PDA

View Full Version : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

laabidi1987
01-18-2015, 21:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أخواني في الله
أريد موقع أو قناة على اليوتيوب أو كتاب إلكتروني
يعلم الفوركس من الأول حتى الإحتراف
وجزاكم الله خيرا على المساعدة

hamza el
01-19-2015, 18:19
اخي الكريم المنتدى يرفد رفضا بتا اعطاء موقع اي بمعنى اخر ان نشهر موقع
و اذا كنت تريد ان تتعلم فعليك بالقسم التعليم في المنتدى نفسه ففيه دروس وافية و شرحات كافية
و انصحك بان لا تدرس شيء ليس في مستواك الحالي مثلا واحد لا يعرف حتى ما هو الهامش المستخدم و يدرس التحليل الاساسي
هذا سابق لمستواه و لن يستفيذ اي شيء

sabrey14
01-19-2015, 19:59
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة اخى الكريم القسم التعليمى التابع للمنتدى افضل مكان للتعلم شكرا لك اخى الفاضل تقبل مرورى

مصطفى حمدان
01-20-2015, 13:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل المواقع والمنتديات مليئة بالمواضيع المهمة وكذلك الفيديوهات ولكن يجب ان ترتب خطوات التعلم حتى تستطيع ان تبحث عن ما تريده بشكل سهل خاصةمع كثرة المعلومات

sharshabil
01-20-2015, 14:47
انت ممكن ان تطلع على توقيقي يااخي ستجد
سلسلةو تبتدا من الصفلار حتى الاحتراف او على الاقل تعرف و تفهم كتير امور في الفوركس

anwerhamo
01-20-2015, 15:00
اخى يمكنك ان تتعلم من المنتدى من القسم التعليمى فهو يوفر لك بشكل كبير الكتب والمقالات والفديوهات لشرح الفوركس وايضا يوفر لك امكانيه فتح حساب تجريبى وتتدرب من خلاله على عمليه التداول الاساسيه لربحك فى الفوركس

saidsami
01-20-2015, 15:02
عليك الدخول القسم التعليمى التابع للمنتدى افضل مكان للتعلم و هناك العديد من المواقع و القنوات على اليوتيوب ممكن لك ان تبحث عنهم و سوف تجد الكثير

eragon
01-20-2015, 16:35
وعليكم الســـلام ورحمـــة الله وبركاتـــــــــه
فقط اذهب الي الرابط التالي لتنتقل الي مجموعة كتب مميزه جدا لتعلم الفوركس
http://forex-masr.com/showthread.php?84099-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%AA%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%89-%D8%AA%D8%AD%D8%AA%D8%A7%D8%AC%D9%87%D8%A7-%D9%83%D9%84%D9%87%D8%A7-%D9%87%D9%86%D8%A7
بالتوفيق ان شـــاء الله

tefa.brave
01-20-2015, 16:39
بسم الله الرحمن الرحيم

فعلا كلامك جميل يا اخى ومعلومة مفيدة جدا وجديدة شكرا على هذه المعلومةجزاك الله علما ينتفع به وتنفع به الناس وشكرا

walla2a
01-20-2015, 20:29
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
والله يا اخي انا لدي مجموعة من الدروس التعليمية رائعة جدا وهذه الدروس استفدت منها كثيرا
https://www.youtube.com/playlist?list=PL2fsJBWIZZPhGbBTEhR6X-MS2XK_oHj3s

mohamedsaber
01-20-2015, 20:37
لست في حاجة لقناة علي اليوتيوب عشان تشوف الدروس فيديو
في القسم التعليمي الخاص بالمنتدي كورس تعليمي كامل للفوركس من الالف للياء
ادخل شوف الفيديوهات وابدء في التطبيق اخي

laabidi1987
01-20-2015, 22:55
بارك الله فيكم على هده الردود
الرائعة جزاكم الله خيرا

tazi larbi
01-20-2015, 22:57
السلامم عليكم المنتدى فيه ما يكفي من الدروس والفيديوها وان كنت تريد مصادر اخرى اكتب بالعربية في محرك البحث مدارس تعليم الفوركس ويستجد الكثير اتمنى لكم النجاح والله الموفق

nosaesla12
01-20-2015, 23:12
اخي الكريم في الممنتدي هنا سوف تجد قسم تعليمي تتمكن منه من مشاهدة الكثير من الفيديوهات التعليمية عن كيفية التداول وتحقيق النجاح في الفوركس وتحياتي لك وتقبل مروري

مصراوى
01-20-2015, 23:58
اخى الكريم ما تريد موجود بين ايديك من خلال القسم التعليمى الموجود بالممنتدى وهناك الكثير ممما تريد اذا اتبعت هذا القسم ستصل الى الاحتراف المهم هو التركيز وتنظيم الوقت والصبر

ssnsafi
01-21-2015, 00:02
اخي الكريم قبل ان تشاهد قناة او فيديوهات لتعليم الفوركس اقرا كتاب فهو افضل لك في البداية وبعد ان تقرأ كتاب لتعليم الفوركس للمبتدئين تابع كورس كامل لتعلم الفوركس على اليوتيوب فقط اكتب على اليوتيوب كورس لتعليم الفوركس وستجد مجموعتين او ثلاث اختر من بينهم ما تحبهم وتابع كل الفيديوهات و التي يتراوح مدة كل فيديو بين الساعة و الساعة ونصف

معتصم سباعنة
01-21-2015, 00:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ،،،
تحية طيبة ،،،
اخي الكريم مشكور ادخل قسم تعلم المبتدئين او قسم الإستراتيجيات انه قيم جداً
اتمنى لك التوفيق ...
تقبل مروري ،،،

Doodysamsom
01-21-2015, 00:55
وعليكم الســـلام ورحمـــة الله وبركاتـــــــــه
https://www.youtube.com/playlist?lis...6X-MS2XK_oHj3s

عبدالقادر محمد
01-21-2015, 01:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم جزاك الله خيرا على مشاركتك معا اما بعد
و اذا كنت تريد ان تتعلم فعليك بالقسم التعليم في المنتدى نفسه ففيه دروس وافية و شرحات كافية
و انصحك بان لا تدرس شيء ليس في مستواك الحالي مثلا واحد لا يعرف حتى ما هو الهامش المستخدم و يدرس التحليل الاساسي

antonioforex
01-21-2015, 02:01
السلام عليكم
اخي توجد العديد من الفيديوهات و الكتب في القسم التعليمي يمكنك الاعتماد عليها في
تعلك لانها ستفيدك كثيرا في تعلم هدا المجال و بالتوفيق لك اخي.

mn3m
01-21-2015, 20:50
انت ممكن تكتب عبلي جوجل وتبحث عن الاستراتيجيات
اللي ممكن تتعامل معاها وكمان ان شاء الله تتعلم بعض المؤشرات اللي ممكن تفيدك اثناء التداول

كاره المراقبين
01-21-2015, 20:51
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم جزاك الله خير علي موضوعك الكريم هنا في المنتدي فيه شرح مبسط بفيديوهات ان شاء الله تفيدك في التعلم بالاضافه الي وجود كتب ايضا

mahmoudosama
01-22-2015, 13:29
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اشكرك على طرح هذا الموضوع الرائع لقد استفدت منه كثيرا
لقد اضفت الى معلومات جديده فى مجال الفوركس
اشكرك على الموضوع وننتظر منك الجديد
وبالتوفيق للجميع

nagwann
01-22-2015, 20:15
أهلا وسهلا بحضرتك نورت المنتدى وعالم الفوريكس
نصيحتى لحضرتك أنك تدخل على القسم التعليمى ومشاهدة الفيديوهات
وانشاء حساب تجريبى للتعلم عليه وفقك الله

saeyd22
01-22-2015, 20:28
اخى المنتدى هنا بيقدم لك الكثير عن الفوركس والعديد من الكتب والمقالات التى تحتاجها فى مجال الفوركس فيقدم لك كورس كامل متكامل لتعليم الفوركس بدون دفع اى رسوم ويقدم لك الديمو الذى تقوم بالتدريب عليه والاحتراف من خلاله

شبه منحرف
01-22-2015, 20:42
هناك شخص عالمى يسمى مايك بغدادى وله قناه على اليوتيوب يعلن فيها كل اسبوع عن التحليل الفنى بطريقه شيقه وجميله تعلمت منه الكثير جدا طوال الفتره السابقه

alimahmoad
01-22-2015, 20:42
اخي الكريم حتي تتعلم الفوركس بطريقة صحيحة سوف تجد الكثير من الكتب والفيديوهات التعلييمية عن كيفية التداول في القسم التعليمي بالمنتدي وتقبل مروري واتمني ان تحقق الربح من تداولك

mohyeldinnoor3783
01-22-2015, 21:21
صديقي بكل بساطة انت ممكن تلاقي كل المواضيع والفيدوهات اللي تفيدك في تعلم الفوركس من البداية علي المنتدي التعليمي في المنتدي هنا وكمان ممكن تلاقي الفيديوهات دي علي اليوتيوب مثلا وان شاء الله تلاقي اللي بتدور عليه

mesteraden
01-23-2015, 23:31
أخي الكريم اذهب الى القسم التعليمي في المنتدى وستجد الدروس التعليميه مثل الكتب الألكترونيه التي تعلم الفوركس من البداية الى الأحتراف وكذلك توجد في القسم التعليمي مقاطع يوتيوب تعرض الدروس واتمنى لك التوفيق

hicham1991
01-23-2015, 23:33
اخى يمكنك ان تتعلم من المنتدى من القسم التعليمى فهو يوفر لك بشكل كبير الكتب والمقالات والفديوهات لشرح الفوركس وايضا يوفر لك امكانيه فتح حساب تجريبى وتتدرب من خلاله على عمليه التداول الاساسيه لربحك فى الفوركس

ibrahim forex
01-24-2015, 01:26
اخى الفاضل انت تقدر ان تدخل على القسم التعليمى وتتعلم منه به كل شئ حتى تريد وان تدخل
على اليوتيوب به كل الدروس مفيدة وبالفيديو اتمنى التوفيق للجميع

OLSOPIDRO
01-26-2015, 09:39
خويا اختي سلام الله عليكم وبعد يمكنك ان تتعلم من المنتدى من القسم التعليمى فهو يوفر لك بشكل كبير الكتب والمقالات والفديوهات لشرح الفوركس وايضا يوفر لك امكانيه فتح حساب تجريبى وتتدرب من خلاله على عمليه التداول الاساسيه لربحك فى الفوركس وشكرا لكم

ramezali12
01-26-2015, 15:35
لازم نقدر لك اخى اكلريم
شكراكل نمحقق الكثر اخى اكلرمي بشكلك بير فى الموضوع املهم دا اخى اكلريم تقبتل حياىت لكاخى اكلرمي وقتبل شكرىو تقيدرى

mons
01-26-2015, 19:47
هناك ياخي الكريم بالمنتدى قسم تعليمي ستجد فيها كل ماتحتاجه من الكتب الألكترونيه ومقاطع فيديو فيها شرح تعليمي بمجال الفوركس وكذلك يمكنك ان تجد هذه الدروس في كثير من المنتديات العربيه والأجنبيه وتقبل مروري

payza
01-27-2015, 18:53
وعليكم السلام انت عليك تتعلم من المنتدى من القسم التعليمى فهو يوفر لك بشكل كبير الكتب والمقالات والفديوهات لشرح الفوركس وايضا يوفر لك امكانيه فتح حساب تجريبى ......

فوركسوريا
01-27-2015, 20:15

kokou
02-07-2015, 19:40

against
02-07-2015, 19:47
♠♠○السلام عليكم ورحمة الله وبركااته
بعد التحيه اخواانى الكرام
يشرفني شخصيا الشكر الجزيل للعضو صاحب الموضوع الاكثر من رااائع
على جميع الاعضااء العمل على اقوي النقااااط
جعله الله فى ميزان حسناتك اخي الكريم
تقبل مروري☼☼☻☻

m7md14
02-15-2015, 14:18
السلام عليكم اخى الكريم اذا كنت تريد ان تتعلم فعليك بالقسم التعليم في المنتدى نفسه ففيه دروس وافية و شرحات كافية

zidane
02-15-2015, 16:25
طبعا بيع الحساب هذا حقك يا اخى لان الحساب اصلا ملكك وتستطيع التصرف فيه
ويفضل فيمن لا يعرف المتاجرة الا يتاجر بحسابه الان ممكن ان ينتظر حتى يتعلم او بيعه

محمد السيد محمد
02-15-2015, 17:00
اسهاما مني في مساعدتك على التعلم ادخل على هذا الرابط وحمل هذا الكتاب فى الفوركس
http://www.filesin.com/4F28D356593/download.html

a7med84
02-16-2015, 23:58
هو فوركس فاكتورى هو الافضلفى هذا الامر اخى الكيم

هو موقع اجنبى بس هو رقم واحد فى التعامل فى الفوركس والله المستعان

mrsahmed
02-17-2015, 00:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل المواقع والمنتديات مليئة بالمواضيع المهمة وكذلك الفيديوهات ولكن يجب ان ترتب خطوات التعلم حتى تستطيع ان تبحث عن ما تريده بشكل سهل خاصةمع كثرة المعلومات

sofpreda
02-17-2015, 01:15
أخي العزيز المواقع والصفحات المخصصة للفوركس كثيرة ومتنوعة وكدلك على اليوتوب ما عليك إلا أن تختار أفضلها و أبسطها
تقبل مروري

osos yasser
02-17-2015, 01:42
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة ، اخي الكريم
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

retared10
02-17-2015, 03:42
ممكن تتوجه الي القسم التعليمي في المنتدي يوجد بة الكثير من التعليم

sherouk55
02-17-2015, 09:56
يمكنك ان تتعلم من المنتدى من القسم التعليمى فهو يوفر لك بشكل كبير الكتب والمقالات والفديوهات
لشرح الفوركس وايضا يوفر لك امكانيه فتح حساب تجريبى وتتدرب من خلاله على عمليه
التداول الاساسيه لربحك فى الفوركس

aseer
02-17-2015, 12:05
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم بعد التحيه موضوع مميز ورائع

اليو تيوب مليان والمنتديات كلها مليانه زى اربيا مثلا وهنا فى مكتبه كامله فيها شرح كل حاجه اخى الكريم

retared10
02-17-2015, 12:58
ياريت تدخل علي القسم التعليمي هتلاقي كل شئ هناك :)

ahmedibrahim258259
02-19-2015, 13:12
بسم الله الرحمن الرحيم في كتاب انا قريته اخي الكريم بس المشكله انه الهارد بتاعي باظ والكتاب ضاع مني ممكن تبحث عليه على محرك البحث اسمه اساسيات الفوركس
تقبل مروري

ahmed mahmoud abdelhady
02-26-2015, 20:21
♪♪♥السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مشكور اخى الفاااااااااااااضل على المجهود الاكقثر من رااائع
جعله الله فى ميزان حسناتك ان شاء الكريم
اتمني من الجميع الاستفااده منه والعمل على اقوي النقاط
تقبل مروري العزيز►♣8○○◘

mohamed12345
02-27-2015, 02:26
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا مبتدئ في هادا ال مجال و ادن ان هادا الجواب صحيح
فعلا كلامك جميل يا اخى ومعلومة مفيدة جدا وجديدة شكرا على هذه المعلومةجزاك الله علما ينتفع به وتنفع به الناس وشكرا

فتوكه
02-27-2015, 03:16
اخي العزيز ادخل ع اليوتيوب واكتب ما يخطر في بالك عن الفوركس والمنصات والتداول ستجد الكثير وكمان جوجل
والافضل والافضل بكثير القسم التعليمي في المنتدي

azizepsp
02-27-2015, 03:20
السلام عليكم

مامون سباعنة
02-27-2015, 03:46
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
تحية طيبة وبعد ....
اشكرك اخي الكريم على مرورك الرائع واشكرك على السؤال ,,, ادخل الى اليوتيووب
اتكمى لك دوام التوفيق والنجاح لك ولجميع اعضاء المنتدى
تحيااتي للجميع ....

mooor
02-27-2015, 04:33
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي العزيز يمكنك الدخول علي القسم التعليمي و سوف تجد كل ما تحتاجه
بالتوفيق و من نجاح الي اخر في الفوركس

gamal20
02-27-2015, 07:30
مش لازم قناه اخى الكريم تقدر تبحث عن فيديوهات تعليميه كتيره
على موقع يوتيوب او غيره هناك المزيد والمزيد من الفيديوهات

sherouk55
02-28-2015, 05:29
انصحك بزيارة القسم التعليمي ان شاء الله
سوف تجد هناك كل شئ تريد الاستفسار عليه
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

ismaiel
03-05-2015, 18:12
المنتدى يرفد رفضا بتا اعطاء موقع اي بمعنى اخر ان نشهر موقع

haphop
03-05-2015, 18:48
اخي العزيز ادخل الي القسم التعليمي وستجد كل ماتحث عنه انشاء الله تعالي والله يعطيك الف عافيه

شبه منحرف
03-05-2015, 18:53
انصحك اخى الكريم بمجموعة فيديوهات تعليميه بعنوان دورة الفوركس من الالف الى الياء وستجدها على يوتيوب بسهوله ويسر سوف تتعلم كل شئ من خلالها عن الفوركس وكيفية التداول وباذن الله سوف تحقق الربح

monitox
03-05-2015, 19:09
One more chance to feel the taste of victory - entertaining contest, "Forex Hunting Trader" in which you can act as a hunter. Bulls, bears and rivals burst like a soap bubble! We created this game with humor and hope it will bring you only positive emotions!

---------- Post added at 03:54 PM ---------- Previous post was at 03:54 PM ----------

One more chance to feel the taste of victory - entertaining contest, "Forex Hunting Trader" in which you can act as a hunter. Bulls, bears and rivals burst like a soap bubble! We created th

---------- Post added at 03:55 PM ---------- Previous post was at 03:54 PM ----------

One more chance to feel the taste of victory - entertaining contest, "Forex Hunting Trader" in which you can act as a hunter. Bulls, bears and rivals burst like a soap bubble! We created this game with humor and hope it will bring you

---------- Post added at 03:55 PM ---------- Previous post was at 03:55 PM ----------

- entertaining contest, "Forex Hunting Trader" in which you can act as a hunter. Bulls, bears and rivals burst like a soap bubble! We created this game with humor and hope it will bring you only positive emotions!

---------- Post added at 03:56 PM ---------- Previous post was at 03:55 PM ----------

One more chance to feel the taste of victory - entertaining contest, "Forex Hunting Trader" inrivals burst like a soap bubble! We created this game with humor and hope it will bring you only positive emotions!

---------- Post added at 03:58 PM ---------- Previous post was at 03:56 PM ----------

One more chance to feel the taste of victory - entertaining contest, in which you can act as a hunter. Bulls, bears and rivals burst like a soap bubble! We created this game with humor and hope it will bring you only positive emotions!

---------- Post added at 04:01 PM ---------- Previous post was at 03:58 PM ----------

One more chance to feel the taste of victory -, "Forex Hunting Trader" in which you can act as a hunter. Bulls, bears and rivals burst like a soap bubble! We created this game with humor and hope it will bring you only positive emotions!

---------- Post added at 04:06 PM ---------- Previous post was at 04:01 PM ----------

One more chance to feel the taste of victory - entertaining contest, "Forex Hunting Trader" in which you can act as a hunter. rivals burst like a soap bubble! We created this game with humor and hope it will bring you only positive emot!

---------- Post added at 04:08 PM ---------- Previous post was at 04:06 PM ----------

One more chance to feel the taste of victory - entertaining contest, "Forex Hunting Trader" in which you can act as a hunter. Bulls, bears and rivals burst like a soap We created ths game with humor and hope it will bring you only positive emotions!

---------- Post added at 04:09 PM ---------- Previous post was at 04:08 PM ----------

One more chance to feel the taste of victory - entertaining contou can act as a hunter. Bulls, bears and rivals burst like a soap bubble! We crame with humor and hope it will bring you only positive emotions!

الاصيل
03-05-2015, 19:12
يجب عليك الاخ الكريم البحث بنفسك عن هذه المواقع عن طريق الانترنت
وعن طريق اليوتيوت سوف تجد كل ما تتوقع واكثر من شرح مفصل وبسيط للفوركس
بالتوفيق للجميع

monitox
03-05-2015, 19:37
One more chance to feel the taste of victory - entertaining contest, "Forex Hunting Trader" in which you can act as a hunter. Bulls, bears and rivals burst like a soap bubble! We created this game with humor and hope it will bring you only positive emotions! gsfsd

---------- Post added at 04:30 PM ---------- Previous post was at 04:30 PM ----------

One more chance to feel the taste of victory - entertaining contest, "Forex Hunting Trader" in which you can act as a hunter. Bulls, bears and rivals burst like a soap bubble! We created this game with humor and hope it will bring you only positive emotions!nnnn

---------- Post added at 04:31 PM ---------- Previous post was at 04:30 PM ----------

vbbbbOne more chance to feel the taste of victory - entertaining contest, "Forex Hunting Trader" in which you can act as a hunter. Bulls, bears and rivals burst like a soap bubble! We created this game with humor and hope it will bring you only positive emotions!

---------- Post added at 04:31 PM ---------- Previous post was at 04:31 PM ----------

One more chance to feel the taste of victory - entertaining contest, "Forex Hunting Trader" in which you can act as a hunter. Bulls, bears and rivals burst like a soap bubble! We created this game with humor and hope it will bring you only positive emotions! bnot

---------- Post added at 04:32 PM ---------- Previous post was at 04:31 PM ----------

One more chance to feel the taste of victory - entertaining contest, "Forex Hunting Trader" in which you can act as a hunter. Bulls, bears and rivals burst like a soap bubble! We created this game with humor and hope it will bring you only positive emotions! saga africa

---------- Post added at 04:33 PM ---------- Previous post was at 04:32 PM ----------

One more chance to feel the taste of victory - entertaining contest, "Forex Hunting Trader" in which you can act as a hunter. Bulls, bears and rivals burst like a soap bubble! We created this game with humor and hope it will bring you only positive emotions! time is money

---------- Post added at 04:34 PM ---------- Previous post was at 04:33 PM ----------

One more chance to feel the taste of victory - entertaining contest, "Forex Hunting Trader" in which you can act as a hunter. Bulls, bears and rivals burst like a soap bubble! We created this game with humor and hope it will bring you only positive emotions! time is money mone is power

---------- Post added at 04:35 PM ---------- Previous post was at 04:34 PM ----------

بالتوفيق للجميع merci

---------- Post added at 04:36 PM ---------- Previous post was at 04:35 PM ----------

بالتوفيق للجميع thankx

---------- Post added at 04:37 PM ---------- Previous post was at 04:36 PM ----------

بالتوفيق للجميع namastea

chennana
03-05-2015, 19:42
اخي عليك بالقسم التعليمي هنا تجد استفسارك و تجد فيديوهات تعليمية كثيرة و مفيدة لك و للجميع
بالتوفيق لك

انس محمد
03-05-2015, 19:48
وعليكم السلام اخي
موجود بالقسم التعليمي مال المنتدى

kheireddine
03-05-2015, 19:48
انا كا مبتدئ انصح با منتدى ومتابعة الدورات على اليوتيوب و الاحتكاك باذوي الخبرات وبتعد عن الاشخاص الذين يخسرون با استمار

anassbb
03-05-2015, 20:04
اخى الكريم
يوجد هنا فى المنتدى القسم التعليمى
وبه فيديوهات وشرح كتيييييييييييييييير
اتمنى انها تفيدك
تحياتى للجميع

haythem95
03-05-2015, 20:12
االسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي العزيز يمكنك الدخول علي القسم التعليمي و سوف تجد كل ما تحتاجه
لمنتدى يرفد رفضا بتا اعطاء موقع اي بمعنى اخر ان نشهر موقع

hager omar
03-05-2015, 20:20
السلاااااااااااااام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخي الكريم خير وسيلة لتعلم اساسيات الفوركس عليك بالذهاب الي القسم التعليمي بالمنتدي وستجد كل مايساعدك في التعلم

تمنياتي لك بتعلم ممتع لاساسيات الفوركس

تقبل مروروي

kheireddine
03-05-2015, 20:45
==========سلام==========
<<<<<<<<<<عليك بدراسة كتب في مجال الفوركس>>>>>>>>>>

شبه منحرف
03-05-2015, 21:51
اخى الكريم هناك على اليوتيوب فيديوهات بعنوان تعلم الفوركس من الالف الى الياء ستجد فيها كل ماتحلم بع عن الفوركس وممكن بعد سماعها ان تكون متداول ناجح وبالتوفيق اخى الكريم

kokou
03-09-2015, 14:31

salem11
03-09-2015, 15:14
من احسن الافكاار اللي سمعتها حااليا وانا اعتقد ان القسم رااح يزيبد من الاقبال على المنتدى
اتمنى من الادااره فتح مثل هذا الاقسم لانه سيدون مفيج جدا لنا

joseph mounir
04-08-2015, 07:46
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
عليك بالقسم التعليمى اخى بهى كثير من الكتب والشروحات والفيديوهات بصراحة رائعة
واذا كنت بحاجة الى المزيد اخى عليك بالبحث على النت سوف تجد المزيد من الكتب
وبالتوفيق للجميع وتقبل مرورى

user_66
04-08-2015, 08:45
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اهلا بيك معانا اخى الفاضل
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
انصحك بزيارة القسم التعليمي ان شاء الله
سوف تجد هناك كل شئ تريد الاستفسار عليه
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

04-08-2015, 11:19
اكيد طبعاانه لا يوجد حد اقصى للتداول وممكن يكون الرقم الىى اشرت اليه معانا ونتحكم به فى سعر السوق
لكن اظن انه يوجد حد اقصى لبعض الشركات حيث ان رصيدها يقف غند حد معين مثلا

sherry mohamed
04-19-2015, 14:08
المنتدى يرفد رفضا بتا اعطاء موقع اي بمعنى اخر ان نشهر موقع

دينا اسلام
04-19-2015, 14:09
لـــســـلام عـــلـــيـــكـــم ورحـــمـــة الـــلـــه وبـــركـــاتـــه .. هذا الموضوع جميل جدا و مفيد جدا جدا يا اخى و اتمنى لك كل التوفيق باذا الله تعالى

user_66
04-19-2015, 20:44
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..... بسم الله الرحمن الرحييييييييم ....
اهلا بكم اخوتى واخواتى وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله خيرا
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله
تقبلوا مروري ♥♠♣♠:peace::peace::peace::peace::peace:
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .... وشكرا لكم جزيل الشكر ..... واتمنى المزيد...
♥♥♥♥♥♥
♥♥♥♥♥
♥♥♥♥
♥♥♥
♥♥

mohamed12345
04-21-2015, 14:42
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد الدخول القسم التعليمى التابع للمنتدى افضل مكان للتعلم و هناك العديد من المواقع و القنوات على اليوتيوب ممكن لك ان تبحث عنهم و سوف تجد

mesteraden
04-24-2015, 15:56
أخي الكريم هنا بالمنتدى قسم تعليمي ستجد فيها كل ماتحتاجه من الكتب الألكترونيه ومقاطع فيديو فيها شرح تعليمي بمجال الفوركس وكذلك يمكنك ان تجد هذه الدروس في كثير من المنتديات العربيه والأجنبيه وتقبل مروري أخي الكريم

ahmedtaher
04-24-2015, 22:29
السلام عليكم .... انت مش هتلاقي الداتا دي كلها مجمعه في مكان واحد انت ممكن تدور علي اللي انت عايز تتعلمة او انت عايز
بالتوفيق ان شاء الله

al-Mashhadani64
04-24-2015, 23:12
الاخ الكريم ادخل للقسم التعليمي في المنتدى وستجد مبتغاك هناك وكذلك ادخل على اليوتيوب واكتب تعلم الفوركس وستجد ايضا احدث الافلام والاستراتيجيات المهمه وتقبل مروري وشكرا

ali.22595
05-14-2015, 19:52
اخى الفاضل فى هنا فى المنتدى القسم التعليمى هتلاقى فية كتب كتير فى الفوركس
هتفهم منها كل حاجة وان بحثت على النت هتلاقى بردو فيديوهات فى شرح الفوركس

hamdochi
05-23-2015, 17:28
تحية طيبة ومرحبا بك اخي العزيز اظن انه لست في حاجة لقناة علي اليوتيوب عشان تشوف الدروس فيديو في القسم التعليمي الخاص بالمنتدي كورس تعليمي كامل للفوركس من الالف للياء ادخل شوف الفيديوهات وابدء في التطبيق اخي شكرا وبالتوفيق ان شاء الله والسلام عليكم

omer1
05-23-2015, 21:48
اخى الكريم هذه ليست مشكله العرب هى مشكله العالم اجمع مع الفوركس الطمع والاستعجال
فنحن نتعامل مع الفوركس كنوع من اللعبه وليس سوق له ااسس معينه تقوم بتحريكه
تقبلوا مرورى

noor eldyen
05-23-2015, 23:04

omer1
05-24-2015, 10:27
طبعا الربح الصافي هو ما يهمنا اما الخسارة فلا بد منها
لكم ان كانت اقل من الربح افالعائد يكون ربح و لو انه يكون قليل فافضل الف مرة من الربح الكبير و الخسارة بعده

faridd
05-24-2015, 13:22
بمناسبة ذكرك لصراع الثيران الذين يريدون دفع السعر الى اعلى والدببه الذين يريدون دفعه لاسفل فان فى المكسيك تقريبا كانت تقام حلبة مصارعه بين الثور والدب ومن هنا جاء المسمى المعروف بالفوريكس وشكرا على معلوماتك

karim02
05-24-2015, 13:49
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

aminalamor
05-24-2015, 18:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الطرح المقدم انا ارى ان تقوم بالدخول الى القسم التعليمي في المنتدى وستجد فيه كل الكتب المفيدة والمواضيع الممتازة والفيديوهات التي تساعدك على فهم الفوركس بشكل جيد
بالتوفيق للجميع

ahmed bakry
05-24-2015, 18:40
اخى الكريم ابحث عن كتب وفيديوهات على اليوتيوب وانت هاتلاقى كتير اقاها واتعلم منك
وتقبل مرورى والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

---------- Post added at 03:40 PM ---------- Previous post was at 03:34 PM ----------

اخى الكريم ابحث عن كتب وفيديوهات على اليوتيوب وانت هاتلاقى كتير اقاها واتعلم منك
وتقبل مرورى والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

محمد السيد
05-24-2015, 19:17
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ، اخي الفاضل .. سارفق مع ردي هذا رابط يمكنك ان تحمل
منه كتاب بسيط جدا وسهل الفهم أعتقد انه من الممكن ان يفيدك جدا في هذه المرحلة ،، مع التوفيق
http://www.filesin.com/4F28D356593/download.html

sameh-a
05-24-2015, 19:31
بسم الله الرحمن الرحيم
الاخ الفاضل منتدى فوركس العرب يوفر لك كل شيء
فقط ادخل الى المنتدى التعليمي وسترى كل ما يسرك وتتمناه في الفوركس

raaslen316
05-25-2015, 11:41
اخى يمكنك ان تتعلم من المنتدى من القسم التعليمى فهو
يوفر لك بشكل كبير الكتب والمقالات
والفديوهات لشرح الفوركس وايضا يوفر لك امكانيه فتح حساب تجريبى
وتتدرب من خلاله على عمليه التداول الاساسيه
لربحك فى الفوركس

samieh
05-27-2015, 17:50
النت مليان واليوتيوب ايضا بكل اللى انت عايزه
ممكن تكتب فى اليوتيوب دورات تعليم الفوركس من البداية الى الاحتراف وشوف النتايج اللى هتظهرلك
واختار منها الفيديو اللى عدد ساعاته كبير مثلا 3 ساعات او اكثر
بالتوفيق

احمد سعيد على
05-27-2015, 20:06

Kiing
05-29-2015, 18:06
صديقي الكريم المنتدى يرفد رفضا لانه ممكن متلا انه موقع منه متلا بمعنى اخر ان نشهر موقع تم منه متلا انه ممكن ان كنت تريد ان تتعلم ممكن منه بالقسم التعليم متلا مع المنتدى نفسه فقط

doola2020
05-30-2015, 00:02
أخي الكريم ادخل علي فيديوهات الاستاذ أسامة عادل ولكن قبل الدخول علي هذه الفيديوهات قم بقراءة اي كتاب مبسط عن الفوركس

hhpr1212
05-30-2015, 00:41
في جامعة المنتدى ستجد كل ماتبحث عنه من كتب
من البداية الى الاحتراف وهناك كتاب اسرار الفوركس وهو كتاب لا غنى عنه
لكل مبتدئ يريد دخول هذا العالم بشرط ان تقرأه من البداية الى النهاية

hamed mohamed
05-30-2015, 00:45
الاخ الفاضل موجود داخل المنتدى قسم التعليم
وبه فديوهات وكتب لشرح التداول من البدايه
فكل ما عليك ان تبحث داخل المنتدى وستجد
كل ما تريد ان تعرف
والله الموفق

ilyes chaieb
05-30-2015, 00:47
كمـــــــا وضح لك الاخ eragon
عليك بقراءة الكتب الموجودة بذلك الرابط
و ان شاء الله ستتعلم الفوركس
و اي حاجة تصعب عليك ؛ كلنا تحت امرك في توضيحها

marwafawzy122
05-30-2015, 00:54
ان تعلم الفوركس يا اخى الفاضل مهم جداً وضرورى ولا تستطيع ان تنجح بدون ان تتعلم جيداً ومن ثم تكتسب الخبرة اللازمة لان الفوركس مجال علم وعمل وليس مجال حظ ك\مثل القمار وغيره فأنت بتعلمك للفوركس سوف تشعر بالامان والاطمئنان وسوف تستطيع ان تحقق ما تصبوا اليه ويا رب وفقنا جميعاً ...

big.pharaoh
05-30-2015, 01:02
أخواني في الله
أريد موقع أو قناة على اليوتيوب أو كتاب إلكتروني
يعلم الفوركس من الأول حتى الإحتراف
وجزاكم الله خيرا على المساعدة

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ادخل ياغالي على القسم التعليمي هنا ف المنتدي او ادخل على اليوتيوب واكتب تعليم الفوركس من الالف للياء وان شاء الله هتلاقي شروحات كتيره وانصحك تخليك في الفيديوهات احسن من الكتب

FullyActive
05-30-2015, 02:06
لا يوجد كتاب واحد يشمل الفوركس كله انت لازم تقرأ اكثر من كتاب وتشاهد اكثر من كورس واكثر من فيديو حتى فى اليوتيوب لن يفيدك قناة واحدة لازم تبحث فى الموقع عموما على كل شىء له علاقة بالفوركس

ahmed bakry
05-30-2015, 02:09
كل الفيديوهات والتحليلات المفسرة والدقيقة بخصوص مجال الفوركس وتداول الاوراق المالية العملات
واليورصات موجود ع النت ممكن تقراها وتتعلم منه وتقبل مرورى

adamsbooba
06-03-2015, 20:28
الفوركس ياإخوتي رحمة من الله تعالى عز و جل ربح و فواؤد و أصدقائ جدد كل هذا في موقع يوفر المال كل التوفيق للجميع

AbdounDZ
06-03-2015, 20:31
وعليكم السلام
هناك العديد من الشروحات في المنتدى دا يمكنك الإستفادة منها ، بالإظافة إلى المعلومات التي يقدمها لك الأعضاء في هذا المنتدى ،وأنصحك بأن تتدرج في التعلم يعني خطوة خطوة.
موفق في طرح الموضوع تقبل مروري شكرا ;)

alaa ali
06-03-2015, 21:14
اهلا بكم
من الاهمية بمكان ان يكون عندك استراتيجية مجربة على حساب تجريبى حتى تكتسب الخبرة التى تودى الى الارباح
بالتوفيق

yasrnavy
06-03-2015, 21:21
كل الفيديوهات والتحليلات المفسرة والدقيقة بخصوص مجال الفوركس وتداول الاوراق المالية العملات
واليورصات موجود ع النت ممكن تقراها وتتعلم منه وتقبل مرورى

---------- Post added at 10:16 PM ---------- Previous post was at 10:15 PM ----------

اهلا بكم
من الاهمية بمكان ان يكون عندك استراتيجية مجربة على حساب تجريبى حتى تكتسب الخبرة التى تودى الى الارباح
بالتوفيق

---------- Post added at 10:17 PM ---------- Previous post was at 10:16 PM ----------

وعليكم السلام
هناك العديد من الشروحات في المنتدى دا يمكنك الإستفادة منها ، بالإظافة إلى المعلومات التي يقدمها لك الأعضاء في هذا المنتدى ،وأنصحك بأن تتدرج في التعلم يعني خطوة خطوة.
موفق في طرح الموضوع تقبل مروري شكرا

---------- Post added at 10:20 PM ---------- Previous post was at 10:17 PM ----------

كمـــــــا وضح لك الاخ eragon
عليك بقراءة الكتب الموجودة بذلك الرابط
و ان شاء الله ستتعلم الفوركس
و اي حاجة تصعب عليك ؛ كلنا تحت امرك في توضيحها

---------- Post added at 10:20 PM ---------- Previous post was at 10:20 PM ----------

لا يوجد كتاب واحد يشمل الفوركس كله انت لازم تقرأ اكثر من كتاب وتشاهد اكثر من كورس واكثر من فيديو حتى فى اليوتيوب لن يفيدك قناة واحدة لازم تبحث فى الموقع عموما على كل شىء له علاقة بالفوركس

---------- Post added at 10:21 PM ---------- Previous post was at 10:20 PM ----------

الاخ الفاضل موجود داخل المنتدى قسم التعليم
وبه فديوهات وكتب لشرح التداول من البدايه
فكل ما عليك ان تبحث داخل المنتدى وستجد
كل ما تريد ان تعرف
والله الموفق

ehabbob
06-03-2015, 21:39
اخى العضو يوجد فى المنتدى قسم تعليفى ممكن تدخلو وتستفيد بما فيه وايضا ممكن من على جوجل واليوتيوب بحث
والله ولي التوفيق

marwanadam
06-03-2015, 21:47
صديقى هناك عدة كتب وفديوهات وشروحات متنوعة على النت
نصحتى بلا تشتت للافكار فهنا وبهدا المنتدى ستجد كل ما تريد وادا صادفتك اى مشكلة لا تتردد فى السؤال فلاخوة يعملون مجهود كبير
الاهم انت ابدا من الاول وادخل الى الاقسام التعليمة وتعلم من المفهوم والواضح حتى تصل الى الاحتراف
والله المستعان

MONTASR SHABAN
06-04-2015, 01:05
اشكرك على طرح هذا الموضوع الرائع لقد استفدت منه كثيرا
لقد اضفت الى معلومات جديده فى مجال الفوركس
اشكرك على الموضوع وننتظر منك الجديد
وبالتوفيق للجميع

forexaly5
06-04-2015, 01:24
السلام عليكم ورحمة الله تعال وبركاته أخي الكريم إذا كنت تبحت عن العلم و كيفية التعامل مع الفوركس و التداول بشكل عام هنالك اكثير من الحلول أهمها زر قسم المتداول المبتدأ سوف تجد إنشاء كل صغيرة و كبيرة عن الفوركس

Kiing
06-21-2015, 16:49
ممكن متلا انه مع المنتدى يرفد رفضا بتا اعطاء تم منه متلا انه ممكن معه من موقع اي بمعنى اخر ان نشهر موقع فقط ان تريد ان تتعلم فعليك بالقسم التعليم في المنتدى تم منه متلا انه ممكن معه نفسه

RomanyMoreed
06-23-2015, 14:39
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

حضرتك في بحث اليوتيوب تكتب اللي انت عايزة وهتلاقي فيديوهات كتيرة اوي مغرقه اليوتيوب عن الشروحات وفي كتاب اسمة فوركس العرب دور علية هتلاقية

mhamdy22
06-23-2015, 14:40
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
هلا بيكم اخواني اعضاء منتدي فوركس العرب وبعد جزاكم الله خيرا على هذه العروض الرائع وانا عن نفسى استفدت كتير منه وخاصة انى لسه مبتدا وارجو ان تمدونا بالمزيد وشكرا لكم مره اخري وجزاكم الله الف خير

mechanical
06-23-2015, 15:27
السلام عليكم......اتمني من احد الاعضاء افادتك واتمن ان توفق في هذ ا المجال بشكل جيد
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

mhamdy22
06-23-2015, 15:27
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
هلا بيكم اخواني اعضاء منتدي فوركس العرب وبعد جزاكم الله خيرا على هذه العروض الرائع وانا عن نفسى استفدت كتير منه وخاصة انى لسه مبتدا وارجو ان تمدونا بالمزيد وشكرا لكم مره اخري وجزاكم الله الف خير

AH3
07-21-2015, 20:49
لكي تكون متاجر ناجح في المجال ده اخي لازم تركز على انك تتعلم المجال ده كويس وطبعا من القسم التعلمي هتلاقي دروس وفيديوهات كتير تقدر تبدأ
وتتعلم منها ما تريد وتبدادل الاراء والمعرفة مع الاعضاء تزيد الخبرة ايضا

---------- Post added at 05:49 PM ---------- Previous post was at 05:45 PM ----------

انت بتعرف حاليا الشركات الجاده عن الشركات النصابه بالسؤال عنها في المنتديات من ممن تعامل معها يعني بقى سهل اوي معرفه ده عن زمان
ودايما خد الشركه الي بقالها فتره في السوق والمرخصه اي المراقبة سواء في امريكا او الاتحاد الاوروبي

samieh
08-15-2015, 14:31
لا يوجد كتاب واحد يشمل الفوركس كله انت لازم تقرأ اكثر من كتاب وتشاهد اكثر من كورس واكثر من فيديو حتى فى اليوتيوب لن يفيدك قناة واحدة لازم تبحث فى الموقع عموما على كل شىء عن الفوركس

andro2015
08-18-2015, 16:26
يوجد الكثير من الفيدوهات التعليمية للفوركس اخى الغالى يمكنك البحث عنها ويوجد فى المنتدى الرائع هذا قسم خاص لتعلم الفوركس وبالتوفيق اخى الفاضل

Forex Story
08-19-2015, 06:37

osama147
08-19-2015, 08:50
السلام عليكم ورحمة لله وبركاتة
اخي بخصوص انك تريد موقع او قناة لتعلم الفوركس من الاف الى الياء ابحث اخي على اليوتيوب سوف تجد كل ماتطلبة
من طرق لتداول ومن طرق المتاجرة ومن تعليم العمل على برنامج المتاجرة كل شيئ سوف تجدة فى اليوتيوب
تقبل مشاركتي اخي وربنا يرزق الجميع

نادر صباح الدين
08-19-2015, 08:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، صديقنا العزيز اعتقد بحدود علمي، أن كتابا مثل الذي ترد باللغة العربية غير موجود، ومن الممكن أن تجده باللغات الأجنبية، أما في اللغة العربية فما زالت كل البرامج والكتب والفيدوهات تتناول جوانب العمل بالفوركس، وعلى الرغم من ذلك فهي تقدم مادة غنية يمكن الاستفادة منها على نطاق واسع، وفي مقدورك زيارة القسم التعليمي في موقع انستا وتجد فيه أشكال مختلفة من وسائل التعليم تمكنك في استخدام الفوركس والتعامل معه بنجاح.

Wassa04
08-19-2015, 16:16
مرحبا اخي الكريم لن تجيد افضل من القسم التعليمي
للمنتدى انصحك بمراجعة المواضيع المثبتة تقبل مروري

mehdichooo
08-24-2015, 13:50
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
هدا ما نسميه موضوع مفيد وراقي من جبير متلك يا أخي
الله يعطيك العافية

walidabou
08-24-2015, 13:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ،، أخي الكريم هناك عدة قنوات على اليوتيوب تشرح الفوركس
كما أن هناك عدة كتب الكترونية يكفي فقط البحث

موفق

ynwa1892
08-27-2015, 17:20
السلام اخي ممنوع وضع الروابط اخي للاسف انصحك بالتوجه الى القسم التعليلمي للمنتدى ستجد كل ماتحتاجه من كتب وفيديوهات واستراتجيات
وفقك الله

nizar hidouri
08-27-2015, 17:35
صدقني لا يوجد شيئ اسمه من الصفر الى الاحتراف
و لكن تعلم بالمرحلة
كفكرة ابدا بالتحليل الكلاسيكي

abdelloo31
08-27-2015, 17:41
انت ممكن تكتب عبلي جوجل وتبحث عن الاستراتيجيات
اللي ممكن تتعامل معاها وكمان ان شاء الله تتعلم بعض المؤشرات اللي ممكن تفيدك اثناء التداول

casa
08-27-2015, 18:08
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
اظن اخي الكريم ان السبيل الى تعلم الفوركس هو الدخول الى القسم التعليمي كخطوة اولية
و تعلم الامور النظرية بدءا بمعرفة المصطلحات
بعد ذلك تتعلم التداول بالحساب الافتراضي
ثم تنتقل الى التداول الحقيقي بمبالغ صغيرة جدا و رافعة مالية صغيرة حتى تعتاد و لا تيأس منذ البداية

karimovtich
08-27-2015, 18:29
اخي الكريم اولا القسم التعليمي هنا في المنتدي يوجد به العديد من الكتب والفيديوهات المفيده جدا كما يمكنك ايضا ان تدخل علي اليوتيوب ستجد العديد من الفيديوهات المتنوعه والمفيده

ASMAA TAHA
08-30-2015, 00:34
هناك كتبا اسمه على ما افتكر تعلم الفوركس من الالف للياء وهناك ايضا قسم تعليمة هنا على هذا المنتدى من الممكن ان تدخل عليه وسوف تجد فيه كل ما يلزمك من مستويات التعلم كلها وكل المعلومات الخاصة بالفوركس

sharshabil
08-30-2015, 01:53
تفضال يللخي زر الرابط بيه ساسلة تعليمية ممكن ام تفيدك كتيرا في التعلاكم مرحلة بمؤرحلة .

http://forex-masr.com/showthread.php?105224-%D9%84%D9%85%D9%86-%D9%8A%D8%B1%D9%8A%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%B9%D9%84%D9%85-%D8%B3%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A9-%D8%AA%D8%B9%D9%84%D9%8A%D9%85%D9%8A%D8%A9-%D9%85%D9%85%D9%8A%D8%B2%D8%A9

andro2016
09-22-2015, 17:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى فى فعلا على اليوتيوب كورس تعليم الفوركس
من البداية حتى الاحتراف هتلاقى كتير من هذة الدروس وان شاء الله تشوفها وتستفيد منها بالتوفيق

mohammed55
09-23-2015, 01:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
ان تعلم الفوركس يا اخى الفاضل مهم جداً وضرورى ولا تستطيع ان تنجح بدون ان تتعلم جيداً ومن ثم تكتسب الخبرة اللازمة لان الفوركس مجال علم وعمل وليس مجال حظ ك\مثل القمار وغيره فأنت بتعلمك للفوركس سوف تشعر بالامان والاطمئنان تقبل مروري

ranimdammar
09-23-2015, 09:19
يوجد الكثير من ذلك لكن اود ان انصحك بالقراءة لجميل المواضيع التي ترشد الى الفوركس وليس الكتب اقضل من المواقع
لاني وجدت كثيرا من المواقع تعطي تفاصيل جيدة في التوضيح عن اي درس اخر في الكتب
بالتوفيق

عاشق الفوركس
10-06-2015, 15:35
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
في اليتوب العديد من القنوات التى تشرح الفوركس اختر واحده منها او عليك بالكتب بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

Mazin Awwad
10-06-2015, 15:53
أهلا وسهلا بحضرتك نورت المنتدى وعالم الفوريكس
نصيحتى لحضرتك أنك تدخل على القسم التعليمى ومشاهدة الفيديوهات
وانشاء حساب تجريبى للتعلم عليه وفقك الله

ashraf mamdouh
10-06-2015, 15:54
اخى الكريم كل ما عليك فعله هو كتابة استراتيجية فوركس فى اليوتيوب وسوف تجد مئات الفيديوهات تشرح استراتيجيات مختلفه
اختار منها ما يناسبك وابدأ بتطبيقها على الحساب التجريبى

egyptian200100
10-06-2015, 15:57
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى الكريم
انا قرات الكثير من الكتب فى مجال الفوركس
ولكننى ارا
ان افضل كتاب ويجب على كل متداول ان يقرأه
كتاب جون ميرفى فى الفوركس
كتاب به كل شىء
مشكور
وتقبل مرورى

a l
10-06-2015, 16:08
السلام عليكـم
انا انصحك ب الفيدوهات التعليمي وهي التى تمكنك من الاحتراف في اسرع وقت ممكن والاستفادة السريعة
بالتوفيق

mahmoudpoha1
10-06-2015, 17:10
ادخل القسم التعليمى التابع للمنتدى افضل مكان للتعلم و هناك العديد من المواقع و القنوات على اليوتيوب

nahla safwt
10-06-2015, 17:37
يوجد عدد من القنوات التلفزيونية تتيح لك التعرف على اسعار الفوركس وتنظيماتة اما فىاليو تيوب فهو يوضح
دروس كثيرة فى التعلم للفوركس ايضا يوجد كتاب جون ميرفى فهو كتاب رائع فى التعلم

mohand
10-06-2015, 17:41
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
هدا سهل كل ماعليك هو الدخول لليوتوب وكتڢ عنوان ما تريده سوف تحصل على جميع المعلومات التي تريدها ؛ زيادة عن دلك يمكن لك الحصول على كل شيئ في قسم التعليمي

nassim126
10-06-2015, 18:34
السلام عليكم اخي الكريم انت في المكان المناسب للتعلم عبر بحتك في القسم التعليمي وتعلم انواع التحليلات بالفركس اخي

akram mohamed obaid
10-14-2015, 16:22
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته عليك بالدخول الى المواقع التعليميه الموجوده في المنتدى فيها الكثير من المواضيع والشروحات الكثيره والفيديوهات التعليميه الموجزه

snnaky
11-08-2015, 20:25
اهلا بك اخى الكريم
بالنسبة لأستفسارك اخى عاوز اقولك فى فرق كبير بين اللى عاوز يتعلم واللى عاوز يسأل
يعنى حضرتك فى منتدى فوركس العرب وهو منتدى غنى عن التعريف والاشهر وعاوز حد يجيبلك فيديوهات تعليمية طب ياباشا ما المنتدى مليان كتب وفيديوهات واقسام تعليمية من الألف الى الياء انت منتظر اية ؟؟ منتظر ان المعلومة تطلعلك وتقولك انا اهوة

ghadeer
11-08-2015, 22:27
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
اخي المنتدى مليء بالكتب و المواضيع و المواقع التي تفيدك .. ابحث في القسم التعليمي و ستجد كل شيء
بالتوفيق لك و للجميع ..

ppttss
11-08-2015, 22:31
وليه تروح او تدور على قناة للتعليم هنا المنتدى يمكنك ان تتعلم كل شيء عن الفوركس

زعن جميع الاستراتجيات والاكسبرتات والمؤشرات التى تفيدك وتفيد جميع الاعضاء