PDA

View Full Version : ممكن تبقى مليونير من الفوركس؟

Pages : [1] 2 3

ma7md ma7moud
01-08-2015, 12:46
ممكن الواحد انو يبقى مليونير من تجارة الفوركس ولا دا حلم بعيد حاجة صعبة يعنى نكلم فيها.
وهوا ممكن الواحد يتاجر برقم معين ويكون ربحة اكبر من الرقم اللى تاجر بية ولا؟؟!

مصطفى حمدان
01-12-2015, 16:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بصراحة انا شايف ان مفيش حاجة بعيدة على ربنا ولكن علشان نقدر نحقق رقم زى ده من خلال التداول فى الفوركس هناك متطلبات كثيرة لابد من توفيرها

dolaxx123
01-12-2015, 17:06
يااااااااااااارب يحصل دا اخى الكريم انشاء الله نفسى ان دا اقدر انى احقققه اخى الكريم ف لزام نقدر نستفيد من خلال الموضوع المهم دا اخى الكريم ف باتلوفيق لك انشاء الله
شكرالك

Mohamed Morsy
01-13-2015, 17:05
طبعا الفوركس سوق واسع وتقدر تضاعف الحساب كل شهر تقريبا بس محتاج صبر والتزام ودي اصعب حاجة في السوق
تقدر تتاجر من مناطق لازم السعر يرتد منها وهناك هيدج وهناك مضاعفات واختيارات كتير في المتاجرة وكلها سهلة وبسيطة
وانا بعرف ناس مبتخسرش ولا صفقة وشفت حسابتها وشغلها بعيوني ولكن مليونير صعب انما تقدر تعمل مبالغ متجبهاش
اي وظيفة تانية بس تتحكم في صبرك وطمعك وتحكم النفس اصعب شىء وخصوصا في سوق بدون رقابة مفتوح
وشغال دايما .. اتمنالك التوفيق
تحياتي ...

alieslames
01-13-2015, 17:50
اعتقد اخى الكريم ان لازم نقدر نحققق الكثير من خلال الكثير اخى الكريم ف باتلوفيق لك وقتبلت حياتى لك اخى الكريم على الموضع المهم دا اخى الكريم باتلوفيق لك
شكرا لك

ibrahim forex
01-13-2015, 17:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مش حلم بعيد بس صعب محتاج الى خبرة كافية للتداول فى الفوركس وان تصبر وعد الطمع
لان الطمع هو اول طريق للخسارة اتمنى التوفيق للجميع الله الموفق والمستعان

saeyd22
01-13-2015, 17:56
نعم ممكن من ان تصبح مليونير وملياردير فى الفوركس لانها تجاره واسعه وعاليه وكبيره تعلو وترتفع باموالك واذا اردت ان تكون ناجحا وغنيا من هذا المجال عليك بالتعلم والدراسه الوافيه والتدريب على الديمو لكى تكون متداولا ناجحا

karim02
01-13-2015, 17:59
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
ولما لا كل الحلام تتحقق بإذن الله ؛ بالفل يتلب وقت كبير والمثابرة والجد في الفوركس ؛ وإذا إستطعنا ا لتغلب ن الطمع والغرور كل شئ جائز مع موراعات قانون التداول
أتمنى لنا جميعا أن نحقق حلمنا إنشاء الله

mesteraden
01-13-2015, 19:43
اخي الكريم بالنسبة لي لما لا اكون مليونير وهذا اعتقد حق مشروع لكل شخص ان يصبح مليونير عن طريق سوق الفوركس ويوجد كثير من المتداولين حققوا المليارات وليس ملايين في سوق الفوركس والمليون في سوق الفوركس تعتبر نقطة في بحر سوق الفوركس واتمنى لك التوفيق

ilyes chaieb
01-13-2015, 19:47
لا تتوهم ان تصبح مليونير براس مال 1000 اة حتى 5000 دولار
لان هذا شيئ شبه مستحيل
و لكن بصفة عامة ممكن ان تكسب منه ارباح جيدة تلبي حاجياتك الحياتية
هــــــــــــــــــــــــ ذا حسب رأي طبعااا

محمد السيد محمد
01-13-2015, 20:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. بسم الله الرحمن الرحيم ..
اذا اراد الله شيئا فانما يقول له كن فيكون .. لذا لا تسبعد شئ يا اخي فالكل تحت سلطان الملك

menna 2012
01-13-2015, 20:10
طبعا الفوركس سوق واسع وتقدر تضاعف الحساب كل شهر تقريبا بس محتاج صبر والتزام ودي اصعب حاجة في السوق
تقدر تتاجر من مناطق لازم السعر يرتد منها وهناك هيدج وهناك مضاعفات واختيارات كتير في المتاجرة وكلها سهلة وبسيطة
وانا بعرف ناس مبتخسرش ولا صفقة وشفت حسابتها وشغلها

sharshabil
01-13-2015, 23:51
لا يمكن ان نكون مليونيوين من لاشي لازم اولا تعام
و ؤاس مال كبير ممكن ان يمكننال من الربح و ايضا استقرؤلار ماي حتى لا نتسرع في الربح و نخسر

mons
01-14-2015, 00:02
بصراحه يااخي الكريم انا مافكرت بحكاية اني اكون مليونير في الفوركس لأني لسه جديد في هذا المجال وحاليا اللي افكر فيه كيف اتعلم واصير محترف في هذا المجال وبعدين بعد مابتعلم بيصير خير ولكل حادث حديث وتقبل مروري

nnrtnn
01-14-2015, 00:10
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
حسب علمي الخامس أغنا رجل في العالم كون ثروته من التجارة في الأسواق الفوركس للعلم أخي الكريم
بالتوفيق لك

swhaa9d
01-14-2015, 11:50
وانا بعرف ناس مبتخسرش ولا صفقة وشفت حسابتها وشغلها بعيوني ولكن مليونير صعب انما تقدر تعمل مبالغ متجبهاش
اي وظيفة تانية بس تتحكم في صبرك وطمعك وتحكم النفس اصعب شىء وخصوصا في سوق بدون رقابة مفتوح

محمود مرعى
01-14-2015, 13:17
ممكن الواحد انو يبقى مليونير من تجارة الفوركس ولا دا حلم بعيد حاجة صعبة يعنى نكلم فيها.
وهوا ممكن الواحد يتاجر برقم معين ويكون ربحة اكبر من الرقم اللى تاجر بية ولا؟؟!

والله يا اخى محمد كل شئ بايد ربنا سبحانه وتعالى بس طبعا ده اكيد ميمنعشى انك ممكن تبقى فعلا مليونير من تجارتك فى سوق الفوركس وكل الموضوع محتاج بس
شوية مجهود وتعب بجد علشان تقدر تحقق ذاتك وهدفك فى البداية وبالنسبة للسؤال التانى ايوة طبعا من الممكن انك تتاجر برقم وتكسب اكتر منه عادى جدا وربنا يوفق الجميع

oday4ever11
01-14-2015, 23:06
يااااااااااااارب يحصل دا اخى الكريم انشاء الله نفسى ان دا اقدر انى احقققه اخى الكريم ف لزام نقدر نستفيد من خلال الموضوع المهم دا اخى الكريم ف باتلوفيق لك انشاء الله
شكرالك

gabrfakhreldin2592
01-14-2015, 23:31
ممكن طبعا تبقي مليونير من الفوركس بس ده محتاج صبر وتدريب كتير جدا وعمل استراتيجية قوية وتعمل تطوير ليها باستمرار وتحاول تزود راس مالك اللي بتستثمره في الفوركس باستمرار

amnyya
01-14-2015, 23:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الكريم طبعا ممكن اكون مليونير من الفوركس و لكن لابد ان تتعب و تجتهد تقبل مرورى اخى

alimidoali
01-15-2015, 01:03
هو كل شئ ممكن لا يكون مستحيل ولكن انا بشوف التفكير في المبالغ الكبيره مخاطره في حد ذاتها لان مبلغ مثل ذلك سوف يدعك للتفكير في مخاطره كبيره في اي صفقه واي ربح لن تردي بها بسهوله والطمع سوف يصيبك

moheb12
01-15-2015, 01:17
اخي الكريم سوق الفوركس سوق مربح جدا ويمكن لاي شخص ان يحلم بالربح الذي يريد ان يحققه ويعمل علي تحقيقه وتمنياتي لك بالنجاح والتوفيق ان شاء الله وتحقق اثر من الذي تتمناه

a7med84
01-15-2015, 06:16
بص اخى الكريم مش معقول واحد مبتدئ او بقاله فتره مش كبيره فى السوق يكون هناك

احلام كبيره زى كده لان للوصول لهذا الامر ف حجات وخطوات اخرى كتير لابد ان تتخطاها اولا

fadl1984
01-15-2015, 10:00
اذا كان المضارب يملك استراتيجية قوية ويضع لنفسه خطة في التداول ويتبع اسلوب ادارة راس المال يمكن تحقيق المليون خلال سنة من خلال
اسلوب المضاعفات في الصفقات فالامر يحتاج الي مجهود لكي تستطيع اقتناص الفرص الصحيحة والقوية

مصطفى الشنديدى
01-15-2015, 10:27
ولما لا كل الحلام تتحقق بإذن الله ؛ بالفل يتلب وقت كبير والمثابرة والجد في الفوركس ؛ وإذا إستطعنا ا لتغلب ن الطمع والغرور كل شئ جائز مع موراعات قانون التداول

aymanso
01-15-2015, 10:30
السلام عليكم سوق الفوركس سوق مربح جدا ويمكن لاي شخص ان يحلم بالربح الذي يريد ان يحققه ويعمل علي تحقيقه
وتمنياتي لك بالنجاح والتوفيق ان شاء الله وتحقق اثر من الذي تتمناه

ahmos785
01-15-2015, 10:59
اخي الكريم الاحلام شيء لا بد منه في الفوركس واكيد تستطيع ان تصبح مليونيرا من الفوركس ولكنه فعلا امر صعب جدا لانه يحتاج الي تعب كبير ودراسة وصبر علي الفوركس وتمنياتي لك بتحقيق احلامك

hamed ali
01-15-2015, 11:22
السلام عليكم
نعم اخى من الممكن ان تصبح مليونيرا من الفوركس ولكن المهم ما هو راس مالك وماهو مقدار معرفتك
بدايه تحتاج راس مال لا يقل عن 20000 دولار وتحتاج الكثير من المعرفه بالبورصه والفوركس
لان اغلب من اصبح مليونيرا يتاجر بالاثنين ويدخولون الصفقات الطويله فقط
تقبلوا مرورى

rbabrr
01-15-2015, 12:50

hicham1991
01-17-2015, 21:10

sarass11a
01-18-2015, 20:42
نورت المنتدى اخى الكريم
كان نفسى افيدك لكنى جديدة فى هذا المجال
يارب حد يقدر يفيدك من الاعضاء
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

laabidi1987
01-18-2015, 20:46
اللام عليكم ورحمة الله وبركاته
أخي كل شيئ ممكن لأن ربنا موجود
ولكن لازم المتابرة والعمل اليومي وعدم الخمول
والإنسان ميفقدش الأمل في الله حتى لو خسرت
لازم تتابع العمل

ssnsafi
01-18-2015, 20:47
من يقول لك انه مستحيل فهو غير صحيح لأن البعض حقق الملايين من الفوركس بتوفيق الله سبحانه و تعالى ولكنهم قلة قليلة و اغلب من نجحوا في الفوركس يحققون منه مبلغ شهري ثابت جيد حسن بدرجة كبيرة مستواهم المعيشي وهذا ما اطمح له ان احقق من الفوركس مبلغ شهري يساعدني على تحسين المستوى المعيشي و لا اطمح ان اصبح مليونيرة من الفوركس لانه حلم بعيد المنال

tazi larbi
01-18-2015, 20:49
السلم عليكم والل لو كانن صبور على العلم والخسارة والربح ممكن ا يصل الى هده الدرجة وهناك امثلة كثيرة ومنها في انيستا نقلت لنا تجارب كثيرة وكلها محفزة المهم العمل الستمر والابتعا عن الطمع والصبر فلا يمكن ان تربح بين يوم وليلة اتمنى لكم النجاح والله الموفق

ahmed mahmoud abdelhady
01-18-2015, 22:07
السلام عليكم ورحمه الله
من المكن ان تصبح مليونير عن طريق الفوركس ولكن ذلك يتطلب وقت ومجهود جبار حتى تتمكن من الوصول الى هذا الهدف الكبير
بالتوفيق اخى الكريم ان شاء الله

remas
01-18-2015, 22:08
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
ممكن طبعا تصل بالصبر والالتزام

mounirmisbah
01-18-2015, 22:12
أنا أجد هذا من المحال أن تنطلق من حساب صغير
وفي وهلة وجيزة لتصبح مليونير ، الأمر يتطلب معرفة
و خبرة...

sharshabil
01-18-2015, 22:32
لازم اصلا تكون غني حتى تزداد غنى
و تعمل ارباح طبعاان حافظت على طريقة متاجرة ون مخاطرة و عملت بعقلانية .

mhtab
01-18-2015, 22:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته قد يساعد الفوركس الكثير من يريدون الفرص ليصبحوا مليونيرات ويمكنهم من وصولهم للهدف المحدد لديهم

atbill
01-18-2015, 23:07
نصيحة لك إذا كنت مبتدأ إبتعد عن فكرة الربح السريع التي تتبادر إلى ذهنك فهي سبب خسارتك في سوق الفوركس ، أما إحتمال تكوين ثروة من الفوركس فأقول لك نعم و لكن ستكون نتاج عمل طويل و مثابرة ، أما عن أرباحك التي تفوق رأس مالك فأقول لك أيظا نعم و هو ما يتجلى في ما يسمى الرافعة المالية بالتوفيق

anwerhamo
01-18-2015, 23:16
نعم اخى يمكنك ان تصبح ملياردير وليس مليونير فقط من الفوركس فالفوركس مجال الربح الوفير فى الوقت القصير ولاكن يحتاج لبعض الخبره والتعلم والاحتراف فبدونهما لايمكنك الحصول على هدفك بالغنى ويارب جميعا نصبح من اصحاب الملاين من هنا

antonioforex
01-19-2015, 00:54
السلام عليكم
نعم اخي من الممكن ان تكزن مايونيرا من الفوركس ادا تعلمته جيدا و التزمت فيه و لكن الكلام سهل
و التطبيق هو الشيئ الصعب في هدا المجال و اتمنى لك التوفيق في عملك اخي الفاضل سلام.

nagwann
01-19-2015, 17:33
أهلا وسهلا بحضرتك نورت المنتدى وعالم الفوريكس
مفيش حاجة بعيدة عن ربنا ليه لأ
الزموا الاستغفار يرسل السماء عليكم مدرارا
وفقك الله

ppttss
01-19-2015, 17:36
نعم يمكنك ان تكون منيونير فى الفوركس اذا تاجر بطريقة صحيحة وتحقق ارباح منها

لو حققت جميع متطلبات التداول والخبرات يمكنك تحقيق ملايين من الفوركس

sarryMorsey582
01-19-2015, 18:04
لايوجد شئ مستحيل امام قدرة الله وعزم المتاجر على الربح الحلال والصبر عليه لذلك ارجح ان الجميع لديه فرصة كبيرة فى ان يصبح مليونير لابد فقط ان يكون لديه العزيمه لاللزمة والطموح

mohamedsaber
01-19-2015, 18:47
ممكن تبقي مليونير لكن ليس في يوم وليلة و ليس براس مال اقل من 10 الاف دولار
لو راس مالك اصغر خلي اهدافك اصغر و مع نمو حسابك اجعلك اهدافك اكبر

hamza el
01-19-2015, 18:56
ممكن ترجع مليونير من الفوركس و لكن يجب ان يكون في حسابك مبلغ لا يقل عن 100.000 دولار يا عزيز
فلا تنتضر ان تكون ملينير من البونص البونص فقط تشجيع و يمكن ان تربح به ما يكفيك انت لوحدك

ameen
01-19-2015, 19:16
نعم ممكن من ان تصبح مليونير وملياردير فى الفوركس لانها تجاره واسعه وعاليه وكبيره تعلو وترتفع باموالك واذا اردت ان تكون ناجحا وغنيا من هذا المجال عليك بالتعلم والدراسه الوافيه والتدريب على الديمو لكى تكون متداولا ناجحا
بالتوفيق ان شاء الله

kokou
01-21-2015, 13:11
بص اخى الكريم مش معقول واحد مبتدئ او بقاله فتره مش كبيره فى السوق يكون هناك

احلام كبيره زى كده لان للوصول لهذا الامر ف حجات وخطوات اخرى كتير لابد ان تتخطاها اولا

mahmoudosama
01-22-2015, 16:31
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اشكرك على طرح هذا الموضوع الرائع لقد استفدت منه كثيرا
لقد اضفت الى معلومات جديده فى مجال الفوركس
اشكرك على الموضوع وننتظر منك الجديد
وبالتوفيق للجميع

magic777
01-22-2015, 16:54
نعم اخى يمكنك ان تصبح ملياردير وليس مليونير فقط من الفوركس فالفوركس مجال الربح الوفير فى الوقت القصير ولاكن يحتاج لبعض الخبره والتعلم والاحتراف فبدونهما لايمكنك الحصول على هدفك بالغنى ويارب جميعا نصبح من اصحاب الملاين من هنا

لا اخي المجال ده متبصش ليه بالطريقه دي قليل اوي اصلا الي بيعرف يحقق من المجال ده ارباح متواصله وده قمه النجاح انما موضوع الحلم بالمليونير
وكده بيكون صعب هنا في المجال ده

deyaa24
01-22-2015, 17:02
نعم من الممكن انه يكون التاجر ملونير من الفوركس ولكن لابد ن بعض الشروط التى يجب انها تكون موجودة فى التاجر
ال شى فى الفركس عايز راس مال كبير عل الاقل البدء ب 100 0 دولار

Essam29
01-22-2015, 17:03
تقدر تلعب الفوركس وتقدر تاخد الربح بس متقدرش تاخد البونص فلوس تقدر تلعب به فقط اتمنى اكون افدتك
بالتوفيق

sitarikmoustaid
01-22-2015, 17:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بصراحة
اعتقد حق مشروع لكل شخص ان يصبح مليونير عن طريق سوق الفوركس
و لكن بصفة عامة ممكن ان تكسب منه ارباح جيدة تلبي حاجياتك الحياتية
وإذا إستطعنا ا لتغلب ن الطمع والغرور كل شئ جائز

الاسد التاجر
01-22-2015, 17:10
اذا عندك راس مال جيد تقدر تربح
بس مليون ممكن تاخذ وقت شويه
الا لو اشتغلت على الذهب انا معك بتربح مليون بسهوله

haledgh
01-28-2015, 01:52
اخى الفاضل نعم يمكن ان تحقيق هذا الحلم عن طريق الفوركس فبالفعل يمكن ان تصبح مليونيرا ومليردير كمان ولاكن اذا اجتهدت وتدربت وتعلمت فكل هدف وحلم يلزمه التعب والاجتهاد للحصول على حلمك وهدفك واهم شى الصبر لتحقيق حلمك

eslam labib
01-28-2015, 01:53
مع تحياتي

kokou
02-04-2015, 23:33
هو كل شئ ممكن لا يكون مستحيل ولكن انا بشوف التفكير في المبالغ الكبيره مخاطره في حد ذاتها لان مبلغ مثل ذلك سوف يدعك للتفكير في مخاطره كبيره في اي صفقه واي ربح لن تردي بها بسهوله والطمع سوف يصيبك

audi19844
02-05-2015, 17:56
هو حلم مشروع طبعا اخي ولكن من اجل الوصول اليه لابد من ادوات قوية ومثابة وهل نحن نمتلك تلك الادوات التي تمكننا من ذلك؟
للاسف طبيعتنا البشرية تحب الطمع في اغلب الاحوال وكثير مايكون الطمع عائق كبير في تحقيق تقدم في الحساب ودفعه للامام

ppttss
02-05-2015, 17:58
نعم ممكن تكون منينير لو اتعلمت واخذت الخبرة الكبيرة

لن تحقيق الربح هنا ليس بالسهل بل بالتعليم والخبرة

لذلك ان كنت تريد ربح جب الخبرة

ShougySalout
02-05-2015, 19:59
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
أخي الكريم مشكورعلى هذه المعلومات القيمة و الشرح المفيد
جزاك الله خيرا بالتوفيق للجميع

---------- Post added at 04:59 PM ---------- Previous post was at 04:45 PM ----------

السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
أخي الكريم مشكورعلى هذه المعلومات القيمة و الشرح المفيد
جزاك الله خيرا بالتوفيق للجميع

kokou
02-07-2015, 13:20

Mohamed Morsy
02-07-2015, 21:24
نعم اخي من الممكن ان تكزن مايونيرا من الفوركس ادا تعلمته جيدا
والتزمت فيه و لكن الكلام سهل والتطبيق هو الشيئ الصعب
في هدا المجال و اتمنى لك التوفيق في عمـلك
تحياتي ...

فوركسوريا
02-07-2015, 22:04

mahi
02-07-2015, 22:12
أخي الكريم ممكن يتحقق لكن أضن أنه يتطلب وقتا ومجهودا كبيرين
وحتى الحظ يجب أن يكون حليفك وحاليا أضن أنه يبقى مجرد حلم
جميل.وتقبل مروري

Ahmed Sameh
02-07-2015, 23:46
السلام عليكم ورحمه الله .. اخى الكريم كل حلم يمكن تحقيقه ولكن بكثير من التعب والجهد فلا شئ سهل المنال والفوركس فى بدايته يكون صعبا للفهم ويتطلب منا متطلبات عديدة اهمها الصبر والتحكم بالاعصاب فانت تتاجر فى سوق قد تكون فى لحظة رابح او خاسر ونعم يمكنك ان تكون مليونير ولكن هذا يعتمد على حجم راس مالك ويستلزم كثيرا من الوقت ووفقك الله

kokou
02-09-2015, 15:47
شكرالك

Susanna Ahmed
02-09-2015, 15:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بصراحة انا شايف ان مفيش حاجة بعيدة على ربنا ولكن علشان نقدر نحقق رقم زى ده من خلال التداول فى الفوركس هناك متطلبات كثيرة لابد من توفيرها ربنا يوفقنا جميعا

Forex45
02-09-2015, 16:06
حلم كبير لا يحتاج متداول عادى فى مجال سوق العملات بل يحتاج الى خبير فى التداول وان كان الوصول الى هذا الرقم صعب لاحتياجه مجهود غير عادى وايضا رأس مال كبير.

basim
02-09-2015, 16:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اعزائي اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام
ممكن ان يصل الانسان الى هدفه اذا التزم بالضوابط الصحيحه وعدم التسرع والطمع والصبر
وبذل الجهود والوقت لتعلم كل صغيره وكبيره في عالم الفوركس ممكن بعد سنوات يصبح مليونير

TARAK.ACHICHE
02-09-2015, 16:53
السلام عليكم
................أتمنى ........................................
......................التوفيق ................................
..............................للجميع........ .............

ppttss
02-09-2015, 16:54
نعم ممكن تبقى منيونير من هذا العمل لو تمتلك خبرة

كبيرة فى التداول ولك استراتيجية ناجحة

يمكنك من خلالها تحقيق الارباح وتبقى منيونير

salem max
02-09-2015, 17:17
السلام عليكم
انا طموح اني احقق مبالغ رائعة فالفوركس بس معرفشيايه الاستراتيجية اللى لازم اتبعها
يارب يفهمنا ونقدر نجيب عالاقل حتى ثمن سيارة وبعدين لكل حادث حديث

fatimaazgouk
02-10-2015, 16:12
مش حلم بعيد بس
صعب محتاج
الى خبرة كافية للتداول فى
الفوركس وان تصبر وعد الطمع
لان الطمع هو اول طريق
للخسارة اتمنى التوفيق
للجميع الله الموفق
والمستعان.

salem11
02-10-2015, 18:04
لا شك في أن الصبر من أهم سلوك للنجاح في التداول في سوق الفوركس و الطمع يأتي لعكس الأمر و للخسارة
بالتوفيق للجميع

rahim8
02-10-2015, 19:43
انت بتسئل بصفة عامة علي الاستراتيجيةممكن تلاقي كتي من الاستاجيات ولكن ما تلاقي اللي تناسب اسوبك في التجارة
لازم بعد ما تلاقي استراتجيتك تجربها وتشوف تناسبك ولا لا

AWAQ
02-10-2015, 19:46
اكيد طبعا حيث ان لفوركس سوق واسع وتقدر تضاعف الحساب كل شهر تقريبا بس محتاج صبر والتزام ودي اصعب حاجة في السوق البورصة والفوركس ايضا عشان
تقدر تتاجر من مناطق لازم السعر يرتد منها وهناك هيدج وهناك مضاعفات واختيارات كتير في المتاجرة وربنا يكرم

TARAK.ACHICHE
02-13-2015, 16:39
السلام عليكم
....................أتمنى .......................
.........................التوفيق ..........
...............................للجميع....... .

dz-yac
02-13-2015, 16:57
السلام عليكم سوق الفوركس سوق مربح جدا ويمكن لاي شخص ان يحلم بالربح الذي يريد ان يحققه ويعمل علي تحقيقه
وتمنياتي لك بالنجاح والتوفيق ان شاء الله وتحقق اثر من الذي تتمناه

فتوكه
02-13-2015, 16:59
اكيد وانا حاسه اني في يوم من الايام ممكن اشتري كل الي بحلم بيه بسبب الفوركس
حتي لو ما كنتش مليونيره بس حاسه اني هكون في مستوي اعلي

brokereg
02-13-2015, 17:02
السلام عليكم ورحمة الله
فعلا اخى لافاضل ممكن تبقى مليونيير من تجارتك بالفوركس بس لازم تتعلمه وتفهمه كويس اوى ويكون عندك خبرات عشان تقدر تكون مليونير
مشكووور وتقبل مرورى

samiechikh
02-13-2015, 17:05
السلام عليكم و رحمة الله
لا تختلف الفوريكس علي اي تجارة تمارسها مباشرة
تصور لو انك تدير 100000 دولار في شهر و توفرلك في في 20000 دولار شهريا فكيف بك لو كنت تديرها او تستثمرها بنجاح في فوريكس اري ان هذا عادي و اكيد في ناس استفادت

خيرالدين مهدي
02-13-2015, 17:11
نعم ممكن ان تبح من الفوركس وتصبح ملونير
لكن عليك ان تعطيه حقه من التعلم هاذا كل ما في الامر بقدر ما تعطيه بقدر ما يعطيك
السلام عليكم

ppttss
02-13-2015, 17:13
نعم من الممكن ان تصبح منين من الفوركس بسرعة

فقط عليك بالتعليم الجيد واخذ الخبرة من الخبراء

وجميع اليات التداول الصحيحة بهذا تربح

ramdani
02-13-2015, 17:15
بسم الله و السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته اما بعد اخي الكريم نعم ممكن تصير مليونير من تجارة الفوركس

magid.forex
02-13-2015, 17:25
انا اعتقد ان هذا حلم مشروع لكل متاجر في الفوركس لانه في مجال الفوركس
لا يوجد مستحيل و لا يوجد اي شيئ صعب في المتاجرة مع الصبر و الالتزام

dz-yac
02-13-2015, 18:41

morad100
02-13-2015, 19:01
نصحية منى انك تدخول السوق بعد ان تعرف فقط كيف تتعامل مع الفوركس وتتعلم كل شئ فيه ويجب عليك ان تتعلم اولا وعدم المخاطرة
وانة تطبق الىل اتعلمته على حساب ديمو فى الاول لحد ما تحقق ربح جيد لقترة على الديمو وبعدين ممكن تدخل السوق

aminox009
02-13-2015, 19:05
بالتأكيد أخي الكريم الفوركس سوق واسع وتقدر تضاعف الحساب كل شهر تقريبا بس محتاج صبر والتزام ودي اصعب حاجة

salem11
02-13-2015, 19:40
تكون علي حسب الفريم الزمني اللي انت فاتحه
فاذا كنت فاتح فريم 4 ساعات فانه تفتح شمعة تداول جديدة كل 4 ساعات
و اذا فاتح فريم ربع ساعة فانه تفتح شمعة تداول جديدة كل ربع ساعة
و هكذا

مصراوى
02-13-2015, 21:08
بالفعل من الممكن هذا ولكنة يحتاج الى الكثير من العمل والجهد الكبير لان هذا العمل يحتاج الى التعلم والاستمرار فى متابعة الكثير من امور السوق

Mohamed Ibrahm
02-13-2015, 22:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. اخى الفاضل مش حلم بعيد بس صعب محتاج الى خبرة كافية للتداول فى الفوركس وان تصبر وعد الطمع
لان الطمع هو اول طريق للخسارة

Doodysamsom
02-13-2015, 22:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة؟...
لو اجتهدت فى المجال واهتميت..هيصبح ليك راس مال كبير بالفوركس وتتاجر بية وتربح؟.؟؟
بس ان تصبح مليونيرا دى ممكن تكون صعبة..

الاسد التاجر
02-13-2015, 23:19
اكيد تقدر ان تصبح مليونير من الفوركس
بس هذا يبغى منك مجهوود غيير طبيعي
واجتهاد وتعلم وبلتوفيق اخي

mohammedali88874
02-14-2015, 06:11
انا قرات عن اشخاص استطاعوا تحقيق ذلك لكننى لا اعرف اى منهم
كل مننا يحلم بذلك ان شاء الله

Isa
02-14-2015, 07:17
مفيش حاجه مستحيله بالتعب هتحقق كل اللي تتمناه إن شاء الله بس كل حاجه ومحتاجه للمعرفه والخبره

salem11
02-14-2015, 10:21
الصبر حاجة والطمع حاجة تانية خالص
الصبر انك بتستنى لحد ما تتاكد من تحليلك اما
الطمع فهو لو الصفقه كسبانه تستنى بدون تحليل لاخذ اكتر الرباح وفى الاخر بتعكس عليك وبتخسر

adel2525
02-14-2015, 16:45
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
عن طريق سوق الفوركس ويوجد كثير من المتداولين حققوا
المليارات وليس ملايين في سوق الفوركس والمليون في سوق الفوركس تعتبر نقطة في بحر سوق الفوركس واتمنى لك التوفيق

sherouk88
02-22-2015, 17:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اهلا بيك معانا اخى الفاضل
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
دة يختلف من شخص لى شخص اخر فى رايى انه لابد البدء فى الروكس براس مال على الاقل 250 الى 500 دولار
ويجب انه نحافظ على راس المال حتى لو قليل لكى يكون فية ارباح كبيرة
بالتوفيق لك وللجميع

sherouk88
02-25-2015, 21:56
اهلا بيك معانا اخى الفاضل
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
يجب اولا ان نتعلم جيدا ونعرف كل شيء عنه قبل البدء فيها
ثم بعد ذلك تفكر ان تدخل في الحساب الحقيقي
لكى تتعلم ازاى تكسب ارباحا
بالتوفيق لك وللجميع
وتقبل مرورى

sheka10
02-25-2015, 23:02
أخي الحبيب بصراحة مش بعيد عن أيدي ربنا أن يحقق إلى احنا عيزينو بس الصبر أن الله يحب الصابرين vgوالله الموفق للجميع الأعضاء

مامون سباعنة
02-26-2015, 03:15
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركااته ...
تحية طيبة وبعد ....
اشكرك اخي الكريم على مروورك الرائع والجميل واشكرك على السؤال .. بالتاكيد اخي ادا اشتغل بدقة
واتمنى لك دوام التوفيق والنجاح انت وكل اعضاء المنتدى
تحيااتي لك وللجميع

m7md14
02-26-2015, 20:08
مش حلم بعيد بس صعب محتاج الى خبرة كافية للتداول فى الفوركس وان تصبر وعدم الطمع ممكن ساعتها تبقى مليونير ... بالتوفيق لك

kokou
03-03-2015, 01:19
اذا كان المضارب يملك استراتيجية قوية ويضع لنفسه خطة في التداول ويتبع اسلوب ادارة راس المال يمكن تحقيق المليون خلال سنة من خلال
اسلوب المضاعفات في الصفقات فالامر يحتاج الي مجهود لكي تستطيع اقتناص الفرص الصحيحة والقوية

kokou
03-09-2015, 03:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. بسم الله الرحمن الرحيم ..
اذا اراد الله شيئا فانما يقول له كن فيكون .. لذا لا تسبعد شئ يا اخي فالكل تحت سلطان الملك

lomy
03-09-2015, 03:43
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
مشكورين.. بصراحة انا دخلت المنتدى لتعلم الفوركس و لانه المنتدى العربي الوحيد الذي يخول لك التداول و التعلم مجانا عن طريق المشاركة مع باقي اعضاء المنتدى لربح البونص جزاك الله الف خير بالتوفيق لجميع اعضاء المنتدى و شكرا لمنتدى فوركس العرب

retalkoko
03-09-2015, 03:53
ياريييييت اكيد كلنا حلم بكده لكن للاسف الموضوع صعب وحتاج تركيز عالى جدا لان نسبه المغامرة فى الفوركس اعلى من غيره وكمان انا مسمعتش عن حد مخسرش فى الفوركس

RomanyMoreed
03-10-2015, 17:37
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

ده شئ وارد للغاية بس لازم يكون معاك رأس مال كبير عشان تقدر تحقق ربح كبير في الفوركس ولازم ادارة جيدة لرأس المال ايضآ

تحياتي

zizou10
03-10-2015, 21:23
البونص بعد ما يتحول الى حسابك في اخر الشهر انت تعمل عليه من خلال المتاجرة في سوق الفوركس وطبعا حتى تتاجر انت عليك تتعلم كيف تقوم بذلك لذلك عليك مشاهدة دروس تشرح طريقة التحليل والمتاجرة

amy1
03-10-2015, 22:07

sherry mohamed
03-11-2015, 14:50
الفوركس سوق واسع وتقدر تضاعف الحساب كل شهر تقريبا بس محتاج صبر والتزام ودي اصعب حاجة في السوق
وشغال دايما

hooda11
03-11-2015, 20:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بصراحة انا شايف ان مفيش حاجة بعيدة على ربنا ولكن علشان نقدر نحقق رقم زى ده من خلال التداول فى الفوركس هناك متطلبات كثيرة لابد من توفيرها

abdallah10
03-14-2015, 17:44
ليس السؤال انك ممكن تصير مليونير في الفوركس السؤال هل تعرف كيف ممكن تصير مليونير فيه
الاهم في الفوركس انك تعرف الطريق الى الوصول الى النجاح والهدف المسطر من الاول

Mohamed Morsy
03-15-2015, 02:31
هو كل شئ ممكن لا يكون مستحيل ولكن انا بشوف التفكير في المبالغ الكبيره مخاطره في حد ذاتـها لان مبلغ مثل
ذلك سوف يـدعك للتفكير في مخاطره كبيره في اي صفقه و اي ربح لن تردي بها بسهوله و الطـمع سوف يصيبك
تحياتى ...

medoatefessa
03-15-2015, 02:32
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
مشكور اخي الكريم علي الموضوع الرائع و المميز للجميع بأذن الله
واصل ابداعك الجميل و انا من المتابعين فا فى النهايه كلنا نتعلم و لا احد كبير على التعلم
مشكور على الطرح المميز و الاكثر من رائع و تقبل مروري

mohamed007
03-15-2015, 02:49
تحياتي ...

popa2015
03-15-2015, 22:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

1 million
03-19-2015, 18:00
لو تعلمت جيدا و بذلت بعض الجهد و الوقت ستصبح مليونير من اي مجال انت فيه
طبعا لو أردت الملايين عبر الأحلام سنخسر الكثير بدون فائدة

mawwalmammo
03-20-2015, 10:17
اذا كنت تتبع سبل التداول السليمة والطرق الناجحة وتكون صرما في اتخاذ القرار وتسير على هذا المنوال
الى فترات كبيرة مثل سنوات قد يمكن ان تصل او اكثر لان ما في الدنيا ليس مستحيلا اذا كنا نتعامل بجد في الحية ونشاط
بالتوفيق الة مليون دولار

abderrahmenanis
03-20-2015, 10:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بصراحة انا شايف ان مفيش حاجة بعيدة على ربنا ولكن علشان
نقدر نحقق رقم زى ده من خلال التداول فى الفوركس هناك متطلبات كثيرة لابد من توفيرها

waelmma
03-20-2015, 10:30
:););) لا يااخى الكريم الفوركس صعب جدا ان تصبح مليونير منه لكن ممكن
ان تضاعف راس مالك خلال مدة قصيرة وانت وشطارتك

algeriaforex
03-20-2015, 10:40
نعم أخي الكريم يمكن أن تصبح مليونير من سوق الفوركس
أرجوا أن أكون قد أفدتك وتقبل مني أطيب التحيات و التمنيات بالنجاح وشكرا

Marawez
03-20-2015, 10:43
كل الحكاية ان العملية محتاجة صبر وتعلم وجهد ومثابرة
وقبل كل شئ التوكل على الله ساعتها تقدر تحقق كل ما تتمنى

ahmedfayez89
03-20-2015, 11:13
الغنى السريع اول اعداء الفوركس والنجاح فيه واغلب الشركات بتقولك كده كدعايا وده بيخسرك
الفوركس كاى مشروع ووتجاره فيه ارباح لكن مش هتخليك مليونيير فى لحظه
ممكن مع الوقت ومع راس مال تراكمى واداره جييده لراس المال ممكن تبقى مليونير

natteq
03-21-2015, 07:56
السلام عليكم ورحمة الله ويبارك لكم بصراحة أنني نظيفة. الله لا يحتاج الكثير، ولكن علشان نقدر تحقيق أرقام موحدة يا من خلال تداول العملات الأجنبية وهناك العديد من المتطلبات التي هي قيد uslovom-
بالطبع التنبؤ الفوركس حسابات سوق واسعة تضاعفت تقريبا كل شهر، ولكنه يتطلب الصبر ويحتاج التزام ودي السوق الأكثر صعوبة
سعر تداول الحقول المقدرة اللازمة، بما في ذلك الرأس والتحوط هي أي مضاعفات والانتخابات السهل جدا وبسيط تجارة جميع
لا، أنا لا أعرف الناس MPTK Hosrh الاتفاق وSaptha الكريم وتلبية عيني، ولكن المليونير أمر صعب، ولكن تشير التقديرات إلى أن كمية العملية Mottagbhash
كل الأعمال التي شملتها الدراسة أو السيطرة على الصبر وضبط النفس TMEK والشيء الأكثر صعوبة، وخاصة في السوق المفتوحة دون رقابة
بيئة العمل ودائما .. تيامتالك التوفيق
تحية

fifi w mody
03-21-2015, 20:56
السلام عليكم ورحمه الله
بالطبع سهل جدا ان تصبح مليونير من الفوركس اذا حالفك الحظ في العمل عليه واشتغلت عليه جيدا
تقبل مروري

ابرا.مح
03-21-2015, 21:00
السلام عليكم..
طبعا الفوركس سوق واسع وتقدر تضاعف الحساب كل شهر تقريبا بس محتاج صبر والتزام ودي اصعب حاجة في السوق..
تقدر تتاجر من مناطق لازم السعر يرتد منها وهناك هيدج وهناك مضاعفات واختيارات كتير في المتاجرة وكلها سهلة وبسيطة..
وانا بعرف ناس مبتخسرش ولا صفقة وشفت حسابتها وشغلها بعيوني ولكن مليونير صعب انما تقدر تعمل مبالغ متجبهاش..
بالتوفيق..

salah belacel
03-21-2015, 21:01
اي وظيفة تانية بس تتحكم في صبرك وطمعك وتحكم النفس

helmi nsir
03-21-2015, 21:06
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
طبعا أخي لا شيء مستحيل و الطموح مشروع لكن الأمر يتطلب خطة صارمة
و طريقة عمل واضحة يجب الإلتزام بها

hager omar
03-30-2015, 19:20
السلااام عليكم ورحمة الله وبركاته

مفيش حاجة مستحيلة ولكن مع التعلم الجيد ومعرفة اساسيات الفوركس وووضع استرتجيات سليمة تستطيع ان تصبح مليونير وتحقق ارباح كثيرة

تقبل مروروي

amal.m500
03-30-2015, 21:00
مرحبا ..
اذا كان المضارب يملك استراتيجية قـوية ويضع لنفسه خطة في التداول ويتبع اسلوب ادارة راس المال يمكن تحقيق المليون
خلال سنة من خلال اسـلوب المضـاعفات في الصفقات فالامر يحتاج الي مجهود لكي تستطيع اقتناص الفرص الصحيحة والقوية

...

nabilll
03-30-2015, 22:02
اهم شئ فى هذا السقو هو ادارة راس المال وكلنا بناكد ونشدد عليها لكن بنقع فى الفخ كثيرا وبعض الأحيان لانلتزم بادارة راس المال وان التزمنا بها طول الوقت فتكفى مرة ان تخسرك كثيرا

Abdou004
03-30-2015, 23:28
اذا كان المضارب يملك استراتيجية قـوية ويضع لنفسه خطة في التداول ويتبع اسلوب ادارة راس المال يمكن تحقيق المليون
خلال سنة من خلال اسـلوب المضـاعفات في الصفقات فالامر يحتاج الي مجهود لكي تستطيع اقتناص الفرص الصحيحة والقوية
............

forexaly5
03-30-2015, 23:31
السلام عليكم ورحمة الله تعال وبركاته ليس بالمستحيل ولاكن صعب ليس صعب و لاكن بعبارة أدق مشوار طويل و شاق و هل أنت مستعد لكي تصبر على الطريق الطويل بالتعلم ما لا يقراب عن 10 سنوات بعد ذلك تتداول؟!!

الاصيل
03-30-2015, 23:35
كل شىء فى عالم الفوركس وارد وممكن يتحقق بسهوله جدا
لكن البحث لتحقيقه امر فى غاية الصعوبه
يعنى ممكن الواحد يدخل الفوركس بالف دولار وليس لديه هدف وفجاه تحول الالف الى 10 وما الى ذلك
اما اذا دخل وهدفه المليون اتوقع صعب يحققه

basictrack
03-30-2015, 23:37
مفيش شيئ بعيد أو مستحيل وخصوصا ان تسعة أعشار الرزق بالتجارة
كل الموضوع انك محتاج تجتهد وتطلب المعونة من الله
تمنياتي للجميع بالرزق والنجاح

Ahmedadg
03-30-2015, 23:42
اهلا بك اخي الكريم ..اعتقد ان موضوع مليونير معقد اكثر من هذا بكثر و لا احد يكون مليونير بهذه الطريقه
و لكن الفوركس قادر علي تحقيق ارباح كثيره جدا و منها تقدر تدخل في مشاريع اخري و اعمال اخري ..و لازم
تعرف ان رجال الاعمال لهم شخصيه معينه و محبيين للاستثمار و الاعمال دائما ..لذا يمكنك كسب المال ثم الدخول في مشروع اخر
ثم اخر و تنوع مصادر دخلك ..و تطور من نفسك

mm555
03-30-2015, 23:47
اخي الفاضل اي مجال يمكنك تحقيق منه الكثير بالجهد والعمل وادراة راس المال
اتمنى التوفيق للجميع

ramdani
03-30-2015, 23:50
بالتأكيد , فالفوركس من المجالات التى قد تقلب الموازين فى لحظة وبسرعة كبيرة جدا , فقد تصبح مليونير فى أيام بسيطة جدا , وقد يفلس مليونير فى لحظات , والضابط لتجارة الفوركس هو أدارة رأس المال والربح بشكل دورى وادئم وليس أن تربح يوم وتخسر فى اليوم التالى ما ربحته بالكامل

hmadnah1998
03-31-2015, 00:08

---------- Post added at 09:08 PM ---------- Previous post was at 08:55 PM ----------

اعتقد اخى الكريم ان لازم نقدر نحققق الكثير من خلال الكثير اخى الكريم ف باتلوفيق لك وقتبلت حياتى لك اخى الكريم على الموضع المهم دا اخى الكريم باتلوفيق لك

mohamedforexxx
03-31-2015, 00:13

hmadnah1998
03-31-2015, 00:35
سلام عليكم ورحمة الله وبركااته
بصراحة انا شايف ان مفيش حاجة بعيدة على ربنا ولكن علشان نقدر نحقق رقم زى ده من خلال التداول فى الفوركس هناك متطلبات كثيرة لابد من توفيرها

طريق النجاح
03-31-2015, 00:44
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
طبعا ممكن وفعلا حصل كتير ان فيه متاجرين اصبحوا يمتلكون الملايين بسبب الفوركس........

mohamed azzam
03-31-2015, 00:58
لا شئ صعب المنال فمن الممكن ان تصبح مليونير ولاكن هل انت على استعداد لذلك
هل خبرتك تؤهلك لان تصبح مليونير
ذد من خبراتك وتعلم المزيد واجعل المليون هدف لك واعمل جيدا لهذا الهدف

salah belacel
03-31-2015, 00:59
اي وظيفة تانية

joukeur
03-31-2015, 01:08
تحيااتي للجميع

Nabil Wagdy
04-03-2015, 18:53
السلام عليكم
هو كل شئ ممكن لا يكون مستحيل ولكن انا بشوف التفكير في المبالغ طبيعا ممكن تكون الكبيره مخاطره في حد ذاتـها
لان مبلغ مثل ذلك سوف يـدعك للتفكير في مخاطره كبيره في اي صفقه و اي ربح لن تردي بها بسهوله و الطـمع سوف يصيبك

nassim126
04-03-2015, 19:24
السلام عليكم اخي الكريم هو ممكن ببساطة لان الفركس بحر كل خيرات لكن كيفية الوصل للهدف هو سر من الاسرار العميقة في هدا البحر

ahmedibrahim258259
04-04-2015, 19:09
بسم الله الرحمن الرحيم ممكن ايه المشكلة يعني بس محتاجه شوية صبر واتقان للتعلم وانت تبقى مليونير في ظرف سنة واحدة من راس مال 1000 دولار
تقبل مروري

hamdochi
04-04-2015, 19:21
اشكرك اخى الكريم على هدا الموضوع واعتقد ان سوق الفوركس سوق مربح جدا ويمكن لاي شخص ان يحلم بالربح الذي يريد ان يحققه ويعمل علي تحقيقه وتمنياتي لك بالنجاح والتوفيق ان شاء الله وتحقق اثر من الذي تتمناه تقبلوا مروري و احترامي الكبيرين

sara soso
04-05-2015, 20:22

sof
04-05-2015, 20:36
لابد من التوزان فى الحياة الفوركس ياخذ منا وقت كتير
تقبل مروري تحياتي
بالتوفيق للجميع

adnan1969
04-08-2015, 14:00
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ...
اخي الكريم مو شرط انك تصبح مليونير المهم انك تضيف دخل جيد حتى يساعدك على متطلبات الحياه وبتوفيق اخي الكريم

modr2015
04-14-2015, 23:01
أنظمة التداول اليوم الفوركس لماذا ينبغي العمل مع وسيط خيار ثنائي منظم ... منذ أن تبقى قبرص الموقع يأخذ العملة المليونير خيار ثنائي خيار ... الخيارات الثنائية إشارات mt باستخدام المتغير دائم الممكن المتحدة شكل أوروبا مقابل لنا.

Susanna Ahmed
04-14-2015, 23:02

جابر1979
04-14-2015, 23:04
لابد من وضع أهداف للمتداول حتى يحققها و تكون لديه الرغبة في الذهاب بعيدا في المشوار و الفوركس مجال كبير و واسع ممكن ان يرفعك الى اعلى او ان يكون سبب في خراب ، اللهم احفظنا ..

expirt77
04-17-2015, 05:11
بعد التحية اخوانى الكرام
اتوجه بالشكر الى اخينا الفاضل على الموضوع الالكثر من راائع
جعله الله فى ميزان حسناتك اخى الكريم
ارجو من الجميع العمل على اقوي النقاط الهامه
تقبل مروري♣14♣

Eslam1
04-18-2015, 06:51
فظنى فيك ياسندى جميل
اكتب ايه من القرآن الكريم يرتاح لها قلبك لسماعها
وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خيرا لكم

imadoxx
04-18-2015, 07:10
نعم اخي يمكن ذلك ففوركس هو فرصة جيدة لكسب اموال طائلة و تحقيق اهداف و لاكت يجب كسب خبرة لازمة و تعلم و تدريب مستمرين بالتوفيق

qeqe77
04-18-2015, 07:17
اؤكد تمامااااااااااااااااااااا ااااااااااااا ان هذا ممكن بنسبة 77 % بشرط انك تظمن شخصيااااااااااااااااااا
انك تقدر تسحب فلوسك وان الطريق بينك وبين مكينة السحب خالية من الكلاب البشرية والحساد
حتى تركز عشغلك

chennana
04-19-2015, 01:50
السلام علىكم ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم كل شئ ممكن في سوق الفوركس
لكن للوصول لهذا يجب ان يكون لديك راس مال كبير و استراتجية جيدة

رضوى
04-19-2015, 02:05
وهوا ممكن الواحد يتاجر برقم معين ويكون ربحة اكبر من الرقم اللى تاجر بية ولا؟؟!اخي الكريم بالنسبة لي لما لا اكون مليونير وهذا اعتقد حق مشروع لكل شخص ان يصبح مليونير عن طريق سوق الفوركس ويوجد كثير من المتداولين حققوا المليارات وليس ملايين في سوق الفوركس والمليون في سوق الفوركس

abdelaziz 10
04-23-2015, 00:23
هناك مواضيع تتحدث عن ناس حققت الملايين من الفوركس وبدا براس مال متوسط
انما في الحقيقة لا اظن ان النجاح عادي بل لازمه متاجر خبرة وذكي ومحظوظ ايضا

MAGDYABDO
04-23-2015, 12:20
اكيد ممكن ولكن الامر محتاج خبره ومجهود لسنوات حتي يصل الى هذه الدرجه

ShougySalout
04-24-2015, 01:03
تحياتي ...

ahmedtaher
04-25-2015, 13:50
السلام عليكم .... انت لو اشتغلت وعملت الخطة الواضحة ل كدة من الممكن بالفعل انك توصل لاي حاجة انت عايزها
بالتوفيق ان شاء الله مع تقبل مروري

abdelaziz 10
04-27-2015, 00:36
بالتاكيد يا اخي لا احد يعرف ما يخبؤه لك القدر ولا الدهر فممكن تصير مليونير من يعرف
بالتالي لازم تعمل وتجتهد بالتخطيط والدراسة حتى تساعد نفسك وقدرك على النجاح

enganas
04-27-2015, 00:48
هناك مواضيع تتحدث عن ناس حققت الملايين من الفوركس وبدا براس مال متوسط
انما في الحقيقة لا اظن ان النجاح عادي بل لازمه متاجر خبرة وذكي ومحظوظ ايضا

Abdelhedi
04-27-2015, 01:22
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته يا شباب المنتدي و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين :/
لا مستحيل مع الفوركس اخي العزيز

Kiing
04-27-2015, 08:19
ان كل شئ ممكن اد لا يكون مستحيل تم لكن انا بشوف التفكير لان المبالغ الكبيره هي مخاطره في حد ذاتها تم لان مبلغ مثل ذلك ممكن ان سوف يدعك للتفكير تم مخاطره

moutanabbih mohammed
04-27-2015, 09:06
لكي تصبح ميليونير في الفوريكس اول حاجة يجب ان تكون خبيرا جدا في هذا السوق و تانـي حاجة هي ان يكون لديك راس مـال ضخم جدا

FullyActive
04-27-2015, 09:32
كل شىء ممكن او مستحيل ولكن يجب عليك تحديد هدفك وتحديد الوسائل والادوات اللى هتستخدمها للوصل لهذا الهدف.
من المحتل الوصول لهذا المبلغ ولكن سوف تحتاج رأس مال كلير

حسنى صادق
04-27-2015, 10:00
وما المانع من ان تصبح من الالاثرياء اذا م تم صحبة الحظ فى التدولات و التوفيق من عند الله وليس شىء المستبعد

rhman
04-27-2015, 10:08
وانا بعرف ناس مبتخسرش ولا صفقة وشفت حسابتها وشغلها

waelmma
04-27-2015, 10:21
:(:(:( صعب اخى الكريم ان تكون مليونير من الفوركس
لكن ممكن تعمل شوية فلوس كويسة منه لو اتعلمت كويس

elmassy
04-27-2015, 17:59
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني واخواتي الكرام
اخي الكريم نعم بالمعرفة والتحليل الجيد كل شيء ممكن

ahmed mo
04-27-2015, 18:16
هو جمال وصعوبه السوق فى نفس الوقت لان فى السوق كل شئ ممكن ولكن
من اجل ان يكون ممكن هتعمل ايه الموضوع مش سهل بالمره والله المستعان

ayman nasr
04-27-2015, 18:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة نعم ممكن من ان تصبح مليونير وملياردير فى الفوركس لانها تجاره واسعه وعاليه وكبيره تعلو وترتفع باموالك واذا اردت ان تكون ناجحا وغنيا من هذا المجال عليك بالتعلم والدراسه الوافيه والتدريب على الديمو لكى تكون متداولا ناجحا

sa sa
04-27-2015, 19:49
مافيش حاجه اسمها مستحيل بس ده هيتطلب بذل مزيد من الجهد الي جانب انك تمتلك الخبره والمهارات اللي هتقدر تحقق
من خلالها الربح الوفير وكمان لازم يكون عندك راس مال كبير علشان تقدر تحقق ارباح كبير وبالتالي تحقق حلم المليون باذن الله

فوركسوريا
04-27-2015, 20:53
الفوركس سوق واسع وتقدر تضاعف الحساب كل شهر تقريبا بس محتاج صبر والتزام ودي اصعب حاجة في السوق
وشغال دايما

MAGDYABDO
04-27-2015, 21:28
بالتوفيق لك اخي العزيز

abdelaziz 10
04-29-2015, 13:44
على حسب يا اخي فممكن تصير مليونير لما لا ان كنت متاجر مدير حسابه بالشكل الصحيح
انما المليون دولار براس مال صغير مازلات الفكرة هذه لا يريد دماغي تقبلها بصراحة

adele
04-30-2015, 02:00
السلام عليكم
بالنسبه ليا افضله عن اى شغلانه ف الدنيا
لاننا بجد لينا احلام واهداف ومافيش شغلانه الايام دى تقدر تحققق احلامك اللى كنت بتحلم بيها
تقبل مرووورى وبالتوووفيق ان شاء الله

payza
04-30-2015, 21:08
مش حلم بعيد بس صعب محتاج الى خبرة كافية للتداول فى الفوركس وان تصبر وعدم الطمع ممكن ساعتها تبقى مليونير ........ والله الموفق ...............

Abdelhedi
04-30-2015, 22:28
اللهم صل و سلم علي نبينا محمد و علي اله و صحبه اجمعين اما بعد و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته:
نعم يمكن ذلك و لا يوجد اي مشكل فقط عليك العمل في ذلك و الله مستعان

mohamed9004
04-30-2015, 22:30
السلام عليكم ورحمه الله .. لا طبعا الفوركس صعب انه يخليك مليونير انت ممكن تعتمد عليه كمصدر دخل بس انك عاوز تبقى مليونير صعب جدا والفوركس كمان عشان تبقى محترف وتوصل للدرجة ديه لازم طبعا خبرة كبيرة سنين تداول حتاخد منها خبرة

eidemish
04-30-2015, 22:34
كل شئ ممكن لا يكون مستحيل
بس لازم يكون معاك رأس مال كبير عشان تقدر تحقق ربح كبير
وبالتوفيق

tipou
04-30-2015, 22:39
لا تفكر بالمليون مطلقا نعم لا تفكر فية تصبح مليونير تجارة الفوركس غيرها
فكر فقط كيف تكسب دولار واحد يوميا
اذا عرفت ان تكسب دولار واحد من الفوركس فاعرف انت متجة الى المليون لا محالة رضي من رضي وابى من ابى تصبح مليونير تجارة الفوركس
طبعا بعد توفيق الله عز وجل

chirikhan
05-10-2015, 18:17
كل الامور ممكنة في الحياة يا اخي ولا يمكن اننا نعرف ماذا يخباه لنا القدر في المستقبل
بالتالي لازم كل واحد منا يؤمن بالنجاح في اي مجال حتى لو كان السوق الفوركسي

karim02
05-10-2015, 18:19
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
هدا الموضوع وجميع المواضيع اللتي تطرح في هدا المنتدى بصراحة مفيدة لنا كمتداولين وخاصة نحن المبتدئين جزاكم الله خيرا ونتمنى المزيد

samieh
05-15-2015, 16:37
السلام عليكم
ممكن طبعا يا اخى انك تبقى مليونير من الفوركس
ولكن براس مال معقول وليس اموال البونص مثلا
يعنى انا عن نفسى ممكن اوصل للمليون من راس مال 10000 دولار وفى ثلاثة اشهر فقط

Ahmed Sameh
05-15-2015, 16:46
السلام عليكم ورحمه الله .. اخى الكريم اى حلم يمكن تحقيقه فلا اعتقد ان هناك شئ اسمه مستحيل ولكن مع الكثير من العمل تحقق ما تريد وفى مجال الفوركس تحديدا كل ما يلزمك هو الدراسة والفهم الجيد لهذا السوق اكثر من الربح ذاته لانك ان فهمته جيدا ستعرف كيف تربح وايضا الصبر وكما يقال الصبر مفتاح الفرج مع البعد عن العادات السيئة فى اى انسان كالجشع والانتقام اى محاولة تعويض الخسارة ..

youcef1980
05-15-2015, 17:04
سلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اعتقد اخى الكريم ان لازم نقدر نحققق الكثير من خلال التدرب على التداول الكثير اخى الكريم باتلوفيق لك

شهيرة
05-22-2015, 18:17
وشغال دايما

heroo252
05-22-2015, 18:29
طبعا ممكن بس مش فزمن قياسى زى ما ناس كتير فاهمه عشان تحقق ثروه من الفوركس انتا محتاج حاجتين
اما ان يكون راس مالك من الاساس كبير وخبرتك كبيره
او انك محترف وخبير وراس مالك صغير لكن هتاخد وقت كبير سسنسن لحد ما تحقق احلامك

FullyActive
05-24-2015, 17:34
ما فى شىء مستحيل كل شىء جايز..
ولكن يجب تحديد الوسيلة المناسبة للوصول لهدفك اللى انت اخترته
ويجب ان تودع رأس مال مناسب للوصول لهدفك

noor eldyen
05-24-2015, 19:37
تحياتي ...

yassine imq
05-24-2015, 19:56
السلام عليكم
شكرا لك اخي على توضيح لان هذه الامر جد مهم
و بالتوفيق لك اخي الكريم سلام
لكل مبدع انجاز ولكل شكر قصيده ولكل مقام مقال
ولكل نجاح شكر وتقدير ، فجزيل الشكر نهديك ورب العرش يحميك

hamed mohamed
05-24-2015, 20:03
يا عزيزى ابداء اولان بالربح المتاح
وارفع راس المال ثم ترتفع ارباحك
فكما يقولون مشوار الميل يبداء بخطوه
الله يوفق الجميع

ابراهيم حمادة
05-24-2015, 20:17
ﻣﺎ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﻟﺎ ﻳﻨﻔﺪ ﻭﺧﺰﺍﻧﻪ ﻣﻤﺘﻠﺎﻩ ﻟﺎ ﺗﻨﻔﺬ ﺍﻧﺖ ﺍﺗﻮﻛﻞ ﻋﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻭﺍﻋﻂﻲ ﺍﻟﺘﻌﻠﻴﻢ
ﺣﻘﺔ ﻭﺍﻟﺒﺎﻗﻲ ﻋﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻣﻊ ﺗﻤﻨﻴﺎﺗﻲ ﻟﻠﻚ ﺑﺎﻟﻨﺠﺎﺡ ﻭﺍﻟﺘﻮﻓﻴﻖ

---------- Post added at 07:17 PM ---------- Previous post was at 07:16 PM ----------

ﻣﺎ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﻟﺎ ﻳﻨﻔﺪ ﻭﺧﺰﺍﻧﻪ ﻣﻤﺘﻠﺎﻩ ﻟﺎ ﺗﻨﻔﺬ ﺍﻧﺖ ﺍﺗﻮﻛﻞ ﻋﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻭﺍﻋﻂﻲ ﺍﻟﺘﻌﻠﻴﻢ
ﺣﻘﺔ ﻭﺍﻟﺒﺎﻗﻲ ﻋﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻣﻊ ﺗﻤﻨﻴﺎﺗﻲ ﻟﻠﻚ ﺑﺎﻟﻨﺠﺎﺡ ﻭﺍﻟﺘﻮﻓﻴﻖ

magic777
05-25-2015, 01:55
تحياتي ...

هو الفوركس سوق تجاري اخي زيه زي اي سوق عادي هيكون فيه مكسب وخساره عادي اهم حاجه انك تعرف امتى تشتغل فيه وازاي علشان يكون
مكاسبك اكتر من خسائرك وتواصل ووتعلم فيه

raaslen316
05-25-2015, 17:02
نعم ممكن من ان تصبح مليونير
وملياردير فى الفوركس لانها تجاره
واسعه وعاليه وكبيره تعلو
وترتفع باموالك واذا اردت ان تكون ناجحا
وغنيا من هذا المجال عليك بالتعلم والدراسه الوافيه
والتدريب على الديمو لكى تكون متداولا ناجحا

mechanical
06-23-2015, 17:13
السلام عليكم......والله مش بعيد لو انت حطيتها ف دماغك وتجتهدت والله هتقدر تحقق اللي انت عايزو
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

Wassa04
06-23-2015, 17:47
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم بالطبع يمكنك ذلك فهناك
من فعل ذلك في السابق تقبل مروري

kaoutar forex
06-26-2015, 06:32
5 طن يوم الجمعة- وهي الجلسة الثالثة على التوالي من الخسائر. في الاسبوع الماضي وحده، شهد هذا الصندوق انخفاض قدره 10 طن تقريبا.
وقد قللن صناديق التغطية (الهيدج) ومديري الحسابات من مراهناتهم اصعودية

hmadnah123
06-26-2015, 12:22
انا شايف ان مفيش حاجة بعيدة على ربنا ولكن علشان نقدر نحقق رقم زى ده من خلال التداول فى الفوركس هناك متطلبات كثيرة لابد من توفيرها
تحياتي

MAGDYABDO
07-24-2015, 11:59
بالتوفيق لك اخي العزيز

haythem505
07-24-2015, 12:02
نعم ممكن من ان تصبح مليونير
وملياردير فى الفوركس لانها تجاره
واسعه وعاليه وكبيره تعلو
وترتفع باموالك واذا اردت ان تكون ناجحا

alger
07-24-2015, 12:06
نعم اخى يمكنك ان تصبح ملياردير وليس مليونير فقط من الفوركس فالفوركس مجال الربح الوفير فى الوقت القصير ولاكن يحتاج لبعض الخبره والتعلم فبدونهما لايمكنك الحصول على هدفك

alonsoo
07-24-2015, 12:10
الدليل ما سمعناه عن فرق السلاحف سواء الاجانب او الاخ العزيز رمه الله ابو عبدالله قائد فريق سلاحف العرب ومن الممكن ان يكون هناك كثيرون طبعا غيرهم يخافون من الحسد او التحدث عن ذلك الامر لكنهم بالفعل استطاعوا ان يقوموا بذلك

ahdahmed
07-24-2015, 12:10
بالتوفيق لك اخي العزيز

بسم الله الرحمن الرحيم
اخى الكريم
من الممكن ان تكون مليونير من الفوركس لكن
لابد من تعب وجهد وعطاء فيه

hardjob
07-25-2015, 00:00

sofien34
07-25-2015, 17:56
السلام عليكم مش حلم بعيد بس
صعب محتاج الى خبرة كافية
للتداول فى الفوركس وان تصبر
وعدم الطمع ممكن ساعتها تبقى
مليونير

ayoub321
07-25-2015, 18:18
بسم الله الرحمن الرحيم
مرحب بيك أخي الكريم نعم تسطيع أن تصبح هكذا
لكن أضحى كنت تحترم جميع العوامل في سوق أي
إدارة راس المال واستراتجية التي تشتغل بها وخاصةً
الصبر تقبل مروري لشخصك الكريم
واتمنى لنا ولكم التوفيق والنجاح إن شاء الله

midoo102030
07-25-2015, 18:40
بلاش يا اخى مليونير على الاقل ارباحه تكون جيدة تناسب دخلك الشخصى لكن اعتقد الصبر هو المفتاح فى هذه التعاملات
وذلك برايي الشخصى طبعا

WIDOSE
08-02-2015, 21:01

alaa ali
08-02-2015, 21:02
السلام عليكم
الف شكر على هذه الموضوع الجيد ......... واتمنى استفادة جميع اعضاء المنتدى حتى تعم الفائدة علينا جميعا
بالتوفيق

yansane
08-02-2015, 21:03
انا شايف ان مفيش حاجة بعيدة على ربنا ولكن علشان نقدر نحقق رقم زى ده من خلال التداول فى الفوركس هناك متطلبات كثيرة لابد من توفيرها اعتقد حق مشروع لكل شخص ان يصبح مليونير عن طريق سوق الفوركس ويوجد كثير من المتداولين حققوا المليارات وليس ملايين في سوق الفوركس والمليون في سوق الفوركس تعتبر نقطة في بحر سوق الفوركس واتمنى لك التوفيق

midomad
08-02-2015, 21:16
وھو أسلوب آخر للتعبیر عن حركة السعر طوره المتاجرون الیابانیون منذ القرن السابع عشر في العقود المستقبلیة لأسواق الأرز
لذا فقد ارتبط اسمھ بھم وھو الأسلوب الأفضل والأكثر وضوحاً من الأسلوب السابق وقد أصبح ھذا الأسلوب في التعبیر عن الأسعار
ھو الأسلوب السائد في مختلف أنحاء العالم وففي كافة الأسواق المالیة والمفضل لدى أغلب المتاجرین .

عبد الكريم محفوظ
08-02-2015, 21:25
اخي في حديث يقول لوتعلقت همة المرء لما وراء العرش لناله صل الله على من فاله سيدتا محمد وعلى آله وصحبه وسلم
أظن أنه أجابك عن تسائلك نعم تستطبع أن تصبح مليونيرا من الفوريكس بل فل بليونيرا ليس بحلم بل حقيقة عندما تتعلم هذا العلم على قواعده الصحيحة وتنغذ ما نعلمته على الديموا حتى تتعود وتنتقل إلى الحساب التجاري تصل الى مبتغاك وشكرا

abdelsamed
08-02-2015, 21:25
سلام عليكم اخي كريم اشكرك على مبادرة هده موضوع قيم اريد ان كنت ابحث من قل عن مثل هده المواضيع في مجال فوركس كدلك نريد اكثر افادة جزاك الله خير اخي كريم ومزيد من العطاء بارك الله فيك

sharshabil
08-02-2015, 21:30
من الاقضل عدم الحلم بحلم بعيد جدا
و الا سريعى ما سنقابل الاحخباط و سيرعاىسنفشل لاننا نخاطر اعتقادا اننا سنصل الى حلمنا الغير واقعي.

Waeletoro
08-02-2015, 22:23
انت ممكن تبقي ملياردير.. و لكن السؤال لك: ككم من الوقت انت تعتقد انك ستكون مليونيرا او مليارديرا؟ الاجابه على السؤال بصراحة مع نفسك هو بيت القصيد. لو افترضنا انك ستكون مليونيرا بعد 15 سنة فهل هذا كثير؟؟ ارجو ان تكون فهمت مقصدي.. و بالتوفيق

alaa ali
08-02-2015, 22:24
السلام عليكم
الف شكر على طرح هذا الموضوع الجيد ......... واتمنى استفادة جميع اعضاء المنتدى حتى تعم الفائدة علينا جميعا
بالتوفيق

pepobm
08-02-2015, 23:02
اهلا بكم اخوانى اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام
اخى العضو الكريم بالفعلا لو على معدلات الربح المستمر ممكن ولكن الخساره بتجى تلم اللى قبلها واكتر للاسف
التوفيق من عند الله

midomad
08-02-2015, 23:03
بالطبع لا .. لا یمكنك الإعتماد على مؤشر واحد فلابد أن تتابع نتائج مؤشرات أخرى وعندما تتفق ھذه المؤشرات یمكنك أن تفتح
صفقة بثقة أكبر .
فالتجربة والممارسة ھي الكفیلة بأن تبین لك متى تأخذ برأي المؤشر ومتى لا تأخذ برأیھ وكلما اتفقت مؤشرات أكثر على نفس
الرأي كلما زاد ذلك من احتمال صدق التوقع .
ماھي المؤشرات الأخرى التي یمكنني أن أستعین بھا وإلى ماذا تؤشر ؟

csebai11
08-03-2015, 00:42
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع
بالنسبة للسؤال الاول لا شيء صعب او مستحيل في هذا السوق و بالنسبة للسؤال الثانى ارجو مزيد التوضيح لنتمكن من افادتك افضل

forexae
08-03-2015, 03:51
سوق الفوركس سوق مربح جدا ويمكن لاي شخص ان يحلم بالربح الذي يريد ان يحققه ويعمل علي تحقيقه وتمنياتي لك بالنجاح والتوفيق ان شاء الله وتحقق اثر من الذي تتمناه

walidfrija
08-03-2015, 04:54
لا تفكر بالمليون مطلقا نعم لا تفكر فية تصبح مليونير تجارة الفوركس غيرها biggrin.gif

اذا عرفت ان تكسب دولار واحد من اي منتج فاعرف انت متجة الى المليون لا محالة رضي من رضي وابى من ابى تصبح مليونير تجارة الفوركس غيرها

محمد عز الدين عيد خضري
08-03-2015, 06:25
اخي الكريم اي مجال سواءا الفوركس او غير الفوركس يمكنك ان تصبح
منه مليونيرا طالما انك تعلمت صح وكنت انت الافضل فيه ولكن الفوركس يتميز عن غيره انه سريع المكسب وسريع الخسارة

محمد السيد
08-03-2015, 06:57
نعم ممكن الواحد انو يبقى مليونير من تجارة الفوركس وطبعا دا حلم بعيد حاجة صعبة يعنى نكلم فيها.
و ممكن فعلا الواحد يتاجر برقم معين ويكون ربحة اكبر من الرقم اللى تاجر بية

forexae
08-03-2015, 18:22

atmoul
08-03-2015, 20:23
أن تبقى مليونير أخي هو في الحقيقة أمر صعب هذا يحتاج أولاً أن يكون لديك مبلغ كبير من المال في حسابك هذا أول شيء وأيضاً تحتاج إلى صبر كبير حتى تستطيع أن تصل إلى هذا المستوى وربما سنوات "عديدة

issa haroug
08-03-2015, 20:47
السلام عليكم اعذرني اخي الكريم لاني لااستطيع التكهن .جديد في المنتدى وارجوا المساعده في كيفية التعامل.
مع هذا المنتدى اتمنى للجميعالتوفيق والنجاح وعدم الاكتراث للفشل.تقبلو خالص تحياتي .

saidsami
08-12-2015, 13:23
ان المضارب يملك استراتيجية قوية ويضع لنفسه خطة في التداول ويتبع اسلوب ادارة راس المال يمكن تحقيق المليون خلال سنة من خلال اسلوب المضاعفات في الصفقات فالامر يحتاج الي مجهود لكي تستطيع اقتناص الفرص الصحيحة و بالتوفيق

M.SALAH 1
08-12-2015, 13:47
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .........
ليه لاء ممكن جدا تحقق مكاسب ماليه ضخمه من وراء الفوركس ولكنها سوف تحتاج اللي مجهود شاق وكبير
اذا عرفت ان تكسب دولار واحد من اي منتج فاعرف انت متجة الى المليون لا محالة
وشكرااااااا

achraf2012
08-12-2015, 13:50
اخي الكريم لايوجد مستحيل في عالم الفوكس لكن يجب تفادي الطمع و ضبط المعلومات
موفق اخي الكريم

andro2015
08-29-2015, 15:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اكيد اخى ممكن ان تصبح مليونير لية لا وممكن لو
كان معاك مثلا 1000 دولار ممكن تربح 2000 و3000 وهكذا ممكن تضاعف راس المال اضعاف

ashraf mamdouh
08-29-2015, 15:11
انا احلم ايضا ان اصبح مليونيرا من تجارة الفوركس
ولا اعرف ان كان بالامكان هذا الحلم ام انه سيبقى مجرد حلم

dhmo
08-29-2015, 20:11
انا احلم ايضا ان اصبح مليونيرا من تجارة الفوركس
ولا اعرف ان كان بالامكان هذا الحلم ام انه سيبقى مجرد حلم

فكره تبقى مليونير هنا صعبه الا لو معاك حساب كبير لكن الطمع او التفكير في تحقيق ربح كبير من مبلغ صغير في وقت قليل ده بيكون سبب من اسباب الخساره في السوق ده علشان لا يصح الا الصحيح
والطمع هنا اكبر اعداء المتاجر

saiddeco
08-29-2015, 20:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. ممكن أن تكون مليونير ن الفوركس و لكن إذا تتبع الطريقة الصحيحة و التي يصعب على البيتزا اتباعها و شكرا للجميع

josef juvé
08-29-2015, 20:52
اكيد اخي الحلم ممكن ان يصبح حقيقة لو اجتمعت : رصيد محترم + ادارة راس مال + استراتيجية ممتازة تقبل مروري وبالوفيق للجميع

creatorman1978
08-29-2015, 20:56
لو فكرت بهذا الشكل وهو ان تصبح مليونيرا من الفوركس ... تأكد ان النتيجة معروفة لكن وهى لن تحصد الا الخسائر ...
هذا الكلام ليس عن تجربة واحدة بل كثير من التجارب .. ركز على النجاح بفهومة فى التداول ولا غير .. بالتوفيق

karimovtich
08-29-2015, 22:14
اخي الكريم بالتاكيد لا يوجد شئ مستحيل كما ان هناك العديد من الامثال التي وصلت الي القمه من الفوركس ولكن ليس في يوم وليله العديد من التحديات عليك ان تجتازها

Alilou31
08-30-2015, 00:03
السلام عليكم
المنطق يقول ممكن لان الفوركس يتم التداول فيه ترليونات من الدرولارات يوميا
و لكن من الافضل ان تفكر كيف تجني المئات افضل هذا ان استطعت

حسنى صادق
08-30-2015, 00:31
اعتقد ان هذة الاحلام هى اساسا الفشل بين المتداولين ان يضع احلام الربح تالغامر و ينسى انة سوق ذو سلبيات عديدة و لا يمكن التجحكم فية

sharshabil
08-30-2015, 01:03
لا احلم بالملاين فقط اريد ان استرجع ما خسرتعه في الفوركس
و في امور اخرى هذا اهم هدف عندي و بعدها تانوي .

ana
08-30-2015, 10:41
ولما لا .... نعم يمكن الوصول اللى هذه الدرجه
لكن بالصبر وعدم اليأس وهناك أمثله كثيره وصلت لهذه المرحله واصبوا اصحاب ملاين من الفوريكس
فما الذى يمزهم عنك او عنى ؟؟
الا انهم سعوا بكل جهدهم من أجل هذا الحل وحققوه :)

rimox
08-30-2015, 11:06
مش حلم بعيد بس صعب محتاج الى خبرة كافية للتداول فى الفوركس وان تصبر وعدم الطمع ممكن ساعتها تبقى مليونير

sharshabil
08-30-2015, 14:35
لا يااخي تلك احلام غير واقعية
نممكن انت تعمل اهداف واتقعيى و قريبة و عندما تصلها تعمل اهداف ابعد قليلا و هكذا . نتحياتي لك .