PDA

View Full Version : ماهى اسباب اشتراكك فى الفوركس

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

elking
04-30-2012, 03:23
ما اسباب عملك وانضمامك لعالم الفوركس

maheraziz200
04-30-2012, 03:42
الفوركس اسرع وسياه للمكسب وايضا اسرع وسيله للخساره

M Sabry M Elbakrawy
04-30-2012, 03:44
حبيت الحكاية دي وحبيت انه يكون دخل اضافي ليااا وتحمل اعبائي ومصاريفي

moisaid
04-30-2012, 11:11
الفوركس هو باب يفتح لنا اضافة دخل اضافي لتحسين وضعيتنا المادية
بالتوفيق للجميع

tervarto
05-01-2012, 14:58
طبعا زى أغلب الناس , دخلت الفوركس عشان ربح المال , و يكون مصدر دخل أضافى , بس عشان أدخرة للمستقبل , بتبقى احساس حلو لما تعمل تحليل فنى و يكون صح , شعور جميل , خصوصا لو فاتح ورشة ,و توصياتك الناجحة عددها اكبر من اللى محققتش ربح

ronny
05-01-2012, 15:36
انا انضميت لمجال الفوركس صدفة هو انا كنت اعرفو من تقريبا 6 سنين بعدين اتعلمت شوية صغيرين كام شهر كدا وسيبتو بعدها بسنة رجعت واتعلمتو علي اصولو وانا اري ان الفوركس مينفعش مهنة نهائيااااااااااااااااااا الفوركس مجرد وسيلة لتحقيق دخل اضافي واي حد يفكر انه ممكن يحقق الملايين من الفوركس مخطئ واي حد يضحي باموال محتاجها علشان يضارب بيها في الفوركس غلطان غلطان غلطان غلطان

elking
05-01-2012, 16:41
انا ايضا لم اكن اعرف اى شئ عنه وعرفته ايضا صدفة وعرفته عن طريق شخص تعرفت عليه واصبح صديقا قويا لى ورايت انه عمل جيد ورائع ولا يمكن الاستغناء عنه بمشيئة الله

05-01-2012, 17:53
سلام عليكم ورحمه الله بركاته
شكرا اخى على هذا الموضوع الجميل ده
اسباب اشتراكى فى الفوركس سببان
اولا المكسب طبعا
تانيا وقت الفراغ

naoual
05-01-2012, 22:41
في بداية الامر تعلمت الفوركس لكسب مبلغ اضافي لراتبي ثم اصبح هوايتي الوحيدة حيث استغنيت عن كل هواياتي بسببه

اما الان فللاسف اصبح ادماااااااااااان

COWBOY
05-02-2012, 00:58
كنت باحث دائم عن الربح من الانترنت .. وكنت ارى اعلانات كثيرة عن شركات الفوركس وفى يوم توكلت على الله وقررت ان ادخل هذا المجال الضخم .. فوقنى ربى ببعض الطريق السيلمة حتى اتعلم ومن بعدها اتقنت بعض الطرق المربحة .. واصبح هو كل عملى واهتمامى حتى انهى دارستى ان شاء الله وسيكون هو مصدر رزقى الوحيد .. وهو كافى لجعل حياتى ميسورة

Smart
05-02-2012, 01:54
اعتقد كلنا لدينا نفس السبب الاسىاسى وهو تحقيق الربح
وخصوصا اننا كلنا مؤمنين ان هذا السوق قد يعطيك اكثر مما تتوقع
ولا يوجد اى مجال عمل اخر اكثر ربحا من الفوركس
حتى لو راس مالك قليل ... ولكن لا ننكر خطورته ايضا فقد ياخذ منك اكثر مما يعطيك
بجانب عده اسبابا اخرى
شخصيا عندى وقت فراغ كبير واقضى الكثير منه على الكمبيوتر
واريد استغلال هذا الوقت ولا يوجد انسب من الفوركس بالنسبه لى حتى الان

aboualy
05-02-2012, 09:25
اسباب اشتراكى فى الفوركس كثيره ولكن اذكر منها انه عمل حر حيث انه لا يوجد مواعيد ثابته للعمل بل انا من يحدد متى اعمل ومتى اتوقف عن العمل
لا يوجد رئيس فى هذا العمل فكل من يعمل فى الفوركس يكون هو مدير نفسه
الفوركس مجال مثير وكذلك مربح ان شاء الله

sunlight
05-02-2012, 13:29
دخلت الفوركس لانى حاسس انى هاعمل شىء فيه وبعدين لاقيت الكل داخل وبيتاجر قلت اقرأ عنه وبدات فى القراءه وتعمقت وبعدين لاقيته علم وبحر واسع ملهوش اخر وحابب استمر فيه

zero_cool725
05-02-2012, 16:47
انا سبب اشتراكى فى النت هوا البحث عن طريق اسرع ربح عن طريق الانترنت و بدون اى مجهود او شغل شاق فى اى مكان
و لكن الفوركس حتى لان لم يحقق لى ذلك بسبب عدم الالتزام و لكنى اجده الفرصة لوحيدة ليا لتحقيق ربح مناسب كل شهر و ينقصنى الاتزام فقط

gentilmen
05-02-2012, 20:23
استعمل الفوؤكس من اجل ربح مبلغ اضافي و ليس اساسي

mario
05-03-2012, 02:20
استعمل الفوركس لربح مبلغ اساسى جنب الراتب طبعا

kingman
05-03-2012, 03:54
انا عن نفسى لجأت الى الفوركس لكى اجد دخل ثابت ليا وعمل استطيع الأعتماد عليه
فالأحوال الأقتصادية فى مصر للأسف سيئة وخصوصا لخريجين الجامعات
الفوركس هو ليا السبيل ان الواحد يقدر يحقق النجاح فى حياته العملية

alaaght
05-06-2012, 05:42
انا اشتركت في الفوركس لان عملي اولا كان في شركات الضغط والاغلانات فمن كثرة نصب المواقع اتجهت لدراسة الفوركس عل ان يكون فيه خيرا عن ماسبق العمل به والحمد لله وفقني الله فيه جيدا واتمني ان يظل هذا التوفيق باذن الله وايضا علمت ان الارباح في الفوركس خيالية وكثيرة فقررت الانضمام للفوركس

mody26
05-06-2012, 17:32
فى البداية كان دخولى مجال الفوركس كان للتسلية لكن بعد ما لقيت ان ممكن جنى ارباح كبيرة
قررت الدخول بحساب حقيقى والاعتماد علية لكسب المال

forexkiller
05-06-2012, 18:09
سبب انضمامى هو البحث عن عمل اضافى بجانب عملى الاساسى وان يكون مربح وانا اجد فى الفوركس امكانيه تحقيق بعض احلامى لانه مربح كثيرا ولكنى اعلم انه خطر فى التداول وانه سوق متقلب الاحوال وانا خسرت منه الكثير ولكنى احاول تعويض ماخسرته

Shady Moustafa
05-06-2012, 18:16
الفوركس أسرع وسيله لكسب المال عن طريق الأنترنت من المنزل وإن شاء الله أوصل لطريقه تمكنى من تحقيق دخل شهرى من التداول فى الفوركس

elking
05-06-2012, 18:26
بالفعل كلنا نعمل بالفوركس لانه وسيلة سهلة وفرصة عمل جيدة لنا كشباب فى ظل عدم وجود فرص للعمل فانا ارى انه فرصة يجب استغلالها والتعلم المستمر من اجل النجاح والاحتراف فى هذا السوق العملاق بمشيئة الله

resala11111
05-06-2012, 21:26
سهولتة ورغبتى فى بتاء الذات عن طريق تجارة سهلة ومختلفة كليا عن كل التجارات
وسوق مفتوح اغلب الوقت وبة سيولة كافية لكن على خذر

kingman
05-06-2012, 21:32
الفوركس أسرع وسيله لكسب المال عن طريق الأنترنت من المنزل وإن شاء الله أوصل لطريقه تمكنى من تحقيق دخل شهرى من التداول فى الفوركس

ان شاء الله ربى يوفقك فى طريقك وتحقق ماتتمناه لكن كان ليا ملحوظة بخصوص انه اسرع وسيلة لكسب المال من الأنترنت
فهو ايضا اسرع وسيلة لخسارة المال وكتير بنسمع فى هذا السوق ان نسبة الخاسرين تفوق بكثير نسبة الأرباح
فعشان كده لازم الجدد يفهموا النقطة دى حتى لايخدعهم السوق ويكون سبب فى تلاشى امالهم فى السوق

mando
05-06-2012, 21:42
كل اللى بيفكر يخش الفوركس بيكون تفكرة انه يعمل مكسب كبير وبيكون حر نفسة
لكن انا شايف انه الواحد يكون شغلة هو الفوركس بس دء شئ صعب لانه مش مضمون

aboualy
05-07-2012, 10:06
الفوركس هو المكان الذى يستطيع الشخص ان يصنع فيه المال بشرط ان يكون لديه المهارة الازمة لذلك
ولذلك ارى انه من الضرورى الحرص على التعليم اولا وان يكون تعلم الفوركس جيدا هو الهدف وليس مجرد جمع المال

tutaaaaa
05-07-2012, 15:39
انا لسة ما اشتغلت بالفوركس
بس حبيت اتعلم
وان شالله ابتدي
ويكون مصدر دخل خاص لي

بس اتمنى تساعدوني ابدا منين

Mohamed90
05-07-2012, 15:43
والله المعيشة صعبة شوية
و الفوركس هو املنا الوحيد لتلبية احتاجتنا
و الفرص العمل قليلة
و حتى لو وجدت الوظيفة لن تكسب منها الا القليل
و الحمد الله مزلنا نكافح لاجل سبل الحصول على الخبرة الكبيرة لتوفير ما نرده

kingman
05-07-2012, 17:00
انا لسة ما اشتغلت بالفوركس
بس حبيت اتعلم
وان شالله ابتدي
ويكون مصدر دخل خاص لي

بس اتمنى تساعدوني ابدا منين

ان شاء الله تكون تجارتك موفقه
بس اهم نصيحة حاول تستفيد من اخطاء من سبقوك حتى لاتقع فيها وفيه قاعدة بتقول ابدء من عند مانتهى اليه الآخرون
وان شاء الله تستفيد من المنتدى بداية المشوار

abokhaledelmasry
05-07-2012, 17:45
سبب انضمامى لعاللم الفوركس هو حبى للعمل فى التجاره بشكل عام ووجدت فى الفوركس الكثير من المزايا التى تتوافق معى وهى ان لدى وقت فراغ استطيع ان استغله فى العمل فى الفوركس بالاضافه ان الفوركس يحقق لى دخل مناسب من المال بالاضافه ايضا ان كل شىء يتناسب معى من توفر الجيد لشبكة الانترنت وووجود جهاز كمبيوتر وطرق التعلم للفوركس متاحه ومتوفره على النت.

كريم
05-08-2012, 15:07
أنا كنت اعمل في مجال البي تي سي و الابلود و بعدين تعبت من كثرة العمل و الأرباح قليلة فبحثت عن مجال يكون مربح

و اتجهت الى الفوركس و بالتوفيق للجميع

kingman
05-08-2012, 21:06
أنا كنت اعمل في مجال البي تي سي و الابلود و بعدين تعبت من كثرة العمل و الأرباح قليلة فبحثت عن مجال يكون مربح

و اتجهت الى الفوركس و بالتوفيق للجميع
ان شاء الله يكون الفوركس مصدر لزيادة الرح عن المجالات الأخرى لكن افضل ان كنت جيد فى المجالين السابقين الا تتركهم بجانب الفوركس الى ان تحقق النجاح فى الفوركس وتكون بأذن الله الأرباح مستقرة
فربح مستقر بيساعد الواحد ان يستمر فى الفورك عشان لو قدر الله اتعرض لخسائر فيه يبقى فيه مجال آخر يسند الواحد
وربى يوفق الجميع

mody26
05-09-2012, 05:14
لعدة اسباب اولها مصدر دخل جيد فى حالة استخدام الفوركس بطريقة صحيحة
ثانيا بتشغل الوقات وفى حاجة مفيدة
ثالثا الفوركس كان سبب فى اهتمامى ومتابعة السياسة بشكل يومى

عمرو
05-09-2012, 10:09
بسم الله الرحمن الرحيم
احساسى بان الفوركس هو ما ابحث عنه من تجارة متطورة وفيرة ومتميزة ومن المنزل تستطيع المضاربة

kingman
05-09-2012, 16:30

فعلا نقطة مهمة انا عموما كنت بهتم بالسياسة لكن الفوركس اضاف ليا مجال جديد جعلنى متابع للأقتصاد وتعلمت وفهمت اشياء جديدة فى هذا المجال ام تكن من اهتماماتى وفعلا مع العلم اللى بيستفيده فى هذا المجال بيخلى الواحد يحس بقيمة مايفعله خصوصا اذا كان مهتم بالتحليل الأساسى لأنه يعتبر علم واقعى مبنى على احداث تحدث فى الدول من سياسات اقتصادية وادارة ازمات

elking
05-09-2012, 16:42
انا كنت اكرها لاقتصاد جدا وكنت فى الجامعة لا انجح به ولكن عندما دخلت مجال الفوركس واصبحت اتابع الاخبار زادت عندى حب الاقتصاد وزاد حبى للفوركس فهو عمل جيد من اجل الربح الوفير بمشيئة الله

كريم
05-09-2012, 21:24
ان شاء الله يكون الفوركس مصدر لزيادة الرح عن المجالات الأخرى لكن افضل ان كنت جيد فى المجالين السابقين الا تتركهم بجانب الفوركس الى ان تحقق النجاح فى الفوركس وتكون بأذن الله الأرباح مستقرة
فربح مستقر بيساعد الواحد ان يستمر فى الفورك عشان لو قدر الله اتعرض لخسائر فيه يبقى فيه مجال آخر يسند الواحد
وربى يوفق الجميع

كلامك مظبوط لكن الريسك عالي جدا لكن مجال الفوركس الريسك فيه بسيط

و كما للفوركس مخاطرة فللمجالات الأخرى مخاطرة

و بالتوفيق يا كينج

Chelsea91
05-10-2012, 03:57
بساطة العمل في الفوركس .. بمعنى انك لا تحتاج سوى جهاز كمبيوتر و انترنت لتتعلم و تربح
لم اجد اي عمل اخر بنفس قيمة الربح او حتى اقل و يمكنك المتاجرة به من المنزل مثل الفوركس
وهذا يناسب الجميع من طلاب او حتى اصحاب الوظائف الحكومية

aboualy
05-10-2012, 10:14
ثانيا بتشغل الوقات وفى حاجة مفيدة

اتفق معك فى هذا الراى اخى العزيز فعلا الفوركس مصدر دخل جيد اذا قمت بتعلمه جيدا والتزمت بكل قواعد العمل فى هذا السوق
كما نه ايضا يجعلك متابع جيد للاحداث السياسية والاقتصادية على مستوى العالم

aboualy
05-10-2012, 10:17
بساطة العمل في الفوركس .. بمعنى انك لا تحتاج سوى جهاز كمبيوتر و انترنت لتتعلم و تربح
لم اجد اي عمل اخر بنفس قيمة الربح او حتى اقل و يمكنك المتاجرة به من المنزل مثل الفوركس
وهذا يناسب الجميع من طلاب او حتى اصحاب الوظائف الحكومية

من اهم مميزات الفوركس اخى العزيز انك تستطيع ان تعمل فى اى وقت ومن اى مكان ولا تحتاج الى الانتقال الى العمل كما فى الوظائف الاخرى و اعتقد ان هذه الميزة ستكون اكبر اذا نظرنا انه اصبخ الان يمكنك العمل عبر التليفون المحمول فهذه يجعل تستطيع ان تتابع عملك فى كل وقت

that is me
05-10-2012, 12:06
اعتقد ان معظم الناس اختارت انها تشتغل فى الفوركس للحصول على مصدر ربح سريع وجيد ولكن لابد من تعلم الفوركس واتقانه جيدا قبل البدء فى المتاجرة حيث انه من اخطر الوظائف

kingman
05-10-2012, 16:22
اعتقد ان معظم الناس اختارت انها تشتغل فى الفوركس للحصول على مصدر ربح سريع وجيد ولكن لابد من تعلم الفوركس واتقانه جيدا قبل البدء فى المتاجرة حيث انه من اخطر الوظائف

اكيد ان مصدر سريع للربح وايضا مصدر سريع للخسارة وفيه فئة من الناس لم تجد فامامها سوى الفوركس للأعتماد عليه كمصدر رزق خصوصا فى بعض البلدان التى تعنى من ازمة بطالة مثل مصر مثلا وسوء الأحوال الأقتصادية فالفوركس بيبقى معاهم زى المنقذ اللى بيبنوا عليه امالهم وده فى حد ذاته جيد بدل من الأستسلام للظروف الصعبة والبطالة

Mohamed90
05-13-2012, 12:26

طبعا هو مصدر الربح بالسرعة و ايضا مصدر الخسارة بالسرعة
ولتفادي الامر الخسارة ممتالية والكبيرة لازم تعلم و احتراف و ضبط الامور
و يبقى الفوركس الطريقة المتلى للتحقيق ماتطمح له في مدة وجيزة

Hamad
05-13-2012, 15:01
لأنه عبارة عن سوق تجاري به الكثير من المتاجرين من اهم هؤلاء المتاجرين هم المستثمرين والبنوك وصناديق الاستثمار وشركات الوساطة والمضاربين وهناك العديد والعديد من الاشياء التي تتم المتاجرة بها وفقا لنوع البورصة فهناك بورصة الأسهم والسندات والتي يتم فيها تبادل أسهم الشركات والسندات وبورصات السلع الأساسية مثل القمح والبترول وبورصة العملات التي يتم فيها بيع وشراء العملات الأساسية

hmadi
05-13-2012, 16:38
اسباب عملي

انا كنت شغال علي الربح من الابلود ولاكن بعد قانون سوبا انتقلت للربح من المواقع بعدها قررت ان اتعلم الفوركس واكون متاجر كويس

sho
05-13-2012, 16:52
أعتقد أن السبب الرئيسى لدخول اى فرد سوق الفوركس هو الرغبة فى الربح السريع ,, فتجارة العملات بها العديد من المزايا منها انها مفتوحة 24 ساعة يوميا يمكن للمتداول ان يدخل السوق فى اى وقت ,,كما انة يمكن البدء بحساب صغير اى عمل لا يحتاج الى راس مال .. ولكن لا ننكر ان سوق الفوركس هو سوق خطير جدا يمكن ان يتسبب فى خسارة كبيرة اذا لم يكن يملك الخبرة الكافية

Noah
05-13-2012, 18:15
لا يوجد خلاف فى ذلك انا لجميع اشترك فى الفوركس او دخل هذا العالم من اجل تحقيق المزيد من الاموال ويوجد بعض الظروف التى نعانى منها فى بلدنا وهى ان البطالة زائدة وهى التى ادت الى لجوء الشباب الى اى عمل للحصول على الرزق منه

elking
05-13-2012, 23:56
لا يوجد خلاف فى ذلك انا لجميع اشترك فى الفوركس او دخل هذا العالم من اجل تحقيق المزيد من الاموال ويوجد بعض الظروف التى نعانى منها فى بلدنا وهى ان البطالة زائدة وهى التى ادت الى لجوء الشباب الى اى عمل للحصول على الرزق منه

بالتاكيد كلنا اشتركنا من اجل الربح ولانها فرصة جيدة للغاية فى ظل عدم وجود فرص عمل لنا فبالتاكيد فرصة لا يمكن الاستغناء عنها بمشيئة الله

resala11111
05-14-2012, 00:19
ايجاد مسلك عمل جديد للحصول على المال
كذلك فهم وتحليل والدخول الى هذا العالم الملىء بالاموال والرغبة والاثارة من خلال المضاربة فى الازواج المختلفة للعملات

aboualy
05-14-2012, 00:43
اكيد ان مصدر سريع للربح وايضا مصدر سريع للخسارة وفيه فئة من الناس لم تجد فامامها سوى الفوركس للأعتماد عليه كمصدر رزق خصوصا فى بعض البلدان التى تعنى من ازمة بطالة مثل مصر مثلا وسوء الأحوال الأقتصادية فالفوركس بيبقى معاهم زى المنقذ اللى بيبنوا عليه امالهم وده فى حد ذاته جيد بدل من الأستسلام للظروف الصعبة والبطالة

فعلا اخى العزيز الفوركس بالنسبة لناس كتير هو الامل الى ممكن يخليه ينسى مشكلته فى عدم حصوله على فرصة عمل
ولكن مشكلة الفوركس ايضا انك لا تستطيع ان تحقق دخل جيد منه بدون ان يكون لديك راس مال كبير بعض الشئ

Desperate
05-14-2012, 05:39
لن اكذب واقول انى اشتركت من اجل شئ غير المال
المال كان السبب الرئيسى الذى جعلنى اشترك فى هذا السوق الكبير ولكنى بعد فترة احببته واردت ان اتعرف اكثر على استراتيجيات و طرق التداول الاخرى

عمرو
05-14-2012, 11:10
بسم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين والصلاة والسلام على اشرف المرسلين ...

اولا عملب يمكن ان تؤديه من المنزل

ثانيا ممكن ان يكون عملا اضافيا

ثالثا اذا اتقنتة فستجنى منه الخير الكثير

رابعا احب المغامرة

Mohamed90
05-14-2012, 11:49
لن اكذب واقول انى اشتركت من اجل شئ غير المال
المال كان السبب الرئيسى الذى جعلنى اشترك فى هذا السوق الكبير ولكنى بعد فترة احببته واردت ان اتعرف اكثر على استراتيجيات و طرق التداول الاخرى
طبعا اخي الهدف الأسمى و الموحد بين كل المضاربين هو المال من يريد دخول للفوركس و حرق دمه و تبخ مخه من اجل لا شئ غير المال ههه
و طبعا لربح هذا المال لازم تعلم استراتجيات و مؤشرات طريقة تداول كما ذكرت

kingman
05-14-2012, 16:31
طبعا اخي الهدف الأسمى و الموحد بين كل المضاربين هو المال من يريد دخول للفوركس و حرق دمه و تبخ مخه من اجل لا شئ غير المال ههه
و طبعا لربح هذا المال لازم تعلم استراتجيات و مؤشرات طريقة تداول كما ذكرت
ههههه بالطبع فالمال هو الهدف الأساسى من هذا السوق وان كان غير ذلك انا عن نفسى كنت ابتعدت عنه من زمان فكتير الواحد بيتعرض فيه لأزمات ومواقف بتأثر على حياته عموما وبتبقى مصدر ازعاج ولكنه بيستحمل وبيحاول بكل طاقته ان يتغلب على كل العقبات من اجل النجاح وتحقيق الأرباح وفيه ايضا جانب ايجابى فى هذا السوق انه بيزيدك معلومات وفهم خصوصا للمتعاملين بالأساسى

pengo
05-14-2012, 17:05
اسباب انضمامي للفوركس
انني وجدت مواقع شرح تشرح الفوركس تفصيليا
ووجدت الفوركس يمكنك ان تحقق من مبالغ جيده في وقت قصير
ولكنني علمت بعد ذلك ان هذا
يتطلب دراسه جيده وصبر واكتساب خبره

elking
05-15-2012, 02:22
اسباب انضمامي للفوركس
انني وجدت مواقع شرح تشرح الفوركس تفصيليا
ووجدت الفوركس يمكنك ان تحقق من مبالغ جيده في وقت قصير
ولكنني علمت بعد ذلك ان هذا
يتطلب دراسه جيده وصبر واكتساب خبره

بالتاكيد هو يتطلب هذا فلا يوجد شئ فى هذا العالم يعطى مال وفير دون جهد او بذل جهد وتعب وبالتالى علينا ان نجتهد من اجل الربح بمشيئة الله فلا يوجد شئ سهل فى هذا العالم

عمرو
05-15-2012, 03:49
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين ......انا بعد..

اعتبرة عمل اضافى من الممكن ان يحقق دخل اضافى يفيدنى فى اعباء الحياة

magic777
05-16-2012, 14:18
عن نفسي مثل اي شخص في البدايه انبهر مما يقال عن سوق الفوركس والارباح الخياليه التي من الممكن تحقيقها
فطبعا قولت اجرب ولما دخلت المجال واتعلمت وعرفت الحقيقه لم اخرج لاني حبيت المجال ده
ورغم الاحباط والخسائر في البدايه الا ان حب المجال نفسه كان دافع ليا للأستمرار وتحقيق النجاح الي اقدر اقول اني الان على اول درجه من سلم النجاح والحمد لله
واريد ان اصل لنهايه السلم بأذن الله

kingman
05-16-2012, 19:59
عن نفسي مثل اي شخص في البدايه انبهر مما يقال عن سوق الفوركس والارباح الخياليه التي من الممكن تحقيقها
فطبعا قولت اجرب ولما دخلت المجال واتعلمت وعرفت الحقيقه لم اخرج لاني حبيت المجال ده
ورغم الاحباط والخسائر في البدايه الا ان حب المجال نفسه كان دافع ليا للأستمرار وتحقيق النجاح الي اقدر اقول اني الان على اول درجه من سلم النجاح والحمد لله
واريد ان اصل لنهايه السلم بأذن الله
انا علمت جبيدا هذه الحقيقة واصبحت دائما اجعل هدفى معقول وسهل التحقيق واسحب جزء من ارباحى حتى اذا تعرضت الى اى خسارة لقدر الله كبيرة اكون ضمنت جزء من الأرباح واستطيع ان استمر فى التجارة خصوصا لما بتاجر برأس مال صغير نسبيا بيبقى سهل اخسره فى السوق وبتكون الطريقة دى افضل حل مع خطورة السوق

sunlight
05-16-2012, 20:02
انا علمت جبيدا هذه الحقيقة واصبحت دائما اجعل هدفى معقول وسهل التحقيق واسحب جزء من ارباحى حتى اذا تعرضت الى اى خسارة لقدر الله كبيرة اكون ضمنت جزء من الأرباح واستطيع ان استمر فى التجارة خصوصا لما بتاجر برأس مال صغير نسبيا بيبقى سهل اخسره فى السوق وبتكون الطريقة دى افضل حل مع خطورة السوق

كلامك صحيح لازم التجاره بمبالغ صغيره وسحب المكسب لانه مش مضمون يحدث اى شىء ويعطل السحب او تضيع الفلوس
ولكن الفوركس سوق ضخم وممكن تكسب منه فلوس تقريبا هو العمل الوحيد اللى ممكن تقدر تعمل منه مبلغ كويس فى اليوم
اما شركات الاعلانات والدواون لووود مش جايب همه لان المبالغ سنتات

jans
05-16-2012, 20:09
الربح السريع و المال الكثير منه و سماع كلام كثيره عنه حبيت اجربه

shero
05-16-2012, 20:09

السبب الرئيسى فى انضمامى الى هذا العالم هو أن سوق الفوركس من اكثر الاسواق فى العالم التى يستطيع فيها المتاجر عمل ثروة هائلة وبرأس مال بسيط , وذلك بالمقارنة الى أى وطيفة اخرى ذات مرتب شهرى ثابت قد لا يتغير تقريبا , كما ان الربح من سوق العملات ليس له حدود

aboualy
05-17-2012, 02:41
السبب الرئيسى فى انضمامى الى هذا العالم هو أن سوق الفوركس من اكثر الاسواق فى العالم التى يستطيع فيها المتاجر عمل ثروة هائلة وبرأس مال بسيط , وذلك بالمقارنة الى أى وطيفة اخرى ذات مرتب شهرى ثابت قد لا يتغير تقريبا , كما ان الربح من سوق العملات ليس له حدود

ربما اخى العزيز يكون كلامك صحيح ولكن هذه الارباح لن تاتى من فراغ وانما لابد من التعليم والدراسة ولهذا اخى العزيز لابد ان تبداء بدراسة اساسيات الفوركس والتحليل الفنى والاقتصادى ثم تعمل فترة كافية على الحساب التجريبى حتى تتقن المتاجرة قبل ان تنتقل الى الحساب الحقيقى

nader
05-17-2012, 02:50
سبب اشتراكي في الفوركس
في بداية الامر كان حبا في الاستطلاع ومعرفة ما يمكن ان يخبئه هدا النوع من التجارة
ومن طبيعة الحال الرغبة في تحقيق ارباح جيدة حيث بامكان اي احد ان يتاجر بقيمة مالية كبيرة وبرصيد بسيط جدا ابتداؤا من 1 دولار مثلا عند بعض السماسرة

Hamad
05-17-2012, 06:21
الفوركس سلاح ذو حدين فاما مكسب وحياة اقتصادية رائعه او خسارة وزيادة في البؤس
بتجربتي في اسواق الفوركس رأيت ان السوق لايرحم ولايقبل المجاملات ولا يعطي الا من يجيد ادارة رأس ماله بكل احترافية سواء صاحب الالف او المليون وان اردت ان تستفيد عليك باتباع عدة خطوات منهاالتجارة بمال كافي يجعلك تتحمل تقلبات السوق وانعكاساته على مراكزك ويكون هامشك يكفي لمواجهت ذلك

Mohamed90
05-17-2012, 12:13
ربما اخى العزيز يكون كلامك صحيح ولكن هذه الارباح لن تاتى من فراغ وانما لابد من التعليم والدراسة ولهذا اخى العزيز لابد ان تبداء بدراسة اساسيات الفوركس والتحليل الفنى والاقتصادى ثم تعمل فترة كافية على الحساب التجريبى حتى تتقن المتاجرة قبل ان تنتقل الى الحساب الحقيقى

طبعا اخي هذا هو مبدا الفوركس هو تحقيق مال كثير من راس مال صغير و لكن سرعان ماتتقلب الفكرة عند دخول هذا البحر و ترى انه صعب تربح صفقات متوالة و منظمة و لابد من تعرض للخسارات طبعا
و السبب يبقى كما ذكرت هو المال

عمرو
05-17-2012, 13:07
طبعا اخي هذا هو مبدا الفوركس هو تحقيق مال كثير من راس مال صغير و لكن سرعان ماتتقلب الفكرة عند دخول هذا البحر و ترى انه صعب تربح صفقات متوالة و منظمة و لابد من تعرض للخسارات طبعا
و السبب يبقى كما ذكرت هو المال

بسم الله الرجمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
سيدنـــــــــــا محمد وعلى اله وصحبة اجمعين امــــــــا بعـــــــــد...
كلام جميل فعلا الدخول للفوركس لكسب المال لكنى ما ذلم اوؤكد ان الفوركس ان استغليتة بجديه على انه عمل اضافى يدر لك المال ويساعدك فى الحياة يكون افضل طبعا

Hamad
05-17-2012, 13:29
سوق مفتوح على مدار الساعه
سوق الفوركس بيكون مفتوح على مدار الساعه في ال24 ساعه وغير مقيد بأوقات او ساعات معينه
اما في بورصات التبادل المباشر يتم العمل لفترة محدودة كل يوم حيث تفتتح البورصة في الصباح وتغلق أبوابها في المساء والسيولة العالية
عندما تريد أن تبيع سهماً ما فلابد أن تجد مشتري له وعندما تريد أن تبيع سلعة ما فلابد أن يكون هناك من يرغب في الشراء منك

mage
05-17-2012, 17:24
بسم الله الرجمن الرحيم
سيدنـــــــــــا محمد وعلى اله وصحبة اجمعين امــــــــا بعـــــــــد...
كلام جميل فعلا الدخول للفوركس لكسب المال لكنى ما ذلم اوؤكد ان الفوركس ان استغليتة بجديه على انه عمل اضافى يدر لك المال ويساعدك فى الحياة يكون افضل طبعا

يا اخى انت تعتقد ان الفوركس عمل اضافى بل انا اعتقد انه عمل اساسى وميمكن الاعتماد عليها بالفعل كعمل اساسى وهناك اى اعمال اخرى يمكن ان تدخل بها كمشاريع استثمارية ولكنى الان اعمل فى الفوركس ومتفرغ له تماما واعتقد انه من افضل الاعمال اتلى يمكن الاعتماد عليها فى هذا الوقت لما فيه من خير وعايئد مادى جيد

ahmednabil240
05-17-2012, 18:23
سمعت عنه فى احد المواقع انه يفعل افضل موقع مربح عن طريق النت لذلك قررت ان اخوض تجربة الفوركس

kingman
05-18-2012, 18:31
يا اخى انت تعتقد ان الفوركس عمل اضافى بل انا اعتقد انه عمل اساسى وميمكن الاعتماد عليها بالفعل كعمل اساسى وهناك اى اعمال اخرى يمكن ان تدخل بها كمشاريع استثمارية ولكنى الان اعمل فى الفوركس ومتفرغ له تماما واعتقد انه من افضل الاعمال اتلى يمكن الاعتماد عليها فى هذا الوقت لما فيه من خير وعايئد مادى جيد
ان شاء الله ربنا يوفقك فى تجار الفوركس لكن هى بتبقى وجهات نظر فأنا مثلا بشوفه انه مخاطرة عاليا جدا ويتوجب عمل اضافى جانبه حتى لايكون الأعتماد بشكل كامل على الفوركس ولا قدر الله حصل خسائر يبقى فيع شئ اضافى يسند الأنسان
وفيه ايضا اشخاص لايعملوا الا فى الفوركس لعدم توفر فرص عمل فى مجتمعه فبيكون الفوركس هو عمله
هكذا لكل شخص ظروفه ورأيه بناءا على تجربته

كريم
05-18-2012, 18:37
سمعت عنه فى احد المواقع انه يفعل افضل موقع مربح عن طريق النت لذلك قررت ان اخوض تجربة الفوركس

فعلا هو يجلب مبالغ ضخمة لكن لابد ان تكون المخاطرة عالية جدا و هذا خطأ يقع فيه المبتدئين

و يتوهموا انه سيحقق ربح خيالي و سيصبح من الأثرياء

لكن المخاطرة القليلة هو ما انصح به و الربح القليل افضل من الخسارة

HARRY POTTEER
05-18-2012, 19:20
الفوركس اعتبره هو وسيلة اضافية لتحسين الوضع المادي للشخص و كلنا نعرف كل واحد فينا يريد تامين مستقبل له و لاولاده

فعلا هو يجلب مبالغ ضخمة لكن لابد ان تكون المخاطرة عالية جدا و هذا خطأ يقع فيه المبتدئين

و يتوهموا انه سيحقق ربح خيالي و سيصبح من الأثرياء

لكن المخاطرة القليلة هو ما انصح به و الربح القليل افضل من الخسارة

اخي كريم و الله عندك حق الواحد بيستعجل على الربح الكبير و لكنه ينسى ان المخاطرة كبيرة
واجد من الافضل ان الواحد يخاطر دايما بالقليل حتى ان خسر لا تكوون الخسائر كبيرة

عمرو
05-19-2012, 08:28
ان شاء الله ربنا يوفقك فى تجار الفوركس لكن هى بتبقى وجهات نظر فأنا مثلا بشوفه انه مخاطرة عاليا جدا ويتوجب عمل اضافى جانبه حتى لايكون الأعتماد بشكل كامل على الفوركس ولا قدر الله حصل خسائر يبقى فيع شئ اضافى يسند الأنسان
وفيه ايضا اشخاص لايعملوا الا فى الفوركس لعدم توفر فرص عمل فى مجتمعه فبيكون الفوركس هو عمله
هكذا لكل شخص ظروفه ورأيه بناءا على تجربته

بسم الله الرحمن الرحيم
اما بعــــــــــــد
ردود منطقية يا كينج
الفوركس عمل من ليس له عمل
ومنه تستطيع ان تحقق المعجزات
لكن الصبر والعزيمة والعلم هم اسلحتك
لأنك لن تربح بغيرهم

aboody2020
05-19-2012, 09:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اللي سمعة عن هذا الشركة انك تربح سريع فيها ودائمن التوفيق من ربي وبالتوفيق لك

YOUNES
05-19-2012, 11:32
السلام عليكم

1- بسب انها اسرع طريقة لربح المال
2- لانها عبارة عن لعبة ذكاء

Mohamed90
05-19-2012, 13:08
اختيار الفوركس
يمكن تكسب و انت في البيت
و تربح بالسرعة
و تضمن رتب شهري
و لايتطلب مجهود عضلي خارق فقط مجهود نفسي
و تبقى الطريقة المثالية للمحاربة الفقر و البطالة

Noah
05-19-2012, 16:56
كلنا هنتفق ان الفوركس اشتركنا فيه علشان نقدر نحقق اموال وارباح منه ولكنا لجميع ايضا يتفق ان الفوركس اكتشفنا انه ليس السوق الذى نحقق منه الملايين بسهولة ولكنمنا نحتاج الى بعض الوقت حتى نتمكن من تحقيق الارباح ولكن فى هذه الاوقات اعتقد انا لفوركس جيد

shero
05-19-2012, 22:53

بالطبع كل متاجر فى سوق العملات يتمنى ان يصبح هذا السوق هو مصدر دخلة الاساسى , ولكن هذا يتوقف على عاملين اولهم هو اشتراط وجود رأس مال كبير فى حدود ( 2000 - 10000 ) دولار ومعدل ربح لا يقل عن 20 أو 30 % شهريا , وثانى عامل هو مستوى المتاجر نفسة فى المتاجرة هل هو محترف او مبتدىء وهل هو قادر على التعامل مع متغيرات السوق أو لا

mohamed eldamnhorey
05-23-2012, 21:00
والله ياغالى انا حبيبت هذا المجال

ليس حباً فى الشموع اليبانيه ولاحباً فى الترندات او غيره

ولكن من اجل صناعة المال

استثمار وعمل اضافى

انت تعرف ان الحياه والمعيشه صعبه

تحتاج الى اكثر من عمل واكثر من استثمار

ربنا يخلي لينا السوق ده ياعمنا

p2000
05-24-2012, 01:57
أولا كنت اريد ان ادخل الى هذا المجال منذ فترات سابقخ ولكن لم يسعنى الوقت لذلك ولكن نجال الفوركس كان فى تفكيرى ومعظم قرأتى على النت وبالاخص تجارب الاخوه الذين بعملون فى هذا المجال الشيق لذلك قررت ان اشاركهم التتجربه

forexBOSS
05-24-2012, 06:37
اولا حبى الشديد للفروكس من لما كان عندى 15 سنه و رغبه فى الحصول على المال و محاوله فى تحقيق راتب شهرى عالى و انى مش بتعب فى الفوركس زى فى شغلى الحقيقى و انى استطيع تحقيق ارباح من مجلسى امام الكمبيوتر دون شقاء و تعب زى تعب الشغل

ramid
05-24-2012, 11:22
انابعد الانتهاء من عملي يبقى لدي وقت فراغ كبير ففكرت في استثماره في شيء ينفعني
واكتشفت عالم الفوركس يعد ان مللت من الضغط على الاعلانات في السركات الربحية أتمني أن أكون فد قررت الاختيار الصحيح

mohamed eldamnhorey
05-24-2012, 14:45
اخى رامد الاستثمار فى الفوركس عالى المخاطر

يجب ان تتوخى الحذر وان تحافظ على مالك من الضياع

ارضى بالربح القليل
تكسب كثيرررررررر ومحصلتك تكون ارباح

الله يوفقك لما يحبه ويرضاه

that is me
05-24-2012, 17:31
معظم الناس اللى اختارت الفوركس عشان تشتغل فيه بيكونوا عايزين يعملوا ابراح كبيرة من متاجرتهم فى هذا السوق بدون اى خبرة عشان كدا فيه ناس كتير بتخسر فى الفوركس .. عشان كدا لازم اى متاجر يتعلم الفوركس كويس جدا قبل ما يفكر يتستثمر فلوسه فيه

kingman
05-24-2012, 21:38
اولا حبى الشديد للفروكس من لما كان عندى 15 سنه و رغبه فى الحصول على المال و محاوله فى تحقيق راتب شهرى عالى و انى مش بتعب فى الفوركس زى فى شغلى الحقيقى و انى استطيع تحقيق ارباح من مجلسى امام الكمبيوتر دون شقاء و تعب زى تعب الشغل

ربنا يوفق بأذن الله اخى الفاضل فى هذا السوق فأنا بأعتبر ان من افضل الأشياء فى هذا السوق ان الواحد يتعرف عليه فى سن صغيرة بيبقى الطريق امامه مفتوح اكثر ان يتعلم ويتاجر براحته ويقدر فى المستقبل يعتمد على الفوركس كتجارة وعمل بعكس من يتعرف عليه فى سن اكبر فأكيد سنوات الخبرة هتكون فى صالح صغير السن وربى يوفقك ويوفقنا جميعا فى هذا السوق ويعم الخير على الجيمع

youmuststop
05-30-2012, 07:10
من اجل جني المال مثل اي شخص دخل عالم الفوركس كنا نعتقد ان الطريق سهل وممهد ونستطيع عمل ثروه ولكن الفوركس علم يحتاج الي دراسه

Mohamed90
05-30-2012, 12:18
طبعا دخلت الفوركس عشان ربح المال
و يكون مصدر دخل

ايوه اخي السبب المشترك في مابيننا
و الفوركس يبقى مربح لو شغلت مخك مليح و ان شاء الله نكسب منه على طول و نضمن رتب شهري للتغطية احتياجاتنا

mohamed eldamnhorey
05-30-2012, 12:28
طبعا دخلت الفوركس عشان ربح المال
و يكون مصدر دخل

يمكن ده السبب الرئيسى للجميع

كله من اجل ربح المال

وليس حباً فى الشموع اليبانيه ولا الترندات
ههههههههههههههه

الله يكرمنا ويرزقنا
جميعاً

sunlight
05-30-2012, 15:13
يمكن ده السبب الرئيسى للجميع

كله من اجل ربح المال

وليس حباً فى الشموع اليبانيه ولا الترندات

ههههههههههههههه

الله يكرمنا ويرزقنا
جميعاً

انا نفس الشىء تعبت من كل الاعلانات والضغط على الشركات الربحيه اللى جابت ليا الضغط والداون لوود وغيره اللى بيدى سنتات
واكتشفت ان ال5 سنت اللى كنت فرحان وانا بعملها فى اليوم لا تذكر انت ممكن تعملها فى صفقه وانت مغمض
وبرضه ممكن تخسرها ولكن الفوركس ممتع

HARRY POTTEER
05-30-2012, 15:26
الاهم في الفوركس ان الواحد بيتيح لوو دخل اضافي

و هدا يسمح باستقرار حياته و تحسين مستوى العيش

اما من ناحية اخرى انتم مش ملاحضين ان معضم مستعملي الانترنت بيضيعوو

و قتهم في الانترنتت في الفيسبووك و التجوول في المنتديات

الفوركس هو استتمار للوقت و استتمار للمال

magic777
05-30-2012, 15:29
معظم الناس اللى اختارت الفوركس عشان تشتغل فيه بيكونوا عايزين يعملوا ابراح كبيرة من متاجرتهم فى هذا السوق بدون اى خبرة عشان كدا فيه ناس كتير بتخسر فى الفوركس .. عشان كدا لازم اى متاجر يتعلم الفوركس كويس جدا قبل ما يفكر يتستثمر فلوسه فيه

فعلا اخي انت جيت كده على الجرح
فعلا كل من يدخل هذا المجال بيدخل وهو عنده الامال الكبيره دي والتطلعات والثقه انه هيقدر يعمل الملايين من هذا المجال باقل مجهود
وبيكون عنده انطباع سابق من اعلانات الفوركس المنتشره ان السوق ده ماكينه فلوس
وعلشان كده لما بيتصدموا بالواقع الحقيقي بيخسروا

magic777
05-30-2012, 15:31
الاهم في الفوركس ان الواحد بيتيح لوو دخل اضافي

و هدا يسمح باستقرار حياته و تحسين مستوى العيش

اما من ناحية اخرى انتم مش ملاحضين ان معضم مستعملي الانترنت بيضيعوو

و قتهم في الانترنتت في الفيسبووك و التجوول في المنتديات

الفوركس هو استتمار للوقت و استتمار للمالا
فعلا اخي معظم العرب لسه مش عارفيين من استخدام الانترنت الا غرف الدردشه والفيس بوك
ومعندهمش استعداد انهم يستغلوا التكنولوجيا دي صح
ويقدروا يوظفوها بطريقه يقدروا يحققوا منها ارباح تساعدهم في الحياه
قليل قوي من العرب من يعمل واتمنى ان نكون افضل من كده في المستقبل

aboualy
05-30-2012, 15:44
ا
فعلا اخي معظم العرب لسه مش عارفيين من استخدام الانترنت الا غرف الدردشه والفيس بوك

فعلا اخى العزيز القليل من العرب هو من يهتم بالعمل على الانترنت واغلبية من يفكرون فى العمل على النترنت يتجهون دائما الى شركات الربح من الضغطات وهى لا توفر اى ربح يمكن ان اعتباره دخل حقيقى

mohamed eldamnhorey
05-30-2012, 16:24
فعلا اخى العزيز القليل من العرب هو من يهتم بالعمل على الانترنت واغلبية من يفكرون فى العمل على النترنت يتجهون دائما الى شركات الربح من الضغطات وهى لا توفر اى ربح يمكن ان اعتباره دخل حقيقى

بصراحه مجال الفوركس

للعباقره
لكن ايه شركات الربحيه والضغط على الاعلانات اللى تحت بير السلم

ده شغل اطفال

احنا ناس بنبص لاحلام ضخمه وكبيره ينفع نبص ورا الباكس وغيره

الله الموفق

kingman
05-30-2012, 22:54
ا

للاسف الكثيرين لايستفيدوا من الأنترنت بالشكل المثالى وبنصب على حاجات ليست مفيدة لكن مع الوقت وانتشار ثقافة الأنترنت ومجالاته فى الحياة بترغم هؤلاء الأشخاص على الستفادة منه يكفى ان اللفيس بوك وتويتر احد عوامل صحوة الشعوب وتجمعهم على هدف واحد ومع الوقت ستنتشر فلسفة الربح من الأنترنت بين الجميع وينظرون اليه بأحترام كاى عمل

anzerg2009
05-30-2012, 23:21
سبب للدخول الفوركس وهو الجلوس امام جهاز لكمبيوتر لمدة 12 الساعة او اكثر وفكرت ان اتعلم شيء ما وطرحت لي فكرت الفوركس والحمد لله بدات ومزلت في البداية والحمد لله واحلامي هي تحقيق دخل مادي

Smart
05-30-2012, 23:42
انا نفس الشىء تعبت من كل الاعلانات والضغط على الشركات الربحيه اللى جابت ليا الضغط والداون لوود وغيره اللى بيدى سنتات
واكتشفت ان ال5 سنت اللى كنت فرحان وانا بعملها فى اليوم لا تذكر انت ممكن تعملها فى صفقه وانت مغمض
وبرضه ممكن تخسرها ولكن الفوركس ممتع

اخى كلنا بدائنا بهذه الطريقه وممكن من غير الطريقه دى ماكنت عرفت يعنى ايه فوركس
المهم دلوقتى تبذل قصارى جهدك لتفهم كيف يتحرك السوق وكيف تربح منه
بالتوفيق لك اخى

HARRY POTTEER
05-31-2012, 18:43
الفوركس اسرع و سيلة للربح و الخسارة
ومع انني مريت بتجربة اعتبرها مريرة في مجال الربح مع الشركات المجانية
لدلك المجال ده اعجبني و شد اتنباهي له

magic777
05-31-2012, 21:28
للاسف الكثيرين لايستفيدوا من الأنترنت بالشكل المثالى وبنصب على حاجات ليست مفيدة لكن مع الوقت وانتشار ثقافة الأنترنت ومجالاته فى الحياة بترغم هؤلاء الأشخاص على الستفادة منه يكفى ان اللفيس بوك وتويتر احد عوامل صحوة الشعوب وتجمعهم على هدف واحد ومع الوقت ستنتشر فلسفة الربح من الأنترنت بين الجميع وينظرون اليه بأحترام كاى عمل

انا معاك انه هينشر لكن امتى لما احنا نحقق ارباح ونوريها ليهم ده هو الدافع الوحيد اللي هيخليهم
يتشوقوا لمعرفه المزيد عن الفوركس والعمل عن طريق النت
وانت شايف بنفسك الغالبيه بيخسروا يبقى هيصدقوا بالمجال ده ازاي
لسه كده قدام عشر سنين على ما يتأكدوا والله اعلم

Texxon
06-06-2012, 10:22
أفضل شئ في الفوركس وقد يكون هو السبب الرئيسي الي خلاني اتجه له ان الفوركس يمكن العمل به في اوقات الفراغ او يمكن اخذه ك دوام جزئي يدون تعريض النفس للمخاطرة وترك العمل الأصلي هذا هو السبب الرئيسي الي خلاني ادخل الفوركس

realyone
06-06-2012, 11:33
سبب دخولي في مجال الفوركس اكيد سبب مادي,وأغلبهم دخلوا الفوركس لسبب مادي,لأننا نعلم ان الفوركس اسرع وسيله لكسب المال بدون اي مجهود,والحلم بالثراء يبدأ في سوق الفوركس هذا بأعتقاد الأغلبيه

zahran
06-06-2012, 11:51
الكل يتخيل فى بدايه الامر لان الفوركس سهل والواحد يقدر يجيب منه فلوس بسهوله جدا . لا مش كدا وبس وفلوس كتير اوى كمان ... والحقيقه المره يا عينى الواحد بيكتشفها اما بيدخل العالم دا وبيشوف هوا ازاى ف الاول بيخسر فلوسه لا وفلوس كتيره كمان برضه .. وكله بسبب البنى ادم نفسه . وعدم الالتزام .. ولكن بعد فتره تجد انك تتعلم وتتطبق ومن هنا ستبدا بالربح ان شاء الله |... فاسباب دخول اى بنى ادم هذا العالم هو تصور امكانيه الربح السريع والوفير ومن غير بذل مجهود ..

AhmedMagnifico
06-06-2012, 11:57
سلام عليكم
الفوركس عالم شيق جداً وكما تفضل الاخوة هو اسرع وسيلة للكسب واسرع وسيلة للخسارة لا قدر الله فانا اجده عالم الاثارة والغموض (شكلى بوصف فيلم رعب :p)
شكراً اخى على طرحك
:)

Mohamed90
06-06-2012, 12:36
سلام عليكم
الفوركس عالم شيق جداً وكما تفضل الاخوة هو اسرع وسيلة للكسب واسرع وسيلة للخسارة لا قدر الله فانا اجده عالم الاثارة والغموض (شكلى بوصف فيلم رعب :p)
شكراً اخى على طرحك
:)

السلام عليكم طبعا اخي العزيز وصفك للفوركس حلو و طبعا هو اضصل وسيلة للربج بسرعة و لكن ايضا اسرع وسيلة للخسارة اموالك هههه يجب حذر من هذا الفوركس و كما قلت في حين قتح صفقة كانك في فيلم رعب لا تعرف الخطوة القادمة للسعر هههههه

vadas
06-06-2012, 12:44
السلام عليكم
السبب الأول هو الطموح لتحقيق مستقبل جميل انشاء الله أما الثاني فهو عدم توفر مناصب العمل أزمة البطالة و الرشوة و المحسوبية التي لا توجد في هدا المجال أنت سيد نفسك في الفوركس

ramid
06-06-2012, 13:17
السلام عليكم
اسباب تداولي في الفوركس هي اولا حب الاكتشاف والاطلاع على الجديد ثم اشعر ان به نوع من التسلية خصوصا ذلك الاحساس
بالفوز بعد كل صفقة رابحة ثم طبعا تحقيق دخل اضافي ان امكن

The Mester X
06-06-2012, 15:14
سبب الاشتراك هو الربح المال بسرعة وبدون مجهود خارق وانت جالي في البيت و ايضا الفوركس لاياخد من وقت كثير تفتح صفقات و تروح تقوم باشياء اخرى و ايضا اشعر ان الفوركس مجال يناسبي من عدة نواحي و مرتاح له واحبه كالعمل

mohamed eldamnhorey
06-06-2012, 15:33
سبب الاشتراك هو الربح المال بسرعة وبدون مجهود خارق وانت جالي في البيت و ايضا الفوركس لاياخد من وقت كثير تفتح صفقات و تروح تقوم باشياء اخرى و ايضا اشعر ان الفوركس مجال يناسبي من عدة نواحي و مرتاح له واحبه كالعمل

الحقيقه ليس ربح المال سهل

انت ممكن تربح المال

بطريقتين يا اما مجهود ذهنى يا اما مجهود عضلى

انا ارى ان المجهود الذهنى اقوى واشد من المجهود العضلى

اصعب شئ

لا تتخيل انك هتكسب من السوق ده بالساهل

للأسف لاء ياغالى

تكرم عينك

osama shaban
06-06-2012, 20:10
في البدايه سمعت زي اي حد عن الارباح الكثيره التي ممكن تحقيقها من الفوركس فدخلت ولكن بعد كده حبيت الفوركس جدا بعض النظر عن تحقيق الارباح عشان المغارمه اللي موجوده فيه وكمان بتعلم منه كل ماهو جديد حول العالم الخارجي

ashraf
06-06-2012, 20:13
الفوركس اسرع طريقة لمضاعفة استثمارتك فى وقت قياسى وقد يكون وسيلة سريعة للثراء ولديك تجربتى حتى الان فقد بدأت بحساب بونص ب 25 دولار وحتى الان وفى خلال اقل من اسبوع اصبح الحساب 350 دولار وقد سحبت جزء منهم لاختبار جدية الشركة وسوف اكمل التداول معها

pimo
06-07-2012, 01:34
ان السبب الوحيد لانضمامي ال\ي الفوركس هو حاجة الشديد الي المال اقول هذا بكل صراحة انا احتاج الي راس مال لكي استطيع ان افتح مشروع خاص بي واريد ان احقق هذا انشاء الله

maklad94
06-07-2012, 02:30
فى الاول مكنتش عارف انا ليه بفتح الفوركس او ايه اللى جذبنى ليه لكن دلوقتى اقدر اقول ان سبب وجودى فى الفوركس هو احساسى انه علم كبير وانا بطبيعتى بحب اى علم وكمان لأنه بحب اصرف على نفسى واعتمد على نفسى اكتر بحيث لا ارهق اى حد من العائلة
.

vamoscapitos
06-07-2012, 03:23

ببساطة المال هو غايتي من الفوركس

لا ارغب باحتراف الفوركس فقك ان اعرف الاساسيات

فانا قررت استخدام فوركس كوبي

Mohamed90
06-07-2012, 13:05
ان السبب الوحيد لانضمامي ال\ي الفوركس هو حاجة الشديد الي المال اقول هذا بكل صراحة انا احتاج الي راس مال لكي استطيع ان افتح مشروع خاص بي واريد ان احقق هذا انشاء الله
السلام عليكم اولا الله موفق اخي و ان شاء الله تحقق ماتطمح له
و السبب انضمام للفوركس واضح اخي هو الجري وراء الاموال بطريقة سهلة و مربحة نوعا ما

ahmed saleh
06-07-2012, 13:57
فى بداية الامر انا كنت اريد العمل فى البورصة لانى كنت احب العمل فى البورصة
ولكنى تعرفت على الفوركس من احد الاصدقاء واحببت هذة التجارة وعملت بها
ولان ازيد فى تعليمى لهذة التجارة وكل هذا لكى اكسب المال واكون تاجر مستقل باموالى

The Mester X
06-07-2012, 14:21
اسباب اشتراك هي الاموالو الفوركس يبقى افضل مجال للربح مال بسرعة
ولكن ايضا يبقى اخطر مجال للتضيع فلوسك انت و عقلك و طريقتك للنجاح

mohamed eldamnhorey
06-07-2012, 15:28
فى الاول مكنتش عارف انا ليه بفتح الفوركس او ايه اللى جذبنى ليه لكن دلوقتى اقدر اقول ان سبب وجودى فى الفوركس هو احساسى انه علم كبير وانا بطبيعتى بحب اى علم وكمان لأنه بحب اصرف على نفسى واعتمد على نفسى اكتر بحيث لا ارهق اى حد من العائلة
.

فعلاً افضل شئ انك تحس بذاتك
وانك تقدر تجيب اى شئ لنفسك ولا تعتمد على ولى امرك او غيره

انا طول عمرى انا كمان كده

افتخر لما اصرف على نفسى واشترى مطلباتى من جيبى الخاص

الحمد لله رب العالمين

gemmy
06-07-2012, 15:32

نعم اخى المال و الارباح هى غايتنا جميعا فى هذا المجال و تقليل الخسائر ايضا

بس اعتقد ان الاحترافية فى الفوركس ستسهل هذه المهمة و ان تكون محترف تزيد نسبة نجاحك اكتر و اكتر

وبالتوفيق لك اخى الكريم

kingman
06-07-2012, 16:33

لكن اخى الفاضل هذه ليست البساطة فلا قدر الله كتير بيكون اتباع التوصيات او مثل هذه النظمة لايحقق الأرباح دائما واذا كان المتاجر سيعتمد على ذلك فليكن مؤقتا الى جانب انه يتعلم ويتدرب ويمارس حتى يكون له المقدرة على ادارة حسابه وده افضل شئ له حتى وان سيتبع الآخرين فيجب ان يتبعهم على اساس فهم ووعى

x.man
06-07-2012, 16:50
انا عن نفسى دخلت الفوركس علشان انا كنت بدور على اى دخل اضافى ليه وفضلت اجرب فى حاجات كتير جدا منها شركات ال بى تى سى وضلت فيها فتره بس بدون نفع للاسف

Rami
06-07-2012, 17:00
الاجابة بكل تاكيد من اجل الحصول على دخل محترم قد يكون شهرى +++ حبى لركوب امواج الحياة الخطرة هههه والفوركس من اخطرها , قد يكون احد دروب المغامرة ,, انا متاكد ان كل الاجابات ستكون من أجل انه اسرع وسيلة للثراء لكن الحذر من هذا الاغراء الذى يقع فيه الكثير,,فدخول هذا المجال بداية يبدو سهلا لكن عند التعمق تكتشف كم هو صعب ويحتاج لاعصاب حديد

magic777
06-08-2012, 00:54
الاجابة بكل تاكيد من اجل الحصول على دخل محترم قد يكون شهرى +++ حبى لركوب امواج الحياة الخطرة هههه والفوركس من اخطرها , قد يكون احد دروب المغامرة ,, انا متاكد ان كل الاجابات ستكون من أجل انه اسرع وسيلة للثراء لكن الحذر من هذا الاغراء الذى يقع فيه الكثير,,فدخول هذا المجال بداية يبدو سهلا لكن عند التعمق تكتشف كم هو صعب ويحتاج لاعصاب حديد

كلنا دخلنا علشان الهدف ده بلا شك ولكن علشان نوصل للهدف ده لازم نجتهد اولا ونعمل
اللي علينا ونتعلم جيدا ونكون عارفيين ان مافيش حاجه بتيجي بالساهل فنكون مدربين نفسنا على تخطي العقبات
والصعائب للوصول للهدف النهائي وهو تحقيق ارباح مستمره

kingman
06-08-2012, 03:24
انا عن نفسى دخلت الفوركس علشان انا كنت بدور على اى دخل اضافى ليه وفضلت اجرب فى حاجات كتير جدا منها شركات ال بى تى سى وضلت فيها فتره بس بدون نفع للاسف

بالتأكدي الأنسان دائما يسعى للتطور والأفضل لنفسه ومعظم اللى بدأ مشواره فى التعامل مع ال بى تى سى بينتهى به الطاف للفوركس لأن الفوركس فى نظرى افضل شئ من حيث الربح هو صحيح يحتوى على مخاطرة عالية لكن تكفى صفقة ناجحة ان تحقق مايحققه البى تى سى فى شهر وربى يوفق الجميع فى هذا السوق ونبعد عن مخاطره

Mohamed90
06-08-2012, 12:21

السلام عليكم طبعا اخي العزيز كلنا دخلنا لهدا المجال للنفس السبب و هو الربح الاضافي
ولكن يصعب امر حصول على اي ربح من الفوركس بدون مجهود لازم تكون شاطر

compaq0
06-08-2012, 12:36
اكرهه وظيفتى و ارى انه لا امل من تحقيق اموال من خلالها لذلك ارى ان الفوركس هو الامل الوحيد لتحقيق رغباتى اذا استمريت فى وظيفتى لن احقق ابدا احلامى كما انى اكرهه الروتين وان يكون فوقك مدير

ahmed
06-08-2012, 13:01
اكرهه وظيفتى و ارى انه لا امل من تحقيق اموال من خلالها لذلك ارى ان الفوركس هو الامل الوحيد لتحقيق رغباتى اذا استمريت فى وظيفتى لن احقق ابدا احلامى كما انى اكرهه الروتين وان يكون فوقك مدير

اخى وهل بذلك انت تحب الفوركس ام تكرهه ايضا
فتاكد اذا كنت داخل لهذا المجال لتحقيق احلامك دون ان تكون تحب هذا المجال فلن تحقق شئ منه
مثل وظيفتك وبالفعل اخى خذها قاعدة يجب ان نحب ما نعمل عندما لا يكون متاح ان نعمل ما نحب

AhmedMagnifico
06-08-2012, 14:08
الفوركس هو احد مجالات الربح الوفير وهو ايضا احد مجالات الخسارة الفادحة عند الطمع والجشع ودخولى للفوركس بصراحة كان لجمع المال خاصة واننى لم ادفع اى شئ فكل ما سوف اتاجر به ان شاء الله هو البونص سواء من الايداع ام من الردود هنا او غير ذلك فانا كما قلت لن ادفع شئ تقبل مرورى يا اخى

The Mester X
06-08-2012, 15:45

من اسباب اشتراك في الفوركس و بخصوص البحث عن طريقة لمدخول اضافي هي ضعف مدخول الشهري للشخص او وظيفة التي تكون محدودة الراتب و تكاد لا تكفي في كل المصاريف الحياة و لكن لا انصح باستغناء على وظيفتك بسبب الفوركس لانه الوظيفة اضمن من الفوركس

jans
06-08-2012, 15:50
لكن اخى الفاضل هذه ليست البساطة فلا قدر الله كتير بيكون اتباع التوصيات او مثل هذه النظمة لايحقق الأرباح دائما واذا كان المتاجر سيعتمد على ذلك فليكن مؤقتا الى جانب انه يتعلم ويتدرب ويمارس حتى يكون له المقدرة على ادارة حسابه وده افضل شئ له حتى وان سيتبع الآخرين فيجب ان يتبعهم على اساس فهم ووعى

نعم أخي كلامك مزبوط و إذا دخل لهذا السبب فقط قد يكون الطمع سبب في خسارته
و يجب كسب الخبره بشكل مستمر في هذا المجال و ان تحاول تطور خبرتك أيضاً لكي تستطيع
الصمود فيه .

magic777
06-08-2012, 23:53
هو المفرض يتبعهم مش علشان ينفذ وراهم وخلاص لانه مهما كان قوه المصدر اللي هو
معتمد عليه في متاجرته وبيحقق منه ارباح جيده هو مش ضامن استمرار المصدر ده معاه على طول
فلازم يتعلم من المصدر ده قبل زواله وانه يحط المبدأ ده وهو بيشتغل على التوصيات دي
اي انه يدرسها كويس علشان يعرف اشمعنى دخل شراء من النقطه الفلانيه ولا بيع من النقطه دي وكده

kingman
06-09-2012, 00:41
هو المفرض يتبعهم مش علشان ينفذ وراهم وخلاص لانه مهما كان قوه المصدر اللي هو
معتمد عليه في متاجرته وبيحقق منه ارباح جيده هو مش ضامن استمرار المصدر ده معاه على طول
فلازم يتعلم من المصدر ده قبل زواله وانه يحط المبدأ ده وهو بيشتغل على التوصيات دي
اي انه يدرسها كويس علشان يعرف اشمعنى دخل شراء من النقطه الفلانيه ولا بيع من النقطه دي وكده

هو طبعا لازم اى مستثمر او مضارب فى هذا السوق يجب ان يتعلم ويعرف السوق جيدا حتى يستطيع ان يعتمد على نفسه ده شرط اساسى للتعامل مع هذا السوق وهو فكرة الأسثمار فى محفظة يديرها احد المحترفين او الشركات فكرة فى حد ذاتها مقبولة وممكن تكون ناجحة بشروط وفيه ناس بتستثمر امواله هكذا من كبار المستثمرين واصحاب رؤس الأموال الكبيرة

Noah
06-09-2012, 02:14
هو طبعا لازم اى مستثمر او مضارب فى هذا السوق يجب ان يتعلم ويعرف السوق جيدا حتى يستطيع ان يعتمد على نفسه ده شرط اساسى للتعامل مع هذا السوق وهو فكرة الأسثمار فى محفظة يديرها احد المحترفين او الشركات فكرة فى حد ذاتها مقبولة وممكن تكون ناجحة بشروط وفيه ناس بتستثمر امواله هكذا من كبار المستثمرين واصحاب رؤس الأموال الكبيرة

المرحلة الاولى التى تتحدث عنها من معرفة السوق ومعرفة حيثيات وتحركاتا لسوق هى من اهما لمراحل التى يمكن لاى متاجر ان يتخلص منها ويحقق عن طريقها نسبة ارباح بكيرة ولكن عليه ان يعرف ما هى الامور التى يجب ان يتقنها ويفهمها جيدا

magic777
06-10-2012, 21:03
المرحلة الاولى التى تتحدث عنها من معرفة السوق ومعرفة حيثيات وتحركاتا لسوق هى من اهما لمراحل التى يمكن لاى متاجر ان يتخلص منها ويحقق عن طريقها نسبة ارباح بكيرة ولكن عليه ان يعرف ما هى الامور التى يجب ان يتقنها ويفهمها جيدا

بصراحه اخي المطلوب من المتاجر لوعاوز ينجح بجد ويستمر في المجال ده انه يجرب
ويعرف ويتقن كل اساسيات السوق سواء فني او اساسي او رقمي المهم يعرف عن كل حاجه
وبعدين بأه يبتدي من خلال المعلومات دي يكون هو بأه خبرته واستراتيجيته

fafa280384
06-10-2012, 21:06
والله بالنسبة لي فرصة لربح مال وتكوين راس مال
لادخره لمستقبل يعني نتمنى التوفيق لينا ولجميع

AhmedMagnifico
06-10-2012, 21:08
والله يا اخى اسباب الاشتراك اولها جنى المال من هذا المجال
وثانيها هو التعرف على مجال جديد للعمل
بالتوفيق للجميع

safiforex
06-10-2012, 21:09
هههههههه ، سؤال لا افهم ما القصد به ، فكلنا يعلم اننا نشترك في الفوركس لكي نربح ، و هل هناك شخص اخر يقول العكس ، فالاهم هو الربح في مجال الفوركس و لكن السؤال الاهم الذي يجب ان يوضع هو كيف تربح من الفوركس فهذا هو الاهم في هذا العالم
الفوركس معول للتاجرة الالكترونية ، و هذه التجارة فيها ربح و خسارة و المحترف من يربح منه

mohamed eldamnhorey
06-10-2012, 21:37
والله بالنسبة لي فرصة لربح مال وتكوين راس مال
لادخره لمستقبل يعني نتمنى التوفيق لينا ولجميع

والله ياغالى

تقدر تحقق المستحيل

طالما حاطط هدفك امامك وتسعى لتحقيقه

اجتهد وسيب الباقى على ربنا

انت لست مطالب بالنجاح ولكن مطالب بالاجتهاد

وماتوفيقى الا بالله

kingman
06-10-2012, 22:04
بصراحه اخي المطلوب من المتاجر لوعاوز ينجح بجد ويستمر في المجال ده انه يجرب
ويعرف ويتقن كل اساسيات السوق سواء فني او اساسي او رقمي المهم يعرف عن كل حاجه
وبعدين بأه يبتدي من خلال المعلومات دي يكون هو بأه خبرته واستراتيجيته
طبيعى ان اى مجال لازم يبدا الواحد فيه يأسس نفسه صح فيه ماينفعش مهندس او طبيب يمارس مهنته الا بعد تعليم طويل نظرى وعملى تدريجيا حتى يكون مؤهل لمزاولة مهنته وكذلك هذا السوق يحتاج الى ذلك لكن التسرع هواكبر اسباب خسارة الكثيرين فى هذا السوق دون اتمام تعلمه النظرى والعملى فهذا المجال كأى مجال يلزمه العلم

mokhtar26
06-11-2012, 00:40
الفوركس هي اخر الطرق المتوفرة للطبقة الكادحة امثالنا لتحقيق دخل اضافي و لم لا الوصول الى الثروة الطائلة
لذلك و هو ايضا مجال فيه الكثير من التحدي و الالغاز لذا يجذبك من كل النواحي و يغريك ايضا

21cent
06-11-2012, 00:57

اسباب عملى بالفوركس وانضامى له انها مجرد هواية ولمعرفة مثل يريد المتاجرين من الفوركس وما الهدف من عملية التداول تعلمت اشياء كثيرا
خبرتى ليس بالكافية وانما استفادت كثيرا مع العلم انى مهندس ولا احتاج الفوركس كوظيفة او مرتب اضافى ولكن حب فيه وفى التداول والمتاجرة
ورؤية رجال الاعمال وتدوالهم وكمية تداولهم فى السوق
غير انها مضيعه للوقت الفراغ وانشغاله فى حاجة مفيدة وقيمة

Mr.GooDMaN
06-11-2012, 04:40
لتحقيق على الاقل جزء من احلامي وطموحي المادية وفي المقام الاول مساعدة والدي فقد عانى الكثير من اجلي فشعرت انه جاء دوري كي اساعده

bousshimin
06-11-2012, 08:50
من أسبابي في إشتراكي في الفوركس لأنه أكبر سوق من ناحية تدول الأموال ثم يمكنك تجارة في مكان
بالعالم وأيضا لنه أفضل مكان لربح السريع

mony
06-11-2012, 09:07
لان الفوركس بالرغم من صعوبته الا انه عمل جيد ومربح ويمكن العمل من المنزل وايضا يمكننى تحقيق دخل شهرى منه ولكن لازم من الخبره والمهاره الكافيه

Mohamed90
06-11-2012, 13:00
من أسبابي في إشتراكي في الفوركس لأنه أكبر سوق من ناحية تدول الأموال ثم يمكنك تجارة في مكان

السلام عليكم طبعا اخي العزيز السوق الفوركس اكبر سوق عالمي للاموال
و من اسباب دخول للفوركس هو الربح المال و هو السبب الرئسي

AhmedMagnifico
06-14-2012, 06:47
اكبر مجال للربح والخسارة معا
وكله حسب مزاج الشارت او بمعنى اصح حسب نوعية الانسان المتاجر
:d
ربنا يسترها علينا قولوا امين

magic777
06-14-2012, 21:37
اسباب عملى بالفوركس وانضامى له انها مجرد هواية ولمعرفة مثل يريد المتاجرين من الفوركس وما الهدف من عملية التداول تعلمت اشياء كثيرا
خبرتى ليس بالكافية وانما استفادت كثيرا مع العلم انى مهندس ولا احتاج الفوركس كوظيفة او مرتب اضافى ولكن حب فيه وفى التداول والمتاجرة
ورؤية رجال الاعمال وتدوالهم وكمية تداولهم فى السوق
غير انها مضيعه للوقت الفراغ وانشغاله فى حاجة مفيدة وقيمة

لكن انا اعتقد انك بعد فتره هتدي المجال ده وقت اكتر لانه واضح من كلامك انك حبيت المجال
فاعتقد انك بمرور الوقت هيكون كعمل اضافي الى عملك الاساسي والى كونه ايضا هوايه مفيده
كما ذكرت

HARRY POTTEER
06-14-2012, 21:40

اكيد يا غالي ده حتى فيه ناس بتسميه
مكينة صناعة الاموااال

okash
06-14-2012, 22:06
اسباب الدخول الى عالم الفوركس هو في الاساس تحسين الوضع المادي وجني الارباح ولكن تتعتبر هي ايضا مصدر للعلم ففيها التحلبل الفني والعديد من النظريات فهي علم قائم بحد ذاته تسطيع ان تستفيد منه حقا

Mohamed90
06-15-2012, 01:02
اسباب الدخول الى عالم الفوركس هو في الاساس تحسين الوضع المادي وجني الارباح ولكن تتعتبر هي ايضا مصدر للعلم ففيها التحلبل الفني والعديد من النظريات فهي علم قائم بحد ذاته تسطيع ان تستفيد منه حقا

السلام عليكم اخي مهما اختلفت انواع المتداولين و حياتهم و ظروفهم الاجتماعيى و المادية و المحيطهم البيئي
فالنقطة الوحيدة لمجتمعين بالسببها وراء الفوركس هي المال

SCORPION360
06-15-2012, 01:50
هو بصراحه انا من المبتدئين لكن متعطش لفهم الفوركس و المتاجره الفعليه ,, بـ مبالغ كبيره ـ الهدف منها مثل اي شخص ( دخل اضافي بسيط )

remo
06-15-2012, 02:19
انا اؤمن ان الفوركس هو افضل واسرع طريق للحصول على اكبر قدر من الاموال ولكن صعب جدا لكن انا داخل الفوركس لكى احقق حلمى واحصل على مبلغ محترم جدا افتح بية المشروع الكبير اللى فى دماغى وربنا يوفقنا جميعا

magic777
06-15-2012, 02:22

هو بص انت مش هتستفيد الصراحه من معلومات الفوركس الا في حالتين اما ان تتاجر في الفوركس وتربح من صفقاتك
او تتشتغل في شركات الفورس كمحلل مالي او في اداره الحسابات وغيرها من الوظائف اللي تقدر تشتغل فيها بمعلوماتك عن الفوركس
لكن غير كدهمش هتفيدك الا لو كان عملك الميداني قريب من مجال الفوركس والبورصه

mohamed eldamnhorey
06-15-2012, 16:08
هو بصراحه انا من المبتدئين لكن متعطش لفهم الفوركس و المتاجره الفعليه ,, بـ مبالغ كبيره ـ الهدف منها مثل اي شخص ( دخل اضافي بسيط )

على الرحب والسعه ياغالى
واحنا كلنا كنا فى يوم من الايام مبتدئين

وكنا محتجين حد يساعدنا ويقف جنبا برده

احب اقولك اطمن ياصحبى ومتقلقشى خالص
شارك بس معانا واقرأ المواضيع وان شاء الله نعلمك كل اللى انت عايزه

الله يكرمك ياغالى

ramid
06-15-2012, 17:04
انا اؤمن ان الفوركس هو افضل واسرع طريق للحصول على اكبر قدر من الاموال ولكن صعب جدا لكن انا داخل الفوركس لكى احقق حلمى واحصل على مبلغ محترم جدا افتح بية المشروع الكبير اللى فى دماغى وربنا يوفقنا جميعا

الفوركس طريقة مريحة للحصول على المال لكن يحتاج الى الكثير من الدراسة والمتابعة
والاطلاع المستمر على الاستراتيجيات الفعالة وتجريبها
هو مجال للربح لكن ليس بتلك السهولة التي يبدو عليها الحال في الواقع

firas1984
06-15-2012, 20:27
سببي الرئيسي اني بحاجة لفلوس وشغل ما في وراس مال الفوركس قليل
والكسب بالفوركس والربح سريع

karbak
06-15-2012, 20:57
حقيقة اشتراكي بالفوركس لامرين هما الربح السريع والربح الكبير وخاصة ان طبيعة عملي على الكمبيوتر مما يتطلب وجود مساندة مالية اضافية لا تتعارض مع وظيفتي الرسمية

sunlight
06-15-2012, 21:00
حقيقة اشتراكي بالفوركس لامرين هما الربح السريع والربح الكبير وخاصة ان طبيعة عملي على الكمبيوتر مما يتطلب وجود مساندة مالية اضافية لا تتعارض مع وظيفتي الرسمية

اشتراكى فى الفوركس لاننى احببت المجال ولاننى اريد ان اعمل مبلغ كويس كل شهر استطيع ان اعتمد عليه لاننى بدون عمل زى باقيه الناس بكالوريوس علوم اد الدنيا وبتقدير جيد جدا ومش بشتغل شفتم الزمن الجميل
الله يكون فى عونى

ma90do
06-15-2012, 21:05
الفوريكس هوايا وليس عمل وذالك بالنسبه الي لاني لا اعتمد عليها نهائيا كامدخل اساسي افرض اني خسرت وفاتح بيت اروح انتحر صعب اعتمد علي الفوريكس كادخل اساسي

ramid
06-15-2012, 21:23
الفوريكس هوايا وليس عمل وذالك بالنسبه الي لاني لا اعتمد عليها نهائيا كامدخل اساسي افرض اني خسرت وفاتح بيت اروح انتحر صعب اعتمد علي الفوريكس كادخل اساسي

بالفعل الفوركس لايصلح الا كدخل ثاني
اما اذا أردت أن تجعل من الفوركس دخلك الوحيد فيجب أن تتداول برأس مال كبير

mohamed eldamnhorey
06-15-2012, 21:36

اعتقد كل الناس تريد مسانده ماليه اضافيه
وكله هدفه الربح الوفير وزيادة الدخل

هدفنا كلنا واحد وربنا يكرمنا جميعاً ان شاء الله

yassoo011
06-15-2012, 21:38
هو اكبر سوق بالعالم لجني المال

حيث انه اسرع طريقة لتحقيق اكبر ربح وبالعكس لتكبد خسائر ولكن هذا يتوقف على المستثمر
وهو سوقمشيق جدا ومثير جدا ويحقق دخل اضافي لفرد

onlyforsoldi
06-15-2012, 22:06
اسباب كتر اوى هى اللى خلتنى انضم للفوركس زى مثلا انه فاتح طول اليوم وانا ممكن اتاجر فى اى وقت من اليوم وكمان انا ممكن اعمل ارباح عاليه باقل مبلغ ممكن ومفيش عليا مدير يتابع انا بعلم ايه دعه غير انى بتاجر بقيمة اكبر بكتير من الايداع اللى انا عامله يعنى كأنى عامل ايداع بمبلغ عالى جدا وانا عامل ايداع بمبلغ اقل

elzeel
06-15-2012, 22:09
انى حابب مجال الربح والفوركس خاصه لان من خلال فهمك ليه بتقدر تبنى عالمك الخاص وتجارتك الخاصه بحسابك ورغم خسارته الا انه عالم مضمون يحتاج لبعض الوقت والمهاره وستصل ان شاء الله

Mohamed90
06-15-2012, 22:29
هو اكبر سوق بالعالم لجني المال

حيث انه اسرع طريقة لتحقيق اكبر ربح وبالعكس لتكبد خسائر ولكن هذا يتوقف على المستثمر
وهو سوقمشيق جدا ومثير جدا ويحقق دخل اضافي لفرد

السلام عليكم و لا يخفى على احد اخي العزيز و السبب واضح الى جانب انه اكبر سوق مالي عالمي و ايضا التسهيلات من الشركات
و السبب الرئيسي فقط جني الاموال الكثير بدون مجهود خارق

Rami
06-16-2012, 00:41

انا اؤيد هذه الفكرة وبشدة وهى ان لا تجعلالفوركس المصدر الاساسى للرزق الااذا كنت من فطاحلة الفوركس ومتفرغ
له بشكل من تاااام وهناك من يعيلك , لانك بهذه الحالة تتخلص من الضغط النفسى
وهذا ما يراه المتاجرون المحترفون وهو التخلص من عامل الضغط النفسى

mturk2007
06-16-2012, 00:53
بصراحة انا ابحث عن دخل اضافي لاني الوظيفة الحكومية لا تكفي للعيش الكريم

magic777
06-16-2012, 16:27
اعتقد كل الناس تريد مسانده ماليه اضافيه
وكله هدفه الربح الوفير وزيادة الدخل

هدفنا كلنا واحد وربنا يكرمنا جميعاً ان شاء الله
خاصه مع الغلاء اللي مره بيزيد اكتر واكتر وثبات الدخل العادي قدام الغلاء ده
بحيث كده تغلب كفه الغلاء كفه الدخل وبكده الكل بيبحث عن مصدر اخر للرزق
علشان يواجهه بيه صعوبات الحياه وغلاء الاسعار

H!m0
06-17-2012, 12:45
الغرض الرئيسي لدخولي الفوركس هو ربح المال من الأنثرنت لأني كنت ملهم كثيرا بذلك خاصة بشركات الضغط على الاعلانات و الأبلواد لاكن دخلهم كان قليل مقارنة بالفوركس في صفقة واحد ناجحة ستكون حققت أكثر مايحققه ضاغطي الاعلا نات في شهر كامل

A7mad_Aziz
06-17-2012, 16:30
لأنها تعتبر مهنة حرة وهى تساعد كثيراً كدخل اضافي بجانب دخلي الاساسي في المعيشة الصعبة والله اعلم ممكن في يوم من الايام تكون مهنتي الاساسية

alomda
06-17-2012, 16:34
الفوركس ... وما ادراك ما ادمان الفوركس ؟؟
الفوركس يتميرز عن جميع انواع التجارة ... بانه سوق مفتوح لا يوجد به احتكار لاحد .. ولكن المخاطرة به عالية جدا فهو بحر متلاطم الامواج يحتاج الي ربان ماهر ليعبر فية ويكمل الرحلة تلو الرحلة ليحظي بالنهاية بالكنوز والذهب
فاذا اردت ان تكون ربان هذا البحر فعليك بالعلم ثم الصبر وعدم الطمع
ستجني الذهب ... بالتوفيق للجميع

magic777
06-17-2012, 16:35
الغرض الرئيسي لدخولي الفوركس هو ربح المال من الأنثرنت لأني كنت ملهم كثيرا بذلك خاصة بشركات الضغط على الاعلانات و الأبلواد لاكن دخلهم كان قليل مقارنة بالفوركس في صفقة واحد ناجحة ستكون حققت أكثر مايحققه ضاغطي الاعلا نات في شهر كامل

انا جربت برده نظام الضعط على الاعلانات وكمان الربح من الشركات الاستثماريه اللي لو اديتك ارباح مره هتنصب عليك المره اللي بعدها
لكن الابلود من رأي كويس وممكن تعمل منه راس مال تبدأ بيه في مجال الفوركس

ahmed
06-17-2012, 16:38
انى حابب مجال الربح والفوركس خاصه لان من خلال فهمك ليه بتقدر تبنى عالمك الخاص وتجارتك الخاصه بحسابك ورغم خسارته الا انه عالم مضمون يحتاج لبعض الوقت والمهاره وستصل ان شاء الله

ربنا يفتح عليك
اهم شئ فى الفوركس فعلا انك تبقى حابب المجال
علشان تعرف تدى فيه مش بس يكون عندك طوح

talal
06-17-2012, 16:55
الهدف الحصول على اموال اضافية وتحسين الدخل والحمد لله ربنا يكرمنا ونربح مبلغ كبير كذلك من الاسبابا وهي معرفة هذا المجال وحب الاستطلاع وتطوير المهارات والافكار واكتساب الخبرات

mohamed eldamnhorey
06-17-2012, 17:38
الهدف الحصول على اموال اضافية وتحسين الدخل والحمد لله ربنا يكرمنا ونربح مبلغ كبير كذلك من الاسبابا وهي معرفة هذا المجال وحب الاستطلاع وتطوير المهارات والافكار واكتساب الخبرات

الامير طلال معاانا

ياهلا بك ياغالى

اعطنا بقا مليون دولار نفتح بيهم حساب الله يكرمك

سمو الامير

تحياتى

kamizidan
06-17-2012, 17:46
السلام عليكم شباب ..يسعدني الرد في موضوعك وتبادل الاراء مع الجميع;;الاسباب هي تحقيق دخل شهري يتيح لي العيش وصرف المال في الحياة ;;; وهو يحقق لي ذلك ولله الحمد والمنة

remas
06-17-2012, 17:54
هو يا اخى مش موضوع اسباب اشتراك انا عرفت الفوركس من خلال بعض الاعلانات المنتشره فى جميع المواقع الان وبدات اشوف واتلعم ولقيت انه ممكن يحقق حلم الثراء اللى الكل بيحلم بيه ومصدر دخل للفرد

kingman
06-17-2012, 21:39
انا جربت برده نظام الضعط على الاعلانات وكمان الربح من الشركات الاستثماريه اللي لو اديتك ارباح مره هتنصب عليك المره اللي بعدها
لكن الابلود من رأي كويس وممكن تعمل منه راس مال تبدأ بيه في مجال الفوركس
حتى مجال الأبلود اللى كان بيعتمد عليه البعض فى الربح من الأنترنت تعرض لمشاكل كثيرة بسبب القوانين التى حاولت ان تصدرها مريكا ومعظمنا شاف مواقع كبيرة اغلقت وابتعدت عن المجال بسبب هذه السياسات والفوركس اصبح هو الأفضل حاليا بلا منازع

safiforex
06-17-2012, 21:45
حتى مجال الأبلود اللى كان بيعتمد عليه البعض فى الربح من الأنترنت تعرض لمشاكل كثيرة بسبب القوانين التى حاولت ان تصدرها مريكا ومعظمنا شاف مواقع كبيرة اغلقت وابتعدت عن المجال بسبب هذه السياسات والفوركس اصبح هو الأفضل حاليا بلا منازع
نعم و هذا سبب مشاكل كثير سواؤ للمواقع الابلود نفسها ، و سواؤ على العملاؤ الذين تذمروا من هذه القوانين
احنا نبقى خايفين على كذا ان القوانين التي زي دي تاتي على الفوركس و نصبح كالمساكين

ZOUHAIR_ZIZO28
06-17-2012, 22:17

midomido419
06-17-2012, 22:32
الفوركس دائما اسمع انه طريق الربح السريع
بس سبب دخولى فيه ارتباطى بالربح من الانترنت بس مش من الفوركس وده اللى خلانى ادخل اجرب المجال اللى معظم الناس اللى دخلوا حققوا فيه مكاسب ممتازة

Noah
06-18-2012, 02:59
لقد اشتركت فىا لفوركس للكثير منا لاسباب ولكن من اهم هذه الاسباب حقيقي والله بدون كذب ليس فقط لربح المال ولكن لاننى اريد ان اكون انا صاحب او مدير اعمال نفسى يعنى مش بحب انى اشتغل ويكون معى مدير رقيب علي ويقول لى اعمل كذا ومتعملش كذا اعشق العمل الحر وارى انه النجاح

magic777
06-18-2012, 03:57
بس سبب دخولى فيه ارتباطى بالربح من الانترنت بس مش من الفوركس وده اللى خلانى ادخل اجرب المجال اللى معظم الناس اللى دخلوا حققوا فيه مكاسب ممتازة

احترس اخي الفوركس مش كده خالص ومش زي الكلام اللي انت شوفته اكيد في الاعلانات
احب اقولك ان الفوركس مجال ربحي عادي جدا زي اي مجال اخر وعلشان تنجح فيه لازم تتعلم وتدرب نفسك كويس اوي قبل
ما تشتغل حقيقي فيه

hesham itch
06-18-2012, 04:48
مجال الفوركس هو علم قائم بحد ذاته وبه من التحديات ما يجبر اى شخص
على الاتجاه للعمل به ومعرفة خباياه ودواخله ومفرادته كما ان به من
المواجهات والتحديات التى تزيد من القدرات الذهنية والشخصية
ويزيد الثقة بالنفس والقدرة على اتخاذ القرار

malkrohy
06-18-2012, 05:28
انا اشركت فى الفوركس لانى
لانى احب المغامرة واحب الربح الكبيرة وانا اجدة انة يمثل تجارة خاصة بيك
ومن خاالة من الممكن ان يكون لك وظيفة تعمل بيها

moonlight
06-18-2012, 07:11
ايضا بحثت كثيرا من خلال النت عن عمل من خلال النت وكنت اجد اعلانا الفوركس كثيرا ولا اعرف ماهى الى ان بدأت ابحث عنها واتعلم ووجدت انه عمل مميز ولكن ملئ بالمخاطر فيجب علينا اكتساب الخبرات اولا قبل ان نبدأ بالتداول الحقيقى

2x1
06-18-2012, 07:48
ايضا بحثت كثيرا من خلال النت عن عمل من خلال النت وكنت اجد اعلانا الفوركس كثيرا ولا اعرف ماهى الى ان بدأت ابحث عنها واتعلم ووجدت انه عمل مميز ولكن ملئ بالمخاطر فيجب علينا اكتساب الخبرات اولا قبل ان نبدأ بالتداول الحقيقى

فعلا دة حقيقي الفوركس لازم ناخد بالنا كويس ان احنا بنخاطر بكل راس مالنا اما ربحنا

وحققنا ارباح مرضية او خسرنا جزء او كل راس مالنا كل واحد حسب طريقة متاجرتة

tariktanjaoui
06-18-2012, 20:53
السبب الرئيسي وراء اشتراكي في الفوركس هو انني سمعت العديد من الناس يقولون ان الفوركس اسرع طريقة لكسب مبلغ كبير من المال دون الحاجة الى وظيفة اضافة الى ذلك يمكنك القيام بهذا العمل اي التداول او المتاجرة في اي وقت تشاء و في اي مكان

ma90do
06-18-2012, 21:01

بالنسبالي ليس ربع سريع وانما عمل سهل والربح البطيء والقليل افضل ربح من التسرع والخساره الكبيره الي بتسبب مرجنه الحساب

بالنسبالي هوا الباب الجيد والموثوق امامي بالنسبه لشركات اخري في مجالات اخري غير مجديه

safiforex
06-18-2012, 21:02
السبب الرئيسي وراء اشتراكي في الفوركس هو انني سمعت العديد من الناس يقولون ان الفوركس اسرع طريقة لكسب مبلغ كبير من المال دون الحاجة الى وظيفة اضافة الى ذلك يمكنك القيام بهذا العمل اي التداول او المتاجرة في اي وقت تشاء و في اي مكان

نعم هذا صحيح ان الفوركس هو الاسرع في الربح من الالنترنيت ، لكن المشكل هو الاصعب ميدان للربح من الانترنيت
ذلك ان الفوركس ليس بالمجال السهل للربح منه ، فيجب خبرة شهور لكي تتمكن منه قليا فقط

kingman
06-18-2012, 21:24
ان شاء الله ربنا يوفقك لكن طبعا كون حذر وحريص فهذا السوق كما يعطى الكثير من الأموال فهو ايضا قادر على اخد الكثير من الأموال ودايما الشائع فى هذا السوق ان الخاسرين فى هذا السوق اكبر من الرابحين

ma90do
06-18-2012, 21:27
ان شاء الله ربنا يوفقك لكن طبعا كون حذر وحريص فهذا السوق كما يعطى الكثير من الأموال فهو ايضا قادر على اخد الكثير من الأموال ودايما الشائع فى هذا السوق ان الخاسرين فى هذا السوق اكبر من الرابحين

الخاسرين يكونو من المبتدئين يخسرون كثير في البدايه حتي يتعلمون من اخطائهم ويصبحون ناجحين ويحققو ارباح ولكن بعد خساره كبيره ووقت كثير ولكن النجاح ينسي الماضي في وقت قليل

safiforex
06-18-2012, 21:35
الخاسرين يكونو من المبتدئين يخسرون كثير في البدايه حتي يتعلمون من اخطائهم ويصبحون ناجحين ويحققو ارباح ولكن بعد خساره كبيره ووقت كثير ولكن النجاح ينسي الماضي في وقت قليل

بطبيعة الحال فالخسارة هي التي تبني المتداول المحترف
و ذلك بتكوين الخبرة المناسبة لتفادي الخساءر في المستقبل ، هذا اذا احسن المتداول الاستفادة من الاخطاء التي وقع فيها و بحث عن الحللول لها

zikooo014
06-18-2012, 21:39
اسباب انضمامي و عملي في الفوركس هو اني بحب اتعلم اشياء جديده في حياتي
و لاني سمعت ان الفوركس ممكن يعمل مني مليونير :d او ينسف راس مالي كله

ashraf el-araby
06-18-2012, 22:55
لانها طريقة مربحة للغاية وفنفس الوقت ممتعة ولا تحتاج الى مجهود وكمان ممكن اتاجر وانا فى البيت او فى اى مكان

yousef1981
06-18-2012, 23:42
انا اوفق الشباب هدفى الربح طبعا لكن بعد فتره لم بتقومت بتلحيلى و تنجح تحد نفسك سعيدا بنجاح تعلم جيد اعتبروا مشروع العمر وسوف تنجح

deadlyfox
06-19-2012, 01:34
انا عن نفسى حبيت اعرف ايه الفوركس ده
ممكن بعد كده استفادة ماليه
هوايه

mage
06-19-2012, 01:41
انا اوفق الشباب هدفى الربح طبعا لكن بعد فتره لم بتقومت بتلحيلى و تنجح تحد نفسك سعيدا بنجاح تعلم جيد اعتبروا مشروع العمر وسوف تنجح

ان من اهم الاشياء اتلى تعطيك الحافز فى الفوركس انه يمكنك ان تتمكن من تحقيق نسبة ارباح جيدة وفى النهاية شعورك انك تمكنت من تحقيق نسبة ارباح كبيرة من مجهودك انت الشخصى ومن استراتيجيتك التى اخترعتها انت فى هذه الحالة يمكنك العمل فى الفوركس

magic777
06-19-2012, 18:08

وتكون حريص هنا بأنك متخاطرش ابدا مهما كانت ثقتك في الصفقه اللي انت هتفتحها لان مافيش حاجه
اسمها مضمونه والكلام ده ولو جت معاك مره ممكن تعكس برده في مره وتخسرك
لذلك متديش للسوق فرصه انه يخسرك بالتهور ده

aboualy
06-19-2012, 18:13
لانها طريقة مربحة للغاية وفنفس الوقت ممتعة ولا تحتاج الى مجهود وكمان ممكن اتاجر وانا فى البيت او فى اى مكان

فعلا اخى العزيز الفوركس بيكون ممتع ولكن فى اوقات الربح اما فى اوقات الخسارة فلا اعتقد ذلك ولكن هو فعلا مربح ومن اهم خصائصه انك تستطيع العمل من اى مكان وفى اى وقت ولا توجد اى قيود عليك اثناء عملك الا ما تضعه انت لنفسك من قيود

aboualy
06-19-2012, 18:16
وتكون حريص هنا بأنك متخاطرش ابدا مهما كانت ثقتك في الصفقه اللي انت هتفتحها لان مافيش حاجه
اسمها مضمونه والكلام ده ولو جت معاك مره ممكن تعكس برده في مره وتخسرك
لذلك متديش للسوق فرصه انه يخسرك بالتهور ده

اتفق معك اخى العزيز لا يوجد شئ مضمون فى الفوركس ولذلك لابد من الالتزام دائما بادارة راس المال مهما كانت المغريات ومهما كانت نسبة ثقتك فى نجاح الصفقة فلا بائس من الخروج بربح معقول من الصفقة ولكن المغامرة قد تؤدى الى خسائر غير متوقعه

shwaikich
06-19-2012, 19:33
اردت ان يكون لي عمل اضافي لا التزم فيه بوقت او مكان و بدون التزامات او راس مال و بجهد اقل
بالاضافة الى انني احببت هذا العمل و التعلم فية و الخوض فيه

ana1990
06-19-2012, 19:36
بصراحه السبب الاساسي وراء اهتمامي بمجال الفوركس و الذي يعتبر جديد بالنسبه لي هو الطمع انا كنت شغال في الاعلانات و البي تي سي و الابلود و ارباحي كانت جيده و كانت بتوصل ل5 دولار في اليوم بعد كده حسيت ان ده قليل اوي و لازم اني اكسب اكتر و قررت اتعلم الفوركس و اكون راس مال ثم اتاجر و اتمنى اني احقق ارباح مرتفعه

a5rzamn
06-19-2012, 19:40
كبعا اي واحد بدخل مجال الفوركس هدفه جني المال
الكويس بهاد المجال انه ممكن تجمل مبالغ كويسه جدا اذا عرفت اصول تجارت الفوركس كويس

طبعا بالنهايه الرزق على الله
لكن الموضوع بدو دراسه وبدو تعب

sunlight
06-19-2012, 19:40
بصراحه السبب الاساسي وراء اهتمامي بمجال الفوركس و الذي يعتبر جديد بالنسبه لي هو الطمع انا كنت شغال في الاعلانات و البي تي سي و الابلود و ارباحي كانت جيده و كانت بتوصل ل5 دولار في اليوم بعد كده حسيت ان ده قليل اوي و لازم اني اكسب اكتر و قررت اتعلم الفوركس و اكون راس مال ثم اتاجر و اتمنى اني احقق ارباح مرتفعه

وانا كذلك كلنا تقريبا بدانا بهذه الاشياء وانتهى بنا المطاف للفوركس ولكن الفوركس عايز وقت طويل ومجهود جبار كفايه فقط الكتابه فى المنتديات والتجاره بتخلى الواحد مش مركز ولا عارف ينام

aboualy
06-19-2012, 19:44
وانا كذلك كلنا تقريبا بدانا بهذه الاشياء وانتهى بنا المطاف للفوركس ولكن الفوركس عايز وقت طويل ومجهود جبار كفايه فقط الكتابه فى المنتديات والتجاره بتخلى الواحد مش مركز ولا عارف ينام

فعلا اخى العزيز كلنا تقريبا مرينا بمرحلة شركات الاعلانات والضغطة ام سنت او كمان العشر ضغطات بسنت ولذلك الفوركس كان بالنسبة لنا فرصة لتحقيق ارباح ضخمة اذا ما قورنت بشركات الى تى سى

ahmedpopo
06-19-2012, 19:51
ان التركيز عنصر اساسي من عناصر النجاح في اي امر بالاخص الفوركس فممكن في كبسة واحدة و بلحظة عدم تركيز اخسر كل مجهودي لفترات طويلة
فالتركيز مهم جدا في الفوركس

kingman
06-19-2012, 21:02
هو الواحد فى بدايته كان بيضطر ان يتابع الصفقة متابعة لصيقة ومايهداش ليه بال الا مايغلق صفقته لكن ده بيقل كلما زاد المتاجر خبرة وياخد ثقة فى تحليله وتجارته لكن كل شئ محتاج عمل جاد وممارسة جيدة

mohamed eldamnhorey
06-19-2012, 21:04
ان التركيز عنصر اساسي من عناصر النجاح في اي امر بالاخص الفوركس فممكن في كبسة واحدة و بلحظة عدم تركيز اخسر كل مجهودي لفترات طويلة
فالتركيز مهم جدا في الفوركس

فقدان التركيز يؤدى الى التهور وفتح عقود كثيره ومضاربة انتقام

اللى يتصرف بهذا المبدأ ده يقول للفوركس باى باى ويلحق نفسه افضل

Mostafa Mando
06-20-2012, 08:44
عن نفسي انا اعمل في مجالات الربح من الانترنت عموماً من حوالي 3 سنين ونص

وبالتالي كان يجب ان اتعلم الفوركس وادخل في هذا السوق والمغامرة

ashi
06-20-2012, 11:26
الفوركس وسيله سهلله للربح و يمكن من خلالها و انت في منزلك ان تحقق الربح
و بالتالي تشكل لك مصدر دخل تاني يساعدك في الالتزامات الي عليك من ناحيه المصارييف
اكن يجب ان لاننسى ان هناك خساره كما هناك ربح فيجب الحذر وعدم الاعتماد عليه كليا

Hell Rozar
06-20-2012, 11:35
بحب الفوركس من الاول وطموحى انى ادخلو من زمااااان

mohamed eldamnhorey
06-20-2012, 12:03
بحب الفوركس من الاول وطموحى انى ادخلو من زمااااان

الفوركس كمان بيحبك يامان

تحب المجال ده وتتفاعل معاه وتبقا نشيط

تلاقى خير كتيرررر ومكسب تمام

arb7stop
06-20-2012, 13:24
كنت متابع لشركة iforex
الربح البسيط بدون مجزفه
وبالفعل سجلت معاهم وكلمت المسؤال عن حسابى بس للاسف طلبوا الايداع قبل الحساب التجريبى
فدخلت موقع فوركس مصر لكسب الخبره وبعد كذا أأقدر ابدا بالتدوال مع اى شركه خاصه بالفوركس

ma90do
06-20-2012, 13:39
كنت متابع لشركة iforex
الربح البسيط بدون مجزفه
وبالفعل سجلت معاهم وكلمت المسؤال عن حسابى بس للاسف طلبوا الايداع قبل الحساب التجريبى
فدخلت موقع فوركس مصر لكسب الخبره وبعد كذا أأقدر ابدا بالتدوال مع اى شركه خاصه بالفوركس

هذه اخطاء بعض الشركات تطلب ايداع 100 دولار في البدايه وتقول لك سوف نتكفل بكل شيء والادره طيب والشخص المبتدئ الذي لا يملك شيء لا يوجد له مكان .. استغرب علي هذه الناس ولكن يوجد مواقع اخري تضع برامج تدريبيه كتيره او ابحث من خلال اليويتوتيوب هتلاقي كتير قنوات شركات كبيره متخصصه في ذلك

konine
06-20-2012, 14:15
أهم سبب هو أني طالب ولدي مصاريف ولا أريدمن عائلتي أن تصرف علي طول حياة
لذك فسبب رئسي تحقيق دخل شبه قار
الله كريم

ma90do
06-20-2012, 14:24
أهم سبب هو أني طالب ولدي مصاريف ولا أريدمن عائلتي أن تصرف علي طول حياة
لذك فسبب رئسي تحقيق دخل شبه قار
الله كريم

ربنا معاك ان شاء الله وتحقق الي تتمناه وهذا ما امر بيه الان اتخرجت من الكليه وهيه دي الوظيفه الي قدامي

Amgad91
06-20-2012, 14:30
بالتأكيد البحث عن الربح هو الهدف الاول من الفوركس
لأنه يعتبر اسهل انواع الربح عن طريق الانترنت و اكثرها ربحا على الاطلاق
كمان الامانة في التعاملات و الارباح على عكس معظم وسائل الربح على الانترنت

yassoo011
06-20-2012, 14:36
الفوركس هو من اسرع الطرق لتحقيق المكسب اودخل اضافي
مع العشق له وكلما ذقت طعم المكسب يزيد تعلقك به
حتى وان حققت خسائر تزداد اسرار

kamizidan
06-20-2012, 14:37
السلام عليكم . الاسباب اخي الكريم هي تحقيق راتب شهري او مال يساعدنا على العيش وان شاء الله مع التعلم الكل سيستطيع ذلك

magic777
06-20-2012, 16:00
الفوركس وسيله سهلله للربح و يمكن من خلالها و انت في منزلك ان تحقق الربح
و بالتالي تشكل لك مصدر دخل تاني يساعدك في الالتزامات الي عليك من ناحيه المصارييف
اكن يجب ان لاننسى ان هناك خساره كما هناك ربح فيجب الحذر وعدم الاعتماد عليه كليا

بالضبط اخي لا يجب الاعتماد على دخلك من الفوركس كمصدر اساسي ليك في الدخل تجنبا في انك
تتاجر فيه تحت ضغط نفسي وتحت ضغط التزامك بالمصاريف دي
وده في حد ذاته ممكن يكون سبب من اسباب خسارتك في هذا المجال

firas1984
06-20-2012, 18:15
السلام عليكم
السبب الرئيسي لاشتراكي في الفوركس هو البحث عن الربح والمال
اكيد طبعا الكل مشارك بالفوركس وبيتعب اعصابه مشان نفس السبب

remo
06-20-2012, 19:12

اسباب انضماى لهذا العالم المسمة الفوركس هو حلم بسيط جدا انا نفسى اكون مبلغ محترم وانا صغير فى السن هكذا حتى ابدا مشروع حلمى من بدرى شوية وانا اؤمن ان الفوركس هو افضل واسرع وسيلة للوصول لهذا المبلغ من المال فى فترة زمنية صغيرة

mohamed hamdy
06-20-2012, 19:16
انا اشتركت فى الفوركس لانه فرصة كبيرة للاستثمار
عن طريقها استطيع ان احقق مشروع كبير
يساعدني علي بدا حياتي
1

aboualy
06-20-2012, 19:19
اسباب انضماى لهذا العالم المسمة الفوركس هو حلم بسيط جدا انا نفسى اكون مبلغ محترم وانا صغير فى السن هكذا حتى ابدا مشروع حلمى من بدرى شوية وانا اؤمن ان الفوركس هو افضل واسرع وسيلة للوصول لهذا المبلغ من المال فى فترة زمنية صغيرة

الكل يسعى الى تحقيق راس المال الذى يستخدمه فى بناء مستقبله اخى العزيز . ولكن يجب علينا الا نتعجل تحقيق الارباح حتى لا تحدث نتائج عكسية لا قدر الله وتكون النتيجة ان نفقد ما نمتلكه من راس مال صغير بدلا من ان ننمى هذا المال

zikooo014
06-20-2012, 19:20
سبب اشتراكي اني عايز اكفي مصاريفي الشخصيه
و مطلبش من اهلي حاجه و عشان نفسي اجيب اللي انا عايزو

sami
06-20-2012, 19:27
أسباب إشتراكي في الفوركس راجعة بالأساس إلى عدة عوامل أهمها:رغبتي تحقيق أرباح من تجارة
الفوركس لأنه أكبر سوق مالي في العالم،أريد أن أحقق النجاح بشكل عصامي و شغفي بالعمل الحر دون الخضوع لقيود أو ظوابط الخاصة بالمهن الأخرى،كعامل الوقت أو المكان أو تحت إشراف مدير أو مسؤول

shwaikich
06-20-2012, 19:49
ان من اسباب اشتراكي بالفوركس
هو زيادة الدخل خاصتي بالاضافةلا ان العمل بالفوركس ممتع جدا

---------- Post added at 04:49 PM ---------- Previous post was at 04:48 PM ----------

فلا استطيع الانكار بانني من المهتمين بهذا العلم كثيرا هذه الفترة
كما انني ارغب بالعمل بالفوركس كونها لا تتطلب مكان و زمان معينين فبامكاني العمل في اوقات الفراغ بالبيت او العمل

Mohamed90
06-20-2012, 20:53
بحب الفوركس من الاول وطموحى انى ادخلو من زمااااان السلام عليكم طبعا اخي العزيز الفوركس مجال محبوب و ملفت للانتباه لانه ممكن تكسب منه الشئ الذي يريده جميع الناس و هو المال و الفوركس صعب مع ذلك و لايمكن الاستهانة به لانه مجال صعب جدا و لايمكن الربح منه بسهولة

kingman
06-21-2012, 02:58
ان من اسباب اشتراكي بالفوركس
هو زيادة الدخل خاصتي بالاضافةلا ان العمل بالفوركس ممتع جدا

---------- Post added at 04:49 PM ---------- Previous post was at 04:48 PM ----------

فلا استطيع الانكار بانني من المهتمين بهذا العلم كثيرا هذه الفترة
كما انني ارغب بالعمل بالفوركس كونها لا تتطلب مكان و زمان معينين فبامكاني العمل في اوقات الفراغ بالبيت او العمل

وبأذن الله اللى بيفكر فى الفوركس بطريقة الأستثمار الصحيحة الىجانب عمله هيحقق ارباح جيدة لن هدف هيكون نسبة معقولة من راس المال يعنى 10 ولا عشرين فى الميه من راس المال ودى سهل التحقيق باذن الله بعكس اللى عايز يدبل سريعا

ahm2020
06-21-2012, 04:53
انا بقى طبعا لكسب المال و اعرف انه مكسبه كبير

فانا افضى وقت طويل على النت بس قلت حرام الوقت ده كله حرام يضيع من عمرى فقلت لازم اكسب من النت اتجهت الى الابلود بس برضه مكسبه مش كبير خاصة بعد سقوط كبرى المواقع المهم قلت ادور على مكسب تانى لقيت الفوركس كنت فاكره حرام لكن لما عرفت ان فى حسابات اسلامية قلت يبقى جزء منه حلال

المهم الوقت الى اقضيه على النت اكسب منه حتى لا اعتبره وقت ضائع

2x1
06-21-2012, 05:45

فانا افضى وقت طويل على النت بس قلت حرام الوقت ده كله حرام يضيع من عمرى فقلت لازم اكسب من النت اتجهت الى الابلود بس برضه مكسبه مش كبير خاصة بعد سقوط كبرى المواقع المهم قلت ادور على مكسب تانى لقيت الفوركس كنت فاكره حرام لكن لما عرفت ان فى حسابات اسلامية قلت يبقى جزء منه حلال

تقصد الجزء منة حلال بشكل عام ولا انتا فية جزء حلال من مكسبك منة لاني مش فاهم اليومين دول ناس بتقلك الرافعة المالية عليها شبة بس انا مش فاهم اية الشبةه اللي فيها

magic777
06-21-2012, 18:58
تقصد الجزء منة حلال بشكل عام ولا انتا فية جزء حلال من مكسبك منة لاني مش فاهم اليومين دول ناس بتقلك الرافعة المالية عليها شبة بس انا مش فاهم اية الشبةه اللي فيها

اخي الناس اللي بتقول الرافعه الماليه عليها شبهه والكلام ده ناس مش فاهمه يعني ايه العمل بالرافعه في الفوركس اصلا
وبتربط بين مجال الفوركس ومجال البورصه ويفتوا من غير ما يتعبوا نفسهم ويفهموا المجال كويس

KOGI
06-22-2012, 22:00
في بداية الامر تعلمت الفوركس لكسب مبلغ اضافي لراتبي ثم اصبح هوايتي الوحيدة حيث استغنيت عن كل هواياتي بسببه

---------- Post added at 09:00 PM ---------- Previous post was at 08:59 PM ----------

حبيت الحكاية دي وحبيت انه يكون دخل اضافي ليااا
وتحمل اعبائي ومصاريفي
الشخصية

okash
06-22-2012, 22:03
تنمية رأس المال وزيادته فهو احد انواع الاستثمار الناجحة وغير ذلك انه عندما تدخل فيه تشعر فيه لذة التحدي والمخاطرة
فالفوركس يوجد فيه كل شيء يحتاجه المستثمر وكل شيء يحتاجه الذي يريده المتعلم

konine
06-22-2012, 22:08

أنا كنت متلك بدأت بالشركات ضغط على إعلانات و رأيت أنها مضيع للوقت تم حميل تم أندسنس .....
و لكن وحمد لله الأمو كلها ٱن تمام و ربح مقتنع بيه وربي زيد لي ولكل مسلمين
الله كريم

assidi saber
06-23-2012, 12:11
اسباب اشتركي في الفوركس هو افضل وسيلة لربح النقود بسرعة

محمد فرغلى
06-24-2012, 02:33
اكيد اضافة مالية بجانب العمل الرئيسى
لكن لاتجعل الفوركس عملك الرئيسى

sunlight
06-24-2012, 02:42
اكيد اضافة مالية بجانب العمل الرئيسى
لكن لاتجعل الفوركس عملك الرئيسى

طبها اسباب اشتراكنا فى الفوركس عايزين نعمل مبلغ من المال نقدر نعتمد عليه ولكن المشوار طويل واللى يقولك بشترك عشان الفوركس كويس يبقى بيضحك علينا كلنا داخلين عشان الفلوس

himaalex84
06-24-2012, 02:46
انا بصراحة اجد فىا لفوركس حاجات كتير مفيدة

اولا بيفتح الانسان على الاخبار الاقتصادية على العالم بالاضافة الى وسيلة ربح ممتازة

magic777
06-24-2012, 03:35
أنا كنت متلك بدأت بالشركات ضغط على إعلانات و رأيت أنها مضيع للوقت تم حميل تم أندسنس .....
و لكن وحمد لله الأمو كلها ٱن تمام و ربح مقتنع بيه وربي زيد لي ولكل مسلمين
الله كريم
انا برده مريت بهذه المراحل واعتقد انها كلها كلام فاضي لكن ادسنس ممكن تطلع منها بربح جيد
بس هيا مجهود شويه وانك تكون علاقات كتير في المنتديات والمواقع الاجتماعيه
لكن من الاخر مجال الفوركس احسن طبعا بكتير

Mostafa Mando
06-24-2012, 05:24
عمل اضافي متع بحبه وممكن احسن معيشتي من خلال الفوركس

وانا احب الفوركس وان شاء الله كمان سنة هتلاقوا اسمي في

قائمة المتداولين المحترفين بالتفيق للجميع

aminos
06-25-2012, 16:54
عمل اضافي متع بحبه وممكن احسن معيشتي من خلال الفوركس

وانا احب الفوركس وان شاء الله كمان سنة هتلاقوا اسمي في

قائمة المتداولين المحترفين بالتفيق للجميع

هههه بإذن الله يا أخي من الأن غلى سنة إن شاء الله
تجد إسمك و بجانبه إسمي كذالك في قائمة المتداولين المحترفين العرب
و بالتوفيق للأعضاء جميعا بإذن الله

safiforex
06-25-2012, 17:32
هههه بإذن الله يا أخي من الأن غلى سنة إن شاء الله
تجد إسمك و بجانبه إسمي كذالك في قائمة المتداولين المحترفين العرب
و بالتوفيق للأعضاء جميعا بإذن الله

ان شاء الله اخي يقع هذا ، و تكون انت و الكل باذن الله من المحترفين فعلاىفي الفوركس ،
الاهعم ان تستقيد من الكل ، سواؤ من ما تقراه هنا في المنتدى و تجارب الاخرين و تستفيد من تداولك فهو الخبرة الحقيقية لك و عليك دائما بالاتزام
و ان شاء الله تصل الى المبتغى باذن الله

Mtec
06-25-2012, 17:36
انا اعتبر الفوركس الان مجرد عمل مؤقت ، اذا نجحت في ساستمر لكن اذا فشلت ... و
وطبعا المال هو الدافع للتداول في هذا المجال الخطر

kamizidan
06-25-2012, 17:46
طبعا زى أغلب الناس , دخلت الفوركس عشان ربح المال , و يكون مصدر دخل أضافى , بس عشان أدخرة للمستقبل

ZOUHAIR_ZIZO28
06-25-2012, 17:55
اكرهه وظيفتى و ارى انه لا امل من تحقيق اموال
الفوركس هو المكان الذى يستطيع الشخص ان يصنع فيه المال بشرط ان يكون لديه المهارة الازمة لذلك و
فوركس أسرع وسيله لكسب المال عن طريق الأنترنت من المنزل وإن شاء الله ا تمكنى من تحقيق دخل شهرى من التداول فى الفوركس

okash
06-25-2012, 17:57
لتحصيل دخل اضافي وسريع كون الفوركس من اسرع وسائل جني المال في الحياة
وممكن نتعبرها تسلية في نفس الوقت

ashraf el-araby
06-25-2012, 18:07
السبب الرئيسى هو كسب ربح اضافى عن طريق الانترنت واعتقد انة افضل طريق لربح المال الكثير من خلال الانترنت

foouaad
06-25-2012, 18:20
انا دخلت الفوركس من اجل الرح الوفير على حد علمى واعلم ايضاً ان حجم التداول في الفوركس اليومى 3 تلريون دلر واٍلى اكدلى ان الفركس مربح جداً ان البنوك المركزيه للدول الكبرى تستثمر الاموال فى الفركس مثل البنك المركزى اليبانى والبنك المركزى الامريكى و رجال الاعمال الكيبار وعن نفسى قد رأيت لى اصدقاء يستثمرون اموالهم فى الفوركس ويعود عليهم برح جيد واحياناً يخسرون فى الفوركس ولى اصدقاء اخرين يخسرون اموالهم فى الفركس و هذا يرجع لمدى علمهم في سوق الفركس