PDA

View Full Version : الحالة التانية لوضع الاستوب لوز

محمد السيد محمد
10-25-2014, 02:38
الحالة دي خاصة بالعمل على الأخبار .. مشكلة الخبر انه اثناء صدوره لو فيه خطر على الحساب ما تعرفش تقفل الصفقة لأن السعر بيتحرك بسرعة .. وعلى ما تتمكن من الغلق تكون الخسارة بقت كبيرة قوي .. وما تقوليش ان انت ممكن تستخدم الخاصية بتاعة تحديد نقاط للانزلاق ومش عارف .. ايه زي عدمه ..
انت قبل الخبر المهم بربع ساعة اوحتى بعشر دقايق عملت صفقتين واحدة بيع وواحدة شراء واكيد واحدة فيهم هتكسب والتانية لا..وانت طبعا مش عارف انهيه اللي هتكسب فبتحط استوب لوز بقدر ما انت شايف السعر بيتذبذب انا شخصيا ما بزودش عن 10 نقط لأن ايش كل الربح اللي ممكن ييجي
فيجي الخبر فتجد السعر بيتحرك زي العفريت وفي الآخر بيروح الجهة اللي ربنا مقدرها له ويضرب استوب الصفقة الخسرانة وربحي طبعا هو الفرق بين الصفقتين
خلاص دي كل حالات استعمال الاستوب لوز وده قدره .. هتقوللي طيب ده مش كفاية علشان احمي رصيدي اقولك والله لو ماعنكش غير هذه المعلومات هتكفيك لكن انا مش هسيكم كده وهعرفكم على المعلومة اللي برقبة الاستوب لوز .. موعدنا في الحلقة القادمة بايه هنستغني عن الاستوب لوز ؟؟

ahfirnet
10-25-2014, 03:05
مشكور يا غالي على هذه المشاركة الرائعة
و أتمنى التوفيق لك ولكل أعضاء المنتدى الكرام
ونرجو منك تقديم المزيد من هذه المشاركات
المتميزة والتي سيستفيد منها الكثير ..

alaa ali
10-25-2014, 04:33
السلام عليكم
شكرا يا غالي على هذه المشاركة الرائعة
و أتمنى التوفيق لك ولكل أعضاء المنتدى الكرام
شكرا

a7med84
10-25-2014, 04:42
شكرا لك اخىا لكريم علىا لموضوع وعموما الاستوب لوز فى وقت الاخبار بيكون مهم جدا تحديده بشكل معين لان وقت الخبر السعر لايفرق معه دعم او مقاومه حتى لو قويه

Wassa04
10-25-2014, 15:16
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
طريقة جمييلة و فعالة جاري التجربة شكرا لك اخي
الكريم على هذا الشرح بالتوفيق لك تقبل مروري

YMTMAX
09-25-2015, 22:52
*

جزاك الله عنا كل خير ونفع الله بك وبمواضيعك

جميع الأعضاء في هذا المنتدى الكريم وننتظر

منك كل ماهو جديد ومعهم عسى أن يستفيد

من مواضيعك الجميع ..

snnaky
11-17-2016, 23:43
بصراحة انات بعتبر ان ال؟أستوب لوساو ايقاف الخسارة خسارة ايضا لأن الأستوب يعنى انت خلاص ضربت احتمالية رجوع الصفقة او الأرتداد انما التبريد ممكن يخليك تكسبالصفقتين كمان مش بس انك تحمى حسابك وعشان كدة انافى نقاط معينة اختار بدلا من وضح استوب لوس انى اضع صفقة تبريد واسيبها وكدة الحساب اتجمد بغض النظظر عن الفرق الثابت اول ارتداد افك التبريد وانتظرة عودتى لنفس السعر