PDA

View Full Version : الدولار النيوزيلندي يتراجع وسط تدني معدلات التضخم بأعلى من التوقعات

forexaly5
11-01-2014, 01:13
يشهد الدولار النيوزيلندي تراجعاً في معاملات اليوم الخميس أمام نظيره الدولار الأمريكي.
يأتي التراجع للدولار النيوزيلندي على خلفية تأثره ببيانات التضخم التي أظهرت ارتفاع مؤشر أسعار المستهلكين السنوي خلال الربع الثالث بنسبة 1.0% بأدنى من التوقعات.
حيث مثل تراجع أسعار المستهلكين بأكثر من التوقعات ودون الحدود المسموحة من قبل البنك المركزي النيوزيلندي بما سيزيد من الضغط عليه خوفاً من الانزلاق في انكماش تضخمي، ليدعم البنك في مواصلة حفاظه على أسعار الفائدة ثابتة لجولة قادمة.
في حين من المتوقع أن تنضبط أسعار المستهلكين في حال ارتفاعها في الفترة القادمة، الأمر الذي سيدعم المؤشر للارتفاع مجدداً بشكل معتدل وإتاحة الفرصة لدى البنك المركزي النيوزيلندي للتحرك بمرونة حول قراره بشأن أسعار الفائدة.
تراجع الدولار النيوزيلندي أمام الدولار في معاملات اليوم الخميس بنسبة 0.87%، ليتداول في تمام الساعة 12:24 بتوقيت غرينيتش عند مستويات 0.7860

forex.free
11-09-2014, 20:21
الفوركس وسق قوى جدا يحتاج الى التعلم بشكل جاد ومستمر

من اجل الاستمرارا به ومن اجل الاستفاده من الفرص الموجوده به واداره رأس المال اهم شئ به

amermazzen
11-11-2014, 13:04
السلام عليكم ورحمة الله أخي الكريم مشكور على الموضوع القيم افركس سوق قوى جدا يحتاج الى التعلم بشكل جاد ومستمر يجب متابعة الأخبار لمعرفة كيفيةتحرك السوق النيزلندي شخصا لم تاجر على هذا تالزوج لمن ان شاء الله راح أجرب على الحساب التجريبي لمعرفة كيفية تحركه.

ynwa1892
11-19-2014, 14:06
السلام اخي النيوزلندي ارتفع الى اعلى مستوياته في حياته ولان هو في هبوط كبير نرجو من الاخوة دخول صفقات البيع
وفقك الله

ahmed mahmoud abdelhady
11-19-2014, 14:33
السلام عليكم
{السلام اخي النيوزلندي ارتفع الى اعلى مستوياته في حياته ولان هو في هبوط كبير نرجو من الاخوة دخول صفقات البيع
وفقك الله <
تقبل مروري . الفاااضل ♫

Tro
12-12-2014, 23:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
مع احترامي ليك يا اخ فوركس علي 5
انت كده تقريبا مواضيعك كلها علي بعضها نقل للاخبار
وانا مش شايف اي احترافيه في الموضوع انصحك يا تكتب ردود و خلاص يا تحط مواضيع فعلا مفيده
تحياتي ,,,,,,,,,,,

sawsan5a
12-14-2014, 04:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
نورت اخى الكريم المنتدى
وجزاك الله خيرا على هذا الطرح والمعلومات
الطيبه اسال الله ان يجعلها فى ميزان اعمالك
بالتوفيق

lyes1977
12-14-2014, 09:29
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اهلا وسهلا بالاخوة الكرام اعضاء منتدى فوركس العرب وبعد ، نعم اخي والله مؤشر الدولار النيوزيلاندي يشير الى التراجع المستمر لسعره مما يفيدنا في في الدخول بصفقات البيه لهذا الزوج، شكرا جزيلا يا صديقي على هذا الموضوع المفيد وبالتوفيق للجميع

adil17
12-14-2014, 10:13
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مشكور اخي الفاضل على طرحك لهذا الموضوع القيم و المفيد و صراحة استفدنا منك و من ردود الاخوة عليك و جزاكم الله بالربح الدائم جميعا

medo7atef
12-17-2014, 19:42
وانا مش شايف اي احترافيه في الموضوع انصحك يا تكتب ردود و خلاص يا تحط مواضيع فعلا مفيده
تقبل مروري

juba7abood
12-26-2014, 05:03
السلام عليكم ورحمة الله
اهلا بك اخي وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله

أخي الكريم مشكور على الموضوع القيم افركس سوق قوى جدا يحتاج الى التعلم بشكل جاد ومستمر يجب متابعة الأخبار لمعرفة كيفيةتحرك السوق النيزلندي شخصا لم تاجر على هذا تالزوج لمن ان شاء الله راح أجرب على الحساب التجريبي لمعرفة كيفية تحركه.

تقبل مروري ♥♥

sawsan5a
01-06-2015, 21:21
نورت اخى الكريم المنتدى
بالتوفيق لك وللجميع
وتقبل مرورى

hpacer
01-06-2015, 22:31
نورت اخى الكريم المنتدى
بالتوفيق لك وللجميع
وتقبل مرورى.

bilelchelseano
01-06-2015, 23:30
تحليل متميز للنوزلندي مقابل دولار
ننتظر تحاليل جديدة يا اخي

اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال

nnrtnn
01-06-2015, 23:36
ليس هناك شك في قوة الدولار الأمريكي أمام الكثير من العمولات بما فيهم الدولار النيوزيلاندي
بالتوفيق للجميع و تداول مبارك

ahmedibrahim258259
02-10-2015, 13:50
بسم الله الرحمن الرحيم فعلا الدولار النيوزيلندي يتراجع لان بيانات الدولار الامريكي قوية جدا في هذه الفترة
تقبل مروري

ramdani
02-10-2015, 13:57
بسم الله و السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته اما بعد اخي الكريم الدولار النيوزيلندي تراجع امام معظم العملات

mody555
02-10-2015, 14:09
دولار ناهزت متوسّط 127 نقطة أساسية، في حين بلغ متوسّط المكاسب 65 نقطة فقط. وبينما كان التّجار على حقّ في أكثر من نصف الوقت، خسروا مرتين تقريبًا

محمود مرعى
02-10-2015, 18:00
يشهد الدولار النيوزيلندي تراجعاً في معاملات اليوم الخميس أمام نظيره الدولار الأمريكي.
يأتي التراجع للدولار النيوزيلندي على خلفية تأثره ببيانات التضخم التي أظهرت ارتفاع مؤشر أسعار المستهلكين السنوي خلال الربع الثالث بنسبة 1.0% بأدنى من التوقعات.
حيث مثل تراجع أسعار المستهلكين بأكثر من التوقعات ودون الحدود المسموحة من قبل البنك المركزي النيوزيلندي بما سيزيد من الضغط عليه خوفاً من الانزلاق في انكماش تضخمي، ليدعم البنك في مواصلة حفاظه على أسعار الفائدة ثابتة لجولة قادمة.
في حين من المتوقع أن تنضبط أسعار المستهلكين في حال ارتفاعها في الفترة القادمة، الأمر الذي سيدعم المؤشر للارتفاع مجدداً بشكل معتدل وإتاحة الفرصة لدى البنك المركزي النيوزيلندي للتحرك بمرونة حول قراره بشأن أسعار الفائدة.
تراجع الدولار النيوزيلندي أمام الدولار في معاملات اليوم الخميس بنسبة 0.87%، ليتداول في تمام الساعة 12:24 بتوقيت غرينيتش عند مستويات 0.7860

والله يا اخى الفاضل انا عايز اقول لحضرتك ان الاخبار الاقتصادية دى بتأثر جدا على العملات ككل وطبيعى ان التضخم يسبب انخفاض العملة الخاصة وكمان لما معدلات التضخم
تزيد عن المعتاد يبقى كده الخبر جه سلبى على العملة واكيد انها هتنخفض وانا بفضل انى اتابع الاخبار الخاصة بالعملات على موقع فوركس فاكتورى وربنا يوفق الكل

adel2525
02-10-2015, 22:37
ا افركس سوق قوى جدا يحتاج الى التعلم بشكل جاد ومستمر يجب متابعة الأخبار لمعرفة كيفيةتحرك السوق
تقبل مروري

hixam
02-10-2015, 22:45
تحياتي ,,,

against
02-13-2015, 00:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركااته....
بعد التحيه اخواانى الكرام
يشرفني شخصيا الشكر الجزيل للعضو صاحب الموضوع الاكثر من رااائع
على جميع الاعضااء العمل على اقوي النقااااط
جعله الله فى ميزان حسناتك اخي الكريم
تقبل مروري8♠♠♠

karam
02-13-2015, 00:13
................................
جميع الازواج مع الدولار تشهد تراجع مثير كان ابرزها اليورو وصل الي اسعار مستويات من 11 سنة ماضية

snnaky
02-15-2015, 23:56
تقبل مروري
للاسف اصبحت الناس اللى زى كدة هوايتهم انهم يضحكوا على الناس اللى زينا بمواضيع فى منتهى الهيافة والسطحية لمجرد انهم يكسبو بونص وخلاص بدون اى اهتمام للمادة المقدمة وهل تفيد الاخرين ام هى مجرد تكرار بدون اى فائدة ولا اهتمام لها
ارحمونا انا لسانى نشقف من تكرار الكلام

a7med84
02-16-2015, 10:38
شكرا لعى الموضوع او عل االتحيللي فى السوق للكيوي

عموما من العملات اللى ممكن ان يكون هناك فرص عليها امام الدولار وتحركاتها زى الاسترالى او قريبه منها

mody555
02-16-2015, 10:58
كما يمكنك الملاحظة من خلال الرسم البياني أعلاه، كانت بعض من إشارات الماكد ناجحة للغاية، في حين خيّب بعضها الآخر الآمال.

ibrahim forex
02-18-2015, 21:13

من اجل الاستمرارا به ومن اجل الاستفاده من الفرص الموجوده به واداره رأس المال اهم شئ به

aseer
02-19-2015, 19:54
السلام عليكم ورحمه الله وبراكته
اخى الكريم بعد التحيه موضوع مميز ورائع

الله ينور عليك على الشرح السهل والبسيط اخى الكريم اتمنى ةلكك التوفيق

محمد ابراهيمم
02-21-2015, 18:58
والله يا اخى الفاضل انا عايز اقول لحضرتك ان الاخبار الاقتصادية دى بتأثر جدا على العملات ككل وطبيعى ان التضخم يسبب انخفاض العملة الخاصة وكمان لما معدلات التضخم
تزيد عن المعتاد يبقى كده الخبر جه سلبى على العملة واكيد انها هتنخفض وانا بفضل انى اتابع الاخبار الخاصة بالعملات على موقع فوركس فاكتورى وربنا يوفق الكل

فوركسوريا
02-26-2015, 13:21
بسم الله الرحمن الرحيم فعلا الدولار النيوزيلندي يتراجع لان بيانات الدولار الامريكي قوية جدا في هذه الفترة
تقبل مروري

1 million
03-22-2015, 02:03
الدولار النيزلندي في سقوط حر أمام الدولار الأمركي منذ وقت طويل
البيع باهداف دنيا تبدو هي الصفقات الجيدة للتداول على هذه العملة

samehbird007
03-22-2015, 02:46
أخي الكريم مشكور على الموضوع القيم افركس سوق قوى جدا يحتاج الى التعلم بشكل جاد ومستمر يجب متابعة الأخبار لمعرفة كيفيةتحرك السوق النيزلندي شخصا لم تاجر على هذا تالزوج لمن ان شاء الله راح أجرب على الحساب التجريبي لمعرفة كيفية تحركه.

reyad george
04-01-2015, 01:21
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته معدلات الفائده من اهم الاخبار التى تؤثر على اقتصاد الدوله و من اهم اخبار التحليل الاساسى التى توضر فى الفوركس

deyaa24
04-01-2015, 02:07
الدولار النيوزيلندي اصبح فى اتجاه هابط وبالتالى قد يستمر هبوط كبي ر
ويجب انه نعرف انه ل شى فى الفورك ليس سهل واكدي لما نحقق ربح كبير لما نحلل الزوج صح

طريق النجاح
04-03-2015, 00:58
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق الالتزام والاداره السليمه لراس المال اساس اى نجاح
الدولار النيوزلاندي من العملات التي تتحرك بعنف شديد..........

user_21
04-03-2015, 01:30
بسم الله الرحمن الرحيم نعم اخي والله مؤشر الدولار النيوزيلاندي يشير الى التراجع المستمر لسعره مما يفيدنا في في الدخول بصفقات البيه لهذا الزوج، شكرا جزيلا يا صديقي على هذا الموضوع المفيد وبالتوفيق للجميع

gold1
04-03-2015, 02:16
أهلا وسهلا بالجميع و تحية عطرة للمتداولين
اشكرك اخي العزيز علی التحليل الفني للعملة و ارجو ان تعم الفائدة على متداولي النيوزيلاندي.....
بالتوفيق و النجاح للجميع إن شاء الله. .....

roty
04-03-2015, 03:40
ى التعلم بشكل جاد ومستمر يجب متابعة الأخبار لمعرفة كيفيةتحرك السوق النيزلندي شخصا لم تاجر على ارتفع الى اعلى مستوياته في حياته ولان هو في هبوط كبير

User_90
04-07-2015, 08:34
النيوزيلدية ارتفعت كثيرا ويجب معرفة طرق التعويض عن الدخول بعا لتجنب الخسارة انزشاء الله ويجب الحذر ان الدولار النيوزلاندي معرض للارتفاع والانخفاض ايضا

mohamedsaleem
04-07-2015, 10:44
كل متداول او كل شخص على حسب ظروفه اليوميه وهل هو متفرغ للفوركس اما ان هناك عمل اخر يقوم به
فكل انسان بيشتغل فيه بناء على ظروف طبيعيته اليوميه وفيه ناس محددة اوقات معينه للتعامل مع سوق الفوركس

taget
04-07-2015, 16:44
بما اني احلل كلاسيكيا فالستوب لوز متعلق عندي بالارتكازات الفنية التي ابرمت الصفقة اساسا عليها في الاول
نصيحتي للناس ان التداول الكلاسيكي روعة والاروع في ذلك ان الستوب لوز يكون واضح وصغير جدا

مصراوى
04-07-2015, 18:00
اخى الفاضل اعتقد انة من الممكن التداول من خلال هذا الزوج من العملات والادارة الجيدة لراس المال وبالتوفيق للجميع

Pierre
04-07-2015, 19:57
بالتاكيد هو حلم يحتاج الى المزيد من العمل والخبرة للمزيد من الارباح وان تكون ذو خبرة لتصل لهذا العمل لابد من المرور بمراحل صعبه ولكن لا تياس ولكن قم بالنهوض وتمسك بحلمك وسيوفقك الله والسلام عليكم ورحمه الله وبركاتهaa

abdouberkani
04-07-2015, 19:58
السلام عليكم

...................
.........
..

....................أتمنى و أرجو ............................................
.........................التوفيق ................................
...............................للجميع....... ................
. ........هنا فى المنتدى..............................

...............
........

ali.22595
04-20-2015, 20:18
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
بارك اللة فيك اخى على هذا التحليل
واضح ان الدولار النيوزيلندى ينخفض سعرة بس البنك المركزي النيوزيلندي سوف يزيد من الضغط علية واعتقد سوف يرتفع سعرة
وبالتوفيق للجميع

aminalamor
04-20-2015, 20:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الفاضل على هذه المعلومات المفيدة والقيمة والتي من خلالها يمكن للتجار على عملة الدولار النبوزيلندي اغتنام الفرصة والدخول المبكر من اجل الحصول على ارباح مادام هو في تراجع مستمر
بالتوفيق للجميع

ahmed mo
04-20-2015, 22:58
الوضوع من فتره وعموما هو الوق الحالى وق قوه للدولار الامريكى باقى العملات فى ضعف امام لدولار والله المستعان

وبالتوفيق للجميع

hamdochi
05-10-2015, 14:12
مرحا بجميع اعضاء المنتدى المحترم شخصيا اعتقد ان الاخبار الاقتصادية دى بتأثر جدا على العملات ككل وطبيعى ان التضخم يسبب انخفاض العملة الخاصة وكمان لما معدلات التضخم تزيد عن المعتاد يبقى كده الخبر جه سلبى على العملة واكيد انها هتنخفض وانا بفضل انى اتابع الاخبار الخاصة بالعملات على موقع فوركس فاكتورى وربنا يوفق الكل نتمنى منك المزيد بالتوفيق لك وللجميع

gamal20
05-10-2015, 14:32
اخى الكريم بسبب البينات السلبيه على اليوان الصينى والارتباط بينه وبين
الدولار الاسترالى والنيوزلندى اعتفد انه السبب الاكبر للهبوط وتقبل تحياتى

adnan1969
05-10-2015, 14:47
مشكور اخي الكريم على هذا التوضيح لدولار النيوزلندي واكيد في كثير من الاعضاء استفادو من موضوعك بتوفيق لجميع

alaa ali
05-10-2015, 14:48
اهلا بكم
التضخم يعتبر من الامور الهامة التى يجب متابعتها بالنسبة للمتادولين فى سوق العملات الفوركس
شكرا

معتز سباعنة
05-10-2015, 14:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته:-
اخي الكريم مشكور اخي على هذه المعلومة القيمة ،ولك مني جزيل الشكر
والحمد لله رب العالمين

aminoos
05-10-2015, 15:03
الاستمرارا

السلام عليكم ورحمة الله أخي الكريم مشكور على الموضوع القيم افركس سوق قوى جدا يحتاج الى التعلم بشكل جاد ومستمر يجب متابعة الأخبار لمعرفة كيفيةتحرك السوق النيزلندي شخصا لم تاجر على هذا تالزوج لمن ان شاء الله راح أجرب على الحساب التجريبي لمعرفة كيفية تحركه.

السلام اخي النيوزلندي ارتفع الى اعلى مستوياته في حياته ولان هو في هبوط كبير نرجو من الاخوة دخول صفقات البيع اهلا وسهلا بالاخوة الكرام اعضاء منتدى فوركس العرب وبعد ، نعم اخي والله مؤشر الدولار النيوزيلاندي يشير الى التراجع المستمر لسعره مما يفيدنا في في الدخول بصفقات البيه لهذا الزوج، شكرا جزيلا يا صديقي على هذا الموضوع المفيد وبالتوفيق للجميع

cian s
05-10-2015, 15:14
شكرا اخى الكريم على هذا الخبر الهام
تقبل مرورى

esso gamal
05-10-2015, 15:16
حاولت السلطات العمومية في كافة البورصات العالمية وما زالت تحاول تحسين وتنظيم بورصاتها وأسواقها المالية من سنة لأخرى كلما طرأ طارئ، فالتطور السريع والعميق في علم المالية الحديثة مهد لظهور علم المؤشرات المالية التي أصبحت تسير الأسواق المالية وباتت هي ذاتها منتوج مالي يتداول في البورصات الخاصة بها، ولما لهذه المؤشرات من أهمية فقد حاول الكثير من الاقتصاديين دراستها من حيث كيفية بناءها وطريقة حسابها ومدى استعمالها في التنبؤ وقدرتها على ذلك.

Kiing
05-26-2015, 18:09
مشكور على الموضوع القيم لانه متلا مع الفوركس سوق قوى جدا ممكن انه يحتاج الى التعلم بشكل جاد تم منه ممكن متلا انه مستمر يجب متابعة الأخبار لمعرفة كيفية منه متلا مع تحرك السوق

ASMAA TAHA
05-27-2015, 01:39
الدولار النيوزلاندى من العملات اللى انا بحب اتداول عليها جدا نظرا لان الاسبريد بتاعها قليل
ثانيا لان النيوزلاندى من العملات المتوسطة السيولة التى تكون مستقرة الى حد كبير لو قورنت بباقى العملات

superkenan
05-27-2015, 01:43
السؤال هنا هل سوف يستمر بالهبوط ام سيعاود الصعود تدريجيا إلى مكتنه الطبيعي بصراحه انا اتوقع صعوده بشكل مؤقت بسبب تدخل البنك المركزي
لكن هي عمليه انعاشيه وسعاود الهبوط
وشكرا

معتصم سباعنة
05-27-2015, 01:52
اشكرك اخي الكريم على الاخبار حول النيوزلندي - بالفعل كانت توقعات خاطئة لتدني معدلات التضخم
تقبل مروري اخي الكريم

yassine imq
05-27-2015, 01:52
مشكور اخي الكريم على هذا التوضيح
تتسابق الكلمات وتتزاحم العبارات لتنظم عقد الشكر الذي لا يستحقه الا انت
اليك يا من كان له قدم السبق في ركب العلم والتعليم
اليك يا من بذلت ولم تنتظر العطاء
اليك أهدي عبارات الشكر والتقدير

a7med sniper
05-27-2015, 02:02
الموضوع من فتره وعموما مسأله التخم هى من الحجات اللى بيكون لها اثر كبير فى لتأثير فى الاسواق والله يوفقكم والله المستعان

ومزيد من المووضعات الممزيه داخل السوق اكيد

wlaa
05-27-2015, 12:21
انا اري انه يوجد يا باشا العديد من الطرق لسحب وايداع الاموال في شركه انيستا اول هذه الطرق هي الماستر كارد الخاصه بهذه الشركه فقط اما الطريقه التانيه والمفضله لدي وهي البنوك الالكترونيه

noor eldyen
05-27-2015, 13:16

طارق محمد احمد
05-27-2015, 13:17
التراجع للدولار النيوزيلندي على خلفية تأثره ببيانات التضخم التي أظهرت ارتفاع مؤشر أسعار المستهلكين السنوي خلال الربع الثالث بنسبة 1.0% بأدنى من التوقعات.

hidouri25
05-27-2015, 13:18
و الصلاة و السلام على افضل المرسلين حبيبي محمد و اله و صحبه
شكرا على هذا التحليل الرائع
و في الاخير اتمنى ان يرزقنا الله خير الدنيا و الاخرة

asxqw
05-27-2015, 23:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتةهلا وسهلا بالاخوة الكرام اعضاء منتدى فوركس العرب وبعد ، نعم اخي والله مؤشر الدولار النيوزيلاندي يشير الى التراجع المستمر لسعره مما يفيدنا في في الدخول بصفقات البيه لهذا الزوج، شكرا جزيلا يا صديقي على هذا الموضوع المفيد وبالتوفيقهلا وسهلا بالاخوة الكرام اعضاء منتدى فوركس العرب وبعد ، نعم اخي والله مؤشر الدولار النيوزيلاندي يشير الى التراجع المستمر لسعره مما

---------- Post added at 08:27 PM ---------- Previous post was at 08:25 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة فوركس العرب وبعد ، نعم اخي والله مؤشر الدولار النيوزيلاندي يشير الى التراجع المستمر لسعره مما يفيدنا في في الدخول بصفقات البيه لهذا الزوج، شكرا جزيلا يا صديقي على هذا الموضوع المفيد وبالتوفيقهلا وسهلا الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

hithamseyam
05-27-2015, 23:48
تراجع الدولار النيوزيلندي بشكل ملحوظ أمام الدولار خلال جلسة التداول الآسيوية اليوم بعد سلسلة من الارتفاعات، حيث جاءت ثقة المستهلكين في نيوزيلندا متراجعة خلال الربع الثالث.

حيث تراجع زوج الدولار النيوزيلندي/الدولار اليوم ليسجل أدنى مستوى عند 0.81974 و الأعلى عند 0.82188 في حين بدأ الزوج جلسة التداول عند مستوى 0.82183

من ناحية أخرى بدأ اليورو اتجاه تصاعدي نجو فجوة الأسعار أمام الدولار ليرتفع زوج اليورو/الدولار ليسجل أعلى مستوى عند 1.33811 و الأدنى عند مستوى 1.33605

محمد مختار
05-28-2015, 00:15

احمد سعيد على
05-28-2015, 14:56

ayoub321
05-28-2015, 15:17
السلام عليكم نعم أخي الكريم يشهد الدولار النيوزيلندي تراجع ملحده هذه
الفترة ربما سوف نراه في مستويات أقل من هحه في أيام القادمة القليلة
اتمنى النجاح اللجميع

popa2015
05-28-2015, 17:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك لطرحك هذا الموضوع المتميز احسنت العمل
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

mechanical
06-26-2015, 23:33
السلام عليكم .....اخي الفاضل مشكور شكرا جزيلا علي طرحك لهذ الموضوع وانا اؤيدك في هذا الرأي حيث ان الدلار النيوزيلندي فعلا يتراجع
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

Kiing
06-30-2015, 20:34
مشكور صديقي تم منه متلا انه ممكن معه متلا على الموضوع تم منه متلا انه ممكن معه من القيم افركس سوق قوى جدا يحتاج تم منه متلا انه ممكن متلا الى التعلم بشكل جاد فقط

Schams
06-30-2015, 20:35
شكرا اخي الكريم على هذا الموضوع الهام و المفيد
نتمنى منك المزيد من هذه المواضيع المفيده و القيمة
ننتظر جديــــــــــــــدك اخي الكــــــــــــــــــــــ ـــريم

Mona forex
06-30-2015, 20:54
السلام عليكم
{السلام اخي النيوزلندي ارتفع الى اعلى مستوياته في حياته ولان هو في هبوط كبير نرجو من الاخوة دخول صفقات البيع
وفقك الله <
تقبل مروري . الفاااضل ♫

kokou
07-05-2015, 02:57

karim02
07-05-2015, 15:11
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

mahmoud22
07-05-2015, 15:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا اخي الكريم على طرح موضوعك الدولار النيوزيلندي يتراجع وسط تدني معدلات التضخم بأعلى من التوقعات..واتمني الافادة للجميع.تقبل مرورى

dhmo
07-05-2015, 17:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك لطرحك هذا الموضوع المتميز احسنت العمل
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

ولازم تعرف كمان ان الي بيدي لنفسه وقت طويل يدرب ويعمل على الحساب الديمو هيكون افضل في المستقبل وهيقدر يكون الافضل بعد كده لانه اكتسب
خبره جيده بالتدريب على هذا الحساب الديمو ويتعلم يفهم

مهند سباعنة
07-05-2015, 17:58
أخي الكريم أشكرك على هذه المعلومة و لكن بصراحة لا اظن ان احد من هنا يهمه امر الدولار النيوزلندي
تقبل مروري

Kiing
07-14-2015, 16:45
مشكور ممكن متلا انه ممكن معه متلا على الموضوع القيم افركس سوق تم منه متلا انه ممكن معه متلا من قوى جدا يحتاج الى التعلم تم منه متلا بشكل جاد تم منه متلا انه ممكن انه مستمر

yansane
07-14-2015, 16:47
مع احترامي ليك يا اخ فوركس علي 5 انت كده تقريبا مواضيعك كلها علي بعضها نقل للاخبار وانا مش شايف اي احترافيه في الموضوع انصحك يا تكتب ردود و خلاص يا تحط مواضيع فعلا مفيده اذن فعلا الدولار النيوزيلندي يتراجع لان بيانات الدولار الامريكي قوية جدا في هذه الفترة تقبل مروري

Bassem Hassani
07-19-2015, 06:22
شكرا اخى على الموضوع المميز دا وانا دايما بتهمى المواضيع الى بتتعلم عن التحليل الاساسى لانى شايف انها فى غاية الاهمية بالنسبه لاى متداول لان المتداول الى بيكون اعتماده على التحيل الفنى فقد غالبا بيلاقى مفاجاءات فى السوق وبتكون معظمها اما اخبار او تدخلات بنكية بتغير مسار الصفقة بكاملها فاضل حاجة انك تعمل دمج بين التحليل الفنى والتحليل الاساسى مع بعض وكل دا مع ادارة جيدة لراس المال

pepobm
07-25-2015, 21:12
اخوانى الاعزاء اعضاء منتدى فوركس العرب
اتمنى لكم رزقا كثيرا وحظا موفقا باذن الله
التوفيق من عند الله

RomanyMoreed
08-17-2015, 20:56
السلام عليكم ورحمة وبركاته

اي حاجة بتخص السياسة او الاقصتاد الخاص بأي دولة ايآ كانت بيسبب ليها مشاكل في العملة بتاعتها ويخفضها بشكل كبير جدآ

sos_sara
08-18-2015, 16:30
بسم الله الرحمن الرحيم بارك الله فيك اخي مجهود جبار
شكرا لطرحك ومعلوماتك الرئعة والهامه

عاشق الفوركس
11-10-2015, 12:46
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
شكرا لعى التحليل القيم امل ان يفيد الاخوة ان شاء الله في القريب العاجل ابالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

osama147
11-10-2015, 14:16
الســــــــلام علـــــــيكم ورحمــــــــــــــة اللــــــــــه وبركــــــــــــاتة وبعـــــد..
فعلاا ان الدولار نيوزلندي ممكن اخي ان يكون الان هوى الاقوي وخاصة امام
الدولار الامريكي بسبب ان الدولار الامريكي الان ضعيف جداا امام كافة العملات
تقبـــــــــــل مشــــــاركتـــــــــــي وربــــــــــنا يوفــــــق الجمــــــيع.

baite
11-10-2015, 15:36
السلام عليكم ورحمته تعالى وبركاته
جزاك الله خيرا على المعلومات القيمة و مفيدة
والشكر موصول للقيمين على المنتدى
وفق الله الجميع

dhmo
11-10-2015, 23:52
الســــــــلام علـــــــيكم ورحمــــــــــــــة اللــــــــــه وبركــــــــــــاتة وبعـــــد..
فعلاا ان الدولار نيوزلندي ممكن اخي ان يكون الان هوى الاقوي وخاصة امام
الدولار الامريكي بسبب ان الدولار الامريكي الان ضعيف جداا امام كافة العملات
تقبـــــــــــل مشــــــاركتـــــــــــي وربــــــــــنا يوفــــــق الجمــــــيع.

وده بيأثر على السوق ده لان فعلا اخي الدولار هو المحرك الاساسي للعملات لانه داخل في اغلب الازواج الرئيسيه وهنا بيكون اي اخبار على الدولار بيكون ليها تأثير كبير جدا
على باقي الازواج في السوق زي ما بنشوف

yahoo11
11-23-2015, 14:21
السلام عليكم ورحمة الله
اهلا بك اخي وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله

asx1
11-25-2015, 19:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

ringo
11-26-2015, 15:49
والله يا اخي الكريم الفوركس سوق قوى جدا يحتاج الى التعلم بشكل جاد ومستمر من اجل الاستمرارا به
والله الموفق والمعين

asx1
11-30-2015, 18:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

neverlityougo3
12-10-2015, 16:58
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

yansane
12-10-2015, 17:04
من اجل الاستمرارا به ومن اجل الاستفاده من الفرص الموجوده به واداره رأس المال اهم شئ به وانا مش شايف اي احترافيه في الموضوع انصحك يا تكتب ردود و خلاص يا تحط مواضيع فعلا مفيده

neverlityouco1
12-13-2015, 21:33

zead ahmad
12-18-2015, 10:56
نعم هذا خبر من ضمن الاخبار التى تجرى على اى عملة والتاجر يجب عليه ان يتابع تلك الاخبار فهى تعتبر من اقضل الاشياء على الاطلاق فهى ممتازة وجيدة يجب ان تعرف كل شيء عنه

yansane
12-18-2015, 16:22
من اجل الاستمرارا به ومن اجل الاستفاده من الفرص الموجوده به واداره رأس المال اهم شئ به وانا مش شايف اي احترافيه في الموضوع انصحك يا تكتب ردود و خلاص يا تحط مواضيع فعلا مفيده

neverlityouco1
12-21-2015, 13:24

zizo199
03-23-2016, 18:30

lebouziramzinio
03-25-2016, 01:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بعد بسم الله الرحمن الرحيم أما بعد اخي الفاضلانت كده تقريبا مواضيعك كلها علي بعضها نقل للاخبار

عبد الرحيم رافا
03-25-2016, 01:42
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اهلا و سهلا و مرحبا بالجميع صغارا و كبارا و مساؤكم سعيد ان شاء الله نستفيد جميعا
نيوزلاندي بالونس دو تراد قوي حجدا اكثر من التوقعات 335m

taherup
03-25-2016, 01:56
نعم اخي انا اتفق معك وخصوصا ادارة
راس المال و المخاطر

aissaalg
03-25-2016, 13:22
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
أخي في الله زميلي في المنتدى بــارك الله فيك مني اليك كلمة حب و تقدير وتحية و وفاء واخلاص تحية ملئها كل معاني الاخوة والصداقه تحية من القلب الى القلب شكرا من كل قلبي
في انتظـار المـزيد من التألق و الابـداع في مــوضــــوعـــــاتـــك الهــــامـة

latraaa
03-25-2016, 13:33
مشكور اخي الكيرم على الموضوع و على الطرح و على الراي و أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كما أتمنى ان نراك في المسقبل القريب تحقق الكثير إن شاء الله من المعلومات القيمة و الراقية التي تدمت بها

ملاك الروح
03-29-2016, 21:05
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اشكرك جزيل الشكر لتوضيح النيوزلندي بانتضار مزيد من الاخبار حول باقي العملات
اتمنى لك التوفيق

mohamedforex4
03-31-2016, 20:49
النيوزيلاندي دايما كده التراجع للدولار النيوزيلندي على خلفية تأثره ببيانات التضخم التي أظهرت ارتفاع مؤشر أسعار المستهلكين السنوي خلال الربع الثالث بنسبة 1.0% بأدنى من التوقعات.
حيث مثل تراجع أسعار المستهلكين بأكثر من التوقعات ودون الحدود المسموحة من قبل البنك المركزي النيوزيلندي :) !!!

mhmd.hmdy
03-31-2016, 21:05
انا بهتم جدا باخبار الدولر نيوزلندى لان الزوج المفضل عندى فى التداول هو زوج الباوند نيوزلندى
الى بيتاثر بشكل كبير اوى بالزوجين الباوند دولر والدولر نيوزندى

belabied
04-11-2016, 01:46
انا بشكرك جزيل الشكر على مجهودك الجميل والمميز ونحن فى امس الحاجة لمثل هذه المواضيع المهمة
والمفيدة

islam bahnsawi
04-11-2016, 12:35
نشكر كل من يساعد المتداولين المبتدئين بمثل هذة المعلومات المفيدة لكل المبتدئين فى سوق التداول و جيدة هذة المعلومات الهامة و التى تساهم فى توفير البحث و الوقت و المجهود و تساعد على اكتساب الخبرة فى سوق التداول و الالمام بالمعرفة فى هذا السوق الملىء بالمخاطر و نرجو امدادنا بمثل هذة المعلومات المفيدة لكل المبتدئين فى سوق التداول

doaa sary
04-11-2016, 21:01
تحليل اكتر من رائع لعملة النيوزيلاندى دولار
واستفدت منه جداا
ياريت تقولنا اى موقع بتجيب منة التحليل
ونستفاد جميعا
بالتوفيق ليك وللجمييع

ابوفؤاد
04-11-2016, 21:49
النيوزلاندى من العملات التى تون داائمه التقلب بشكل مفاجئ و لا يمكن ان تتوقع اتجاه و م الاسباب ان لغالبيه العظمى يتجاهلها
كعمله و كاخبار اسضا مما يجعل من الصعب عليك ان تعر كيف تتدوال على اازوجه الا بالاستمرار بالعمل

jaouad ouaiss
04-11-2016, 22:50
العملات تتاتر كتيرا الاخبار و حتى توقعات نتائج الاخبار يعني
قبيل الخبر يكون هناك تحرك على حسب هي التوقع ايجابي ام سلبي و ايضا وقت الخبر الفعلي

aissaalg
05-27-2016, 19:04
الســلام علــيــكم و رحمـة الله تعـالى و بـركـاته
زميلي في الفوركس و المنتدى كل الشكر و الثناء على المعلومات القيمة
في انتظـار جديدك ومواضيعك الشيقة

latraaa
05-27-2016, 19:13
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الرأي و على الطرح الراقي القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و لاتي أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شا ءالله، كما أتمنى أن نراك تحقق الكثير من النتائج الراقية إن شاء الله

messaoud43
05-28-2016, 14:51
الســـــــــــــلام علـــــيــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بـــركــاته
شكرا جزيلا أخي في الله أنار الله دربك على المعلومات القيمة
مــــوضــــوع رائــــــع و قـــــيــــم مـــــشـــــكــــــور

helmi nsir
05-31-2016, 04:19
السـلام عليكـم ورحـمــة الله تعالى وبركاته
السلام اخي النيوزلندي ارتفع الى اعلى مستوياته في حياته ولان هو في هبوط كبير
وجزاك الله خيرا على هذا الطرح والمعلومات الطيبه

masr16
06-04-2016, 05:07

tenon
06-04-2016, 18:47

لايجاد فرص قويه يجب التدريب والتعلم هنا هو السر في حصول المتاجر على خبره جيده يقدر بها يعمل الارباح الي بيحلم بيها ويكون افضل بكتير بعد
كده في المستقبل وده افضل

never1
06-06-2016, 04:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة والمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

nasr39
06-06-2016, 14:14
السلام اخي النيوزلندي ارتفع الى اعلى مستوياته في حياته ولان هو في هبوط كبير نرجو من الاخوة دخول صفقات البيع
وفقك الله

abdelmadjid41
06-06-2016, 14:30
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم شكرا جزيلا لكن للاسف الموضوع قديم اتمنى ان يتم اخفائه من الادارة

nasr39
06-07-2016, 13:44
وفقك الله

shadea1991
06-09-2016, 12:03
لسلام اخي النيوزلندي ارتفع الى اعلى مستوياته في حياته ولان هو في هبوط كبير نرجو من الاخوة دخول صفقات البيع
وفقك الله

amimar60
06-09-2016, 12:35
السلام عليكم و رحمة الله
اود عن أسأل ما معنى كلمة "تايم فريم" شاهدتها في كثير من المواضيع و لكن لم أفهم معناها
اذا كان لديكم فكرة عنها أود منكم شرحها لي جزاكم الله خيرا

emad1995
06-09-2016, 15:26
السلام عليكم
وفقك الله <
تقبل مروري

tenon
06-09-2016, 16:42
السلام عليكم
وفقك الله <
تقبل مروري

اهم حاجه تعرف دوره الاتجاه العام للزوج ودي طبيعه التحرك في السوق اخي ان السعر بيسير في مدارات يعني ترندات متداخله ترند صغير يكمل لترند اكبر وهكذا ده الي بيحصل في السوق وطبعا
اي متاجر هنا لابد ان يعرف ده وازاي يفهم ويتواصل وهكذا

sife100
06-09-2016, 19:34
رمضان كريم
شكرا

latraaahr
06-09-2016, 20:08
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح الراق يالقيم و على المعلومات التي تقدمت بها و التي اتمنى ان يعرف الإخوة الكرام كيف يحققون الكثير من الناتئج الراقية القيمة إ نشاء الله، بالتوفيق لك

drissou45
06-09-2016, 21:16
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته , رمضان مبارك كريم
الدولار النيوزلندي في صعود ويوجد في قناه صاعد بارك الله فيك
تقبلو مروري, تحياتي لكم

yansane
06-09-2016, 21:22
حيث مثل تراجع أسعار المستهلكين بأكثر من التوقعات ودون الحدود المسموحة من قبل البنك المركزي النيوزيلندي بما سيزيد من الضغط عليه خوفاً من الانزلاق في انكماش تضخمي، ليدعم البنك في مواصلة حفاظه على أسعار الفائدة ثابتة لجولة قادمة. وانا مش شايف اي احترافيه في الموضوع انصحك يا تكتب ردود و خلاص يا تحط مواضيع فعلا مفيده

youssf
06-09-2016, 21:56
مشكور أخي الكريم على هذا المقال الجيد والمعلومات التي تضمنها هذا التقرير الهادف لاضاح معلومة مهمة وهي ارتباط سعر
أي عملة بمستوى التضخم أوالعجز التجاري لدولتها ومن هنا نستنتج أن الظروف الاقتصادية هي التي تتحكم في قيمة أي عملة

mohcine amari
06-10-2016, 03:02
****بسم الله الرحمن الرحيم ****
رمضان كريم
النيوزلاندى الان صاعد لمنطقة عرض مهمة
**السلام اخواني تقبلو مروري الكريم***

kaka25
06-11-2016, 00:03

rehaiem2305
06-13-2016, 20:46
أخى الكريم أتقدم لك بجزيل الشكرهذا على الموضوع الذي طرحته ،لقد أعجبني كثيرا منظم ومنسق ،كما يحتوي على معلومات مفيدة ورائعة عن الفوركس أتمنى أن يستفيد منه جميع الاعضاء وخصوصا المبدتئين.
بالتوفيق ان شاء الله تقبل مروري

the iraqiwae knight
06-13-2016, 21:06
السلام عليكم
اخي الكريم
هذه المواضيع لا تنفع هنا لانه سوف ينتهي مفعولها بمجرء مرور الوقت عليها وها انا ذا في عام 2016 كيف سوف اتفاعل واتعامل مع موضوعك الذي طاف عليه سنين و دهر
تقبل مروري

magdy mahmud
06-13-2016, 21:32
سم الله الرحمن الرحيم
اخي الحبيب معلومات جيدة ومهمة عن الدولار النيوزيلندي ومعدلات تضخمه وهذه الاخبار هامة جدا في التحليل الاساسي

هاوي
06-13-2016, 21:52
اود ان اشكر صاحب الموضوع على هذه المعلومات حيث استفدت منها كثيرا وكذلك التعليقات التي يقوم بها الاعضاء هي تعليقات مفيدة شكرا للجميع واتمنى الربح الوفير في الفوركس لجميع اعضاء المنتدى

nonam
06-28-2016, 14:36
السلام عليكم ... من اهم الادوات اللي من الممكن التعامل معاها في التحليلات الفني والتحليل الاساسي الدولار المريكي ومن اهم العملات اللي من الممكن التعامل معاها في الحقيقة من المهم جدا التعامل معاه
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

basssam.yusuf
06-28-2016, 14:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته...
مشكور اخى الكريم على طرحك لهذا الموضوع المتميزشكرا على التحليل دام لكم التوفيق والنجاح
تقبل مرورى

vivokamel
06-28-2016, 14:38
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
شكرا على هده المعلومات القيمة
في إنتظار المزيد تقبلو مروري
بالتوفيق ان شاء الله سلام

Forex-eg
03-24-2017, 16:28
لا انصح بالتعامل مع الدولار النيوزيلندى حيث انه يسجل حاليا قرائات سلبية كبيرة توثر على معاملاته المختلفة مشكور على الموضوع القيم

ayoubfc
03-24-2017, 16:45
مشكور على الموضوع القيم افركس سوق قوى جدا يحتاج الى التعلم بشكل جاد ومستمر يجب
متابعة الأخبار لمعرفة كيفيةتحرك السوق النيزلندي شخصا لم تاجر على هذا تالزوج لمن ان شاء
الله راح أجرب على الحساب التجريبي لمعرفة كيفية تحركه.

ali gamal
03-24-2017, 16:49
النيوزلندي ارتفع الى اعلى مستوياته في حياته ولان هو في هبوط كبير نرجو من الاخوة دخول صفقات البيع
مشكور اخي الفاضل على طرحك لهذا الموضوع القيم

abo.tali.wtalin
03-24-2017, 16:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
نعم اخى الدولار النيوزيلندى فى تراجع
بس علينا بالعمل واهتمامات الفوركس

abdallah.2017
03-24-2017, 17:11
طبيغه المجلظال الذى نعيش به يوميا على مدار الخمس ايام باﻻسبوع انه يتاثر باﻻهبار باﻻيجاب والسلب على طيعه الخبر وشكرا .

amine-14
03-24-2017, 18:33
السلام عليكم اخي الكريم مشكور على طرحك لهذا الموضوع القيم و المفيد و صراحة استفدنا منك و من ردود الاخوة عليك و جزاكم الله بالربح الدائم جميعا بالتوفيق لك و للجميع

Mr Fathy
03-24-2017, 18:37
بسم الله الرحمن الرحيم يااه العملة دى يا زعيم والله انا تقريبا يمكن من ساعة ما فتحت الحساب نسيت اصلا ابص عليها رغم انها من العملات الرئيسية اللى انا فاتح الشارت بتعاها

tahar2015
03-24-2017, 18:46
وانا مش شايف اي احترافيه في الموضوع انصحك يا تكتب ردود و خلاص يا تحط مواضيع مفيده

Mohamed Youssef
03-29-2017, 17:44
الدولار النيوزلاندى تحليل جيد
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

adamarwan
03-29-2017, 19:04
الاخبار فى غاية الاهمية
لبد من ان تتمكن من ان تتطلع عليها فى كل وقت
الان بها ممكن ان تنعكس عى السوق التعامل
دلى ترى كل هدا اامور
وحظ موفق اخى الغالى

michael1
03-29-2017, 19:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخى العزيز انا اعتقد ان الدولار النيوزولندى من 7
اهم العملات فى التداول على الفوركس طبعا وسوف ينشط قريبا

mostafa1995
03-29-2017, 19:07
السلام عليكم اخواني اخواتي الكرام
ان يهبط هذا الدولار مشكلة لانه قوي نسبيا
لم يعد شيئا مستحيلا فالدولار الامريكي هبط ايضا وصار بالويل

loorddhia
03-29-2017, 19:56
من اهم الادوات اللي من الممكن التعامل معاها في التحليلات الفني والتحليل الاساسي الدولار المريكي ومن اهم العملات اللي من الممكن التعامل معاها في الحقيقة من المهم جدا التعامل معاه
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

:dance::dance:

hassan osama
03-29-2017, 19:59
تحياتي ,,,,,,,,,,,

kariim18
03-31-2017, 20:45
مشكور اخي الكريم على هذا التوضيح لدولار النيوزلندي واكيد في كثير من الاعضاء استفادو من موضوعك بتوفيق لجميع

مروه عصر
03-31-2017, 21:22
السلام عليكم
شكرا لك على هذا الموضوع عن تراجع الدولار النيوزيلاندى وسط تدنى معدلات التضخم باعلى من التوقعات حتى نتعرف على كل شئ عن الفوركس

zeze2017
03-31-2017, 21:23
https://www.youtube.com/watch?v=4AYPvyeU9LY

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ----------------------------------دوره اتعلم فوركس للمبتدئين من اكاديميه فوركس عربيه forex arabya الجزء السابع

magedaly007
04-10-2017, 17:14
بسم الله الرحمن الرحيم
اصدقائى الاعزاء من اهم ما يمكنه ان اقدمة لكم فى وقتنا الحالى هو الاهتمام بالتحليل الفنى لكل العملات المتداولة كذلك متابعة جميع
الاخبار الخاصة بها سواء اقتصادية او سياسيه وافضل فتح حساب تجريبى فى الاول

skylol
05-07-2017, 16:00

اخي الغالي طالما في انخفاض في التعامل يفضل عدم التداول اليوم بهذا الزوج لان في ذلك مخاطرة وبالتوفيق للجميع

Hamza El36
05-09-2017, 02:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
هذا هو حال الفوركس,...
الذي يعرف تقلبات في الأسعلر حيث أت أسعار عملات تتراجع مقابل عمللات أخرى...
عموما أتمنى التوفيق لي وللجميع بإن الله.
وتقبل مروري..
تحياتي

zunebha
05-09-2017, 10:18
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته
هذا هو الدولار النيوزلندي دايما يتفير بتغير الاحداث.
بارك الله فيك وجزاك الله كل خير على هذا التحليل.

mr.khalled
05-09-2017, 10:53
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ....
مرحبا اخى الفاضل ....
دايما هتلاقى تغيرات على استعار العملات لكل وقت له ظروفه واحداثه توثر على حركة العملات
تقبل مروري وبالتوفيق للجميع ان شاء الله.....

hassan elshafaay
05-09-2017, 10:59
السلام عليك ماخي الكريم تحياتي لك ولموضوعك والشرح المميز ده ونتمني منك المزيد من الموضايع المماثله حتي تعم الفاذده وياريت لو تشرح شرح يومي ع اي زوج .. تقبل مروري

latraaa
05-09-2017, 11:09
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح العالي القيم و على المعلومات الراقية التي تقدمت بها و التي أتمنى أخي الكريم أن نراك من الليد يستفيدون منها و يعملون عليها إ نشاء الله أخي الكريم، مشكور أخي الكريم و بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله أخي الكريم

hassan elshafaay
05-09-2017, 11:42
مشكور اخي الكريم ع تحليل ده ولكن كنا نتمني منك الاهتصار ببساطه ف الموضوع ولكن مشكوور جدا اخي ع موضوعك وتقبل تحيساتي لك

btareq
05-09-2017, 12:21
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخوانى اعضاء منتدى فوركس
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته تجارة الفوركس من اهم التجارات بالعالم يجب الوعي والفهم للوصوزول تآلى الاحتراف بالطبع تحياتي لك
تقبل مروري جزاك الله خير

ali gamal
05-09-2017, 14:19
موضوع مميز رائع ومفيد وشرح كافي و وافي سلمت يداك و مفيد للجميع موضوع يستحق القراءة
بالتفويق لك و للجميع إن شا ءالله يا اخ يالكريم

abutalia
05-09-2017, 15:01
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكور يا محترم علي الموضوع الرائع عن الدولار النيوزلندي والله يكرمنا ويوفقنا ونتداول مع عمله النيوزلندي ونحقق منها ارباح ترضينا

nour3iny
05-09-2017, 19:54
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
من مميزات سوق الفوركس وتدوال العملات الربح من التراجع للعملات او الارتفاع تقبل مرورى

Abu_Yassin
05-09-2017, 20:12
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب أخى الحبيب مشكور على التقرير والتحليل بخصوص الدولار النيوزلندى وننتظر منك المزيد من التقارير والتحاليل لأزواج العملات فوركس وبالتوفيق لك ولجميع أعضاء المنتدى الكرام

fifi ghonem
05-10-2017, 00:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وبعد
يوجد هبوط عالي جدا علي الدولار النيوزلندي ولذلك انصحك ارلاخوه المتداولين باربي علي الدولار النيوزلندي وبالتوفيق لك و للجميع وتقبل مروري المتواضع

Mohamed Alsaeed
05-10-2017, 00:57

تقبل مرورى

Mohamed Alsaeed
05-13-2017, 23:56
تقبل مرورى

mahmoud552
05-14-2017, 12:54
النيوزيلندى من العملات الجميلة جدا فى التداول وتحليلتها بتبقى ممتعة جدا
نتمنى التوفيق للجميغ فى سوق الفوركس
تقبلو مرورى

nore
05-14-2017, 13:03
طرح هذا المضوع رائع يا اخي وجزاك الله خيرا

zakija
07-04-2017, 09:55
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته شكرا لك اخي الكريم
موضوع رائع وجميل ومفيد لجميع الا عضاء الكرام
شكرا لك مرة اخرى
بارك الله فيك وجزاك الله خيرا

bassoumy
07-06-2017, 16:47
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكور يا محترم علي التحليل الابار يالقوي للولار النيوزلندي وهو بالعل تحلي قوي جدا وان شاء الله نتاجر مع تحليلاتك فيما بعد

waelmma
07-06-2017, 17:25
;):(:yahoo: تمام اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انه
احنا اليوم فى يوليو 2017 وعايزين نعرف اخبار الدولار ايه بالظبط والله الموفق

adamo92
07-06-2017, 17:52
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مساءكم سعيد لجميع الأعضاء
مسكور أخي الفاضل على هذه المعلومة رائعة جزاك الله خيرا
تقبلوا مروري نهاركم سعيد

m7med
07-07-2017, 00:11
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
ان اعتقد بانه سوف يكون صاعد بسبب الاخبار الاجابيه التي ستاتي عليه و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

ahmed housseini
07-07-2017, 08:35
السلام عليكم ورحمه الله تعالي وبركاته
لنيوزيلاندي دايما كده التراجع للدولار النيوزيلندي على خلفية تأثره ببيانات التضخم التي أظهرت ارتفاع مؤشر أسعار المستهلكين السنوي خلال الربع الثالث بنسبة 1.0% بأدنى من التوقعات حيث مثل تراجع أسعار المستهلكين بأكثر من التوقعات ودون الحدود المسموحة من قبل البنك المركزي النيوزيلندي
أرجو أن تتقبل مروري و بالتوفيق

fathi22
07-07-2017, 15:01
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الفاضل
مشكور على هذا التحليل التقني الرائع والاحترافي ولا تحرمنا من جديدك

fouadar
07-07-2017, 15:33
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته كل عام وانتم بخير اخوانى اعضاء منتدى فوركس
شكرا اخي على المعلومة المفيدة و اتمنى لك المزيد من الازدهار والتالق
تقبل مروري جزاك الله خير

محمد حافظ 120
07-07-2017, 15:40
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي العزيز.. اما بعد... اشكرك اخي لكتابتك لهذا الموضوع الاكثر من رائع.. واتمني منك المزيد من المشاركات والمواضيع الهامه... والسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي.. تقبل مروري

muhammad ismail
07-07-2017, 15:55
فى حالات التضخم اخى الكريم عن الحالات المسموح بيها فى السوق فان البنك المركزى فى السوق بيتدخل وبيقوم برفع الفائده عشان يلم الفوس من السوق
وبالتالى هيؤدى رفع الفائدة الى طلب على العمله والعمله فى هذه الحله هترتفع قيمتها

YOUNESS EL-BAKKIOUI
07-07-2017, 16:16
السلام عليكم ورحمة الله. .تداولات النيوزيلانيدي في هذه السنوات الأخير يعرف تحولات كبير ة مباشرة حول الموضوع. و يجب الاحتياط عند التدول هذا السهم

2017wydadi
07-07-2017, 17:48
ا افركس سوق قوى جدا يحتاج الى التعلم بشكل جاد ومستمر يجب متابعة الأخبار لمعرفة كيفيةتحرك السوق
تقبل مروري

migoo
07-08-2017, 00:53
اخي الفاضل الموضوع رائع جداا اخي
عن اهميه تحليل الدولار النيوزلاندي
وشكراا

abutalia
07-10-2017, 15:35
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا يا حبيبي علي التحليل الفني المتميز للدولار النيوزلندي وان شاء الله تقدم لنا افضل التحاللي الفنيه في المستقبل القريب

A.mustafa
08-19-2018, 20:40
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
انا بهتم جدا باخبار الدولار نيوزلندى لان الزوج المفضل عندى فى التداول هو زوج الباوند نيوزلندى
الى بيتاثر بشكل كبير اوى بالزوجين الباوند دولار والدولار نيوزندى

ehabbob
08-20-2018, 00:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوانى الاعزاء اعضاء الممنتدى واخى العضو الكريم اتمنى لك ربحا كثيرا وحظا موفقا باذن الله واتمنى ايضا من اداره المنتدى ان ترجع مثل تلك المشاركات القديمه والتى تتحدث عن حدث معين فى توقيت محدد سابقا او وضعها فى الارشيف وعدم المشاركه بيها والتوفيق من عند الله