PDA

View Full Version : مشكله كبيره تخص السحب من انستا

Pages : [1] 2

شبه منحرف
10-15-2014, 17:11
انا دلوقتى ياجماعه فى مشكله كبيره لانى انا فاتح حساب مع انستا ومفعل المستوى الاول فقط من تفعيل الحساب وعندما سالت على السحب قالو لى لايجوز السحب الا بعد تفعيل كلا المستويين وانا مش هقدر افعل المستوى الثانى لانى انا مازلت طالب وليس معى اى فواتير باسمى سواء كهربا او غاز او تليفون ومش معايا باسبور او اى شئ اخر سوى بطاقة الهويه وعندما جئت لتغيير معلومات الحساب بمعلومات اخرى لوالدى قالو لى لايجوز فماذا افعل فى تلك المشكله ساعدونى

hamza el
10-16-2014, 14:44
سوف تصور البطاقة الشخصية من الواجهة التي فيها العنوان
و تدخل على برنامج فوتوشوب وتشير الى العنوان بسهم و تكتب بجانب السهم adrress و تبعثها لهم كن متاكد انها ستنجح هكذذا فعلت انا الحساب الخاص بي

شبه منحرف
10-16-2014, 20:01
ممكن اخى الكريم تشرحلى اكثر بعد اذنك بس ازاى عملتها تانى كده

ayham111
10-16-2014, 20:25
السلام عليكم ورحمة الله
اخي الكريم يمكنك الذهاب الى البلدية او المختار او النفوس وتطلب ورقة سند اقامة وترسلها لهم انا هكذا فعلت وتم القبول
اتمنا التوفيق لي وللجميع

koukou1
10-16-2014, 20:49
وعندما نتحدث عن مصادر التثقیف باللغة العربیة فالنقص ھائل حتى في الكتب الموجھھ للمتخصصین أما بالنسبة للمصادر
الموجھة لغیر المتخصصین فالمصادر باللغة العربیة بكل بساطة معدومة كلیاً !! .
وھذا ما جاء ھذا الكتاب الذي بین یدیك محاولاً تغطیتھ ولو جزئیاً .
فھذا الكتاب موجھ أصلاً لمن لیست لھ أدنى فكرة عن البورصات وعن مبادئ العمل بھا .
وھو مكرس لتعلیم المبتدئین أساسیات العمل في أكبر البورصات الدولیة على الإطلاق .
بورصة العملات ! .

محمد عز الدين عيد خضري
10-16-2014, 20:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
انا فعلت بفاتورة الكهرباء باسم والدي الاهم ان تشير ببرنامج الرسام بسهم خفيف علي العنوان وارسل المستندات ايضا للدعم الفني
اتمني لك التوفيق
تحياتي

محمود مرعى
10-16-2014, 21:17
انا دلوقتى ياجماعه فى مشكله كبيره لانى انا فاتح حساب مع انستا ومفعل المستوى الاول فقط من تفعيل الحساب وعندما سالت على السحب قالو لى لايجوز السحب الا بعد تفعيل كلا المستويين وانا مش هقدر افعل المستوى الثانى لانى انا مازلت طالب وليس معى اى فواتير باسمى سواء كهربا او غاز او تليفون ومش معايا باسبور او اى شئ اخر سوى بطاقة الهويه وعندما جئت لتغيير معلومات الحساب بمعلومات اخرى لوالدى قالو لى لايجوز فماذا افعل فى تلك المشكله ساعدونى

انا اقدر اقولك ان شاء الله تقدر تعمل ايه علشان تقدر تحقق عملية سحب الارباح حضرتك طبعا فعلت المستوى الاول من خلال البطاقة الخاصة بيك والمستوى التانى حضرتك
تقدر انك تبعت اى فاتورة سواء كانت كهرباء او مياه وهى طبعا باسم والدك وابعت مع الايصال ده صورة بطاقة والدك وان شاء الله سوف يتم قبول التفعيل وربنا يوفقك

محمد السيد محمد
10-16-2014, 21:58
ابعت وصل النور مع صورة بطاقة والدك .. انا مش بقولك كده عشان عملت كده
لا فيه واحد تاني مثلك سال هذا السؤال واحد الزملاء الخبراء اجاب عليه بذلك ..

مصطفى حمدان
10-17-2014, 21:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل من الممكن انك تفعل المستوى الثانى من خلال صورة لوصل الكهرباء مع مراسلة الدعم وشرح ان انه باسم الوالد وسيطلب منك صورة بطاقة الوالد وسيتم التفعيل ان شاء الله

doola2020
10-31-2014, 10:39
انت ممكن تدخل وتفعل حسابك المستوي الثاني عن طريق أي وصل خاص بوالدك ويكون مكتوب عليه اسمه طبعا يعني ميكنش باسم صاحب العمارة اللي انت ساكن فيها

magdyking
10-31-2014, 10:41
اخي الكريم ان الفوركس علم له اصول وقواعد يجب انتسير عليها وتطبق الاستراتيجيات بالطرق الصحيحة حتي يمكنك الاستفادة منه وتحقيق الرباح باذن الله وجب الا تكون متعجلا وخد وقتك بالنسبة ال سؤالك فان الاجابه هي اختصار شديد انا بقالي اكتر من تلات شهو باقنع فيهم بوصل الكهربا انه بتاعي ومفيش فايدة علي كل حال استعمل فاتورة الوالد ممكن تتقبل عادي لان الخبرا لروس متعبين فعلا وبدققوا علي حاجات غريبة

medo2013
10-31-2014, 10:57
لابد من استخدام الحل فى مشكلة الحل الذى يخص السحب انستا لابد من استخدام وقت للتداول من هذا الوقت الذى يعمل على الربح العمل فى التحليل الفنى ال1ذى يعمل على التحليل الكلاسيكى الهام والمربح

ProForex
10-31-2014, 13:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخي الكريم تفعيل المستوى التاني يكون من خلال أحد الوثائق التي تتوفر على العنوان وبالتوفيق

pacMAN
10-31-2014, 13:27
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته أخي الكريم
لا أنصحك بالفتو شوب و لكن راسل الدعم و انظر ماذا يقول أولا
إن شاء الله بالأرباح و جمعة مباركة

midouknight
10-31-2014, 13:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
أخي الغالي يكن تفعيل المستوى الثاني بأي وصل بإسم والدك مثلاً

ramdani
10-31-2014, 15:02
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اما بعد يا اخي الكريم اي مشكله لديك تخص السحب راسل الدعم الفني

ahmed mohsen92
10-31-2014, 15:05
مشكور اخي على هذا الموضوع جزاك الله خير ومنتظرين منك المزيد من المواضيع الشيقة
تقبل تحياتى اخي الكريم

remas
10-31-2014, 15:21
دا كلام صحيح اخى الكريم انت من الاول وقبل ما تضارب كان لازم تكون مفعل حسابك تفعيل كامل
على كل حال ابعت لهم صوره من اثبات السكن وهيتفعل ان شاء الله

alsatry2014
10-31-2014, 15:22
كتفي بربح قليل بدون طمع لأنك بأي لحظة ممكن تخسر اما عن انتظار الخسارة رح تحدد هدفك بلخسارة وتريح راسك
لو وصل الستوب لوز يبقى لا تدخل مرة تانية بنفس اليوم ولو ما وصل خليه واصبر عليه على الاقل حتى تجيب راسمالك

Mostafa Haggag Magico
10-31-2014, 15:43

اخي الكريم الفاضل
تحية طيبة وبعد،،،
يمكنك مخاطبة ادارة انيستا عن طريق الميل وشرح لهم المشكلة الخاصة بك وباذن الله تتحل المشكلة

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

abdelhak redouane
11-21-2014, 21:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الاستفسار لان السحب يكون اذا كان الحساب مفعلا بالكامل اي التفعيل الاول والثاني ماعليك الا ان تقوم بارسول صورة ضوئية لبطاقة الاقامة التي تثبت مقرك السكني للشركة وسيتم التفعيل الثاني
بالتوفيق للجميع

lyes1977
11-22-2014, 23:17
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته،
اهلا وسهلا بك اخي الكريم في المنتدى الكريم نعم بالتاكيد ان تفعيل حسابك مهم وواجب وبما انك قمت بتفعيل المستوى الاول فيمكنك تفعيل المستوى الثاني الخاص باثبات الاقامة بارسال وثيقة ولو باسم الوالد المهم ان يكون العنوان صحيح ، شكرا جزيلا اخي على الموضوع وبالتوفيق

medomedomedo
11-23-2014, 00:48
الموضوع سهل جدا انت فعلت المستوي الاول تمام نجي بقه للمستوي الثاني يمكن ان تفعله عن طريق فاتوره التليفون او فاتوره الكهرباء الخاصه بي ولدك وسوف يتم تفعيل الحساب انا مريت بهذه المشكله منذ فتره كبيره وتم حلها بحمد لله

esshazly
11-25-2014, 16:58
السلام عليكم ... ابعت الفاتورة ب اسم والدك ولكن ارسل معها البطاقة الشخصية للوالد مش بتاعت كانت . ان شاء الله يتم التفعيل ... بالتوفيق ان شاء الله نسال الله البركة في الدنيا والاخرة

Tro
12-13-2014, 01:31
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
مفيش حل غير ان تفضل ترفع الففانوره اللي بأسم والدك لحد ما تتقلب
او تفضل تكلمهم علي الدعم لحد لما يشوفوا لك حل في الموضوع ده
تحياتي ,,,,

atheimen
12-13-2014, 01:39
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته أنا أضن أواجه بعض المشاكل لكن ليس في السحب و لكن مشكلتي في الايداع و شكرا أرجو القبول

adil17
12-13-2014, 10:03
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الفاضل مشكور على طرحك لهذا الموضوع القيم و المفيد و بالفعل استفدنا منه و من ردود الاخوة عليك و جزاكم الله بالربح الدائم من هذا السوق

amermazzen
12-13-2014, 12:19
السلام عليكم ورحمة الله أخي الكريم لابد عليك اولا تفعيل الحساب لأن هذا الأمر واجب ورسمي فعل المستوى ألول وبعدها الثاني لأن الكثير من الأعضاء اصبحوا يعانون في تفعيل الحساب لا أرعف اين المشكل لكن تفعيل الحساب أو اساس الفوركس حتى تستطيع المتاجرة بارتياجية.

tamaha
12-13-2014, 23:35
لســـــــلام عليكـــم ورحــمه الله وبركـــاته .....موضــوع رائــع وممتـــاز يا اخــى وشيـــق جداااعن
الفوركـــس وموضـــوع انا مش عارؤفه والله يا اخى بالنيبه للسحب

belhadjnokia
12-14-2014, 01:49
انا دلوقتى ياجماعه فى مشكله كبيره لانى انا فاتح حساب مع انستا ومفعل المستوى الاول فقط من تفعيل الحساب
وعندما سالت على السحب قالو لى لايجوز السحب الا بعد تفعيل كلا المستويين وانا مش هقدر افعل المستوى الثانى
لانى انا مازلت طالب وليس معى اى فواتير باسمى سواء كهربا او غاز او تليفون ومش معايا باسبور او اى
شئ اخر سوى بطاقة الهويه وعندما جئت لتغيير معلومات الحساب بمعلومات اخرى لوالدى قالو لى لايجوز
فماذا افعل فى تلك المشكله ساعدونى... و السلام و الى موضوع أخر

sarass11a
12-14-2014, 02:07
السلام عليكم اخى الكريم اتمنى لك التوفيق لكنى لسة مبتدئة فى هذا المجال و لا اعرف فيه الكثير و اتمنى من اخواتى فى المنتدى ان يفيدونا و تقبل مرورى و بالتوفيق للجميع وتحياتى لكم جميعا

ASMAA TAHA
12-14-2014, 02:49
لا يجوز السحب الا طبعا بتفعيل المستويين المستوى الاول بتم تفعيله باستخدام الهوية الشخصية
المستوى الثانى يمكنك تفعيله برخصة القيادة او بوصل كهرباء او مياة او فاتورة تليفون
وفى هنا موضوع فى المنتدى مخصص لمشاكل التفعيل وبيشرحلك تفعيل المستويين بالبطاقة

ynwa1892
12-14-2014, 13:30
السلام اخي
ارسل فواتير ابوك سيقبلونها منك عادي هذا ماحدث معي المهم يكون لقب العائلة مشترك تماما ولا عيب فيه
وفقك الله

chouai
12-19-2014, 13:19
اخي الكريم ان الفوركس علم له اصول وقواعد يجب انتسير عليها وتطبق الاستراتيجيات بالطرق الصحيحة حتي يمكنك الاستفادة منه وتحقيق الرباح باذن الله وجب الا تكون متعجلا وخد وقتك بالنسبة ال سؤالك فان الاجابه هي اختصار شديد انا بقالي اكتر من تلات شهو باقنع فيهم بوصل الكهربا انه بتاعي ومفيش فايدة علي كل حال استعمل فاتورة الوالد ممكن تتقبل عادي لان الخبرا لروس متعبين فعلا وبدققوا علي حاجات غريبة

chouai
12-20-2014, 22:05
السلام عليكم ورحمة الله
اخي الكريم يمكنك الذهاب الى البلدية او المختار او النفوس وتطلب ورقة سند اقامة وترسلها لهم انا هكذا فعلت وتم القبول
اتمنا التوفيق لي وللجميع

Mohamed Fadhel
12-21-2014, 01:50
انت ممكن تدخل وتفعل حسابك المستوي الثاني عن طريق أي وصل خاص بوالدك ويكون مكتوب عليه اسمه طبعا يعني ميكنش باسم صاحب العمارة اللي انت ساكن فيها
موضوع مميز و غاية في الأهمية
تقبل مروري و بالتوفيق

Hassan Owen
12-21-2014, 15:23
انا فعلت بفاتورة الكهرباء باسم والدي الاهم ان تشير ببرنامج الرسام بسهم خفيف علي العنوان وارسل المستندات ايضا للدعم الفني
اتمني لك التوفيق
تحياتي

chouai
12-22-2014, 13:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الاستفسار لان السحب يكون اذا كان الحساب مفعلا بالكامل اي التفعيل الاول والثاني ماعليك الا ان تقوم بارسول صورة ضوئية لبطاقة الاقامة التي تثبت مقرك السكني للشركة وسيتم التفعيل الثاني
بالتوفيق للجميع

abeer forex
12-22-2014, 14:09
مرحبا اخي
يارب المشرفين علي المنتدي يقوموا بحل المشكله بتاعتك
ربنا يوفقك ان شاء الله
وفقك الله لما تحبه وترضاه """"""

hpacer
12-24-2014, 07:54
اهلا وسهلا بك اخي الكريم في المنتدى الكريم نعم بالتاكيد ان تفعيل حسابك مهم وواجب
وبما انك قمت بتفعيل المستوى الاول فيمكنك تفعيل المستوى الثاني الخاص باثبات الاقامة
بارسال وثيقة ولو باسم الوالد المهم ان يكون العنوان صحيح ، شكرا جزيلا اخي على الموضوع .

ahmed mahmoud abdelhady
12-24-2014, 21:58
السلام عليكم ورحمة الله
اتمنا التوفيق لي وللجميع

مشكور ع المجهود الاكثر من راااائع اخى بالتوفيق للجميع ان شاااء الله

sharshabil
12-24-2014, 23:03
يا اخي انت ممكن ان تعمل التفعيل للمسوتى التاني ففواتير
عائل الاسرة يلها اي المهم ان تكون الفاتورة بنفس عنولت البطاقة الهوية لديك

swhaa9d
12-24-2014, 23:04
انا اقدر اقولك ان شاء الله تقدر تعمل ايه علشان تقدر تحقق عملية سحب الارباح حضرتك طبعا فعلت المستوى الاول من خلال البطاقة الخاصة بيك والمستوى التانى حضرتك
تقدر انك تبعت اى فاتورة سواء كانت كهرباء او مياه وهى طبعا باسم والدك
وابعت مع الايصال ده صورة بطاقة والدك وان شاء الله سوف يتم قبول التفعيل
موفق ان شاء الله

Wassa04
12-25-2014, 22:56
مرحبا اخي الكريم يمكنك الذهاب الى البلدية
و استخراج وثيقة تثبت بها عنوانك تقبل مروري

mohamed6199
12-25-2014, 23:05
السلام عليكم ورحمة الله
اتمنا التوفيق لي وللجميع

antonioforex
12-25-2014, 23:05
السلام عليكم
نعم اخي يجب ان تفعل المستوى الثاني كي تستطيع اجراء عملية السحب و يمكنك الاستعانة
بفاتورة الكهرباء او الهاتف في دلك و اتمنى لك النجاح اخي الكريم.

hodaoo
12-25-2014, 23:48
بالتوفيق للجميع

sharshabil
12-26-2014, 00:28
فعلا لا يمكن طلب السحيب ان لم يسحن الحساب مفعل
تفعيل كامل يغني لاوم تغعل المستوى التاني و ترفع فاتورة بتاسم والدك او صاحب المنتزل

kokou
01-04-2015, 23:20
و تدخل على برنامج فوتوشوب وتشير الى العنوان بسهم و تكتب بجانب السهم adrress و تبعثها لهم كن متاكد انها ستنجح هكذذا فعلت انا الحساب الخاص بي

mohamed9004
01-04-2015, 23:49
السلام عليكم ورحمه الله .. عادى جدا لو عاوز تفعل تقدر تبعت صورة بطاقة والدك وش وظهر فى التفعيل الثانى ومعها طبعا فواتير الكهرباء والمياه اللى باسم والدك وحيتفعل عادى ولو متفعلش تقدر تبعت كشف حسابك البنكى بيبقى مكتوب فيه العنوان

snnaky
01-11-2015, 21:33
انا اللى اعرفة انك تقدر تسحب عادى طالما مش حتسحب على البنك الأرضى
يعنى لو سحبك على البنوك الألكترونية ممكن تسحب عادى اما البنوك الأرضية مينفعش بدون تفعيل وممكن حاجة بسيطة خالص
اعمل ايداع من البنك اللى عاوز تسحب منة ولو 2 دولار وحتعرف تسحب حتى لو مش مفعل

kokou
01-11-2015, 21:41

hamoeslam
01-11-2015, 23:40
اعتقد اخى الكريم ان المشكله دى اخى الكريم لزام نقدر نستغلها اخى الكريم ونقدر نحققق المكسب من خلالها ف باتلوفيق لك وقتبلت حياتى لك اخى الكريم باتلوفيق انشاء الله تقبلت حياتى لك اخى الكريم
شكرالك

sara..
01-12-2015, 15:50
لسلام عليكم ورحمة الله
اتمنا التوفيق لي وللجميع

ibrahim forex
01-12-2015, 22:40
اخى ابعت وصل النور باسم والدك مع صورة البطاقة الهوية وان شاء الله تقدر ان تفعل المستويين
كثيرا من المتداولين فعل ذلك وقام بتفعيل الحساب اتمنالك التوفيق

ssnsafi
01-12-2015, 22:55
اساطيع ان ترسل لتفعيل المستوى الثاني فاتورة هاتف او كهرباء ويكون العنوان مطابق للعنوان في الشركة وحتى لو كان الايصال او الفاتورة باسم والدك او شقيقك او حتى والدتك المهم ان يكون العنوان متطابق ولكن اذا كان عمرك تحت 18 سنة فهذا مخالف لقوانين الشركة وقد تحظر حسابك فالافضل تسجيل الحساب باحد اقراباءك قد يكون والدك او اخيك الاكبر سنا وانت تدير حسابه

hananll
01-16-2015, 23:30
علشان تقدر تحقق عملية سحب الارباح حضرتك طبعا فعلت المستوى الاول من خلال البطاقة الخاصة بيك والمستوى التانى حضرتك
تقدر انك تبعت اى فاتورة سواء كانت كهرباء او مياه وهى طبعا باسم والدك وابعت مع الايصال ده صورة بطاقة والدك

mesteraden
01-26-2015, 14:41
أخي الكريم هذه مشكلة واجهت كثير من أعضاء المنتدى وخاصة تفعيل المستوى الثاني وبالنسبة لك اذا الفواتير بأسم والدك حاول أن تتواصل مع موظفين شركة إنستا وتشرح لهم موقف لكي يوافقوا بتفعيل المستوى الثاني عن طريق فواتير بأسم والدك

mons
01-28-2015, 19:27
بصراحه ياخي الكريم هذا مشكلة كبيره ولابد ان تحلها باي طريقة لأنك اذا لم تفعل حسابك على مستويين فلن تتمكن من سحب ارباحك لهذا حاول مع شركة انستا ان يقبلوا تفعيل المستوى الثاني فواتير والدك وتقبل مروري

amnyya
01-31-2015, 23:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الكريم شكرا لك على الموصوع تقبل مرروى بالتفوق فى عالم القوركس تسلم اخى الفاضل

hicham1991
01-31-2015, 23:32
اتمني لك التوفيق
تحياتي

scott
02-02-2015, 01:26
الموضوع سهل جدا انت فعلت المستوي الاول تمام نجي بقه للمستوي الثاني يمكن ان تفعله عن طريق فاتوره التليفون او فاتوره الكهرباء الخاصه بي ولدك وسوف يتم تفعيل الحساب انا مريت بهذه المشكله منذ فتره كبيره وتم حلها بحمد لله

a7med84
02-02-2015, 04:18
التفعيل فى انستا بيكون بصعوبه بس انت حاول تعرف المشكله فين

وهتلاقى حل ليها هما فى الاخر بعد ما يطلعوا عينك بيتفعل والله المستعان

ilyes chaieb
02-02-2015, 04:29
اذ لم تتوصل الى حل
يمكنك فتح خط انترنت باسمه و من ثم تفعل المستوى
و الا فعوضك على الله في الحساب
لان السحب لن يكون متاح لك

بالتوفيق ان شاء الله

azzam1000
02-02-2015, 04:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل ان التفيعيل الكامل هو تفعيل المستويين الاول والثانى والطرق مبينه وبسيطه ما عليك الا التصوير الضوئى الواضح حتى يتم التفعيل وارساله

mhtab
02-02-2015, 05:03
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ان المنتدي الفوركس يعلم المستثميرين عمل صفقات مربحه وتجنب اخطاء البورصه ومعرفه اسعار العملات

salma2
02-02-2015, 05:04
انا فعلت بفاتورة الكهرباء باسم والدي الاهم ان تشير ببرنامج الرسام بسهم خفيف

katreenaziz
02-02-2015, 07:16
انا الصراحة مقدرش افيدك فى الموضوع دا انا فى نفس الازمة مثلك بس انا اكتر لان الشقة مش بأسمنا مش بأسم والدى ولا امك اى وصول مياة او كهربا ولا حتى تليفون انا مش عارفة اعمل اية فدونى انا كمان لو تكرمتوا

salma2
02-02-2015, 07:56
السلام عليكم ورحمه الله
بسم الله الرحمن الرحيم
تقدر انك تبعت اى فاتورة سواء كانت كهرباء او مياه وهى طبعا باسم والدك وابعت مع الايصال ده صورة بطاقة والدك
وان شاء الله سوف يتم قبول التفعيل وربنا يوفقك

faroukbadr8051
02-02-2015, 09:40
عليك ان تقوم اولا تصوير البطاقة الشخصية من الواجهة التي يوجد بها العنوان و تذهب على برنامج وتشير الى العنوان بسهم و تكتب بجانب السهم adrress و تبعثها لهم وممكن تخش الى المنتدى التعليمى وتريح نفسك وتبقا تمام

scott
02-02-2015, 19:24
السلام عليكم ... ابعت الفاتورة ب اسم والدك ولكن ارسل معها البطاقة الشخصية للوالد مش بتاعت كانت . ان شاء الله يتم التفعيل ... بالتوفيق ان شاء الله نسال الله البركة في الدنيا والاخرة

against
02-04-2015, 02:16
........السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مشكور اخي الكريم على المجهود الاكثر من رااائع
اتمني الاستفاده للجميع والعمل على اقوي النقااط الهامه
اتمني للجميع الربح
تقبل مروري ♦

mooor
02-04-2015, 02:28
اخي العزيز يمكنك تفعيل المستوي الثاني عن طريق رخصة القيادة
بالتوفيق و من نجاح الي اخر في الفوركس

ahmed7afifi
02-08-2015, 05:33
بعد التحيه لاخواني الاعضاااء
اخى الفاضل اشكرك على موضوعك الرائع للاهمية القصوى
انا عضو جديد هنا فى الجروب لكن بحاول استفيد من الاغضاء الكرام
واتمنى من الاعضاء الجدد ان يستفيدو جيدا من هذه المواضيع
ارجو من الجميع العمل على اقوي النقاااط
وتحياتى لك ولجميع الاعضاء الكرام
تقبل مروري
○♠○♠

morad100
02-08-2015, 11:27
لا تحدد مهاراتك على الحساب الديمو لان نفسية الديمو ليست هي نفسية الحساب الحقيقي
بل كن على حذر من ذلك وهذا ما حد لنا كثيرا لاني اجد نفسي ممتازا في الديمو لكن اذا جاء دور الحقيقي تم الخسارة المتلاحقة على عدة مرات وهو بسبب النفسية المضطربة مع الحساب الحقيقي

salem11
02-08-2015, 11:32
أخي الكريم ليس هناك مايمنع ان تجرب مجال الفوركس وكلنا في البدايه دخلنا هذا المجال كتجربه ومع مرور الزمن تعمقنا في هذا المجال واصبح هذا المجال جزء من حياتنا اليوميه وانت جرب واذا ماناسبك هذا المجال يمكنك بعد ذلك ان تتركه واتمنى لك التوفيق

mody555
02-08-2015, 12:30
هذه العلاقة هو بالضبط العامل الرئيسي في كيفية عمل الاسواق. تعكس الأسعار القيمة التي يكون السوق في استعداد لدفعها.

ramdani
02-08-2015, 12:47
بسم الله و السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته اما بعد اخي الكريم تفعيل الحساب فيه مستويين ضروري تفعيلهما

ppttss
02-08-2015, 12:50
فعلا انت فى مشكلة لا تستطيع السحب لان حسابك غير مفعل تفعيل كامل

انصحك بان تبيع البونص طالما بانك لا تقدر ات تفعل حسابك كله

عليك بالبيع فى اى منتدى

forexsawi
02-08-2015, 12:56
وسيتم التفعيل ان شاء الله

xwolf806
02-08-2015, 13:00
السلام عليكم ورحمة الله
اخي الكريم يمكنك الذهاب الىمركز الشرطة و طلب شهادة اقامة وترسلها لهم انا هكذا فعلت وتم القبول
اتمنا التوفيق لي وللجميع

hamdochi
02-08-2015, 14:47
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اعزائي الاعضاء الكرام اعتقد انه لابد من استخدام الحل فى مشكلة الحل
الذى يخص السحب انستا لابد من استخدام وقت للتداول من هذا الوقت الذى يعمل على الربح العمل فى التحليل
الفنى ال1ذى يعمل على التحليل الكلاسيكى الهام والمربح بالتوفيق للجميع ان شاء الله

فوركسوريا
02-08-2015, 16:20
السلام عليكم ورحمة الله أخي الكريم لابد عليك اولا تفعيل الحساب لأن هذا الأمر واجب ورسمي فعل المستوى ألول وبعدها الثاني لأن الكثير من الأعضاء اصبحوا يعانون في تفعيل الحساب لا أرعف اين المشكل لكن تفعيل الحساب أو اساس الفوركس حتى تستطيع المتاجرة بارتياجية.

ilham2
02-08-2015, 18:06
يبدو عليك أخي الكريم أنك مبتدئ في تجارة العملات لذلك أنصحك بقراءة كتب أو مشاهدة فيديوهات عن
الفوركس،المهم تنخفض العملة إذا واجهت مقاومة و هي منطقة أو مستوى تمنع السعر من الصعود،وترتفع
إذا واجهت دعما يصدها عن الهبوط،أنصحك أن تدرس الدعوم و المقاومات لأنها أهم شيء في الفوركس

payza
02-08-2015, 22:00
عادي انت ممكن تفعل حسابك ببطاقة او فاتورة كهربا خاصة لوالدك ياا خي عادي وهيتم قبولها بس تكون واضحة قبل اي شي والله الموفق للك ياا خي الكريم ........................

Susanna Ahmed
02-08-2015, 22:15
السلام عليكم ورحمة الله اخى الكريم يمكنك تفعيل حسابك بفاتورة كهرباء او مياة او غاز باسم والدك
هذا لا مانع فية وعن تجربة شخصية وبالتوفيق

hamed ali
02-08-2015, 22:33
السلام عليكم
مشكورين الاخوه على الردود خاصه من قاموا بامور جديده لا نعرفها ولن اخى من الشائع
ارسال فاتوره باسم الوالد مع صوره من بطاقته الشخصيه معها
تقبلوا مرورى

Doodysamsom
02-08-2015, 22:35
معظم الاعضاء المتواجدين هنامفعلين المستوى التانى من الحساب..
بايصال الكهرباء باسم والدهم عادى بدون اى مشاكل

mohammed9
02-08-2015, 22:46
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخي الكريم انا مثلك لم يفعل المستوى الثاني بعد ارسلت من قبلقاتورة كهرباء خاصة بوالدي لا كن لم يفعل ساحاول التكلم معهم مباشرة اتمننى ان يحل لك مشكلك

ahmedsikily
02-09-2015, 00:05
السلام عليكم
اخى الكريم يمكنك رفع صورة بطاقة والدك وايصال من شركة الكهرباء او المياه
تقبل مرورى

فوركسوريا
02-09-2015, 00:27

mohammedali88874
02-09-2015, 05:10
ممكن اخى الكريم ان تحاول ان ترسل لهم ظهر البطاقة اذا كنت قد ارسلت الوجه لهم
احتمال تتفعل

payza
02-09-2015, 14:38
انت عشان تسحب لاز جدا يا غالي ان تفعل الحساب مرحلة اولي ومرحلة تانية لان من غير كدجا مش هتقدر تسحب الاموال والله الموفق .................

sherouk88
02-18-2015, 22:59
اهلا بك اخى الكريم بالمنتدى اتمنى من الاعضاء افادتك
ويؤسفنى عدم افادتك لانى جديده فى هذا المجال
واتمنى التوفيق للجميع تقبل مرورى

lBiBil
02-18-2015, 23:14
بسم الله الرحمان الرحيم
كلنا كذا صديقي العزيز انا ايضا عايش مع والدي وايضا رفعت لهم فاتورة الكهرباء على اسم والدي وعادي جدا تم قبولها انت حاول انك تشرح لهم وضعتك في الدعم

عمر فواد
02-18-2015, 23:34
السلام عليكم ورحمة الله اخى الموضوع حلة بسيط اولا ممكن تستخدم وصل نور او مياة او غاز باسم والدك
وممكن تستخدم فاتورة التليفون لو باسمك او كشف حساب من البنك باسمك وان شاء الله الحساب التانى يتفعل وتقدر تسحب

aseer
02-21-2015, 12:13
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم بعد التحيه موضوع مميز

انا حصل معايا نفس الموضوع انتا ممكن تبعت وصل الكهربه بتاع البيت مع صوره بطاقه اخول اخى الكريم

netteler
02-21-2015, 21:43
السلام عليكم ورحمه الله بركاته اخى الفاضل جزاك الله خيرا على مشاركتك معا
ممتاز موضوعك يا اخي بصراحة لم يكن عندي ادنى فكرة عن الفروقات بين سوق البورصة وسوق الفوركس موضوعك يلخص اهم مزايا الفوركس مقارنة بسوق البورصة ولكن على ماسمعت ان سوق الفوركس اخطر بكثير مقارنة بسوق البورصة والاسهم ولا اعرف ماصدق هذا الكلام !!!

---------- Post added at 06:43 PM ---------- Previous post was at 06:38 PM ----------

السلام عليكم ورحمه الله بركاته اخى الفاضل جزاك الله خيرا على مشاركتك معا
ممتاز موضوعك يا اخي بصراحة لم يكن عندي ادنى فكرة عن الفروقات بين سوق البورصة وسوق الفوركس موضوعك يلخص اهم مزايا الفوركس مقارنة بسوق البورصة ولكن على ماسمعت ان سوق الفوركس اخطر بكثير مقارنة بسوق البورصة والاسهم ولا اعرف ماصدق هذا الكلام !!!

tazi larbi
02-21-2015, 21:49
السلام عليكم اخي انت ترفع بطاقة تعريف الوالد مع فاتتورة ف ايميل وتشرح لهم المهم ان يكون الاسم متطابق لاسمك والعنوان والفاتورة لا تقل عن ثلاثة اشهر وسيتم التفعيل باذن الله اتنى لكم النجاح والله الموفق

مامون سباعنة
02-21-2015, 23:43
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
أخي العزيز اشكرك على سؤالك الرائع , انا انصحك اخي بتسجيل كل حسابك باسم الوالد او اي اخ لك ينتلك اثبات اقامة . اتمنى لك التوفيق اخي العزيز
اتمنى لك ولجميع اخواننا المتاجرين دوام التوفيق والنجاح
تحياتي للجميع

محمد ابراهيمم
02-22-2015, 14:08
تقدر انك تبعت اى فاتورة سواء كانت كهرباء او مياه وهى طبعا باسم والدك وابعت مع الايصال ده صورة بطاقة والدك وان شاء الله سوف يتم قبول التفعيل وربنا يوفقك

remas
02-24-2015, 00:28
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
الالتزام والاداره السليمه لراس المال اساس اى نجاح
علشان تسحب لازم تفعل المستويين

فوركسوريا
02-25-2015, 17:03
يبدو عليك أخي الكريم أنك مبتدئ في تجارة العملات لذلك أنصحك بقراءة كتب أو مشاهدة فيديوهات عن
الفوركس،المهم تنخفض العملة إذا واجهت مقاومة و هي منطقة أو مستوى تمنع السعر من الصعود،وترتفع
إذا واجهت دعما يصدها عن الهبوط،أنصحك أن تدرس الدعوم و المقاومات لأنها أهم شيء في الفوركس

salem11
02-25-2015, 20:24
السلام عليكم اخى الكريم انت لازم قبل اى شيئ تركز عل مبلغ راس المال ولازم يكون مبلغ يستحق التداول به مثل 1000 دولار عشان تقدر تحقق ربح محترم ونقدر نقول انك فعلا بتشتغل فى الفوركس وبتحقق منه دخل جيد

sherouk55
02-26-2015, 05:43
انا اقدر اقولك ان شاء الله تقدر تعمل ايه علشان تقدر تحقق عملية سحب الارباح حضرتك
طبعا فعلت المستوى الاول من خلال البطاقة الخاصة بيك والمستوى التانى حضرتك
تقدر انك تبعت اى فاتورة سواء كانت كهرباء او مياه وهى طبعا باسم والدك وابعت مع الايصال ده
صورة بطاقة والدك وان شاء الله سوف يتم قبول التفعيل وربنا يوفقك

retalkoko
02-26-2015, 05:59
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم انا بصراحه معنديش معلومات كافيه فى هذا الموضوع لكن كتبت مشاركه وانتظر الرد معك لعل الجميع يستفيد
بالتوفيق

remas
02-27-2015, 01:59
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
الالتزام والاداره السليمه لراس المال اساس اى نجاح
لازم تفعل المستويين علشان تقدر تسحب

فتوكه
02-27-2015, 02:07
اعتقد طبعت كل اوراق مع البطاقه الشخصيه الي فيها اسم والدك مع وصل النور
وكل المستندات وتشير ليهم انك لسه عايش معاه اكيد مش هيكون فيها مشكله

احمد محسن
02-27-2015, 02:16
نورت المنتدى اخى الكريم
يارب حد يقدر يفيدك من الاعضاء
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

Essam29
02-27-2015, 09:07

انا انصحك بالتوجه الي الدعم الفني لان صراحة ما حدا بيقد يفيدك اكثر منهم

بالتوفيق لك اخي الكريم

مصراوى
02-27-2015, 09:19
اخى الفاضل لابد ان تقوم بتفعيل المستوى الاول من خلال البطاقة الخاصة بيك والمستوى التانى حضرتك
تقدر انك تبعت اى فاتورة سواء كانت كهرباء او مياه وهى طبعا باسم والدك وابعت مع الايصال ده
صورة بطاقة والدك وان شاء الله سوف يتم قبول التفعيل وبالتوفيق

عبير الجنه
02-27-2015, 11:49
ربنا معاك وتكون المشكله اتحلت وتم التفعيل
انا دلوقتى فتحت الحساب فى المنتدى
ولم اربط بالشركه ومش عارفه اعمل ايه؟؟

Hamdy Elhossiny
02-27-2015, 19:30
والله اخى انا اعتقد ان الحل بسيط جدا انت ممكن تروح اى بنك من البنوك وتطالب بانشاء حساب فيزا الشباب
وبعدين تطلب منهم كشف حساب وهم هيدوك وده يعتبر عند انيستا تفعيل للحساب بالعنوان بس كده

deena
02-27-2015, 22:17
اتمني لك التوفيق
تحياتي

sherouk55
02-28-2015, 13:55
انصحك بزيارة القسم التعليمي ان شاء الله
سوف تجد هناك كل شئ تريد الاستفسار عليه
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

kokou
03-04-2015, 12:32
بالتوفيق للجميع

mohamed12345
03-07-2015, 15:13
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد ممكن تدخل وتفعل حسابك المستوي الثاني عن طريق أي وصل خاص بوالدك ويكون مكتوب عليه اسمه طبعا يعني ميكنش باسم صاحب العمارة اللي انت ساكن فيه

kokou
03-09-2015, 21:00
اخي الكريم ان الفوركس علم له اصول وقواعد يجب انتسير عليها وتطبق الاستراتيجيات بالطرق الصحيحة حتي يمكنك الاستفادة منه وتحقيق الرباح باذن الله وجب الا تكون متعجلا وخد وقتك بالنسبة ال سؤالك فان الاجابه هي اختصار شديد انا بقالي اكتر من تلات شهو باقنع فيهم بوصل الكهربا انه بتاعي ومفيش فايدة علي كل حال استعمل فاتورة الوالد ممكن تتقبل عادي لان الخبرا لروس متعبين فعلا وبدققوا

iman sabryy
03-13-2015, 02:42
انت ممكن تدخل وتفعل حسابك المستوي الثاني عن طريق أي وصل خاص بوالدك
ويكون مكتوب عليه اسمه طبعا يعني ميكنش باسم صاحب العمارة اللي انت ساكن فيها
موضوع مميز و غاية في الأهمية

AHMED FAWZYy
03-13-2015, 04:47
السلام عليكم ورحمة الله
اتمنا التوفيق لي وللجميع

Adnanoiz
03-13-2015, 05:26
المستوى الثاني يتضمن العنوان السكني
فاتورة كهرباء او مياه او غاز او ان وجد كشف بنكي حديث التاريخ لآخر ٣ أشهر
وسيتم معالجة الطلب

mawwalmammo
03-13-2015, 09:54
لقد اخطات حين عملت بونص قبل ان تفكر في التفعيل الكلي لانه هذا يعني شقاء شهر او اكثر يروح ادراج الرياح
لكن انصحك الى حل اكيد يفيدك وهو ان تذهب الى اقرب بنك لك وتفتح حساب فيه فيه وتعمل بعدها كشف حساب موقع من قبل القابض
وتصوره سكانير وترسله اكيد سوف تحل المشكلة

aymanso
03-13-2015, 10:49
السلام عليكم اخى ا لحد ادنى الذى يمكن ان تسحبة يختلف على حسب طريقة السحب حيث اذا كنت تريد ان تسحب عبى احد البنوك الارضية فهذا لايقل السحب عن 25 دولار وفى حالة السحب عبى البنوك الالكترونية فهذا الحد الادنى 1 دولار بينما اذا كان معك ماستر كارد فممكن السحب باى مبلغ

hamdochi
03-14-2015, 19:59
مرحبا بجميع اعضاء المنتدى المحترم اعتقد انه لابد من استخدام الحل فى مشكلة الحل الذى يخص السحب انستا لابد من استخدام وقت للتداول من هذا الوقت الذى يعمل على الربح العمل فى التحليل الفنى ال1ذى يعمل على التحليل الكلاسيكى الهام والمربح شكرا لك اخي الكريم على الموضوع الجميل

cian s
03-14-2015, 20:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل العزيز
من الممكن انك تفعل المستوى الثانى من خلال صورة لوصل الكهرباء مع مراسلة الدعم وشرح ان انه باسم الوالد وسيطلب منك صورة بطاقة الوالد
تقبل مرورى وخالص شكرى وتحياتى وبالتوفيق لك

xwolf806
03-15-2015, 23:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم انا فعلت بفاتورة الكهرباء باسم والدي الاهم ان تشير ببرنامج الرسام
بسهم خفيف علي العنوان وارسل المستندات ايضا للدعم الفني

1 million
03-25-2015, 18:06
نعم اخي لا بد من التفعيل للمستوى الثاني حتى تستطيع ان تسحب ارباحك
حاول ان ترسل لهم اي فاتورة حنى لو كان باسم والدك او احد اهلك

emad64
03-25-2015, 18:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.. والله اخي هي مشكله تفعيل الحسابات يصرون على العنوان بدقه وكاننا راح نخطب منهم فتاة لما تقدم عنوان باسم الاب يرفضوا لا اعرف ماتريد هذه الشركات

mohamedhassn
03-26-2015, 01:22
صور البطاقة الشخصية من الواجهة التي فيها العنوان
و تدخل على برنامج فوتوشوب وتشير الى العنوان بسهم و تكتب بجانب السهم adrress و تبعثها ولا تقلك يا اخى

mostafa abdalla
03-26-2015, 01:36

7oda2000
03-26-2015, 01:37
اهلا شباب ياريت حدا يدعمنى ويخبرنى طريقة الفوركس

عبده مورو
03-26-2015, 01:40
انا فعلت بفاتورة الكهرباء باسم والدي
وقبلو عادي

---------- Post added at 10:39 PM ---------- Previous post was at 10:38 PM ----------

انا فعلت بفاتورة مياه باسم بابا وعادي قبلو واتفعل المستوى التاني من حسابي
وتقبل مروري

---------- Post added at 10:40 PM ---------- Previous post was at 10:39 PM ----------

نا فعلت بفاتورة مياه باسم بابا وعادي قبلو واتفعل المستوى التاني من حسابي
وتقبل مروري وشكرا

om omar20155
يمكنك الذهاب الى البلدية وتطلب ورقة سند اقام

ة وترسلها لهم

او ممكن تدخل وتفعل حسابك المستوي الثاني عن طريق أي وصل خاص بوالدك

ويكون مكتوب عليه اسمه طبعا

اتمنا التوفيق لي وللجميع

عبده مورو
نا فعلت بفاتورة مياه باسم بابا وعادي قبلو واتفعل المستوى التاني من حسابي
وتقبل مروري وشكرا جزيلا

m7md14
03-27-2015, 15:23
يمكنك الذهاب الى البلدية او المختار او النفوس وتطلب ورقة سند اقامة وترسلها لهم انا هكذا فعلت وتم القبول .. بالتوفيق للجميع ان شاء الله

popa2015
03-27-2015, 16:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

---------- Post added at 01:00 PM ---------- Previous post was at 12:52 PM ----------

مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

doaa sary
03-27-2015, 16:03
اتمنى يا عزيزى انك تكون لقيت حل لمشكلتك
ولما تحلها تطمنا وتعطى خبرتك لاخرين عشان محدش يقع فيها ويعرف يحلها

popa2015
03-27-2015, 16:03
مشكور اخى الكريم على الموضوع رائع الذى افادنا
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

bidaaaaaaaaa
03-27-2015, 16:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
مشكلة كبيرة لانى انا فاتح حساب مع انستا ومفعل
المستوى الاول فقط من التفعيل الحساب وبعد كدة قالولى مينفش تسحب
الا لم تشغل كل المستويات :(

deyaa24
03-27-2015, 16:16
السحب فى اسنتا بيكون له طرق كثية جا
اكدي فى الفوركس وف يكون فية طرق كثيرة جدا للسحب وفى الفوركس سوف نصحل على السحب عل ابنك الالكترونى

ramy00
03-27-2015, 16:18
اتمني لك التوفيق
تحياتي

nabilll
03-27-2015, 18:37
اخى الفاضل القوانين تنص على ان البونص يتحول فى الاسبوع الاول من الشهر
وان شاء الله تتمكن من الربح المطلوب بعد تحويل البونص ان شاء الله
بالتوفيق للجميع

m7md14
03-28-2015, 15:58
انا فعلت بفاتورة الكهرباء باسم والدي الاهم ان تشير ببرنامج الرسام بسهم خفيف علي العنوان ... بالتوفيق لك ان شاء الله

amal.m500
03-28-2015, 19:57
اعتقد طبعت كل اوراق مع البطاقه الشخصيه الي فيها اسم والدك
مع وصل النور و كـل المستندات و تشـير ليهم انك لسه عايش معاه اكيد مش هيكون فيها مشكله

...

lamine01258
03-29-2015, 01:10
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته،
اهلا وسهلا بك اخي الكريم في المنتدى الكريم نعم بالتاكيد
ان تفعيل حسابك مهم وواجب وبما انك قمت بتفعيل المستوى
الاول فيمكنك تفعيل المستوى الثاني الخاص باثبات الاقامة بارسال
وثيقة ولو باسم الوالد المهم ان يكون العنوان صحيح ، شكرا جزيلا
اخي على الموضوع وبالتوفيق

Koumedaym
03-29-2015, 10:59
بسم الله الرحمان الرحيم
يمكنك اخي الكريم احضار بطاقة اقامة من
البلدية وارسالها اليهم هكذا قمت بالتفعيل انا

ayaaa
03-29-2015, 11:13
لابد من استخدام الحل فى مشكلة الحل الذى يخص السحب انستا لابد من استخدام وقت للتداول من هذا الوقت الذى يعمل على الربح العمل فى التحليل الفنى ال1ذى يعمل على التحليل الكلاسيكى الهام والمربح

omnya22
03-29-2015, 13:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الطرح انا ارى ان ارتفاع زوج الين والدولار من شان هذا الخبر ان يحدث ضجة لدى المتعاملين فما عليهم الا اغتنام الفرصة والدخول بسرعة من اجل التداول على هذا الزوج
بالتوفيق للجميع

مصطفى الشنديدى
03-29-2015, 13:35
اتمني لك التوفيق
تحياتي

ahmedibrahim258259
04-04-2015, 19:10
بسم الله الرحمن الرحيم لازم اخي الكريم تفعل المستوي التاني لان دي من شروط الشركة ولو موش عارف انا اسمع انك ممكن ترسل اي فاتورة باسم والدك وتكلمهم علشان تعرفهم وهما بيقبلوها
تقبل مروري

nassim126
04-04-2015, 19:24
السلام عليكم اخي الكريم ان لم تكمل التفعيل ودلك بتفعيل المستوى الثاني فانه لايمكنك السحب للاسف لرسل لهم فاتورة الكهرباء اخي بالتوفيق

abdalla2015
04-04-2015, 19:29
الطرق كثيره أخى وكما شرح لك الأخوه وأفضل شيئ صورة فاتورة الكهرباء أو المياه أو الغاز ومبين بها العنوان ترسلها مع صورة بطاقة الوالد أو صورة بطاقتك الشخصيه من الخلف ومبين بها العنوان مع صورة فاتورة الكهرباء . والله الموفق

soufianewa
04-04-2015, 19:48
سلام عليكم انا رفعت صورة البطاقة الشخصيه وتلقيت هاتف من ادارة انا الحساب تفعل هل اتطيع سحب ام ضروري اوراق تانيه

sof
04-04-2015, 20:17
عندي سؤال فيما يخص سحب الارباح من شركة انستا فوركس
هل تدعم بايونير ام لا وماهي رسوم السحب عند طلبه
وهل بامكاني الاستفادة من بطاقة ماستر كارد انستارفوركس غير التي املكها
وهي بايونير ام لا استطيع

modr2015
04-04-2015, 21:50
ى حد سحب أرباح كبيرة من انستا و أكسنس منتدى شركات الوساطة و برامج ... ومن ناحية السحوبات مافيش أي مشكلة بتاتا مع أي مبلغ كان سواء من ألف دولار

imadoxx
04-04-2015, 21:55
اخي الفاضل يمكن سحب شهادة الاقامة و ارسالها لهم لكي يتم تفعيل المستوى الثاني للحساب او اي وثيقة تحمل نفس العنوان المسجل به في الشركة بالتوفيق اخي الفاضل

saidmaster
04-04-2015, 21:58

---------- Post added at 06:57 PM ---------- Previous post was at 06:56 PM ----------

ا@لسلام عليكم اخي الكريم ان لم تكمل التفعيل ودلك بتفعيل المستوى الثاني فانه لايمكنك السحب للاسف لرسل لهم فاتورة الكهرباء اخي بالتوفيق

---------- Post added at 06:57 PM ---------- Previous post was at 06:57 PM ----------

@
ى حد سحب أرباح كبيرة من انستا و أكسنس منتدى شركات الوساطة و برامج ... ومن ناحية السحوبات مافيش أي مشكلة بتاتا مع أي مبلغ كان سواء من ألف دولار

---------- Post added at 06:58 PM ---------- Previous post was at 06:57 PM ----------

@اخي الفاضل يمكن سحب شهادة الاقامة و ارسالها لهم لكي يتم تفعيل المستوى الثاني للحساب او اي وثيقة تحمل نفس العنوان المسجل به في الشركة بالتوفيق اخي الفاضل

سارة محمد
04-09-2015, 19:56
السيولة
عند تداول العقود الفرقية مع نموذج تنفيذ غرفة المقاصة في **cm ،**cm تكون الطرف المقابل النهائي لهذه المعاملات. السيولة المتاحة تعتمد على ظروف السوق بشكل عام؛ تعتمد تحديدا على السوق المرجعية الأساسية للأداة. قبل اتخاذ قرار التداول ينصح كافة العملاء النظر في استراتيجيتهم الكلي، حجم التداول، وظروف السوق، ونوع الأوامر قبل ان تضع للتداول.

بالإضافة إلى نوع الأوامر، يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول. كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج ، بالقرب من أمر التنفيذ، والحد الأدنى من انزلاق خلال ظروف السوق العادية. ومع ذلك، بعض أزواج العملات لديها أسواق أكثر سيولة من غيرها.

Yara1
04-09-2015, 20:02
اتمني لك التوفيق

دينا اسلام
04-09-2015, 20:08
السلام عليكم ورحمة الله
اتمنا التوفيق لي وللجميع

zarour soufyane
04-09-2015, 20:10
اخي افكريم السحب يتطلب التفعيل في المستوى الاول و الثاني و للاستفاذة من الاراء للاعضاء قم بنقل الموضوع للقسم المخصص بالتوفيق

basim
04-09-2015, 20:20
شكرا اخي الكريم على هذه المساهمة المفيدة في منتدى فوركس العرب
عموما مشاركة جيدة استفدنا منك ومن ردود الاخوة الاعضاء نتمنى
عليك المزيد من المشاركات الفاعلة وبالتوفيق والنجاح للجميع

dinaothman
04-09-2015, 20:22
بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم اخي الكريم
اعتقد فاتورة الكهرباء مش لازم تكون باسمك ممكن تكون باسم باباك عادى

و الله هو الموفق و المستعان

sa sa
04-09-2015, 20:28
انت ممكن تجيب اي اثبات يدل مثلا علي عنوانك وبعد كده ممكن انك تفعل الحساب عن طريق اي حد يكون لديه تحقيق شخصيه او رخصه وكده هتسهل العمليه عليك كتير

zee1996
04-09-2015, 21:02
انا لا اعرف اذا كانت دولتك تضع العنوان خلف بطاقة الهوية و اذا كانت تضعه فالامر في غاية السهولة اخي كل ماعليك فعله هو انتقوم بسكان لجهة البطاقة التي عليها العنوان و تضعها في خانة التفعيل للمستوى الثاني وانشاء الله موفق

Nabil Wagdy
04-12-2015, 15:04
السلام عليكم
الطرق كثيره أخى وكما شرح لك الأخوه وأفضل شيئ صورة فاتورة الكهرباء أو المياه أو الغاز ويكون مبين
بها العنوان ترسلها مع صورة بطاقة الوالد أو يعني صورة بطاقتك الشخصيه من الخلف ومبين بها العنوان مع صورة فاتورة الكهرباء .

FullyActive
04-12-2015, 15:18

عادى يا اخى مش بالضرورى ترسل فواتير ارسل كشف حساب بنكى يكون باسمك

وبعض الشركات بتقبل الفواتير فى حالة ان اسم الاب والعائلة موجود على الفاتورة

maradona120183
04-12-2015, 15:21
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

bonus
04-12-2015, 18:19
على ما اعتقد نه ف انستا لا يوجد اى ايداع عن طر بيابال
ولكن يوجد ايداع عن طريق اخرى
وفى تلك الطرق يكون موجود بنك نتلر وايضا موى بوكيرز

adamsbooba
04-13-2015, 01:02
اما بعد......يحتل الفوركس اليوم موقع ممتاز في الحياة الإقتصادية فهو جمع بين البورصة و الأ عمال إذ يوفر فرصة حقيقية للثرئ اتمنى لكم النجاح والله الموفق

khaled11
04-13-2015, 02:03
شكرا على طرح الموضوع انا ايضا واقع
في نفس المشكل و ساجرب الحلول اللتي اقترحها
الاخوة الاعضاء

سارة محمد
04-14-2015, 18:42
السيولة
عند تداول العقود الفرقية مع نموذج تنفيذ غرفة المقاصة في **cm ،**cm تكون الطرف المقابل النهائي لهذه المعاملات. السيولة المتاحة تعتمد على ظروف السوق بشكل عام؛ تعتمد تحديدا على السوق المرجعية الأساسية للأداة. قبل اتخاذ قرار التداول ينصح كافة العملاء النظر في استراتيجيتهم الكلي، حجم التداول، وظروف السوق، ونوع الأوامر قبل ان تضع للتداول.

بالإضافة إلى نوع الأوامر، يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول. كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج ، بالقرب من أمر التنفيذ، والحد الأدنى من انزلاق خلال ظروف السوق العادية. ومع ذلك، بعض أزواج العملات لديها أسواق أكثر سيولة من غيرها.

sha
04-14-2015, 19:09

hamdochi
04-18-2015, 18:06
تحية طيبة ومرحبا بك اخي العزيز اظن انه لابد من استخدام الحل فى مشكلة الحل الذى يخص السحب انستا لابد من استخدام وقت للتداول من هذا الوقت الذى يعمل على الربح العمل فى التحليل الفنى ال1ذى يعمل على التحليل الكلاسيكى الهام والمربح بالتوفيق ان شاء الله والسلام عليكم

Yara1
04-20-2015, 03:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته :) :) :) :) :) :) :) :)
مخاطر التداول على الإنترنت
هناك مخاطر مرتبطة باستخدام الإنترنت للتداول، بما في ذلك التنفيذ، فعلى سبيل المثال، فشل الأجهزة والبرمجيات، والاتصال بشبكة الانترنت. منذ أن **cm لا تتحكم في قوة الإشارات أو استقبالها أو توجيهها عبر الإنترنت، فتكوين المعدات الخاصة بك مسؤوليتك، لا يمكننا أن تكون مسؤولين عن فشل الاتصالات، تشوهات أو التأخير عند التداول عبر الإنترنت. **cm توظف أنظمة النسخ الاحتياطي وخطط الطوارئ للتقليل من إمكانية فشل النظام، والذي يتضمن السماح للعملاء التداول عبر الهاتف.
هل توافقون الرأى ام لا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

payza
04-20-2015, 16:40
اخي انا اقدر اقولك ان شاء الله تقدر تعمل ايه علشان تقدر تحقق عملية سحب الارباح حضرتك طبعا فعلت المستوى الاول من خلال البطاقة الخاصة ..... تحياتي للك

فوركسوريا
04-20-2015, 22:27
اتمني لك التوفيق

abdelaziz 10
04-20-2015, 23:40
طبعا حتى تتمكن من السحب لازم يا اخي تكون مفعل الحساب في مرحلتيه الاثنتين فهذا امر ضروري
بالتالي لازم تحاول انك تفعل الحساب في الجزء الثاني عبر مراسلة الشركة والصبر الى ان تنجح

ayman nasr
04-21-2015, 00:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ابعت وصل النور
مع صورة بطاقة والدك .. انا مش بقولك كده عشان عملت كده

mesteraden
04-24-2015, 17:59
أخي الكريم بصراحه هذا مشكلة كبيره ولابد ان تحلها باي طريقة لأنك اذا لم تفعل حسابك على مستويين فلن تتمكن من سحب ارباحك لهذا حاول مع شركة انستا ان يقبلوا تفعيل المستوى الثاني فواتير والدك وتقبل مروري أخي الكريم

ppttss
04-24-2015, 18:02
انت مشكلتك تفعيل المستوى الثانى ولا تقدر تسحب طالما

انت لا يوجد مستوى من المستوين ناقص وغير مفعل يجب

ان تفعل المستوى الثانى حتى تقدر تسحب بدون هذا لت تقدر تسحب فعلها

tabaki
05-17-2015, 03:17
مشاك الحسب من حسابات البونص كثيرة يا اخي والكثير يقولون ان حساباتهم اغلقت بلا سبب
انما الحسابات بالايداع فلا اظن ان هناك مشاكل كثيرة فعلى الاقل لا يقفل الحساب طبعا

Mohamed Morsy
05-19-2015, 22:35
انت ممكن تجيب اي اثبات .. يدل مثلا علي عنوانك وبعد كده ممكن انك تفعل الحساب عن طريق اي حد يكون
لـديه تحقيق شخصيه او رخصه وكده هتسهل العمليه عليك كتير
تحياتي ...

ali.22595
05-29-2015, 03:32
اخى الفاضل للاسف اخى حاليا الشركة مش بتقبل التفعيل الا باسمك لان حصل كدا معايا عموما اخى
انتا ممكن تفعلة بطريقة انك تشترى اى خط موبيل بس لازم من الفرع هيديك مستند هتملاة ببياناتك واختمو وهيتقبل باذن اللة

احمد سعيد على
05-30-2015, 14:14

atmoul
05-30-2015, 14:25
أنا أيضاً أخي عانيت من نفس المشكل مع الشركة حاولت أن أرفع لهم الوتائق تم قبول المستوى الأول لكن مع المستوى التاني وجدت مشاكل كبيرة خاصةً أن الوتائق هي بإسم الوالد لكن تم قبولها في الأخير

elmassy anouar
05-30-2015, 14:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم ممكن تدخل وتفعل حسابك المستوي الثاني عن طريق أي وصل خاص وسيتم التفعيل ان شاء الله اتمني لك التوفيق و اتمنا التوفيق لي وللجميع

yyahhyaa
05-30-2015, 14:55
السلام عليكم ورحمة الله .

إن هذه المشكلة هامة جدا ويجب عليك حلها وذلك ب

أن تأتي ببيان إقامة مصدق من عند المختار وقد لا تحتاج لترجمته أو فاتورة هاتف موبايل

engaym
05-30-2015, 15:03
السلام عليكم اخى بالفعل لا يمكن لك ان تجرى اى عملية حسابية على الحساب الا بعد تفعيل المستوى
الثانى من التفعيل وهذا من قوانين الشركة وبالتوفيق للجميع

alaa ali
05-30-2015, 15:03
اهلا بكم
اخى الفاضل .. من اجل تفعيل الحساب عليك برفع صورة الهوية او جواز السفر مع ايصال كهرباء او غاز او تليفون
بالتوفيق

kuradox
05-30-2015, 15:11
انا فعلت بفاتورة الكهرباء أيظا باسم والدي الاهم ان تشير ببرنامج الرسام بسهم خفيف علي العنوان وارسل المستندات ايضا للدعم الفني
اتمني لك التوفيق
تحياتي

jamila cchahed
05-30-2015, 15:36
بسم الله الرحمان الرحيم خى الفاضل من الممكن انك تفعل المستوى الثانى من خلال صورة لوصل الكهرباء مع مراسلة الدعم وشرح ان انه باسم الوالد وسيطلب منك صورة بطاقة الوالد وسيتم التفعيل ان شاء الله
تقبل مروري
والسلام

ابراهيم حمادة
05-30-2015, 15:45
ﺑﺴﻢ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺍﻟﺮﺣﻴﻢ ﺍﺧﻲ ﺍﻟﻜﺮﻳﻢ ﺍﻟﺴﺤﺐ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﻋﻠﻲ ﺍﻟﺘﻔﻌﻴﻞ ﺍﻟﻤﺴﺘﻮﻳﻦ ﻟﺒﺘﺤﺪﺩﻫﻢ ﺍﻟﺸﺮﻛﻪ
ﻭﻫﻲ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺍﻟﻬﻮﻳﻪ ﻭﺍﺛﺒﺎﺕ ﺍﻟﻌﻨﻮﺍﻥ ﺍﻟﺴﻜﻨﻲ ﺗﺎﻛﺪ ﻣﻦ ﺗﻔﻌﻴﻠﻬﻢ

marwafawzy122
05-30-2015, 16:29
قم يا اخى الفاضل بمراسلة الدعم الفنى للمنتدى واشرح لهم الموضوع بالتفصيل وان شاء الله سوف يتفهمون الوضع
ولن تكون هناك اية مشكلة وانتبه بعد ذلك الى احترام القوانين الخاصة بالمنتدى ....

hedibougha
05-30-2015, 17:21
الـسـلام عــلــيـــكــم ورحــمـة الله وبــركـــاتــه**
والــصــلاة والــســلام عـلـى اشــرف الــمــرســلــيـن
مش عارف اخي هذا الموضوع لن يستطيع ان يفيدك فيه سوى مشرفين المنتدى

hmadnah123
05-30-2015, 21:09
اتمنا التوفيق لي وللجميع

ehabbob
05-30-2015, 23:18
الاعضاء الكرام وادارة منتدى فوركس العرب اتمنى لكم حظا موفقا و رزقا كريما باذن الله
والله ولى التوفيق

osama forexawy
05-31-2015, 11:27
بسم الله خير الاسماء بسم الله الذى لايضر مع اسمه شئ فى الارض ولا فى السماء
مرحبا اخوانى فى منتدى فوركس العرب :happy:
اخى الكريم لايمكنك السحب من انستا الا بعد ان تقوم بتفعيل المستوى الثانى ايضا باثبات عنوانك السكنى حتى تتأكد انستا انك الشخص المذكور امامها

BABOUS
05-31-2015, 11:52
اهلا وسهلا بك اخي الكريم في المنتدى الكريم نعم بالتاكيد ان تفعيل حسابك مهم وواجب وبما انك قمت بتفعيل المستوى الاول فيمكنك تفعيل المستوى الثاني الخاص باثبات الاقامة بارسال وثيقة ولو باسم الوالد المهم ان يكون العنوان صحيح ، شكرا جزيلا اخي على الموضوع وبالتوفيق

mohamadkherallah
05-31-2015, 11:55
لايمكنك السحب من انستا الا بعد ان تقوم بتفعيل المستوى الثانى ايضا باثبات عنوانك السكنى حتى تتأكد انستا انك الشخص المذكور

madhat
05-31-2015, 11:59
السلام عليك اخي الكريم ..... قم برفع فاتورة كهرباء باسم والدك ولاكن يجب أن يكون العنوان الي في الفاتورة نفس الي في البطاقة .... بالتوفيق

merna12
05-31-2015, 12:20
لابد من تفعيل كلا المستويين حتى يتم السحب بشكل جيد لان نام انستا لكى يتم السحب من البونص لابد وان يكون الحساب
مفعل المستويين

jamila cchahed
05-31-2015, 13:12
بسم الله الرحمان الرحيم ابعت وصل النور مع صورة بطاقة والدك .. انا مش بقولك كده عشان عملت كده
تقبل مروري
والسلام

babyzee
05-31-2015, 13:17
اعتقد انه من الممكن انك تفعل المستوى الثانى من خلال صورة لوصل الكهرباء وان لم ينجح معك الامر فقم بمراسلة الدعم الفني و ان شاء الله ستجد الحل وبالتوفيق لي ولك و للجميع

chirikhan
06-05-2015, 09:08
من شروط السحب من اسنتافوركس يا اخي انك تحاول تفعل الحساب في مستوييه الاثنين معا
انما ارى ان الامر ليس بالمشكل الكبير جدا فالتفعيل من اسهل ما يكون بالوثائق الخاصة بذلك

karim02
06-05-2015, 13:58
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

qeqe77
06-05-2015, 14:20
كمى قال لك اخينا المحترف حاول تجرب كتابة ادرس بجانب
عنوانك بالبطاقة الشخصانيه وتنجح بها وتسحب اخي الكرررريم

chirikhan
06-07-2015, 19:50
فعلا ان الواحد يتاجر بالبونص ويربح ولكن لما يجي يسحب يعجعن تفعيل الحساب كما يجب
لا اعرف بصراحة ما الحل انما الطريق الوحيد ان المتاجر يفعل حسابه باية وسيلة كانت

hams
06-07-2015, 19:53
التفعيل سهل لان ممكن التفعيل باى اثبات خاص بوالديك
وكلم الدعم الفنى وشرح ان انه باسم الوالد وسيطلب منك صورة بطاقة الوالد وسيتم التفعيل ان شاء الله

soad labib sadek
06-07-2015, 20:12
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الفاضل اهلا و سهلا بك و بالنسبة للسحب فاعتقد ان اغلب الاعضاء خصوصا الطلبة اللي مثلنا واجهوا تلك المشكلة و بما انك مصري و في مصر فهناك حل ربما يساعدك و هو نظام المصرية للاتصالات اشتراك شهري اسال عنه لتحصل علي فاتورة بها عنوانك ترفعها

بالتوفيق

marwanadam
06-07-2015, 20:31
افضل شيئ ان تجلب شهادة اقامة من البلدية الدى انت تسكن فيها
تاخدها وتعمل لها سكان وترسلها لهم وبدالك تكون حلتى المشكل
واتمنا لك التوفيق

MONTASR SHABAN
06-08-2015, 02:25
بالتوفيق للجميع

mhamdy
06-08-2015, 02:28
السلام عليكم و رحمته و بركاته
مشكووووووووور اخى على المعلومة القيمة دى
و اتمنى منك المزيد من هذه المواضيع المفيده والتوضيح من الاعضاء
بالتوفيق لك و للجميع

Kiing
06-14-2015, 17:54
ممكن كتلا انه سوف تصور البطاقة الشخصية من الواجهة تم منه متلا انه ممكن معه التي فيها العنوان تم منه متلا انه ممكن مع تدخل على برنامج فوتوشوب وتشير الى العنوان بسهم تم منه متلا انه تكتب

MEDHAT MOUSTAFA
06-17-2015, 01:51

a7med sniper
06-17-2015, 02:02
عموما السحب فى انستا بيكون بعد التفعيل والسحب ممكن يكون بيتأخر مش فورى ولكن بيوصل فى النهايه والله المستعان

وبالتوفيق فى لتعامل مع الشركه

theusefularticles
06-17-2015, 02:09
بسم الله الرحمن الرحيم و السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته اضن انه يمكنك تفعيل المستوى الثاني بصورة لبطاقتك المصرفية او بصورة لفاتوره باسم ولي الامر و صورة لبطاقة بها نفس الاسم الي بالفاتورة و انشاء الله سيتفعل اتمنا لك التوفيق انشاء الله

ayoub321
06-17-2015, 02:38
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم أعضاء المنتدى فوركس مصر
شكراً أخي على طرحك هذا الموضوع الرائع
يجب عليك تفعيل كل المستويات كي تستطيع سحب الأمول صديقي
اتمنى لك ولنا التوفيق والنجاح إنشاء الله

hesham elzoghby
06-17-2015, 02:39
السلام عليكم
السادة الاعضاء
اشكرك صديقى على هذا التوضيح والشرح فى هذا الموضوع اتمنى ان يستفيد الجميع من ذلك وخاصة المبتدئين فى ذا المنتدى وهذا المجال
وادعو الجميع للمشاركة لكى يسفيد اكبر عدد ممكن من اراء البعض ونفيد بعضنا البعض
واتمنى التوفيق للجميع

mechanical
06-27-2015, 21:32
السلام عليكم ... انت لازم علشان تسحب يكون الحسب بتعك مفعل الي المستويين الاول والتاني علشن تقدر انك تعمل سحب للرباح اللي نت عملته
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي وادارة البونص

Elkhadi
06-27-2015, 21:44
اخي الكريم اشكرك على هذا التساول المهم و القيم الذي من خلاله سيتمكن العديد من الاغضاء من وجود استفسار حول ما يراود افكارهم

mido elmasry
06-27-2015, 22:53
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
اخي الفاضل شبه منحرف
هناك مشكله مشابه لمشكلتك و الاخوه الاعضاء نصحو العضو بان يرسل وصل كهرباء او غاز بأسم والده و مع ارفاق صوره بطاقه والده
و الاتصال بالدعم الفني لشرح الامر لهم و بأذن الله سوف يتم التفعيل
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

gehad87
08-02-2015, 15:55
سيادتك الحل في انك تعمل حساب بنكي وتطلب من البنك كشف حساب باسمك باللغة الانجليزية
ويكون مبين فيه العنوان
نفس العنوان اللي في حساب انستا
وبكده الف مبروك تفعيل المستوى الثاني

عاشق الفوركس
08-14-2015, 13:29
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
نعم يجب تفعيل المستوى الثاني لكي تسحب الارباح ان شاء الله مــــــع تمنياتي بالنجاح الدائــــــم و المتواصـــــل ان شاء الله ,

aboubakr el ayach
08-14-2015, 13:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. أخي الحبيب بالنسبة للسحب فإن الأمر يتعلق بضرورة تفعيل الحساب، أنصحك برفع مستند تقوم بطلبه من الإدارة أو الجماعة التي تخص مكان سكناك. تحياتي وتقبل مروري.

Ouasmi
08-14-2015, 14:00
اتمنا التوفيق لي وللجميع

RomanyMoreed
08-17-2015, 00:25
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

في الحالة دي عليك ان تتوجة الي السجل المدني وهناك تقولهم عايز شهادة او اي اثبات بيدل علي المكان اللي انت ساكن فية

fadiarab
08-17-2015, 00:29
تقدر انك تبعت اى فاتورة سواء كانت كهرباء او مياه وهى طبعا باسم والدك وابعت مع الايصال ده صورة بطاقة والدك وان شاء الله سوف يتم قبول التفعيل
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

huhu1998full2
08-19-2015, 01:22
اتمنا التوفيق لي وللجميع

amramr
08-19-2015, 02:19

andro2015
09-17-2015, 17:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الكريم ممكن تكلم الدعم او راسل الادارة على الايميل
الخاص بهم لانة عادى ان ترسل فاتورة كهرباء باسم والدك وان شاء الله يتم التفعيل لا تياس بالتوفيق

moh19DZ
09-17-2015, 19:09
اتمنا التوفيق لي وللجميع

doaa sary
09-23-2015, 04:42

seifhd
09-25-2015, 11:53
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

andro2016
09-26-2015, 19:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى عادى ارسل وصل المياه او النور او اى شئ باسم والدك
عادى بشرط يكون نفس العنوان فى بطاقتك وزى اللى انت كتبتها فى الموقع وان شاء الله يتم التفعيل

karimovtich
09-26-2015, 20:37
اخي الكريم اعتقد ان مشكلتك ممكن ان تحلها اما عن طريق بطاقهك الشخصيه تصورها وبالفوتو شوب تعدل عليها باللغه الامجليزيه او بالمثا مه الرخصه

mohammed55
10-02-2015, 15:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

ranimdammar
10-06-2015, 08:47
مادام الرصيد في الحساب لا تتركه تداول عليه وما تخسر شيئ لانك في النهاية سوف تجد حلا
وسوف تفتح اي حساب بنكي وتطلب الكشف الحسابي مع العنوان وثم تستطيع تفعيل المستوى الثاني

sharshabil
10-13-2015, 20:25
طيب ممكن انك تجيب شهادة سكنى من ادراتكم
او ممكن انك تفتح حساب بنكي و تغلقه بعين حتى تفعل حساب انستا .. تحياتي ..

ashraf mamdouh
10-13-2015, 20:28
اخى الفاضل عليك عمل كشف حساب بنكى او ارسال فاتورة كهرباء باسم والدك يمكن يقبلوها طالما اسم والدك عليها
بالتوفيق ان شاء الله

doaa sary
10-13-2015, 20:52

mohmed1214
10-13-2015, 20:56
موضوع مفيد وهناك اخرين يستفادون من هذا الموضوع واتمنى الابداع اكثر وان تتحفنا بما هو جديد والا تبخل علينا
بما تعرفه واللهم يوفقك الى الخير والبركة والسعادة الابدية....تقبل مروري وشكرا لحضرتكم

bazogaalg
10-13-2015, 21:13
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

waleed shaaban
10-13-2015, 22:24
قم بارسال بطاقه الوالد مع صوره ايصال الكهرباء اكثر من مره كلما تم الرفض وسوف يتم التفعيل للمستوى الثانى
او كنت قد قرات انه يمكنك ان تحصل على فاتوره من اى شركه اتصالات عليها عنوانك وارسال الصوره و سيتم التفعيل

kirollosroumany
10-14-2015, 20:21
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

للأسف حضرتك كدة مش هتقدر تسحب اطلاقآ لازم يكون المستويين مفعلين ارفع فاتورة كهربه او جرب تجيب فاتورة بنك ممكن بيها تفعل مستوي الثاني

akram mohamed obaid
10-23-2015, 18:45
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم لابد لك من تفعيل المستوى الثاني ويجب ان تعلم هذا الشيئ قبل ان تبدا بالتداول حاول ان تدخل الى القسم االدعم حاول ان تشرح لهم المشكله

doaa sary
10-23-2015, 21:52

بشير حمدان
10-23-2015, 21:57
السلام عليكم
اخى ممكن تكلم الدعم الفنى يساعدك فى حل المشكله ويقبل بطاقات خاصه بوالدك وهو نفس عنوانك واعتقد كان فيه ناس نفس المشكله والموضوع اتحل ..

med1985
10-26-2015, 15:04
السلام عليكم ورحمة الله
اتمنا التوفيق لي وللجميع

mody555
10-26-2015, 15:07
لماذا تحرّكات العملة الرئيسية تؤدّي الى تكبّد التاجر خسائر أكبر؟ من أجل اكتشاف ذلك، قام فريق البحوث في الدايلي أف أكس