PDA

View Full Version : استفسار بخصوص ازاى الوسيط بيقدر يسحب فلوسه فى الاخر من الليبرتى سيرف

walidmax1974
12-19-2012, 00:56
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ... انا استفسارى ببساطة و هو غريب شوية انا عاوز أعرف ازاى الوسيط فى الاخر بيسحب فلوسه من الليبرتى سيرف
بمعنى بلاقى ناس عادية بقولك احولك الرصيد بكذا ... انا عاوز اعرف هوا فى الاخر بياخد فلوسه ازاااى ؟؟؟؟
و جزاكم الله خير الثواب

walidmax1974
12-20-2012, 19:09
الف شكر على كلامك الجميل ... انما الموضوع دة فعلا محيرنى هل مثلا بتبقى انت مندوب لبنك ليبرتى سيرف
او شئ من هذا القبيل يا ريت اللى عندة معلومة يفدنا بيها .... و الف شكر

احمد عباس
12-24-2012, 15:00
في الحقيقة انا لا اريد وسطاء فانا لا اثق كثرا بهذه الطريقة،لقد سمعت ب
moneybookers
فهل هناك من جربها،و ماذا يجب ان افعل بعد فتح هساب في
moneybookers

walidmax1974
12-24-2012, 18:03
السلام عليكم ... و الله انا سمعت عن وسيط بيقولوا كويس موقع اسمه دهب 2
و على العموم ادخل المنتديات و اكتب دهب 2 ( على فكرة انا مجربتهوش علشان الامانة امام الله )
او اكتب دهب 2 نصاب مثلا فجوجل بحث يجيبلك كل حاجة مش كويسة عنه ... و الله اعلم

Medofon_2010
12-24-2012, 19:22
مش بيسحب فلوسة
بيجمع الفلوس دي
ويبعها لواحد تاني محتاج ليبرتي
بسعر اعلي
انا كنت شغال وسيط بس مش جايبة همها والناس كلها بتشك فيها

walidmax1974
12-24-2012, 21:27
السلام عليكم ... الف شكر يا استاذى على معلوماتك دى جزاك الله خيرا .... بس ارجو سعة صدرك لتكرار سؤالى
بخصوص ان انا قصدى على اخر واحد فى السلسلة بيقبض فلوسوا ازاى .... انا بفكر ان ممكن يكون بنك الليبرتى سرف
تعاقد مع هذا الشخص بعد اثباتات الشخصية انه يكون متعهد لهذا الموضوع ( انا فصدى اخر واحد فى السلسلة ) اللى حيقبض من الليبرتى
و جزاك الله خير

rose flower
12-24-2012, 22:13
انا معنديش فكره قوبه عن الموضوع ده لس الى انا فهمته
هو انه بيحصل على الفلوس من خلال ادخال متداولين ومن خلالهم بحصل على الفلوس

---------- Post added at 07:13 PM ---------- Previous post was at 07:06 PM ----------

اعتقد انه من خلال دعوه اعضاء جدد لتعامل فى الفوركس
فمن خلالهم يتم زياده فى البونص

walidmax1974
12-25-2012, 00:39
يجوز و الله اعلم او ممكن عاوز يشترى مثلا من موقع شراء حاجة تكون باليبرتى ريسيرف مثلا
على العموم البنك دة كويس مش عارف حاسس ان الامان فيه كويس بس اللى عاجبنى اكتر بيرفكت مانى
ما عدا حكاية انهم بيزودو رصيدك السنوى لانه ربا و الله اعلم .. بس الميزة اللى فيه و عجبانى انه بيحولك جوة نفسة باليورومن دولار و العكس

MAGDY
12-25-2012, 00:51
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ... انا استفسارى ببساطة و هو غريب شوية انا عاوز أعرف ازاى الوسيط فى الاخر بيسحب فلوسه من الليبرتى سيرف
بمعنى بلاقى ناس عادية بقولك احولك الرصيد بكذا ... انا عاوز اعرف هوا فى الاخر بياخد فلوسه ازاااى ؟؟؟؟
و جزاكم الله خير الثواب

ده طبعاً سر المهنة بالنسبة لهم .. ولكن
هو يحتاج أوراق ثبوتية رسمية وبنكية
يحتاج رصيد معقول بأحد البنوك الأرضية
يحتاج سقف تأمين .. غير الرصيد
مع إجراءات كثيرة ومعقدة
و
تحياااااااااااااااااتى

walidmax1974
12-25-2012, 01:09
بالظبط كدة زى ما انا توقعت بس بنك زى الليبرتى ريسيرف فعلا محتاج اثباتات كتيرة علشان
يوافق على انك بالبلدى كدة تبقا وسيطه للتحويل يعنى انت تبقا اخر واحد البنك يحاسبه و الله اعلم انا كلامى صح او خطأ
على العموم انا تشرفت بالنقاش دة ... الف شكر

verdi verdi
03-18-2013, 14:38
اغلب الوسطاء طريقة سحبهم هي عندما يشتري منك الدولار و يبع لك بثمن 6 جنيه مثلا لكل دولار هو ايضا عنده زبائن يبع لهم بالثمن 7 جنيه يحول لهم الدولار على حسابهم و يأخد منهم الجنيه كاش هده هي الطريق الوسطاء في العمل .

fares1alex
03-18-2013, 22:44
فعلا انا بصراحة نفسي اعرف هو ازاي بيتم تعاملاته دي

بس تقريبا والله اعلم انه بيتعامل مع شركة اسمها ويستون يونيون

ودي شركة تحويل اموال وتقريبا بتكون نسبتها واحد في المية

msbabou
03-22-2013, 02:00
انا معنديش فكره قوبه عن الموضوع ده لس الى انا فهمته
هو انه بيحصل على الفلوس من خلال ادخال متداولين ومن خلالهم بحصل على الفلوس

Haidar Ahmed
03-24-2013, 00:06
أهلا و سهلا
موقع دهب فعلا وسيط صادق
و أنا اتعامل معه منذ أكثر من ثلاث سنوات..

Mr.Blade
03-24-2013, 01:24
للاسف حاولت اعرف بردو معرفتش
حتى مفيهوش طريقه لتحويلهم على الفيزا كارد زى بنك بايزا مثلا

forex_lionz
04-23-2013, 22:46
و جزاكم الله خير الثواب

الرصيد فى ليبرتى على ما اعتقد انه اشبه بالسلعة
هو كمان بياخده منك بسعر بخس لان فى ناس تانية محتاجاه
فيقوم ببيعه

kirozoka
04-24-2013, 04:16
هذا أغلب الظن في التعامل مع الوسطاء أنت تحولهم الفلوس من حسابك في لبيرتي ويدوك فلوسك بالمصري أوأي حاجة تاني بسعر معين
وفي نفس الوقت يكون عندهم حد تاني عاوز يحت فلوس في لبيرتي فياخده منه الفلوس بسعر أعلي ويحول له المبلغ من حسابهم
أو العكس وكده يبقي في دايما فرق سعر يعرف يكسب منه

ibrahiem2012
04-24-2013, 12:02
والله يااخي السؤال ده برضه محيرني ومش لاقي اجابه وافيه عليه طيب هو لما يبيع الرصيد لحد تاني
التاني ده هيسحب فلوسه ازاي برضه انا اعتقد انه يكون له رصيد كبير في الليبرتي تمكنه من السحب علي بنك ارضي

ETrade
04-24-2013, 14:46
الوسيط لا يسحب أمواله من بنك الليبرتي ريسرف ليأخذها نقدا بشكل مباشر (يعني قطع نقدية واوراق) بل هو يتاجر فيها، والطريقة التي يعتمدها سهلة جدا، انت تبيع له فيدفع لك القطع النقدية، وأخر يشتري منه فيدفع له قطع نقدية.
واستفادة الوسيط هي الفارق بين البيع والشراء، فهو الذي يحدد (السبريد) الفرق كما يريد
بمعنى اخر: الوسيط هو بنفسه شركة وساطة (بروكر) يبيع ويشتري في يستفيد من البائع ومن المشتري.

salma saad
04-24-2013, 15:25
انا اعتقد انهم بيستخدومها فى معاملات الشراء م على النت او تمويل احد حسابات الفوركس
وهكذا بس مش هما اللى بيستخدموها هما بيبعوها لناس تانيه محتاجة الحاجات دى

kirozoka
04-24-2013, 15:46
أحسن لك أنك تبعد عن التعامل مع لبيرتي
لأن الوسطاء في أغلب الأحيان مش مضمونين
لكن لو لقيت وسيط مضمون ما فيش مانع

mohamed33
04-24-2013, 15:59
الموضوع جيد وانا بردو مكنتش اعرف هو ازاي بيكسب من الموضوع ده وبياثر معاه ازاي

zamalkkkawy
04-25-2013, 09:11
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
يا اخي الوسيط بيبيع
الاموال ويشتريها ايضا
فهذا هو اعتقادي

maged mohamed
04-25-2013, 09:54
بسم الله الرحمن الرحيم
ربنا يكفينا شر الوسطاء لذلك لا يشد انتباهى كيف يجسب فلوسة ولا انت ناوى تيقى وسيط

tazi larbi
04-25-2013, 11:25
السلام عليكم هدا اكيد يتعامل مع البنك وبشروط معينه ام عن الوسيط2ذهب انا دخلت الموقع ووجدت به معلومات عن السحب والايداع من والى ليبؤتي لكنني لم اجد اسم الموقع ضمن قائمة الوسطاء عند ليبرتي لن ليبرتي لها قائمة بكل مواقع الوسطاء لكن 2ذهب غير موجود لا ادري لماذا مع سهل لانه بالعربي والله الموفق

yazed
06-13-2013, 02:13
والله انا كمان نفسى اعرف الحكايه ماشيه ازاى بس على العموم فعلا الوسطاء دايما محل شك وغير اهل للثقه وانا تجنبت التعامل معهم نهائيا

islamoh
06-14-2013, 13:48
يقوم بسحبها عن طريق بيعها لاشخاص اخرين بفرق كبير
مثلا انت اعطيته لبرتي و هو اعطام بايزا و اخد معك عموله بعدين انا محتاج لبرتي اروح ادفعله فلوس حقيقيه و هو يديني لبرتي

MAGDY
06-14-2013, 14:38
انتهى ليبيرتى
وانتهى كل ما يخص ليبيرتى