PDA

View Full Version : اية قصة بدايتك مع الفوركس؟

Pages : [1] 2 3 4 5

ashraf el-araby
06-21-2012, 20:19
اية قصة بدايتك مع الفوركس؟
كل واحد يقول اتعرف ازى على الفوركس
وازاى كانت بدايتة
وايه اول مبلغ بدء بية

---------- Post added at 05:19 PM ---------- Previous post was at 05:16 PM ----------

ان اتعرفت على الفوركس عن طريق احد الاصدقاء وبدايتى كانت عن طريق قراءه بعض الكتب فى الفوركس اول متاجرة كانت ب 50 $ واكيد خسرتهم ههههههه

ramid
06-21-2012, 20:22
السلام عليكم
بدأت القصة عندما كنت عضوا في أحد المنتديات العربية حيث وجدت قسما للريح من الانترنت ومن خلاله اكتشفت أولا الشركات الربحية التي لم أستمر فيها كثيرا حيث مللت من الضغظ الاف المرات من أجل سنتات معدودة
ثم أثارني قسم خاص بالفوركس ومن خلال الشرح والفيديوهات قررت الانضمام الى هذا العالم
اتمنى ان أكون قد أحسنت الاختيار
:bravo:بالتوفيق لكم جميعا

konine
06-21-2012, 20:25
أنا تعرفت على فوركس مند 3 سنوات ولكني لم أتاجر فيه إلى قبل سنة
كنت بداية بقرائة كتب و مشاهدة فديوهات ...
و بداية كانت بمبلغ متواضع وخسرته وتليها حسابان ٱخران و مجموع 200£
الله كريم

كريم
06-21-2012, 20:26
بدايتي بالفوركس كانت عن طريق عملي في البي تي سي و الافليت

كنت بابحث عن مجال ربح اكبر و قريت و لقيت ان الفوركس هو الانسب

بدأت بالقراءة و الممارسة على الحساب التجريبي و اكتساب الخبرة و التعلم

من ا لأخطاء و الله يوفق الجميع

deadlyfox
06-21-2012, 20:28
انا اتعرفت على الفوركس من واحد صاحبى
البدايه 50 دولار

mohamed eldamnhorey
06-21-2012, 20:29
انا تعلمت سوق الفوركس عن طريق منتدى من المنتديات الكبيره

مش هذكر اسم المنتدى لان ده ممكن يكون مخالف لقوانين المنتدى

ثانياً : بدأت بحساب جائزه من شركة امريكية

كانت مسابقة وخسرته وكسب كمان حساب وخسرته من مسابقه وغيره وخسرته

خسرت مرات متتاليه

قلت استوب وقولت لازم اتعلم وافهم المجال ده صح بدأت التعلم والممارسه على الحساب التجريبى

وبعدين انتقلت الى الحقيقى

وربنا كرم وبقيت بحقق ارباح ونتائج كويسه نحمد الله ونشكر فضله

simo424
06-21-2012, 20:30
لقد بدأت في هذا السوق من قبل سنتين ب 100 دولار فقط وبدون توصيات وبدون شارت ولكن الحظ لعب معي وفي خلال اقل من شهر وصلت 100 دولار الى ما يقارب من 16 الف دولار ولكن الطمع وعدم الدراية بالسوق وتحركاته ذهب كل المبلغ في ليله وضحاها
واعدت الكرة ولكن بعد ان قرأت بعض المواضيع ولكن ايضا خسرت
والان منذ حوالي شهرين دخلت ب 100 دولار والحمدلله وصلت الى 1000 دولار بعد ان عززت الحساب ب 400 دولار ولكن في هذه المرة اعتمدت على استراتيجية ادارة رأس المال فهي الاهم
فلا ادخل بعقود تتجاوز 2500 دولار لكل عقد واجمالي العقود 10000 دولار والحمد لله اما الازاوج التي اعمل عليها فهي
اليورو دولار واليورو ين والكيبل والكندي والسويسري
اما المجنون فلا ادخل فيه ولا الذهب لان تحركاتهم كبيرة ومجانين

compaq0
06-21-2012, 21:00
عرفت الفوركس من خلال صديق اخبرنى كل شىء عنه و علمنى كيف افتح صفقات و النقاط الساسيه التى يجب على متاجر الفوركس ان يعرفها و لم يدعنى اضع اموال فى البدايه بل جعلنى اعتمد على بونص كان تطرحه احدى الشركات و اخبرنى انى ساخسر فى البدايه

safiforex
06-21-2012, 21:04

خسرت مرات متتاليه

قلت استوب وقولت لازم اتعلم وافهم المجال ده صح بدأت التعلم والممارسه على الحساب التجريبى

و الحمد لله اخي الكريم ان الواحد بيوصل الى درجة جيدة من الثقة في النفس في التجارة و في التداول
و جيد ان الواحد يكون سجله في الفوركس مليء بالمغامرات الشيقة بخساءرها ، و لكن انا لا اقول انها خساءر بل تجارب حقيقية للانسان حتى يكتشف الاخطاؤ

ahmed
06-21-2012, 21:04
بدايتى فى الفوركس كا بونص بدون ايداع 100$ ومستمرش كتير ووصلت للمارجن
وربحت فى مسابقه وبردو وصلت بلحساب للصفر ومعايا دلوقتى حساب من مسابقه
والحمد لله الى الان الامور ماشيه كويس
كل اللى فاضل انى ابداء بقى اسحب ارباح

AhmedMagnifico
06-21-2012, 22:08

خسرت مرات متتاليه

فعلاً الواحد فى البداية بيدخل المجال دا بغشم وكلام من دا
لكن الحمد لله بنتعلم فى النهاية :)

forexBOSS
06-21-2012, 22:28
انا بدات الفوركس بسبب الاعلانات و انتشارها بين الناس و كانوا يتحدثون عن ارباحهم الخياليه فى المنتديات وهذا ما جعلنى احلم بالوصول الى هذه المبالغ و قمت بقراءه مكثفه عن الفوركس و تعلمت على يد خبير فى الفوركس و بدات بمبلغ 100 دولار و الحمدلله حققت ارباح جيده وانا اعتقد ان الفوركس احسن مجال فى الانترنت لتحقيق ارباح كبيره و فى وقت قليل

ma90do
06-21-2012, 22:32
بدايتي بحساب 100 دولار كنت اتابع توصيات شخص موثوق في منتدي كنت خسرت نصهم من شخص والاخر عوض المال باجمعه وخسرت هذا المال كله مع ان الراجل كان شهري يكسب 1000نقطه ولا حاجه بس مفيش نصيب وخسرت معاه

kingman
06-21-2012, 22:57
انا ايضا بدايتى مشابه لبداية الكثيرين فى هذا المجال تعرفت على الفوركس فى احد المنتديات التى كنت مهتم بها وكان فيه قسم مخصص للفوركس وكنت ابحث عن مجال استطيع الربح منه عن طريق الأنترنت واهتديت الى الفوركس

sa sa
06-21-2012, 23:01
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ,انا اول مره سمعت عن الفوركس كان من صديق ليا بيتاجر في الفوركس من فتره طويله بدات اعرف معلومات اكتر ,انا بتاجر بحساب ديمو ,اذا اكتسبت الخبره المطلوبه سوف اتاجر بحساب حقيقي.

magic777
06-22-2012, 19:19
انا كانت بداياتي في شركات الهايب وطبعا ما نصبوا وضاعت فلوسي معاهم قررت اني
ادخل المجال واتاجر بنفسي وطبعا مريت بكل مراحل البدايه من التعب واليأس وترك المجال فتره والمارجن والكلام
ده كله لحد لما بدأت انتظم وان شاء الله تكمل معانا على خير

kingman
06-22-2012, 22:48
انا كانت بداياتي في شركات الهايب وطبعا ما نصبوا وضاعت فلوسي معاهم قررت اني
ادخل المجال واتاجر بنفسي وطبعا مريت بكل مراحل البدايه من التعب واليأس وترك المجال فتره والمارجن والكلام
ده كله لحد لما بدأت انتظم وان شاء الله تكمل معانا على خير
هى بتقى تجربة سيئة جدا لو الواحد اتعرض للنصب وفلوسه ضاعت لأن الفلوس التى يكسب الأنسان من على الأنترنت بتبقى غالية لسبب انه ببذل مجهود كبير كى يصل اليها وانا مش بفضل هذه

elzeel
06-22-2012, 22:51
انا اتعرفت عن الفوركس عن طريق صديق لى هو اللى قالى تعالى ادخل المجال دا
لانى مهتم بالامور الربحيه على النت
وانا حاليا فى مرحله التعليم وان شاء الله حابب انى اكون من الناجحين فيه

محمد فرغلى
06-24-2012, 02:40
انا عرفت الفوركس عن طريق صاحبى مستر جود مان نشترك هنا بردو وبيتداول
فى الفوركس وشوفت فيديوهات وكدا والحمد لله

---------- Post added at 11:40 PM ---------- Previous post was at 03:46 AM ----------

انا عرفته عن طريق مستر جود مان موجود هنا فى المنتدى
عرفنى على الفوركس والفوركس عمتا مجاله كويس

nrgslawi
06-24-2012, 03:50
ان اتعرفت على الفوركس من خلال برنامج في التلفزة وكانت بدايتي بمبلغ 1 دولار هو الوحيد الذي جمعته من شركات الضغط على الاعلانات

magic777
06-24-2012, 03:52
هى بتقى تجربة سيئة جدا لو الواحد اتعرض للنصب وفلوسه ضاعت لأن الفلوس التى يكسب الأنسان من على الأنترنت بتبقى غالية لسبب انه ببذل مجهود كبير كى يصل اليها وانا مش بفضل هذه

والاكثر سوءا كمان لما تكون الفلوس دي هيا حصيله عملك الميداني مش من على النت كمان
هنا التجربه هتكون اصعب بكتير لكن زي مابيقولوا محدش بيتعلم ببلاش
ودايما نقول الحمد لله ولعله خير

A7mad_Aziz
06-24-2012, 04:44
كانت معرفتي بالفوركس عن طريق احد الاصدقاء واول مبلغ اودعته كان كبير جداً وخسرت نصفه تقريباً والحمد لله..والان ربنا عوضني والحمد لله

Mostafa Mando
06-24-2012, 06:04
عرفت الفوركس من حوالي 3 سنين لكن لما ادخل فيه الا في سنة 2011 احد الاصدقاء شجعني على الدخول

فيه وتعلمت من الدكتور اسامة عادل الكثير لم اتداول بعد بحساب حقيقي الا لما تاكد اني مجترف من

خلال الديمو

okash
06-24-2012, 09:35
انا عن نفسي عن طريق الوظيفة التي اعمل فيها اولا ومن ثم بدأت بالتعمق من خلال الانترنت والكتب ومن ثم تطورة معنا الامور الى حساب تجريبي والان انا معكم

aminos
06-24-2012, 09:47
عرفت الفوركس من حوالي 3 سنين لكن لما ادخل فيه الا في سنة 2011 احد الاصدقاء شجعني على الدخول

فيه وتعلمت من الدكتور اسامة عادل الكثير لم اتداول بعد بحساب حقيقي الا لما تاكد اني مجترف من

خلال الديمو

السلام عليكم
تمام يا أخي متلي تماما
لكني تداولت في الحساب الحقيقي و خسرته كله لكن إستفدت الكثير من تلك الخسارة
و الحمد لله على كل حال

himaalex84
06-24-2012, 10:44
انا فى البداية عرفت كلمة فوركس من تلات سنين عندما ظهر شخص اسموة هيثم السامى و قال انو شغال فى الفوركس و بدى ارباح خمسبن فى المية المهم دخلت معاة و بعدها اتقبض علية ثم بعد ذلك بدات استرك فى منتديات الفوركس و اسوف فيدهات دكتور اسامة و البدء فى حساب دبمو ثم الدخول فى الحسابات الحقيقة

2x1
06-24-2012, 10:56
وازاى كانت بدايتة
وايه اول مبلغ بدء بية

---------- Post added at 05:19 PM ---------- Previous post was at 05:16 PM ----------

ان اتعرفت على الفوركس عن طريق احد الاصدقاء وبدايتى كانت عن طريق قراءه بعض الكتب فى الفوركس اول متاجرة كانت ب 50 $ واكيد خسرتهم ههههههه

كدة علي طول من اول جولة ولا انتا مدتش نفسك فرصة كفاية للتدريب عشان متضيعش راس مالك اهم حاجة كنت المفروض تعملها انك ب50 دولار تفتح حساب تجريبي وتشوف هتعمل اية لكن الحسابات التجريبية الكبيرة مبتديش انطباع ولا تقدر تقيم نفسك عليها

aminos
06-24-2012, 11:01
كدة علي طول من اول جولة ولا انتا مدتش نفسك فرصة كفاية للتدريب عشان متضيعش راس مالك اهم حاجة كنت المفروض تعملها انك ب50 دولار تفتح حساب تجريبي وتشوف هتعمل اية لكن الحسابات التجريبية الكبيرة مبتديش انطباع ولا تقدر تقيم نفسك عليها

السلام عليكم
أنا كذالك لم أعطي لنفسي فرصة جيد للتدرب و التعلم أكثر
لكن الخسارة جعلتني أفكر بشكل أخر

Mohamed90
06-24-2012, 12:43

السلام عليكم طبعا اخي العزيز هي بداية سيئة و غير مشجعة للاكمال في المجال و اتمنى ما تحدث مع الاخوة
لانها ستاثر و تقلل من حماسه تجاه الفوركس و يجب الحذر و تعامل مع اموالك بجدية و بطريقة جيدة لكي لا تضيع من يدك و انت تشوف

ahmed
06-24-2012, 12:46
انا فى البداية عرفت كلمة فوركس من تلات سنين عندما ظهر شخص اسموة هيثم السامى و قال انو شغال فى الفوركس و بدى ارباح خمسبن فى المية المهم دخلت معاة و بعدها اتقبض علية ثم بعد ذلك بدات استرك فى منتديات الفوركس و اسوف فيدهات دكتور اسامة و البدء فى حساب دبمو ثم الدخول فى الحسابات الحقيقة

نحن من نفس الدفعه يا اخى تمام
انا بردو حضرت القصه دى لانى كنت مشترك معاه
بس الحمد لله ان احنا استفدنا من التجربه بالدخول لهذا المجال

yassoo011
06-24-2012, 12:49
انا بدايتي في الفوركس من اعلان بالجرائد
عن وظائفوكانو طالبين محللين فنيين للفوركس وبعدين
في عملى وجدت احد الموظفين يعمل به فاعطاني فكرة مبدئية وبدات في التعلم ومتابعة اخباره

hppt
06-24-2012, 12:54
وازاى كانت بدايتة
وايه اول مبلغ بدء بية

ههههههههه مش مهم المهم انك اتعلمت من كل دا انا بقا اتعرفت علي الفوركس لما انا كنت في شركات البي تي سي وسمعت عن ربح مدفوع رحت بحتث في جوجل ولقيت كزا حاجة
لحسن حظي لقيت واحد بيفهم في الفوركس علمني واللوت والحجات دي وبعدها قريت شوية كتب من مواقع مشهورة لا داعي لزكر اسماء وانا اول مبلغ دخلت بية كان 100 دولار وخسرتهم اديني انا خسرت اكتر منك اهة يعم اتبسط :)

mohamedfx2005
06-24-2012, 14:29
السلام عليكم ورحمة الله
انا تعرفت على الفوركس منذ مدة طويلة وهذا كان بالصدفة على احد المنتديات العربية
وبداياتي بعد التعلم والبحث كانت مع الشركات التي تقدم بونص بدون ايداع فهنالك حسابات اتمرجنت وهنالك حسابات استطعت ان اعمل منها مبالغ محترمة والسحب منها وهكذا

sunlight
06-24-2012, 14:32
السلام عليكم ورحمة الله
انا تعرفت على الفوركس منذ مدة طويلة وهذا كان بالصدفة على احد المنتديات العربية
وبداياتي بعد التعلم والبحث كانت مع الشركات التي تقدم بونص بدون ايداع فهنالك حسابات اتمرجنت وهنالك حسابات استطعت ان اعمل منها مبالغ محترمة والسحب منها وهكذا

اعتقد ان مجال التعرف على لفوركس دائما يأتى بالصدفه لانى بشوف اعلاناته طوال السنوات الماضيه وكنت اخاف من الانضمام ولكنى دخلته صدفه وكانت صدفه جيده

kamizidan
06-24-2012, 14:34
السلام عليكم صحيح اخي
جائني ايميل وفحصته ودخلت على المنتدى وبدات في التعرف على الفوركس
ثم حصلت على بعض البونصات وبدات في المتاجرة وطبعا خسرتها كلها هههه ريثما تعلمت

عزبز 18
06-24-2012, 14:40
انا بديت تعلم الفوركس في بعض المنتديات العربية كنت اسمع به وفقط ولم اكن ادري بانه مربح جدا
ودات مرة قررت البحث والتعلم والدخول في هدا السوق ودخلت ب 30 دولار لتجريب حظي وما وصلت اليه من التعلم والحمد لله انا الان تاجر محترف وتعلمت الكثير في الفوركس واسراره

hehelibeb
06-25-2012, 17:52
أنا في البداية كنت أتعامل مع الشركات الربحية ومللت من الكليك
وبعدها تحولت إلى الأبلود وتم إغلاق كأغلب مواقع الأبلود المعروفة
وحينئذ فكرت في الفوركس وحاولت أن اتنعلم وفعلا تحقق المراد

sho
06-25-2012, 17:55
بدايتى كانت البحث عن عمل عن طريق الانترنت عن بعد وظهرت لى ضمن نتائج البحث بعض الموضوعات عن تعلم التداول فى سوق الفوركس فى البداية لم اهتم وقمت بالدخول فى مجالات اخرى ولكنها لم تحقق الربح المطلوب فقمت بتركها والاتجاة لتعلم التداول فى سوق الفوركس

okash
06-25-2012, 17:55
عرفت الفوركس منذ 3 سنوات وكنت متحمسا جدا بدأت بقراءت الكتب ومن ثم اكثر من حساب تجريبي ومن ثم الحقيقي وانا الان اخسر اكثر ما اربح

remas
06-25-2012, 19:09
والله البدايه مع الفوركس كانت نفس بداية ناس كتير اتعرفوا عل ى الفوركس اما من الاصدقاء او من المواقع المنتشره على النت والاعلانات الكتير ثم دخول للتعرف على العالم ده ثم تعلم وحساب تجريبى وبعدين حقيقى وبعدين الباقى كلنا عافرينه

Mtec
06-25-2012, 20:41
انا تعرفت على الفوركس من اربع سنوات ، وتقريبا قضيت 6 اشهر على الحساب الديمو
و اول ايداع لي كان من 3 سنوات هو 17 دولار خسرتهم من اول يوم هههههه

devloppman
06-25-2012, 20:47
بدايتي في الفوركس كانت انتقال من عالم الربح من الشركات الربحية
وكان حلمي الإنتقال من ربح السنتات لربح الدولارات
وبدأت بقراءة المواضيع ومن تم اشتغلت على الحساب التجريبي خسرت مبالغ مش بطالة لكن من بعد استرجعت كل شيء
والحمد لله

i5land_man
06-25-2012, 20:54
بدايتي في الفوركس كانت انتقال من عالم الربح من الشركات الربحية
وكان حلمي الإنتقال من ربح السنتات لربح الدولارات
وبدأت بقراءة المواضيع ومن تم اشتغلت على الحساب التجريبي خسرت مبالغ مش بطالة لكن من بعد استرجعت كل شيء
والحمد لله
ما شاء الله قصة فيها من العبر الكثير
واتمني كل المبتدئين يستوعبوا ان الارادة الوعزيمة تقدر تحقق كل شئ
طالما بنستوعب الدروس من خسايرنا

Mostafa Mando
06-25-2012, 21:45
احد الاصدقاء شجعني على الدخول فيه وكنت مستصعبه جدا

وحاسس انه ملل وصعب لكن بعد ما دخلت هذا العالم وجدته سهل جدا

وممتع جدا وانا الآن احبه واحاول ان ابدع فيه واوسع خبرتي وان شاء الله اسمي هيبقى مكتوب

في ضائمة المتداولين المحترفين انا وجميع اعضاء المنتدى الكرام

assidi saber
06-25-2012, 23:01
انا تعرفت على الفوركس من قبل احد اصدقائي و اول مبلغ قمت بالمتاجرة به هو 30 دولار و لقد خسرته في وقت قصير

hesham itch
06-25-2012, 23:28
انا اول معرفتى بيه عن طريق اصدقائى وبالطبع بدأت بحساب تجريبى
وكمان دلوقتى هبتدى بالبونص اللى انشالله هقدر احصلها من المنتدى ده

mony
06-26-2012, 02:06
تعرفت الفوركس من اعلانات على النت وبدات اتعلم من سنين ولكن لم اهتم جيدا وبدات من كذا شهر اركز فى تعلمه وفتحت حساب وتعرضت الى خساره

KOGI
06-26-2012, 09:36
بس قبل ما ابدا فيه قريت كتاب فوركس العرب بجد كتاب ممتاااااز

foouaad
06-26-2012, 10:15
اول مره دخلت فيها الفوركس كان بسبب الصحابى من كتر كلمهم عليه امامى
وعن الارباح الضخمه والبنوك المركزيه الكبرى التى تسنثمر اموالها فى السوق ورجال الاعمال الكبار ايضاً يستثمرون اموالهم فى السوق بصراحه الموضوع شدنى
حداً وقعت افكر فيه ليل ونهار لحد مرحت لاصدقائى وقلتلهم دخلونى معاكم فى الفوركس قالو يجب ان تتعلمه جبد جداً ان الفوركس علم و اشتركت فى بعض المنتديات والحمدلله انا معكم دلوقتى

dodovedo
06-26-2012, 12:27
بدايتى كانت من 3 شهور وعرفت من واحد قريبى وادخلت فى احد المنتديات الكبيره وسمعت دوره فديو كامل وبعدين تدرجت فى الكتب
وهكذا وخسرت حياب بونص 25 دولار وبعدين 35 دولار وخسرتهم برضه وربنا يسهل مستنى البونص بتاع المنتدى هنا ابدء بيه

abdallah elbaz
06-26-2012, 12:41
انا كنت بسمع عنه من احد الاصدقاء وكان ليه خبره كبيره جدا
وكان عايزيني اشتغل معاه بس مش حبيت الحكايه ف الاول
وبعد كدا فهمت الفوركس كويس من صديق تاني وبدات ف العمل بيه

sky44
06-26-2012, 13:01
اول بداياتي في عالم الربح عبر الانترنت كانت في مجال الرفع او ما يعرف بالابلاود لاكن كما يعرف الجميع فقد عرف انتكاسات مؤخرا بسبب حقوق الملكية و غلق العديد من مواقع الرفع الخ الخ فبدأت البحت عن مجال بديل و ان يكون مربح فوجدت مقالات عن الفوركس و بدأت بالاطلاع على هده المواضيع و ايضا البحث عن الدروس و الشروحات الى ان تكونت لدي فكرة عن هدا العالم المليئ بالارباح و كدى الخسائر ههه

magic777
06-26-2012, 17:53
انا كنت بسمع عنه من احد الاصدقاء وكان ليه خبره كبيره جدا
وكان عايزيني اشتغل معاه بس مش حبيت الحكايه ف الاول
وبعد كدا فهمت الفوركس كويس من صديق تاني وبدات ف العمل بيه

اخي حاول تستفيد ممن سبقوك في هذا المجال ولا تتردد ابدا في انك تسال على اي شئ انت مش فاهمه
وده مش هيكون اعتماد هنا على الغير انت بس هتعرف منهم اللي ناقصك في المعلومات والشرح
وتعتمد انت على نفسك في المستقبل

kingman
06-26-2012, 19:26
اول بداياتي في عالم الربح عبر الانترنت كانت في مجال الرفع او ما يعرف بالابلاود لاكن كما يعرف الجميع فقد عرف انتكاسات مؤخرا بسبب حقوق الملكية و غلق العديد من مواقع الرفع الخ الخ فبدأت البحت عن مجال بديل و ان يكون مربح فوجدت مقالات عن الفوركس و بدأت بالاطلاع على هده المواضيع و ايضا البحث عن الدروس و الشروحات الى ان تكونت لدي فكرة عن هدا العالم المليئ بالارباح و كدى الخسائر ههه
فعلا كثير ممن يعملون فى مجال الأبلود تعرضوا لأنتكاسة بعد محاول تمرير القوانين الأمريكية لحفظ حقوق الملكية ويمكن اشهر موقع تعرض للملاحقة هو الميجا ابلود وتوقفه وتعريض صاحبه للمحاكمة والسجن

saad
06-27-2012, 18:01
كانت معرفتي بالفوركس عن طريق احد الاصدقاء واول مبلغ اودعته كان كبير جداً وخسرت نصفه تقريباً والحمد لله..والان ربنا عوضني والحمد لله

khaled zizo
06-30-2012, 03:34
علي طول من اول جولة ولا انتا مدتش نفسك فرصة كفاية للتدريب عشان متضيعش راس مالك اهم حاجة كنت المفروض تعملها انك ب50 دولار تفتح حساب تجريبي وتشوف هتعمل اية لكن الحسابات التجريبية الكبيرة مبتديش انطباع و البداية عرفت كلمة فوركس من تلات سنين عندما ظهر شخص اسموة هيثم السامى و قال انو شغال فى الفوركس و بدى ارباح خمسبن فى المية المهم دخلت معاة و بعدها اتقبض علية ثم بعد ذلك بدات استرك فى منتديات الفوركس و اسوف فيدهات دكتور اسامة و البدء فى حساب دبمو ثم الدخول فى الحسابات

abdello052
06-30-2012, 06:13
عرفت الفوركس من خلال صديق اخبرنى كل شىء عنه و علمنى كيف افتح صفقات و النقاط الساسيه التى يجب على متاجر الفوركس ان يعرفها و لم يدعنى اضع اموال فى البدايه

xtomorrow
06-30-2012, 06:47
اكتشفت الفوركس ودخلت مباشرة في البحث عنها
فحملت العديد من الدروس والكتب والفيديوهات
والحمد لله استطعت الاحاطة بهذا العلم

waleed adel
06-30-2012, 20:14
البدايه كالعاده دراسه ثم حسابات وحسابات ديمو وتتمرجن
وبعدين حساب ب 250 واليورو منه لله مرجنه

ahmed saleh
06-30-2012, 20:19
انا كانت حكايتى مع الفوركس انى اتعلمتة من خلال احد اصدقائى
وهو فتحى لكى هذا المجال ومن خالة اقتنعت بهذا المجال واحببتة
واول مبلغ بدات بية هو كان 40 دولار ولكنى حققت بة مبلغ كبير ولكنى خسرت هذا المبلغ الكبير فى صفقة واحدة حينها كرهت الفوركس
ولكنى رجعت تانى اتعلم الفوركس واحدة واحدة واعرف اسبباب خسارتى

ابو محمد
06-30-2012, 20:23
انا اول ما تعلمت الفوركس عن طريق صديق ولكن ما كنت
اعرف عن طرق في الفوركس كنت ادخل من راسي واخسر كثير لكن بهد
ما تعلمت الحمد لله اصبحت افضل

naoual
06-30-2012, 20:26
تعرفت على الفوركس من احد المنتديات و تعلمت لمدة لا باس بها ثم اخذت عدة بونصات و خسرتها كلها عدت للتعلم و انشات استراتيجية و اشتركت في مسابقات
ربحت البعض منها و ما رال المشوار مستمر

mido303037
06-30-2012, 20:30
انا تعرفت عن الفوركس من خلال الاصدقاء ومن خلال الاعلانات الى فى المواقع
بدات على حسابات ديمو تجريبية
ولسة بتعلم

elazez
06-30-2012, 20:32
من المنتديات واعلان المواقع
ثم البحث علي الانترنت عن تعليم الفوركس
ومحاولة التطبيق علي حسابات تجريبية

waleed adel
07-01-2012, 16:28
انا عن نفسي عن طريق احد اقاربى اولا ومن ثم بدأت بالتعمق من خلال الانترنت والكتب ومن ثم تطورة معنا الامور الى حساب تجريبي
وخسرته وبدات الحسابات التجريبه والتعلم وبعدها فتحت الحقيقى

mohamed salah
07-02-2012, 07:01
بداية تعرفي علي الفوركي من اصدقائي منهم كثير الخبرة ومنهم قليل
وجمعت معلومات عنة من الانترنت وابتديت بحساب ديمو لكي اتعلم

derfcase
07-02-2012, 10:52
كانت بدايتي في سوق الفوركس منذ حوالي 4 سنوات
عندما ارسل الي احد اصدقائي علي الميل الخاص بي احدي شروحات هذا المجال الجيد من البورصات و افهمني انه ليس كبورصة الاسهم
و انه بامكاني الاستثمار فيه بمبالغ اقل بكثير من اسواق الاسهم
ثم اتجهت بعد ذلك الي الشروحات و الدروس و الدورات
وما زلت اتعلم الي يومنا هذا

Mohamed90
07-02-2012, 12:09
انا اول ما تعلمت الفوركس عن طريق صديق ولكن ما كنت
اعرف عن طرق في الفوركس كنت ادخل من راسي واخسر كثير لكن بهد
ما تعلمت الحمد لله اصبحت افضل

السلام عليكم طبعا اخي كلنا بدانا بالتعلم و الخسارة المتواصلة و لكن الجميل انك تخرج من تلك
الحفرة و تصبح افضل و للافضل و تجارة مربحة بحول الله و انا تعرفت على الفوركس لوحدي عن طريق المنتديات

madoxegy
07-02-2012, 12:24
انا عرفت الفوركس من الانترنت من حوالى 8 سنين دخلت ومفهمتش حاجة وزهقت وطلعت منه مكملتش
وقبل 3سنين دخلت تانى وبدأت افهم ايه هو الفوركس
والحمد لله دلوقتى

Mr.GooDMaN
07-03-2012, 20:01
هو انا عموما هوايتى الانترنت والاشتراك ف المنتديات والعمل بها ومره لقيت موضوع دخل دماغى فقعدت اقراه
وخصوصا لما لقيته بيتكلم ف ربح وخساره حقيقيين وابتديت اعرف عنه اكتر
لحد اما اخدت كورسات وبقيت متمرس فيه بس هو انا ابيتديت بمبلغ صغير وخسرته بس الحمد لله ربنا عوضنى

Rami
07-03-2012, 20:03
اخى الكريم القصص تتشابه فى هذا الموضوع
فمنهم عن طريق الاعلانات وانا منهم
او من الاصدقاء ومواق الاتصال الاجتماعى
تحياتى لك

Amany Mohamed
07-03-2012, 20:04
السلام عليكم
رأيت احد زملائي يتحدث عن الفوركس كمجال للعمل و الربح
و من قبل هذا رأيت اناس اخرون يتحدثون عن الفوركس
فقررت ان اتعلمه و اعمل فيه

waleed adel
07-04-2012, 21:33
اخى الكريم القصص تتشابه فى هذا الموضوع
فمنهم عن طريق الاعلانات وانا منهم
او من الاصدقاء ومواق الاتصال الاجتماعى
تحياتى لك
فعلا اخ رامى كل الموجودين ستجد قصصهم متشابه المهم من بدا
بالتعليم الصحيح

ehab
07-08-2012, 22:42
منذ مدة طويلة وهذا كان بالصدفة على احد المنتديات العربية
وبداياتي بعد التعلم والبحث كانت مع الشركات التي تقدم بونص بدون ايداع فهنالك حسابات اتمرجنت

salah.bmw
07-08-2012, 23:03
انا اتعرفت على الفوركس من 3 سنوات
عن طريق شب صاحبي صار ينط متل المجنون علشان كسب 700 دولار بصفقة
وبدأت اتعلم لفوركس شي 6 شهور ديمو
وبعدها اول مبلغ بربحو وبسحبو فورا هو 40 دولار لهلا متذكرهن :)

Salwa Soliman
07-08-2012, 23:18
أنا اتعرفت علي الفوركس في هذه السنة عن طريق احد الاصدقاء وهو اللي علمني عليه واتعامل فيه ازاي

roka
07-08-2012, 23:19
وازاى كانت بدايتة
وايه اول مبلغ بدء بية

اتعرفت على الفوركس من اصحاابى واتعلمت منهم وكمان شوفت فيديو وبحاول استفيد من اراء الاخرين

forex man
07-08-2012, 23:44
انا بدايتى كانت من اعلان على الفيس بوك
عن استغلال الوقت على الانتر نت وربح 20 سنت للمشاركه
كنت مفكر انى هسحبهم بس طلعو مبتسحبوش مكنتش اعرف حاجه
ولقيت كتاب بسيط عن التتداول افادنى قليلا (لو اعرف ان الفوركس واسع كدا مكنتش دخلته )كنت مفكر انى هتعلم فى يومين تلاته
وبعدين لقيت المنتدى ده وكل لحظه عليه
تساوى زياده خبره
تحياتى

Mostafa Mansour
07-08-2012, 23:57
قد سمعت عن الفوركس من فترة قصيرة من احد الاصدقاء وتعلمته من
وانا من المبتدئين فيه واتمني ان احقق ارباح مرضية

thugalive
07-09-2012, 00:08
الفوركس لي معه قصة طويلة في البداية كنت أعمل في شركات البوكس لكن لما لاحظت أن الربح قليل و أغلبيتها تنصب قررت الالتجاء إلى الأبلود ثم أخيرا الفوركس نظرا لطمعي في تحقيق مكاسب أفضل

theboy2226
07-11-2012, 20:40
انا عرفت الفوركس من سنة تقريبا لكن بدات في التعلم من 9 شهور
بدات بكتاب ثم فيديوهات و شروحات تقريبا زي اي حد و ديمو لكام اسبوع
و اول حساب كان بونص 15دولار تقريبا مش فاكر اوي و خسرته و اللي بعديه 50يورو و خسرته

sendrala ahmed
07-11-2012, 21:18
قصه بدايتى مع الفوركس هى انى سمعت عنه وكنت حابه انى اتعلمه او اعرف هو عباره عن ايه وبعدين جت الفرصه وبدأت ابحث عن مواقع ومعلومات اكثر فى الفوركس

kingman
07-11-2012, 23:12
انا بدايتى كانت من اعلان على الفيس بوك
عن استغلال الوقت على الانتر نت وربح 20 سنت للمشاركه
كنت مفكر انى هسحبهم بس طلعو مبتسحبوش مكنتش اعرف حاجه
ولقيت كتاب بسيط عن التتداول افادنى قليلا (لو اعرف ان الفوركس واسع كدا مكنتش دخلته )كنت مفكر انى هتعلم فى يومين تلاته
وبعدين لقيت المنتدى ده وكل لحظه عليه
تساوى زياده خبره
تحياتى

كل شئ بيجى بالتدريج وسبحان الله كتير بتلعب الصدفة دور بارز فى تغيير اجاه النسان او جذبه لمجالات جديدة لمن تكن فى الحسبان وان شاء الله تقدر تحقق ماتتمناه من سوق الفوركس

mage
07-12-2012, 01:50
كل شئ بيجى بالتدريج وسبحان الله كتير بتلعب الصدفة دور بارز فى تغيير اجاه النسان او جذبه لمجالات جديدة لمن تكن فى الحسبان وان شاء الله تقدر تحقق ماتتمناه من سوق الفوركس

الصدف بالفعل لها دور فى بعض المواقف التى لا نجعل لها اى بال والله حتى انى كان حسابى هيرمجن فى مرة على نقطة واحدة والله وعكس السعر واغلقت الصفقة على سعر فتح الصفقة والحمد لله بدون اى خسارة

mohamed elarabi
07-12-2012, 01:59
انا مبتدأ فى الفوركس وبداية معرفتى بالسوق
اولا من خلال الاعلانات الموجودة فى مواقع الانترنت
وايضا من خلال زميل لى فى العمل وهو الذى اطلعنى على الموقع وعرفنى بشركة انستا وما بها من مميزات

hzal2om
07-12-2012, 16:28
انا الى عرفنى الفوركس صديق ليا وهو الى علمنى علية و بدأت فية

dodovedo
07-12-2012, 16:48
اخى الكريم
انا بدات بحساب بونص 25 دولا وطار
وبعدين 38 دولار وطار
والله اعلم ايه اللى هيطير تانى
تقبل مرورى

mannon
07-12-2012, 21:15
اول تعرفى على الفوركس كان من اعلان فى احد المنتديات المتخصصة فى البورصة وكان الاعلان بيقول ( ولسة فاكرة لحد دلوقتى هههه )

كان بيقول " هل تريد ان تعرف اسرار النخبة وتفكر خارج الصندوق ، اضغط هنا وانضم الى اكبر سوق مالى عالمى "

hesham1046
07-12-2012, 21:18
قصة حكياتىمعا الفوركس هى كانت 5 دولار وبعد 9 شهور عملتهم 120 دولار وبعد كدة اودعت 300 دولار بقا معيا 420 دولار شغلتهم سنة 2010 وخليتهم 1554 دولار وبعد كدة سحبت 1000 وبتاجر با الباقى وكل ما يزيد بسحب عالطول

waleed
07-14-2012, 16:32
بدايتى مع الفوركس عن طريق احد الاصدقاء ب100 دولار
ودلوقتى اصبحت مدمن عليه

mohamed yossef
07-16-2012, 09:07
الحكاية من سنة ونص تقريبا من كتاب وسط كتب المحاسبة اسمه فوركس للعرب
قريت الكتاب وجر رجلى واحدة واحدة للفوركس
واول مبلغ خسرته كان 100 دولار

ramimasarwah
07-16-2012, 09:30
بداءت عن طريق صديق لي ولكني لم اصل لمرحلة الربح
واتمنى ان تكون البداية والنهاية ارباح ولا يوجد خسائر

ymn30
07-16-2012, 09:36
اكيد كان من حوالى 4 سنوات وانا على النت وبدور على طرق من المكن الاستثمار بها فوجد موضوع عن الفوريكس وشويه شويه لقيت نفسى داخل السوق والحمدلله ربحت منه الكثير وكمان خسارت به الكثير طبعا

thugalive
07-18-2012, 01:57
بدأت حكايتي مع الفوركس منذ حوالي عام عندما رأيت قسم متعلق به في أحد المنتديات فأعجبني جدا ذلك أنه يعلم الصبر و الطموح و العمل و يمكن الاعتماد عليه كدخل إضافي بصفتي متداول مبتدئ

ahmed
07-18-2012, 02:00
بدأت حكايتي مع الفوركس منذ حوالي عام عندما رأيت قسم متعلق به في أحد المنتديات فأعجبني جدا ذلك أنه يعلم الصبر و الطموح و العمل و يمكن الاعتماد عليه كدخل إضافي بصفتي متداول مبتدئ

بالفل يا اخى يمكنك الاعتماد عليه لزيادة دخلك
فقط تعلم القواعد الاساسيه الالتزام وعدم الطمع ووضع خطه عمل واجتهد وستصل باذن الله

mido
07-18-2012, 02:08
اخي الكريم
انا عرفت الفوركس من احد اصدقائي
$وكان اول مبلغ بدات بيه كان 100
تقبل مروري ولك فائق احترامي

osama shaban
07-18-2012, 02:11
انا عرفت الفوركس من سنة تقريبا لكن بدات في التعلم من 9 شهور
بدات بكتاب ثم فيديوهات و شروحات تقريبا زي اي حد و ديمو لكام اسبوع
و اول حساب كان بونص 15دولار تقريبا مش فاكر اوي و خسرته و اللي بعديه 50يورو و خسرته

لاتقلق يا اخي هذا يحدث مع كل الناس في البدايه
الاهم هو التعلم من اخطائك وعدم تكرارها
التزم بادراه لراس المال واستراجيه جيده

zahran
07-18-2012, 02:21
انا بدايتى فى الفوركس كانت من خلال مواقع الانترنت المختلفه كنت بشوف الاعلانات بتاعته بس مش فاهم ايه دا وقولت انا هبقى اسال واعرف ايه موضوع الفوركس دا
وبعد كدا لقيت حد من قرايبى بيشتغل فى الفوركس وعرفت منه بقى يعنى ايه وقعدت معاه مرتين تقريبا فهمنى حاجات كتير اوى وبعد كدا رحت اخدت قرص فيه وبعد كدا بديت انا بقى ازور منتديات واشوف المواضيع واقرى كتير اوى وبس

sabre
07-18-2012, 02:26
انا كنت بدور على طرق للربح من الانترنت وقرأت موضوع ممتاز
فى احدى المنتديات ومعرفش اسم المنتدى حتى الان لان المنتدى لم يكن له علاقه ايضا بالفوركس
وبعد كدا بحثت انا ودورت وبدأت ب300 دولار وخسرتهم بردوا

resala11111
07-18-2012, 20:00
بدات فيه 4 سنين وفى البداية خسرت
وكان اول راس مال كان 100 دولار
وكانت ايضا الخسارة 100 دولار
ولكن الحمد الله الان بكسب

زيزو
07-19-2012, 04:17
انا لسه مبتدئ
واتعرفت عليه من المنتديات من كام شهر
وبدات انزل حاجات واتابع علي التجريبي
ومستني اول بونص ليا علشان يكون اول حساب حقيقي ليا

sara123
07-19-2012, 17:35
انا عرفت الفوركس من وحدة صحبتي وهي علمتني فيه بعض الاساسيات لكن قررت اني اعتمد على نفسي واتعلمت الباقي لوحدي عن طريق كتب وحاولت اصنع استراتيجية خاصة بي واول متاجرة ليا كانت ب 300 $ وخسرت نصهم هههههههه لكن الحمد لله قدرت ارجع جزء من اللي خسرته بعد كدة.

sa sa
07-19-2012, 17:59

خسرت مرات متتاليه

يعتبر نفس الي حصل معايا برضو المهم انك تتعلم من الي الي خسرته وتكتسب الخبره التي تؤهلك للعمل في سوق الفوركس وان شاء الله تحقق الربح الي بتتمناه
انا برضو كانت بدايتي بالخساره واتعرفت علي الفوركس من منتديات والحمد لله دلوقتي بقي احسن من البدايه

wazwaz
07-19-2012, 18:46
بالنسبة لي مع الفوركس بدايتي كانت عند بحثي عن طرق الربح من الأنترنيت وجدت كتابا يتحدث عن الفوركس
أول مبلغ بدأت به كان 2 دولار أليرت باي طبعا ذلك كان كل ما معي وربحت بعض السنتات وسحبت المبلغ كله
وجدت حينها أنني أضغط على الإعلانات في شركات البي تي سي وأضيع الوقت وبعدها قمت بالإيداع مرة أخرى
نفس المبلغ وخسرته وعرفت حينها انه يلزمني رأس مال جيد , وهناك بدأت أقوم بإيداعات أكبر أربح وأخسر وهكذا

Noah
07-19-2012, 19:45
انا بدأت فى سوق الفوركس منذ فترة كبيرة واعتقد ان قصة بدايتى انى كنت عارف الكثير من الطرق للربح من الانرنت وهذه الطرق م خلالها يمكننى ان اعرف انه لا يوجد سبيل للربح من الانترنت كما هو فى الفوركس الان

MrSniper
07-19-2012, 20:17
اول مره تعرفت على الفوركس من خلال اعلان في النت
فقلت ليه ما اجرب الفووركس و فعلا بدأت ابحث في النت
و أقرا مواضيع حتى فهمت ايه هو الفوركس
و بعدها سجلت في انستا فوركس و بدأت اتعلم طريقة المتاجرة

shemo
07-20-2012, 09:59
عندما تعرفت على الفوركس من الانترنت ولكن وجدت صعوبه فى فهمه حاول ان افتح حساب ويقوم شخص بادارته ولكن قمت بالخساره

السيد الجبالي
07-20-2012, 10:14
تعرفت عليه من خلال صديق لي ... عجبني جدا المجال ...وقررت التكمله به ... انا في الاصل متخصص في البرمجه
ولكن الفوركس انساني هذا التخصص . ووجدت نفسي في هذا البحر اعوم ما بين الكتب والفديوهات والاستراتجيات والمعلومات ...
تاجرت فتره جيده علي الديمو .. وخسر بالطبع اول حساب حقيقي والذي كان بقيما 300 دولار ... ومن وقتها
وقررت ان اغير نظرتي .. حتي ان اصبحت لي استراتجيتي الخاصه والتي اتاجر بها والحمد لله نتائجها طيبه

Mohamed90
07-20-2012, 16:59
عندما تعرفت على الفوركس من الانترنت ولكن وجدت صعوبه فى فهمه حاول ان افتح حساب ويقوم شخص بادارته ولكن قمت بالخساره

السلام عليكم طبعا اخي كلنا تقريبا بدانا من الانترنت و تعرفنا على الفوركس من الانترنت
و اكيد ففور اطلاع عليه يبدو سهل الربح و ممكن تصبح غاني في ايام معدودة
ولكن فور دخولك للمجال تجد انه معقد اكثر مما تتصور

egypt2012
07-20-2012, 17:01
بداية مع الفوركس كانت لما انتشر موضوع هيثم النصاب فى مصر و قراءت الموضوع و عجبنى اووى موضوع الفوركس ده و ارباحة العالية و رحت اتعلم و او حساب فتحته كان ب4 دولار و كان بالسنت

spiderxp
07-20-2012, 18:19
بدايتي مع الفوركس عن طريق ابن عمي كان له حساب وانا بدأت حساب بـ 100$ وخسارته وبعدهاحاولت ابدأ بمبلغ اكبر 250$ وهههمكذااا

magic777
07-21-2012, 03:40
تعرفت عليه من خلال صديق لي ... عجبني جدا المجال ...وقررت التكمله به ... انا في الاصل متخصص في البرمجه
ولكن الفوركس انساني هذا التخصص . ووجدت نفسي في هذا البحر اعوم ما بين الكتب والفديوهات والاستراتجيات والمعلومات ...
تاجرت فتره جيده علي الديمو .. وخسر بالطبع اول حساب حقيقي والذي كان بقيما 300 دولار ... ومن وقتها
وقررت ان اغير نظرتي .. حتي ان اصبحت لي استراتجيتي الخاصه والتي اتاجر بها والحمد لله نتائجها طيبه
المهم انك وصلت اخي الى الطريقه اللي تقدر تشتغل بيها صح في المجال وتحقق منها الارباح
ده في حد ذاته انجاز رائع وطبعا الاحسن كمان لو بتقدر تحافظ على متوسط ربح شهري من المجال ده

markk
07-21-2012, 04:41
انا كنت لا اعرف شى عن الفوركس ولاكن رايت شخص كان فيها وعجبتنيى الفكرة وتعلمتهت

top2milan
07-21-2012, 04:44
والله انا اتعرفت عليه من خلال الاعلانات في النت والقراءة في المنتديات واول فلوس دخلت بيها كانت بونص في شركه
وطبعا جربت كل الشركات الي كانت بتدي بونص وقتها وخسرت كلو
ولما اتعلمت شويه فزت بمسابقه حساب 200$ وانتو طبعا عارفين الباقي
مااااااارجن

ahmed abdalla
07-21-2012, 04:56
f]بدايتى مع الفوركس من خلال احد الاصدقاء الذى اخبرنى عن الفوركس وبدات فعلا بجمع معلومات عن الموضوع والاتصال باصدقاء لهم خبرة فى المجال من هنا من هناك تاجرت على الحساب الديمو حتى دخلت باموال حقيقة وتاجرت بيها

al7oot
07-21-2012, 05:21
والله يا ريس انا بدايتي في الفوركس لسا جديدة
وسبب دخولي في الفوركس هو البحث عن مصدر دخل شهري ثابت
وانا حاليا بتعلم وبكسب خبرة وان شاء الله ربنا بوفقني وبوفق الجميع

السيد الجبالي
07-21-2012, 05:44
والله يا ريس انا بدايتي في الفوركس لسا جديدة
وسبب دخولي في الفوركس هو البحث عن مصدر دخل شهري ثابت
وانا حاليا بتعلم وبكسب خبرة وان شاء الله ربنا بوفقني وبوفق الجميع

اهلا بيك في المجال يا غالي وان شاء الله يكون مجال وش السعد عليك .... واتمني ان لا تتسرع لتدخل الي السوق الحقيقي
الا بعد ان تكون اخذت فتره كافيه للتداول علي الحساب التجريبي ... بالتوفيق ..... تحياتي

marem2007
07-21-2012, 05:46
قصتي مع الفوركس اني كنت فاكر انة طريقة للنصب علي الناس بس شدني مرة فدخلت
وقريت وفهمت اية هو

ARAB_PIGEON
07-22-2012, 12:23
انا ايضا بدايتى مشابه لبداية الكثيرين فى هذا المجال تعرفت على الفوركس فى احد المنتديات التى كنت مهتم بها وكان فيه قسم مخصص للفوركس وكنت ابحث عن مجال استطيع الربح منه عن طريق الأنترنت واهتديت الى الفوركس

madman
07-22-2012, 16:29
انى عملت ارباح تساوى 200 % فى اول يوم لكن طبعا الموضوع شدنى جدا ليها

magic777
07-22-2012, 16:59
f]بدايتى مع الفوركس من خلال احد الاصدقاء الذى اخبرنى عن الفوركس وبدات فعلا بجمع معلومات عن الموضوع والاتصال باصدقاء لهم خبرة فى المجال من هنا من هناك تاجرت على الحساب الديمو حتى دخلت باموال حقيقة وتاجرت بيها

المهم اخي انك تكون اتعلمت كويس وقريت كل ما يتعلق بالفوركس واساسياته مش اعتمدت على اصحابك بس وخبرتهم
لازم تزود انت معلوماتك من اكتر من مصدر متاح ليك وهتلاقي كتير سواء كتب او فيديوهات
وكلها بالمجان هنا

السيد الجبالي
07-22-2012, 17:10
انى عملت ارباح تساوى 200 % فى اول يوم لكن طبعا الموضوع شدنى جدا ليها

ارباح % 200 من راس المال في يوم .. واحد رقم يخض يا غالي .. طبعا بسم الله ما شاء الله
ولكن هذا يدلل علي عدم اهتماماك باداره راس المال .. انتبه يا غالي فالسوق غدار .. اداره راس المال هي من ترود غدر هذ السوق .. بالتوفيق

Spiderhoof
07-25-2012, 07:15
بدائت من 4 سنوات 2 سنه دراسه و2 سنه تطبيق اخذت صدف بخساره 10 الالف دولار بسبب خطاء بشرى والحمد لله على كل شئ

giga
07-25-2012, 07:27
انا اتعرفت علي الفوركس عن طريق واحد صاحبي وبدأت اني اتاجر وخسرت المبلغ كله لاني مكنتش لسه خبير به
وان شاء الله ناوي اكتسب الخبره جيدآ الاول وبعدين ابدأ المتاجره

hussaina2008
07-25-2012, 07:43
والله ياخوي موضوعك جميل
انا بدايتي في الفوريكس كنت انا اعمل في شركات الب تي سي اي شركات الضغط وانا اعمل شفت موضوع في احد المنتديات واحد كات لا يفوتكم اربح 20 سنت على كل رد اي لهذا المنتدى وبعدها دخلت هنا وتعلمت كتب ووفديوهات وغيرها تقبل مروري اخي الكريم... وشكرا

BRUFEN
07-25-2012, 08:09
كانت بدايتي بالحصول على بونص 5$ وكنت العب يعني مجرد لعبة بالخمسة دولار ما كنت مصدق بان فيه ربح في سوق مثل سوق الفوركس وكنت اعتقد بان المسأله كلها لعبه
ولكن قليلاً قليلاً تعرفت على بعض الأعضاء وفيه من أرشدني لموقع توصيات وبدأت بمبلغ 300$ وفي ثلاثة أسابيع خسرت المبلغ وكلها بسبب التوصيات وبعدها بفترة قصيرة
وجدت بعض الكتب فمهمت من بعضها وبعضها لم أستطع فهمهاولكن الاخوه الاعضاء في الياهو عملوا نصائح وتوجيهات أستفدت منها كثير
وها انا مازلت اتعلم وأبحث حتى هذا اليوم

chuchab
07-25-2012, 08:32

خلال الديمو

kanzsea
07-26-2012, 18:27
عرفت الفوركس عن طريق احد المنتديات الربحية بعد ما زهقت من جمع السنتات رايت الفوركس ومن يومها وانا موجود

power8
07-26-2012, 18:46
انا كنت اعمل في الربح من الضغط على الاعلانات ولكن وجدت ان هذا المجال لا يتميز بالمصداقية
فبحثت عن طريق اخر للربح من الانترنت ووجدت الفوركس

Noah
07-26-2012, 19:34
عن طريق اساليب الربح منا لانترنت التى لا تسمن من جوع وتعرفت من خلالها عن الفوركس وحاولت كثيرا ان اصنع النجاح فى سوق الفوركس من خلال هذه الاعمال البدائية لكنى خسرت الكثير من اموالى

morx123
07-26-2012, 21:17
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
يشرفني الرد على هذا الموضوع
انا تعرفت عليه عن طريق النت والدعايات وبدأت ابحث عنه

msh3egy
07-27-2012, 05:04
انا عن نفسي عن طريق الوظيفة التي اعمل فيها اولا ومن ثم بدأت بالتعمق من خلال الانترنت والكتب ومن ثم تطورة معنا الامور الى حساب تجريبي والان انا معكم

mannon
07-27-2012, 13:19

عن طريق الوظيفة ؟
لية يباشا هو انت كنت شغال اية ، انا اعرف ان الناس بتسمع عن الفوركس من الاعلانات والدعايا من على المنتديات التانية لكن اول مرة اسمع عن حد عرف عنة من وظيفتة هه

Mohamed90
07-27-2012, 13:51
والله ياخوي موضوعك جميل
انا بدايتي في الفوريكس كنت انا اعمل في شركات الب تي سي اي شركات الضغط وانا اعمل شفت موضوع في احد المنتديات واحد كات لا يفوتكم اربح 20 سنت على كل رد اي لهذا المنتدى وبعدها دخلت هنا وتعلمت كتب ووفديوهات وغيرها تقبل مروري اخي الكريم... وشكرا

السلام عليكم طبعا اخي العزيز انت مثلي انا ايضا كنت من اصحاب الكليك على الاعلانات و تعرض للنصب و جمع السنتات التي لا تكفي و لا تغني ولكن الحمد لله استكشفت الفوركس و وجدت فيه ما ابحث عنه و تحياتي لك

safari42
07-27-2012, 14:02
انا تعرفت عن الفوركس عن طريق الاعلانات الموجودة بالمنتديات
واخدت بونيصات لي بتقدمهم الشركات وكنت بحاول التعلم
واخر حساب ضيعته كان جائزة مسابقة 350دولار ومازلت هنت

sharkawy
07-27-2012, 14:05
بدايتي مع الفوركس كانت من الاعلانات الموجوده في المواقع والمنتديات

وبدات اتعلم من حوالي 4 سنين ومازلت اتعلم ولم اتاجر بحساب حقيقي حتي الان

mohamed eldamnhorey
07-27-2012, 15:35
طريق عملي في البي تي سي و الافليت
بدأت بالقراءة و الممارسة على الحساب التجريبي و اكتساب الخبرة و التعلم

اللى يعرف الفوركس ياغالى

ينسى البى تى سى وينسى التسويق الاليكترونى وينسى كل شئ من مجالات الربح دى

الفوركس مغرى جداً

islamselmy
07-27-2012, 15:41
انا كانت بدايتى عن طريق صديق لى كان كل شويه يكلمنى عن الفوركس
وزى مابنقول فى مصر الزن على الودان امر من السحر
فعلا و دخلت الفوركس لانى عايز اشوف هو ايه اللى شادد صاحبى كدة
و احب ابشرك انى بقيت مدمن فوركس ههههههههه مش عارف ادعى على صاحبى و لا ادعيله

aboualy
07-27-2012, 15:44
كانت بداية فى الربح عن طريق النت مع شركات الربح من الضغطات وكنت عضو فى احد المنتديات الى بتهتم بمجال الربح من الانترنت وعن طريق هذا المنتدى تعرفت على الفوركس ومن هنا كانت بداية مع الفوركس

منصور
07-27-2012, 16:01
انا كانت بدايتى عن طريق صديق لى كان كل شويه يكلمنى عن الفوركس
وزى مابنقول فى مصر الزن على الودان امر من السحر
فعلا و دخلت الفوركس لانى عايز اشوف هو ايه اللى شادد صاحبى كدة
و احب ابشرك انى بقيت مدمن فوركس ههههههههه مش عارف ادعى على صاحبى و لا ادعيله
عجبني المثل اوي وفكرتني بواحد صاحبي حصل معاه نفس الموضوع ;)

magic777
07-27-2012, 19:09
السلام عليكم طبعا اخي العزيز انت مثلي انا ايضا كنت من اصحاب الكليك على الاعلانات و تعرض للنصب و جمع السنتات التي لا تكفي و لا تغني ولكن الحمد لله استكشفت الفوركس و وجدت فيه ما ابحث عنه و تحياتي لك

انا بأه بدأت على طول بشركات الهايب بصراحه معرفتش اشتغل في شركات الضغط الاعلانات دي لاقيت الموضوع
مش مستاهل خاصه انك بتكسب سنتات في وقت طويل نسبيا
ولكن طبعا اتنصب عليا من شركات الهايب دي والحمد لله

hmadi
07-27-2012, 19:24
انا في الاول دلخت علي كلك اعلانات وطبعا ده مرهق ومتبع ومايجيب فلوس كثيرة

يعني تعب دون ربح وفير

بعدها ابلود شغلو حلو بس طبعا سوبا دمرت كل شي مع ان سوبا توقف في الاول
والان دخلت عالم الفوركس لان احب المخاطره وشغل كثيرا علي النت

zeina
07-27-2012, 19:47
عن طريق احد الاصدقاء وكانت البداية مع حساب صغير بة 100 دولار فقط وتقريبا خسرتو كلو ولكن بعدها بدات اتعلم جيدا واعرف كيف اتداول باقل مخاطر ممكنة

bilalo200
07-27-2012, 19:47
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته
قصتي مع عالم الفوركس هي تعلمي له من الكتب تم اول حساب لي كان 6 دولار

mostawda3
07-27-2012, 19:59
أنا سمعت عن مجال الفوركس قبل حول سنتين أو ثلاث
من خلال الإعلانات وبعض المواضيع في المنتديات
ولكن لم أدخله بعد
خوفا من الحرام

pimo
07-27-2012, 19:59
انا في الاول دلخت علي كلك اعلانات وطبعا ده مرهق ومتبع ومايجيب فلوس كثيرة

يعني تعب دون ربح وفير

بعدها ابلود شغلو حلو بس طبعا سوبا دمرت كل شي مع ان سوبا توقف في الاول
والان دخلت عالم الفوركس لان احب المخاطره وشغل كثيرا علي النت

انا مثلك اخي تمام كانت البداية في الكليلك ولكن كانت اتعلم الفوركس في نفس الوقت ثم تحولة الي شركات الهيب النصابة وعملت قليل من المال مغها لكي استطيع التداول بهم في الفوركس وعلي حساب حقيقي ومن تلك الفترة وان اعشق الفوركس ولم اغادره

tarek22
07-28-2012, 05:07
اولا احييك على طرح هذا الموضوع انا كنت بفكر اطرح موضوع زيه ولكن كنت انت سباق
ساقول وساعترف باول افلاس لي في سوق الفوركس
طبعا ممكن يكون فيه افلاس تاني وتالت لحد ما ابيع ال حيلتي وابيع البيت ههههههههههههههههههههه

mazouna991
07-29-2012, 15:29
قصتي مع الفوركس لم تبدا بعد
فانا حتى الان اتعلم
واكثر مبلغ استعملت 100 دولار
وخسرته
وانصحكم باستعمال البونص كراس المال
ووادارة راس المال الصحيحة تحقق المكاسب

forexawy
07-29-2012, 15:47
اول مر ة اعر ف ال فو ر كس
كانت من الاعلانات الموجود بالنت
و بعد كده بدات اتعلم

aboushnb
07-29-2012, 19:05
بحث عن مجال ربح اكبر و قريت و لقيت ان الفوركس هو الانسب
وتم الممارسة على الحساب التجريبي و اكتساب الخبرة جامد فية

magic777
07-30-2012, 00:08
بحث عن مجال ربح اكبر و قريت و لقيت ان الفوركس هو الانسب
وتم الممارسة على الحساب التجريبي و اكتساب الخبرة جامد فية

يعني دلوقتي انت جاهز انك تتاجر على البونص لما تستلمه جربت مثلا انك تعمل التجربه دي عملي الاول على حساب ديمو
بنفس راس المال اللي هتاخده من البونص هنا على الاقل تقدر تضبط طريقتك جيدا قبل ما تشتغل بيها على البونص وتشوف ناقص فيها ايه وكده

hesham1046
07-30-2012, 00:12
انا عرفت الفوركس من 4 سنين وقتها كنت زهقان وبدور على مصدر رزق ليا بعد ما الشركة ما استغنت عنى وكل الشركات اللى كنت اروحها يقولى لا توجد وظائف حتى البنزينات
وقتها كنت بدور لقيت شاب كاتب كلمو الفوركس دخلت وقريت واتعلمت بس اول سنة كسبت بصراحة كانت قبل الانهيار الاقتصادى بتاع سنة 2010 وانا ابتدين الفوركس من شهر 3 سنة 2008

Ahmed EL Deeb
07-30-2012, 00:21
ده كل واحد له قصص تنفع مسلسل :d
انا قصتي اصلا بدات اني كنت مدمن علي شات موبايل حوالي سنه او عشر شهور بالظبط وانا بتصفح من الموبايل شوفت موضوع الربح من النت كان موضوع علي شركه من الشركات النصابه فوصلت النت مخصوص للكمبيوتر عشان مكنش عندي وبدات بقي رحله ينفع تتكتب في كتاب مع كل انواع الربح من الانترنت في حوالي سنه وشويه الي ان اهتديت في النهايه للفوركس ومش ناوي اسيبه لحد اموت ان شاء الله

kingman
07-30-2012, 00:34
قصتي مع الفوركس لم تبدا بعد
فانا حتى الان اتعلم
واكثر مبلغ استعملت 100 دولار
وخسرته
وانصحكم باستعمال البونص كراس المال
ووادارة راس المال الصحيحة تحقق المكاسب

وافضل شئ حاليا ان الواحد يحتفظ بالبونص حتى لايضيع بسرعة ويستمر فى التعلم والتدريب على التجريبى الى ان يكتسب الخبرة المناسبة التى تؤهله للعمل على الحقيقى وربنا يوفق الجميع

asmoshaa2012
07-30-2012, 00:37
انا بدايتى مع الفوركس كانت غريبة شوية لانى تعرفت عليها من حوالى سنتان ولم اهم بها لانها لم تكن منتشرة مثل هذا الوقت واعتقدت انها طريقة للنصب والاحتيال واتجهت الى العمل فى المجالات الاخرى الموجودة على الانترنت ومن ثم بعد فترة ليست بالقليلة تعرفت على مدى صدقها من احد الاصدقاء المتاعملين مع الفوركس

ameer
07-30-2012, 00:40
انا صارلي تقريبا 4 شهور وبدائت اعرف عن الفوركس عن طريق الانترنت والاعلانات الي منشورة على مواقع الويب ,,,,,,,,,,بالمناسبة اخوان باركولي اليوم حصلت على عضوية عضو محترف وانشاء الله اتوفق بالفوركس

gamal
07-30-2012, 00:48
لكى تتعرف على الفوركس صح قوم بقراءة الكتب
لانة تساعدك على النجاح وتحقيق الربح والله الموفق

zizo_a_86
07-30-2012, 00:55
كانت معرفتى بالفوركس عن طريق صديق عزيز عليا
بدايتى كانت عن طريق قراءة للكتب واستماع فيديوهات
المبالغ...لا اشارك بمبالغ حقيقية كل الشغل ديمو

mema
07-30-2012, 15:00
تعرفت على الفوركس من احدى الاعلانات على مواقع على الانترنت وكانت اعلانات تجذب الى التعرف على هذا المجال

mannon
07-30-2012, 16:57
تعرفت على الفوركس من احدى الاعلانات على مواقع على الانترنت وكانت اعلانات تجذب الى التعرف على هذا المجال

فعلا معظم الناس الى شغالة فى الفوركس دلوقتى شافت اعلانات الفوركس فى المواقع لان من فترة كدة مكانش فى اى قنوات على التى فى بتتكلم عن تجارة الفوركس فقط كانوا بيجيبوا شارت العملات

محمد فرغلى
08-03-2012, 06:02
انا عرفته من خلال صديق ليا وهو موجود هنا فى المنتدى واسمه كريم بيوزر مستر جود مان
وهو اللى بيعلمنى على الفوركس بردو

waleed adel
08-03-2012, 17:37
البدايه كانت طبعا من احد الاقارب كبدايه فقط والباقى دراسة من
المنتديات العربيه وما بها من مواضيع تعليميه

light
08-03-2012, 17:59
انا تعرفت على الفوركس من احدى الاعلانات ، فقمت بالتسجل في احدي الشركات وقمت بتحمليل المنصة وجربت الحساب التجريبي وعجبتني الفكرة وتطورت شيئا فشيئا

ahmed rabee
08-03-2012, 19:24
كنت في منتدي برامج نت في قسم الربح من الانترنت وتعرفت علي تجارة الفوركس

اخذت فتره كبيرة جدا في التفكير وفي الاخر قررت الدخول والحمد لله الايداع كان 300 وخسرتهم

ولكن بدأت من جديد والحمد لله علي كل شيء

لم اندم ابدا علي دخولي في الفوركس

hesham1046
08-03-2012, 19:26
البداية كانت من سنة 2008 واتعرفت على الفوركس عن طريق المنتديات الانى وقتها كنت بدور على مصدر رزق والحمد الله ربنا اكرمنى من عندة وبقا دخلى الشهرى يفوق دخل مرتبى اللىكنت بخدو فى الشركة

farid7adid
08-03-2012, 19:26
انا انعرفت علي الفوركس من احد المنتديات

و حصلت علي حساب ب 5 دولار في ماكرتيفا و بدأت اشتغل و اتعلم و اكسب و اخسر و كانت اول سحبة ليا بعد سنة تقريبا

و كسبت مسابقات و الحمد لله بدأت اربح

rabie10
08-03-2012, 19:36
أنا تعرفة على الفوركس من خلال المنتديات
وأول مبلغ بدئت به كان 50 دولار و خسرة

hichemdz
08-03-2012, 19:39
بدايتي مع الفوركس كانت قبل 3 سنوات من الآن كنت مشارك في الكثير من شركات البي تي سي وشركات الهايب ثم تعرفت على الفوركس بالصدفة في احد المنتديات
واول حساب فتحتة كان بونص ب 5 دولار فقط وخسرته في يوم او يومين.

artiste2008
08-03-2012, 20:46
السلام عليكم صراحةة ان لسى مبتدا ولم ادخل اي صفقة بعد فانا في انتظار البونص واتعلم ايضا لخواص الفوركس وابجدياته عن طريق تحميل
بعض الكتب واطالع عليه يوميا بصراحة كيف دخلت مجال انا كنت شغال في ابلود في احد منتديات واحد اصدقائي شجعني على دخول الفوركس وساعدني كثيرا جزاه الله حيرا

mohamed eldamnhorey
08-03-2012, 22:28
السلام عليكم صراحةة ان لسى مبتدا ولم ادخل اي صفقة بعد فانا في انتظار البونص واتعلم ايضا لخواص الفوركس وابجدياته عن طريق تحميل
بعض الكتب واطالع عليه يوميا بصراحة كيف دخلت مجال انا كنت شغال في ابلود في احد منتديات واحد اصدقائي شجعني على دخول الفوركس وساعدني كثيرا جزاه الله حيرا

لالاتتاجر على حساب البونص قبل البدء على حساب تجريبى والعمل على استراتجية مدة لا تقل عن ثلاث شهور

هذه هى نصيحه اخويه وهتعرف الكلااام ده

لكن اذا تاجرت بحسابك الحقيقى بدون خبره على الديموووو فانت خاسر خاسر

hend
08-09-2012, 13:16
انا عرفته من على النت بالصطفة البحتة وعرفت فكرته ولقتها كويسه قولت اجرب ونبداء
بحساب للبونص ولما ربنا يكم بمكسب اكيد هعمل ايداع كبير ان شا ءالله

islam96
08-16-2012, 17:50
أنا تعرفت على الفوركس من صديق على الفيس
واللي شجعني هو البونص لأني مش حتاجر بأموالي الحقيقية

ROTARY28
08-16-2012, 23:02
السلام عليكم
بدايتي كانت مع اتصال هاتفي من احدى الشركات المعلنة في صفحات الانترنت
الا اني لم اتعمق كثيرا في هذا المجال الا بعد فترة من الوقت عندما اخذت على عاتقي التعلم جيدا على هذا السوق

Ama0200
08-16-2012, 23:24
انا من قبل سنه تعرفت على الفوركس او سنتين
لكن لم ابدأ في التدلول الا في هذي السنه

sa3idsmp
08-17-2012, 00:49
لقد بدأت في هذا السوق من قبل سنتين ب 100 دولار فقط وبدون توصيات وبدون شارت ولكن الحظ لعب معي وفي خلال اقل من شهر وصلت 100 دولار الى ما يقارب من 16 الف دولار ولكن الطمع وعدم الدراية بالسوق وتحركاته ذهب كل المبلغ في ليله وضحاها
واعدت الكرة ولكن بعد ان قرأت بعض المواضيع ولكن ايضا خسرت
والان منذ حوالي شهرين دخلت ب 100 دولار والحمدلله وصلت الى 1000 دولار بعد ان عززت الحساب ب 400 دولار ولكن في هذه المرة اعتمدت على استراتيجية ادارة رأس المال فهي الاهم
فلا ادخل بعقود تتجاوز 2500 دولار لكل عقد واجمالي العقود 10000 دولار والحمد لله اما الازاوج التي اعمل عليها فهي
اليورو دولار واليورو ين والكيبل والكندي والسويسري
اما المجنون فلا ادخل فيه ولا الذهب لان تحركاتهم كبيرة ومجانين

من 100 دولار الى 16000 دولار هدا هو الربح والا فلا
بتوفيق في المرات القادمة اخي

osama.star012
08-17-2012, 01:00
انا بدأت فى المتاجره بحسلب الديمو

---------- Post added at 09:52 PM ---------- Previous post was at 09:51 PM ----------

وبعدين لظروف عملى

---------- Post added at 09:52 PM ---------- Previous post was at 09:52 PM ----------

انقطعت فتره كبيره عشان انااجازتى جمعه وسبت

---------- Post added at 09:53 PM ---------- Previous post was at 09:52 PM ----------

وطبعا التداول فيهم صعب

---------- Post added at 09:54 PM ---------- Previous post was at 09:53 PM ----------

المهم لما قرأت فى النت عن التداول بحسلب من بونص ربح مش من فلوسى قلت اجرب واكسب الاول وبعدين

---------- Post added at 09:54 PM ---------- Previous post was at 09:54 PM ----------

ابدا فى التداول لان التداول ده شىء جميل

---------- Post added at 09:55 PM ---------- Previous post was at 09:54 PM ----------

وكل ماكلم حد اعرفه عن الفوركس

---------- Post added at 09:56 PM ---------- Previous post was at 09:55 PM ----------

محدش عايز يعتر ف بيه وكتير بئه بيقولى حرام

---------- Post added at 09:56 PM ---------- Previous post was at 09:56 PM ----------

لغاية مأحبط وبطلت فتره كبيره وصدقت انه وهم ونصب

---------- Post added at 09:57 PM ---------- Previous post was at 09:56 PM ----------

وكمان لقيت الاستراتيجيات معظمها مبنى على الحظ ومفبش حاجه مؤكده

---------- Post added at 09:58 PM ---------- Previous post was at 09:57 PM ----------

جربت حاجات كتير لقيت برده الحظ بيلعب لعبيته

---------- Post added at 09:58 PM ---------- Previous post was at 09:58 PM ----------

وانا محبش اجازف بفلوسى الى تعبت بيها

---------- Post added at 09:59 PM ---------- Previous post was at 09:58 PM ----------

لذلك توقفت فتره ولكن حلم انى اكسب من المجال ده رجعلى تانى

---------- Post added at 10:00 PM ---------- Previous post was at 09:59 PM ----------

لذلك توقفت فتره ولكن حلم انى اكسب من المجال ده رجعلى تانى

---------- Post added at 10:00 PM ---------- Previous post was at 10:00 PM ----------

ليه توقفت فتره كده

medhat
08-17-2012, 01:03
انا حكيت الحكايه ده يمكن اكثر من ثلاث مرات بس ماشى نقول تانى كنت ابحث فى احد المنتديات عن
طريقه لكسب المال من استخدام النت والكمبيوتر ووجدت موضوع يتحدث عن الفوركس وبدات ابحث
عن المعلومات الازمه والتجربه على حسابات الديمو

face book
08-17-2012, 01:32
بحثت دورت قريت وجربت
واشتغلت وخسرت تضربت مره اخري قريت كتير بحثت اكتر والحمد لله مكسب

alaoui11
08-17-2012, 01:35
بدايتي اخي العزيز من بونص المنتدي و للاسف خسرتهم هههههههه هذا ما هناك

daisy
08-17-2012, 01:47
عرفت الفوركس عن طريق اعلانات على النت
لفت انتباهى الكلمه لانى مكنتش عارفاها
عملت بحث ودخلت منتديات المبتدين
اشتغلت على الديمو حوالى 3 شهور
بعدها بدات بحساب ب 100 دولار

mouraddyablo
08-17-2012, 01:49
تعرفت على الفوركس عن طريق احد الاصدقاء ومن خلال الشرح والفيديوهات قررت الانضمام الى هذا العالم

saramoza
08-17-2012, 01:53
السلام عليكم
انا عرفت الفوركس عن طريق صديقة ليا
وبشكرها اكيد ان هى عرفتنى حاجة مكنتش اعرفها

koko990
08-17-2012, 01:55
انا كنت شغال فى مجال الربح من الضغط الا انى زهقت ومليت منه واتعرفت على الفوركس من المنتديات وبدات اتعلمه وبنزل فيديوهات شرح وكتب تعليميه وقريبا سوف ابدا المتاجره

dentist
08-17-2012, 03:21
انا عرفت الفوركس عن طريق واحد صاحبي هو اللي علمني الفوركس
وبعتلي الفيديوهات المهمه الخاصه بالفوركس
والحمد لله بدأت احقق ربح منه

Moselhy
08-17-2012, 03:40
انا لما اتعرفت على الفوركس كانت عن طريق واحد صحبى ولما بأت فيها بدات فيها بمبلغ كنت انا وهو دفعينو مع بعض دولوقتى الحمد لله المشروع كبر صراحه انا لحد دلوقتى بحفظ له الجميل ده ومش بعرف اعمل حجاه من غيره

hamzah krishan
08-17-2012, 03:42
بدايتي في الفوركيس كانت من شهر عن طريق صديق مقرب وهو اللى فتحلي الحساب في شركة انستا وان شاء الله رح استمر في الفوركس

باي باي
08-17-2012, 11:12
قصه حياتي مع الفوركس كانت من صديق ليا دايما يحكي عن الفوركس لحد ما اقنعني اني لازم اتعلم فوركس وجاب كتب وفديوهات علشان اتعلمه واول مبلغ حصلت عليه من الفوركس كان حوالي 55 دولار

Mohamed90
08-17-2012, 12:10
السلام عليكم اخي العزيز انا بدايتي كانت من الشركات الكليك و الاعلان و ربح السنتات
و صراحة تعبت من تلك الامور من احتيال و نصب و تضيع الوقت حتى وجدت الفوركس صدفة
و عجبتني الفكرة و الحمد لله مزلنا مع الفوركس

rame
08-17-2012, 12:14
انا تعرفت على الفوركس منذ سنه تقريبا عن طريق منتديات والاعلانات وانا عندى حب الاستطلاع والهذا المجال وحتى الان اتعلم واواصل

Yasmina
08-17-2012, 12:43
انا تعرفت عليه عن طريق قصة البونص من منتدى الأجنبي
و بعد دلك قمت بجمع بونص صغير ، بسبب ضعفي في اللغة الاجنبيه
و بدأت اتعلم ، وبعدها عندما تم افتتاح منتدانا العربي قمت بجمع بونص كبير
و بدأت بالمتاجره

hadeer hamdy
08-17-2012, 13:13
انا بدايتى فى مجال الفوركس من حوالى
اقل من شهر ولسه مش عرفته اوى

FX-Profit
08-17-2012, 13:46
كانت بدايتي مع الفوركس في احدى الاعلانات
و الحمد لله كانت بدايه جيدا ، وخصوصا انني كنت ارى تلك الاعلانات
ولا اعرف ماهي كلمة الفوركس هههههههه ، كنت اضن انها لعبة

eng/ali
08-17-2012, 13:53
انا سمعت عن الفوركس من صديق لي هو اللى قالى عليه وانا لسه مبتدىء وقررت انى قبل ماعمل حساب واقوم بالتداول لازم اتعلم الاول عشان نستفيد من تجارب الاخرين

Leonardo
08-17-2012, 14:45
انا اكتشفت اول مره الفوركس عن طريق صديقي العزيز
و طبعا طلبت منه يعلمني كل شيء ، و من ساعتها و هو يعلمني

nesma hamdy
08-17-2012, 16:08
بدايتى عرفت عن طريق اختى
ولقيتها فعلا بتكسب ماشاء الله عليها

rafat
08-17-2012, 16:11
بدايتي كانت عن طريق احد المنتديات فتعرفت على الشركات الربحيه ومن ثم خطوه خطوه
حتى تعرفت على الفوركس وكانت البدايه بحساب 250 دولار ولكنه لم يصمد اسبوع

elmirmajid
08-17-2012, 16:14
وعليكم السلام اخي الكريم ايه قصتي مع الفوركس يمكن تتعدى سنتين من التعلم والمغامرة والحمد للله الان اصبحت اربح من الفوركس ارباح جيدة على مدار الستة وهدا لم ياتي بدون جهد وهو في البداية الفوركس بدأت فيه عن طريق دعوة عبر اميل تقول هن كنت تحلم في تحقيق 500 دولار شهريا فاظم الينا فتابعتهم والحمد لله تابعت الكتير من الدروس وطبقتها وبحمد الله توفقت في النجاح موفق

eletrebi
08-17-2012, 17:09
انا كنت عملت التوبك دا قبل كدا
ورديت فية وكان ردى انى اتعرفت علية عن طريق احدى المنتديات المشهور
وواحد كلمنى وعرفنى علية وبدات ادخلو يوم بعد يوم
ونزلت كتب
وفتحت حساب ديمو كمان وظبط العمل يعنى واهوة ربنا معانا

egypt25
08-18-2012, 06:15
واحد قريبى وصديقى هو اول واحد كان بيخكى قدامى عن حاجه اسمها فوريكس
ومرة مع مرة بدأ يشرحلى ايه هو
لغايه ما اتعلقت بيه ودخلت بنفسى

mssforex
08-18-2012, 09:04
عن طريق احد الاصدقاء وشفت فديوهات عن الفوكرس وقريت كتب وطبعا مرجنت حسبات ديمو كتير لحد ما اتعلمت والحمد لله كانت بدايه جميله

sonic_eg
08-18-2012, 12:55
الحمد لله على كل حال اخى انت تسئل سؤال قديم اوى انا نسيت يارجل بس الحمد لله على ما اتزكر انى كسبت او خسرت بس المهم انى كملت لحد اليوم وتحياتى لك

Gravity
08-18-2012, 14:09
بدايتي الى الآن في التجريبي .. والى الآن لم ادخل في الحقيقي

ولكن باذن الله سيكون دخولي ب 100 دولار .. ونسأل الله ان يوفقنا في ذلك ^^

Mohamed90
08-18-2012, 14:12
السلام عليكم اخي العزيز بداتي مع الفوركس انطلقت من المنتديايت و الشركات الاعلانات النصابة طبعا
و من تلك الفترة و انا اتعلم الفوركس و حمد لله مجال ممتاز جدا

alskndry
08-18-2012, 14:15
طبعا تختلف قصة البداية من شخص لاخر بس معظمنا يتشابه فى انه اكيد قبل ما يوصل للفوركس جرب كل طرق الربح

سواء الضغط على الاعلانات اللى مش جايبة همها او الابلود او جوجل ادسنيس اللى سحبت منها 100 دولار بعد سنة بالعافية

وفى الاخر قررت ادخل الفوركس

gogo galal
08-18-2012, 15:21
انا عن نفسى انا الاول فى بداية
الفوركس كنت بخسر واول راس مال
كان معايا هو 100 دولار وخسرتهم
ولكن الحمد الله دلوقتى بكسب
وبالتوفيق لكم

silver
08-18-2012, 15:53
انا تعرفت على الفوركس ع طريقة منتديات ربحية

وبدايتي كانت تقريبا بمبلغ 400 دولار

وخسرتهم كلهم طبعا ههه

mmm2013
08-18-2012, 15:55
فى بدايه الامر سمعت عن تجاره العملات الاجنبيه ولكنى لم اكن مقتنع بها فقمت بالمتابعه لها اكتشفت انه موضوع يستحق المعرفه وقمت بالقراءه حتى ان توصلت الى مرحله العمل على حساب تجريبى وبعد ان حققت الربح عليه قلت لنفسى لماذا لم اجرب على حساب حقيقى وبالفعل جربت وحققت فى البدايه ربح كبير وسرعان ما اخذنى الغرور وخسرت بسببه كل المبلغ الذى حققته وبعدها توقفت وقلت لنفسى انها لعبه قمار وبعد ذلك اكتشفت انى كنت اتاجر بدون علم لاشياء هامه كثيره وقمت بتعلمها وعاودت مره اخرى ولكن على علم بكل شىء

amininho10
08-18-2012, 19:18
بدايتي بالفوركس كانت عن طريق عملي في البي تي سي و الافليت

fersinho
08-18-2012, 19:20
بدايتي مع الفوركس كانت عندما أبحث عن شغل عبر النت فوجدت الفوركس و بدأت التعلم حتى اليوم و جل الحسابات كانت تجريبية و بإذن الله القريب العاجل يكون حسابات حقيقية بمبالغ قيمة

Mohamed Osman
08-18-2012, 21:22
انا ف الاول قصتى ان واحد جزبنى لكل دا وقالى هسعدك واعلمك واحدة واحدة واول لما دخلت العالم دا سبنى

bassma_kamel
08-19-2012, 00:43
انا اتعرفت على الفوركس عن طريق صديقتى مكنتش فاهمه اصلا يعنى ايه كلمه فوركس بس هى فهمتنى معنى الفوركس وبعض المصطلحات المهمه فيه وانا لسه مبتداه ومبداتش اتاجر فى حساب حقيقى ليه

absforever
08-19-2012, 08:24
عن طريق صديق
ومالت اتداول في التجريبي فقط

Mohamed90
08-19-2012, 15:03
عن طريق صديق
ومالت اتداول في التجريبي فقط

السلام عليكم طبعا اخي كثير من الناس تعرفت على الفوركس عن طريق الاصدقاء و لحظت هذا الامر في الناس الجدد في المجال
يعني الفوركس انتشر بشكل واسع
اما انا فاكتشفته في احد المنتديات
و بتوفيق لك في التجربي و التزم به فهو افضل معلم لك تحياتي

y4x
08-19-2012, 16:25
انا عرفت الفوركس من صديق لى وكمان بصراحة بيسعدنى كتير اوى فى كل شئ وتركت موضوع الضغط على الاعلانات بس اتمنى اتعلم واربح من تجارتى فى الفوركس لان الفوركس متعه وفن جميل

YASER83
09-05-2012, 17:28
السلام عليكم
بدايتي كانت مع اتصال هاتفي من احدى الشركات المعلنة في صفحات الانترنت
الا اني لم اتعمق كثيرا في هذا المجال الا بعد فترة من الوقت عندما اخذت على عاتقي التعلم جيدا على هذا السوق

mustapha
09-05-2012, 21:36
ان البداية مع تجارة الفوركس بدات ب 50دولار حيث كانت الصفقة التجارية التي قمت بها رابحة الأول مرة لكن مع مرور الوقت
بدات اخسر لفقدان المعايير التحليلية والفنية

Haab
09-05-2012, 21:40
برده القصه المعتاده أنى عرفت الفوركس من واحد صاحبى جربه قبليا و دخلت قريت على النت عنه عشان أتعلم

demitri86
09-05-2012, 21:42
انا بداياتي في الفوركس كانت عندما كنت اعمل في مواقع البيتيسي و كنت ارغب في ايجاد طريقة للربح من النت حتى و قعت عيني على اشهار لاحدى شركات الوساطة في الفوركس و انداك مكنتش عارف ايه معنى فوركس فبدات ابحث في غوغل عن هده الكلمة و بعد دلك بدات ابحث عن دروس الفوركس في يوتيوب

lala
09-05-2012, 23:06
انا تعرفت على الفوركس عن طريق صديقى فهو الى عرفنى كيفيه التعامل به ودفعنى الى ان ابحث بنفسى
لمعرفه المزيد من الفوركس والان اصبح الفوركس منتشرا بشكل افضل وصبح الاغلبيه على علم به

ainouna27
09-05-2012, 23:07
السلام عليكم بدايتي كانت عندما كنت جالسا مع صديقي في المقهى
و كنا نتحدث عن الربح من الانترنت و قال لي توجد طريقة احسن من مواقع الرفع و الضغط و قال لي تجارة العملات واسمها فوركس فاعجبتي الفكرة
ثم دخلت لاحد المنتديات و كنت افكر فراس المال فوجدت ان التسجيل في منتدى فوركس مصر و المنتديات الاخرى هي احسن وسيلة لكسب بونص و الربح من الفوركس

djilani
09-08-2012, 13:53
تعرف عليه عن طريق صديق وكنت مهتم بالموضوع كبير
وبعد ذلك أخذت دورة
وبديت أول حساب من بونص خمسين دولار

abdellatif2013
09-08-2012, 16:02
كنت عضوا في أحد المنتديات العربية حيث وجدت قسما للريح من الانترنت ومن خلاله اكتشفت أولا الشركات الربحية التي لم أستمر فيها كثيرا حيث مللت من الضغظ الاف المرات من أجل سنتات معدودة ثم أثارني قسم خاص بالفوركس والحمد لله الى الان الامور ماشيه كويس....;)

m.o.b
09-08-2012, 16:09
انا دخلت الفوركس عن طريق صديق ليا

وقرات عنه شويه ولسسه مبتدىء اهو فيه ولسه بقرا اكتر واكتر

وبالتوفيق للناس الى هنا ان شاء الله

amera-nada
09-08-2012, 16:10
السلام عليكم و رحمة الله
انا اتعرفت علي الفوركس من صديقة
شرحت لي عنه كثير و خلتني احب اتاجر فيه
بس ليسة عمري ما شاركت في موقع انستافوركس لاني بجمع حساب من بونص المنتدي الاول

ayaa
09-08-2012, 18:42
وانا ايضا تعلمت الفوركس من صديقه هنا احببت المنتدي كثيرا ولاكن لم ابدء اي شيئ من انواع التجاره واتمني جمع الكثير من البونص لكي ابدا ف فتح حساب حقيقي وابدا التدول

bony2
09-08-2012, 20:47
وازاى كانت بدايتة
وايه اول مبلغ بدء بية

انا اتعرفت على الفوركس عن طريق احد الاصدقاء
و كانت بدايتى ب بمبلغ 1000 دولار بس المبلغ اتمرجن بس الحمد لله الواحد استفاد من الخسارة بردوة

fxmylife
09-08-2012, 20:50
بدايتي كانت في ايجاد أسلوب للربح من النت وفعلا وجدنا طريقة الضغط على الاعلانات لكن كان اسلوب غير مربح لكثر انصب الذي يقوم به أصحاب هذه المواقع مما دفعني للبحث أكثر حتى وصلت للفوركس

ainouna27
09-08-2012, 20:58
السلام عليكم بدايتي كانت مع صديقين لي
الاول كنت جالس معه في مقهى و شرح لي الفوركس بشكل عام و قال لي انك يجب التعلم جيدا و ستجني اموال كبيرة
ثم بعد مدة عرض علي صديق ثاني منتديات البونص لانه ليس لدي راس مال اعمل به و الحمد لله انا في طريق التعلم

Zala
09-08-2012, 22:17
علمت الفوركس من خلال احد اصدقائى شرح لى شرح مبسط عن المجال و بدأت ابحث انا و اتعلم

l3azzi
09-08-2012, 22:21
انا عرفت الفوركس من خلال منتدي و ما اثار انتباحي الربح الدي وفره ب قيمة 750 دولار فاندهشت و دخلت المجال

syed
09-08-2012, 22:22
ده كل واحد له قصص تنفع مسلسل :d
انا قصتي اصلا بدات اني كنت مدمن علي شات موبايل حوالي سنه او عشر شهور بالظبط وانا بتصفح من الموبايل شوفت موضوع الربح من النت كان موضوع علي شركه من الشركات النصابه فوصلت النت مخصوص للكمبيوتر عشان مكنش عندي وبدات بقي رحله ينفع تتكتب في كتاب مع كل انواع الربح من الانترنت في حوالي سنه وشويه الي ان اهتديت في النهايه للفوركس ومش ناوي اسيبه لحد اموت ان شاء الله

elking
09-08-2012, 22:52
اخذت كورس فى الفوركس من شخص كان صديق لى ثم بعد ذلك بدات اطور من نفسى واتعلم تدريجيا
حتى انجح واصل الى مرحلةا لاحتراف بمشيئة الله

amiraamira
09-08-2012, 23:06
لم ابتدا بعد لكن انوي البداية ;) لكن انتظر لما الم بكل ما يتعلق بالفوركس من مبادئ و دسات و تحاليل و من ثمة الخوض في التجربة

adaan2006
09-08-2012, 23:57
انا لسه مبتدئ و لازلت اتعلم

mannon
09-09-2012, 00:05
والله بدايتى فى الفوركس كانت صعبة جدا وكل ما افتكر الايام دى احزن جدا على العمر الى ضاع منى فى الهوا فعلا ضعيت احلى ايام العمر فى الفوركس وللاسف انا الان اعوض ما خسرتة وحتى الان لم اصل حتى الى نصف الخسارة

ahamed ali
09-09-2012, 00:07
قصتى انى دخلت اول مرة عن طريق اعلانت المواقععرفت الفوركس
ودخلت ب500$ وجمعت مبلغ كبير 7 لاف $ وخسرتهم بعد ما جمعتهم بسبب الطمع وكنت معلى سعر النقطة 10 دولار
والحمد لله نصيبى لازم يصيبك

abidou
09-09-2012, 00:08
أنا أريد البدء و أنا أبحث عن كورسات التعليم
لي عودة بعد التعلم ان شاء الله
^^^^

eng2012
09-09-2012, 00:23
وازاى كانت بدايتة
وايه اول مبلغ بدء بية

اكيد دى بدايه اى تاجر فى الفوركس
انو يعرف الفوركس من خلال صديق او موقع ويقوم بجمع مجموعه كتب وفديوهات
وبعدين يبدا يشتغل على حساب ديمو كام صفقه عالماشى وطبعا بيكونوا ناجحين سبحان الله
وبعد كده يبدا على حساب حقيقى وطبعا يخسر كل رصيده
بس المهم انو يفهم بعد كده انوا كان نقصه اهم حاجه عشان يقدر يربح وهى استراتيجيه عمل وبعد كده يبدا يتاجر بنجاح

dina
09-09-2012, 00:45
انا ايضا تعرفت على الفوركس من صديقة وبالبحث تعرفت اكثر عليه ثم اخذت دورة تدريبية به
ومن ثم بدات بالتعرف اكثر من خلال المنتدى ولكنى لم اجرب التداول حتى الان

abo khater
09-09-2012, 01:47
شكرا اخي ع سوالك
انا من المبتدئين في الفوركس وعرفته من صديق وعملت حساب عليه من ايام وبحاول احصل علي بونص فيه

mido_king20069
09-09-2012, 06:32
انا تعرفت علي الفوركس منذ فتره طويله ولكن لم ابدء في الا من شهرين في المنتدي الاجنبي وحملت
كتاب فوركس العرب بصراحه فادني ومزال يفدني في الفوركس

mr.cavally
09-09-2012, 07:41
انا كنت ابحث عن طريقة سهلة للربح من الانترنت
فجربت الشركات الربحية من الاعلانات وغيرها ولكنها كانت غير مفيدة
ثم دخلت سم الفوركس لاعرف ما هو
وبدات اقرأ عن الفوركس وعجبنى
قررت ان اتعلمه واتاجر واربح منه

sagda
09-09-2012, 08:04
قصتى كنت ببحث عن وظيفة بعد دراستى واثناء بحثى قابلنى اعلان عن الفوركس ومن حوالى سنتين كنت بحاول اتعلم المجال بمفردى ولكنى لا استطيع
وبفضل الله اولا ثم يرجع لصاحب الاعلان علمنى وفهمنى ومتابعنى لحد الان الحمد لله

fathy1011
09-09-2012, 08:54
وانا اتصفح الانترنت استوقفني قسم الفوركس وقلت لنفسي ما هذا ماذا يعني وكان هذا من اكثر من ثلاث سنوات ولم اعر له اهتماماً

ومنذ عدة اشهر وانا اتصفح ايضاً وجدت موضوع يتكلم عن (ما هو الفوركس ) فقرأته وققرت ان اغوض في هذا العالم والي الان انا اتدرب علي التجريبي

تحياتي

احمد فاروق ابراهيم
09-09-2012, 13:01
انا تعرفت علي الفوركس عن طريق زوجتي العزيزة حتث انها من هواه معرفة
كل ما هو جديد ةلكني لم أبدا بعد في مداولة رأس المال عبر الحساب الحقيقي وما زلت اتعلم

Banaicha M
09-09-2012, 13:04
بدأت قصتي مع الفوركس في المنتديات العربية و تعلمت الربح الالكتروني منها وقد سمعت بمجال الفروكس و بصراحة شددت اليه و دهلت بما يحققه من أرباح

yusef2011
09-09-2012, 13:09
قصتي مع الفوركس بدأت من قبل شهرين ونصف .. كانت عن طريق احد الاصدقاء في الفيس بوك سألته عن افضل طريقة لادخال الربح من الانترنت

قضيت ثلاث سنوات بدون فائدة احاول ايجاد طريقة قوية ومناسبة للدخل ولكن علمني ان الفوركس ممتاز وقد غير حياة الكثيرين

yassoo011
09-09-2012, 13:15
انا بدأته من معرفة من صديق وبدأت التعلم
وحضرت مؤتمرا وقرأت كتاب عنه وتاجرت بالبونص

aladdensima
09-09-2012, 13:30
بالنسبه لي انا تعرفت على الفوركس من 6 شهور ولكن لم اخذ الموضوع بجد وكنت مهتم اكتر بمواقع الاعلانات والافيلات وكده وضيعت مجهود جبار عليهم وفي مره سمعت عن انستا ومنتدايتها وشاركت واخدت بونص بسيط وخسرته ثم بونص 30 دولار وحافظت عليه فتره شهر ما بين ارباح وخساره بس اتعلمت فيه اذاي ادارة راس المال واعتقد اني على الطريق السليم الان

mannon
09-10-2012, 14:39
كنت بداية بقرائة كتب و مشاهدة فديوهات ...
و بداية كانت بمبلغ متواضع وخسرته وتليها حسابان ٱخران و مجموع 200£
الله كريم

الله يعوض عليك اخى وفعلا ناس كتير بدات الفوركس وخسرت لكن فى منهم الى كمل ة وحاول يتعلم ويعوض فلوسة وفى منهم الى ساب المجال اصلا وتركة وفى الى متخبط اتمنى انك تكون من النوع الاول تحاول تتعلم