PDA

View Full Version : سؤال

forexnizar
09-25-2014, 00:53
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، اخواني اعضاء المنتدى الكرام منتدى فوركس العرب ، اريد ان اسألكم سؤالا و ارجو ان لا تبخلو عليا بالاجابة .
ما المقصود بصفقة تداول Transaction ؟؟

shoshotamer
09-25-2014, 01:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته,,
اخى موضوعاتك من افضل الموضوعات التى تتواجد داخل المنتدى انا عن نفسى بحب شغلك كله
وبرغم انى مبتدىء الا انا افهم بعض الاشياء وفى انتظار موضوعات اخرى
وشكرا ياعزيزى واتمنالك التوفيق

ahmedf23
09-25-2014, 01:15
الســــــلام عليكم ورحمة الله
لم أسمع به من قبل هذا المصطلح
على العموم سيفيدك أعضاءنا ان شاء الله
بالتوفيق لك أخي و انصحك بالابتعاد عن التعقيد و ترك الامور يسيرة

الشاعر
09-25-2014, 01:57
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخوتي واحبتي في الله شكرآ لكم جدآ علي ما قدمتم من معلومات وافاده للجميع والي الافضل دائمآ وفيتقدم بأذن الله

a7med84
09-25-2014, 02:58
الصفقات فى السوق هى ان يكون هناك بيعة عمله مقابل شراء الاخرى او العكس

فى التداول فى هذا لسوق على شكل ازواج

gehad87
11-29-2014, 15:01
صفقة التداول هي امر بيع او شراء في السوق التاجر بيفتحها من خلال برنامج التداول اللي شركة الوساطة بتوفرهولك
ومش ده السؤال العويص اللي مصعب الدنيا يعني المرفروض لو انت قريت اي حاجة في الفوركس هتبقا فاهم يعني ايه تداول
ويعني ايه صفقات

snnaky
01-08-2016, 15:51
مش عارف يعنى اية صفقة تداول
طب لما انت مش عارف يعنى اية صفقة تداول منتظر اية
طب ان شاء الله انت ناوى تعمل كام الف موضوع على كل كلمة وحرف
طب احنا بصراحة قرفنا انا وكل اعضاء المنتدى المحترمين من ام الموضوعات المستهلكة بتاعتك دى

douerapark
01-08-2016, 15:57
اِتِّجار ؛ إتّفاق ؛ إتّفاقِيّة ؛ إسْتِدْعاء ؛ بَيْعَة ؛ تَعَاطٍ ؛ تَعَامُل ؛ تِجَارَة ؛ صَفْقَة ؛ مُتَاجَرَة ؛ مُرَاجَعة ؛ مُعَامَلَةتَعَامُل ؛ مُعَامَلَة.............................. ..................................................

katreenaziz
01-19-2016, 22:04
اظن ان دا موضوع مش محتاج سؤال صفقة تداول هى صفقة الى بتدخلها اذا كانت بيع او شراء بهدف الرح من فارق السعر اظن انك امامك شوط طويل فى التعليم وبلتوفيق