PDA

View Full Version : مساعدة من خبراء الفوريكس

boymajid
11-28-2014, 08:34
السلام عليكم ورحمة الله
تحية طيبة و بعد ..
قمت بالتسجيل بسوق الفوركس مدة اسبوع و ايضا قمت بتفعيل الحساب على المستوى الاول و الثاني و تم تفعيل الحساب بشكل نهائي ..
غير انني لا اعرف كيف اشتغل في الفوركس ؟؟ ممكن مواضيع للمبتدئين ..
اخوكم من المغرب ..

ynwa1892
12-03-2014, 15:39
السلام اخي انصحك بالاكثار من الزيارة للقسم التعليمي للمنتدى فهو فيه كل ما تحتاجه وستكتسب الخبرة الكافية
وفقك الله

emanrr
12-03-2014, 16:13
انا لسه فى مرحله البدايه وانا ليس لدى الخبهر انى اقدر ارد عليك بشكل كبير اخى الكريم ياريت لو انا لو اقدر افيدك بس انا معنديش المعومات الكافيه انى اقدر افيدك شكرا لك اخى الكريم وبالتوفيق انشاء الهل وتقبل تحياتى لك شكرا جزيلا

ايمان الباز
12-05-2014, 22:21
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بك وبكل اعضاء الجروب كيف احوالكم
قم بربط الحساب بالفوركس ويوجد فيديو يشرح لك كيفيه الربط ابحث عنه في المنتدي التعليمي او اليوتيوب
وبالتوفيق للجميع في المنتدي ان شاء الله

Saudi
12-05-2014, 23:12
السلام عليكم
في الفوركس ممكن مواضيع للمبتدئين
فهو فيه كل ما تحتاجه
اهلا بك وبكل اعضاء الجروب كيف احوالكم بسوق الفوركس مدة اسبوع و ايضا قمت بتفعيل الحساب

Rachiiids
12-05-2014, 23:14
أهلا وسهلا بك أخي الكريم معنا في المنتدى و أتممنى لك التوفيق في هذا المجاال
و اذا كنت عاوز أي سؤال لا تتردد في ارسال رسالة لي و انا سوف أساعدك بالتوفيق لك

lyes1977
12-06-2014, 12:48
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اهلا وسهلا بك اخي العزيز معنا بالمنتدى الغالي ، هههههه انت تقصد انك قمت بالتسجيل في منتدى فوركس العرب وفتح حساب بشركة انيستا فوركس عظيم انت هكذا تجاوزت المراحل الاولى ويمكنك اخي التوجه الى القسم التعليمي وستجد كل ماتبحث عنه ، شكرا جزيلا اخي المحترم على الموضوع وبالتوفيق

mkamal
12-06-2014, 13:00
السلام عليكم و رحمة الله
حضرتك ستذهب للقسم التعليمي هنا في المنتدى و ستجد كل ما تريد ان تعرفه عن لفوركس و عن المتاجرة فيه
و انصحك في البداية بان تعلم على حساب تجريبي

amermazzen
12-06-2014, 13:31
السلام عليكم أخي الكريم أولا مبروك عليك التفعيل أنصحك بالتعلم الجيد في الفوركس من خلال دراسة المواضيع المتعلقة بكيفيةا لمتاجرة هناك قسم تعليمي في المنتدى خاص بالمبتدئن إقرأ ما تستطيع بعدها افتح حساب تجريبي على المنصة ميتاترايد4 وابد بتطبيق كل نما تعلمت عليه بالتوفيق لك اخي الكريم

balou
12-06-2014, 13:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
يجب التعلم اخي بتدرج ادخل الى
يوتيوب ستجد محاضرات

اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال

Saudi
12-06-2014, 14:26
السلام عليكم
ستجد كل ما تريد ان تعرفه عن لفوركس و عن المتاجرة فيه بتفعيل الحساب على المستوى الاول
الثاني و تم تفعيل الحساب بشكل نهائي تعرفه عن لفوركس و عن المتاجرة فيه

shimoo_102
12-06-2014, 16:38
عليكم السلام
اعتقد اننا كلنا مازلنا نتعلم التداول وحاول ان تكون لديك القدره على الاستمرار فى التداول ومحاوله ان تصل
الى التعلم باذن الله والمهم ان تستمر فى التداول للتعرف على كل الامور لان كل خساره نتعلم منها

aymanso
12-06-2014, 16:39
السلام عليكم اخى اهلا بك فى هذا المنتدى بعد ان سجلت فى المنتدى عليك اتباع قواعد المنتدى فى الحصول على البونص الذى يؤهلك للتجارة قى الفوركس من خلال شركة انستا عن طريق ربط حسابك فى المنتدى مع حسابك فى شركة انستا ثم يتم الردود على المواضيع الموجودة فى المنتدى وتاخذ علية بونص ويحول لك فى اول كل شهر على حسابك فى انستا وبالتوفيق

ibrahim forex
12-06-2014, 18:10
اخى الفاضل لكى تتعلم ادخل على القسم التعليمى حتى تقدر ان تعرف كل شئ فى السوق به دروس كثيرة ومفيدة للمبتدئين وايضا
على جوجل فى دروس مفيدة ومهمة جدا وفى الاول اعمل حساب تجريبى تعلم عليه جيدا قبل البدء فى التجارة

benchou-ahfd
12-06-2014, 18:56
اولا هل انت لك راس مال ان لم يكن لك راس مال و ان لم تملك ما تضعه في حسابك بالشركة للمتاجرة انصحك بربط حسابك بحساب في المنتدى لتجمع راس مال من مشاركاتك في الردود و المشاركات بمواضيع و عندما تمتلك راس مال انت مجبر على قراءة كيفية المتاجرة في الفوراكس و ماهي التحاليل المختلفة لتحليل السوق كل هذا ليس بموضوع واحد او بهذه البساطة يمكنك ان تعرفه عليك بالبحث و التقصي و اقرب طريقة هو المنتدى التعليمي

payza
12-06-2014, 19:43
انت الاول اتعلم وسيبك من التفعيل والطلام دا يا غالي لان التعلم هو السلام في الفوركس وغير كدا هتتمرجن اكيد انت كون بونص حلو وتاجر بيه وان شاء الله ستربح المزيد ........

maha mas
12-06-2014, 22:47
لســـــــلام عليكـــم ورحــمه الله وبركـــاته .....موضــوع رائــع وممتـــاز يا اخــى وشيـــق جداااعن
الفوركـــس وموضـــوع خبراء التداول يا اخى فى الفوركس

aouragh
12-07-2014, 04:05
اخي الكريم مشكورلاكثار من الزيارة للقسم التعليمي للمنتدى فهو فيه كل ما تحتاجه ما زلت مبتدأ تقبل مروري
اتمنى لك التوفيق والنجاح

مصطفى حمدان
12-09-2014, 15:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل المنتدى ملىء بالمعلومات والبدايات ولكن عليك بترتيب خطوات التعلم فقم بمعرفة شاملة حول طبيعة العمل وبعد ذلك قم بمعرفة العمل على المنصة وقم بفتح حساب تجريبى وابدا بالعمل

abdelhak redouane
12-09-2014, 16:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الاستفسار ماعليك الا الذهاب وربط حساب الشركة بمنتدى فوركس مصر والبدا بالقيام بالردود على المواضيع من اجل تحصيل اكبر عدد ممكن من البونص للتجارة به على المنصة
بالتوفيق للجميع

mohamed bnali
12-09-2014, 16:30
انعمت مساء اخي الفاضل
كان عليك ان تقوم بالتعلم في بادئ الامر وما فعلته الان هو عكس ما توجب عليك فعله لانك سقت العصى امام الغنم
ادهب الى القسم التعليمي وستجد كل تحتاجه هناك من كتب وفيديوهات تعليمية
والله ولي التوفيق

chouai
12-13-2014, 12:47
السلام عليكم
ستجد كل ما تريد ان تعرفه عن لفوركس و عن المتاجرة فيه بتفعيل الحساب على المستوى الاول

chouai
12-20-2014, 21:11
انا لسه فى مرحله البدايه وانا ليس لدى الخبهر انى اقدر ارد عليك بشكل كبير اخى الكريم ياريت لو انا لو اقدر افيدك بس انا معنديش المعومات الكافيه انى اقدر افيدك شكرا لك اخى الكريم وبالتوفيق انشاء الهل وتقبل تحياتى لك شكرا جزيلا

hpacer
12-20-2014, 21:25
انعمت مساء اخي الفاضل
كان عليك ان تقوم بالتعلم في بادئ الامر وما فعلته الان هو عكس ما توجب عليك فعله لانك سقت العصى امام الغنم
والله ولي التوفيق

adil17
12-20-2014, 21:29
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم مشكور على طرحك لهذا الموضوع القيم و الذي استفدنا منه و من ردود الاخوة عليك و نتمنى لكم التوفيق و النجاح جميعا

chouai
12-22-2014, 12:29
السلام عليكم

nagwann
12-29-2014, 08:21
نورت اخى الكريم المنتدى
عليك بالدخول على القسم التعليمى فى المنتدى
ومشاهدة الفيديوهات التعليمية وانشاء حساب تجريبى للعمل عليه

OLSOPIDRO
12-30-2014, 16:03
اخوتي اخواتي السلام عليكم أخي الكريم أولا مبروك عليك التفعيل أنصحك بالتعلم الجيد في الفوركس من خلال دراسة المواضيع المتعلقة بكيفيةا لمتاجرة هناك قسم تعليمي في المنتدى خاص بالمبتدئن إقرأ ما تستطيع بعدها افتح حساب تجريبي على المنصة ميتاترايد4 وابد بتطبيق كل نما تعلمت عليه وشكرا...

a7med84
12-30-2014, 16:43
اعتقد ان التعلم ف هذا الوقت مهم جدا اخى الكرم

مهم ان يكون هناك تعامل مع الحساب التجريبى والله يوفقكم والله المستعان ومزيد من الموضوعات الهامه ف السوق

katagoroumma
12-30-2014, 16:55
السلام عليكم
ستجد كل ما تريد ان تعرفه عن لفوركس و
عن المتاجرة فيه بتفعيل الحساب على المستوى الاول
الثاني و تم تفعيل الحساب بشكل نهائي
تعرفه عن لفوركس و عن المتاجرة فيه
بالتوفيق للجميع
شكرا

hamza el
12-30-2014, 17:33
اخي الكريم انت الان يلزمك على الاقل عام من التعلم و المطالعة في هذا المجال لكي تستطيع ان تقول انا متداول
ام الان انا انصحك بالدراسة في هذا العلم فالفوركس يحتاج الكثير و ليس موضوع او موضعين

chouai
01-05-2015, 20:11
انعمت مساء اخي الفاضل
والله ولي التوفيق

hamadaali12
01-05-2015, 20:54
في المنتدي مواضيع كتيرة للمبتدأين وحاول تقرأ كتب المبتدأين في اساسيات الفوركس وبالتوفيق ليك ان شاء الله

kokou
01-09-2015, 23:17

kokou
01-17-2015, 15:46
السلام عليكم

antonioforex
01-17-2015, 15:50
السلام عليكم
اخي يمكنك ان تتعلم من المواضيع الموجوزدة في المنتدى كيف تعمل في الفوركس و بعدها افتح حساب
ديمو و تدرب عليه لفترة كافية و اتمنى لك التوفيق اخي العزيز.

عبدالقادر محمد
01-25-2015, 03:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم جزاك الله خيرا على مشاركتك معا اما بعد

xwolf806
01-31-2015, 18:02
قم بربط الحساب بالفوركس ويوجد فيديو يشرح لكm كيفيه الربط ابحث عنه في المنتدي التعليمي او اليوتيوب

amnyya
01-31-2015, 19:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الكريم شكرا لك بالتفويق فى عالم الفوركس تسام اخى الكريم شكرا لك على الموضوع

against
02-05-2015, 02:21
بصراحه الموضوع اكثر من رااائع
..
علي جميع الاعضاء الانتباه لاهم النقاط والعمل عليهااا
جعله الله فى ميزان حسنااتك
اتمني تقبل مروري ☺☻○○○

حسين السيد
02-05-2015, 02:56
السلام عليكم
اخى العزيز طبعاً هذا من حقك الاستفسار و انا كنت مثلك و لكن استفسر و اسأل
بجانب اخر اتعلم و اقرا واجرب و استمع و اشاهد الاخبار و متابعة المؤشرات
و المزيد من القراة عن الشموع اليابانية و المشورات التى توضح كل ما هو خاص بالفوركس

ahmed7afifi
02-08-2015, 01:05
بعد التحيه لاخواني الاعضاااء
اخى الفاضل اشكرك على موضوعك الرائع للاهمية القصوى
انا عضو جديد هنا فى الجروب لكن بحاول استفيد من الاغضاء الكرام
واتمنى من الاعضاء الجدد ان يستفيدو جيدا من هذه المواضيع
ارجو من الجميع العمل على اقوي النقاااط
وتحياتى لك ولجميع الاعضاء الكرام
تقبل مروري
;7╔☻

Doodysamsom
02-08-2015, 01:19
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة؟...
اهلا بك اخى الكريم بالفوركس...
يمكنك البدء من خلال مشاركاتك بللردود على المواضيع مع اتباعك للتعليمات..
او اضافة مواضيع جديدة.

fatimaazgouk
02-08-2015, 01:47
انا لسه فى مرحله البدايه وانا ليس لدى الخبهر انى اقدر ارد عليك بشكل كبير
اخى الكريم ياريت لو انا لو اقدر افيدك بس انا معنديش المعومات الكافيه انى
اقدر افيدك شكرا لك اخى الكريم وبالتوفيق انشاء الهل وتقبل تحياتى لك شكرا جزيلا

retared10
02-08-2015, 04:12
السلام عليكم ورحمة الله
تحية طيبة و بعد ..
قمت بالتسجيل بسوق الفوركس مدة اسبوع و ايضا قمت بتفعيل الحساب على المستوى الاول و الثاني و تم تفعيل الحساب بشكل نهائي ..
اخوكم من المغرب ..

السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة ، اخي الكريم
ياريت تخش علي القسم التعليمي و هتلاقي كل حاجة هناك :)
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

ilham2
02-08-2015, 15:18
اخى الكريم
الربح والخسارة لاياتى بالاحساس
ولكن بالتحليل والعوامل المحيطة تقدر تستشعر الربح او الخسارة
غير كده اظن انه الامر غير جيد

aseer
02-16-2015, 17:00
السلام علىكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم بعد التحيه ثم بعد موضوع رائع

انا انصحك انك تتعلم الاول التحليل الفنى الكلاسيكى علشان هو ده اساس السوق واللى انتا ممكن تعمل عليه اى حاجه

محمود مرعى
02-16-2015, 18:07
السلام عليكم ورحمة الله
تحية طيبة و بعد ..
اخوكم من المغرب ..

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته واهلا سهلا بيك فى منتدانا وافضل حاجة فعلا انك قمت بتفعيل الحساب من البداية علشان بعد كده لا تواجه اى مشاكل فى سحب الاموال
وانا عايز اقولك انك علشان تبدأ فى الفوركس لازم فعلا تدخل على القسم التعليمى عندنا وانت ان شاء الله هتعرف ازاى تتعلم وتتاجر فى الفوركس وربنا يكرمك ويوفقك ان شاء الله تعالى

salem11
02-16-2015, 19:29
السلام عليكم الفوركس اولا قبل ا شيئ عشان تشتغل فيه لازم يكون لديك خبرة قوية وكبيرة وناتجه عن عمل ديمو لا يقل عن ثلاثة اشهر عشان تكتسب الخبرة دى وبعدها تحاول تعمل ايداع صغير فى حساب حقيقى وتحاول تجرب الى انت اتعملته وتطبقه بالنص ف الحساب الحقيقى وتشوف النتيجة قبل متعمل ايداع كبير بدل مفلوسك تضيع كلها ف لحظات

الاسد التاجر
02-16-2015, 19:45
اهلين اخي مرحبا بك في منتدانا فوركس العرب
ومبروك تفعيل الحساب وان شالله مانقصر معاك
في تعليم بلي نقدر عليه
وانصحك برضو بزياره القسم التعليمي

محمود مرعى
02-16-2015, 22:15
السلام عليكم ورحمة الله
تحية طيبة و بعد ..
اخوكم من المغرب ..
عليكم السلام ورحمة الله وبركاته والف مبروك على العضوية وعلى التفعيل الخاص بالعضوية و انا عايز اقولك انك مش عيب انك تكون ميتدأ ولكت العيب فعلا انك تكابر على التعليم
علشان كده انا هقولك انك علشان فعلا تتعلم بجد كل ما عليك فعله هو انك بالفعل تدخل على القسم التعليمى عننا وانت ان شاء الله تعالى سوف تجد كل حاجة متعلقة بالفوركس

hunter_world
02-17-2015, 02:44
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ام بعد اخي الكريم انت لازم تتوجه الي القسم التعليمي وهتقدر تتعلم كل شي اتمناك التوفيق اخي

sherouk88
02-18-2015, 11:14
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
نورت المنتدى اخى الكريم
انصحك بزيارة القسم التعليمي ان شاء الله
سوف تجد هناك كل شئ تريد الاستفسار عليه
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

LOTFIHSE
02-18-2015, 11:20
كان عليك ان تقوم بالتعلم في بادئ الامر وما فعلته الان هو عكس ما توجب عليك فعله لانك سقت العصى امام الغنم ادهب الى القسم التعليمي وستجد كل تحتاجه هناك من كتب وفيديوهات تعليمية
والله ولي التوفيق

faroukbadr8051
02-18-2015, 11:32
ممكن تخش للقسم التعليمي للمنتدى يوجد فيه كل ما تحتاجه وستكتسب الخبرة للربح من انستا فوركس اهم ما فى الفوركس وضع المؤشرات و استراتيجية وهيا انواع كثيرة تختار ما يناسب اسلوب وعملك

sherouk88
02-19-2015, 03:09
نورت المنتدى اخى الكريم
كان نفسى افيدك لكنى جديدة فى هذا المجال
يارب حد يقدر يفيدك من الاعضاء
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

mousbaddagui
02-19-2015, 03:23
بالنسبة لمواضيع المبتدئين عن كيفية الاشتغال في الفوركس
يوجد فيديو يشرح كيفية الاشتغال في القسم التعليمي للمنتدى
كما يمكنك قراءة كتب في نفس القسم
ولله التوفيق

azerty
02-19-2015, 04:45
السلام عليكم
مرحبا بك اخا كريما في المنتدى
كل ما عليك فعله الان هو التعلم
ربما تتشابك عليك الامور وتقول كيف ذلك وبما ابدأ؟
اخي ركز على الدعوم والمقاومات ثم اعرف نمادج الشموع وكيف تستغلها
ثم اعرف مقدار تحرك كل زوج في اليوم وبعد ان تضبط هذه الامور ستتضح لك الامور اكثر
بالتوفيق

salem11
02-19-2015, 13:07
لا تحدد مهاراتك على الحساب الديمو لان نفسية الديمو ليست هي نفسية الحساب الحقيقي
بل كن على حذر من ذلك وهذا ما حد لنا كثيرا لاني اجد نفسي ممتازا في الديمو لكن اذا جاء دور الحقيقي تم الخسارة المتلاحقة على عدة مرات وهو بسبب النفسية المضطربة مع الحساب الحقيقي

morad100
02-19-2015, 14:06
أنا أنصحك بمشاهدة الفيديوهات التعليمية الكثيرة وقراءة كتب كثيرة
وإفتح ديمو أكونت وطبق عليه اللي بتتعلمه عملي وخذ وقت كافي في
التعليم ومتستعجلش وخليك صبور لو طبقت كل الحجات ديه هتتعلم كويس.

netteler
02-19-2015, 23:12
السلام عليكم ورحمه الله بركاته اخى الفاضل جزاك الله خيرا على مشاركتك معا
ممتاز موضوعك يا اخي بصراحة لم يكن عندي ادنى فكرة عن الفروقات بين سوق البورصة وسوق الفوركس موضوعك يلخص اهم مزايا الفوركس مقارنة بسوق البورصة ولكن على ماسمعت ان سوق الفوركس اخطر بكثير مقارنة بسوق البورصة والاسهم ولا اعرف ماصدق هذا الكلام !!!

abdelrazek zaki
02-19-2015, 23:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخي الفاضل عليك وضع اولا راس مال مناسب لك علي حسب العقد الذي قمت بفتحة ثم بعد ذلك عليك ان تاخد دورات في تعليم الفوركس عن طريق موقع اليوتيوب وان شاء الله هيكون لك مستقبل مبهر

ahmed mahmoud abdelhady
02-20-2015, 01:57
بعد التحيه اخوااني
أود التوجه بالشكر الجزييل لاخي
مشكوور جزيلا على الموضوع الاكثر من رااائع
اتمني من الجميع العمل على اقوي النقااط
تقبل مروري♪♀♪☻♣

netteler
02-20-2015, 21:14
السلام عليكم ورحمه الله بركاته اخى الفاضل جزاك الله خيرا على مشاركتك معا
ممتاز موضوعك يا اخي بصراحة لم يكن عندي ادنى فكرة عن الفروقات بين سوق البورصة وسوق الفوركس موضوعك يلخص اهم مزايا الفوركس مقارنة بسوق البورصة ولكن على ماسمعت ان سوق الفوركس اخطر بكثير مقارنة بسوق البورصة والاسهم ولا اعرف ماصدق هذا الكلام !!!

rahim8
02-20-2015, 21:27
انا شايف ان الفوركس هو مجال لتداول الاموال حول العالم و بسهولة تامه جدا لذلك هو مجال من الممكن ان يؤدى بنا الى ارباح كبيرة فى هذا المجال التى سوف تساعدنا على الوصول الى الارباح المستقبلية

مصراوى
02-20-2015, 22:03
اخى الفاضل اعتقد انة من الافضل ان تقوم بالدخول الى القسم التعليمى الموجود بالمنتدى والتعلم من خلالة مع التدريب على الحساب التجريبى وبالتوفيق للجميع

حسنى صادق
02-20-2015, 22:13
انا اعتقد انة من الممكن ان تكون هناك اسابا امعينة للعمل فى لافوركس و منها انة سوق مناسب جا لكل اصحاب الاعمال الاخرى و اعتقد ان متناسب مع العديد منالاوقات

ilyes chaieb
02-21-2015, 00:31
مبروك التفعيل الان يجب ان تبدء بالتعلم عليك اولا بالتعرف على الفوركس و ادواته مثل التحليل الفنى و الاساسي و ادارة راس المال و كل هذا موجود بالقسم التعليمي للمنتدى

adel2525
02-21-2015, 16:40
يجب التعلم بتدرج ادخل الى
يوتيوب ستجد محاضرات و هناك دروس كثيرة في المنتدي و بالتوفيق

soad labib sadek
02-21-2015, 17:08
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي العزيز يمكنك زيارة القسم التعليمي به العديد و العديد من المواضيع الاكثر من رائعة و انصحك بقراءة كتاب الفوركس للمبتدئين و ذلك بعد التاكد اولا من شرعية الفوركس من الناحية الدينية فيجب عليك خوض هذا الجدل مع نفسك و مصادرك الدينية اولا حتي تغلق بابه نهائيا فيما بعد

بالتوفيق

walidabou
02-21-2015, 17:19
لا تقلق أخي الكريم سوف تتعلم مع مرور الوقت
وأنا أنصحك أولا بقراءة الكتب لتعلم أساسيات ومبادئ الفوركس ثم مشاهدة الفديوهات التعليمية وفتح حساب ديمو للتدرب عليه واكتساب الخبرة

salem11
02-21-2015, 20:28
لقد مررت بنفس تجربتك كنت اتردد في فتح الصفقات على حساب الديمو رغم اني لن اخسر شيئا لكن يظل دالك الخوف ينتابني لكن الحمد لله فقد تخلصت من الخوف وهو في الحقيقة امر روتيني ستتخلص منه بالمداومة باذن الله

malak_maloka
02-21-2015, 20:36
في هنا قسم في المنتدي يااخي بالفعل خاص بالمبتدئين توكل علي الله وابدأ بالتعليم
لان التعليم هو الخطوه الاولي في النجاح واذا اهملتها واشتغلت بالحظ سوف تخسر كثيرا ولا تستفاد بشيء

rahim8
02-21-2015, 20:40
السلام عليكم الفوركس اولا قبل ا شيئ عشان تشتغل فيه لازم يكون لديك خبرة قوية وكبيرة وناتجه عن عمل ديمو لا يقل عن ثلاثة اشهر عشان تكتسب الخبرة دى وبعدها تحاول تعمل ايداع صغير فى حساب حقيقى وتحاول تجرب الى انت اتعملته وتطبقه بالنص ف الحساب الحقيقى وتشوف النتيجة قبل متعمل ايداع كبير بدل مفلوسك تضيع كلها ف لحظات

محمد السيد محمد
02-21-2015, 21:15
معذرة اخي العزيز .. ارى بدلا من ذلك ..
ان تنتقل مباشرة الى القسم التعليمي بالمنتدي والاطلاع على الموضوعات المثبتة فيه وستجد فيه كل الاجابات على اسئلتك .. واخيرا اتمنى لك التوفيق
ملحوظة : اسهاما مني في مساعدتك على التعلم ادخل على هذا الرابط وحمل هذا الكتاب فى الفوركس
http://www.filesin.com/4F28D356593/download.html

chouai
02-24-2015, 11:40
انعمت مساء اخي الفاضل
والله ولي التوفيق

hamedhaged2016
02-24-2015, 11:57
افضل ليك ان تتعلم من هنا قسم الاستراتيجيات وده رابط القسم المنتدى اتعلم ما يفيدك واختار المناسب ليك

http://forex-masr.com/forumdisplay.p...ing-Strategies

ابرا.مح
03-08-2015, 20:17
اهلا بك وبكل اعضاء الجروبم..
قم بربط الحساب بالفوركس ويوجد فيديو يشرح لك كيفيه الربط ابحث عنه في المنتدي التعليمي او اليوتيوب..
وبالتوفيق للجميع في المنتدي ان شاء الله ..

SHADOWING
03-14-2015, 15:20
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ....
اخى الفاضل لازم تتعلم ازاى تستخدم الميتا تريدر علشان تبدا التجارة ولهذا انصحك بزيارة القسم التعليمى فى المنتدى وإن شاء الله تجد ضالتك هناك وتقبل مرورى

محمود مرعى
03-14-2015, 15:48
السلام عليكم ورحمة الله
تحية طيبة و بعد ..
اخوكم من المغرب ..

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته يا اخى الفاضل وانا هقلك ان شاء الله تقدر ازاى انك تقدر تتاجر وتربح وكل اللى عليك الاول انك تدخل على القسم التعليمى عندنا علشان تقدر
فعلا انك تتاجر وتكسب فى الفوركس وانصحك وانت بتتعلم ابقى افتح حساب ديمو علشان تقدر تطبق كل اللى انت اتعلمته وربنا يكرمك ويوفقك يارب بالربح الجيد

Forex45
03-14-2015, 16:37
البداية فى الفوركس تلزم تحدى من نوع خاص أنت من تحدد المهلة فى التعلم من أساليب وطرق التداول
وأيضا الفترة التى تطبقها على الحساب التجريبى للوصول الى الاهداف من خلال التداول على حساب حقيقى.

abdelaziz 10
03-17-2015, 18:15
لازمك بالتالي يا اخي انك تتعلم الفوركس من الاف الى الياء الى ان تتقن علومه جيدا طبعا
بعد التعلم النظري مر الى التداول التطبيقي في منصة الديمو وتدرب جيدا واثبت نفسك فيه

nahmado
03-17-2015, 18:41
السلام عليكم ورحمته وبركاته
اخي انصحك بالاكثار من الزيارة للقسم التعليمي للمنتدى
فهو فيه كل ما تحتاجه وستكتسب الخبرة التى تحتاجها
تحياتى اخى الفاضل

Eiman
03-17-2015, 23:17
تحية عطرة..
في الفوركس ممكن مواضيع للمبتدئين..
فهو فيه كل ما تحتاجه..
اهلا بك وبكل اعضاء الجروب كيف احوالكم بسوق الفوركس مدة اسبوع...
ايضا قمت بتفعيل الحساب ...

popa2015
03-19-2015, 19:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك لطرحك هذا الموضوع المتميز احسنت العمل
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

katreenaziz
03-19-2015, 20:12
اخى الكريم المفروض قبل ما تفعل وتوجع قلبك ان تتعلم الاول ولما تنوى تشتغل خلاص ابقى فعل بس ما علينا ابدء اتعلم بقى وربنا يوفقك

mohamed12345
03-21-2015, 15:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته نقدر نحققق اكلثير خاى كالريمم ن لخالاملوضوع املهم ا اخى الكريم باتلوفيك لو قتبتل حياىت لكاىخ اكلر بماتلوفيق كلخاىك اللريم

brbsh
03-21-2015, 16:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى العزيز انصحك بزيارة القسم التعليمى لتعلم كيفية المتاجره فى مجال الفوركس وكيفية المتاجره فى شركة انيستا

salem11
03-21-2015, 19:14
بالنسبة لى فانا بداءت بالتعلم عن طريق الكتب اولا وفهم بعض
المصطلحات والمصدر الثانى كان عن طريق شروحات الفديو
والمصدر الثالث كان عن طريق فتح حساب تجريبى والتطبيق العملى

ahmedibrahim258259
03-22-2015, 13:13
بسم الله الرحمن الرحيم مبروك اخي الكريم وان شاء الله تتعلم انا انصحك انك تدخل على المواضيع المختلفة وتحاول انك تعرف المصطلحات المحتلفة للفوركس وبعد كده تنزل الحساب التجريبي لانه هايساعدك كتير
تقبل مروري

m7md14
03-22-2015, 14:56
انصحك بالاكثار من الزيارة للقسم التعليمي للمنتدى فهو فيه كل ما تحتاجه وستكتسب الخبرة الكافية .. بالتوفيق لك ان شاء الله

ahmed43
03-22-2015, 18:44
انا اعتبر تحديد نقطة وقف الخساره ضروري جدا ومهمه جدا,لأنه يحمي حسابك من اي تقلبات المفاجيء للسوق,ولأني جربت على عدم الأعتماد على وقف الخساره وكنت اعتمد على طريقه التبريد مما ادى الى خساره حسابي السابق كله وتصفيره,لهذا انصح كل متداول ان لايهمل هذه الخاصيه لأنها ضروريه جدا جدا جدا

hunter_world
03-25-2015, 22:14
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ام بعد اخي الكريم انت لازم تتوجه الي القسم التعليمي وهتقدر تتعلم كل شي اتمناك التوفيق اخي

mohamedsaleem
03-25-2015, 22:28
اهلا وسهلا بك اخي في المنتدي الفوركس هو عبارة عن تجارة ولكي تكسب منها لابد ان تكون تاجر شاطر وعشان تبقا تاجر شاطر عايز الخبرة ولكي تاخذ الخبرة لازم تتعلم وتدرس وتطبق اكتر
اتمني لك التوفيق
تحياتي

aymen done
03-25-2015, 22:39
مجال الفوركس ليس سهلا ويحتاج للمثابرة والتعلم
واكيد ان الحساب التجريبى حجم حسابه كبير بالالاف
وحجم الحساب الحقيقى بضعة دولارات فلازمن تخسر

salah belacel
03-25-2015, 22:40
قم بربط الحساب بالفوركس ويوجد فيديو يشرح لك كيفيه الربط ابحث عنه في المنتدي التعليمي او اليوتيوب

m7md14
03-27-2015, 12:50
مبروك عليك التفعيل أنصحك بالتعلم الجيد في الفوركس من خلال دراسة المواضيع المتعلقة بكيفيةا لمتاجرة هناك قسم تعليمي في المنتدى خاص بالمبتدئن إقرأ ما تستطيع بعدها افتح حساب تجريبي ... بالتوفيق لك ان شاء الله

nabilll
03-27-2015, 16:24
اخي الكريم انت بتتعامل مع شركه تانيهغير انيستا
وهنا منتدي حاص بشركه انيستا فوركس
فيريت حضرتك تكلم دعم الشركه بتعتك لان محدش هنا بيعرف معلومات خارج نطاق عمله

rashaeid
03-27-2015, 19:58
اهلا بيك معانا اخى الفاضل
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
انصحك بزيارة القسم التعليمي ان شاء الله
سوف تجد هناك كل شئ تريد الاستفسار عليه
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

yarasalah
03-29-2015, 20:53
تحية طيبة و بعد ..
اخوكم من المغرب ..

ramy00
03-30-2015, 00:40
السلام اخي انصحك بالاكثار من الزيارة للقسم التعليمي للمنتدى فهو فيه كل ما تحتاجه وستكتسب الخبرة الكافية
وفقك الله

hany darwesh
03-30-2015, 01:57

ramy00
03-30-2015, 14:41
وفقك الله

expirt77
03-30-2015, 20:36
السلام عليــكــم ورحمة الله وبركاااته
بعد التحية إخوانى الكراام
أتوجه بالشكر الي أخينا على الموضوع الاكثرمن رااائع لجعــل الجميع الاستفادة منه
أرجو من جميع الاعضاااء العمل على اقوي النقاااااط
وجعله الله فى ميزاان حسناتك أخى الكريم
اتمني للجميع الربح الوفيييير
وتقبل مروري♥♥♥♠♠

mona.
03-30-2015, 21:55
وفقك الله

chennana
04-05-2015, 23:06
اخي الكريم ليس عيب التعلم
عليك الدخول الى القسم التعليمي و التعلم من هناك
بالتوفيق

sara soso
04-05-2015, 23:27
وفقك الله

ayman nasr
04-06-2015, 07:30
وفقك الله من خلال البحث فى جوجل ومشاهدة الفيديوهات
واتمنا التوفيق والخبرة للجميع

roty
04-06-2015, 07:30
التفعيل أنصحك بالتعلم الجيد في الفوركس من خلال دراسة المواضيع المتعلقة بكيفيةا لمتاجرة هناك قسم تعليمي في المنتدى خاص بالمبتدئن إقرأ ما تستطيع بعدها افتح حساب تجريبي على المنصة

waelmma
04-06-2015, 09:06
;):):( اخى الكريم انت محتاج تبدا من اول وجديد فى الفوركس
والبداية من هذا الكتاب http://www.kutub.info/library/book/2683

نورين
04-08-2015, 14:27
السلام عليكم انا لسه فى مرحله البدايه وانا ليس لدى الخبهر انى اقدر ارد عليك بشكل كبير اخى الكريم ياريت لو انا لو
اقدر افيدك بس انا معنديش المعومات الكافيه انى اقدر افيدك شكرا لك اخى الكريم وبالتوفيق انشاء الهل وبلتوفيق ان شاء الله

abdouberkani
04-08-2015, 14:33
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اشكر جميع الاخوة و الاخوات على المشاركات القيمة و الردود التوضيحية اتمنى ان تفيدوننا اكثر و تساعدوننا على اتقان الا ستراتيجيات و التحليل الفني

modr2015
04-16-2015, 21:17
يقدم هذا القسم اراء الخبراء في الاحداث الجارية وتأثيرها على الاسواق العالمية ونصائح عامة ... قسم خاص بمسابقات مجالس خبراء الفوركس وجوائز الأعض

roty
04-16-2015, 21:17
عضاء الجروب كيف احوالكم

haphop
04-16-2015, 21:18
السلام عليكم ورحمه الله
من الافضل ان تتعلم من خلال القسم التعليمي في المنتدي وهذا سيكون افضل لك انشاء الله جزاك الله كل خير

MedMax
04-16-2015, 21:20
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
بارك الله فيك اخي الكريم
على الموضوع انشاء الله يكون في ميزان حسناتك
ويكون بينك وبين النار حجابا
امين.........

haphop
04-16-2015, 21:21
السلام عليكم ورحمه الله
من الفضل لك ان تتدخل علي القسم التعليمي وتتعلم عن طريقه كل ما يخص الفوركس وجزاك الله كل خير
تقبل مروري

دينا اسلام
04-16-2015, 21:25
بعد التحيه اخوانى الكرام
اتوجه بالشكر الى اخينا الفاضل على الموضوع الاكثر من رااائع
جعله الله فى ميزان حسناتك اخى الكريم
واتمنى من الجميع العمل على اقوي النقاط الهامه
تقبل مروري☺♣♣

moutanabbih mohammed
04-16-2015, 21:29
الســـــــلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
اهلا و سهلا بك اخي العزيز يجب ان تدخل الى القسم الخاص بالمبتدئين
للتعلم فيه دروس خاصة بالمبتدئين ستفيدك كثيرا اذا اردت تحقيق الربح بسرعة

رضوى
04-16-2015, 21:30
أهلا وسهلا بك أخي الكريم معنا في المنتدى و أتممنى لك التوفيق في هذا المجاال
و اذا كنت عاوز أي سؤال لا تتردد في ارسال رسالة لي و انا سوف هههههه انت تقصد انك قمت بالتسجيل في منتدى فوركس العرب وفتح حساب بشركة انيستا فوركس عظيم انت هكذا تجاوزت المراحل الاولى ويمكنك اخي التوجه الى القسم التعليمي وستجد كل ماتبحث عنه ، شكرا جزيلا اخي المحترم على الموضوع وبالتوفيق

al-Mashhadani64
04-16-2015, 21:34
اخي الكريم عليك تنزيل منصة التداول الميتا تريدر 4 والعمل بها عن طريق اخذ الصفقات والتداول واغلاق الصفقات وهنالك الكثير من امور التداول تجدها كلها في منصة التداول مثل العملات والازواج وغير ذلك ولك كل الاحترام

roty
04-16-2015, 21:34
عضاء الجروب كيف احوالكم

رضوى
04-16-2015, 21:49
الفوركس مدة اسبوع و ايضا قمت بتفعيل الحساب على المستوى الاول و الثاني و تم تفعيل الحساب بشكل نهائي ..
غير انني لا اعرف كيف اشتغل في الفوركس ؟؟ ممكن مواضيع للمبتدئين .. أولا مبروك عليك التفعيل أنصحك بالتعلم الجيد في الفوركس من خلال دراسة المواضيع المتعلقة بكيفيةا لمتاجرة هناك قسم تعليمي في المنتدى خاص بالمبتدئن إقرأ ما تستطيع بعدها افتح حساب تجريبي على المنصة ميتاترايد4 وابد بتطبيق
اخوكم من المغرب ..

Miro1
04-16-2015, 21:51
ﺍﻓﻀﻞ ﺷﺮﻛﺎﺕ ﺍﻟﻔﻮﺭﻛﺲ ﻫﻲ ﺷﺮﻛﺎﺕ ﺍﻟﻔﻮﺭﻛﺲ ﺍﻟﻤﺸﺮﻋﺔ
ﻫﻨﺎﻙ ﺍﻟﻤﺌﺎﺕ ﻣﻦ ﺷﺮﻛﺎﺕ ﺍﻟﻔﻮﺭﻛﺲ، ﻭﻣﻦ ﺃﺟﻞ ﺗﺨﻄﻲ ﺍﻟﻤﺸﺎﻛﻞ
ﺍﻟﻐﻴﺮ ﺿﺮﻭﺭﻳﺔ، ﻳﻜﻮﻥ ﻣﻦ ﺍﻷﻓﻀﻞ ﻭﺿﻊ ﺍﻟﻤﺎﻝ ﻣﻊ ﺍﻟﺸﺮﻛﺔ
ﺍﻟﻤﺸﺮﻋﺔ . ﺷﺮﻛﺎﺕ ﻓﻮﺭﻛﺲ ﺍﻟﻤﺸﺮﻋﺔ ﺗﺨﻀﻊ ﻹﺷﺮﺍﻑ ﺳﻠﻄﺔ
ﺗﺸﺮﻳﻌﻴﺔ ﻣﻮﺛﻮﻗﺔ . ﺃﻛﺜﺮ ﺍﻟﺘﺸﺮﻳﻌﺎﺕ ﺍﻟﻤﺘﻌﻠﻘﺔ ﺑﺸﺮﻛﺎﺕ ﺍﻟﻔﻮﺭﻛﺲ
ﺻﺮﺍﻣﺔ ﻣﻮﺟﻮﺩﺓ ﻓﻲ ﺃﻣﺮﻳﻜﺎ ﺍﻟﺸﻤﺎﻟﻴﺔ ﻭﺃﻭﺭﻭﺑﺎ ﻭﺃﺳﺘﺮﺍﻟﻴﺎ ﻭﺍﻟﻴﺎﺑﺎﻥ

Schams
04-16-2015, 21:52
شكرا اخي الكريم على هذا الموضوع المفيد لكل الاعضاء الكرام اذا كانو جدد او خبراء
ننتظر منك المزيد من الموضوعات الهامة
تحياتي لك و بانتظار مزيدك

basim
04-16-2015, 22:06
شكرا اخي على هذه المساهمة اما بخصوص سؤالك عليك بالقسم التعليمي وبالشروحات في اليوتيوب وستتعلم كل شيء ولكن عليك بالصبر
عموما مساهمة جيدة استفدنا منك ومن ردود الاخوة الاعضاء نتمنى عليك المزيد من المساهمات الفاعلة
مع تمنياتنا للجميع بالتوفيق والنجاح

mohamed12345
04-18-2015, 15:48
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد أولا مبروك عليك التفعيل أنصحك بالتعلم الجيد في الفوركس من خلال دراسة المواضيع المتعلقة بكيفيةا لمتاجرة هناك قسم تعليمي في المنتدى خاص بالمبتدئن إقرأ ما تستطيع بعدها افتح حساب تجريبي على المنصة ميتاترايد4 وابد بتطبيق كل نما تعلمت عليه بالتوفيق لك

محمود مرعى
04-18-2015, 16:33
السلام عليكم ورحمة الله
تحية طيبة و بعد ..
اخوكم من المغرب ..

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته يا اخى الفاضل اولا الف مبروك على التفعيل وان شاء الله تقدر فعلا انك تحقق كل الربح اللى انت عايزه
وانا هنصحك فعلا نصيحة غالية وهى انك تدخل تتعلم عل القسم التعليمى وبعد كده تشوف فعلا كل حاجة وتطبقها على القسم التعليمى وربنا يكرم

الاصيل
04-18-2015, 16:34
وعليكم السلام ورحمة الله
الاخ الكريم انت تسأل عن موضوع طويل صعب الاجابه عنه فى سطور
يجب عليك الدخول الى المواقع التى تهتم بالفوركس وتشرح ما هو
وكذلك الفديوهات التى تشرح الفوركس ليكون الشرح سهل ومبسط
تمنياتى لك بالتوفيق

نادر صباح الدين
04-18-2015, 16:37
في البداية لا بد من تمويل حسابك لتتمكن من عملية التداول، إما بشكل مباشر على طريق افيزاكارت، أو التحويلات البنكية، أو بطريق المشاركات في المنتدى عن طريق البونص، أما موضوع كيفية الشراء والبيع فاعتقد أنه من الأسلم التعرف على كيفية عمل الفوركس من خلال القسم التعليمي الذي يوفر قدرا كبيرا من الدروس التعليمية وأفلام الفيديو وغيرها.

Wassa04
04-19-2015, 01:53
مرحبا اخي الكريم يمكنك مراجعة المواضيع
المثبتة في القسم التعليمي بالتوفيق لك تقبل مروري

Miro1
04-19-2015, 01:54
ﺍﺧﻰ ﺍﻟﻔﺎﺿﻞ ﺍﻟﺘﺪﺍﻭﻝ ﻭﻗﺖ
ﺍﻻﺧﺒﺎﺭ ﻳﻌﺘﺒﺮﻣﺨﺎﻃﺮﺓ ﻛﺒﻴﺮﺓ ﻟﻤﻦ ﻻ ﻳﺠﻴﺪ ﺍﻟﺘﺪﺍﻭﻝ ﻋﻠﻰ ﺍﻻﺧﺒﺎﺭ
ﻭﻳﻌﺘﺒﺮ ﻣﻜﺴﺐ ﻛﺒﻴﺮ ﻟﻠﻤﺤﺘﺮﻓﻴﻦ ﻭﻟﻠﺘﻌﺮﻑ ﻋﻠﻰ ﻭﻗﺖ ﺻﺪﻭﺭ
ﺍﻻﺧﺒﺎﺭ ﻋﻠﻴﻚ ﺑﺎﻟﺪﺧﻮﻝ ﺍﻟﻰ ﺍﺣﺪ ﺍﻟﻤﻮﺍﻗﻊ ﺍﻟﻤﺨﺘﺼﺔ ﻣﺜﻞ ﺍﻟﻔﻮﺭﻛﺲ
ﻓﺎﻛﺘﻮﺭﻯ

Eslam1
04-21-2015, 04:41
فظنى فيك ياسندى جميل
اكتب ايه من القرآن الكريم يرتاح لها قلبك لسماعها
وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خيرا لكم

Eslam1
04-24-2015, 05:31
فظنى فيك ياسندى جميل
اكتب ايه من القرآن الكريم يرتاح لها قلبك لسماعها
وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خيرا لكم

patchika
04-24-2015, 05:35
السلام عليكم ققم بزيارة المنتديات المبتدئين و قم بمشاهدة فيديوهات من اليوتيب لندوات و للمبتدئين سلااام

ahmedtaher
05-02-2015, 21:52
السلام عليكم ... انت ممكن تتعلم التداول او انك ممكن تشوف حد بيعمل توصيات للتداول وانت تعمل زي ما هو بيعمل بالظبط
بالتوفيق ان شاء الله

nourelfadil00
05-02-2015, 22:14
My brother the pleasure of being one of the first to react to your subject
Always creative and distinctive selection of your
nice theme thanks I hope that other members in the coming days on this brother recognizes and kind gesture from you

Roshdy
05-02-2015, 22:21
انصحك بمشاهدة الفيديوهات فى الاول
اواخذ دورة ثم اتجه الى القسم التعليمى بالمنتدى مع العمل على الحساب التجريبى للتطبيق

zarour soufyane
05-02-2015, 22:24

اخي الكريم انصحك بالتوجه الى القسم التعليمي و الكتب و المراجع هناك سوف تجد الكثير من الامور التي يجب ان تطلع و تراجعها بامعان كي تفهم الفوركس على قاعدة صحيحة

modr2015
05-04-2015, 14:16
انستا فوركس شرح مميزات شركة انستا فوركس والحصول علي بونص الشركة instaforex company shr7 ... قم الان بنسخها وضعها فى ملف تكست عندك على جهازك واحفظها جيدا ... شرح التسجيل instaforex في انستا فوركس وفتح حساب حق... ◅ يونيو (1)*...

moustafaforex
05-04-2015, 15:44

معتز سباعنة
05-04-2015, 16:00
اخي الكريم يتوجب عليك ان تنتقل الىالقسم التعليمي حيث انه يوجد هناك كتب تعليمية تقودك الى الاحتراف بالفوركس او بالتداول لتصبح خبيرا
ولكم مني كل الشكر والاحترام

engaym
05-04-2015, 16:06
السلام عليكم اخى من الممكن ان تتتعلم التداول وذلك من خلال التوجة الى القسم التعليمي بالمنتدى وتتعرف على
كيفية التداول فى الفوركس وكيف يمكن تعلم الفوركس وبالتوفيق ان شاء الله

modr2015
05-04-2015, 16:36
إن ‏غرفة تداول خبراء الفوركس-العالميه‏ موجود في فيس بوك. انضم إلى فيس بوك للتواصل مع ‏غرفة تداول خبراء الفوركس-العالميه‏ وأشخاص آخرين قد تعرفهم. يمنح فيس.

modr2015
05-09-2015, 18:57
الفوركس أكبر مجتمع اقتصادي عربى على الإنترنت وأقدم منتديات الفوركس والبورصة والهوامير. ... التسجيل · مساعدة ... اهلا وسهلا بك حضرة المستثمر المحترم

faridd
05-15-2015, 20:33
المؤشرات الهامة في التحليل الفني و أنواعها كثيرة و لكل منها مدلولها
و من هذه الشموع شمعة الرجل المشنوق و يمكنك البحث و مشاهدة الفيديوهات التي تشرح هذا النوع

hamdochi
05-23-2015, 17:37
مرحا بجميع اعضاء المنتدى المحترم شخصيا اعتقد انه كان عليك ان تقوم بالتعلم في بادئ الامر وما فعلته الان هو عكس ما توجب عليك فعله لانك سقت العصى امام الغنم ادهب الى القسم التعليمي وستجد كل تحتاجه هناك من كتب وفيديوهات تعليمية نتمنى منك المزيد بالتوفيق لك وللجميع

mohamed12345
05-25-2015, 16:02
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد أخي الكريم أولا مبروك عليك التفعيل أنصحك بالتعلم الجيد في الفوركس من خلال دراسة المواضيع المتعلقة بكيفيةا لمتاجرة هناك قسم تعليمي في المنتدى خاص بالمبتدئن إقرأ ما تستطيع بعدها افتح حساب تجريبي على المنصة ميتاترايد4 وابد بتطبيق كل نما تعلمت عليه بالتوفيق لك اخي الكريم

houssem_trader
05-25-2015, 16:05
يجب عليك تعلم طريقة المتاجرة بنظام الهامش و تعلم انواع التحليل في السوق
مثل التحليل الفني و الاساسي و المتاجرة على حساب تجريبي في البداية

haythem95
05-25-2015, 16:37
كل شيئ موجود اخي فقط انت ادهب الى القسم الشروحات التعليميه في المنتدى و هناك ستجد كل ما يخصك
المؤشرات الهامة في التحليل الفني و أنواعها كثيرة و لكل منها مدلولها
و من هذه الشموع شمعة الرجل المشنوق و يمكنك البحث و مشاهدة الفيديوهات التي تشرح هذا النوع

samieh
05-29-2015, 19:33
فيه مواضيع كثيرة للمبتدئين يا اخى هنا وهناك وفى كل مكان بالانترنت
وهناك دورات تعليمية بالفيديو للمبتدئين ابحث عنها هنا فى المنتدى او فى جوجل

yassine imq
05-29-2015, 20:00
مشكور اخي الكريم على انك طرحة هذه النقطة لكي يستفد الجميع جزاك الله كل خير وتقبل مروري
تتسابق الكلمات وتتزاحم العبارات لتنظم عقد الشكر الذي لا يستحقه الا انت
اليك يا من كان له قدم السبق في ركب العلم والتعليم
اليك يا من بذلت ولم تنتظر العطاء

Kiing
06-02-2015, 03:53
مرحله البدايه تم متلا انه مع الخبر ممكن متلا انه انى اقدر ارد عليك بشكل كبير صديقى الكريم ياريت لو انا لو اقدر افيدك بس انا معنديش المعومات الكافيه انى تم متلا انه ممكن ان اقدر افيدك

العراقي
06-05-2015, 23:54
ﻭﻳﻌﺘﺒﺮ ﻣﻜﺴﺐ ﻛﺒﻴﺮ ﻟﻠﻤﺤﺘﺮﻓﻴﻦ ﻭﻟﻠﺘﻌﺮﻑ ﻋﻠﻰ ﻭﻗﺖ ﺻﺪﻭﺭ
ﺍﻻﺧﺒﺎﺭ ﻋﻠﻴﻚ ﺑﺎﻟﺪﺧﻮﻝ ﺍﻟﻰ ﺍﺣﺪ ﺍﻟﻤﻮﺍﻗﻊ ﺍﻟﻤﺨﺘﺼﺔ ﻣﺜﻞ ﺍﻟﻔﻮﺭﻛﺲ
ﻓﺎﻛﺘﻮﺭﻯ

mechanical
06-24-2015, 20:19
السلام عليكم .... ادخل الي المنتدي التعليمي اللي هتستفاد منة كتير جدا وهتعرف الكتير عن عالم الفوركس
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

raaslen316
06-24-2015, 20:35
اعتقد اننا كلنا مازلنا نتعلم التداول
وحاول ان تكون لديك القدره على
الاستمرار فى التداول ومحاوله ان تصل
الى التعلم باذن الله والمهم ان تستمر
فى التداول للتعرف على كل الامور
لان كل خساره نتعلم منها

RomanyMoreed
06-26-2015, 03:22
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

حضرتك تدخل علي القسم الخاص بالمبتدئين هناك في شروحات ممتازة وادخل علي قسم الكتب الالكترونية في حاجات كويسة برضو هناك

one god
06-26-2015, 23:40
التفعيل يا اخي مرحلة مهمة فقط من اجل السحب للارباح اما التعلم للفوكرس هو الاساس
بالتالي لازمك كما انجزت مرحلة التفعيل تنجز اضا مرحلة التعلم والتدرب والتجريب

ASMAA TAHA
06-27-2015, 18:19
لكى تعرف كيف تشتغل على الفوركس اول خطوة هى ان تقوم بالقراءة النظرية عن الفوركس اى ان تقوم بقراءة كتب وان تقوم بالقراءة والتعلم هنا على المنتدى ثم بامكانك التطبيق على حساب تجريبى لكى تستطيع ان ترى الفوركس على الواقع العملى

MEDHAT MOUSTAFA
06-30-2015, 01:27
وفقك الله

kokou
07-04-2015, 18:35
انعمت مساء اخي الفاضل
والله ولي التوفيق

kokou
07-09-2015, 09:33
السلام عليكم

waelmma
07-09-2015, 10:51
اخى المربم انت لو دخلت على القسم التعليمى هتجد فيديوهات كثبرة يمكنك ان تنزلها ومشاهدتها
وكمان هتجد الكتب اللى ممكن ان تنزلها وهتتعرف على اساسيات الفةركس

engaym
07-09-2015, 10:54
السلام عليكم اخى ممكن ان تتعلم الفوركس الان بسهولة وذلك بالذهاب الى القسم التعليمي بالمنتدى وسوف تجد ان فيه كتب
وفيديوهات تشرح الفوركس قم بتحميل هذة الادوات وابداء بالتعلم وبالتوفيق للجميع فى هذا المجا ل

atbill
07-09-2015, 11:00
يوجد قسم في المنتدى يقدم دروس عليك به
بالتوفيق أخي الغالي في مشوارك

alaa ali
07-09-2015, 11:02
السلام عليكم
من الامور الهامة جدا ان تملك استراتيجية مجربة على حساب تجريبى قبل البدء فى حساب حقيقى بالفوركس
بالتوفيق

hamza007
07-09-2015, 13:12
السلام على اهل المغرب الكرام
هناك عدة كتب اخي الكريم اقراها و عدة فيديوهات شاهدها و تعلم التداول جيدا
قبل التضحية بمالك بطريقة حقيقية لا تتسرع و لا ترمي بنفسك في بحر الطمع

moras
07-09-2015, 16:03
يجب عليك تعلم طريقة المتاجرة بنظام الهامش و تعلم انواع التحليل في السوق
مثل التحليل الفني و الاساسي و المتاجرة على حساب تجريبي في البداية

dhmo
07-09-2015, 20:03
السلام على اهل المغرب الكرام
هناك عدة كتب اخي الكريم اقراها و عدة فيديوهات شاهدها و تعلم التداول جيدا
قبل التضحية بمالك بطريقة حقيقية لا تتسرع و لا ترمي بنفسك في بحر الطمع

حاول تتعلم كتير وطبعا الفيدوهات جيده بالفعل للتعلم بس لازم الاول المتاجر يكون عنده خلفيه علشان الفديو بيكون جاي لجزئيه معينه وليس شامل اذن التعلم من الكتب هو المرحله الاولى
وبعدها يكون التعلم من الفيدويهات وايضا الكتب[COLOR="Silver"]

---------- Post added at 05:03 PM ---------- Previous post was at 04:37 PM ----------

keroaym
07-22-2015, 22:12
اتمنى من احد يساعدنى انا كمان حيث لسة مبتداء ولا اعرف الكثير عن الفوركس واريد احد
يعطينى استراتيجية ابداء بة فى سوق الفوركس وشكرا للجميع

sad1991
07-22-2015, 22:20
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته أخي الانترنت مليء بالكورسات و الدورات التعليمية و الكتب التثقيفية و لكني انصحك بما انك هنا في المنتدى فما عليك الا التوجه الى القسم التعليمي في هذا المنتدى فهو يتوفر فيه مقالات ممتازة و شكرا تقبل مروري اخي

heba_a
07-31-2015, 03:44
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الفاضل تقدر تخش علي القسم التعليمي وتحاول نفهم منه كل شيء ثم قم بفتح حساب تجريبى وانت هتفهم يعنى ايه تداول ويعني ايه نقاط وبونص

Forex Story
08-10-2015, 00:58
عليكم السلام
اعتقد اننا كلنا مازلنا نتعلم التداول وحاول ان تكون لديك القدره على الاستمرار فى التداول ومحاوله ان تصل
الى التعلم باذن الله والمهم ان تستمر فى التداول للتعرف على كل الامور لان كل خساره نتعلم منها

abdulmajeed-niz
08-10-2015, 22:42
اخي اذا تريد نصيحتي لا تنظ اي شيئ نظري مثال كتاب لفوركس او منشورة او او او انما عليك بالمقاطع الفيديو في اكثر فائدة لك.. الامر الثاني نزل المنصة الى حاسوبك الشخصي وافتح حساب تجريبي وقم باي شي تعرفه او لا تعرفة حتى تتعلم بنفسك شئا فشيئا... شكرا

محمد السيد
08-10-2015, 22:58
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ،، المواضيع المكتوبة كلها في القسم التعليمي
مكتوبة اصلا للمبتدئين .. بس اسمح لي الدخول للفوركس يعني المفروض انت جاهز للتداول انت عاوز تفهمني ان انت دخلت المجال قبل ما تتعلم!!! طب ازاي؟؟

Forex Story
08-12-2015, 02:54
عليكم السلام

dhmo
08-12-2015, 05:19
عليكم السلام

وهنا بيكون طبعا الاخطاء الاول لو انت اتعلمتها على الحساب الديمو هتوفر على نفسك خسائر كتير بس الاول تدي لنفسك الوقت الكافي للعمل على الحساب وانك تقدر بالفعل
تحقق ربح متواصل في الديمو الاول

abolina
08-15-2015, 20:21
السلام عليكم عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته أخي الكريم موضوع مهم ومميز
فعلا مميز تحياتي على الإفادة جزاك الله خيرا الله المعين للجميع إنشاء الله

killer007
09-06-2015, 22:45
كل شيئ موجود اخي فقط انت ادهب الى القسم الشروحات التعليميه في المنتدى و هناك ستجد كل ما يخصك
موفق اخي

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

waleed shaaban
09-06-2015, 23:03
عليك بتريق العلم
القسم الخاص بالمبتدين موجود بالمنتدى فى الاقسام الخارجيه وسوف تجد ما يخمك من الموضعات المتعلقه بما يساعدك على التجاره
بالتوفيق والفلاح والنجاح

ahmedhathout
09-06-2015, 23:03
تفعيل الحساب خطوه مهمه جدا مش فاضلك دلوقتي غير انك تخش القسم التعليمي
وتشوف الفيديوهات اللي بتشرح اساسيات الفوركس

عاشق الفوركس
09-13-2015, 23:58
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
يجب عليك ان تتعلم االفوركس اولا لكي تحقق تقدم والتعلم في البداية يكون انطلاقا من الحسااب الديمو

karimovtich
09-14-2015, 01:24
اهلا بك اخي الكريم في سوق الفوركس بالتاكيد المنتدي يوجد به قسم للتعليم خاص للمبتدئين فقط وسوف تستفيد منع فهو يحتوي ععلي العديد من الفيديوهات والسروحات التي ستفيدك ان شاء الله

onelove
09-14-2015, 01:29
اعتمد علي حساب الديمو مارس و مارس و مارس حتي تجد استراتيجيتك الخاصة و تصبح تفهم تغيرات السوق

aboubakr el ayach
09-17-2015, 18:48
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الحبيب حاول ان تزور القسم التعليمي الخاص بالمنتدى كل يوم وكذا مشاهدة الفيديوهات الشارحة لكيفية التداول من خلال منصة التداول وتاكد انك ستعرف الكثير عن الفوركس وعن كيفية الربح منه

dhmo
09-18-2015, 01:31
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الحبيب حاول ان تزور القسم التعليمي الخاص بالمنتدى كل يوم وكذا مشاهدة الفيديوهات الشارحة لكيفية التداول من خلال منصة التداول وتاكد انك ستعرف الكثير عن الفوركس وعن كيفية الربح منه

فعلا اخي ده الطريق الصح علشان التعلم هنا في المنتدى بيكون من المنتدى التعليمي او من تبادل الخبرات بين المتاجريين هنا وتبادل الاراء بين الاعضاء وطبعا ده بيكون مع التعلم من
الكتب ومصادر العلم الاخرى ايضا

saidsami
09-18-2015, 13:10
عليك بالتعلم الجيد في الفوركس من خلال دراسة المواضيع المتعلقة بكيفيةا لمتاجرة هناك قسم تعليمي في المنتدى خاص بالمبتدئن إقرأ ما تستطيع بعدها افتح حساب تجريبي لكي تجرب فيه كل ما تعلمت

hmadnahh
09-18-2015, 13:43
انصحك بالاكثار من الزيارة للقسم التعليمي للمنتدى فهو فيه كل ما تحتاجه وستكتسب الخبرة الكافية
والله اعلم

a l
09-18-2015, 14:36
السلام عليكـم
اهتم اولا بالتعلم والتدريب على حساب تجريبى حتى تكتسب الخبرة التى تودى الى النجاح والارباح
بالتوفيق

hmadnahh
09-18-2015, 14:52
اود ان انصحك بالاكثار من الزيارة للقسم التعليمي للمنتدى فهو فيه كل ما تحتاجه وستكتسب الخبرة الكافية

mora essam
09-18-2015, 15:21
مرحبا اخي
تسيطيع الدخول الي القسم التعليمي في هذا المنتدي والبحث عن دورات وكورسات من المنتدي او من خلال موقع اليوتيوب
وعمل حساب تجريبي من شركة انستا مثلا وتطبيق ما تعلمته من المواضيع والفديوهات علي الحساب التجريبي اولا وقبل الدخول في التداول الفعلي
تقبل مروري مع تمنياتي بالتوفيق لك

ahmed haggan
09-18-2015, 15:36
الســـــــــــــــــــلام عليكم
اهلا وسهلا بكم
مدة الصقثة تختلف حسب هبرتك وصبرك على المتاجرة بالعملات الاجنبية فى سوق التداول بالفوركس
بالتوفيق للجميع

dhmo
09-18-2015, 15:51
الســـــــــــــــــــلام عليكم
اهلا وسهلا بكم
مدة الصقثة تختلف حسب هبرتك وصبرك على المتاجرة بالعملات الاجنبية فى سوق التداول بالفوركس
بالتوفيق للجميع

السوق هو الي بيحدد المده وانت علشان تكون متاجر ناجح في المجال ده اخي لازم تركز على انك تتعلم المجال ده كويس وطبعا من القسم التعلمي هتلاقي دروس وفيديوهات كتير تقدر تبدأ
وتتعلم منها ما تريد

abc
09-18-2015, 16:35
مرحبا بك يا صديقي اولا يمكنك الايداع في حسابك او جمع البونص من المنتدى ثم
تعلم المتاجرة على الحساب التجريبي و المتاجرة بعدها على الحساب الحقيقي

بشير حمدان
09-18-2015, 16:35
السلام عليكم
بعد التسجيل فى المنتدى ما عليك الا جمع البونص والتركيز على التعليم قبل بدايه التجاره
ابحث فى القسم التعليمى على ما تريد ........

dhmo
09-18-2015, 16:49
السلام عليكم
بعد التسجيل فى المنتدى ما عليك الا جمع البونص والتركيز على التعليم قبل بدايه التجاره
ابحث فى القسم التعليمى على ما تريد ........

دي الخطوات الصحيحه وبالفعل المتاجر الشاطر هنا الي يقدر يكون ملم بكل طرق التداول والاستراتيجيات والتحاليل في الفوركس علشان يقدر يحقق منها ربح كبير
ويكون افضل في المستقبل

khalifa1996
09-18-2015, 16:59
السلام عليكم
عليك قبل كل شيء أن تحسن تحليل السوق لكي لا تجد أي صعوبة في النجاح
بعدها و هذا ينطلق من خلال التمكن من التعلم و هذا آلطريق طويل

ahdahmed
09-18-2015, 17:04
بسم الله والسلام عليكم اخوانى الكرام
فعلا اخى ارحب بكل الاخوه الجدد بالمنتدى الكريم واكيد نتمنالك كامل التوفيق وعليك بتعلم
الكثير سواء من الاقسام التعليميه او الشروحات المتاحه على مواقع البحث
اتمنى اكون اضفتلك مشكورا وبالتوفيق

Expierymonth
09-18-2015, 17:08

عيك بالتعلم و البحث في الانترينت اخي الكريم فكل شييء موجود في عالم الانترنيت و اليوتوب و انصحك بحساب تجريبي للتطبيق عليه

تحياتي لك

korabikayoussef
09-18-2015, 17:09
تحياتي أخي الغالي موضوع مهم
شكرا وموفق ان شاء الله

hmadnahh
09-18-2015, 17:16
انصحك بالاكثار من الزيارة للقسم التعليمي للمنتدى فهو فيه كل ما تحتاجه وستكتسب الخبرة الكافية