PDA

View Full Version : يا ترى هتعلم اطفالك الفوركس؟

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Desperate
06-25-2012, 03:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يا ترى لو بقيت محترف فى الفوركس
واتجوزت وجبت اولاد

هتعلمهم الفوركس وتعرفهم على افضل مجال ربحى
ولا ايه؟

nrgslawi
06-25-2012, 03:50
انا لسه في عز شيابي لكن لما يكون عندي اطفال اظن سيظهر شكل جديد من التداول
بخصوص موضوع تعليمهم
ساقوم بانجاب 15 طفلا واشتري لهم حواسيب وافرض على واحد يجيب لي 1000 دولار في اليوم هههههه

abdallah elbaz
06-25-2012, 03:57
اكيد طبعا الفوركس مش مجرد منتدي ده فعلا جزء كبير من التداول العملات
بس ده طبعا محتاج مني ولا 20 سنه عقبال ماولاد يكبروا وهو يمكن يظهر نوع جديد
ربنا يدوم علينا

zikooo014
06-25-2012, 13:53
مش لما اتجوز الاول ههههههه
انا هشوف لو ابني عنده استعداد انه يتعلم هعلمه لو معندوش هخلف غيره و اشوف برضو عنده استعداد ولا لأ هههههههه

elazez
06-25-2012, 16:16
اعتقد ان مجال الفوركس هو المجال الاول الان بالنسبة للاستثمارات
وتحقيق ارباح وفلوس تساعدك في حياتك

fafa280384
06-25-2012, 16:23
اكيد وليش لا

لو نجحت اعلمهم واعلم كل واحد يحب

يدخل هذا المجال

remas
06-25-2012, 19:10
نشوف الاول الامور هتمشى معانا ازاى انا شخصيا مش هعلمهم فوركس لان الضغط العصبى اللى الواحد شافه فى الفوركس يخليه يشفق عليهم من المجال ده

safiforex
06-25-2012, 19:23
ههههههههه ، هو احنا فلحنا فيه عشان اننا نعلمهم الفوركس
هههههه ، لازم يبقى لنا امر فيه و يبقى بعد ذلك كلام ، و عن التعليم للابناء
فانا من رايي ان الواحدج لا يعلم الابناء شيء من الفوركس حتى ينتهوا من دراستهم بل و يعملوا و يكون لهم وظيفة و حينها يمكن الواحد ان يعلمهم

konine
06-25-2012, 19:27
بخصوص موضوع تعليمهم
ساقوم بانجاب 15 طفلا واشتري لهم حواسيب وافرض على واحد يجيب لي 1000 دولار في اليوم هههههه

نفس نضرية أخي أنا سأتجوز و ألد 20 طفل و لن أعلمهم قرائة أو أدخلهم مدرسة
بل سأعلمهم فوركس و أشترط عليهم 100 دولار يوميا + مصاريف نت + الكراء ومن لم يلتزم بهذه شروط أطرد هههههههه

a5rzamn
06-25-2012, 19:29
انا بسعى جاهدا اني اعمل شي في الفوركس عشان اعلم اولادي وياخدو شهاده في مجال ما

عشان ما يحتاجو في المستقبل لا لفوركس ولا غيرو

ايه الجديد
06-25-2012, 19:45
على حسب الفروقات الفردية فانا اخطط ان شاء الله لبناء رأس مال ثم البدأ فى مشاريع فى الحياة الأخرى غير سوق المال أعتقد الإثنان مكملان لبعضهم البعض

aboualy
06-25-2012, 19:49
اعتقد ان دى مسائلة ترجع للاولاد نفسهم وهل هما حيكونوا ميلين لهذا المجال ام لا واعتقد ان ابنى لو حب مجال الفوركس اكيد حعلمه كل حاجة انا اعرفها عن الفوركس

sa sa
06-25-2012, 19:52
سؤال صعب ,اذا حققت ربح جيد سوف اعلم اطفالي تجاره الفوركس ,واذا حدث العكس سوف احاول ان اترك لهم حريه الاختيار

Mtec
06-25-2012, 20:26
فعلا اذا استطعت النجاح في هذا المجال ، وكونت خبر وعلم جيد في الفوركس ،
بالطبع ساعلم الفوركس لأولادي في المستقبل

sho
06-25-2012, 20:30
يرجع هذا الى رغبتهم فى التعلم .. اذا رغبو ان يتعلمو فلن امانع سوف اكون معلم جيد لهم اذا كنت مازلت اتداول واحقق ربح

mrhero
06-25-2012, 20:37
ان شاء الله أعلمهم
بس بيعتمد على المرحلة اللى هكون وصلتلها واشوف ان كانت سلبية ام ايجابية

KOGI
06-25-2012, 20:44
لو ابني عنده استعداد انه يتعلم هعلمه لو معندوش هخلف غيره و اشوف برضو عنده استعداد ولا لأ هههههههه

deadlyfox
06-25-2012, 20:48
والله دى حاجه فى علم الغيب بقى
لسه الواحد مايعرفش ايه اللى ممكن يحصل
لكن لو ربنا اراد ليه لا

foouaad
06-25-2012, 20:49
اكيد طبعاً لان الفوركس سوق تداول عملات كبير جداً وكمان الربح فيه
كبير جداً سوف اعلمهم الفوركس بجانب العلم والدراسه لاً العلما لعادى اللذى يدرس في المدارس هو اللذى
يرفع منشأن الفرد والمجتمع

devloppman
06-25-2012, 21:05
الإحتراف في الفوركس يعني أرباح وفلوس
يعني مش لازم أولاد يشيبو شعرهم في الفوركس ههه كفاية أبوهم
حوفر ليهم جو لإكمال دراستهم وميولاتهم أحسن من تعليمهم الفوركس

AhmedMagnifico
06-25-2012, 21:21
بخصوص موضوع تعليمهم
ههههههههههههههههههه
ليه بس يا باشا هما هيتداولوا بكام اصلاً !

The Mester X
06-25-2012, 21:25
اخوي لا اعتقد ان الفوركس جيد بالنسبة للاطفالنا
لانه جربنه و شوفنا منه الكثثير وهو مجال غير مضمون و يمكن تحدث تغيرات كثيرة فيه مستقبلا
و افضل شئ تترك للاولادك حرية اختيار مايره مناسبا لهم و لمؤهلاتهم

assidi saber
06-25-2012, 23:32
انا سوف ابذل قصرى جهدي لكي اعلم اطفالي الفوركس لانه مجال رائع لكسب المال الحلال

forexBOSS
06-25-2012, 23:49
لا اعتقد انى سافعل ذلك انا ضيعت مال كثير فى الفوركس:] و لا اريده ان يكرر نفس الشىء ثانيا الفوركس ادمان و من الافضل تعلم شىء يفيده مثل الرياضه و لا اريده ان يرتبط بالتداول و الصفقات و غيره و يربط حياته بها و ايضا اعتقد انه فى المستقبل سنتطور اكثر و يمكن ان يكون العمل كله من خلال الانترنت و الله و اعلم

i5land_man
06-25-2012, 23:51
ههههههههههههههههههه
ليه بس يا باشا هما هيتداولوا بكام اصلاً !

ممكن يخليهم يشتغلوا في جمع البونص بنظام الشيفتات يعني كل واحد يشتغل ساعتين بحيث يبقي 24 ساعة في المنتديات بيلموا بونص
والاب هو اللي يتاجر بقا ويجبلهم بالارباح حاجات حلوة

كريم
06-26-2012, 00:04
ههههههههههه لا ياعم فوركس ايه

لو كنت سوبر سليم هعلمهم اما اذا كانت شربة

يبقى بلاش احسن و الله يوفق الجميع

mony
06-26-2012, 01:56
لا اعتقد اننى هستمر فى الفوركس لفتره طويله وعامه بالنسبه ان اعلم اولادى ان شاء الله حسب الظروف وقتها

aminos
06-26-2012, 02:01
السلام عليكم
هههه على حسب الظروف يمكن نعم و يمكن لا
أنا الأن نعم أريد تعليم أطفالي الفوركس لكن في المستقبل الله أعلم

mrhoda
06-26-2012, 02:03

واتجوزت وجبت اولاد

ولا ايه؟

والله ياريس انا مستعد اعلم اطفالى الفوركس وكل شىء وهذا ان كان لينا عمر
والفوركس مش شىء حرام علشان اخاف على اولادى منه
بل بالعكس قد يفرق معهم فى المستقبل
ومش اطفالى فقط اقوم ايضا بتعليم اصدقائى لكى نستطيع وضع بصماتنا فى عالم الفوركس

nrgslawi
06-26-2012, 03:04
نفس نضرية أخي أنا سأتجوز و ألد 20 طفل و لن أعلمهم قرائة أو أدخلهم مدرسة
بل سأعلمهم فوركس و أشترط عليهم 100 دولار يوميا + مصاريف نت + الكراء ومن لم يلتزم بهذه شروط أطرد هههههههه

هههههه
هذا هو الكلام الصحيح انا فقط اشترط عليهم 1000 دولار شاملة المصاريف يعني كل شيء

remo
06-26-2012, 03:33

واتجوزت وجبت اولاد

ولا ايه؟

لا طبعا هو انا حابب اجيب لعيالى الضغط والسكر والتوتر الفوركس هو اكتر حاجة فى الدنيا اللى يقدر يعملك ضغط نفسى كبير وانا عن نفسى اعلم عيالى يجيبوا فلوس من حتة تانية غير الفوركس

---------- Post added at 12:33 AM ---------- Previous post was at 12:32 AM ----------

بخصوص موضوع تعليمهم

بقولك اية احسن اجرلك شوية عيال فى الشارع او اتبنى طالما انت لسة فى عز شبابك وهتعامل ولادك بالسخرة اللى انت عايز تعاملهم بيها بس واللة مشروع يكسب ذهب الواد 1000 دولار يعنى 15000 الف دولار فى الشهر ربنا يوفقك هههههههههههه

mage
06-26-2012, 03:38
والله ياريس انا مستعد اعلم اطفالى الفوركس وكل شىء وهذا ان كان لينا عمر
والفوركس مش شىء حرام علشان اخاف على اولادى منه
بل بالعكس قد يفرق معهم فى المستقبل
ومش اطفالى فقط اقوم ايضا بتعليم اصدقائى لكى نستطيع وضع بصماتنا فى عالم الفوركس

لو انت لغاية ما تتجوز وتخلف بإذن الله واولادك يكبروا ويبقوا عارفين الدنيا فى هذه الحاةل لو انت مستمر فى الفوركس وتحقق منه نسبة اموال اعتقد انه مفيش مشكلة اطلاقا انك تعمل فى الفوركس وتعلم اولادك العمل فى الفوركس

tariktanjaoui
06-26-2012, 03:44
بالنسبة لي لن اعلم اولادي الفوركس لانه عمل خطير قد تخسر اموالك في اي يوم ويحتلج الى وقت و تركيز صراحة الفوركس عمل شاق للغاية

omar kapo
06-26-2012, 03:58
تعلم الفوركس للاطفال ليس من اجل الربح فقط فانا مثل استخدمه للمتعة الرياضية
فان سوف اعلمه ان شاء الله لو قدر لنا هذا لكي يعلي التركيز والانتباه والتفكير والقدرة ع تحمل المسئولية
مسئولية خسارة مكسب تفكير ف كيفية الوصل للهدف
ومن ثم يستطيع اولادي ان يكونوا شي ف المستقبل القريب

---------- Post added at 12:52 AM ---------- Previous post was at 12:49 AM ----------

بالنسبة لي لن اعلم اولادي الفوركس لانه عمل خطير قد تخسر اموالك في اي يوم ويحتلج الى وقت و تركيز صراحة الفوركس عمل شاق للغاية

مع العلم لان كلمك يوجد بيه كثير من الحقيقة
ولكن من يخسر فهو احمق لانه لا يعلم شي عن الفوركس
ايضا المكسب والخسارة هم وسيلة للمتعة فاذا كسبت دائما لن تشعر بالمتعة مثل سويسرا تنتحر من كثرة الاموال
سنعلمهم لكي يستطيعوا تحمل مسئولية خسارتهم لهذه الاموال فقط
لكي عندما يقفوا امام مشكلة يجدوا لها مليون حل فقد تعلموا ذالك من الفوركس

---------- Post added at 12:55 AM ---------- Previous post was at 12:52 AM ----------

لو انت لغاية ما تتجوز وتخلف بإذن الله واولادك يكبروا ويبقوا عارفين الدنيا فى هذه الحاةل لو انت مستمر فى الفوركس وتحقق منه نسبة اموال اعتقد انه مفيش مشكلة اطلاقا انك تعمل فى الفوركس وتعلم اولادك العمل فى الفوركس

لذالك انا انصح بتعليمهم الفوركس من اجل ذالك حتي يكون الفوركس كنظام دخل اخر له غير وظيفته فلو اعتقدنا
اننا نستمر له ع ساعات زمن نقدرها وبالتالي فهو يعمل كوظيفتنا الاول خارج المنزل والثانية داخل المنزل
وهذا ايضا سوف يوفر له وسائل ترفيه اكثر فلو اذا مرتبه الشهري لو بي 1000 دولار ف الشهر لاصبح يحي حياة سعيدة بعض الشي

---------- Post added at 12:58 AM ---------- Previous post was at 12:55 AM ----------

لا طبعا هو انا حابب اجيب لعيالى الضغط والسكر والتوتر الفوركس هو اكتر حاجة فى الدنيا اللى يقدر يعملك ضغط نفسى كبير وانا عن نفسى اعلم عيالى يجيبوا فلوس من حتة تانية غير الفوركس

---------- Post added at 12:33 AM ---------- Previous post was at 12:32 AM ----------

بقولك اية احسن اجرلك شوية عيال فى الشارع او اتبنى طالما انت لسة فى عز شبابك وهتعامل ولادك بالسخرة اللى انت عايز تعاملهم بيها بس واللة مشروع يكسب ذهب الواد 1000 دولار يعنى 15000 الف دولار فى الشهر ربنا يوفقك هههههههههههه

هذا قرار صحيح فانت تختار ان يكون له دخل اخر هذا الدخل يوفر له وسائل ترفيه ع نفسه اخري يوفر لي اسرته دخل اخر
لو ف يوم من الايام تم الرفد من الوظيفة ماذا يفعل فهذا سوف يكون بدل منه حتي يستيطع ان يجد شغل اخر
فاكيد تعلم الفوركس شي جميل ومستقبل بارع وان تبني احلمك عليه من ثم تكسب من وراءه اموال اخري

hesham itch
06-26-2012, 05:45
هديهم فرصة يتعلمو مجالات تانية ويتاسسوا فى كل المجالات الاول عن طريق الدراسة وبعد
لما يبقوا قادرين يستوعبو شىء زى الفوركس اكيد هوصلهم حاجة عظيمة زى الفوركس

okash
06-26-2012, 08:20
على ما اعتقد اذا علمنا اطفالنا من الصغر الفوركس سيكون انجح من النجاح نفسعه في الفوركس ووسيبقو يضحكو علينا العمر كله
لأنه الفوركس وليد جديد عندنا
واماز لنا يوجد عندنا نسبة من التخبط في التداول

2x1
06-26-2012, 08:29
لا اعتقد انا ساترك اولادي يختاروا طريقهم فالنجاح بالطريقة اللي شايفنها وهما لو
شايغني ناجح اكيد ممكن حد فيهم يحب يكون زي ويتعلمة الا اذا اثر الفوركس علي علقتي بيهم

dodovedo
06-26-2012, 12:37
اخى العزيز

اكيد طبعا هعرفهم كل حاجه وخباياهم انا عندى بنوته بس لسه صغيره لما تكبر و انا كنت بقيت محترف فى الفوركس هعلمهلها كويس جدا

تقبل ودى وتقديرى

islamselmy
06-26-2012, 12:53
اكيد ان شاء الله هعلمهم الفوركس لانى شايف انه هيبقى وظيفة المستقبل لانه بيتيح للشباب بدون ادنى راس ماله انهم يكونوا عندهم تجارة و ربح و خصوصا ان المنتدى هنا بيساعد على كدة
انا بالفعل بعلم اخواتى و كل حد اعرفة ببقى عايز ادخله الفوركس و يبقى تاجر هنا

yassoo011
06-26-2012, 13:00
ساعلمهم الفوركس ولكن قبل ذلك سأعلمهم التحكمفي الاعصاب
لكي يكونوا متاجرين جيدين وافعلمهم اساليب المتاجرة الجيدة
والتحليل الفني ليكونوا متاجرين جيدين

mohamedfx2005
06-26-2012, 13:13
السلام عليكم ورحمة الله
انا مازلت شاب ههههههههههه وان شاء الله لن افرض على احد من اولادي الفوركس الا اذا اراده بنفسه

jihadazzam
06-26-2012, 13:18
والله لازم اعلمهم واعملهم حساب كبير انما بحساب صغير حيتعودوا على الفوركس وكل ما صار معهم 100 دولار
يروح يخسرها
اخواني نصيحة لوجه اللع للمبتدئين تعلم على اليمو ولا تدخل على الحقيقي
عندها استخدم الديمو لمل تتمكن من الفوركس اعمل عليه زيادة 3 اشهر ولمل تشوف في ارباح ادخل على الحقيقي
حذاري تدخل على الحقيقي وانت تخسر

sunlight
06-26-2012, 13:23
والله لازم اعلمهم واعملهم حساب كبير انما بحساب صغير حيتعودوا على الفوركس وكل ما صار معهم 100 دولار
يروح يخسرها
اخواني نصيحة لوجه اللع للمبتدئين تعلم على اليمو ولا تدخل على الحقيقي
عندها استخدم الديمو لمل تتمكن من الفوركس اعمل عليه زيادة 3 اشهر ولمل تشوف في ارباح ادخل على الحقيقي
حذاري تدخل على الحقيقي وانت تخسر

انا هاعلم اطفالى الفوركس كمعلومه وكوظيفه اذا دارت عليهم الحياه بانيابها ولم يستطيعو ان يعملو ان ان يجنو مال ولكن اذا كانت الحظ معهم واشتغلو شغل كويس او عملو مشاريع فى الحياه الخارجيه فى هذا الوقت مش مهم فوركس

ana1990
06-26-2012, 13:48
مش عارف ليه حاسس اني هحاول ابعد اطفالي و مراتي كل البعد عن المجال حتى لو كان الفوركس هو عملي الاساسي ولو زنقت معايا اوي هعلمه لوحد بس من عيالي مش كلهم و هي كده كده الافضل تسيبهم بحريتهم يختاروا المجال اللي يحبوه لو اجبرتهم على حاجه هينتقموا منك لما تكبر بعدين هو الواحد لاقي يتجوز علشان يخلف ؟

realyone
06-26-2012, 13:50
بالنسبة لي ان شاءالله اولادي لن يحتاجوا للفوركس,وانا كمان لست انوي الأستمرار فيه لفترة طويله لي اهداف اذا انجزتها بعون الله فسوف ابتعد عن الفوركس وأبدأ في مجال آخر ,يعني انا حاليا اشتغل لأجل نفسي ولأجل اولادي اللي سوف يأتوا في عالم الغيب

sami
06-26-2012, 14:11
لو أصبحت محترفا في الفوركس،لن ألح على أبنائي في تعلم الفوركس بل سأترك لهم إختيار ما يلائم طموحاتهم و إن جذبهم مجال الفوركس فسأقوم طبعا بنقل خبرتي إليهم و تعريفهم بالأخطاء التي و قعت فيها و كذا السبيل لتجنبها للوصول إلى النجاح

osama shaban
06-26-2012, 14:43
اكيد علي ايامهم انشاء الله هيكون الفوركس اسهل من كده بكتير وهيكون في طرق سهله ومربحه للمتاجره وهما اللي هيقرروا الدخول في الفوركسبس احنا خلينا في الايام اللي احنا فيها دي وبعد كده ربنا يسهل لما نتجوز

remo
06-26-2012, 14:58
اكيد علي ايامهم انشاء الله هيكون الفوركس اسهل من كده بكتير وهيكون في طرق سهله ومربحه للمتاجره وهما اللي هيقرروا الدخول في الفوركسبس احنا خلينا في الايام اللي احنا فيها دي وبعد كده ربنا يسهل لما نتجوز

امين يارب يسمع من فمك ربنا لان فعلا الفوركس كل يوم بيتسهل عن الاول فى التعليم مش فى كسب المال ومتفهمنيش غلط عمر الفوركس ما هيكون سهل لكسب المال انا قصدى للتعلم

magic777
06-26-2012, 15:12
وايه المانع اخي طالما لن يؤثر على دراستهم مثلا وطالما هم ليهم ميول لتعلم هذا المجال
وتكون علمتهم برده علم مفيد ممكن ينفعهم في حياتهم المستقبليه خاصه وان اللي بيدخل المجال ده
وهو صغير بيكون عنده الوقت وموهبه الابداع علشان يخلق لنفسه طرق افضل للتداول

elssayed
06-26-2012, 15:33
انا عن نفسي لن اعلم اولادي الفوركس الا اذا كان عندهم استعداد انهم يتعلموه
لان الفوركس بيؤدي لضعف البصر وتعب الاعصاب
ومش عايز ولادي يواجهوا اللي احنا واجهناه من خسارة
لكن لو ليهم رغبة ممكن يتعلموه

safiforex
06-26-2012, 15:44
انا عن نفسي لن اعلم اولادي الفوركس الا اذا كان عندهم استعداد انهم يتعلموه
لان الفوركس بيؤدي لضعف البصر وتعب الاعصاب
ومش عايز ولادي يواجهوا اللي احنا واجهناه من خسارة
لكن لو ليهم رغبة ممكن يتعلموه
و 8هذا راي الصواب اخي الكريم ، فلا يجب ان ما نعمله ان نعلمه لاولادنا
و ثانيا يجب ترك الاولاد يعيشون حياتهم عادية بدون ضغط الاموال و الربح و الخسارة و المارجن
سيبوا الاولاد يعيشون حياتهم و لما يكبروا حينها يمكن الحديث عن هذا الموضوع اكيد

mohamed eldamnhorey
06-26-2012, 16:09
اكيد طبعاً انا ناوى اعلم اولادى بس يكون عندهم قابليه وحب لهذا المجال

لان المجال ده لو محبتوش من الاساس عمرك ما هتكسب منه

M Sabry M Elbakrawy
06-26-2012, 16:17
انا متهيالي معظم اللي في مجال الفوركس شباااب وبيتعلموو عشان الجواااز ده :d :d
وعجبني اوي حكاة 20 طفل يجيبو 1000$ دي ممكن اطبقي النظرية ^_^

konine
06-26-2012, 16:23

أنا أتفق معك
ولكن من وجهة نضري أن أعلمه له بعد دراسة و أن يكون له شهادة عليا
الله كريم

compaq0
06-26-2012, 16:26
لم افكر فى هذا الموضوع و لكن لا اريد ان يمر اولادى بهذه المرحله العصيبه التى مريت بها اثناء تداولى فى الفوركس كانت حقا بعض الايام عصيبه و ان لم تمالك نفسك قد يتسبب بالسلب على صحتك

---------- Post added at 01:26 PM ---------- Previous post was at 01:24 PM ----------

كل اللى بيقول ما بحبش الفوركس انا متاكد انه ماجربوس من الاساس و مقعدش قدام شاشه التداول ليفتح صفقه و يحركها مؤشر عشوائى الى حد كبير ولا يخضع بنسبه كبيره الى تحليل فنى

HARRY POTTEER
06-26-2012, 16:27
يجب ترك الاولاد يعيشون حياتهم عادية بدون ضغط الاموال و الربح و الخسارة و المارجن
سيبوا الاولاد يعيشون حياتهم و لما يكبروا حينها يمكن الحديث عن هذا الموضوع اكيد

mando
06-26-2012, 17:32
ممكن الواحد يعلم اولادة لية لا بس فى حالة لو كان الاب وصل لمرحلة الاحتراف وانه بيكسب مكسب جيد من السوق وعندة طريقة جيدة فى التداول لو كانت الطريقة دى سر من اسرار الفوركس وبيربح بيها ديما يبقى ممكن يعلم الفوركس لى اولادة

kingman
06-26-2012, 17:42
انا متهيالي معظم اللي في مجال الفوركس شباااب وبيتعلموو عشان الجواااز ده :d :d
وعجبني اوي حكاة 20 طفل يجيبو 1000$ دي ممكن اطبقي النظرية ^_^

هههههه طيب لو طلعوا من النوع اللى بيخسروا يعنى 20 طفل ب الف دولار يبقى ليلتهم سودا ههههه
اكيد كل واحد بيختار لولاده والناس اللى بيحبهم الأفضل فى الحياة ودى غريزة فى الانسان

assidi saber
06-26-2012, 17:52
نعم بالطبع لان الفوركس يعتبر مجال لكسب المال و لايمكن الاستغناء عنه و لهذا سوف اسعى الى تعليم اولادي الفوركس جيد لكي يكسب المال منه

ashraf el-araby
06-26-2012, 18:04
هو سؤال غريب لان معظمنا مش متجوز فعلى ميتجوز ويبقى عندنا اولاد يااااااااه بس اكيد هيتعرف على المجال لوحده عن طريق الانترنت او عن طريقى ولو حب يتعلم اية المانع

Noah
06-26-2012, 18:41
نعم سوف اعلم اولادى الفوركس وسيكون لهم نصيب فى تعلم الفوركس لو كنت انا من المتاجرين فى الفوركس واتمكن من تحقيق ارباح بالتأكيد سوف اعلمهم العمل معى حتى يكونوا عونا لى فى الفوركس واستطيع انا وهم من الابداع واختراع الطرق المناسبة لنا فى تحقيق الارباح

AhmedMagnifico
06-26-2012, 19:45

مظبوط يا باشا
لكن اظن انه المجال هيكون اشتهر جداً والكل هيحبه وهيدمنه كمان
ولكن اظن هيكون اصعب !

sunlight
06-26-2012, 19:48
مظبوط يا باشا
لكن اظن انه المجال هيكون اشتهر جداً والكل هيحبه وهيدمنه كمان
ولكن اظن هيكون اصعب !

ان شاء الله عقبال ما اولادى يكبرو يكون انا عملت مبلغ حلو وهم بقى يشتغلو ويعملو اى مشروع تانى بس هاعلمهم كمعلومه والعلم بشىء خير من الجهل به

saad
06-27-2012, 14:27
نعم سوف اعلم اولادى الفوركس وسيكون لهم نصيب فى تعلم الفوركس لو كنت انا من المتاجرين فى الفوركس واتمكن من تحقيق ارباح بالتأكيد سوف اعلمهم العمل معى حتى يكونوا عونا لى فى الفوركس واستطيع انا وهم من الابداع واختراع الطرق المناسبة لنا فى تحقيق الارباح

sky44
06-27-2012, 14:31
بخصوص موضوع تعليمهم

والله فكرة رائعة ستجني 15000 دولار في اليوم هههه

hardjob
06-27-2012, 14:39
هههه فكرة الابناء هده اعجبتني
ان شاء الله اعلمهم لما لا ؟
بما انني متعلم

saad
06-27-2012, 14:39
:accute:اعتقد ان دى مسائلة ترجع للاولاد نفسهم وهل هما حيكونوا ميلين لهذا المجال ام لا واعتقد ان ابنى لو حب مجال الفوركس اكيد حعلمه كل حاجة انا اعرفها عن الفوركس:bravo:

Desperate
06-29-2012, 14:04
:accute:اعتقد ان دى مسائلة ترجع للاولاد نفسهم وهل هما حيكونوا ميلين لهذا المجال ام لا واعتقد ان ابنى لو حب مجال الفوركس اكيد حعلمه كل حاجة انا اعرفها عن الفوركس:bravo:

يا عم ما دام بيعمل فلوس يبقى هيحبوه :))
اعتقد الناس كلها بقت كده
اى حاجه بتعمل فلوس تلاقى الناس بتجرى زى النمل عليها
كمان الاحتياجات الشخصية الثانوية هتكبر فى المستقبل وكل واحد هيبقى عايز يجبها هيقولوك علمنا عشان يشتروها طبعا :)

HUSSENEY
06-29-2012, 17:45
وهيكون فى وقت اولادى مجال اخر اكثر تكنولوجيا

shwaikich
06-29-2012, 18:05
نعم بالطبع ساعلم اطفالي الفوركس لان الفوركس لها مستقبل كبير و كما يقول المثل العلم في الصغر كالنقش في الحجر
لذلك احرص على تعليمهم الفوركس من الصغر

ma90do
06-29-2012, 18:10
ان شاء الله لا مش هعلمهم هذه التجاره وهعملمهم ماتعلمته من هذا المجال من مهارات تخطيط ومهارات الضبت والتحكم واداره الجيده وعدم الطمع والصبر وهذه عوامل النجاح في اي مجال وهذا افضل من وجه نظري

jans
06-29-2012, 18:10
على حسب لو ربحت منه حقولهم أكيد و كمان
راح اعلمهم طريقة التداول بعد ما اكتسب خبره من هذا المجال و لن اقف عند اولاد فقط حتى اقاربي و اصحابي لكي يستفيد الجميع .

elazez
06-29-2012, 18:11
ومنها بقي نبقي بنطبق فكرة تعيين ابناء العاملين
ههههههههههههههههههههههه
ربنا يوفق الجميع ويكرمنا كلنا

elking
06-29-2012, 18:13
اعتقد اننى عندما اتزوج وانجب اطفالا ساعلمهم الفوركس لانه فرصة عمل رائعة وغاية فى الجامل فى ظل عدم وجود فرص للعمل وانتشار البطالة

hesham1046
06-29-2012, 18:18

واتجوزت وجبت اولاد

ولا ايه؟

شوف عن نفسى انا عامل مشروع صغير على قدى بس لسة بجمع فى المشروع علشان بعد كدة اسيب شغل الاولادى يكملو فية لما يكبرو يبقى فى امتداد
والفوركس طبعا هاعلمو لية بس وقتها هاكون قدرت اشترى مؤشرات واسكريبات جديدة

mohamed eldamnhorey
06-29-2012, 18:18
على حسب لو ربحت منه حقولهم أكيد و كمان
راح اعلمهم طريقة التداول بعد ما اكتسب خبره من هذا المجال و لن اقف عند اولاد فقط حتى اقاربي و اصحابي لكي يستفيد الجميع .

ممتاز ياغالى انك لاتبخل على اخوانك بالمعلومات
ويجب ان تعلم اخوانك المسلمين مما تعلمته

ورزقك ورزقهم على الله

ZOUHAIR_ZIZO28
06-29-2012, 18:38
اذا حققت ربح جيد سوف اعلم اطفالي تجاره الفوركس ,واذا حدث العكس سوف احاول ان اترك لهم حريه الاختيار
لان الفوركس سوق تداول عملات كبير جد

mido303037
06-30-2012, 02:18
ههههههههههههههههههههه مش لما اتعلم انا الاول
لا طبعا اكيد اخليهم يتعموا الاول
وبعدين لما يتخرجوا اعلمهم فوركس

moonlight
06-30-2012, 03:29
دى حاجة سابقة لاوانها لما يجو العيال ويكبروا نبقى نفكر ساعتها محدش ضامن عمرة ولا الايام مش يمكن تحصل حاجة تخلينا
نسيب الوركس اصلا ساعتها لومسبتهوش ليه لا ممكن اعلمهم عادى

waleed adel
07-01-2012, 13:55
بالفعل عن نفسى بدات اعلم ابنى وافتحله فيديوهات تعليميه واحفظه حاجات كتير لان مازال ذهنه صافى وسيتعلم بسهوله
وما متاكد منه انه سيكون افضل منى

maged
07-01-2012, 14:08
اكي طبعا لازم نتعلم الفوركس
ونعلمة للجميع حتي تعم الفائدة

waleed adel
07-02-2012, 14:00
اكي طبعا لازم نتعلم الفوركس
ونعلمة للجميع حتي تعم الفائدة
اكيد طبعا اخى خيركم من تعلم العلم وعلمه
فمن سيتعلم لن ياخذ من رزقى شىء

sabre
07-02-2012, 14:05
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
بم اننى بقيت محترف هيبقى عندى ثروة كبيرة ومش هحتاج اشتغل فى الفوركس كتيير ولاكن ممكن اعلمهم خبراتى التى اكتسبتها فى فن التعامل مع النفس والسيطرة على الاعصاب وتجاهل الخسارة والرضا بما يقسمه الله لنا وعدم التهور وعدم الطمع ودى الحاجات ايلى كلنا بنتعلمها من الفوركس وطبعا هنصحهم يبعدوا عن الفوركس

omar kapo
07-02-2012, 14:09
ان شاء الرحمن سوف اعلمهم ذالك
من اجل
التحلي بالصبر والتحكم ف النفس
الرضاء بالقليل
ادارة راس مال مشروع ف مستقبلهم

elzeel
07-02-2012, 14:13
والله هترجع ليهم هما ان كانو عاوزين يدخلو او لا بس هنصحهم انهم ميدخولش
عشان ميتعبوش ههههههههه ربنا يستر بقا

elking
07-02-2012, 14:38
والله هترجع ليهم هما ان كانو عاوزين يدخلو او لا بس هنصحهم انهم ميدخولش
عشان ميتعبوش ههههههههه ربنا يستر بقا

هههههههههه
لما ننجح احنا الاول فى الفوركس
نبقى نخليهم يدخلوا ونعلمهم كمان
بس نتعلم احنا الاول

Dentist Ahmed
07-02-2012, 19:22
هشوف فى الاول تفكير ابنى رايح لفين
لو لقيت تفكيره رايح لمجال التجاره والتكنولوجيا والجلوس فتره طويله على الانترنت
ساعلمه مجال الفوركس على الاقل لاستغلال الوقت المنهدر على الفاضى على الانترنت

Rami
07-02-2012, 19:26
بالتاكيد هيتعلموا الفوركس لكن ان شاء الله لن يكون المصدر الوحيد
لكسب الرزق فعليهم ان يتعلموا مهنة او حرفة الى الى جانب الفوركس
تحياتى لك

housam
07-02-2012, 19:32
اكيد طبعا لازم يتعلمه اولادنا بس نتعلمه احنا الاول وتعلم الفوركس مفيد حتى لو مش هانستعمله بس نكون اخدنا فكرة عنه للمعرفه ليس اكثر

magic777
07-02-2012, 19:33
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
بم اننى بقيت محترف هيبقى عندى ثروة كبيرة ومش هحتاج اشتغل فى الفوركس كتيير ولاكن ممكن اعلمهم خبراتى التى اكتسبتها فى فن التعامل مع النفس والسيطرة على الاعصاب وتجاهل الخسارة والرضا بما يقسمه الله لنا وعدم التهور وعدم الطمع ودى الحاجات ايلى كلنا بنتعلمها من الفوركس وطبعا هنصحهم يبعدوا عن الفوركس

وكمان هيكون ده فرصه ذهبيه ليهم لدخول المجال ده على اسس صحيحه وتحت رعايتنا وبالتالي هيوفر
ده عليهم مشوار البدايه الصعب اللي احنا مرينا بيه وفي نفس الوقت هيكون مجال ممتاز ليهم يحققوا فيه نجاح اكبر من اللي احنا وصلنا ليه

Amany Mohamed
07-02-2012, 19:40
السلام عليكم
نعم ان شاء الله سوف اعلم اطفالي الفوركس و اتمنى ان اكون محترفة فيه

m_fekry
07-02-2012, 19:43
ان شاء الله لو ربنا كرمنى واتجوزت وانجبت لن احبذ ذلك حيث ان الفوركس يحتاج الى اعصاب هادئه دوما
ومن لا يستطيع ان يتحكم فى اعصابه سوف يخسر الكثير وانا لا اريد ان اضعهم فى هذا الضغط ولكن اذا رأيت اصرار
احدهم على تعلمه فلا مانع فى ذلك

abdello052
07-02-2012, 19:44

Rami
07-02-2012, 19:46

لكن ليس لاى احد اخى الكريم
بل هذه الصفات التى دكرتها تنطبق فقط على المحترفين
واصاب رووس الاموال الضخمة المعدة للاستثمار
تحياتى لك

Mr.GooDMaN
07-03-2012, 04:04
هههههههه ربنا يدينا ويديكو طوله العمر يارب
بس انا فعلا اتمنى لو اولادى يكون عندهم قابليه للموضوع ده
وبإذن الله يكون ف حاجات افيد واسهل واجمل بكتير
وانا معنديش مانع لو اعلم اولادى لانى هفيدهم بخبرات اكبر بكتير من اللى هما عارفينها

Mohamed90
07-03-2012, 13:58
السلام عليكم صراحة اخي هذا المجال صعب جدا و طبعا لا يمكن ان تفرض على اولادك مجال الا باختيارهم و ارتياح فيه
و انا لا افكر في ذلك حاليا اربح انا اولا و انظر في امر اولدي في ما بعد هههه

Rami
07-03-2012, 14:00
السلام عليكم
نعم ان شاء الله سوف اعلم اطفالي الفوركس و اتمنى ان اكون محترفة فيه

الاحتراف يحتاج لمساندة منك للوصول اليه
وحاول فى وقت مبكر من العمر
حتى يستوعبوا السوق ويتعودوا عليه
تحياتى لك

okash
07-04-2012, 17:56
نعم سأعلمهم الفوركس لأنها ليست مزحة بل عمل جدي ورارئع ويستطيعون ان يعتمدو على الفوركس في حياتهم كمصدر دخل كبير لهم

yassinoh
07-04-2012, 18:37
ربنا يدوم علينا

elking
07-04-2012, 18:45
ربنا يدوم علينا

بالتاكيد لو اصبحت لدى الخبرة الكافية وكان لديهم قبول ان يعملوا بالفوركس فلا يوجد اى مانع او اى مشكله وساساعدهم ان شاء الله

memostar3
07-04-2012, 18:46

واتجوزت وجبت اولاد

ولا ايه؟

ان شاء الله اعلمهم واعلمهم كل الخبايا الى انا عرفتها عنه علشان ينتفعو بيه ف المستقبل

madoxegy
07-04-2012, 18:47
انا مش هغصب على حد من اولادى بحاجة هوه مش حاببها بس اللى هلاقيه حابب الفوركس اكيد هعلمه

forex man
07-04-2012, 19:12
لو باذن الله اصبحت محترفا فى الفوركس ممكن اخليه يعمل اكونت
واعلمه ويبقا ربحه الخاص ان ربنا كرمه وكسب
تحياتى

Amany Mohamed
07-04-2012, 19:14
السلام عليكم
نعم سوق اعلم اطفالي الفوركس
و ايضا سوف اعلم اصدقائي وكل من استطيع ان اعلمه

husamart
07-04-2012, 19:38
اكيد رح اعلمهم الفوركس
لو لاقيت بعد فترة من الزمن انو حقق الى مكاسب عالية
اوحتى معقولة
هو مهنة لذيذة وممتعة ومختص بأصحاب العقول

theboy2226
07-04-2012, 20:37
لو هو عايز طبعا حاعلمو و لو مش عايز حقنعو لان الفوركس احسن و افيد طريقة لقضاء وقت الفراغ و بيعود الانسان علي الانضباط و التحكم في المشاعر و الصبر و سرعة التصرف في المواقف الحرجة لانقاذ الحساب . و انا شايف ان الفوركس مش منتشر في مصر بطريقة كبيرة خصوصا ان مصر فيها بطالة كتير فلو الناس دي اتجهت للفوركس حياتهم حاتتغير

ymn30
07-04-2012, 20:42
ان شاء الله اكيد علم اولادى الفوريكس خصوصا انه اكيد هيكون انتشر بصورة اكبر وكمان هيكون فى طرق للتداول متقدمه عن الان ويمكن الى احنى بنحققة فى شهر على ايمهم هم يتحقق فى يوم

roka
07-04-2012, 20:43
[FONT=Comic Sans MS]السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

واتجوزت وجبت اولادهتعلمهم الفوركس وتعرفهم على افضل مجال ربحى
ولا ايه؟

اعتفد ان الفوركس عالم كبير وممتع وسوف اعلم اولادى

ma90do
07-04-2012, 20:49
ان شاء الله اكيد علم اولادى الفوريكس خصوصا انه اكيد هيكون انتشر بصورة اكبر وكمان هيكون فى طرق للتداول متقدمه عن الان ويمكن الى احنى بنحققة فى شهر على ايمهم هم يتحقق فى يوم

لا صعب هذه الحكايه لانك لو كل الناس كسبت مين هيخسر لزم يكون فيه نسبه خساره بس هنقول نسبه النجاح هتكون اعلي ان شاء الله بس صعب معادله الي نكسبه في شهر هيكسبوة في يوم

kingman
07-04-2012, 20:59
اكيد رح اعلمهم الفوركس
لو لاقيت بعد فترة من الزمن انو حقق الى مكاسب عالية
اوحتى معقولة
هو مهنة لذيذة وممتعة ومختص بأصحاب العقول
هو على الأقل تكون هواية فى بادئ الأمر الى جانب تعليمه الأكاديمى بحيث متكونش هى الاهتمام الأكبر واذا كانوا ميلين لهذا السوق بيكون من الجيد جدا طبعا ان يلتحقوا بكليات مرتبطة بأسواق المال

okash
07-04-2012, 21:52
الفوركس يصنف على انه احد جوانب الاقتصاد والاقتصاد علم ويجب علينا كااباء ان لا نبخل على اطفالنا في العلم وعلى ما اعتقد انه واجب

ابو محمد
07-04-2012, 21:58
اعتقد في حال علمنا اولادنا الفوكس
سوف يلهيهم عن الدراسة وهذا غلط

shady hamza
07-04-2012, 22:01
والله يا اخى لما الموضوع ينجح معانا الاول ونكسب احنا الفلوس اللى خسرناها ونبدا نعرض المال اللى راح ممكن بقى افكر فى انى لما اتجوز و اخلف اعلمهم الفورمكس بس يكون من فلوسهم هما انا مش راح ادىى لحد فلوس وفرض على كل واحد يجيب فى اليوم 100 دولار والباقى ياخده ليه واهو برده يبقى بيصرف على نفسه

madoxegy
07-04-2012, 22:02
انا مش هغصب على حد من اولادى بحاجة هوه مش حاببها بس اللى هلاقيه حابب الفوركس اكيد هعلمه

ابو محمد
07-04-2012, 22:11
هدا اخر حاجه بفكر فيها ان اعلم اطفالي لانها بتعب الاعصاب
وهيك حرام علي ان اتعب اعصاب اطفالي مشان الفوركس

Missa
07-05-2012, 00:38
اكيد خصوصا لو كان حد فيهم لو توجه لكدا
حدعمو واقف جنبو لحد ما يحسن مستواه بالرغم من اني لس في عز الشباب ههههه

dollyabdallah
07-05-2012, 00:41
اكيد هعلمهم الفوركس بس لما اتعلمه انا الاول عشان يتعلموا يعتمدوا على نفسهم وتكون حاجه كويسه علمناها لولادنا

hager
07-05-2012, 01:09
اذا اصبحت محترفة في الفوركس وعندما يرزقني ربنا بأولاد ليه معلمهومش حاجة تفيدهم زي الفوركس
عشان ده مجال مفيد وبيحقق دخل

aboualy
07-05-2012, 01:14
اذا اصبحت محترفة في الفوركس وعندما يرزقني ربنا بأولاد ليه معلمهومش حاجة تفيدهم زي الفوركس
عشان ده مجال مفيد وبيحقق دخل

الفوركس مجال مربح واكيد الواحد يتمنى انه يعلمه لاولاده
ولكن فى نفس الوقت الفوركس كعمل هو عمل صعب واكيد انا بتمنى لاولادى ان يكون لهم مصدر دخل بعيد هذه الضغوط الصعبة

ahmed rabee
07-05-2012, 01:39
يارب يا اخي الواحد يتجوز الاول وبعدين يخلف
وطبعا ينجح في الفوركس ويبقي تاجر محترف

بعد كدا نبقي نشوف بقي ابني اللي جاي ده عنده استعداد يتعلم ولا لا ؟؟

والله عنده استعداد مفيش ماانع اعلمه طبعا

معندوش .... اعلمه برده واهوو منه علم يستفيد بيه ويتحرق دمه شويه زيي

nada
07-05-2012, 01:46
انا دلوقتى لما عرفت الفوركس حسيت انى عندى 50 سنة
بطبع سوف اعلموا حتى يكون نبغة فى هذه الطريق

Rami
07-05-2012, 01:48

الاطفال امانة فى اعناقنا لهذا تليمهم الاشياء المفيدة
ينمى مهاراتهم العقلية خصوصا فى سن مبكرة
تحياتى لك

Salwa Soliman
07-05-2012, 01:50
بالتأكيد سوف اعلمهم الفوركس وذلك لانه مجال جديد وممتع ويحقق دخل لذلك سوف اعلمهم حتي يستفيدوا منه ويتعلموا في مجالات جديدة

mando
07-05-2012, 02:15
هدا اخر حاجه بفكر فيها ان اعلم اطفالي لانها بتعب الاعصاب
وهيك حرام علي ان اتعب اعصاب اطفالي مشان الفوركس

معاك حقك فعلا حاجة تحرق الاعصاب لكن الاطفال فى عمر صغير يعنى اعصابهم بتكون هادية شوية
ماعندهم مسئولية ولا حاجة بس طبعا الواحد مش هايفكر يعلهم غير لما يكون الاب اساسا متعلم لدرجة الاحتراف

ahamed ali
07-05-2012, 02:20
الواحد لا يعتمد اعتماد كلى على الفوركس لابد ان يعمل الانسان وينتج ويعمر الارض
لو الناس كلها اشتغلت فى الفوركس وكل الاجيال اذا الارض هتخرب ولا هنلاقى صانع ولا زراع ولا طبيب ولا مهندس الخ
لابد ان يكون الفوركس بجانب عمل مفيد للبشرية

Meerak
07-05-2012, 02:21
ههههههههه مش لما الواحد يتعلم هو الاول
ان شاء الله اكيد هبقى احكيلهم على الاقل عن الفوركس
:)

ma90do
07-05-2012, 03:21
ههههههههه مش لما الواحد يتعلم هو الاول
ان شاء الله اكيد هبقى احكيلهم على الاقل عن الفوركس
:)

عندما تضع امامك احلام واهداف والالتزام بها سوف تحققها وليه لا انت اشتغل واهتم بالمجال وخده بشكل جدي ستكون ناجحا ان شاء الله

fx-man
07-05-2012, 03:37
ممكن اعلمهم الفوركس بحيث انهم يضاربو فى حسابات ديمو لكن مش هسمحلهم انهم يضاربو فى حسابات حقيقية عشان انا مش عايزهم يعانو من التوتر العصبى اللى عانيته .

derfcase
07-05-2012, 05:01
اعتقد اخي الكريم
Desperate
ان هذا الموضوع مكانه الصحيح هو قسم الفريي تولك
و ليس هنا
لان هذا القسم حسب ما قرات مخصص للحديث العام عن الفوركس فقط

magic777
07-05-2012, 21:12
الواحد لا يعتمد اعتماد كلى على الفوركس لابد ان يعمل الانسان وينتج ويعمر الارض
لو الناس كلها اشتغلت فى الفوركس وكل الاجيال اذا الارض هتخرب ولا هنلاقى صانع ولا زراع ولا طبيب ولا مهندس الخ
لابد ان يكون الفوركس بجانب عمل مفيد للبشرية

ماهو ربنا بيقسم الاعمال هنا اخي ومش كل الناس بتكون ميولها واحده ومش اي حد بيحب العمل في الفوركس
او بينجح فيه ولكل واحد هنا بيكون اتخلق لمجال عمل معين ربنا بيوفقه فيه
فالعمليه هنا منظمه ومقدره متقلقش

kingman
07-06-2012, 01:14

ههههه يقى من الأفضل ماتعلمهمش هذه التجارة مادام هكون سبب فى ان شعرهم يبيض بسرعة هو حقيق الواحد بيشفق على نفسه فى هذا السوق وخصوصا لمن لايتعامل معه بحرص وخبرة والتزام بيبقى صعب جدا

yara
07-06-2012, 01:24
نعم سوف اعلمهم الفوركس وذلك لانه من المجلات المفيدة والتي تحقق ربح وأيضا لاستغلال وقت الفراغ في شئ مفيد

gemmy
07-06-2012, 01:27
ان شاء الله لما اجيب اطفال فى المستقل اكيد هستنى طبعا لما يكببرو شوية و هسيبهم يركزو فى مذاكرتهم و شهادتهم
وممكن بعد كدة ابقى اوصفلهم الفوركس و لو لقيت عند حد منهم رغبة اكيد هساعده و انصحه و اكون جانبه دائما بس طبعا شرط الارباح بالنص هههههههه

ma90do
07-06-2012, 01:53
ههههه يقى من الأفضل ماتعلمهمش هذه التجارة مادام هكون سبب فى ان شعرهم يبيض بسرعة هو حقيق الواحد بيشفق على نفسه فى هذا السوق وخصوصا لمن لايتعامل معه بحرص وخبرة والتزام بيبقى صعب جدا

فعلا السوق ده صعب جدا جدا لا يمكن التهاون بيه حتي لا يصيب المتداول بالتوتر الشديد والضغوط النفسيه الشديده اثناء التداول لذالك افضل ان لا اعلم اطفالي في هذا المجال ان شاء الله

waleed adel
07-08-2012, 05:05
الفوركس كعمل هو عمل صعب واكيد انا بتمنى لاولادى ان يكون لهم مصدر دخل اخر
ان شاء الله

ehab
07-08-2012, 19:59
ههههههههههههههه اعلم الاطفال طب مش لما ابئا اتعلم انا الاول
وابئا محترف ابئا اعلمهم ان شاء الله اكيد هعلمهم بس لما اتعلم انا الاول والعيال تيجى برضو ونبئا نشوف هنعمل اية

zahran
07-08-2012, 20:03
موضوع جامد اوى بجد احييك على هذا الموضوع وهذه الفكره
بص انا لو بقيت متاجر ناجح فعلا وبكسب باستمرار وملتزم هعلمهم الفوركس وهخليهم اساتذه فيه طبعا بس دا فى الاجازه بس .. هخليهم يتسلوا يعنى ومنها يعملوا فلوس لنفسهم ويشتروا اللى همه عايزينه
ومنها ابقى علمتهم من صغرهم ازاى يعملوا فلوس ويتحملوا مسئوليه

nourhan ali
07-08-2012, 20:08
انا ان شاء الله لو احترفت الفوركس هبقى ام ديمقراطية خااااااااالص يعنى لو هما سمعوا عن مجال الفوركس وحبوا يتعلموه اكيد هعلمهلهم لان الشخص لو محبش انه يتعلم الحاجة فاستحالة هيكون ذهنه متفتح لتعلمها

sami
07-08-2012, 20:09
ان شاء الله لما اجيب اطفال فى المستقل اكيد هستنى طبعا لما يكببرو شوية و هسيبهم يركزو فى مذاكرتهم و شهادتهم
وممكن بعد كدة ابقى اوصفلهم الفوركس و لو لقيت عند حد منهم رغبة اكيد هساعده و انصحه و اكون جانبه دائما بس طبعا شرط الارباح بالنص هههههههه

هههه أتمنى أخي الكريم أن تصبح أمانيك حقيقة،طبعا كل واحد فينا لا يمكن أن يجبر أطفاله على التخصص
في مجال هو ضد رغباتهم،أما إن أبدو رغبتهم في تداول الفوركس فأكيد حنساعدهم،الأهم أن لا ننقل إليهم
معلومات مغلوطة أو الهفوات التي كنا نقوم بها أثناء المتاجرة

elking
07-08-2012, 20:10
مفيش اى مانع انى اعلم اطفالى الفوركس ان شاء الله اهم حاجة ميعطلهمش عن دراستهم وحياتهم ويكون عاوزين يتعلموه

salah.bmw
07-08-2012, 20:13
بصراحة وبلا مبالغة او رياء
انا اخاف على اخواني من تعليم الفوركس فكيف اعلمها لأولادي
نحن مدمين وربنا يوفقنا ويرزقنا ونخلص من السيرة هي كلها

Mostafa Mansour
07-09-2012, 00:39
اذا اصبحت محترف فيه ووجدت انه مجال فعلا مضمون سوف اعلمهم الفوركس لما لا وهو مجال مميز ومصدر للدخل ومفيد ويقوموا باستغلال وقت فراغهم فيه

dina mahmoud
07-09-2012, 00:41
لما ابقى اجيب اطفال بقى لسه بدرررررررى الواحد لسه فى عز شبابه ساعتها يبقى ربنا يسهل باذن الله بقى ممكن اعلمهلم من وهما عندهم سنة:happy:

okash
07-11-2012, 00:21
لماذا لا نعلمه الفوركس لطالما ان تعلموها في الصغر اكيد سوف يبدعو في الكبر مثل العلم في الصغر ليس مثلنا تعلمناها على كبر ونحن الان نكافح من اجل ربح بسيط

elking
07-11-2012, 00:23
لو عندهم قبول لتعلم هذا العمل بالتاكيد سيكون شئ مفيد للغاي اهم حاجة ميعطلهمش عن دراستهم

HUSSENEY
07-11-2012, 00:55
لو وصلت لدرجة الاحتراف فى وقدرت اربح منوا
اكيد هعلم اولادى هذا الباب للرزق
ومخ الشباب هيكون احسن لانى هعلمهم ما لا يعلمنى اليه احدا

okash
07-11-2012, 11:26
بيجب ان نعلم اطفالنا الفوركس لأنه على ما اعتقد على وقتهم عندما يكبوا ستكون الفوركس هي وظيفة العمستقبل الرئيسية وستكون موضة

hunlion
07-11-2012, 11:39

واتجوزت وجبت اولاد

ولا ايه؟

ههههه نتزوح و نجيب الأطفال و بعد دلك لكل حادث حديث ...هههه
بالتأكيد سأعرفهم على هدا المجال و لكن لهم الخيرة في تحديد مجال عملهم و أهدافهم لأن لكل إنسان مجال يمكن أن يبدع فيه أكثر
تحياني

Mohamed90
07-11-2012, 11:50
السلام عليكم طبعا اخي الفوركس مجال جميل للتطوير المهارات و استفادة من وقت الفراغ
و استثمار وقت فراغك في شئ مفيد لك من كل النواحي
و الخيار يبقى على اطفالي طبعا لن الزم احد على ذلك

okash
07-11-2012, 20:08
الفوركس شيء جميل جدا وشيء ممتع وعندما تعلم اطفالك الفوركس تضمن انهم يمضون وقتهم في شيء مفيد ليس باللعب واضاعة الوقت

sendrala ahmed
07-11-2012, 21:32
لسه بدرررررررررررى على موضوع الاطفال ده
بس لو موجودين وحبوا الفوركس وعايزين يتعلموه مفيش مشكله

kingman
07-11-2012, 22:51
لو وصلت لدرجة الاحتراف فى وقدرت اربح منوا
اكيد هعلم اولادى هذا الباب للرزق
ومخ الشباب هيكون احسن لانى هعلمهم ما لا يعلمنى اليه احدا
وفيه عامل مهم بيفرق كتير مع المتداولين فى هذا السوق فكلما بدء فى سن صغيرة كلما كان افضل له لأن هيكون عنده سنوات اكبر من العمل والخبرة قبل ان يعتمد عليه اعتماد كلى

mrxr00t3d
07-12-2012, 00:06
لا بالطبع لان من خلال تجربتي
الفوركس يجعلك تقاصي و تنتظر و ياثر عليك من خلال العامل النفسي
كما انه من هنا الى البعيد سيتغير الفوركس و سيتغير العالم ايضا

madoxegy
07-12-2012, 01:33

delpi
07-12-2012, 01:41
بصراحة انا لسه 20 سنة ومش بفكر خالص فى الموضوع ده
انما اكيد طبعا لو ربنا رزقنى باولاد هعلمهم طبعا وافيدهم مفيش مشكلة

okash
07-12-2012, 20:53
ليس كل الفوركس مضار انت من تقرر انها مضرة ام لا فعندما تعلم اطفالك الفوركس علمهم انها ايجابية وليست سلبية سكبرون والفركس شيء ايجابي وليس سلبي

waleed adel
07-12-2012, 23:04
اذا نجحت وحققت ربح جيد سوف اعلم ابنى تجاره الفوركس واذافشلت فسيكون
العكس طبعا يتعلم حاجه تانى افضل

Amany Mohamed
07-12-2012, 23:29
السلام عليكم
اكيد طبعا ،،لانه علم جديد و مجال واسع للعمل و تحقيق الربح و المكسب
اتمنى ان يتعلمه الجميع

ahmed zayan
07-12-2012, 23:30
السلام عليكم
اكيد طبعا ،،لانه علم جديد و مجال واسع للعمل و تحقيق الربح و المكسب
اتمنى ان يتعلمه الجميع

السلام عليكم
انا هعلم اولادى وكل الناس اللى حواليا الفوركس لانه علم والعلم لما يتخبا حرام
بس للناس الفاهمه مش اللى تخسر هنا وبعد كده اروح انا فى داهيه

mido
07-12-2012, 23:31
اكيد طبعا يا اخي الكريم فالفوركس مش مجرد منتدي ده فعلا جزء كبير من التداول العملات
تقبل مروري اخي الكريم ولك فائق احترامي

عزبز 18
07-12-2012, 23:39
نعم ولم لا لا اعلم اولادي الفوركس
انا حاليا لست متزوج و عندما اتزوج و ينعم علي الله بزوجة صالحة و اولاد ساعلمهم الفوركس لانه تجاربة مربحة و فيه رياضيات و استراتيجيات تستلزم الدكاء

ehab
07-13-2012, 23:44
ده ده اساسى ان شاء الله واعتقد ان الفوركس جيد بالنسبة للاطفالنا
لانه جربنه و شوفنا منه الكثثير وهو مجال غير مضمون و يمكن تحدث تغيرات كثيرة فيه مستقبلا

---------- Post added 07-13-2012 at 10:44 PM ---------- Previous post was 07-12-2012 at 10:51 PM ----------

الفوركس مش مجرد منتدي ده فعلا جزء كبير من التداول العملات

vamoscapitos
07-13-2012, 23:49
نعم , ان اصبحت محترفا فلن اعلم اولادي فقط بل كل من يرغب

بالتعلم تحت شعار (لا للاحتكار)

kimoboy
07-13-2012, 23:58
لـن أعلمهم أصلا الأنترنت وهـذا لكي لايقعـوا في الإدمـان مثـلي

BRUFEN
07-14-2012, 00:19
ليش لا إذا كانت مرحلة تعلمهم بوقت حبهم وتعطشهم للمعرفه ولس عقولهم ما بعد أمتلأت من الأشياء التي لا تنفعهم بشيئ بل وقد تضرهم
فالأفضل جعلهم يضعون طاقتهم بشيئ يستفيدون منه وينفعهم ومع بعض التوجية والنصح والإرشاد من ترجبتي المريره من الخسارة والتجربة الجميله للربح
سيكون لهم وضع أفضل وطريقه أفضل من بدايتي في هذا العالم الواسع وهذا غير المؤشرات والإكسبرتات التي سأكون من تجربتي إختصرت عليهم متابعة وإطلاع وجهد وتعب وسهر
سنوات ستكون إجاباتي لهم وطريقتي ومعرفتي أمامهم وسيسهل عليهم الإختيار ومعرفه ما يستحق المتابعه ومالا يستحق
ليست مشكلة دخول أبنائي بهذا المجال فهو يعتبر دخل رائع وممتاز لأي شخص ولأي عمر المهم أن يكون يستطيع يتعامل مع الكمبيوتر وهذا يكفي لبداية
جيده بهذا المجال

mahmoud1
07-14-2012, 00:21

شئ جيد انه الواحد لو وصل لدرجة الاحتراف يعلم الناس مش شرط اطفالة بس واكيد
العلم اللى بيقدمة للناس هايلقة عليه خير ان شاء الله وكفاية دعوه صادقة من القلب

waleed
07-14-2012, 15:50
انا مش هافرض عليهم شىء الا اذا كان يرغبون به
فاللى عايز يتعلم الفوركس اعلمه اما اللى مش عايز فهو حر وربنا يرزقنا الزوجة والذرية الصالحة

ahmed saleh
07-14-2012, 15:54
اكيد طبع لو هما ليهم حب فى هذا المجال اكيد سوف اقوم بتعليمهم
اذا كنت بعلم اصحابى مش هعلم اولادى بس ربنا يكرم بس الاول ويجو وبعد كدة نعلمهم

remo
07-14-2012, 15:56

هههههههههههه حلوة موضوع احتكار بس اقولك حاجة انت كدة هتشيل زنب الناس اللى هيجلها ضغط وسكر والعصبى كمان من جراء التعامل مع الفوركس ههههههههههههه

xtomorrow
07-14-2012, 16:00
بالتاكيد لازم اعلمهم الفوركس واعرض عليهم ما استفدته خلال مسيرتي الطويلة في الفوركس
ممكن يكون عندي واحد منهم نابغة مثلا ويحقق حلم المليون الذي عجزت حتى الان عن تحقيقه

midoali
07-14-2012, 16:00
ههههههههه مش لما نتعلم الاول بس هما يجو وانا اعلمهم
ههههههه انا نسيت اني متجوزستش ان شاء الله لما اتجوز
ابقه افكر اعلمهم ولا

forex4ever
07-14-2012, 16:01
انا الحمد لله متزوج وعندي بنت وبسم الله ماشاء الله عليخا بتعرف تشتغل على الحساب التجريبي !!! وعمرها 10 سنوات وبتعرف الشموع الهابطة والصاعدة وبتغير الوان الشموع ههههههههههههه وبتعرف الارباح والخسائر والبيع والشراء !!!يعني انا لم اقصد اعلمها ولكن هيا قعدتها دائما بجواري تعلمت مع نفسها

Forex Eyes
07-14-2012, 16:01
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
لو كنت متاجر ناجح اوية
هعلمهم بس لو كنت فاشل طبعا لا

sunlight
07-14-2012, 16:08
سوف اعلم اطفالى الفوركس لانه شيق جدل ولو اصبحو محترفين سوف يجنو مال كثير واعتقد ان ثقافه الفوركس ليست عيبا بل انها تجاره موجوده من قديم الازل ولكننا بدانا نتعرف عليها الايام دى فقط

hossam eldeen mohamed
07-14-2012, 16:12
السلام علكم
ان شاء الله هعلمهم واخليهم محترفين من صغرهم
وبالتوفيق للجميع

resala11111
07-14-2012, 16:17
اكيد طبعا اه بس فى حالة واحده
لو وصلت لقمة الاحتراف
علشان يدخل ابنى من الاول يكسب ههههههههه

xtomorrow
07-14-2012, 16:24
اكيد طبعا اه بس فى حالة واحده
لو وصلت لقمة الاحتراف
علشان يدخل ابنى من الاول يكسب ههههههههه

والله معاك حق انت لو كنت فاشل طول مسيرتك مع الفوركس اكيد 100 في المية ستعلم ابنائك كيف يخسروا ايضا
المهم انك تطلعهم على وجود هكذا سوق وخليهم يبحثوا على طريقتهم انت ممكن تكون قدوة سيئة لهم

dodovedo
07-14-2012, 16:41
اخى الكريم
ايه المانع انى اعلمهم بس الاول ننجح فيه كويس
تقبل ودى واحترامى

ehab
07-14-2012, 17:32

عندك حق فاحتمال بقاء الفوركس لا يعلمه الا الله حده
فلا تعتمد على شئ لا تعرف نهايتة قج يكون اليوم قد يكون بعد قرن

marem2007
07-14-2012, 17:41
انا هعلملهم الفوركس واحطة يرضعوة علشان يطلعوا عندهم خبرة كبيرة فية ويساعدوني لما اكبر

younesjoe
07-14-2012, 17:50
اضن ان الفوركس مش ظاهرة صحية لابد الابتعاد عنها في المستقبل لانو مكان غير موتوق به و تعرضك للخسارة اكبر من الربح و لاكن لازم يكون عمل تانوي و ليس معتمد عليه
انا عن نفسي ان شاء الله ساتركه بمجرد الوصول الى المبتغى

safiforex
07-14-2012, 17:57
يا جماعة سيبوا اولادكم ان شاء الله تتعلم في المدارس و تتعلم العلم بكيفية حرة و بدون ضغوطات
فلما تعلموا اولادكم في سن صغير الفوركس فانهم سيتشتتون فيه بينه و بين الدراسة و هذا طبعا سيجعل له مقارنة و بالتالي فانه سيقول ان الفوركس احسن و سيهمل الدراسة
فاتركوا الاولاد يتعلموا و لما يكبروا و يصلوا سن الرشد حينها يمكنكم تعليمه اصول التداول

swingawy
07-14-2012, 18:02
اكييييييييييييييد
ومش بس وكدا انا هخليهم يشتغلوا فيه
واكون انا فى الشغل واقولهم خلى بالكو من الصفقات

sara123
07-14-2012, 18:04
بتهيألي من غير ما احنا نعلمهم في المستقبل هم هيبقى معاهم التكنولوجيا الحديثة وهيعرفوا كل حاجة وحاحيبوا يشتغلوا فيه من غير مانشجعهم ,, انا بتهيألي دي فكرة كويسة وانا عن نفسي هشجع اطفالي في المستقبل انهم يستفيدوا من النت وخاصة الفوركس علشان دة بجد حاجة خياااااااااال ونقدر نحقق بيه ثروة ضخمة.

seiffo
07-14-2012, 18:07
في الحقيقة ساتركهم هم من يقررون دلك فلكل شخص هواياته + سوق الفوركس 95 بالمئة من المتداولين يخسرون اظن تكوينهم في الجامعة في ميادين اخرى احسن

mohamed yossef
07-16-2012, 09:34
هاعلمه اكيد الفوركس لانه طبعا هايتعدى منى ويلقط العدوى
لكن مش هاخليه يفتح حساب حقيقى بدولار واحد الا لما يحقق ارباح على حسابين ديمو
بعدين افتح له حساب تجريبى هدية من عندى

okash
07-16-2012, 17:33
نعم سأعلمهم وافتح لهم حساب تجريبي على 6 سنوات وادربهم كيف الفوركس تسير واعطيهم الخبرات الجاهزة لكي يستفديو ويكونوا جاهزين عندما يكبرون

willy
07-16-2012, 18:16
يمكن ظروف ابني حتختلف عن ظروفي وميوله مختلفة عن ميولي عامة انا ابني خالد بيحب الكورة وغالبا حيطلع لعيب كورة وهو اشول كمان

y4x
07-16-2012, 19:46
ان شاء الله

هعلمهم يا ريت

مجال الفوكس مجال واسع وجميل

os-x
07-16-2012, 19:50
بخصوص موضوع تعليمهم
ههههه فكرة ممتازة لجني ارباح هائلة لاكن لو الاطفال خسرو 500 دولار في اليوم كيف سيكون احساسك ههههه الفوركس سلاح جو حدين
يمكن تربح لاكن لا تنسى ان من الممكن الخسارة ايضا
حياك الله

abdello052
07-16-2012, 21:04
مجال الفوركس هو المجال الاول الان بالنسبة للاستثمارات
وتحقيق ارباح وفلوس تساعدك

msh4egy
07-16-2012, 22:20

naitsi
07-17-2012, 00:08
السلام عليكم
بالنسبة لي ان شاءالله اولادي لن يحتاجوا للفوركس,وانا كمان لست انوي الأستمرار فيه لفترة طويله لي اهداف اذا انجزتها بعون الله فسوف ابتعد عن الفوركس وأبدأ في مجال آخر ,يعني انا حاليا اشتغل لأجل نفسي ولأجل اولادي اللي سوف يأتوا في عالم الغيب

amrmorasamir
07-17-2012, 00:12
فعلا ياباشا هو من افضل مجالات الاستثمارات حتى الان ولكن يجب الحذر وعدم الدخول بمبلغ كبير قبل ان تتعلم جيدا كيفيه التداول

pimo
07-17-2012, 00:33
سوف تعلم هذا عندما تتزوج وتنجب اطفال فاذا ورثتهم الجين المسؤل عن حب الاستثمار والمغامرة في الفوركس سوف تلاحظ ان اطفالك يملون الي التداول وعالم الارقام ومنه سوف تعلم اولادك التداول او تتركه يكتشف لوحده هذا المجال

xtomorrow
07-17-2012, 01:36
سوف تعلم هذا عندما تتزوج وتنجب اطفال فاذا ورثتهم الجين المسؤل عن حب الاستثمار والمغامرة في الفوركس سوف تلاحظ ان اطفالك يملون الي التداول وعالم الارقام ومنه سوف تعلم اولادك التداول او تتركه يكتشف لوحده هذا المجال
فعلا اخي فالطفل ابن بيئته والوسط الذي ينمو فيه اكيد سيؤثر على افكاره والغالب ان يسير على درب ابيه
لكن في نظري لن اعلمه الفوركس بقدر ما اعلمه ضرورة الالتزام في اي عمل سيقوم به

kingman
07-17-2012, 02:41

الصراحة انا مش بعتبره المجال الأول بالعكس فيه مجالات افضل منه كثيرا لسبب ان الفوركس استثمار عالى المخاطر جدا ودايما الأستثمارت اللى بتقل فيها معامل الخطورة بتبقى افضل من وجهة نظرى

abaragh
07-17-2012, 02:59
الافضل تعليمهم وارشادهم الى الاهتام بعمل رسمي وقار اما عن الفوركس فه من لهم الحق في اختياره او الابتعاد عنه لو كان سيؤثر على شغلهم وحياتهم

hamza
07-17-2012, 03:02
نعم سأعلمهم وافتح لهم حساب تجريبي وادربهم لكي يستفديو
ولو اصبحو محترفين سوف يجنو مال كثير
ايه المانع انى اعلمهم بس الاول ننجح فيه

yara
07-17-2012, 03:16
هههههههههههه انا لسه فى مرحله الشباب
ولكن يهيء لى انه عندما اتزوج ويكرمنى الله بانجاب اطفال ويكبرو
سيظهر اشكال عديده ومتقدمه من اشكال التداول يمكنهم استخدامها

eng2012
07-17-2012, 03:18
اى انسان بيتعلم حاجه بيشعر بها بالفخر عندما يتحدث عنها يفضل ان اولاده يتعلمون هذا الشىء ويكونوا يتقنوه اكثر منه وانا اعتقد ان اذا قمنا بتعليم اولادنا سوف يحققون نجاح اكثر منا فى التجاره

Aker001
07-17-2012, 03:21
أنا شاب لست متزوج و أذا تزوجت هأعمل مع زوجتي في الفوركس و أن أنجبت أطفال هنكون مجموعة عائلية تحت أسم عائلة الفوركس مستقبلا ههه

okash
07-18-2012, 13:10
نعم نعم سوف اعلمهم الفوركس ومنذ الصغر لكي يصبحو محترفين في الفوركس واجلس انا واريح نفس من عناء التداول في الفوركس

mohamed adel
07-18-2012, 14:25
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
فعلا موضوع حلو لم يخطر ببالى
بس انا عن نفسى سوف اعلمهم الفوركس من سن صغير ، اول ما يبدا يفهم ويستوعب
حتى يصل بعد سن معين للخبرة اللازمة للمارسة ويحقق احلامه وممكن وقتها ان يكون متفرغلها

زيزو
07-19-2012, 03:30
اعتقد ان علي ايامهم هيكون فيه تطورات كبيرة
وتكنولوجيا اكتر ومين اللي عارف يمكن هما اللي يعلمونا حاجت هههههههههههه

waleed adel
07-19-2012, 23:15
بالتاكيد لازم اعلمهم الفوركس واعرض عليهم ما استفدته خلال
مسيرتي الطويلة في الفوركس

MrSniper
07-19-2012, 23:26
لا اظن دلك أخي ، لأنه مع تطور الزمان
سووف تتطور التقنيات و الاسواق

nrgslawi
07-19-2012, 23:47
لا اظن دلك أخي ، لأنه مع تطور الزمان
سووف تتطور التقنيات و الاسواق
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
نعم متفق معك اخي الكريم اظن ان اطفالنا هم من سيعلموننا في المستقبل عندما نصبح شياب

xtomorrow
07-19-2012, 23:51
بالتاكيد لازم اعلمهم الفوركس واعرض عليهم ما استفدته خلال
مسيرتي الطويلة في الفوركس
هذا الكلام اخي انا اتفق معك فيه لكن بشرط ان اكون محترفا للفوركس ونجحت في مسيرتي مع هذا السوق
اما ان كنت فاشلا طوال الوقت فلا اظن انه من الحكمة ان يعرف ابنائئي حتى اني كنت متاجرا في الفوركس

siafarii
07-19-2012, 23:53
بخصوص موضوع تعليمهم

ههههههه والله اخي فكرة جيدة وكل واحد تضعه في غرفته وتقول لهم اعملو على اولادكم اللي جيين ههههههه

hazem ahmed moahmed
07-19-2012, 23:55
لا مش لدرجه اني اعلمهم الفوركس المهم يبقوا شاطرين في دراستهم و يخشوا كليه كويسه لكن اكيد مش هعملهم الفوركس وهما صغيرين كده

ARAB_PIGEON
07-21-2012, 12:54
على حسب الفروقات الفردية فانا اخطط ان شاء الله لبناء رأس مال ثم البدأ فى مشاريع فى الحياة الأخرى غير سوق المال أعتقد الإثنان مكملان لبعضهم البعض

hesham1046
07-21-2012, 12:55

omanfx
07-21-2012, 13:04
هي فكره جيده من تعليم الاطفاال الفوركس
وافضل تعليمهم من سن مبكر وفتح لهم حسااب تجريبي لكي تتدربو عليه
اعتقد رااح يفيدهم ف المستقبل لما يتدربو من الصغر رااح يفهمو حركه السوق والايعاار

alkatom
07-21-2012, 13:26
لا أعتقد ... ما أتمنى لأطفالي يعيشوا الضغوط النفسية اللي أنا عشتها
بإذن الله راح أسعى لكي أحقق لهم حياة كريمة بعيدا عن الفوركس

Mohamed90
07-21-2012, 13:28
السلام عليكم مع العلم ان الموضوع مزال بعدي علي هههه تلك قضية الاولاد
اما بخصوص تعليمهم الفوركس امم لا اعتقد انها فكرة جيدة ساترك كل واحد له الاختيار و من الفضل تعلق بعمل حقيقي بضمانات افضل من الفوركس

Aker001
07-21-2012, 13:28
لما الموضوع ينجح معانا الاول ونكسب احنا الفلوس اللى خسرناها ونبدا نعرض المال اللى راح
ممكن بقى افكر فى ان اتجوز و اخلف اعلمهم الفورمكس بس يكون من فلوسهم هما

markk
07-21-2012, 13:47
نعم لابد من تعليم اولادى على الفوركس لانة شى ممتع وجميل جدااااا

dent
07-21-2012, 14:06
لا اعتقد بصراحه لانى عرفت الفوركس مجرد صدفه
وبصراحه مقدرش احكم على الظروف ياعالم هيكون ايه الحال ساعتها

H!m0
07-21-2012, 14:28
لمـــا أنجح أن الأأول و بعدها أفكر في تعليم الأولاد
و لو كنت متاجر جيد سأنقل افاكري للأولاد و هم يشتغلو و أنا أحال الى التقاعد
يعني لو كان لهم استعداد سأعلمهم

msh3egy
07-21-2012, 18:55

magic777
07-22-2012, 03:34

وايه المانع انك تعلمهم اللي اتعلمته في المجال ده الاول وبعدين تسيب ليهم حريه الاختيار بعدها
لانهم مش هيقدروا يختاروا مجال لسه مش عارفيين عنه حاجه
علمهم الاساسيات ويمكن يحققوا اللي مقدرناش نحققه احنا

khaledforex
07-22-2012, 03:40
اشفق على اطفالى ان يعانوا مثلما عانى ابيهم مع الفوركس
انا حتى اشفق على اصحابى من الانغماس فى السوق فما بالكم بأطفالى
يمكن فى الغد البعيد لما اعرف سر الفوركس ابقى اقولهم
قال سر الفوركس قال

safiforex
07-22-2012, 03:52
نعم اخي الكريم فهو غير مناسب بتاتا للاطفال ، المهم ان نسيبهم يلعلون كيفما يردون و لا نرهقهم بالفوركس
لكن من الممكن ان نعلمهم الفوركس في حالة ما اذا حققوا احلامهم على الواقع انهم اشتغلوا و اتزوجوا في حينها ممكن الواحد يعمل لهم دروس

remo
07-22-2012, 04:13
اشفق على اطفالى ان يعانوا مثلما عانى ابيهم مع الفوركس
انا حتى اشفق على اصحابى من الانغماس فى السوق فما بالكم بأطفالى
يمكن فى الغد البعيد لما اعرف سر الفوركس ابقى اقولهم
قال سر الفوركس قال

هههههههههههه حلو موضوع سر الفوركس دا لانى فعلا اتاثرت معاك بس
وحياة ابوك و عرفت سر الفوركس اللى مدوخنى قولى وانا مش هقول لحد هههههه

minaking
07-22-2012, 04:20
بدون شك لانة ممتع جدا والنجاح فية محتاج خبرة اولا وبعد كدة شوية ذكاء
وانا هابقى فرحان لما اديهم خبرتى فى حاجة انا بحبها

ehab
07-22-2012, 18:46

تمام انا شفت شركات كتير بتعمل الكلام ده بس دى اكتر شركة مريحانى
ولابد مت تعليم اطفالنا كيفية الاتيان بالاموال بالحلال من صغرهم

Noah
07-22-2012, 19:11
لو انا فضلت اعمل فىا لفوركس لغاية ما اتجوز واخلف اولادى يكبروا ويبقوا فاهمين يعنى ايه فوركس لما لا اعلمهم هذا السوق ونربح جميعا لعل وعسى يتعلموا منا لصغر ويخرج من صلبي متاجر ناجح ويفيدنمى انا شخصيا فى هذا السوق

hesham1046
07-22-2012, 19:13
دة شىء اساسى انشاء الله اول ما اتجوز وابنى او بنتى هاخليهم يشتغلو فى الفوركس
بس تعرف الفوركس دة شىء جميل مكسب وتعليم ممتاز

lokme
07-22-2012, 19:20
طبعا عشان يشوفو ابوهم كان ذكي و فكر في عمل رائع و مربح مدى لحياة

ma90do
07-22-2012, 19:27
كل ما اتعمق في هذا السوق اقول صعب جدا اعلم اطفالي في هذا المجال نظرا للعوامل التي تنتج عنه مثر التوتر والضغط العصبي والتسرع

elking
07-22-2012, 19:33
والله حسب اختيارهم هما اذا كانوا حابين العمل ده وهيهتموا به ولا لا زى مايحبوا وانا معنديش مانع

zeyadkabeel
07-22-2012, 19:36
ياااه لسه بدرى اوى على الموضوع ده
بعدين جايز تطلع حاجة احسن من الفوركس ابقا اعلمهلهم بقا :d

jihadazzam
07-22-2012, 19:40
دة شىء اساسى انشاء الله اول ما اتجوز وابنى او بنتى هاخليهم يشتغلو فى الفوركس
بس تعرف الفوركس دة شىء جميل مكسب وتعليم ممتاز

السلام عليكم
التعلم في الصغر كالنقش على الحجر يعني باختصار
اذا اولادي تعلموا وهم صغار بالطريقة الصحيحة سيفلحون اتمنى ذلك
بالتوفيق

mohamed saad
07-22-2012, 20:46
انا اعقد انك لو عندك طريقة ذهبية او استراتيجية سرية بتكسب بيها وبتجيب بيها ارباح اكيد لازم تعلمها لمراتك واولادك واولاد اولادك ههههه
علشان تفضل تجمع ارباح وتضمن ليهم معيشة كويسة لكن لو بتخسر اكيد مش هتعرفهم اصلا انك بتشتغل فوركس
هههههههههه
بس ممكن تعلم اولادك الاساسيات لعل يخرج منهم واحد عبقري اكتر منك ويكتشف حاجة انت معرفتهاش
فأنا مع تعليم اولادك واصدقاءك واقاربك هذا المجال بغض النظر عن الربح لانه متعة وعلم يجب ان ينتشر في العالم العربي

nrgslawi
07-22-2012, 21:09
انا اعقد انك لو عندك طريقة ذهبية او استراتيجية سرية بتكسب بيها وبتجيب بيها ارباح اكيد لازم تعلمها لمراتك واولادك واولاد اولادك ههههه
علشان تفضل تجمع ارباح وتضمن ليهم معيشة كويسة لكن لو بتخسر اكيد مش هتعرفهم اصلا انك بتشتغل فوركس
هههههههههه
بس ممكن تعلم اولادك الاساسيات لعل يخرج منهم واحد عبقري اكتر منك ويكتشف حاجة انت معرفتهاش
فأنا مع تعليم اولادك واصدقاءك واقاربك هذا المجال بغض النظر عن الربح لانه متعة وعلم يجب ان ينتشر في العالم العربي
نعم اخي لو انا نجخت في الفوركس وحققت مكاسب مفيش ممكن اني اعلمه للاسرة لكي نتعاون

sunlight
07-22-2012, 21:10
اعتقد انى سوف اعلم اولادى الفوركس بجانب الوظيفه الاساسيه فلا مانع من زياده الدخل بشى سهل وممتع بعكس الوظاءف الاخرى التى تعتمد على المشقه والخروج فى الشمس طوال النهار

ashraf
07-22-2012, 21:32
لا اعتقد ذلك فبصراحة انا بعتبر الفوركس عادة احاول التخلص منها احيانا فهى ترهق الانسان جدا وترهقه ذهنيا وحتى الان لم اصل الى مكاسب جيدة منه وحتى فى حالة تحقيق مكسب فهو لا يتناسب مع المجهود المبذول

abdelaal
07-23-2012, 00:02
أكيد طبعا لكن هما وميولهم يمكن يطلعوا حاجة تاني شعراء مثلا وميولهم أدبيهيبقي هما حريين

ahmed fakhry
07-23-2012, 00:19
لو انا بقيت محترف فى الفوركس مش هعلم اطفالى سر نجاحى هديهم فقط نصيحة واسيبهم يتعلموا بنفسهم لان اللى عايز ينجح فعلا لازم يتعلم كل شئ بنفسة دون طلب مساعدة من اى شخص اخر لازم يتعلموا ويغلطوا يوتعلموا ازاى يصححوا اخطائهم بدونت مساعدة اى شخص اخر

مالك قلبى
07-23-2012, 00:29
السلام عليكم ورحمة الله
انا متزوجه وعندى اولاد بس لسه صغيرين
وطبعا هعلمهم مجال الفوركس عشان يجيبو مصاريفهم ههههههههههههه
بس يارب يستمر الفوركس وينجح اكثر واكثر على مااولادى يكبروو
وطبعا يكون افضل انى اعلمهم حاجه مفيده زى دى بدلا من فتح مواقع غير مفيده على النت
والله المستعان

aminos
07-23-2012, 00:33
لو انا فضلت اعمل فىا لفوركس لغاية ما اتجوز واخلف اولادى يكبروا ويبقوا فاهمين يعنى ايه فوركس لما لا اعلمهم هذا السوق ونربح جميعا لعل وعسى يتعلموا منا لصغر ويخرج من صلبي متاجر ناجح ويفيدنمى انا شخصيا فى هذا السوق

السلام عليكم
نعم يا أخي نفس التفكير و أنا أيضا أحب أن يكون
ما قلته واقعا و ليس كلاما فقط
تقبلو مروري

Aker001
07-23-2012, 00:34
مفيش اى مانع انى اعلم اطفالى الفوركس ان شاء الله
اهم حاجة ميعطلهمش عن دراستهم وحياتهم

asmoshaa2012
07-23-2012, 00:36
ياه لسه كتير قوى بس اعتقد ان ده مش متعلق بيه اعرفهم ولا لاه لانى الفوركس عشان تنجح فيها لازم تكون حاببها ما ينفعش انك تكون مجبر عليها او على الاقل مش بتحبها فبالتالى لو اطفالى كانوا مهتمين بيها وعايزين يتعلموها فاكيد هساعدهم لكن لو مش مهتمين بيها فاكيد مش هعملهم حاجة عانها بالاكراه

i5land_man
07-23-2012, 00:36
مفيش اى مانع انى اعلم اطفالى الفوركس ان شاء الله
اهم حاجة ميعطلهمش عن دراستهم وحياتهم

اظن انه الوقت المناسب لتعليم اولادنا الفوركس هو بعد تخرجهم
لان اي وقت قبل ذلك قد يشغلهم عن دراستهم المدرسية والجامعية وحيخليهم يتكاسلوا عن تحصيل العلم الاساسي

y4x
07-23-2012, 00:38
السلام عليكم ورحمة الله
انا متزوجه وعندى اولاد بس لسه صغيرين
وطبعا هعلمهم مجال الفوركس عشان يجيبو مصاريفهم ههههههههههههه
بس يارب يستمر الفوركس وينجح اكثر واكثر على مااولادى يكبروو
وطبعا يكون افضل انى اعلمهم حاجه مفيده زى دى بدلا من فتح مواقع غير مفيده على النت
والله المستعان

ربنا يباركلك فى اولادك

وان شاء الله كمان تكسبى

من المتجارة وتعلمها لاودك

hanona
07-23-2012, 00:39
اكيد ان شاء الله هعلمهم التجارة فالفوركس لانه هضمنلهم مستقبلهم بعمل مربح جدا بس لازم يتعلمو الاول ويخلصوا الججامعة وبعدين يحلها ربنا عشان مينشغلوش بالمال من صغرهم واكون انا كمان
اتمكنت من التجارة في ولما اعرف احقق الارباح وبعد عمر طويل باذن الله هيبقي مادة فالكليات والمدارس مش هيحتاجو اني اعلمهم وقتها والله المستعان

y4x
07-23-2012, 00:41
اظن انه الوقت المناسب لتعليم اولادنا الفوركس هو بعد تخرجهم
لان اي وقت قبل ذلك قد يشغلهم عن دراستهم المدرسية والجامعية وحيخليهم يتكاسلوا عن تحصيل العلم الاساسي

بالعكس اخى الكريم

لو اولادنا تعلموا الفوركس فى سن صغير

هيكون احسن

لان التعليم فى الصغر احسن بكتيركل يوم هيكسبو خبرة اكتر

zahran
07-23-2012, 00:42
الفوركس يا جماعه عباره عن علم . من كان قد العلم دا ياباشا هيقدر ينقله لاى حد تانى وهيقدر يفهمهوله كويس
اللى عنده اى على فى اى مجال يا جماعه ساء كان فى الفوركس او غيره يقدر فعلا يفيد بيه الناس بس الاهم انه يكون فاهم كويس
ودا مربط الفرس

مالك قلبى
07-23-2012, 00:48
ربنا يباركلك فى اولادك

وان شاء الله كمان تكسبى

من المتجارة وتعلمها لاودك

الله يكرمك ويجزيكى كل خير والفضل لله ثم ليكى انك عرفتينى على المنتدى الرائع دا