PDA

View Full Version : ما السبب الذى يجعل البونص تحت الاسم اكبر من البونص الموجود فى بروفايلك الخاص؟

compaq0
06-26-2012, 17:03
ما السبب الذى يجعل البونص تحت الاسم اكبر من البونص الموجود فى بروفايلك الخاص؟ تحت مسمى بونص فور بوست هل احد لديه المعلومه

deadlyfox
06-26-2012, 20:50
والله انا كمان عاوز اجابه للموضوع ده واتمنى ان حد يجاوبنا عليه
لان انا بعت رساله ومحدش رد عليه خالص

okash
06-26-2012, 21:18
على ما اعتقد انه حسبة البونص 0.2 سنت لكل تعليق ولكن عندما تقوم برد على تعليق احد الاعضاء في اي موضوع يقوم بحسبة 00.4 سنت يحسب تعليقك وتعليق العضو الذي قمت بالتعليق عليه ولكن الحسبة الصح هي .0.2
فيظهر لك المبلغ اكبر من البونص بمبلغ 0.2 كل مرة تفعل هكذا سيزداد الفرق 0.2 سنت عن البونص سنت فخطأ بالحساب ولكن المبلغ الذي في البونص هو الصحيح ليس على البروفايل

"reply with qoute" للـتأكد قم بالنظر الى البونص في البروفايل وقم بالتعليق على تعليقي من خلال
وانظر كيف يزيد مبلغ 0.4 سنت ولكن انظر الى البونص الاساسي فتجده فقط زاد 0.2 سنت

mohamed eldamnhorey
06-26-2012, 21:55
على ما اعتقد انه حسبة البونص 0.2 سنت لكل تعليق ولكن عندما تقوم برد على تعليق احد الاعضاء في اي موضوع يقوم بحسبة 00.4 سنت يحسب تعليقك وتعليق العضو الذي قمت بالتعليق عليه ولكن الحسبة الصح هي .0.2
فيظهر لك المبلغ اكبر من البونص بمبلغ 0.2 كل مرة تفعل هكذا سيزداد الفرق 0.2 سنت عن البونص سنت فخطأ بالحساب ولكن المبلغ الذي في البونص هو الصحيح ليس على البروفايل

"reply with qoute" للـتأكد قم بالنظر الى البونص في البروفايل وقم بالتعليق على تعليقي من خلال

المهم فى الاخر اننا عارفين ان كل مشاركه فعاله بــــ20 سنت
هو ده كل اللى يهمنا صح ولا انا غلطان ؟

zikooo014
06-26-2012, 22:14

طب و في الاخر انهي قيمه اللي هتتحسب؟؟
و تضاف الي حساب التداول؟؟

Smart
06-26-2012, 22:17
طب و في الاخر انهي قيمه اللي هتتحسب؟؟
و تضاف الي حساب التداول؟؟

حضرتك متوقع ايه؟

safiforex
06-26-2012, 22:23
هذا هو الاهم اخي الكريم ، فاحنا عرافين بان البونص هنا ب 20 سنت فلا داعي للتشويش بهاته الامور
و احنا عارفين بان المنتدى لا زال في التطوير لان المجهود الذي يعمل من اجل تطوير الهاك و ما الى ذلك فانه يحتاج الى وقت
المهم ان الردود بتتحسب و هذا كافي

m_fekry
06-26-2012, 22:59
هذا هو الاهم اخي الكريم ، فاحنا عرافين بان البونص هنا ب 20 سنت فلا داعي للتشويش بهاته الامور
و احنا عارفين بان المنتدى لا زال في التطوير لان المجهود الذي يعمل من اجل تطوير الهاك و ما الى ذلك فانه يحتاج الى وقت
المهم ان الردود بتتحسب و هذا كافي

اتفق معك اخى الكريم طالما ان الردود يتم احتسابها ب20 سنت فلا داعى للقلق

The Mester X
06-26-2012, 23:02
اام اعتثد انه الهاك لم يضبط بالشكل الصحيح و كما قال الاخوة
الردود او المشاركات تحتسب ل 0.20 سنت لكل مشاركة سواء رد او موضوع

aboualy
06-26-2012, 23:06
انا اعتقد ان البونص الى تحت الاسم دى بيتغير مع كل مشاركة اما البونص الى موجود فى البروفايل فهو تقريبا بيتم تغيره كل يوم يعنى فى نهاية اليوم بيضاف البونص بتاع مشاركات اليوم كله

okash
06-27-2012, 00:13
انا اعتقد ان البونص الى تحت الاسم دى بيتغير مع كل مشاركة اما البونص الى موجود فى البروفايل فهو تقريبا بيتم تغيره كل يوم يعنى فى نهاية اليوم بيضاف البونص بتاع مشاركات اليوم كله

صديقي العزيز هناك فرق فعلا بين البونص على البروفايل وبونص الموجود في صفحة البونص
انا الموضوع الذي كتبته بناء على ما لاحظته ولكن لا اعرف ان صحيح ام ماذا ولكن في النهاية المبلغ الذي سقيد لك هو الذي موجود في صفحة البونص

zaki_ziad
06-27-2012, 00:17
لا اعلم كيف و لكن انا غيركم البونص الى في البروفيل اكبر من البونص الي تحت اسمي هههههه و الله اعلم

okash
06-27-2012, 09:36
وايضا ملاحظة صديقي البونص الذي تحت اسمك يكون مجموع كل البونص الذي جمعته من اول يوم شاركت فيه في هذا المنتدى
اما البونص الذي في البروفايل يكون فقه البونص مفصل بنوص الشهر الحالي وبونص الاشهر السابقة

compaq0
06-27-2012, 18:22
لا اعلم كيف و لكن انا غيركم البونص الى في البروفيل اكبر من البونص الي تحت اسمي هههههه و الله اعلم

ههههههههههههههههه ده غريبه ده بس انا غالبا عرفت ايه السر على ما اعتقد انك لو رديت على موضوع مرتين يحسب البونص تحت الصوره اللى بيبقى ظاهر لجميع اما البونص فى البروفايل لا يحسب

---------- Post added at 03:22 PM ---------- Previous post was at 03:20 PM ----------

نعم و لكن لما اذن يحتسب البونص فى المشاركه و لا يحتسبه فى البروفايل؟اذا كان المشاركه غير مبرره و ليس لها داعى يجب الا يحتسب البونص فى المشاركه

osama shaban
06-27-2012, 18:24
اولا البونص في صفتحك بياخد وقت عشان يتعدل ثانيا ممكن في ردورد مش محسوبه بسبب المواضيع نفسها ملهاش بونص او البونص بتعاها اقل من 20 سنت

compaq0
06-27-2012, 18:24

بالظبط اعتقد هو ده اللى بيحصل يعنى مثلا انا شاركت فى الموضوع ده و رديت على واحد قبلك و الان ارد عليك المشاركه لن تحسب

ashraf el-araby
06-27-2012, 18:43
السبب ان البونص اللى تحت الاسم بيتم فيها حساب كامل الردود التى قمت باضافتها ام البونص اللى فى الحساب وهى الحقيقية يتم فيها خصم الردود التى لا تحسب

eg100
06-27-2012, 18:46
ايوة علشان الحسد ونفوش مين عمل بونص كثير ونحسحدة ههههههههههههههههههههههههه هههههههههههه

لا ياغالى هذا يدل على المنافسة والتفاعل اكثر عندما يراء شخص كم رصيد اى عضو فى ااى موضوع سوف يجتهد اكثر واكثر
كى يصل الى اعلى بونص هذا راى

Mostafa Mando
06-27-2012, 21:11
صديقي العزيز هناك فرق فعلا بين البونص على البروفايل وبونص الموجود في صفحة البونص
انا الموضوع الذي كتبته بناء على ما لاحظته ولكن لا اعرف ان صحيح ام ماذا ولكن في النهاية المبلغ الذي سقيد لك هو الذي موجود في صفحة البونص

بالفعل يا اخي كلامك صحيح ان البونص اللي هيتحول ليك على حساب انستا هو الي ف صفحة البروفايل

ويا جماعة المسألة مش محتاجة موضوع جديد الفرق مش كبير اوي

kingman
06-27-2012, 21:52

ههههه خير وبركة هو فيه اخطاء حتى عندى البونص تحت بروفايلى اكبر من اللى موجود فى صفحة البونص لكن اعتقد وقت الدفع هيكون كله صحيح والبونص فى صفحة البونص عندى بتعد صح والبونص مظبوط

AhmedMagnifico
06-27-2012, 21:54
السبب بكل بساطة ان الهاك به مشكلة
فيحتسب التعليق (البوست ب 0.3 $ بدل من 0.2
فتلاحظ ان هناك زيادة !)

tarek22
06-28-2012, 01:24
لا ليس كذلك
بل يرجع السبب الى ان هناك بعض الردود يقوم اصحابها بتعديلها فيقوم العداد باحتساب رد جديد وهذا ما لا يحسب في الحساب الحقيقي فنلاحظ هذا الفرق

pimo
06-28-2012, 01:31
يااخي المنتدى مزال تحت الانجاز لان ادارة منتديات مثل منتدان هذا يتطلب وقت وعمل كبير يقوم به المدير ورئيس المنتدى والمنتدى الي يومنا هذا قد قطع وفي وقت قصير مسافة كبيرة في التطوير

A7mad_Aziz
06-28-2012, 02:53
اعتقد ان دي مشكلة في الاسكربت بتاع المنتدى لكن الصح ان كل مشاركة بتكسب عليها 20 سنت وده الاكيد يعني

sho
06-28-2012, 03:00
اعتقد ان دا لان فى ردود بتتحذف ولكن العداد اللى برة فى البروفايل بيبقى شغال من غير ما يمسح ولكن البونص اللى جوة البروفايل هو البونص الفعلى على ما اعتقد ودا انا لاحظتو فى منتدى اخر ودا اللى فهمتو لما حسبت

KOGI
06-28-2012, 03:40
لا ليس كذلك
بل يرجع السبب الى ان هناك بعض الردود يقوم اصحابها بتعديلها فيقوم العداد باحتساب رد جديد وهذا ما لا يحسب في الحساب الحقيقي فنلاحظ هذا الفرق

هو ده فعلا الاجابة الصحيح يا اخوانى الكرام اللى بيعمل تعديل المنتدى بيحسبهاله كانه عمل بوست جديد ويا ريت الادارة تحل المشكلة ده فى اقرب وقت ممكن

remo
06-28-2012, 04:33

ياحظك اشمعنى احنا كلنا بنعانى من نفس المشكلة ان البونص بتاع البروفايل اقل من البونص اللى بيبان تحت الصورة على العموم مبروك وياحظك واللهم ما يزيدك بدون حسد ياعنى

---------- Post added at 01:30 AM ---------- Previous post was at 01:28 AM ----------

ههههههههههههههههه ده غريبه ده بس انا غالبا عرفت ايه السر على ما اعتقد انك لو رديت على موضوع مرتين يحسب البونص تحت الصوره اللى بيبقى ظاهر لجميع اما البونص فى البروفايل لا يحسب

---------- Post added at 03:22 PM ---------- Previous post was at 03:20 PM ----------

نعم و لكن لما اذن يحتسب البونص فى المشاركه و لا يحتسبه فى البروفايل؟اذا كان المشاركه غير مبرره و ليس لها داعى يجب الا يحتسب البونص فى المشاركه

سيبك من شغل مبررة ولاداعى والحجات بتاع احمد شفيق دى يا استاذ كومبك انت قلتها فى ردود ممكن تبقى اقل من سطرين او متككرة او واخدها كوبى وبتتحسب تحت الصورة وماتتحسبش فى البروفايل

---------- Post added at 01:33 AM ---------- Previous post was at 01:30 AM ----------

لا ليس كذلك

ممكن بردوة وممكن لو انت فى موضوع واحد وردت اكتر من رد فى نفس الوقت بتلاقى العدادا بيحسب الردود التانية ب40 سنت وفى البروفايل ب 20 سنت فقط اعتقد ذلك

najoull19
06-28-2012, 04:37
شو الحل يا اخوة انا مابعرف وين المشكل

konine
06-28-2012, 04:41

نفس جواب فلا داعي لكترة حسابات
المهم أنه 0.2 لكل رد
الله كريم

M Sabry M Elbakrawy
06-28-2012, 04:43
الله واعلم ان شاء الله مشاكل وحتتحل بس انا لاحظت في اقسام غير قابلو للدفع لو حطيت فيها كومنت بيدفعلك برضوو اكيييد لسه الهاك ما اكتملش تصحيحه

Mostafa Mando
06-28-2012, 05:46
شو الحل يا اخوة انا مابعرف وين المشكل

يا اخي مفيش مشكلة اطلاقاً كل الحكاية كما قالوا الاعضاء بارك الله فيهم انا المشكلة في

الاسكربت ليس اكثر لكن البونص الحقيقي اللي في صفحة البرو فايل

HUSSENEY
06-28-2012, 19:50
لا تفرق هنا او هناك
الاهم هو معرفة الربح وسحب الارباح

AhmedMagnifico
06-28-2012, 20:50
على فكرة تم حل المشكلة دى !
انا عندى نفس المبلغ فى البروفايل وتحت اسمى !

sa sa
06-29-2012, 01:34
ممكن يكون فيه بوستات ماتحسبتش لسه في البروفايل او بوستات مش هتتحسب بس البونص الي في البروفايل هي الصح وممكن تسال الادمن علشان تتاكد

ahmed saleh
06-29-2012, 01:37
فعلا فعلا اظن ان كل الاعضاء تسال عن هذا السوال والسوال دة بجد بذات هيجننى وعايز اعرف الاجابة وانهى بلذات الى هيضاف يعنى انهى الصح
الى فى صفحتك الشخصية ولا الى تحت الصورة

mony
تقريبا بيكون بسبب مراجعه بعض البوستات وبعد ذلك سيتم حذفها او اضافتها

mido303037
اكيد يا جماعة الى هيتحسب قيمة المشاركات انت عندك فى بروفايلك عدد المشاركات
اضرب فى 2 سنت هيديلك ارباحك من خلال المشاركات

compaq0
06-29-2012, 04:18
فعلا فعلا اظن ان كل الاعضاء تسال عن هذا السوال والسوال دة بجد بذات هيجننى وعايز اعرف الاجابة وانهى بلذات الى هيضاف يعنى انهى الصح
الى فى صفحتك الشخصية ولا الى تحت الصورة

لقد عرفت الاجابه لكل من يريد ان يعرف السبب و هو الرد على موضوع مرتين متتاليتين يتم حسب البونص لك تحت الاسم و لكنه لا يحس فى بروفايلك

nrgslawi
06-29-2012, 04:21
اظن ان الاعدادات الخاصة بالهاك غير مظبوطة
وذكرت الادارة في اعلانات سابقة انه لا خوف من مثل هذه المشاكل وان جميع الاعضاء سيتوصلون بالبونص

khaled zizo
06-29-2012, 04:41
ن الاعدادات الخاصة بالهاك غير مظبوطة
وذكرت الادارة في اعلانات سابقة انه لا خوف من مثل هذه المشاكل وان جميع الاعضاء سيتوصلون بالبونص

Smart
06-29-2012, 04:44
ياجماعه لو سمحتم ياريت الانتباه لمكان الموضوع المناسب
هذا الموضوع مكانه قسم الدعم واى مشكله تحدث بالمنتدى
ارجوكم ياريت الانتباه المرات القادمه
تم نقل الموضع للقسم المناسب

ahmed saleh
06-29-2012, 05:57
لقد عرفت الاجابه لكل من يريد ان يعرف السبب و هو الرد على موضوع مرتين متتاليتين يتم حسب البونص لك تحت الاسم و لكنه لا يحس فى بروفايلك

لا اعتقد هذا لانة يتم حساب البونص حتى لو عملت رد على اى شخص فى نطاق الموضوع وان يكون الرد علية
وبيتحسب فى الصفحة الشخصية كمان لا اظن ان دة هى الاجابة

hesham itch
06-30-2012, 09:32
من الممكن ان يكون هذا شىء عادى ويمكن ان يتم تعديل النتائج
النهائية ومادامت النتائج النهائية صحيحة لا داعى للقلق

housam
07-01-2012, 02:45
اخى الكريم المهم انه هينضاف 20 سنت ولا يهم ماهو مكتوب تحت الاسم اذهب الى بروفايلك وشوف البونص وهذا هو الرقم الصحيح

khaled zizo
07-20-2012, 13:24
فيظهر لك المبلغ اكبر من البونص بمبلغ 0.2 كل مرة تفعل هكذا سيزداد الفرق 0.2 سنت عن البونص سنت فخطأ بالحساب ولكن المبلغ الذي في البونص هو الصحيح ليس على البروفايلعلى ما اعتقد انه حسبة البونص 0.2 سنت لكل تعليق ولكن عندما تقوم برد على تعليق احد الاعضاء في اي موضوع يقوم بحسبة 00.4 سنت يحسب تعليقك وتعليق العضو الذي قمت بالتعليق عليه ولكن الحسبة الصح هي .0.2 انا اعتقد ان البونص الى تحت الاسم دى بيتغير مع كل مشاركة اما البونص الى موجود فى البروفايل فهو تقريبا بيتم تغيره كل يوم يعنى فى نهاية اليوم بيضاف البونص بتاع مشاركات اليوم

peter
07-20-2012, 14:06
لانه يتم تحليل الكومنتات و تصفيتها و الحزف منها
علشان النقل من المواقع و المنتديات الاخري غير مسموح و انك تكتب كلام ملهوش علاقه بالموضوع يتم حذفه
لابد من الاختلاف بس لفتره قليله

Mr.GooDMaN
07-21-2012, 19:00
من الممكن ان يكون البونص اللى موجوود تحت الحساب مهنج مش اكتر ولكن
الاهم ان اى رد بيتحسب عليه العشرين سنت ما دام فى المكان المحدد له

minaking
07-22-2012, 06:16
اكيد حاجة فى الاسكربت ولكن دى حاجة بسيطة المشرفين يحلوها بسهولة
اتمنى لك التوفيق ياأخى

KOGI
07-22-2012, 18:06
من الممكن ان يكون البونص اللى موجوود تحت الحساب مهنج مش اكتر ولكن
الاهم ان اى رد بيتحسب عليه العشرين سنت ما دام فى المكان المحدد له

هو بالظبط كده لكن المشكل الاساسية فى الاسكربتالخاص بحساب البونص محتاج بعض التعديل عليه
لكنه مش بالامر الهام كفاية ان الواحد يخش البروفايل بتاعه ويشوف رصيده

khashaba
07-22-2012, 19:51
وايضا ملاحظة صديقي البونص الذي تحت اسمك يكون مجموع كل البونص الذي جمعته من اول يوم شاركت فيه في هذا المنتدى
اما البونص الذي في البروفايل يكون فقه البونص مفصل بنوص الشهر الحالي وبونص الاشهر السابقة

مظبوط
المهم فعلا ان المشاركه ب 20 سنت وخلاص
فى اى مكان بقى متفرقش

juba92
07-23-2012, 02:30
دى حاجة برضه انا لاحظتها ومش عارف اجابتها
بس ممكن يكون الكلام اللى مش بيتحسب يكون بيزيد فى البروفايل

sahbi20011
07-28-2012, 03:08
السلام عليكم أخي العزيز
أنا أعاني من هده المشكلة أيضا أخي أرجوا ايجاد الحل

Mr.Houssa
07-28-2012, 19:02

متفق معاك اخي الفاضل

المهم هو احتساب العشرين سنت

على التعليق

atbill25
07-28-2012, 20:39
لكن هناك مشاركات لم يقم بإحتساب البونص عليها هل من تفسير

millions
12-16-2013, 19:17
ممكن يكون فيه بوستات ماتحسبتش لسه في البروفايل او بوستات مش هتتحسب بس البونص الي في البروفايل هي الصح وممكن تسال الادمن

Moro_Mezo
12-16-2013, 19:34
المبلغ الذي في البونص هو الصحيح ليس على البروفايلعلى ما اعتقد انه حسبة البونص 0.2 سنت لكل تعليق ولكن عندما تقوم برد على تعليق احد الاعضاء في اي موضوع يقوم بحسبة 00.4 سنت يحسب تعليقك وتعليق العضو الذي قمت بالتعليق عليه ولكن الحسبة الصح هي .0.2 انا اعتقد ان البونص الى تحت الاسم دى بيتغير مع كل مشاركة اما البونص الى موجود فى البروفايل فهو تقريبا بيتم تغيره كل يوم يعنى فى نهاية اليوم بيضاف البونص بتاع مشاركات اليوم

salim telecom
12-16-2013, 19:43
السلام عليكم أخي الكريم
شكرا لطرح السؤال و انا اري علي حسب ملاحضاتي ان الاسم يتغير علي حسب عدد المشاركات يعني ب تبدأ ب عضو نشط ثم تبقي كل مرة تصعد في الاسم
و الله أعلم و الله الموفق

SaeedEgypt
02-28-2014, 01:37
السبب بكل بساطة ان الهاك به مشكلة
فيحتسب التعليق (البوست ب 0.3 $ بدل من 0.2
فتلاحظ ان هناك زيادة !)ذ

waelmma
02-28-2014, 08:51
:)):(:( والله يا اخى انا معرفش السبب لكن اهم حاجة ان فى اخر الشهر
وعند حساب البونص اللى يتحول الى انستا ان يحسبوا اللى موجود فى البروفيل

boody0cold07
02-28-2014, 09:42
السلام عليكم
افتكر ان فيه ردود مش بتتحسب زى ما انا تقريبا مش محسوبلى كتير و انا عرفت ان ده من قوانين احتساب الردود الفعاله
و انا مش زعلان من ده لانه طبيعى بس اكيد العداد اللى تحت السم هو اللى عنده المشكله مش اللى فالبروفايل لان اللى بيتحول اخر الشهر هو اللى فالبروفايل
يبقى هو السليم
تقبل مرورى

sondes
02-28-2014, 13:22
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاته
أخي الكريم أنا شخصياً لاعرف السبب إلي يخليك أو يجعل إبونس هكذة جزاك الله خيراً وشكراً