PDA

View Full Version : سؤال الى الاداريين

nrgslawi
06-28-2012, 01:53
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

نحن فريق عمل نتجمع في بعض الاحيان في منزلي وكل واحد من يشغل على اللاب توب من خلال الاتصال بالانترنت عن طريق الويفي

سؤالي انا منعت الاخوة من الدخول الى المنتدى من خلال خط الانترنت الخاص بي، هل يمكن ان يدخل عدة اشخاص برقم ايبي واحد على المنتدى مع العلم ان كل شخص عنده حسابه الخاص في انستا وفي المنتدى

kingman
06-28-2012, 02:58
ان شاء الله تجيبك الأدارة اجابة وافية لأن دى مشكلة كبيرة ولسه فيه موضوع مطروح اليوم بعضو بثلاث عضويات تسببت فى ايقافه واكيد ده انتهاك صريح للقوانين
وانستا لا تطلب اوراق ثبويتة للتسجيل او للسحب مما يسهل فتح اكثر من اكوانت فى الشركة لأشخاص مختلفين
وافضل شئ انك اخدت بالك من الموضوع ده ولم تجعل اصدقائك يدخلوا من الأنترنت الخاص بك
وياريت كل الأخوة يكونوا على قدر المسئولية حتى يبارك الله فى ارزاقهم ولايكونوا مثال سئ لنا
وربنا يوفقنا جميعا

Forex Masr
06-28-2012, 03:03
اخى الفاضل الموضوع واضح ومش محتاج اى تفسير مع كامل احترامى
لو حضرتك عندك شبكة فى بيت واحد او فى منطقة سكنية او انت واصدقائك مشتركين بجهاز راوتر واحد
سيكون لديكم ارقام ايبى مختلفة حتى لو فى شبكة واحدة
الحكاية كلها ان لو لاحظنا ان هناك رقم ايبى واحد لاكثر من عضو "وهذا يعنى انه نفس الشخص بنسبة 99%" سيكون القرار هو
الايقاف النهائى وشكرا

nrgslawi
06-28-2012, 04:42
شكرا لك استاذي
لقد تم تفهم الوضع وتم اتخاد الاجراءات اللازمة وكل واحد يشتغل لوحده

remo
06-28-2012, 04:51
لو حضرتك عندك شبكة فى بيت واحد او فى منطقة سكنية او انت واصدقائك مشتركين بجهاز راوتر واحد
الحكاية كلها ان لو لاحظنا ان هناك رقم ايبى واحد لاكثر من عضو "وهذا يعنى انه نفس الشخص بنسبة 99%" سيكون القرار هو
الايقاف النهائى وشكرا

انا سوالى لو من موبايل وحبيت اخش على حسابى من اى نت برة عادى حتى لو رديت وشاركت فى المنتدى وكمان لو حد من اصحابى جة عندى البيت انا عندى الرويتر بتاعى فية لاسلكى وايفاى يعنى وحب يخش من موبايلة عادى ولا فى مشاكل

osama shaban
06-28-2012, 04:59
انا ليا سوال مهم انا اصحابي بيشتغلوا سعات من علي جهازي ولا تواجهمم مشكله في سحب الارباح
وبالنسبه للمنتدي برده ممنوع ولا ايه يعني لو لو واحد صحبي مينفعش يخش علي المنتدي من عندي عشان هيواجهه مشاكل
ياريت يجماعه حد يفهمني ضروري

elssayed
06-28-2012, 13:54
الايقاف النهائى وشكرا

مشكور علي التوضيح وكده القوانين واضحة في هذا الامر
ولو خط الانترنت واحد والاجهزة اللي داخلة عليه اكثر من جهاز بيكون رقم الايبي مختلف
وبكدة بيكون مفيش مشكلة لكن المشكة لو الدخول من نفس الجهاز

Smart
06-28-2012, 14:00
انا ليا سوال مهم انا اصحابي بيشتغلوا سعات من علي جهازي ولا تواجهمم مشكله في سحب الارباح
وبالنسبه للمنتدي برده ممنوع ولا ايه يعني لو لو واحد صحبي مينفعش يخش علي المنتدي من عندي عشان هيواجهه مشاكل

ماينفعش من نفس الجهاز

osama shaban
06-28-2012, 14:05
شكرا علي الاهتمام
ليا سوال تاني بعد اذنك ان في المنتدي الاجنبي قمت بجذب عملاء انهارده صحيت الصبح لاقيت الحسابات اتلغي البونص بتاعاها انا وهما مش عارف ليه
your post were deleted because they are categorized as confusing post, useless post, smart copy pasting.
please review the forum rules.

ممكن حضرتك توضحلي معني الرساله دي وايه الحلول الممكنه واسف للاطاله

Smart
06-28-2012, 14:39
شكرا علي الاهتمام
ليا سوال تاني بعد اذنك ان في المنتدي الاجنبي قمت بجذب عملاء انهارده صحيت الصبح لاقيت الحسابات اتلغي البونص بتاعاها انا وهما مش عارف ليه
your post were deleted because they are categorized as confusing post, useless post, smart copy pasting.
please review the forum rules.

ممكن حضرتك توضحلي معني الرساله دي وايه الحلول الممكنه واسف للاطاله

مشاركتك اتحذفت لعده اسباب
قد يكون لانها غير مفيده اومنقوله يعنى من الاخر مخالفه لقواعد حمله البونص وشروط المنتدى
الحل انك تكتب مشاركات جيده ومبتكره بعيده كل البعد عن النقل..وتكون سطرين

osama shaban
06-28-2012, 14:43
اولا بشكرك
لكن معني الرساله ان الموضوع ملوش دعوه ان حد كتب من علي جهازي خالص اصلي حصل معايا كده انا وكل اصحابي

Smart
06-28-2012, 14:48
اولا بشكرك
لكن معني الرساله ان الموضوع ملوش دعوه ان حد كتب من علي جهازي خالص اصلي حصل معايا كده انا وكل اصحابي

انت عارف الرساله كانت واضحه اكتر من مشاركتك دى
ياريتك تترجمها :))

mr.sera
06-28-2012, 14:51

نحن فريق عمل نتجمع في بعض الاحيان في منزلي وكل واحد من يشغل على اللاب توب من خلال الاتصال بالانترنت عن طريق الويفي

سؤالي انا منعت الاخوة من الدخول الى المنتدى من خلال خط الانترنت الخاص بي، هل يمكن ان يدخل عدة اشخاص برقم ايبي واحد على المنتدى مع العلم ان كل شخص عنده حسابه الخاص في انستا وفي المنتدى

....؟؟؟؟نفس اعرف انت بتقصد ايه بعدة اشخاص ... يعني

هل لديك حساب وعاوز صحبك يفح الجاهز بتاعك ويتتاول عليك

هههههههههههههههههههه

ahmed saleh
06-29-2012, 02:29
اظن ان دة فى خطورة عليك وممكن ياثر عليك من الافضل ان يعمل كل شخص بمفردة لكى لا يسبب لك الضرر
وهذا افيد حتى لا تتعرض الاى جزاء فهذا من الافضل

Mr.GooDMaN
07-09-2012, 03:30
لا هو طبعا مش هينفع لو هما بيفتحوا
من نفس شبكة النت اللى انت مشترك منها
لان مينفعش اكتر من واحد يكون ليهم نفس الايبى

ahmed saleh
07-09-2012, 03:35
معلش يا سمرت طيب لو مثلا فى اكتر من حد لية اكونت فى العيلة الواحدة مثلا اخوات و شغالين على الجهاز واحد
هو لية اكونت وانا ليا اكونت وكل واخد بيشتغل على اكونتة بس من نفس الجهاز فيها مشكلة ولا اية

Smart
07-09-2012, 03:39
معلش يا سمرت طيب لو مثلا فى اكتر من حد لية اكونت فى العيلة الواحدة مثلا اخوات و شغالين على الجهاز واحد
هو لية اكونت وانا ليا اكونت وكل واخد بيشتغل على اكونتة بس من نفس الجهاز فيها مشكلة ولا اية

اسئل برحتك يابو يااحمد بدون معلش
لا طبعا ماينفعش يااحمد والعضويتين هيتوقفو
لازم يكون جهازين محتلفين وايبيهات النت كمان تكون مختلفه

ahmed saleh
07-09-2012, 04:11
طيب انا اعرف ناس ليهم اخواتهم شغالين كدة وهما اكيد معندهمش غير جهاز واحد بس
طيب اية الحل يعنى واحد بس يشتغل ولا اية ولا هما التنين يشتغلو على اكونت واحد بس انا مش عارف هى لية مشكلة يعنى
انا مش شايف ان فيها مشكلة مدام كل شخص شغال على حسابة بجد عايز افهمها النقطة دة اختلاف الاى بيى

derfcase
07-17-2012, 23:43

حسب معلوماتي ان الادارة تغلق الحسابات اذا اكتشفو انها من نفس الاي بي
اما هذه التفصيلة بالتحديد التي ذكرتها اخي الكريم
nrgslawi
فاعتقد ان الادارة هي خير من يجيبك عليها

EngAhmed
07-18-2012, 21:41
المهم ان انت متدخلش باكتر من حساب من نفس الجهاز انما من نفس الشبكة عادى لان كل واحد باى بى مختلف:accute:

khaled zizo
07-20-2012, 13:26
ان شاء الله تجيبك الأدارة اجابة وافية لأن دى مشكلة كبيرة ولسه فيه موضوع مطروح اليوم بعضو بثلاث عضويات تسببت فى ايقافه واكيد ده انتهاك صريح للقوانين وانستا لا تطلب اوراق ثبويتة للتسجيل او للسحب مما يسهل فتح اكثر من اكوانت فى الشركة لأشخاص مختلفين انا سوالى لو من موبايل وحبيت اخش على حسابى من اى نت برة عادى حتى لو رديت وشاركت فى المنتدى وكمان لو حد من اصحابى جة عندى البيت انا عندى الرويتر بتاعى فية لاسلكى وايفاى يعنى وحب يخش من موبايلة عادى ولا فى مشاكل

Aker001
07-20-2012, 13:30
الحكاية كلها ان لو لاحظنا ان هناك رقم ايبى واحد لاكثر من عضو
"وهذا يعنى انه نفس الشخص بنسبة 99%" سيكون القرار هو
الايقاف النهائى وشكرا

peter
07-20-2012, 14:05
لا طبعا مينفعش علشان ده معناه انك عملت اكثر من حساب
نصيحه امنعهم من الدخول علي شبكتك الخاصه

nrgslawi
07-21-2012, 00:13
السلام عليكم ورحمة الله
شكرا لكم اخواني على الاجابة على موضوعي
فعلا او حاجة لازم احمي حسابي وصحابي يتفهموا هذا الشيء

Mr.GooDMaN
07-21-2012, 18:55
اعتقد انه من الخطأ والمخالف للقواعد ان يتم دخول اكثر من شخص
من نفس الاى بى او من على نفس الشبكة لان هذا يخالف للقوانين

minaking
07-22-2012, 06:19
لاى اعتقد انه ينفع ياأخى لان القوانين صارمة فى الموضوع دة
ولكن ممكن يكون الاداريين عندهم اراء تانية

nrgslawi
07-25-2012, 05:37
اعتقد انه من الخطأ والمخالف للقواعد ان يتم دخول اكثر من شخص
من نفس الاى بى او من على نفس الشبكة لان هذا يخالف للقوانين
نعم هذا مخالف للقوانين واجابة الادارة بخصوص هذا الموضوع كانت اجابة صريحة وموضوعية

---------- Post added 07-25-2012 at 02:37 AM ---------- Previous post was 07-24-2012 at 12:25 PM ----------

انا سوالى لو من موبايل وحبيت اخش على حسابى من اى نت برة عادى حتى لو رديت وشاركت فى المنتدى وكمان لو حد من اصحابى جة عندى البيت انا عندى الرويتر بتاعى فية لاسلكى وايفاى يعنى وحب يخش من موبايلة عادى ولا فى مشاكل

اظن انه كما قال المدير انه اذا كان رقم الايبي مغاير فليس هناك اي مشكل
سؤال: هل المنتدى يفتح عندك في الهاتف؟

hesham itch
08-30-2012, 16:20
اعتقد انه ممنوع ان يكون فى اكثر من شخص مشترك بنفس الاى بى والا
سيكون هناك ضرر كبير من تلك النقطة وستؤدى الى قفل الحسابات

CoRLeoN300
10-03-2012, 02:07
بسم الله الرحمن الرحيم
ربما خرق للقوانين من نفس الايبي يؤدي الى الحدر في جميع المواقع

بحر الدولارات
11-29-2012, 17:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اظن ان الادارة حتفيدك فى هذا الموضوع
واظن ان الموضوع اسهل مما تتخيل

mansourito
12-10-2012, 16:45
عادي أظن اخي لان الأيبي تبعك يكون مختلف من جهاز لجهاز
والإدارة ستكون أكثر شرح مني لهذا ان شاء الله يردون عليك

anito
12-16-2012, 21:08

zeze mohamed
12-26-2012, 19:13
الايقاف النهائى وشكرا

شكرا لحضرتك كده وضحت وتم فهم المطلوب وان شاء الله نتبع القوانين والقواعد ولا توجد مخالفات

mino-2010
01-08-2013, 19:19
مشكووووووووووووووووووووري ن
واصصصصصصصصصصصلو ا تصلو ان شاء الله

محمود شبايك
01-15-2013, 00:05
انا اعرف اان اللى يعمل حسابين على خط واحد الاتنين يتشالوا الا لو انت عامل حساب ايداع

Businessmen
07-14-2013, 01:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
تحيه طيبه الى المدير والمشرفين والاعضاء
موضوع خطر فى بالى انى افتحه هنا وهوا

ماذا تريد بعد ان تربح من الفوركس؟؟
ما الاشياء الاولىه التى تريد شرائها من ربحك للفوركس ؟؟
ما الاشياء الكبرى التى تحلم بها عند تحقيق مبلغ ضخم من الفوركس ؟؟

تعالو نحلم مع بعض
موضوع شيق صدقونى

ultrasloco
03-08-2014, 05:07
السلام عليكم
كما قال لك الاخ حالتك قانونية و لا توجب العقوبة
و انما المشكل هو فتح اكثر من حساب من جهاز واحد
بالتوفيق

chomehdi
05-04-2014, 15:35
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق
شكرا إخواني على الموضوع المفيد جزاكم الله خيرا