا ربح كبير جدا وهذا مايعطى لنا القدرة على التداول

AWAQ
02-10-2015, 05:27
موضوعك يبين ان حضرتك مشترك بالمنتدى منذ فترة وبالتالى هناك نقطة خاطئة بالموضوع أي انك عضو غير مطالب بتعويض الخسائر اذا تعرض للمارجن كول و تستطيع أن تودع مال في حسابك على انستا
بدون أن تنتظر و تاخذ بونص كبير بالــتوفيق

FullyActive
02-10-2015, 05:36
انا الحمد الله مش فاتح حساب غير فى المنتدى العربى ولا استلم البونص على اكصر من حساب
لان حتى الان امتلك حساب بونص واحد فقط فى انستا فوركس

retared10
02-10-2015, 06:21
السلام عليكم و رحمة الله

السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة ، اخي الكريم
بالظبط كلامك صحيح و حتي اظن ان تعدد الحسابات مخالفة للقوانين
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

mody555
02-10-2015, 10:40
التحكّم بالجشع والخوف. يتمّ التحكّم بحجم التداول استنادًا الى الرصيد المتوافر في الحساب ويسمح للتاجر بلوغ الأهداف المنشودة.
يعلم التاجر الناجح كيفية الخوف من الخسائر ويخشاها عند دخول كلّ تجارة

aserghawy6871
02-10-2015, 11:18
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته يا باشا انت مشكور علي هذه النصيحه واتمني من ان تدعم مواضيعك بالصور والفديوهات حتي يتسهل علينا فهمهم بسرعه ولا يتخذوا وقت معنا مثل هذا الموضوع لانني قراته اكثر من مره حتي افهمه

ppttss
02-10-2015, 11:20
الشركة تسمح لك بتعدد الحسابات فى الشركة فقط

اما تعد الحساب فى المنتدى مخالف للقوانين ويعطى

لك حزر من المنتدى لان حساب واحد فقط

hamedhaged2016
02-10-2015, 11:23
معلومات في غايه القوة والربح المنتدى بيعطيك فرصة للتداول من خلال البونص ومن خلال التعلم عن طريق المعلومات الا بيدهالك ركز واربح مع انستا الاهم لينت نتعلم اى شئ للريح من انتستا فوركس

magic777
02-10-2015, 12:13
الافضل نه يكون لدى التاجر حسب واحد فقط
لان تعدد الحساب فى الفوركس ليس له اساسب واكدي فى الحساب الوح سوف يكون لدنا ربح كبير جدا وهذا مايعطى لنا القدرة على التداول

اكيد علشان يعرف يركز عليه كويس ولكن بعد فتره وبعد الخبهره الجيده ممكن يعمل اكتر من حساب علشان لو واحد خسر يكون معاه تاني يتشغل بيه وهكذا
يعني يعمل مع اكتر من شركه

youssedyazid5296
02-10-2015, 13:06
السام عليكم انا اشكرك يا غالي علي هذه النصحيه واتمني من ان تكون النصائح لمن يكون مبتدء مثلي وليس للخبراء واتمني منك ان تكون النصائح ايضا بالفديوهات والصور افضل من دون هؤلاء

محمد حسن 2
02-10-2015, 18:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم جزاك الله خيرا على مشاركتك معا اما بعد
تسلم ايدك على الشرح المميز
تحياتى لك ولجميع اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام
تقبل مرورى

ppttss
02-10-2015, 19:02
لماذا لا يكون لك حساب واحد فقط حتى تقدر

تديرة بشكل صحيح افضل من عدد الحسابات الكثيرة

هذه لما1ا كل هذا

mohamed01
02-10-2015, 19:12

Susanna Ahmed
02-10-2015, 19:39
اهلا وسهلا بك اخي الكريم نعم انا سمعت فعلا بهذه الفكرة وخصوصا مع المنتدى الهندي الذي يقال انه يقدم بونص ب 0.3 دولار وهو مغر فعلا ولكني بصراحة لم اعمل به ولم اجربه

salem max
02-10-2015, 19:59
ما شاء الله معلومات قيمة ورائعة ومفيدة شكرا يا أستاذ
ومشكور عالمعلومات المفيدة اللى مديتنا بيها وان شاء الله بالمكسب للجميع

---------- Post added at 05:59 PM ---------- Previous post was at 05:49 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم جزاك الله خيرا على مشاركتك معا اما بعد
ما شاء الله معلومات قيمة ورائعة ومفيدة شكرا يا أستاذ
ومشكور عالمعلومات المفيدة اللى مديتنا بيها وان شاء الله بالمكسب للجميع
تحياتى لك ولجميع اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام
تقبل مرورى

ilyes chaieb
02-16-2015, 10:07
مشكور جدا اخى الكريم على التنويه و بالفعل تعدد الحسابات تسبب لك المشاكل و ممكن يصل الامر الى غلق الحسبات مثلما حصل معك انت

sherouk88
02-18-2015, 17:19
اهلا بك اخى الكريم بالمنتدى
وشكرا جزيلا على المعلومات القيمه
وبالتوفيق لك وللجميع وتقبل مرورى

ppttss
02-18-2015, 17:21
ممكن يكون لك حسابات كثيرة جدا فى انستا اما فى

المنتدى لا يمكن ان يكون لك اكثر من حساب واحد

فى المنتدى الحسابات الكثيرة لا احبها واحد فقط افضل

adkins
02-19-2015, 02:10
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
أنا لسة مبتدئ، و اشطر جميع الاعضاء لاثراء هدا المنتدى من أسئلة أو الاجوبة
بارك الله فيكم

salem11
02-19-2015, 13:42
نصحية منى انك تدخول السوق بعد ان تعرف فقط كيف تتعامل مع الفوركس وتتعلم كل شئ فيه ويجب عليك ان تتعلم اولا وعدم المخاطرة
وانة تطبق الىل اتعلمته على حساب ديمو فى الاول لحد ما تحقق ربح جيد لقترة على الديمو وبعدين ممكن تدخل السوق

SHADOW
02-19-2015, 13:54
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ....
جزاك الله خيرا اخى الكريم اتمنا من بقية الاخوة الكرام وخاصة المبتدئين الانتباه لهذا الامر او تعدد الحسابات

ramy230
02-19-2015, 16:31
تكون علي حسب الفريم الزمني اللي انت فاتحه
فاذا كنت فاتح فريم 4 ساعات فانه تفتح شمعة تداول جديدة كل 4 ساعات
و اذا فاتح فريم ربع ساعة فانه تفتح شمعة تداول جديدة كل ربع ساعة
و هكذا

m7md14
02-22-2015, 14:32
السلام عليكم
انا سمعت فعلا بهذه الفكرة وخصوصا مع المنتدى الهندي الذي يقال انه يقدم بونص ب 0.3 دولار وهو مغر فعلا ولكني بصراحة لم اعمل به ... بالتوفيق للجميع ان شاء الله

morad100
02-22-2015, 15:05
التحليل الفني هو ببساطة الاعتماد على البيانات السابقة في توقع شكل السعر في المستقبل بالتاكيد
انما الاكيد ان البيانات السابقة لا تضمن ان تتكرر بالتالي نسمي الامر توقع لا اقل ولا اكثر

yacrao
02-22-2015, 15:10
شكرا لك اخي الكريم لو ان كل واحد قابله ظرف مثل الذي قابلك حكاه على الناس لكان الجميع استفاد والجميع حقق ارباحا في الفوركس

aseer
02-22-2015, 21:11
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم بعد التحيه موضوع مميز ورائع

تسلم ايدك على الشرح المميز واكيد محدش بيتعلم بسهوله اخى الكريم وان شاء الله تتعلم من ده ومتعملهوش تانى

shihab
02-24-2015, 09:06
اهـــــــــــــــــــــــ لا اخـــــــــــــــــــي
لازم يكون درس لينا عشان منفتحش اكثر من حساب
الموضوع المميز
اتمنى الاستفادة للجميع .. وجزاك الله خيرا

faroukbadr8051
02-24-2015, 09:43
مشكور على الحوار المميز وعلى هذة المعلومات المفيدة جدا وبالفعل انا استفدت منها الكثيرواتمنا الجميع يستفيد الفوركس هو المستقبل القادم زود استثمارك من خلاله واتعلم كيفيه تحقيق الاحلام من خلال المنتدى انستا لاقوى فى اسيا الذى ئعطى كل شئ للتالق من خلاله

amgadgalal5739
02-24-2015, 10:44
انا لا افهم شىء من ذلك ونصيحه منى اخى ان تقوم بفتح حساب واحد فقط فى المنتدى العربى والذى من خلاله يمكن ان تحصل على البونص التى من خلالها ان تقوم بالتداول على شركه انستا فوركس
وعلى ذلك من الهام ان تختار المفيد لك

xwolf806
02-25-2015, 11:32
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخوتي واحبتي في الله شكرآ لكم جدآ علي ما قدمتم من معلومات في غايه
الاهميه والافاده والربح والي الافضل بأذن الله وفي مزيد من التقدم للجميع

aymanso
02-25-2015, 11:39
السلام عليكم اخى شكرا على هذا الموضوع الذى يستفيد منة كل الموجودين فى هذا المنتدى سواء كان المبتداء او التاجر ذو الخبرة حيث يجب للكل ان يستمر فى القراءة وفهم المواضيع الجديدة باستمرار حتى يقدر ان يفهم سوق الفوركس ونتمنى منك ومن الاعضاء المزيد من المواضيع التى توضح الفوركس بطريقة تسهل للكل ان يفهمة وبالتوفيق للجميع

LOTFIHSE
02-26-2015, 13:11
انا اول مره اعرف ان ممكن تعمل كذا حساب انيستا يستلموا بونص بحساب منتدي واحد ولكن مدام طلع مخالف يبقي بلاش منه وللعلم الحساب اللي بيتمرجن مبيبقاش عليه ديون للشركه
تحياتي ,,,,

hamadasaeed2050
02-26-2015, 18:49
شكرا لك على الموضوع الجميل والمفيد

و هذا جد مهم لاخواننا المبتدئين فى المنتدى
وفي انتظار جديدك الأروع والمميز

ولك مني أجمل التحيات

وكل التوفيق لك يا رب

kokou
03-02-2015, 11:00

Rebellious soul
03-02-2015, 11:15
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة ......... جزاك اله خير على المجهود والسؤال
اعتقد التركيز فى حساب واحدة مع البر وعدم الاستعجال افضل مايكون للمتاجر

ismaiel
03-05-2015, 03:30
اولا بارك الله لك علي المعلومات القيمة و النصائح المفيدة
ثانيا :هو ليه بنفتح حساب علي منتدي تاني اصلا و انا فعلا شفت ناس كتير بتعمل كده بس مش فاهم ليه الكلام ده لو المنتدي هنا عامل حد معين من للمشاركات في اليوم الواحد ..
و لو حتي المنتدي التاني بيعطي 0.3 زي ما الاخوة بيقولوه ده برده مش مبرر كفاية انك في منتدي عربي هنا
ثالثا : مع قبول فاثق الاحترام و التقدير

احمد محمد عبد الصبور
03-05-2015, 04:38

---------- Post added at 01:38 AM ---------- Previous post was at 01:26 AM ----------

مشكور اخى الكريم على الموضوع وعلى هذة المعلومات المفيدة جدا وبالفعل اخى انا استفدت منها الكثير وننتظر المزيد وبالتوفيق للجميع

Yara1
03-06-2015, 01:24
بالطبع الحركة التصحيحية لابد من الانتباه لها وترقبها ولا تتبع السعر من اول ارتداد بل انتظر التصحيح وبالتوفيق للكل

احمد محمد عبد الصبور
03-09-2015, 17:34
السلام عليكم و رحمة الله

---------- Post added 03-09-2015 at 02:34 PM ---------- Previous post was 03-08-2015 at 10:56 PM ----------

• الـــشـــراء مـــن الـــقــيــعــان و الـــبــيــع مــن الــقــمــم •
• لا تذهب للسعر دع السعر ياتى اليك فان اتاك السعر اذن فانت فى الطريق الصحيح و اذا لم يأتيك اذا فالسعر ابتعد و زالت عنك الخسارة او رزق لم يقدره الله لك •
• ادارة رأس المال هو اكسير الحياه...هو نبض قلب حسابك فاذا توقف مات حسابك •

Audy1
03-11-2015, 14:19
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم لبونص كل شهر من المنتدي علي حساب مختلف لاني دايما كنت بخسر و في النهاية كسبت فعلا ارباح لان طبعا كل مره بنخسر فيها بنتعلم فيها و لما حققت ارباح حققت

عاشق الفوركس
03-12-2015, 02:14
السـلام عليكـم ورحـمــة الله تعالى وبركاته , اخـي الكـريـم ..مشكور على الطرح وعلى النصيحة القيمةة امل ان نراك في شروحات اخرى ان شاء الله

user_21
03-12-2015, 03:10
انا فعلا سمعت فعلا بهذه الفكرة وخصوصا مع المنتدى الهندي الذي يقال انه يقدم بونص ب 0.3 دولار وهو مغر فعلا ولكني بصراحة لم اعمل به ولم اجربه ، شكرا جزيلا اخي على الموضوع وبالتوفيق للجميع

RomanyMoreed
03-14-2015, 13:32
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

حضرتك لما تيجي تخسر البونص مش بتطالب بانك تعوض البونص عشان تسحب لا طول ما الشهر عدي مش هتحتاج تعوض اي بونص

Mohamed Morsy
03-14-2015, 23:17
جزاك الله خـيرا اخى الكريم اتمنا من بقية الاخوة الكرام
و خاصة المبتدئين الانتباه لهذا الامر او تعدد الحـسابات
تحياتي ...

مامون سباعنة
03-15-2015, 01:33
تحية طيبة لجميع اخواني ::::
بسم الله الرحمن الرحيم
اشكرك اخي الفاضل على نصيحتك .. صرااحة اخي انا لا احبذ بفتح عدة حسااباات لان ذلك يسبب تستت
اتمنى لك دوام التوفيق والنجاح انت وجميع اخزاني الاعزاء
تقبل مروري عزيزي .........

zahra77
03-18-2015, 16:55

popa2015
03-27-2015, 18:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى الكريم على الموضوع رائع الذى افادنا
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

lolo2012
03-27-2015, 18:59
على اكتر من حساب
ما اغلبنا بيعمل كده

mostafa abdalla
03-27-2015, 18:59

nassr15
03-27-2015, 19:12
فعلا أخي الكريم من أهم قوانين الشركه هي عدم تعدد الحسابات الخاصه بشخص واحد وشكرا لك علي مشاركتك وتجذيرك لنا

yarasalah
03-27-2015, 23:41
السلام عليكم و رحمة الله

ramy00
03-28-2015, 00:28
شكرا للنصيحة ياا خي الكريم وطبعا التسجيل في منتدي اخر مخالف ويحرمك من البونص ودا طبعا لازم نخلي الجميع منه وسيجبوا حجساب واحد فقط وبالتوفيق للجميع

om omar20155
03-28-2015, 00:46
لازم يبقى فى تقسيم للوقت للردود

وعمل عدد كل يوم للردود تقوم به

وممكن حل اخر الا وهو

أن تودع مال في حسابك على انستا

وبالتوفيق

deyaa24
03-28-2015, 01:48
الافضل نه يكون لدى التاجر حسب ويبج ان يكن فة خبرة فى التعام مع الصفقت الكبيرة
واكدي التداول فى الصفقات فى الحسابات المتعدة سوف يكون فية ربح عالى جدا زلمن يجب انه يكون فية خبرة

nabilll
03-28-2015, 12:31
استوب لوز يبقى من قبل ما تبتدى الصفقة
من الاول علشان السعر مايعكسش عليك ولو عايز تغيرة بعد الدخول دوس على كلمة تيك بورفت
او استوب لوز عند سعر الصفقة تحت وعدل براحتك بالتوفيق

Koumedaym
03-28-2015, 16:05
بسم الله الرحمان الرحيم
مشكور اخي الكريم على النصائح
التي قدمتها . بارك الله فيك اخي

ramy00
03-30-2015, 15:56

imadoxx
03-30-2015, 16:00
شكرا اخي على هذه المعلومات القيمة واتمنى تجنب مخالفة قوانين لكي يضيع جهد ووقت هباءا بالتوفيق لجميع المسلمين :ok::ok:

ramy00
03-30-2015, 16:00
على اكتر من حساب
ما اغلبنا بيعمل كده

remas
03-30-2015, 18:35
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
الالتزام والاداره السليمه لراس المال اساس اى نجاح

lamine01258
03-30-2015, 22:15
موضوع جمييل و نصيحة رائعة شكرا
لك اخي الكريم
على هدا المجهود الرائع بالتوفيق لك
و للجميع تقبل مروري

طريق النجاح
03-30-2015, 23:22
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق الالتزام والاداره السليمه لراس المال اساس اى نجاح
طبعا اخي يجب ان يكون لديك حساب واحد في انستا وحساب واحد في المنتدي اعتقد غير كدة يبقي احنا بننصب عليى انستا :)

اسلام سمسم
03-31-2015, 10:02
اهلا وسهلا بك اخي الكريم نعم انا سمعت فعلا بهذه الفكرة وخصوصا مع المنتدى الهندي الذي يقال انه يقدم بونص ب 0.3 دولار وهو مغر فعلا ولكني بصراحة لم اعمل به ولم اجربه ، شكرا جزيلا اخي على الموضوع وبالتوفيق للجميع وشكرا

Nabil Wagdy
04-04-2015, 13:56
السلام عليكم
استوب لوز يبقى من قبل ما تبتدى الصفقة من الاول علشان السعر مايعكسش عليك ولو عايز تغيرة بعد الدخول
دوس على كلمة تيك بورفت او استوب لوز من يكون عند سعر الصفقة تحت وعدل براحتك بالتوفيق

aboubakr el ayach
04-07-2015, 12:47
شكرا لك على هذه النصائح القيمة و المفيدة، و نتمنى من الإخوة الأعزاء أخذ الحيطة و الحذر في مثل هذه المسائل الحساسة! فلا تحاول فقتح أي حساب آخر دون حسابك الأصلي لا في المنتدى و لا في الشركة! و المصيبة في هذا كله هو أن تجهل خطورة ذلك! فتجدك تحقق أرباحا جيدة و لكن تتفاجئ في الأخير بأن تلك الأرباح لا يمكنك سحبها أو لا يمكنك الاستفادة من حسابك الأصلي.

خيرالدين مهدي
04-08-2015, 01:47
السلام عليكم و رحمة الله

العبرة من ده كله : حاول يكون عندك حساب واحد فقط في الشركة و حساب واحدج فقط في المنتدي و اشتغل عليهم حتي لو مديون في 1000 دولار استمر عليهم و لما مستواك هيتحسن هتقدر بعد كدا تعوض الاموال او انك هتفتح حساب جديد يكون للارباح ولكن هتريح شهر من غير ما اي بونص يوصلك !!................................................ .........اااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااا
.................................................. .................................................. .................................................. ...............................................

waelmma
04-08-2015, 10:00
;):(:( كلنا نعرف اخى الكريم ان ممنوع انك تشترك فى اكثر من منتدى
مسموح لك فقط بمنتدى واحد تشترك فيه وتربطه بانستا

tefa.brave
04-08-2015, 10:27
بسم الله الرحمن الرحيم
وبه نستعين والصلاة على اشرف المرسلين سيدنا محمد صلى الله عيه وسلم سيد الخلق اجماعين اما بعد
فعلا كلامك جميل يا اخى ومعلومة مفيدة جدا وجديدة شكرا على هذه المعلومةجزاك الله علما ينتفع به وتنفع به الناس وشكرا

mohamed12345
04-08-2015, 23:41
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد اخى الفاضل من خلال موضوعك يتبين ان حضرتك مشترك بالمنتدى منذ فترة وبالتالى هناك نقطة خاطئة بالموضوع ان اى عضو غير مطالب بتعويض الخسائر اذا تعرض للمارجن كول

Schams
04-08-2015, 23:42
ي على هذا الموضوع المفيد من جميع النواحي منها التعليقات و المعلومات البسيطة الموصلة الى معلومات اكبر و مهمة في هذا المجال
ننتظر المزيد من معلوماتك و موضوعواتك
تحياتي لك و تقبل مروري

moustafaforex
04-08-2015, 23:58
اخى الفاضل من خلال موضوعك يتبين ان حضرتك مشترك بالمنتدى منذ فترة
وبالتالى هناك نقطة خاطئة بالموضوع

مصراوى
04-09-2015, 00:06
بالفعل اخى الفاضل نصائح ممتازة جدا ولابد من العمل بها حتى نتمكن من الاستمرار فى هذا العمل والربح من خالة وبالتوفيق للجميع