PDA

View Full Version : استفسار بخصوص البونص

Pages : [1] 2 3

alsatry85
10-19-2014, 10:24
اخواني الاعزاء اريد ان استفسر منكم عن البونص لدي فحين اضع رد او مشاركة يكون البونص تحت الصورة الرمزية لدي اكثر من البونص الموجود في ملفي الشخصي فما سبب هذا الاختلاف ارجو الرد ممن لديهم فكرة بهذا الخصوص

مصطفى حمدان
10-22-2014, 23:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل البونص تحت الصورة الرمزية هو البونص الذى قمت بتحقيقه خلال كل الشهور منذ بداية اشتراكك بالمنتدى اما البونص فى الملف الشخصى فهو البونص الشهرى

ام زياد
10-23-2014, 00:06
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكور اخى الكريم على هذا السؤال الذى طالما فكرت فيه ولكن اظن ان رجوعك للدعم الفنى وسؤالهم عن هذا احسن من انك تسالنا نحن فاكيد عندهم المعلومه الاكيده

talal alsaleh
10-23-2014, 01:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي الكريم
انا حصل معي في هذا المنتدى نفس الموضوع الذي تتكلم عنه ولم أجد اي جواب حتى الآن واتصلت في الدعم الفني و لا أحد يجيب على سؤال حول هذا الموضوع
والله ولي التوفيق والنجاح
وشكراً لكم

eslamsallam
10-28-2014, 01:33
اخي الكريم
انا حصل معي في هذا المنتدى نفس الموضوع الذي تتكلم عنه ولم أجد اي جواب حتى الآن واتصلت في الدعم الفني و لا أحد يجيب على سؤال حول هذا الموضوع
وشكراً لكم

أسماء نعناع
10-29-2014, 02:48
مشكور اخى الكريم على هذا السؤال الذى طالما فكرت فيه ولكن اظن ان رجوعك للدعم الفنى وسؤالهم عن هذا احسن من انك تسالنا نحن فاكيد عندهم المعلومه الاكيده
مع تقديرى

md5diablo
10-30-2014, 01:10
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليك و رحمه الله و بركاته ،لان منتدى العرب يعطيك البونص في كل مده شهر و يكتب لك القيمه الاجماليه من البونص الدي جمعته

a7med84
10-30-2014, 01:44
اللى بيحسب او الاهم هو اللى بيكون داخل البروفيل

اللى هو بيكون مقسم عل الاقسام فى المنتدى والله بيكون كل شهر منفصل والله يوفقك

jojo4
10-30-2014, 02:07
بسم الله الرحمن الرحيم .. مبدأيا رأيي الشخصى والله اعلم ان اكيد تعليقاتك بعدة مواضيع لم ترضى اعجاب الدعم الفنى او لم يكن لها فائدة بالموضوع وبالتالى لن يتم احتسابهم فى البونص ..و بالتوفيق والنجاح للجميع

doola2020
10-31-2014, 10:11
السبب هو أنا هناك ردود لم تحسب لك يعني ممكن حد من المشرفين يلاقي ردك مش مناسب فيقوم يلغي البونص اللي انت بتاخده من خلال ردك

aymanso
10-31-2014, 10:24
السلام عليكم البونص اخي الكريم هو يتحول بشكل تلقائي في بداية كل شهر جديد وطبعا بعد ما يتاكد المشرفين على المنتدى من عدم وجود مخالفات بردودك وطبعا المتاجرة بالحساب هي تكون عادية مثل لو كنت انت عامل ايداع حقيقي وبعد التاكد من انك تم ربط حسابك فى المنتدى مع حسابك فى شركة انستا وبالتوفيق للجميع

aboomar13
10-31-2014, 10:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته,
اخي الكريم وانا انتبهت على هذه النقطة لكن لم اعرها اي اهتمام لان الفارق لدي ليس بالكبير يمكن نقطة او اثنتين,واتمنى من المسؤولين في هذا المنتدى ان يفيدونا ويشرحو لنا سبب هذه الاختلاف ما بين الرصيدين ولكم منا جزيل الشكر والتقدير

benchou-ahfd
10-31-2014, 10:38
حدث نفس الشيئ معي و لا ادري ما السبب لكنى تقبلت الامر و لم استفسر لاه في النهاية سيقال لك القوانين المفروضة في المنتدى تجاوز الامر صديقي

medo2013
10-31-2014, 10:42
ولابد من استخدام البونص الذى يستخدم الذى يعمل على 250 دولار ممكن تشتغغل عليهم طول الشهر وممكن تكبر منهم اميلك الذى يعمل على استخدام الاستراتيجيات التى تساعد ايضا فى المكسب وتساعد فى المكسب

محمد السيد محمد
10-31-2014, 10:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. بسم الله الرحمن الرحيم ..
السيد المحترم ان المرصود تحت الصورة الرمزية هو البونص الذي قمت بتجميعه منذ العمل فيه
اما البونص في صفحتك الشخصية هو ما امكنك تجميعه في الشهر الحالى فقط

Ahmed Rami Ben Fradj
10-31-2014, 11:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..
أخي العزيز البونص الموجود أسفل الصورة هو ماجمعته منذ دخولك المنتدى أما البونص الموجود في ملفك الشخصي هو ما جمعته هذا الشهر فقط .

aboomar13
10-31-2014, 11:11
اخي الكريم كما فهمت من تعليقات الاعضاء الكرام بان البونص الذي تحت الصورة مباشرة هو ما جنيته منذ دخولك اول مرة في سوق الفوركس,اما الاخر فهو ما جمعته خلال مدة شهر والله اعلم

ProForex
10-31-2014, 13:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخي الكريم البونص تحت الصورة هو الذي حققته من المشاركات أما في الملف الشخصي هو البونص الخاص بك

waleed hassona
11-06-2014, 12:28
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخوانى اعضاء منتدى فوركس العرب
الكرام اخى الكريم المهم الموجود بملفك الشخصى لان ده ممكن يحصل فىه لخبطه

lyes1977
11-06-2014, 13:00
سلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اهلا وسهلا بك اخي الكريم في المنتدى الكريم نعم طبعا الفرق يكمن في ان الردود والمشاركات التي قمت بها احيانا تتكرر او انك تكمتب في قسم لا يقدم البونص حاول مراجعة هذا الامر و شكرا جزيلا اخي العزيز على مساهمتك الفعالة وبالتوفيق للجميع

sharshabil
11-12-2014, 14:19
لا تهتم بهااته الاختلافات
البونص الذي تعتمده هو البونص االموجود في ملفك الشخصي لانه البونص الذي سوف تتحصل
عليه

mohamed bnali
11-12-2014, 14:31
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الفاضل المسالة لا يمكنها ان تاخد اكتر من حجمها لا يهم ان كان يظهر لك بنص قليل او كثير فالمهم هو ما حصلت عليه من معارف وما اكتسبته من خبرات اما البنص فسياتي عاجلا ام اجلا والردود التي لم تحسب لك ستحتسب ان شاء الله
ما عليك الا بالصبر والمتابرة في اجتهادك ونيلك للمعرفة
وتقبل مروري

---------- Post added at 11:31 AM ---------- Previous post was at 11:29 AM ----------

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الفاضل المسالة لا يمكنها ان تاخد اكتر من حجمها لا يهم ان كان يظهر لك بنص قليل او كثير فالمهم هو ما حصلت عليه من معارف وما اكتسبته من خبرات اما البنص فسياتي عاجلا ام اجلا والردود التي لم تحسب لك ستحتسب ان شاء الله
ما عليك الا بالصبر والمتابرة في اجتهادك

abdofchcle
11-12-2014, 14:36
السلام عليكم و رحمة الله و تعالى اخي الكريم ان البونص الدي حصلت عليه هو البونص الدي سيتحول الى انستا كل بداية كل شهر وشكراا

مصراوى
11-12-2014, 14:56
اخى الفاض البونص الذى قمت بالحصول علية من المنتدى يتم نقلة الى الحساب فىة انستا اول 7 ايام من الشهر الجديد والتداول من خلالة

downlaod3
11-13-2014, 18:02
شكرا اخى الكريم على هذه المعلومات القيمه جد ا التى تخص الفوركس بشكل عام وفى انتاظر المزيد من المشاركات ولك لكالتحيه والتقدير وانشاء الهل فى المزيد من التقدم ولك كل الشكر والواجب

OLSOPIDRO
11-13-2014, 18:42
السلام عليكم مشكور اخى الكريم على هذا السؤال الذى طالما فكرت فيه ولكن اظن ان رجوعك للدعم الفنى وسؤالهم عن هذا احسن من انك تسالنا نحن فاكيد عندهم المعلومه الاكيده تمنياتي لكم بالتوفيق

lola12
11-13-2014, 18:59
مشكور اخى الكريم على هذا السؤال الذى طالما فكرت فيه ولكن اظن ان رجوعك للدعم الفنى وسؤالهم عن هذا احسن من انك تسالنا نحن فاكيد عندهم المعلومه الاكيده
مع تقديرى

abdelhak redouane
11-19-2014, 20:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الاستفسار انا ارى ان كتابة البةنص لايهم ان كانت تحت الصورة الرمزية او فقها المهم ان يكون البونص يحتسب ويزيد من خلال الرد على المشاركات او الردود الموجودة في المنتدى
بالتوفيق للجميع

ihab331
11-20-2014, 22:18
أخي الكريم يتم تحديث البونص الخاص بك في صفحتك الشخصية مرة كل يوم بينما يتم تحديث البونص تحت الصورة الرمزية في كل وقت تضع فيه رد أو موضوع
أرجوا أن أكون قد أفدتك و تقبل مني أطيب التحيات و التمنيات بالنجاح

عبدالقادر محمد
11-21-2014, 18:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم جزاك الله خيرا على مشاركتك معا اما بعد
اخى الفاضل البونص تحت الصورة الرمزية هو البونص الذى قمت بتحقيقه خلال كل الشهور منذ بداية اشتراكك بالمنتدى اما البونص فى الملف الشخصى فهو البونص الشهرى

lola12
11-21-2014, 18:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل البونص تحت الصورة الرمزية هو البونص الذى قمت بتحقيقه خلال كل الشهور منذ بداية اشتراكك بالمنتدى اما البونص فى الملف الشخصى فهو البونص الشهرى

hpacer
11-22-2014, 07:17
شكر خاص لمنتدى فوركس العرب الرائع وشكر عام لأعضائه الكرام على موضوعاتهم
وردودهم وتعليقاتهم فمثل هده المواضيع تفيدنا أخي العز
يز وتساعدنا على فهم الكثير |ظ

mohamed9004
11-22-2014, 08:18
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته.. ايوة يا اخى البونص اللى تحت الصورة الرمزية ده بتاع كل الشهور من اول ما يدأت تسجيل فى المنتدى كل البونص اللى حصلت عليه من المشاركات والمواضيع الجديدة اما اللى فى الملف الشخصى اللى هوة بتاعك بتاع الشهر ده اللى المفروض تاخده وكل قسم عملت فيه ردود با ايه بونص بيكون موجود فى الملف الشخصى

toutou1
11-26-2014, 21:19
السلام عليكم البونص اخي الكريم هو يتحول بشكل تلقائي في بداية كل شهر جديد وطبعا بعد ما يتاكد المشرفين على المنتدى من عدم وجود مخالفات بردودك وطبعا المتاجرة بالحساب هي تكون عادية مثل لو كنت انت عامل ايداع حقيقي وبعد التاكد من انك تم ربط حسابك فى المنتدى مع حسابك فى شركة انستا وبالتوفيق للجميع

hichamhiya
11-28-2014, 20:50
مرحبا صديقي العزيز عضو منتدى فوركس العرب الرائع لك مني
أجمل وأفضل التحية والشكر على موضوعك الرائع هذا
وننتضر منك الجديد أخي العزيز للستفادة والتوعية

---------- Post added at 06:50 PM ---------- Previous post was at 06:48 PM ----------

مرحبا صديقي العزيز عضو منتدى فوركس العرب
الرائع لك مني أجمل وأفضل التحية والشكر
على موضوعك الرائع هذا وننتضر منك
الجديد أخي العزيز للستفادة والتوعية

omar223
11-28-2014, 22:20

hunter_world
11-28-2014, 22:58
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم ممكن تكون عملت مشركات علي موضع واحد كذا مره اخي وتقبل مروري بخالص الشكر

ايمان الباز
12-05-2014, 16:53
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بكل الاعضاء كيف اخباركم
لان البونص تحت الصوره الرمزيه هو عدد المشاركات من بدايه اشتراكك اما في الخساب الشخصي بتاع كل شهر
بالتوفيق للجميع في المنتدي ان شاء الله

ibrahim forex
12-05-2014, 17:53
اخى الفاضل البونص الموجود تحت الصورة الخاصة بك هو بونص الردود الاجمالية من بداية دخولك مجال الفوركس بينما
البونص الموجود فى صفحتك فهو البونص الفعلى الذى يمكنك ان تتداول من خلاله

ynwa1892
12-05-2014, 18:41
السلام اخي البونص الذي يكون تحت الصورة هو البونص الذي جمعته منذ بدات العمل في المنتدى اما البونص الذي يوجد في الملف هو البونص الذي تجمعه في الشهر الواحد
وفقك الله

belhadjnokia
12-05-2014, 18:46
مرحبا صديقي عضو منتدى الفوركس
الجميل جدا و المفيد للجميع أشكرك على
موضوعك الرائع والذي إستفدت منه
كثيرا شكرا ولكم مني أجمل التحية
والاحترام و التقدير...
و أتمنا لكم التوفيق

yacino527
12-05-2014, 18:47
السلام عليكم أما بعد أخي الكريم أنت مشكور على هذا السؤال المهم و لكن أنا شخصيا أنصحك
بالإتصال ب الدعم الفني و الإستفسار حتى تعرف ما المشكلة و أتمنى أن تتقبل مروري و شكرا

dalirap
12-05-2014, 18:58
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام على اشرف الانبياء و المرسلين
أخي بعد 24 ساعة يتم مراجعة البونص للمبتدئين وحين توجد ردود قصيرة لا تحتسب في إحصائيات البونص لكن تحتسب أسفل الصورة

samir33
12-05-2014, 19:11
ربما يكون البونص الموجود تحت الصورة الرمزية هو مجموع الكلي للبونص
اما البونص الموجود في الملف الشخصي هو البونص الدي لم يحول بعد

forex44
12-05-2014, 19:25
اخى الكريم
يجب ان تعلم بان البونص الاساسى الذى يحتسب هو الذى
يكون فى ملفك الشخصى وهذا بسبب ان المشرفين يقومون
بحذف اى مشاركة مخالفة للقوانين

Mohamed Fadhel
12-05-2014, 22:09
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
السبب هو أنا هناك ردود لم تحسب لك يعني ممكن حد من المشرفين يلاقي ردك مش مناسب فيقوم يلغي البونص اللي انت بتاخده من خلال ردك
موضوع مميز و غاية في الأهمية
تقبل مروري و بالتوفيق

gr53
12-05-2014, 22:37
اخواني الاعزاء اريد ان استفسر منكم عن البونص لدي فحين اضع رد او مشاركة يكون البونص تحت الصورة الرمزية لدي اكثر من البونص الموجود في ملفي الشخصي فما سبب هذا الاختلاف ارجو الرد ممن لديهم فكرة بهذا الخصوص

البونص الموجود تحت الصورة الرمزية هو بونص على كل مشاركاتك منذ دخولك المنتدى
أما البونص داخل الملف الشخصي فهو البونص الشهري و الذي يتجدد مع كل شهر

aissa00
12-06-2014, 14:12
مشكور اخى الكريم على هذا السؤال الذى طالما فكرت فيه
ولكن اظن ان رجوعك للدعم الفنى وسؤالهم عن هذا احسن من انك
تسالنا نحن فاكيد عندهم
المعلومه الاكيده وفي الاخير تحياتي للجميع

forex44
12-06-2014, 14:44
اخى الكريم
يجب ان تعلم بان البونص الاساسى الذى يحتسب هو الموجود
فى ملفك الشخصى والفرق بينهما ان الحساب الموجود فى ملفك
الشخصى اقل من الحساب الموجود تحت الصورة الرمزية وذلك
بسبب حذف الادارة للمواضيع الاسبام

8150017
12-06-2014, 14:46
السلام عليكم البونص اللى موجوده تحت صورتك الشخصيه هى مجموع البونص كلها اللى دخلت فى حسابك من اول ما ابتديت تضع ردود فى المنتدى ولكن البونص اللى موجوده فى حسابك هى مجموع البونص اللى وضعت لها ردود من اول كل شهر

adelasaadxx123
12-06-2014, 15:22
ممكن لان ردك قصير او غير موضوعى فراجع الشروط والاحكاملعلة تجد السبس الرئيسى متنساش ان البونص بينزلك كل اول شهر فممكن ينزلك على الشهر الجديد وشكر

houcinee
12-08-2014, 00:50
اخي الكريم وانا انتبهت على هذه النقطة لكن لم اعرها اي اهتمام لان الفارق لدي ليس بالكبير يمكن نقطة او اثنتين,واتمنى من المسؤولين في هذا المنتدى ان يفيدونا ويشرحو لنا سبب هذه الاختلاف ما بين الرصيدين ولكم منا جزيل الشكر والتقدير

chouai
12-11-2014, 21:48

hicham1991
12-11-2014, 21:48
بسم الله الرحمن الرحيم .. مبدأيا رأيي الشخصى والله اعلم ان اكيد تعليقاتك بعدة مواضيع لم ترضى اعجاب الدعم الفنى او لم يكن لها فائدة بالموضوع وبالتالى لن يتم احتسابهم فى البونص ..و بالتوفيق والنجاح للجميع

chouai
12-19-2014, 12:11

chouai
12-20-2014, 21:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل البونص تحت الصورة الرمزية هو البونص الذى
قمت بتحقيقه خلال كل الشهور منذ بداية اشتراكك بالمنتدى اما البونص فى الملف الشخصى فهو البونص الشهرى

hodaoo
12-21-2014, 11:18
اخى الكريم
يجب ان تعلم بان البونص الاساسى الذى يحتسب هو الذى
يكون فى ملفك الشخصى وهذا بسبب ان المشرفين يقومون
بحذف اى مشاركة مخالفة للقوانين

sayed55q
12-21-2014, 11:21

rbabrr
12-21-2014, 16:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الاستفسار انا ارى ان كتابة البةنص لايهم ان كانت تحت الصورة الرمزية او فقها المهم ان يكون البونص يحتسب ويزيد من خلال الرد على المشاركات او الردود الموجودة في المنتدى

Wassa04
12-21-2014, 21:52
مرحبا اخي الكريم تحت الصورة هو بونص العام
منذ بدايتك في المنتدى و في حسابك هو البونص الشهري لك تقبل مروري

ahmed mahmoud abdelhady
12-23-2014, 14:24
السلام عليكم ورحمه الله
لان البونص اسفل السوره هو كل ما جمعته من لحظه الاشتراك فى المنتدى ارجو ان تكون قد وصلت المعلومه
بالتوفيق اخى.....

juba7abood
12-24-2014, 16:34
السلام عليكم
اخي الكريم
وشكراً لكم
تقبل مروري ♥♥♥

waelee
12-24-2014, 18:32
اعتق ااخاى الكريك على الموضوع امله مدا الى هقدر يففيدنا بشكل كبير وان الموصوع امله ماد ل مهم جدا
شكراك

yasmenyy
12-24-2014, 20:24

aymanso
12-24-2014, 20:46
السلام عليكم هو يتحول بشكل تلقائي في بداية كل شهر جديد وطبعا بعد ما يتاكد المشرفين على المنتدى من عدم وجود مخالفات بردودك وطبعا المتاجرة بالحساب هي تكون عادية مثل لو كنت انت عامل ايداع حقيقي وبعد التاكد من انك تم ربط حسابك فى المنتدى مع حسابك فى شركة انستا وبالتوفيق للجميع

remas
12-31-2014, 23:14
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
اللى موجود فى ملفك الشخصى هو اللى هتاخده اخر الشهر

sawsan5a
01-02-2015, 16:14
نورت المنتدى اخى الكريم
انصحك بزيارة القسم التعليمي ان شاء الله
سوف تجد هناك كل شئ تريد الاستفسار عليه
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

molaa
01-03-2015, 18:49

chouai
01-08-2015, 22:04
السلام عليكم أما بعد أخي الكريم أنت مشكور على هذا السؤال المهم و لكن أنا شخصيا أنصحك
بالإتصال ب الدعم الفني و الإستفسار حتى تعرف ما المشكلة و أتمنى أن تتقبل مروري و شكرا

nagwann
01-11-2015, 19:09
أهلا وسهلا بحضرتك نورت المنتدى وعالم الفوريكس كله
البونص اللى تحت الصورة الرمزية اللى حققته فى كل الشهور
واللى فى الملف الشخصى ده اللى حققته الشهر ده

kokou
01-19-2015, 00:00

ssnsafi
01-19-2015, 00:18
يجب ان تعرف اخي الكريم انه ليس كل الردود يتم احتسابها فالردود لها شروط كي تحتسب ومنها ان تكون طويلة ليست فقط كلمتين او ثلاثة وان تكون في صلب الموضوع وان لا تكون عبارة عن شكرة وسلام وتحية
فأحيانا يكتب العضو رد غير مناسب للشروط فلا يحتسب البونص له ولهذا تجد ان البونص احيانا يكون اقل من عدد الردود

tazi larbi
01-19-2015, 00:20
السلام عليكم اكيد اخي انه تم الغاء بعض المشاركا ربما لانك نسخت او كتبت خارج الموضوع اتقل الى قوانين وتعليمات المنتدى لتعرف ما لك وما عليك اتمنى لكم النجاح والله الموفق

aymanso
01-19-2015, 00:23
السلام عليكم و خسرت الحساب كامل يبقى كدا مافيش تعويض ومعنى انك تخسر الحساب كله والصفقه تقفل لوحدها يبقى كدا المارجن كول انضرب ووقتها مش هتعوض وهتبدء الشهر اللى جاى اكنك جديد بالتوفيق للجميع

antonioforex
السلام عليكم
طبعا اخي البونص الموجود تحت صورتك هو مجموع ما وضعته مند سجلت في المنتدى
اما في الملف الشخصي تجد تفاصيل كل شهر و بالتوفيق لك اخي الفاضل.

abdelmalek1988
سهلة جدا أخي الفاضل البونص تحت الصورة الرمزية هو البونص الذي جنيته خلال كل الاشهر
مند تسجيلك الاول بالمنتدى أما في الملف الشخصي فذلك البونص الشهري

mohamedsaber
اخي البونص المكتوب تحت الصورة الرمزية هي قيمة جميع مشاركاتك من يوم تسجيلك في المنتدي
لكن داخل صفحتك هو البونص الصحيح لانه تم استبعاد مشاركات مخالفة

yahya21190
01-19-2015, 00:37
لم اكن اعلم

---------- Post added at 11:37 PM ---------- Previous post was at 11:29 PM ----------

تعلم أن حجم العقد هو الذي يحدد قيمة النقطة .
وكما ذكرنا عندما اشترينا 1000 يورو كانت قيمة النقطة الواحدة = 10 سنت .
أما عندما اشترينا 100.000 يورو كانت قيمة النقطة الواحدة = 10$ .
وقلنا أن أغلبية الشركات تتعامل بحجم عقود يساوي اللوت الواحد فيها ما يعادل 100.000 وحدة من العملة الأساس .
وكما ذكرنا فإن في شركة اللوت الواحد فيها = 100.000 وحدة من العملة الأساس تكون قيمة النقطة الواحدة :

قيمة النقطة الواحدة لليورو = 10$ .
قيمة النقطة الواحدة للجنية الإسترليني = 10$ .
قيمة النقطة الواحدة للين = 8$ .
قيمة النقطة الواحدة للفرنك السويسري = 6$ .

mesteraden
01-26-2015, 16:45
اخي الكريم البونص التي تشاهده في ملفك الشخصي هذا مثل عداد المشاركات ولايعتمد عليه من قبل المشرفين في حساب قيمة بونص لمشاركاتك اما البونص التي تشاهده في ملفك الشخصي فهو عداد صحيح لقيمة البونص التي ستتحول الى حسابك للتداول واتمنى لك التوفيق

hananll
01-27-2015, 20:26
لبونص يتحول بشكل تلقائي في بداية كل شهر جديد وطبعا بعد ما يتاكد المشرفين على المنتدى من عدم وجود مخالفات بردودك
وطبعا المتاجرة بالحساب هي تكون عادية مثل لو كنت انت عامل ايداع حقيقي وبعد التاكد من انك تم ربط حسابك فى المنتدى مع حسابك فى شركة انستا

mons
01-28-2015, 23:20
اعتقد يااخي الكريم البونص التي تحت الصورة الرمزيه مجرد ارقام يعني هذا البونص غير معتمده عند المشرفين اما البونص التي تظهر في ملفك الشخصي هو الصحيح وهو الذي سوف يتحول الى حسابك في التداول وتقبل مروري

mostaffaq
01-31-2015, 17:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الكريم شكرا لك بالتوفيق فى عالم الفوركس تسلم اخى الكريم على الموضوع تقبل مرورى

salichou
01-31-2015, 18:41
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين اما بعد:
مبدأيا رأيي الشخصى والله اعلم ان اكيد تعليقاتك بعدة مواضيع لم ترضى اعجاب الدعم الفنى او لم يكن لها فائدة بالموضوع وبالتالى لن يتم احتسابهم فى البونص ..و بالتوفيق والنجاح.

scott
01-31-2015, 22:30
ما عليك الا بالصبر والمتابرة في اجتهادك

ahmed7afifi
02-05-2015, 04:42
الســـلام عـلـيـكـم ورحـــمـه الله وبـركــاته .
اخى الفاضل اشكرك جدا على موضوعك الرائع بل اكثر من ممتاز
لكى نستفيد منه وان نعمل عليه
والموضوع محتاج تفسير للجميع
وان يساعدنا الاعضاء القداما المتميزين بخبراتهم التى من الممكن ان نستفيد منها
وانا لسه عضو جديد هنا فى المنتدى لكن بحاول ان استفاد من الجميع
وتحياتى لك ولجميع الاعضاء الافاضل
وشكرا
^***^^*^*^*^*^**^^*^*^*^*^*^*^*^*^*

azerty
02-05-2015, 21:35
السلام عليكم
البونص تحت الصورة الشخصية هو مجموع كامل البونص مند البداية
اي البونص الماخود من الرفرال والمشاركات المحسوبة وغير المحسوبة
بالتوفيق

hixam
02-05-2015, 21:38
اللى بيحسب او الاهم هو اللى بيكون داخل البروفيل

اللى هو بيكون مقسم عل الاقسام فى المنتدى والله بيكون كل شهر منفصل والله يوفقك

mesteraden
02-15-2015, 21:33
اخي الكريم اعتقد احيانا تكتب مشاركات ولكن هذه المشاركة لاتحسب ولكن تنكتب في ملفك لهذا يوجد عداد بونص محسوب وعداد بونص غير محسوب هذا مااعتقده والله اعلم وتقبل مروري اخي الكريم وبالتوفيق والنجاح

hafid new
02-15-2015, 21:36
-----------------------
اخي الكريم اعتقد احيانا تكتب مشاركات ولكن هذه المشاركة لاتحسب ولكن تنكتب في ملفك لهذا يوجد عداد بونص محسوب وعداد بونص غير محسوب هذا مااعتقده والله اعلم وتقبل مروري اخي الكريم وبالتوفيق والنجاح -----------
----------
-

---------- Post added at 06:35 PM ---------- Previous post was at 06:34 PM ----------

-----------------لســـلام عـلـيـكـم ورحـــمـه الله وبـركــاته .
اخى الفاضل اشكرك جدا على موضوعك الرائع بل اكثر من ممتاز
لكى نستفيد منه وان نعمل عليه
والموضوع محتاج تفسير للجميع
وان يساعدنا الاعضاء القداما المتميزين بخبراتهم التى من الممكن ان نستفيد منها
وانا لسه عضو جديد هنا فى المنتدىالاعضاء لكن بحاول ان استفاد من الجميع
وتحياتى لك ولجميع الافاضل
وشكرا-----------

---------- Post added at 06:36 PM ---------- Previous post was at 06:35 PM ----------

------------------
---......اللى بيحسب او الاهم هو اللى بيكون داخل البروفيل
---------------------------
اللى هو بيكون مقسم عل الاقسام فى المنتدى والله بيكون كل شهر منفصل والله يوفقك ----

ahmed mohsen92
02-15-2015, 22:09
نورت المنتدى اخى الكريم
يارب حد يقدر يفيدك من الاعضاء
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

Doodysamsom
02-15-2015, 22:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة...
اة الموضوع دة عادى مفيش مشكلة...
بيكون فية ردود انت عملتها متكررة او ليست صحيحة ومش بيتم احتساب البونص فى رصيدك الاساسى

m7md14
02-19-2015, 13:54
السلام عليكم
لان منتدى العرب يعطيك البونص في كل شهر و يكتب لك القيمه الاجماليه من البونص الذى جمعته .... بالتوفيق للجميع ان شاء الله

morad100
02-19-2015, 14:40
للشموع اليبانية دور لا يستهان به بل هي المقود الذي يقود سوق الفوركس اقصد التداول
لولا هذه الشموع كا ن الامر شبه مستحليل ان نعرف من اين جاء السعر هل هبط ام صعد
شكرا اخي

adel2525
02-19-2015, 21:08
البونص تحت الصورة الرمزية هو البونص الذى قمت بتحقيقه خلال كل الشهور
منذ بداية اشتراكك بالمنتدى اما البونص فى الملف الشخصى فهو البونص الشهرى
تقبل مروري

chouai
02-26-2015, 11:55

wael40
02-26-2015, 13:04
أنا أنصحك بمشاهدة الفيديوهات التعليمية الكثيرة وقراءة كتب كثيرة
وإفتح ديمو أكونت وطبق عليه اللي بتتعلمه عملي وخذ وقت كافي في
التعليم ومتستعجلش وخليك صبور لو طبقت كل الحجات ديه هتتعلم كويس.

scott
02-26-2015, 14:33
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
طرح جميل جدا بارك الله فيك
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى إن شاء الله

remas
02-26-2015, 19:34
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
الالتزام والاداره السليمه لراس المال اساس اى نجاح
اللى بيظهر فى البروفايل هو البونص الشهرى اللى انت عملته

snnaky
02-28-2015, 22:49
ماهو طبيعى يا اخى
البونصتحت الصورة الرمزية هو البونص الأجمالى اللى تم الوصول الية عن طريق الكمشاركات المحسوبة وهو المدفوع من قبل وكذلك الذى تمت اضافتة بحال المشاركة الحالية حتى اخر مشاركة ولم يدفع لهذا الشهر
اما ما فى الملف الشخصى فهو ما لم يتم دفعة عن بونص الشهر الحالى وهو نتاج ما تم من مشاركات حتى اخر مشاركة عن نفسالشهر

aymen done
03-01-2015, 01:18
مجال الفوركس ليس سهلا ويحتاج للمثابرة والتعلم
واكيد ان الحساب التجريبى حجم حسابه كبير بالالاف
وحجم الحساب الحقيقى بضعة دولارات فلازمن تخسر

magid.forex
03-01-2015, 01:34
اعتقد ان السبب هو انك لم تنتبه الى القوانين الخاصة باحتساب
البونص مثل ان يكون الرد فعال و يتجاوز سطرين على الاقل

mohamed12345
03-03-2015, 15:04
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد أنا هناك ردود لم تحسب لك يعني ممكن حد من المشرفين يلاقي ردك مش مناسب فيقوم يلغي البونص اللي انت بتاخده

1 million
03-22-2015, 00:16
البونص الموجود في حسابك هو الذي يتم ارساله لك في بداية الشهر القادم
اذا كان بونص الشهر الماضي مازال في حسابك فهذا لا يهم الان أخي الكريم

مامون سباعنة
03-22-2015, 01:06
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
تحية طيبة اخواني وبعد :::::
اشكرك اخي الفاضل على سؤالك .. اخي ان الرقم الذي يكون اسفل الصوورة ليس هو البوونص بل عدد المشاركاات
اتمنى لك ولجميع اعضاء المنتدى بالتقدم والنجاح
تقبل مروري اخي الفاضل

samehbird007
03-22-2015, 01:14
اخي الكريم
وشكراً لكم

RomanyMoreed
03-23-2015, 22:54
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

شوف اخي الكريم البونص اللي تحت الصورة هو مجموع جميع البونص الذي قمت انت بتحقيقية خلال الاشهر الماضية حتي الان

بالتوفيق

ahmedibrahim258259
03-24-2015, 23:23
بسم الله الرحمن الرحيم البونص الموجود اسفل الصورة اخي الكريم ده بيكون من يوم ماشتركت في المنتدي لكن اللي في الملف الشخصي ده بيكون بتاع الشهر فقط
تقبل مرروي

popa2015
03-25-2015, 00:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

m.gama17l
04-05-2015, 19:58
السلام عليكم ورحمة الله
البونص تحت الصورة الرمزية هو البونص الذى قمت بتحقيقه خلال كل الشهور منذ بداية اشتراكك بالمنتدى .... بالتوفيق للجميع ان شاء الله

سارة محمد
04-09-2015, 15:29
اخي الكريم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ....
وشكراً لكم .....

modr2015
04-13-2015, 19:27
السلام عليكم اخواني كيف الاحوال اتمنى لكم الصحة والعافية اخواني هل يمكنني حجز vps الخاص بشركة انستا فوركس ببونص المنتدى ام يلزمني اموال حقيقية المرجو المساعدة*..

kaka23
04-14-2015, 00:43
نعم البونص اسفل الصورة اكبر لانه البونص الذي جمعته منذ تسجيلك
اما الموجود في ملفك الشخصي فذالك البونص الخاص بالشهر هذا فقط

محمد عز الدين عيد خضري
04-14-2015, 00:48
اعتقد ان البونص اللي مكتوب تحت الصورة الرمزية غير دقيق
بالمرة والاهم هو مايحول اليك كل اول اسبوع من كل شهر اتمني لك التوفيق
تحياتي

سارة محمد
04-14-2015, 00:52
اهلا بك اخي وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله خيرا
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله
تقبلوا مروري ♥♠♣♠

m.gama17l
04-17-2015, 13:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اللى بيحسب او الاهم هو اللى بيكون داخل البروفيل

اللى هو بيكون مقسم عل الاقسام فى المنتدى والله بيكون كل شهر منفصل بالتوفيق لك ان شاء الله وتقبل مرورى اخى الكريم

takirg
04-18-2015, 13:42
المؤشرات الفنية، رسم أنماط، نقطة والرسوم البيانية الشكل والأحداث الأخبار الأساسية. مرة واحدة في
يظهر الخطوة علامة على التنمية، ساعة ويتم رصد تشارتات الإنتراداي للدخول الأمثل.

دينا اسلام
04-18-2015, 13:43
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
شكرا لك اخلى الكريم على توضيح وتقديم هذا الاقتراح
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

chennana
04-18-2015, 14:26
اخي الكريم البونص اسفل الصورة الشخصية هو محصلة كل ما تم جمعه من يوم فتح الحساب
اما في الصفحة الشخصية فهو البونص المجمع هذا الشهر فقط

user_66
04-19-2015, 05:54
ما رأيكم فى هذا الشرح المبسط لمعنى الانزلاق السعرى .....
أف اكس سي أم تهدف إلى تزويد العملاء بأفضل تنفيذ متاح والحصول على جميع الأوامر وعلى الأسعار المطلوبة. ومع ذلك، هناك أوقات عندما، يكون هناك زيادة في التقلبات، قد تكون الأسعار خاضعة لأوامر انزلاق سعري. الانزلاق السعري يحدث خلال الأخبار الأساسية أو عندماً تكون السيولة محدودة. خلال فترات مثل هذه، فإن طلبك، الكمية، وتعليمات معينة قد يكون لها تأثير على تنفيذك.

أمثلة عن أوامر محددة :

جيد" حتى إلغاء"(gtc) الأوامر - سيتم ملء طلبك بسعر المتاحة في الوقت الذي يتم تلقيه.
فوري أو إلغاء" (ioc) الأوامر - يتم تشغيل جميع أو جزء من طلبك بالأسعار المتاحة مع إلغاء المبلغ المتبقي يجب عدم وجود سيولة لملء طلبك فورا.
املأ أوالغي" (fok) الأوامر - يجب أن يتم تنفيذها كليا أو لا الغاؤها على الإطلاق.

التقلبات في السوق يمكن أن تخلق ظروف يصعب فيها التنفيذ. على سبيل المثال، قد يكون سعر تنفيذ طلبك بعيدا نقاط عديدة عن السعر المحدد بسبب تقلبات في حركة السوق. في هذا السيناريو، يتطلع التاجر لتنفيذ عند سعر معين ولكن في جزء من الثانية، قد يكون السوق ابتعدت كثيرا عن هذا السعر المطلوب. وعندئذ يكون أمر دخول التاجر قد نفذ بالأسعار المتاحة. وبالمثل، في نموذج تنفيذ **cm، يجب وجود السيولة الكافية لتنفيذ كل التداولات بأي ثمن.

أف إكس سي أم توفر عددا من أنواع الأوامر الأساسية والمتقدمة لمساعدة العملاء في تقليل مخاطر التنفيذ. طريقة واحدة للتخفيف من المخاطر المرتبطة بالانزلاق السعري هو استخدام نطاق السوق ( ماكس ديفياشين الإنحراف mt4) الميزة على المنصات في **cm. ميزة متوسط ​​السوق تسمح للتجار تحديد مقدار الانزلاق المحتمل الذي يمكن أن يتحمله . صفر يدل على أن ليس هناك انزلاق سعري. من خلال تحديد صفر على نطاق السوق، يطلب التاجر أن يتم تنفيذ أمره فقط بسعر محدد أو معلن، وليس بأي ثمن أخرى. قد يختار التجار قبول مجموعة واسعة من الانزلاق السعري ليرفع احتمال التنفيذ. في هذا السيناريو سوف يتم التنفيذ بأفضل الأسعار المتاحة داخل النطاق المحدد. على سبيل المثال، قد يشير العميل الى انه على استعداد للتنفيذ على بعد نقطتين من السعر الدخول المطلوب. فسيقوم النظام بالتنفيذ إذا سيولة كافية وموجودة. إذا زاد السعر عن نقطتين فإن الأمر لن ينفذ. يرجى الملاحظة، أن أوامر متوسط ​​السوق تحدد نطاق السلبية فقط. إذا كان متوفر أكثر من سعر مناسب في وقت التنفيذ، فإن التنفيذ يكون لصالح العميل.

بالإضافة إلى ذلك، عند تنفيذ الأمر يصبح أمر الوقوف هو أمر صالح للتنفيذ. أوامر وقفتضمن التنفيذ ولكن لا تضمن السعر . لذلك، وامر التوقف قد تؤدي إلى حدوث انزلاق اعتمادا على ظروف السوق.

ali.22595
04-28-2015, 13:28
اخى الفاضل لامزم يكون عدد مشاركاتك بتساوى عدد البونص فى ملفك الشخصى
اما لو كان غير كدا فاعتقد ان ردودك قصيرة عن سطرين عشان كدا متحسبلك بونص عليهم

BuDiii
04-28-2015, 13:29
ما رأيكم فى هذا الشرح المبسط لمعنى الانزلاق السعرى .....
أف اكس سي أم تهدف إلى تزويد العملاء بأفضل تنفيذ متاح والحصول على جميع الأوامر وعلى الأسعار المطلوبة. ومع ذلك، هناك أوقات عندما، يكون هناك زيادة في التقلبات، قد تكون الأسعار خاضعة لأوامر انزلاق سعري. الانزلاق السعري يحدث خلال الأخبار الأساسية أو عندماً تكون السيولة محدودة. خلال فترات مثل هذه، فإن طلبك، الكمية، وتعليمات معينة قد يكون لها تأثير على تنفيذك.

أمثلة عن أوامر محددة :

جيد" حتى إلغاء"(gtc) الأوامر - سيتم ملء طلبك بسعر المتاحة في الوقت الذي يتم تلقيه.
فوري أو إلغاء" (ioc) الأوامر - يتم تشغيل جميع أو جزء من طلبك بالأسعار المتاحة مع إلغاء المبلغ المتبقي يجب عدم وجود سيولة لملء طلبك فورا.
املأ أوالغي" (fok) الأوامر - يجب أن يتم تنفيذها كليا أو لا الغاؤها على الإطلاق.

التقلبات في السوق يمكن أن تخلق ظروف يصعب فيها التنفيذ. على سبيل المثال، قد يكون سعر تنفيذ طلبك بعيدا نقاط عديدة عن السعر المحدد بسبب تقلبات في حركة السوق. في هذا السيناريو، يتطلع التاجر لتنفيذ عند سعر معين ولكن في جزء من الثانية، قد يكون السوق ابتعدت كثيرا عن هذا السعر المطلوب. وعندئذ يكون أمر دخول التاجر قد نفذ بالأسعار المتاحة. وبالمثل، في نموذج تنفيذ **cm، يجب وجود السيولة الكافية لتنفيذ كل التداولات بأي ثمن.

أف إكس سي أم توفر عددا من أنواع الأوامر الأساسية والمتقدمة لمساعدة العملاء في تقليل مخاطر التنفيذ. طريقة واحدة للتخفيف من المخاطر المرتبطة بالانزلاق السعري هو استخدام نطاق السوق ( ماكس ديفياشين الإنحراف mt4) الميزة على المنصات في **cm. ميزة متوسط ​​السوق تسمح للتجار تحديد مقدار الانزلاق المحتمل الذي يمكن أن يتحمله . صفر يدل على أن ليس هناك انزلاق سعري. من خلال تحديد صفر على نطاق السوق، يطلب
يا اخي العزيز...
التاجر أن يتم تنفيذ أمره فقط بسعر محدد أو معلن، وليس بأي ثمن أخرى. قد يختار التجار قبول مجموعة واسعة من الانزلاق السعري ليرفع احتمال التنفيذ. في هذا السيناريو سوف يتم التنفيذ بأفضل الأسعار المتاحة داخل النطاق المحدد. على سبيل المثال، قد يشير العميل الى انه على استعداد للتنفيذ على بعد نقطتين من السعر الدخول المطلوب. فسيقوم النظام بالتنفيذ إذا سيولة كافية وموجودة. إذا زاد السعر عن نقطتين فإن الأمر لن ينفذ. يرجى الملاحظة، أن أوامر متوسط ​​السوق تحدد نطاق السلبية فقط. إذا كان متوفر أكثر من سعر مناسب في وقت التنفيذ، فإن التنفيذ يكون لصالح العميل.

بالإضافة إلى ذلك، عند تنفيذ الأمر يصبح أمر الوقوف هو أمر صالح للتنفيذ. أوامر وقفتضمن التنفيذ ولكن لا تضمن السعر . لذلك، وامر التوقف قد تؤدي إلى حدوث انزلاق اعتمادا على ظروف السوق. , الله معك انشاء الله

mesteraden
05-01-2015, 15:16
أخي الكريم اعتقد البونص التي تحت الصورة الرمزيه مجرد ارقام يعني هذا البونص غير معتمده عند المشرفين اما البونص التي تظهر في ملفك الشخصي هو الصحيح وهو الذي سوف يتحول الى حسابك في التداول وتقبل مروري أخي الكريم

big.pharaoh
05-01-2015, 15:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. اللى اعرفه ان المشرفين بيراجعوا الردود والمشاركات بتاعت الاعضاء ولو في مشاركه معجبتهمش ممكن يحذفها .. عموما الاساسي هو اللي في البروفايل بتاعك

waelmma
05-01-2015, 16:11
:(:(:( اعتقد اخى الكريم ده راجع الى العملات اللى المنتدى
بياخدها منك اخر كل شهر وعلى العموم الفروق مش كبيرة

محمد راضي
05-01-2015, 16:13
موضوع رائع جدا وأودان ان انوه لجميع اعضاء الفوركس انك شخص متميز ورائع وننتظر منك المزيد في مثل هذه المواضيع الرائعه ادعوالله لك بوفير الصحه وزياده في الرزق تقبل مروري""""

chirikhan
05-10-2015, 12:33
البونص يا اخي الذي تراه تحت الصورة بعد كل رد يكون محبوب حتى لو الرد مخالف مثلا
انما البونص الذي يكون تراكمي بعد فلترة الردود ممكن تلاقيه في بروفايلك وهو الحقيقي

mesteraden
05-10-2015, 17:22
اخي الكريم اعتقد إنك تكتب مشاركات غير مفيده لهذا السبب المشاركة لاتحسب ولكن تنكتب في ملفك لهذا يوجد عداد بونص محسوب وعداد بونص غير محسوب هذا مااعتقده والله اعلم وتقبل مروري اخي الكريم

boulafrah
05-10-2015, 19:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة أنا هناك ردود لم تحسب لك يعني مبدأيا رأيي الشخصىبيحسب او الاهم هو اللى بيكون داخل البروفيل اللى هو بيكون مقسم عل الاقسام فى المنتدى والله بيكون كل شهر منفصل والله اعلم ان اكيد تعليقاتك بعدة مواضيع لم ترضى اعجاب الدعم الفنى او لم يكن لها فائدة بالموضوع وبالتالى لن يتم احتسابهم فى البونص و بالتوفيق والنجاح ممكن حد من المشرفين يلاقي ردك مش مناسب فيقوم

محمود مرعى
05-10-2015, 19:36

والله يا اخى طبعا الكلام ده صح جدا ولازم حضرتك تعرف انك مثلا لو كتبت 100 مشاركة فى الشهر على سبيل المثال
فممكن انك تلاقى 10 مشاركات غير مطابقة لشروط المنتدى فلن يتم احتساب البونص ليهم

aminalamor
05-10-2015, 19:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الاستفسار ان القيام بالردود على الواضيع من اجل تحقيق اكبر عدد ممكن من البونص له اثر كبير ولا بد ان تكون تحت الصورة الرمزية التي اخترتها ولابد ان تكون نفسها على الحساب الشخصي
بالتوفيق للجميع

hamdochi
05-14-2015, 11:31
مرحا بجميع اعضاء المنتدى المحترم شخصيا اعتقد انه يتم تحديث البونص الخاص بك في صفحتك الشخصية مرة كل يوم بينما يتم تحديث البونص تحت الصورة الرمزية في كل وقت تضع فيه رد أو موضوع أرجوا أن أكون قد أفدتك و تقبل مني أطيب التحيات و التمنيات بالنجاح نتمنى منك المزيد بالتوفيق لك وللجميع

investtime
05-14-2015, 11:47
اخي المشكلة ربما انك حصلت على البونص من قبل لأنه يتم تصفير الردود القديمة من الملف
وتركهعا تحت الصورة الرمزية اما اذا كان تواجدك في المنتدى لأول مرة ربما هناك مشكلة في حسابك

faridd
05-14-2015, 15:09
لو رجع بيا الزمن الي السابق انا لا ادخل هذا المجال لانني لا احقق الارباح الكافيه من اجل معيشتي ولهذا يا اخواني انا انصح كل من يحاول الدخول في هذا المجال ان يبتعد عنه لانه يجعل الانسان يخسر

omer1
05-14-2015, 21:40
مشكور على هذه المعلومات و هذا المجهود الرائع
اتمنى من المبتدئين الاستفادة من معلوماتك

aseer
05-14-2015, 22:16

nda
05-15-2015, 12:30
لا يمكن ان تشارك فى فوركس كوبى الا بعد ان تتخطى مبلغ 10 دولار من راس مالك الحقيقى دون البونص وبعدها تقتدر تضيف اى شخص تحتك فى فوركس كوبى دون اى مشاكل

Kiing
05-30-2015, 05:44
صديقي الفاضل ممكن انه مع البونص تحت الصورة الرمزية اي انه منه متلا البونص الذى قمت بتحقيقه ممكن منه مع خلال كل الشهور منذ بداية اي مع اشتراكك بالمنتدى ممكن متلا مع البونص

FullyActive
05-30-2015, 06:07

البونص اللى تحت الصورة الرمزية لا تعتمد عليه ملوش لازمة اهم شىء البونص اللى فى الصفحة الشخصية وبالنسبة لاسفتسارك سبب زيادة البونص لان لما رد بيتمسح من ردودك لا ينقص فى الاحصائيات التى اسفل الصورة الرمزية لكنه يتحذف من داخل حسابك

نادر صباح الدين
05-30-2015, 06:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، البونص الذي تحققه لا يعكس بالضرورة حجم المشاركات التي تقوم بها، فقد تأتي مشاركات بتعويض ساوي 5 سنت فقط، وقد تأتي مشاركات أخرى بدون اي تعويض، فهذا يتوقف على طبيعة المشاركة وارتباطها بموضوعات الفوركس والموضوع المطروح، وبحجمها وغير ذلك من الاعتبارات، وفي الملف الشخصي توجد تفاصيل من هذا النوع، وهو أمر لايتضح في الصفحة العامة للمنتدى التي تضم الإشارة إلى مجموع المشاركات،وإجمالي التعويضات التي تم تحويلها لحسابك على شكل بونص.

haythem95
05-30-2015, 06:39
مشكور على هذه المعلومات و هذا المجهود الرائع
لا يمكن ان تشارك فى فوركس كوبى الا بعد ان تتخطى مبلغ 10 دولار من راس مالك الحقيقى دون البونص وبعدها تقتدر تضيف اى شخص تحتك فى فوركس كوبى دون اى مشاكل

yyahhyaa
05-30-2015, 10:03
السلام عليكم ورحمة الله

إن البونس عند الرد أقل من البونس لدى الصورة الشخصية لأن صفحة الصولرة الشخصية تحتاج للتحديث

Wassa04
05-30-2015, 13:28
مرحبا اخي الكريم لانه بكل بساطة البونص
داخل حسابك بيتحول و يتصفر شهريا

noor eldyen
05-31-2015, 15:56

احمد سعيد على
06-03-2015, 12:08
اخي الكريم
وشكراً لكم

qeqe77
06-03-2015, 12:23
بسم الله الرحمن الرحيم اخي الكريم السلام عليكم ورحمة وبركاته
اود ان اهنئك واهنىء باقي الاعضاء بقرب حلول شهر رمضان الكريم
اخي ارجو توضيح سؤالك

Roshdy
06-03-2015, 14:00
الفكرة تكمن فى ان الرصيد الموجود او الذى تجده بعد ان تضع رد
بيكون رصيد متراكم على مدى الشهور الماضيه كلها
غير اللى موجود فى المنصة او الملف الشخصى بيكون نصيب الشهر الحالى

alaa ali
06-03-2015, 14:05
السلام عليكم
البونص الدى ياتى من المشاركة يحول على الحساب بالشركة كل اول شهر بنتظام لتجارة والتداول فقط
بالتوفيق

العراقي
06-14-2015, 12:19
موضوع رائع جدا وأودان ان انوه لجميع اعضاء الفوركس انك شخص
متميز ورائع وننتظر منك المزيد في مثل هذه المواضيع الرائعه ادعوالله
لك بوفير الصحه وزياده في الرزق تقبل مروري

Kiing
06-23-2015, 19:09
ممكن متلا انه البونص تحت الصورة الرمزية تم منه معه تم متلا انه ممكن معه البونص الذى قمت بتحقيقه خلال كل الشهور منذ بداية اشتراكك بالمنتدى اما البونص فى منه متلا مع الملف الشخصى

محمد السيد
06-25-2015, 14:51
وأعتقد انه لن يفيدك في حلها أكثر الا مناقشتك للدعم الفني بالمنتدي لذا فانني احيلك عليه ، وارجو منك رجاء خاصا ،
انك اذا وصلت لحل هذه المشكلة ان تكتب لنا موضوعا يطمئنا عليك وتعرفنا فيه كيف حلت المشكلة

mechanical
06-27-2015, 20:48
السلام عليكم ... ادخل الي الملف الشخصي بتاعك وانت ان شاء الله تقدر تعمل كل اللي انت عايزو وكمان تغير الصور اللي انت عايزها
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي وادارة البونص

bahoma310
06-27-2015, 20:49
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
البونص في اول كل شهر
اشكرك على المشاركه واشكر الاعضاء وخبراء هذا المنتدى
تقبلو مروري مع خالص تحياتي وشكرا

a7med sniper
06-27-2015, 20:55
لبروفيل او اللى مكتوب فى البروفيل هو الاهم اخى الكريم فى الحساب للبونص الشهرى لكلك شهر

واللى انت هتستلمكه والله المستعان وبالتوفيق لكم

gehad87
07-31-2015, 14:48
لان في ردود بتحتسب عندك تحت الصورة الرمزية .... وفي الحقيقية هي غير مطابقة للشروط
فبتنقص من الملف الشخصي
وممكن تكون بتحصل في لحضات ترافيك على المنتدى فبيحصل خلل ما بتتحسبش مظبوط

OSAMA AMER
07-31-2015, 16:23
الســـلام عليـــكم ورحـــمة الله وبركـــاته
مرحبا بكم جميعا اتمنى لكم حظا طيبا . اخى الكريم هذا بسبب ان الردود التى تقوم بها لا تحسب جميعها لوجود بعض الاخطاء بها عليك ان تعرف ما هو

basma.seif
07-31-2015, 17:20
مرحبا
هو أنك تقوم بعمل ردود فعلاً مثلاً قمت بعمل 20 رد لاقيت تحت الصورة 20 تمام و لكن في الملف الشخصى محسوب لك 15 رد فقط هذا لان الخمسة الغير محسوبين لك في البونص الاساسى انك قمت بمخالفة القوانين فيهم يعنى قصيرين او فيهم كلمات انجليزية

pepobm
08-01-2015, 00:52
اخى العضو الكريم بالفعل يكون رصيد اللى تحت الصوره غير الرصيد فى الملف الشخضى وذلك لعدم الموافقه علي بعض الردود
التوفيق من عند الله

hamed mohamed
08-01-2015, 01:22
أخى العزيز اشكرك على هذا السؤال الجيد
فأنك لا تهتم الا بالموجود بالملف الشخصى
فقط ولا تهتم بأى اشياء فأذا تغير أى شيأ
غير الموجود فى الملف الشخصى فأنصحك
بالتوجه للدعم الفنى للافادة من الاجابة.

midomad
08-01-2015, 02:18
وستتعلم ما ھي أھم الأخبار السیاسیة والبیانات الإقتصادیة التي تؤثرعلى أسعار العملات الدولیة .
ستعلم كیف ومن أین یمكنك الحصول على ھذه الأخبار والبیانات وكیف یمكنك الاستفاده منھا .
ثم سننتقل لشرح وتوضیح ماھیة المخاطرة في المتاجرة بالبورصة الدولیة للعملات

sara.omar
08-01-2015, 02:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي القاضل البونص الخاص بك في الملف الشخصي يتم تصفيره شهريا ثم ايداعه بحسابك في انستا اما ما هو تحت صورتك في الردود عدد جميع مشاركتك من اول ما قمت بالاشتراك في المنتدى

aboubakr el ayach
08-01-2015, 21:46
السلام عليكم أخي أليستري أولا يجب أن تعرف بأن البونص الشهري يكون منصوصا عليه في حسابك أما البونص العام الذي قد يتكون من البونصات السابقة فهو الذي يوجد تحت الصورة الشخصية. تحياتي ونتمنى لك حظا موفقا وتقبل مروري.

samieh
08-15-2015, 06:06
البونص اللى تحت الصورة الرمزية لا تعتمد عليه ملوش لازمة اهم شىء البونص اللى فى الصفحة الشخصية وبالنسبة لاسفتسارك سبب زيادة البونص لان لما رد بيتمسح من ردودك لا ينقص فى الاحصائيات التى اسفل الصورة

ابو نواف
08-15-2015, 06:34
شرح وافي و كافي اخي الكريم جزاك الله عنا خيرا , و بالنسبة للاخوة الدين يبحتون عن شركات وساطة فوركس صادقة ادعوهم الي تجربة شركة جي اكس ماركت عبر الرابط التالي , gxmarkets (https://www.gxmarkets.com/content/gxlanding/landing07.html?tag=fr)

osama147
08-15-2015, 07:19
تحية طيب لك اخي وبعد..
اخي بخصوص البونوص الموجود فى صفقحتكا لشخصية يكون هوي عبارة عن تفصيل للبونوص والمشاركات اما الضي يوجد تحتصورتك يكون اجمالي بالكامل البونوص فقط
تقبل مشاركتي وبتوفيق انشالله

albersamir
08-15-2015, 07:22
اشكرك يا صديقى على هذا الموضوع الرائع وبارك الله فيك على هذا الموضوع الجميل وانشاء الله يستفاد منه الجميع كمعلومات في العمل
شكرأ ليك مره اخرى يا صديقى على هذا

Eng zoro
08-15-2015, 11:01
بسم الله اولا جزاك الله خيرا ياأخى الكريم
على ما امدتنا به من معلومات قيمه تهمنا ونرجو منك دوام العطاء
وجعل الله >الك العمل فى ميزان حسناتك وبالتوفيق

Forex Story
08-19-2015, 06:30

andro2015
08-20-2015, 21:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة على ما اعتقد يااخى انة يوجد ردود لسة الادارة
منزلتهاش فى ملفك الشخصى ممكن تسال مشرف المنتدى عن هذا الموضوع

classic_trader
08-20-2015, 22:04
الامر عادي يا صديقي مكن ان البونص قيد التحيين و يمك ان تلاحظ
انه تم اسناد البونص في وقت لاحق من حذف المشاركات الغير محتسبة

mhd mansour
08-20-2015, 22:06
السلام عليكم
اخي الكريم لسبب هو أنا هناك ردود لم تحسب لك يعني ممكن حد من المشرفين يلاقي ردك مو
مناسب فيقوم يلغي البونص اللي انت بتاخده من خلال ردك
وبالتوفيق انشاء الله

عاشق الفوركس
09-08-2015, 15:53
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
لا تنضر الى بزنص الصورة الرمزية كل التفاصيل ترها في بروفيلك الشخصي مــــــع تمنياتي بالنجاح الدائــــــم و المتواصـــــل ان شاء الله ,

Hossam Samir
09-08-2015, 16:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي من الافضل ان تتابع البونص من الصفحه الشخصية لانه يكون هناك
مكتوب البونص الفعلي المحسوووب اما ما يوجد اسفل الصورة الرمزية قد تكون نشرة ردود كوبي بست وراي المشرف انه لا تتناسب
مع القوانين ف حذف البونص الخاص بيها لذلك الافضل متابعة البونص من خلال الملف الشخصي لانه البونص المحقق فعلا
واتمني لك دوام التوفيق باذن الله

khabouss
09-08-2015, 16:37
اخي الكريم البونص تحت الصورة هو البونص الدي حققته مند دخولك للمنتدى اما البونص الموجود في ملفك الشخصي هو البونص الدي بدات في تحقيقه بعد نهاية الشهر الفائت

mokhtarss
09-08-2015, 16:52
اعتقد ان هذا من المحتمل فى الفترة القادمه مع هذا التطور الهائل
ان تظهر اساليب عديدة للعمل فى الفوركس والان هناك انظمه بالفعل تشبه ذلك ولكن ليس لها شهرة واسعه

sofiane1991
09-08-2015, 18:36
ببساطة اخى الكريم البونص
الذي يظهر تحت الصورة الرمزية
هو البونص الذى قمت بتحقيقه منذ
بداية اشتراكك بالمنتدى اما البونص
فى الملف الشخصى فهو البونص الشهري
بالتوفيق

andro2016
09-20-2015, 18:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة هذا بسبب ان فى ردود صغيرة وهى اقل من سطرين
وبالتالى البونص لن يحتسب لهذة الردود لازم الرد يكون سطر ونص على الاقل تحياتى لك ياغالى

ridhamadrid
09-22-2015, 19:05
بسم الله الرحمن الرحيم
البونص تحت الصورة الرمزية هو البونص الذى قمت بتحقيقه خلال كل الشهور منذ بداية اشتراكك بالمنتدى اما البونص فى الملف الشخصى فهو البونص الشهرى الذي سيحول لك . في الشهر الموالي. تقبل مروري . بالتوفيق للجميع

Ami abdou
09-22-2015, 19:07
لا يا اخى الكريم لا تعتمد على البونص الموجود اسفل الصورة الرمزية و انما البونص داخل البروفيل بتاعك هو صح الصح ..تقبل تحياااااااااتى

tawfik999
09-22-2015, 21:17
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي العزيز و بعد
السبب يا اخي هو عدم قبول لهم الرد او المشاركة فعليك التزام ببعض القواعد

mohammed55
09-23-2015, 21:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
لبونص الموجود في حسابك هو الذي يتم ارساله لك في بداية الشهر القادم
اذا كان بونص الشهر الماضي مازال في حسابك فهذا لا يهم الان أخي الكريم تقبل مروري

seifhd
09-24-2015, 11:10
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

mohammed55
09-25-2015, 17:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
خي الكريم يتم تحديث البونص الخاص بك في صفحتك الشخصية مرة كل يوم بينما يتم تحديث البونص تحت الصورة الرمزية في كل وقت تضع فيه رد أو موضوع
أرجوا أن أكون قد أفدتك اقبلو مروري

abc
09-25-2015, 18:30
لا يوجد اشكال يا صديقي احيانا تتاخر عملية تحيين قيمة البونص
و لا يوجد اي اشكال لانك سوف تكسب البونص في النهاية

mora essam
09-25-2015, 19:04
البونص الموجود اسفل الصورة اخي هو البونص من الردود المفروض قد تحصل عليها
انما في ملفك الشخصي البونص الحقيقي الذي يتم تحوبيلة في بداية الشهر مع العلم ان توجد بعض المشاركات والردود
التي لا تتم احتسابها وهذا لا تجدة في البونص الموجود اسفل الصورة
تقبل مروري

doaa sary
09-26-2015, 20:10
اكتر ازاى ياريت تورينا صورة كدا سكرين من حسابك
يمكم انت بتشوف التوتال
بتاع شهور فاتت مثلا

karimovtich
09-26-2015, 20:44
اخي الكريم بعد ان تقوم بالتعليقات والمشاركات يمكن ان تحصل علي بونص ولكن تبقي المشكله ان تقوم الاداره بالمراجعه علي كل بونص او رد تقوم به ويتم خصم الغير صالح

akram mohamed obaid
10-27-2015, 18:37
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته البونص الذي اسفل الصوره الرمزيه يمثل البونص لجميع الشهور منذ بدايه الدخول الى المنتدى اما البونص في الملف الشخصي فهو بونص شهري

nassim126
10-27-2015, 18:57
اليلام عليكم اخي الكريم بكل بساطة البونص الموجود تحت اسمك بالمنتدى هو ناتج عن جمع البونص مند بدايتك في المشاركات

mida2014
10-27-2015, 19:06
افوركس يحتاج الى الصبر والتعلم الجيد للوصول الى الهدف الان اصبح من السهل التداول من طرف الجميع
وفهم الفوركس لم يعد حكرا على احد

egyptian200100
10-27-2015, 19:08
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى الكريم
دا طبيعى لان فيه ردود غير مطابقه
لما يريده المشرفين
فلا تضاف الى الرصيد
مشكور
وتقبل مرورى

gadeer86
10-27-2015, 19:22
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ..

هذا بسبب ان بعض ردودك لا تحسب .. لعدم تعلقها بالموضوع او لسبب آخر ..
اتمنى التوفيق لك و لجميع اعضاء المنتدى .. :)

seifhd
10-30-2015, 17:29
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

sohayla
10-30-2015, 19:12
يا اخي الكريم والله انا اعتقد ان السبب هو انك لم تنتبه الى القوانين الخاصة باحتساب البونص ومن اهمها نسخ الردود
والهه الموفق والمعين

saidsami
11-14-2015, 15:00
ان البونص اسفل الصورة الشخصية هو محصلة كل ما تم جمعه من يوم فتح الحساب اما في الصفحة الشخصية فهو البونص المجمع هذا الشهر و اتمنى الا تخلط بين الامور و بالتوفيق

ahmedhathout
11-14-2015, 15:38
البونص اللي تحت صوره البروفايل هو البونص الكلي اللي جمعته من ساعه تسجيلك بالمنتدى
اما البونص اللي جوه حسابك هو البونص الشهر دا فقط

tareq sleem
11-20-2015, 23:31
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاتة ان الموضوع مميز مشكور علي طرح هدا الموضوع الرائع والمميز
وشكرا**وتقبل اخي مروري **والسلام عليكم ورحمة الله*****

doaa sary
11-20-2015, 23:34
اكتر ازاى ياريت تورينا صورة كدا سكرين من حسابك
يمكم انت بتشوف التوتال
بتاع شهور فاتت مثلا

asx1
11-23-2015, 20:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

marwanadam
11-23-2015, 22:05
البونص اخى الى انت ترها فى تالحساب بتاعك هدا مجوع كل البونصات التى تجمعه
سوى التعليقات التى تشالد عليها البنص ام لا اما فى تحت الصورة هدا ما ستتمكن من ان تسحبه
وبتوفيق

baite
11-24-2015, 00:10
السلام عليك اخى الكريم الموضوع والشرح جيد
كل نبذة وشرح معين يفيد كثيرا فى معرفة اوصال التداول وكيفية التعامل مع المنصة وتحليل الاخبار
للوصول الى تحقيق ربح مأمول من خلال التداول السليم
وتفضلك بالمداومة على طرح تلك المواضيع التعليمية المفيدة للجميع يحقق افادة جيدة للجميع
شكراا لك

haffoudinho
11-24-2015, 00:11
البونص اللي تحت صوره البروفايل هو البونص الكلي اللي جمعته من ساعه تسجيلك بالمنتدى
اما البونص اللي جوه حسابك هو البونص الشهر دا فقط

luka95
11-24-2015, 00:28
السلام عليكم ورحمة الله
اخي الكريم البونص الموجود في ملفك الشخصي هو الذي ستحصل عليه في بداية الشهر الجديد اما
البونص الذي يظهر عندما تشارك او تضع رد في المنتدى هو الذي حصلت عليه منذ تسجيلك في المنتدى
موفق انشاء الله

houarisat9
11-24-2015, 00:28
اموجود تحت الصورة الشخصية و البونص الكي الذي ربحته منذ دخولك للمنتدى وليس الخاص بكل شهر
موفق أخي

otmani
11-24-2015, 00:34
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
لان البونص الدي يضهر تحت الصورة يعود الى الشهر او الاشهر السابقة الى جانب هدا الشهر

heroo252
11-24-2015, 00:54
البونص الى تحت الصوره ده اجمالى البونص الى انتاع عملته
انما الى فى الملف الى استلمته فعلا ومش كل بونص عملته بتستلمه فى بيترفض او بيتخصم ومش بيوصل

ana3araby
11-24-2015, 01:58
اخى الكريم لو عندك اختلاف فى عدد المشاركات والبونص فده معناه ان فى مشاركات غير محسوبة لقصرها او لو البونص اعلى من عدد المشاركات فده معناه ان الشخص ده مسجله تحت اسمه ناس تانية

malak558
11-24-2015, 03:38
فى اختلاف فعلا بين الرقمين
بس دا تقريبا بسبب المشاركات اللى بيحذفها المشرفين لانها مش ملائمه او انك علقت فى موضوع والموضوع نفسه اتمسح

yansane
11-24-2015, 04:00
كاته اخى الفاضل البونص تحت الصورة الرمزية هو البونص الذى قمت بتحقيقه خلال كل الشهور منذ بداية اشتراكك بالمنتدى اما البونص السبب هو أنا هناك ردود لم تحسب لك يعني ممكن حد من المشرفين يلاقي ردك مش مناسب فيقوم يلغي البونص اللي انت بتاخده من خلال ردك

asx1
11-26-2015, 23:07
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

محمد صلاح
11-27-2015, 00:28
لان البونص اللى تحت الصورة هو البونص اللى حصلت عليه من اول تسجيلك فى المنتدى

غير البونص فى الملف هو بونص الشهر فقط

whiteheart
11-27-2015, 00:38
السلام عليك اخي
البونص تحت الصورة الرمزية هو لكل مشاركة قمت بها سواء تمحسابها ام لا .. ام البونص المحسوب و الذي سيتحول لك هو فقط المحسوب تجده بصفحتك الرئيسية و هو غالبا اقل من البونص تحت الصورة .. لانك قد قمت بردود لم يتم احتسابها ربما لقصرها او المشرف لم يحتسبها او انك نسخت او و هي الاغلب انك شاركت مرتان او اكثر بنفس الموضوع بنفس الرد

doaa464
11-27-2015, 01:00
السبب ان ماشاء الله حظك نار
وحلو
وبتاخد بونص اكبر من عدد ردودك اصلا مش زى مابيقولو الاعضاء لا بالعكس البونص اكتر وده حاجه حلوة يابختك

simao1975
11-27-2015, 01:08
السلام عليك و رحمه الله و بركاته
لان منتدى العرب يعطيك البونص في كل مده شهر و يكتب لك القيمه الاجماليه من البونص الدي جمعته ممكن اخي يكون هناك ردود لم تحسب لك يعني انها احتسبت على انها سبام تحياتي لك اخي :ok:

reyad george
11-27-2015, 01:29
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لان منتدى العرب يعطيك البونص في كل مده شهر و يكتب لك القيمه الاجماليه من البونص الذى تحصلت عليه منذ البدايه فى الردود بالتوفيق

simao1975
11-27-2015, 01:32
السلام عليك و رحمه الله و بركاته
البونص تحت الصورة الرمزية هو البونص الذى قمت بتحقيقه خلال كل الشهور منذ بداية اشتراكك بالمنتدى اما البونص فى الملف الشخصى فهو البونص الشهرى ولكن اظن ان رجوعك للدعم الفنى وسؤالهم عن هذا احسن
بالتوفيق اخي الكريم :ok:

heroo252
11-28-2015, 15:18
لان المنتدى بيحسب كل المشاركات وبيحسب البونص الى استلمته
ومش كل المشاركات دى بتكون محسوبه او فى الاقسام الربحيه
ممكن تكون كتبت فى المجانى قبل كده

Federerista
11-28-2015, 19:36
الرد الموجود اسفل الصورة هو رصيد غير حقيقي لان في بعض الاحيان تكون قد كتبت ردين في نفس الوقت فيحتسبا لكن
عندما تطلع في الحساب الشخصي تجد انه تم احتساب رد واحد الدي هو في الاساس الصحيح والفعلى

latraaa
11-28-2015, 19:45
يا أي الكريم، البونيص الدي تتحدث عنه تحت الصورة الرمزية هو عبارة عن عدد المشاركات التي قمت بها، اما البونيص الحقيقي الدي تحصلت عليه فهو يوجد في حسابك الشخصي، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

mido elshabrawy
11-28-2015, 20:24
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
اخي العزيز ان البونص الموجود اسف الصوره الرمزيه يعتبر هو البونص الكلي الذي حققته منذ اشتراكك بالمنتدي و كتابه الردود
اما بالنسبه للبونص في ملفك الشخصي فهو البونص الشهري الذي يحتسب لك منذ بدايه الشهر الجديد
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع

aminetns
11-28-2015, 20:42
البونص في اسفل العضوية بالمنتدى يمثل البونص الكلي الذي جمعته منذ بدايتك في المنتدى اما البونص الشهري الذي يحول لك في نهاية الشهر تجده في حسابك بالشركة بالتوفيق لك

roussi.27
11-28-2015, 20:53
البونص الذي مكتوب تحت صورتك الشخصية هي البونص الإجمالي الذي جمعته منذ انضمامك الى المنتدى وبداية الجمع
والبونص الذي موجود في ملفك الشخصي فيه المبلغ الذي جامعه خلال شهر الأخير فقط

مريم ميري
12-11-2015, 20:49
السلام عليكم عند تكتب المشاركة بتاخد 10 سنت وبتظهر اضافة العشر سنت الى حسابك وكاضافة فالمنتدى ممكن تحقق منو 250 دولار
شهريا ولكن لازم تلتزم بالشروط الموضوعة بالمنتدى ويلي منها عدم نسخ التعليقات والعمل بحساب واحد فقط وكدالك انك تكتب على الاقل
سطرين عن الموضوع

mhd99
12-13-2015, 04:25
هذا البونص الموجود اسفل الصورة الرمزية هو عبارة عن كامل البونص الذي حصلت عليه منذ تسجيلك في المنتدى اما
البونص الموجود في ملفك الشخصي هو الذي ستحصل عليه في بداية الشهر الجديد

yossry
12-13-2015, 04:28

majdifdf1
12-13-2015, 11:21
ما تحت الصورة هو عدد الردود التى وضعتها منذ انضمامك للمنتدى , اما خانة الايرادات فهي توضح لك عدد مشاركتك خلال شهر مع العلم انه ليست كل الردود يحتسب عليها بونص فهناك بعض الردود التي من الممكن ان لا تحصل عليها على شئ بسبب ضعفها وعدم تطرقها للمواضيع المنشورة .
مع تحياتي لك ...

sbaa17
12-13-2015, 11:31
اعتقد ان المشاركات التي تقوم بها لا تستوفي الشروط المقدمة من قبل المنتدى لهذا ارجو ان تحاول اخي الكريم ان تقرا شروط المشاركة في المنتدى

yahiahd
12-13-2015, 12:29
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
فعلا مفيد جدا هاد الموضوع بالتوفيق للجميع

ameeral24
12-13-2015, 12:29

adamarwan
12-13-2015, 15:26
الان فى بعض المشركات لا يتم احتسابها كبونص
الانف ى بعض الاقاسام فى المنتدى لا يوج فيه البونص هدا هو السبب
وحظ موفق

Bassem Hassani
12-13-2015, 15:31
لا اعلم سبب هذه المشكلة ولكن من الممكن انه البونص بيتاخر على ما يتحسب فى صفقحتك الشخصيه لان دا كلام احد المسئولين فى المنتدى هنا بيوقول ان البونص بيتكتب تحت الصورة الشخصية الاول وبعد كدا بيتكتب فى الصفحه الخاص بالى عضو ولكن الفرق بين البونص هنا وهناك بيبقى قليل تقريبا رد واحد او ردين فاكيد مش هتفرق معاك فى اى حاجة

one k
01-02-2016, 18:09
السلام عليكم .... لان في ردود لم يتم حسابها في المنتدي لانها لا تتوافق مع الشروط اللي في المنتدي لانها لابد
ان تكون تكون ازيد من سطرين ومن الممكن اكتر او اقل شئ
بالتوفيق ان شاء الله

y4x
01-02-2016, 19:10
البونص اللي في ملف صفحتك الشخصيه

هو اللي اشتغلت عليه الشهر الحالي

اما اللي تحت الصوره رصيدك من يوم مدخلت المنتدي وعملت الردود

justsmile
01-02-2016, 20:23

الاختلاف يكون ان البونص تحت صورتك هو لكل مشاركاتك ..
لكن احيانا هذي المشاركات لا تحتسب لك .. لاسباب منها ان المشرف يحذف البونص عن مشاركتك او انك كتبت لنفس الموضوع ردين ورى بعض ..

one god
01-02-2016, 21:47
السبب يا اخي ان البونص الي في البروفايل يكون بعد فحص الردود خلال كل 30 دقيقة علىما اظن
بالتال لو هناك ردود في تحت الصورة الرمزية زائد على البروفايل فاعلم انها غير مقبولة

ابوفؤاد
01-02-2016, 23:03
انا لا يهمنى الا ما هو فعلى و ليفعل المنتدى و لا يهمنى الا ما ساحصل عليه من البونص
لا اعرف السبب و لا اريد ان اعلم تلك امور تافهه و ليس لها ضروره عندى لاتعب بالبحث و التنقيب عنها

zerodox
01-02-2016, 23:30
أخي الكريم يتم تحديث البونص الخاص بك في صفحتك الشخصية مرة كل يوم بينما يتم تحديث البونص تحت الصورة الرمزية في كل وقت تضع فيه رد أو موضوع
أرجوا أن أكون قد أفدتك و تقبل مني أطيب التحيات و التمنيات بالنجاح.

csebai12
01-03-2016, 00:00
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
هذا يعني انك تقوم بمشاركات مسترسلة في النفس الموضوع و ذلك يزيد افتراضيا من من عداد البونص دون احتساب المشاركة في العداد الاصلي الذي ستجده في الملف الشخصي

MOHAMED2701
01-03-2016, 00:04
بسم الله الرحمان الرحيم
،لان منتدى العرب يعطيك البونص في كل مده شهر و يكتب لك القيمه الاجماليه من البونص الدي جمعته

zead ahmad
01-03-2016, 01:59
بالنسبة للبونص لو عدد المشاركات اقل من البونص نفسة لا تقلق فهذا الشيء يرجع لان المنتدى تم مسح بعض الردود لك لا تزعل الكل فيه هذه يوجد الكثير من هذا الشيء ويجب فعل هذا

yansane
01-03-2016, 14:13
مبدأيا رأيي الشخصى والله اعلم ان اكيد تعليقاتك بعدة مواضيع لم ترضى اعجاب الدعم الفنى او لم يكن لها فائدة بالموضوع وبالتالى لن يتم احتسابهم فى البونص ارتفاع اى عملة يعود الى الحالة الاقتصادية و السياسية المستقرة للدولة صاحبة العملة مما يؤدى الى قوة العملة و ارتفاع قيمتها النقدية و زيادة ميل المتداولين الى شراءها السبب هو أنا هناك ردود لم تحسب لك يعني ممكن حد من المشرفين يلاقي ردك مش مناسب فيقوم يلغي البونص اللي انت بتاخده من خلال ردك

mhd99
01-25-2016, 03:10
البونص الموجود في ملفك الشخصي هو الذي ستحصل عليه في بداية الشهر الجديد اما البونص الموجود تحت الصورة
الرمزية هو المبلغ الذي تحصلت عليه منذ دخولك المنتدى

mahmoud massry
01-27-2016, 01:08
طبعا بيكونوا مختلفين لانك ممكن تكون كتبت ردود فى اماكن مفيهاش بونص وبالتالى هيبقى محسوب الرد ولكن ملوش مقابل مادى

salfe
01-31-2016, 16:46
الســـــــلام علـــــيـــــكم و رحمــة الله تعـالى و بـركـاته
صديقي أفضل باب تطرقه لإيجاد الفوركس هو المنتدى التعليمي
صدقني ستجد إجابات واضحة ودقيقة انشاء الله
بالتوفيــــق لك و لكل زملاء المنتدى

never10
02-11-2016, 11:56
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله

chouaib112
02-19-2016, 03:13

forez
02-21-2016, 15:49
الســـلام عليكــم و رحمــة الله و بركاتـــه .............
بســـــم الله الرحمـــــان الرحيـــــم ............
هناك ردود لم تحسب لك يعني ممكن حد من المشرفين يلاقي ردك مش مناسب فيقوم يلغي البونص اللي انت بتاخده من خلال ردك...........

take-profit
02-24-2016, 13:32
البونص الموجود تحت الصورة الشخصية هو مجموع البونص اللي انت جمعته منذ بداية دخولك الي المنتدي
اما اللي في ملفك الشخصي فهي احصائية كاملة لحسابك

newlookmostafa
02-28-2016, 11:04
البونص تحت الصورة الشخصية هو البونص التجميعيى من اول ما سجلت بالمنتدى
اما الموجود فى الملف الشخصى فهو البونص الشهرى
تقبل تحياتى
بالتوفيق والى الامام

ahmed070
02-28-2016, 11:07
البونص الذي يظهر لك اسفل الصوره الرمزيه هو اجمالي البونص الذي تحصلت عليه في الشهور السابقه اما ما يظهر في صفحتك الشخصيه هو البونص المستحق عن ذلك الشهر و الذي يتم تصفيره بعد تحويل البونص الي حساب التداول الخاص بك

aymen.hachani
02-28-2016, 14:22
وما زالت شركة جنرال موتورز (الجديدة) تملك العلامات التجارية: شفرولية وكاديلاك وبيويك وجي إم سي وأوبل وهولدن وفوكسهول ودايو(كشريك)، لكنها فقدت العلامات التجارية هامر وساب وبونتياك وساتورن.