PDA

View Full Version : وداعا للخسارة مع منتدى فوركس مصر

Pages : [1] 2

algeria
11-05-2014, 11:36
بسم الله الرحمن الرحيم

السﻻم عليكم ورحمة الله وبركاته

هل أنت خاسر في سوق الفوركس ؟

هل كرهت و أنت طول الوقت بجانب شاشة الكمبيوتر و تبحث عن صفقات ؟

هل تبحث عن الربح السريع ؟

انا أخوتي الكرام يمكنني أن أحل جميع هده المشاكل لكم بأستخدام نظام الفوركس

كوبي المقدم من طرف شركة أنستا فوركس

البعض سوف يقول من أنت و ممكن تكون مجرد مبتدأ تريد تجرب حظط بأموالنا

و أنا سأقول أخي الكريم انا ﻻ أتداول في سوق الفوركس بناءا على تحليﻻتي و لكني

اتداول بناءا على توصيات مدفوعة من 2 شركات و الشركات تحقق أرباح كويسة و الحمد لله

البعض سيقول كم يلزم أن أدفع ؟

أخي الكريم ليس عليك أن تدفع أي فلس و لكني سأخد 10% من اﻷرباح عن كل صفقة أقوم بها

في حالة كانت الصفقة خاسرة انا ﻻ أخد أي عمولة

في اﻷخير الله هو الموفق و نسأله الخير و البركة

https://www.instaforex.com/forex_monitoring.php?trader=7407971

sameas
11-05-2014, 20:45
المواضيع كلها مهمه جدا واعتقد ان الخساره دى هى فيها كتير من اتلعليم ليك اوى وانك تقدر تستفيد منها كتير اوى وكمان الخساره متوقع للجميع وانشاء اله تقدر تحد من موضوع الخساره دا وانشاء الله دا هيجى بالتجربه ولكل كل الشكر والتقدير ونتمنى المزيد ولك كل التحيه

payza
11-05-2014, 21:19
بصرحة التوصيات معظم الاحيان يشك في امرها اخي الكريم لان لازم تكون من حد خبير شوية في الفوركس عشان تكون علي االقل مضمونة بنسبة جيدة وبالتوفيق ........

doola2020
11-10-2014, 13:32
أنا الصراحة يا أخي لا أثق في أي أحد أيا كان ولكن المشكلة إنني أريد أن أتعلم من أخطائي ولا أريد أن أقوم بتتبع أي تاجر وحتي لو هكسب من وراه

ابراهيم حمادة
11-10-2014, 13:39
انا من وجهة نظري في مجال الفوركس انة هو مكسب وخسارة اي غير دايم المهم ولاساسي
اننا نتعلم من الخطاء عشان نعرف نكسب منقعش في خسارة كبيرة

waelforex
11-10-2014, 13:50
انا اشكرك علي هاته المباردة اخي العزيز لكني شخصيا افضل الاعتماد علي نفسي في المضاربة
و دلك لان هدفي ان اصبح مضارب فوركس محترف ان شاء الله
تقبل مروري

letasena
11-10-2014, 13:53
بس انا افضل المتاجرة عن ةطريقى ان شخصيا وافضل تسرح لينا قصة وصولك لذلك لنتعلم منك وناخذ الخبرة ونحقق الربح فالفوركس مجال كبير جدا ومعلوماتة كثيرة جد والتحاليل الفنية هام جدا ومن خلالها يتم الدخول فى السوق

مصطفى حمدان
11-10-2014, 14:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخى الفاضل على هذا الموضوع وبالفعل هناك الكثير من الاخوة الذين يبحثون عن من يديرون راس مالهم واعتقد ان الفوركس كوبى افضل طريقة لذلك والله الموفق للجميع

ahmed22as
11-10-2014, 15:45
صديقى اتشرف بالرد على هذا الموضوع اما بعد
ان انستا فوركس من الافضل الشركات التى تفيدك فى فن المداوله لانها تعطيك صلاحيات ومميزات تامنك وتربحك الكثير

محمد عبد اللطيف
11-10-2014, 16:13
عليكم السلام
للاسف الى الان بالفعل اخسر خسارات تلو الاخرى ولم افكر ف ىالفوركس كوبى الى الان واتمنى ان اتعلم جيدا وان اصل الى التداول
بنسبه مخاطره معقوله واعتقد ان المشكله فى الانضباط والالتزام واى امور اخرى بالفعل بالامكان معالجتها

hamo111d
11-10-2014, 16:16
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته وانا اود ان اشكرك علي ثقتك الكبيره لكي تسالنا بخصوص عرضك القوي انا لا اقبله لان طعم مكسبي احسن من ان اجعل شخص يكسبلي وانا عندي خبره كبيره والحمد لله

3abia
11-10-2014, 16:17
الخسارة شيئ عادي لانه بالخسارة تستفيد وكل محترف في المجال سوف يأيد قولي,من الاخطاء يستفيد الانسان وشكرا على الموضوع

صلاح123
11-10-2014, 16:29
السلام عليكم ورحمة الله
اخى الكريم شكرا على هدا الموضوع وبارك الله فيك على هدا الموضوع وداعن للخسارة اخى الكريم
بس الا ما يكون فى خوف اخى ةتحياتى لك
والسلام عليكم ورحمة الله تعالى

menadf
11-10-2014, 16:36
السلام عليكم اذا اردت ان تودع الخسارة فى فوركس لابد ان تتعلم اساس المتاجرة وتصبح تاجر محترف ولكن لابد من توقع الخسارة والمكسب اى تجارة لابد من المكسب والخسارة

abdofchcle
11-10-2014, 16:42
السلام عليكم و رحمة الله تعالى اخي الكريم شكراا على هدا الموضوع القيم و الممتاز واصل اخي في هدا المنهجح و شكرراا مرة اخرى بااي

doola2020
11-11-2014, 14:18
ولكن أخي الكريم هل أنت تثق في شخص آخر غيرك ولا تثق في نفسك فإن كنت كذلك يجب أن تترك سوق الفوركس وإما أن تجتهد وتستطيع أن تخوض التداول وحدك

abdelhak redouane
11-11-2014, 21:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الطرح المقد ان كانت تحليلاتك وتحليات شركة الوساطة جيدة وتحقق ارباح لا باس بها كما تقول لما لا تستغلها لنفسك دون ان تحتاج الى المتاجرة باموال الاخرين واخذ عمولة على ذلك
بالتوفيق للجميع

karam22
11-11-2014, 21:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مشكور اخي علي المعلومات القيمة
اتمني التوفيق لك دوما ان شاء الله في المستقبل والمزيد من المعلومات اخي الكريم

lyes1977
11-11-2014, 23:10
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
والله يا اخي الفكرة جميلة وانا دخلت الى الرابط المقدم من حظرتك وفهمت الموضوع جيدا وانا فكرت ان ادخل معك في المشروع عندما يتوفر الصيد الكافي ان شاء الله وانا احاول جاهدا لتحقيق ذلك اخي الكريم، تقبل تحياتي ومروري وبالتوفيق

ahmed mahmoud abdelhady
11-12-2014, 04:50
بسم الله الرحمن الرحيييييييييم
تقبل مرووري

esshazly
11-12-2014, 22:49
السلام عليكم .. العناوين اللي زي دي بتغيظني جدا .. يا عم روح فيد نفسك انت وحصن نفسك من الخسارة انت الاول وبعدين ابقي فيد الناس .. روح يا عم الله يسامحك .

alikimo
11-13-2014, 00:42
شكرا اخى الركيم على هذا اللينك المهم والمميز جدا الى هيقدر يساعد كل واحد فينا على تقليل خسارته ولكن ليس بصوره نهائيه ما يظن البعض ف هى هتقدر تخفف الخساره على ابسط الحدود ف بالتوفيق انشاء الله للجميع

خيرالدين مهدي
11-13-2014, 01:23
هي فكرة جميلة ويمكن ان تساعد الميتدئين لكن
الى متى ؟
انا ضد هذه الفكرة
انا من انصار التعلم والمتاجرة الشخصية ولا احب احد ان يتحكم في حسابي او قراراتي
واتمنا ان الجميع يتعلم بدل الجري وراء التوصيات المدفوعة التي يعطيها بشر منثلنا تصيب وتخطى

بسم الله الرحمن الرحيم

اتداول بناءا على توصيات مدفوعة من 2 شركات و الشركات تحقق أرباح كويسة و الحمد لله

أخي الكريم ليس عليك أن تدفع أي فلس و لكني سأخد 10% من اﻷرباح عن كل صفقة أقوم بها

dranass92
11-13-2014, 01:25
انا اشكرك علي هاته المباردة اخي العزيز لكني شخصيا افضل الاعتماد علي نفسي في المضاربة
تقبل مروري

محمود مرعى
11-13-2014, 01:36
بسم الله الرحمن الرحيم

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته وطبعا من منا فى سوق الفوركس لم يحقق الخسارة ولو فى صفقة على الاقل ةطبعا الخسارة فى سوق الفوركس من الاشياء الاساسية فى سوق الفوركس وكلمة وداعا للخسارة دى مع كامل احترامى الشديد ليك مش هتحصل ولو مع مين من التجار مهما كانت خبرته او كفائته او حتى جنسيته فبلاش تحاول انك تحقق ربح فى كل الصفقات

mooor
11-13-2014, 01:44
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي العزيز
اشكرك علي هذا المجهود الاكثر من رائع
و بالتوفيق و من نجاح الي اخر في الفوركس

Emad Aiad
11-15-2014, 16:20
ما هذا هل لو الصفقه تكسب تاخذ نسبه ولو خاسرة انا اتحمل المسئولية من يقول هذا ان ذلك غير مقبول تماما انت الان تتكلم باسلوب غير مقبول ابدا

OLSOPIDRO
11-15-2014, 19:06
سلام الله عليكم اخوتي اخواتي انا من وجهة نظري في مجال الفوركس انة هو مكسب وخسارة اي غير دايم المهم ولاساسي
اننا نتعلم من الخطاء عشان نعرف نكسب منقعش في خسارة كبيرة تمنياتي لكم بالربح الوفير

محمود مرعى
11-15-2014, 19:39
بسم الله الرحمن الرحيم

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته يا اخى الفاضل وانا والله كنت ماشى كويس جدا ومحقق ربح بفضل الله تعالى وللاسف تمكن منى الطمع وقدر انه يتغلب عليا فى صفقة واحدة
فقط وخسرنى كل اللى معايا وتقريبا كاد ان يوصلنى للمارجن كول وخسرت جزء كبير جدا من راس مالى يكاد يصل الى 90% من الرصيد لانى طمعت بس انا راجع ان شاء الله

gemi619
11-23-2014, 12:50
أنا الصراحة يا أخي لا أثق في أي أحد أيا كان ولكن المشكلة إنني أريد أن أتعلم من أخطائي ولا أريد أن أقوم بتتبع أي تاجر وحتي لو هكسب من وراه

omar223
11-23-2014, 13:22
المواضيع كلها مهمه جدا واعتقد ان الخساره دى هى فيها كتير من اتلعليم ليك اوى وانك تقدر تستفيد منها كتير اوى وكمان الخساره متوقع للجميع وانشاء اله تقدر تحد من موضوع الخساره دا وانشاء الله دا هيجى بالتجربه ولكل كل الشكر والتقدير ونتمنى المزيد ولك كل التحيه

ibrahim forex
11-23-2014, 15:22
السلام عليكم ورحمة والله وبركاته
الخسارة شئ صعب على الجميع وممكن ان تدمر نفسيتك ولكن من الافضل ان تأخذها كعبرة ليك
ان تتعلم مناخطائك ولا تكرره مرة اخرى وان تدير رأس المال جيدا وهذا يساعدك على الربح

Doodysamsom
11-23-2014, 16:01
السلام عليكم ورحمة الله...
بصراحة انا افضل التجربة بنفسى وذلك بعد التعليم والتدريب واكتساب الخبرة...
بالتوفيق لحضرتك...

al.hany
11-24-2014, 02:01
طبعا دى حاجه جميله جدا ممكن ان احنا نستفيد منها كتير اوى اخى الكريم فى التقليل الكبير اوى من مقدار خسارتنا وان دا امر ممكن ان احنا نجربه بكل تاكيد شكرا لك على هذا الموضوع المهم جدا وبالتوفيق انشاء الله وتقبل كل الشكر والتحيهه

BOULBOUL2
11-24-2014, 11:57
اننا نتعلم من الخطاء عشان نعرف نكسب منقعش في خسارة كبيرة تمنياتي لكم بالربح الوفير

bibou
11-28-2014, 11:36

amermazzen
11-28-2014, 12:29
السلام عليكمورحمة الله أخي الكريم من وجهة نظري في مجال الفوركس انة هو مكسب وخسارة والخسارة مفروضة في الفوركس الكثير من التجار يخسرون في المتاجرة هذا راجع اساس الى عدم التعلم الجيد ولا توجد استراتيجات واضحة لابد من كسب الخبة اولا خاصة في الحساب التجريبي.

soso11as
11-28-2014, 12:47
السلام عليكم بتخسر فى فوركس اعرف سبب الخسارة وابداء التعديل فيها ابدا بالقراءة وعمل حساب تجريبى لك لمتاجرة عليه وعمل استراتيجية تتاجر بها والتحليل الفنى سوف يفيدك كثير فى المتاجرة اما اذا كنت تريد فوركس كوبى دى شى جميل بس لو فى فورصة تتاجر بنفسك ليه لا

حسنى صادق
11-28-2014, 12:59
اعتقد انة نتدى رائع من حيث نة يمكننا ان نتعلم الاسلبو ان نسحب الاراباح و كذ لك نتداول باستخدام البونص المتجدد الذى يعتمد على التجديد

medo2013
11-28-2014, 13:12
الخسارة فى شركة انيستا فوركس بتكون جيدة وهامة وتعتبر من الاشياء التى ممكن تخسرك كل حسابك لكن مش شرط انك مع انيستا انك تكسب على طول مكسبك او تخسر دة بيكون حسب الاتجاهك الى السوق وكمان حسب قدرتك على تحليل السوق

mida2014
11-28-2014, 13:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا لك اخي واتمنى ان تفيد الاعضاك عبر توصياتك وتكون دائما رابحة
تقبل مروري اخي الكريم

pacMAN
11-28-2014, 13:16
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
أفكر و ارجعلك صديقي الغالي لا أستطيع أن أجيبك الآن
جمعة مباركة و إن شاء الله بالأرباح الوفيرة صديقي العزيز

magedaly
11-28-2014, 13:20
لا يجب عليك ان تتأثر بالخساره فى سوق الفوركس حيث يجب ان تكون وصلت الى درجه كبيره من الاحترافيه التى تولد لديك نوع من الثقه حتى لو تعرضت للخساره وهذا ضرورى جدا عند التداول

the one
11-28-2014, 13:26
بسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام على اشرف المرسلين
اتمنى ان تكون الطريقة مفيدة سوف اجرب و ابلغك بالنتيجة و شكرا لك

mela
11-28-2014, 14:22

remas
11-28-2014, 14:26
شوف هو عنونا الموضوع جذاب لكنه فى واقع الامر غير عملى بالمره
يعنى مفيش حاجه اسمها وداعا للخساره دى موجوده وهتفضل موجوده ربح وخساره

sabritech
11-28-2014, 14:30
اخى العزيز
دعنى اقول لك سر الفوركس وهو ادارة راس المال وعدم الطمع والرضا بمكسب قليل شبة مضمون ولا اقول مضمون

:ok:

zoza
11-28-2014, 15:12
اه طبعا انا من اكتتر الناس الى خسرت فى مجال الفوركس لما توققعت منه من ااساليب خاطه فى التداول ولكن بفضل الله تعالى تعلمت الكثير منها فى شكل كبير واليوم ناا حاول ان اظل اوجهه نفسى الى المكسب كى احقق الربح الاكبر شكرا لك

abdo zezo
11-28-2014, 16:09
انا بصراحه اخي لا اعتمد علي نظام الفوركس كوبي بل اعتمد علي التداول اليدوي والشخصي لانه اضمن حل سواء للربح او الخساره . وتقبل مروري

Ahmed2020eg
11-28-2014, 16:36

ahmed mahmoud abdelhady
11-28-2014, 16:40
عليكم السلام
للاسف الى الان بالفعل اخسر خسارات تلو الاخرى ولم افكر ف ىالفوركس كوبى الى الان واتمنى ان اتعلم جيدا وان اصل الى التداول
بنسبه مخاطره معقوله واعتقد ان المشكله فى الانضباط والالتزام واى امور اخرى بالفعل بالامكان معالجتها
تقبل مروري ^_^

حسنى صادق
11-28-2014, 17:03
اخى دعنا من اقوال الشعارات التى لا حل نمنها و لا فائدة ولكن دعناو اقعيين دون ان نعرف المشاكل من ان نمشىءو راء مثل هذة الاقوال تقبل مرورى

retared10
11-28-2014, 18:35
بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة ، اخي الكريم
انا لحد دلوقتي خسران 150 دولار و الحمد لله
شكرا للمشاركة الرائعة و تقبل مروري

mkamal
11-28-2014, 18:47
اعتقد ان هذا الامر للناس اللي معاها فلوس و مش معاهم خبرة ’ لفترة معينة لحد ما هما يتعلموا ازاي يديروا حساباتهم بنفسهم
لأنك انت احسن واحد يدير حسابه , كي لا تلقي باللوم على الاخرين

amrs
11-28-2014, 18:52
لا اخى الكريم ف انا اخسر دائما فلك ان ترعف ان الخساره هى امر مهم جدا وان الفوركس هو له علاقه ووظيطه اوى بالخساره وان كمان لازم تبقا عارف ان الخساره نعرف نتخلص منها هى ممكن ان احنا نقلل منها بس مش هننتهى منها شكرا لك اخى الكريم

medomedomedo
11-28-2014, 19:48
اعتقد الافضل علي اي متداول ليس لديه خبره ان يشترك في خدمه فوركس كوبي هي خدمه مضمونه اكثر وفيها متداولين محترفين ممكن الواحد يشترك معهم وياتو لهم بي ارباح كبيره مع نسبه 10%فقط من الحساب

hunter_world
11-29-2014, 00:48
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم مشكور علي موضعك وتوضيحك المساعده اللجميله دي ولكن انا عن نفسي مش محتاج حد يقدملي توصيات

abderrahmane92
12-02-2014, 02:01
اكيد انه في فرق بين الاسبريد بين الازواج
وهو يتغير مع الاخبار وما الى ذلك

amir15b
12-02-2014, 04:19
اخى الكريم مع احترامى الكامل لفكرتك ولكنى لا افضل استخداام التوصيات ابدا لان معظم التوصياات دائما خاسرة ولا تحقق ارباح جيدة لذلك افضل استخدام الاستراتيجيات المهمه مثل التحليل الفنى و الكلاسيكى للصفقه واستخدام الاستووب لووس و التيك بروفيت

nassar.ali
12-02-2014, 11:50
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته احترمك بجد فكرتك انا لا احب استعمال التوصيات نهائيا لن الكثير من التوصيات على طول تسبب الخسارة ومبتحققش ارباح وانا اقوم باستعمال الاسترتيجيات مثل التحليل الاخبارى والفنى واقوم بالعمل بالستوب لوز والتايك بروفت والاوردر باند الاوامر المعلقه والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

eslam88as
12-02-2014, 11:52
يا اخى ان تعرضك للخسائر هو راجع لك حيث من المفترض ان تقوم بالتداول على الحساب الحقيقي عندما تصل الى درجه كبيره من الاحترافيه والتعلم وكذلك من المفترض ان كل متداول مبتدىء ان يقوم بالتداول اولا على الحساب الديمو ويمكن من خلالها ان يقوم بتجريب الاستراتيجيات التى سيعتمد عليها فى تداوله فى المستقبل وما اذا كان يحقق الربح ام يتعرض للخسائر وعلى ذلك من المفترض ان لاتقوم بالتداول على الحساب الحقيقي قبل الديمو حتى لاتخسر الكثير

shimoo_102
12-02-2014, 12:07
السلام عليكم
بالفعل الخساره فى الفوركس قويه للغايه وموجوده لا محاله ولكنى اعتقد ان الفوركس كوبى عباره عن اراح ان وجدت فقط
ولكننا نريد التعلم باذن الله واتمنى الوصول باذن الله

ynwa1892
12-04-2014, 13:21
السلام اخي شكرا على المساعدة لكن اخي انا لاامن بالفوركس كوبي واحبذ ان اعتمد على نفسي في مثل هذه الاشياء والحمد لله انا ارح الكثير
وفقك الله

maha mas
12-04-2014, 16:07
الســــــــلام عليــــكم ورحمــــه الله وبركـــــــــاته ..... ماشاء الله يا اخى موضوع رائع جدا
عن العمل فى وداعا للخساره يا اخى فى الفوركس

mooor
12-04-2014, 16:27
اشكرك علي هذا الموضوع الاكثر من رائع

8150017
12-04-2014, 16:29
السلام عليكم اخى الفاضل انا افضل ان اى حد تعلم الفوركس يتاجر براس ماله بنفسه ولا يوكل اى شخص فى التجاره عنه واذا مقدرش يتاجر بنفسه يبقى يتركها واكيد ربنا كاتب له الرزق من باب اخر

ايمان الباز
12-05-2014, 16:22
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بكل الاعضاء كيف اخباركم
شكرا اخي علي الموضوع المتميز جزاك الله خيرا
بالتوفيق للجميع في المنتدي ان شاء الله

xdorex
12-06-2014, 18:57
مرحبا فكره حلوه ولكن لا استطيع ان اعتمد على اي كان في تجارتي افضل العمل بنفسي حتى اكون راضي على اي نتيجه
احصل عليها لدالك احب دائما ان اتاجر واتعلم

payza
12-06-2014, 19:46
لا احب الفوركس كوبي ي اخي لان الافضل الواحد يتاجر بنفسه من غير تدخل من احد والافضل انه هيربح وعيخسر لوحده ويتعلم لو حده كمان وبالله التوفيق .......شكرا للك

safouane yahyaoui
12-06-2014, 20:12
عذرا اخي لا اتفق معك لانه يجب على كل شخص ان
يتعلم المبادئ اولا ولا يكتفي بنقل المعلومات الجاهزة

tedjboyka
12-06-2014, 22:26
تقبل مروري

samer5s
12-07-2014, 01:42
السلام عليكم
بالفعل الخساره فى الفوركس قويه للغايه وموجوده لا محاله ولكنى اعتقد ان الفوركس كوبى عباره عن اراح ان وجدت فقط

josefsatriani
12-07-2014, 01:53
السلاام علييكم و رحمة الله تعالى و بركااته
اخيي الكرييم بالنسبةللتعامل مع الفوركس كوبي انا لا افضله لكن بالتوفييق للاخوة الكراام و لكم تقبل احترامي لكن افضل ان اتعلم وحديي شكرا
تداول مربح انشااء الله

adel83
12-07-2014, 02:06
شكرا لك اخي الكريم على هذه الفكرة الجميلة والمفيدة ولكن هناك اسباب تدفعني الى عدم الاتكال على الاخرين
منها حب الاطلاع والتعلم بنفسي لكي اعرف ماذا يحدث في هذا السوق الكبير واتعلم من اخطائي وشكرا

belhadjnokia
12-07-2014, 04:02
أطيب التهاني أجمل التحية مني لكم أعزائي الكرام
في الحقيقة وعلى جسب وجهة نضري أن مثل هده
المواضيع رائعة ومفيدة للغاية ونستمتع جميعا بالاستفادة منهاح
وشكرا اخواني على مجهوداتكم الرائعة...

chouai
12-11-2014, 21:20
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته وانا اود ان اشكرك علي ثقتك الكبيره لكي تسالنا بخصوص عرضك القوي انا لا اقبله لان طعم مكسبي احسن من ان اجعل شخص يكسبلي وانا عندي خبره كبيره والحمد لله

بشير حمدان
12-11-2014, 21:25
السلام عليكم
اخى انه لخير منك محاوله مساعده الاخرين وقد يكون موضوعك مفيد لكل مبتدئ زهان من الخسائر . ممكن يشترك معاك ويكون عن الوقت للتعلم واكتساب الخبره .

tamaha
12-11-2014, 21:55
لســـــــلام عليكـــم ورحــمه الله وبركـــاته .....موضــوع رائــع وممتـــاز يا اخــى وشيـــق جداااعن
الفوركـــس وموضـــوع وداعاى للخساره يا اخى ف عالم الفوركس

adil17
12-20-2014, 09:47
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم مشكور على طرحك لهذا الموضوع القيم و الذي استفدنا منه و من ردود الاخوة الكرام عليك و جزاكم الله كل خير جميعا

samir33
12-20-2014, 11:04
موضوع مهم و استراتيجة الكوبي اعتقد انها مفيدة للمبتدئين
لاكن محتاجين بعض اراء الاعضاء الدين جربوا هدا النظام و هل استفادوا منه

tawfik200
12-20-2014, 11:05
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين اخي العزيز نعم اخي لقد خسرت و ها انا اعيد البونص و افتخر وانشاء الله دا هيجى بالتجربه و شكرا على موضوعك المميز

juba7abood
12-23-2014, 03:10
السلام عليكم
-
بصرحة التوصيات معظم الاحيان يشك في امرها اخي الكريم لان لازم تكون من حد خبير شوية في الفوركس عشان تكون علي االقل مضمونة بنسبة جيدة وبالتوفيق ........
-
تقبل مروري ♥♠♥

said32
12-23-2014, 03:12
اعتقد ان الموضوع دا مه مبشكل كبير خاى اكلركريم ف اتلوفيق لك وتقبل تحياتى لكشكراكل اتوفيق انشاء اله
شكا كلاخى اكلرمي
شكرا
لك اتلوفيق اناء اله
شكرالك

sawsnss
12-23-2014, 03:16
اظن يا اخى الكريم ان الخسارة لا تودعنا ولا نودعها لانها لابد وان يتعرض لها كل متاجر
لا مفيش ربح مستمر ولا ايضا خسارة مستمرة المهم ان نستفيد من اخطأنا

Saudi
12-23-2014, 03:47
الـسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
أتداول في سوق الفوركس بناءا على تحلي خسارات تلو الاخرى ولم افكر ف ىالفوركس كوبى في مجال الفوركس انة هو مكسب وخسارة اي غير دايم المهم ولاساسي الى الان

samer5s
12-23-2014, 15:48
السلام عليكم

hicham1991
12-23-2014, 15:49
تقبل مروري

remas
01-01-2015, 00:07
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
هو المنتدى بيعطى البونص للمضاربه فقط

zineb01
01-01-2015, 00:15
سلام الله عليكم اخوتي اخواتي انا من وجهة نظري في مجال الفوركس انة هو مكسب وخسارة اي غير دايم المهم ولاساسي

mida2014
01-01-2015, 00:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي على الموضوع ارجو ان يستفيد نها الاعضاء وتكون توصيات ناجحة
تقبل مروري اخي

sawsan5a
01-06-2015, 08:56
نورت اخى الكريم المنتدى
وجزاك الله خيرا على هذا الطرح والمعلومات
الطيبه اسال الله ان يجعلها فى ميزان اعمالك
بالتوفيق لك وللجميع
وتقبل مرورى

Sama20
01-06-2015, 09:01
صببببببببببببببباح الخير
الحمد لله علي نعمه الاسلام
اخي الكريم
مشكور علي عرض المساعدة وتقديم التوصيات
مقابل 10%من الارباح
وفي حاله الخسارة لاتاخذ شيئا
واللهي فيك الخير
في النت مواقع كتير بتقدم توصيات بالبيع والشراء
بعض منها مدفوع والاخر مجاني
مع خالص تحياتي

omar20
01-06-2015, 14:28
السلام عليكم اذا اردت ان تودع الخسارة فى فوركس لابد ان تتعلم اساس المتاجرة وتصبح تاجر محترف ولكن لابد من توقع الخسارة والمكسب اى تجارة لابد من المكسب والخسارة

ro2a22
01-06-2015, 14:29

kokou
01-10-2015, 01:43
السلام عليكم ورحمة الله
اخى الكريم شكرا على هدا الموضوع وبارك الله فيك على هدا الموضوع وداعن للخسارة اخى الكريم
بس الا ما يكون فى خوف اخى ةتحياتى لك
والسلام عليكم ورحمة الله تعالى

chalomba
01-10-2015, 01:45
وداعا للخسارة في الفوركس زولو هي الحل منتدى الحاسب الآلي وملحقاته. ... اخواني الاعزاء بعد عناء ودراسات كثيرة بالفوركس وجد الحل عن طريق احد اصحابي وهو شركة زولوتريد التي ... البحث عن كافة المشاركات المكتوبة بواسطة صقر مصري

wafaaff
01-10-2015, 20:08

Mostafaashraf
01-10-2015, 20:33
شكراً لك أخي الكريم علي حماسك ومجهودك الهائل لمساعدة المبتدئين
و أقدر مجهودك للمساعدة أخي الفاضل وننتظر منك المزيد بإذن الله
و بالتوفيق للجميع

nagwann
01-13-2015, 12:36
أهلا وسهلا بحضرتك نورت المنتدى وعالم الفوريكس كله
بس بالنسبة لى دى حاجة مش مضمونة وبعدين لو خسرت الصفقة
انا اللى بتحملها وحدة

snnaky
01-18-2015, 22:01
بالتوفيق اخى الكريم وان كنت افضل ان المبتدأين يتعلموا وحدهم ويأخذو التجربة ويتعلموا من خلال المنتدى هنا مليان اقسام تعليمية انما اللى عاوز يريح نفسة ومشعاوز يتعلم يببقى عاوز يريح وعاوز فلوس وربح على الجاهز اعتقد انة لو خسر ميزعلش لأنة هو السبب

remas
01-18-2015, 22:02
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
المنتدى بيديك بونص فقط تتاجر بيه انما خسارؤه برضه هتخسر

معتصم سباعنة
01-18-2015, 22:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ،،،
تحية طيبة ،،،
شكرا جزيلا اخي الكريم على هذا الموضوع لكن موضوعك متكرر وقمت بنشره اكثر من مرة وهذا سوف يضر بحسابك وقد يؤدي بك الى الحظر وبارك الله فيك واتمنى لك التوفيق
تقبل مروري

hamdochi
01-18-2015, 22:08
سلام الله عليكم اعزاء الاعضاء اعتقد انه بالفعل الخساره فى الفوركس قويه للغايه
وموجوده لا محاله ولكنى اعتقد ان الفوركس كوبى عباره عن اراح ان وجدت فقط
ولكننا نريد التعلم باذن الله واتمنى الوصول باذن الله بالتوفيق ان شاء الله

mawwalmammo
01-18-2015, 22:13
لقد بدات وكنت اجهل الكثير وتعلمت من غيري لكن علي الان ان اعتمد على نفسي في التدريب
لكن مع الاستعانة ببعض الشروح من غيري
دمت اخي وشكرا

aaziz
01-18-2015, 22:44
افضل طريقة للتداول هو الاعتماد على النفس ، يجب الاهتمام بالكتب التي تتناول تعليم التحليل الفني و الاساسي ورؤية الفيديوهات التي تعلم كيف ترسم التريندات و كيف تحدد القمم و القيعان وغير ذلك ، اما الكوبي فهو اخر ما افكر فيه.

antonioforex
01-19-2015, 01:27
السلام عليكم
شكرا لك اخي على هدا الموضوع الدي طرحته حول تفادي الخسارة لاني استفدت منه فعلا
و اتمنى ان تثرينا بجديدك دائما بالمنتدى اخي الفاضل سلام .

eslam labib
01-19-2015, 05:41
اخي الكريم
انا لا افضل موضوع المضاعفات لانه خطر جدا ممكن في اي لحظه السوق يعكس عليك
وتلاقي حسابك اتمرجن ولكن عليك بالتحليل الفني الجيد وربنا يوفقك
مع تحياتي

diabrashad624
01-19-2015, 12:06
اسلوب المضاعفات يقلل الخسائر وداعا للخسارة مع منتدى دة امر تانى المهم تختار ما يناسب شغل وتحقق الاحلام منه المنتدى جيد مميز للجميع اتعلم تربح توصل المهم الصبر والتعلم

bakrgadallah9003
01-19-2015, 12:16
وداعا للخسارة مع منتدى فوركس مصر مش قوى كدة انسا لازم تعرف ان المضاعافات تقلل فقط ليس الا قواعد الفوركس هيا انك تتعلم صح وتتمرن صح المجال كبير جدا وهام اتعلم الاسلوب المثالى للتالق

remas
01-19-2015, 12:17
يعنى المنتدى صحيح فرصه تتعلم وتستفيد منه لكن محدش بيستفيد علم على الاطلاق

haledgh
01-19-2015, 12:32
الخساره وارده اخى فى مجال تداول العملات ولاكن الافضل ان نتعلم منها لكى نعرف كيفيفه تفاديها فى الصفقات القادمه وبالفعل الاعتماد على تحليلك الفنى تحليل جيد ووفى واستخدام رافعه ماليه تناسب راس مالك المتداول فباذن الله ستنجح وتتلاشى الخساره

OSAMA AMER
01-19-2015, 12:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوانى واخواتى الكرام فى منتدى فوركس العرب
مشكور لك اخى على هذه المعلومات القيمة والنافعة ننتظر منك مزيدا من المشاركات والخبرة

مصراوى
01-19-2015, 13:44
اخى الفاضل اعتقد ان هذا الكلام مفيد جدا وصحيح وبالتالى لابد من التعلم الجيد وان يكون الربح القليل افضل من الربح الكبير الذى يتطلب مخاطرة كبيرة

mesteraden
01-19-2015, 14:07
أخي الكريم صحيح أن طريقة المضاعفات مربحه ولكن في نفس الوقت تعتبر هذه الطريقة خطيره جدا ويمكن ان تسبب في خسارة حسابك واعتقد ان طريقة المضاعفات تحتاج الى رأس مال كبير لكي يتحمل المضاعفات الكثير واتمنى لك التوفيق

motaasemmaimon144
01-19-2015, 15:08
يا غالي ازاي تقدر وانت مستخدم هذا الاسلوب تقول وداعا للخساره انا لا اتفق الراي معك يا غالي واقول لك ان في هذا المجال لا تنعدم الخساره فلابد من وجودها حتي ولو كانت صغيره جدا وبالتوفيق في تجارتك بهذا الاسلوب الخطر جدا

gadallahwagdy1419
01-19-2015, 17:35
السلام عليكم في البدايه انا اري انه لا يمكن ان توجد ارباح فقط بل لابد من وجود الخساره معها ولذالك انا اري ان هذا الاسلوب خاطي انا لا اتفق الراي معك يا استاذي وبقولك ان في عالم الفوركس لا تنعدم الخسائر الا في حاله واحده فقط وهو يصل الانسان او التاجر الي خبره تساوي ميه في الميه وهذا من المستحيل

mhtab
01-19-2015, 17:45
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا او اتعرضت لخسارة لصفقه ما في الاستثمار والصبر علي الخساير وجلب الارباح وساعدنى المنتدى على ذلك

mohamedsaber
01-20-2015, 16:20
مفيش حد بيحقق ارباح كبيرة بدون خسائر حتي نظام الفوركس كوبي نفسه بيخسر
لكن هو نظام جيد حيث تكون نسبة الربح في النهاية اكبر من نسبة الخسارة
بالتوفيق للجميع

hunter_world
01-20-2015, 21:04
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم ام بعد مشكور ولكن انا لان لا اخسر انا كنت اخسر والحمد لله اتعلمت من كل اخاطي

mahmoudosama
01-23-2015, 21:30
معلومة جمييلة و مفييدة شكرا لك اخي الكريم
على هذا المجهود الرائع بالتوفيق لك تقبل مروري

mona.
01-23-2015, 22:00
بس انا افضل المتاجرة عن ةطريقى ان شخصيا وافضل تسرح لينا قصة وصولك لذلك لنتعلم منك وناخذ الخبرة ونحقق الربح فالفوركس مجال كبير جدا ومعلوماتة كثيرة جد والتحاليل الفنية هام جدا ومن خلالها يتم الدخول فى السوق

LOTFIHSE
01-24-2015, 22:53
هيقدر يساعد كل واحد فينا على تقليل خسارته ولكن ليس بصوره نهائيه ما يظن البعض ف هى هتقدر تخفف الخساره على ابسط الحدود ف بالتوفيق انشاء الله للجميع

kimoaa14
01-24-2015, 23:10
السلام عليكم ورحمة الله و بركاة مشكور اخى على موضوعك و قول وداعا للخساره و تعلم من اخطائك شكرا لك تقبل مرورى

zuma007
01-24-2015, 23:29
طبعا من منا فى سوق الفوركس لم يحقق الخسارة ولو فى صفقة على الاقل ةطبعا الخسارة فى سوق الفوركس من الاشياء الاساسية فى سوق الفوركس وكلمة وداعا للخسارة دى
مع كامل احترامى الشديد ليك مش هتحصل ولو مع مين من التجار مهما كانت خبرته او كفائته او حتى جنسيته فبلاش تحاول انك تحقق ربح فى كل الصفقات .....

Schams
01-24-2015, 23:33
شكرا لمبادرتك بالمساعده...و لكن من يضمن انك مضمون مع احااحترامي لك
فانت خبرتك اكيد مكتسبه من هذا الموقع مثلنا تماما....
على العموم اتمنالك التوفيق في موضوعك

m.gamal
01-25-2015, 17:05

audi19844
01-25-2015, 17:13
المتاجرة بعد الخسارة والتعلم من الاخطاء افضل من الاعتماد علي الغير ولكن ان كان هذا مؤقتا افضل ذلك
وليس دائما لان هناك حكمة تقول اعطني سنارة ولا تعطني سمكة فالافضل للمبتدئ التعلم والمثابرة لفهم السوق جيدا
وشكرا لك علي كل حال علي عرضك الشيق

ytarek
01-25-2015, 17:13
لا اله الا الله محمد رسول الله لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمينيجب ان تبدأ برأس مال قليل في البداية..
شكرا لك

omarMorsey675
01-25-2015, 17:31
هل تعتبر ان هذا مفيد للجميع لا يا اخى ان المتاجرة بناء عليك لا يعتبر من صفاتى ان اعتمد على الغير فى المتاجرة انا اتعلم المتاجرة والتحليل حتى تمكنت من المتاجرة ولكنى خسرت ولكنى سابحث عن الاسباب والله الموفق

alyaall
01-25-2015, 17:32
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
شكرا لك اخى الكريم وجزاك الله خيرا كثيرا
مع اطيب تمنياتى بالتوفيق للجميع

mons
01-25-2015, 17:34
بصراحه يااخي الكريم لم اجرب اسلوب المضاعفات بس سمعت ان هذا الأسلوب خطير جدا ويمكن تؤدي الى تصفير الحساب بشكل كلي هذا اللي سمعته من كثير المتداولين اعتقد اني لما ببدأ بالتداول على الحساب الحقيقي لن أتبع هذا الأسلوب بالتداول وتقبل مروري

hamed ali
01-25-2015, 18:02
السلام عليكم
مشكور اخى الكريم على هذا التذكير بالفوركس كوبى ولكنى لا اعتقد انه يجب على اى متاجر
ان يتعاقد مع اى كوبير تقدمه الشركه التى يعمل معها
تقبلوا مرورى

swhaa9d
01-29-2015, 23:52
موفق

remas
01-29-2015, 23:54
يعنى المنتدى بيدى فرصه فقط للناس انه تعمل راس مال للمضاربه وانت عليك الباقى

swhaa9d
01-29-2015, 23:55
موفق ان شاء الله

حنين القصاص
01-30-2015, 00:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اشكرك اخي الفاضل على هذه الخدمات اللتي تقدما ولكن يجب عليك ان تقدم ضمانات للاشخاص كي يوثقو بك ان لا تضيع لهم حساباتهم تقبل مروري

ahmos785
01-30-2015, 00:38
اخي الكريم مشكور جدا علي مضوعك الهام وعلي نصائحك المفيدة جدا لكل متداول في الفوركس واتمني من ان نتمكن من الابتعاد عن لخسارة في الفوركس وتقبل مروري

ameen
01-30-2015, 00:51
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخى العزيز
مشكور ع طرحك لهذا الموضوع لان المؤشرات تساهد التاجر ع فهم السوق جيدا

kimoaaq
01-30-2015, 06:42
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة اخى الكريم شكرا على الموضوع اخى الكريم تقبل مرورى يا اخى الكريم بالتوفيق اخى

alimahmoad
01-30-2015, 07:36
اخي الكريم تحياتي لك ومشكور علي هذه الوسيلة الرائعة حتي نتمكن من تحقيق الربح واتمني لم دوام التوفيق والنجاح في الفوركس حتي تمكن من افادتنا بخبراتك الكبيرة وتحياتي لك

mostaffaq
01-31-2015, 17:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الكريم شكرا على الموضوع يا اخى الفاضل تقبل مرورى بالتوفيق فى عالم الفوركس تسلم اخى الكريم

against
01-31-2015, 17:45
مشكور اخي الكريم على المجهود الاكثر من رااائع
اتمني الاستفاده للجميع والعمل على اقوي النقااط الهامه
اتمني للجميع الربح
تقبل مروري☺2☺☺

scott
01-31-2015, 21:36
اشكرك علي هذا المجهود الاكثر من رائع

ahmed7afifi
02-05-2015, 02:16
الســـلام عـلـيـكـم ورحـــمـه الله وبـركــاته .
اخى الفاضل اشكرك جدا على موضوعك الرائع بل اكثر من ممتاز
لكى نستفيد منه وان نعمل عليه
والموضوع محتاج تفسير للجميع
وان يساعدنا الاعضاء القداما المتميزين بخبراتهم التى من الممكن ان نستفيد منها
وانا لسه عضو جديد هنا فى المنتدى لكن بحاول ان استفاد من الجميع
وتحياتى لك ولجميع الاعضاء الافاضل
وشكرا
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛ ؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛ ؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛ ؛؛؛

kokou
02-08-2015, 19:23

عبدالقادر محمد
02-09-2015, 03:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم جزاك الله خيرا على مشاركتك معا اما بعد
انا من وجهة نظري في مجال الفوركس انة هو مكسب وخسارة اي غير دايم المهم والاساسي
اننا نتعلم من الاخطاء عشان نعرف نكسب منقعش في خسارة كبيرة
تحياتى لك ولجميع اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام
تقبل مرورى

fatimaazgouk
02-09-2015, 06:23
انا اشكرك علي هاته المباردة اخي العزيز لكني
شخصيا افضل الاعتماد علي نفسي في المضاربة
و دلك لان هدفي ان اصبح مضارب
فوركس محترف ان شاء الله
تقبل مروري

AlaaEldien Ahmed
02-09-2015, 06:25
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة ، اخي الكريم
بصرحة التوصيات معظم الاحيان يشك في امرها اخي الكريم لان لازم تكون من حد خبير شوية في الفوركس عشان تكون علي االقل مضمونة بنسبة جيدة
اتمني لك التوفيق في الفوركس وجني ارباح هائلة و تقبل مروري.

Mohamed Morsy
02-09-2015, 17:50
المتاجرة بعد الخسارة والتعلم من الاخطاء افضل من الاعتماد علي الغير ولكن ان كان هذا مؤقتا افضل ذلك وليس دائما لان هناك حكمة
تقول اعطني سنارة ولا تعطني سمكة فالافضل للمبتدئ التعلم والمثابرة لفهم السوق جيدا و شكـرا لك علي كل حال علي عرضك
تحياتي ...

morad100
02-09-2015, 19:13
أخي الكريم ليس هناك مايمنع ان تجرب مجال الفوركس وكلنا في البدايه دخلنا هذا المجال كتجربه ومع مرور الزمن تعمقنا في هذا المجال واصبح هذا المجال جزء من حياتنا اليوميه وانت جرب واذا ماناسبك هذا المجال يمكنك بعد ذلك ان تتركه واتمنى لك التوفيق

chouai
02-19-2015, 16:37
شكرا اخى الركيم على هذا اللينك المهم والمميز جدا الى هيقدر يساعد كل واحد فينا على تقليل خسارته ولكن ليس بصوره نهائيه ما يظن البعض ف هى هتقدر تخفف الخساره على ابسط الحدود ف بالتوفيق انشاء الله للجميع

rahim8
02-19-2015, 17:00
انا عن نفسى بفضل صفقات الأسكالبنج انها تكون بنفسة آليات دخول الصفقات ذات الهداف كبيرة نسبيا
لكن بدل ماجعل للصفقة هدف خمسين ولا مية نقطة اجعلها عشرة ولا عشرين بتكون صفقات اضمن كثيرا وطبعا كل واحد ليه طريقته فى التعالم مع الأسكالبنج

scott
02-20-2015, 00:30
بسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام على اشرف المرسلين
اتمنى ان تكون الطريقة مفيدة سوف اجرب و ابلغك بالنتيجة و شكرا لك

lyzoul
02-20-2015, 00:33

a7med84
02-20-2015, 07:05
شكرا لعىا لمضووع اتمنى ان يكون هناك مساعده للمبتدئ

على الرغم انى دائما افضل ان يكون هناك اعتماد على النفس ىف السوق ده

والله المستعان

ilyes chaieb
02-20-2015, 07:46
الاعتماد على النفس في التحليل افضل من اتباع التوصيات حتى في حال الخسارة تكون انت المسؤول عليها و ليس غيرك ممكن نعتمد على التوصيات في المقارنة بينها و بين تحليلنا

sara..
02-20-2015, 22:25

محمد عز الدين مبارك
02-20-2015, 22:39
السلام عليكم ورحمه الله بركاته
اخى الفاضل

انه حقا موضوع هام وشيق للغايه

مشكوووووووووووووووووووووو ووووووووووررر

yaso2012
02-20-2015, 22:42

hixam
02-20-2015, 23:44
عليكم السلام

Essam29
02-21-2015, 00:14

من اهم اسباب النجاح فى مجال الفوركس ادرهاه راس المال والنفسيه والصبر وعدم الطمع

بالتوفيق لك اخي الكريم

sofpreda
02-21-2015, 00:49
شكرا على العرض ولكن أفضل أخي أن أقوم بالمداولة بنفسي دون الإعتماد على وساطة أو شيئ أخر
بالتوفيق للجميع

ramy230
02-21-2015, 11:36
انا شايف ان الفوركس هو مجال لتداول الاموال حول العالم و بسهولة تامه جدا لذلك هو مجال من الممكن ان يؤدى بنا الى ارباح كبيرة فى هذا المجال التى سوف تساعدنا على الوصول الى الارباح المستقبلية

zidane1
02-21-2015, 11:51
لا تحدد مهاراتك على الحساب الديمو لان نفسية الديمو ليست هي نفسية الحساب الحقيقي
بل كن على حذر من ذلك وهذا ما حد لنا كثيرا لاني اجد نفسي ممتازا في الديمو لكن اذا جاء دور الحقيقي تم الخسارة المتلاحقة على عدة مرات وهو بسبب النفسية المضطربة مع الحساب الحقيقي

boubakri85
02-21-2015, 12:43
من المستحي أن تكون كل الصفقات رابحة أصلا الربح يأتي بعد الخسارة ذو أن الفوركس ليس

بالعلم الصحيح الذي تستطيع التكهن بتطوراته لذلك علين بالتواضع أمامه

adkins
02-21-2015, 15:20
عليكم السلام ورحمة الله وبركاته اولا اخي تق بي هذا المجال ليس صعب كما تضن نعم في الاول
تجده صعب جدا لانه جديد عليك لاكن بعد الدراسة ومشاهدة دورات سترىمبتدا مع شخص خبير اذا
راس مال الخبير اكبر من راس مال المبتدئ ستفح الصفقة حسب ما حددتة انت فى البداية اثناء
الحساب بالخبير لنسخ صفقات

oday4ever11
02-23-2015, 19:52

maachou abdo
02-23-2015, 21:29
الفكرة جميلة ولاكي افضل ان اعتمد على نفسي في هدا الميدا لكي اجد الخبر اللزمة في المستفبل ان شاء الله عز وجل
فالفركس بالنسبت لي انا اخد الخبرة الان وفي المستقبل سأجني ارباح فلى اكثرث للربح السريع لانه لايدوم
وهذا حسب اعتقادي ولكل رأيه الخاص فل يشاركه معنا والله الرزاق والمستعان والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

محمد السيد محمد
02-23-2015, 21:48
انت ما بتضيعش وقت عفارم عليك ولد algeria بسرعة عاوز تتاجر على التجار
وبتكلم مين مصريين .. دا انت فائد .. طيب ماتخش انت معانا وهناخد منك 5% ايه رايك ؟؟

yaso2012
02-23-2015, 21:54

Wassa04
02-24-2015, 00:47
شكرا لك اخي الكريم على هذا العرض لكن الفوركس
كوبي ليس مفضل لدي اسفف تقبل مروري

xwolf806
02-26-2015, 15:11
اننا نتعلم من الخطاء عشان نعرف نكسب منقعش في خسارة

rahim8
02-26-2015, 17:03
طبعا الواحد لازم اما يفتح حساب تجريبي يفتحه بنفس المبلغ اللي هيحطه في الحساب الحقيقي
ويعتبر انه بيشتغل على الحساب الحقيقي وان اي خسارة هيخسرها هتبقى حقيقية وده هيخليه يتعلم اكتر وميتسرعش في دخول صفقات على اعتبار انه حساب تجريبي

LOTFIHSE
02-26-2015, 21:26
العناوين اللي زي دي بتغيظني جدا .. يا عم روح فيد نفسك انت وحصن نفسك من الخسارة انت الاول وبعدين ابقي فيد الناس .. روح يا عم الله يسامحك .

deena
02-26-2015, 22:20

hamdochi
02-27-2015, 12:33
سلام الله عليكم اعزاء الاعضاء اعتقد انه بالفعل الخساره فى الفوركس قويه للغايه وموجوده لا محاله ولكنى اعتقد ان الفوركس كوبى عباره عن اراح ان وجدت فقط ولكننا نريد التعلم باذن الله واتمنى الوصول باذن الله بالتوفيق ان شاء الله

kokou
03-02-2015, 20:40
تقبل مروري

haphop
03-08-2015, 02:41
السلام عليكم ورحمه الله
ان السوق فيه الخساره وفيه المكسب ولا يوجد احد لم يخسر تقريبا في سوق الفوركس الا قليل
وتقبل مروري

mohamed12345
03-09-2015, 14:23
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد للاسف الى الان بالفعل اخسر خسارات تلو الاخرى ولم افكر ف ىالفوركس كوبى الى الان واتمنى ان اتعلم جيدا وان اصل الى التداول بنسبه مخاطره معقوله واعتقد ان المشكله فى الانضباط والالتزام واى امور اخرى

bsameforex
03-10-2015, 02:55
اهلا بيك معانا اخى الفاضل
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
اخي الكريم شكرا على هذه المساهمه الرائعه الخاصه باساس الخساره والتي يستفيد منها
كل متداول في مجال الفوركس نعم يجب ان تعلم كل شىء عن تجارة الفوركس
لكي نكون على درايه تامه عند التداول على المال الحقيقي
تقبل مروري ...

mn3m
03-12-2015, 16:16
السلام عليكم ... انستا فوركس من الافضل الشركات التى تفيدك فى فن المداوله لانها تعطيك صلاحيات ومميزات تامنك وتربحك الكثير
بالتوفيق تقبل مروري

iman sabryy
03-13-2015, 02:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الطرح المقد ان كانت تحليلاتك وتحليات شركة الوساطة
جيدة وتحقق ارباح لا باس بها كما تقول لما لا تستغلها لنفسك دون ان تحتاج الى المتاجرة باموال الاخرين واخذ عمولة على ذلك

cian s
03-13-2015, 02:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل العزيز
كلامك صحيح يا اخى لان انستا فوركس من الافضل الشركات التى تفيدك فى فن المداوله لانها تعطيك صلاحيات ومميزات تأمن حسابك وتربحك الكثير
تقبل مرورى وخالص شكرى وتحياتى وبالتوفيق لك ولنا جميعا

AHMED FAWZYy
03-13-2015, 05:20
تقبل مروري

مامون سباعنة
03-13-2015, 05:23
تحية طيبة وبعد:
اشكرك اخي العزيز على معلووماتك وتوصيااتك .. تمنيااتي للجميع الاربااح
اتمنى لك النجاح وبالتوفيق
تحياتي للجميع......

ahmed112
03-15-2015, 02:12

hooda11
03-15-2015, 20:14
بصرحة التوصيات معظم الاحيان يشك في امرها اخي الكريم لان لازم تكون من حد خبير شوية في الفوركس عشان تكون علي االقل مضمونة بنسبة جيدة وبالتوفيق .......

rana2012
03-15-2015, 20:48

adele
03-16-2015, 00:16
اعتقد ان الموضوع دا مه مبشكل كبير خاى اكلركريم ف اتلوفيق لك وتقبل تحياتى لكشكراكل اتوفيق انشاء اله
شكا كلاخى اكلرمي
شكرا
لك اتلوفيق اناء اله
شكرالك

atyaatya007
03-16-2015, 00:33
تقبل مروري

marwafawzy122
03-16-2015, 00:36
ان مدير الحسابات او التاجر البديل كما يطلق عليه البعض انا عن نفسى لا افضل هذا النوع من العمل لانه يعتمد على الغير بل انا افضل ان يصبر التاجر حتى وان كانت خبرته قليلة فى البداية حتى يكتسب الخبرة اللازمة والكافية ثم بعد ذلك يبدأ المتاجرة بنفسه لانى أؤمن بالمثل الصينى الذى يقول لا تعطينى سمكة ولكن علمنى كيف اصطاد ...

عبدالقادر محمد
03-17-2015, 02:17
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل جزاك الله خيرا على مشاركتك معا اما بعد

reyad george
03-17-2015, 03:16
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته نظام كويس يا اخى و لكن انصحك بان تتاجر بنفسك حتى تصبح قادر على التداول و التعلم من الاخطاء التى ستفعلها

ridabest
03-17-2015, 09:46
السلام عليكم اتمنى لكم يوم مليئ بالربح و اطلب من الله ان يرزقنا من خيراته واشكركم جزيل الشكر على الموضوع المفيد فانا اتابع المنتدى بهدف ان استفيد لاني مازلت مبتدئ وانشاء الله سابدء التداول الشهر القادم

sheref zakarea ahmed
03-17-2015, 09:48
ما الافضل التجارة الفوركس ان الواحد يتاجر بنفسه ام يعتمد على التوصيات ام يعتمد على احد فى سوق الفوركس اريد ان اعرف م الافضل

3uday
03-17-2015, 18:43

Eiman
03-17-2015, 23:15
تحية عطرة..
انا من وجهة نظري في مجال الفوركس انة هو مكسب وخسارة اي غير دايم المهم ولاساسي..
اننا نتعلم من الخطاء عشان نعرف نكسب منقعش في خسارة كبيرة..
بالتوفيق اخوتي بالمنتدى..

fifi w mody
03-17-2015, 23:17
السلام عليكم ورحمه الله
انا لسه مخسرتش اي صفقه حتي الان لان باختسار انا لسه حديث وبجمع البونص لاتاجر به

مصطفى محمود حسنى
03-17-2015, 23:21
هو امر جيد لمن لا يريد ان يتعب او يجهد نفسه فلذة العمل فى سوق الفوريكس هو ان تتذوق طعم النجاح بنفسك و ان تلرى انك تربح بسبب اتباعك لاستراتيجيتك الخاصة المبنية على دراسة الموقف

Eiman
03-17-2015, 23:40
اشكرك علي هاته المباردة اخي العزيز لكني شخصيا افضل الاعتماد علي نفسي في المضاربة..
و دلك لان هدفي ان اصبح مضارب فوركس محترف ان شاء الله...
تقبل مروري ...

asxqw
03-18-2015, 01:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتةصديقى اتشرف بالرد على هذا الموضوع اما بعد افضل المتاجرة عن ةطريقى ان شخصيا وافضل تسرح لينا قصة وصولك لذلك لنتعلم منك وناخذ الخبرة ونحقق الربح فالفوركس مجال كبير جدا ومعلوماتة كثيرة جد والتحاليل الفنية هام جدا ومن خلالها يتم الدخول ان انستا فوركس من الافضل الشركات التى تفيدك فى فن المداوله لانها تعطيك صلاحيات ومميزات تامنك

---------- Post added at 11:33 PM ---------- Previous post was at 11:33 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و اما بعد افضل المتاجرة عن ةطريقى ان شخصيا وافضل تسرح لينا قصة وصولك لذلك لنتعلم منك وناخذ الخبرة ونحقق الربح فالفوركس مجال كبير جدا ومعلوماتة كثيرة جد والتحاليل لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

toufik15
03-18-2015, 01:38
شئ جيد أن تشجعهم و تعلمهم على الإستثمار ولكن يجب الأخذ بتجاب الأخرين

maia
03-18-2015, 11:23
تجريب الاستوب لوز دي حاجة الواحد ممكن يستخدمها لما يكون خايف علي الحساب ومش ضامن الصفقة
دي ممكن تروح علي فين فلازم نستخدمها بحذر اكتر

fothayaa
03-18-2015, 12:04
الفوركس كوبى مش مميز قوى بالنسبه ليا نتعلم بانفسنا اجمل و الفوركس ونصبر ونفهم نوصل للاحتراف هو مجال للربح فقط من انستا خش واتعلم الا انتى عايزة من المنتدى التعليم

bilelchelseano
03-18-2015, 12:14
سلام عليكم يا اخوة كرام اتمنى منكم ان تفيدون بأي جديد في هذا المجال الصعب جدا نتتظرو ردودكم اتمنى لكم التوفيق لكم جميعا

ابرا.مح
03-18-2015, 19:08
السلام عليكم..
المواضيع كلها مهمه جدا واعتقد ان الخساره دى هى فيها كتير من اتلعليم ليك اوى وانك تقدر تستفيد منها كتير اوى ...
وكمان الخساره متوقع للجميع وانشاء اله تقدر تحد من موضوع الخساره دا وانشاء الله دا هيجى بالتجربه..
ولكل كل الشكر والتقدير ونتمنى المزيد ولك كل التحيه..
تقبلوا مروري..

hamdochi
03-24-2015, 22:17
مرحبا بجميع اعضاء المنتدى المحترم اعتقد انه بالفعل الخساره فى الفوركس قويه للغايه وموجوده لا محاله ولكنى اعتقد ان الفوركس كوبى عباره عن اراح ان وجدت فقط ولكننا نريد التعلم باذن الله واتمنى الوصول باذن الله شكرا لك اخي الكريم على الموضوع الجميل

ayman nasr
03-24-2015, 22:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اعتقد
اخى الغالى انى لااعتمد على احد وانى اتعلم واكتسب الخبرة
واعتمد على نفسى واتعلم من اخطائى
وارجو تقبل مرورى

atbill
03-24-2015, 22:40
أنا رأس مالي من بونص المنتدى فهل أستطيع ربط حسابي بالفوركس كوبي معك ؟
بالتوفيق أخي العزيز

aminlakhdar05
03-24-2015, 22:41
السلام علكم ورحمة الله وبركاته أخي الكريم حتى لوجنت الاستراتجي رابح لا يمكن أن تنسى الخسارة فهي جزء منك في الفركس وأن شاء الله ربي يوفقك

adnan1969
03-24-2015, 23:02
اخي الكريم وداعآ لخساره وهي اصل التجاره الربح موجود
والخساره نحطها قبل الربح حتى لتكون صدمه وشكرآ

Abdelhedi
03-25-2015, 00:08
باسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد:
الله ينور عليك حقا عمل ممتاز عزيزي

Forex45
03-25-2015, 00:11
لا اتعامل مع التوصيات التى تتحدث عنها وأيضا عمولة10% لكل صفقة تداول عمولة كبيرة
وليه من السهل تتعلم التحليل الفنى وتتداول بنفسك وتحقق الاباح

mohamedhassn
03-26-2015, 05:56
وداعا للخسارة في الفوركس زولو هي الحل كمبيوتر و إنترنت.البعض سيقول كم يلزم أن أدفع

nabilll
03-26-2015, 20:30
انا اقول اخي ان التداول على الفوركس يبقى مجرد توقع وممكن تخسر عادي في اي وقت
بالتالي لا تنتظر من الاستراتيجية انها تربحك مهما كانت دقيقة فالسوق غريب الاطوار

bidaaaaaaaaa
03-26-2015, 20:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
انا الصرحة يا اخى لا ثق فى اى احد ايا
كان ولكن المشكلة اننى اريد ان اتعلم من اخطائي ولا اريد ان اقوم بتتبع اى تاجر وحتى لو هكسب من وراه

lolo2012
03-26-2015, 20:50
بس انا افضل المتاجرة عن ةطريقى ان شخصيا وافضل تسرح لينا قصة وصولك لذلك لنتعلم منك وناخذ الخبرة ونحقق الربح فالفوركس مجال كبير جدا ومعلوماتة كثيرة جد والتحاليل الفنية هام جدا ومن خلالها يتم الدخول فى السوق بس انا افضل المتاجرة عن ةطريقى ان شخصيا وافضل تسرح لينا قصة وصولك لذلك لنتعلم منك وناخذ الخبرة ونحقق الربح فالفوركس مجال كبير جدا ومعلوماتة كثيرة جد والتحاليل الفنية هام جدا ومن خلالها يتم الدخول فى السوق

zarour soufyane
03-26-2015, 21:00
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته انا شخصيا ليست لي الجرائة ان اعطي الحساب لمن يتاجر به عني اي الفوركس كوبي التعلم و المحاولة هي الاساس بالتوفيق

lolo2012
03-26-2015, 21:15
لمواضيع كلها مهمه جدا واعتقد ان الخساره دى هى فيها كتير من اتلعليم ليك اوى وانك تقدر تستفيد منها كتير اوى وكمان الخساره متوقع للجميع وانشاء اله تقدر تحد من موضوع الخساره دا وانشاء الله دا هيجى بالتجربه ولكل كل الشكر والتقدير ونتمنى المزيد ولك كل التحيه

abes
03-26-2015, 23:28
نورت المنتدى اخى الكريم
كان نفسى افيدك لكنى جديدة فى هذا المجال
يارب حد يقدر يفيدك من الاعضاء
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

sharshabil
03-26-2015, 23:34
الافضل هو اعتماد على النفس بان كممكن ان تجلارب اي شخو فبي التالي ستضطر الى ان تتعلن و تعتم على نفسم فالال البدا من الان .شكرا على المنوضوع

1 million
03-28-2015, 02:02
شكرا لك اخي الكريم
انا افضل ان اتداول بنفسي و اتعلم حتى لو خسرت لكنني ساواصل التعلم
لو اعتمدت على شخص ما لن اتعلم مهما حييت و يوما ما ساخسر كل شيء

mostafa abdalla
03-28-2015, 04:05
تقبل مروري

nabilll
03-28-2015, 13:06
اخواني الاعضاء سؤال للي عنده علم بالفقه الاسلامي في شركا مش بتاخد نسبة ثابتة للتبييت يبقى كده المفروض مش حرام والله اعلم

ارجو الاجابة على سؤالي بارسالي على الخاص لاهمية الامر

ramy00
03-30-2015, 22:31
بصرحة التوصيات معظم الاحيان يشك في امرها اخي الكريم لان لازم تكون من حد خبير شوية في الفوركس عشان تكون علي االقل مضمونة بنسبة جيدة وبالتوفيق

---------- Post added at 07:31 PM ---------- Previous post was at 07:23 PM ----------

بصرحة التوصيات معظم الاحيان يشك في امرها اخي الكريم لان لازم تكون من حد خبير شوية في الفوركس عشان تكون علي االقل مضمونة بنسبة جيدة وبالتوفيق ....

midouknight
03-30-2015, 22:37
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
يا أخي الغالي إن كنت بالفعل ناجح في المتاجرة لماذا لا تشرح طريقة عملك

اسلام سمسم
03-31-2015, 00:09
تقبل مروري

Forex45
03-31-2015, 00:30
لا اقول ان التوصيات او الفوركس الكوبى ينقذ متداولين مبتدئين فى سوق العملات ولذلك
أفضل تعلم اسلوب التداول ثم أخذ فرصة التداول افضل من التوصيات أو الفوركس كوبى

Ahmedadg
03-31-2015, 00:57
السلام عليكم ....لا اعتقد ان فيه حاجه اسمها الربح السريع و لا ربح بدون خساره ..و هو ده اللي شجعني علي الفوركس
هو ده سبب منطقيه الفوركس ...متابعه شخص ما قد يحقق ربح و لكن فيه مخاطر كبيره ..و من الافضل انك تحط فلوسك في
صندوق استثمار بربح مضمون 5 % مثلا....كما ان اجمل ما في الفوركس انه مهاره و علم و مهنه تحب تتعلمها لمستقبلك

اسلام سمسم
03-31-2015, 12:19
تقبل مروري وشكرا

salah belacel
03-31-2015, 12:22
نا اشكرك علي هاته المباردة اخي العزيز لكني شخصيا افضل الاعتماد علي نفسي في المضاربة

netteler
03-31-2015, 22:15
اهلا بك اخي وبكل اعضاء المنتدي الكرام
وداعا للخسارة مع منتدى فوركس مصر مش قوى كدة انسا لازم تعرف ان المضاعافات تقلل فقط
ليس الا قواعد الفوركس هيا انك تتعلم صح وتتمرن صح المجال كبير جدا وهام اتعلم الاسلوب المثالى للتالق
بارك الله فيك على الموضوع و بالتوفيق

Forex45
03-31-2015, 22:37
هذا العرض يصلح للمبتدئين فى مجال الفوركس ويخافون التداول بأنفسهم للخسارة
فالافضل ان المبتدىء يتعلم التداول وبتداول بنفسه ليحقق هدفه

ehab_salah
04-01-2015, 06:17
اخي الكريم ،على الرغم ان النضام نضـام قيم من الشركة الا انني لا احـبذ التدوال او ادرة راسي المال من اي طرف كان ولا انصـح به ... بالتوفيق لك وللجميع ان شاء الله

waelmma
04-01-2015, 08:13
:(:));) ربنا مايجيب خسارة اخى الكريم وانت منزل رابط الفوركس كوبى بتاعك
ان شاء الله سوف ندخل ونشوف صفحتك ونشترك معك باذن الله

Mahmoud Talaat
04-01-2015, 09:02
لكني شخصيا افضل الاعتماد علي نفسي في المضاربة
تقبل مروري

omar orabi
04-01-2015, 09:08
السلام عليكم اخى الكريم نشكرك على هذا العرض الطيب لاكن من يستطيع الربح فى سوق الفوركس
اولا لة ان يربح لنفسة بدلا ان يربح للاخرين وانا افضل الاعتماد على نفسى اتمنا لك التوفيق

ahmed112
04-02-2015, 05:18

waelmma
04-04-2015, 14:09
اخى العزيز انا سعيد بهذا العرض للمشاركة فى الفوركس كوبى
وان شاء الله نشترك معك وتحقق لنا ارباح وجزاك الله خيرا اخى

sayed_markets
04-06-2015, 18:43
مع إحترامى لك أخى الفاضل..أنا لا أحبذ هذه الطريقة فى المتاجرة..وأنصح كل الأخوة بضرورة تعلم الفوركس وإحترافه حتى يدير كل منا حسابه بنفسه..فلا أحرص على أموالنا إلا نحن

mohamed mosad
04-06-2015, 18:55
اعتقد ان امتلاك استراتيجيه عمل ناجحه
هى ما تجعلنا نستطيع ان نحقق كل ما نريد من ربح
والافضل ان نمتلك الحذر الشديد عند التداول
حتى نستطيع ان نحقق ما نريد من ربح

sof
04-06-2015, 19:36
انصحك ان تبدا بدخول الديمو لانه سيفيدك كثيرا فى اثبات صحه الاستراتيجيات
تقبل مروري تحياتي للجميع
بالتوفيق للكل

haphop
04-06-2015, 19:37
السلام عليكم ورحمه الله
الخساره شئ مؤلم بالتاكيد ولكن الخساره تعلمنا منها دروس جيده ويجب ان لا نكرر الاخطاء بخصوص الخساره

sof
04-06-2015, 19:37
والله الامر يكون حسب الظروف اذا كان السوق غي حالة صعود ففي هذه الحالة اقوم بالشراء والعكس صحيح
تقبل مروري تحياتي للجميع
بالتوفيق للكل

ilyes chaieb
04-06-2015, 19:40
واضح اخي الكريم من الخلال الرابط الذي قدمته لنا انك مشترك بمشروع فوركس كوبي ,, ان شاء لله ربي يوفق و تنجح بالمشروع و يكون عندك متابعين

YOSAF
04-07-2015, 21:26
السلام عليكم
الفوركس كوبي هو الوسيلة التي تجعل الجميع يصبح اتكاليا على الآخر ويقل البحت عن المعرفة لهذا انا من اشد المعارضين له

taget
04-08-2015, 11:39
اخي الكرمي انا مع الفكرة القائلة رئس المال الجيد *1000 دولار* واستراتجية ناجحة ومن ثم التداول وفق هده الاستراتجية وان شاء الله تكون هناك ارباح جيدة للمتداولين والله الموفق

tipou
04-08-2015, 13:55
بارك الله فيك
موضـــوع راااااااائــــــــــع جدااا
ومجهود يستحق الثناء والتقدير
الله يعطيك الف عافيـــــــــة
وبانتظــــــــــــــــار المـــــــــــزيد

kamel83
04-08-2015, 14:00
لا يوجد شيئ اسمه مضمون في قاموس الفوركس صحيح هناك تحليلات و توقعات و ترند هابط و ترند صاعد
المهم في المسالة هي ادارة راس المال .فاصحاب راس المال الكبير نادرا ما يخسرون لان براس مالهم الكبير تجدهم يصبرون على الخسارة الى ان يرجع السعر الى سعر فتح الصفقات و لو على اعوام تصوروا ذلك اما اصحاب راس المال الصغير فهو خبر من هنا او من هناك و راس المال في خبر كان ..... لذا فادارة راس المال هي اهم شيئ

Warrior Dz
04-08-2015, 14:02
والله الموفق للجميع