PDA

View Full Version : منصة التداول ميتاترايدر لايمكنها الاتصال بحساب التداول الخاص بى (خطأ لايوجد إتصال )

Pages : [1] 2

raguigue
01-18-2015, 19:55
منصة التداول ميتاترايدر لايمكنها الاتصال بحساب التداول الخاص بى (خطأ لايوجد إتصال ) ماذا على أن أفعل ؟

الحلول الممكنة:

1.يرجى التحقق من الاتصال بالإنترنت لديك ..ربما تكون المشكلة عند موفر خدمة الإنترنت ..محاولة تصفح صفحات الويب التى يتم إستضافتها من بلدان مختلفة من العالم . إذا لم تكن قادرا على فتح بعض الصفحات الرجاء الاتصال بالدعم الفنى الخاص ISPs

2. محاولة تعطيل برنامج مكافحة الفيروسات أو برنامج جدار الحماية المثبت على جهاز الكمبيوتر الخاص بك وذلك لأنها قد تمنع إرتباط الميتاترايدر بالإنترنت حيث ينبغى فتح المنفذ 443 والمتاح لتطبيق terminal.exe لذلك يمكنك تعطيل برنامج مكافحة الفيروسات وإعادة تشغيل جهاز الكمبيوتر

3. إذا كنت تتاجر من خلال جهاز عملك قد يكون أنه تم تكوين شبكة المكاتب للاتصال بالانترنت عبر وكيل خادم من فضلك إطلب من مسؤول النظام ليوفر لك تفاصيل الوكيل مثل عنوان IP ونوع الوكيل والمنفذ ثم يجب عليك إدخال هذه اليانات إلى منصة الميتاترايدر 4 ("Tools" menu > Options > Server > Enable proxy server > Proxy).

4. من فضلك اطلب من مسؤول النظام عن البورتات المفتوحة والمغلقة على شبكة مكتبك. إذا تم إغلاق المنفذ 443، فإنك لن تكون قادرا على استخدام محطة ميتاتريدر 4. يمكنك ان تطلب من مدير النظام الخاص بك لفتح هذا المنفذ.

مصطفى حمدان
01-20-2015, 13:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخى الفاضل على هذه المقترحات ولكن فى بعض الاحيان لا يدخل المتداول بيانات الحساب بشكل صحيح وبالتالى فان الحساب لا يفتح كما يمكن ان يدخل سيرفر غير صحيح

sharshabil
01-20-2015, 14:43
فعلا ممكن ان يكون هنتاك مشاكل اتصال بسبب بطا الاتصال
و لاحظت ان المشاكل اكترؤ في الاتصال تكون في الحسابات التجريبية اكتر من الحقيقية

---------- Post added at 11:43 AM ---------- Previous post was at 11:42 AM ----------

mohammednasser
01-20-2015, 14:51
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخى الفاضل على هذه المقترحات ولكن فى بعض الاحيان لا يدخل المتداول بيانات الحساب بشكل صحيح وبالتالى فان الحساب لا يفتح كما يمكن ان يدخل سيرفر غير صحيح

tazi larbi
01-20-2015, 14:53
اللام عليم لا يوجد اتصال يعني ان اتصالك بانت منفصل او الصبيب قليل جدا اغلق المنصة واعد الاتصال بالنت وسيمر الاممر وتاكد من الامر لالل يحث معك وقت التداول الحقيقي اتمنى لكم النجاح والله الموفق

8150017
01-20-2015, 14:54
السلام عليكم لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه على شركه تانيه ديمو وادخل افتح صفقاتى فى انستا من غرفة العميل الخاصه بى ولكن حاول يمكن تعرف انت تختار السيرفير

محمود مرعى
01-20-2015, 15:26
منصة التداول ميتاترايدر لايمكنها الاتصال بحساب التداول الخاص بى (خطأ لايوجد إتصال ) ماذا على أن أفعل ؟

الحلول الممكنة:

1.يرجى التحقق من الاتصال بالإنترنت لديك ..ربما تكون المشكلة عند موفر خدمة الإنترنت ..محاولة تصفح صفحات الويب التى يتم إستضافتها من بلدان مختلفة من العالم . إذا لم تكن قادرا على فتح بعض الصفحات الرجاء الاتصال بالدعم الفنى الخاص ISPs

2. محاولة تعطيل برنامج مكافحة الفيروسات أو برنامج جدار الحماية المثبت على جهاز الكمبيوتر الخاص بك وذلك لأنها قد تمنع إرتباط الميتاترايدر بالإنترنت حيث ينبغى فتح المنفذ 443 والمتاح لتطبيق terminal.exe لذلك يمكنك تعطيل برنامج مكافحة الفيروسات وإعادة تشغيل جهاز الكمبيوتر

3. إذا كنت تتاجر من خلال جهاز عملك قد يكون أنه تم تكوين شبكة المكاتب للاتصال بالانترنت عبر وكيل خادم من فضلك إطلب من مسؤول النظام ليوفر لك تفاصيل الوكيل مثل عنوان IP ونوع الوكيل والمنفذ ثم يجب عليك إدخال هذه اليانات إلى منصة الميتاترايدر 4 ("Tools" menu > Options > Server > Enable proxy server > Proxy).

4. من فضلك اطلب من مسؤول النظام عن البورتات المفتوحة والمغلقة على شبكة مكتبك. إذا تم إغلاق المنفذ 443، فإنك لن تكون قادرا على استخدام محطة ميتاتريدر 4. يمكنك ان تطلب من مدير النظام الخاص بك لفتح هذا المنفذ.

والله يا اخى الفاضل فعلا جزاك الله كل خير على موضعك ده لان ممكن انك تلاقى تجار كتير على المنتدى او خارج المنتدى تكون وقعت فى نفس المشكلة بس الحمد لله
تعالى على كل ده والحلول الممكنة كمان مفيش قدامى حاجة غير انى اقولك ربنا يكرمك زى ما انت خدمتنا وساعت ناس كتير على تخطى مشكلة خطأ فى الاتصال ده

mohamedsaber
01-20-2015, 16:37
المنصة بتحتاج الي اي نت عشان تفتح بمعني لو النت ضعيف هتفتح برده
انصحك تكلم الدعم او حاول تسطب المنصة من جديد

oday4ever11
01-20-2015, 21:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخى الفاضل على هذه المقترحات ولكن فى بعض الاحيان لا يدخل المتداول بيانات الحساب بشكل صحيح وبالتالى فان الحساب لا يفتح كما يمكن ان يدخل سيرفر غير صحيح

عبدالقادر محمد
01-21-2015, 04:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم جزاك الله خيرا على مشاركتك معا اما بعد
لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه على شركه تانيه ديمو وادخل افتح صفقاتى فى انستا من غرفة العميل الخاصه بى ولكن حاول يمكن تعرف انت تختار السيرفير

nagwann
01-21-2015, 07:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
جزاك الله خير أخى الكريم على هذه المعلومات القيمة
فلقد أوضحت لنا منصة التداول ميتا تريدر بصورة مبسطة ومختصرة
وفقك الله لما فيه الخير

hamza el
01-21-2015, 20:42
انا واجعت هذا المشكل مع منصة التداول المتاتريدر 5 و عندما ادخل رقم الحساب و رقم السري يقول لي هناك غلط
و ازلتها من الحاسوب و حملت مرة اخرى المتاتريدر 4 و بعد ذلك ادخلت رقم الحساب و الرقم السري
و لم اواجه اي مشاكل و لكن كنت اريد ان اغير الى المتاتريدر 5 و لكن لم يحالفني الحظ

mn3m
01-21-2015, 20:56
السلام عليكم .. الغلط دة ممكن يكون اما بالفعل مفيش اتصال النترنت الخاص بك
او الحاجة التانية ان ممكن تكون المشكلة في البيانات اللي انت بتدخلها في المنصة
شكراااااااااااا

sabrey14
01-21-2015, 21:09
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة اخى انصحك بان تتصل بالدعم الفنى فانه جدير بحل مشكلتك شكرا تقبل مرورى اخى

mahmoudosama
01-22-2015, 12:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اشكرك على طرح هذا الموضوع الرائع لقد استفدت منه كثيرا
لقد اضفت الى معلومات جديده فى مجال الفوركس
اشكرك على الموضوع وننتظر منك الجديد
وبالتوفيق للجميع:)

midouknight
01-22-2015, 12:25
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
أخي الغالي تثبت في الانترنت عندك وكذلك إفحص الحاسب وإتصل بي الدعم الفني ل الشركة

mesteraden
01-27-2015, 19:04
أخي الكريم شكرا لك لطرحك لهذا الموضوع عن كيفية حل مشكلة توقف المنصات التداول عن العمل بالفعل كثيرا يحدث معي ويتوقف منصة التداول ومن خلال موضوعك عرفت حل لمشكلة توقف منصة التداول واتمنى لك التوفيق

remas
01-29-2015, 01:33
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
انت ممكن تعيد تنصيب المنصه مره اخرى

a7med84
01-29-2015, 03:54
اكيدفى مشكله فى الاتصال عليك لتاكد من التصطيب للبرنامج

او تمسع البرنامج وتعيد تركيبه من جديدي والله يوفقك والله المستعان

retared10
01-29-2015, 04:17

الحلول الممكنة:

السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة ، اخي الكريم
حاول تغلق الروتر و تفتحة تاني ممكن هناك مشكلة فية
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

eslam labib
01-29-2015, 04:36
السلام عليكم
لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه على شركه تانيه ديمو وادخل افتح صفقاتى فى انستا
من غرفة العميل الخاصه بى ولكن حاول يمكن تعرف انت تختار السيرفير

hmadnah1998
01-29-2015, 05:01
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخى الفاضل على هذه المقترحات
او حاول يمكن تعرف انت تختار السيرفير

sharshabil
01-29-2015, 16:04
شكرا على المعلومات ليس هناك اي عطل فقط
بطئ فب الاتصال و خصوصا في الحسابات التجريبية و وقت اللاخبيار ايضا هناك ضعف

mons
01-30-2015, 16:42
مشكور يااخي الكريم على الموضوع التي تبين فيها حل لمشاكل توقف المنصة عن العمل ولقد استفدت من هذه الحلول وإن شاءالله ان صادفتني هذه المشكله مستقبلا فإني عرفت كيف احل مشكلة توقف المنصة عن العمل وتقبل مروري

aseer
01-30-2015, 18:41
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم بعد التحيه موضوع مميز جدا

الله ينور عليك على الشرح المميز بجد تسلم ايدك ممتع اوى والشرح مميز

swhaa9d
01-30-2015, 18:46
لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه على شركه تانيه ديمو
وادخل افتح صفقاتى فى انستا من غرفة العميل الخاصه بى ولكن حاول يمكن تعرف انت تختار السيرفر
موفق

maachou abdo
01-30-2015, 19:21
بسم الله الرحمان الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا لم اقع في هدا المشكل ابدا لاكن عموما مشكور اخي على هده المعلومات و الحلول المقدم في هدا الشرح واتمنا لك وللجميع النجاح والله الرزاق والمستعان

antonioforex
01-30-2015, 19:23
السلام عليكم
اخي لعلك مخطئ في بياناتك الخاصة عليك ان تتاكد منها مرة اخرى و تعيد المحاولة
و اظن انها ستعمل معك من دون مشكل و بالتوفيق لك اخي العزيز سلام.

mahi
01-30-2015, 19:26
أنا حملة المنصة وقمت بتصطيبها على الجهاز
والأتصال جيد وقمت بفتح حساب حقيقي
لكن كيف أحصل على المال للتداول

hamoeslam
01-31-2015, 01:41
لزام نستفدي خاى كالرميم نالمنصه الىه نقدرن حققق الكثير خاى كال ريم الى هنقدرن حقق اكلثيرم ن لخاهلا خى اكلريم
باتلوفيق كلخاىك الريم
شكراكل

ameen
01-31-2015, 10:35
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
شكرا علي هذا الموضوع والشرح الرائع والتى طالما استفاد منه كثيرا واتمني لك التوفيق والنجاح وشكرا

aseer
01-31-2015, 11:05
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم بعد التحيه موضوع مميز جدا

انتا اخى مش متصل بالنت او انتا داخل على سيلفر غير السيلفر اللى متحدد ليك جرب وقلى

m.gamal
01-31-2015, 20:05
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخى الفاضل على هذه المقترحات ولكن فى بعض الاحيان لا يدخل المتداول بيانات الحساب بشكل صحيح وبالتالى فان الحساب لا يفتح كما يمكن ان يدخل سيرفر غير صحيح

kashefadam2738
01-31-2015, 20:21
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا حصلت معايا المشكله ديه قبل كده وانا جي ادخل علي الاكونت بتاعي بتاع المتاجره لم يدخل فعلي الفور اتصلت بالدعم الفني وهم مشكورين حلولي المشكله بالتليفون

hicham1991
01-31-2015, 22:09

ahmed7afifi
02-05-2015, 03:22
الســـلام عـلـيـكـم ورحـــمـه الله وبـركــاته .
اخى الفاضل اشكرك جدا على موضوعك الرائع بل اكثر من ممتاز
لكى نستفيد منه وان نعمل عليه
والموضوع محتاج تفسير للجميع
وان يساعدنا الاعضاء القداما المتميزين بخبراتهم التى من الممكن ان نستفيد منها
وانا لسه عضو جديد هنا فى المنتدى لكن بحاول ان استفاد من الجميع
وتحياتى لك ولجميع الاعضاء الافاضل
وشكرا○8☺:bravo:

payza
02-05-2015, 13:26
يا باشا لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه على شركه تانيه ديمو وادخل افتح صفقاتى فى انستا ........... بالتةفيق

hadymetwally4773
02-05-2015, 13:54
هذه الامور ولكنارى فى بعض الاحيان لا يدخل المضارب بيانات الحساب بشكل صحيح وبالتالى فان الحساب لا يفتح كما يمكن ان يدخل سيرفر غير صحيح امور لازم تجنبها

aseer
02-15-2015, 11:43
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اختى الكريم بعد التحيه موضوع متميز جدا

علشان انتا ممكن تكون مغير السيلفر وكاتب الاكونت صح والباسورد بس السيلفر غلكط

walidqse
02-15-2015, 20:18
لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه على شركه تانيه ديمو وادخل افتح صفقاتى فى انستا من غرفة العميل الخاصه بى ولكن حاول يمكن تعرف انت تختار السيرفير

mesteraden
02-15-2015, 20:47
مشكور اخي الكريم لطرحك لهذا الموضوع التي تبين حل لمشاكل توقف منصة التداول الميتاتريدر4 وفعلا الكل يعاني من توقف منصة التداول في بعض الأوقات ولقد لقينا الحلول من خلال هذا الموضوع وأتمنى لك التوفيق

chouai
02-19-2015, 18:37
السلام عليكم
لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه على شركه تانيه ديمو وادخل افتح صفقاتى فى انستا

mohamed01
02-19-2015, 20:14
نصحية منى انك تدخول السوق بعد ان تعرف فقط كيف تتعامل مع الفوركس وتتعلم كل شئ فيه ويجب عليك ان تتعلم اولا وعدم المخاطرة
وانة تطبق الىل اتعلمته على حساب ديمو فى الاول لحد ما تحقق ربح جيد لقترة على الديمو وبعدين ممكن تدخل السوق

Mohamed Ibrahm
02-19-2015, 20:24

yaso2012
02-19-2015, 20:42
السلام عليكم لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه على شركه تانيه ديمو وادخل افتح صفقاتى فى انستا من غرفة العميل الخاصه بى ولكن حاول يمكن تعرف انت تختار السيرفير

adel2525
02-20-2015, 14:54
بعض الاحيان لا يدخل المتداول بيانات الحساب بشكل
صحيح وبالتالى فان الحساب لا يفتح كما يمكن ان يدخل سيرفر غير صحيح
تقبلوا مروري و بالتوفيق

محمد ابراهيمم
02-20-2015, 15:38
السلام عليكم أخى .... والله يا اخى الفاضل فعلا جزاك الله كل خير على موضعك ده لان ممكن انك تلاقى تجار كتير على المنتدى او خارج المنتدى تكون وقعت فى نفس المشكلة بس الحمد لله
تعالى على كل ده والحلول الممكنة كمان مفيش قدامى حاجة غير انى اقولك ربنا يكرمك زى ما انت خدمتنا وساعت ناس كتير على تخطى مشكلة خطأ فى الاتصال ده

aymanso
02-20-2015, 15:46
السلام عليكم اخى منصة التدوال ميتا تريدر 4 هى منصة جميلة حيث يوجد بة الكثير من المؤشرات والتحليل الموضح لحركة اتجاة السعر ويوجد بة ايضا كا لاشياء والادوات التى تساعد المتاجر فى المتاجرة بطريقة صحيحة وتعتبر سهلة بالنسبة لانظمة اخرى في التعامل

محمد ابراهيمم
02-20-2015, 15:50
السلام عليكم .... انا واجعت هذا المشكل مع منصة التداول المتاتريدر 5 و عندما ادخل رقم الحساب و رقم السري يقول لي هناك غلط
و ازلتها من الحاسوب و حملت مرة اخرى المتاتريدر 4 و بعد ذلك ادخلت رقم الحساب و الرقم السري
و لم اواجه اي مشاكل و لكن كنت اريد ان اغير الى المتاتريدر 5 و لكن لم يحالفني الحظ

zidane
02-20-2015, 17:40
السلام عليكم اخى الكريم انت لازم قبل اى شيئ تركز عل مبلغ راس المال ولازم يكون مبلغ يستحق التداول به مثل 1000 دولار عشان تقدر تحقق ربح محترم ونقدر نقول انك فعلا بتشتغل فى الفوركس وبتحقق منه دخل جيد

mooor
02-20-2015, 18:41
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي العزيز اشكرك علي هذا الموضوع الاكثر من رائع
بالتوفيق و من نجاح الي اخر في الفوركس

ramy230
02-20-2015, 19:03
طبعا الواحد لازم اما يفتح حساب تجريبي يفتحه بنفس المبلغ اللي هيحطه في الحساب الحقيقي
ويعتبر انه بيشتغل على الحساب الحقيقي وان اي خسارة هيخسرها هتبقى حقيقية وده هيخليه يتعلم اكتر وميتسرعش في دخول صفقات على اعتبار انه حساب تجريبي

the professor
02-20-2015, 20:06
بارك الله فيك علـى المـوضوع الجمـيل والطـرح الممـيز
نحـن في انتظـار مواضيـعك الجديـدة والرائـعة
لـك مـني أجمـل التحـيات ودمـت فـي أمـان الله

aseer
02-22-2015, 12:41
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم بعد التحيه موضوع رائع ومميز

انتا اخى داخل على السيلفر الغلط ومش دداخل صح شوف السيلفر اللى انتا المفرلوض تكون عليه

ppttss
02-22-2015, 12:43
بالنسبة للمنصة الخاصة بالتداول عندما ترى فى اسفل

تلك المنصة شروط خضراء اذا يوجد بها اتصال صحيح

اما لو لم تجد علامات خمراء بدل الخضراء تعرف ان المنصة بدون انترنت

sherouk88
02-22-2015, 16:31
اهلا بيك معانا اخى الفاضل
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
وجزاك الله خيرا على هذا الطرح والمعلومات
الطيبه اسال الله ان يجعلها فى ميزان اعمالك
بالتوفيق لك وللجميع
وتقبل مرورى

remas
02-22-2015, 18:48
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
الالتزام والاداره السليمه لراس المال اساس اى نجاح
لا يوجد اتصال يبقى عيب نت

خيرالدين مهدي
02-22-2015, 19:01
يرجى مراسلة الادارة
السلام عليكم .................................................. ......................................

sheka10
02-22-2015, 22:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخي الكريم مشكور جداااااااااا على المعلومات القيمة الجميلة التي استفيد منها ويجب أن يستفيد جميع الأعضاء منها والله الموفق للجميع

yaso2012
02-22-2015, 23:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم جزاك الله خيرا على مشاركتك معا اما بعد

محمد السيد محمد
02-23-2015, 00:12
بسم الله الرحمن الرحيم .. واعتقد ايضا انك ممكن تكون مش متصل بالسيرفر
على كل حال ان كنت تقدم حلول لهذه المشكلة ان أخبر ان العطل قد يكون من الشركة فحاول ات تتصل بالدعم ان لم يفلح معك اي من هذه الحلول

Hend salah
02-23-2015, 00:47
السلام عليكم ............
حقيقة المنتدي رائع حيث يحقق اهدافا رائعة من الاستفادة من بعضنا البعض
انا في الحقيقة لازلت مبتدئ ولا اعلم كيفية الربح من الانترنت والفوركس وكيفية سحب الاموال لكنني ارجوا في الايام المقبلة ان اعرف اكثر
بالتوفيق تحياتي

Wassa04
02-23-2015, 04:43
شرح جمييل و رائع شكرا لك اخي الكريم
على هذا المجهود بالتوفيق لك تقبل مروري

مامون سباعنة
02-23-2015, 05:34
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
تحية طيبة وبعد
أشكرك اخي على مرورك الرائع واشكرك اخي على حلولك الرائعة جعله الله في ميزان حسناتك
اتمنى من الله التوفق لك اخي الكريم
تحياتي لك ولجميع اعضاء المنتدى

AlaaEldien Ahmed
02-23-2015, 07:03
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
مشكور اخى الفاضل على هذه المقترحات ولكن فى بعض الاحيان لا يدخل المتداول بيانات الحساب بشكل صحيح وبالتالى فان الحساب لا يفتح كما يمكن ان يدخل سيرفر غير صحيح
اتمني لك التوفيق في الفوركس وجني ارباح هائلة و تقبل مروري.

adkins
02-23-2015, 23:27
السلام عليكم اخي الكريم هناك العديد والكثير من شركات الوساطه فمنها ما هو صادق ويعمل حسب النظم والقوانين العالميه ومنها تكون وهميه وغير صادقه وانا شخصيا انصحك بالتعامل مع شركه انستا فوركس الذي يتعاقد معها منتدانا الرائع فمن واقع تجربتي ارى انها شركه عريقه وتقدم جميع الخدمات التي تريدها

ahmedsikily
02-24-2015, 00:13
السلام عليكم
شكرا على الشرح الممتاز اخى الكريم
وان شاء الله ينفعك بعلمك
شكرا جزيلا

deena
02-25-2015, 22:54

sherouk55
02-25-2015, 23:54
لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه على شركه تانيه ديمو
وادخل افتح صفقاتى فى انستا من غرفة العميل الخاصه بى ولكن حاول يمكن تعرف انت تختار السيرفير

chouai
02-27-2015, 11:46
وفقك الله لما فيه الخير

younesfarouk4217
02-27-2015, 12:14
يمكنك اخى ان تقوم بالتصال بالداعم الفنى الذى يمكن من خلاله يعرفك السبب اخى وكذلك يمكن ان تقوم بسؤال شخص محترف فى الفوركس عن السبب
وكذلك من الممكن ان يكون الخطأ من وصله النت الخاصه بك اخى المتداول

aimen boughariou
02-27-2015, 12:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخى الفاضل على هذه المقترحات ولكن فى بعض الاحيان لا يدخل المتداول بيانات الحساب فعلا ممكن ان يكون هنتاك مشاكل اتصال بسبب بطا الاتصال

kokou
03-03-2015, 20:51
السلام عليكم

user_21
03-04-2015, 23:18
فعلا ممكن ان يكون هنتاك مشاكل اتصال بسبب بطا الاتصال بتوفيق

ismaiel
03-06-2015, 16:25
وادخل افتح صفقاتى فى انستا من غرفة العميل الخاصه بى ولكن حاول يمكن تعرف انت تختار السيرفر
موفق

Yara1
03-06-2015, 16:33
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخى الفاضل على هذه المقترحات ولكن فى بعض الاحيان لا يدخل المتداول بيانات الحساب بشكل صحيح وبالتالى فان الحساب لا يفتح كما يمكن ان يدخل سيرفر غير صحيح

شبه منحرف
03-06-2015, 17:01
اشكرك على هذا الموضوع الرائع لانها كثيرا ماجاء عندى خطا فى تحميل حسابى على المنصه وكنت اجد مشكله فى الدخول الى حسابى لكى اتداول ولكن بعد هذا الموضوع الرائع باذن الله لن تواجهنى اى مشاكل فى دخول حسابى وبالتوفيق اخى الكريم لك ونتمنى المزيد من الشروحات

mohamed12345
03-06-2015, 23:36
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه على شركه تانيه ديمو وادخل افتح صفقاتى فى انستا من غرفة العميل الخاصه بى ولكن حاول يمكن تعرف

sherry mohamed
03-07-2015, 12:27
لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه على شركه تانيه ديمو وادخل افتح صفقاتى فى انستا من غرفة العميل الخاصه بى ولكن حاول يمكن تعرف انت تختار السيرفير و المنصة بتحتاج الي اي نت عشان تفتح بمعني لو النت ضعيف هتفتح برده

romo
03-07-2015, 20:18
اعتقد اخي الكريم هذا الكلام غير صحيح شركة انستا لم تحدد او تلزم اي عميل بان يستخدم رافعه ماليه 1:100 لهذا العميل له مطلق الحريه بان يستخدم اي رافعه ماليه حتى ان كان هذا الرافعه الماليه قيمته 1:1000 هذا مااعتقده وتقبل تحياتي

haphop
03-07-2015, 20:20
اذا كان هناك مشكله في السرفر فان هذا سيعرقل منصه التداول بالتاكيد وجزاك الله كل خير

OMAR ALI
03-07-2015, 21:18
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اذا كان هناك مشكله في السرفر فان هذا سيعرقل منصه التداول بالتاكيد وجزاك الله كل خير

تحياتي

maalemhala
03-07-2015, 23:47
الطمع هو العدو الاول الذى يواجهنا ونخسر مرات عديده من اجل الطمع ولكن مع الاستمرار باذن الله نحاول ان نكون اكثر موضوعيه
ونحافظ على الرصيد لاطول فتره

bsameforex
03-08-2015, 01:47
اهلا بيك معانا اخى الفاضل
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
وشكرا جزيلا على المعلومات القيمه
وبالتوفيق لك وللجميع وتقبل مرورى

zizou10
03-08-2015, 12:28
نعم أخي الكريم تجارة الفوركس هي تجارة قيمة و مفيدة و يمكن أن تحقق الكثير من النتائج القيمة و التي لابد منها و لكن هدا الأمر لا يكون إلا من خلال العمل على التعلم و العمل على التماشي مع يكون من جديد في عالم الفوكرس، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

Waleed ahmed
03-09-2015, 23:06
الموضوع مهم ولكن هل يوجد طريقة لاجتياز او حل لهاذي المشكلة
والسلام وعليم ورحمت الله عليكم وبركاتة
اتمنا للجميع التوفيق

ahmedabobaker
03-09-2015, 23:27
وفقك الله لما فيه الخير

Waleed ahmed
03-14-2015, 20:05
المضاربات النجاة فى السوق تعتمد على اشياء كثيرة جدا
اول شى خبرة التاجر فى السوق وتانى شى هو البدء براس مال مناسب واكيد التداول فى السوق بدون خبة هو اول طريق نحو الخسارة

roty
03-14-2015, 20:07
ان وجود الانترنت شىء اساسى الاعتماد على طريقه جيده للربط بين الاجهزه اذا كان لديك العمل الحسابى والمتجاره فى شركه بينكم خطوط شبكيه واتصالات فيلزم التاكد

cian s
03-14-2015, 20:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل العزيز
جزاك الله كل خير على الطرح والشرح الوافى والمجهود لشرح حلول احدى مشاكل المنصة
تقبل مرورى وخالص شكرى وتحياتى وبالتوفيق لك ولنا جميعا

1 million
03-19-2015, 18:16
مرحبا بك أخي الكريم معنا
شكرا لك على اظافة هذا الموضوع في المنتدى
مشكلة الاتصال بالمنصة يعانيها الكثير من الأعضاء و موضوعك سيساعدهم على الحل

ahmedibrahim258259
03-22-2015, 13:21
بسم الله الرحمن الرحيم بارك الله فيك اخي على هذا الموضوع الرائع واعرف ان مشكلة عدم الاتصال بسبب ان النت ممكن يكون ضعيف او انت اخترت السيرفر غلط
تقبل مروري

meriemmeriem
03-22-2015, 17:29
جزاك الله خير أخى الكريم على هذا الموضوع الرائع
أحسن موقع للأخبار الاقتصادية هو موقع فوريكس فاكتورى
وفقك الله لما فيه الخير

salem11
03-22-2015, 18:27
على العموم هو الفوركس مثله مثل باقي المجالات العملية الربحية الموجودة في العالم كلها تجتمع على الصبر وعدم الاستعجال في البحث عن الربح لأن المثال يقول نقطة بنقطة يحمل الواد

wael40
03-22-2015, 19:03
السلام عليكم

m.gama17l
04-05-2015, 17:46
لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه على شركه تانيه ديمو ...... بالتوفيق للجميع ان شاء الله

bonus
04-05-2015, 20:54
هناك بالفعل قسم خاص بالتحليلات و يمكنك البحث في المنتدى لتتعرف عليه جيدا
أما فكرتك فمرحبا بك و بكل مشاركة هادفة جادة نتشارك فيها و نستفد جميعنا منها

طريق النجاح
04-05-2015, 22:13
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق الالتزام والاداره السليمه لراس المال اساس اى نجاح
هذه مشكلة اخي يجب اان تبلغ الدعم الفني بها لحلها باسرع وقت.....

سارة محمد
04-09-2015, 04:14
مخاطر التداول على الإنترنت
هناك مخاطر مرتبطة باستخدام الإنترنت للتداول، بما في ذلك التنفيذ، فعلى سبيل المثال، فشل الأجهزة والبرمجيات، والاتصال بشبكة الانترنت. منذ أن **cm لا تتحكم في قوة الإشارات أو استقبالها أو توجيهها عبر الإنترنت، فتكوين المعدات الخاصة بك مسؤوليتك، لا يمكننا أن تكون مسؤولين عن فشل الاتصالات، تشوهات أو التأخير عند التداول عبر الإنترنت. **cm توظف أنظمة النسخ الاحتياطي وخطط الطوارئ للتقليل من إمكانية فشل النظام، والذي يتضمن السماح للعملاء التداول عبر الهاتف.
هل توافقون هذا الرأى أم لا ....

User_90
04-09-2015, 09:24
لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه على شركه تانيه ديمو وادخل افتح صفقاتى فى انستا من غرفة العميل الخاصه بى ولكن حاول يمكن تعرف انت تختار السيرفير وبالتوفيق

waelmma
04-09-2015, 10:12
:(;):)) هو فى الغالب السبب فى شبكة النت عندك اخى الكريم او فى
السيرفر اللى انت بتتعامل معه وجزاك الله خيرا ;)

sniper_2015
04-10-2015, 01:56
بسم الله الرحمن الرحيم
بعد التحية على اخوانى واخواتى اتشرف بوجود حضراتكم واتمنى الاستفادة منكم جميعا
شكرا اخي الكريم على هذا الموضوع الهام الذي استفدت منه شخصيا
ربنا يوفقنا جميعا
الف تحية وشكر ليكم

modr2015
04-17-2015, 00:52
كنت تتاجر من خلال جهاز عملك قد يكون أنه تم تكوين شبكة المكاتب للاتصال بالانترنت عبر وكيل خادم من فضلك إطلب من مسؤول النظام ليوفر لك تفاصيل الوكيل مثل عنوان ip ونوع الوكيل والمنفذ ثم يجب عليك إدخال هذه اليانات إلى منصة الميتاترايد

Nabil Wagdy
04-18-2015, 20:26
السلام عليكم
على العموم هو الفوركس مثله مثل باقي المجالات اللي بتكون العملية الربحية الموجودة في العالم كلها تجتمع
على الصبر وعدم الاستعجال يكون طبعا في البحث عن الربح لأن المثال يقول نقطة بنقطة يحمل الواد

دينا اسلام
04-18-2015, 20:26
لـــســـلام عـــلـــيـــكـــم ورحـــمـــة الـــلـــه وبـــركـــاتـــه .. هذا الموضوع جميل جدا و مفيد جدا جدا يا اخى و اتمنى لك كل التوفيق باذا الله تعالى

sniper_2015
04-19-2015, 23:18
بسم الله الرحمن الرحيم
بعد التحية على اخوانى واخواتى اتشرف بوجود حضراتكم واتمنى الاستفادة منكم جميعا
شكرا اخي الكريم على هذا الموضوع الهام الذي استفدت منه شخصيا
ربنا يوفقنا جميعا
الف تحية وشكر ليكم

fifi w mody
04-19-2015, 23:20
السلام عليكم ورحمة اللة
فى الحقيقة اخى الكريم فى بعض الاحيان لا يقوم المتداول بادخال البيانات كلها لذالك لا يمكن فتح الحساب

Doodysamsom
04-20-2015, 01:30
سؤال رااااااائع... واكيد بيكون فى ذهن الكثير تلك المشكلة...
لانهم بيغلطوا على منصة التداول ومش بيعرفوا يتصرفوا

Miro1
04-21-2015, 21:40
بالنسبه لي عند ضرب الاستوب دائما تكون بسبب مخافة اتجاه الترند العام , وبالطبع لا يمكنني التسرع وفتح صفقه اخري
ولكن عند فتح صفقه مع اتجاه الترند اقوم بالتبريد لهذه الصفقه ودائما ما تغلق علي ربح ولكن في يوما من الايوم
هذا الاسلوب الخاطيء سيوءدي بي علي مرجنة الحساب لذلك اعمل حاليا جاهد للعمل بستوب لوز

abdelaziz 10
04-21-2015, 23:46
الف شكر يا اخي على الموضوع المهم فعلا فلازم الواحد منا يتفقد النت قبل الحكم على المنصة
بالتالي الواحد منا لازمه يقوم دوما بصيانة للجهاز وتنقيته من كل الفيروسات ايضا

habib.forex
04-23-2015, 16:08
اعتقد ان المشكل يمكن ان يكون ضعف الاتصال من عندك اخي او انك قمت
بادخال معلومات الحساب بشكل خاطئ او انك اخترت السيرفر الخطء و الله اعلم

sharshabil
04-23-2015, 19:34
لم يقع لي مشكل متل هذا كن قبل فقط
لما تعلق او تفقد الاتصال اختار سيرفر اخر من السرفرات المتاحة وحت تتصل من جديد .

sniper_2015
04-23-2015, 19:55
هذه الموضيع مفيدة جيدة لنا جميعا بما فيها من معلومات شيقة ومفيدة واتمنى ان تعود بالخير والنفع علينا جميعا
واشكركم جميعا واشكر القائمين على المنتدى بما يقدموه لنا من مواضيع ومعلومات

ahmedtaher
04-24-2015, 22:31
السلام عليكم .... شوف اية الاخطاء اللي انت قد تكون وقعت فيها شوف رقم الحساب او السيرفر اللي الحساب بتاعك علية
بالتوفيق ان شاء الله

fifi w mody
04-24-2015, 22:32
السلام عليكم ورحمة اللة
مشكور اخى الفاضل على تقديم الحلول المممكنة عند عدم دخول منصة التداول ميتاترايدر الى منصة التداول

mesteraden
05-01-2015, 17:01
شكرا جزيلا يااخي الكريم على هذا الموضوع التي تبين فيها حل لمشاكل توقف المنصة عن العمل ولقد استفدت من هذه الحلول وإن شاءالله ان صادفتني هذه المشكله مستقبلا فإني عرفت كيف احل مشكلة توقف المنصة عن العمل وتقبل مروري اخي الكريم

mesteraden
05-10-2015, 16:33
شكرا جزيلا يا اخي الكريم لطرحك لهذا الموضوع التي تبين حل لمشاكل توقف منصة التداول الميتاتريدر وفعلا الكل يعاني من توقف منصة التداول في بعض الأوقات ولقد لقينا الحلول من خلال هذا الموضوع وتقبل مروري أخي الكريم

adnan1969
05-10-2015, 20:08
اخي الكريم انا مركب كثير برامح على الحاسوب ومافي عندي اي مشكله ممكن يكون الخلل عندك بوصله النت او الحاسوب نفسه بتوفيق اخي

Kiing
05-10-2015, 22:24
ممكن ان اي اتصال ممكن انه يعني منلا ان اتصالكممكن انه من هناك بانت منفصل تم ان الصبيب ممكن انه قليل جدا تم من هناك اغلق المنصة تم ممكن ان اعد الاتصال لانه بالنت

معتصم سباعنة
05-10-2015, 22:46
اشكرك اخي الكريم على هذه الحلول المقترحة حول منصى mt4 اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري

ppttss
05-10-2015, 22:48
لابد وان تعرف بان المتاتريد لو لم تكون هناك اتصال بها سوف يكون هذا النت

عندك بطيء يجب ان يكون الاتصال عندك كبير لان هذا جيد جدا ويجعل المنصة تشتغل اكيد

wael33
05-10-2015, 23:59
ان الخسارة امر واجب الحدوث في الفوركس وغيره وقد قرات كثيرا من المواضيع تتعلق بكيفية التصرف في حال الخسارة وقد اشار كثير من المجربين ان الابتعاد عن السوق لفترة هو الانجح لانه لو بقي في السوق لحاول ان ينتقم او يعوض الخسارة وهذا قد يزيده خسارة اخرى

فوركسوريا
05-12-2015, 12:46

midouknight
05-12-2015, 13:17
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
مشكور أخي الفاضل هي بالفعيل مشكل دائماً ما يقع فيه المتاجر

engaym
05-12-2015, 13:23
السلام عليكم اخى يمكن لك ان تكون فى خطأ فى الباس وورد او فى خطأ فى السيرفر الذى يقدم لك الخمة
وبالتالى يجب الرجوع الى الشركة ومراجعة رقم الحساب والباس وورد و السيرفر وان شاء الله هتشتغل

magic777
05-12-2015, 18:30
اخي الكريم انا مركب كثير برامح على الحاسوب ومافي عندي اي مشكله ممكن يكون الخلل عندك بوصله النت او الحاسوب نفسه بتوفيق اخي

هو طبعا اخي الافضل طبعا لما تحصل مشكله وكده زي ده التعامل مع الدعم والتواصل معهم لحل المشكله دي ده افضل بدل من الاعلان عنها لانها مش هتفيد ممكن لو فيه اصلا
حد مر بالتجربه دي يقولك وكده بس مش اكتر

made
05-16-2015, 01:44
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، أخي الكريم
اشكرك علي هذا الموضوع الجميل ، و أتمنى التوفيق للجميع ، و تقبل مروري

omer1
05-16-2015, 13:50
يااخي هناك الكثير والكثير من العرب نجحوا من الفوركس وحققوا ترواة حقيقية من خلال هذا السوق مصطفى بن الخياط المغربي هو واحد من هؤلاء وكذلك لا ننسى عارف البخات هو من الناس الناجحين في سوق الفوركس

aseer
05-16-2015, 14:20

al-Mashhadani64
05-16-2015, 14:49
شكرا اخي على المنشور اكيد مشكله عدم فتح المنصه تحدث عند اكثر المتداولين وخاصة الجدد منهم بسبب اخطاء منها السيرفر الخاطيء وهذا كان يحدث معي دائما وشكرا

engaym
05-16-2015, 15:20
السلام عليكم ممكن ان تراجع السيرفر المستخدم والذى يتم التوصيل علية وممكن ايضا ان تراجع الرقم الخاص بالحساب وتراجع الباس وورد لوكل هذا
صحيح ممكن ان تحذف الميتاتريدر من على الجهازز وتقوم بتحميل نسخة جديدة من موقع الشركة وبالتوفيق للجميع

big.pharaoh
05-16-2015, 15:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..مشكور يا غالي على النصايح بس برضو ممكن يكون مختار السيرفر غلط وناس كتير بتوقع في الغلط ده لان انستا فيها 7 سيرفرات

houssem_trader
05-16-2015, 16:02
من المفترض ان تعمل معك المنصة دون اجراء تعديلات في الاتصال
اخي الكريم انصحك بالتثبت من معلومات الحساب او الاتصال بالدعم

مصراوى
05-16-2015, 16:56
اخى الفاضل اعتقد انك تقوم بالدخول عن طريق بيانات غير صحيحة ومنها الخادم لابد وان يمون صحيح وبالتوفيق للجميع والربح الدائم

شهيرة
05-16-2015, 23:02
وادخل افتح صفقاتى فى انستا من غرفة العميل الخاصه بى ولكن حاول يمكن تعرف انت تختار السيرفير

masry928
05-17-2015, 22:44
إذا كنت تتاجر من خلال جهاز عملك قد يكون أنه تم تكوين شبكة المكاتب للاتصال بالانترنت عبر وكيل خادم من فضلك إطلب من مسؤول النظام ليوفر لك تفاصيل الوكيل مثل عنوان ip ونوع الوكيل والمنفذ ثم يجب عليك إدخال هذه اليانات إلى منصة الميتاترايدر

ilyes chaieb
05-18-2015, 11:39
الحمد الله انا اعمل من جهازي الخاص مفيش لا مدير و لا مكاتب و لا منافذ على عموم مشكور اخى الغالي على الشرح ربما فيه غيري قد استنفع بالموضوع

fatehbtn
05-18-2015, 13:04
أصفق لك بحرآره اخي العزيز........ على موضوعك الرائع
والمميز ولاعجب في ذلك مميز في أختيآرك دائما..
كلماتي تعجز عن وصف مدى ورووعة موضووعك..
أسأل الله لك التوفيق والسعادة
مع خالص احترامي وتقديري

magic777
05-18-2015, 14:26
الحمد الله انا اعمل من جهازي الخاص مفيش لا مدير و لا مكاتب و لا منافذ على عموم مشكور اخى الغالي على الشرح ربما فيه غيري قد استنفع بالموضوع

بس حتى وانت بتعمل لوحدك لازم تركز على الحساب التجريبي اخي خطوه مهمه جدا للمتاجر انه لازم يدي الوقت الكافي له للتعلم وانه يكون قادر بالفعل على انه يتعلم كويس على الحساب ده
فتره كافيه علشان يقلل من اخطاؤه

ayoub321
05-20-2015, 01:55
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور أخي على هذا الموضوع المفيد
ربما لديك مشكلة في سرفير أخي الكريم حول إغلاق
المنصة فما افتحها من جديد تقبل مروري
اتمنى لنا ولكم التوفيق والنجاح

ali.22595
05-29-2015, 19:43
اخى الفاضل مشكورعلى موضوعك المفيد فعلا اخى انا بتقابلنى المشكلة دى كتير مش بس على حسابى التجريبى
لا دة كمان على الحقيقى بيتم قطع الاتصال ثم يعاود الاتصال من جديد

eslam kassem
05-29-2015, 20:19
لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه علي شركة تانيه ديمو وادخل
واقتح صفقاتي في انستا من غرفة العميل الخاصه بي
مع تحياتي

mohamed12345
05-29-2015, 20:34
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد اخى الكريم جزاك الله خيرا على مشاركتك معا اما بعد

محمود مرعى
05-29-2015, 20:56

الحلول الممكنة:

بص يا اخى ده اكيد ضعف نت لان المنصة فعلا بتكون محتاجة انها تكون متصلة بنت قوى جدا علشان تفتح
عندك ولو مش عارف تعملها ابقى اسأل الدعم الفنى وفعلا الحلول دى فعلا ممكن تنفع

جابر1979
05-29-2015, 21:29
مجهود جيد لتوضيح الامر المتعلق بالمنصة و هذا حين لا تستطيع فتح الحساب عليها و ترفض ان تفتح منصات التداول ، شكرًا لك اخي على هذا الشرح و التوضيح ..

hidouri25
05-29-2015, 21:32
و الصلاة و السلام على افضل المرسلين حبيبي محمد و اله و صحبه
معلومات جميلة شكرا
و في الاخير اتمنى ان يرزقنا الله خير الدنيا و الاخرة

hamed mohamed
05-29-2015, 21:36
انا عندى نفس المشكله بس السبب
ان النت عندى واير لس يعنى هوائى
ومش عارف افتح لا الايميل التجريبى
ولا الحقيقى ومش عارف اعمل ايه
والله المستعان

aymen done
05-29-2015, 21:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخي الكريم الفوروكس ليس بالمجال
السهل لازمه التعلم دائما لأنه وحده القادر على تقليص أرباحك و جعلك
فوروكسي ناجح

ehabbob
05-29-2015, 21:52
شكرا اخى العضو على ما قدمته من معلومات تفيد بها وتزيد بها معرفة باقى اعضاء المنتدى
اغلب المشاكل هى عدم فتح الحساب والسبب فى اختيار السرفير الخط
والله ولي التوفيق

karim-hyt
05-29-2015, 22:31
لا اظن ان مشكل من النتي فايروس
لكن الارجح هو الاتصال البطيء او حتى طريقة الدخول الغالب لا يتقنها جيدا
حاول ان تشاهد فيديو على اليوتيوب لتفهم جيدا المنصة
لانها ممكن تخذلك

هاشم احمد
05-29-2015, 23:38
استيراتيجيه جميله وشرح مبسط وواصح جزاكم الله خيرا
ايها الاعضاء الكرام وثبت علي الحق خطاكم وحعلكم
عونا لاخوانكم

jamila cchahed
05-29-2015, 23:39
بسم الله الرحمان الرحيم جزاك الله خيرا على مشاركتك معا اما بعد
تقبل مروري
والسلام

hedibougha
05-29-2015, 23:46
يا اخي الكريم الفوركس لا يمكن شرحه في رد واحد
فانت تحتاج الى ان تتعلم الكثير من الامور و سوف تجد ما تبحث عنه
في القسم التعليمي الخاص بالمنتدى في كل ما تريد و كل ما يروج في بالك من اسئلة و لكن الموضيع ليست كذلك فكل موضوع يتطرق الى شيء مختلف
يجب ان تتعلم بتسلسل

laymedia
05-31-2015, 06:33
وفقك الله لما فيه الخير

Ayman Dollar
05-31-2015, 06:40
السلام عليكم
انا دائما استخدم منصة ميتاتريدر على الاندرويد لانها معى اينما كنت واينما وجدت اشارة
استطيع متابعة صفقاتي اول بال بدون قلق او مشاكل في خدمة الالتوب

hmadnah123
05-31-2015, 08:24
مشكور اخى الفاضل على هذه المقترحات ولكن فى بعض الاحيان لا يدخل المتداول بيانات الحساب بشكل صحيح وبالتالى فان الحساب لا يفتح كما يمكن ان يدخل سيرفر غير صحيح
والله الموفق

BABAOU
06-01-2015, 01:38

Eslam Anwar
06-05-2015, 16:24
اخي الفاضل ... كلامك صح وفعلا انا بتقابلنى المشكلة دى كتير مش بس على
حسابى التجريبى لا دة كمان يكون على الحقيقى بيتم قطع الاتصال ثم يعاود الاتصال من جديد

Kiing
06-22-2015, 18:55
ممكن متلا انه مشكور صديقى الفاضل متلا منه على هذه المقترحات لانه ممكن معه من هناك لكن فى بعض الاحيان لا يدخل المتداول بيانات الحساب بشكل صحيح و ممكن متلا انه من هناك بالتالى فقط

mechanical
06-23-2015, 15:23
السلام عليكم......شكرا اخي الكريم لبذلك لهذا لالمجهود الفائق لكي تفيدنا شكركثيرا
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

AH3
07-21-2015, 20:54
اخي الكريم تفبل مرورياخي الكريم لابد من التعلم لمدي طويل واكتساب الخبره الكاقيه لان الفوركس سوق متاجرة سهل ممتنع ويحتاج مرونه عاليه

---------- Post added at 05:54 PM ---------- Previous post was at 05:44 PM ----------

مستويات الفيبوتاتشي مستويات قويه موجوده حتى في الطبيعه حوالينا وعلشان كده بتلاحظ احترام السعر لها في اغلب الاوقات فهي فلتر يحدد هدفك بدقة وايضا الاستوب لوز

lokatoni316
07-21-2015, 21:08
بسم الله الرحمن الرحيم
مرحبا بك اخى الكريم وكل الاخوة الكرام اعضاء المنتدى,شكرا اخي الكريم لبذلك لهذا لالمجهود الفائق لكي تفيدنا شكركثيرا

classic_trader
08-07-2015, 20:49
يمكن يكون الخطء من عندك اخي تاكد من ادخال معلومات
حسابك بشكل صحيح و اختار السيرفر المناسب لحسابك

Chima
08-13-2015, 04:12
السلام عليكم

androsamir
08-15-2015, 20:02
لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه على شركه تانيه ديمو وادخل افتح صفقاتى فى انستا من غرفة العميل الخاصه بى

mostfahlm
08-16-2015, 21:10
أغلب الاحيان يكون من الشخص نفسه فلا ينتبه الى السيرفر الذي تم اعطائه له
وشكرا على كل الحلول

محمد عز الدين عيد خضري
08-16-2015, 22:36
اي الفاضل لكي تستطيع الدخول علي حسابك بشركة انيستافوركس
او اي شركة وساطة مالية عبر الميتاتريدر تحتاج ادخال رقم حساب صحيح وكلمة سر صحيحة والسيرفر المختار عند التسجيل

rifi
08-16-2015, 23:16
شكرا عن طرحك هدا الموضوع
جزاك الله خيرا عن هده المعلومات ؛ وأنا لم أقع من قبل في هدا الخطأ التقني والحمد لله ولا أتمناه لأحد

babyzee
08-16-2015, 23:39
هذه المقترحات فى بعض الاحيان لا يدخل المتداول بيانات الحساب بشكل صحيح وبالتالى فان الحساب لا يفتح كما يمكن ان يدخل سيرفر غير صحيح لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه على شركه تانيه ديمو وادخل افتح صفقاتى فى انستا من غرفة العميل الخاصه بى ولكن حاول يمكن تعرف انت تختار السيرفير

@bd
08-20-2015, 19:55
السلام عليكم

naggar
08-20-2015, 20:23
لو مفيش اتصال
ممكن عيب النت
انا كمان بحاول ادخل من بدرى معرفتش كلمت الدعم ادانى سرفر تانى والحساب فتح معايا بسهول
بالتوفيق للجمييع

hamzaakrouti
08-20-2015, 20:25
السلام عليكم

forex all arabes
08-25-2015, 03:49
اهلا بك معنا فى هذا الصرح الكبير والاكاديمية التعليمية المسماة بمتدى فوركس مصر سؤال رااااااائع... واكيد بيكون فى ذهن الكثير تلك المشكلة...
لانهم بيغلطوا على منصة التداول ومش بيعرفوا يتصرفوا تحياتى

dhmo
08-25-2015, 16:21
السلام عليكم

ولكن وانت بتعمل عليهم الافضل اخي ابعد عن الاعتماد على الشموع حاليا لانها بالفعل فقدت مصاداقيتها اخي وبقى الي يعتمد عليها الي بيعمل فقط على الفريم اليومي انما غير
كده صعب طبعا ان اي حد يعمل عليها وتعمل بطرق اخرى

kacembouden
08-25-2015, 19:58

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

one k
01-09-2016, 15:55
السلام عليكم ... من الممكن ان يكون تم الغاء الحساب بتاعك من التداول ومن المهم ان تتعرف علي القوانين الخاصة بالتداول
علشان الاخطاء دي لا تحدث مرة تانية
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

latraaa
01-09-2016, 18:40
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على المعلومات القيمة التي تطرقت إليها و التي أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إ شاء الله، كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير إنشءا الله، مشكور أخي الكريم و بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

mahmoud massry
01-24-2016, 03:35
انا اعتقد زى ما قال الاخوه الكرام انه ممكن يكون المشكله انك اخترت سيرفر غلط غير الى اخترته وانت بتفتح الحساب

mourada
01-24-2016, 11:57
اخي الكريم للا اعتقد ما المشكلة في منصة التداول او الميتاترايدر و انا لم اصادف اي مشكلة فيه ابدا و نتمنى لك التوفيق و النجاح في هذا السوق

Batto777
01-24-2016, 13:55
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة موضوع جميل ومنسق في نقاط لسهولة التعمل وايضا اهم ما يميزة انة من الممكن اي شخص ان يقع في هذة المشكلة

3arbi
01-24-2016, 13:59
يرجى يا اخي اولا من وجود الانترنت وتانيا يرجى التاكد من ادخالك لجميع بيناتك متل رقم حسابك و كلمة المرور بشكل صحيح

محمد صلاح
01-24-2016, 14:34
مشكور اخى على هذه المعلومات علا مفيدة وقد يحتاج اليها البعض ولكن اغلب من يعانون من هذه المشكلة بتبقى عيب قى السيرفير

AHMED91
01-24-2016, 15:14
لابد وان هناك مشكلة في الانترنت او الخادم ولكن يمكنك تغيير النسخه والتجربه مره اخري
لان مثل هذه الامور تتكرر كثيرا في بعض الاحيان وبالتالي يجب الاهتمام بها

Zezobebo3
01-24-2016, 17:55
بسم الله الرحمن الرحيم

akram mohamed obaid
01-24-2016, 18:14
مشكور اخي الكريم على هذه المقترحات الجميله في بعض الاحيان منصه التداول لاتعمل او يكت الحساب غير صحيح يعود الى الادخال الخاطئ لمعلومات الحساب
تحياتي
اللهم صل على محمد وال محمد

Sami1985
01-24-2016, 20:35
السلام عليكم..
تحية طيبة لجميع الاخوة بالمنتدى العامر..
أتمنى لكم التوفيق..
فعلاً أخي العزيز..طرح جميل أخي العزيز..
تقبلوا شكري...

best1
01-24-2016, 20:43
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته ,,الفوركس :سوق يمتد في جميع أنحاء العالم حيث تصرف العملات من قبل عدة مشاركين ،.. مثل البنوك العالمية

mongi90
01-24-2016, 20:54
و عليكم السلام
نعم عبدو الوافي يقول ذلك
و ايضا ابو بشار نبه الى ذلك لكن لا نعتمد عليها
المؤشرات بصفه عامه هي شيء للمساعده فقط و لا يعتمد عليها بشكل رئيسي لاتخاد القرار
ان اتت مع الصفقه فهي تعطيها قوه اضافيه فقطيضا شخصيا كنت اعتمد عليه في البدايه لكنه يعطي اشارات خاطئه كثيرا لانه يتبع السعر و ليس العكس و ايضا حتى الوافي لا يعتمد عليه ان كانت المستويات قويه يعنواجد اكثر من ادات في نفس المنطقه هذا هو تعريف المستوى القوي و هذا ما اعتمد عليه للمتاجره

latraaa
01-24-2016, 21:20
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و التي أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كما أتمنى أن نراك في المستقبل لاقريب تحقق الكثير إ نشءا الله، بالتفويق إن شاء الله

dhmo
01-24-2016, 21:42
السلام عليكم..
تحية طيبة لجميع الاخوة بالمنتدى العامر..
أتمنى لكم التوفيق..
فعلاً أخي العزيز..طرح جميل أخي العزيز..
تقبلوا شكري...

المهم ان تكون المعلومه مفهومه وايضا اهم حاجه هنا اخي انك تستفيد عمليا من المعلومات الي بتحصل عليها هنا علشان تقدر بعد كده تعمل بطريقه منظمه وبخبره جيده في المجال ده
وتكون قواعد المعلومات عندك كامله

jallou
01-24-2016, 23:46
نجد المؤشر العام بعد كسر مستوى 5900 يستهدف أهم وتر على المستويات الرقمية عند 5200
وجميع المستويات الممتدة من 5900 إلى 5200 هي مناطق إرتداد فنية, لذلك إحذر من الوثوق بها.
وهذه المناطق يستفيد منها المضارب بالدرجة الأولى ..
هناك تغيرات كبيرة حتى على مستوى الأسهم القيادية ستحدث في السوق, ونكرر النصيحة الماضية, الكاش ملك في هذه الأيام.
مزيد من التفاصيل تجدونها على موقع المعهد الرسمي أو على صفحتنا بتويتر.

mahmoud massry
01-27-2016, 00:51
وفيه سبب كمان انه ممكن تكون انت بتستخدم سيرفر اخى غير الى انت مسحل بيهولو اخترت نفس السيرفر هتلاقيه فتح

heroo252
01-27-2016, 01:17
غريبه دى منصة التداول بتشتغل باقل اتصال انترنت ممكن
انا النت عندى بطىء جدا الحقيقه انما المنصه شغاله كويس وكمان المنتدى
مش محتاج نت قوى برده

BALBOL2016
01-27-2016, 20:13
السلام عليكم رحمة الله وبركاته
نصائح جميلة , انا احيانا تقع بعض المشاكل لي في البرنامج
بالتوفيق اخي , وارباح جميلة لكم ,

aboubakr el ayach
01-27-2016, 20:15
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الحبيب بالنسة لمشكلة المنصة فهي اما تتعلق بالانترنيت او بالشبكة فقد يكون هناك ضعف في الصيب او انها نتيجة لخطا ما في الدخول وغالبا ما يكون بسبب السيرفر اختر السيرفر الخاص بك

forexdz
01-27-2016, 20:26
حلول مفيدية للمبتداين
بالفعل مرات المنصة بتتعبك اكيد للدخول
لكن لا ننسى السارفر
مرات الواحد ما يعطيه اهمية في دخول اولي لحسابه اولا يبحث على نوع السارفر اللي به حسابه ثم يدخل

zarour soufyane
01-27-2016, 21:08
اخي الكريم من الماكذ اخي الكريم انك لم تحسن اختيار المخدم الصحيح فهذا الامر حصل معي عدة مرات حاول التاكذ من
صحة المخدم قبل الاتصال
بالتوفيق

عبدالفتاح الدسوقى اﻹتكاوى
01-27-2016, 22:27
السلام عليكم اكيد المشاكل دى بتقابلنا دايما اذا فتح اميلك معاك قبل كدا وشغال علية كويس وبتفتح صفقات وبعد كم يوم قالك مشكلة ف اﻻتصال ف اعلم اخى العزيز ان هذا من ضعف اﻻتصال بجهازك وإنشاء الله مايكون فى مشاكل.والله الموفق.

best1
01-27-2016, 23:32
وأنها ستواصل بالاستقرار خلال عام 2016. مؤخراً، العديد من 550 الشركات المشتركة في الاستطلاع حول الوضع تخشى من ان الضغوط العالمية لا تزال اقوى من اللازم لتطلعات الضخ الطبيعي في القطاع، وقد تكون هناك حاجة إلى مزيد من التدخل,,,

jallou
01-28-2016, 02:05
خام برنت أو مزيج برنت
هو خام نفطي يستخدم كمعيار لتسعير ثلثي إنتاج النفط العالمي، خاصة في الأسواق الأوروبية والأفريقية، ويتكون برنت من مزيج نفطي من 15 حقلا مختلفا في منطقتي برنت وتينيان (بعضها يقع في المملكة المتحدة والبعض الآخر في النرويج) اللتين تنتجان نحو 500 الف برميل يوميا

justsmile
01-28-2016, 03:08
ظننت من العنوان انك تحتاج مساعدة بالميتاتريدر !! ولكن بعدما فتحت الموضوع وجدت انك تعطي حلولا للذي يقع بمشكلة مع الميتاتريدر ..ش كرا لك جدا اخي ..

abdelsamed.uk
01-28-2016, 03:08
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد فعلا الطمع يقتل صاحبه.. مقاله رائعه وتسلم ايدك عليها يا غالي وان شاء الله المبتدئين ياخدوا من النقطه دي لان اغلب المبتدئين وانا كنت من ضمن بندخل السوق عايزين نربح اكبر قدر

brouhou
01-28-2016, 04:10
اخي العزيز اضن ان المكشلة من السيرفر قد تون انت من تدخل على سيرفر خاطى
او ان السيرفر بطيء او به مشاكل

Zezobebo3
01-28-2016, 04:36
اخى الحبيب لقد مررت بهذه التجربه شخصيا وانصحك بان

abdelsamed.uk
01-28-2016, 04:38
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد فعلا الطمع يقتل صاحبه.. مقاله رائعه وتسلم ايدك عليها يا غالي وان شاء الله المبتدئين ياخدوا من النقطه دي لان اغلب المبتدئين وانا كنت من ضمن بندخل السوق عايزين نربح اكبر قدر

islamhd
01-28-2016, 12:24
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
فعلا مفيد جدا هاد الموضوع بالتوفيق للجميع

mmaty
01-28-2016, 15:56
كتير كان بيحصل معايا الموضوع ده لكن كان بيتصل بعد عدة محاولات وبرده من الاسباب اللى كانت بتخلى المنصة
ترفض الحساب انى كنت بنسى اغير السيرفر وقت تسجيل الدخول للسيرفر اللى انا سجلت عليه حسابى

valencia
01-28-2016, 16:08
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
نعم ان كثير ما تحصل لي عدم الدخول الى المنصة اقصد السيرفر
والحل ان تقوم بتغير السيرفرات الموجودة بكثرة و اختيار اخر شغال

yansane
01-28-2016, 18:10
مشكور اخى الفاضل على هذه المقترحات ولكن فى بعض الاحيان لا يدخل المتداول بيانات الحساب بشكل صحيح وبالتالى فان الحساب لا يفتح كما يمكن ان يدخل سيرفر غير صحيح لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه على شركه تانيه ديمو وادخل افتح صفقاتى فى انستا من غرفة العميل الخاصه بى ولكن حاول يمكن تعرف انت تختار السيرفير

khalefamohamed
01-28-2016, 19:17
السلام عليكم اخى
غالبا المشكله بتكون فى الأتصال بالانترنت او بأختيار السيرفر الصحيح
وحصلت معى هذه المشكله كثيرا

yansane
01-28-2016, 20:11
مشكور اخى الفاضل على هذه المقترحات ولكن فى بعض الاحيان لا يدخل المتداول بيانات الحساب بشكل صحيح وبالتالى فان الحساب لا يفتح كما يمكن ان يدخل سيرفر غير صحيح لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه على شركه تانيه ديمو وادخل افتح صفقاتى فى انستا من غرفة العميل الخاصه بى ولكن حاول يمكن تعرف انت تختار السيرفير

jooebouguezzi
01-28-2016, 22:45
بسم الله الرحمان الرحيمre
مشكور كثيرا اخي الكريم على هذا الموضوع القيم من جانيك و و ان شاء الله ان تحيى امة محمد في الخير و السلام

WASEM DALLOUL
01-28-2016, 22:48
السلام عليكم
شكرا لك يا أخي الكريم على هذه المعلومات الجيده والمفيده حول حلول أخطاء منصة التداول الميتاتريد4 وبارك الله فيك وجزاك كل خير
وبالتوفيق للجميع

alatn123
01-29-2016, 01:56
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم
يمكن ان يكون لديك مشكل بالاتصال بالسيرفر , جرب سيرفر اوروبا او اسيا
بالتوفيق يا غالي

never5
01-30-2016, 02:23
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

never6
01-31-2016, 13:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

aissaalg
01-31-2016, 17:57
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
أخي في الله زميلي في المنتدى بــارك الله فيك مني اليك كلمة حب و تقدير وتحية و وفاء واخلاص تحية ملئها كل معاني الاخوة والصداقه تحية من القلب الى القلب شكرا من كل قلبي
في انتظـار المـزيد من التألق و الابـداع في مــوضــــوعـــــاتـــك الهــــامـة

jallou
02-08-2016, 00:10
قالت (الرابطة الوطنية للوسطاء العقاريين) أن مبيعات المنازل القائمة في الولايات المتحدة الأمريكية قد انخفضت أكثر من المتوقع في تموز / يوليو ، وذلك إلى أدنى مستوى لها منذ عام 1995. فلقد قالت الرابطة في تقرير صدر اليوم ان مبيعات المنازل القائمة انخفضت الى 3.83 مليون وحدة في تموز / يوليو ، بعد أن كانت قد سجلت 5.25 مليون وحدة في حزيران / يونيو. وكان المحللون يتوقعون تراجع مبيعات المنازل القائمة إلى 4.75 مليون وحدة في تموز/يوليو.

اكرم التميمي
02-08-2016, 21:06
اذا صادف وان حصلت معك هذه المشكله فعليك تسطيب المنصه وتنزيلها مره اخرى وادخال معلومات الحساب مره اخرى وانشاء الله تحل المشكله بشكل نهائي
تحياتي لكم جميعا

otmani
02-13-2016, 22:32
مشكور على النصائح المهمة والتي يسئل عنها كثير من الاخوة المبتدأين وبالتوفيق للجميع

chouaib112
02-16-2016, 21:29

mohammed control
02-16-2016, 23:36
اخى الكريم لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه على شركه تانيه ديمو

chouaib112
02-23-2016, 17:41
لسلام عليكم

AdilOne
02-23-2016, 17:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته *
أشكرك على منشورك وبكل بساطة *
اتمنى ان يكون الجديد دائما معنا ودمتم للإستفادة مصدرا.
*تحية للأعضاء الكرام *
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.*
تقبل مروري وبالتوفيق.*

Ahmed Ab
02-23-2016, 18:06
ربما اتصالك بالنت منفصل اغلق المنصة واعد الاتصال بالنت وتاكد من الامر لكي لايحث معك وقت التداول الحقيقي اتمنى لكم النجاح والله الموفق

chouaib112
03-06-2016, 20:42
وفقك الله لما فيه الخير

justsmile
03-06-2016, 20:49
اخي الكريم .. ظننت من العنوان انك تحتاج مساعدة بالميتاتريدر !!
ولكن بعدما فتحت الموضوع وجدت انك تعطي حلولا للذي يقع بمشكلة مع الميتاتريدر ..ش كرا لك جدا اخي ..

neverlit4
03-09-2016, 01:59
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

ملاك الروح
03-10-2016, 00:25
اشكرك لطرح تلك الحلول حول المنصة موضوع مهم لكل مبتدء والاغلب ان اختيار السيرفر يكون خاطئ
اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري

hamza215rix
03-10-2016, 00:26
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم اعضاء منتدى فوركس العرب
اتمنى ان تكونوا في تمام الصحة والعافية

الحلول الممكنة:
وبالمناسبة شكرا على تقديم مثل هذه المواضيع واتمنى ان تنتشر مثل هذه المقالات في المنتدى وشكرا
بالتوفيق للجميع

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله
الحمد لله
الحمد لله
1

salimkala
03-12-2016, 21:44
والله يا اخى الفاضل فعلا جزاك الله كل خير على موضعك ده لان ممكن انك تلاقى تجار كتير على المنتدى او خارج المنتدى تكون وقعت فى نفس المشكلة بس الحمد لله

karinho1991
03-15-2016, 21:42
بالنسبه لي عند ضرب الاستوب دائما تكون بسبب مخافة اتجاه الترند العام , وبالطبع لا يمكنني التسرع وفتح صفقه اخري
ولكن عند فتح صفقه مع اتجاه الترند اقوم بالتبريد لهذه الصفقه ودائما ما تغلق علي ربح ولكن في يوما من الايوم
هذا الاسلوب الخاطيء سيوءدي بي علي مرجنة الحساب لذلك اعمل حاليا جاهد للعمل بستوب لوز

Baligh
03-15-2016, 22:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
ممكن يكون هناك مشاكل اتصال بسبب بطا الاتصال
جزاك الله كل خير و تقبل مروري :accute:

simo1
03-16-2016, 00:47

عطر الذكريات
جزاك الله خيراً عزيزى
على الموضوع الرائع والمميز
دام لنا تميزك وحضورك الرائع
لك مني ارق المنى
وخالص التقدير والاحترام

justsmile
03-16-2016, 22:55
طيب اخي انا حسبت من العنوان انك تحتاج مساعدة بالميتاتريدر !!
ولكن بعدما فتحت الموضوع وجدت انك تعطي حلولا للذي يقع بمشكلة مع الميتاتريدر ..شكرا لك جدا اخي ..//

mouad bassim
03-17-2016, 01:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين
معلومات مفيدة باذن الله شرح مميز
شكرا أخي و بارك الله لك

mohamedforex4
04-25-2016, 21:48
السلام عليكم لازم تختار السيرفير الصح وانا شخصيا حاولت وفشلت فانا اتابع المنصه على شركه تانيه ديمو وادخل افتح صفقاتى
فى انستا من غرفة العميل الخاصه بى ولكن حاول يمكن تعرف انت تختار السيرفير وشكرا يا حج .

يونس فيدير
04-25-2016, 21:51
ميتاتريدر 4.: تداول مباشرة من الرسوم البيانية، وأجزاء العقد، والقدرة على برمجة إشارات التداول، الرسوم البيانية والمؤشرات الفنية الغير محدود من بين العديد من الفوائد. ميتاتريدر مثالية لتجار المبتدئين والمحترفين على حد سواء
.
صفر عمولة وسبريد ضئيل
متعددة السيولة المصرفية ecn
ألفوركس , ألذهب, النفط الخام , المؤشرات,وأسهم ألسي اف دي
المتاجرة عبر إكسبرت أدفيزر,بما في ذلك سكالبيغ عبر إكسبرت أدفيز
مراقبة حسابك في الوقت الحقيقي
برنامج ميتاتريدر الجريبي هو الأكثر موثوقة في هذه الصتا
يمكن الإتصال الى حسابك عبر جهاز الكمبيوتر، اي فون، آي باد، الروبوت، أو غيرها من أجهزة المحمول

abderrahmenanis
05-11-2016, 23:24

رومانى
05-12-2016, 09:32
اخى الفاضل بالنسبة لموضوعك الذى كتبت بعنوان : منصة التداول ميتاترايدر لايمكنها الاتصال بحساب التداول الخاص بى (خطأ لايوجد إتصال )
هذا ما يعانى منه الكثيرين بسبب ضعف الانترنت وانفصاله المتكرر فماذا نفعل هل الطريقة التى عرفتنا بها تجدى فعلا
وهل برنامج مكافحة الفيروسات يؤثر بهذه الطريقة .

never
05-13-2016, 20:01
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

never1
05-14-2016, 20:50

sife100
05-14-2016, 21:09
الســــلام عليكم ورحمـــــة الله
مشكووور اخي العزيز
هناك اخطاء شائعة
جدا

---------- Post added at 07:09 PM ---------- Previous post was at 07:08 PM ----------

الســــلام عليكم ورحمـــــة الله
مشكووور اخي العزيز
هناك اخطاء شائعة
جدا....
....

drissou45
05-14-2016, 21:48
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ومساءكم سعيد
شكرا لك اخي المغربي على الحلول بارك الله فيك
تقبلو مروري الفاضل وتحياتي

latraaa
05-14-2016, 22:27
مشكور أخي الكيرم على الموضوع و على الرأي و على الطرح القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و أتمنى أن نراك تحقق الثكير من المعلومات القيمة إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله يا أخي الكريم

Ahmed Ashraf
05-14-2016, 22:35
نفس اللي حصل معايا *-*
بسببت السيرفر وفي مشاكل كتير اووي بنقابلها
بس الحمد لله لسه في اشخاص بيحبو مساعدة غيرهم
وبصراحه اننا مش شفت منتدي زي ده بجد شكرا لكم :)

zaza0519
05-14-2016, 22:45
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

مبتدئ و لكن...
05-14-2016, 22:57
معك حق أخي الكريم و خاصة في النقطة الثانية
حيث التداول بلوت كبير و بدون أخد الإعتبار
إلى قواعد حفظ رأس المال يعني أنك ستخسر
مال كبير
تقبل مروري أخي الكريم

allan55
05-14-2016, 23:01

never1
05-15-2016, 19:17