PDA

View Full Version : ماذا حدث للباوند امام الدولار

شبه منحرف
01-04-2015, 19:01
ممكن اى شخص محترف هنا يفسر لنا ماحدث للباوند فى اخر جمعه لسنة 2014 التى هبط فيها الباوند امام الدولار اربعة شموع هابطه بدون اى تصحيح

hpacer
01-08-2015, 01:15
لسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخى الكريم ان شاء الله تكون سنة سعيدة على كل الاعضاء الموجودين و
تكونة سنة حافلة بالانجازات و الارباح و
السعادة و لكن الفوركس ليس بالامانى فيجب العمل و قدر ما تعمل تجد ما تؤجر عليه
تقبل مرورى.

mn3m
01-09-2015, 11:47
السلام عليكم ... غالبا ايام الاجازات والايام الاخيرة من السنة بيحصل فيها تحركات كتير بس انا عن نفسي لا افضل التداول في الايام دي خالص ... بالتوفيق للجميع ان شاء الله

menna 2012
01-09-2015, 12:52
السلام عليكم ... غالبا ايام الاجازات والايام الاخيرة من السنة بيحصل فيها تحركات كتير بس انا عن نفسي لا افضل التداول في الايام دي خالص ... بالتوفيق للجميع ان شاء الله

مصطفى حمدان
01-15-2015, 13:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بصراحة اخى الفاضل حدث فى الاسبوعين الماضيين الكثير من الغموض فى السوق ولكن يرجع كل ذلك الى نهاية سنة مالية وبداية سنة جديدة مما يجعل هناك بعض التصحيحات فى السوق

magma
01-24-2015, 20:30
بسم الله الرحمان الرحيم السلام عليك
السلام علي جميع المشاريكين في منتدي انيستي فوركس انا يا اخي لا استطيع ان اساعدك وشكرا لك علي المضوع

menna 2012
01-24-2015, 20:44
تقبل مرورى.

ahmedibrahim258259
01-25-2015, 11:15
بسم الله الرحمن الرحيم عادي اخي الكريم هتلاقي في خبر قوي للدولار وموش لازم انه يعمل عملية تصحيح
تقبل مروري

magic777
01-25-2015, 13:05

فعلا علشان كده بتلاقي الازواج اغلبها بيتحرك تحركات قويه مش ليها اي مبرر ولا حاجه غير ان الازواج بتكون قيعان او قمم سنويه وكده وده
بيكون هنا مطلوب الحرص والحذر

retagrr
01-25-2015, 13:54
انا لا افضل زوج الباوند اطلاقا وشايفة ان الباوند صعب جدا في التداول في سوق الفوركس
واعتقد ان الباوند ممكن يكون مشكلة بالنسبة لك ويسببلك الخسارة ومرجنة حسابك

OLSOPIDRO
01-25-2015, 14:29
اخوتي اخواتي السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بصراحة اخى الفاضل حدث فى الاسبوعين الماضيين الكثير من الغموض فى السوق ولكن يرجع كل ذلك الى نهاية سنة مالية وبداية سنة جديدة مما يجعل هناك بعض التصحيحات فى السوق وشكرا لمجهوداتك

nagwann
01-25-2015, 18:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أهلا وسهلا بحضرتك نورت المنتدى وعالم الفوريكس
بتحصل تقلبات فى نهاية الأسابيع أو الدخول على مواسم
اجازات طويلة وهو ده اللى حصل للباوند
عام سعيد على الجميع

amnyya
01-25-2015, 20:21
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة اخى الكريم شكرا عى الموضوع يا اخى الكريم البانود هبط و الدولار ارتفع شكرا اخى

samir33
01-25-2015, 21:09
من الملاحظ في اواخر السنة الماضية كانت حركة الاسعار مترددة
و هبوط الباوند امام الدولار الامريكي كان بسبب الخابر الاقتصادية
التي صدرت في دالك الوقت

mona.
01-25-2015, 21:24

samerii
01-25-2015, 21:29
انا مازلت جديدة بالفوركس واعتقد ان هذا يحدث لنهاية العام فقط واستقبال عام جديد
يتمنى الجميل ان يكون افضل فى المستقبل لاصحاب الصفقات والدول بوجه عام

ssnsafi
01-25-2015, 21:36
لا تذكرني يا اخي بهذا اليوم فهو اليوم الذي تمرجن فيه حسابي بهذا الهبوط الكبير و المفاجي للباوند امام الدولار ولك يكون يوجد أي خبر هام وايضا في اول يوم تداول في السنة اجديدة فتح السوق على هبوووط قوي جدا للباوند و الباوند منذ سبعة اشهر في هبوط مستمر و الدولار في انتعاش مستمر ولا نعلم الى متى يستمر هذا الامر ولكني اظن ان هبوط سعر النفط هو السبب لان اميركا هي المستفيدة الاكبر من هبوط سعر النفط

belhadjnokia
01-25-2015, 21:40
اخوتي اخواتي السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بصراحة
اخى الفاضل حدث فى الاسبوعين الماضيين الكثير من الغموض فى
السوق ولكن يرجع كل ذلك الى نهاية سنة مالية وبداية سنة جديدة مما
يجعل هناك بعض التصحيحات فى السوق
وشكرا لمجهوداتك

bounida soufiane
01-25-2015, 21:46
ممكن اى شخص محترف هنا يفسر لنا ماحدث للباوند فى اخر جمعه لسنة 2014 التى هبط فيها الباوند امام الدولار

kimoaa14
01-25-2015, 21:53
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة الباوند قل سعره امام الدولار شكرا اخى الكريم تقبل مرورى مشكور

ibrahim forex
01-26-2015, 19:27
فعلا اخى فى الفترة الماضية كان السوق فى احوال غريبة ولا احد كان يعرف ما السبب
ولا كنت اقدر ان احلل الاخبار ربنا يسترها والاحوال تهدى

payza
01-27-2015, 18:43
ي اباشا دا اكيد يعني خبر بياثر علي الدولار او الباوند وطبعا اكيد هبط وطبعا اول السنة بيكون في مفاجاات كتيييير جدا في العملات بس تكون حريص وقتها ........

myada
01-27-2015, 19:13
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
شكرا على المعلومات الهامه والمفيده والمنتدى الرائع الملم بكل المواضيع التى نحتاجها وشكرا للجميع

hicham1991
01-29-2015, 22:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بصراحة اخى الفاضل حدث فى الاسبوعين الماضيين الكثير من الغموض فى السوق ولكن يرجع كل ذلك الى نهاية سنة مالية وبداية سنة جديدة مما يجعل هناك بعض التصحيحات فى السوق

remas
01-29-2015, 23:19
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
اللى بيحصل شىء طبيعى والباوند نزل قبل كده لاقل من 1.3500

joseph mounir
04-04-2015, 06:24
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
موضوع رائع ومفيد اخى الكريم واشكر الاخوة الاعضاء على اجاباتهم المفيدة والقيمة التى يقدموها لنا
شكرا لك اخى وتقبل مرورى

oussemaaxe
04-04-2015, 06:28
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻭﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﺔ ﻭﺑﺮﻛﺎﺗﺔ
ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺭﺍﺋﻊ ﻭﻣﻔﻴﺪ ﺍﺧﻰ ﺍﻟﻜﺮﻳﻢ ﻭﺍﺷﻜﺮ ﺍﻻﺧﻮﺓ
ﺍﻻﻋﻀﺎﺀ ﻋﻠﻰ ﺍﺟﺎﺑﺎﺗﻬﻢ ﺍﻟﻤﻔﻴﺪﺓ ﻭﺍﻟﻘﻴﻤﺔ ﺍﻟﺘﻰ
ﻳﻘﺪﻣﻮﻫﺎ ﻟﻨﺎ
ﺷﻜﺮﺍ ﻟﻚ ﺍﺧﻰ ﻭﺗﻘﺒﻞ ﻣﺮﻭﺭﻯft

waelmma
04-04-2015, 09:24
ده راجع اخى الكريم الى الاخبار اللى نزلت عن زيادة اسعار الفائدة على الدولار مما ساعد
فى هبوط زوج الباوند دولار بشدة لان الدولار هنا عملة المقام يعنى زيادتها تؤدى الى هبوط الزوج ككل

mohamedhassn
04-07-2015, 03:33
السعر الحقيقي لصرف الليرة السورية مقابل الدولار وبكل مصداقية‏. ... '‏كانت الملحفة (الطربوش) بتساوي 11 دولار اليوم ال500 يادوب تساوي دولارين ياحسافة ...... مهما حدث..التفاؤل كان وسيبقى العنوان: اليوم تداولات السوق بمعظمها تشير لهبوط بالسوق ...

hasback
04-07-2015, 03:56
تحياتي اخي الكيم كل هذا الهبوط ناتج عن تراجع الاقتصاد البريطاني وتوقع المحللين بان يتفاقم العجز في الميزان التجراي لبريطانيا هذا العام وهذا هو السبب الرئيسي الى جانب الزيادة في اسعار الفائدة مند بداة هذا العام

Arselan
04-07-2015, 04:35
حدث هبوط شديد اما الدولار وهذا يحدث عاده في الاسبوع الاخير من السنه
ابتعد عن هذه الايام كما تبتعد عن وقت الاخبار

m.gama17l
04-11-2015, 14:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ايام الاجازات والايام الاخيرة من السنة بيحصل فيها تحركات كتير بس انا عن نفسي لا افضل التداول في الايام دي خالص بالتوفيق للجميع ان شاء الله وتقبل مرورى

ahmed mo
04-11-2015, 14:51
الحجات دي بيقال عليها انها تقفيل سنه وده كانت اشاشره ان الزوج فى السنه الجديديه هابط

وده فعلا اللىى حصل والله المستعان

adamsbooba
04-11-2015, 17:41
ســـلام عليــــكم ورحـــمه الله وبركاتــه موضوع جميل جدا و أتمنى أن أصبح من محترفي الفوركس يجب مزيد التركيز من أجل تخطي الصعاب .... كل التوفيق للجميع

gold1
04-11-2015, 17:57
مرحبا بكم اخواني الأعضاء بالمنتدى الكرام
اعتقد انه بسبب الاخبار الاقتصادية الإيجابية للدولار و السلبية للباوند
نتمنی الخير العظيم للجميع

amrmero
04-11-2015, 18:05
هو الباوند بالنسبة للدولار عادي وده طبيعي بالنسبة لقوة الدولار الفترة الحالية انما اللي صعب فعلا اليورو
لان اليورو ضعف جدا في مقابل الدولار ودي المشكلة

04-11-2015, 19:35
انا مازلت جديدة بالفوركس واعتقد ان هذا يحدث لنهاية العام فقط واستقبال عام جديد
يتمنى الجميل ان يكون افضل فى المستقبل لاصحاب الصفقات والدول بوجه عام

mohamedhassn
04-17-2015, 03:23
في التالي ستجد معلومات حول: Gbp/usdيمكنك ايجاد المزيد من المعلومات من خلال الذهاب الى احد الأقسام في هذه الصفحة مثل سعر الجنيه الاسترليني مقابل الدولار, معلومات تاريخية, رسومات بيانية, محولات, تحليلات ... وقت, عملة, أهمية, حدث, حالي, تقدير, سابق

ShougySalout
04-17-2015, 21:54
بسم الله الرحمان الرحيم السلام عليك
السلام علي جميع المشاريكين في منتدي انيستي فوركس انا يا اخي لا استطيع ان اساعدك وشكرا لك علي المضوع

Trader1
04-17-2015, 22:00
اذا كنت متداول مبتدئ في التداول في فوركس، فعليك أن تكون حذراً جداً، و خصوصاً خلال الأشهر الأولى، لأنه ما زال عليك أن تحصل على قدر جيد من معلومات إدارة الأموال، و قد تكون لديك الرغبة لأن تخاطر في كل تداول أكثر بكثير مما تملكه. و قد يكون ما زال عليك ،كـ مستثمر مبتدئ، أن تدرك أهمية المخاطرة بما نسبته 2% أو أقل من ميزانيتك في كل عملية تداول في فوركس، و عليه، من الممكن أن تخسر كل أموالك بشكل سريع.

عليك أن تحاول أن تقوم بمحي الصور التي تكونت لديك بسبب العصف الترويجي و الإعلانات المكثفة و التي جعلتك تعتقد بأنك سوف تصبح غنياً خلال وقت لا يكاد يحسب. عليك أن تدرك أنك حتى لم استعملت أقوى الأدوات المتاحة في فوركس، فإنك لن تستطيع تحقيق و لو جزء بسيط من الأرباح التي يحققها الخبراء.

ahmedtaher
04-25-2015, 16:57
السلام عليكم .... اخر السنة وكمان اخر الشهر او اخر الاسبوع بيحصل حاجات كدة غريبة وتوقعات غريبة في الشارت
بالتوفيق ان شاء الله

Ahmed ibrahem20145
04-25-2015, 17:38
كيف يمكنني سحب اموالي من حساب انستا فوركس اعني الارباح الخاصة بي اذا كسبتها كيف يمكنني سحبها

ماهي الطرق المتوفرة لذلك وهل يمكنني سحب كافة الارباح ام انة يجب علي ترك شيء حتي لايتم اغلاق الحساب

abes
04-25-2015, 23:29
الاعضاء المبتدئين يخافون ان يغامروا بمبلغ ايداع فى شركة الوساطه ويخسروه بسهوله لانهم لسه فى اول المشوار فهم يجربون باستخدام البونص الذى يجمعونه ومعا العلم ان جمع البونص طريقه شاقه بصراحه

Mohamed Morsy
04-28-2015, 13:31
اخي .. فعلا فى الفترة الماضية كان السوق فى احوال غريبة ولا احد كان يعرف ما السبب
ولا كنت اقدر ان احـلل الاخبار ربنا يسترها والاحوال تهدى
تحياتي ...

omer1
04-28-2015, 17:15
انا عمري ما شفت شيء بهذا الشكل انا ادئم العمل بالمنصة ولم يسبق لي الوقوع في مشكل من هذه المشاكل التي تتحدث عنه انا اتاجر بشكل جيد ولا مشاكل مع المنصة انصحك باعادة تثبيت المنصة من جديد

BASAM IBRAHEM
05-27-2015, 06:23
تقبل مرورى.

Kiing
06-13-2015, 21:39
حدث فى الاسبوعين الماضيين الكثير من الغموض فى السوق ولكن يرجع كل ذلك الى نهاية تم منه متلا انه ممكن معه سنة مالية وبداية سنة جديدة مما يجعل هناك بعض ممكن منه التصحيحات ممكنة

razgallah
06-13-2015, 21:47
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
بسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام على اشرف المرسلين
اما بعد

البينات المنخفضة
تقبل مروري

mechanical
06-23-2015, 18:15
لسلام عليكم .....التحليل الفني وكمان التحليل الاساسي من الممكن ان يوضح ليك اية اللي حاصل فالعملة اللبي اانت بتيسال عليها
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداولي

magic777
06-23-2015, 19:16
لسلام عليكم .....التحليل الفني وكمان التحليل الاساسي من الممكن ان يوضح ليك اية اللي حاصل فالعملة اللبي اانت بتيسال عليها
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداولي

بالفعل اخي مافيش لا اسرار ولا استراتيجيه توصل للانها تكون الحل السعري الي هيحقق للمتاجر الربح السريع وكده كل ده اوهام طبعا الحل هنا بيكون من
الخبره والتعامل مع السوق وفهمه كويس

autocom
06-23-2015, 19:23

AH3
06-24-2015, 07:11
بالفعل اخي الحساب الاسلامي هنا بيكون من غير فوائد ويقدر المتاجر يختار الحساب ده من البدايه مع مرحله التسجيل علشان يقدر يعمل
وهو مطمن انه مش بيعمل حاجه غلط تقبل مروري

ayoub321
06-24-2015, 07:34
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم أعضاء المنتدى فوركس مصر
شكراً أخي على طرحك هذا الموضوع الرائع
إنهار بالكامل أخي الكريم تقبل مروري
اتمنى لك ولنا التوفيق والنجاح إنشاء الله

ahmed900
06-24-2015, 07:45
هل تعلم:الثعبان ليس له آذان ظاهرة ولكنه يسمع عن طريق موجات الصوت التي يلتقطها لسانه ويترجمها لآذانه الداخلية

هل تعلم:من الغريب والمدهش أن الصرصور، بعد احتكاكه بالإنسان، يسارع الى مخبئه لتنظيف نفسه

هل تعلم:ذكر الباعوض لايلسع الانسان او اى حيوان لانه ينغذي على
عصارات النباتات والازهار اما الاناث فهي التي تقلق نوم الكثيرين منا لأنها تعيش على امتصاص الدماء لتجد طعامها جاهزاَ

هل تعلم:السم المميت الذي يفرزه أخطر أنواع قنديل البحر، الذي يعيش قرب سواحل استراليا، يقتل رجلا خلال مدة لا تتجاوز أربع دقائق.. ومع ذلك فهذا الحيوان الرخوي البحري تلتهمه السلاحف البحريه التي يشبه فمها المنقار، دون أن يلحق بها أي أذى

اهل تعلم:لكوبرا الهندية عبارة عن حية من اخطر الحيات لأنها إذا عضت الإنسان قتلته في الحال ومع ذلك فهي لا تحب الاعتداء على الناس ولاتفكر في قتل الإنسان أو الحيوان ألا إذا فكر في الاعتداء عليها وهي كمعظم الثعابين تعطي التحذير قبل أن تفكر في الهجوم على عدوها

ali20
06-24-2015, 08:28
اللبوند فى ناية السنة هابط جامد جد الباوند اصبخ ى نهاية السنة لماضة ضعيف جد
ا عشان كدة ف صفقا على الباوند كانت بيع واكدي بعد كل دة ارتفاع السنة دى بعد الهبوط القوى

westside11
06-25-2015, 02:16
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع والشرح التساؤل المعلومة القيمة الرائع و المميز هذه النصائح و التوجيهات الهامة شخص محترف هنا يفسر لنا ماحدث للباوند فى اخر جمعه لسنة 2014 التى هبط فيها الباوند

جابر1979
06-25-2015, 02:19
في هذه الفترة لم أكن من الملمين بالفوركس و لم تكن لي خبرة في هذا المجال و الحمد لله انني تعرفت على هذا المجال بالصدفة و احاول جاهدا التعلم من اجل تحقيق المكسب و الاستمرار فيه

AH3
06-28-2015, 13:59
بالفعل اخي مافيش لا اسرار ولا استراتيجيه توصل للانها تكون الحل السعري الي هيحقق للمتاجر الربح السريع وكده كل ده اوهام طبعا الحل هنا بيكون من
الخبره والتعامل مع السوق وفهمه كويس

التعلم غاية في الاهميه وانصح كل مبتدا بالقراءه والاطلاع ومعرفة الجديد باستمرار ده بيثقل معرفته اكت بمجال التجارة حتي يكون عن علم لما يكسب ان كسب ولما خسر ان خسر وده ابسط شي

big.pharaoh
06-28-2015, 14:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .غالبا اخر اسبوع في السنه بتبقى الحركه مضطربه وبتبقى دي مواعيد اغلاق للعملات السنويه وعشان كده يفضل تبتعد عن اخر جمعه من كل شهر واخر اسبوع من كل سنه

kokou
07-01-2015, 21:00

شبه منحرف
07-01-2015, 21:20
كنت قد نشرت هذا الموضوع فى السابق وكنت ساعتها مش عندى خبره بسوق الفوركس جيدا ولكن الان قد عرفت ان السوق ده صعب جدا وغدار جدا وتتوقع منه اى حاجه

AH3
07-02-2015, 08:50

انصحك بذالك لانه ان سقطت فسوف تسقط سقوط حر
انصحك بان تمارس عملك المعتاد وفي اوقات الفراغ يمكنك ان تشتغل في مجال الفورككس
موفق

chirikhan
07-08-2015, 06:37
الباوند دولار يا اخي زوج يلاحظ الكثير منا انه يتوافق نسبيا مع اليورو دولار في الحركة
بالتالي انصح بان الصفقات التي نبرمها في الباوند دولار لا تخالف ما ابرمناه في اليورو دولار

mido elmasry
07-08-2015, 09:19
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
اخي الفاضل شبه منحرف
احيانا يكون سبب هذه التحركات الكبيره بسبب خروج كبار المراكز المفتوحه من صفقاتهم بتصفيه الارلاح مع نهابه العام
تقبل مروري بالتوفيق للجميع ان شاء الله

waelmma
07-08-2015, 12:57
هو طبعا اللىعمل كدة اكيد اخبار قوية او تقارير قوية هى السبب فى هذا الهبوط
لكن مقدرش اقولك ايه نوع لتقرير او الخبر ده اخى الكريم وبارك الله فيك ان شاء الله

Youssef07
07-09-2015, 01:49
بسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام على اشرف المرسلين
اما بعد

البينات المنخفضة
تقبل مروري

محمد العمر
07-09-2015, 02:26
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
اخي الفاضل مشكور علي موضوعك الانحدار الخطي
و علي شرحك المبسط له و ما هو و بانه يشبه البولنجر باند
ننتظر منك الكثير من المواضيع في القريب العاجل ان شاء الله
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

abderrahmenanis
10-31-2015, 17:58
تقبل مرورى.

asxqwzdc6
11-14-2015, 22:08
السلام عليكم مشكور اخي على شرحك لهده النمادج المهمة هناك البعض يشتكون من عدم الخشوع في الصلاة، فما هو العمل الذي يجعل المرء يخشع في صلاته البكاء في بالفيديو الصلاة من ضمن ذكر الله في الخلاءفي التحليل الفني و لكني اجدها صعبة الفهموان شاء الله يستفيد منها جميع الاعضاء واتمنى ان يتفاعلوا مع هذا الموضوع وانا عن نفسى ساتابع الموضوع لاهميته هكدا ولو كان شرحها

asxqwzdcefv1
11-20-2015, 12:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

baite
11-20-2015, 14:03
شكرا لك اخي موضوع جيد و مفيد
بصراحه انا مبتدئ بالفوركس تقبلوا تحياتي واحترامي
امنياتي للجميع بالتوفيق والنجاح
تقبل مرورى

Mohamed osama kotb
11-20-2015, 14:36
تقبل مرورى.

asdaln
11-20-2015, 15:27
اخي الكريم موضوع مميز وجميل عن الباوند دولار
ونامل ان نراك بمواضييع جديدة ومفيدة ليستفيد منها الجميع
وجزاك الله خيرا

مريم ميري
11-20-2015, 16:02
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ادت قوة الاخبار الى انخفاض كبير لهدا الزوج
وفي النهاية احب ان اشكر القائمين على نجاح المنتدى واتمنى التوفيق لجميع المتداولين بالمنتدى

dhmo
11-20-2015, 17:05
تقبل مرورى.

هيا بتكون للي فاهم المجال واكيد اخي التدريب والتعلم هنا هو السر في حصول المتاجر على خبره جيده يقدر بها يعمل الارباح الي بيحلم بيها ويكون افضل بكتير بعد
كده في المستقبل وده افضل

snnaky
11-25-2015, 16:53
ياباشا اية المشكلة هل تقصد انة مش لازم يهبط ولا انت مستغرب من الطريقة ولا اية مش فاهم
اصل انة يهبط طبيعى مافيش اى عملة بتفضل مستمرة فى الصعود الى مالانهاية لازم يتخلل رحلة الصعود محطات للهبوط والعكس بالعكس واذا كنت تقصد هبوط 4 شموع بالغريب بردة الشموع الأرعة دول على انهى فريم وكل اللى انت بتتكلم فية مش واضح منة اى حاجة

csebai11
11-25-2015, 18:29
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
الامر بسيط جدا تكون المؤشرات الاقتصادية ذات تاثير قوي جدا في اخر السنة

onelove
11-25-2015, 18:32
بصراحة اخى الفاضل حدث فى الاسبوعين الماضيين الكثير من الغموض فى السوق ولكن يرجع كل ذلك الى نهاية سنة مالية وبداية سنة جديدة مما يجعل هناك بعض

haroug
11-25-2015, 18:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اعزائي اعضاء منتدى فوركس العرب الاعزاء ان موضوع وضع هدف محدد امامك شيء رائع وليكن هدفك على المستوى عشر سنوات تحقيق ربح مليون دولار في عالم الفوركس ولكن يجب عليك ان تضع استراتيجيه تلتزم بها منها الاداره الجيده لراس المال..

abdelhakamel
11-25-2015, 20:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي العزيز على هذا الطرح المقدم لم يحدث شيء للبوند امام الدولار المريكي وانما قيمة الدولار هي التي اتفعت امام باقي العملات الاخرى في سوق الفوركس
بالتوفيق لطكل الاعضاء

asx
11-29-2015, 02:01
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

doaa sary
11-29-2015, 02:59
الموضوع قديم مش هعرف افيدك ههه
لاكن اقدر اتكلم عن2015
الباوند هابط
طبعا قوة الدولار ومسيطر
مش اقل من300نقطة

sedikselim
11-29-2015, 12:41
زوج باوند/دولار gbp/usd يعرض مرة أخرى مع تحركه أقرب إلى مستويات 1.52 ولكنه تمكن ... مؤشر مديري المشتريات الإنشائي في المملكة المتحدة – غير ذي حدث من المتوقع ان ... إغلاق لكل ساعة فوق 1.5175 قد يفتح الباب أمام 1.5213 و 1.5248.

ringo
11-29-2015, 20:18
والله يا اخي الكريم فى الفترة الماضية كان السوق فى احوال غريبة ولا احد كان يعرف ما السبب
والله الموفق والمعين

neverlityougo3
12-09-2015, 13:21
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

mohamedhassan2015
12-09-2015, 13:38
ايام الاجازات يا صديقى ويوم الجمعة نهاية السوق واخر ايام السنة بيحصل فيها تزبزب كبير فى اخر شهر ديسمبر واوووو يناير وانا لا انصح اى حد يشتغل فى هذااا الاوقات الغريبة وهو اووقات المرجنة

nassim126
12-09-2015, 14:02
السلام عليكم اخي على ما اظن ان الفركس لايحترم استراتيجيات ولا منطق في الشهر الاخير من السنة لدلك ممكن سبب في الباوند او الشموع الهابطة التي دكرت

adamarwan
12-09-2015, 14:32
فى السوق ممكن ان تجدت امور غير مفسر اطلاقا نظرا
الى دخول الصناع السوق فى الميدان لدى من الجيد ان تتعرف على هدا الامور لكى تاخد الحذر بتاعك
من الصفقات الغير مامنة

majdifdf1
12-09-2015, 14:41
باعتقادي انه بنهاية كل عام لا بد من وجود تقلبات كبيرة في كثير من العملات النقدية تؤثر فيها اجابيا او سلبيا نتيجة عوامل اقتصادية وخاصة للدول الكبرى في العالم وبدوره يؤدي الى انخفاض سعر عملة مقابل اخرى
هذا بتوقعاتي انا ولكن ما حصل لا علم لي به .
شكرا لك .

aym
12-09-2015, 14:44
تحليل جيد لهذا الزوج ولا نعرف ماذا حدث للباوند امام الدولار ونجد ان كل الاشياء
انعكسة والتوقعات تغيرت ولا نعرف ماذا حدث

Bassem Hassani
02-03-2016, 15:28
هبوط كبير جدا للبناوند امام الدولار الامريكى ومن المتوقع ان نشاهد هبوط اخر فى خلال عام 2016 ولكن من المتوقع ايضا ان يكون فى نهاية العام ارتفاع للباوند لانه من الصعب ان نجد قيمة الباوند اقل او تساوى قيمة الدولار الامريكى فى ظل الظروف الحاله ولكن هذا ليس بعيد على سوق الفوركس

talel babchia
02-03-2016, 15:55
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته
اخى الفاضل حدث فى الاسبوعين الماضيين الكثير من الغموض فى السوق ولكن يرجع كل ذلك الى نهاية سنة مالية وبداية سنة جديدة مما يجعل هناك بعض التصحيحات فى السوق و لكن الفوركس ليس بالامانى فيجب العمل و قدر ما تعمل تجد
بالتوفيق للجميع

doaa sary
02-03-2016, 16:53
الموضوع قديم مش هعرف افيدك ههه
لاكن اقدر اتكلم عن2015
الباوند هابط
طبعا قوة الدولار مستمرة

Sami1985
02-03-2016, 17:18
السلام عليكم..
تحية طيبة لجميع الاخوة بالمنتدى العامر..
أتمنى لكم التوفيق..
معروف أن شهر ديسمبر هو شهر جني الأرباح،، لذا تحدث فيه تذبذبات قوية وحركة عنيفة نتيجة لاغلاق بنوك وشركات كبرى لمراكزهم..
تقبلوا شكري...

yansane
02-04-2016, 00:55
ان شاء الله تكون سنة سعيدة على كل الاعضاء الموجودين و تكونة سنة حافلة بالانجازات و الارباح و السعادة و لكن الفوركس ليس بالامانى فيجب العمل و قدر ما تعمل تجد ما تؤجر عليه انا لا افضل زوج الباوند اطلاقا وشايفة ان الباوند صعب جدا في التداول في سوق الفوركس

lebouziramzinio
02-04-2016, 00:56
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته بعد بسم الله الرحمان الرحيم انا لا افضل زوج الباوند اطلاقا وشايفة ان الباوند صعب جدا في التداول في سوق الفوركس

yansane
02-04-2016, 00:57
ممكن اى شخص محترف هنا يفسر لنا ماحدث للباوند فى اخر جمعه لسنة 2014 التى انا لا افضل زوج الباوند اطلاقا وشايفة ان الباوند صعب جدا في التداول في سوق الفوركس هبط فيها الباوند امام الدولار اربعة شموع هابطه بدون اى تصحيح

live12
02-04-2016, 01:02
يا اخي الكريم اننا لا اعرف شيء عن هته المعلومة للاننا نحن في شهر فبراير من عام 2016
والله الموفق والمعين

yansane
02-04-2016, 16:05
بصراحة اخى الفاضل حدث فى الاسبوعين الماضيين الكثير من الغموض فى السوق ولكن يرجع كل ذلك الى نهاية سنة مالية وبداية سنة جديدة مما يجعل هناك بعض التصحيحات فى السوق انا لا افضل زوج الباوند اطلاقا وشايفة ان الباوند صعب جدا في التداول في سوق الفوركس واعتقد ان الباوند ممكن يكون مشكلة بالنسبة لك ويسببلك الخسارة ومرجنة حسابك

zead ahmad
02-04-2016, 17:13
بالنسبة للعملات تلك تعتبر ن افضل العملات وتكون لها شكل يوميا كل يوم لها شكل معين يجب ان تعرف بان التداول على الفوركس والعملات تختلف من يوم الى يوم اخر يوميا

ghitaa
02-04-2016, 17:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته غالبا يااخي ايام الاجازات والايام الاخيرة من السنة تحصل عدة تغيرات فمن المستحسن ان لا تتداول في هده الايام

csebai12
02-04-2016, 18:16
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
دائما في الاسبوع الاخير تحدث تحركات غريبة للاسعار و نكون في اغلب الاحيان غير قادرين على التحكم فيها

hachhouch
02-04-2016, 18:23
السلام عليكم
على عكس ما تقول أخي فالباوند في طريق الإرتفاع نقاط التداول اليوم بين 1.4500 و 1.4700
هذا ماهو متوقع

m.gemo
02-04-2016, 19:52
هبوط كبير
جزاكم الله خير

---------- Post added at 04:38 PM ---------- Previous post was at 04:36 PM ----------

البوند ف طريقة للارتفاع

---------- Post added at 04:39 PM ---------- Previous post was at 04:38 PM ----------

هذا ممكن يكون المتوقع

---------- Post added at 04:43 PM ---------- Previous post was at 04:39 PM ----------

رب اجعلني من الذين يستمعون القول فيتبعون احسنه

---------- Post added at 04:44 PM ---------- Previous post was at 04:43 PM ----------

اللهم امين

---------- Post added at 04:47 PM ---------- Previous post was at 04:44 PM ----------

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

---------- Post added at 04:48 PM ---------- Previous post was at 04:47 PM ----------

سبحان الله وبحمده استغفرك واتوب اليك

---------- Post added at 04:50 PM ---------- Previous post was at 04:48 PM ----------

اكثروا من لاحول و لا قوة الا بالله العلي العظيم

---------- Post added at 04:52 PM ---------- Previous post was at 04:50 PM ----------

هبوط كبير
جزاكم الله خير

mahmoud massry
02-04-2016, 21:51
السلام عليكم و رحمة الله
فعلا فى الايام الاخيره من السنه بيكون فيه حركه كبيره وكذلك اخر الايام فى الاسبوع التداولى وده طبيعى وعادى جدا

Diaa
02-04-2016, 23:44
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته بصراحة اخى الفاضل حدث فى الاسبوعين الماضيين الكثير من الغموض فى السوق ولكن يرجع كل ذلك الى نهاية سنة مالية وبداية سنة جديدة مما يجعل هناك بعض التصحيحات فى السوق
تقبل مرورى.

global
02-05-2016, 04:35
يا اخي الكريم انا لا أعلم اي شيء حول الموضوع لاننا نحن الان في شهر فبراير من عام 2016
والله الموفق والمعين

starnew
02-05-2016, 11:04
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته وصلاة وسلام على رسول الله صلى الله عليه,واله وسلام
أشكرك أخونا الكريم على وضع هذه المعلومات
واتمنى التوفيق للجميع تحياتي
وشكراً

yansane
02-05-2016, 21:08
السعادة و لكن الفوركس ليس بالامانى فيجب العمل و قدر ما تعمل تجد ما تؤجر عليه واعتقد ان الباوند ممكن يكون مشكلة بالنسبة لك ويسببلك الخسارة ومرجنة حسابك

soad labib sadek
02-06-2016, 09:34
الاخ الفاضل انا عن نفسي اري ان البحث في حرة السوق و تحليلها افضل من البحث في الاسباب و مسببات الحركة لذا اهتم بالتحليل الفني اكثر فاذا رجعت لشارت الاسترليني دولار في الوقت اللي ذكرته و حللت فني ستجد ضالتك بالتاكيد و بشكل منطقي

بالتوفيق

starnew
02-06-2016, 09:43
اخ الفاضل بالفعل موضوعك في غاية الاهمية الف شكر على طرحك وموضوعك المفيد جدا وننتظر المذيد من المواضيع والف شكر على مجهودك القيم
تقبل مرورى جزاك الله خير وبارك الله فيك بالتوفيق

تحياتي

ahmed humedat
02-06-2016, 19:29
تقبل مرورى.

jallou
02-06-2016, 19:46
هذا وقد ارتفعت معدلات البطالة خلال الشهر الماضي بنسبة 7.2% مقارنة مع القراءة السابقة والتوقعات التي كانت تشير إلى ارتفاع بنسبة 7.1%.

بينما أعلن الاقتصاد الكندي اليوم أيضاً عن بيانات الميزان التجاري خلال شهر ديسمبر / كانون الأول لتأتي القراءة الفعلية وتظهر عجز تجاري بقيمة 0.6 مليار دولار كندي مقارنة مع التوقعات التي كانت تشير إلى عجز بقيمة 2.2 مليار دولار كندي وكانت القراءة السابقة تشير إلى عجز بقيمة 2.0 مليار دولار كندي.

ملاك الروح
02-07-2016, 00:53
بصراحة لا افضل العمل على الباوند دولار - افضل العمل على اليورو دولار فقط
اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري

justsmile
02-07-2016, 02:43
لو انك تقوم اخي بوضع هذا الموضوع بقسم العملات فستجد من يهتم بموضوعك و يجيبك عن هذا التساؤل لان هنا ليس بالمكان المناسب اخي لهذا الموضوع ,, وشكرا لك

zead ahmad
02-07-2016, 12:30
الذى حدث امام الدولار يمكنك ان تعرفه بان الدولار يمكن ان تعرف بان الدولار كل يوم فى جديد وفى شكل جديد لذلك يجب ان تفهم كل تلك الاشياء حتى تعرف بان التاجر يجب ان يتعلم لك شيء

jallou
02-07-2016, 22:32
إرتد الدولار بقوة من أدنى سعر له في 7 أشهر أمام الفرنك السويسري والذي حققه يوم أمس عند 1.0255 ، ليرتفع بنسبة 0.26% ويتداول عند 1.0345. بينما إرتفع أمام جاره الكندي بنسبة 0.20% ليتداول عند 1.0419.
وإرتفع الدولار أيضاً أمام نظرائه الأسترالي وسجل أعلى إرتفاع له حتى اللحظة أمام نظيره النيوزيلندي. فسقط الأوزي/دولار بنسبة 0.33% ليصل إلى 0.8883 ، بينما جر الدولار نظيره النيوزيلندي إلى 0.7036 ليترفع أمامه بنسبة 0.47%.

never11
02-10-2016, 18:37
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

latraaa
02-10-2016, 19:11
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كما أتمنى ان نراك في المستقبل القريب تحقق الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

chouaib112
02-19-2016, 21:53

neverlit2
02-20-2016, 23:55
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

ahmadhamad
02-21-2016, 00:00
اخي الكريم في الايام الاخيرة من السنة وايام العطل وما الى ذلك يكون هناك تقبلبات كبيرة وسريعة في السوق تحدث هاذا التغير وبالتوفيق لك ولجميع الاعضاء

HamadaRonaldo
02-21-2016, 01:49
بسم الله الرحمن الرحكيم
السلام عليكم ورحمت الله وبركاتو
اخى الكريم اشكرك على هذا الموضوع
وارجو ان يكون الجميع الاستفاد

otmani
02-23-2016, 23:50
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
لا يجب التداول في تلك الاوقات لانها اوقات جني الارباح وتحدث امور غريبة في الاسواق المالية

jallou
02-24-2016, 04:13
ؤشر الدولار الذي يقيس أداء الدولار مقابل سلة من العملات الرئيسية ارتفع اليوم بشكل طفيف ليسجل أعلى مستوى عند 96.89 بعد أن افتتح جلسة اليوم عند المستوى 96.76 وكان قد سجل ادنى مستوى عند 96.62 ليتداول حالياً عند المستوى 96.81.

basma192
02-24-2016, 05:38
السلام عليكم وحمة الله و بركاتة
اشكرك اخى على مجهودك و نرغب فى المزيد حتى نستفيد جميعا
تقبل مرورى و شكرا

latraaa
02-27-2016, 22:13
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كام أتمنى أن نراك في المستقبل القريب تحقق الكثير إن شءا الله يالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

aissaalg
02-27-2016, 23:01
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
زميلي في المنتدى أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســم التعليمـــي للمنتــدى حتى تتوضح لك الرؤيا و تجد الإجابة الدقيقة بالتـوفيـــق انشـاء الله

chouaib112
03-11-2016, 14:35

youssef salieb
03-11-2016, 14:50
السلام عليكم ورحمه اله وبركاته
اهلا ومرحبا بكم اعضاء المنتدى الكرام اللهمم وفققكم وفقا كثيرا ابشركم بأنكم اخترتو مكانا صحيحا وهو تجاره الفوركس وهى تعد من احدى واوقى التجاره فى العالم وهى مربحه جداااا واتمنى لكم دوام النجاح والتوفيق
حياكم الله اخوانى واخواتى واتمنى لكم ربح وفير
مع كامل احترامى لكم جميعا وشكرا لكم والسلام عليكم

karinho1991
03-19-2016, 19:19
انا لا افضل زوج الباوند اطلاقا وشايفة ان الباوند صعب جدا في التداول في سوق الفوركس

latraaa
03-19-2016, 19:33
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و على المعلوامت القيمة التي تقدمت بها و التي أتمى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، مشكور أخي الكريم مرة اخرى و اتمى لك و للجميع التوفيق إن شاء الله

ابوفؤاد
03-19-2016, 19:45
بيجمعو امكاسب لتى تم احصول عليها م الزوج طوال الاشهر الثلاث الاخيره و دائما الحذر من الاوخر
بكل شئ من اخر اليوم و اخر السن و اخر الشهر و الاخص اخر الاسبوع بالساعه النهائيه و ترى غيه العجب

raedreda
03-19-2016, 19:48
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .. شكرا اخى الكريم على هذه الاضافه الاكثر من رائعه منكـ ومن ردود الاعضاء المحترمين

تقبل مرورى واحترامى

essamgewily
03-19-2016, 19:54
أإسـ عٍ ـد الله أإأوٍقـآتَكُـم بكُـل خَ ـيرٍ

دآإئمـاَ تَـبهَـرٍوٍنآآ بَمَ ـوٍآضيعكـ

أإلتي تَفُـوٍح مِنهآ عَ ـطرٍ أإلآبدآع وٍأإلـتَمـيُزٍ

لك الشكر من كل قلبى

latraaa
03-19-2016, 20:06
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إ نشاء الله، كما أتمنى أن نراك في المستقبل القريب تحقق الكثير إ نشءا الله

neverlit4
03-20-2016, 15:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

zizo199
03-27-2016, 19:24
أهلا وسهلا بحضرتك نورت المنتدى وعالم الفوريكس
بتحصل تقلبات فى نهاية الأسابيع أو الدخول على مواسم
اجازات طويلة وهو ده اللى حصل للباوند
عام سعيد على الجميع

latraaa
03-27-2016, 19:40
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن اش ءالله

ahmadinho100
03-28-2016, 17:37
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته شكرا لك اخي على تحليلك ل الباوند ضد الدولار فقط انا اريد من المشرف ان يتم قفل متل هاده المواضيع لانها قديمة

HaMaDa99
03-28-2016, 17:42
هبط «الجنيه الإسترليني» بقوة، بعد الارتداد من منطقة المقاومة 1.44065، والتي كانت تعد إحدى المناطق الهامة للسعر فكما ذكرنا سابقًا كان لا بد للسعر من أن يختبر الفجوة السعرية والتي زادت من احتمالات هبوط السعر.

إلى جانب التشبع الشرائي القوي على مؤشر الزخم («ستوكاستك» والذي دفع القوى البيعية الى الدخول بقوة ليستكمل الزوج الاتجاه الهابط مرة أخرى، من المحتمل أن يشهد الزوج مزيد من الهبوط في الفترات القادمة نتيجة لزخم الهبوط القوي الواضح على السعر.

aminetns
03-28-2016, 18:02
الباوند في اعتقادي ينهار بسبب البيانات الاقتصادية البريطانية السلبية شكرا جزيلا لك أخي الكريم بالتوفيق ان شاء الله والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

YSN
04-16-2016, 14:53

samoglad
04-16-2016, 15:53
السلام عليكم
نحن الان فى عام 2016
الرد بعيد ولكن الباوند وادولار اسماء لعملات ضخمة من ناحية حجمها ومقارنتها بالاسواق
الباوند الوحش والدولار الغول
كنت اتمنى ان الباوند يكون المصرى
ولكن دة كان زمان
للاسف الشديد

algoddam
04-16-2016, 16:01
لا اذكر الباوند جيدا وتلك النقاط الا ان الباوند في تلك السنة 2014 كان قويا امام كل العملات وخاصة الدولار
اما الان فهو في احلك الضروف واسوا الحال فهو يتهاوى الى كثير من النقاط

yansane
04-16-2016, 17:02
السعادة و لكن الفوركس ليس بالامانى فيجب العمل و قدر ما تعمل تجد ما تؤجر عليه واعتقد ان الباوند ممكن يكون مشكلة بالنسبة لك ويسببلك الخسارة ومرجنة حسابك

ismailagourdi
04-18-2016, 00:02
تقبل مرورى.

kareemx
04-18-2016, 01:19
تقبل مرورى.

mohamedelfiky
04-18-2016, 01:22
غالبا ايام الاجازات والايام الاخيرة من السنة بيحصل فيها تحركات كتير بس انا عن نفسي لا افضل التداول في الايام دي خالص ... بالتوفيق للجميع ان شاء الله

ahmed5
04-30-2016, 08:55
تقبل مرورى

kimolene
05-23-2016, 04:02
لام عليكم و رحمة الله و بركاته
تقبل مرورى.............................

drissou45
05-23-2016, 04:11
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ,صباحكم مبروك اخواني في الله,
الباوند دولار سيستهدف 100 نقطه والله اعلم بارك الله فيك
تقبلو مروري ,تحياتي لكم

ahmedahmed1
05-23-2016, 18:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اعضاء المنتدى الكرام الموضوع ليس له قيمة الان لا تسال عن الماضى وانظر امامك انطر الى الامام

aissaalg
05-24-2016, 13:05
الســـلام علــيــكم و رحمـة الله تعـالى و بــركـاته
صديقي العزيز أسئلة وجيهة أنــصـحــك بـــزيـارة القســم التعليمـي للمنتــدى للإجابة الواضحة و المزيد من المعلومات الهامة

dhmo
05-24-2016, 13:45
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ,صباحكم مبروك اخواني في الله,
الباوند دولار سيستهدف 100 نقطه والله اعلم بارك الله فيك
تقبلو مروري ,تحياتي لكم

مع اتقان التحليل بنعرف الاتجاه وهو التحليل الفني من اقدم التحاليل ومن افضل واقوى التحاليل ايضا حتى وقتنا الحاضر فالمتاجر هنا مطالب بالفعل بانه يتعلم ويفهم المجال كويس علشان
يقدر يعتمد عليه في التحليل

saleh05
05-24-2016, 14:06

مشكور اخي الكريم على هذا التحليل المميز والمفيد الذي قدمته لنا

و الذي نتمنى ان يكون قد استفاد منه كل من دخل الموضوع

و تقبل مروري

FOREXEXPRESS
05-24-2016, 14:51
عادي جدا اخي الكريم وهذا ما يطلق عليه كلمة رالي عليك ان تكون متعود ان ترى تحركات بهاذا الشكل اثناء تداولك قبل البحث عن الاسباب وطبعا لتجنب خسارة الاموال بسبب هذه الحركات القوبة التزم بالاستوب لوز

aissaalg
05-26-2016, 12:52
الســـلام علــيــكم و رحمـة الله تعـالى و بــركـاته
صديقي العزيز أسئلة وجيهة أنــصـحــك بـــزيـارة القســم التعليمـي للمنتــدى للإجابة الواضحة و المزيد من المعلومات الهامة

messaoud43
05-28-2016, 13:32
الســـلام علـــــيــــكم و رحمــة الله تعـــالى و بــــركــاته
أخـــي العزيز أنــصـــحـــك بـــزيـارة الفضاء التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

neverlityou
06-09-2016, 01:31
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة التي تقدمت بها و أتنى ان يعرف الإخوة الكرام كيف يستفيون منها إن شاء الله والمهم التعليم اولا وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى الفوركس بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا

kaka25
06-10-2016, 00:05
تقبل مرورى.

Harmonic
06-12-2016, 10:28
كل هذا الهبوط ناتج عن تراجع الاقتصاد البريطاني وتوقع المحللين بان يتفاقم العجز في الميزان التجراي لبريطانيا هذا العام وهذا هو السبب الرئيسي الى جانب الزيادة في اسعار الفائدة مند بداة هذا العام

AHMEDMONIEM
06-12-2016, 10:57
>>>>>>>>>>>>الـسـلام عليكـم ورحـمة الله وبـركاتـه
بـارك الله فيـك اخـى الكـريـم حقـا مـوضـوع رائـع ومـفيد جـدا ويـسـتحـق التـقـييـم والمـشاركـة
اتمنى ان تستمر فى تقديم كل ماهـو جديد فى هـذا المجال
تـقبل مـرورى اخى ولك خـالص التـقدير والاحـتـرام والسـلام عليكـم <<<<<<<<<<<<<410

---------- Post added at 07:57 AM ---------- Previous post was at 07:36 AM ----------

>>>>>>>>>>>>الـسـلام عليكـم ورحـمة الله وبـركاتـه
بـارك الله فيـك اخـى الكـريـم حقـا مـوضـوع رائـع ومـفيد جـدا ويـسـتحـق التـقـييـم والمـشاركـة
اتمنى ان تستمر فى تقديم كل ماهـو جديد فى هـذا المجال
تـقبل مـرورى اخى ولك خـالص التـقدير والاحـتـرام والسـلام عليكـم <<<<<<<<<<<<<368

islam bahnsawi
06-14-2016, 11:15
معلومات هامة و شكراً لك من أعماق قلبي على عطائك الدائم. و السلام عليكم و رحمة اللة و بركاتة و نتمنى المزيد

emad1995
06-14-2016, 12:37
تقبل مرورى.

---------- Post added at 09:37 AM ---------- Previous post was at 09:18 AM ----------

تقبل مرورى..

KHALIDOO7
06-14-2016, 17:42
===
يقترب اليورو من أدنى مستوى
له في ثلاث سنوات أمام الين الياباني
في تعاملات يوم الجمعة بعد خيبة البنك المركزي الأوروبي

emad1995
06-17-2016, 14:41
تقبل مرورى.

yansane
06-17-2016, 18:29
ممكن اى شخص محترف هنا يفسر لنا ماحدث للباوند فى اخر جمعه لسنة 2014 التى هبط فيها الباوند امام الدولار اربعة شموع هابطه بدون اى تصحيح انا لا افضل زوج الباوند اطلاقا وشايفة ان الباوند صعب جدا في التداول في سوق الفوركس

nonam
06-23-2016, 02:39
السلام عليكم ..... كل دة من الممكن ان تتنبي بية من النحليل الفني او التحليل الاساسي والتعامل مع التداول من اهم الادوات اللي من الممكن ان تتعامل معاها في الحساب الحقيقي ومن المهم جدا التعامل مع الحساب الحقيقي
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

rehaiem2305
06-23-2016, 02:50
بسم الله الرحمان الرحيم
أشكرك اخي الكريم على هذا الشرح الوافي والراقي فعلا لقد أبهرتني لقد استفدت منه كثيرا باعتباري جديد في الفوركس جعله الله في ميزان حسناتك
تحياتي لك تقبل مروري

ziko7
06-23-2016, 02:54
اخي الكريم في الايام الاخيرة من السنة وايام العطل وما الى ذلك يكون هناك تقبلبات كبيرة وسريعة في السوق تحدث هذا التغير وبالتوفيق لك ولجميع الاعضاء

هاوي
06-23-2016, 02:59
اود ان اشكر صاحب الموضوع على هذه المعلومات حيث استفدت منها كثيرا وكذلك التعليقات التي يقوم بها الاعضاء هي تعليقات مفيدة شكرا للجميع واتمنى الربح الوفير في الفوركس لجميع اعضاء المنتدى

miralmoka
06-23-2016, 05:30
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته فعلا الواحد كتير بتحصل حاجات فى السوق بيبقى صعب عليه انه هو
يفهمها بتكون حاجات مش مفهومه خالص يمكن عشان هو لسه مش عنده الخبره اللى تساعده ومن الجيد فعلا
انه الناس اللى عندها خبره تقدر تفنا كتير

lionardodicaprio940
06-23-2016, 05:32
الســلام علــيــكم و رحمـة الله تعـالى و بـركـاته
يا اخي انا مبتدى واسف لقولي انه لا يمكنني مساعدتك لكن اتمنى من الاخوة الاعضاء مساعدتك و
بالتوفيق للجميع وشكرااا

medo30
06-23-2016, 05:53
انا لسه مبتدأ ولا استطيع مساعدتك ...
اتمنى يكون التوفيق جيد فى هذا العام

متداول خسران
06-23-2016, 06:32
بسم الله الرحمان الرحيم
مشكور جزيل الشكر على هذا الموضوع الرئع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و مليء بالمعلومات الرائعة عن استفتاء بروكسيل ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله وبالربح الوفير و لا تبخل علينا بكل جديد

monji125
06-23-2016, 06:51
ﺍﻟﻌﺰﻭﻑ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﺨﺎﻃﺮﺓ ﻫﻮ ﺳﻠﻮﻙ ﻓﻲ ﺍﻟﺘﺪﺍﻭﻝ ﻳﻈﻬﺮ ﻓﻲ ﺳﻮﻕ ﺗﺪﺍﻭﻝ ﺍﻟﻌﻤﻼﺕ ﻋﻨﺪ ﺣﺪﻭﺙ ﺣﺪﺙ ﺳﻠﺒﻲ ﻗﺪ ﻳﺆﺛﺮ ﻋﻠﻰ ﻇﺮﻑ ﺍﻟﺴﻮﻕ ﺍﻟﺤﺎﻟﻴﺔ . ﻭ ﺫﻟﻚ ﻳﺤﺪﺙ ﻋﻨﺪﻣﺎ ﺑﻘﻮﻡ ﺍﻟﺘﺠﺎﺭ ﺃﺻﺤﺎﺏ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﻟﻌﺰﻭﻑ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﺨﺎﻃﺮﺓ ﺑﻮﻗﻒ ﺻﻔﻘﺎﺗﻬﻢ ﻭ ﺍﻟﺨﺮﻭﺝ ﻣﻦ ﺍﻟﺴﻮﻕ ﻭ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺃﻣﻮﺍﻟﻬﻢ ﺇﻟﻰ ﺍﻷﺻﻮﻝ ﺫﺍﺕ ﺍﻟﻤﺨﺎﻃﺮ ﺍﻷﻗﻞ ﺑﺴﺒﺐ ﺣﺎﻟﺔ ﻋﺪﻡ ﺍﻟﻴﻘﻴﻦ .

---------- Post added at 04:51 AM ---------- Previous post was at 04:44 AM ----------

ﺍﻟﻌﺰﻭﻑ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﺨﺎﻃﺮﺓ ﻫﻮ ﺳﻠﻮﻙ ﻓﻲ ﺍﻟﺘﺪﺍﻭﻝ ﻳﻈﻬﺮ ﻓﻲ ﺳﻮﻕ ﺗﺪﺍﻭﻝ ﺍﻟﻌﻤﻼﺕ ﻋﻨﺪ ﺣﺪﻭﺙ ﺣﺪﺙ ﺳﻠﺒﻲ ﻗﺪ ﻳﺆﺛﺮ ﻋﻠﻰ ﻇﺮﻑ ﺍﻟﺴﻮﻕ ﺍﻟﺤﺎﻟﻴﺔ . ﻭ ﺫﻟﻚ ﻳﺤﺪﺙ ﻋﻨﺪﻣﺎ ﺑﻘﻮﻡ ﺍﻟﺘﺠﺎﺭ ﺃﺻﺤﺎﺏ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﻟﻌﺰﻭﻑ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﺨﺎﻃﺮﺓ ﺑﻮﻗﻒ ﺻﻔﻘﺎﺗﻬﻢ ﻭ ﺍﻟﺨﺮﻭﺝ ﻣﻦ ﺍﻟﺴﻮﻕ ﻭ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺃﻣﻮﺍﻟﻬﻢ ﺇﻟﻰ ﺍﻷﺻﻮﻝ ﺫﺍﺕ ﺍﻟﻤﺨﺎﻃﺮ ﺍﻷﻗﻞ ﺑﺴﺒﺐ ﺣﺎﻟﺔ ﻋﺪﻡ ﺍﻟﻴﻘﻴﻦ .

beast4ever
06-23-2016, 06:58
هو ده سوق الفوركس التغير المفاجئه لكل التوقعات
ممكن يوكن خبر مهم يغير الموضوع من صعود الي هبوط بشكل ده
وديه اخر جمعه في السنه وبيكون في اخبار كتير
وشكرا لك وتقبل مروري تحيااااتي

lionardodicaprio940
06-23-2016, 07:07
الســلام علــيــكم و رحمـة الله تعـالى و بـركـاته
يا اخي وله لا استطيع الاجابه عن تساؤلك لكن اتمنى من الاخوة الاعضاء
في المنتدى الرد على استفسارك
تقبل تحياتي

Forex-eg
03-19-2017, 16:27
هببطت البوندات واسعار الشموع هبوط ملحوظ فى الفترة الاخيرة فى حين ارتفع سعر الدولار الامريكى والسندات والعملات الخاصة به انصح الجميع بتداول العملات الامريكية مشكور اخى على سؤالك المهم

hakim kimo
03-20-2017, 13:16
سلام عليكم
مرحبا بكل اعضاء منتدى فوركس العرب
هبوط الباوند امام دولار و ذالط راجع لاخبار بشكل عام
اما التحليل فكان انه دخول يوم الجمعة و هو يوم الانعاكس و استمرار
فيوم الجمعة تشتهر بالاخبار القوية
و ما هي الا مسرعة لسعر

smartawi
03-23-2017, 12:25
طبعا يا اخي الباوند والدولار في صراع قوي دوما ولكن دوما الاخبار الاقتصادية هي التي تجعل الحركات
لابذ من الاطلاع على الاخبار ياا خي حتى تكون عارف بك ما يجري في الاقتصادات تبع امريكا مثلا وبريطانيا وتستنتج حركة الاسعار فيهما

ali gamal
03-23-2017, 13:52
تكونة سنة حافلة بالانجازات و الارباح

محمدفؤاد
03-23-2017, 14:53
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخى الغالى لا افضل زوج الباوند
اطلاقا وشايفة ان الباوند صعب جدا في التداول في سوق الفوركس

Zinou0008
03-23-2017, 15:58
السلام عليكم اخي على ما اظن ان الفركس لايحترم استراتيجيات ولا منطق في الشهر الاخير من السنة لدلك ممكن سبب في الباوند او الشموع الهابطة التي دكرت

midobols
03-23-2017, 16:05
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
انا لا افضل زوج الباوند اطلاقا وشايفة ان الباوند صعب جدا في التداول في سوق الفوركس:ok:

fathi22
03-23-2017, 16:08
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الفاضل
من اكثر العملات التي تحدث عليها تغيرات سريعة هو الباوند ومن اخط العملات للتداول لذلك لاتستغرب اي انهيار اخي الكريم

midobols
03-23-2017, 16:15
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
طبعا يا اخي الباوند والدولار في صراع قوي دوما ولكن دوما الاخبار الاقتصادية هي التي تجعل الحركات ;)

ziedncir
03-23-2017, 16:15
السلام عليكم و رحمة الله و براكاته
اخي في الله لقد تطرقت الي موضوع هام ، لقد استفدت كثيرا من هذه المعلومات و قد افدت الكثير من المتداولين العرب .جزاك الله خيرا
تقبل مروري

abdallah.2017
03-23-2017, 16:31
التعلم والتداول يمكنك من الهظخبرة والتداول بالشكل اﻻفضل باذن الله واتمنى لكم الربح الدائم والمستمر وتقبلو مرورى ..

ebn masr
03-29-2017, 12:09
لو اتكلمت عن الاسترلينى امعروف والملقب بالمجنون سأجد انه زوج متغيير ومتذبذب وهو احيانا يصعد واحيانا يهبط ومش متوازن اكيد مع الدولار

Aymen djouani
03-29-2017, 12:28
السلام عليكم و رحمة الله تعالي وبركاته. بعد بسم الله أخي العزيز. للتكلم عن العملات الصعبة حديث طويل. لأن أغلبها مرتبط بالإقتصاد. لأن العملة هنا تبقي ف تذبذب مستمر لذلك نري عملة المجانين. الجنيه الإسترليني ف العادة. تنمو ب استمرار يصبح سعرها ف السوق. مقارنة ب. العملات الأخير لا يضاهي. وو. شكرا

zeze2017
03-29-2017, 12:36
https://www.youtube.com/watch?v=AykNRsoR_zY

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته-------------------------------------------مناطق العرض والطلب المحاضرة الاولي Demand and Supply

مروه عصر
03-29-2017, 13:31
السلام عليكم
انا عضوه جديده بالمنتدى ولا املك من المعلومات ما يمكنى من الرد عليك وافادتك بشئ فى هذا الموضوع ..لقله خبراتى بهذا المجال..

Mr Fathy
03-29-2017, 13:42
بسم الله الرحمن الرحيم غريب اوى اصلا اللى حصل الاسبوع اللى فات ده والاسبوع اللى قبله كمان لان الباوند نزل ييجى ٤٠٠ نقطة وبعدها طلعهم تانى ودلوقتى بينزل تانى اهو برضه

yousee
03-29-2017, 14:45
أضن أن البوند سترجع قواته مع الوقت لأن البوند من العملات القوية كما أن الزوج البوند دولار من أحسن الأزواج التي أحب فعلا هدا الزوج هو رائع تماما

ali gamal
03-29-2017, 14:56
غالبا ايام الاجازات والايام الاخيرة من السنة بيحصل فيها تحركات كتير بس انا عن نفسي لا افضل التداول في الايام دي خال
اخى الكريم ان شاء الله تكون سنة سعيدة على كل الاعضاء الموجودين

midobols
03-29-2017, 15:05
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد

him
03-29-2017, 15:22
السلام عليكم
انا لا افضل زوج الباوند اطلاقا وشايفه ان الباوند صعب جدا في التداول
في شوق الفورمس واعتقد ان الباوند ممكن يكون مشكله بالنسبه لك
ويسببلك الخياره ومرجنه حسابك تقبل مروري وتحياتي لكم جميعا بالتوفيق

abutalia
03-29-2017, 18:03
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ده حال عمله الباوند دولار في اغلب الاوقات بتمشي عكس التحليل ولذلك سمي بالمجنتون والله الموفق للخير ونربح جميعا يا صديقي

michael1
03-29-2017, 19:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى النبيل انا اعتقد ان
الدولار مع الوقت يكون اقوى من السابق لانه يعتبر من
اهم عملات العالم الذى به الاقتصاد القوى وايضا لاعتماده على البترول

ahmedmahmoud2017
03-29-2017, 19:48
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته للاسف مشارةه قديمه جدا الان الباوند بدا في الفوقان امام الدولار الهابط جدا

ayoubfc
03-29-2017, 20:46
تكونة سنة حافلة بالانجازات و الارباح و السعادة و لكن الفوركس ليس
بالامانى فيجب العمل و قدر ما تعمل تجد ما تؤجر عليه تقبل مرورى.

nour3iny
03-29-2017, 21:41
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
سوق الفوركس متقلب وليس به شئ ثابت وعليك بالتعلم والمتابعه اكثر حتى تكتسب خبره

kariim18
03-31-2017, 20:35
التحليل الفني وكمان التحليل الاساسي من الممكن ان يوضح ليك اية اللي حاصل فالعملة اللبي اانت بتيسال عليها
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

alonsoo
04-06-2017, 07:48
اللى حصل ان اصلا حاليا من فترة مع الاستفتاء الاسعار هبطت مع الاسترلينى امام كل العملات ما يفوق ال 500 نقطة تقريبا او اكثر

dias40
04-07-2017, 13:13
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
موضوع رائع ومفيد اخى الكريم واشكر الاخوة الاعضاء على اجاباتهم المفيدة والقيمة التى يقدموها لنا
شكرا لك اخى وتقبل مرورى

Lante
04-07-2017, 13:18
فعلا علشان كده بتلاقي الازواج اغلبها بيتحرك تحركات قويه مش ليها اي مبرر ولا حاجه غير ان الازواج بتكون قيعان او قمم سنويه وكده وده

magic777
04-07-2017, 15:07
هو اصلا كل زوج كده بيجي عليه وقت وينضرب ضربه قويه تهز السوق كله مش العمله بس ولو نلاحظ كده هنلاقي ان كل سنه
يختاروا زوج معين للحركه دي

anaboda
04-07-2017, 15:55
بسم الله الرحمن الرحيم الدولار بقالو اكتر من اسبوع فى هبوط تام واكثر المتداولين دخلين شراء للدولار وهوا لاسف الشديد الدولار مازال فى هبوط تقريبا هذا بسبب الاخبار على الدولار الكثيرة

skylol
07-07-2017, 00:55

اخي الغالي الي حصل اليوم للباوند دولار صعود بشكل سريع ثم معاودة الهبوك يعني الزوج يتحرك بشكل عرضي

mahmoudtaha33
07-07-2017, 01:10
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي
انتظر اكتر واكنتر وسوف يشاهد اخي
اكبر هبوط له ولكن الانتظار والصبر
بالتوفيق لك

forexman11
07-07-2017, 01:26
ان الدولار نعرف ان الدولار هي اقوى عمله موجوده و بعد خروج بريطانيا من الاتحاد الاوروبي بلاش نهار عمله الباوند بالنسبه للدولار وعلينا ان نعرف هذا جيدا

ahmed housseini
07-07-2017, 02:00
السلام عليكم ورحمه الله تعالي وبركاته
أنا لست محلل أساسي ولكن أكيد أن هناك خبر مهم أثر على السوق كل هذا التأثير
أي أنه يرجع لأسباب سياسية
أرجو أن تتقبل مروري و بالتوفيق

محمد حافظ 120
07-07-2017, 02:03
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم.. اما بعد... في الحقيقة اخي انا لم ابدا بالتداول حتي الان لذلك انا لا استطيع ان افيدك.. اتمني ان يفيدك احد في الردود. والسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

o123
07-09-2017, 22:49
بصراحة اخى الفاضل حدث فى الاسبوعين الماضيين الكثير من الغموض فى السوق ولكن يرجع كل ذلك الى نهاية سنة مالية وبداية سنة جديدة مما يجعل هناك بعض التصحيحات فى السوق

adamo92
07-09-2017, 23:54
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مساءكم سعيد لجميع الأعضاء
مشكور أخي الفاضل على هذه المشلركة المبميزة و رائعة لقد استفدت من ردود الأعضاء
تقبلوا مروري نهاركم سعيد

amir anwar
07-10-2017, 00:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.. عادي اخي ممكن يكون اكثر من 6 شموع هابطة بدون تصحيح التحركات بتكون مفاجأة احيانآ او ممكن يكون فيه خبر ده طبيعي

m7med
07-10-2017, 01:24
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
والله يا اخس الكريم انا اجد انه لا يوجد اي مشكله في هذا فالكثير من العملات يحدث فيها ذلك و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

omar2017
07-10-2017, 01:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته للاسف الان الباوند مكسر الدنيا ووصل لنقطة قوية داخل التداولات مع الشارت بالطبع تقبل تحياتي ومرروى

Doaa hassan
07-10-2017, 01:33
السلام عليكم ورحمته الله وبركاته
للاسف انا لا اتداول بالقانون ولا تفضله إطلاقا ولاكن اخى كل سنة تختلف عن الى بعدها فلا
تخوف نفسك واكيد السنادى احسن وبالتوفيق

محمد حافظ 120
07-10-2017, 01:35
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي العزيز.. اما بعد... في الحقيقة اخي انا لازلت مبتديء ولم ابدا بالتداول حتي الان لذلك انا ليس لدي الخبره الكافيه لكي افيدك في هذا الموضوع... اتمني ان يفيدك احد صاحب خبره في الردود علي الموضوع

o123
07-16-2017, 22:16
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
للاسف يا اخي الكريم لا اعرف معلومه عن هذا الموضوع
افيدك بيها اتمني حد من الاعضاء يفيدك

zunebha
07-17-2017, 01:38
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته اخي نحن في 2017 ولكن في ذاك الوقت اكيد ان هناك امر او خبر قد اثر على الباوند امام الدولار مما أدى الى انخفاضه بتلك الصورة

M.R
07-17-2017, 04:24
السوق لا احد يستطيع ان يتخمن ويعرف حركته وحركة الازاواج فالتقلبات السعرية تحدث يوميا على اختلاف حركتها وايضا مدى صدور اخبار قوية

hamadasalama
07-20-2017, 00:14
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا يا اخي الفاضل علي الموضوع الهام عن الربح من سوق الفوركس وان شاء الله تعالي ربنا ييسر لنا امورنا ونحقق ربح كبير

salijiji0
08-23-2018, 16:44
فعلا اخى فى الفترة الماضية كان السوق فى احوال غريبة ولا احد كان يعرف ما السبب ولا كنت اقدر ان احلل الاخبار ربنا يسترها والاحوال تهدى
و ما حدث من الغموض فى السوق يرجع كل ذلك الى خروج بريطلنيا من اليورو المشترك وبداية اقتصاد جديدة مما يجعل هناك بعض التصحيحات فى السوق