PDA

View Full Version : ما مدي خبرتك في الفوركس

Pages : [1] 2 3

Ahmed ALmasry
11-13-2014, 22:42
ياريت ياجماعة كل واحد يقول اكتسب خبراته منين ف الفوركس وبقاله قد ايه يشتغل فى الفوركس

al.ho2
11-17-2014, 01:15
انا بقاللى فى حداد فتره لا تتجاوز السنه وان دا الى انا بقدر اقوله ان مش كل حاج الوقت فى الفوركس ممكن تتعلم الكثير فى الفوركس ولكن فى وقت قليل وان الخبره هتيجى من خلال التجربه الكثيره وان الخبره دى هى الى هتقدر تحكمك فى مجال الفوركس ف بالتوفيق لك انشاء الله شكرا لك

خيرالدين مهدي
11-17-2014, 01:37
اخي الكريم اكتسبت الخبرة من المنتديات وهاذا شرف لي
في باداية الامر عليك ان تقرى موضوع تعليمي شامل
او قرائت كتاب وهاذا هو الافضل
ثم هنالك العديد من المنتديات العريقة والتي تملك خبراء ومختصين
ولك ان تستفيد من خبراتهم ودروسهم التعلمية
ومنتدانا هاذا خير دليل
ياريت ياجماعة كل واحد يقول اكتسب خبراته منين ف الفوركس وبقاله قد ايه يشتغل فى الفوركس

mkamal
11-17-2014, 02:10
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مخاطر الفوركس كثيره خاصة للمبتدئين الذي ليس لهم خلفيه بطبيعة هذا السوق,لتجنب مخاطر السوق يجب عليك اولا ان تتدرب جيدا على حساب الديمو لمدة طويلة ,لكي تتعود على السوق
في البداية عليك بالتدرب على حساب تجريبي ثم الانتقال الى الحساب الحقيقي و المتاجرة بمبلغ بسيط جداً لاكتساب خبرة أكبر ثم التداول بأرقام كبيرة للربح

medo2013
11-17-2014, 02:36
الان خبرتى تتكون عن طريق مدى الخبرة اللى اخذتها ومدى التدريبات اللى قمت بها اثناء معرفتى بالفوركس الى جانب اكتساب الخبرة من السوق جيدا وكمان اكتساب الخبرة من العملاء الخبراء ايضا بتكون سر للنجاح

al.hany
11-17-2014, 02:41
اعتقد ان الخبره بتفرق معاك كتير اوى فى انك توصل الى هدفك بسرعه وانا اعتقد ان الخبره ليست تحتاج ال وقت كثير اخىالكريم عليك بان تعرف هذا جيدا وان اانا بالنسبه لى خبرتى ليس بالكثيره فى مجال الفوركس شكرا لك

allh
11-17-2014, 03:16
الحمد الله انا فى كل الرضى عن الخبره الى انا فيها دلوقتى فى مجال الفوركس وان يعتبر الخبره من اهم اسباب النجاح الى الواحد ممكن يسعى لها عن اى طريق وانشاء الله تقدر تحقق الى انت عايزه ف بالتوفيق لك اخى الكريم شكرا لك

kimo.san
11-17-2014, 04:24
انا بقالى من 4-9 شهور ولكن انا فعلا فى درجه فى غايه الروعه لما اشعر بالاستمتاع الشيق الكبير اوى فى المجال هنا وانا حابب الماجل دا وواله مش بالمده خالص انت ممكن تحب المجال وانك تعتمد عليه بشكل بكير فى حياتك

zoza
11-17-2014, 04:41
اعتقد ان الفوركس ليس فى احتياج ان تبقا فيه الى وقت كبير فقط انت ما هو كل المطلوب منك انك تبقا عندك استراتيجيه ناجحه تقدر انك تكسب نتهاا الكتير اوى ف بالتفويق لك انشاء الله وتقدر تحقق دا فى وقت قليل

amrs
11-17-2014, 06:29
خبرتى متوسطه فى مجال الفوركس نظرا لان الوقت كان قليل فى التعلم فى الفوركس ولكن اعتقد اناه فى ازدياد فى الفتره المقبله لانها هى من اهم الاسباب الى هتخلينى اقدر اتحكم اكتر فى مجال الوفركس تحياتى لك

alikimo
11-17-2014, 06:46
الخبره هى شىء مطلوب اوى فى كل ماجل انت شغال فيه ولكن اانا الان بلا اى خبره فى مجال الفوركس وان دا امر ومشوراه طويل جددا عايز وقت كبير اونى لاز م الكل يبقا عامل حسابه على كدا وانشاء الله تاتى الخبره الينا شكرا لك

eslam22
11-17-2014, 07:46
هى خبره واسعه نوا ما فى مجال الوفركس ياريت لو تقول عايز تعرف ايه بالتحديد وانا هقدر افيدك من خلال خبرتى الى لا قيمه لها انشاء الله وبالتوفيق لك اخى الكريم وتقبل كل تحياتى وتقدير كل شكراجدا

alis
11-17-2014, 07:59
ليست بالسسئه ف انا تعلمت اشياء كثير فى القوركس ولن احتاج الى المزيد من الوقت لى انجى اكتر فى الفوركس ولكى اصبح اكثر احرتافا اخر الكريم وهذا يتطلب مجهود + وقت كتير اوى وانشاء االه نقدر نوصل للى احان عايزينه

مصطفى حمدان
11-17-2014, 21:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بصراحة عن نفسى بقالى حوالى سنتين فى سوق الفوركس ولم احقق حتى الان اى ارباح وارى اننى لم اتعلم جيدا بعد للوصول الى تحقيق ارباح ومازال العمل جارى الى التعلم

MAGDYABDO
11-17-2014, 22:22
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا بقالى سنه و 8 شهور تقريبا
اكتسبت الخبره من الكتب والفيديوهات والمنتديات العربيه والاجنبيه

Wassa04
11-17-2014, 23:15
مرحبا اخي الكريم بالنسبة لي تقريبا سنة
و انا في الفوركس لكن لا يمكن ان اكون خبير لاني كل يوم بتعلم حاجة جديدة

ahmed mohsen92
11-17-2014, 23:16
لسلام عليكم ورحمة الله
تسلم ايدك اخي على هذه المعلومات الاكثر من مفيدة وجزاك اللاه كل خير وندعو ان يزيدك من علمه اكثر واكثر
اتمنا التوفيق للجميع

a7med84
11-18-2014, 00:24
من حوالى سنه ونصف فقط وبدايتى كانت من خلال النت زى معظم الناس

اللى تعرفت عل الفوركس وتعلمت من النت والله يوفقكم والله المستعان

mehdi10
11-18-2014, 00:30
لا زلت عضو جديد في المنتدى و كدلك جديد على هدا المجال لا زلت اتعلم الاستراتيجيات
و لم اجرب بعد التداول بالحساب الحقيقي لاولت اتعلم غلى الديمو
بالتوفيق للجميع

amineovo
11-18-2014, 00:36
السلام عليكم يا جماعة
أنا بصراحة اكتسبت خبرتي في سوق الفوركس من الندوات الالكترونية ولكن
الفضل الكبير يعود الى الحساب التجريبي
لكن يمكنني ان اقول ان خبرتي ليست كبيرة ولكن مع الوقت سأكتسب خبرة أكبر
انشاء الله عز وجل و بالتوفيق للجميع

Ahmed ALmasry
11-19-2014, 04:39
طبعا شكرا لكل اخ كريم رد علي موضوعي وانا فعلا شوفت كل تعليق منكم وافادني التعليقات شكرا مره ثانيه

barakat554
11-19-2014, 05:31
اخى الكريم انا اكتسبت خبرتى من خلال البحث فى العديد من المنتديات ومن خلال الصفحه التعليميه على المنتدى ولقد شاهدت الكثير من الفيديوهات لتعليم الفوركس وتعليم التعامل فى الحساب وايضا اخذت بنصيحه بعض الاخوة الخبراء وها انا لسه فى مرحله التعليم لانى مقتنع انه يوجد الكثير لتعلمه فى هذا المجال

Ahmed ALmasry
11-19-2014, 07:05
شكرا لكل تعليق مفيد

ihab331
11-19-2014, 10:47
أخي الكريم انا ليس لدي أي خبرة في سوق الفوركس و لكني أعمل على أكتسابها
أرجوا أن أكون قد أفدتك وتقبل مني أطيب التحيات و التمنيات بالنجاح

mela
11-19-2014, 10:51
انا بقاللى فى حداد فتره لا تتجاوز السنه وان دا الى انا بقدر اقوله ان مش كل حاج الوقت فى الفوركس ممكن تتعلم الكثير فى الفوركس ولكن فى وقت قليل وان الخبره هتيجى من خلال التجربه الكثيره وان الخبره دى هى الى هتقدر تحكمك فى مجال الفوركس ف بالتوفيق لك انشاء الله شكرا لك

chouaib1
11-19-2014, 13:16
اخى الكريم انا اكتسبت خبرتى من خلال البحث فى العديد من المنتديات ومن خلال الصفحه التعليميه على المنتدى ولقد شاهدت الكثير من الفيديوهات لتعليم الفوركس وتعليم التعامل فى الحساب وايضا اخذت بنصيحه بعض الاخوة الخبراء وها انا لسه فى مرحله التعليم لانى مقتنع انه يوجد الكثير لتعلمه فى هذا المجال

pacMAN
11-19-2014, 13:18
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
إلى حد الأن أنا مازلت أتعلم الفوركس و إن شاء الله ولي التوفيق
تقبل مروري صديقي الغالي و بالأرباح إن شاء الله

esshazly
11-19-2014, 13:46
السلام عليكم ... المنتدي كان من اهم الاماكن اللي اللي انا اكتسبت منها التعليم ولكن مش مواضيع كل الناس كانت المواضيع المثبتة هي الاهم في التعليم وكمان وقت كتير ... بالتوفيق ان شاء الله .. في المنتدي وحساب التداول مع انستا

Ahmed ALmasry
11-19-2014, 16:14
شكرا لكل شخص شارك

realyone
11-19-2014, 16:23
بالنسبة لي مدتي في الفوركس اكثر من 3 سنوات والحمدلله كسبت خبره جيده ولكني اطلع الى التطور بشكل مستمر ولا اتوقف عند حد معين لأن سوق الفوركس دائما حركته ليس ثابته ومتغيره فمستحيل ان تصمد طريقتك مع متغيرات السوق لابد ان تطور من طريقتك

ibrahim forex
11-19-2014, 16:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الخبرة جاءت من خلال الكتب التى قرأت منها والتدرب والتعلم كثيرا الفوركس هو نظام يساعد
على التقدم والربح يحتاج الى فترة حتى تتعلم منه وتحصل على خبرة كافية

basemxboy555
11-19-2014, 16:36
الخبره تتكون عن طريق الوقت اللى اخذتها ومدى التدريبات والصعاب التي واجهتك واهم ه الاشيائ ان تتعلم من الصعاب اللى قمت بها
اثناء معرفتى بالفوركس ويجب اكتساب الخبرة من السوق جيدا طالما انك في السوف لا تتوقف عن التعلم

عبدالقادر محمد
11-19-2014, 17:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم جزاك الله خيرا على مشاركتك معا اما بعد

حسنى صادق
11-19-2014, 17:17
اعتقد لن الخبرة تزيد عن عامين و لكن للاسف لا اشعر بانى من الممكن ان اثق فى حجم خبرتى و تداواتى التى من الممكن ا اعتمد عليها فى ذلك

ynwa1892
11-19-2014, 17:39
السلام اخي
انا شخصيا اكتسبت الخبرة من المواضيع التي اعلق عليها هنا ومن القسم التعليمي للمنتدى انصحك ان لا تبتعد من المنتدى فهو خير انيس لك
وفقك الله

Ahmed ALmasry
11-21-2014, 15:40
السلام عليكم ورحمه الله
شكرا لكل عضو فاضل شارك معنا
http://3.bp.blogspot.com/-EfKCI-htxgU/UVKHlZz-ndI/AAAAAAAAAKE/cJMn9seyga4/s1600/صور+شكرا+علي+مرورك+-8.gif

sameas
11-22-2014, 09:57
اعتقد ان خبرتى فى مجال الفوركس ليست بالكبيره اوى الى هتقدر تخلينى انى اكسب كتير ولكن انا حاليا اقدر افكر فى الكتير من الاشياء اهمها هى ان ممكن اجيب حد يبقا ليه خبره كافيه وامسكه حسابى ويقدر من خلال دا تحقيق الربح الى يبقا لى وليه

mkamal
11-22-2014, 10:30
بارك الله في اخي على الموضوع وبودي اجاوبك ولكن انا جديد في ميدان البورصة والفوركس ننتظر الخبراء
تقبل مروري

BOULBOUL2
11-22-2014, 21:59
إلى حد الأن أنا مازلت أتعلم الفوركس و إن شاء الله ولي التوفيق
تقبل مروري صديقي الغالي و بالأرباح إن شاء الله

ForexLaw
11-22-2014, 22:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الاطرح المقدم على هذه المعلومات حول سوق الفوركس ارجوا ان يستفيد كل الاعضاء من هذه المعلومات القيمة والمفيدة وبالتوفيق للجميع...

SAM-SAT
11-22-2014, 22:10
السلام عليكم

أنا اليوم قررت الخوض في عالم الفوركس لا أعرف جوانبه السلبية و الإجابية و مما مدى أن تتغير حياتي من الأسوء إلى الأفضل في صورة الربح أو العكس

تمنياتي إل كل شخص قرر الخوض في هذا الإتجاه بالتوفيق

و الحمد لله على كل ما أعطانا من نعم

Ahmed ibrahem20145
11-22-2014, 22:20
ارجو من الاخوة الكرام اعضاء المنتدي الرد علي سؤالي لم يجبني علية احد ارجوكم وجزاكم

الله خيرا افيدوني بالله عليكم اذا تم تحويل البونص الي حسابي في انستا فوركس كيف يمكنني سحبة وهل يمكنني بيع حسابي ان امكن

tawfik200
11-22-2014, 22:22
بسم الله الرحمن الرحيم سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم اخواني في المنتدى اخي الفاضل و الكريم انا يا اخي مبتدء و انا اتعلم الفوركس عبر الفيديوهات و الدورس عن فوركس و بالتوفيق للجميع

benchou-ahfd
11-22-2014, 23:57
عني انا بدات منذ عدة اشهر فقط و خبرتي بسيطة جدا انا احاول ان اكتسب الكثير من الخبرات و ان اوفق الى جمع راس مال محترم اتاجر به فعليا و ليس للتجريب الحمد لله انا اسير في الاتجاه الصحيع و لو ببطئ شديد

Ahmed ALmasry
11-24-2014, 16:02
شكرا لكل شخص شا رك معنا في الموضوع وادعو الله ان يزيدكم علما وصحه
:ok:

payza
11-24-2014, 17:11
هو انت ممكن تكتسب خبرتك من خلال الديمو يغالي او من تحليلات الاخرين برضه لكن برضه مش هتسلم من الخسارة خلي باللك وتاجر بعقل .........

xdorex
11-24-2014, 17:13
انا تقريبا اتاجر في سوق الفوركس لمده سنه ونصف حتى الان وكتسبت خبرت من عدة تجارب مررت بها منها الحلوه والمره وطبعا المره اكتر

Ahmed ALmasry
11-24-2014, 19:19
شكرا علي مروركم الكريم وانتظروني في موضوع اسهل واكثر جمالا واكثر روعه ان شاء الله
http://3.bp.blogspot.com/-EfKCI-htxgU/UVKHlZz-ndI/AAAAAAAAAKE/cJMn9seyga4/s1600/صور+شكرا+علي+مرورك+-8.gif

حسنى صادق
11-24-2014, 19:21
اعتقد ان الامر قد لايقاس بالسنوات فمن الممكن ان تجد شخصا ما لا لة اى خبرة سنين و لكنة ناجح جدا فى الفوركس الاهم هو التحكم فى النفس

a.mahmoud07
11-24-2014, 19:22
انا بعمل في الفوركس من حوالي سنتين و اغلب خبراتي كانت عن طريق التعامل مع السوق و تكرار المواقف
و كانت بداياتي من خلال المنتديات و بدات بالتعلم عن طريق القراءه ثم الفديوهات من علي اليوتيوب

doola2020
11-25-2014, 18:35
بدايتي مع الفوركس كانت مع منتدي فوركس العرب وشركة انستا وتم اغلاق حسابات كثيرة لي من قبل شركة انستا بسبب وبدون ولكن الفوركس اصبح ادمان بالنسبة لي فلا استطيع ان ابتعد عنه مهما كانت خسائري وانا ابتعدت الفوركس لمدة ستة اشهر تقريبا ولكني عدت مرة اخري عندما وجدت استراتيجية جديدة بالنسبة لي والله المستعان

medomedomedo
11-26-2014, 02:01
انا بقالي فوق ال3 سنين شغال في مجال الفوركس واكتسبت الخبره والي حببني في مجال الفوركس هو التعلم في كتاب فوركس العرب وناس ثانيه شجعتني اني اشتغل في مجال الفوركس وحبيت الفوركس واشتغلت في فتره كبيره

Ahmed ALmasry
11-28-2014, 07:19

شكرا علي مشاركه في الموضوع
ولكل شخص افادنا بمعلومه

gr53
11-29-2014, 11:54
هو سؤال بسيط ما الغرض من تكرار المواضيع نصا و مضمونا لو بحثت قليلا لوجدت السؤال كثيرا
عموما الخبرة لا تقاس بمدة التواجد بالسوق و لكن بالنتائج المجمعة التي يصل لها المتاجر

omoro
11-29-2014, 18:36
اعتقد ان خبرتى فى مجال الفوركس ليست بالكبيره اوى الى هتقدر تخلينى انى اكسب كتير ولكن انا حاليا اقدر افكر فى الكتير من الاشياء اهمها هى ان ممكن اجيب حد يبقا ليه خبره كافيه وامسكه حسابى ويقدر من خلال دا تحقيق الربح الى يبقا لى وليه

remas
11-29-2014, 18:46
انا شغال فى الفوركس من فتره طويله يمكن من 6 سنين والى الان بكل امانه خاسر
لانى من الاول متعلمتش وعشان كده بنصح الكل انه يتعلم الاول قبل ما يضارب

madmax07
11-29-2014, 20:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا اخي الكريم على الموضوع المهم.مازلت في الحساب التجريبي دائما عكس الصفقات المربحة ولا خبرة ولا استراتيجة الله غالب.

Ahmed2020eg
11-29-2014, 20:39
الان خبرتى تتكون عن طريق مدى الخبرة اللى اخذتها ومدى التدريبات اللى قمت بها اثناء معرفتى بالفوركس الى جانب اكتساب الخبرة من السوق جيدا وكمان اكتساب الخبرة من العملاء الخبراء ايضا بتكون سر للنجاح

ايمان الباز
11-29-2014, 21:40
اهلا بكل الاعضاء كيف اخباركم
من واحده صاحبتي وقريبها ربنا يباركاهم يارب ويخليلي صبحتي وربنا معاكوووووووا:happy:

maha kz
11-29-2014, 23:39
الســـــــلام عليكـــم ورحــمه الله وبركـــاته .....موضــوع رائــع وممتـــاز يا اخــى وشيـــق جداااعن
الفوركـــس وموضـــوع الخبره فى التداول فى الفوركس يا اخى

toutou1
11-30-2014, 05:11
الخبره هى شىء مطلوب اوى فى كل ماجل انت شغال فيه ولكن اانا الان بلا اى خبره فى مجال الفوركس وان دا امر ومشوراه طويل جددا عايز وقت كبير اونى لاز م الكل يبقا عامل حسابه على كدا وانشاء الله تاتى الخبره الينا شكرا لك

houcin
11-30-2014, 05:26

aissa00
12-05-2014, 12:26
السلام عليكم ورحمة الله
الان خبرتى تتكون عن طريق مدى الخبرة اللى اخذتها ومدى التدريبات
اللى قمت بها اثناء معرفتى بالفوركس الى جانب اكتساب الخبرة من السوق
جيدا وكمان اكتساب الخبرة من العملاء الخبراء ايضا بتكون سر للنجاحك في السوق
بالتوفيق للجميع :ok:

magedaly
12-05-2014, 12:37
انا فى بدايه تعاملاتى فى الفوركس كنت من المبتدئين واستطعت ان اتعلم الفوركس من خلال شخص من الاشخاص المحترفين فى سوق الفوركس من خلال الكتب والمواقع على النت الخاصه بتعليم الفوركس وكذلك اليوتيوب والفيديوهات واستطعت فى خلال فتره ليست بالكبيره ان اتعلم الفوركس وذلك بدايه من الحساب الديمو وبعد ذلك الحساب الحقيقي

maha mas
12-05-2014, 13:35
لســـــــلام عليكـــم ورحــمه الله وبركـــاته .....موضــوع رائــع وممتـــاز يا اخــى وشيـــق جداااعن
الفوركـــس وموضـــوع مدى خبرتك يا اخى فى الفزركس ا ريييييييييييييييييييييت

ايمان الباز
12-05-2014, 14:15
انا اكتسبت برتي من واحده صاحبتي وبقالي
شغاله فيه من اسبوع او اقل وربنا معانا
ان شاء الله

عبدالقادر محمد
12-05-2014, 16:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم جزاك الله خيرا على مشاركتك معا اما بعد

Ahmed ALmasry
12-05-2014, 16:31
اهلا بكل الاعضاء كيف اخباركم

​شكرا لكل شخص شارك معانا وشكرا علي مروركم

abdelhak redouane
12-05-2014, 18:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الاستفسار الهام ان الخبرة في سوق الفوركس لاتاتي هكذا فقط وانما تحتاج الى الى عمل جاد ومضني والى صبر طويل في العمل على الحساب التجريبي والحساب الحقيقي
بالتوفيق للجميع

lyes1977
12-05-2014, 21:47
السلام عليكم ورحمة الله نعالى وبركاته
اهلا وسهلا بالاخ الكريم في المنتدى الكريم والله انا شخصيا هنا في المنتدى منذ حوالي ثمانية اشهر والحمد لله اكتسبت بعض الخبرة وكيفية التحليل والتداول ولكن الحظ خانني دائما ولم اكسب بعد، شكرا جزيلا اخي المحترم لهذه الفكرة وبالتوفيق للجميع

DANDOUNE
12-07-2014, 04:51
مخاطر الفوركس كثيره خاصة للمبتدئين الذي ليس لهم خلفيه بطبيعة هذا السوق,لتجنب مخاطر السوق يجب عليك اولا ان تتدرب جيدا على حساب الديمو لمدة طويلة ,لكي تتعود على السوق
في البداية عليك بالتدرب على حساب تجريبي ثم الانتقال الى الحساب الحقيقي و المتاجرة بمبلغ بسيط جداً لاكتساب خبرة أكبر ثم التداول بأرقام كبيرة للربح

chouai
12-12-2014, 13:54

nassar.ali
12-12-2014, 15:43
انا فى البدايه اعتمد على حساب ديمو ولا اعرف بعد العمل على حساب حقيقى لانى احتاج الى وقت كبير لاكتساب الخبرة الكافيه للتداول والله الموفق والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

karam22
12-12-2014, 16:10
الخبرات الاساسية لا تاتي الا من خلال الحساب التجريبي والتدريب علي كل معلومة تصل الي ذهنك
وهنا بالعمل علي الحساب الحقيقي بحسابات البونص اصبح العمل واقعي بالكامل يعني اكثر اكتساب للخبرة

eslam88as
12-12-2014, 16:12
يمكنك ان تكون خبير فى الفوركس من خلال ان تتعلم الاساسيات والمبادىء التى من خلالها يمكن ان تكون من الاشخاص المحترفين فى سوق الفوركس من خلال الكتب والمواقع على النت الخاصه بتعليم الفوركس وكذلك اليوتيوب والفيديوهات وغيرها من المعطيات التى تساعدك على تعلم الفوركس وان تكون من المحترفين

magic777
12-12-2014, 16:26
انا فى البدايه اعتمد على حساب ديمو ولا اعرف بعد العمل على حساب حقيقى لانى احتاج الى وقت كبير لاكتساب الخبرة الكافيه للتداول والله الموفق والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اخي خد وقتك واعمل على الحساب الديمو اطول فتره ممكنه لانه هيكون ليك مساعد على اكتساب خبره جيده وعمليه تساعدك على تحقيق الربح الجيد بعد كده
وتكون افضل واقوى واحسن في المستبقل

bibou
12-12-2014, 16:36
hkgfhgflkhmjkgdsfjklsqs
fsdfdsjkfsdkgfdskgjfsdkgjfdg
sgfgjkfdgjfdkgfjdgkfdjgfdg$dfjgfdkgfdkg*fdkjgfdkgf dgfdgfjdsklfjkdsl*kjdfksdfdsklfdsk
fjsdkfjdskfsdkfj

alyaall
12-12-2014, 16:39
مممم معلومات هتلاقيها ف القسم التعليمى للمبتدءين او الاعضاء الجدد ف المنتدى بيخليهم ازاى يقدرو يتعاملو مع طبيعة العمل ف مجال الفوركس
ولازم تتعود ع اتباع القواعد والقوانين للتضارب وادارة المال والبطاقات والماستر وبالوفيق اخى الكريم

mkamal
12-12-2014, 16:42
السلام عليكم و رحمة الله
اكتسبت خبراتي من اليوتيوب و هذه هي الحقيقة
خبرتي الان استطيع ان اقول لك انها جيدة الحمد لله و لا احتاج الا للمثابرة و الاستمرار في التعلم و التدريب

thegh0st
12-12-2014, 16:44
انا مبتدا في هذا المجال لدي خبرة اكثر من شهرين بقليل تعلمت فيها الكثير واصبحت من المدمنين على الاسكلبينغ على الحساب التجريبي ولكن هذا خطير جدا اذا كان على الحساب الحقيقي بالرغم من ان اغلب الصفقات اللتي افتحها رابحة بنسبت 60% تقريبا اللا اني في كل مرة بعد ان اصل الى تحقيق ارباح كبيرة في اسبوع مثلا 2000$ اخصر بعدها بيوم او يومين اكثر من هذا المبلغ وذلك لعدم التزامي باستراتيجة و سرعة اغلاق الصفقة بعد نزول اسعر

garero2015
12-12-2014, 16:44
بدات في التعلم البطئ من شهر ولكني لم اقم بعمل حساب حتي الان لاني اشعر باني في احتياج لمزيد من التعلم ..مع اني اعلم بان التطبيق معظم التعلم.

zied1
12-12-2014, 16:45
السلام عليك بالتدرب على حساب تجريبي ثم الانتقال الى الحساب الحقيقي أما أنا فخبرتى متوسطه فى مجال الفوركس نظرا لان الوقت كان قليل فى التعلم فى الفوركس

karam22
12-12-2014, 21:08
مشكور اخي الكريم علي الموضوع
التدريب علي الديمو اساسي في كل الاحوال سواء مبتدي او خبرة لابدمنه بلا توقف .................................

tamaha
12-12-2014, 22:32
لســـــــلام عليكـــم ورحــمه الله وبركـــاته .....موضــوع رائــع وممتـــاز يا اخــى وشيـــق جداااعن
الفوركـــس وموضـــوع الخبره فغ تداول الفوركس يا اخى

alyaall
12-12-2014, 23:26
الحمد لله اخى الكريم انا ف اول سنة ف العمل بالفوركس وان شالله اتمنى اكون خبيرة اكتير ف هذا المجالى ومدى خبرتى القليلة اتى من القسم
التعليمىى واقسام المبتدئين فهو سهل عليا حاجات كتيرة ومشكرو حضرتك والله ع طرح سؤال مكرر لكى يتعلم منه من هو من الاعضاء الجدد

samir33
12-12-2014, 23:51
السلام عليكم لنا بدأت العمل في التداول في سوق الفوركس
مند 3 اشهر و اغلب المعلومات تعلمتها من هدا المنتدى بالاساس

sawsnss
12-12-2014, 23:53
الصراحة انا جديدة خالص فى الفوركس كل ما اعرفه انه سوق لتداول الاوراق المالية والعملات وانه به نسب مخاطر عالية ولسة معنديش اى خبرة بس بجمع معلومات كتير عن هذا المجال حتى اذا بدات اى صفقة تكون على اساس سليم بالتوفيق لك

kaa
12-13-2014, 00:09
فى السوق بوجد خبرات كثيرة جدا وكل تاجر يختلف عن الاخر فى اتداو ل وعلى حسب خبراتهفى التداول بيكون فية اشخاص كثيرين عندهم خبرة لن تقلل عن سنةا و 3 سنوات

adel25021
12-13-2014, 00:45
انا بقالى فى الفوركس حوالى 18 شهرا فى التجارة هنا و يجب على ان استمر فى التجارة و تحقيق الخبرة و من ثم النجاح فى التجارة على العملات و تحقيق ارباح كبيرة بشكل يمى فى التجارة هنا

magic777
12-13-2014, 01:57
بدات في التعلم البطئ من شهر ولكني لم اقم بعمل حساب حتي الان لاني اشعر باني في احتياج لمزيد من التعلم ..مع اني اعلم بان التطبيق معظم التعلم.

ولا تعمل على الحساب الحقيقي اخي الا لما تتاكد الاول انك خلاصت عرفت تحصل على المعلومات وبقى عندك خبرهر جيده وكده هنا بالفعل هتعرف تصل
لكن غير كده هيكون صعب عليك طبعا

belhadjnokia
12-13-2014, 07:37
انا بقالى من 4-9 شهور ولكن انا فعلا فى درجه فى غايه الروعه لما اشعر بالاستمتاع الشيق
الكبير اوى فى المجال هنا وانا حابب الماجل دا وواله مش بالمده خالص انت ممكن تحب المجال
وانك تعتمد عليه بشكل بكير فى حياتك...

haythem99
12-13-2014, 08:23
السلام عليكم و رحمة الله
اكتسبت خبراتي من اليوتيوب و هذه هي الحقيقة
خبرتي الان استطيع ان اقول لك انها جيدة الحمد لله و لا احتاج الا للمثابرة و الاستمرار في التعلم و التدريب
ولازم تتعود ع اتباع القواعد والقوانين للتضارب وادارة المال والبطاقات والماستر وبالوفيق اخى الكريم

hamada1a
12-13-2014, 12:27
انا ف اول سنة ف العمل بالفوركس وان شالله اتمنى اكون خبيرة اكتير ف هذا المجالى ومدى خبرتى القليلة اتى من القسم التعليمىى واقسام المبتدئين فهو سهل عليا حاجات كتيرة ومشكرو حضرتك والله ع طرح سؤال مكرر لكى يتعلم منه من هو من الاعضاء الجدد

tamaha
12-13-2014, 23:39
الفوركـــس وموضـــوع الخبره فى تداةل الفوركس يااخى يا ريييييييييييييييت

amermazzen
12-15-2014, 13:01
السلام عليكم ورحمة الله الحمد لله لي بعض الخبرة الكافية التي افادتني في لمتاجرة في الفوركس خاصة وأني أدمنت التعلم على الحساب التجريبي اولا مدة عام ونصف قبل المتاجرة الحقيقية.

zeko220
12-15-2014, 13:03
مدي خبرتك في الفوركس هى مقدار تعلمى واستمراريتى الجيدة ومنها نحقق ما نتمنا من ارباح الربح المميز من الخبرات ياتى ومن التعلم المستمر ومن خلال تلك الاساليب نحقق ما لا يقدر ان يحققه الاخرون بسبب التسرع

amermazzen
12-15-2014, 14:59
السلام عليكم ورحمة الله أكيد اخي الكريم الخبرة تلعب دور كبير للتاجر في الفوركس لابد من التعلم الجيدكسب أكبر خبرة ممكنة أناشخصيا تعلمت مدة عام على الأقل حتى اكتسبت بعض الخبرة التي ساعدتني في المتاجرة الحجقيقية.

sayd665
12-15-2014, 15:01
الفورك سبتكتسب الخبرة من خلال المنتدى التعليمى وبقالى 3 شهور كدة على الديمو المهم نتعلم صح ونحقق الربح الجيد من انستا المنتدى رائع ومميز ويعطى فرصة الدخول للفوركس وتحقيق الارباح الكبيرة منه

8150017
12-15-2014, 15:03
اكتسبت خبرتى فى الفوركس من كتاب وجدته على النت ذاكرته ومن مواقع الانترنت ومن موقع يوتيوب والباقى مع الخبره والحمد لله حاليا عندى استراتيجيتى الخاصه بى واعمل بها منذ فتره طويله ومحققه نجاح والحمد لله

ahmed1a
12-15-2014, 15:34
السلام عليك يا اخى اولا انا عن نفسى اتعامل مع مجال الفوركس منذ فترة لا تتجاوز السنة ولكن انا اعتقد ان طول الفترة ليس ششرط كى تتعلم هذا المجال فانه يعتمد على مدى استيعابك لهذا المجال ومدى فهمك و تعلمك وعلى اى اساس تجرى صفقاتك

adil17
12-16-2014, 17:04
اخي الكريم بالنسبة لي انا في هذا السوق منذ خمس سنوات و لم احقق اي شئ يذكر بعد و بالتوفيق للجميع

Ahmed ALmasry
12-17-2014, 19:29
شكرا لمورركم الكريم وانا فعلا نظره اليه وودته انه رائع شكرا جزيلا
لكل الاعضاء الذينا شاركو في الموضوع

sarass11a
12-23-2014, 20:30
نورت المنتدى اخى الكريم
كان نفسى افيدك لكنى جديدة فى هذا المجال
يارب حد يقدر يفيدك من الاعضاء
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

yasmenyy
12-23-2014, 21:42

hichamhiya
12-24-2014, 23:04
انا بقالى من 4-9 شهور ولكن انا فعلا فى درجه فى غايه الروعه لما اشعر بالاستمتاع الشيق الكبير اوى فى المجال هنا وانا حابب الماجل دا وواله مش بالمده خالص انت ممكن تحب المجال وانك تعتمد عليه بشكل بكير فى حياتك

ahmed mahmoud abdelhady
12-26-2014, 18:35
&&
السلام عليكم ورحمه الله وبركاااته
بعد التحيه اخي الفاااضل
انا جديد فى المنتدي ولا اعرف افيدك كثيير
اجرو التوجه الى الدعم الفني سيكون اكثر افاده لك
اتمني لك الربح الكثير ♥♥
تقبل مروري
☺☺☺

lassad
12-26-2014, 18:35
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة وسلام على أشرف الخلق محمد شفيعنا يوم الحساب اسأل الله ان يجعل عملك هذا بموازيين حسناتكم .. واصل لا تفاصل بانتظار جديدك القادم بحول الله تعالى ... تحياتي لك ...

The King Algeria
12-26-2014, 18:36
السلام عليكم اخواني الكرام
الان خبرتى تتكون عن طريق مدى الخبرة اللى اخذتها ومدى التدريبات اللى قمت بها اثناء معرفتى بالفوركس الى جانب اكتساب الخبرة من السوق جيدا وكمان اكتساب الخبرة من العملاء الخبراء ايضا بتكون سر للنجاح بالتوفيق لك ان شاء الله

kokou
01-04-2015, 23:28
ليست بالسسئه ف انا تعلمت اشياء كثير فى القوركس ولن احتاج الى المزيد من الوقت لى انجى اكتر فى الفوركس ولكى اصبح اكثر احرتافا اخر الكريم وهذا يتطلب مجهود + وقت كتير اوى وانشاء االه نقدر نوصل للى احان عايزينه

حاتم محمد
01-04-2015, 23:46
في البداية عليك بالتدرب على حساب تجريبي ثم الانتقال الى الحساب الحقيقي و المتاجرة بمبلغ بسيط جداً لاكتساب خبرة أكبر ثم التداول

---------- Post added at 09:30 PM ---------- Previous post was at 09:30 PM ----------

---------- Post added at 09:31 PM ---------- Previous post was at 09:30 PM ----------

ليست بالسسئه ف انا تعلمت اشياء كثير فى القوركس ولن احتاج الى المزيد من الوقت لى انجى اكتر فى الفوركس ولكى اصبح اكثر احرتافا اخر الكريم وهذا يتطلب مجهود + وقت كتير اوى

---------- Post added at 09:32 PM ---------- Previous post was at 09:31 PM ----------

لسلام عليكم ورحمه الله وبركاااته
بعد التحيه اخي الفاااضل
انا جديد فى المنتدي ولا اعرف افيدك كثيير
اجرو التوجه الى الدعم الفني سيكون اكثر افاده لك
اتمني لك الربح الكثير ♥♥
تقبل مروري

---------- Post added at 09:32 PM ---------- Previous post was at 09:32 PM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة وسلام على أشرف الخلق محمد شفيعنا يوم الحساب اسأل الله ان يجعل عملك هذا بموازيين حسناتكم .. واصل لا تفاصل بانتظار جديدك القادم بحول الله تعالى ... تحياتي لك ..

---------- Post added at 09:33 PM ---------- Previous post was at 09:32 PM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة وسلام على أشرف الخلق محمد شفيعنا يوم الحساب اسأل الله ان يجعل عملك هذا بموازيين حسناتكم .. واصل لا تفاصل بانتظار جديدك القادم بحول الله تعالى ... تحياتي لك ..

---------- Post added at 09:34 PM ---------- Previous post was at 09:33 PM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة وسلام على أشرف الخلق محمد شفيعنا يوم الحساب اسأل الله ان يجعل عملك هذا بموازيين حسناتكم .. واصل لا تفاصل بانتظار جديدك القادم بحول الله تعالى ...

---------- Post added at 09:34 PM ---------- Previous post was at 09:34 PM ----------

---------- Post added at 09:35 PM ---------- Previous post was at 09:34 PM ----------

---------- Post added at 09:36 PM ---------- Previous post was at 09:35 PM ----------

---------- Post added at 09:37 PM ---------- Previous post was at 09:36 PM ----------

---------- Post added at 09:38 PM ---------- Previous post was at 09:37 PM ----------

---------- Post added at 09:39 PM ---------- Previous post was at 09:38 PM ----------

---------- Post added at 09:40 PM ---------- Previous post was at 09:39 PM ----------

---------- Post added at 09:40 PM ---------- Previous post was at 09:40 PM ----------

---------- Post added at 09:41 PM ---------- Previous post was at 09:40 PM ----------

---------- Post added at 09:41 PM ---------- Previous post was at 09:41 PM ----------

---------- Post added at 09:42 PM ---------- Previous post was at 09:41 PM ----------

---------- Post added at 09:42 PM ---------- Previous post was at 09:42 PM ----------

---------- Post added at 09:43 PM ---------- Previous post was at 09:42 PM ----------

---------- Post added at 09:44 PM ---------- Previous post was at 09:43 PM ----------

---------- Post added at 09:44 PM ---------- Previous post was at 09:44 PM ----------

---------- Post added at 09:45 PM ---------- Previous post was at 09:44 PM ----------

---------- Post added at 09:46 PM ---------- Previous post was at 09:45 PM ----------

---------- Post added at 09:46 PM ---------- Previous post was at 09:46 PM ----------

محمد السيد محمد
01-05-2015, 00:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. بسم الله الرحمن الرحيم ..
انا ان كنت اسمى خبير فخبرتي اكتسبتها من خسائري المتعددة ..

sawsan5a
01-05-2015, 00:52
نورت اخى الكريم المنتدى
كان نفسى افيدك
بس للاسف لسه جديد فى هذا المجال
بالتوفيق لك وللجميع

Doodysamsom
01-05-2015, 01:07
السلام عليكم ورحمة الله.....
انا اكتسبت الخبرات من القراءة عن مجال الفوركس...
وايضا اراء الخبراء المموجودين بالفوركس.؟.

chouai
01-07-2015, 16:53
السلام عليكم

أنا اليوم قررت الخوض في عالم الفوركس لا أعرف جوانبه السلبية و الإجابية و مما مدى أن تتغير حياتي من الأسوء إلى الأفضل في صورة الربح أو العكس

تمنياتي إل كل شخص قرر الخوض في هذا الإتجاه بالتوفيق

sara..
01-07-2015, 18:10

omar20
01-07-2015, 18:34

sara..
01-07-2015, 18:40

forexaly5
01-07-2015, 18:42
السلام عليكم ورحمة الله تعال وبركاته كسبت خبرتي أخي من خلال مواضيع المنتدى فديوهات على قنوات في الأنترنيت و لا تنسى أهم شيء الحساب التجريبيو لحد الآن الحمد الله مازلت أتعلم

محمد عز الدين عيد خضري
01-07-2015, 18:44
انا قرئت كتير عن الفوركس وشاهدت بعض الفديوهات علي اليوتيوب
ولكن بدون مجاملة انا الخبرة اللي عندي دلوقتي اخدتها من المنتدي مكانش يهمني ان اعلق لكي اخد البونص علي قدر ما كان يهمني اني اقراء الموضوع واستفاد
اتمني للجميع التوفيق

alieslames
01-07-2015, 18:45
في اكتر من طريقه تقدر تزود خبرتك بيها عن الفوركس زي المعرفه عن طريق الانترنت ومشاهده شرح عن علم الفوركس علي اليوتيوب وممكن عن طريق قراءه الكتب حتي تزيد خبرتك ومعرفتك اكثر عن المجال

anwerhamo
01-07-2015, 19:00
انا بقالى 3 سنين متابع الفوركس وبشتغل فية بس كل يوم فية جديد وبكسب خبرة بتعامل والتداول المهم انك تبقى ماشى بنظام ومنهج منظم والموضوع سهل بس محتاج تركيز وقتى بس المهم عشان مطولش عليك بالتوفيق وان شاء الله تكون بداية موفقه

biotech228
01-07-2015, 19:22
الأسعارعند افتتاح السوق يوم الاحد قد تكون أو لا تكون بنفس أسعار إغلاق يوم الجمعة. في بعض الأحيان، يكون سعر الإفتتاح يوم الأحد بالقرب من سعر الإغلاق يوم الجمعة. وفي أحيان أخرى، قد يكون هناك فرق كبير بين إغلاق يوم الجمعة وإفتتاح يوم الاحد. يمكن للفجوة أن تحصل إذا كان هناك إعلان أخبار هامة أو حدث إقتصادي مهم. على التجار الذين يحتفظون بالمركز المفتوحة أو الذين يطلبون أوامر دخول خلال عطلة نهاية الأسبوع أن يكون مرتاحين مع إمكانات السوق للفجوة.

---------- Post added at 06:19 PM ---------- Previous post was at 06:18 PM ----------

التجار الذين يخشون أن الأسواق قد تكون متقلبة للغاية خلال عطلة نهاية الأسبوع، أو أن يحدث فجوات، أو أن المخاطر المحتملة لعطلة نهاية الأسبوع غير مناسب لأسلوب التداول الخاصة بهم، ببساطة قد يغلقون الأوامر والمواقف قبل عطلة نهاية الاسبوع. لا بد من أن التجار الذين يحتفظون بالمركز المفتوحة في مطلع الاسبوع يفهمون أن هناك إمكانية للأحداث الاقتصادية الرئيسية والأخبار والإعلانات ألتأثيرعلى قيمة مراكزهم الأساسية. نظرا للتقلبات في الأسواق فإنه ليس من غير المألوف بالنسبة للأسعار أن هناك عدد من النقاط تفرق بين سعر إغلاق السوق نهار الجمعة وسعر إفتتاح السوق نهار الأحد . نحن نشجع جميع التجار أن تأخذ ذلك في الاعتبار قبل اتخاذ قرار التداول.

---------- Post added at 06:22 PM ---------- Previous post was at 06:19 PM ----------

م تصميم نداء الهامش ليغلق المراكز المفتوحة عندما يصبح رصيد الحساب أقل من متطلبات الهامش، قد يكون هناك أوقات لا يوجد سيولة في معدل نداء الهامش. ونتيجة لذلك، يمكن أن تنخفض قيمة الحساب أقل من متطلبات الهامش، لدرجة يصبح رصيد الحساب خاسر

kimoaaq
01-07-2015, 19:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى العزيز ان خبرتى ليست جيده فانى اقوم ببعض الصفقات الصغيرة لا اكثر و انى اتعلم من اصدقائى و اقراءه كثير عن المجال فى الجزء التعليمى الخاص بالمنتدى شكرا

marwan05
01-07-2015, 19:42
الخبرة تحتاج الى الى عمل جاد ومضني والى صبر طويل
شاهدت الكثير من الفيديوهات لتعليم الفوركس
العمل على الحساب التجريبي ثم الحساب الحقيقي

alimahmoad
01-07-2015, 20:46
اهم شيء لكسب الخبرة في الفوركس هي القراءة الجيدة في كتب الفوركس للمبتداين وهي افضل بداية لك كمبتدأ وكذلك القراءة في المنتديات ومشاهدة الفيديوهات لكسب الخبرة ثم بعد ذلك افتح حساب تجريبي لتطبيق ما تعلمته

nagwann
01-10-2015, 12:52
شكرا لك اخي على الموضوع الرائع
الخبرة نكتسبها من الحساب التجريبى أولا ثم الحساب الحقيقى
ربنا يوفقك

sara..
01-10-2015, 14:50

antonioforex
01-10-2015, 15:23
السلام عليكم
اخي انا لازلت اتعلم في الحساب الديمو لاطور خبرتي في هدا المجال لانه صعب جدا و يجب
ان يكون لناوقت كافي فيه كي نستطيع تعلمه بشكل جيد و بالتوفيق لك.

real steel
01-10-2015, 15:40
الخبرة فى مجال الفوركس تحتاج لسنين من العمل الجاد وتاتى عن طريقة الممارسة وانا لسه جديد فى هذا المجال من شهرين

ChouaibMoney
01-10-2015, 15:44
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف المرسلين سيد الخلق اجمعين محمد صلى الله عليه وسلم اما بعد
خبرتي في الوركس ؟؟ عندي شهرين بس تعلمت اشياء بسيطة لا باس بها لكن للان لم اجرب في الحساب الحقيقي لان الحساب التجريبي احمر x احمر .. خساير ورا بعض هههههههههههه الله يعين

wafaaff
01-10-2015, 15:45

ramoc
01-10-2015, 15:50

mesteraden
01-10-2015, 17:22
اخي الكريم بالنسبة لي لاازال اعتبر نفسي لسه مبتديء في مجال الفوركس بالرغم ان لي اكثر من 3سنوات في مجال الفوركس,لأني اشعر انه ينقصني امور كثيره عن الفوركس ولكن الحمدلله مع مرور الزمن في الفوركس اتعلم واتمنى لك التوفيق

Hassan Owen
01-11-2015, 03:50
اخي الكريم اكتسبت الخبرة من المنتديات وهاذا شرف لي
ومنتدانا هاذا خير دليل

mostafa me
01-11-2015, 05:45
انا مازلت فى بداية الطريق ولا اريد الاستعجال
ومازلت اتعلم واتدرب على الحساب التجريبى
حتى اتمكن من الخبرة الكافية واكون قادر على فتح حساب حقيقى وخبرتى
اكتسبتها من المنتدى الموقر منتدانا فوركس العرب فيوجد بة القسم التعليمى
وهو مليئ بالمواضيع المهمة جدا من الصفر حتى الاحتراف وايضا من المنتديات الاخرى
ومن الدورات فى اليوتيوب تقبل مرورى وربنا يوفقنا جميعا

ahmos785
01-11-2015, 11:12
خبرات الفوركس يجب اكتسابها من خلال قراءة كتب الفوركس ومشاهدة الفيديوهات ومتابعة الموضوعات الهامة اللتي يوجد بها نائح وعدد الملل من التعلم والحساب التجريبي ايضا من اهم الاشياء لكسب الخبرة

hodaoo
01-12-2015, 00:52

tahamounir
01-12-2015, 01:07
مبتديء في مجال الفوركس :ok:

abowaled123as
01-12-2015, 01:19
اعتقد اخى الكريم انها بالقليله شويه اخى الكريم هيقدر احقققمن خلالها اخىالكريم الكثير من الموضوع المهم دا اخى الكريم وباتلوفيقلكا انشاء الله تقبلت حياتى لك اخىالكريم باتلفويق
شكرالك

laarousy95
01-12-2015, 01:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني
انا مازلت مبتدا في مجال الفوركس واتعلم شيئا فشيئا من خلال هذا المنتدى
شكرا لكم على الموضوع الاكثر من رائع ومعلومات جديدة ومفيدة

Ahmed Ezzat Gad
01-12-2015, 01:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة انا لسا مش خبرة اوى بس اكتسبت شوية من جوجل واليتويوب والمنتدى الرائع ده وياريت تركزو على المنتدى واليتويب اكتر هتوصلكو المعلومة بسرعة

Mohamed Morsy
01-13-2015, 07:10
اخي انا لازلت اتعلم في الحساب الديمو لاطور خبرتي في هدا المجال لانه صعب
جدا و يجــب ان يكون لناوقت كافي فيه كي نستطيع تعلمه بشكل جيد
تحياتي ...

yacrao
01-13-2015, 09:14
انا عندي ست سنوات في الفوركس ومازلت مبتديء لم اتلقى التعليمات المفيدة في هذا المجال المهم المهم اني ربما ساكون افضل في الاوقات القادمة

mawwalmammo
01-13-2015, 09:45
ليس لي في الوقت الحالي اي خبرة لكن بعض المعارف وطرق التداول البسيطة
لكن تعلمت كيفية ادارة راس المال لاني خسرت كثيرا فيما مضى
هذا الذي اكتسبته من خلال اخطائي

ppttss
01-13-2015, 09:47
انا فى هذا المجال منذ اكثر من 3 سنوات فى هذا المجال واكتسبت الخبرة بتلك المدة بالتعليم من

هذا المنتدى وما به من اقسام خاصة بالتعليم لذلك اشكر هذا المنتدى بكل احترام وتقدير على ما قام به من تعليمى

magedman
01-13-2015, 10:27
السلام عليكم ورحمة الله

خبرتي بمعدل سنتين حتي الان الخبرة اكتسبتها من التدول والتجريب المستمر

فالسوق افضل مكان لتعلم التجارة

والله الموفق

hasiebanour575
01-13-2015, 10:29
انا من المبتدئين فى الفوركس وفى فتره التعلم والدراسه ولذلك فتره معرفتى بالفوركس قليله نوعا ما واتمنى ان تستمر فتره التعلم ولا تزيد عن المطلوب حتى اكون من المحترفين واقوم بالتداول اولا على التجريبى او الديمو لتجريب الاستراتيجيات التى تعلمتها وتطبيقها التطبيق الصحيح

kashefadam2738
01-13-2015, 15:49
انا ممكن انصحك يا غالي باكتساب الخبره من الاعضاء في هذا المنتدي عن طريق انك تقول لو انت مش فاهم اي حاجه في هذا المجال واحنا ان شاء الله سوف نعطيك المعلومه الصحيحه بالتوفيق

mnalmm
01-13-2015, 16:14

abdelazizrashed469.
01-13-2015, 16:27
بس يا استاذي انا اري انك تتعب شويه علشان تجيب المعلومه الصح لذالك انا انصحك بالدخول علي الانتر نت والبحث عن كتب في الفوركس وتتعلم من خلالها كيفيه التعامل في هذا المجال ولا تنسي يا اخي ان تقوم بنشرها حتي يستفاد الجميع

gadallahwagdy1419
01-13-2015, 16:53
بس في طريقه انا حقا افضلها عن الانترنت وجوجل والمنتدي ايضا وهي اللي انا اتعلمت هذا المجال من خلالها وهي انك تشوف احد الاصدقاء علي كفاءة عاليه في هذا المجال وتطلب منه ان يكون معلمك الخاص وبالله التوفيق اليك

kokou
01-19-2015, 20:32

saeyd22
01-19-2015, 21:00
خبرتك تكتسبها اخى الكريم من التعلم والتدريب من خلال القسم التعليمى والاكثر من ذلك التدريب على الحساب التجريبى فهو مصدر للخبره والمعرفه الجيده يجعلك تحترف الفوركس بكل سهوله وبالتوفيق للجميع

مصراوى
01-19-2015, 21:12
فى الحقيقة لا يهم كم من الفترة عملت فى هذا المجال وةلكن الاهم هو العم والخبرة التى قمت بالتعرف عليها والاستفادة منها والتعلم من الاخطاء وتحويلها الى ربح هذا هو الاهم

OSAMA AMER
01-19-2015, 21:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوانى واخواتى الكرام فى اعظم منتدى للفوركس فى العالم العربى
انا عن نفسى اكتبت خبرتى البسيطة جدا من خلال الكتب ومن خلال المنتدى وصديقى محمد فهو ساعدنى كثيرا

كاره المراقبين
01-19-2015, 21:17
السلا عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم انا بحاول اكتسب الخبره قدر الامكان بس اللي عندي اكتسبته من كتر الخساره في الصفقات القدييمه ليا بالاضافه الي البحث في الاستراتيجيات كلها

frxtop
01-19-2015, 21:30
أخي الكريم أنا خبرتي في سوق الفوركس حوالي 3 أشهر
أرجوا أن أكون قد أفدتك وتقبل مني أطيب التحيات و التمنيات بالنجاح وشكرا

معتصم سباعنة
01-19-2015, 21:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ،،،
تحية طيبة ،،،
مشكور اخي على هذه المشاركة ، لقد بدأت في مجال الفوركس من سنة 2008 وانقطعت سنتين ورجعت مت سنة 2010 ، تعلمت الفوركس في مركز دورات، اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري ...

hamdochi
01-19-2015, 21:48
سلام الله عليكم اعزاء الاعضاء اعتقد ان خبرتى فى مجال الفوركس ليست بالكبيره اوى الى هتقدر تخلينى انى اكسب
كتير ولكن انا حاليا اقدر افكر فى الكتير من الاشياء اهمها هى ان ممكن اجيب حد يبقا ليه خبره كافيه وامسكه حسابى
ويقدر من خلال دا تحقيق الربح الى يبقا لى وليه بالتوفيق ان شاء الله

myada
01-19-2015, 22:35
عالم الفوركس يحتاج الى تدريبات كثيره ومتابعه للسوق دوريه حتى تصل للربح المرجو
وبالتوفيق

---------- Post added at 07:00 PM ---------- Previous post was at 06:51 PM ----------

مشكور على هذا الطرح الجيد والمعلومات القيمه التى طرحها الاعضاء
جعله الله فى ميزان حسناتك

---------- Post added at 07:35 PM ---------- Previous post was at 07:00 PM ----------

مشكور على هذا الطرح الجيد والمعلومات القيمه التى طرحها الاعضاء
جعله الله فى ميزان حسناتك

sharshabil
01-19-2015, 23:44
الخبرة حتى تكتسبها لازم تتعلم و
تساير السوق مدى طويلة حتلا تعلارف المفاجات التي ممكن ان تصير و تكون علة علم بكل جديد

عبدالقادر محمد
01-22-2015, 03:05

عبدالقادر محمد
01-22-2015, 03:06

BABA SANFOUR
01-22-2015, 03:25
أهم شيء تعلمته هو أن الفوركس ليس مجالا يمكن أن نقول فيه اننا تعلمنا كل شيء لانه مجال واسع للتعلم و الخبرة

brahim19
01-24-2015, 19:47
ارجو من الاخوة الكرام اعضاء المنتدي الرد علي سؤال لم يجبني علية احد ارجوكم وجزاكم
الله خيرا افيدوني بالله عليكم اذا تم تحويل البونص الي حسابي في انستا فوركس كيف يمكنني سحبة وهل يمكنني بيع حسابي ان امكن

abdallah7
01-24-2015, 19:47
الخبره تتكون عن طريق الوقت اللى اخذتها ومدى التدريبات والصعاب التي واجهتك واهم ه الاشيائ ان تتعلم من الصعاب اللى قمت بها
اثناء معرفتى بالفوركس ويجب اكتساب الخبرة من السوق جيدا طالما انك في السوف لا تتوقف عن التعلم

sabrey14
01-24-2015, 20:20
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة اخى الكريم انا بقالى شهرين لا اعتبر خبير اخى الفاضل تقبل مرورى اخى الكريم بالتوفيق

samerii
01-24-2015, 23:35
المعرفة تاتى من المنتديات والمواقع والتحدث فى مواقع التواصل الاجتماعى وقراءة التحاليل الفنية
والتجربة بمبالغ بسيطة الاول للتعلم لان الشى لايمكن معرفته الا بالممارسة

---------- Post added at 10:35 PM ---------- Previous post was at 09:44 PM ----------

الخبرة تاتى على حسب تحمس المستثمر فكلما كان المستثمر متحمس كلما بحث اكثر وتمعن اكثر
لذلك لكل مجتهد نصيب اجتهد وابحث واستشير وقارن وطبق وانظر فهل من خسارة ام من مكسب

walla2a
01-25-2015, 01:26
بالنسبالي بشتغل في الفوركس من تلت سنين تقريبا والحمدلله اتعلمت الفوركس كله من المنتدي هنا بجانب البونص الي بحصل عليه وبتاجر بيه وبحقق ارباح كويسة جدا

ahmed mahmoud abdelhady
01-26-2015, 03:26
مشكور اخي الكريم على المجهود الاكثر من رااائع
اتمني الاستفاده للجميع والعمل على اقوي النقااط الهامه
اتمني للجميع الربح
تقبل مروري ◘•◘•54

محمود مرعى
01-26-2015, 03:48
والله يا اخى الفاضل احمد المصرى انا واحد من التجار اللى بالفعل خبرة لا تقل عن خمس سنوات فى مجال الفوركس وكسبت كتير جدا لكن للامانة انا واحد من التجار
اللى عمرى ما سحبت دولار واحد ربح وطبعا ده لان اول مرة الشركة اختفت من الاسواق والمرة التانية لانى طمعت خسرت كل الحساب فى شركة انستا فوركس ووصلت للمارجن

tedjboyka
01-26-2015, 13:19
عني انا بدات منذ عدة اشهر فقط و خبرتي بسيطة جدا انا احاول ان اكتسب الكثير من الخبرات و ان اوفق الى جمع راس مال محترم اتاجر به فعليا و ليس للتجريب الحمد لله انا اسير في الاتجاه الصحيع و لو ببطئ شديد

magic777
01-26-2015, 15:30
والله يا اخى الفاضل احمد المصرى انا واحد من التجار اللى بالفعل خبرة لا تقل عن خمس سنوات فى مجال الفوركس وكسبت كتير جدا لكن للامانة انا واحد من التجار
اللى عمرى ما سحبت دولار واحد ربح وطبعا ده لان اول مرة الشركة اختفت من الاسواق والمرة التانية لانى طمعت خسرت كل الحساب فى شركة انستا فوركس ووصلت للمارجن

اخي ازاي كسبت كتير ومسحبتش اكيد انت كنت بتكسب وبعدين تخاطر وتخسر زي ما انا كنت بعمل كده ومش بسحب الربح اول باول وده خساره
طبعا لازم تسحب على طول

OLSOPIDRO
01-29-2015, 16:24
سلام الله عليكم الان خبرتى تتكون عن طريق مدى الخبرة اللى اخذتها ومدى التدريبات اللى قمت بها اثناء معرفتى بالفوركس الى جانب اكتساب الخبرة من السوق جيدا وكمان اكتساب الخبرة من العملاء الخبراء ايضا بتكون سر للنجاح تمنياتي لكم الربح...

kaka22
01-31-2015, 09:14
انا عرفت اساسيات التداول استخدام المنصة من اكثر من ثلاث سنوات
ولكن لم استمر في التعلم بسبب ظروفي الدراسية والعملية
الان انا راجع بأذن الله

scott
01-31-2015, 18:34
أخي الكريم انا ليس لدي أي خبرة في سوق الفوركس و لكني أعمل على أكتسابها
أرجوا أن أكون قد أفدتك وتقبل مني أطيب التحيات و التمنيات بالنجاح

azerty
01-31-2015, 18:52
السلام عليكم
خبرتي من الفوركس اكتسبتها من المنتديات الخاصة بالفوركس وخصوصا من دورة على النت لتعلم طريقة خاصة للمتاجرة
لكن يبقى اهم شئ هو تطبيق ما تعلمته على ارض الواقع من خلال المنصة على الحساب الحقيقي لان الامر مختلف بينه وبين الديموا
بالتوفيق

ahmadinho100
01-31-2015, 20:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته نظرا لان الوقت كان قليل فى التعلم فى الفوركس ولكن اعتقد اناه فى ازدياد فى الفتره المقبله

eslam labib
01-31-2015, 20:40
اعتقد ان الخبره بتفرق معاك كتير اوى فى انك توصل الى هدفك بسرعه وانا اعتقد ان الخبره ليست تحتاج ال وقت كثير اخى الكريم
عليك بان تعرف هذا جيدا وان اانا بالنسبه لى خبرتى ليس بالكثيره فى مجال الفوركس شكرا لك
مع تحياتي

salma2
01-31-2015, 20:53
انا اخواني الاعزاء تعرفت علي هذا الموقع الرائع عن طريق موقع اليوتيوب
عندما وضع احد الاخوة الاعزاء فيديو لشرح الموقع تفصيليا و قد شرح
الجوانب المنطقية من الموقع من حيث الربح والصرف والايداع
ولقد استفدت كثيرا من الشرح وارجو التوفيق للجميع وشكرا

amnyya
01-31-2015, 20:57
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة اخى الكريم شكرا لك على الموضوع بالتوفيق فى عالم الفوركس تسلم اخى

magic777
01-31-2015, 21:20
سلام الله عليكم الان خبرتى تتكون عن طريق مدى الخبرة اللى اخذتها ومدى التدريبات اللى قمت بها اثناء معرفتى بالفوركس الى جانب اكتساب الخبرة من السوق جيدا وكمان اكتساب الخبرة من العملاء الخبراء ايضا بتكون سر للنجاح تمنياتي لكم الربح...

التدريب والوقت والاجتهاد في فهم السوق بتفرق من متاجر لاخر بس طبعا الي جرب كتير وبقاله فتره طويله في المجال بيكون خبره عن الي مجربش
وطبعا الوقت هنا بيفرق ايضا

محمد ابراهيمم
01-31-2015, 21:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بصراحة عن نفسى بقالى حوالى سنتين فى سوق الفوركس ولم احقق حتى الان اى ارباح وارى اننى لم اتعلم جيدا بعد للوصول الى تحقيق ارباح ومازال العمل جارى الى التعلم

ahmed7afifi
02-05-2015, 02:28
الســـلام عـلـيـكـم ورحـــمـه الله وبـركــاته .
اخى الفاضل اشكرك جدا على موضوعك الرائع بل اكثر من ممتاز
لكى نستفيد منه وان نعمل عليه
والموضوع محتاج تفسير للجميع
وان يساعدنا الاعضاء القداما المتميزين بخبراتهم التى من الممكن ان نستفيد منها
وانا لسه عضو جديد هنا فى المنتدى لكن بحاول ان استفاد من الجميع
وتحياتى لك ولجميع الاعضاء الافاضل
وشكرا
☺☺☺☺☺

payza
02-05-2015, 21:48
بالنسبة لي نا اكتسبت خبرتى من خلال البحث فى العديد من المنتديات ومن خلال الصفحه التعليميه على المنتدى............تحياتي للجميع

عبدالقادر محمد
02-06-2015, 03:45

ansaldo
02-06-2015, 20:00
من خلال البحث فى العديد من المنتديات ومن خلال الصفحه التعليميه على المنتدى ولقد شاهدت الكثير من الفيديوهات لتعليم الفوركس وتعليم التعامل فى الحساب وايضا اخذت بنصيحه بعض الاخوة الخبراء وها انا لسه فى مرحله التعليم لانى مقتنع انه يوجد الكثير لتعلمه فى هذا المجال

m7md14
02-15-2015, 13:23

walidqse
02-15-2015, 21:35
ان دا الى انا بقدر اقوله ان مش كل حاج الوقت فى الفوركس ممكن تتعلم الكثير فى الفوركس ولكن فى وقت قليل وان الخبره هتيجى من خلال التجربه الكثيره وان الخبره دى هى الى هتقدر تحكمك فى مجال الفوركس ف بالتوفيق لك انشاء الله شكرا لك

mesteraden
02-15-2015, 23:06
اخي الكريم بالنسبة لي ليس لدي الخبره الكبيره في مجال الفوركس لأني دخلت في مجال الفوركس حديثا والآن في مرحلة التعلم والتدريب لطرق التداول وحاليا اتدرب على التداول على الحساب التجريبي وأتمنى لك التوفيق

m7md14
02-19-2015, 13:50
السلام عليكم
لخبره بتفرق معاك كتير اوى فى انك توصل الى هدفك بسرعه وانا اعتقد ان الخبره ليست تحتاج الى وقت كثير .... بالتوفيق للجميع

aseer
02-21-2015, 18:38
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم بعد التحيه موضوع مميز ورائع

انا عان نفسى بقالى 3 سنين فى الفوركس اكتسبت الخبره من الدكتور جمال ممدوح

remas
02-23-2015, 00:31
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
الالتزام والاداره السليمه لراس المال اساس اى نجاح
الى الان 3 سنوات

ilham2
02-23-2015, 11:56
نصحية منى انك تدخول السوق بعد ان تعرف فقط كيف تتعامل مع الفوركس وتتعلم كل شئ فيه ويجب عليك ان تتعلم اولا وعدم المخاطرة
وانة تطبق الىل اتعلمته على حساب ديمو فى الاول لحد ما تحقق ربح جيد لقترة على الديمو وبعدين ممكن تدخل السوق

morad100
02-23-2015, 12:40
أنا أنصحك بمشاهدة الفيديوهات التعليمية الكثيرة وقراءة كتب كثيرة
وإفتح ديمو أكونت وطبق عليه اللي بتتعلمه عملي وخذ وقت كافي في
التعليم ومتستعجلش وخليك صبور لو طبقت كل الحجات ديه هتتعلم كويس.

netteler
02-23-2015, 22:09
السلام عليكم ورحمه الله بركاته اخى الفاضل جزاك الله خيرا على مشاركتك معا
ممتاز موضوعك يا اخي بصراحة لم يكن عندي ادنى فكرة عن الفروقات بين سوق البورصة وسوق الفوركس موضوعك يلخص اهم مزايا الفوركس مقارنة بسوق البورصة ولكن على ماسمعت ان سوق الفوركس اخطر بكثير مقارنة بسوق البورصة والاسهم ولا اعرف ماصدق هذا الكلام !!!

salichou
02-23-2015, 22:26
اولا السلام عليكم و رحمة الله وبركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد:
في الحقيقة انا لست صاحب خبرة كبيرة فق الفوركس و الله مستعان وشكرا لكم شباب علي المجهود

hixam
02-23-2015, 22:30

hamdochi
02-27-2015, 15:27
سلام الله عليكم اعزاء الاعضاء اعتقد ان خبرتى فى مجال الفوركس ليست بالكبيره اوى الى هتقدر تخلينى انى اكسب كتير ولكن انا حاليا اقدر افكر فى الكتير من الاشياء اهمها هى ان ممكن اجيب حد يبقا ليه خبره كافيه وامسكه حسابى ويقدر من خلال دا تحقيق الربح الى يبقا لى وليه بالتوفيق ان شاء الله

kokou
03-02-2015, 13:56

adel2525
03-03-2015, 21:25
الفوركس ليس فى احتياج ان تبقا فيه الى وقت كبير فقط انت ما هو
كل المطلوب منك انك تبقا عندك استراتيجيه ناجحه تقدر انك تكسب منها

مامون سباعنة
03-04-2015, 02:45
بسم الله الرحمن الرحيم
تحية طيبة وبعد :
أشكرك اخي العزيز على مرورك الرائع , صراحة اخي انا بقالي في الفوركس سنتين .. وتعلمت الفوركس من اليوتيوب والحمد لله بقيت ممتاز
اتمنى لك دوام التوفيق والنجاح انت وكل اعضاء المنتدى الكرام
تحياتي للجميع .....

retalkoko
03-04-2015, 03:36
بصراحه انا لسه معنديش خبرة عاليه فى سوق الفوركس نظرا لانى مبتدءة هنا ومازلت فى مرحله التعلم من المشاركات والفيديوهات والله الموفق للجميع
شكرا اخى وتقبل مرورى

sherry mohamed
03-04-2015, 15:39
اكتسبت الخبرة من المنتديات وهاذا شرف لي
ومنتدانا هاذا خير دليل

محمود مرعى
03-04-2015, 17:23

والله يا اخى الفاضل انا عن نفسى اكتسبت خبرتى فى مجال الفوركس من خلال كثرة التداول عليه سواء كان فى حساب ديمو او حتى حساب حقيقى وانا تقريبا خبرة فى مجال الفوركس
مدة لا تقل عن 5 سنين وكنت بقرأ كتب فيه ومش بس كده انا حققت ارباح كتيرة جدا لكن دائما كنت بقع فى نفس الخطأ وهو الطمع اللى كان فعلا بيخلينى اخسر كل حاجة

Audy1
03-11-2015, 16:24
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم اكتسب خبراته منين ف الفوركس وبقاله قد ايه يشتغل فى الفوركس مند 2 شهران

mn3m
03-11-2015, 22:39
السلام عليكم ... خبرتى متوسطه فى مجال الفوركس نظرا لان الوقت كان قليل فى التعلم فى الفوركس ولكن اعتقد اناه فى ازدياد فى الفتره المقبله
بالتوفيق تقبل مروري

ahmed112
03-12-2015, 19:12
انا بقاللى فى حداد فتره لا تتجاوز السنه وان دا الى انا بقدر اقوله ان مش كل حاج الوقت فى الفوركس ممكن تتعلم الكثير فى الفوركس ولكن فى وقت قليل وان الخبره هتيجى من خلال التجربه الكثيره وان الخبره دى هى الى هتقدر تحكمك فى مجال الفوركس

1 million
03-20-2015, 00:33
انا لدي حوالي سنة في سوق الفوركس
أتمنى ان اتعلم المزيد حتى استطيع ان اتمكن من تحقيق بعض الربح من صفقاتي
اتمنى ايضا الابتعاد عن الطمع

Schams
03-20-2015, 00:35
شكرا لك اخي على هذا الموضوع المفيد..الذي استطعت ان استفيد منه ومن خلال الردود الفعاله.
ننتظر منك المزيد من المواضيع المهمة و المفيدة
تحياتي لك و تقبل مروري

gold1
03-20-2015, 01:04
أعتقد أن متابعة كورسات للفوركس و دراسة استراتيجيات قيمة و بسيطة مع تطبيقها علی الديمو هي من أهم العوامل التي تكسب خبرة في هذا السوق.

mhaidox
03-20-2015, 01:06
شكرا لك اخي على هذا الموضوع المفيد..الذي استطعت ان استفيد منه ومن خلال الردود الفعاله.
ننتظر منك المزيد من المواضيع المهمة و المفيدة
تحياتي لك و تقبل مروري

بسمه
03-20-2015, 01:09
حتى الان خبرتى متوسطه والحمد لله و تعلمت الكثير من هنا فلمنتدى ومازلت اتعلم وبصراحه عندى اصرار كبير انى اعرف كل كبيره وصغيره فلفوركس حتى اكون من اوائل المداولين

طريق النجاح
03-20-2015, 01:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
اكيد اكتساب الخبرة بالنسبة لي كان من التداول سواء على الحساب الديمو او الحساب التجريبي

nory
03-20-2015, 04:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته وجزاك الله خيرا على هذا الطرح مشكور على الموضوع انا بقالى حوالى 4شهور على الديمو وان شاء الله هبدا التجارة الحقيقية الشهر الجاي و نتمنى لكم التوفيق و النجاح للجميع

sherif80
03-20-2015, 04:44
السلام عليكم ورحمه الله
لقد اكتسبت خبراتي ونصائح عن الفوركس اولا من المواقع التعليميه والمنتديات وثانيا من قنوات اليوتيوب التى تتحدث عن هذه التجاره العملاقه
ولقد استفد كثيرا منها من خبرات ومفاهيم وتحليلات للسوق
وبقالي اكثرمن سته اشهر في هذا المجال

marsatop
03-20-2015, 06:16

maia
03-20-2015, 17:06
السلام عليكم ورحمة الله
نعم اخي ان ربح الريفيرال هو من المميزات الرائعة التي يقدمها المنتدى الكريم حيث أنه عند دعوة الأصدقاء للتسجيل في هذا المنتدى يتم احتساب ربح على كل مشاركة يقوم بها الشخص الذي قام بالاشتراك في المنتدى عن طريق رابط الريفير ويكون هذا الربح حوالي نصف سعر المشاركة

samehbird007
03-20-2015, 17:20

adele
03-20-2015, 23:49
السلام عليكم ورحمة الله.....
انا اكتسبت الخبرات من القراءة عن مجال الفوركس...
وايضا اراء الخبراء المموجودين بالفوركس.؟.

mola132
03-21-2015, 12:06
شخص يقوم بالاعلان عن خدمات معينه هايقولك مجانا لمده 10 ايام وبعدين يقولك اشترك وهكدا ولا يوجد لديه طريقه غير هذا الاسلوب وبس هي ابدا ليس لها علاقه بالمنتدى

wael40
03-21-2015, 13:00
في سوق الفوركس هناك العديد من المؤشرات سواء الجيد او السيء
لكن الامر يتعلق اكتر بكيفيت التعامل مع هته المؤشرات و استعمالها في المكان المناسب

Koumedaym
03-21-2015, 14:15
بسم الله الرحمان الرحيم
اخي الكريم مهما لدينا خبرة فهي
غير كافية ونبقا نكتسب في خبرة
اكثر فاكثر

badawyghady3817
03-21-2015, 14:28
والله يا اخواني انا اكتسبت الخبره اللي عندي من شخصين الاول اخي لانه من زمان في هذا المجال اما الاخري من علي الانترنت
وبقرائتي من المنتديات مثل هذا المتنتدي اللرائع الله يبارك فيه اكثر فاكثر

mohammed66
03-21-2015, 15:22

adele
03-21-2015, 17:33
الخبرة تحتاج الى الى عمل جاد ومضني والى صبر طويل
شاهدت الكثير من الفيديوهات لتعليم الفوركس
العمل على الحساب التجريبي ثم الحساب الحقيقي

expirt77
03-21-2015, 17:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركااته
بعد التحيه اخوانى الاعضاااء
اتوجه بالشكر الخااص لاخينا صاحب الموضوع
جعله الله فى ميزان حسناتك اخى الكرييــم
ارجو من الجميع العمل على اقوي النقااط
تقبل مروري••◘

salah belacel
03-21-2015, 17:46
خاطر الفوركس كثيره خاصة للمبتدئين الذي ليس لهم خلفيه بطبيعة هذا السوق,لتجنب مخاطر السوق يجب عليك اولا ان تتدرب جيدا على حساب الديمو لمدة طويلة ,لكي تتعود على السوق
في البداية عليك بالتدرب على حساب تجريبي ثم الانتقال الى الحساب الحقيقي

remas
03-21-2015, 19:50
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
الالتزام والاداره السليمه لراس المال اساس اى نجاح
تقريبا مده كبيره وللاسف خسران

lolo2012
03-21-2015, 20:12

hany fouad
03-21-2015, 20:25
ان لسه من المبتدئين ولكنى الحمد لله كونت خبرة لاباس فى الاسبوع الماضى والالمام ببعض الاشياء المهمة عن الفوركس التى تؤهلنى لان اكون متاجرا محترفا خلال الفترات القادمة

amy1
03-21-2015, 23:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الاستفسار غير اني جد متاسف لاني لم استطع ان افيدك في هاذ الباب لاني لااعرف ماهي الخيارات الثنائية ارجو ان تجد الاجابة لدى الاخوة الاعضاء
بالتوفيق للجميع

romo
03-21-2015, 23:19

soad labib sadek
03-22-2015, 00:47
اخي العزيز انا عن نفسي اكتسبت خبرتي من القسم التعليمي بالمنتدي الكتب المشهورة مثل كتاب الفوركس للمبتدئين المترجم للعربية و كتاب التحليل الفني لميرفي و الكورسات الهامة و خصوصا المشروحة بالفيديو مثل الموضوع المثبت في قسمنا التعليمي المشروح بالفيديو

تحياتي

sofpreda
03-22-2015, 01:11
الخبرة اخي تأتي من خلال المتاجرة وفتح اكبر قدر من الصفقات
بالتوفيق للجميع

spider01
03-22-2015, 11:58
السلام عليكم ورحمة الله
انا تعرفت على الفوركس مند سنوات عدة بحكم احتكاكي الدائم بالانترنت
تعلمت مبادئ الفوركس من خلال قراءة الكتب المتخصصة و هي كثيرة و موجودة على النت و قابلة للتحميل المجاني
تابعت بعض دورات الفوركس على اليوتيب و استفت منها كثيرا بعدها اشتغلت على منصات كثيرة و بدا المشوار بين اخفاق و نجاح و مازلت اتعلم

magic777
03-24-2015, 04:33
ان لسه من المبتدئين ولكنى الحمد لله كونت خبرة لاباس فى الاسبوع الماضى والالمام ببعض الاشياء المهمة عن الفوركس التى تؤهلنى لان اكون متاجرا محترفا خلال الفترات القادمة

اكيد طبعا اخي مش ممكن حد هنا ينجح بشكل متواصل الا مع الخبره ولكن بدون ده مش هيكون طبعا هناك اي نجاح الا بالصدفه او الحظ لازم المتاجر هنا
يسعى بالفعل لان يكتسب الخبره الجيده

hamdochi
03-27-2015, 21:11
سلام الله عليكم اعزاء الاعضاء اعتقد ان خبرتى فى مجال الفوركس ليست بالكبيره اوى الى هتقدر تخلينى انى اكسب كتير ولكن انا حاليا اقدر افكر فى الكتير من الاشياء اهمها هى ان ممكن اجيب حد يبقا ليه خبره كافيه وامسكه حسابى ويقدر من خلال دا تحقيق الربح الى يبقا لى وليه بالتوفيق ان شاء الله

mohamed12345
03-28-2015, 14:12
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد متوسطه فى مجال الفوركس نظرا لان الوقت كان قليل فى التعلم فى الفوركس ولكن اعتقد اناه فى ازدياد فى الفتره المقبله لانها هى من اهم الاسباب الى هتخلينى اقدر اتحكم اكتر فى مجال الوفركس تحياتى

atmoul
03-28-2015, 14:17
أنا اشتغل في الفوركس مند 2008 لكن بصفة متقاطعة لا أدخل إلى هذا المجال بشكل كبير لا اشتغل كتيراً في الفوركس لكن أخصص له بعض الوقت فقط إكتسب الخبرة عن طريق المنتديات واليوتوب وقراءة كتب

sofpreda
03-28-2015, 18:08
شخصيا أنا مبتدئ وليس لدي خبرة كبيرة في سوق الفوركس
تقبلوا مروري

aboubakr el ayach
03-28-2015, 18:12
أنا من الجدد! تقريبا مر من دخولي إلى عالم الفوركس ثلاثة أسابيع، و في هذه المدة تعلمت القليل عن هذه التجارة، و كانت الوسائل التي ساعدتني على هذا التعلم فتحي لحساب تداول تجريبي، و هذا بلا شك مما ساعدني في فهم بعض المصطلحات و المفاهيم، و كذا تجربة التجارة في العملات أكسبتني قدرة حدسية متوسطة. تحياتي و شكرا على طرحك لهذا الموضوع الشيق.

الاصيل
03-28-2015, 18:14
انا بالنسبة لى احس انى خبير فى الفوركس لى تقريبا 3 سنوات تعاملت مع اكثر من شركه
وتابعت كثير من المواقع وشاهدت كثير من الفديوهات
ولكن لا استطيع ان امسك نفسى عند خول السوق اتسرع جدا فى عقد صفقات والنتيجه تكون خساره وكل مره اقول سوف اصبر واتريث قبل الصفقات ولكن دون جدوى

lamine01258
03-28-2015, 22:37
هى خبره واسعه نوا ما فى مجال الوفركس ياريت
لو تقول عايز تعرف ايه بالتحديد وانا هقدر افيدك من خلال خبرتى
الى لا قيمه لها انشاء الله وبالتوفيق لك اخى الكريم وتقبل كل تحياتى
وتقدير كل شكراجدا

nOoO
03-29-2015, 00:03
اخى الكريم انا اكتسبت خبرتى من خلال البحث فى العديد
من المنتديات ومن خلال الصفحه التعليميه على المنتدى ولقد شاهدت
الكثير من الفيديوهات لتعليم الفوركس وتعليم التعامل فى الحساب وايضا
اخذت بنصيحه بعض الاخوة الخبراء وها انا لسه فى مرحله التعليم لانى
مقتنع انه يوجد الكثير لتعلمه فى هذا المجال

m7md14
03-29-2015, 17:18
خبرتى تتكون عن طريق مدى الخبرة اللى اخذتها ومدى التدريبات اللى قمت بها اثناء معرفتى بالفوركس الى جانب اكتساب الخبرة من السوق جيد .. بالتوفيق للجميع ان شاء الله

chamss
03-29-2015, 19:42
ليست بالخبرة الكافية لايوجد فرق مع وجود كثرة المتداولين للمؤشرات او الترندات أو الأستراتيجيات كلها لها اهمية المهم أن تصل
لأستراتيجية خاصة بك تعمل عليها وتتداول من خلالها لكي تنجح في صفقاتك بالتوفيق

waffa
03-29-2015, 20:17
انتا ملكش دعوة بالرافعة دية ياعزيزى
انتا بتختارها فقط عند فتح الحساب وهى عبارة عن رافع المبلغ المالى عندك لكى تستطيع المتاجرة
وبالتوفيق للجميع ان شاء الله فى هذا السوق العصيب

salah belacel
03-29-2015, 20:18
نا بقاللى فى حداد فتره لا تتجاوز السنه وان دا الى انا بقدر اقوله ان مش كل حاج الوقت فى الفوركس ممكن تتعلم الكثير فى الفوركس ولكن فى وقت قليل وان الخبره هتيجى من خلال التجربه الكثيره وان الخبره دى هى الى هتقدر تحكمك فى مجال الفوركس

عبده مورو
03-29-2015, 20:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الفاضل
انا كنت بشوف ادامي لوغاريتمات مش فاهم حاجة الوقتي الحمدلله الى حد ما بقيت افك الشفرة بقالي اقل من شهر بشوف فيديوهات

---------- Post added at 05:20 PM ---------- Previous post was at 05:19 PM ----------

من عاليوتيوب ومن المنتدى نزلت المنصة فتحت ديمو اول بأول بتابع اللي شفته في الفيديوهات وطبق عالمنصة
اول بأول بختبر نفسي على طوووول

---------- Post added at 05:23 PM ---------- Previous post was at 05:20 PM ----------

بعد ماشوفت الفيديوهات الوقتي بشوف الاستراتيجيات المختلفة بحاول افهمها كويس واطبقها
بفتح صفقات في الديمو اول بأول بختبر نفسي وبشوف اللي فهمتو صح ولا غلط