PDA

View Full Version : عارف اى مكسب الفوركس من ردودك؟

Pages : [1] 2

ma7md ma7moud
01-08-2015, 13:00
عارف اى هوا مكسب الفوركس او المنتدى من تعليقاتك؟وانتا بتاخد بونص ع كل تعليق مسالتش نفسك اى هوا مكسب الفوركس من دا؟؟ نفس السوال سالتو لنفسى ومش لاقى جواب ...:woo:

مصطفى حمدان
01-12-2015, 16:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل الشركة الراعية للمنتدى واللى بتقدم البونص للاعضاء بتستفاد من خلال اقبال الاعضاء عليها وتحقيق عمليات تداول لانها بتاخد عمولة على اى صفقة يدخلها العميل

ibrahim forex
01-12-2015, 21:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انه بتزيد من نسبة العملاء لديها فى الشركة لان كل متداول بيدخل فى الفوركس وبيعمل صفقة
بتاخد عليها نسبة من الاسبريد لكل متداول اتمنى التوفيق للجميع

saeyd22
01-12-2015, 21:50
اعتقد ان الشركه والمنتدى بتستفيد من زياده عدد الاعضاء بالمنتدى وبتاخذ نسبه من الارباح عند دخو الصفقات تاخذ نسبه من الاسبريد واعتقد هى ديه الافده التى تستفاد منها الشركه

معتصم سباعنة
01-12-2015, 22:07
تحية طيبة ،،
اخي الكريم عندما ناخذ بونص من الشركة منا من يربح ومنا من يخسر وربح الشركة يكون من ارباحنا وكذلك من اخذنا للعقود ومن السبريد ومن العمولات ، فأنا عندما ااخذ البونص من المنتدى واتجار فيه واربح ها الشركة تربح من السبريد ومن العقود التي اعملها
تقبل مروري

ssnsafi
01-12-2015, 22:12
لا دخل للفوركس اخي الكريم بل انت تقصد مكسب الشركة التي تمنح البونص .. طبعا عندما تمنح شركة بونص فانها تكسب عملاء و العملاء يتاجرون من خلالها وان كانوا يعتمدون على البونص فانهم مع الايام قد يبدأون بايداع الاموال الخاصة بهم وهذا مكسب للشركة ولا تنس ان كل صفقة تفتح من خلال الشركة تربح منها الشركة قيمة السبريد مهما كانت الصفقة رابحة او خاسرة وكلما زاد عملاء الشركة زادت ارباح الشركة

menna 2012
01-12-2015, 22:24
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انه بتزيد من نسبة العملاء لديها فى الشركة لان كل متداول بيدخل فى الفوركس وبيعمل صفقة

Doodysamsom
01-12-2015, 23:33
المكسب من الردوووووود والمشاركات...
انك بتزود الفاعلية بالمنتدى والبونص دو بيشجعك على كدة....
وبعدين بتبدأ تدخل الصفقات والشركة بتاخد نسبة منك...

nader
01-13-2015, 00:08
لا باس لكن المنتدى برعاية انستا يقدم بونص لاعضاءه النشطين
على سبيل دعاية للشركة وكذالك لجلب عملاء جدد
فنحن مثلا لولا وجود منتديات مثل انستا كيف كان لنا ان ندخل سوق الفوركس وكيف نستطيع ان نتاجر
بالتوفيق

nagwann
01-16-2015, 20:58
جزاك الله خير أخى الكريم على هذا الموضوع المكسب
هو ان الشركة بتكسب اعضاء على سبيل الدعاية والاعلان
وفقك الله لما فيه الخير

hamadaali12
01-16-2015, 21:15
اخي الكريم الشركة تعطيك البونص في مقابل انك تقوم بعمل دعاية اافوركس وتعطيك بونص غير قابل للصرف حتي تشجعم علي التداول في الفوركس بهذا البونص وهو ماتريده الشركة ان تزيد من عدد المتداولين في الفوركس

frxtop
01-16-2015, 22:53
أخي الكريم يختلف المكسب حسب حالة سوق و حسب عدد الصفقات التي قمت بها
أرجوا أن أكون قد افدتك وتقبل مني أطيب التحيات و التمنيات بالنجاح وشكرا

sanadiab
01-16-2015, 23:53
تقريبا الشركه ربحانه من اعضائها اولا كسب اعضاء جدد ومن ثم اخد عمولات على صفقاته
ثانيه الدعايه التى يحققها الاعضاء للشركه فكل فرد يدعو فرد وهكذا تقريبا والله اعلم

antonioforex
01-17-2015, 04:30
السلام عليكم
اخي الشركة هي التي تمنحنا البونص لنعمل به و نتعلم هدا المجال و هي تربح معنا في السبريد الدي
نعمل به و من خلال نشر الفوركس بشكل طبير و بالتوفيق لك اخي الفاضل.

nomynas
01-17-2015, 04:32
نعم البونص يعطى للأعضاء بدل القيام بحملة اعلانية في أحد المواقع المشهورة مثلا و يخسروم ملايين الدولارات على الاعلانات يعطونها كبونص لك و هم على علم أنك عندما ستحصل على البونث ستخبر الأصدقاء و هكذا

Schams
01-17-2015, 04:33
اولا اذا اشتركنا في الموقع و قمنا بالتسجيل في انستا فوركس ..هذا دليل على اننا عملاء للانستا...و على اساسها يحسب للمنتدى ربح من كل صفقه نقوم بها
تحياتي

abdelhak redouane
01-17-2015, 12:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الاستفسار انا ارى ان اغلب المتداولين في سوق الفوركس لا يهمهم من يحقق المكسب من التعليقات او الردود المقدمة على المواضيع المهم انه يحصل هو فقط على البونص
بالتوفيق للجميع

Taxi
01-17-2015, 12:24
(الســـــــلام عليــكم ورحمــــــة الله وبركــــــاتــه)انا براي انو هي الطريقة التي وضعتها اسنتا فوركس هو جلب الزبائن صديقي العزيز لانو ل ما كان الزبائن كثر اكيد انستا تاخذ مكفات على هذه

sarass11a
01-17-2015, 19:07
نورت عالم الفوركس
اخى الكريم الامر بسيط جدا

محمود مرعى
01-17-2015, 19:39
عارف اى هوا مكسب الفوركس او المنتدى من تعليقاتك؟وانتا بتاخد بونص ع كل تعليق مسالتش نفسك اى هوا مكسب الفوركس من دا؟؟ نفس السوال سالتو لنفسى ومش لاقى جواب ...:woo:
وانا اقدر اقولك يا اخى الفاضل ايه هو اللى بيستفادوا المنتدى من كثرة المشاركات اللى بتعطى للاخوة التجار بونص مقابل الردود وانا اقولك ان دى عاملة زى نظام
الدعاية المدفوعة للاخوة الاعضاء اللى بتتاجر هى كسبت دعاية للشركة وللمنتدى من خلال الاحوة االتجار الجدد وده اسلوب ذكى جدا للدعاية انها بتعطة قيمة الاعلانات للاخوة التجار اللى بتتكتب

sarass11a
01-18-2015, 21:57
نورت المنتدى اخى الكريم
انصحك بزيارة القسم التعليمي ان شاء الله
سوف تجد هناك كل شئ تريد الاستفسار عليه
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

mohyeldinnoor3783
01-18-2015, 23:08
الاقبال وزيادة المشاركات في المنتدي بيعتبر دعايا وفرصة لزيادة ارباح الشركة الراعية للمنتدي انستا واللي بتاخد نسبة من اي صفقة بيتم عملها في سوق الفوركس من خلالها

محمد عز الدين عيد خضري
01-18-2015, 23:11
بالتاكيد مكسب الفوركس من تعليقي هو دعاية وتسويق لشركة انيستا فوركس
وتسويق لمنتدي فوركس العرب فكل ما كانت الناس ككثيرة كل ما كانت عمولةالشركة اكتر وبعد كدا هيا مش بتديلك فلوس في ايدك هي اموال تابعه لهم

anwerhamo
01-18-2015, 23:32
اعتقد اخى انه الافاده من ذلك هو ان زياده عدد المنتدى تزيد فرصه زياده عدد المتداولين الى الحساب الحقيقى وهذا يحقق للشركه ربح لانها تاخذ نسبه من الاسبريد الخاص بك عند دخولك على المنصه لتتداول فى كل صفقه

sanadiab
01-18-2015, 23:51
تقريبا انا جاوبت على السؤال ده قبل كده لاكن الشركه بتكسب دعايه ليها واعضاء جدد بيحترفو الفوركس مع الوقت وهاتاخد على صفقه بيعملوها عموله
بتستفيد من تحويلك الاموال وفرق العملات وهكذا والله اعلم

hamza el
01-19-2015, 18:51
السبب بسيط اخي الكريم كل شركة و اي موقع عموما يتمنى ان يكون له اعضاء و زوار كتر
و لهاذا السبب الشركة تشجعك على التداول فيها بدون اداع و لا سنت المهم عندها هي ان عدد عملائها كثر

mhtab
01-19-2015, 18:57
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا اخب ان اصبر ع الخسارة حتى تعطينى الدافع لعمل ثفقات مربحه قادمة والربح يزبد مع الوقت

naeldawood218
01-19-2015, 19:11
مكسب انستا انها بتعمل دعايه لنفسها من خلال كثرة المتداولين وهذا يعطيها الافضليه وهى تستحق ذلك لانها تتمتع بالمميزات الكثيرة اظن ان شركة انستا ليس من اجل الاستفادة من الدعايه انما من اجل المتاجرة والاسبريد الذى تاخذه على الصفقات والله الموفق

ameen
01-19-2015, 19:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل الشركة الراعية للمنتدى واللى
بتقدم البونص للاعضاء بتستفاد من خلال اقبال الاعضاء عليها وتحقيق عمليات تداول لانها بتاخد عمولة على اى صفقة يدخلها العميل

mostafaabdu
01-19-2015, 19:13
اكيد الغرض ان الشركة الراعية تزيد نسبة اعضائها ويزيد التداول فيها وتزيد اربحها
اكيد فيه منفعة للشركة

boulafrah
01-19-2015, 20:18
السلام عليكم و رحمة الله لكن المنتدى برعاية انستا يقدم بونص لاعضاءه النشطين ونص فانهم مع الايام ولا تنس ان كل صفقة تفتح من خلال الشركة تربح منها الشركة قيمة السبريد مهما كانت الصفقة رابحة او خاسرة وكلما زاد عملاء الشركة زادت ارباح على سبيل دعاية للشركة وكذالك لجلب عملاء جدد انك بتزود الفاعلية بالمنتدى والبونص دو بيشجعك على كدة.... وبعدين بتبدأ تدخل الصفقات والشركة بتاخد نسبة منك...

---------- Post added at 06:02 PM ---------- Previous post was at 05:59 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و يارانستا يقدم بونص لاعضاءه النشطين ونص فانهم مع الايام ولا تنس ان كل صفقة تفتح من خلال الشركة تربح منها الشركة قيمة السبريد مهما كانت الصفقة رابحة او خاسرة وكلما زايت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

---------- Post added at 06:18 PM ---------- Previous post was at 06:02 PM ----------

السلام عليكم و رحمة الله لكن المنتدى برعاية انستا يقدم بونص لاعضاءه النشطين على سبيل دعاية للشركة وكذالك لجلب عملاء جدد الفاعلية بالمنتدى والبونص دو بيشجعك على كدة...وبعدين بتبدأ تدخل الصفقات والشركة بتاخد نسبة منك. فنحن مثلا لولا وجود منتديات مثل انستا كيف كان لنا ان ندخل سوق الفوركس وكيف نستطيع ان نتاجر بالتوفيق

swhaa9d
01-20-2015, 13:25
عندما ناخذ بونص من الشركة منا من يربح ومنا من يخسر وربح الشركة يكون من ارباحنا وكذلك من اخذنا للعقود
ومن السبريد ومن العمولات ، فأنا عندما ااخذ البونص من المنتدى واتجار فيه واربح ها الشركة تربح من السبريد ومن العقود التي اعملها

monaya897
01-20-2015, 13:32
السلام عليكم
اعتقد ان المكسب في زياده عدد الاعضاء وزيادة ربح المنتدي

kaka22
01-20-2015, 13:33
هو اكيد جانب تسويق بحت
كما هو معروف الفوركس قليل الانتشار في العالم العربي
انا اتكلم عن اصحاب الحسابات المليونية ولا اقصد اصحاب الحسابات 100 او 200 دولار

mesteraden
01-20-2015, 13:46
أخي الكريم اعتقد المنتدى تستفيد من مشاركات ومواضيع اعضاء المنتدى وغير معقول ان المنتدى تقدم بونص بدون مقابل أكيد البونص التي تقدمها المنتدى تكون بمقابل بكتابة المشاركات للأعضاء والمنتدى تعتبر وكيل الشركة واكيد كذلك تحصل على عمولة تداولات اعضاء المنتدى واتمنى لك التوفيق

mohamedsaber
01-20-2015, 13:49
اولا الشركة بتزيد عدد عملائها من خلال البونص و بتعمل شهرة ليها في مجال المال
بالاضافة الي ربح الاسبريد عن كل صفقة يقوم بفتحها المتاجر (الفرق بين سعر البيع وسعر الشراء)

mohammednasser
01-20-2015, 14:07

forexxx
01-20-2015, 14:15
اخى الحبيب
انا معرفش ليه حضرتك شاغل بالك بامور لن تفيدك
المهم انك تقوم بالعمل وتربح من خلاله البونص
ولا يهمنا ماذا يستفاد المنتدى او غيره

boulafrah
01-20-2015, 14:16
السلام عليكم و رحمة الله لكن المنتدى برعاية انستا يقدم بونص لاعضاءه النشطين على سبيل دعاية للشركة وكذالك لجلب عملاء جدد المنتدى برعاية انستا يقدم بونص لاعضاءه النشطين على سبيل دعاية للشركة وكذالك لجلب عملاء جدد فنحن مثلا لولا وجود منتديات مثل انستا كيف كان لنا ان ندخل سوق الفوركس وكيف نستطيع ان أخى الكريم على هذا الموضوع المكسب هو ان الشركة بتكسب اعضاء على سبيل لدعاية والاعلان وفقك الله لما فيه الخير

tazi larbi
01-20-2015, 14:17
السلام عليكم اكي هي اولا دعاية للشركة والبونص الدي تتداول به سواء خسرت او ربحت فان الشركة تاخد سبريد يعني ربح ربح اتمنى لكم النجاح والله الموفق

boulafrah
01-20-2015, 14:32
مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و يار نسبة العملاء لديها فى الشركة لان كل متداول بيدخل فى الفوركس وبيعمل صفقة بتاخد عليها نسبة من الاسبريد لكل متداول اتمنى يت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

محمود مرعى
01-20-2015, 15:31

والله يا اخى محمد انا اقدر اقولك فعلا ايه اللى المنتدى والشركة استفدته من الردود الخاصة بالسادة الاعضاء سواء كان الاعضاء جدد او حتى محترفين ولن هما استفادوا
ان الشركة تم بالفعل عمل دعاية ليها من غير اى تكلفة والتكلفة اللى كانت الشركة هتعملها للدعاية بالفعل عملتها لكن اعطتها للاخوة التجار بونص وكده افضل دعاية للشركة

kimoaa14
01-20-2015, 16:29
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة اخى الكريم المنتدى برعاية انستا فوركس و بتعطى بونص على المشاركات و البونص ده تقدر تتداول بية شكرا تقبل مرروى

ahmed7afifi
01-20-2015, 17:01
السلام عليكم ورحمه الله
انا سالت فسى السؤال ده كتير بس طلاما الشركات بتستفاد واخنا كمان بنستفاد يبقى ايه المشكله
تقبل مرورى
وشكرااااااااااااااا
ooo▐▐▐

ramezali12
01-20-2015, 17:50
لازم نقدرن حقق الكثير اخىاكلرميم نالموضوع املهم دا اخى اكلريمباتلوفيق كل وتقبتل حياتى لك اخىاكلريم
شكرالك

hananll
01-21-2015, 18:19
ندما ناخذ بونص من الشركة منا من يربح ومنا من يخسر وربح الشركة يكون من ارباحنا وكذلك من اخذنا للعقود ومن السبريد ومن العمولات ،
فأنا عندما ااخذ البونص من المنتدى واتجار فيه واربح ها الشركة تربح من السبريد ومن العقود التي اعملها

walidqse
01-22-2015, 11:46
الفاضل الشركة الراعية للمنتدى واللى
بتقدم البونص للاعضاء بتستفاد من خلال اقبال الاعضاء عليها وتحقيق عمليات تداول لانها بتاخد عمولة على اى صفقة يدخلها العميل

OLSOPIDRO
01-22-2015, 12:06
سلام الله عليكم اخوتي اخواتي اعتقد ان الشركه والمنتدى بتستفيد من زياده عدد الاعضاء بالمنتدى وبتاخذ نسبه من الارباح عند دخول
الصفقات تاخذ نسبه من الاسبريد واعتقد هى ديه الافده التى تستفاد منها الشركه تحياتي لكم بالتوفيق

diabrashad624
01-22-2015, 12:28
مكسب الفوركس من الاسبيريد تمام هو فرق العمله الفوركس عالم صعب جدا وبة مغمرة كبيرة فتعلم ثم قرار هل تبداء المغمرة فى عالم الفوركس الرائع الفكرة تعلم وصبر وتحقيق الكيان والطموح من الشركه

كاره المراقبين
01-22-2015, 12:30
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم جزام الله خير علي موضوعك الكريم تقريبا لشركه بدل ما تصرف فلوس علي الدعايه علشان تتشهر بتدفعها للاعضاء وبتكسب وبتتشهر بردوا

payza
01-22-2015, 15:36
يعني نقول الحمد لله لان البونص يا نجم هو هدية من الشركة انت عليك الاول تبدا ببونص وبعدين تحاول تجمع مبلغ وتتاجر بيه علي حقيقي وليكن 1000 دولار والنقطة ب 1 دولار.......

snnaky
01-25-2015, 00:04
تصدق بالله انا دخلت على موضوعك وافتكرتة موضوع مهم وحاولت افهم اى كلمة من كلامك يمكن اوصل لمعلومة مهمة او انك محتاج معلومة اقدر اوصلهالك انما لقيت حضرتك اصلا مش معانا وانت نفسك مش عارف انت هنا لية واية مكسبك
يعنى حضرتك مش عارف انت بتكسب اية من الردود وانت عامل مبلغ 26 دولار فى رصيدك
امال حضرتك بتعمل اية فى المنتدى واشتركت فية على اى اساس لية

kimoaaq
01-25-2015, 00:09
السلام عليكم ورحمة الله وب ركاتة اخى الكريم شكرا على الموضوع الرد بتاخد علية بونص شكرا على الاضافة تقبل مرورى

m.gamal
01-25-2015, 17:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل الشركة الراعية للمنتدى واللى بتقدم البونص للاعضاء بتستفاد من خلال اقبال الاعضاء عليها وتحقيق عمليات تداول لانها بتاخد عمولة على اى صفقة يدخلها العميل

emona
01-25-2015, 17:32
تحياتي للاعضاء الكرام وبعد
شكرا اخي الكريم على مشاركتك المفيدة وفي انتظار الاجاربة من الاعضاء الكرام
والله الموفق والمستعان

مصراوى
01-25-2015, 17:35
اعتقد اخى الفاضل انة لابد من المشاركات حتى تتمكن من جمع البونص الذى تقوم من خلالة بالتداول ولكن يجب جمع الخبرة ايضا وبالتوفيق للجميع والربح الدائم

hamed ali
01-25-2015, 17:44
السلام عليكم
اخى الكريم الشركه بهذا اتاحت لنفسها الفرصه من اجل ان تتعرف عليها وعلى مميزاتها وتجرب المتاجره معها
وتتعلم الفوركس بدون خطوره وبعد ان تتمكن من السوق قد ترغب فى زياده راس مالك بالايداع وعدم توفر
وقت لديك لتعلق فى المنتدى الموضوع تقدر تقول تجربه مجانيه للفوركس
تقبلوا مرورى

حسنى صادق
01-25-2015, 17:47
هى الفكرة واضحة و على فكرة برضة انها فكرة ذكية لانها تستفاد من الاعضاء المقبلين اللذين ربما يربحون و تاداد راسمالهم و قومن بصفقات عالية

mons
01-25-2015, 18:38
اكيد يااخي الكريم المنتدى لها مكسب من مشاركاتنا وهذا المنتدى تعليمي والمنتدى تستفيد من مشاركات الأعضاء ومواضيعهم واعتقد ان المنتدى كمان تستفيد من عمولات شركة انستا بخصوص تداول اعضاء المنتدى هذا مااعرفه وتقبل مروري

amnyya
01-25-2015, 19:51
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة اخى الكريم شكرا على الموضوع المكسب هو سنت على كل رد شكرا تقبل مرورى اخى

shimopopa
02-18-2015, 13:21
بتاخد عليها نسبة من الاسبريد لكل متداول
اتمنى لك التوفيق و ان تقبل مروري

maghribia
02-18-2015, 13:25
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اخى الكريم
المكسب من الردوج فهو جيدي للغاية
لمن يريد ان يعمل راس ما لكبير خصوصاص من هنا

تقبل احتراماتيى

---------- Post added at 10:25 AM ---------- Previous post was at 10:22 AM ----------

السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اخى الكريم
المكسب من الرودد فهي فقط البونص
و انما الالارابح فهي تتحقق من التلداول

تقبل احتراماتيى

retared10
02-18-2015, 15:42
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة ، اخي الكريم
زيادة في الشهرة و نسبة العملاء لديهم
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

investoo
02-18-2015, 16:44
يا باشا المنتدى مش بيكب حاجة اما الشركة بدل ما تصرف فلوس على الاعلانات هى بقا تصرف فلوس على الاعضاء وبجد بسيطة اوى اوى

mohamed01
02-18-2015, 17:13
لا تحدد مهاراتك على الحساب الديمو لان نفسية الديمو ليست هي نفسية الحساب الحقيقي
بل كن على حذر من ذلك وهذا ما حد لنا كثيرا لاني اجد نفسي ممتازا في الديمو لكن اذا جاء دور الحقيقي تم الخسارة المتلاحقة على عدة مرات وهو بسبب النفسية المضطربة مع الحساب الحقيقي

hafid new
02-18-2015, 17:15
الفوركس هو جيد جدا للطلاب لأنه لا يوجد طالب واحد هو الذين يدرسون على مدار اليوم أو الذهاب إلى الكلية أو unversity ليوم كامل ولديهم الحد الأدنى 2 ساعات مجانا كل يوم وبالتالي هذا التوقيت هو ما يكفي لطالب يمكنهم التداول بسهولة في واحد ساعة

---------- Post added at 02:15 PM ---------- Previous post was at 02:14 PM ----------

لا، يا صديقي. حتى باستخدام استراتيجية جيدة والتخطيط السليم وإدارة الأموال التي ليس من السهل أن تصبح متعهدا مربحة، هو شخص يعتمد فقط على الحظ يكاد يكون من المستحيل الحصول على أرباح ثابتة.

عمر فواد
02-18-2015, 17:23
اخي الكريم عندما ناخذ بونص من الشركة منا من يربح ومنا من يخسر وربح الشركة يكون من ارباحنا وكذلك من اخذنا للعقود ومن السبريد ومن العمولات فأنا عندما ااخذ البونص من المنتدى واتجار فيه واربح ها الشركة تربح من السبريد ومن العقود التي اعملها

محمد ادم
02-18-2015, 17:27
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته.
اخي الكريم تخيل عدد الاعضاء في المنتدى كل هؤلاء يتم تداولهم لدى انستا
ايضا اذا حققت مكسب من البونص لن تتعب في الحصول على بونص اخر
وبالتالى سوف تتتاجر برصيدك وهنا يكون المكسب للشركة

sherouk88
02-21-2015, 02:59
نورت اخى الكريم
طبعا البونص لا يتسحب بيكون للتداول فقط وانما تقدر ان تتاجر بيهم وان تحقق ارباح
وبعدها تسحب الارباح البنوص للمتاجرة فقط
يارب اكون افيدك بالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

osos yasser
02-21-2015, 03:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
جزاك الله خيرا على مشاركتك معنا
تستفاد العمولة المقابلة
تحياتى لك و اتمنى لك التوفيق ولجميع اعضاء المنتدى الكرام
تقبل مرورى

mohamed9004
02-21-2015, 04:06
السلام عليكم ورحمه الله .. ازاى يعنى مش عارف طبعا المنتدى ده عامل سمعة كويسة للشركة بيجذب العملاء انهم يجيوا وغير كده الاعلانات اللى فيه عن شركة انستا فوركس بدل ما يعلنوا فيه مواقه ومنتديات خارجية كده احسن بالنسبة للشركة

nabigha
02-21-2015, 04:12
السلام عليكم ورحمت الله وبركاته
اعتقد ان الشركة الراعية للمنتدى هي لي بتقدم البونص
للاعضاء بتستفاد من خلال اقبال الاعضاء عليها وتحقيق
عمليات تداول لانها بتاخد عمولة فأنا عندما آخذ البونص
من المنتدى واتجار فيه واربح ها الشركة تربح من السبريد

abdelaziz 10
02-21-2015, 17:00
الردود يا طيب نعمة والله والبونص لولاه لما كنت انا والعديد من الاعضاء اصلا في السوق وهذا امر مهم
بالتالي لا يهم من وكم يربح منا من البونص الاهم اننا نتاجر بفضل الله تعالى وفضل البونص

salem max
02-21-2015, 17:12
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي العزيز بتمنالك كل خير وموضوع جيد
وبشكرك علي طرحه وخصوصا انك بتفيد وتستفيد من خلال الرد

mooor
02-21-2015, 18:02
اخي العزيز مش هتفرق المهم اننا بنحصل علي البونص بدون مشاكل من هذا المنتدي المحترم
بالتوفيق و من نجاح الي اخر في الفوركس

shaheen96
02-21-2015, 18:08
بســــــم الــله الرحمن الرحيم اخي الفاضل
الشركة الراعية للمنتدى واللى بتقدم البونص للاعضاء
بتستفاد من خلال دخول الاعضاء عليها وتحقيق عمليات تداول

chouai
02-23-2015, 19:45
نورت المنتدى اخى الكريم
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

Wassa04
02-24-2015, 01:48
مرحبا اخي الكريم النتدى تابع شركة انستا و هي
بتعمل به اشهار لكسب المتداولين لها بالتوفيق لك تقبل مروري

sherouk55
02-28-2015, 16:10
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

younesfarouk4217
02-28-2015, 16:27
انا على ما اظن ان مكسب الفوركس من التداول من خلال البونص هو السبريد الذى تحصل عليه
عند فتح الصفقات حيث انه مع كل صفقه يتم فتحها يتم خصم حجم السبريد من الصفقه واعتقد انه هو مكسب الشركه

bilalqhse
03-01-2015, 00:11
تسويق لمنتدي فوركس العرب فكل ما كانت الناس ككثيرة كل ما كانت عمولةالشركة اكتر وبعد كدا هيا مش بتديلك فلوس في ايدك هي اموال تابعه له

user_21
03-03-2015, 04:41

sherry mohamed
03-03-2015, 14:30

rabbabqq
03-03-2015, 15:00
كل عضو بيشارك فى المنتدى بيدى المنتدى قوة ودعايه المنتدى حاصله على افضل بروكر فى اسيا وهو الاقوى والاجمل والاحسن على الاطلاق انستا مميزة للغايه المهم نتعلم لنربح

ismaiel
03-03-2015, 21:17
لكن المنتدى برعاية انستا يقدم بونص لاعضاءه النشطين على سبيل دعاية للشركة وكذالك لجلب عملاء جدد المنتدى برعاية انستا
يقدم بونص لاعضاءه النشطين على سبيل دعاية للشركة وكذالك لجلب عملاء جدد فنحن مثلا لولا وجود منتديات مثل انستا
كيف كان لنا ان ندخل سوق الفوركس وكيف نستطيع ان أخى الكريم على هذا الموضوع المكسب
هو ان الشركة بتكسب اعضاء على سبيل لدعاية والاعلان وفقك الله لما فيه الخير

user_21
03-04-2015, 03:52
نه بتزيد من نسبة العملاء لديها فى الشركة لان كل متداول بيدخل فى الفوركس وبيعمل صفقة
بتاخد عليها نسبة من الاسبريد لكل متداول واكيدة دة بيضعف اربحك

kokou
03-09-2015, 04:00
أخي الكريم يختلف المكسب حسب حالة سوق و حسب عدد الصفقات التي قمت بها
أرجوا أن أكون قد افدتك وتقبل مني أطيب التحيات و التمنيات بالنجاح وشكرا

a7med84
03-09-2015, 05:39
انتتقصد منكسب الشركه عموما مكسب الشركه بيكون من خلال الدعبيايا اخى الكريم

الكل يعرف انستا من خلال مشروع الدعاياي اللى هى عاملاه

ayman nasr
03-09-2015, 07:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة المكسب اخى الفاضل من وجود اعضاء جدد فة المنتدى والرردود
وزيادة البونص واى صفقة يدخلة العميل الشركة بتاخد نسبة واتمنى التوفيق وتقبل مرورى

mawwalmammo
03-09-2015, 09:05
ان المنتدى اذا تمت في المشاركة الكثيرة وكان له اعضاء كثر اشهر في وسائل البحث وعلى راسهم قوقل
وكل هذا بسبب نشاط الاعضاء وان الشركة تكسب الشهرة من خلال المنتدى وتجلب الاعضاءاليها
هل فهمت ذلك؟ ان المصلحة مشتركة

yacrao
03-09-2015, 09:07
طبعا لا يمكن ان اشاك فيالفوركس من غير اني اكون عارف المكسب الذي انا ساكسبه فيالفوركس اخي الكريم هذا من البديهي شكرا

fothayaa
03-09-2015, 10:15
الشركة او المنتدى واللى بتقدم البونص للاعضاء بتستفاد من خلال اقبال الاعضاء عليها وتحقيق عمليات متاجرة وبالتالى تربح لانها بتاخد عمولة على اى صفقة يدخلها العميل وتستفيد بالاسبريد

monylaser
03-09-2015, 12:31
اخي الكريم اقولك انا ايه مكسب الشركة او المنتدى من البونص اللي بيدفع للاعضاء
على الرد او انشاء مواضيع جديدة هو ان يعرف العرب ما هو الفوركس لانهم يرفعوا اننا معنا فلوس كثير
ثانياً اعلانات اعلانات للصفحة لان يوجد عدد كبير من الاعضاء فاتحين الصفحة للرد على المواضيع بالساعات
وده بيترتب عليه ترتيب الموقع من افضل المواقع المستخدمة فشركات الاعلانات تعلن فيها والله المستعان وشكرا لك وتقبل مروري

roty
03-09-2015, 12:37
طبعا من خلال مشركاتك بالمنتدى بتزيد الاعضاء والاعلانات وبالمقابل بيزيد البونص وبيزيد ربحك وطبعا من الصفقات الى بتدخل فيها بتزيد الارباح للشركه وبيكون ليك نسبه منها

Waleed ahmed
03-09-2015, 12:51
عارف اى هوا مكسب الفوركس او المنتدى من تعليقاتك؟وانتا بتاخد بونص ع كل تعليق مسالتش نفسك اى هوا مكسب الفوركس من دا؟؟ نفس السوال سالتو لنفسى ومش لاقى جواب ...
اعتقد انهوو من اهداف المنتدى او الموقع
هو زيادة المشتركين في انستا فوركس
وثانياً
هو فقط يقدم رائس المال ثم بعد فتره يسحبة بالتقسيط

وثالثاً نحن المستفيدين حقاً

Mohamed Morsy
03-16-2015, 17:34
الردود يا طيب نعمة والله والبونص لولاه لما كنت انا والعديد من الاعضاء اصلا في السوق
وهذا امر مهم بالـتالي لا يهم من وكم يربح منا من البونص الاهم اننا نتاجر بفضل الله تعالى وفضل البونص
تحياتي ...

popa2015
03-17-2015, 19:38
مشكور اخى الكريم على الموضوع رائع الذى افادنا
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

Eiman
03-18-2015, 00:13
السلام عليكم..
انه بتزيد من نسبة العملاء لديها فى الشركة لان كل متداول بيدخل فى الفوركس وبيعمل صفقة..
بتاخد عليها نسبة من الاسبريد لكل متداول..
اتمنى التوفيق للجميع..

abderrahmenanis
03-22-2015, 13:57

magic777
03-22-2015, 22:57
طبعا لا يمكن ان اشاك فيالفوركس من غير اني اكون عارف المكسب الذي انا ساكسبه فيالفوركس اخي الكريم هذا من البديهي شكرا

المجال ده مش سهل اخي الفوركس اصلا مجال عالي المخاطره ومجال عالمي يعني داخل فيه كل دول العالم فهو اساسا مجال صعب العمل فيه بدون خبره جيده واحتراف وطريقه
عمل ايضا تناسب المتاجر لينجح فيه

مامون سباعنة
03-23-2015, 01:41
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
تحيـــه طيبة وبعد ::::
اشكرك اخي العزيز على سؤالك .. اخي ان هدف المنتدى هو تزويدك بأموال لتتمكن المتاجرة في الفوركس
اتمنى لك وللجميع النجاح والتوفيق
تحــــياتي للجميع

طريق النجاح
03-23-2015, 01:52
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
اكيد الشركة بتستفاد كتير من هذا العمل الي بنقوم بيه
أولا الشهرة الكبيرة التي حصلت عليها انستا فوركس
انها تعمل منذ 2007 في هذا المجال ولهاا شهرة كبيرة
ايضا العمولات التي تحصل عليها الشركة من تداولنا في الفوركس

marwafawzy122
03-23-2015, 02:04
الفوركس ليس مغارة على بابا يا اخى الفاضل سوف نربح منها ونغرف من الذهب والاموال والالماظ بدون عنلء او تعب بل ان الفوركس مجال علم وعمل وصبر وتحدى وجهد وعرق ولن تصل الى مبتغاك فيه الا بالعلم والعمل المستمر ...

gold1
03-23-2015, 02:26
الجواب واضح اخي و هي ان الشركة تريد ان توفر و استثمار اموال الدعاية و اعلاناتها من خلال المنتدی و تعكتعطي كل واواحد الفرصة للنجاح في هذا السوق الضخم و في الاخر هي المستفيدة سوى بالدعاية او بالبونص لانه یيس للسحب بل للتداول بمنصة الشركة و بالتالي رجعت الاموای لأصحابها. .....

Abdelhedi
03-23-2015, 04:09
مشكور جدا على الموضوع و شكر خاص لادارة المنتدى العزيز اخي الكريم مكسب البروكر هو التسويق الالكتروني و انضمام الاعضاء و التفاعل في المنتدى ليصبح بامكانه الكسب من الاعلانات و ايضا العديد من ذاك

Ahmed abdelal
03-23-2015, 04:12
بسم الله الرحمن الرحيم بالنسبه للاستفسارات الكتير اللى بتيجى انا حبيت ارد عليها كلها هنا لان بتجيلى استفسارات يوميا
اولا موضوع الرساله اللى بتظهر لما بتكت موضوع او رد بيقولك ان فى انتظار موافقه الاداره
ده لاننا بنراجع المواضيع والردود الاول لان للاسف فى اعضاء كتير مبتقراش قوانين المنتدى فالموضوع او الرد بيكون مخالف فغصب عننا كمشرفين مبنوافقش عليها فارجو من الاخوه الاعضاء مراجعه قوانين المنتدى يعنى مثلا ممنوع نقل المواضيع واجد ان معظم المواضيع منقوله من منتديات اخرى لازم تغير فى الموضوع تضع لمستك انت مش كوبى وبيست وايضا ممنوع ان يكون الموضوع قصير لازم يكون الموضوع حلو يعنى مقبول مش نص سطر ويكون موضوع ممنوع الردود او المواضيع الاجنبى ممنوع عمل موضوع يكون موجود قبل كده فى المنتدى وبالنسبه لمواضيع الاستفسار ومساعده الاعضاء دى ليها قسم خاص تقدر تحط استفسارك او مشكلتك او سؤالك فيها وهيتم الرد عليك وده هو قسم الااسئله Forum and Portal Support مثلا انت لقيت كتاب جميل وحبيت تفيد بيه اصحابك فى قسم للكتب مش كل موضوع تضعه فى القسم العام هيتم رفضه ده قسم الكتب هتلاقوا فيه كتب كتيره وقيمه Forex Education مثلا انت عاوز تعلم اخوانك حاجه انت عارفها مش تحطها فى القسم العام فى قسم التعليمى Trading Universities فى قسم للمؤشرات فى قسم للبرامج وكلها مليانه معلومات علشان كده معظم المواضيع بتترفض نرجوا الاهتمام بالقوانين انا بلاقى مواضيع كتير جميله جدا جدا وانا عن نفسى بستفاد منها لكن فى القسم الخطا فطبعا بتترفض الا المواضيع الهامه جدا بضطر انقلها لتعم الفائده
ثانيا البونص
فى اعضاء اشتكوا ان البونص موصلش وبعد مفضل معاهم علشان اعرف ايه المشكله وكتير من اللى بيقراو الموضوع عارفين ان المشكله ظهرت انها عندهم انهم مشتركين فى اكتر من منتدى تابع لانستا (المنتديات الاجنبيه) وده طبعا مخالف للقوانين وده الهدف ان شركه انستا علشان كده الشركه عملت المنتدى العربى فموضوع البونص ده مش بادينا المشكله بتكون فى البدايه من العضو فالشركه برتحظر الحساب وده سهل جدا انها تعرف انك عندكك اكتر من حساب فا ى محاوله لخرق قوانين الشركه انت الخاسر طيب هتقولى انا قفلت الايميل اللى فى المنتديات التانيه وبرضه البونص موصلش وكلمت المشرفين وقالولى ان الموضوع بايد الشركه ده فعلا صحيح لانك انت اللى غلط فى الاول والشركه لما تعمل فحص وتلاقيك اصبح عندك عضويه واحده اكيد هترجع تديك البونص فالمشكله انت اللى عملتها المشكله التانيه اللى قابلتنى مع الاعضاء انهم فى الاساس لما عملو تسجيل للمنتدى مفعلوش الحساب بتاعهم عن طريق الراسله اللى وصلتهم عن طريق الايميل لازم حسابك يكون مفعل علشان يكون معتمد المشكله الثالثه ان العضو اساسا وهو بيعمل الحساب فى انستا مكتبش فى كود الدعايه كلمه بولتر فورم علشان يكون تابع لمنتدانا وفى موضوع كامل فى المنتدى عن كيفيه عمل حساب فى شركه انستا وربطه بالمنتدى ارجو العوده للموضوع المشكله الرابعه ان العضو اساسا مبيعملش ربط بين حسابه فى انستا وعضويته فى المنتدى فالشركه مبتعرفش ان الحساب ده تابع للعضويه فى المنتدى فطبعا مبتحولش بونص لاكن كل الاعضاء اللى حسابتهم سليمه ومفيهاش اخطاء بيستلموا البونص كل شهر طبيعى جدا ومفيش فيه اى مشاكل فللاسف الخطا بيكون مننا احنا انا حبيت اعمل الموضوع ده للاجابه على كل الاستفسار
نيجى لموضوع الردود
فى ناس بتكتب ردود قصيره او اجنبى يعنى يمتب فرانكو ارب كل ده ممنوع الرد اقل من سطرين برضه ممنوع تكرار الرد كوبى وبيست برضه ممنوع الرد فى خارج سياق الموضوع مخالف فى نهايه الموضوع لازم لازم لازم تقرا قوانين المنتدى حتتى تتجنب اى مخالفات او اى ايقافات واسف على الاطاله والاجو ان اكون اجبت على كل اسئلتكم

algeriaforex
03-23-2015, 05:08
أخي الكريم المكسب من البونص من ردود المنتدى هو أموال أستطيع التداول بها في سوق الفوركس
أرجوا أن أكون قد أفدتك وتقبل مني أطيب التحيات و التمنيات بالنجاح وشكرا

popa2015
03-24-2015, 13:16
اشكرك لطرحك هذا الموضوع المتميز احسنت العمل
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

salem11
03-24-2015, 13:26
اخي الكريم الشركة تعطيك البونص في مقابل انك تقوم بعمل دعاية اافوركس وتعطيك بونص غير قابل للصرف حتي تشجعم علي التداول في الفوركس بهذا البونص وهو ماتريده الشركة ان تزيد من عدد المتداولين في الفوركس

Rebellious soul
03-24-2015, 13:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركااته....
بعد التحيه اخواانى الكرام
السبريد اللى بتخدة الشركة

sof
03-24-2015, 14:40
الاسواق العالية في الفوركس فه يمعروفة و اكيد انها لها تاثير كبير على العملات
بالتوفيق للجميع
تقبل مروري تحياتي لكم

gold1
03-24-2015, 14:47
تحية طيبة و عطرة لجميع الاعضاء
هدف الشركة من المنتدى هو الدعاية للشركة و اقتصاد اموال الاعلانات و الدعاية في مواقع أخرى.
بالربح الوفير للجميع وبالتوفيق

ahmedfayez89
03-24-2015, 15:08
علشان بدل ما الشركه تعمل اعلانات على الفيس بوك او جوجل وتظهر الاعلانات لناس مش مهتمه بالفوركس طيب فيها ايه لما ندفع فلوس الدعايا للعملاء ونفيدها عن طريق المنتدى وكده عملنا دعايا للشركه ومنها كمان بنفيد عملاء انستا وبيبقوا فى راحه فى التعامل مع الشركه

Abdelhedi
03-24-2015, 15:13
باسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين اما بعد:
علي ما اعرف انا فان الحد الاقصي هو 100 دولار في الشهر الواحد

nabilll
03-24-2015, 20:12
السلام عليكم
واهلا بك اخي الحبيب
فعلا المصطلحات مهمه جدا لفهم الفوركس وانا عن نفسي كمبتدئ لم اكن اعرف هذه المصطلحات من قبل
ولكن عرفتها بعد موضوعك هذا وجزاك الله خيرا

adelee
03-24-2015, 23:30
انا اقوم بالتداول على حسابي التجريبي بالمبلغ المحتمل التداول به عالحساب االحقيقي لذا لا استخدم لوت عالي كالذي تتحدث عنه فاقصي لوت استخدمته هو 1 دولار
أسأل الله ان يرزقنا وياكم رزقا واسعا
تحياتي للجميع

enganas
03-25-2015, 14:32

ahmedibrahim258259
03-25-2015, 15:32
بسم الله الرحمن الرحيم موش لينا دعوة احنا لينا ان المنتدي والشركة مشكورين بيحاسبونا على البونص بدون اي تأخير وطبعا انت لما بتاجر مع الشركة بتكسب هي كمان منك الاسبريد
تقبل مروري

Abdelhedi
03-25-2015, 15:47
باسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم :
في الحقيقة لا اعرف و لا اري اي مكسب و الله اعلم

enganas
03-25-2015, 15:51
فنحن مثلا لولا وجود منتديات مثل انستا كيف كان لنا ان ندخل سوق الفوركس وكيف نستطيع ان نتاجر
بالتوفيق

soad labib sadek
03-25-2015, 15:56
اخي العزيز الاسلوب دا علي حسب تحليلي الشخصي هو من اساليب الترويج لشركة الوساطة فعندما ستفكر في فتح حساب ايداع ستكون اول شركة ببالك هي الشركة اللي انت اخدت عليها و بتتعامل معها من فترة و هي الشركة اللي بتعطيك بونص و هذا حصل معي شخصيا عندما فتحت حساب بالايداع الشخصي كان في انستا

تحياتي للجميع

mohamedhassn
03-26-2015, 05:18
خلاص وانت عارف انا قد اية خسرت الى عايز ... بتعجبني ردودك جدا لانها في الصميم ..... لا طبعا فى الاول كنت فاكر ان الفوركس حاجه سهله واول لما اعمل

1 million
03-29-2015, 00:50
مرحبا اخي الكريم
انا بصراحة لا اعرف ماذا تربح الشركة بالضبط من محنا البونص لكي نتداول به في سوق الفوركس
المهم اننا نحصل على البونص و نتمكن من سحب الارباح من حسابنا بدون مشاكل

hany darwesh
03-29-2015, 02:10

---------- Post added at 01:10 AM ---------- Previous post was at 01:04 AM ----------

mona.
03-29-2015, 02:18

wargita
03-29-2015, 02:57
أتفق معك في ماتطرقت إليه، لكن أظن أن يجب استخدام الردود للتعلم
وليس لجمع البونص ،لأن المبلغ قد تخسره بسرعة إذا تسرعت في التداول دون تعلم

minouchepilot
03-29-2015, 03:06
لسلام علىكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم بعد التحيه ثم بعد موضوع رائع

دائما الموشرات بتتبع السعر اخى الكريم اتمنى ان الكل يغير فكرتو عن المؤشرات علشان هيا بتتبع السعر

FullyActive
03-29-2015, 03:18
البونص مقابل الردود يعتبر نوع من انواع العروض
التى تساعد على جذب واكتساب اكبر عدد من العملاء للشركة
كل شركة لها طرق لجذب المستثمرين لها

joukeur
03-29-2015, 03:40
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
تتقبل مرورى وبالتوفيق

om omar20155
03-29-2015, 04:00
المنتدى برعاية انستا يقدم بونص لاعضاءه النشطين

ولولا وجود منتديات مثل انستا

كيف كان لنا ان ندخل سوق الفوركس وكيف نستطيع ان نتاجر

وبالتوفيق

FullyActive
03-29-2015, 04:28
عروض اخى مقدمة من الشركة لزيادة عدد العملاء بها
وتنافس فى السوق بشكل افضل على مستوى العالم
كل شركة بتهتم بزايدة عملائها بطريقة او بأخرى

deyaa24
03-29-2015, 10:59
الشركة تحقق ربح من خلال اعطاء البونص واكي تعليم الفوركس يتطلب خبرات وابونص بطون فرص للربح للتجار وايضا بكون فرص لشركات حيث تكسب السبريد
والتى الشركات لن تخسر اى شى فى البونص

ayaaa
03-29-2015, 11:15

omnya22
03-29-2015, 13:21
مشكور يااخي
فعلا عندك حق المواضيع بتكرر بشكل ملحوظ مع اختلاف الصيغه في بعض الاحيان
وفعلا موضوع البحث عن الذي تبحث عنه شي مجزي واسرع للحصول علي المعلومه المطلوبه

m.gama17l
04-08-2015, 11:57
الشركة الراعية للمنتدى واللى بتقدم البونص للاعضاء بتستفاد من خلال اقبال الاعضاء عليها وتحقيق عمليات تداول ... بالتوفيق للجميع ان شاء الله وتقبل مرورى

mohamedhassn
04-14-2015, 20:18
بالفوركس سواء كنت مبتدئ او خبير او مش عايز تتداول فيه اصلا ... و لكن يفضل فتح الحساب في الاربع منتديات حتى لو مش عارف انجليزي ... رد في الهندي و بعدين النيجيري و بعدين الانجليزي عشان المديرين مياخدوش بالهم ان ردودك سريعة جدا و في ...

Eslam1
04-15-2015, 07:15
فظنى فيك ياسندى جميل
اكتب ايه من القرآن الكريم يرتاح لها قلبك لسماعها
وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خيرا لكم

al-Mashhadani64
04-15-2015, 13:38
كل هذه هي اغراءات للشباب كي يعملوا وقللون من البطالة لكن اكيد مقابل ثمن اما الثمن فهو كسب اكبر عدد من الزبائن للشركه والعمل في الفوركس والاستفاده من الاسبرايد عن كل صفقه

takirg
04-15-2015, 14:50
بسم الله الرحمن الرحيم
بارك الله فيك وأحسن الله اليك
وجزاك الله كل خير وجعله الله في ميزان حسانتك ان شاء الله...

جابر1979
04-15-2015, 14:57
السبريد اي فارق السعر بين الشراء و البيع في نقطة معينة ، هذا مكسب للشركة بالاضافة للإقبال و التسجيل على المنصة اي ان الشركة تكسب شعبية عالمية و إقبال الناس على التداول فيها ، نحن نبحث عن البونص و هناك من يقوم بإيداع أمواله في الشركة

zarour soufyane
04-15-2015, 15:00

اخي الكريم برايي ابمكسب التي تحققه الشركة من البونص هو زيادة عدد المتاجرين و الربح من خلال العمولات المفروضة لا تعتقد يوما ان الشركة خاسرة بالعكس بالتوفيق

karim02
04-15-2015, 15:08
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
بصراحة لم يخطر على بال هدا السؤال وشكرا للأعظاء عن الإجابة

محمود مرعى
04-15-2015, 15:18

والله يا اخى الفاضل انا عايز اقول لحضرتك انك بمجرد فعلا ما تقوم بالتعليقات والردود عندنا هنا فى المنتدى وانت بتحصل
على 10 سنت مقابل كل رد علشان كده انت بتقدر تجمع مبلغ تبدأ بيه بس انا عايز اقول لحضرتك ان البونص غير قابل للسحب
انما للتجارة فقط

Susanna Ahmed
04-15-2015, 15:22
بصراحة لم يخطر على بال هدا السؤال وشكرا للأعظاء عن الإجابة

---------- Post added at 12:22 PM ---------- Previous post was at 12:20 PM ----------

البونص مقابل الردود يعتبر نوع من انواع العروض
التى تساعد على جذب واكتساب اكبر عدد من العملاء للشركة
كل شركة لها طرق لجذب المستثمرين لها

Pierre
04-16-2015, 05:31
بتاخد عليها نسبة من الاسبريد لكل متداول اتمنى التوفيق للجميعq

takirg
04-20-2015, 17:30
شكرا على ما تقدمه من مواضيع مميزة
ومعلومات قيمة تقبل تحياتي الاخوية
وفقك الله جزاك الله خيرا وبارك فيك
واسأل الله ان يجعل عملك هذا بموازيين حسناتكم .....

haphop
04-20-2015, 17:32
السلام عليكم ورحمه الله
اكيد المكسب من الردود اننا بنعرف معلومات اكثر عن الفوركس وبندخل بعها نشتغل فيه بعد الخبره
تقبل مروري

ahmed mo
04-20-2015, 17:46
مش فاهم السؤال بس عموما ه بيكون للدعاييا للشركه اعتقد انستا معروفه فى كل مكان بسبب منتدياتها وبالبونص

والله المستعان وبالتوفيق

User_90
04-20-2015, 17:48
اظن ان الشركة عندما تعطيك بونص فانها تكسب عملاء و العملاء يتاجرون من خلالها وان كانوا يعتمدون على البونص فانهم مع الايام قد يبدأون بايداع الاموال الخاصة بهم وهذا مكسب للشركة ولا تنس ان كل صفقة

ShougySalout
04-21-2015, 11:30
بالتوفيق

magic777
04-21-2015, 13:01

اخي الكريم برايي ابمكسب التي تحققه الشركة من البونص هو زيادة عدد المتاجرين و الربح من خلال العمولات المفروضة لا تعتقد يوما ان الشركة خاسرة بالعكس بالتوفيق

هو كل ده اساسيات وقواعد لازم المتاجر يعرفها كأول حاجه يتعلمها في المجال ده علشان هيا هتكون معاه على طول بعد كده فلازم يكون على علم بها
طبعا ويكون عارف بيعمل ايه

بسمه
04-21-2015, 20:50
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركااااااااته ......
مخاطر التداول على الإنترنت
هناك مخاطر مرتبطة باستخدام الإنترنت للتداول، بما في ذلك التنفيذ، فعلى سبيل المثال، فشل الأجهزة والبرمجيات، والاتصال بشبكة الانترنت. منذ أن **cm لا تتحكم في قوة الإشارات أو استقبالها أو توجيهها عبر الإنترنت، فتكوين المعدات الخاصة بك مسؤوليتك، لا يمكننا أن تكون مسؤولين عن فشل الاتصالات، تشوهات أو التأخير عند التداول عبر الإنترنت. **cm توظف أنظمة النسخ الاحتياطي وخطط الطوارئ للتقليل من إمكانية فشل النظام، والذي يتضمن السماح للعملاء التداول عبر الهاتف.
شكرا لكم جزيل الشكر .....واتمنى ان تنال اعجابكم...
هل توافقون هذا الرأى أم لا ....

mesteraden
04-21-2015, 20:52
أخي الكريم أعتقد المنتدى لها مكسب من مشاركاتنا وهذا المنتدى تعليمي والمنتدى تستفيد من مشاركات الأعضاء ومواضيعهم واعتقد ان المنتدى كمان تستفيد من عمولات شركة انستا بخصوص تداول اعضاء المنتدى هذا مااعرفه وتقبل مروري اخي الكريم

ahmedtaher
04-25-2015, 15:24
السلام عليكم .... الشركة بتكسب عملاء جدد وكمان الاسبريد اللي انت بتعملوا انت والناس اللي موجودة الشركة بتستفاد منة
بالتوفيق ان شاء الله مع تقبل مروري

abdelaziz 10
04-27-2015, 00:06
اصل يا اخي لا يوجد شيء بلا مصلحة فالمنتدى والشركة اصلا رابحين من الردود التي نعملها
بالتالي ا مانع في الامر لدي الاهم ان الواحد منا يفيد وحتى لو استفاد منه فعادي جدا

fifi w mody
04-27-2015, 00:08
السلام عليكم ورحمة اللة
فى الحقيقة اخى الكريم المكسب بيجى عن طريق الردود اللى بتعملها بتبقى بونص وبيتم تحويلها فى بداية الشهر

nora40
04-27-2015, 16:15
لافضل بالفعل الدعم والمقاومة من اهم الاستراتيجيات الهامة التى يعتمد عليهاا اكتر المتداولين والمتاجرين وكمان ولما تقترب من الدعم لا تشترى اىلا لما تتاكد لان ممكن ميبقاش معناة شراء وينظر للاستراتيجيات التى تعملها

mohamedhassn
04-27-2015, 23:37
منتدى المتداول العربي لـ تجارة العملات و تعليم تداول بورصة الفوركس .... وبإذن الله من ردودي هتصلحو علاقتكو مع السوق وتتسابقو في موسوعة جينيس ... ابيع ثم اشتري ثم ابيع وهكذا مش عارف اين الاتجاه حتى ماخاف عند خسارة نقاط معينه

big.pharaoh
04-27-2015, 23:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. اكيد بيستفيدوا دعايه .. وتقريبا كده الشركات الفوركساويه .. بتتقاس بحسب حجم العملاء فيها وعدد الحسابات فيها .. وده في التقييم بياخدوا درجات عاليه عليها .. وكمان متنساش فرق الاسبريد

fifi w mody
04-27-2015, 23:46
السلام عليكم ورحمة اللة
فى الحقيقة اخى الفاضل انا معاوماتى ان الشركة بتستفيد من عمل البونص عن طريق عمل الصفقات وشكرا

jamalm
04-28-2015, 00:32
الاقبال وزيادة المشاركات في المنتدي بيعتبر دعايا وفرصة لزيادة ارباح الشركة الراعية للمنتدي انستا واللي بتاخد نسبة من اي صفقة بيتم عملها في سوق الفوركس من خلالها

Abdelhedi
04-28-2015, 00:35
الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين و اله و صحبه اجميعين اما بعد باسم الله الرحمان الرحيم و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
في الحقيقة لا اعلم من يعلم ينورنا بمعرفته شباب

lomy
04-28-2015, 01:00
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
مشكورين.. بصراحة انا دخلت المنتدى لتعلم الفوركس و لانه المنتدى العربي الوحيد الذي يخول لك التداول و التعلم مجانا عن طريق المشاركة مع باقي اعضاء المنتدى لربح البونص جزاك الله الف خير بالتوفيق لجميع اعضاء المنتدى و شكرا لمنتدى فوركس العرب

Abdelhedi
04-28-2015, 04:07
باسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد/:
لا لا في الحقيقة انا لا اعرف افدني انت.

Kiing
04-28-2015, 04:19
ان زيادة المشاركات ممكن داحل المنتدي اي بيعتبر دعايا تم فرصة لزيادة ارباح لان الشركة الراعية ممكن للمنتدي انستا تم نسبة بكل صفقة داخل سوق الفوركس و شكراااا

ali.22595
05-17-2015, 19:50
اخى الفاضل اكيد الشركة بستفاد من صفقاتك الرابحة ومن الاسبريد وحتى من خسارتك
ومن زيادة العملاء فى الشركة وفى شركات كتير فى الفوركس كلها بتنافس بعض عشان تصل على لقب افضل شركة

REDA FOREX
05-18-2015, 01:03
السلام عليكم اكي هي اولا دعاية للشركة والبونص الدي تتداول به سواء خسرت او ربحت فان الشركة تاخد سبريد يعني ربح ربحالسلام عليكم اكي هي اولا دعاية للشركة والبونص الدي تتداول به سواء خسرت او ربحت فان الشركة تاخد سبريد يعني ربح ربحالسلام عليكم اكي هي اولا دعاية للشركة والبونص الدي تتداول به سواء خسرت او ربحت فان الشركة تاخد سبريد يعني ربح ربحالسلام عليكم اكي هي اولا دعاية للشركة والبونص الدي تتداول به سواء خسرت او ربحت فان الشركة تاخد سبريد يعني ربح ربح

ayoub321
05-19-2015, 09:08
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور على هذا الموضوع المفيد ورائع
هي فقط من أجل كسب عدد كبير من العملاء فقط
اتمنى لنا ولكم التوفيق والنجاح

waelmma
05-19-2015, 10:53
:)):)):))اعتقد انه مكسب الشركات بيكون اساسا مبنى
على الاسبريد او فرق السعر بين البيع والشراء ولكم جزيل الشكر

---------- Post added at 07:53 AM ---------- Previous post was at 07:48 AM ----------

:o:o:o اعتقد اخى الكريم ان مكسب اى شركة بياتى من فروق الاسبريد
اللى بياتى من فرق البيع والشراء وربنا يوفقك ان شاء الله ولك جزيل الشكر

طارق محمد احمد
05-19-2015, 11:32
ما هي افضل شركات الفوركس؟

هذا هو السؤال الذي يجب أن تطرحه جيداً قبل القيام بأول تداول في فوركس. أغلبية المبتدئين ينتهي بهم الأمر بدفع رسوم مرتفعة جداً مقابل خدمات غير متقنة لأحد شركات الفوركس التي تمتلك القدرة على وضع إعلانات رنانة و مضيئة. المتداولين المحترفين يتعاملون مع التداول في فوركس بشكل جدي، كما هو الحال مع أي عمل تجاري. من خلال هذا البرنامج التعليمي المجاني سوف يوضح لكم المعيار المستخدم من قبل المتداولين المحترفين في تقييم مختلف شركات الفوركس على الإنترنت. سوف يقوم بعد ذلك بتوجيهكم لإتخاذ الخيار المدروس. في أثناء قراءة هذا البرنامج التعليمي، قم بكتابة المعيار المهم بالنسبة لك. حاول بناء عرض تخيلي من الفكرة عن افضل شركات الفوركس.
افضل شركات الفوركس هي شركات الفوركس المشرعة
هناك المئات من شركات الفوركس، ومن أجل تخطي المشاكل الغير ضرورية، يكون من الأفضل وضع المال مع الشركة المشرعة. شركات فوركس المشرعة تخضع لإشراف سلطة تشريعية موثوقة. أكثر التشريعات المتعلقة بشركات الفوركس صرامة موجودة في أمريكا الشمالية وأوروبا وأستراليا واليابان.
افضل شركات الفوركس لديها إنتشار منخفض
الإنتشار هو الفرق بين تسعيرة البيع و تسعيرة الشراء (أو سعر الطرح و سعر العرض) عند اي وقت من الزمن. يتم حساب الإنتشار من خلال النقاط، و التي هي عبارة عن النقطة العشرية الأخيرة في السعر. و بالتالي، الإنتشار بمقدار نقطة واحدة سوف يدفع مبلغ 0.0001$ مقابل كل دولار يتم التداول به. أغلبية شركات فوركس على الإنترنت تحقق المال من الإنتشار و لا تفرض أي عمولة ظاهرة أخرى. الانتشار الذي يقدمونه على أزواج العملات الرئيسية يهبط في الغالب إلى الصفر، بالإضافة إلى عمولة ضئيلة بمقدار 0.018 نقطة. من أجل المقارنة، فإن أغلبية الشركات المعروفة "بعدم تلقي العمولات" تفرض إنتشار بمقدار 6 نقاط على نفس زوج العملات. الإنتشار العالي من الممكن أن يقضي على إستراتيجيتك التداولية إذا ما كنت تتخصص في التداول اليومي أو المضاربة.
الحساب التجريبي
الحساب التجريبي يمكنك من إختبار إستراتيجيتك التداولية على الواقع و ذلك على المنصة التداولية الخاصة بشركة الفوركس عند البحث عن افضل شركات الفوركس، و لكن من خلال إستخدام أموال وهمية. التداولات على الحسابات التجريبية من الممكن أن تكشف ضعف الإستراتيجية التداولية. من الممكن كذلك أن تساعد في إكتشاف أية مشاكل مع المنصة التداولية الخاصة بالشركة. في نفس الوقت، لا تتحمل أية مخاطر. من المهم إستخدام حساب تداول تجريبي قبل التداول بشكل حقيقي. و لكن، الحساب التجريبي قد يختلف في بعض الأحيان عن الحساب الحقيقي بسبب الإنزلاق الغير موجود (الفرق في السعر بين وقت وضع الطلب و وقت تنفيذه) في الحسابات التجريبية. بالإضافة إلى ذلك، فإن الحالة النفسية تصبح أكثر أهمية عند التداول بشكل حقيقي.
قم بإختيار المنصة التداولية في فوركس التي تحتوي على المزايا التي تحتاج إليها.
تقدم منصات التداول في فوركس بالعادة رسوم بيانية حية لفوركس و أدوات التحليل التقني و الأخبار الإقتصادية المباشرة. الأمر الذي يجب أن تكون مهتماً به بالإضافة إلى سهولة الإستخدام هو الوظائف التي لها علاقة بالتداول نفسه.
تمكنك بعض منصات فوركس من التداول بالعملات الرئيسية فقط (مثل اليورو/الدولار الأمريكي)، و لكن منصات أخرى توفر لك تقاطعات مثل (الدولار الأسترالي/الين الياباني) و الأزواج الغريبة (مثل الدولار الأمريكي/الروبية الهندية) و الذهب و الفضة و النفط. على الرغم من أن العديد من متداولي فوركس يختصون بعدد قليل من الأزواج، فإن توفر الأدوات المالية الأخرى يوفر المزيد من الفرص التداولية. بالإضافة إلى ذلك، بعض الأزواج الغريبة تمتلك معدلات فائدة مرتفعة جداً، مما يجعلها مثيرة للإهتمام بالنسبة لتداول الحمل. يوفر الذهب فرص تداولية ممتازة خلال الأزمات السياسة. بعض العملات و المعادن و النفط تعرض كذلك إرتباطات من الممكن أن تفسر من قبل المتداول المحترف. بالنسبة للمتداول المبتدأ، من الممكن أن تبدأ عملية البحث عن افضل شركات الفوركس من خلال تجربة مختلف العملات و السلع الأساسية للعثور على الزوج الذي يناسب توجهك و ميولك. على أي حال، فإن العدد الأكبر من أزواج العملات يعتبر جيداً دائماً.
إذا كانت إستراتيجيتك التداولية مبنية على التحليل التقني، قد ترغب في أتمتة تنفيذها عند وقت معين مستقبلاً. الميزة الأكبر من التداول الآلي في فوركس هو أن المتداول لا يحتاج إلى البقاء أمام الشاشة طوال اليوم في إنتظار الإشارة التداولية. كما أنك لن تفوت اي فرصة تداولية أثناء النوم أو تناول الطعام أو حتى أثناء الإجازة. سوف يقوم جهاز الحاسب الآلي بالتداول نيابة عنك. التداول الآلي في فوركس يعتبر جزء هام من الكثير من المنصات التداولية في فوركس، بما في ذلك منصة "ميتاتريدر4" الشهيرة. كيف تجد شركة الفوركس على الإنترنت التي تتماشى مع معاييرك؟
بعد أن تقرر الشروط المهمة بالنسبة لك، عليك أن تقوم بتحديد المعيار، و سوف تقوم الصفحة التفاعلية بسرد قائمة من الشركات التي تتماشى مع المعيار. لا توجد شركة فوركس ممتازة واحدة فقط، ولكن نقوم بمساعدتك في العثور عن طريق التقييمات على افضل شركات الفوركس التي تلبي إحتياجاتك على أفضل وجه.

karim02
05-19-2015, 11:59
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

engaym
05-19-2015, 12:01
السلام عليكماخى ايوة طبعا المكسب فى الردود هو ان اولا انت تكتسب مهارة المواضيع الموجودة بالمنتدى وتتعرف على كل ما يخص
الفوركس وايضا تاخذ بونص يجمع لك اخر الشهر ويحول لك على حسابك فى شركة انستا كل اول شهر وبالتوفيق للجميع

طارق محمد احمد
05-19-2015, 12:05
ما هي افضل شركات الفوركس؟

هذا هو السؤال الذي يجب أن تطرحه جيداً قبل القيام بأول تداول في فوركس. أغلبية المبتدئين ينتهي بهم الأمر بدفع رسوم مرتفعة جداً مقابل خدمات غير متقنة لأحد شركات الفوركس التي تمتلك القدرة على وضع إعلانات رنانة و مضيئة. المتداولين المحترفين يتعاملون مع التداول في فوركس بشكل جدي، كما هو الحال مع أي عمل تجاري. من خلال هذا البرنامج التعليمي المجاني سوف يوضح لكم المعيار المستخدم من قبل المتداولين المحترفين في تقييم مختلف شركات الفوركس على الإنترنت. سوف يقوم بعد ذلك بتوجيهكم لإتخاذ الخيار المدروس. في أثناء قراءة هذا البرنامج التعليمي، قم بكتابة المعيار المهم بالنسبة لك. حاول بناء عرض تخيلي من الفكرة عن افضل شركات الفوركس.
افضل شركات الفوركس هي شركات الفوركس المشرعة
هناك المئات من شركات الفوركس، ومن أجل تخطي المشاكل الغير ضرورية، يكون من الأفضل وضع المال مع الشركة المشرعة. شركات فوركس المشرعة تخضع لإشراف سلطة تشريعية موثوقة. أكثر التشريعات المتعلقة بشركات الفوركس صرامة موجودة في أمريكا الشمالية وأوروبا وأستراليا واليابان.
افضل شركات الفوركس لديها إنتشار منخفض
الإنتشار هو الفرق بين تسعيرة البيع و تسعيرة الشراء (أو سعر الطرح و سعر العرض) عند اي وقت من الزمن. يتم حساب الإنتشار من خلال النقاط، و التي هي عبارة عن النقطة العشرية الأخيرة في السعر. و بالتالي، الإنتشار بمقدار نقطة واحدة سوف يدفع مبلغ 0.0001$ مقابل كل دولار يتم التداول به. أغلبية شركات فوركس على الإنترنت تحقق المال من الإنتشار و لا تفرض أي عمولة ظاهرة أخرى. الانتشار الذي يقدمونه على أزواج العملات الرئيسية يهبط في الغالب إلى الصفر، بالإضافة إلى عمولة ضئيلة بمقدار 0.018 نقطة. من أجل المقارنة، فإن أغلبية الشركات المعروفة "بعدم تلقي العمولات" تفرض إنتشار بمقدار 6 نقاط على نفس زوج العملات. الإنتشار العالي من الممكن أن يقضي على إستراتيجيتك التداولية إذا ما كنت تتخصص في التداول اليومي أو المضاربة.
الحساب التجريبي
الحساب التجريبي يمكنك من إختبار إستراتيجيتك التداولية على الواقع و ذلك على المنصة التداولية الخاصة بشركة الفوركس عند البحث عن افضل شركات الفوركس، و لكن من خلال إستخدام أموال وهمية. التداولات على الحسابات التجريبية من الممكن أن تكشف ضعف الإستراتيجية التداولية. من الممكن كذلك أن تساعد في إكتشاف أية مشاكل مع المنصة التداولية الخاصة بالشركة. في نفس الوقت، لا تتحمل أية مخاطر. من المهم إستخدام حساب تداول تجريبي قبل التداول بشكل حقيقي. و لكن، الحساب التجريبي قد يختلف في بعض الأحيان عن الحساب الحقيقي بسبب الإنزلاق الغير موجود (الفرق في السعر بين وقت وضع الطلب و وقت تنفيذه) في الحسابات التجريبية. بالإضافة إلى ذلك، فإن الحالة النفسية تصبح أكثر أهمية عند التداول بشكل حقيقي.
قم بإختيار المنصة التداولية في فوركس التي تحتوي على المزايا التي تحتاج إليها.
تقدم منصات التداول في فوركس بالعادة رسوم بيانية حية لفوركس و أدوات التحليل التقني و الأخبار الإقتصادية المباشرة. الأمر الذي يجب أن تكون مهتماً به بالإضافة إلى سهولة الإستخدام هو الوظائف التي لها علاقة بالتداول نفسه.
تمكنك بعض منصات فوركس من التداول بالعملات الرئيسية فقط (مثل اليورو/الدولار الأمريكي)، و لكن منصات أخرى توفر لك تقاطعات مثل (الدولار الأسترالي/الين الياباني) و الأزواج الغريبة (مثل الدولار الأمريكي/الروبية الهندية) و الذهب و الفضة و النفط. على الرغم من أن العديد من متداولي فوركس يختصون بعدد قليل من الأزواج، فإن توفر الأدوات المالية الأخرى يوفر المزيد من الفرص التداولية. بالإضافة إلى ذلك، بعض الأزواج الغريبة تمتلك معدلات فائدة مرتفعة جداً، مما يجعلها مثيرة للإهتمام بالنسبة لتداول الحمل. يوفر الذهب فرص تداولية ممتازة خلال الأزمات السياسة. بعض العملات و المعادن و النفط تعرض كذلك إرتباطات من الممكن أن تفسر من قبل المتداول المحترف. بالنسبة للمتداول المبتدأ، من الممكن أن تبدأ عملية البحث عن افضل شركات الفوركس من خلال تجربة مختلف العملات و السلع الأساسية للعثور على الزوج الذي يناسب توجهك و ميولك. على أي حال، فإن العدد الأكبر من أزواج العملات يعتبر جيداً دائماً.
إذا كانت إستراتيجيتك التداولية مبنية على التحليل التقني، قد ترغب في أتمتة تنفيذها عند وقت معين مستقبلاً. الميزة الأكبر من التداول الآلي في فوركس هو أن المتداول لا يحتاج إلى البقاء أمام الشاشة طوال اليوم في إنتظار الإشارة التداولية. كما أنك لن تفوت اي فرصة تداولية أثناء النوم أو تناول الطعام أو حتى أثناء الإجازة. سوف يقوم جهاز الحاسب الآلي بالتداول نيابة عنك. التداول الآلي في فوركس يعتبر جزء هام من الكثير من المنصات التداولية في فوركس، بما في ذلك منصة "ميتاتريدر4" الشهيرة. كيف تجد شركة الفوركس على الإنترنت التي تتماشى مع معاييرك؟
بعد أن تقرر الشروط المهمة بالنسبة لك، عليك أن تقوم بتحديد المعيار، و سوف تقوم الصفحة التفاعلية بسرد قائمة من الشركات التي تتماشى مع المعيار. لا توجد شركة فوركس ممتازة واحدة فقط، ولكن نقوم بمساعدتك في العثور عن طريق التقييمات على افضل شركات الفوركس التي تلبي إحتياجاتك على أفضل وجه.

bsli83
05-19-2015, 12:13
السلام عليكم
هدف الشركة هو الاشهار لأكبر عدد ممكن من الناس و تأخذ عليها بونص

magic777
05-19-2015, 14:41
السلام عليكماخى ايوة طبعا المكسب فى الردود هو ان اولا انت تكتسب مهارة المواضيع الموجودة بالمنتدى وتتعرف على كل ما يخص
الفوركس وايضا تاخذ بونص يجمع لك اخر الشهر ويحول لك على حسابك فى شركة انستا كل اول شهر وبالتوفيق للجميع

وايضا التعلم هنا في المنتدى بيكون من المنتدى التعليمي او من تبادل الخبرات بين المتاجريين هنا وتبادل الاراء بين الاعضاء وطبعا ده بيكون مع التعلم من
الكتب ومصادر العلم الاخرى ايضا

ahmed bakry
05-19-2015, 14:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ....
اخى الكريم الاجابة عن سؤالك بسيطة اوى هى انه الشركة بكترة عدد الاعضاء اللى بياخدو بونصات
من خلال ذلك بيعقدوا صفقات ومن خلال الصفقات دى لما بتربح بياخدوا عمولة من السبريد
وتقبل مرورى

REDA FOREX
05-20-2015, 13:03
السلام عليكم اكي هي اولا دعاية للشركة والبونص الدي تتداول به سواء خسرت او ربحت فان الشركة تاخد سبريد يعني ربح ربح اتمنى لكم النجاح والله الموفق السلام عليكم اكي هي اولا دعاية للشركة والبونص الدي تتداول به سواء خسرت او ربحت فان الشركة تاخد سبريد يعني ربح ربح اتمنى لكم النجاح والله الموفق السلام عليكم اكي هي اولا دعاية للشركة والبونص الدي تتداول به سواء خسرت او ربحت فان الشركة تاخد سبريد يعني ربح ربح اتمنى لكم النجاح والله الموفق

noor eldyen
05-20-2015, 17:09

---------- Post added at 02:09 PM ---------- Previous post was at 11:04 AM ----------

لا دخل للفوركس اخي الكريم بل انت تقصد مكسب الشركة التي تمنح البونص .. طبعا عندما تمنح شركة بونص فانها تكسب عملاء و العملاء يتاجرون من خلالها وان كانوا يعتمدون على البونص فانهم مع الايام قد يبدأون بايداع الاموال الخاصة بهم وهذا مكسب للشركة ولا تنس ان كل صفقة تفتح من خلال الشركة تربح منها الشركة قيمة السبريد مهما كانت الصفقة رابحة او خاسرة وكلما زاد عملاء الشركة زادت ارباح الشركة

samieh
05-28-2015, 03:30
الصراحة لا اهتم ماذا يستفيد الفوركس اهم حاجة انى اكسب
لان المعرفة لن تفيدنى فى شىء اللى هيفيدنى هو الربح المستمر
بالتوفيق

superkenan
05-28-2015, 04:32
اخي الكريم لا يمكن طرح هذا النوع من الأسئله وما هدف الغوغل إذا ثم ما هو هدف اليويتوب.... الأمر معقد ولن يفهمه إلا الأختصاصيين في التجارة المهم انه يربح وهو ليس شركة خيرية
شكرا

جابر1979
05-28-2015, 04:37
منصة التداول انستا فوركس تمنحنا البونص لنقوم بالتداول عليه كراسمال و لا يمكننا سحبه لكن نسحب الأرباح فقط ، و الربح الذي تأخذه الشركة هو السبريد اي عمولتها عن كل صفقة . شكرًا لك اخي

afaq11
05-28-2015, 04:38
لسلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ...
اخي العزيز اشكرك جزيل الشكر على مساهماتك المتواصلة في دعم سلسلة المؤشرات الفنية بهذا المؤشر الهام و سأقوم انشاء الله بتحميله لاثراء مكتبتي الخاصة و فقك الله و بارك فيك

mohamed12345
05-28-2015, 15:17
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد جزاك الله خير أخى الكريم على هذا الموضوع المكسب
وفقك الله لما فيه الخير

طارق محمد احمد
05-28-2015, 15:18

kokou
06-06-2015, 20:28
التاكيد مكسب الفوركس من تعليقي هو دعاية وتسويق لشركة انيستا فوركس
وتسويق لمنتدي فوركس العرب فكل ما كانت الناس ككثيرة كل ما كانت عمولةالشركة اكتر وبعد كدا هيا مش بتديلك فلوس في ايدك هي اموال تابعه لهم

MEDHAT MOUSTAFA
06-07-2015, 01:26
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل الشركة الراعية للمنتدى واللى بتقدم البونص للاعضاء بتستفاد من خلال اقبال الاعضاء عليها وتحقيق عمليات تداول لانها بتاخد عمولة على اى صفقة يدخلها العميل

MOHAMED in forex
06-07-2015, 05:39

MEDHAT MOUSTAFA
06-08-2015, 12:53
بالتوفيق

saidsami
06-08-2015, 12:54
ان الفوركس ليس مغارة على بابا يا اخى الفاضل سوف نربح منها ونغرف من الذهب والاموال والالماظ بدون عنلء او تعب بل ان الفوركس مجال علم وعمل وصبر وتحدى وجهد وعرق ولن تصل الى مبتغاك فيه الا بالعلم والعمل المستمر و بي المزيد من النجاح

ahmedbourezg
06-08-2015, 13:00
مشكور على ما قدمت من مجهود ولك
جزيل الشكر .. وأتمنى أن يستفيد كل
المبتدئين من هذا الموضوع الشيق وننتظر
منك المزيد ..

faisseli
06-08-2015, 13:52

qeqe77
06-08-2015, 13:54
سلام وجزاك الله خير أخى الكريم على هذا الموضوع المكسب
هو ان الشركة انستا بتكسب اعضاء على سبيل الدعاية والاعلان والربح

motawakkildima
06-08-2015, 14:00
نحن نستفيد من المنتدى باخذ البونص للتداول عليه في حساب الشركة انستافوركس والمنتدى يستفيد
من الاعضاء في زيادة قوة المنتدى وشهرته فكلنا مستفيد الاعضاء والمنتدى
نتمنى لكم التوفيق في الربح

ynwa1892
06-08-2015, 14:03
السلام اخي الجواب بسيط جدا وهو السبريد فالفالرق في السعر عند القيام بصفقة هو الذي يعطي للشركة الربح الذي انت تراه صغير جدا
وفقك الله

alaa ali
06-09-2015, 16:32
السلام عليكم
المكسب مشترك .. الشركة يحصل لها تداول كبير على النت والمنتدى يحول اول كل شهر الى حسابك بالشركة
بالتوفيق

---------- Post added at 03:32 PM ---------- Previous post was at 03:31 PM ----------

السلام عليكم
يعتبر هناك مكسب مشترك .. الشركة يحصل لها تداول كبير على النت والمنتدى يحول اول كل شهر الى حسابك بالشركة
بالتوفيق

osama147
06-09-2015, 16:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
بصراحة اخي انا مثلك لااعرف ماهوى فائدة الشركة من ذالك
مزيدا من المواضيع الشيقة والمفيدة فى عالم الفوركس
تقبل مروري

a7med sniper
06-09-2015, 16:43
هى فرصه اخى الكريم فى التعامل فى ذها السوق من خلال ان يكون هناك

تعامل فى اسوق بحساب حقيقى بدون ايداع ولكن مش معنى كده ان يكون الدخول بدون تركيز فى السوق والله المستعان

العراقية
06-15-2015, 20:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ....
اخى الكريم الاجابة عن سؤالك بسيطة اوى هى انه الشركة بكترة عدد الاعضاء اللى بياخدو بونصات
من خلال ذلك بيعقدوا صفقات ومن خلال الصفقات دى لما بتربح بياخدوا عمولة من السبريد
وتقبل مرورى

RomanyMoreed
06-16-2015, 21:30
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

واللة شوف حضرتك اكيد الشركة ليها هدف من البونص اللي بتدية للاعضاء في المنتدي وهو في رايي نوع من الدعاية

تحياتي

هند الحمامصى 2216
06-16-2015, 21:35
ارجوا ان اوفقك فيما اريد انا اكتب الان ........
اخى العزيز كلما ازداد اقبال وتسجيل الاعضاء على الفوركس كلما ازدات شهرتها وارباحها
كما ان عندما نقوم بدخوا الصفقات تقوم فوريكس باخذ نسبه منك وهذا ايضا يزيد من ارباحها
كما انها فرصة كبيره لجذب العملاء عن طريق الدعايه والاعلان
والله الموفق والمستعان

mechanical
06-23-2015, 17:06
السلام عليكم......ياعم مانت بتكسب منوراها هوانت لازمم تبصلها ف مكسبها يعني ماهي لازم تكسب امال هي لتأسست بس عشان تكسبك؟
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

kaoutar forex
06-26-2015, 11:00
الكحول و التبغ) من 1% إلى 0.7%. بالتالي، كان مؤشر اسعار المستهلك في منطقة خطيرة من البنك المركزي الأوروبي خلال الأشهر الستة الأخيرة. إلى جانب ، الميول الحادة لمعدلات التضخم الفردية. بالتالي، فإن

محمد السيد
06-26-2015, 21:45
على فكرة .. الموضوع ده يهم الشركة والمنتدى اكثر ما يهمك .. والنبي صلى الله عليه وسلم
قال من حسن اسلام المرء تركه مالا يعنيه وانت اللي يعنيك ان المنتدى والشركة صادقين في كلامهم صح ؟؟

WASEM DALLOUL
06-26-2015, 22:30
السلام عليكم
يا أخي الكريم هذا المنتدى هو احد برامج الدعاية التي تقوم بها شركة انيستا فوركس العملاقة وهي بذلك تكسب الكثير من العملاء
وشكرا

mhd mansour
06-26-2015, 22:33
السلام عليكم
الشركة اخي تريد ان تزيد من نسبة العملاء لانها تستفاد من الصفقات التي يقوم بها المتداولون وبالتوفيق انشاء الله

hamed mohamed
06-26-2015, 22:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخى العزيز ان االنتدى هو تابع لشركه انستا
وكل عميل يدخل الشركه عن طريق المنتدى الشركه
بتدفع نسبه للمنتدى وكلما زاد الاعضاء كلما زادت النسبه
للمنتدى وهكزا ولكنى انصحك اخى الكريم ان تهتم اكثر
فى التعليم وأسال على اى شئ لا تعرفه من التداول

hager omar
06-26-2015, 22:39
السلااام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخي الكريم الشركة بتقدم لنا البونض كمكافاة ومن خلال وجودنا في هذا المنتدي فنجن يعتبر بنعمل دعايا للشركة

تحياتي لك

sofien34
06-26-2015, 23:43
الشركة او المنتدى واللى بتقدم البونص للاعضاء بتستفاد من خلال اقبال
الاعضاء عليها وتحقيق عمليات متاجرة وبالتالى تربح لانها بتاخد عمولة
على اى صفقة يدخلها العميل وتستفيد بالاسبريد

---------- Post added at 09:07 PM ---------- Previous post was at 08:48 PM ----------

مشكور جدا على الموضوع و شكر خاص لادارة المنتدى العزيز اخي الكريم مكسب البروكر
هو التسويق الالكتروني و انضمام الاعضاء و التفاعل في المنتدى ليصبح بامكانه
الكسب من الاعلانات و ايضا العديد من ذاك

---------- Post added at 09:43 PM ---------- Previous post was at 09:07 PM ----------

الاقبال وزيادة المشاركات في المنتدي بيعتبر دعايا وفرصة لزيادة ارباح
الشركة الراعية للمنتدي انستا واللي بتاخد نسبة من اي صفقة بيتم عملها
في سوق الفوركس من خلالها

one god
06-27-2015, 07:11
شوف يا اخي لا يهمني بصراحة ما يكسبه المنتدى او الشركة من ردودي فكل ربح طبعا
انما المهم اني اكون ايضا رابح من هذا المشروع وعموما الكل رابح تقريبا من ذلك

ziyaddn
06-27-2015, 17:22
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

في اكتر من سبب مثلآ الجودة بتاعت الصورة ضعيفة لازم تكون كويسة وكمان البيانات لازم تكون متطابقة عشان يتم قبولها

mh2015
06-27-2015, 18:30
اهلا وسهلا يا باشا منور بموضعك احب اقوللك انا الفوركس عندي تجارة ولازم الواحد يتعب يعرف كل حاجة عنها سواء سؤاللك اي اي شي يتعلق بالسوق الكبير دا والله الموفق ...........
..

HICHAM BELGHITI
06-27-2015, 19:18
شكرا على معلوماتكم ومساعدتكم القيمة
أنا مبتدئ في الفوركس وأريد بعض النصائح التي قد تفيدني في هذا المجال
شكر مسبق

mohamed12345
06-28-2015, 21:46
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد جزاك الله خير أخى الكريم على هذا الموضوع المكسب
وفقك الله لما فيه الخير

mazn
06-30-2015, 14:05
اعتقد اخى الفاضل انة لابد من المشاركات حتى تتمكن من جمع البونص الذى تقوم من خلالة بالتداول

أتمنى تجارة مربحة للجميع

kokou
07-03-2015, 21:45
نورت المنتدى اخى الكريم
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

the star
07-03-2015, 21:57
مكسب المنتدى هو سرعة الانتشار الواسع بين منتديات الفوركس ويصبح مرجع للمتداولين في الفوركس
أيضا افادة الاعضاء المستجدين وتعريفهم بالفوركس.

kokou
07-07-2015, 19:09

alaa ali
07-07-2015, 20:44
اعلا بكم
في عالم المال قد تحصل تغيرات جذرية أي وقت. بإمكانك الذهاب دائما إلى المكان الذي تعرض فيه أفضل الفرص ولكن في سوق التبادل الأجنبي اللعب بالفرص
بالتوفيق

rachiidx
07-07-2015, 20:50
أجد صعوبة في فهم سؤالك و تسائلك لكن انا جديد في هذا المجال
و الخمدلله كان عندي رأس مال مسبق و توفقت فيه لولا تسرعي و طمعي
و ان شاء الله هذه المرة سوف تكون أفضل من المرة التي قبلها

andro samir
07-18-2015, 18:31
علشان المنتدي يتشهر اكتر ويكون نشيط وهذا يعود علي
موقع انستا فوركس ومنتدى فوركس العرب بالنشاط والمصداقية والشهرة الضخمة

andro2016
09-29-2015, 20:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الشركة بتستفاد من هذا اكيد وهو عمل دعايا للشركة
ومعرفة جميع الاشخاص بها واكيد بتربح من خلال الاسبريد اللى بيتخصم عند فتح الصفقات تحياتى لك

yassineleo
09-30-2015, 00:27
بسم الله*
الكل يضن ان الفوركس هو سوق للعملات و السلع والمعادن ههههههه يعنى لو في بليونير مجنون يمكنه القضاء على عملة دولة هدا بمنطق العرض و الطلب ههههه
الفوركس هو سياسات و مصاالح دول عضمى رسمت الطريق لكل عملة مسبقا
و وضغت لها قاعدة رياضية تمشي عليها بالملي
المهم فك شيفرة هده القاعدة الرياضية
و لكل عملة قاعدة خاصة بها

abdelloo31
09-30-2015, 03:31
بالتاكيد مكسب الفوركس من تعليقي هو دعاية وتسويق لشركة انيستا فوركس

hamdi44
09-30-2015, 03:51
[b]الـسـلام عـلـيـكـم و رحـمـة الله تـعـالى و بـركاته ... موضوع في غاية الروعة و الجمال تستاهل التتبيت اخي

مشكور اخي على الموضوع و جازاك الله خيرا

وجازاك الله خيرااااا

akram mohamed obaid
10-17-2015, 13:34
المنتدى عزيزي هو ملك لشركه انسنا فوركس هذا البونص تعطيه شركه انستا فوركس للمتداولين والغرض من هذا الشيئ هو زياده العملاء لهذه الشركه وكدعايه لهذه الشركه

med1985
10-17-2015, 18:15

MahmoudNofal
10-22-2015, 17:36
السلام عليكم المهم بالنسبة لك انك تسحب البونص و تكسب منه انت مش خسران حاجة و انا اعتقد انهم بيكسبوا من الاعلانات و كل ما العدد يزيد الاعلانات تزيد اعتقد

ranimdammar
10-24-2015, 19:12
هذا تبادل مصالح انت تاخذ بونص من المشاركة لانك لا تملك ربما المال بينما المنتدى يزيد شهرته في الانترنت
انه اي منتدى اشتهر انما تكون شهرته في عدد المشاركات التي تكون فيه وهذا يجلب كثيرا من الشهرة كذلك للشركة الراعية له
وهذا امر طبيعي

zesrt
10-25-2015, 13:24
تنتظر حتى تغلق الشمعة وتبدأ تجارة جديدة مع شمعة جديدة ، لأنه ربما تدخل في وسط الشمعة وكل مؤشراتك تعطيك إشارحساب هدف فإن هذا راجع لك ، فبعض التجار يختارون مستويات الدعم والمقاومة كأهداف للربح ، وآخرون يختارون كميات ثابتة من النقاط كأهداف ربحية لكل صفقة مثلا 10 نقاط أو 50 نقطة ربح ، على أية حال حدد أهدافك بتركيز ولا تخرج مبكرا مهما حدث وتمسك بنظام استراتيجيتك

---------- Post added at 10:24 AM ---------- Previous post was at 10:22 AM ----------

الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيدبشكل عام، فإن بالنسبة للمتداول المبتدء، يعد كل شيء جديد و معقد. و من المهم ان يتعلم هم الذين يحققون الارباح. إن هذه النسبة من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون يقومون الجدد أفضل . فينصح منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك

mido_01
10-25-2015, 13:54
لجواب:
نتوقع أن سعر الين سينخفض مقابل الدولار , إي أن سوق الين هابط .
إذاً سنبيع الين .
عندما نريد بيع الين سنبيعه بسعر ask لأنه السعر الذي نشتري فيه العملة الأساس ونبيع فيه العملة الثانية , والعملة الثانية هي الين .
سنبيع الين بسعر 122.13 .
كما ذكرنا إنه في كل الحالات ومهما تغيرت أسعار العملة هناك فرق ثابت بين سعر البيع وسعر الشراء وهو ما يسمى spread .

ranyxmohamed
10-25-2015, 13:55
اخي العزيز طبعا تستفاد من انك تتدوال عندهم لانك لما تكسب هتوضع مال حقيقي وتربح وهي تاخد عمولة والعمولة بتكون مكسب ليهم وشكرا لك

abdo momen
10-25-2015, 14:12
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم
سؤالك له تقدير والاجابات ممتعه فوق الخيال وواضحه صريحه

XMPS
10-25-2015, 14:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الشركة تعطيك البونص في مقابل انك تقوم بعمل دعاية اافوركس وتعطيك بونص غير قابل للصرف حتي تشجعم علي التداول في الفوركس بهذا البونص وهو ماتريده الشركة ان تزيد من عدد المتداولين في الفوركس بالتوفيق للجميع هنا فى اللمنتدى إن شاء الله

abdo momen
10-25-2015, 14:32
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم
سؤالك جميل جدا وياخذ في الحسبان شكرا لك اخي الكريم علي هذا السؤال الرائع

mido_01
10-25-2015, 14:55
ذا ويجدر بالذكر إنه في الساعة 12 ليلاً بتوقيت جرينتش في يوم الأربعاء بالذات يتم خصم الفائدة لثلاثة أيام , أي لو أنك في يوم الأربعاء قمت بشراء لوت ين ولم تقم ببيعها قبل الساعة 12 ليلاً بتوقيت جرينتش فإنه سيتم خصم الفائدة لثلاثة أيام من ربحك بعد الانتهاء من الصفقة أو تضاف على خسارتك إن انتهت الصفقة بخسارة

احمد محسن
10-25-2015, 15:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
شكرا على طرحك لهذا الموضوع الرائع
المفيد فى النقاش جدا واتمنى ان يضيف الينا جميعا
اتمنى لك التوفيق والارباح تقبل مرورى

ASMAA TAHA
10-26-2015, 23:47
اكيد طبعا ولكن من الممكن ان تكون المنتدى وشركة انستافوركس تشجع الاشخاص على الفوركس وتشجعهم على هذا المجال والعمل به وانه مجال رائع وتحببهم فيه وتعطى ايضا لهم البونص كتحفيز

Diaa
10-27-2015, 00:00

عمار ملكاوي
10-27-2015, 00:33
اخي الكريم من خلال البونص الى تقدمة للعملاء تكون هي الكسبانه في كل زيادة لاعداد العملاء الشركة ما تخسر كل ما زداد العدد كل ما زاد مربحها بتوضيح اكثر لو كان عدد المتداولين 10000000 شخص ونسبة الربح من كل شخص 1 $ تكون هيه كسبانة 10000000 $ خلها كل اسبوع وهيك اتوقع يكون وصلت الاجابة
تقبلوا مروري

heroo252
10-27-2015, 00:46
ترويج للشركه انتا بعد ما تخسر البون وتتمن الفوركس
لو معاك فلوس هتعمل ايداع وتتاجر بيها والشركه تكسب من وراك اسبريد لكل صقه تدخلها
حتى لو كسبت او خسرت ش هتفرق

csebai11
10-27-2015, 01:04
السلام عليكم و رحمة الله و يركاته مشكور اخي على الموضوع
ربح الشركة حسب رايي يتمثل في الاشهار لمزيد اقبال العملاء و بالتالي تزداد نسبة ارباحها من كل دولار تبيعه او تشتريه من عندك

one k
01-01-2016, 20:26
السلام عليكم ... هو كمان بيكسب منك الاسبريد اللي انت بتتداول بية وكل صفقة من الممكن ان تفتحها بالفعل بياخد منك
وكمان ربح عملاء جدد من الممكن ان يكون التعامل مع التداول مفيد للشركة كمان
بالتوفيق ان شاء الله

roussi.27
01-01-2016, 21:26
الردود والبونص فقط كتدعيم اخي الكريم ، فالبونص لا يمكن سحبه اي تتداول به فقط
ومكسب الشركة هي من السبريد اي فارق بين البيع والشراء تلك النقاط من 3 نقاط حتى 10 نقاط حسب الزوج
ولا تنسى انه يوجد الاف متداولون في الفوركس وكل واحد يضع لوت اكبر ، اذن ربح جيد والردود لا تاثر فيه

Bassem Hassani
01-02-2016, 12:39
كل الفكرة ان شركة انستا فوركس بدل ما تعمل حملات اعلانيه كبيرة ليها ودا بيكون مكلف جدا هى بتعمل جوائز وبنصات للاعضاء الجدد او القدماء ودا بيحذب اعضاء كتيير جدا وبيكون موفر اكتر من الحملات الاعلانية ودا لان لو الاعضاء المتادولين بالبونص حققوا ربح فان الشركة كمان بتحقق ربح من العملات يعنى الكل مستفيد فى الدايرة دى .

latraaa
01-07-2016, 19:27
و الله يا اخي الكريم، ارى أن الجواب هو عند الإخوة المشرفين على المنتدى و اللدين يمكنهم أن يحققوا لك ما تريد، أنا شخصيا لا اريد أن أفهم كثيرا، كل ما علي فعله هو العمل و خالتعم و فقط، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

hossam122
01-10-2016, 13:10
زياده عدد المنتدىي عتبر تزيد فرصه زياده وعدد المتداولين الى الحساب الحقيقى وهذا يحقق للشركه
ربح لانها تاخذ نسبه من الاسبريد الخاص بك عند دخولك على المنصه لتتداول فى كل صفقه وهذا هو مكسب الشركة الاكيد

mahmoud massry
01-24-2016, 06:22
طبعا اكيد الشركه بتزود عدد المتعاملين عندها لانك بتاخد البونص وتتاجر بيه عندهم وفى حاله كسبت او خسرت الشركه بتاخد ارباح

zizo199
03-22-2016, 21:36

hussein.nu
03-22-2016, 21:41
أولا ان مبلغ البونص ليس كبيرا ليكون خسارة الشركة
ثانيا سيكون حافز للعمل في هذه الشركة جون غيرها
ثالثا في حالة خسارتك البونص ستكون الخسارة طفيفة جدا الشركة
اما في حالة الربح و قمت بتنمية هذا البونص سيكون ربح الشركة أيضا

dhmo
03-22-2016, 22:19

المهم نعرف نحسبه واهم حاجه انك تعرف انت هيناسبك ايه السبريد الثابت ولا المتحرك وعلى اساسه تختار شركه الوساطه الي ممكن تقدم لك ده بسهوله ويكون\
هنا في صالحك يعني تقدر تعمل جيدا