PDA

View Full Version : خسارة فاضحة

Pages : [1] 2 3

noureddineb
01-11-2015, 15:02
السلام عليكم
فقدت راس مال و الارباح والتي هي 140 دولار هذا بسبب اللامبالات

مصطفى حمدان
01-12-2015, 14:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل عوضك الله ولكن هذا طبيعى فى هذا المجال فالكثير منا يتعرض للخسارة بسبب الطمع والتسرع واللامبالاة ولكنمع الاصرار والمواصلة يمكن انتحقق نتائج جيدة ان شاء الله

ibrahim forex
01-12-2015, 23:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخى ان شاء الله ربنا يعوض عليك وتقدر ان تعوض الخسارة والاهم انك تكون تعلمت من الاخطاء
والا تكررها مرة اخرى وان شاء الله تكون على طريق احسن وتربح
تقبل مرورى

ssnsafi
01-12-2015, 23:35
عوضك الله افضل مما خسرت اخي الكريم و في الفوركس مسالة عادية ان تخسر رصيدك وخاصة في بداية طريقك في الفوركس ولهذا نتعلم على التجريبي ولكن حتى ولو تعلمنا جيدا فلا بد ان نخسر في الحقيقي وكل خسارة نعتبرها درس لنا و لابد ان الخطأ الذي اتكبته وسبب لك هذه الخسارة سيكون درس تعلمت منه و لا بد انك عرفت سبب الخسارة ولهذا لا تحزن بل اشكر الله ان المبلغ لم يكن اكبر من هذا وارجع و تاجر من جديد ولا تخف

nader
01-12-2015, 23:58
ان شاء الله تتعوض لكن لاتحزن
الان الخطوة الموالية النهوض من الكبوة اعتبرها درسا ولاتكرر نفس الخطأ الذي افقدك اموالك
فكل المتاجرين مهما بلغت خبرتهم الا انهم يخسرون
لدالك اقول لك عوضك الله وضع في عقلك اسباب الخسارة حتى لا تفقد اموالك مرة اخرى
بالتوفيق

ahmos785
01-12-2015, 23:59
اخي الكريم الفوركس يحتاج الي تركيز كبير جدا وصبر وعدم التشتت بشيء اخر اثناء التداول لان السوق يمكن ان يتغير في لحظة ويمكن ان تخسر في جزء من الثامنية فقط لذلك عليك ان تركز وتخطط بشكل صحيح للربح

hpacer
01-13-2015, 04:34
اخي الكريم الفوركس يحتاج الي تركيز
كبير جدا وصبر وعدم التشتت بشيء اخر اثناء التداول
لان السوق يمكن ان يتغير في لحظة ويمكن ان تخسر في
جزء من الثامنية فقط لذلك عليك ان تركز
وتخطط بشكل صحيح للربح.

eslamsallam
01-13-2015, 05:36
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخى ان شاء الله ربنا يعوض عليك وتقدر ان تعوض الخسارة والاهم انك تكون تعلمت من الاخطاء
تقبل مرورى

nagwann
01-16-2015, 19:24
قدر الله وما شاء فعل ربنا يعوض عليك
ابدأ من جديد ولا تيأس بس الأول اشتغل على الحساب التجريبى
لغاية ما تتعلم وفقك الله لما فيه الخير

alimahmoad
01-16-2015, 19:40
اخي الكريم قدر الله وماشاء فعل الحمد لله علي كل شيء وبكن الاهم ان تكون تعلمت من الخسارة واستفدت منها جيدا وارجو ان لا تيأس من هذه الخسارة وتعتبرها ضريبة التعلم وتقبل مروري

eragon
01-22-2015, 20:07
- وعليكـــم الســلام ورحمــة الله وبركاتــه -
ولا يهمك كلنا اتعرضنا لخسائر في بداية تعاملتها في الفوركس بسبب قلة الخبره والاهمال
فقط تعلم من اخطائك ولاتكررها مره اخري , لا تستسلم ..

belhadjnokia
01-29-2015, 17:47
اخى ان شاء الله ربنا يعوض عليك وتقدر ان
تعوض الخسارة والاهم انك تكون تعلمت من الاخطاء
تقبل مرورى.

عبد المحسن محمد
01-29-2015, 17:51
اخى الكريم يجب عليك ان يكون اليك خطة تشتمل على ثلاثة اركان
وهى خطة ادارات راس المال العامل
وخطة ادارة الصفقة منو ضع نقاط التوقف
ونقاط جمع الربح

majed
01-29-2015, 17:55
السلام عليكم
فقدت راس مال و الارباح والتي هي 140 دولار هذا بسبب اللامبالات

عوضك على الله ...والخسائر بداية الرباح اذا تعلمت اسبابها وطرق علاجها
حاول مرة اخرى ولكن هذه المرة تخلى عن لامبالاتك ولن تكون هناك خسائر فاضحة باذن الله
وبالتوفيق

swhaa9d
01-29-2015, 17:56
بالتوفيق ان شااء الله

mo elsesy
01-29-2015, 18:12
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته متشكر اخى الكريم على المعلومه التى نتداولها مع بعضنا البعض عبر الموضوع الهام لانى مبتدا واستفاد جداا من اجوبه الزملاء والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ربنا يعوض عليك

aseer
01-29-2015, 18:14
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم بعد التحيه يباشا ان شاء الله ربنا يعوض عليك

وباذن الله اللى جى تعوض فيه علشان انتا المفروض تشتغل باداره راس مال كويسه علشان متمرجنش

yasme
01-29-2015, 18:15
الان الخطوة الموالية النهوض من الكبوة اعتبرها درسا ولاتكرر نفس الخطأ الذي افقدك اموالك
والله الموفق

boulafrah
01-29-2015, 20:09
السلام عليكم و رحمة الله تكون تعلمت من الخسارة واستفدت منها وصبر وعدم التشتت بشيء اخر اثناء التداول لان السوق يمكن ان يتغير في لحظة ويمكن ان تخسر في يحتاج الي تركيز كبير جدا وصبر وعدم التشتت بشيء اخر اثناء التداول لان السوق يمكن ان يتغير في لحظة ويمكن ان تخسر في جزء من الثامنية فقط لذلك عليك ان تركز وتخطط بشكل جزء من الثامنية فقط لذلك عليك ان تركزجيدا وارجو ان لا تيأس فعل ربنا يعوض عليك ابدأ من جديد ولا تيأس بس الأول اشتغل على الحساب التجريبى من هذه الخسارة وتعتبرها ضريبة

---------- Post added at 06:09 PM ---------- Previous post was at 06:08 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و يار وصبر وعدم التشتت بشيء اخر اثناء التداول لان السوق يمكن ان يتغير في لحظة ويمكن ان تخسر في يحتاج الي تركيز كبير جدا وصبر وعدم التشتت بشيء اخر اثناء التداول لان السوق يمكن ان يتغير في لحظة يت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

smsom
01-30-2015, 08:29
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم الخساره تقريبا و قعت علينا جميعا ولكن يجب ان نتعلم من اخطائنا
التي تجعلنا نخسر ونتجنبها . ومن اهمها الطمع
وتقبل مروري

mostaffaq
01-31-2015, 17:37
السلام عليم ورحمة الله وبركاتة اخى الكريم شكرا على الموضوع تقبل مرورى بالتوفيق فى عالم الفوركس تسلم اخى الكريم

against
01-31-2015, 17:51
مشكور اخي الكريم على المجهود الاكثر من رااائع
اتمني الاستفاده للجميع والعمل على اقوي النقااط الهامه
اتمني للجميع الربح
تقبل مروري☺☻♥♥☻☺

salichou
01-31-2015, 22:46
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلسن محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد:
الله وما شاء فعل ربنا يعوض عليك
لغاية ما تتعلم

ahmedibrahim258259
02-22-2015, 21:30
بسم الله الرحمن الرحيم موش انت لوحدك اللي حصل معاك كده ربنا يعوض عليك وعلى اللي حسابه اتمرجن ونعوض الخسارة
تقبل مروري

shihab
02-24-2015, 09:47
يعوضك الله خير ممافقدته لازم تتعلم من اخطائك وتدرسه جيدا
اتمنى الاستفادة للجميع .. وجزاك الله خيرا
حياك الله

aymanso
02-24-2015, 09:59
السلام عليكم بعد خسارة ا صفقة ارجوك لا تدخل صفقات تانية الان ويحب اخذ قسط من الهدؤ وتبدا فى مراجعة ما اسباب الخسارة من البداية ويجب ان تتلاشى هذة الاسباب مرة اخرى فى فتح اى صفقة جديدة ويجب اختيار الوقت المناسب لفتح الصفقات واخير يجب ان لاتياس من ذلك

faroukbadr8051
02-24-2015, 10:44
خسارة فاضحة فعلا اكيد لم تلتزم بالنظام وطمعت الادارة السليمة للمخاطرة تتضمن وضع اوامر تجميع الارباح ووقف الخسارة، فتجميع الارباح يبعد عنك خطورة مشاعر الطمع لازم تعيد ترتيب افكار

الاصيل
02-24-2015, 10:48
لابد ان يعرف من يدخل هذه المجال ان سهولة الخسارة وارده بنفس النسبة التى يحقق فيها الكثير ربح بسهولة جدا
فيجب ان تكون مستعد نفسيا لهذا الامر وتأخذ احطياتاتك لهذا الامر بالتعلم وكثرة الممارسة و متابعة الفديوهات التى تشرح هذا الامر
بالتوفيق للجميع

ppttss
02-24-2015, 10:49
معظم التجار يقعون فى نفس مشكلتك وهذا السبب

اكيد الطمع والجشع فى التداول لو انت تتاجر بدون

طمع سوف تصل ولو على المدى البعيد افضل هذا شيء مفيد لك

1 million
03-24-2015, 00:21
مثل هذه الأمور من الممكن ان تحدث دائما و في اي لحظة و لاي كان
حاول ان تعلم من اخطاءك و العودة للحصول على البونص وتحقيق الارباح مرة اخرى

katreenaziz
03-24-2015, 16:06
اخى الكريم لا يهمك من الخسارة كلوا لازم يخسر فى الاول ولكن اهم شيئ انك تتعلم من خطأك وتعرف لية خسرت ومتحبطش من الخسارة ربنا يعوض عليك

zarour soufyane
03-24-2015, 16:09
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

عوضك الله اخي الكريم ليكن هذا درس لكي تتعلم التركيز في التجارة بكل قواك العقلية اعد جمع البونص و تعلم من الاخطاء بالتوفيق

Wassa04
03-24-2015, 16:37
مرحبا اخي الكريم انا فقدت اكثر لا داعي للخوف
الفوركس كله هكذا خسارة و ربح بالتوفيق لك تقبل مروري

magic777
03-24-2015, 19:29
اخى الكريم لا يهمك من الخسارة كلوا لازم يخسر فى الاول ولكن اهم شيئ انك تتعلم من خطأك وتعرف لية خسرت ومتحبطش من الخسارة ربنا يعوض عليك

بالتأكيد اخي الخساره هنا للأسف مؤلمه بس هيا بتكون عباره عن دروس مدفوعه التمن بيتعلم منها المتاجر الاساس ويتعلم ازاي يتجنب الوقوع فيها بعد
كده في المستقبل علشان يكون افضل

lolo2012
03-24-2015, 19:34
تقبل مرورى

Abdelhedi
03-25-2015, 00:30
باسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم
الله يعوض عليكم اخي الحبيب الهع معك

forexaly5
03-25-2015, 00:31
السلام عليكم ورحمة الله تعال وبركاته الله يعوض عليك إنشاء الله أعتقد أن قلة الخبرة و الطمع في الربح وهذا خطأ يجب أن تكون بين صفقتين ممتليتن فترة للإسترخاء

m7md14
03-26-2015, 23:09
السلام عليكم ورحمة الله
ان شاء الله ربنا يعوض عليك وتقدر ان تعوض الخسارة والاهم انك تكون تعلمت من الاخطاء ... بالتوفيق للجميع ان شاء الله

طريق النجاح
03-26-2015, 23:44
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
أولا اعتقد انها ليست خسارة فادحة هذه خسارة بسيطة يجب ان تتعلم منها ان تهتم بصفقاتك جيدا

aymen done
03-27-2015, 00:09
مجال الفوركس ليس سهلا ويحتاج للمثابرة والتعلم
واكيد ان الحساب التجريبى حجم حسابه كبير بالالاف
وحجم الحساب الحقيقى بضعة دولارات فلازمن تخسر

nabilll
03-27-2015, 11:50
السلام عليكم
نعم اخي ادارة راس المال مهمة كثيرا في الفوركس
و يجب ان نعتمدها دائما كي نخرج من هدا
السوق باقل الخسائر و المحافظة على ارباحنا فيه
موفق اخي.

popa2015
03-28-2015, 17:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك لطرحك هذا الموضوع المتميز احسنت العمل
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

emad64
03-28-2015, 17:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى العزيز الله يعوضك ولكن هذا طبيعى فى هذا المجال فالكثير منا يتعرض للخسارة بسبب الطمع والتسرع وعدم الانتباه والمواصلة يمكن ان تحقق نتائج جيدة ان شاء الله وفقك الله والجميع

mansoro.euro
03-28-2015, 18:02
بسم الله الرحمان الرحيم السلام علي جميع
اخواني في منتدي فوركس العرب اتمني لك يا اخي الربح الدائم وهي يا اخي لابد من خصارة

chennana
03-28-2015, 18:14
السلام عليكم ورحمه الله بركاته
ارجوا ان تستفيد من هذه الخسارة و ان لا تكرر اخطائك السابقة
و المرة القادمة قلل من حجم اللوت المستعمل و لا تفتح عدة صفقاات

omnya22
03-28-2015, 20:06
انا عن نفسى مجربتش استراتيجيات بس هو اسلوب خاص فى التجاره
يعنى مراقبة السعر والاعتماد على بعض المؤشرات ومعرفة الاخبار

abes
03-28-2015, 23:08
نورت المنتدى اخى الكريم
كان نفسى افيدك لكنى جديدة فى هذا المجال
يارب حد يقدر يفيدك من الاعضاء
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

rashaeid
03-28-2015, 23:21
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اهلا بيك معانا اخى الفاضل
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
بتمالك كل خير كنت اتمنى انى اقدر افيدك ف هذا الموضوع ولكننى جديده ف هذ المجال اتمنى ان احد الاعضاء يقدر يفيدك
بالتوفيق لك وللجميع

m.gama17l
04-07-2015, 22:09
ربنا يعوض عليك وتقدر ان تعوض الخسارة والاهم انك تكون تعلمت من الاخطاء .... بالتوفيق لك ان شاء الله وتقبل مرورى

sha
04-07-2015, 22:30
اخى ان شاء الله ربنا يعوض عليك وتقدر ان
تعوض الخسارة والاهم انك تكون تعلمت من الاخطاء

sherry mohamed
04-19-2015, 14:47
في الفوركس مسالة عادية ان تخسر رصيدك وخاصة في بداية طريقك في الفوركس ولهذا نتعلم على التجريبي ولكن حتى ولو تعلمنا جيدا فلا بد ان نخسر في الحقيقي وكل خسارة نعتبرها درس لنا و لابد ان الخطأ الذي اتكبته وسبب لك هذه الخسارة سيكون درس تعلمت منه و لا بد انك عرفت سبب الخسارة ولهذا لا تحزن بل اشكر الله ان المبلغ لم يكن اكبر من هذا وارجع و تاجر من جديد ولا تخف

فتوكه
04-19-2015, 15:13
وانا كمان خسرت مرتين البونص ووصل ل صفر الحساب
لكن لابد من الخروج من الازمه لتعويض الخساره ان شاء الله

RomanyMoreed
04-20-2015, 17:45
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

مبلغ زي ده مش خسارة فاضحة في ناس خسرت ألاف من الدولارات في ساعات قليلة في ازمة الفرنك السويسري

بالتوفيق

haphop
04-21-2015, 10:42
السلام عليكم ورحمه الله
عليك ان تتعلم منخسارتك وتعرف لماذا حدثت الخساره وتتجنب اسباباها ولا تكرر نفس الاخطاء مره اخري

fifi w mody
04-21-2015, 10:51
السلام عليكم ورحمة اللة
معلش اخى الكريم على تعرضك لهذة الخسارة واتمنى لك ان تحقق الكثير من المكاسب فى وقت لاحق وشكرا

Ahmed ibrahem20145
04-21-2015, 10:57
لدي سؤال لم يجيبني علية احد يااخوتي هل يمكنني فتح حسابات في المنتديات الاخري للشركة وهل

سوف يتم تحويل جميع الاموال الي حسابي في الشركة ام انة سوف يتم التحويل من منتدي واحد فقط

haphop
04-21-2015, 10:57
السلام عليكم ورحمه الله
االله يعوض عليك اخي ف يخسارتك ولكن لابد ان تعرف لماذا خسرت ولا تكرر نفس الخطا مره اخحري

ahmed900
04-21-2015, 11:12
أهلا وسهلا بحضرتك نورت المنتدى وعالم الفوريكس كله
اكيد زى ما فى ناس خسرت فى ناس تانية كسبت
وهى دى التجارة مكسب وخسارة

magic777
04-21-2015, 13:14
السلام عليكم ورحمة اللة
معلش اخى الكريم على تعرضك لهذة الخسارة واتمنى لك ان تحقق الكثير من المكاسب فى وقت لاحق وشكرا

طبعا اخي اهم حاجه هنا انك تدخل صفقات نسبه النجاح فيها قويه علشان تقدر تحقق فيها ربح جيد وكده وعلشان تقدر تصل فيها وتقلل من الخسائر
ودي هتحتاج وقت وجهد طبعا

abdelrazek
04-21-2015, 14:00
السلام عليكم اخي الكرمي ع ماعتقد انه لازم الواحد يخسر في الفوركس ولكن يجب عليك تصيح تلك الاخطاء حتي لا تتعرض لها في المره المقبله . تقبل مروري

user_21
04-21-2015, 14:01
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
شكرا لك اخلى الكريم على توضيح وتقديم هذا الاقتراح
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

mohamed saad
04-21-2015, 15:52
لابد ان تسأل نفسك ما هو سبب الخسارة هل احترمت رأس مالك وتداولت على حجم عقودك فقط هل كنت مرنا مع صفقاتك ما هي الاستراتيجية التي احترمتها هل التزمت بكل شروطها هل انتهت فرصك اليومية واغلقت المنصة كل هذه الاسئلة تحتاج الى اجابة لكي تعلم اين الخلل عندك وما هي اسباب خسارتك لا تجعل الخسارة تمر عليك مرور الكرام بل انتظر لفترة لتتعلم منها وتتلافاها ثم اكمل بعد ذلك

engaym
04-21-2015, 16:00
السلام عليكم اخى مش مهم ان تخسر مرة او اثنين ولكن المهم ان نتعلم من الخسارة وكيف يمكن المحافظة
على الرصيد وكيفية ادارة راس المال جيدا فى سوق الفوركس وبالتوفيق فى المرات القادمة

atbill
04-21-2015, 16:27
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته نعم أنا مثلك الامبالات تقودنا دائنا إلى مالا يحمد عقباه بالتوفيق أخي الفاضل

karam
04-21-2015, 16:37
..............................
معلش اخي اعتبره كورس تدريبي ودفعت فيه المبلغ دا
تتعوض ان شاء الله

Mohamed amin 2510
04-21-2015, 16:39
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
ماذا تعني باللامبالاة ؟؟؟؟ فأنا مبتدئة واريد ان اعرف المزيد عن هذا المنتدى وكيفيه الربح منه!!!!

ahmed mo
04-21-2015, 17:24
اخى الكريم اعرف انت ليه خسرت وعليكم ان تحاول ان تتعلم بشكل اكبر فى السوق

وتتعلم من اخطائك والله المستعان وبالتوفيق

haphop
04-22-2015, 12:35
السلام عليكم ورحمه الله
عليك ان تستفيد من خسارتك بان تعرف اسباب الخساره وتحاول ان تتجنبها حتي لا تكرر الخساره
جزاك الله كل خير

brokereg
04-22-2015, 12:38
السلام عليكم ورحمة الله
اخى الفاضل اكيد انت دخلت بحجم صفقة كبير دون دراسة مسبقه لاتجاه زوج العملات التى تتداول عليهما
عليك بالتأنى والفهم وتمنياتى بالتوفيق....تقبل مرورى

MAGDYABDO
04-22-2015, 15:08
قدر الله وما شاء فعل انصحك اخي بمعرفه اسباب الخساره ودوينها والعمل على ان لا تقع فيها مره اخري

sherry mohamed
04-22-2015, 15:20
تقبل مرورى

basim
04-22-2015, 15:39
شكرا اخي على هذه المساهمة بخصوص خسارتك في الفوركس ولكن عليك التعلم من الخسارة والاستفادة منها
عموما مساهمة مفيدة استفدنا منك ومن ردود الاخوة الاعضاء نتمنى عليك المزيد من المشاركات الفاعلة

mohamedhassn
04-22-2015, 20:03
هذه المقالات مهمة ومفيدة لكل متاجر في سوق الفوركس اتمنى وصول الفائدة ... القول بان احتمالات الخسارة هي الاخرى تكون اكبر وبكميات كبيرة من المال في ذات السوق. .... ادعاءات التسويق الفاضحة: دائما ما يلعب المحتالون على وتر رغبتنا الجامحة في أن نصبح ...

Miro1
04-22-2015, 20:32
ممكن تربح نقط صحيحة وبعض الاعشار معها طبعا بالتالي غالبا الحسابات التي فيها 4 ارقام بعد الفاصلة في المنصة تجد مثل هذه الاعشارالسنتات في الربح تاتي يا اخي بحيث ممكن تربح نقط صحيحة وبعض الاعشار معها طبعاالسنتات في الربح تاتي يا اخي بحيث ممكن تربح نقط صحيحة وبعض الاعشار معها طبعا
بالتالي غالبا الحسابات التي فيها 4 ارقام بعد الفاصلة في المنصة تجد مثل هذه الاعشاريوجد أقسام لا تتعلق بالفوركس تعطى لكل رد بها 5 سنت فقط
بعكس الردود والمشاركات بالاقسام المتعلقة بالفوركس فتعطى 10 سنت للرد الواحد.
بالتالي غالبا الحسابات التي فيها 4 ارقام بعد الفاصلة في المنصة تجد مثل هذه الاعشار

eslam kassem
04-22-2015, 21:02
مع تحياتي

ابو جعفر الطيار
04-22-2015, 21:04
السلام عليكم اخي الكريم
الحمد لله انه لم يكن مبلغ كبير
نحن نتعلم من خسائرنا لكي نكون
متداولين كبار وهذا هو سر النجاح
ان شاء الله معوضة اخي الكريم

fifi w mody
04-22-2015, 21:04
السلام عليكم ورحمة اللة
اهلا وسهلا ومرحبا بك غخى الكريم فى عالم الفوركس واتمنى لك ان تقوم بتعويض الخسارة وشكرا لك اخى

jamila cchahed
04-22-2015, 23:05
بسم الله الرحمان الرحيم عوضك الله افضل مما خسرت اخي الكريم و في الفوركس مسالة عادية ان تخسر رصيدك وخاصة في بداية طريقك في الفوركس ولهذا نتعلم على التجريبي ولكن حتى ولو تعلمنا جيدا فلا بد ان نخسر في الحقيقي وكل خسارة نعتبرها درس لنا و لابد ان الخطأ الذي اتكبته وسبب لك هذه الخسارة سيكون درس تعلمت منه و لا بد انك عرفت سبب الخسارة ولهذا لا تحزن بل اشكر الله ان المبلغ لم يكن اكبر من هذا وارجع و تاجر من جديد ولا تخف تقبل مروري والسلام

mohamed azzam
04-22-2015, 23:49
اخى الكريم ربنا يعوض عليك خسارتك وده درس تتعلم منه للمره الجايه
ربنا يكرمك باذن الله

al-Mashhadani64
04-22-2015, 23:54
وانا مثلك اخي الكريم فقدت كثيرا من اموالي وتمرجنت كثيرا بسبب اللامبالاة لاني كدست صفقات عديده وعكس السوق فحصل المستور والحمد لله على كل حال

Ahmed ibrahem20145
04-22-2015, 23:58
عايز رد ياجماعة بعد اذن حضراتكم هل ينفع اني اشترك في المنتديات الاربعة الثانية للشركة وربطها بحساب واحد في الشركة

انتسا فوركس وهل يمكنني سحب كافة الارباح الخاصة بي ام يجب علي ترك شيء بخلاف البونص حتي لايتم اغلاق الحساب

adnan1969
04-23-2015, 00:01
اخي الكريم لازم تعرف تغير طريقه شغلك وتحاول تفهم السوق لان حرامات تعبك يضيع على الفاضي بتوفيق اخي

moutanabbih mohammed
04-23-2015, 00:03
ربنـا يعوضك اخـي العزيز على ما خسرته من راس مالك لكن يجب عليك مراجعة الأخطاء التي ارتكبتها التي ادت بك للخسارة مع تمنياتي لك بالنجاح والتوفيق دائما

asxqw
04-23-2015, 00:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة الفوركس يحتاج الي تركيز كبير جدا وصبر وعدم التشتت بشيء اخر اثناء التداول لان السوق يمكن ان يتغير في لحظة ويمكن ان تخسر في جزء من الثامنية فقط لذلك عليك ان تركز وتخطط بشكل صحيح قدر الله وماشاء فعل الحمد لله علي كل شيء وبكن الاهم ان تكون تعلمت من الخسارة واستفدت منها جيدا وارجو ان لا تيأس من هذه الخسارة وتعتبرها ضريبة التعلم وتقبل

---------- Post added at 09:06 PM ---------- Previous post was at 09:06 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و الفوركس يحتاج الي تركيز كبير جدا وصبر وعدم التشتت بشيء اخر اثناء التداول لان السوق يمكن ان يتغير في لحظة ويمكن ان تخسر في جزء من الثامنية فقط لذلك عليك ان تركز وتخطط بشكل صحيح قدر الله وماشاءلو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

DANDOUNE
04-24-2015, 13:59
بالتوفيق

MAGDYABDO
04-24-2015, 15:05
قدر الله وما شاء فعل حاول مره اخري اخي وان شاء الله ستستطيع تعويض خسارك بسرعه

ahmedtaher
04-25-2015, 01:36
السلام عليكم ... انت لازم يكون عندك ادارة راس مال جيدة وانت ان شاء الله تقوم بعمل الارباح الجيدة في الشهر
بالتوفيق ان شاء الله

MAGDYABDO
04-28-2015, 23:36

meriemmeriem
04-29-2015, 01:17
التدول وقت الاخبار ممكن يسبب لك خسارة كبيرة فى راس مالك الا لو انت مبتداءل ا انصحك ب
ان تتاجر وقت الاخبار حتى لايتم مرجنة حسابك بالكلم اخى الكريم التداول فى الفوركس يحتاج الى خبرة عالية جدا تحيااتى لك

ASMAA TAHA
04-29-2015, 02:37
الخسارة تعلمنا اشياء كثيرة جدا تعلمنا كيف نتجنب الخسارة مرة اخرى والوقوع فى نفس الخطا
وتعلمنا الكثير والكثير لك نصل الى مرحلة الربح وتكون نتاج اعمالنا ارباح

Schams
04-29-2015, 02:38
تسلم اخي على الموضوع القيم ننتظر منك المزيد من الموضوعات المهمة التي تساعد كل الاعضاء
من خلال طرحك
تقبل مروري و تحياتي اخي الكريم

big.pharaoh
04-29-2015, 02:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. معلش ربنا يعوض عليك يارب وعلينا جميعا .. وانا يا صديقي فقدت اكتر من 10 الاف دولار والسبب الطمع والثقه الزايده بالنفس
المهم الواحد يتعلم من غلطه

Nabil Wagdy
05-01-2015, 04:45
السلام عليكم
اخي الفاضل انا بعتير ان الخسارة درس طبعا و الخسارة تعلمنا اشياء كثيرة جدا تعلمنا كيف نتجنب الخسارة مرة اخرى
والوقوع فى نفس الخطا و تعلمنا يعني بيكون الكثير والكثير لك نصل الى مرحلة الربح وتكون نتاج اعمالنا ارباح

waelmma
05-01-2015, 09:25
;););) اى الكريم ربنا يعوض عليك ونصيحتى بعد كدة
انك تعوض البونص من خلال ردود جديدة لان حسابك اتمرجن

moustafaforex
05-01-2015, 10:00
والا تكررها مرة اخرى وان شاء الله تكون على طريق احسن

mesteraden
05-05-2015, 00:33
اخي الكريم إن شاءالله ستعوض خسارتك واتمنى إنك تعلمت درس من خسارتك لأنك في المره القادمه لن تكون بلا مبالة وستتداول بكل جديه وحرص وللخساره فوائد كثيره من ضمنها انها تعلم المتداول دروس جديده في مجال الفوركس وتقبل مروري أخي الكريم

salahhnk
05-05-2015, 00:39
السلام عليكم ورحمة الله
اخي يجب ان تعلم انه في الفوركس اهم شيأ هو ادارة رأس المال ان كانت لذيك ادارة رأس مال جيدة فلن تخسر كثيرا المجازفة تكسب في بعض الاحيان لكنها عد تعود عليك بالخسارة عوضك الله يا اخي

aminalamor
05-05-2015, 01:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذه الصراحة ارجو ان تكون قد استفدت من الاخطاء التي وقعت فيها وان لا تكررها في تداولاتك القادمة لان التعلم من الخطا هو الربح في سوق الفوركس
بالتوفيق للجميع

waelmma
05-05-2015, 09:28
:)):)):)) مفيش حاجة بتخسر الواحد وتوصله سريعا الى المارجن كول
غير الدخول فى صفقات باحجام كبيرة لاتتحملها رصيده :)):))

محمد ادم
05-05-2015, 09:32
اخى ان شاء الله ربنا يعوض عليك وتقد
ر ان تعوض الخسارة والاهم انك تكون تعلمت من الاخطاء
ربنا يعوض عليك يارب وعلينا جميع وبالتوفيق..

engaym
05-05-2015, 09:53
السلام عليكم اخى مش مهم انك تخسر مرة او مرتين ولكن المهم انك تكون اتعلمت من هذة الخسارة ولذلك يجب عليك ان تعيد
جميع الحسابات التى ادت الى الخسارة وتعرف ماهى اسباب الخسارة بهذا الشكل وبالتوفيق فى المرات القادمة

hamdochi
05-05-2015, 13:29
تحية طيبة ومرحبا بك اخي العزيز اظن انه يجب عليك ان يكون اليك خطة تشتمل على ثلاثة اركان وهى خطة ادارات
راس المال العامل وخطة ادارة الصفقة منو ضع نقاط التوقف ونقاط جمع الربح بالتوفيق ان شاء الله والسلام عليكم

chirikhan
05-06-2015, 17:55
والله معك حق يا اخي ففعلا هناك خسارات ممكن وصفها بالفاضحة ويستحي الواحد يقولها
انا مثلا خسرت حساب في الديمو برصيد 5000 دولار في يوم واحد فهذا جد مفضح

modr2015
05-08-2015, 15:02
بالنسبة لنماء الزيادة (إن حصلت) هي بحدود ضعفين و نيف (140 مليون رأس المال و الزيادة 170 ... هذا صحيح لكن بالمقابل تم اتخاذ قرار زيادة راس المال الى عشرة مليارات وه

tefa.brave
05-08-2015, 16:49
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف المرسلين سيد الخلق اجمعين محمد صلى الله عليه وسلم اما بعد
شكرا للعضو المحترم على الموضوع الجميل ويارب دايما نكون احسن منتدى وان شاء الله دائما للائمام
موضوع رئع جدا ويستحق كل الشكر والتقدير للمجهود المبذول فيه الله ينور الى الامام دئما

engaym
05-08-2015, 17:12
السلام عليكم اخى مش مهم انك خسرت ولكن يجب ان تتعلم من هذة الخسارة وما هى الاسباب التى
ادت الى الخسارة ويجب عدم تكرارا مثل هذة المواقف مرة اخرى وابداء من جديد وبالتوفيق ان شاء الله

معتز سباعنة
05-08-2015, 17:14
السلام عليكم اخواني ورحمة الله وبركاته
اخي الكريم عليك ان لا تتسرع ، ولك مني جزيل الشكر.
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

abdoucooll
05-08-2015, 17:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .للاسف معنى الرساله انك فاتح حسابين في منتدى mt5 وحساب تاني هنا في فوركس العرب وده غير مصرح به وليس من قوانين الشركه

payza
05-08-2015, 17:57
صحيح خسارة فاضحة فعلا اكيد لم تلتزم بالنظام وطمعت الادارة السليمة للمخاطرة تتضمن وضع اوامر تجميع الارباح ................

Kiing
05-08-2015, 18:00
ممكن لان هذا طبيعى تم ان في هذا المجال ممكن انه الكثير ممكن ان يتعرض للخسارة متلا بسبب الطمع تم التسرع مع ايضا الاصرار لكن ان المواصلة ممكن ان يحقق

houssem_trader
05-08-2015, 18:29
من المهم جدا التركيز في الفوركس لان المتاجرة تحتاج الى الصبر و طول
النفس و لا يجب ان يكون المتاجر مستهترا او لا مبالي بالاحدداث و بالسوق

karim02
05-08-2015, 18:31
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
بصراحة هدا المضوع جد واظح جزاك الله خيرا وأتمنى المزيد من مثل هده المواضيع كي نستفيد أكثر في هدا المجال الرائع ولا وهو الفوركس

tabaki
05-15-2015, 02:48
لا تياس يا اخي فلا وجود لخسارة فاضحة ولا شيء كل شيء ممكن في السوق الفوركسي
اترك الايام هي التي ستجعل منك ان شاء الله خبير في السوق وانذاك ستربح بلا شك

alaa ali
05-15-2015, 02:49
تحياتى
من ضمن اسباب الخسارة هى الطمع وعدم الخبرة والتسرع و استخدام الاستراتيجيات فى غير وقتها المحدد
بالتوفيق

محمود يوسف
05-15-2015, 02:53
الفوركس مسالة عادية ان تخسر رصيدك وخاصة في بداية طريقك في الفوركس ولهذا نتعلم على التجريبي ولكن حتى ولو تعلمنا جيدا فلا بد ان نخسر في الحقيقي وكل خسارة نعتبرها درس لنا و لابد ان الخطأ الذي اتكبته وسبب لك هذه الخسارة سيكون درس تعلمت منه و لا بد انك عرفت سبب الخسارة

hatem
05-15-2015, 02:57
ان شاء الله يكون لك درس في المستقبل
المهم المواصلة وعدم اليأس من الفوركس
والله يعوض عليك الخسارة بارباح اكبر

ahmed bakry
05-15-2015, 03:49
بسم الله الرحمن الرحيم ربنا يعوضك ويعوضنا عن اى حاجة نخسرها واللى اقدر اقولهولك واقوله لنفسي
اتعلم من اخطائك والله المستعان

sayed_markets
05-15-2015, 03:52
ههههههههه..من العنوان ظننت أنك خسرت آلاف الدولارات "خسارة فاضحة"...لكن احمد ربك وتعلم من هذا الدرس..وافتكر انك تعبت كثيرا حتى حصلت على هذا المبلغ الاستثمارى..تقبل تحياتى

ahmed bakry
05-15-2015, 04:10
بسم الله الرحمن الرحيم ربنا يعوضك ويعوضنا عن اى حاجة نخسرها واللى اقدر اقولهولك واقوله لنفسي
اتعلم من اخطائك والله المستعان

mohamed9004
05-15-2015, 08:25
السلام عليكم ورحمه الله .. عادى جدا يا اخى كلنا بنخسر بس الاهم من الخسارة ان الواحد يتعلم من خسارته ديه ايه الاسباب اللى ادت بيا لهذه الخسارة مثلا عدم الفهم السليم للسلوك او النفسية او الطمع والجشع واحاول بعد كده انى اتغلب على العيوب اللى فيا عشان الخسارة اللى حصلت ديه متتكررش تانى بعد كده

مصراوى
05-15-2015, 11:41
اخى الفاضل اعتقد انة لابد من التعلم من الخسارة والتعرف على الاسبب وعدم تكرارها وبالتوفيق للجميع والربح الدائم

ppttss
05-15-2015, 11:43
اكيد خسرت هذا المبلغ بسبب طمعت فى حجم اللوط او العقد يجب ان تبتعد عنه وان تتعلم من تلك الخسارة

لو لم تتعلم ن الخسارة سوف تخسر على الدوام يجب ان تعرف سبب خسارتك وتتعلم منها

samieh
05-15-2015, 14:39
حاول تركز وتبعد عن اللامبالاة كما تقول ولا تدخل بلوتات عالية لانها اول اسباب المارجن مع قلة الخبرة
وحاول فى المرة القادمة تصغير قيمة العقد

8150017
05-15-2015, 14:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته معلش حاول انك تعود الخساره وخش اعمل بونص تانى وحاول تستفاد من اخطائك اللى انت اعترفت بيها وان شاء الله تقدر تعوض خسارتك وتفائل خيرا تجده ان شاء الله

محمد مختار
05-17-2015, 15:13
تقبل مرورى

faridd
05-17-2015, 17:03
انا اجد ان فكرة البونص فى المنتدى جيدة جدا لانك عندما تحصل على البونص فانك فعلا تحصل عليه بعد وقت
من التفاعلات التى قمت بها فى المنتدى ومن ثم فانك سوف تحرص على الا تضيع ذلك البونص

aseer
05-17-2015, 17:37
نعم اخي ادارة راس المال مهمة كثيرا في الفوركس
و يجب ان نعتمدها دائما كي نخرج من هدا
السوق باقل الخسائر و المحافظة على ارباحنا فيه
موفق اخي.

REDA FOREX
05-17-2015, 22:40
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
أولا اعتقد انها ليست خسارة فادحة هذه خسارة بسيطة يجب ان تتعلم منها ان تهتم بصفقاتك جيدا

ilyes chaieb
05-18-2015, 11:44
ممكن توضح لنا سبب خسارتك اكثر دقة حتى يتجنب هذا الخطء بقية الاخوة و ربنا يعوض عليك و ان شاء الله في المستقبل تكون اكثر نجاح و توفيقا

made
05-18-2015, 13:45
بالنسبة لنماء الزيادة (إن حصلت) هي بحدود ضعفين و نيف (140 مليون رأس المال و الزيادة 170 ... هذا صحيح لكن بالمقابل تم اتخاذ قرار زيادة راس المال الى عشرة مليارات وه

magic777
05-18-2015, 13:59
ممكن توضح لنا سبب خسارتك اكثر دقة حتى يتجنب هذا الخطء بقية الاخوة و ربنا يعوض عليك و ان شاء الله في المستقبل تكون اكثر نجاح و توفيقا

هيا بتجي اصلا من التسرع والطمع والدخول بلوت عالي غير مناسب بالمره لحجم راس المال فهنا الحساب لا يستحمل الانعكاسات الي ممكن تحصل وبالتالي بيخسر
المتاجر حسابه او يتمرجن بسرعه

ahmed bakry
05-19-2015, 11:29
ربنا يعوض عليك وعلينا ويكرمنا دايما ويوفقنا لما فيه الخير جميعا
والسلام عليكم ورحمة اله وبركاته وتقبل مرورى

jalal971
05-19-2015, 11:33
لا عليك أخي الكريم عوضك الله و لا تجعل ما وقع سببا لمغادرة الفوركس
تحياتي و بالتوفيق

karim02
05-19-2015, 11:55
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

osama147
05-19-2015, 11:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخي ربنا يعوض عليك وحاول انك تتعلم جيدا الفوركس
وتتاكد من الصفقة الى حتفتحها مدى نسبة نجاحهاا
تقبل مروري

magic777
05-19-2015, 14:49
اخي ربنا يعوض عليك وحاول انك تتعلم جيدا الفوركس
وتتاكد من الصفقة الى حتفتحها مدى نسبة نجاحهاا
تقبل مروري

اي متاجر مبتدأ لازم يكون عارف ده اخي ولازم تدخل هنا القسم التعليمي علشان فيه شروحات كتير للاساسيات دي علشان تقدر تفهم المجال
كويس لازم يكون الاساس عندك صحيح

antonioforex
05-19-2015, 14:54
السلام عليكم
نعم اخي في الفوركس يوجد الربح و الخسارة المهم هو ان نتعلم جيدا
من الاخطاء التي نقع فيها كي نصححها دائما و هدا ما
يدفعنا للسير للامام من اجل تحصيل نتائج جيدة سلام

REDA FOREX
05-20-2015, 13:01
أولا اعتقد انها ليست خسارة فادحة هذه خسارة بسيطة يجب ان تتعلم منها ان تهتم بصفقاتك جيدا السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى

noor eldyen
05-20-2015, 14:19
عوضك الله افضل مما خسرت اخي الكريم و في الفوركس مسالة عادية ان تخسر رصيدك وخاصة في بداية طريقك في الفوركس ولهذا نتعلم على التجريبي ولكن حتى ولو تعلمنا جيدا فلا بد ان نخسر في الحقيقي وكل خسارة نعتبرها درس لنا و لابد ان الخطأ الذي اتكبته وسبب لك هذه الخسارة سيكون درس تعلمت منه و لا بد انك عرفت سبب الخسارة ولهذا لا تحزن بل اشكر الله ان المبلغ لم يكن اكبر من هذا وارجع و تاجر من جديد ولا تخف

ahmed90
05-20-2015, 18:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بصراحة اخى الفاضل عن نفسى لا اتعامل الا من خلال موقع الفوركس فاكتورى واعتقد انه الاقوى فى مجال التحليل الاخبارى من وجهة نظرى الشخصية والله الموفق

superkenan
05-20-2015, 19:24
السلام عليكم وحمة الله وبركاته
انه امر محزن لكن انا احييك وشكرا لك لنشرك المعلومه لتحزير الأخرين واتمنى ان تستفاد من تجربتك
وتعود إلى الربح فمن ربح 140 دولار يستطيع ان يعيد الكره وينجح

Tro
05-20-2015, 19:32
.................................
اكيد الادارة الصارمة الغير عاطفية تؤدي لي حماية الحساب اولا والي الارباح ثانية

noor eldyen
05-20-2015, 22:27
وتخطط بشكل صحيح للربح.

MAGDYABDO
05-27-2015, 22:42

جابر1979
05-27-2015, 22:45
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
أتمنى ان توضح الأسباب حتى نتجنبها و نتعظ منك ، و انا أيضاً تعرضت لمرجنة الحساب و هذا بسبب الطمع حيث لا أقفل الصفقة على ربح لا باس به و يقلب على السعر .

طارق محمد احمد
05-27-2015, 22:46
وتخطط بشكل صحيح للربح.
فعل الحمد لله علي كل شيء وبكن الاهم ان تكون تعلمت من الخسارة واستفدت منها جيدا وارجو ان لا تيأس من هذه الخسارة وتعتبرها ضريبة التعلم وتقبل مروري

hamed mohamed
05-27-2015, 22:50
الاخ العزيز لا تحزن على شئ
اعتبرها مقابل تعلمك وهذا هوالحال
تكسب ثم تخسر ثم تكسب وهكزا
المهم ان تجعل لك هدف
والله الموفق

noor eldyen
05-27-2015, 23:17

MAGDYABDO
05-27-2015, 23:38

احمد سعيد على
05-28-2015, 15:28

yassine imq
05-28-2015, 15:56
مشكور اخي الكريم على انك طرحة هذه النقطة لكي يستفد الجميع جزاك الله كل خير وتقبل مروري
تتسابق الكلمات وتتزاحم العبارات لتنظم عقد الشكر الذي لا يستحقه الا انت
اليك يا من كان له قدم السبق في ركب العلم والتعليم
اليك يا من بذلت ولم تنتظر العطاء

chirikhan
06-05-2015, 11:00
الخسارة امر عادي جدا في رايي يا اخي في الفوركس ولازم الواحد منا يرضى بها ويتقبلها
انما الخسارات التي لا استطيع اني اتقبلها شخصيا تلك التي تكون بسبب مني تافه وغبي

موسى مرسى
06-05-2015, 11:12
تجارة الفوركس تحتاج الى الاطلاع الدائم و اليومي انشاء الله تعوض الخسارة

Eslam Anwar
06-09-2015, 12:05
على ما اعتقد يا اخي الفاضل انه فعلا اخي في الفوركس يوجد الربح و الخسارة المهم هو ان نتعلم جيدا من الاخطاء
التي نقع فيها كي نصححها دائما و هدا ما يدفعنا للسـير للامام من اجل تحصيل نتائج جيدة سلام

gootdf
06-09-2015, 21:59
اي متاجر مبتدأ لازم يكون عارف ده اخي ولازم تدخل هنا القسم التعليمي علشان فيه شروحات كتير للاساسيات دي علشان تقدر تفهم المجال
كويس لازم يكون الاساس عندك صحيح

a7med sniper
06-09-2015, 22:06
الخساره فى لسوق موجوده الاهم ان يكون هناك تعلم منها فى هذا السوق والاستفاده منها وعدم تكرارا الاخطاء والله ا لمستعان

وبالتوفيق لكم

WASEM DALLOUL
06-09-2015, 22:21
السلام عليكم
الله يعوض عليك يا أخي الكريم ولكن هذا الأمر يجب ان يكون درس لك لكي تتعلم منه في المرات القادمة
وبالتوفيق للجميع

zezo-89
06-09-2015, 22:49
مش مهم ان تخسر مرة او اثنين ولكن المهم ان نتعلم من الخسارة وكيف يمكن المحافظة
على الرصيد
تمنياتي بالتوفيق للجميع

abdougagi
06-12-2015, 00:39
لا عليك اخي حدث معي هذا اكثر من مرة لابد الا تيأس و تعلم من خطئك و قم بجمع
بونص جديد لتتداول به الشهر القادم و لكن لو حبذا ان كتبت اسباب الخسارة لكي نقوم بالتقييم
تحياتي اخي العزيز

Ayache
06-12-2015, 00:41
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
ربي يعوضك أخي و يرزقك أفضل منها
للأسف اللامبالاة هذا ماتفعله دائما
المرة القادمة أفضل إن شاء الله

ahmed haggan
06-12-2015, 17:48
صحيح والله يا اخي الكريم معاك حق وفعلا بيردوا ردود بتنزل من المواضيع
وفي منهم كتير كمان بيعملوا كوبي وبيست من اي رد وخلاص
وفعلا المواضيع بتتملي ردود علي الفاضي ولا بنستفيد اي حاجه

ehabbob
06-12-2015, 18:09
اخى العضو الله بعوض عليك بالخير انشالله وحاول مره تانى اهو انت اتعلمت من الخساره
والله ولي التوفيق

ahmed haggan
06-12-2015, 19:10
السلام عليكم اخى ا لحد ادنى الذى يمكن ان تسحبة يختلف على حسب طريقة السحب حيث اذا كنت تريد ان تسحب عبى احد البنوك الارضية فهذا لايقل السحب عن 25 دولار وفى حالة السحب عبى البنوك الالكترونية فهذا الحد الادنى 1 دولار بينما اذا كان معك ماستر كارد فممكن السحب باى مبلغ

ahmed forex 1
06-12-2015, 19:17
لغاية ما تتعلم وفقك الله لما فيه الخير

ahmed bakry
06-12-2015, 19:37
معلشي ربنا يعوض عليك وعلينا جميعا هو لازم كدة التارة والتداول لابد من الخسارة مفيش حاجة ف الدنيا دايما ربح على طول لازم نخسر علشان نتعلم وتقبل دايما مرورى

omar samy
06-13-2015, 01:18
تقبل مرورى

Kiing
06-22-2015, 06:15
ممكن متلا انه هناك معه من الفوركس يحتاج الي تركيز كبير جدا تم منه متلا انه ممكن معه من صبر وعدم التشتت بشيء اخر اثناء التداول لان السوق يمكن ان يتغير لانه متلا انه مع اي من لحظة فقط هناك

hamza mansouri
06-22-2015, 09:30
اللامبالات و الخوف و الطمع كلها امراض نفسية احخي الكريم مرتبطة بشخصيتك
توجب عليك الحذر منها لانها عوامل مقومة لكل تصرفاتك اليومية و قراراتك في الفوركس

كاره المراقبين
06-22-2015, 09:33
عادي يا اخي اعتبرها خساره كبدايه للتعلم مفيش حد مش بيتعلم من خسارته اهتم بالصفقه واختيار الدخول فيها بعد كده وربنا حيكرمك

MONTASR SHABAN
06-22-2015, 10:51
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلسن محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد:
لغاية ما تتعلم

كاره المراقبين
06-22-2015, 10:53
تفائل خير يا اخي عادي خالص خساره بسيطه انا خسرت 200 دولار قبل كده بعد استلام البونص ب10 دقائق احمد ربنا قضي اخف من قضا

mazn
06-22-2015, 11:28
شكرا اخي على هذه المساهمة بخصوص خسارتك في الفوركس ولكن عليك التعلم من الخسارة والاستفادة منها

أتمنى تجارة مربحة للجميع

magic777
06-22-2015, 14:56
تفائل خير يا اخي عادي خالص خساره بسيطه انا خسرت 200 دولار قبل كده بعد استلام البونص ب10 دقائق احمد ربنا قضي اخف من قضا

الخساره هيا درس مدفوع التمن للمتاجر لازم يتعلم ازاي يتستفيد منه في التعلم وانه يلا يقع في الخطأ الي خسره قبل كده وده هيجي بالوقت والتعلم والمتابعه
علشان يكون افضل ويواصل الطريق

ziyaddn
06-22-2015, 18:58
اخي الكريم اظن ان الامر راجع الى المكان الذي قمت بتحميل المستندات فيه او انك تستعمل احد البرامج التي تغير في الاي بي اخي الكريم عليك المحاولة مرة اخرى و لا تفقد الامل بالتوفيق

محمد السيد
06-22-2015, 20:00
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاته .. بسم الله الرحمن الرحيم ،،
اولا ربنا يعوض علينا وعليك واحب اطمنك انك مش اول واحد انا خسرت قبل كده العديد من المرات كل حسابي وكان اضعاف كده

helmi nsir
06-22-2015, 20:03
السلام عليكم ورحمة الله
اخى عوضك الله ولكن هذا طبيعى فى هذا المجال فالكثير منا يتعرض للخسارة بسبب الطمع
و الأهم انك تكون تعلمت من الاخطاء والا تكررها مرة اخرى وان شاء الله تكون على طريق صحيح

hmadnah123
06-22-2015, 20:51
عوضك الله ولكن هذا طبيعى فى هذا المجال فالكثير منا يتعرض للخسارة بسبب الطمع والتسرع واللامبالاة ولكنمع الاصرار والمواصلة يمكن انتحقق نتائج جيدة ان شاء الله

mechanical
06-23-2015, 16:20
السلام عليكم......ربنا يعوض عليك وعلي كل الناس اللي بتخسر والتزم الصبر ومش تياس
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

alaa ali
06-23-2015, 16:22
السلام عليكم
اخى الكريم .. حدث معى نفس الشى منذ فترة قريبة .. عدم اتباع الهدف بصرامة فى التداول بالعملات الاجنبية
بالتوفيق

hager omar
06-27-2015, 00:29
السلااام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخي الكريم انصحك بان تستفاد من الخسارة التي حدثت وان تعمل علي تلافي هذه الخسارة وتستفاد منها

تقبل مروري

Mona forex
06-29-2015, 08:11
تقبل مرورى

---------- Post added at 05:11 AM ---------- Previous post was at 05:10 AM ----------

عوضك الله ولكن هذا طبيعى فى هذا المجال فالكثير منا يتعرض للخسارة بسبب الطمع والتسرع واللامبالاة ولكنمع الاصرار والمواصلة يمكن انتحقق نتائج جيدة ان شاء الله

OSAMA AMER
06-29-2015, 12:25
بســـم اللـــه الرحمـــن الرحيـــم مرحبا بك اخى الكريم وكل الاخوة الكرام اعضاء ومشرفى المنتدى اخى ان شاء الله ربى يعوض عليك وعليك ان تقوم بالاتى تكتب فى مدونة صغيرة الان اسباب خسارتى لرصيدى يوم كذا بالتاريخ حتى تتعلم منها

mohamed ahmed35
06-29-2015, 13:32
أشكرك أخى الكريم على عرض الموضوع
وأتمنى أن يستفيد منة الجميع
استعن بالله وحاول مرة أخرى ولا تطمع

the star
06-29-2015, 13:45
كثير منا يدخل عالم الفوركس بدون اخذ خبره كافية والتدرب لمدة كبيرة
وهذا يؤدى الي الخسارة الفادحة التي ذكرتها بالنسبة لراس مالك

kokou
07-06-2015, 04:03
مشكور اخي الكريم على المجهود الاكثر من رااائع
اتمني الاستفاده للجميع والعمل على اقوي النقااط الهامه
اتمني للجميع الربح

toujani95
07-06-2015, 04:09
بسم الله الرحمان الرحيم السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
يا الهي هدا كله جراء تسرعك با اخي كن صبورا و ستنال خبرا انشاء الله

karim02
07-06-2015, 04:22
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

sheref elsayed gomaa
07-06-2015, 04:37
السلم عليكم اخى الكريم ربنا يعوض عليك
ولكن لا تيأس جمع بونص تانى واستفيد من الاخطاء
وان شاء الله سوف تربح

touab.ali
07-06-2015, 05:09
اخي الكريم و لماذا التسرع انا اقدم لاخي معلومات و لو احتجت لما بخلت عليك فقط راسلني يا اخي و ساقدم لك المعلومة التي تحتاجها و الله معك
و بالتوفيق لك و ان شاء الله تصبح من المتميزيييييييييين في المنتددى و تصبح معلم

mejdi94
07-06-2015, 05:12
عوضك الله ولكن هذا طبيعى فى هذا المجال فالكثير منا يتعرض للخسارة بسبب الطمع والتسرع واللامبالاة
ولكن حاول أن لا تكرر هذا الخطأ في المستقبل تحياتي أخي

kokou
07-10-2015, 07:57
ولا يهمك كلنا اتعرضنا لخسائر في بداية تعاملتها في الفوركس بسبب قلة الخبره والاهمال

nadiimm22
07-10-2015, 08:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الله يعوض عليك كلنا بين الحين والاخر نقوم بدفع ثمن ما اخذناه من البورصة
اي انه كلنا نتعرض للخسارة ولكن يجب التعود لتستطيع الاستمرار

waelmma
07-10-2015, 10:19
اخى الكريم الحقيقة انه اذا تم مرجنة حسابك يبقى انت غير مطالب
بتعويض هذا البونص وبارك الله فيك وممكن عمل بونص جديد

mohamed kabli
07-10-2015, 10:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اسف على هذه الاجابة القاسية لكن هاذا مصير كل من يطمع بلربح و قد اقترحت على الكثير من النلاس ان لا يتداولوا كل راس مالهم بل جزء منه فقط و ان يدرسوا يتدقيق في البيع او شراء و اتمنى ان يعوض الله ما خسر شكرا لكم والسلام عليكم باي ييييييييييييييييييييييييي يييي

MAGDYABDO
07-11-2015, 19:43

abdoumed
07-11-2015, 19:44
قال وزير الخزانة الأميركي جاك ليو إنه يبدو أن اليونان ودائنيها يقتربون من إبرام اتفاق أمس (الجمعة). وأضاف أنه من الضروري أن تتخذ أثينا المثقلة بالديون إصلاحات هيكلية صعبة وتعديلات لسياستها الخاصة بالتدفقات النقدية.
وقال ليو أنه لا يتوقع أن يشهد الاقتصاد العالمي «اضطرابا هائلا» إذا تعثرت المفاوضات في اليونان التي قدم رئيس وزرائها فجأة تنازلات في الدقائق الأخيرة سعيا إلى تجنيب بلاده الإفلاس.

dima09
07-17-2015, 03:00
- السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته إخواني اخواتي رواد منتدى الفوركس العربي أنا عضو جديد التحقت مؤخرا بهذا المنتدى وارغب في اكتساب بعض المعارف الضرورية لكل عضو جديد لذلك اطلب منكم أصدقائي الأعزاء ان تمدون لي يد المساعدة حتى أكون عضوا فاعلا بإذن الله و جزاكم الله عني خير الجزاء.

drkim
07-19-2015, 23:37
تحياتى اخى الكريم

اولا اتمنى ان تكون قد تعلمت من هذا الدرس جيدا وهذا يكون نتيجه لعدم الالتزام الذى يفعله اغلب المتداولين

وهو عندما يربح يفرح بالربح ولا يكون على علم بكيفيه الاستمراريه فى هذا السوق فما الفائده عن ربحك فى يوم

وخسارة ارباح فى اليوم التالى يجب الالتزام وعدم الطمع والاداره الجيده لرأس الامال لضمان الاستمراريه

pepobm
07-19-2015, 23:42
اخى العضو الكريم ربنا يوعوضك كل خير ودايما الخساره بتعلم واكيد انت استفدت للمره القادمه
التوفيق من عند الله

Shadi
07-19-2015, 23:46
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور اخي الكريم على طرحك الرائع
و ان شاء الله الخسارة دي بتتعوض باذن الله

witty
07-20-2015, 00:46
اااه ربي يعوضك اخي الكريم
حق خسارة تالم وكما قلت هذا من قلت مبالاتك يجب عليك التعلم من جديد ولا تياس
يمكن انت تعجلت بالدخول في الحقيقي او انك قمت بخطأ عن غير قصد
المهم ربنا يعوض عليك اخي..

starnew794
07-20-2015, 00:47
مشكور اخي الكريم على المعلومة التي قدمتها لنا و نحن بالفعل ممتنين لك و لاهميتها و نتمنى لك التوفيق و النجاح
واتمنى لك النجاح والتوفيق والربح الوفير لك ولكن لا تجاذف بكل راس المال ادخل فى كل صفقة 20% فى حالة الخسارة تربح فى الثفقة الثانية

لحسن مرون
07-20-2015, 01:46
اخي الكريم فى آلفوركس مسآله عآديه آن تخسر رصيدك وخآصه فى بدآيه طريقك فى آلفوركس ولهدآ نتعلم على آلتجريبى ولكن حتى ولو تعلمنآ جيدآ فلآ بد آن نخسر فى آلحقيقي

hofeek
07-20-2015, 01:48
صحيحي اخي تعبر خسارة قوية وبتاثر فيك لكن لعلها تكون الاخيرة وتكون قد عرفت اخطائك ولن تقع فيها مجددا
اخي راجع نفسك واستراتيجية وعملك وان شاء تتحسن وتكون لك الارباح الوفيرة وتعوض كل الخسائر..

sofien34
07-24-2015, 03:06
بعتير ان الخسارة درس طبعا و الخسارة
تعلمنا اشياء كثيرة جدا تعلمنا كيف نتجنب
الخسارة مرة اخرى والوقوع فى نفس الخطا
و تعلمنا يعني بيكون الكثير والكثير لك نصل
الى مرحلة الربح وتكون نتاج اعمالنا ارباح

MAGDYABDO
07-24-2015, 11:41

MAGDYABDO
07-29-2015, 09:53

نادر صباح الدين
07-29-2015, 09:58
لا حول ولا قوة إلا بالله، صديقنا العزيز هذا امر طبيعي في عالم الفوركس، لا تقلق طالما أنك تملك الإرادة والتصميم فإن الله عز وجل يعوض لك هذه الخسارة، ولكن من الضروري تحليل العوامل التي أدت إليها، وأنت أعرف بحيثيات الصفقات التي قمت بها، واعتد أن هناك خلل في واحد من ثلاثة أمور على الأقل، الأول جاء سلوك السعر بعد الصفقة بعكس الاتجاه الذي توقعته، ولم تحدد حدا للخسارة التي يمكن تقبلها، وأخيرا كان حجم الصفقات أكبر من نسبة 10 % من إجمالي رصيدك المالي، المهم لا تقلق فالموضوع أمر طبيعي.

waelmma
07-29-2015, 11:07
نرجع ونقول اخى الكريم ان عدم احترام ادارة راس المال
والدخول باحجام كبيرة اكبر من المتوقع هو سبب الخسارة الاول

كريم
07-29-2015, 11:09
اول حاجه ربنا يعوضك تاني حاجه متستلش و مترفعش الرافعه الماليه خليك صبور و وحده وحده
و اتعلم من اخطاءك و لازم تعرفها عشان تقدر تعالجها و متقعش فيها من جديد
حاول الصبر على التعلم و اي حاجه في الاول بتبقى صعبه و انت معرض للربح و الخسارة
و شكرا عالموضوع و جزاك الله كل خير

MAGDYABDO
07-30-2015, 09:06

zineb01
07-30-2015, 09:09
الله وما شاء فعل ربنا يعوض عليك
لغاية ما تتعلم

akram mohamed obaid
07-30-2015, 09:36
اخي العزيز انشاء الله تعوض هذه الخساره وتوفق في التجاره الفوركس يحتاج الى الهدوء والصبر والتركيز وعدم الاستعجال في كسب الارباح بالتوفيق لك ولجميع الاعضاء

reyad george
08-01-2015, 00:50
السلام عليكم اخى مش مهم انك تخسر مرة او مرتين ولكن المهم انك تكون اتعلمت من هذة الخسارة فلا يلدغ المؤمن من جحر مرتين بالتوفيق

aze
08-01-2015, 15:41
قدر الله وماشاء فعل الحمد لله علي كل شيء وبكن الاهم ان تكون تعلمت من الخسارةالله رببرتهم الا انهم يخسرون لدالك اقول لك عوضك الله وضع في عقلك اسباب الخسارة حتى لا تفقد اموالك مرنا يعوض عليك وتقدر ان تعوض الخسارة والاهم انك تكون تعلمت من الاخطاءالا تكررها مرة اخرى وان شاء الله تكون على طريق احس واستفدت منها جيدا وارجو ان لا تيأس من هذه الخسارة وتعتبرها ضريبة التعلم وتقبل مرو

babyzee
08-01-2015, 15:45
في الواقع اني لا اجد ان هذاالامر طبيعى فى هذا المجال فالكثير منا يتعرض للخسارة بسبب الطمع والتسرع واللامبالاة ولكن مع الاصرار والمواصلة يمكن من ان تحقق نتائج جيدة وملموسة بعون الله وبالتوفيق للجميع ان شاء الله

aze
08-01-2015, 15:46
لي كل شيء وبكن الاهم ان تكون تعلمت من الخالاخطاءالا تكررها مرة اخرىهذه الخساره وتوفق في التجاره الفوركس يحتاج الى الهدوء والصبر والتركيز وعدم الاستعجال وان شاء الله تكون على طريق احس واستفدت منها جيداسارةالله رببرتهم اموالك مرنا يعوض عليك وتقدر ان تعوض الخسارةجو ان لا تيأس من هذه الخسارة وتعتبرها ضريبة التعلم وت والاهم انك تكون تعلمت من الاخطاءالا تكالا انهم يخسرون

engaym
08-01-2015, 15:52
السلام عليكم اخى مش مهم مهما كان الخسارة بس المهم انك تتعلم من الخسارة وتحاول ان لا تكرر نفس الاخطاء
فى المرات القادمة وبالتوفيق للجميع فى الفوركس بعد التعلم والاجتهاد

مولاناالعاشق
08-01-2015, 16:02
ربنا يعوض عليك وعسي ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم وان شاء الله سوف تعوض وتكون افضل
وحظ اوفر في المرة القادمة بس ضروري تفهم خطأك وتتعلم منه

lBiBil
08-02-2015, 01:50
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
معوض ان شاء الله وايضا اتمنى انو تتعلم درس من هي الخسارة وراح ما تكررها في المستقبل ان شاء الله
بالتوفيق

snnaky
08-11-2015, 22:57
طب احنا نعمل اية وهل دى شكوى ولا ندم وهل انت اتعلمت ولا محتاج تتعلم تانى
مهو لازم قبل ما تتاجر تتعلم وتهتم بالتعلم مش شغل لعب
بصراحة موضوع غريب مش عارف اقولك اية يعنى حضرتك بتقول خسرت وبسبب اللامبالاة
طب عايز اية تانى يعنى انت عارف المشكلة محتاج نأكدها معاك ولا نلم المبلغ ولا نعمل اية مش عارف

Forex Story
08-20-2015, 16:12

tahaalrawi
08-20-2015, 16:16
السلام عليكم
اخي الفاضل انا بعتير ان الخسارة درس طبعا و الخسارة تعلمنا اشياء كثيرة جدا تعلمنا كيف نتجنب الخسارة مرة اخرى
والوقوع فى نفس الخطا و تعلمنا يعني بيكون الكثير والكثير لك نصل الى مرحلة الربح وتكون نتاج اعمالنا ارباح

عاشق الفوركس
09-09-2015, 01:44
0 الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
والله كلنا خسرنا مال من اليبونص والارباح ايضا المهم الاستقادة من الاخطاء مـــــــع تمنياتـــــي لك ،بالتــــوفيــــق ،والـــســـداد

derar86
09-09-2015, 10:10
اسال الله ان يعوضك الخسارة بارباح وان تكون هذه الخسارة هي بداية النجاح لك لا تستغرب فانت الان
من خسارتك تعلمت اخطائك وهي بداية النجاح باذن الله

abc
09-09-2015, 10:49
ان الكثير من المتاجرين يتعرضون الى خساراة مثلك يا صديقي بسب
اللامبالاة و عدم الالتزام و انصحك بادارة راس مال قوية دوما

engaym
09-09-2015, 10:50
السلام عليكم اخى مهما كانت اخسارة لازم تقف مرة اخرى وتحاوول ان تتعلم من الخسارة السابقة اذا كنت انت تحب
هذا المجال ولا تيأس مهما حصل وبالتوفيق للجيمع فى الفوركس

marwanadam
09-09-2015, 13:39
م عليك اخى ممكن ان تعوضها لبد فى االاول من الخسائر لا تيئس ولا تستسلم
ممكن ان تعمل غيرهم واكتر بس تعلم لاتداول الحقيقى بدل من الالمبالات التى دكرت
وبتوفيق

aboubakr el ayach
09-18-2015, 18:07
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته طبعا اخي الحبيب اتمنى ان يعوض الله لك هذه الخسارة بربح آخر، طبعا انت ذكرت سبب خسارتك إذن نصف العلاج في يدك فعلمك بالسبب قد يجعلك تتفادى نفس الاسباب التي جعلتك تخسر

magdyking
09-18-2015, 18:08
الفوركس علم له اصول وقواعد يجب ان تدرسها جيدا وتكون علي وعي تام باهمية كل نقطة اما عن سؤالك فيمكنك الاستعانه بالرسام الاوتوماتيكي للترند وهو متوفر في جروب المحترفون علي الفيس يجب ان تعي تماما ان الفوركس عالي المخاطرة وليس لعبة فيجب عليك التركيز واتقان العمل حتي تنجح باذن الله تعالي والله ولي التوفيق

khalifa1996
09-18-2015, 18:11
السلام عليكم
لا عليك أخي حاول مرة أخرى فليس لنا إلا الإستفادة من الأخطاء السابقة
فحاول أن لا تعيدها و بذلك يمكنك ربح المزيد و أتمنى لك ذلك.

akram mohamed obaid
09-30-2015, 11:46
اخي الكريم عليك الالتزام بقواعد التداول وان تعمل باداره جيده لراس مالك والتخطيط السليم للعمل لان البونص الذي تحصل عليه من المنتدى يكون بجهد وتعب فحرام ان تخسره جميعا

engaym
09-30-2015, 12:18
لسلام عليكم اخى مرة اخرى ارد على هذا الموضوع واقول ان المهم فى التداول المحافظة على راس المال وفى حالة حدوث اى
خسارة يجب تجنب التجارة وقتيا لمعرفة ما هى اسباب الخسارة ونتمنى التوفيق للجميع فى الفوركس

aissadz
09-30-2015, 12:33
الســــــــــــــــــــــ ـلام عــــلـــى جميـــــع أعـــــضـــــاء المنتــــــــدى الكــــرام
أخي الفـــــــاضل مشكوووووووووووور معـــــلومــــات قـــــيـــــمة جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
في انتظــــار المــــزيد من التألق و الابـــــداع في مــــــوضــــوعـــــاتـــ ـــك الهـــــــامـــــة

seifhd
09-30-2015, 12:59
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخي الكـــــريــــم بـــــــارك الله فيـــــك و جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
مــــوضــــوع رائــــــع و قـــــيــــم مـــــشـــــكـــــــــور

abdougagi33
10-31-2015, 01:19
مع الاسف انا حزين من اجلك
لسوء الحظ انا جديد بالمنتدى و لا يمكنني ان اجيب على تساؤلك
اتمنى ان يتم اجابتك في اقرب وقت من طرف الاعضاء الخبراء
تحياتي

AYYOUB100
10-31-2015, 01:21
السلام عليكم ورحمة الله
راح تندم أخي لأنك كما قلت تدخل بعشوائية ولا مبالاة والواجب عليك على الأقل أن تتعلم من خسارتك
ولو كانت قليلة لأنه سوق الفوركس ليس ربح فقط بل خسائر على طــول حتى التعلم والحذر.

asxqwzdc3
10-31-2015, 21:14
نجاحك علي مستوي كلية طب بيطري وعلي مستوي متاجرتك في الفوركس ، مجال الفوركس مجال كبير مناسب لجميع المتعلمين كيفية المتاجرة ، انا في والمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من امتحاناتك كلية هندسة واري ان الفوركس ليس للذين لديهم خبرة اقتصادية او للذين يدرسون في كليات اقتصادية لان الفوركس هو استثمار حقيقي لاي حد يريد ان

nizar hidouri
10-31-2015, 21:27
و الصلاة و السلام على سيدنا محمد و اله و صحبه
اللامبالاة في بضع الاوقات شيئ جيد
و لكن لابد من الحذر منها
عوضك الله خيرا ان شاء الله

one god
11-01-2015, 17:20
المصيبة فعلا يا اخي لما الواحد يربح لمدة من الزمن وهو تارك ارباحه في المنصة
بالتالي تاتي مثلا خسارة كبيرة بالمارجن فيفقد الراس مال الاصلي مع الارباح

asxqwzdcefv1
11-12-2015, 17:51
اخى الفاضل تحياتىأي تراجع نشهده على اليورو خلال الأسابيع القادمة سوف يكون فرصة للشراء. لا أتوقع بأن ينفجر اليورو إلى الأعلى، و لكني أستطيع بالتأكيد أن أرى بأن سوف يكون مستهدفاً خلال الأسابيع القادمة. لهذا السبب، سوف أقوم بالشراء على هذا الزوج في كل مرة تظهر تراجعته أي إشارات للدعم على الرسم البياني بأربع ساعات أو أعلى من ذلك. طالما أننا بقينا فوق مقبض

nuclear2010
11-12-2015, 20:14
السلام عليكم جميعا
خسارة فاضحة فعلا اكيد لم تلتزم بالنظام وطمعت الادارة السليمة للمخاطرة
تتضمن وضع اوامر تجميع الارباح ووقف الخسارة، فتجميع الارباح يبعد
عنك خطورة مشاعر الطمع لازم تعيد ترتيب افكار
تقبل تحياتى

Bassem Hassani
11-12-2015, 20:31
لا توجد خسارة فاضحه فى الامر يا اخى فكل متداول فى الفوركس لازم يكون خسر علشان يتعلم ولازم تعرف ان خسارتك فى الفوركس هى اصلا مكسب لانها بتعلمك حاجة فى الفوركس انت مكنتش واحخد بالك منها وبتقولك اوعى توقع فى نفس الخطأ مرة ثانية ولكن الى مش بيتعلم من اخطائه بيكررها وبيكرر الخسارة تانى وتالت وهكذا لذلك لازم الواحد يتعلم من اخطائه وانت لازم يكون عندك مسئوليه لكدا

mohamedelmaghrapy
11-12-2015, 21:15
ياااااااا الله ... :( كم زعلتنا يا استاااذ يا فاااضل ... :( 140 دولاااار مره واحده ... هذه خساره فعلا
فادحه .. :(لذا . فانا انصحك بان لا . تتاجر اذا كنت لازلت بصحه غير طيبه . حتي لا تخسر ما ورائك كله ... :)

dhmo
11-12-2015, 21:33
لا توجد خسارة فاضحه فى الامر يا اخى فكل متداول فى الفوركس لازم يكون خسر علشان يتعلم ولازم تعرف ان خسارتك فى الفوركس هى اصلا مكسب لانها بتعلمك حاجة فى الفوركس انت مكنتش واحخد بالك منها وبتقولك اوعى توقع فى نفس الخطأ مرة ثانية ولكن الى مش بيتعلم من اخطائه بيكررها وبيكرر الخسارة تانى وتالت وهكذا لذلك لازم الواحد يتعلم من اخطائه وانت لازم يكون عندك مسئوليه لكدا

الخساره سهله في السوق ده والخوف امر عادي اخي واغلبنا هنا مر بتجارب خساره كتير وهنا بيكون صعب عليه انه يحس بالامان الا بعد ما يكون خلاص وصل لمرحله
انه يحقق ارباح متواصله في المستقبل

yahoo11
11-23-2015, 15:14

asx
11-25-2015, 20:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

مريم ميري
12-05-2015, 16:13
مساء الانوار يا اخي عوضك الله خيرا منها والخسارة بسوق الفوركس امر عادي جدا ولكن يمكنك ان تتجنبها مستقبلا بان تتفادى كل اشكال الامبالاة
وان تبحث عن سبب خسارتك وتحاول ان تطور طريقة عملك بان تتدرب مثلا على الحساب الافتراضي فلربما تفتقد الى التجربة الكافية بالسوق او
ان تبحث عن تحليل يناسبك وتتعلمه

Saadqnet
12-05-2015, 17:52
ان مشاركة تجربتك معنا تفيدنا حتى لو كانت تجربة فاشلة و لذلك ادعوك انت ايضا للاستفادة
من أخطاءك و عدم اللامبالاة في الفوركس بل انصحك بادارة رأس المال و دخول السوق بلوت مناسب

latraaa
12-05-2015, 18:41
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على المعلومات التي تطرقت إليها و التي أتمنى أن تكون تجربة ناجحة لك بالرغم من الخسارة التي تحصلت عليها، على اية حال أقول لك لابد من التعلم و هدا هو الأهم بالنسبة لمجال الفوركس