PDA

View Full Version : سؤال لكل من استخدم برنامج cpfinder

Pages : [1] 2 3 4 5

biznoor
06-23-2012, 13:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
عندي سؤال عن برنامج اسمه
cpfinder
وهو برنامج خاص بالتعرف على النماذج التي تتشكل على الشارت وحسب معلوماتي انه برنامج جيد لابأس به كمنبه على الاشكال التي تتكون والتي ربما لاينتبه لها المتاجر بشكل واضح لكن بنفس الوقت ليس كل ما يرسمه من اشكال صحيح مية بالمية لذلك يحتاج لحكم المتاجر بنفسه على الشكل المرسوم والموقع الخاص بالشركة المنتجة للبرنامج تتيح تحميله لغرض التجربة لفترة معينة طبعا عذرا لا استطيع وضع رابط له اعتقد ان ذلك ممنوع لكن تستطيع ايجاده في جوجل انا لم اجربه بعد وحبيت اسأل الي مجربيه ما رايهم به وبطريقة ادائه وهل هناك من يعرف برنامجا مشابها لتحديد النماذج يكون افضل منه ارجو ان يفيدنا بمعلوماته مع جزيل الشكر للجميع

hesham itch
06-30-2012, 10:36
من الممكن ان يكون لهذا البرنامج اسس مختلفة للتحليل والاستخدام لذا يجب اتباع استراتيجياتك
الخاصة حتى وان كانت قديمة ولكن مقدار فهمك لها سيتيح لك تطوير اسلوب متاجرتك

A7mad_Aziz
06-30-2012, 11:34
اخي انا شخصياً لا احب المتاجرة بمثل هذه البرامج ولكني لم اجربه من قبل ومن الممكن ان يكون برنامج مفيد هبحث عنه واجربه ان شاء الله

elssayed
06-30-2012, 12:50
انا بصراحة اول مرة اسمع عن البرنامج ده
بس هبحث عنه واجربة وان شاء الله افيدك
لكن انا لااحب المتاجرة بمثل هذه البرامج

deadlyfox
06-30-2012, 15:02
انا بصراحه شديده اخى الكريم اول مرة اسمع عن البرنامج ده ولكن اعتقد بما انه لو بيقدم رسومات جيده ممكن اجربه
ولكن حكايه انه مش 100% دى حاجه بقى بتعتمد على استراتيجيه المتاجر ونظرته للسوق واختلاف الاسس التى يقوم عليها البرنامج

magic777
06-30-2012, 16:06
بصراحه انا لم اجربه اخي لاني ماليش في النماذج الا المشهوريين منها زي الرأس والكتفين والوتد
لكن اعتقد انك لو فاهم النماذج كويس تقدر تطلعهم بنفسك من الشارت افضل من استخدام اي برنامج

waleed adel
07-03-2012, 14:36
بصراحه انا لم اجربه عن نفسى ولكن لابد طبعا من تجربته ولكن انا كنت جربت برنامج
اسمه اوتو شارت وده بيرسملك على الشارت اوتوماتيك اى اشكال ممكن ماتكونش رايتها

kimokonolove
07-03-2012, 14:46
عندي سؤال عن برنامج اسمه
cpfinder
وهو برنامج خاص بالتعرف على النماذج التي تتشكل على الشارت وحسب معلوماتي انه برنامج جيد لابأس به كمنبه على الاشكال التي تتكون والتي ربما لاينتبه لها المتاجر بشكل واضح لكن بنفس الوقت ليس كل ما يرسمه من اشكال صحيح مية بالمية لذلك يحتاج لحكم المتاجر بنفسه على الشكل المرسوم والموقع الخاص بالشركة المنتجة للبرنامج تتيح تحميله لغرض التجربة لفترة معينة طبعا عذرا لا استطيع وضع رابط له اعتقد ان ذلك ممنوع لكن تستطيع ايجاده في جوجل انا لم اجربه بعد وحبيت اسأل الي مجربيه ما رايهم به وبطريقة ادائه وهل هناك من يعرف برنامجا مشابها لتحديد النماذج يكون افضل منه ارجو ان يفيدنا بمعلوماته مع جزيل الشكر للجميع

لا احب الأعتماد على برامج صراحة ولا اثق بها
لعدة اسباب انها ممكن تكون متأخرة فى العرض بفارق عن الميتا تريدار
كما ان الميتا تريدار لة مزايا وهى الافضل لرأى الشخصى تبعآ لأستراتيجية محددة
والبرامج التى تقدم توصيات ربما تكون جيدة لاكن تأكد انها لازم تخطأ فى وقت من الأوقات
والا لكان كل المضاربين اعتمدو على البرامج
وكان الكل كسبان لاكن مين بقى اللى كان هيخسر معادلة صعبة طبعآ
فالفوركس مثل الدنيا بها المكسب والخسارة
والخير والشر
الحلو والمر

derfcase
07-06-2012, 11:52
عندي سؤال عن برنامج اسمه
cpfinder

اخي الكريم
biznoor
هل هو برنامج خاص يعمل بصفة مستقلة - ام انه اكسبيرت - ام انه تمبليت ؟
برجاء التوضيح

Mr.GooDMaN
07-07-2012, 06:08
اانا بصراحة لم احب العمل على مثل هذه البرامج
ولكنى احب ان اكون ملم بكي شئ
لذلك سوف ابحث عنه واقوم بتجربته

ehab
07-08-2012, 03:52
اول مرة اسمع عن البرنامج ده ولكن اعتقد بما انه لو بيقدم رسومات جيده ممكن اجربه
ولكن حكايه انه مشاوى دى حاجه بقى بتعتمد على استراتيجيه المتاجر ونظرته للسوق

eng2012
07-12-2012, 00:58
انا لم اقم بالعمل على هذا البرنامج من قبل وارجو من من قام بالتعامل معه ان يقوم برفعه لنا على المنتدى مع شرح مبسط حتى نستطيع العمل عليه

ma90do
07-12-2012, 01:56
بصراحه برنامج لم اعرف عنه اي معلومات بس سوف ابحث عنه واجربه لاني بحب اجرب اي حاجه تخص هذا المجال ياريت لو حد يعرف معلومات كثيره عنه يضعها

thestarboy
07-12-2012, 02:27
بصراحه اول مره اسمع عنه منك يا اخي
وهو لو زي مانت بتقول يبقي برنامج جميل حتي لو فيه ثغرات
لانك انت لو عارف الاشكال كويس هتعرف الصح من الغلط

ehab
07-13-2012, 06:40
من الممكن ان يكون لهذا البرنامج اسس مختلفة للتحليل والاستخدام لذا يجب اتباع استراتيجياتك

كلامك مظبطو لان
جب اتباع استراتيجياتك

SlaiteR
07-16-2012, 05:17
اخي اذا كنت مبتدا لا انصحك بمثل هذه البرامج الا لحين تطبيقك الكامل للتحليل الفني والاخباري واحترافك للشــارت

لكي لا تكون جديده عليك

وتحياتي

osama00971
07-16-2012, 07:28
ما سمعت عنه من قبل
لكن ممكن اشوفه مفيش مانع
واقدر اقيم الي بيعمله

elzeel
07-16-2012, 15:06
والله دى بترجع لشخصيه المتداول لان فى ناس يتتعامل بالبرامج وناس
مش بتفكر فيها خالص والاغلب كمان بيشتغل من غير برامج

ahmed
07-16-2012, 15:14
لم اسمع عنه من قبل ولكن من وجهه نظرى لا تعتمد على مثل
هذة النماذج تمام والعمل اليدوى مع اكتساب الخبرة اكيد افضل

kimokonolove
07-16-2012, 15:17
عندي سؤال عن برنامج اسمه
cpfinder

لا اثق بالبرامج
وافضل التحليل الخاص بالميتا تريدار عمومآ
واعتقد الجميع هكذا

forex4ever
07-16-2012, 15:17
لم افهم عمل البرنامج بصراحة ومن شرحك له يبدو انه غير مجاني وطبعا لن ادفع سنت واحد في اي برنامج من على الانترنت فلو كان فيه الخير ماكنش رماه الطير كما يقال . ارجو ان تكون قد حملته واستفدت به اخي الكريم وتخبرنا عن تجربتك مع هذا البرنامج الذي اسمع لاول مره عنه منك

mohamed yossef
07-16-2012, 15:54
والله انا سمعت يا غالى
ان فيه برنامج جامد جدا لرسم النماذج السعرية على الشارت البرنامج اسمه
auto chart
اصدقائى يقولون انه برنامج جيد

sky44
07-16-2012, 17:08
السلام عليكم في الحقيقة انا استعمل مثل هده البرامج اكتفي بتحليل الشارات التي يقدمها برنامج الميتاتريدر و بفضل خصائصه الرائعة تغنيني عن كل هده البرامج

KOGI
07-16-2012, 18:08
انا بصراحة يا اخى الكريم لا افضل العمل على مثل تلك البرامج حاول تلم بالبرنامج الاساسى التابع للشرك ةالوساطة الخاصة بيك
لانه هيكون اضمن انما اى برنامج تانى مش مضمون
تقبل مرورى ولك فاثق احترامى

mshmsh
07-17-2012, 07:12
هذه البرامج تهمل الكثير من التفاصيل التى قد تضع نموذج فى اطار او حالة غير منطقية على الشارت

elking
07-17-2012, 07:45
ياجماعة البرامج دى اعتقد انها مبتبقاش ناجحة خالص ياريت نركز فى اشياء تفيدنا فى تحليلنا الفنى والاخبارى عشان نتاجر متاجرة صحيحة

BRUFEN
07-19-2012, 02:47
لو كانت تنفع هذه البرامج اخي الكريم لما وجدنا
من يتعب نفسه بمراقبة الشارت وكانه صقر ينتظر الغنقضاض على فريسته
ويجلس لوقت طويل ليقارن أي النماذج أقرب وقياس المسافات وخلافه
دع مايريبك إلا مالا يريبك

عليك بمتابعت احد هذه المواضيع بما ان لديك خلفيه عن الموضوع وحاول ان تتعلم بالنظر إليها فما رأيت أفضل من العين لرصد الدقه وبكل إحترافيه
كنت أتمنى ان اتعلمها مع أني تابعتها ولكن سبحان الله الحظ دائماً ضدي
بكل مره اجد احد هذه المواضيع واجد صاحب الموضوع قمة في الخبرة والمعرفه بها إما يختفي
وإما يروح للجيش ويتركني معلق ولكن الحمدلله أراد الله وما شاء فعل

HUSSENEY
07-19-2012, 07:47
انا اول مرة اسمع عنوا
انا بستخدم برنامج اوتوشارت

al7oot
07-19-2012, 14:15
بصراحة اخي مثل هذه البرامج صعب الواحد يثق فيها
ولكن اخي تفضل فائدة البرنامج
البرنامج بشكل ادق يرسم نماذج الشارتات ويقراها بشكل آلي ومن هذه النماذج
المثلثات التصاعدية والمثلثات المتناسبة والمثلثات الهابطة والرأس والكتفين الصاعد والهابط والوتد

shemo
07-20-2012, 08:01
هو برنامج يساعد فى تحديد الانماط والاشكال الفنية على الشارت وبعض المزايا الاخرى

السيد الجبالي
07-20-2012, 08:33
لم استخدمه من قبل .. ولا اعرف الكثير عنه .. وربما ساستخدمه قريبا ..
واما فهمته من تعليقات الاخوه انه يحدد لنا النماتذج السعريه الموجوده في الشارت

delpi
07-20-2012, 16:29
عليك بمتابعت احد هذه المواضيع بما ان لديك خلفيه عن الموضوع وحاول ان تتعلم بالنظر إليها فما رأيت أفضل من العين لرصد الدقه وبكل إحترافيه
كنت أتمنى ان اتعلمها مع أني تابعتها ولكن سبحان الله الحظ دائماً ضدي

spiderxp
07-20-2012, 17:27
على فكره انا حملت البرنامج ولسه هجربه ان شاء الله يكون كووويس

mena
07-21-2012, 06:59
برنامج بيحدد الاشكال والنماذج بتاع الهارمونيكا والباترن السعريه

nrgslawi
07-21-2012, 07:19
السلام عليكم ورحمة الله
انا لم اسمع عن هذا البرنامج من قبل
لكن سابحث عن واجربه

i5land_man
07-21-2012, 07:22
هو بالفعل برنامج مفيد جدا لان النماذج السعرية بعتبرها من اقوي الطرق اللي بنقدر نحلل بيها اتجاه عملة
ولكن يعيب البرنامج انه مش لحظي ولازم نكف عن النماذج بشكل يدوي من وقت لاخر

EngAhmed
07-21-2012, 12:52
مجهود جميل منك ربنا يبارك فيك الحقيقة انا اول مرة اسمع عن البرنامج دا لكن ربنا يسهل نشوف البرنامج

hesham1046
07-21-2012, 12:53
لم افهم عمل البرنامج بصراحة ومن شرحك له يبدو انه غير مجاني وطبعا لن ادفع سنت واحد في اي برنامج من على الانترنت فلو كان فيه الخير ماكنش رماه الطير كما يقال . ارجو ان تكون قد حملته واستفدت به اخي الكريم وتخبرنا عن تجربتك مع هذا البرنامج الذي اسمع لاول مره عنه منك

ARAB_PIGEON
07-22-2012, 13:04

dodovedo
07-22-2012, 14:22
اخى الكريم
قولنا انت جبت البرنامج ده منين وعلشان
ايه علشان نقدر نفيدك
تقبل احترامى

madman
07-22-2012, 15:12
انا مبشتغلشى شارت صعبه اوى عندى انا بشتغل على الشمعه والكلام دا اسهل عندى شكرا ليك على التوبيك

magic777
07-22-2012, 15:30

انت زيي هنا انا مش بثق في اي برامج تكون معروضه للبيع وعلشان اغلبيتها بتكون كانت برامج مجانيه وانسرقت من اصحابها
الحقيقين واتعرضت للبيع بعد تغيير اسمها وكل ده نصب وفي نصب

Aker001
07-22-2012, 15:31
اذا كنت مبتدا لا انصحك بمثل هذه البرامج الا لحين تطبيقك
الكامل للتحليل الفني والاخباري واحترافك للشــارت

os-x
07-22-2012, 15:33
انا في الحقيقة اول مرة اسمع بهذا الببرنامج وان شاء الله ساقوم يالبحت عنه وتحميلة لتجريبه حتى ولو كنت لا افضل
التعامل مع هذه البرامج وان شاء الله هذا البرنامج يكون مختلف

amrmorasamir
07-22-2012, 15:38
انا عمرى مستخدمت البرنامج ده بصراحه
بس انا بتعرف على النمازج الموجوده يدويا دون اى برامج

bullot
07-22-2012, 15:40
متل هده البرامج تكون جيدة في البداية ولكن مع مرور الوقت تضهر بعض عيوب هداه البرامج ولهدا لا افضل الاعتماد على متل هداه البرامج

ARAB_PIGEON
07-23-2012, 14:23

nrgslawi
07-25-2012, 05:28
عندي سؤال عن برنامج اسمه
cpfinder

اخي انا لم اسمع مثل هذا البرنامج من قبل واظن انه مفيد للتحليل
هل يمكن رابط التحميل

mido
07-26-2012, 01:54
اخي الكريم
من الممكن ان يكون لهذا البرنامج اسس مختلفة للتحليل
والاستخدام لذا يجب اتباع استراتيجياتك
تقبل مروري ولك فائق احترامي

Rami
07-26-2012, 02:10
انا لم اسمع عن ههذا البرنامج
لكن هل ممكن رابط له لتحميله وتجربته
بارك الله فى جهودكم الكريمة

zeina
07-27-2012, 05:01
لا املك ادنى فكرة عن هذا البرنامج ولكن اذا كان برنامج مفيد ارجو من احد الاعضاء ان يقوم بشرح مزاياة وعيوبة قد نستفيد منة جميعا

mannon
07-27-2012, 13:25
عندي سؤال عن برنامج اسمه
cpfinder

والله ياخى انت قلتها فى مشاركاتك ،، مش كل النماذج الى بيرسمها صحيحة وهتلاقى الموضوع دة مع معظم البرامج لانها للاسف مش بتكون بدقة عالية عشان كدة مافيش احسن من انك تعتمد على نفسك فى رسمها

egypt2012
07-27-2012, 13:27
و لماذا تعتمد فى تحليلك على برنامج
استخدم تفكير احسن من اى برنامج و لا تعتمد فى الفوركس على اى برنامج حتى تصل الى بر الامان

mabrahim
07-27-2012, 13:28
بصراحه انا لم اجربه عن نفسى ولكن لابد طبعا من تجربته
كينستفيد منه جيدا ونعرف محتواه

elcapo1994
07-27-2012, 17:53

i2am
07-27-2012, 18:01
لا أنصحك بإتباع أي برنامج ،إذ الهذف منها الرئيسي هو المال
إعتمد على ربك و على نفسك و ستنجح

kanzsea
07-29-2012, 01:39
انا لااجيد العمل على هذة البرامج ومش بفهم فى الاشكال والنماذج اللى بيطلعها وافضل العمل على استراتجية يكون ليها شروط فى فتح الصفقات

mema
07-30-2012, 14:23
بالفعل هذا البرنامج جيد من خلال تجربه الكثيرين له ولكن لم اقم بتجربته ولكن اجربه فى المستقبل

gamal
07-30-2012, 14:49
لا احب التجارب او الاستخدام على هذة البرامج
بس بقوم بالاعتماد على التحاليل ولاستراجيات فى السوق

aboualy
07-30-2012, 14:53
عندي سؤال عن برنامج اسمه
cpfinder

بصراجة اخى العزيز انا لم اجرب هذا البرنامج وانا لا افضل استخدام البرامج فى التحليل فنظر المتاجرة نفسه للشرت تصنع فارق كبير دائما
ولكن اتمنى ان الاخوه الى جربوا البرنامج يفيدوك برئيهم فيه

magic777
07-30-2012, 16:01
والله ياخى انت قلتها فى مشاركاتك ،، مش كل النماذج الى بيرسمها صحيحة وهتلاقى الموضوع دة مع معظم البرامج لانها للاسف مش بتكون بدقة عالية عشان كدة مافيش احسن من انك تعتمد على نفسك فى رسمها

بصراحه البرامج دي بس بتساعد المتاجر في انه يفهم ازاي يرسم النموذج مثلا لكن هيا كلها كده تعتبر بتعيد رسم نفسها
حسب حركه السعر ولا يمكن الاعتماد على نموذج وندخل منه صفقه ونفاجئ ان الحركه اتغيرت والنموذج اختفى مثلا طيب هنراجع على الصفقه
ازاي
لازم نتعلم نرسم بنفسنا

Ahmed Ghanem
07-31-2012, 18:43
لا احب المتاجرة بهذه النوعية من البرامج ولم يسبق لى التعامل معها بصراحة
ولكن انتظر راى الخبراء يفيدوك ان شاء الله

mannon
07-31-2012, 19:08
بصراحه البرامج دي بس بتساعد المتاجر في انه يفهم ازاي يرسم النموذج مثلا لكن هيا كلها كده تعتبر بتعيد رسم نفسها
حسب حركه السعر ولا يمكن الاعتماد على نموذج وندخل منه صفقه ونفاجئ ان الحركه اتغيرت والنموذج اختفى مثلا طيب هنراجع على الصفقه
ازاي
لازم نتعلم نرسم بنفسنا

الله عليك شكرا على الافادة اخى الكريم ، اعتقد ان دة سبب كافى اننا لا نعتمد على هذه البرامج فى تداولنا ووانا قلتها قبل كدة ما فيش افضل من اننا نعتمد على نفسنا

ايه الجديد
07-31-2012, 19:23
انا متابع الكلام
اول مرة اسمع عن البرنامج ولكن سمعت عن برامج مشابهة
ويوجد من استفاد والعكس من مثل هذة البرامج

Tips™
07-31-2012, 19:45
انا عمرى ما استخدمتواو و اول مره اسمع عنه
وربنا يوفقك و يوفقنا يا رب و رمضان كريم علينا و عليكم

dentist
07-31-2012, 22:41
انا عن نفسي مجربتش العمل بالبرنامج ده
بس انا سمعت انه برنامج مش كويس وفي برامج كتير احسن منه

elkorashe
08-01-2012, 07:11
والله صراحة انا اول مرة اسمع عن البرنامج ده
ياريت توضحلنا اكتر ايه فائدة البنامج ده واستخداماته ايه وانت محتاج اه عشان نقدر نساعدك

silver
08-01-2012, 15:16
هو ليس فعال ودقيق كثيرا

انصحك بالمتابعة بنفسك فهو ادق ضبط منه بكثير

بالتوفيق

konine
08-01-2012, 20:25
أنا في حقيق و لم أقم بتجريبه غير أني سمعت عن برنامج متله يقوم بتعرف على أشكال شارات و شموع ويضع لها ألوان خاصة
ولكن من أفضل أن تحفض أشكال شموع و نمادج لأن عقل بشري خير من برامج
الله كريم

spectra4
08-03-2012, 01:38
. برنامج ( cpFinder ) لتحديد النماذج البرنامج يعمل بصفه آلية . يبحث في جميع شركات السوق عن جميع أنواع النماذج وله ايضاً شروحات بالقسم .. لكن ذهبت الشروحات للأسف
ويجب الفرد تجريب كل البرامج لكسب المعلومات التى تؤهلة للافضل

meroo
08-03-2012, 01:55
اعتقد انه يبقى برنامج كويس لان النماذج السعرية اوقات كتير من بناخد بالنا منها وبيضيع فرص كتيره مننا
شكرا ليك على طرح اسم البرنامج او المؤشر سوف اقوم بالبحث عنه وتحميله

muthana
08-30-2012, 06:59
والله اخي البرامج تبقه ليست جيده ويجب ان ترسم خطه استراتيجيه في رئسك وتسير فيه ونا لا افضل البرامج كله واعتمد على حالي واسئل من هم ذو خبره

ayaa
09-10-2012, 14:24
انا بصراحه اخي لم اسمع بالمره ابدا عن هذا البرنامج
ولا احب المتاجره بمثل هذه البرامج يعني لا اثق فيها
ولاكن سابحث عنه اراه

mansourito
09-12-2012, 17:02
صراحة أول مرة اسمع بهكذا برامج ولو كان هذا البرنامج يعمل كما قلت أظنه جيد نوع ما

nabeel_25
09-12-2012, 17:04
السلام عليكم
انا لم اسمع عن هذا البرنامج هل هو مفيد زما هي فائدة هذا البرنامج
ارجو وضع شرح للبرامج

ibrahimhabony
09-12-2012, 17:07
جارى البحث عن البرنامج مشكور اخى
وهحاول اجرب البرنامج مع انى لم اسمع عن هكذا برامج من قبل

dvp-2011
09-12-2012, 17:21
السلام عليكم
انا شخصيا سمعت عن هدا البرنامج لكن لم استخدمه بعد لقلة تجربتي فيه
منرجوا من الاخوة المساعدة في شرح كيفية استخدتمه وشكرااااا

momo56
09-12-2012, 18:06

4ex
09-20-2012, 03:50
المثلثات التصاعدية والمثلثات المتناسبة والمثلثات الهابطة والرأس والكتفين الصاعد والهابط والوتد
ولكن بالنسبة لي لا افضل استخدام هذا البرنامج

..::E.A.G.L.E::..
09-20-2012, 03:52
البرنامج ده كويس جداااااااااااا على الاقل يقتنص بعض الفرص
التى لم يراها بعض المحلليين ولاكن هلى هو موثوق منه اكيد لالالالالالالالالا
لان السوق مالوش كبير

azifek
09-22-2012, 01:22
شخصيا و بصراحة لم أقم بتجرته و لا أريد ان أضيع وقتي في تجربة البرامج المتناثرة هنا و هناك
أفضل الإعتماد على نفسي و على بعض الأخبار و على خبرتي و إن شاء الله خير

ahmedgalal
09-22-2012, 04:47
انا عن نفسى لم استعمل مثل
هده البرامج اكتفي بتحليل الشارات
التي يقدمها برنامج الميتاتريدر و بفضل خصائصه
الرائعة تغنيني عن كل هده البرامج

abdellatif2013
09-22-2012, 04:56
اخى الكريم اول مرة اسمع عن البرنامج ده ولكن اعتقد بما انه لو بيقدم رسومات جيده ممكن اجربه ولكن حكايه انه مش دى حاجه بقى بتعتمد على استراتيجيه المتاجر ونظرته للسوق واختلاف الاسس

mr.cavally
09-22-2012, 05:05
لا انا شخصيا لا اضل اتباع برامج تحليل خاصة
انا احلل لنسى واحدد الاتجاه اليومى لعملاتى
ولا مانع اذا استطعت تحليل الخبراء

dina
09-22-2012, 05:42
لا اعرف هذا البرنامج ولم اسمع عنه من قبل ونصيحة اليك
اخى الفاضل لا تعتمد على مثل هذه البرامج لانها تعطى نتائج زائفة اغلب الاوقات

face book
09-22-2012, 11:31
اشتغل يدوي هتستفاد كثير واحسن بكثير من الشغل ببرامج وبتاع لان البرنامج بيجي في اوقات ويخرف

لان هو بيتعامر بأومر بداخله وخلاص وماعندوش نظره للسوق ولا حساسيه الاسعار الشغل اليدوي هو الحل

ehap
09-22-2012, 11:36
هو بالفعل برنامج مفيد جدا لان النماذج السعرية بعتبرها من اقوي الطرق اللي بنقدر نحلل بيها اتجاه عملة
ولكن يعيب البرنامج انه مش لحظي ولازم نكف عن النماذج بشكل يدوي من وقت لاخر

احمد فاروق ابراهيم
09-22-2012, 14:08
لا اعلم شيء عن هذا البرنامج وارغب في
معرفة المزيد عنه فمن لدية المعلومات برجاء افادتنا بها

sarim
09-22-2012, 14:14
عندي سؤال عن برنامج اسمه
cpfinder

deadlyfox's Avatar

Accumulated bonus
203.80 USD

Send a message via Skype™ to deadlyfox

انا بصراحه شديده اخى الكريم اول مرة اسمع عن البرنامج ده ولكن اعتقد بما انه لو بيقدم رسومات جيده ممكن اجربه
ولكن حكايه انه مش 100% دى حاجه بقى بتعتمد على استراتيجيه المتاجر ونظرته للسوق واختلاف
ولكني لم اجربه من قبل ومن الممكن ان يكون برنامج مفيد هبحث عنه واجربه ان شاء الله

forexfun
10-05-2012, 18:58

forex.fee
10-05-2012, 19:01
انا بصلااحه اخى الكريم لم اجربه ولكن اخى ان شاء الله جارى التجربه

وتقبل مرورى اخى الكريم وبالتوفيق لك ولى ولك الاعضاء الكرام

CoRLeoN300
10-05-2012, 19:11
بسم الله الرحمن الرحيم
أول مرة أسمع عن البرنامج ده و لكن من الأحسن الاعتماد على استراتيجيتك
تحياتي

jamalsale
10-05-2012, 21:34
لم اجرب العمل على هذا البرنامج من قبل فالتحليل الدي اقوم به
كافي بنسبة لي في هذا الوقت و قد اجربه في المستقبل القريب ان شاء الله

logly
10-06-2012, 05:11

keko
10-08-2012, 23:36
انا بصراه لم اسمع عنه من قبل وحاولت ان اصل الى اى معلومه من خلال ردود الاعضاء او ازاى ابحث عنه ولكن
لم اتوصل لاى شىء لانى اساسا لا احب ان اعتمد على مثل هذه البرامج على الاطلاق

magictrader
10-13-2012, 03:58

daisy
10-18-2012, 18:28
انا مجربتش البرنامج دا قبل كدا لانى مدرستش النمازج ولا اعرفها اصلا
بس عادى انك تستخدمها ولو مش واثق فى ادائها يبقى تستخدمها كمجرد تنبيه
وانت بنفسك تراجع الشكل لو صح ولا لا

derar
10-19-2012, 14:37
السلام عليكم
صديقي بصراحة لم اجرب يوما
المتاجرة بهذه الطرق من البرامج
وليس لدي اي فكرة عنها

mohammad
10-19-2012, 16:30
السلام عليكم
نصيحة اعمل كالتالي واحد شغل البرنامج و شوف رسمه بعدين خد الامر
الي اعطاك ياه و اذهب الى استراتيجيتنا محددتان و ضع الامر و شوف ماذا سوف يحصل

asmaa omar
10-19-2012, 16:36
سمعت عن البرنامج من قبل ولكن للامانه لم اجربه
ولكن انصحك ان تعمل بنفسك ولا تعتمد على اى برامج

مايسة حنفي
10-19-2012, 17:16
السلام عليكم اخي الكريم.‏ انا اول مرة اسمع واعرف شيئا عن مثل هذه البرامج واعتقد انها غير مفيدة كيف لي ان اعلم كيف يسير البرنامج وما هي الاستراتيجيات التي يبني عليها نتائجة وتحليلاته اعتقد ان مثل هذه البرامج تغيب العقل بالتوفيق للجميع علي كل حال

شيرين
10-19-2012, 17:57
معنديش فكرة انا بصراحة اول مرة اسمع عن البرنامج ده

eng_ali
10-19-2012, 18:17
اعتقد ان فى مثل بلدى بيقول اللى تعرفة احسن من اللى ماتعرفوش وانا من هذا المثل اقدر اقول استراتيجييتى اللى عارفة ومتمكن منها افضل من اى
برنامج لسه هتعلمه وهجربه وكمان نتائجه غير اكيد مابعرف نسب النجاح ليه

فارس
10-19-2012, 18:19
بصراحة لم اسمع عن هذا البرنامج من قبل ولاول مرة
اسمع عنة وان شاء الله سابحث عنة للمعرفة بة

kazim
10-19-2012, 18:23
عندي سؤال عن برنامج اسمه
cpfinder

ولكن اعتقد بما انه لو بيقدم رسومات جيده ممكن اجربه

mohamedsous
10-19-2012, 18:40
اخي الكريم المتاجره بالسوفت وير عموما له عيوب كثيره جدا وبيحصل تشتيت للمتاجر خليك مع الكلاسيكي وعيش وادعيلي لانه بعد بحث وتعب فعلا لقيت ان هو الاساس لكل حاجه مهما الاشكال ظهرت عندك واتكررت

sky4net
10-29-2012, 19:20

nermy
10-29-2012, 20:47
سمعت عن هذا البرنامج وقرات انه جيد شكرا على الشرح لهذا البرنامج الجيد حتى نستفيد

yaallah3
12-21-2012, 20:25
لا بصراحة مش استخدمت البرنامج ده ومعرفش عنه اي حاجة اول مرة اسمع عنه بصراحة
واعتقد انه مسموح تحط روابط عادي في المواضيع لكن في الردود لا

عندي سؤال عن برنامج اسمه
cpfinder

ayman.shosha
12-21-2012, 20:27
احترم رأيك اخى العزيز
لكن المسألة لا تتوقف على اشكال الشارت فقط
المهم ايضا التحليل الفنى والاساسى

qq5050
12-21-2012, 21:01
ولكن حكايه انه مش 100% دى حاجه بقى بتعتمد على استراتيجيه المتاجر ونظرته للسوق واختلاف الاسس التى يقوم عليها البرنامج

mostafaabdelgawad
12-21-2012, 21:01
انا شايف ان افصل شئ انك تحلل بنفسسك مفيش برنامج هيديك اللي انت عايزه
هيسيب حاجات ويعل حاجات غلط ودي حسابات بلفوس بجد مش هزار

rinko
12-22-2012, 22:50
هو برنامج يساعد فى تحديد
الانماط والاشكال الفنية على
الشارت وبعض المزايا الاخرى

omar.winner
12-22-2012, 23:14
لم اجربه ولكن هل هو موجود على الشارت ؟ ام انه برنامج يصدر من شركة خاصة يتم شراءه ؟ اذا كان برنامج يتم شراءه فلا انصحك به

abdenbi
12-24-2012, 19:00
انا لم اعمل من قبل بهده البرامج و لا احب ان
اعمل بها و اقوم بالتحليل بنفسي

محمود شبايك
12-30-2012, 19:53
انا مش عارف والله ايه هو الربنامج ده لان فى حاجات كتير لسة مش عارفها خالص لانى بقالى شهرين بس بس ياريت نستفيد وحد يقولى يعنى ايه الكلام ده

latraaa
01-16-2013, 21:54
شخصيا أول مرة أسمع بهدا البرنامج الخاص، من الأفضل لو أنك قمت بوضعه لتحميله و من ثم نجيبك بعد تجربته، بالتوفيق إن شاء الله

forexever
01-16-2013, 22:02
السلام عليكم انا سوف احاول تنزيله فهو على ما يبدو برنامج جيد و مفيد

moonlight32
01-16-2013, 22:24
لا احب المتاجرة بمثل هذه البرامج ولا ان اتعمق فيها
استخدم البرامج المشهوره نسبياً فقط

egypt
01-16-2013, 22:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .......... انا تاجر جديد وليس لدى معلومات عن هذا البرنامج وان شاء الله تستفيد من اراء الزملاء بالمنتدى ، تحياتى

disha
01-16-2013, 23:00
اخي انا اعتقد ان الاعتماد على البرامج في استخراج النماذج ممكن يوضحلك حاجات فعلا
بس اوقات كتير بيكون افضل انك تطلعها بنفسك

star
01-16-2013, 23:07
انا حقيقة لا اعرف ماهو هذا البرنامج وكيف يعمل
وهل هو اكسبيرت او نظام ربحى اوا ستارتيجية
ارجو التوضيح اكثر

haze5m
01-16-2013, 23:33
انا لم اكن اعرف هذا من قبل وفكرة
البرنامج ممتازة جدا وجاري البحت عن برامج اخري والتجريب

ملكة الرومانسية
01-16-2013, 23:35
علي فكره نصيحه لك اخي
لا تثق في هذه البرامج لانها تكون دائما متاخره واسمع نصيحه مجرب

sabirdaba
01-16-2013, 23:38
أنا لم يسبق لي أن قمت بتجربته لكن ما دام البرنامج دوره هو اكتشاف الاشكال الانعكاسية فهذا شيء أكثر من رائع فانا عن نفسي أجد صعوبة في اكتشافها

magic777
01-17-2013, 00:11
اخي انا اعتقد ان الاعتماد على البرامج في استخراج النماذج ممكن يوضحلك حاجات فعلا
بس اوقات كتير بيكون افضل انك تطلعها بنفسك

هو ممكن تتعلم منه انواع النماذج وازاي بتتكون على الشارت بس اعمل حسابك انه بيعيد
رسم نفسه كل تغير في السعر فلازم تحفظ النموذج الي دخلت عليه صفقتك مثلا

nsr3
01-17-2013, 10:52
ان لااحب العمل على هذه البرامج واتمنى ان اتداول بنفسى وان استفيد من التجربة
حتى لو كانت النتيجة الخسارة هذا يعلمنى ويفيدنى اما البرامج فإنها غير جيدة

habhobto
01-17-2013, 10:53
مش فاهمه حاجه انا اول مره اسمع عن البرنامج ده؟
ممكن تفاصيل اكتر لو حد يعرف؟

nader halfa
01-17-2013, 11:13
عندي سؤال عن برنامج اسمه
cpfinder

مرحبا ياغالي
والله لم اجرب مثل هذا المؤشر لكن النماذج السعرية ليست بهذه الصعوبة
التى تحتاج فيها الى مؤشر

fog
01-17-2013, 11:17
اخى اتعلم انت وتاجر وارسم الشارت انت انت اعمل كل حاجه بنفسك خلى نفسك فى الثقه علشان تتعلم افرض البرنامج دا كسبك ويوم اتقفل هتعمل ايه

prince of dark
01-17-2013, 12:00
والله يا باشا انا عن نفسى مش عارف البرنامج ده اساسا بيتكلم عن ايه وشكرا ليك اخى الكريم

عبد الرحمن رفاعي
01-17-2013, 12:01

Ahmed1_egypt
01-17-2013, 12:07
لم اسمع عن هذا البرنامج من قبل ولكني سوف ابحث عنه
واحاول الاستفادة من التدرب عليه في المستقبل بأذن الله تعالي

mcmr3
01-17-2013, 15:51
السلام عليكم أخي للأسف ليس لدي علم بهدا البرنامج
وأتمنى لك التوفيق في حل مشكلتك
تحياتي لك وشكرا

malak558
01-17-2013, 16:24
افتكر فى حالة التحليلات اللى بتعتمد على نمازج مفيش مشكله فى انك تعتمد على مؤشر او برنامج
طالما هتراجع على اشاراته وتتاكد من صحتها لانك دارس وفاهم

magic777
01-17-2013, 17:06

هو ليه اسلوب في اظهار النماذج على ما اعتقد ولو عاوز تعرف تفاصيل اكتر عنه اعمل عليه
بحث في جوجل واعرف ايه اهم مميزاته وتجارب الاخريين معاه

MEDOOO1989
01-17-2013, 17:31
انا اول مرة اسمع عن البرنامج دة بس نستنى حد ممكن يفيدنا ويعرفنا اية دة بس
نصيحة اخي اعتمد على نفسك لا على برامج ولا توصيات ولا اي حاجة اعمل خطة
واستراتيجية لنفسك وامشي عليهم .

maham
01-17-2013, 17:34
عندي سؤال عن برنامج اسمه
cpfinder

عمل البرنامج بصراحة ومن شرحك له يبدو انه غير مجاني وطبعا لن ادفع سنت واحد في اي برنامج من على الانترنت فلو كان فيه الخير ماكنش رماه الطير كما يقال . ارجو ان تكون قد حملته واستفدت به اخي الكريم وتخبرنا عن تجربتك مع هذا البرنامج الذي اسمع لاول مره عنه منك

maged mohamed
01-17-2013, 17:36
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى الكريم انا لا افضل استخدام تلك البرامج
لانها زى ما انت قلت مبتبقاش سليمه ميه فى الميه

عصفورة فى الجنة
01-17-2013, 18:07
انا لسه مبتدئة بصراحة ومسمعتش عن البرنامج ده قبل كده
شكرا على الموضوع واتمنى ان تقوم بشرح البرنامج وشكرا

ahmedsalah
01-17-2013, 22:03
السلام عليكم
انا لا استخدم برامج لان تجميع البونص يلهيني عن التعليم
التداول و البرامج فا انا ببيع البونص بس قريبا جدا هستخدم البرنامج

taoufik bajjou
01-17-2013, 23:08
السلام عليكم أخي الكريم أنا مبتدأ ولأول مرة أسمع عن هدا البرنامج أبحث في الأمر أخي وأستفيد منه

safouane
01-19-2013, 01:02
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته اشكركم بدوري على هدا الموضوع القيم فانا قد اعجبتني هاته التحليلات
وبما انني جديد في هدا الميدان اي انني من الهواة فقد اكتشفت اشياء جديدة
مشكور على هذة المعلومات و نسال الله تعالى كل التوفيق يا اخي

may
02-01-2013, 00:57
قرات عن هذا البرنامج ولكن لا اعرف كيفيه استخدامه شكرا على هذا الموضوع

sabirdaba
02-02-2013, 16:50
هذا البرنامج اكيد سيكون له دور كبير في مساعدة المتداولين في اكتشاف الاشكال التي تتكون في الشرط والتي يكون لها دور في تغيير حركة الازواج لكن بحث عنه ولم أجد رابط شغال لتحميل البرنامج

love forex
02-02-2013, 18:31
لا الحقيقه انا معرفش البرنامج ده واول مره اسمع عنه
يارب حد من الاعضاء يفيدك ولكني لا احبذ الاعتماد علي مثل هذه البرامج وافضل التداول اليدوي

tota2000
02-03-2013, 00:04
الصراحه اخى انا لسه مبتدئه و اول مرة اسمع عن هذا البرنامج بس هحاول ان ابحث هذا البرنامج واشوفه لكن انا لااحب المتاجرة بمثل هذه البرامج واتمنى ان حد يفيك

abd
02-03-2013, 03:35
السلام عليكم
شكرا لك اخي الكريم على الموضوع
لكن ليس لدي فكرة عن هذا البرنامج لذلك لن استطيع ان افيدك شيء
اتمنى من الاعضاء ان يفيدوك اكثر مني
سلام

moltoo
02-03-2013, 12:27

Ahmed H
02-16-2013, 16:26
اخي ممكن تنزلنا نسخه من البرنامج لكي ندرسه
وايضا تاخذ ثوابك فى اعاءه لنا

ziko
02-16-2013, 17:31
شكرا اخى الكريم انا لم اجربه سوف اجربه لعله يكون فاتحه خبر علينا جميعا.

ahamed ali
02-18-2013, 00:22
لم افهم عمل البرنامج بصراحة ومن شرحك له يبدو انه غير مجا
ني وطبعا لن ادفع سنت واحد في اي برنامج من على الانترنت فلو كان فيه الخير

ota
02-18-2013, 10:28
السلام عليكم
انا ااول مره اسمع عن البرامج دى انت جيبت الحاجات دى منين؟
التوفيق حليف الجميع

zaky
02-18-2013, 11:11
لو كنت مبتدئ ونزلت حاجه زى دى هتوه لانك مش هتكون عارف الشكل علشان تحكم عليه دا صح ولا غلط
خليك فاستراتيجيتك واعلم ان التداول الالى بكل ادواته محدود للغايه فالاعتماد عليه

dolly holly
02-18-2013, 11:26
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته انا مازلتجديده في الفوركس و لم اسمع بهذا الموضوع من قبل اتمنى افادتنا بالمزيد عنه و تقبل مروري و بالتوفيق للجميع باذن الله تعالى

forex.secret
02-20-2013, 14:57
والله يا اخى الكريم الواحد مش عارف يقول ايه اخى الكريم وبجد ربنا يوفقك اخى الكريم وتسلم الايادى وانتظر منك المزيد ان شاء الله اخى الكريم وبالتوفيق

malkoumx
02-20-2013, 17:04
في الحقيقة أنا لم أجرب أي من هذه البرامج، سواء برامج تحليل الشارتات أو برامج المؤشرات،
لأني لا أحب استعمالها، وثانيا ليس هناك أفضل من المتاجرة الشخصية للتاجر، يعني التاجر نفسه
هو من يقوم بكل شيء، لأن البرامج يمكن أن تخطأ، ولكن لو قمنا نحن بالمتاجرة فحتما هامش
الخطأ كون صغير جدا.

تشلساوي مكناسي
02-21-2013, 21:33
أنا أول أسمع بهذا الإسم وهو برنامج غريب نوعا ما
ولكن من كلامك يظهر أنه برنامج ليس مجانيا
على العموم لا أنصح بهكذا برامج حيث تكون مجهولة وفعاليتها أكيد ستكون محدودة
أنا أفضل الإعتماد على برامج معروفة للتداول

gehad
02-21-2013, 21:40

soufiane992
02-23-2013, 06:11
:ok:السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
يشرفني العودة من جديد لإبداء آرائي في مواضيع الإخوة رغم أني مبتدئ
غيابي كان بسبب الحظر أما بعد هو برنامج يساعد فى تحديد الانماط والاشكال الفنية على الشارت

mostafa ismail
02-23-2013, 07:35
نصيحتى اخى الحبيب ان تعتمد على نفسك فى استخراج
اى نموذج على الشارت حتى تكتسب المهارة والخبرة

mimo
02-26-2013, 18:28
بارك الله فيك ياغالي جزاك الله الف خير على توضيح

sad10
02-26-2013, 18:37
السلام عليك اخي الكريم و شكرا على الموضوع الجميل و بالنسبة لي لم يسبق لي ان قمت بتجريب هذا الذي تتكل عنه في الفوركس

insta client
02-26-2013, 18:40
انا عن نفسى اخى الكريم اول مرة اسمع عن هذا البرنامج وشكرا على الاضافةوالله الموفق والمستعان لى ولكم ان شاء الله

Mr.JoCKeR
02-27-2013, 00:03
للأسف لم استخدمهوا و لكن استفدت من موضوع مشكور على فتح موضوع

مرسي كثير

saad forex
02-28-2013, 01:22
انا لم اصادف فى الفوركس مثل هذا البرنامج
ولا اعرف طريقه استعماله بس لو وجدت فيديو استطيع ان افهم هذا البرنامج سأتدرب عليه على الديمو اولا

Naser
02-28-2013, 02:58
انا والله مستخدمتوش من قفل لكن ممكن يكون حد من الاعضاء عرفو اكيد

minaedward
02-28-2013, 14:43
شكرا على تعريفك لهذا البنامج وكيفيه عمله بالنسبة للمتداول فى مجال الفوركس

amrahmed1996
02-28-2013, 15:03
أنا أفضل المتاجره بنفسي وقرأت الشرط وتحليله بنفسي

loco adil
02-28-2013, 16:47
بسم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين والصلاة والسلام على اشرف المرسلين

شكرا أخي على هذه المعلومات القيمة و الجيدة

انا عضو مبتدئ و اريد ان اعرف الكثير و الكثير عن هذا الموضوع و اتمنى ان استفيد

hossam elwazeer
02-28-2013, 23:52
اخى العزيز انا لا افضل ان اعتمد على برامج فالتحليل الفنى اليدوى افضل بكثير من ذلك لانه باختصار من صنع البرنامج هو انسان مثله مثلنا

لذلك افضل التحليل بنفسى واتمنى التوفيق لكل الاعضاء الكرام باذن الله

4life
03-01-2013, 00:55
بصراحه شديده اخى الكريم اول مرة اسمع عن البرنامج ده ولكن اعتقد بما انه لو بيقدم رسومات جيده ممكن اجربه
ولكن حكايه انه مش 100% دى حاجه بقى بتعتمد على استراتيجيه المتاجر ونظرته للسوق واختلاف الاسس التى يقوم عليها

brahimo
03-02-2013, 00:54
مع تحياتي لك اخي على الموضوع
مع الاسف لم يسبق لي ان سمعت بمثل
هدا البرنامج و لا اعرف عنه اي معلومات

ramyw
03-02-2013, 02:52
لا برنامج يضاهي برنامج انستا فوركس
فهو افضل البرامج ، وسهل التعامل معه

Omaryat1
03-02-2013, 04:09
السلام عليكم و رحمة الله
بصراحة أخي أنا أول مرة في تاريخ مداولتي هنا اسمع بهذا البرنامج و بالعمل الذي يقوم به و سأبحث عنه لاحقا

latraaa
03-02-2013, 21:58
يا ريت يا أخي الكريم لو زودتنا بالبرنامج، عن نفسي لم أسمع به من قبل، بالتوفيق لك وللجميع إن شاء الله

sabirdaba
03-06-2013, 02:31
أنا أفضل المتاجره بنفسي وقرأت الشرط وتحليله بنفسي

أخي الكريم من الجيد ان الواحد يحلل بنفسه ويعتمد على نفسه لكن النمادج الفنية يصعب التعرف عليها بشكل عادي هذا البرنامج سوف يسهل العملية طبعا

malik abboushi
03-08-2013, 15:22
وشكرا لكل من قرا الموضوع -مالك العبوشي-

krim gom3a
03-08-2013, 15:29
شخصياً لا احب المتاجرة بمثل هذه البرامج
ولكني لم اجربه من قبل ومن الممكن ان يكون برنامج مفيد

sabirdaba
03-08-2013, 15:40
الله ينور برنامج جيد اخي لكن مع الاسف حاولت مرارا تحميله لكن لم اوفق لأن الكرار الخاص بالبرنامج غير متوفر بالمواقع لهذا يبقى الاعتماد على العين في اكتشاف النمادج الفنية هو الحل الموجود لحد الساعة موفق أخي الكريم

kgamal
03-08-2013, 15:53
السلام عليكم
طيب هل جربت برنامج اليوتو يف رقم 9.3؟
أتمنى التوفيق للجميع

ahmed shahawy
03-08-2013, 15:57
انا لا احب المتاجره بهذه البرامج
مش عارف حاس انى مخى اقربلى من البرامج دى

haze5m
03-08-2013, 16:02
انا في الحقيقة مااتعملتش الا مع البرنامج ده فقط وهو بيحدد الاشكال الواضحة اوي

mannon
03-09-2013, 07:03
البرنامج دة على فكرة مشهور جدا
لكن والله يباشا انا بفضل انى اتابع بنفسى واشوف فعلا النمذج لو كان قوى هيظهر قدامى بدون برامج

matrcx
03-09-2013, 07:15
السلام عليكم

اخى انا معرفش البرنامج ده بصراحه اول مره اسمع عنه اتمنى ان اللى يعرفوه يفيدوك

tona
03-09-2013, 10:23
فى الغالب انا لا افضل ان يكون هناك تداول عن طريق الطرق اليكتورنية وان يكون التداول مبنى على التعلم المستمر وان يكون بناء على الحسابات التى تعملها انت على الفوركس وتحليلاتك

forex24day
03-09-2013, 12:00
الف شكر ياباشا على المعلومة بس ياريت ترفعلنا البرنامج وكيفية تشغيله
او شرح مختصر لادواته وما هى ادواته ..هل يساعدنا على التوقع ام لا

buxgaineregy
03-09-2013, 12:17
والله انا مسمتعتش عنه قبل كده لكن من الواضح انه برنامج يقوم برسم اشكال
لتحليل السوق في وقت ما اي انه يستخدم مؤشرات معينة واستراتيجية معينه
وانا عن نفسي افضل فهم السوق بنفسي وتطبيق استراتيجيات وان لم تكن لي
وهي من افكار الاخرين احب ان اجربها بنفسي وشكرا على الموضوع المميز

yacrao
03-09-2013, 12:41
طبعا اخي الكريم يجب ان يكون المتاجر دائما يراقب هذه البرامج
لان العقل البشري ضروري لاتخاذ اي قرار لانها في حال اي طاريء
لا يمكن للبرنامج التدخل

Dr.Waseem
03-09-2013, 12:56
تحية طيبة
أفضل التحليل الشخصي بناء على نظرتي للشارت على أي برنامج آخر ...ربما لو وجد في المستقبل برامج أكثر تطوراً ودقة من الموجودة الآن فسأغير رأيي وأبدا الاعتماد عليها.

شذى464
03-09-2013, 12:58
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

او لو سالت حد يكون جربه هبلغك الاجابه باذن الله

تقبل مرورى

hebkar
03-09-2013, 13:27
انا اول مره اسمع به ولكنى اعتقد الاعتماد على استراتيجيتك الخاصه افضل
لنفهم ما يجرى ولا نكون مقلدين لا نفقه شىء
تقبل مرورى وسعيد بسؤال حضرتك

yassoo011
03-09-2013, 13:53
انا افضل ان اتعلم التحليل الفني بكل جوانبه
ومن نفسي استخرج الاشكال على الشارت

buxgaineregy
03-12-2013, 11:31
انا دورت عليه ولقيته وراي لم يتغير الاعتماد على النفس
في المضاربة هو افضل شئ للتعلم اكثر واكثر شكرا اخي

forex2man
03-12-2013, 11:48

madn
03-12-2013, 11:58
بلاش تستخدم الحاجات دى لو عاوز تحلل على الشموع
ادرس انت الشموع ونمازجها
وحللها بنفسك وبلاش برامج

بيكو
03-12-2013, 12:11
انا اول مرة اسمع واعرف شيئا عن مثل هذه البرامج واعتقد انها غير مفيدة كيف لي ان اعلم كيف يسير البرنامج
مش فاهمه حاجه انا اول مره اسمع عن البرنامج ده

vampire-lord
03-12-2013, 12:42
للاسف اخي العزيز انا لم اجرب هذا البرنامج لا افضل ان اجرب برامج لا اعرف عنها شيئ
اذا عرف عنه شيئ سوف اقوم باخبارك

habibdoom
03-12-2013, 13:02
السلام عليكم
انا شخصياً لا احب المتاجرة بمثل هذه البرامج ولكني لم اجربه من قبل ومن الممكن ان يكون برنامج مفيد هبحث عنه واجربه
بالتوفيق

mahmoud.mido
03-12-2013, 18:29
لم افهم عمل البرنامج بصراحة ومن شرحك له يبدو انه غير مجاني وطبعا لن
ادفع سنت واحد في اي برنامج من على الانترنت فلو كان فيه الخير ماكنش
رماه الطير كما يقال . ارجو ان تكون قد حملته واستفدت به اخي الكريم
وتخبرنا عن تجربتك مع هذا البرنامج الذي اسمع لاول مره عنه منك ...

medo1
03-12-2013, 18:52
سابحث عن البرنامج واسطبه
وان شاء الله هاقولك علي كيفية الاستفادة منه اذا كان فيه استفادة ام لا

skhalek
03-12-2013, 19:00
السلام عليكم
اهلا اخوانى
فيه اله حاسبه جميله اوى اسنها اله جان دى بتقولك الدعوم والمقاومات اليويمبه فين
ربنا يوفقنا ويوفقكم يارب

ahamed ali
03-13-2013, 17:55
بصراحه برنامج لم اعرف عنه اي معلومات بس سوف
ابحث عنه واجربه لاني بحب اجرب اي حاجه تخص
هذا المجال ياريت لو حد يعرف معلومات كثيره عنه يضعها

ahamed ali
03-13-2013, 18:08
انا لم اقم بالعمل على هذا البرنامج من قبل وارجو من من قام بالتعامل
معه ان يقوم برفعه لنا على المنتدى مع شرح مبسط حتى نستطيع العمل عليه

Mahmoud02
03-14-2013, 21:06
مش لازم تستخدم الحاجات دى لو عاوز تحلل على الشموع
ادرس انت الشموع ونمازجها :happy::happy::happy:

john_2_878
03-14-2013, 23:20
في حقي"ة الامر انا لم اسمع به مطلقا و لا احب مثل هذه البرامج فهي تربحنا ثم تخسرنا خسائر فادحة

L!NDa
03-15-2013, 00:00
اهلا اتا ماستخدمته وما راح استخدم هي البرامج لانو كذا راح تعقد من عملك
خليك فقط على البرنامج وحلل عليه

progeneral
03-15-2013, 00:02
الحقيقة اخى الكريم انى لا احب المتاجرة هكذا

ولكن فى المستقبل إنشاء الله هتاجر بيه

ahmed mahmoud abdelhady
03-15-2013, 00:06
السلام عليكم عن نفسى انا لم اجربه من قبل لاني ماليش في النماذج الا المشهوريين منها زي الرأس والكتفين والوتد
لكن اعتقد انك لو فاهم النماذج كويس تقدر تطلعهم بنفسك من الشارت افضل من استخدام اي برنامج اخر ولكن شكرا جزيلا على الاضافه

challenger
03-15-2013, 00:44
بصراحة اول مرة اسمع عن هذا البرنامج؛
لكن ساجربه بإذن الله و اعلمك بالنتائج

dzkabyle
03-15-2013, 00:54
السلام عليكم
بصراحه انا لم اجربه اخي لاني ماليش في النماذج الا المشهوريين منها زي الرأس والكتفين والوتد
لكن اعتقد انك لو فاهم النماذج كويس تقدر تطلعهم بنفسك من الشارت افضل من استخدام اي برنامج

mannon
03-16-2013, 18:21
واله يجماعة ونصيحة من القلب مهما كانت البرامج الى بترسم النماذج مفيش افل م انك ترسم الترند او تلاحظ النموذج بنفسك دة هيخيك مطمن اكتر

ahamed ali
03-17-2013, 15:59
لم اقم بالعمل على هذا البرنامج من قبل وارجو من
من قام بالتعامل معه ان يقوم برفعه لنا على المنتدى مع شرح مبسط

capo ahlwy
03-23-2013, 15:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم الف شكرا لمشاركتك بس انا الصراحه اول مره اشوف الاسم دا
ممكن يكون موجود فعلا بس انا معرفوش ممكن حد من الناس الاعضاء عنده خبره بالموضوع يفيدنا ان شاء الله

Osha
03-24-2013, 18:49
شكرا على وضع هذا البرنامج ولكن اريد ان اعرف هل هذا البرنامج جيد ومفيد اريد معلومات اكثر

ALI MUHARAM
03-26-2013, 16:02
اسلام عليكم ..بصراحه انا لم اجربه عن نفسى ولكن لابد طبعا من تجربته ولكن انا كنت جربت برنامج
اسمه اوتو شارت وده بيرسملك على الشارت اوتوماتيك اى اشكال ممكن ماتكونش رايتها .

بصرة
04-05-2013, 23:22
بص يا اخى الكريم انا مبحبش البرامج دى لانها مذبذبه ومختلفه فى تحاليلها
خليك ماشى على استراتيجيتك و حدد هدف صفقتك وابعد عن الطمع
واهم حاجه ادارة راس المال اتعلمه صح
وحلل تحليلك الاخبارى والفنى ومش هتحتاج ساعتها لاى برناممج ان شاء الله

abdelkarim1996
04-05-2013, 23:54
السلام عليكم
تقبل مروري لكن أسف لا أعرف
هذا البرنامج ولا أستعمله أرجوا
أن تجد الإفادة من باقي الأعضاء

THE TRIND
04-06-2013, 00:18
لم اسمع به و لكن ياريت من الاخوة اللذين

يعرفون عنه اي يعطونا طريفة عمله و ارفاقه ان وجد

b2000
04-06-2013, 00:54
لا افضل استخدام البرامج او حتى المؤشرات فى التحليل الخاص بى على الشارت لانهم لا يكونوا على تحرى كامل من الدقه وممكن فى اى يوقت
تبقى الاشاره خاطئه بالنسبه للمؤشرات والغير موضوحه بالنسبه للبرامج :(

kingmos4
04-06-2013, 17:04
اخى الكريم
نصيحتى ان تعتمد على نفسك فى التحليل
واستخراج النمتذج بنفسك تى تكتسب المهارة والخبرة

mido_momo
04-10-2013, 17:46
بصراحة لم اسمع عن هذا البرنامج من قبل ولاول مرة
اسمع عنة وان شاء الله سابحث عنة للمعرفة بة

hellelali
04-10-2013, 17:54
البرامج ليسة دقيقة اكثر من التحليل العقلي ولاكن من قبل الفاهمين:rules:

emy anwer
04-10-2013, 23:45
انا بصراحة اول مرة اسمع عن البرنامج دة يااخى ولسه عرفاه دلوقتى من موضوعك والف شكر على افادتك وان شاء الله باقى الاعضاء يفيدونا
ويقوللنا معلومات اكتر عن البرنامج دة وعن فايدتة

hamditns
04-10-2013, 23:47
اظن انك لو فهمت النماذج جيدا ستستطيع تطلعهم بنفسك من الشارت افضل من استخدام اي برنامج

rafikwood
04-12-2013, 03:39
حقيقة لم أستعمله بعد و لم أسمع به كذلك بالتوفيق لك

Amr Tantawy
04-12-2013, 04:38
هو برنامج يستخدم في الفوركس
هو برنامج يمكنك استخدامه للتعرف علي النماذج والاشكال الموجوده علي الشارت

mo3taz
04-12-2013, 05:29
صراحه انا لم اجربه اخي لاني ماليش في النماذج الا المشهوريين

---------- Post added at 02:29 AM ---------- Previous post was at 02:23 AM ----------

moufid050
04-12-2013, 05:32
اللسام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ان لم يسبق لي ان عملت بهدا البرنامج من قبل قد يكون جيداا وان الا اعرف .من جرابه فل يعطين المعلومات الكافية .شكرااا

BOULBOUL211
04-12-2013, 14:05
نعم اخي انه برنامج افتراضي يفترض الاشكال يعمل على الاحتمالات ولكن انصحك الاعتماد على حساباتك احسن لك

jassem01
04-12-2013, 14:06
اخي انا شخصياً لا احب المتاجرة بمثل هذه البرامج ولكني لم اجربه من قبل ومن الممكن ان يكون برنامج مفيد

mr_pilot
04-12-2013, 14:08
فى الحقيقه انا لم استخدم هذا البرنامج حتى الان فى الفوركس حيث انى مبتدأ جديد

abidox
04-12-2013, 14:08

salma saad
04-13-2013, 16:47
انا بصراحة اول مرة اسمع عن هذا البرنامج منك الان ولكن سابحث عنه ان شاء الله
وادرسه واشوف كيفية استخدامه ومشكور على هذه المعلومة

ashrafsh
04-13-2013, 16:57
بصراحة اخي الكريم انا لم اقم نتجربة هذا البرنامج
ولكني ان شاء اللة ساقوم بتجربتة في اقرب وقت

حبيب عمرى
04-13-2013, 18:58
اعزرنى صاحب الموضوع اول مرة اسمع عن هذا البرنامج ولم تمر معلومة عامة فى هذا الموضوع اتمنى تلاقى اجاباتك بالتوفيق

Maker
04-13-2013, 20:30
لكن انا لااحب المتاجرة بمثل هذه البرامج

medo144
04-13-2013, 20:40
انا لا افصل التعامل بهذه البرامج
وافصل ان استخرج النماذج بنفسى

yazed
04-13-2013, 20:42
انا لاحب اتباع اى براكج واحب الاعتماد على تحليلى فى مثل هذه الامور ولكن لا مانع من القاء نظره عليه

amiot
04-13-2013, 21:10
لم أفهم قصدك جيدا ؟
لكن إن كنت تتكلم عن لك البرامج الإضافية خارج عن برنامج التداول فأخي أنصحك أن تتجنيها
فغالبا ماتكون لتغليط الناس و فقدانهم رأوس أموالهم على الباطل

raja1
04-13-2013, 21:27
بسم الله الرحمان الرحيم أهلا و سهلا انا لم اجربه عن نفسى ولكن لابد طبعا من تجربته ولكن انا كنت جربت برنامج اسمه اوتو شارت

---------- Post added at 06:27 PM ---------- Previous post was at 06:18 PM ----------

بسم الله الرحمان الرحيم شكرا على الموضوع لم احب العمل على مثل هذه البرامج ولكنى احب ان اكون ملم بكي شئ

ميوية حسن
04-14-2013, 21:27
اعتقد انك لو فاهم النماذج كويس تقدر تطلعهم
بنفسك من الشارت افضل من استخدام اي برنامج
لكن المسألة لا تتوقف على اشكال الشارت فقط
المهم ايضا التحليل الفنى والاساسى

samata
04-14-2013, 21:28

spiderforex
04-14-2013, 21:35
انا سبق لي ان تعرفت على البرنامج من خلال موضوعك سابقا اخي لكن لم اجد البرنامج في المواقع حتى اقوم بتحميله حتى اجربه اثناء العمل في الشارت

رفيق محمد
04-14-2013, 23:28
اول مرة اسمع عن هذا البرنامج برنامج غريب
لكن الافضل ان تتدوال بالاساليب التقليدية

pipmaker
04-14-2013, 23:55
مشك عارف ايه هو البرنامج ده يا اخى الكريم انا عن نفسى اول مره اسمه عنه يا اخى الكريم وتقبل مرورى باذن الله

caron
04-15-2013, 12:00
ليس لدى فكرة عن هذا الامر واعتقد ان العمل فى الفوركس يحتاج الى التدريب الشخصى والاستفادة من الخبرة التى تكتسبها

mahmoud03
04-15-2013, 16:19
بصراحه انا لم اجربه يا عزيزي لاني ماليش في النماذج الا المشهوريين منها زي الرأس والكتفين والوتد
لكن اعتقد يا غالي انك لو فاهم النماذج كويس تقدر تطلعهم بنفسك من الشارت افضل من استخدام اي برنامج :( :) :rules:

mahmoud03
04-17-2013, 17:53
معلش يا غالي أنا لسه مبتدئ في هذا المجال
و لديا معلومات قليله و تقبل مروري

trible h
04-18-2013, 06:00
معنديش اى معلومات عن الموضوع دا اخى الكريم ممكن حد تانى يفيدك فيه ان شاء الله
وتعرف الى انت عايزه عن البرنامج