PDA

View Full Version : موضوع بخصوص المشاركات و الردود في المواضيع المختلفة

Mostafaashraf
01-07-2015, 14:19
إزاي أقدر أعرف أني عملت مشاركة للموضوع ده هل في طريقة تبين أني بالفعل شاركت في هذا الموضوع
و بالتالي ما أعملش رد مرة أخري

مصطفى حمدان
01-12-2015, 16:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بالفعل اخى الفاضل اذا قمت بالرد على اى موضوع فعند التصفح ستجد ان الموضوع الذى قمت بالرد عليه عليه سهم اخضر اللون مما يدل على انك قمت بالرد هنا

haledgh
01-12-2015, 17:02
نعم اخى الكريم عندما تقوم بمشاركه الموضوع والرد عليه ففى صفحه الاسئله ستلاقى سهم اخضر على السوال الذى جوبت عليه وهذا يبين لك انك شاركت فى هذا الموضوع وعليك بان لاتدخل للرد مره اخرى وبالتوفيق للجميع

Mohamed Morsy
01-13-2015, 17:15
اخي الفاضل كل موضوع يوجد قبل اسمه على اليمين ظرف لونه برتقالي الظرف اللي بداخله سهم اخضر
هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي ...

mesteraden
01-13-2015, 17:44
اخي الكريم اذا تريد ان تعرف هل انت شاركت في هذا الموضوع ام لم تشارك اذا شفت عنوان الموضوع بدون سهم اخضر يعني انت لم تكتب مشاركة في هذا الموضوع واذا شفت سهم اخضر في عنوان الموضوع يعني كتبت مشاركة من قبل في هذا الموضوع واتمنى لك التوفيق

sharshabil
01-13-2015, 19:18
اذا فتحت الصفحة التي بيها المواضيبع ستالاحظة ان هناك ايقةنى على شكل رسالة
امام كل عنوان موضوع و ان كان السهم اخضر امامه يعني انك شاركت فيس هذا الموضوع

moheb12
01-13-2015, 19:50
اخي الكريم السلم عليكم واهلا بكفي المنتدي عند مشاركتك في موضوع يظهر سهم اخضر بجوار اسم الموضوع وهذا يدل علي انك قد شاركت في هذا الموضوع اوتمني ان اكون وصلتلك المعلومة بطريقة صحيحة

ilyes chaieb
01-13-2015, 19:54
إزاي أقدر أعرف أني عملت مشاركة للموضوع ده هل في طريقة تبين أني بالفعل شاركت في هذا الموضوع

الموضوع اللى عملت فيه مشاركة ستجد امامه سهم اخضر
كما يمكنك التفاعل بنفس الموضوع اكثر من مرة المهم تعمل اقتباس
و تخلي التفاعل متنوع يعنى في كل مرة تطرح وجة نظر جديدة فيها افادة للقارء و لصاحب الموضوع

ibrahim forex
01-13-2015, 22:17
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخى عندما تقوم بالرد على موضوع هتجد ان جنب الموضوع بيوجد سهم اخضر
تعرف انك كتبت فى الموضوع من قبل الله الموفق والمستعان

mons
01-13-2015, 23:44
الطريقة سهله يااخي الكريم انت لما تروح لأي قسم في المنتدى اذا شفت عنوان موضوع فيها سهم اخضر متجه الى اليمين يعني انت شاركت من قبل في هذا الموضوع اتمنى يكون الفكرة وصلت لك وتقبل مروري

mostaffaq
01-14-2015, 00:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الكريم عندما تشارك فى موضوعك بيظهر سهم اخصر انك شاركت فى الموضوع تقبل مرورى و شكرا لك

Mostafaashraf
01-18-2015, 15:56
الموضوع اللى عملت فيه مشاركة ستجد امامه سهم اخضر
كما يمكنك التفاعل بنفس الموضوع اكثر من مرة المهم تعمل اقتباس
و تخلي التفاعل متنوع يعنى في كل مرة تطرح وجة نظر جديدة فيها افادة للقارء و لصاحب الموضوع

شكراً لك أخي الكريم علي تزويدي بالإفادة و شكراً لبقية الأعضاء الذين شاركوا في هذا الموضوع عشان كلنا نستفاد
و بالتوفيق للجميع

king master
01-18-2015, 16:47
سوال مميز بجد وانا مكنتش اعرف اجابته

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بالفعل اخى الفاضل اذا قمت بالرد على اى موضوع فعند التصفح ستجد ان الموضوع الذى قمت بالرد عليه عليه سهم اخضر اللون مما يدل على انك قمت بالرد هنا

تسلم ايدك على الرد والتوضيح وجزاك الله خير

س

amnyya
01-18-2015, 16:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة الموضوع الى فية ردورد عليها سهم اخضر انت رديت على المواضيع دى تقبل مرورى اخى شكرا

snnaky
01-22-2015, 01:49

ايوة ممكن تعر الموضوع اللى انت شاركت فية قبل كدة
بتعرف من خلال علامة لونها اخضر بجانب الموضوع مما يعنى انك تم اشتراكك فية من قبل وانت لست ممنوعا من الكتابة مرة اخرة فى موضوع انت شاركت فية قبل كدة بس مينفعش تشارك على مشاركة ليك بدون رد من حد تانى

BABA SANFOUR
01-22-2015, 01:53
ستجدفي هدا الموقع مرجعا كاملا لكل المواضيع التي شاركت بها و التي تفاعلت معها فما عليك علا البحث و ستجد ظالتك

mohamedsaber
01-22-2015, 20:32
في سهم اخضر بيكون جنب عنوان الموضوع و دا بيدل علي انك قمت بالمشاركة في هذا الموضوع
انصحك ان تلتزم بقوانين المنتدي و اتمنالك التوفيق اخي

مصراوى
01-22-2015, 20:45
اخى الكريم اعتقد انة لابد من قرائة القواعد والقوانين الخاصة بالمنتدى حتى تتمكن من المشارلاكات الصحيحة ولا يتم حذف المشاركات الخاصة بك وبالتالى حذف البونص

alimahmoad
01-22-2015, 20:52
اخي الكريم عند المشاركة في موضوع سوف تظهر لك علامة سهم اخضر بجوار اسم الموضوع وهذا معناه انك قد شاركت فيه بد من قبل وتحياتي للجميع وتقبل مروري

swhaa9d
01-23-2015, 19:08
اخي الفاضل كل موضوع يوجد قبل اسمه على اليمين ظرف لونه برتقالي الظرف اللي بداخله سهم اخضر
هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي ...

hamza el
01-24-2015, 04:40
نعم اخي الكريم هناك اشارة
الا و هي سهم اخضر يظهر فوق المواضيع المشارك فيها سابقا
و بهذا تجنبك هذه الاشارة من المشاركة مرتين في نفس الموضوع
ان ايضا كانت لدي هذه المشكلة في الاول لم كنت جديد في المنتدى

remas
01-30-2015, 23:08
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
انت تقدر تعمل ردود فى اى موضوع زى ما انت عاوز بس مش ورا بعض لازم يكون فى حد رد بعدك

ssnsafi
01-30-2015, 23:12
في صفحة المواضيع اخي الكريم تجد مواضيع عليها دائرة خضرا و مواضيع ليس فيها دائرة خضراء بجانب العنوان فالموضوع الذي بجانب عنوانه دائرة خضراء فهذا يعني انك شاركت في الموضوع بكتابة رد او انك كاتب الموضوع ولو وضعت الفارة على الدائرة تظهر نافذة تخبرك بعدد الردود التي كتبتها في هذا الموضوع ولو لم يكن يوجد دائرة خضراء فانت لم تشارك في الموضوع بعد باي رد

ahmedibrahim258259
02-22-2015, 21:29
بسم الله الرحمن الرحيم اه اخي الكريم قبل ماتدخل على الموضوع هتلاقي علامة خضراء على العنوان يعني انت عملت رد في الموضوع ده
تقبل مروري

خيرالدين مهدي
02-22-2015, 21:58
يجب عليك ان تبذل مجهود
السلام عليكم .................................................. ........................................

ramdani
02-22-2015, 22:03
بسم الله و السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته اما بعد اخي الكريم أذا عملت مشاركة في موضوع ما ممكن ترد مرة اخرى

Hend salah
02-22-2015, 23:13
السلام عليكم ............
حقيقة المنتدي رائع حيث يحقق اهدافا رائعة من الاستفادة من بعضنا البعض
انا في الحقيقة لازلت مبتدئ ولا اعلم كيفية الربح من الانترنت والفوركس وكيفية سحب الاموال لكنني ارجوا في الايام المقبلة ان اعرف اكثر
بالتوفيق تحياتي

antonioforex
02-22-2015, 23:26
السلام عليكم
اخي المواضيع التي تشارك فيها مسبقا تجد فيها اسهما خضراء توضح لك دلك
لدلك يجب ان تطلع على مواضيع اخرى و تضع تعاليق بها و بالتوفيق لك.

محمد السيد محمد
02-22-2015, 23:46
انت شكلك عضو قديم وعامل اكتر من 1000 مشاركة وحاصل على اكتر من 100 دولار
وحاصل كمان على 21 شكر اكيد مقالك ده كان قبل ان يحصل كل ذلك واكيد انت عرفت الاجابة على سؤالك والا لم يكن الآن هذا حالك

tazi larbi
02-22-2015, 23:48
السلام عليكم الموضوع الذي شاركت به يكون عليه علامة خضراء تدل على انك قمت بكتابة مشاركتك هنا اتمنى لكم النجاح والله الموفق

bounida soufiane
02-22-2015, 23:59
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 08:50 PM ---------- Previous post was at 08:49 PM ----------

اتمنى ان اكون افدتك
تحيات

---------- Post added at 08:51 PM ---------- Previous post was at 08:50 PM ----------

اتمنى ان اكون افدتك
تحيا

---------- Post added at 08:52 PM ---------- Previous post was at 08:51 PM ----------

اتمنى ان اكون افدتك
تحي

---------- Post added at 08:53 PM ---------- Previous post was at 08:52 PM ----------

اتمنى ان اكون افدتك
تح

---------- Post added at 08:54 PM ---------- Previous post was at 08:53 PM ----------

اتمنى ان اكون افدتك
ت

---------- Post added at 08:55 PM ---------- Previous post was at 08:54 PM ----------

اتمنى ان اكون اف
تحياتي

---------- Post added at 08:56 PM ---------- Previous post was at 08:55 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر اللي
تحياتي

---------- Post added at 08:57 PM ---------- Previous post was at 08:56 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف ا مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 08:58 PM ---------- Previous post was at 08:57 PM ----------

اخي الفاضل كل م فيه مشاركة الظرف الاخر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 08:58 PM ---------- Previous post was at 08:58 PM ----------

اتمنى ان اكون افدتك

---------- Post added at 08:59 PM ---------- Previous post was at 08:58 PM ----------

اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 08:59 PM ---------- Previous post was at 08:59 PM ----------

اتمنى ان اكون افدت

مامون سباعنة
02-23-2015, 00:00
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ....
أخي العزيز اشكرك جزيل الشكر على سؤالك الرائع . تستطيع من خلال النضر الى اخر تعليق وهو تعليقك
اتمنى لك دوام التوفيق والنجاح انت وجميع اعضاء المنتدى الكرام
تحياتي اخواني .......

bounida soufiane
02-23-2015, 00:06
اتمنى ان اكو

---------- Post added at 09:01 PM ---------- Previous post was at 09:00 PM ----------

اتمنى ان اكون

---------- Post added at 09:02 PM ---------- Previous post was at 09:01 PM ----------

اتمنى ان اكون افد

---------- Post added at 09:03 PM ---------- Previous post was at 09:02 PM ----------

اتمنى ان اكون

---------- Post added at 09:04 PM ---------- Previous post was at 09:03 PM ----------

هو اللي ليك ف
تحياتي

---------- Post added at 09:06 PM ---------- Previous post was at 09:04 PM ----------

اتمنى ان اكو

lBiBil
بسم الله الرحمان الرحيم
تقدر تعرف ان رديت على موضوع ما اخ الريم من خلال السهم الاخضر الذي يضهر عند ايقونة الموضوع

bounida soufiane
ات

remas
02-23-2015, 00:07
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
الالتزام والاداره السليمه لراس المال اساس اى نجاح
الدولار فى ترند صاعد قوى
رد فى اى موضوع

bounida soufiane
02-23-2015, 00:09

---------- Post added at 09:09 PM ---------- Previous post was at 09:07 PM ----------

WASEM DALLOUL
02-23-2015, 00:10
السلام عليكم
بكل بساطة يا أخي الكريم يمكنك ذلك بواسطة الأشارة الخضراء التي تظهر على ايقونة الموضوع فأذا ظهرت فهذا يعني انك قمت بالمشاركة
وشكرا

bounida soufiane
02-23-2015, 00:13

---------- Post added at 09:13 PM ---------- Previous post was at 09:11 PM ----------

اتمنى ان اك

sherouk88
02-23-2015, 00:13
نورت اخى الكريم المنتدى
وجزاك الله خيرا على هذا الطرح والمعلومات
الطيبه اسال الله ان يجعلها فى ميزان اعمالك
بالتوفيق لك وللجميع
وتقبل مرورى

bounida soufiane
02-23-2015, 00:26
اتمنى ان اكو

---------- Post added at 09:26 PM ---------- Previous post was at 09:24 PM ----------

ات

ifs
02-23-2015, 00:26
بسم الله الرحمان الرحيم
اخي نعم هناك طريقة و هي عندما تدخل اي قسم و تجد هناك سهم اخضر اما اي موضوع معناه ان لديك مشاركة فيه تقبل مروري والسلام عليكم

egyptian200100
02-23-2015, 00:27
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى الكريم
الموضوع التذى تشترك فيه سوف يوضع عليه سهم اخضر من المنتدى
وهذا دليل على مشاركتك في الموضوع
مشكور
وتقبل مرورى

bounida soufiane
02-23-2015, 00:48
ا

---------- Post added at 09:30 PM ---------- Previous post was at 09:29 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مر

---------- Post added at 09:33 PM ---------- Previous post was at 09:30 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع الل

---------- Post added at 09:34 PM ---------- Previous post was at 09:33 PM ----------

اتمنى ان اكون افدتك
تح

---------- Post added at 09:35 PM ---------- Previous post was at 09:34 PM ----------

اخي الفاضل كل موضوع يوجد قبل اسمه على سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 09:36 PM ---------- Previous post was at 09:35 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 09:37 PM ---------- Previous post was at 09:36 PM ----------

اتمنى ان اكون افدتك
ت

---------- Post added at 09:38 PM ---------- Previous post was at 09:37 PM ----------

اخي الفاضل كل موض الاخر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 09:39 PM ---------- Previous post was at 09:38 PM ----------

اتمنى ان اكون افدتك
تحيا

---------- Post added at 09:39 PM ---------- Previous post was at 09:39 PM ----------

اتمنى ان اكون تحياتي

---------- Post added at 09:40 PM ---------- Previous post was at 09:39 PM ----------

اتمنى ان اكون افدتك
ت

---------- Post added at 09:41 PM ---------- Previous post was at 09:40 PM ----------

اتمنى ان اكو

---------- Post added at 09:42 PM ---------- Previous post was at 09:41 PM ----------

اتمن

---------- Post added at 09:43 PM ---------- Previous post was at 09:42 PM ----------

اتمنى ان اكون افدتك
تحي

---------- Post added at 09:44 PM ---------- Previous post was at 09:43 PM ----------

اتمنى ان اكون افدتك

---------- Post added at 09:45 PM ---------- Previous post was at 09:44 PM ----------

اتمنى ان اكون افد

---------- Post added at 09:46 PM ---------- Previous post was at 09:45 PM ----------

اتمنى ان اكون اف

---------- Post added at 09:47 PM ---------- Previous post was at 09:46 PM ----------

اتمنى ان اكون

---------- Post added at 09:48 PM ---------- Previous post was at 09:47 PM ----------

اتمنى ان اكون

الاسد التاجر
02-23-2015, 00:48
عادي اخي الكريم تروح ملفك الشخسي وتشوف كل المشاركات
مافيه اي مشكله بس تزور صفحتك وتعرف كل حاجه متعقله في
مشاركاتك وفي حسابك وبلتوفيق اخي الكريم

bounida soufiane
02-23-2015, 00:55
اتمنى ان اكون افد

---------- Post added at 09:50 PM ---------- Previous post was at 09:49 PM ----------

اتمنى ان اكون ا

---------- Post added at 09:50 PM ---------- Previous post was at 09:50 PM ----------

اتمنى ان اكون

---------- Post added at 09:51 PM ---------- Previous post was at 09:50 PM ----------

اتمنى ان اكون ا

---------- Post added at 09:52 PM ---------- Previous post was at 09:51 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر الل
تحياتي

---------- Post added at 09:52 PM ---------- Previous post was at 09:52 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظ
تحياتي

---------- Post added at 09:54 PM ---------- Previous post was at 09:52 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة ر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 09:54 PM ---------- Previous post was at 09:54 PM ----------

هو اللي ليك فيه رف الاخر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 09:55 PM ---------- Previous post was at 09:54 PM ----------

هو اللي لي
تحياتي

Audy1
02-23-2015, 00:57
السلام عليكم ورحمه لله وبركاته اخى الكريم انه موضوع بسيط جداا فعلى يمين الصفحه تسجل مشاركتك فى الموضوع باسمك والعائد الناتج على المشاركه وبالتوفيق

bounida soufiane
02-23-2015, 01:07
اخي الفاضل كل موض ه مشاركة الظرف الاخر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:00 PM ---------- Previous post was at 09:57 PM ----------

هو اللي ليك فيه ف الاخر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:02 PM ---------- Previous post was at 10:00 PM ----------

اتمنى ان اك ن افدتك

---------- Post added at 10:03 PM ---------- Previous post was at 10:02 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشار ف الاخر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:03 PM ---------- Previous post was at 10:03 PM ----------

اتمنى ان اك

---------- Post added at 10:04 PM ---------- Previous post was at 10:03 PM ----------

اتمنى ان اكون افدت

---------- Post added at 10:05 PM ---------- Previous post was at 10:04 PM ----------

اتمنى ان اكون اف

---------- Post added at 10:05 PM ---------- Previous post was at 10:05 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشا
تحياتي

---------- Post added at 10:06 PM ---------- Previous post was at 10:05 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف
تحياتي

---------- Post added at 10:07 PM ---------- Previous post was at 10:06 PM ----------

هو اللي ليك ف افدتك
تحياتي

فوركسوريا
02-23-2015, 01:08
السلام عليكم
بكل بساطة يا أخي الكريم يمكنك ذلك بواسطة الأشارة الخضراء التي تظهر على ايقونة الموضوع فأذا ظهرت فهذا يعني انك قمت بالمشاركة
وشكرا

bounida soufiane
02-23-2015, 01:44
تحياتي

---------- Post added at 10:09 PM ---------- Previous post was at 10:08 PM ----------

اخي الفاضل كل موضل اسمه على اليمين ظرف لونه برتقالي الظرف اللي بداخله سهم اخضر
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:21 PM ---------- Previous post was at 10:09 PM ----------

هو اللي ليك فيه مش ر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:21 PM ---------- Previous post was at 10:21 PM ----------

اتمنى ان اكو

---------- Post added at 10:22 PM ---------- Previous post was at 10:21 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر اللي سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اك افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:23 PM ---------- Previous post was at 10:22 PM ----------

اخي الفاضل كل موضوع يوجد قبل اسمه على اليمين ظرف لونه برتقالي الظرف اللي بداخله سهم اخضر شاركة الظرف الاخر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:23 PM ---------- Previous post was at 10:23 PM ----------

هو اللي ليك كة الظرف الاخر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:24 PM ---------- Previous post was at 10:23 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظ ون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:24 PM ---------- Previous post was at 10:24 PM ----------

اخي الفاضل كل موضوع يوجد قبل اسمه على اليمي
تحياتي

---------- Post added at 10:25 PM ---------- Previous post was at 10:24 PM ----------

اتمنى ان اكو دت

---------- Post added at 10:27 PM ---------- Previous post was at 10:25 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الا مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:41 PM ---------- Previous post was at 10:27 PM ----------

اتمنى ان اكون

---------- Post added at 10:43 PM ---------- Previous post was at 10:41 PM ----------

اخي الفاضل كل موضوع يوجد قبل اسمه على اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:44 PM ---------- Previous post was at 10:43 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

wargita
02-23-2015, 01:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، أخي الفاضل لكي تعرف بقبول المواضيع
يمكنك أن ترى إذا تم احتساب البونص مباشرة بعد نشر الموضوع أو الردود

bounida soufiane
02-23-2015, 02:18
تحياتي

---------- Post added at 10:47 PM ---------- Previous post was at 10:45 PM ----------

اتمنى ان اك

---------- Post added at 10:47 PM ---------- Previous post was at 10:47 PM ----------

اتمن

---------- Post added at 10:48 PM ---------- Previous post was at 10:47 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر
تحياتي

---------- Post added at 10:49 PM ---------- Previous post was at 10:48 PM ----------

اخي الفاضل كل موضوع يوجد قبل اسمه لاخر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:49 PM ---------- Previous post was at 10:49 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة ف الاخر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:50 PM ---------- Previous post was at 10:49 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:51 PM ---------- Previous post was at 10:50 PM ----------

اتمنى ا

---------- Post added at 10:52 PM ---------- Previous post was at 10:51 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظ خر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:53 PM ---------- Previous post was at 10:52 PM ----------

اخي الفاضل كل موضوع يوجد قبل
تحياتي

---------- Post added at 10:54 PM ---------- Previous post was at 10:53 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشارك ر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:55 PM ---------- Previous post was at 10:54 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:55 PM ---------- Previous post was at 10:55 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف ا اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:56 PM ---------- Previous post was at 10:55 PM ----------

اخي الفاضل كل موضوع يوجد قبل اسمه على الي اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:57 PM ---------- Previous post was at 10:56 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:58 PM ---------- Previous post was at 10:57 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر اللي مش
تحياتي

---------- Post added at 10:58 PM ---------- Previous post was at 10:58 PM ----------

اخي الفاضل كل موضوع يوجد قبل اسمه على ا خر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 10:59 PM ---------- Previous post was at 10:58 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف ا ي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:00 PM ---------- Previous post was at 10:59 PM ----------

تحياتي

---------- Post added at 11:01 PM ---------- Previous post was at 11:00 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر الل عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:02 PM ---------- Previous post was at 11:01 PM ----------

اتمنى ان اكون اف

---------- Post added at 11:03 PM ---------- Previous post was at 11:02 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف ك
تحياتي

---------- Post added at 11:04 PM ---------- Previous post was at 11:03 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة ال
تحياتي

---------- Post added at 11:05 PM ---------- Previous post was at 11:04 PM ----------

اخي الفاضل كل موضوع يوجد قبل ا
تحياتي

---------- Post added at 11:05 PM ---------- Previous post was at 11:05 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظر مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:06 PM ---------- Previous post was at 11:05 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف ا للي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:07 PM ---------- Previous post was at 11:06 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخ ي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:07 PM ---------- Previous post was at 11:07 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:08 PM ---------- Previous post was at 11:07 PM ----------

اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:12 PM ---------- Previous post was at 11:08 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر اللي ليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:14 PM ---------- Previous post was at 11:12 PM ----------

اخي الفاضل كل موضوع يوجد ق سمه على اليمين ظرف لونه برتقالي الظرف اللي بداخله سهم اخضر
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:14 PM ---------- Previous post was at 11:14 PM ----------

اخي الفاضل كل موضوع يوجد قبل اسمه ش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:17 PM ---------- Previous post was at 11:14 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة ش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:18 PM ---------- Previous post was at 11:17 PM ----------

اخي الفاضل كل موضوع يوجد قبل اسم عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

bounida soufiane
02-23-2015, 02:32
هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر اللي م خضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:24 PM ---------- Previous post was at 11:19 PM ----------

اخي الفاضل كل موضوع يوجد قبل اسمه ع الاخر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:27 PM ---------- Previous post was at 11:24 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر ال يه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:29 PM ---------- Previous post was at 11:27 PM ----------

اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:30 PM ---------- Previous post was at 11:29 PM ----------

تحياتي

---------- Post added at 11:31 PM ---------- Previous post was at 11:30 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف ا اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:32 PM ---------- Previous post was at 11:31 PM ----------

اخي الفاضل كل موضوع يوجد قبل اسم رف الاخر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

hmadnah1998
عندما تقوم بمشاركه الموضوع والرد عليه ففى صفحه الاسئله ستلاقى سهم اخضر على السوال الذى جوبت عليه وهذا يبين لك انك شاركت فى هذا الموضوع

bounida soufiane
اخي الفاضل كل موضوع يوجد قبل اسمه ع ن ظرف لونه برتقالي الظرف اللي بداخله سهم اخضر
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

zineb01
نصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
انت تقدر تعمل ردود فى اى موضوع زى ما انت عاوز بس مش ورا بعض لازم يكون فى حد رد بعدك

bounida soufiane
02-23-2015, 02:37
هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر ا
تحياتي

---------- Post added at 11:34 PM ---------- Previous post was at 11:33 PM ----------

اخي الفاضل كل موضوع يوجد قبل ا على اليمين ظرف لونه برتقالي الظرف اللي بداخله سهم اخضر
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:34 PM ---------- Previous post was at 11:34 PM ----------

اخي الفاضل كل موضوع يوجد سمه على اليمين ظرف لونه برتقالي الظرف اللي بداخله سهم اخضر
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:35 PM ---------- Previous post was at 11:34 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظ
تحياتي

---------- Post added at 11:36 PM ---------- Previous post was at 11:35 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظ مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:37 PM ---------- Previous post was at 11:36 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر اللي
تحياتي

HeshamMadbouly
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اولا بيكون في سهم اخضر علي الموضوع والسؤال اللي انت رادد عليه وبهذا تكون قد رديت في هذا الموضوع ولا ينبغي انا ترد علي هذا الموضوع مره اخري وشكرا

bounida soufiane
هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر اللي مش
تحياتي

محمود مرعى
02-23-2015, 02:38
ايوة طبهعا يا اخى الفاضل حضرتك بالفعل تقدر انك تعرف ازاى انك رديت على الموضوع ده وطبعا ده بيكون من خلال انك تلاقى سهم صغير جنب الظرف اللى قبل
الموضوع وكده يبقى انت حضرتك رديت على الموضوع ده والظرف ده بيكون على اليمين خالص جنب موضوع او عنوان الاستفسار وربنا يكرمك ويوفقك ان شاء الله تعالى

bounida soufiane
02-23-2015, 02:48
هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر ا
تحياتي

---------- Post added at 11:39 PM ---------- Previous post was at 11:38 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف ا للي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:40 PM ---------- Previous post was at 11:39 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر اللي ليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:42 PM ---------- Previous post was at 11:40 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة ال
تحياتي

---------- Post added at 11:44 PM ---------- Previous post was at 11:42 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الا عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:44 PM ---------- Previous post was at 11:44 PM ----------

هو اللي ليك فيه م

---------- Post added at 11:45 PM ---------- Previous post was at 11:44 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الاخر الل ش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:46 PM ---------- Previous post was at 11:45 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الا اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:47 PM ---------- Previous post was at 11:46 PM ----------

تحياتي

---------- Post added at 11:48 PM ---------- Previous post was at 11:47 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف ي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

lyzoul
02-23-2015, 02:52

bounida soufiane
02-23-2015, 02:58
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:54 PM ---------- Previous post was at 11:52 PM ----------

اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:54 PM ---------- Previous post was at 11:54 PM ----------

تحياتي

---------- Post added at 11:55 PM ---------- Previous post was at 11:54 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف الا اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:56 PM ---------- Previous post was at 11:55 PM ----------

اخي الفاضل كل موضوع يوجد سمه على اليمين ظرف لونه برتقالي الظرف اللي بداخله سهم اخضر
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:57 PM ---------- Previous post was at 11:56 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظ الاخر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

---------- Post added at 11:58 PM ---------- Previous post was at 11:57 PM ----------

هو اللي ليك فيه مشاركة الظرف ر اللي مش عليه سهم اخضر هو الموضوع اللي انت مرتدش عليه
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

deyaa24
02-23-2015, 03:01
دة بيكون من خلال انك تشوف الصفحة الى فيها المواضع
انت لو شوف انك نت اخر شخص رد انت لو علمت رد اخر ورد ردك على طوال انت لمم تاخذ بونص على المشاركة التانية

AlaaEldien Ahmed
02-23-2015, 03:16
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
بالفعل اخى الفاضل اذا قمت بالرد على اى موضوع فعند التصفح ستجد ان الموضوع الذى قمت بالرد عليه عليه سهم اخضر اللون مما يدل على انك قمت بالرد هنا
اتمني لك التوفيق في الفوركس وجني ارباح هائلة و تقبل مروري.

Wassa04
02-23-2015, 03:22
السام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم الموضوع الذي زرته من
قبل تجد امامه سهم اخضر بالتوفيق لك تقبل مروري

Audy1
02-23-2015, 03:29
السلام عليكم ورجمه الله وبركاته اخى لاالكريم يمكنك التحقق من المشاركه من خلال النظر الى يمين الصفحه وايضا يمكنك متابعه ردود الاعضاء لما بها من معلومات مفيده

deyaa24
02-23-2015, 03:53
انت لو شوف انك نت اخر شخص رد انت لو علمت ويجب انه يكون فةتنظيم فى وضع المشاركات فى المنتدى لكى تحصل على البونص

a7med84
02-23-2015, 06:36
هتلاقى فى سهم اخضر على الموضوعات اللى انت ليك مشاركه بها واللى ما فيش السهم عليها دى انت لم تشارك برد بها

والله المستعان وباالتوفيق

ahmd.wael
02-23-2015, 11:49
أخي الكريم ليس هناك مايمنع ان تجرب مجال الفوركس وكلنا في البدايه دخلنا هذا المجال كتجربه ومع مرور الزمن تعمقنا في هذا المجال واصبح هذا المجال جزء من حياتنا اليوميه وانت جرب واذا ماناسبك هذا المجال يمكنك بعد ذلك ان تتركه واتمنى لك التوفيق

chouai
02-26-2015, 15:32
شكراً لك أخي الكريم علي تزويدي بالإفادة و شكراً لبقية الأعضاء الذين شاركوا في هذا الموضوع عشان كلنا نستفاد
و بالتوفيق للجميع

Doodysamsom
02-26-2015, 15:37
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
بتعرف انك عملت مشاركة ولا لا من خلاص الموضوع قبل ما تدخلة..
لو لقيت جنبة دايرة وفيها سهم لونها اخضر دة دليل انك عملت المشاركة؟؟
وكمان ممكن يقولك يوم وتوقيت المشاركة..

aimen boughariou
02-26-2015, 15:42
مشكور اخى الفاضل على هذا الموضوع واتمنى ان يستفيد منه الاخوة الذين يفضلون العل بالخيارات الثنائية واتمنى التوفيق للجميع وعن نفسى لا اعمل بالخيارات الثنائية لعدموجود خبرة فى هذا المجال والله الموفق

remas
02-26-2015, 20:19
انت تقدر ترد او تعمل مواضيع بالكم اللى انت عاوزه

adel2525
02-26-2015, 20:19
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته
عندما تقوم بالرد على موضوع هتجد ان جنب الموضوع بيوجد سهم اخضر
وبالتوفيق للجميع

soad labib sadek
02-26-2015, 20:31
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم هناك اداة جميلة جدا يوفرها المنتدي و تكون عن طريق ظهور سهم اخضر علي الموضوع الذي قمت بالمشاركة فيه من ذي قبل و انا استخدمها دائما و توضح لي باستمرار المواضيع التي شاركت بها من ذي قبل

بالتوفيق

Essam29
02-27-2015, 09:43

المفترض انك تعرف المواضيع يالي ترد عليها بمجرد قرائة العنوان تعرف انك رديت بهذا الموضوع

بالتوفيق لك اخي الكريم

ahmd.wael
02-27-2015, 11:45
السلام عليكم اخى الكريم انت لازم قبل اى شيئ تركز عل مبلغ راس المال ولازم يكون مبلغ يستحق التداول به مثل 1000 دولار عشان تقدر تحقق ربح محترم ونقدر نقول انك فعلا بتشتغل فى الفوركس وبتحقق منه دخل جيد

Hamdy Elhossiny
02-27-2015, 19:34
بص يا خى الموضوع بسيط جدا جدا انت هتلاقى فى عنوان الموضوع
سهم بيبين ليك انك عملت رد على الموضوع ده قبل كده

remas
02-27-2015, 23:28
تقدر تعمل اى عدد من الردود انت عاوزه فى ا موضوع

hmadnah1998
02-27-2015, 23:34
عندما تقوم بمشاركه الموضوع والرد عليه ففى صفحه الاسئله ستلاقى سهم اخضر على السوال الذى جوبت عليه وهذا يبين لك انك شاركت فى هذا الموضوع وعليك بان لاتدخل للرد مره اخرى وبالتوفيق للجميع

Yara1
03-06-2015, 01:50
عندما تقوم بمشاركه الموضوع والرد عليه ففى صفحه الاسئله ستلاقى سهم اخضر على السوال الذى جوبت عليه وهذا يبين لك انك شاركت فى هذا الموضوع وعليك بان لاتدخل للرد مره اخرى وبالتوفيق للجميع

ismaiel
03-06-2015, 15:44
حقيقة المنتدي رائع حيث يحقق اهدافا رائعة من الاستفادة من بعضنا البعض
انا في الحقيقة لازلت مبتدئ ولا اعلم كيفية الربح من الانترنت والفوركس وكيفية سحب الاموال لكنني ارجوا في الايام المقبلة ان اعرف اكثر
بالتوفيق تحياتي

احمد محمد عبد الصبور
03-06-2015, 21:50
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي ...

ahmedabobaker
03-06-2015, 22:03
السلام عليكم

zidane
03-06-2015, 22:17
اهلا وسهلا بك اخي الكريم والله تحليلك موضوعي ومنطقي وكلنا يحلم بالثراء مع سوق الفوركس لانه صراحة يوفر فرصة كبيرة لتحقيق الثراء وهو فرصة ايضا لكسب مدخول منتظم شهري او اسبوعي، على العموم شكرا على الموضوع وبالتوفيق

cian s
03-06-2015, 22:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل الكريم
عند مشاركتك في موضوع يظهر سهم اخضر بجوار اسم الموضوع وهذا يدل علي انك قد شاركت في هذا الموضوع
تقبل مرورى و خالص شكرى وتحياتى وبالتوفيق لك ولنا جميعا

sherry mohamed
03-07-2015, 15:02
كل موضوع يوجد قبل اسمه على اليمين ظرف لونه برتقالي الظرف اللي بداخله سهم اخضر
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

netteler
03-07-2015, 15:06
اخوتي الكرام السلام عليكم ورحمة الله
شكرا لك اعضاء ومشرفين الموقع الكرام
انا كنت لم اعلم انا كمان السهم الاخضر ده
وفقك الله

bsameforex
03-07-2015, 22:14
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اهلا بيك معانا اخى الفاضل
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
اذا قمت بالرد على اى موضوع فعند التصفح ستجد
ان الموضوع الذى قمت بالرد عليه عليه سهم اخضر اللون مما يدل على انك قمت بالرد هنا
بالتوفيق لك وللجميع

RomanyMoreed
03-08-2015, 15:42
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

اه في هتلاقي حضرتك علي يمين الايقونة سهم اخضر ايقونة الموضوع نفسة بتعرفك ان انت شاركت في هذه الموضوع

Ahmedibrahem91
03-08-2015, 16:13
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي ...

wael40
03-08-2015, 16:27
اخى الكريم اعتقد انة لابد من قرائة القواعد والقوانين الخاصة بالمنتدى حتى تتمكن من المشارلاكات الصحيحة ولا يتم حذف المشاركات الخاصة بك وبالتالى حذف البونص

salem11
03-08-2015, 18:14
اعتقد ان السباب مكرره عند كل التجار تقريبا ولذلك علينا دراستها جيدا وكثره الموضوعات عن الخساره رغم امها تزيد من درجه الخوف الا انها تعلمنا الحذر من الوقوع فى الخطا ولن نحن نعلم جيدا ان الخساره شر لابد منه علينا فقط ان نقلل منها قدر المستطاع

kokou
03-10-2015, 14:35
و بالتوفيق للجميع

Waleed ahmed
03-10-2015, 16:09
السلام عليكم ورحمة الله
جزاك الله خيرا على هده المعلومة القيمة وبسيطة الفهم وانا مبتدا واضن اني قد اكتسبة معرفة جديدة

اتمنى التوفيق والربح الوفير للجميع

romo
03-10-2015, 22:05
انا الصراحة لحد دلوقتي موصلتش للي انا عايزه في الفوركس وحسابي اتمرجن اكتر من مرة وده الصراحة كان بسببي
واهم سبب في الخسارة هو المخاطرة العالية بحجم كبير من اللوتات الى جانب الطمع وهو شيء مدمر في الفوركس

hixam1991
03-10-2015, 22:11
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي ...

1 million
03-26-2015, 17:37
تستطيع ان تعمل ردا اخر اخي الكريم في اي موضع قمت بالرد عليه من قبل
اعتقد ان الشرط الوحيد هو ان لا تكون المشاركة هي نفسها السابقة

nagwa77
03-26-2015, 18:56
بالطبع الاحداث السياسية و الكوارث الطبيعية تأثر على سوق الفوركس
و ممكن ايضا السوق يتاثر في نهاية الاسبوع مما ينتج عنه افتتاح السوق عن
ما يسمى بالفجوة السعرية

abes
03-26-2015, 19:55
نورت المنتدى اخى الكريم
كان نفسى افيدك لكنى جديدة فى هذا المجال
يارب حد يقدر يفيدك من الاعضاء
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

chennana
03-28-2015, 18:23
السلام عليكم ورحمه الله بركاته
اخي الكريم بالطبع يمكنك معرفة اذا ما كنت قد اجبت على الموضوع
و ذالك قبل عنوان الموضوع توجد رسالة اذا كان بها سهم اخضر اذن سبق لك و ان كتبت رد في هذا الموضوع

rashaeid
03-29-2015, 02:56
اذا قمت بالرد على اى موضوع فعند التصفح ستجد ان الموضوع الذى قمت بالرد عليه عليه سهم اخضر اللون مما يدل على انك قمت بالرد هنا

minouchepilot
03-29-2015, 03:09
أتفق معك تماما يا أخي فجميع المؤشرات الموجودة والمتداولة لا تدل بالضرورة على إتجاه السعر كما أن إمكانية نجاحها لا تتعدى 50 بالمائة وهو ما يجعلنا نستعين بها فقط ولكن لا نجعل منها قاعدة
بالتوفيق للجميع

minouchepilot
03-29-2015, 03:10
أتفق معك تماما يا أخي فجميع المؤشرات الموجودة والمتداولة لا تدل بالضرورة على إتجاه السعر كما أن إمكانية نجاحها لا تتعدى 50 بالمائة وهو ما يجعلنا نستعين بها فقط ولكن لا نجعل منها قاعدة
بالتوفيق للجميع

minouchepilot
03-29-2015, 03:10
بالتوفيق للجميع

samy78
03-29-2015, 13:31
الصبر احسن من الطمع حيث اذا صبرنا يمكن ان نتجنب الوقوع في بعض الاخطاء اما الطمع فيجب الابتعاد عنه
الصبر والصبر عن تجربة شخصية

fadiarab
03-31-2015, 12:39
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي

اسلام سمسم
03-31-2015, 21:16
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي .

ehab_salah
04-01-2015, 02:47
بص يا خى الموضوع بسيط جدا جدا انت هـتلاقى فى عنوان الموضوع
سهم بيبين ليك انك عمـلت رد على الموضـوع ده قبل كده

The King Algeria
04-01-2015, 02:49
السلام عليكم اخي الكريم يمكنك حساب ردورد و مشاركات المحسوبة الي عملتها حيث انك يمكنك وضع ردود
في القسم العام او القسم التعليمي و سيتربح 0.1 لكل رد او موضوع تعمله و يمكنك ان تشاعد الربح تحت الرد الي وضعته
حيث ستجد اسمه و تاريخ تسجيلك و عدد مشاركاتك و البونص الي حققته

نورين
04-03-2015, 20:55
السلام عليكم اخي الفاضل كل موضوع يوجد قبل اسمه على اليمين ظرف لونه برتقالي الظرف اللي بداخله سهم اخضر
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي وبلتوفيق ان شاء الله

marwa 123
04-03-2015, 21:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة على اشرف المرسلين
ستلاحظ وجود سهم اخضر في دايرة صغيرة عالموضوع الذي قمت بعمل مشاركة فيه من قبل

سارة محمد
04-09-2015, 22:16
اهلا بك اخي وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله خيرا
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله
تقبلوا مروري ♥♠♣♠

lyes1977
04-09-2015, 22:34
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اهلا وسهلا بك اخي معنا في المنتدى الكريم وبعد ، طبعا اخي توجد علامة مميزة تبين لك بانه قد تم ارسال مشاركة في هذا الموضوع وهذه العلامة هي عبارة عن سهم اخضر يظهر لك جليا فوق ايقونة الموضوع وشكرا

ahmed mo
04-09-2015, 22:54
هتلاقى فى سهم اخضر اخى الكريم على الموضوع لو موجود السهم

يبقى انت ليك رد فى الموضوع ده والله المستعان وبالتوفيق للجميع

moustafaforex
04-09-2015, 23:15
نعم اخى الكريم عندما تقوم بمشاركه الموضوع والرد عليه ففى صفحه الاسئله ستلاقى سهم اخضر على السوال الذى جوبت عليه وهذا يبين لك انك شاركت فى هذا الموضوع وعليك بان لاتدخل للرد مره اخرى وبالتوفيق للجميع

سارة محمد
04-09-2015, 23:34
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

freeman
04-09-2015, 23:44
اخى عندما تقوم بالرد على موضوع هتجد ان جنب الموضوع بيوجد سهم اخضر
تعرف انك كتبت فى الموضوع من قبل الله الموفق والمستعان

mohamed12345
04-13-2015, 13:52
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد طريقة سهله يااخي الكريم انت لما تروح لأي قسم في المنتدى اذا شفت عنوان موضوع فيها سهم اخضر متجه الى اليمين يعني انت شاركت من قبل في هذا الموضوع اتمنى يكون الفكرة وصلت لك

kokou
04-14-2015, 16:21
و بالتوفيق للجميع

sharshabil
04-14-2015, 19:48
ممكن ان تىى ذلك من خلال الايقونة في الموضوع ان كاننت عبلرة عن غلاف وردي
انت لم تشارك في الموضوع و ان كانت قامها سهم اخضر يعني انت عملت مشتاركة فيه

bidaaaaaaaaa
04-14-2015, 23:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
الذى قمت فى المشركه فيه سوف تجد علامه
خضاء تدل انك قمت بكتابه مشاركتك وبالتوفيق للجميع ان شاء الله

Eslam1
04-16-2015, 07:22
فظنى فيك ياسندى جميل
اكتب ايه من القرآن الكريم يرتاح لها قلبك لسماعها
وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خيرا لكم

User_90
04-16-2015, 07:59
سوال جيد واجابته مفيدة لناس كثيرة اخى عندما تقوم بالرد على موضوع هتجد ان جنب الموضوع بيوجد سهم اخضر
تعرف انك كتبت فى الموضوع منالظرف البرتقالي

Ayman Dollar
04-16-2015, 08:02
االسلام عليكم
طب تمام جدا ققصة تحديد كيفية معرفة كتابة تعليق في الموضوعاات ولا تكون
مكررة ولكن اذا حدث تكرار للتعليق في نفس الموضوع ماذاا سوف يحدث للبونص

نادر صباح الدين
04-16-2015, 08:05
لا توجد مشكة في هذا الشأن عندما تقوم بالرد على أي موضوع من الموضوعات، وبعد عودتك إلى المتصفح الأساسي تجد سهما باللون الأخر يفيد بأنك قمت بالتعليق على الموضوع المشار إليها، أما المشاركات الجديدة فلا يوجد فيها هذا السهم، ومن الطبيعي أن الموضوعات التي تطرحها أنت للمناقشة تكون جديدة بشكل طبيعي.

qeqe77
04-16-2015, 08:07
----- ستجد اسمك بجانب الموضوع حين تخرج لقائمة المواضيع فقط وشكراااااا

user_66
04-17-2015, 22:38
ما رأيكم فى هذا الشرح المبسط لمعنى الانزلاق السعرى .....
أف اكس سي أم تهدف إلى تزويد العملاء بأفضل تنفيذ متاح والحصول على جميع الأوامر وعلى الأسعار المطلوبة. ومع ذلك، هناك أوقات عندما، يكون هناك زيادة في التقلبات، قد تكون الأسعار خاضعة لأوامر انزلاق سعري. الانزلاق السعري يحدث خلال الأخبار الأساسية أو عندماً تكون السيولة محدودة. خلال فترات مثل هذه، فإن طلبك، الكمية، وتعليمات معينة قد يكون لها تأثير على تنفيذك.

أمثلة عن أوامر محددة :

جيد" حتى إلغاء"(gtc) الأوامر - سيتم ملء طلبك بسعر المتاحة في الوقت الذي يتم تلقيه.
فوري أو إلغاء" (ioc) الأوامر - يتم تشغيل جميع أو جزء من طلبك بالأسعار المتاحة مع إلغاء المبلغ المتبقي يجب عدم وجود سيولة لملء طلبك فورا.
املأ أوالغي" (fok) الأوامر - يجب أن يتم تنفيذها كليا أو لا الغاؤها على الإطلاق.

التقلبات في السوق يمكن أن تخلق ظروف يصعب فيها التنفيذ. على سبيل المثال، قد يكون سعر تنفيذ طلبك بعيدا نقاط عديدة عن السعر المحدد بسبب تقلبات في حركة السوق. في هذا السيناريو، يتطلع التاجر لتنفيذ عند سعر معين ولكن في جزء من الثانية، قد يكون السوق ابتعدت كثيرا عن هذا السعر المطلوب. وعندئذ يكون أمر دخول التاجر قد نفذ بالأسعار المتاحة. وبالمثل، في نموذج تنفيذ **cm، يجب وجود السيولة الكافية لتنفيذ كل التداولات بأي ثمن.

أف إكس سي أم توفر عددا من أنواع الأوامر الأساسية والمتقدمة لمساعدة العملاء في تقليل مخاطر التنفيذ. طريقة واحدة للتخفيف من المخاطر المرتبطة بالانزلاق السعري هو استخدام نطاق السوق ( ماكس ديفياشين الإنحراف mt4) الميزة على المنصات في **cm. ميزة متوسط ​​السوق تسمح للتجار تحديد مقدار الانزلاق المحتمل الذي يمكن أن يتحمله . صفر يدل على أن ليس هناك انزلاق سعري. من خلال تحديد صفر على نطاق السوق، يطلب التاجر أن يتم تنفيذ أمره فقط بسعر محدد أو معلن، وليس بأي ثمن أخرى. قد يختار التجار قبول مجموعة واسعة من الانزلاق السعري ليرفع احتمال التنفيذ. في هذا السيناريو سوف يتم التنفيذ بأفضل الأسعار المتاحة داخل النطاق المحدد. على سبيل المثال، قد يشير العميل الى انه على استعداد للتنفيذ على بعد نقطتين من السعر الدخول المطلوب. فسيقوم النظام بالتنفيذ إذا سيولة كافية وموجودة. إذا زاد السعر عن نقطتين فإن الأمر لن ينفذ. يرجى الملاحظة، أن أوامر متوسط ​​السوق تحدد نطاق السلبية فقط. إذا كان متوفر أكثر من سعر مناسب في وقت التنفيذ، فإن التنفيذ يكون لصالح العميل.

بالإضافة إلى ذلك، عند تنفيذ الأمر يصبح أمر الوقوف هو أمر صالح للتنفيذ. أوامر وقفتضمن التنفيذ ولكن لا تضمن السعر . لذلك، وامر التوقف قد تؤدي إلى حدوث انزلاق اعتمادا على ظروف السوق.

Eslam1
04-19-2015, 19:17
أحباب رسول الله صلوا على النبي
"إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا" .

adnan1969
04-19-2015, 19:40
اخي في سهم اخضر يطلع على كل مشاركه انت دخلتها وممكن تشوفه قبل ماتدخل حتى لاتدخل مرتين وماينحسب لك اي شي

خيرالدين مهدي
04-19-2015, 20:20
و بالتالي ما أعملش رد مرة أخري .................................................. ...............................
.................................................. .................................................. .................................................. .............................................
.................................................. ............................ااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا اا

Miro1
04-20-2015, 23:16
ﺍﻟﺸﻲﺀ ﺍﻷﻭﻝ ﺍﻟﺬﻱ ﻳﺠﺐ ﻋﻠﻴﻚ ﻓﻌﻠﻪ ﻛﻤﺘﺎﺟﺮ ﺑﺎﻟﻔﻮﺭﻛﺲ، ﻭﺍﻟﺬﻱ
ﺳﻮﻑ ﻳﻘﻠﻞ ﻣﻦ ﻣﺨﺎﻃﺮﺗﻚ ﺣﺘﻰ ﻣﻊ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺍﻟﺮﺍﻓﻌﺔ ﺍﻟﻤﺎﻟﻴﺔ
ﺑﺤﺴﺎﺑﻚ، ﻫﻮ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﺴﺘﻮﻯ ﻣﺨﺎﻃﺮﺗﻚ risk profile . ﺍﺟﻠﺲ
ﻭﺣﺪﺩ ﺍﻟﻤﻘﺪﺍﺭ ﺍﻟﺬﻱ ﺗﺴﺘﻄﻴﻊ ﺍﻟﻤﺨﺎﻃﺮﺓ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺣﺴﺎﺑﻚ ﺑﻜﻞ
ﺻﻔﻘﺔ؟ ﺇﺫﺍ ﻛﺎﻥ %2 ﻫﻮ ﺭﻗﻤﻚ ﺣﻈﻚ، ﺇﺫﻥ ﺗﺎﺟﺮ ﺑﻬﺬﻩ ﺍﻟﻘﺎﻋﺪﺓ
ﻛﺪﻟﻴﻠﻚ ﺍﻹﺭﺷﺎﺩﻱ . ﺇﺫﺍ ﺍﺧﺘﺮﺕ %2، ﻓﺄﻧﺖ ﺑﻼ ﺷﻚ ﻣﺘﻮﺍﺟﺪ
ﺑﺎﻟﻠﻌﺒﺔ ﻟﻤﺪﺓ ﻃﻮﻳﻠﺔ ﻣﻦ ﺍﻟﺰﻣﻦ، ﺑﺮﺍﻓﻌﺔ ﺃﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺭﺍﻓﻌﺔ

FullyActive
04-20-2015, 23:26
نعم اخى ادخل على لوحة التحكم وبعدها اخطار جميع مشاركاتك
وسوف تجد كل مشاركة او رد قمت به وهتعرف اذا كنت شاركت فى موضوع معين املا

ahmedtaher
04-25-2015, 16:20
السلام عليكم .... بتلاقي سهم اخضر صغير علي الظرف بتاع المنتدي يبقي انت كدة من عملت في الموضوعع دة مشاركة قبل كدة
بالتوفيق ان شاء الله تقبل مروري

elmassy
04-29-2015, 21:28
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني واخواتي الكرام
اخي العزيز شكرا على هذا الموضوع المفيد

---------- Post added at 06:28 PM ---------- Previous post was at 06:25 PM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم

Kiing
04-29-2015, 21:30
شكلرا لان طرحك للموضوع ممكن ان اتمنى لك كل ما يستفيد منه باقى الاصدقاء لان الاعضاء فى المنتدى تم ان نصيحتى اولا هي العلم تم وحده ممكن ان يخليك تم ممكن ان تحقق الكل

superfarh
04-29-2015, 21:40
ﺍﻷﻭﻝ ﺍﻟﺬﻱ ﻳﺠﺐ ﻋﻠﻴﻚ ﻓﻌﻠﻪ ﻛﻤﺘﺎﺟﺮ ﺑﺎﻟﻔﻮﺭﻛﺲ، ﻭﺍﻟﺬﻱ
ﺳﻮﻑ ﻳﻘﻠﻞ ﻣﻦ ﻣﺨﺎﻃﺮﺗﻚ ﺣﺘﻰ ﻣﻊ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺍﻟﺮﺍﻓﻌﺔ ﺍﻟﻤﺎﻟﻴﺔ
ﺑﺤﺴﺎﺑﻚ، ﻫﻮ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﺴﺘﻮﻯ ﻣﺨﺎﻃﺮﺗﻚ risk profile . ﺍﺟﻠﺲ
ﻭﺣﺪﺩ ﺍﻟﻤﻘﺪﺍﺭ ﺍﻟﺬﻱ ﺗﺴﺘﻄﻴﻊ ﺍﻟﻤﺨﺎﻃﺮﺓ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺣﺴﺎﺑﻚ ﺑﻜﻞ
ﺻﻔﻘﺔ؟ ﺇﺫﺍ ﻛﺎﻥ %2 ﻫﻮ ﺭﻗﻤﻚ ﺣﻈﻚ، ﺇﺫﻥ ﺗﺎﺟﺮ ﺑﻬﺬﻩ ﺍﻟﻘﺎﻋﺪﺓ
ﻛﺪﻟﻴﻠﻚ ﺍﻹﺭﺷﺎﺩﻱ . ﺇﺫﺍ ﺍﺧﺘﺮﺕ %2، ﻓﺄﻧﺖ ﺑﻼ ﺷﻚ ﻣﺘﻮﺍﺟﺪ

elmassy
04-29-2015, 22:43
بسم الله الرحمن الرحيم

حسنى صادق
04-29-2015, 23:31
من المفيد جدا ان تستخدم المؤشرات الاشارات الاخرى التى من الممكن ان تكون متوفرة فى الكثير من الاستراتيجيات التى تعتبر من اهم ما يمكن ان سيتخدم فى العلمعلى التداول و لابد ن توخى الحذر فى العلم بذلك

asxqw
04-30-2015, 00:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة سهله يااخي الكريم انت لما تروح واهلا بكفي المنتدي عند مشاركتك في موضوع يظهر سهم اخضر بجوار اسم الموضوع وهذا يدل علي انك قد شاركت في هذا الموضوع اوتمني ان اكون وصلتلك المعلومة بطريقةلأي قسم في المنتدى اذا شفت عنوان موضوع فيها سهم اخضر متجه الى اليمين يعني انت شاركت من قبل في هذا الموضوع اتمنى يكون الفكرة وصلت لك وتقبلال موفق

---------- Post added at 09:00 PM ---------- Previous post was at 08:59 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و لما تروح واهلا بكفي المنتدي عند مشاركتك في موضوع يظهر سهم اخضر بجوار اسم الموضوع وهذا يدل علي انك قد شاركت في هذا الموضوع اوتمني ان اكون وصلتلك المعلومة بطريقةلأي قسم في المنتدى اذا شفت عنوان موضوع فيها سهم لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

احمد محسن
04-30-2015, 00:32
جزاك الله خيرا اخى الفاضل على هذا الموضوع الرائع
مع تمنياتى لجميع اعضاء المنتدى بالنجاح والتوفيق

hager omar
04-30-2015, 00:52
السلاام عليكم ورحمة الله وبركاته

تجد سهم اخضر جانب الموضوع كده هتقف عليه وهتقدر تعرف انت شاركت كام مشاركة

اتمني ان اكون افاادتك

تقبل مروري

zee1996
04-30-2015, 01:06
اظن ان هناك علامة سهم صغير تكون امام المشاركات التي قمت بالاجابة عنها مسبقا على حسب ما سمعت من احد الاخوة الاعضاء في سؤال شبيه و يمكنك دائما اللجوء للدعم و اتمنى التوفيق لك و للجميع

mahmoudnet123
04-30-2015, 01:15
وعليك السلام ورحمة الله وبركاتة

لكى تعرف انك قمت بالرد فى المضوع ستجد بجانب العنوان سهم صغير يوضح انك قمت بالمشاركة فى هذا الموضوع

كما الحال فى كل المنتديات

elmassy
04-30-2015, 01:23
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني الكرام
أخي العزيز شكراً جزيلاً لموضوعك الجيد والمفيد والتحليل الجيد

معتصم سباعنة
04-30-2015, 01:25
اخي سوف تجد التعليمات اسفل المنتدى - والمشاركة التي وضعت رد فيها يكون عليها سهم اخضر على اليمين
تقبل مروري

Abdelhedi
04-30-2015, 01:29
اولا السلام عليكم شباب و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم و شكرا:
و الله لم افهم شي من ما تقول اسف حقا و الله مستعان اخي العزيز

abdelrazek
04-30-2015, 01:55
السلام عليك ماخي الكريم . ع ماعتقد ان في كل موضوع هتلاقي سهم اخضر بجانبه مما يدل ع انك شاركت في الموضوع ده . تقبل تحياتي

baki
04-30-2015, 01:58
في كل مارة اخي تقوم بوضع رد على موضوع معين ستجد ردك في اخر
الموضوع بالاضافة ستجدعلامة صفراء على كل موضوع قمت بالرد عبية في الشاش الرئيسية للمواضيع

investtime
04-30-2015, 02:09
عند المشاركة وتفعيلها يوضع ردك في اخر الصفحة للدود ويضاف 10 سنت
الى رصيدك ويعلم بسهم اخضر على عنوان الموضوع الذي شاركت فيه

deyaa24
04-30-2015, 03:36
انت لو شوف انك نت اخر شخص رد انت لو علمت ويجب انه يكون ربد بعد ردتك عشان تعف تتب رد اخر وتصل على البونص

Wassa04
04-30-2015, 23:01
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم اذا كان هماك سهم صغير
اخضر امام الموضوع تقبل مروري

elmassy
04-30-2015, 23:26
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي العزيز شكرا على هذا السؤال المفيد

FullyActive
05-22-2015, 16:03
تستطيع معرفة المواضيع التى شاركت فيها او فتحتها من خلال الذهاب الى لوحة التحكم وبعدها اخطار جميع مشاركاتك
وسوف تجد كل مشاركة او رد قمت به وهتعرف اذا كنت شاركت فى موضوع معين ام لم تشارك

BASAM IBRAHEM
05-23-2015, 06:14
اتمنى ان اكون افدتك
تحياتي ...

nda
05-23-2015, 14:21
هى ليست واهم بل هى حقيقىة حي ان الحساب الاسلامى يكون خالى من الفائدة
والحساب الاسمى متوافر فى انستا ويجب ان نطلب بان يكون الحساب خاى من الفائدة

al-Mashhadani64
05-23-2015, 22:44
اخي الكريم انك تعرف ام المشاركه انحسبت لك لو لا ادخل على عدادك وستعرف هل احتسبت الردود ام لا وتقبل مروري وشكرا

popa2015
05-23-2015, 23:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى الكريم على الموضوع رائع الذى افادنا
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

ابراهيم حمادة
05-23-2015, 23:57
ﺑﺴﻢ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺍﻟﺮﺣﻴﻢ ﻭﺍﻟﺼﻠﺎﻩ ﻭﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻋﻠﻲ ﺳﻴﺪﻧﺎ ﻣﺤﻤﺪ ﻭﻋﻠﻲ ﺍﻟﻪ ﺍﻟﻂﻴﺒﻴﻦ
ﻓﻌﻠﺎ ﺍﻟﺮﺩ ﺑﻴﻜﻮﻥ ﻋﻠﻲ ﺍﻟﺠﻮﺍﺏ ﺍﻟﺬﻱ ﻟﻴﺲ ﻋﻠﻴﻪ ﺳﻢ ﺍﺧﻀﺮ ﻭﺗﻘﺒﻞ ﻣﺮﻭﺭﻱ

شهيرة
05-24-2015, 04:15
كل موضوع يوجد قبل اسمه على اليمين ظرف لونه برتقالي الظرف اللي بداخله سهم اخضر
اتمنى ان اكون افدتك

faridd
05-24-2015, 09:53
اخى الفاضل خليك وراهم ولا تيأس صدعهم يعنى ليل ونهار لحد ما يردوا انما تغير الاعدادات الشخصة صعب شوية علشان احتياطات الامان عالية فى شركات الوساطة اتمنى لك التوفيق

noor eldyen
05-24-2015, 13:31
اخي الكريم اذا تريد ان تعرف هل انت شاركت في هذا الموضوع ام لم تشارك اذا شفت عنوان الموضوع بدون سهم اخضر يعني انت لم تكتب مشاركة في هذا الموضوع واذا شفت سهم اخضر في عنوان الموضوع يعني كتبت مشاركة من قبل في هذا الموضوع واتمنى لك التوفيق

hmadnah123
05-24-2015, 14:15
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
بالفعل اخى الفاضل اذا قمت بالرد على اى موضوع فعند التصفح ستجد ان الموضوع الذى قمت بالرد عليه عليه سهم اخضر اللون مما يدل على انك قمت بالرد هنا

nda
05-24-2015, 16:58
بالطبع ياخى هذه النصائح لابد على كل فرد يعمل فى
سوق الفوركس ان يقوم على اتباعها حتى لايخسر
واحب اضيف اليها عدم الطمع وعدم التسرع فى دخول الصفقات
من اجل تعويض الخسائر

big.pharaoh
05-24-2015, 17:21

جمب كل موضوع فيه ظرف كده لونه برتقالي لو لاقيت عليه سهم اخضر اعرف انك عملت رد في الموضوع ده ولو ملاقيتهوش تبقى معملتش فيه رد .. بس عادي لو عملت ردود في مواضيع رديت فيها قبل كده المهم تكون مشاركات مختلفه

حسنى صادق
05-24-2015, 17:49
اعتقد ان المشاركات لاتى تكون لا يةجد مانع من ان تكون مررة فى الموضوع الواحد و لابد ن معلافة المزيدن قوانين المنتدى التى لابد ن التوصل اليها

Tro
05-24-2015, 17:54
................................
كل اللمعلومات تجدها في صفحتك الرئيسية اخي الفاضل تفحصها وسوف تجد معلومات المشاركات

basim
05-24-2015, 18:16
شكرا اخي الكريم على هذه المساهمة اما بخصوص سؤالك فأنك تستطيع معرفة المشاركة من خلال السهم الاخضر المؤشر على الموضوع اذا كان موجود يعني انك قد اشتركت في هذا الموضوع
عموما مشاركة جيدة استفدنا منك ومن ردود الاخوة الاعضاء مع تمنياتنا للجميع بالتوفيق والنجاح

waelmma
05-24-2015, 18:17
:)):)):)) اخى الكريم فى الغالب بيكون فيه سهم جنب الموضوع اللى
انت سبق وان رديت عليه وربنا يوفقك ان شاء الله اخى الكريم

haythem95
05-24-2015, 18:51
االسلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني واخواتي الكرام
اخي العزيز شكرا على هذا السؤال المفيد
خي الفاضل كل موضوع يوجد قبل اسمه على اليمين ظرف لونه برتقالي الظرف اللي بداخله سهم اخضر

ملاك الروح
05-24-2015, 19:23
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخي سوف تجد العلامات المهمة نهاية كل منتدى والموضوع الذي شاركت فيه سوف تجد سهم اخضر فاتح على اليمين يعني انك شاركت
اتمنى لك التوفيق والنجاح الدائم

boulafrah
05-24-2015, 21:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة لما تروح لأي قسم في المنتدى اذا شفت عنوان موضوع فيها عندما تقوم بالرد على موضوع هتجد ان جنب الموضوع بيوجد سهم اخضر عملت فيه مشاركة ستجد امامه سهم اخضر كما يمكنك التفاعل بنفس الموضوع اكثر من مرة المهم تعمل اقتباس و تخلي التفاعل متنوع يعنى في كل مرة تطرح وجة نظر جديدة فيها افادة للقارء و لصاحب تعرف انك كتبت فى الموضوع من قبل الله

---------- Post added at 06:06 PM ---------- Previous post was at 06:04 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا،اذا شفت عنوان موضوع فيها عندما تقوم بالرد على موضوع هتجد ان جنب الموضوع بيوجد سهم اخضر عملت فيه مشاركة ستجد امامه سهم اخضر كما يمكنك التفاعل بنفس الموضوع اكثر من مرة المهم و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

heroo252
05-24-2015, 21:24
انتا بمجرد ما بتكتب الد او المساركه بتنزل فى اخر الموضوع باسمك وتقدر تشوفها
لو انتظرت بضضع ثوانى هتلاقى اسمك نزل وظهر بجوار المشاكره وعدد مشاكراتك اصبح كام

jamila cchahed
05-24-2015, 23:38
بسم الله الرحمان الرحيم الطريقة سهله يااخي الكريم انت لما تروح لأي قسم في المنتدى اذا شفت عنوان موضوع فيها سهم اخضر متجه الى اليمين يعني انت شاركت من قبل في هذا الموضوع اتمنى يكون الفكرة وصلت لك
تقبل مروري
والسلام

margin call
05-25-2015, 00:02
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته والصلاه والسلام علي سيدنا محمد افضل الخلق اجمعين..
اخى عندما تقوم بالرد على موضوع هيكون جنب الموضوع بيوجد سهم اخضر علي صوره الرساله
وممكن ترد تاني في الموضوع المهم يكون لهدف او كلام مختلف و لازم تعمل اقتباس
شكرااا

samieh
05-28-2015, 04:02
نعم يا اخى بيبقى جنب كل موضوع علامة ظرف مغلق لو انت حاطط رد قبل كدة فى الموضوع ده
بتلاقى جوة الظرف علامة دائرة خضراء بداخلها سهم اما لو ملاقيتهاش يبقى انت مليكش مشاركات فى هذا الموضوع

mohamed12345
05-28-2015, 15:20
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد طريقة سهله يااخي الكريم انت لما تروح لأي قسم في المنتدى اذا شفت عنوان موضوع فيها سهم اخضر متجه الى اليمين يعني انت شاركت من قبل في هذا الموضوع اتمنى يكون الفكرة وصلت لك وتقبل مروري

noraa
05-28-2015, 17:23
يا اخي اذا وجدت اي مشكلة يمكنك الاتصال بالدعم الفني الخاص بالشركة مهما كانت هذه المشكلة كبيرة او صغيرة
وستجد ان شاء الله مساعدة كبيرة منهم وتعاون وحل للمشكلة

mechanical
06-23-2015, 17:23
السلام عليكم......من خلا السهم الاخضر اللي بيبقا علي ابلظرف وانت بتمل للصفحة كلها ريلودوالسه دا هيظهرلط ف المواضيع اللي انت شاركت فيها
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

marwanadam
06-23-2015, 17:48
كما اشرو الاخوى يجب الانتباه قبل دخولك الى الموضوع الى السهم الاخضر ادا وجدته فعلم بانك قد شاركة فى الموضوع
وادا لم تجد اى سهم فلك الحق فى المشاركة
كما ان المنتدى لا يحاسب على المشاركات انما يجب ان تكون بنائة ولها فكرة واضحة للعموم

westside11
06-24-2015, 05:20
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع والشرح التساؤل المعلومة القيمة الرائع و المميز هذه النصائح و التوجيهات الهامة هلا وسهلا بك في منتدي فوركس العرب بتمنالك التوفيق وارجو منك تقبل مروري بصدر رحب حتي اذا كان يختلف معك في...

drkim
07-16-2015, 00:01
تحياتى لك اخى الكريم

والموضوع فى غايه البساطه كل ما عليك ان تنظر بجانب عنوان الموضوع قبل ان تدخل عليه

ستجد رسمه ظرف بريد اذا وجدت سهم اخضر على هذا الظرف فانت بالفعل قمت بالتعليق على هذا الموضوع من قبل

andro2016
09-29-2015, 19:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اكيد اخى بتعرف انك عملت رد فى الموضوع دة ولا لا
عن طريقى العلامة التى توجد بجانب الموضوع وهى سهم صغير واخضر دة بيعرفك انك عملت رد

tawfik999
09-29-2015, 21:18
بسم الله رحمن و صلاة و سلام على أشرف المرسلين اخي الفاضل و بعد
لا اعرف كيف اشرح لك اخي لكن ارى انك عرفت كيف عن طريق ردود و شكرا

waiting
09-30-2015, 16:55
الموضوع الذي عملت فيه رد سابق يا اخي تلاقي فيه علامة او سهم باللون الاخضر ظاهرة
انما ممكن ترجع ترد بعد ان يرد احد الاعضاء ان اردت اضافة معلومة اخرى او تقتبس

mrtrad
09-30-2015, 19:05
إذا أردت أن تعرف أنك عملت مشاركة في الموضوع ،قبل أن تدخل إلى هذا الموضوع ستجد علامة خضراء في المواضيع التي شاركت فيها ،أي يمكن أن تدخل مرة أخرى وتعمل مشاركات في نفس الموضوع ،أما ذا أردت أن تعرف المواضيع التي شاركت فيها أدخل إلى البروفيل الخاص بيك وإضغط على المواضيع

fghfgh
10-02-2015, 22:23
بعدما تحدد حد الخسائر والكمية التي يمكن أن تخاطر بها ، جاءت خطوة تحديد نقطة الدخول وكذلك نقاط الخروج كأوامر للتجارة ، وبعهو أن تترك عن مكان وقف الخسائر وتحركه ، بمعنى إذا تحرك السعر لصالحك فحرك وقف الخسائر معك أيضا ليكون في صالحك أي حرك حد خسارتك نحو جهة تحرك ربحك.ض التجار يفضلون الدخول طالما أن مؤشراتهم تعطيهم إشارات جيدة بذلك حتى وإن كانت الشمعة لم تغلق بعد أو الانتظار حتى تغلق

fghfgh
10-06-2015, 22:34
عملية البدء في التداول في أسواق فوركس عملية مربكة. و على الرغم من أن هذه الأسواق ليست معقدة بشكل عام، فإن بالنسبة للمتداول المبتدء، يعد كل شيء جديد و معقد. و من المهم ان يتعلم المتداولون الجدد أفضل استراتيجيات التداول التي من الممكن إستخدامها في الحالات المختلفة لـ أسواق فوركس. فينصح الخبراء في أسواق فوركس المتداولون استخدام استراتيجية تداول معينة من أجل التداول في أسواق فوركس

---------- Post added at 08:34 PM ---------- Previous post was at 08:32 PM ----------

• الشراء على المكشوف: في هذه الحالة يوفر سماسرة فوركس القدرة للمتداولين على التداول بقيمة اكبر من قيمة حساباتهم. و بينما تعد هذه الاسترالوقت و الجهد الكافيين و اللازمين لتعلم طرق تطوير خطط تداول مناسبة. و لهذا فإن اتيجية نوعاً من المغامرة، فإنها تحتوي على درجة أعلى من المخاطرة. و لهذا يجب أن تتوفر لدى المتداولين تفهماً واضحاً للوقت المناسب للدخول و الخروج من نمط معين، و بالتالي تقليل

ranimdammar
10-10-2015, 12:51
انت تكتب الموضوع او المشاركة في المربع المخصص وبعدما تكمل تضغط على اضف الرد السريع وبهذا
تكون قد شاركت في الموضوع واخذت عليه البونص 0.10
يالتوفيق اخي

mena saied basta
10-10-2015, 12:57
اخي الكريم
اعتقد انه لايوجد مانع ان تعمل اكثر من مشاركة على نفس الموضوع بمعني انك ممكن ترد على شخص اخر كتب بعدك مشاركة او تضيف معلومة جديدة
لكن ايضا يمكنك معرفة انك شاركت في الموضوع عن طريق سهم اخضر صغير بجانب عنوان الموضوع 22629

akram mohamed obaid
10-10-2015, 15:29
اخي الكريم اعتقد ان الاخوه قد ردوا على سؤالك وان سوف اختصر الاجابه انه يوجد سهم اخضر على الايكونه المشاركه هذا السهم يدل انك قد شاركت الموضوع

aboubakr el ayach
10-10-2015, 16:46
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الحبيب بالنسبة لأمر المواضيع المشارك فيها فأنت ستجد أنه وضعت عليها إشارة خضراء فيها سهم أبيض وهذه هي المواضيع التي شاركت فيها أخي تحياتي وتقبل مروري

mora essam
10-10-2015, 23:02
اولا اخي الكريم المواضيع او المشاركات التي تكتب رد بها ستلاحظ انه يوجد سهم اخطر علي رمز الرسالة بجوال عنوان الموضوع وهذه اول طريقة ام التانية
ادخل الي حسابك الشخصي وتضغت علي كلمة جميع المشاركات وهناك ستجد المشاركات والردود التي قمت بالرد عليها
تقبل مروري مع تمنياتي لك وللجميع بالتوفيق والنجاح

محمد السيد
10-11-2015, 01:15
تقدر تعرف أنك عملت مشاركة للموضوع ده لأنه في طريقة تبين أنك بالفعل شاركت في هذا الموضوع
و بالتالي ما تعملش رد مرة أخري وهي ان الموضوع اللي انت رديت عليه ستجد عليه سهم أخضر

forexaly5
10-11-2015, 01:27
السلام علتكم ورحمة الله تعال وبركاته أخي الفاضل لكي تعرف أنك قمت بالرد على موضوع أولا سوف تجد ردك في الموضوع بطبيعة الحال و كذلك سوف تجد سهم أخظر بطبيعة الحال بالتوفيق للجميع

seifhd
10-16-2015, 10:45
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخي الكـــــريــــم بـــــــارك الله فيـــــك و جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
مــــوضــــوع رائــــــع و قـــــيــــم مـــــشـــــكـــــــــور

asxqwzdc2
10-17-2015, 12:33
هدف فإن هذا راجع لك ، فبعض التجار ي أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد ختارون مستويات ا. و من المهم ان يتعلم هم الذين يحققون الارباح. إن هذه النسبة من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون لدعم والمقاومة كأهداف للربح ، وآخرون يختارون كميات ثابتة من النقاط كأهداف ربحية لكل صفقة ربح ، على أية حال

---------- Post added at 10:33 AM ---------- Previous post was at 10:31 AM ----------

آنت جيدا في الحساب التجريبي وملتزما بقواعدك فانك ستتحول إلى مضارب تى ما فتحت حساب حقيقي . الغالب : انك ستك متخوف من إتباع نفس الإستراتيجية أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد علىالتغلب على هذه١فتح حسابك الحقيقي بحساب مصغر بألفين سوف تتخلص من بعض مخاوفك. إذا آنت قد بنيت استراتيجيه على

saidsami
10-17-2015, 12:46
ان جميع المؤشرات الموجودة والمتداولة لا تدل بالضرورة على إتجاه السعر كما أن إمكانية نجاحها لا تتعدى 50 بالمائة وهو ما يجعلنا نستعين بها فقط ولكن لا نجعل منها قاعدة و بالتوفيق للجميع

alaa1
10-17-2015, 12:57
السلام عليكـم اخوانى الاعزاء
بالاضافى الى مشاركتك فى هذا المنتدى ونتيجة المشاركة سوف تحصل على البونص ............ ممكن من الريفال
مع اطيب التحيات

heroo252
10-17-2015, 13:01
هو فى طريقه من صفحتك لالشخصيه بس عادى ميش مشكله لو
علقت على نفس الموضوع اكتر من مره المهم ميبقاش تعليقين ورا بعض على طول

onelove
10-17-2015, 13:05
السلام عليكم قبل ان تكون هناك اي طريقة محددة فعدما ترد ستحدت الصفحة تلقاءيا و تجد تعليقك في الموصوع موجود

zerodox
10-17-2015, 13:21
السلام عليكم

med1985
10-17-2015, 17:15

tareq sleem
10-27-2015, 18:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخي الفاضل مشكور علي طرح الموضوع*
الجيد والمفيد **وشكرا**الاخوة الاعضاء الكرام **والسلام عليكم ورحمة الله*

hamooo2006
10-27-2015, 18:39
رويترز - تراجع الاسترليني مقابل الدولار يوم الثلاثاء بعد بيانات اظهرت تباطؤ النمو الاقتصادي البريطاني بأكثر من المتوقع في 3 اشهر حتى شهر سبتمبر ، وهو ما اثار مخاطر ان فترة النمو الاقتصادي السريع توشك على نهايتها .
تباطأ الناتج المحلي الاجمالي للربع الثالث بنسبة 0.5% من 0.7% في 3 اشهر حتى يونيو ، وهو دون توقعات الاقتصاديين بانخفاض 0.6% .
انخفض الاسترليني لـ 1.5309 دولار بعد البيانات ، بعد ان تداول عند 1.5333 دولار قبل ذلك . وقد تعافي لـ 1.5325 دولار ، ولازال منخفض بنسبة 0.2%
مقابل العملة الموحده ، تراجع الاسترليني خلال اليوم عند 72.055 بنس لكل يورو ، بعد ان تداول في وقت سابق عند 71.915 بنس

ASMAA TAHA
10-27-2015, 18:42
يمكنك معرفة اذا قمت لعمل رد فى هذا الموضوع ام لا بالطبع عن طريق وجود علامة خضراء بجانب ايقونة الموضوع فى القسم العام نفسه وبالتالى اذا رايت هذه العلامة معناها انك قمت بالرد فى الموضوع

asxqwzdc1
10-28-2015, 11:51
حتى تغلق الشمعة وتبدأ تجارة جديدة مع شمعة جديدة ، لأنه ربما تدخل في وسط الشمعة وكل مؤشراتك تعطيك إشارحساب هدف فإن هذا راجع لك ، فبعض التجار يختارون مستويات الدعم والمقاومة كأهداف للربح ، وآخرون يختارون كميات ثابتة من النقاط كأهداف ربحية لكل صفقة مثلا نقاط أو نقطة ربح ، على أية حال حدد أهدافك بتركيز ولا تخرج مبكرا مهما حدث وتمسك بنظام

hamooo2006
10-28-2015, 11:56
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ... معلومات قيمه جدا شكرا لكل من ساهم او شارك او ابدي رايه في أي موضوع ممكن ان يفيد الاخوه الاعضاء

midouknight
10-28-2015, 12:06
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
أخي الحبيب هنالك الكثير من الطرق أهمها
لوحة التحكم الخاصة بك في المنتدى وبها المشاركات الأخيرة تستطيع من خلالها معرفة المواضيع المشارك بها

creatorman1978
10-28-2015, 12:18
فى سهم اخضر بجوار الموضوع يوضح لك انك قمت بالرد على هذا الموضوع من قبل ... ولكن عادى ممكن تتفاعل مع ردود الاعضاء مفيش ما يمنع انك تشارك فى نفس الموضوع بس يكون عضو كتب بعدك

csebai11
10-28-2015, 12:56
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي على الموضوع
نعم اخي يمكنك معرفة المشاركات التي قمت بالرد عليها ستجد امامها سهم اخضر جنب العنوان

sharshabil
10-28-2015, 15:27
انت ممكن ان تعمل اكتر من ر في نفس الموضوع لكن حتلا تعرف سترى في ايقةنت الموضوع ان هناك سهن اخضر داخ لعلى الغلاف هذا يدل ان الموضوع يحتوي على مشاركتك

mohamed ghardallou
10-28-2015, 15:31
الــســــلام عــلــيــكــم و رحـــمـــة الــلـــه تــعــالـــى و بـــركــــاتـــــــه وأنا متلك أخي الكريم أريد أن أعرف

seifhd
10-28-2015, 16:09
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

honolu4exer
10-31-2015, 18:13
فقد وصلت العملة في وقت مبكر من الصيف الي مستوي 1.40 دولار.
و قد كان هذا التراجع بمثابة الهبة لصناع القرار في اوروبا و الي المصدرين الي المنطقة. ان العملة المتراجعة يمكنها ان تدعم التضخم من خلال جعل الواردات اكثر تكلفة مما

ahmedhathout
11-08-2015, 21:29
ايوه طبعا حضرتك هتلاقي سهم اخضر صغير على كل المواضيع اللي
شاركت فيها قبل كدا وبالتالي مش هترد فيها تاني

asxqwzdc5
11-08-2015, 21:34
السلام عليكم اخي العزيان الاضمن تحويل الاموال على البنك لكى تتاجر وانت عارف انك تتاجر فقط بالبونص لان عدم الطمع و الالتزام باهداف الاستراتيجية التي تتداول من خلالهالموقف ا دون الحاجة الي السحب الوقتي لقيمة الارباح ؟فاعتقد انه من غير المعقول انه انك اذا حققت اي مبلغ ربح من كل صفقة و حتي ان كان المبلغ صغيرا ان تبادر المتاجره بالارباح غالبا بتقابل الخساره وانا نفسى واجهت ذلك