PDA

View Full Version : جديد فى المنتدى

Pages : [1] 2 3

MohamedMagdy
10-14-2014, 15:29
السلام عليكم انا جديد فى المنتدى فوركس العرب ولا اعرف ماذا افعل اريد ان اكون محترف فى هذا المجال هل يمكن ان يساعدنى احد كيفيه الربح والتعامل مع الفوركس
وشكرا جدا ليكم جميعا ان شاء الله على تفاعلكم فى هذا المنتدى الرائع

مصطفى حمدان
10-14-2014, 22:14
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل علشان تكون محترف فى سوق الفوركس يبقى لازم تتعلم جيداويكون عندك صبر لان الموضوع محتاج وقت واصرار على المواصلة والله الموفق للجميع

ynwa1892
10-19-2014, 02:40
السلام اخي انصحك نصيحة واحدة افتح حساب تجريبي وادخل القسم التعليمي للمنتدى واكتسب الخبرة منه وجرب الاستراتجيات التي فيه على الديمو وانتقي الاستراتجية الفعالة
وفقك الله

payza
10-19-2014, 07:57
تكون محترف بالتعلم يا غالي لذا انت تتحمل المسئولية وحدك في التعلم والاجتارف وكل ما نساعدك به هو التوجه للقسم التعليمي للتعلم او البحث في اليوتيوب عن اساسيات التجارة في الفوركس .......

ilyes chaieb
10-19-2014, 19:53
الاحتراف يأتى من خلال التعلم
و التعلم يحتاج لصبر و جهد في البحث عن المعلومة
و ان شاء الله كل حاجة موجودة بالقسم التعليميى للمنتدى
و انصحك بالتدرب جيدا على الحساب الديمو

محمد عز الدين عيد خضري
10-19-2014, 19:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
اذهب الي القسم التعليمي في اسرع وقت وستجد كل ما تريد لكي تكون خبير ثم افتح حساب تجريبي واتعلم ونقولك بعد كدا الف مبروك يا خبيير
اتمني لك التوفيق
تحياتي

balou
10-20-2014, 19:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي احتراف بدو تتدريب و تعلم و
عمل تمرين و صبر وعدم اليأس

اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال

محمود مرعى
10-20-2014, 21:06
السلام عليكم انا جديد فى المنتدى فوركس العرب ولا اعرف ماذا افعل اريد ان اكون محترف فى هذا المجال هل يمكن ان يساعدنى احد كيفيه الربح والتعامل مع الفوركس

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته يا اخى محمد وان شاء الله يكون المنتدى عائد اليك بالنفع والمعرفة ان شاء الله وعلشان تكون محترف يا اخى الفاضل لازم تكون عارف
كل اساسيات الفوركس وطبعا انتى مش هتعرف الاساسيات الا من خلال انك تدخل على القسم التعليمى عندنا فى المنتدى وان شاء الله تلاقى كل حاجة موجودة وربنا معاك

aminoos
10-20-2014, 21:19
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل علشان تكون محترف فى سوق الفوركس يبقى لازم تتعلم جيداويكون عندك صبر لان الموضوع محتاج وقت واصرار على المواصلة والله الموفق للجميع

السلام اخي انصحك نصيحة واحدة افتح حساب تجريبي وادخل القسم التعليمي للمنتدى واكتسب الخبرة منه وجرب الاستراتجيات التي فيه على الديمو وانتقي الاستراتجية الفعالة و ان شاء الله كل حاجة موجودة بالقسم التعليميى للمنتدى

antonioforex
10-21-2014, 00:56
السلام عليكم
مرحبا بك معنا اخي في المنتدى يمكنك ان تتوجه للقسم التعليمي في المنتدى و ستجد
هناك فيديوهات جيدة تساعدك في تعلمك هدا المجال.

Jek_So
10-21-2014, 01:00
مرحبا لك اخي وبكل الاعضاء الجدد في المنتدى ان شاء الله تفيد وتستفيد معنا بالخبرة والمعلومات
وبالبونص كذلك واي استفسار لا تتردد في طرحه فكلنا هنا من اجل افادة بعضنا البعص ان شاء الله

محمد السيد محمد
10-21-2014, 01:14
معذرة اخي العزيز .. ارى بدلا من الاجابة على كل هذه الاسئلة , ولا سيما وانها تحتاج الى شرح يطول ولايكفي فيه مجرد رد في سطرين .. ان تنتقل مباشرة الى القسم التعليمي بالمنتدي والاطلاع على الموضوعات المثبتة فيه وستجد فيه كل الاجابات على اسئلتك .. واخيرا اتمنى لك التوفيق

mida2014
10-21-2014, 01:34
السلام عليكم اخي ومرحبا بك معنى اولا جب عليك الدهاب الى الاقسام التعلمية لكي تستفيد منها ثم اجمع البونص وانت تتعلم في نفس الوقت
ولاتنسى ان تعمل حساب تدريبي كي تتقن عملية التداول على العمولات

abdelrazek hassan
10-21-2014, 11:09
اخي اول خطوه لام تعملها هي زياره القسم التعلمي في المنتدي ومن خلاله يمكنك متايعه الشروحات والفيديوهات حتي تنمي قدراتك ومن ثم يمكنك عمل حساب تجريبي للتعلم عليه مع المشاركه في المنتدي لتكسب البوينص

payza
10-21-2014, 14:14
الديمو يا غالي هو الافضل للتعم عليه كل جديد حتي تصل الي مستوي الاحتراف باذن الله بس كل حاجة في الدنيا عايزة مجهود وتعب وبالتوفيق ..........

hamza el
10-22-2014, 13:16
اخي العزيز و الكريم لكي تصبح محترف في هذا المجال يلزمك العمل الجاد و تعلم
و يلزمك الوقت لا يقل عن عامين تقريبا لكي تقول انا الان استطيع ان ادخل هذا السوق و اتداول فيه بكل جرئة
و سامحني اذا كنت قد اصبتك بالاحباط و لكن هذه هي الحقيقة الفوركس ليس جنة بل هو صعب كاي عمل اخر

BYE
10-22-2014, 13:17
اهلا وسهلا بك في منتدي فوركس العرب عليك الدهاب الى الاقسام التعلمية لكي تستفيد منها ثم اجمع البونص وشكراً والي الافضل بأذن الله

mohamed bnali
10-22-2014, 13:58
السام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اهلا وسهلا بك العضو الجديد وكلنا جدد ومبتدئين
ستجد في منتدانى فركس العرب كل التسهيلات والتعلم ولكن الانضاباط والتمسك بقوانينه
وستجد في اعضائه كامل المساعدة
ادخل وافتح حساب تجريبي وتداول عليه وخد بنصا عن كل رد لمدة شهر تجد عندك محفظة مالية لا يستهان بها
ولكن اطلب اولا المعارف ولا تطلب الاموال في اول مرة وادا فتح الله عليك ونلت الخبرة والتجربة والدربة ما يجعلك تفتح حسابا خر في انستا وتفعله مع المنتدى وينتقل لك البنص في كل 10 ايم الاوائل من كل شهر
فالحساب افتراضي والاموال افتراضية هي لك ولا احد يجادلك فيها والغاية من كل دلك ان تخبر وتجرب حتى تستطيع ان تفتح حساب حقيقي باموال حقيقية الربح لك والخسارة عليك انداك بلغت درجة المتداول
والله يوفقك

omar111
10-22-2014, 14:25
كي تصبح خبير عليك بدورات الفوركس التعليميه فهي مفيده جدا للمبتدئين والخبراء ايضا ومفيده للكل وهناك الكثير منها ومجانيه 100% انصحك بها

ifs
10-22-2014, 23:31
بسم الله الرحمان الرحيم
اخي ان اردت ان تبدا بجدية عليك بلفيديوهات في القسم التعليمي و ركز على الاساسيات تقبل مروري والسلام عليكم

amermazzen
10-23-2014, 16:19
السلام عليكم الله أخي الكريم الاحتراف يأتى من خلال التعلم و التعلم يحتاج لصبر و جهد في البحث عن المعلومة خاصة عن طريق التعلم الجيد وكسب الخبرة التي تساعد في المتاجرة الحقيقية خاصة عن طريق الحساب التجريبي الذي يعتبر بوابة التاجر في التعلم وكسب الخبرة الكافية.

mayali
10-23-2014, 16:43
كبداية عليك التعلم من القسم التعليمى الخاص بالمبتدئين هنا
و ده حيساعدك كتير على البدا فى المعرفه عن هذا المجال
و مع الوقت حتكتسب الخبره اللازم اللى حتجحتجها للتداول
و اكيد طبعا بعد ما تكتسب جزء من الخبره من خلال التجربه من الحساب التجريبى ديمو

بشير حمدان
10-23-2014, 16:45
السلام عليكم
منور المنتدى يا اخى الان وفقط عليك التركيز فى التعلم وكيفيه المضاربه ولا تشغل بالك بالارباح فهذا الامر يحتاج الى بعض الوقت . جمع البونص وركز فى التعليم ..

ahmedplus
10-23-2014, 16:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الحبيب فى الله
جزاك الله خيرا على مشاركاتك زاتمنى لك التوفيق والنجاح واتنمى لك دوام الصحه والعافيه واتمنى ايضا ان تتقبل مرورى الكريم
يوجد هنا فى المنتدى قسم للتعلم

ramdani
10-23-2014, 17:22
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخي الكريم لكل جديد فى المنتدى فوركس العرب انصحك بالبدء في حساب ديمو

Ahmed2020eg
10-23-2014, 17:37

lyes1977
10-23-2014, 17:58
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اهلا وسهلا ومرحبا بك معنا اخي الكريم في المنتدى الكريم طبعا انصحك مباشرة ان تتوجه للقسم التعليمي في المنتدى و ستجد هناك الكثير من الدروس والكتب وبعض الفيديوهات التعليمية الجيدة ، تقبل مروري اخي الكريم واتمنى لك التوفيق

balou
10-23-2014, 18:18
يجب التعلم و تدريب مستمر
تصبح محترفا واصرار من ربح من هذا المجال

اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال

Wassa04
10-23-2014, 19:01
مرحبا اخي الكريم اكييد بنساعدك في دلك فنحن في
المنتدى هده هي مهمتنا اولا عليك بمراجعة القسم التعليمي للمنتدى

karam22
10-23-2014, 20:01
كل الجدد يبحثون عن الفهم الكل يبدا بالكتب بالتدريج من السهل الي الاصعب والفيديوهات من الاسهل الي الاصعب وهكذا الي ان تصل لمرحلة الحساب التجريبي الذي تجرب فيه كل ما تعلمته

ProForex
10-24-2014, 19:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخي الكريم لكي تكون محترف في هدا المجال عليك أن تتعلم أساسيات الفوركس وان تبدل جهد كبير

tawfik1995
10-24-2014, 19:59
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخي العزيز انا انصحك بالصبر فإن صبر مفتاح الفرج و انصحك ايضا اخي باإستماع إلى الفيديوهات و قراءة الكتب و بالتوفيق إنشاء الله و تقبل مروري و شكرا

noureddineb
10-24-2014, 20:03
اعتقد انه يجب عليك البدء في قراءة الكتب ومشاهدة الفيديوهات والتعلم في حساب تجريبي
اسال الله لي ولكم التوفيق

vito 90
10-24-2014, 20:14
وعليكم السلام
أنصحك أن تتعلم المتاجرة من المنتدي و ستجد فيه العديد من المواضيع المفيدة, و في نفس الوقت تقوم بجمع البونص لتكتسب منه الخبرة خطوة بخطوة

forexabdo2014
10-24-2014, 20:21
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
بكم اعضاء المنتدى الكرام
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى إن شاء الله

adil17
10-24-2014, 20:24
اخي الكريم مرحبا بك ان شاء الله تفيد و تستفيد و انصحك ان تذهب الى القسم التعليمي هنا في المنتدى و تتعلم فيه ستجد كل ما يتعلق بالفوركس

arabien
10-24-2014, 20:25
أخي أنصحك بمتابعة
كورسات والفيديوهات التعليمية في قسم التعلم .
ستجد ما يكفيك إنشاء الله .

ام زياد
10-24-2014, 20:27
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اخى الفاضل الاحتراف يأتى من خلال التعلم
و ان شاء الله كل حاجة موجودة بالقسم التعليميى للمنتدى او جوجل او اليوتيوب وايضا انصحك بالتجربه على الحساب الديمو وبالتوفيق باذن الله

abdelhak redouane
10-24-2014, 21:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الاستفسار بما انك جديد في المنتدى لابد لك من التعلم الكثير والعمل على ايجاد استراتيجية ملائمة للعمل بها في التداول بالاضافة الى التعلم الكثير على الحساب التجريبي الديمو
بالتوفيق للجميع

ahmedplus
10-24-2014, 21:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الحبيب فى الله
اتمنى لك دوام الصحه والعافيه واتمنى ان تكون بخير دائما واتمنى ان تتقبل مرورى الكريم واتمنى من الله ان يجل جميع مشاركاتك معنا فى هذه المنتدى فى ميزان حسناتك ان شاء الله
ويوجد قسم للتعلم فى المنتدى

eslamsallam
10-24-2014, 21:38
لاحتراف يأتى من خلال التعلم

---------- Post added at 08:38 PM ---------- Previous post was at 08:31 PM ----------

معاذ123
10-24-2014, 22:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
هناك أماكن خاصة لتعليم للفوركس والأحترافيه
مع خالص تحياتي لك بالتوفيق ...

eslamsallam
10-24-2014, 22:13

hichamhiya
10-24-2014, 22:19
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته جمييييل جدااا موضوعك هدا و أشجعك على هدا الجهد الرائع ونحن في انتضار الجديد منك أخي الفضيل الكريم

eslamsallam
10-24-2014, 22:51
لاحتراف يأتى من خلال التعلم

fte2020
10-28-2014, 17:40
السلام عليكم الله أخي الكريم الاحتراف يأتى من خلال التعلم و التعلم يحتاج لصبر و جهد في البحث عن المعلومة خاصة عن طريق التعلم الجيد وكسب الخبرة التي تساعد في المتاجرة الحقيقية خاصة عن طريق الحساب التجريبي الذي يعتبر بوابة التاجر في التعلم وكسب الخبرة الكافية.

talal alsaleh
10-28-2014, 17:42
مرحبا بك عزيزي في الفوركس واتمنى ان تكون من الرابحين
وقول لك

اذهب الي القسم التعليمي في اسرع وقت وستجد كل ما تريد لكي تكون خبير ثم افتح حساب تجريبي واتعلم ونقولك بعد كدا الف مبروك يا خبييراتمني لك التوفيق
والله ولي التوفيق والنجاح
وشكراً لكم

hassene
10-28-2014, 18:35
من خلال التعلم و التعلم يحتاج لصبر و جهد في البحث عن المعلومة خاصة عن طريق التعلم, القسم
التعليمي في اسرع وقت وستجد كل ما تريد لكي تكون خبير ثم افتح حساب تجريبي

a7med84
10-29-2014, 03:41
اهلا بك اخى الكريم معنا هنا فى المنتدى وعموما اخى الكريم االقسم التعليمى

هو الافضل لك بما انك مبتدئ وخلى الردود بتاعتك هناك وبالتوفيق لك

yousefali
10-29-2014, 03:49
اولا مرحبا بك فى عالم الفوركس الجميل جدا والشيق وعليك ان تقرا الكثير عن هذا المجا وان تشاهد الفديهوات وان تطور من نفسك وان تزيد من مهارتك جيد جدا وان اريدك ان تحاول مره واثنين وعشه فى الحساب التجريبى واعتقد انك سوف تتعلم منه الكثير بجانك هذا المنتدى الرائع الشيق

jojo4
10-29-2014, 05:20
الخبرة لن تجيدها بالساهل او من خلال شرح احدهم لك يجب عليك ان تسعى وراء حلمك يعنى تتعلم بنفسك تدور فى المنتديات تعمل بحث فى المواقع المختلفه تشتغل على حساب تجريبى هذة الاشياء هى من سترفع من شانك وستجعلك خبير فى عالم الفوركس وبالتوفيق

h.nader
10-29-2014, 05:54
تعلم اخى الكثير عن الفوركس عن طريق طبعا هذا المنتدى الرائع وايضا عن طريق الفديوهات التى تراها عن الفوركس وايضا عن طريق الكتب الفوركس ولا تنسى ان تحاول وان تجرب فى الحساب الوهمى او التجربى فى الفوركس من هنا تسطيع ان تتعلم او تجمع معلومات قد تفيد شكرا لك

hnader33
10-29-2014, 06:08
لن يستطيع احد من اخواننا المتدواليين ان يفيدك حتى لو قدم ليك الكثير من النصائح (مع احترامى للجميع) لكن هذا يعتمد عليك وعلى مجهودك فى تعلم الفوركس كل ما تحتاج اليه ان تلم بالكثير من المعلومات فى عالم الفوركس وتتعلم من الفيديوهات الموجودة فى مواقع البحث ثم تتدرب عملى عن طريق حسابك التجريبى وهو اقرب شيء سيجعلك تكتسب خبرة سريعه فى الفوركس .. حظ سعيد

hassene
10-29-2014, 06:32
التعلم الجيد وكسب الخبرة التي تساعد في المتاجرة الحقيقية, التعلم
و تدريب مستمر تصبح محترفا واصرار من ربح

محمد ميدو
10-29-2014, 10:26
السلام عليكم ورحمة الله بركاته
ادخل القسم التعليمى اخى الكريم وابدأ اتعلم هتستفاد جدا وشوف الفيديوهات وان شاء الله هتجيب نتيجة كويسة بالتوفيق ان شاء الله
تحياتى للجميع

remas
10-29-2014, 13:49
هو شىء جيد انك تسال اخى الكريم وطالما انه الاخوه اجابوك فالواجب عليك انك تاخذ بااجباتهم
يعنى اول شىء لازم تتعلم وتاخد الوقت الكافى للتعلم ثم تطبق على حساب تجريبى وتشوف

عبدالله محمد111
10-29-2014, 16:32
اشكرك بشدة علي طرح هذا الموضوع
المفيد الذي استفدنا منه واصحاب الردود
ايضا استفادنا منهم وبالتوفيق اخي

---------- Post added at 03:32 PM ---------- Previous post was at 03:31 PM ----------

اشكرك بشدة علي طرح هذا الموضوع
المفيد الذي استفدنا منه واصحاب الردود
ايضا استفادنا منهم وبالتوفيق اخي

أسماء نعناع
10-29-2014, 18:42
اذهب الي القسم التعليمي في اسرع وقت وستجد كل ما تريد لكي تكون خبير ثم افتح حساب تجريبي واتعلم ونقولك بعد كدا الف مبروك يا خبيير
اتمني لك التوفيق
تحياتي

algeria
10-30-2014, 23:15
أخي الكريم يمكنك أن تتعلم الفوركس و طرق الربح منه في القسم التعليمي للمنتدى
أرجوا ان أكون قد أفدتك وتقبل مروري وشكرا جزيﻻ لك

Ahmed Rami Ben Fradj
10-30-2014, 23:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..
أخي العزيز عليك أن تبحث عن دروس وفيديوهات وتطلع عليها حتى تصبح قدر على المتاجرة ..
بتوفيق للجميع

Murad
10-31-2014, 00:35
اعتقد ان هذا الفيديو سوف يكون مفيد بالنسبة لك باذن الله وخاصة اذا كنت مبتدئ في مجال الفوركس ولا تعرف اي شيء او من اين تبدأ تفضل يا أخي ادخل الي هذا الفيديو :)
https://www.youtube.com/watch?v=hPb29-AeHtk

romani youssef
10-31-2014, 00:37
اولا الذهب الى القسم التعلمى فى المنتدى فوركس مصر والبحث فى جوجل على الشرحات والفديوهات فى اليوتيوب وتدريب وبعد ذلك فتح الحساب التجريبى لتطبق ما تعلمتة فى الشرح وكمان هتلاقى كتب كثيرة جدا لتعليم

AYYOUB100
10-31-2014, 00:41
السلام عليكم ورحمة الله
أخي حسب شطارتك وصبرك في هذا السوق يجب أن تصبر عالى التعمل و لا تكون
متشائما دائما وراح تصل الى أهدافك فيه إن شاء الله

عبدالله محمد111
10-31-2014, 02:56
شكر لك اخي علي طرح هذا الموضوع الذي استفدنا منه
وان كان ردي لايفيد فانا اشكرك واشكر كل من رد ليعلم غير موفقين ان شاء الله

doola2020
10-31-2014, 11:00
نعم أخي أولا قم بتجميع البونص بالرد علي المواضيع الموجمودة هنا في منتدي فوركس العرب وبعد ذلك تعلم ما معني الفوركس وكيف تتداول فيه

gemi619
11-16-2014, 11:21
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخي الكريم لكل جديد فى المنتدى فوركس العرب انصحك بالبدء في حساب ديمو

haledgh
11-16-2014, 11:57
محدش هيقدر يفيدك فى الاول كده وانت لسه مبتدىء ..لازم تتعلم الاول الفوركس كويس جدا جدا ..وتقرا كتير عنه كتب وتشوف فيديوهات وتجرب بنفسك على الحساب التجريبى ..ولو فى شىء مش فاهمه ممكن تسال فيه هنا واى حد يساعدك ..لازم الاول تجتهد فى التعلم وتعتمد على نفسك ..وتدير صفقاتك بنفسك

gemi619
11-23-2014, 13:10

the one
11-23-2014, 13:20
بسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام على اشرف المرسلين
انصحك اخي العزيز بالتحليل الفني اكثر شيئ من اجل الوصول للاحتراف

messi19
11-23-2014, 13:35
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته. و مرحبا بك اخي الكريم

اشكرك على الموضوع و سوف اجيبك عن سؤالك اخي الكريم مرحبا بك عليك بالصبر اخي

omar223
11-23-2014, 13:39

benchou-ahfd
11-23-2014, 14:16
ان تصير محترفا هذا يتطلب الكثير من الوقت و الجهد و ليس فقط مساعدة الاصدقاء التي هي من العوامل الاساسية عليك بفتح حساب تجريبي و ايضا البدأ في البحث عن دروس سهلة و مبسطة توصل لك فكرة التداول و انطلق على بركة الله تعالى

abdofchcle
11-23-2014, 14:18
السلام عليكم و رحمة الله و تعال ىاخي الكريم مرحبااا بك اخي هدا العلم الدي لا نهاية له و شكراا على الموضوع و اجتهد لكي تجني

mor
11-23-2014, 15:45
نصيحة من اخت ليك لو كنت جديد في المنتدى
انصحك بالتدريب والتعليم الجيد وانصحك بامتلاك استراتيجية تداول قوي قبل ما تبدا العمل في سوق الفوركس

mooor
11-23-2014, 15:50
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي العزيز
لكي تكون محترف يجب عليك اكتساب الخبرات الجيدة و فهم السوق جيدا
و بالتوفيق و من نجاح الي اخر في الفوركس

hmadnahc
11-23-2014, 16:22
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اللهم علمنا ما ينفعنا و انفعنا بما علمتنا انك انت التواب الرحيم
انا انصحك بتتبع دورات ثم فتح حساب تجريبي لفهم التداول

alimohamed
11-23-2014, 16:50
اولا يجب عليك الذهاب الى الاقسام التعلمية لكي تستفيد منها ثم اجمع البونص وانت تتعلم في نفس الوقت ولاتنسى ان تعمل حساب تدريبي لكي تتقن عملية التداول على العمولات

8150017
11-23-2014, 16:52
حضرتك بتطلب موضوع صعب انه يتشرح على المنتدى انصحك اخى اولا بقراءة كتاب عن الفوركس للتتعلم ما معناها وكيف تعمل وماهى مصطلحاتها وان شاء هتعرف منه ازاى تشتغل فى الفوركس

mohamed teama
11-23-2014, 17:00
اخى الكريم فى البداية لابد ان تتحاى بالصبر والجهد فالفوركس لن تتعلمه فى اسبوع
عليك البدء بالقسم التعليمى ومشاهدة فيديوهات عاى النت ثم تطبق اول باول على حساب تجريبى

marina
11-23-2014, 18:26
مرحبا لك اخي وبكل الاعضاء الجدد في المنتدى ان شاء الله تفيد وتستفيد معنا بالخبرة والمعلومات
وبالبونص كذلك واي استفسار لا تتردد في طرحه فكلنا هنا من اجل افادة بعضنا البعص ان شاء الله

mida2014
11-23-2014, 18:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي بما انك جديد في سوق الفوركس انصحك ان تتجه الى الاقسام التعليمية في المنتدى لكي تفهم الفوركس
تقبل مروري اخي الكريم

esshazly
11-23-2014, 18:44
السلام عليكم ... انت ممكن تتوجة الي القسم التعليمي في المنتدي وان شاء الله القسم كويس جدا في التعليم اتمني منك الاستفادة الاقصي من الممنتدي ... بالتوفيق ان شاء الله في الدنيا والاخره تقبل تحياتي

downlaod4
11-24-2014, 01:13

allh
11-24-2014, 03:37
عليك بالتعلم الجيد اخىالكريم علشان تقدر تحقق الى انت عايزه وانشاء الله من خلال ايضا الحساب التجريبى هتقدر انك توصل الى الكثير من المهام المهمه الى هتقدر انها تفيدكبشكل كبير شكرا لك اخى الكريم وتقبل تحياتى لك

kimo.san
11-24-2014, 03:57
اخى الكريم كلنا اخوه ولازم نساعد بعض طبعا بص اخى الكريم اولا لازم تبقا عندك الخبهر والمهاره الكافيه لكى تستطيع ان تعمل بشكل قوى فى الفوركس وان دا هيبقا نتيجه الى الكثير من التجارب الى لازم تبقا عندك بصوهر كويسه وبالتوفيق

marina
11-24-2014, 10:51
كبداية عليك التعلم من القسم التعليمى الخاص بالمبتدئين هنا
و ده حيساعدك كتير على البدا فى المعرفه عن هذا المجال

bibou
11-28-2014, 11:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي بما انك جديد في سوق الفوركس انصحك ان تتجه الى الاقسام التعليمية في المنتدى لكي تفهم الفوركس
تقبل مروري اخي الكريم

soso11as
11-28-2014, 11:50
السلام عليكم فوركس هو سوق تبادل العملات الاجنبية وبالقراءة الكثيرة ومشاهدت الفيديوهات وعمل حساب تجريبى لمتاجرة عليه وعمل استراتيجية والتحليل الفنى برسم الترند والدعم والمقاومة والاشترك فى المنتدى والاستفادة من راى الاعضاء وافادة الاعضاء بريك والله الموفق

magedaly
11-28-2014, 11:56
بما انك جديد ومبتدىء فى مجال الفوركس فيوجد الكثير من النصائح التى من خلالها يمكنك انة تصبح محترف بدايه من المفترض ان يكون لديك استراتيجيه تقوم بالتداول من خلالها تعتمد على التحليل الفنى والتقنى للشارت من خطوط دعم ومقاومه وخط الترند وكذلك متابعه الاخبار الاقتصاديه لحظه بلحظه

ramdani
11-28-2014, 12:10
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته اما بعد اخي الكريم كيفيه الربح والتعامل مع الفوركس تحتاج وقت للتعلم و الخبرة

mela
11-28-2014, 12:18

alimohamed
11-28-2014, 15:17
التعلم يحتاج لصبر و جهد في البحث عن المعلومة خاصة عن طريق التعلم, القسم التعليمي في اسرع وقت وستجد كل ما تريد لكي تكون خبير ثم افتح حساب تجريبي

Ahmed2020eg
11-28-2014, 15:37
السلام اخي انصحك نصيحة واحدة افتح حساب تجريبي وادخل القسم التعليمي للمنتدى واكتسب الخبرة منه وجرب الاستراتجيات التي فيه على الديمو وانتقي الاستراتجية الفعالة
وفقك الله

medo2013
11-28-2014, 15:39
انت جديد فى يبقى لازم تعمل الاول على العمل على الربح ولكن الاول لازم تدخل وتعمل على القسم التعليمى الجيد الذى تراعى عن طريقة التوجهات فى الفوركس وكيف الاتجاهات الجيدة والتى تعمل على المكسب

abdo zezo
11-28-2014, 15:41
اخي الكريم اولا يجب عليك متابعه الشروحات والفيديوهات الخاصه بتعليمالفوركس ع المنتدي في القسم التلعيمي ومن ثم فتح حساب تجريبي والمتابع هفي الردود حتي تسطتيع البدء في الحساب الحقيقي

retared10
11-28-2014, 16:05

السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة ، اخي الكريم
يجب فهم السوق جيدا و التحلي بالصبر و المثابرة
شكرا للمشاركة الرائعة و تقبل مروري

alikimo
11-28-2014, 16:13
اولا اهلا بك طبعا وانشاء اهله تبقا عضو كريم وتقدر انك تفيدنا كتيرو تفيد اى حد يقدر انه يطلب منك اى معلومه ونا حنا كمان نقدر نفيدك اولا الفوركس هو عليم سهل اوى تقدر ان انت تعلمه اخىى اكلريم فى اى وقت وتحت اى ظروف وان لازم تبقا متعلم الاساس ليه كويس اوى علشان تعرف تتاجر

ibrahim forex
11-28-2014, 16:32
بسم الله الرحمن الرحيم
انصحك نصيحة واحدة افتح حساب تجريبي وادخل القسم التعليمي للمنتدى واكتسب الخبرة منه وجرب الاستراتجيات
التي فيه على الديمو وانتقي الاستراتجية الفعالة و ان شاء الله كل حاجة موجودة بالقسم التعليميى للمنتدى
تقبل مرورى

retared10
11-28-2014, 16:34

السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة ، اخي الكريم
يجب متابعة الاخبار و العملات و متابعة الاقتصاد و الاخبار
شكرا للمشاركة الرائعة و تقبل مروري

rafik23
11-28-2014, 16:47
أنا لم أكن أشارك في موضوعك ألا لأقدم لك نصيحة أرى أنها هامة
تعلم أخي كل مايخص الفوركس من الأول ألى الأخر من ثم قم بتدوين كل الأخطاء اللتي قمت بها في التداول وتعلم منها
تقبل مروري شكرا لطرحك الموضوع القيم

ihab331
11-28-2014, 16:57
أخي الكريم لكي تكون محترف في مجال الفوركس عليك أن تتعلم دائما و ﻻ تيأس أبدا
أرجوا أن أكون قد أفدتك وتقبل مني أطيب التحيات و التمنيات بالنجاح

ahmed mahmoud abdelhady
11-28-2014, 16:58
تقبل مروري اخى الفاااضل

mida2014
11-28-2014, 17:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم انصحك ان تتعلم اولا وان تفتح حساب تجريبي تتداول عليه كي تكتسب خبرة تؤهلك لفتح حساب حقيقي
تقبل مروري اخي الكريم

eng_medhat
11-28-2014, 17:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته نعم اخى الكريم هناك الكثير من الشروحات للمبتدئين على موقع اليوتيوب تشرح كل شىء مثل الاساسيات وطريقة استخدام منصة التداول

OLSOPIDRO
11-30-2014, 17:46
اخي اختي سلام الله عليكم تكون محترف بالتعلم يا غالي لذا انت تتحمل المسئولية وحدك في التعلم والاجتارف وكل ما نساعدك به هو التوجه للقسم التعليمي للتعلم او البحث في اليوتيوب عن اساسيات التجارة في الفوركس وشكرا للموضوع

alis
11-30-2014, 19:03
اعتقد ان التعرفات الى بتبقا انت عايزها الى تبخص كل ما هو فى مجال الوفرك بيبقا فى خلال التجربه السليمه وان الترجبه دى هى الهتقدر تستفيد منها لك وبالتوفيق لك اخى الكريم شكرا للك وتقبل تحياتى شكرا اخى الكريم

amrs
11-30-2014, 19:45
اعتقد ان انت عليك بالتعلم من خلال الحلقات التلعيميه الى بتببقا فى المنتدى هنا ودا الى بقدر انه يديك الفرصه فى انك تعرف كل حاجه عن الفوركس اخى الكريم اعتقد اناه حاجه كويس هاوى ممكن اناه تفيدك بشكل كبير ف بالتوفيق لك اخى الكريم انشاء اله وتقبل احترامى

karimbattah
11-30-2014, 19:52
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى الفاضل على هذا الموضوع واتمنى ان يستفيد منه الاخوة
بالتوفيق للجميع
تقبل مرورى

mokhtarss
11-30-2014, 19:57
السلام عليكم ورحمة الله شوف يااخي الكريم اول شيء لكي
تتعلم تاخد فيديوهات تعليمية ومع الوقت مارسها في الحساب التجريبي

xdorex
12-01-2014, 14:34
اخي الكريم التعامل في سوق الفوركس لا يتحاج جهد كبير فقط يجب ات تتعلم وتكتسب الخبره اللازمه لدالك
لو كنت دكي ستتعلم بسرعه ان شاء الله حاول ان تبدأ مع الكتب

eslam88as
12-01-2014, 15:03
من الاشياء التى من المفترض التى لاتتحكم فيك اثناء التداول هى العاطفه ومنها الطمع الذى من الممكن ان يؤدى بك الى الخساره الكبيره اذا كان الطمع مسيطر عليك وكذلك الاستعجال على تحقيق الربح والمكسب ولكن يجب ان يكون لديك من الهدوء مايساعدك على الربح والمكسب وكذلك الاستراتيجيات التى تعتمد ليها من خط الترند والدعم والمقاومه

zeko220
12-01-2014, 15:05
الاحتراف يبدا ءمن خلال العلم المنتدى بيعطيك فرصة للتداول من خلال البونص ومن خلال التعلم عن طريق المعلومات الا بيدهالك من خلات الدرداشة بونص تمام وبعد كدة تعرف المصطلحات والمؤشرات وتفهم اى اسلوب تختار للربح ومن خلال فهمك توصل للربح المميز

mesteraden
12-01-2014, 15:09
وعليكم السلام
اخي الكريم لن تكون محترف في يوم او يومين او حتى اسبوع مازال الطريق طويل بالنسبة لك
يجب ان تبدأ بشكل صحيح تعلم الفوركس من الألف ومع مرور الأيام ستكسب الخبره بشكل تدريجي
ولكن تحلى بالصبر ولاتياس لأن مشوارك لسه طويل
واتمنى لك التوفيق

محمود مرعى
12-01-2014, 15:12

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته اهلا وسهلا بيك يا اخى محمد فى المنتدى وان شاء الله نتمنى اليك كامل التوفيق والنجاح ولو حضرتك مش عارف تبدأ منين كل ما عليك البدء به
هو انك تذهب للقسم التعليمى وتعرف كل حاجة عن الفوركس من اول الاساسيات وحتى الاحتراف ان شاء الله ولازم تطبق كل اللى انت اتعلمته فى حساب ديمو وربنا يكرمك ويوفقك

morsyqq
12-01-2014, 15:16
اخي العزيز انا عن نفسي لما كنت جديد في مجال الفوركس اول حاجه عملتها كنت شغال علي حساب ديمو وامشي علي استراتجي محدد وثابت ثم اعمل استوب لوس وتيك برفت واحدد الرافعه الماليه وانا عن نفسي هحددهامن 1 الي 1000 واول ما اكون محترف ممكن ان ادخل علي حساب حقيقي والمهم ان لا تكون طماع في الحسلب الديمو

menadf
12-01-2014, 15:17
السلام عليكم اذا كنت مبتداء فى فوركس عليك بالقراءة الكثيرة ومشاهدت الفيديوهات المشروحة والاشتراك فى المنتدى وعمل حساب تجريبى لك للمتاجرة عليه دون تاثر راس المال الخاص بك بالمكسب او الخسارة والله الموفق

fathyaa
12-01-2014, 15:21
السلام عليكم ممكن يا اخي ان تذهب الي القسم التعليمي اولا لكي تعلم قوانين المنتدي اولا وبعد ذالك تتوجه الي جوجل وتكتبر شرح فوركس مصر وسيتم شرح المنتدي بالكامل يا اخي واتمني لك النجاح في هذا المجال المربح

madhatxx
12-01-2014, 17:03
من المفترض على كل متداول مبتدىء ان يقوم بالتداول اولا على الحساب الديمو ويمكن من خلالها ان يقوم بتجريب الاستراتيجيات التى سيعتمد عليها فى تداوله فى المستقبل وما اذا كان يحقق الربح ام يتعرض للخسائر وعلى ذلك من المفترض ان لاتقوم بالتداول على الحساب الحقيقي قبل الديمو حتى لاتخسر الكثير

medhatll
12-01-2014, 17:05
افضل ان نتعلم على حساب ديمو وبعد ذلك حساب حقيقى بس لما نكون اتعلمنا كويس على الديمو عشلن مانخسر راس المال ونتعلم كمان كل حاجه عن المصطلحات التى منتشرةف ى الفوركس والمعلومات التى نتمناها فى العمل ومكن نكون كدة بداءنا فوركس ونبداء فى النظر للربح

adelasaadxx123
12-01-2014, 17:07
و عليكم السلام ورحمة الله وبركاته يا أخي العظيم أسفي الشديد لك يا أخي لا أستطيع أن أجاوبك او أفيدك و لكن أن أنصحك بأن تلجئ الي القسم التعليمي و تشاهد الفيديوهات التي تخوص الفوريكس أمنياتي لك و للجميع

rehamee
12-01-2014, 17:22
السلام عليكم لتكون محترف فى فوركس قم بالقراءة الكثيرة ومشاهدت الفيديوهات المشروحة واعمل استراتيجية وتعلم التحليل الفنى وتابع التحليل السياسى كل ده يساعدك ان تصبح تاجر محترف والله ولى التوفيق

nizar hidouri
12-01-2014, 17:25
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
مرحبا بك اخي في عالم الفوركس و هو عالم خطير ان اسات التعامل معه لذلك اخي بالتعلم من خىلال هذا المنتدى
و هنالك قسم مخصص لتعلم ارجواا ان بستفيد منه الجميع
تقبل تحياتي و مروري

hicham1991
12-21-2014, 22:43

nagwann
12-28-2014, 09:19
انورت المنتدى واهلا بك معنا فى عالم الفوريكس
ادخل على القسم التعليمى وشاهد فيديوهات للتعليم
وبالتوفيق للجميع

sawsan5a
01-06-2015, 17:42
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
نورت المنتدى اخى الكريم
انصحك بزيارة القسم التعليمي ان شاء الله
سوف تجد هناك كل شئ تريد الاستفسار عليه
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

Mohamed Morsy
01-07-2015, 13:29
أخي الكريم لكي تكون محترف في مجال الفوركس عليك أن تتعلم دائما وﻻ
تيأس أبدا أرجوا أن أكون قد أفدتك وتقبل مني أطيب التحيات و التمنيات بالنجاح
تحياتي ...

omar20
01-07-2015, 14:44

m7.shagar
01-07-2015, 14:48
السلام عليكم ... مرحبا بك معنا اخي في المنتدى يمكنك ان تتوجه للقسم التعليمي في المنتدى و ستجد
... ادعو لجميع الاعضاء بالتوفيق في المنتدي الجميل وكحساب التداول

Federerista
01-07-2015, 15:39
لكي تصبحين متاجرة ناجحة في الفوركس يجب ان تنسين الربح السريع في المقام الاول تم بعد دلك تفتحين حساب تجريبي و تقراين كتب عن الفوركس و تيتخديمين الديمو

kokou
01-10-2015, 04:06

hpacer
01-10-2015, 05:31
اذهب الي القسم التعليمي في اسرع وقت وستجد
كل ما تريد لكي تكون خبير ثم افتح حساب
تجريبي واتعلم ونقولك بعد كدا الف مبروك
يا خبيير اتمني لك التوفيق تحياتي.

Shadi
01-10-2015, 05:38
اهلا و سهلا بك اخي الكريم عضوا جديدا في المنتدى نحن هنا للتشاركية الكاملة اي سؤال لديك اطرحه هنا و اي معلومة تحصل عليها شاركنا بها و هكذا تعم الفائدة و يستفيد الجميع
علينا ان نكون يدا واحدة لننجح كلنا
نورت المنتدى

mostaffaq
01-10-2015, 06:42
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة اخى انصحك بالجزء التعليمى فى المنتدى حتى تكتسب خبرة و معرفة عن الفوركس تقبل مرورى و شكرا لك

hodaoo
01-13-2015, 22:55

ghiles
01-13-2015, 23:01
السلام عليكم زرحمة الله وبركاتخ يا اخي العزيز لكي تصبح متداولا ناجحا في هذا المجال
الصعب و هو اجتناب الطمع والخوف و يجب ان تكون صبورا والتعلم في الوضع التجريبي

bilalqhse
01-14-2015, 22:28
جزاك الله خيرا على مشاركاتك زاتمنى لك التوفيق والنجاح واتنمى لك دوام الصحه والعافيه واتمنى ايضا ان تتقبل مرورى الكريم
يوجد هنا فى المنتدى قسم للتعلم

mnalmm
01-14-2015, 23:08

nahla safwt
01-14-2015, 23:11
لابد لك من التعرف على هذا العالم فى القسم التعليمى وان تتداول على منصة تجريبية وان تطبق كل ماتقراة على هذة المنصة
وايضا لايستطيع احد منا ان يقول لك ماذا تفعل فلااحد يملى عليك رؤيتك للفوركس فلابد منالتجربة والخسارة لانها توضح لك كيف يمكن لك ان تتعامل

amnyya
01-14-2015, 23:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الكريم يمكنك الدخول فى القسك التعليمى للمنتدى و اكتسب خبرة تقبل مرورى و شكرا لك

sara..
01-16-2015, 22:01
وفقك الله

bilalqhse
01-17-2015, 13:19
ده حيساعدك كتير على البدا فى المعرفه عن هذا المجال

rbabrr
01-17-2015, 14:18
تكون محترف بالتعلم يا غالي لذا انت تتحمل المسئولية وحدك في التعلم والاجتارف وكل ما نساعدك به هو التوجه للقسم التعليمي للتعلم او البحث في اليوتيوب عن اساسيات التجارة في الفوركس

ssnsafi
01-17-2015, 14:24
اهلا بك عضو جديد و موفق ان شاء الله في عالم الفوركس الجميل وبداية وحتى تبدأ بشكل صحيح اقرا كتاب فزركس العرب فهو الخطوة الاولى و الوحيدة او اقرا أي كتاب يشرح الفوركس للمبتدئين حتى تفهم ماذا تفعل وبعد ذلك افتح حساب تجريبي في المنصة ومن خلال الشركة وابدأ بدراسة التحليل الفني وطبعا أي استراتيجية تشاهدها وتقرأ عنها حاول تجربتها و دراستها على التجريبي

badrmazen1065
01-17-2015, 14:27
من اهم الاشياء التى تعتمد عليها فى التداول الاعتماد على استراتيجيات التى تعتمد على التحليلات الفنيه التى تساعدك على التداول وكل ذلك من اهم الاشياء فى التداول وكذلك يمكنك يا اخى من خلال التحليل الفنى الذى يعتمد على خطوط الدعم والمقاومه التى من خلالها يمكنك ان تعرف متى تقوم متابعه الاخبار لحظه بلحظه وذلك من اهم الاستراتيجيات التى يمكن ان تعتمد عليها وخط الترند والفيبوناتشى والهيدج

walla2a
01-17-2015, 15:41
والله يا اخى احتراف الفوركس يحتاج الي قضاء وقت كبير في الدراسة والتعلم لهذا المجال الصعب
ولكن في البداية يجب ان تنضم الي احد الكورسات التعليمية أو تقوم بمتابعة الفيديوهات التعليمية على اليوتيوب

aseer
01-17-2015, 15:53
نورت اخى الكريم المنتدى

افتح حساب تجريبى وابتدى الشغل وان شاء الله تتعلم ونفس الكلام اشتغل على البونص واعمل ارباح ومش حتخسر حاجه

kokou
01-20-2015, 11:58

remas
01-20-2015, 12:01
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
اولا لازم تعمل ردود فى المنتدى هنا علشان تجمه بونص بعد كده لازم تتعلم علشان تقدر تضارب بلامبلغ ده

swhaa9d
01-20-2015, 12:36
نصيحة واحدة افتح حساب تجريبي وادخل القسم التعليمي للمنتدى واكتسب الخبرة منه وجرب الاستراتجيات التي فيه على الديمو وانتقي الاستراتجية الفعالة وعشان تكون محترف
لازم تكون عارف كل اساسيات الفوركس وطبعا انتى مش هتعرف الاساسيات الا من خلال انك تدخل على القسم التعليمى
عندنا فى المنتدى وان شاء الله تلاقى كل حاجة موجودة وربنا معاك

anwerhamo
01-20-2015, 12:40
اهلا بك فى عالم رجال الاعمال اولا اخى لكى تصبح واحد من الرجال الذين ربحوا واصبحوا عمالقه الاسواق عليك بالتعلم والتوجه فورا للقسم التعليم وفتح حساب على الديمو فهذه امور قد تساعدك على الاحتراف وان تصبح قويا فى هذا السوق

hamdochi
01-20-2015, 13:02
سلام الله عليكم اعزاء الاعضاء اعتقد انه الاحتراف يأتى من خلال التعلم و التعلم يحتاج
لصبر و جهد في البحث عن المعلومة و ان شاء الله كل حاجة موجودة بالقسم التعليميى
للمنتدى و انصحك بالتدرب جيدا على الحساب الديمو بالتوفيق ان شاء الله

donya22z
01-20-2015, 13:04
وفقك الله

Schams
01-20-2015, 13:10
اهلا و سهلا بيك نورت ...طبعا اكيد سوف تجد المساعده في كل ماتحتاجه
كل ما عليك هو زيارة القسم التعليمي..و ستتعلم من بعض المواضيع
ايضا بطرح اي سؤال و ستجد الاجابه ان شاءالله

Mostafaashraf
01-20-2015, 13:29
أخي الحبيب اذهب الي القسم التعليمي في المنتدي هنا و ستجد ضالتك بإذن الله
و بالتوفيق لك أخي الحبيب

marwafawzy122
01-20-2015, 14:00
ان تعلم الفوركس واتقانه واكتساب الخبرة فيه يا اخى الفاضل مهم جداً جداً وبدون ذلك لن ينجح اى تاجر فى هذا المجال الصعب لابد
من العمل المستمر واكتساب الخبرة اللازمة والبحث عن ما هو جديد دائما والعمل بحكمة وحنكة هذا هو المطلوب للنجاح بالتأكيد ...

Doodysamsom
01-20-2015, 14:00
اهلا بك اخى الكريم....
انصحك بالدخول الى القسم التعليمى ومشاهدة الفيديوهات الخاصة بالمبتدئين.....

mohamedsaber
01-20-2015, 14:10
اولا عن طريق مشاركاتك تقدر تكسب بونص مقدم من شركة انستا تتاجر بيه
ثانيا تقدر تدخل القسم التعليمي و تتعلم اساسيات المتاجرة من الالف الي الياء
تقبل مروري

sharshabil
01-20-2015, 14:41
مرحبا بيك و كل شخص دخل المنتدى كله احلام
ان يحسن من اوضاه الماديو لكن المشوار ممكن ان يكون طويل و ليس قصير

mohammednasser
01-20-2015, 14:57
تكون محترف بالتعلم يا غالي لذا انت تتحمل المسئولية وحدك في التعلم والاجتارف وكل ما نساعدك به هو التوجه للقسم التعليمي للتعلم او البحث في اليوتيوب عن اساسيات التجارة في الفوركس .......

محمود مرعى
01-20-2015, 15:12

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته يا اخى الفاضل محمد واهلا وسهلا بيك فى المنتدى وان شاء الله تقدر انك تكون من التجار الناجحين والمحققين للربح ان شاء الله
وعلشان فعلا تكون تاجر محترف غير مطلوب منك غير انك فعلا تتعلم الفوركس بجد وتطبق كل اللى انت اتعلمته على حساب ديمو علشان تشوف النتائج وربنا يكرمك يارب

tazi larbi
01-20-2015, 15:17
السلام عليكم الوصول للربح ليس في ليلة وضحاها او في ايام وهدا ليس لاحباطك ولكن هدا الواقع لبد من متابعة الدروس وافيديوها للوصول الى درجة معلرفة وممارسة التاول على التجربي والحقيقي معا لتصل الى مستوى جني الارباح اتنى لكم النح والله الموفق

azerty
01-20-2015, 15:18
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
عليك بربط الاحزمة والتوجه الى القسم التعليمي لتحط الرحال لان الاقامة ستكون دائمة
اخي كل ما تبحث عنه ستجده ان شاء الله في القسم التعليمي هناك الكتب والفيديوهات وكل مفيد
بالتوفيق

oday4ever11
01-20-2015, 15:20
وفقك الله

hamoeslam
01-20-2015, 15:26
لازم نقدر نستفيد اخى اكلرمي الى هيقدر يحققق لنا الكثير اخى اكلري من الموضوع املهم داالى لزام نقد نحققق الكثير من لخاله اخى اكلريم
باتلوفيق لك وقتبلت حياىت لك اخى اكلريم
شكرالك

مصراوى
01-20-2015, 17:13
اخى الكريم مرحبا بك فى المنتدى وانصحك ان تقوم بالدخول الى القسم التعليمى الموجود بالمنتدى والتعلم من خلالة مع التدريب على الحساب التجريبى الكثير من الوقت

hananll
01-21-2015, 17:57
الاحتراف يأتى من خلال التعلم والتعلم يحتاج لصبر و جهد في البحث عن المعلومة
وان شاء الله كل حاجة موجودة بالقسم التعليميى للمنتدى

كاره المراقبين
01-21-2015, 17:58
السلام عليكم ورحمه الله وحمه الله وبركاته اخي الكريم اهم حجاه تسجل في الشركه وتفتح حسابك وتربطه في المنتدي علشان ميضعش رصيدك اللي حتعمله بونص علي الفاضي وبعد كده تفتح حساب تجريبي وتفتح فيديوهات وتبدأ تتعلم الفوركس من اليويتيوب او الكتب وتسأل وتتعلم وتتدرب في الحساب التجريبي

emona
01-21-2015, 17:59
اليك هذا الموضوع وان شاء الله تستفيد منه
http://forex-masr.com/showthread.php?101490-%D9%86%D8%B5%D8%A7%D8%A6%D8%AD-6-%D9%84%D8%AA%D8%AC%D9%86%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%AE%D8%B3%D8%A7%D8%A6%D8%B1-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%88%D8%AF%D8%A9-%D8%A8%D8%B1%D8%A8%D8%AD-%D9%88%D9%81%D9%8A%D8%B1-%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%A7%D8%A1-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87

kashefadam2738
01-21-2015, 18:12
يا اخي انا واللعه مثلك جديد وانا كنت سانشر هذا الموضوع قبل وبالتالي انا سل=انتظر مثلك الي حين احد من الخبراء يرد علينا واتمني ليا وليك تعلم جيد لهذا العالم حني نحقق اهدافنا وبالتوفيق واتمني ان تتقبل مروري

motaasemmaimon144
01-21-2015, 19:02
السلام عليكم في البدايه انا ارحب بيك واتمني ليك انك تتعلم الفوركس من هذا المنتدي الرائع عن طريق الاجابه عن الاسئله والزياده من الخبره ولو انت عندك سوال اعمل موضوع جديد وان شاء الله ستجد الاجابه وشكرا يا اخي

abdelazizrashed469.
01-21-2015, 19:44
يا غالي اهلا ومرحبا بيك في هذا المنتدي الذي من خلاله سوف تقوم بالتعلم للمجال اللي انت عاوز تبقي خبير به وهو الفوركس لذالك انا انصحك بان تقرا الاسئله والردود لتزيد من خبرتك كما انت عاوز يا كبير وشكرا

gadallahwagdy1419
01-22-2015, 10:33
في بدايه كلامي انا ارحب بيك واتمني لك ان تحقق حلمك بان تكون افضل خبير في هذا المجال وانا انصحك يا اخي انت وباقي الاعضاء الجدد ان تذهبوا الي القسم التعليمي لكي تزيد من خبرتكم وستجدوا كل ما يخطر في بالكم من اسئله وبالتوفيق للجميع

sabreenss
01-22-2015, 12:31
اخي اول خطوه لام تعملها هي زياره القسم التعلمي في المنتدي ومن خلاله يمكنك متايعه الشروحات والفيديوهات حتي تنمي قدراتك ومن ثم يمكنك عمل حساب تجريبي للتعلم عليه مع المشاركه في المنتدي لتكسب البوينص

walidqse
01-22-2015, 20:49
منور المنتدى يا اخى الان وفقط عليك التركيز فى التعلم وكيفيه المضاربه ولا تشغل بالك بالارباح فهذا الامر يحتاج الى بعض الوقت . جمع البونص وركز فى التعليم ..

brahim19
01-24-2015, 14:33
السلام عليكم الله أخي الكريم الاحتراف يأتى من خلال التعلم و التعلم يحتاج لصبر و جهد في البحث عن المعلومة خاصة عن طريق
التعلم الجيد وكسب الخبرة التي تساعد في المتاجرة الحقيقية خاصة عن طريق الحساب التجريبي الذي يعتبر بوابة التاجر في التعلم وكسب الخبرة الكافية.

abdallah7
01-24-2015, 14:33
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخي العزيز انا انصحك بالصبر فإن صبر مفتاح الفرج و انصحك
ايضا اخي باإستماع إلى الفيديوهات و قراءة الكتب و بالتوفيق إنشاء الله و تقبل مروري و شكرا

shimopopa
01-24-2015, 14:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الكريم
عليك بعمل ردرد كتير ومشاركات للحصول على البونص وعمل حساب نجريبى للتدريب علية
اتمنى لك التوفيق وان تقبل مرورى

sayed55q
01-24-2015, 16:17
تكون محترف بالتعلم يا غالي لذا انت تتحمل المسئولية وحدك في التعلم والاجتارف وكل ما نساعدك به هو التوجه للقسم التعليمي للتعلم او البحث في اليوتيوب عن اساسيات التجارة في الفوركس

molaa
01-24-2015, 16:18
كل الجدد يبحثون عن الفهم الكل يبدا بالكتب بالتدريج من السهل الي الاصعب والفيديوهات من الاسهل الي الاصعب وهكذا الي ان تصل لمرحلة الحساب التجريبي الذي تجرب فيه كل ما تعلمته

sayed55q
01-24-2015, 18:37

al7assen
01-26-2015, 10:15
اولا الذهب الى القسم التعلمى فى المنتدى فوركس مصر والبحث فى جوجل على الشرحات والفديوهات فى اليوتيوب وتدريب
وبعد ذلك فتح الحساب التجريبى لتطبق ما تعلمتة فى الشرح وكمان هتلاقى كتب كثيرة جدا لتعليم

mahmoudatiya
01-26-2015, 10:15
الخبرة لن تجيدها بالساهل او من خلال شرح احدهم لك يجب عليك ان تسعى وراء حلمك يعنى تتعلم بنفسك تدور
فى المنتديات تعمل بحث فى المواقع المختلفه تشتغل على حساب تجريبى هذة الاشياء هى من سترفع من شانك وستجعلك خبير فى عالم الفوركس وبالتوفيق

hamadaali12
01-26-2015, 10:24
اخي الكيم اهلا بك في منتدي الفوركس وفي هذا المنتدي سوف تتمكن من تعلم الفوركس جيدا منخلال القسم التعليمي الذي سوف تجد فيه الكثير من المعلومات الهامة والمفيدة وتقبل مروري

sarryMorsey582
01-26-2015, 10:29
الاحتراف ياتى مع مرور الوقت مع زيادة الخبرة وكثرة العمل بفوركس واظن ان المحترف هو من صبر وتعلم المزيد من خلال تجاربه فى فوركس كل ما عليك الا سوى انك تصبر على التجارب والله الموفق

sabrey14
01-26-2015, 11:46
السلام عليكم ورحمة الله وب ركاتة اخى مرحبا ادخل على القسم التعليمى و تعلم الاول شكرا تقبل مرورى مشكور اخى الفاضل

nosaesla12
01-26-2015, 11:57
اخي الكريم اهلا وسهلا بك واعتقد انك سوف تتمكن من تحقيق الخبرة الكبيرة من خلال متابعتك لللمنتدي ومتابعتك للموضوعات التعليمية الكثيرة في المنتدي وتمكنت منتدوين ملاحظاتك وتقبل مروري

كاره المراقبين
01-26-2015, 12:00
السلام عليكم ورحمه الله وحمه الله وبركاته اخي الكريم اهم حجاه تسجل في الشركه وتفتح حسابك وتربطه في المنتدي علشان ميضعش رصيدك اللي حتعمله بونص علي الفاضي وبعد كده تفتح حساب تجريبي وتفتح فيديوهات وتبدأ تتعلم الفوركس من اليويتيوب او الكتب وتسأل وتتعلم وتتدرب

samyarr
01-26-2015, 12:41
أخى الكريم أنصحكـ أن تذهب الى القسم التعليمى والقراءة والاستفادة من كتب الفوركس
أتمنى الاستفادة من الإجابة
ومن السادة أعضاء المتندى
الله يعطيكـ العافيه يارب
خالص مودتى لكـ
وتقبل ودى وإحترامى
بالتوفيق

samir33
01-26-2015, 12:47
و عليكم السلام و رحمة الله تعالى و بركاته
اهلا بيك في منتدى الفوركس و عليك في اول الطريق
بالتعلم اساسيات التداول في سوق الفوركس
و ادوات التداول و تجارب الاخرين

moheb12
01-26-2015, 12:53
اخي الكريم لهلا بك في منتدي الفوركي واتمني ان تجد كل ما تريد تعلمه هنا لان في القسم التعليمي سفو تجد الكثير من الكتب التعليمية عن اساسيات الفوركس والموضوعات الخاصة بالميتدئين

nnrtnn
01-26-2015, 12:57
السلام عليك ورحمة الله وبركاته
عليك بتعمل التحليل التقني و التحليل الفني عبر هذا المنتدى الرائع أخي الكريم
بالتوفيق لكل متداول

payza
01-26-2015, 13:33
يا نجم التعامل في سوق الفوركس لا يتحاج جهد كبير فقط يجب ات تتعلم وتكتسب الخبره اللازمه لدالك
لو كنت دكي ستتعلم بسرعه ان شاء الله حاول ان تبدأ مع الكتب.........

خيرالدين مهدي
01-26-2015, 15:09
اهلا وسهلا بك اخي الكريم
لكي تحترف الوفركس عليك ان
تتعلمه وتتعلم اساسياته
بعد ذالك جرب ما تعلمته على ديمو
اذا ربحت 6 شهور على التوالي فانت من الرابحين في الفوركس
السلام عليكم

ahmos785
01-26-2015, 15:46
اخي الكريم تحياتي لك واتمني لك مالتوفيق في حياتك في الفوركس وانصحك بان تتابع الموضوعات التي يضعها الاعضاء هنا وسوف تجد الكثير من الموضوعات التعليميمة وتقبل مروروي

samyarr
01-26-2015, 15:52
أخى الكريم انصحك نصيحة واحدة افتح حساب تجريبي وادخل القسم التعليمي للمنتدى واكتسب الخبرة منه وجرب الاستراتجيات التي فيه على الديمو وانتقي الاستراتجية الفعالة
دمت ودام عطائك
ودائما بأنتظار جديدك الشيق
لك خالص حبي وأشواقي
سلمت اناملك الذهبيه على ماخطته لنا
اعذب التحايا لك
لكـ خالص احترامي
بالتوفيق الدائم

payza
01-26-2015, 21:35
كل اللي هقدر اقولله للك انصحك ان تتعلم اولا وان تفتح حساب تجريبي تتداول عليه كي تكتسب خبرة تؤهلك لفتح حساب حقيقي
تقبل مروري اخي الكريم ......بالتفويق

imank0
01-27-2015, 22:11

belhadjnokia
01-28-2015, 05:11
السلام عليكم الله أخي الكريم الاحتراف يأتى من خلال التعلم و التعلم يحتاج لصبر
و جهد في البحث عن المعلومة خاصة عن طريق التعلم الجيد وكسب الخبرة التي
تساعد في المتاجرة الحقيقية خاصة عن طريق الحساب التجريبي الذي يعتبر بوابة
التاجر في التعلم وكسب الخبرة الكافية.

nada..
01-28-2015, 18:07

ppttss
01-28-2015, 18:14
مرحبا بك هنا فى احسن منتدى طالما بانك دخلت هنا فى المنتدى سوف تكون خبير

اذا دخل قسم المبتدئين سوف تتعلم كل شيء وتصبح تاجر خبير فى الفوركس والتداول يكون سهل بالنسبة لك

zahrankh
01-28-2015, 21:06
عليك بالتعلم الجيد اخىالكريم علشان تقدر تحقق الى انت عايزه وانشاء الله من خلال ايضا الحساب التجريبى هتقدر انك توصل
الى الكثير من المهام المهمه الى هتقدر انها تفيدكبشكل كبير شكرا لك اخى الكريم وتقبل تحياتى لك

nacersf
01-28-2015, 21:06

osama4o
01-28-2015, 21:09

mousa67
01-28-2015, 21:10

alshabah
01-28-2015, 21:16
السلام عليكم
مرحبا بك معنا اخي في المنتدى يمكنك ان تتوجه للقسم التعليمي في المنتدى
لا بد أن يتوافر لديك الخبره
ومن الممكن أن تفتح حساب حقيقى وبالتوفيق

mohyeldinnoor3783
01-28-2015, 21:23
اول خطوة لازم تعملها عشان تتعلم الفوركس هو انك تشوف موضوعات وفيديوهات بتتكلم عن الفوركس علي المواقع المختلفة زي اليوتيوب مثلا وممكن تزور القسم التعليمي في المنتدي حتلاقي فيه موضوعات وفيديوهات كتيرة وان شاء الله حتفيدك جدا وتبتدي تطبق اللي بتتعلمه بعد كده علي حساب تجريبي

hananll
01-29-2015, 00:59
لا من الاجابة على كل هذه الاسئلة , ولا سيما وانها تحتاج الى شرح يطول ولايكفي فيه مجرد رد في سطرين .
ان تنتقل مباشرة الى القسم التعليمي بالمنتدي والاطلاع على الموضوعات المثبتة فيه

oumaima
01-31-2015, 04:45
شكر لك اخي علي طرح هذا الموضوع الذي استفدنا منه
وان كان ردي لايفيد فانا اشكرك واشكر كل من رد ليعلم غير موفقين ان شاء الله

mousa67
01-31-2015, 14:13

jamal4
01-31-2015, 15:21

Ahmed Taher M
01-31-2015, 16:02
وفقك الله

diabrashad624
01-31-2015, 16:06
من اجل ان تكون محترف فى سوق الفوركس يبقى لازم تتعلم جيد وتصبر للغايه وتكون مرن ومخ كبير فى الاستيعاب ويكون عندك صبر لان الموضوع محتاج وقت واصرار على المواصلة استمر وتالق

Ahmed Taher M
01-31-2015, 19:43
وفقك الله

HOPE2014
01-31-2015, 19:46
مساء الخير لا احد يمكنه مساعدتك الا انت نعم انت وتكون بان تتعلم وتبدا في البحث عن المواضيع في المنتدى وستجد الدعم من الاعضاء بالردود والتفاعل معك الاجابة على اسئلتك المهم ان تجتهد سلام

dissa
01-31-2015, 19:48
من خلال التعلم و يحتاج لصبر و جهد في البحث عن المعلومة عالم الفوركس الجميل جدا والشيق وعليك ان تقرا الكثير عن هذا المجا وان تشاهد الفديهوات

doaa sary
01-31-2015, 20:00
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ام بعد اخي لازم تتعلم الفوركس اولا وتشتغل وتعمل بونص وتشتغل علي حساب حقيقي وربنا يكرمك اخي

against
02-05-2015, 01:02
بصراحه الموضوع اكثر من رااائع
..
علي جميع الاعضاء الانتباه لاهم النقاط والعمل عليهااا
جعله الله فى ميزان حسنااتك
اتمني تقبل مروري ☺☺♥

mahi
02-05-2015, 01:47
أخي الكريم عليك بفتح حساب تجريبي لتطور مهاراتك وتكتسب الخبرة اللازمة
ومن ثم يمكنك فتح حساب تجاري والمشاركة برأس مال حقيقي وتقبل مروري
أي الكريم

ahmed7afifi
02-08-2015, 01:24
بعد التحيه لاخواني الاعضاااء
اخى الفاضل اشكرك على موضوعك الرائع للاهمية القصوى
انا عضو جديد هنا فى الجروب لكن بحاول استفيد من الاغضاء الكرام
واتمنى من الاعضاء الجدد ان يستفيدو جيدا من هذه المواضيع
ارجو من الجميع العمل على اقوي النقاااط
وتحياتى لك ولجميع الاعضاء الكرام
تقبل مروري
○e:$p

fatimaazgouk
02-08-2015, 04:59
تكون محترف بالتعلم يا غالي لذا انت تتحمل المسئولية وحدك في التعلم
والاجتارف وكل ما نساعدك به هو التوجه للقسم التعليمي للتعلم او البحث
في اليوتيوب عن اساسيات التجارة في الفوركس

kokou
02-09-2015, 19:27
عليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل علشان تكون محترف فى سوق الفوركس يبقى لازم تتعلم جيداويكون عندك صبر لان الموضوع محتاج وقت واصرار على المواصلة والله الموفق للجميع

TARAK.ACHICHE
02-13-2015, 16:54
السلام عليكم
....................أتمنى .......................
.........................التوفيق ..........
...............................للجميع.......
........ ........هنا فى المنتدى............

aymanso
02-13-2015, 17:28
السلام عليكم اخى اهلا بك فى هذا المنتدى بعد ان سجلت فى المنتدى عليك اتباع قواعد المنتدى فى الحصول على البونص الذى يؤهلك للتجارة قى الفوركس من خلال شركة انستا عن طريق ربط حسابك فى المنتدى مع حسابك فى شركة انستا ثم يتم الردود على المواضيع الموجودة فى المنتدى وتاخذ علية بونص ويحول لك فى اول كل شهر على حسابك فى انستا وبالتوفيق

morad100
02-13-2015, 18:42
نصحية منى انك تدخول السوق بعد ان تعرف فقط كيف تتعامل مع الفوركس وتتعلم كل شئ فيه ويجب عليك ان تتعلم اولا وعدم المخاطرة
وانة تطبق الىل اتعلمته على حساب ديمو فى الاول لحد ما تحقق ربح جيد لقترة على الديمو وبعدين ممكن تدخل السوق

Mohamed Ibrahm
02-13-2015, 22:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. اخى الكريم علشان تكون محترف فى سوق الفوركس يبقى لازم تتعلم جيداويكون عندك صبر لان الموضوع محتاج وقت واصرار على المواصلة

ilham2
02-14-2015, 11:07
عند خسارتك لصفقه غليك بمعرفه اسباب الخساره ومعرفه اخطاءك لتتعلم منها وعليك ان لا تايس وتعطى لنفسك امل جديد وتدخل فى صفقه جديده وان شاء الله تربح وتعوض خسارتك فى الصفقه القادمه

ppttss
02-14-2015, 11:09
ان كنت جديد عليك بالتعليم فى قسم المبتدئين عن

كل شيء خاص بالفوركس حتى تعرف اليات التداول

وتحقق ارباح كثيرة من ذلك الفوركس

hamedhaged2016
02-14-2015, 11:31
تريد ان اكون محترف فى هذا المجال لكى تنجح فى الفوركس اعتمد على الاستراتيجية التي تعتمد عليها يجب ان تكون مجربة 7 اشهر على الديمو على اقل تقدير حتا تكتسب خبرة وتتعلم من هنا قسم الكتب وده رابط قسم الكتب اتعلم ما يفيدك

http://forex-masr.com/forumdisplay.p...orex-Education

zidane1
02-14-2015, 12:47
فى الوقت ذاته سوف اعتمد على طريقتىا لاساسية او ممكن ابتعد عن السوق لفترة لانى بصراحةى من المؤمنين بالمؤشرات الفنية واعتقد ان هذه المؤشرات جيدة جدا للتداول فى الفوركس والاعتماد لعيها كويس برده

aminox009
02-14-2015, 13:02
نعم اخي العزيز انا شخصيا أنصحك بأن.يبقى لازم تتعلم جيداويكون عندك صبر لان الموضوع محتاج وقت واصرار

mohamed01
02-14-2015, 13:18

sherouk88
02-23-2015, 01:28
نورت المنتدى اخى الكريم
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

wargita
02-23-2015, 01:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،أخي يمكنك ابحث في أقسام المنتدى المخصصة
لمواضيع الفوركس وكذلك فيديوهات مرفوقة و أيضا كيف تتعامل مع منصة التداول

مامون سباعنة
02-23-2015, 02:18
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ....
أخي العزيز اشكرك جزيل الشكر على مرورك الرائع اخي انصحك بتعلم درووس فوركس عن طريق اليووتيووب لتصبح محترف
اتمنى لك دوام التوفيق والنجاح انت وجميع اعضاء المنتدى الكرام
تحياتي اخواني .......

nabigha
02-23-2015, 02:20
السلام عليكم ورحمت الله وبركاته
اعتقد ان الاحتراف يأتى من خلال التعلم و التعلم يحتاج
لصبر و جهد في البحث عن المعلومة خاصة عن طريق
التعلم الجيد و عليك أن تركز بشكل أولي على التعلم و التعلم
الجيد وليس السطحي

الاسد التاجر
02-23-2015, 02:22
الامور بسيطه باذن الله كل الي عليك ان تعمله
ان تروح للقسم التعليمي وتبدا تتعلم وتخلص
اجرائات حسابك من تفعيل وماشابه
ونتمنى لك توفيق اخي

zineb01
02-23-2015, 02:34
منور المنتدى يا اخى الان وفقط عليك التركيز فى التعلم وكيفيه المضاربه ولا تشغل بالك بالارباح فهذا الامر يحتاج الى بعض الوقت . جمع البونص وركز فى التعليم

hmadnah1998
02-23-2015, 02:52
علشان تكون محترف فى سوق الفوركس يبقى لازم تتعلم جيداويكون عندك صبر لان الموضوع محتاج وقت واصرار على المواصلة والله الموفق للجميع

deyaa24
02-23-2015, 02:54
كل شخص جديد فى الفروكس اكدي لابد من الاستفادة من خبات الاخرين
ويجب نه كل شخص فى المنتدى لسة جديد انه يطلب الخبرة من الاخرين لكى يتعلم الفوركس لنه الفوركس اهم شى فية هو تعليمه

Audy1
02-23-2015, 03:32
السلام عليكم ورحمه الله ولركاته اخى الكريم انا ايضا لسه مبتدىء ولكن انصحك بمتابعه هده الصفحه حيث انها تقدم معلومات مهمه فى هدا المجال مما يتح لك فرصه التميز

enganas
02-23-2015, 04:13

ahmd.wael
02-23-2015, 11:10
لا تحدد مهاراتك على الحساب الديمو لان نفسية الديمو ليست هي نفسية الحساب الحقيقي
بل كن على حذر من ذلك وهذا ما حد لنا كثيرا لاني اجد نفسي ممتازا في الديمو لكن اذا جاء دور الحقيقي تم الخسارة المتلاحقة على عدة مرات وهو بسبب النفسية المضطربة مع الحساب الحقيقي

sherouk88
02-25-2015, 00:36
اهلا بيك معانا اخى الفاضل
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

rahim8
02-25-2015, 12:09
طبعا الواحد لازم اما يفتح حساب تجريبي يفتحه بنفس المبلغ اللي هيحطه في الحساب الحقيقي
ويعتبر انه بيشتغل على الحساب الحقيقي وان اي خسارة هيخسرها هتبقى حقيقية وده هيخليه يتعلم اكتر وميتسرعش في دخول صفقات على اعتبار انه حساب تجريبي

oday4ever11
02-25-2015, 22:01
وفقك الله

sherouk55
02-26-2015, 03:30

nomynas
02-26-2015, 03:32
عليك بالقسم التعليمي لتفهم الأساسيات أولا و حينها تحمل منصة التداول و تفتح حساب تجريبي و تتداول بها و حاول أن تعتبر الحساب كحساب حقيقي و لا تخاطر به و طبق كل ما تعلمته مع تدوين أخطائك حتى لا تكررهم في المستقبل و مرحبا بك معنا

LOTFIHSE
02-26-2015, 16:36

mohamed12345
02-26-2015, 17:13
انا مبتدء واظن رايس صديقي كافي
مرحبا بك معنا اخي في المنتدى يمكنك ان تتوجه للقسم التعليمي في المنتدى

YOSAF
02-26-2015, 18:22
السلام عليكم
لتكون محترف في الفوركس عليك أن لا تهتم بما يربحه الآخرين عليك أن تركز بشكل أولي على التعلم و التعلم الجيد وليس السطحي