PDA

View Full Version : حسابى بانستا اتقفل ارجو من السادة مديرى المنتدى مساعدتى

Pages : [1] 2

مصطفى حمدان
02-04-2015, 22:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته طبعا زى ماهو واضح بالعنوان وطبعا فيه ناس هاتقول انتهاك لشروط الشركة ولكن انا عضو قديم يعنى عارف الشروط ودى صورة من حسابى
ودى صورة من المحادثة مع خدمة العملاء

Help online

21:17
You
hello i request withdraw but not arrived yet

21:19
Alexey Polyakov
Hello, how may I help you?

You

21:20
Alexey Polyakov
Write please your account number.

You
8111137
hello

21:24
Alexey Polyakov
Account has been excluded from participation in "Bonus for posting" Campaign in accordance with rules
of bonus program:

The Company reserves the right to deny crediting the bonus or to cancel bonus and profit made
over the bonus without explaining the reason. As a rule, such actions mean violation of the bonus
program or trading regulation rules.

21:28
You
what mean that?

21:29
Alexey Polyakov
Account is blocked. Withdraw will not be processed.

You
whay?

Alexey Polyakov
Because of reasons mentioned above.
Finish

doola2020
02-11-2015, 00:47
دي لو أول مرة يتقفلك فيها حسابك يا أستاذ مصطفي فمتقلقش لأن هيتقفل فيما بعد حسابات أخري بدون أي أسباب فأنا أغلق لي حوالي 6 حسابات بسبب وبدون سبب وممكن تدخل علي الرابط التالي عشان تعرف أنا حسابي اتقفل ليه وللأسف مفيش سبب يدعي إغلاقه
http://forex-masr.com/showthread.php?132312-%D8%A7%D8%AB%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%81%D8%B9-%D9%85%D9%86-%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D9%84%D9%83%D9%8A-%D8%AA%D8%B7%D9%85%D8%A6%D9%86-%D9%82%D9%84%D9%88%D8%A8%D9%83%D9%85

ahmed7afifi
02-13-2015, 06:17
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
بعد التحيه لاخواني الاعضاااء
اخى الفاضل اشكرك على موضوعك الرائع للاهمية القصوى
انا عضو جديد هنا فى الجروب لكن بحاول استفيد من الاغضاء الكرام
واتمنى من الاعضاء الجدد ان يستفيدو جيدا من هذه المواضيع
ارجو من الجميع العمل على اقوي النقاااط
وتحياتى لك ولجميع الاعضاء الكرام
تقبل مروري
`♣♣44♣♣

FullyActive
02-13-2015, 07:59
انسى اخى لا تحاول مع الشركة لفتحه هذا اغلاق نهائى
وللاسف حتى لو لا يوجد سبب صريح لاغلاقة
لان الشركة احيانا تعتمد على التوقعات فى اغلاق الحسابات ممكن تسابه ثفقة لك من ثفقة فى حساب اخر الخ..
توكل على الله وافتح حساب جديد

gamal20
02-13-2015, 08:05
الامر لله اخى الكريم افتح حساب تانى وحاول من جديد زى ما حصل معايا واتقفلى حسابين
بنفس الطريقه لمجرد انى سحبت الارباح حسبى الله ونعم الوكيل

mawwalmammo
02-13-2015, 09:41
والله امر غريب لقد زدت من شكوكي واصبحت اخاف من الان لكن السؤال اخي
هل السبب في رايك انك لم تخالف اطلاقا او ان الامر فيه اجحاف ودون اي سبب
والله اخي نرجوا منك المشاركة مرة اخى لتوضح لنا اكثر

aseer
02-13-2015, 10:00
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم بعد التحيه موضوع مميز

تقريا انتا كده الحساب بتاعك اتقفل بس ليه معرفش ممكن علشان انتا عملت حاجه غلط

yacrao
02-13-2015, 10:34
ربما انت كنت قد خالفت القوانين هنا في المنتدى او قوانين اتلداول في شركة انستافوركس اخي الكريم يجب ان تقرا القوانين قبل البدا في التجارة

adel2525
02-13-2015, 18:09
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
السبب في رايك انك لم تخالف اطلاقا او ان الامر فيه اجحاف ودون اي سبب

hamza el
02-13-2015, 21:32
و الله العظيم الواحد لازم يبتدي يخاف على
لانه و في اي وقت نحن مهددون ان يقفل حسابنا دون ان يعطوك اي اسباب لكي
لا تقع فيها مرة اخرى

juba7abood
02-13-2015, 21:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركااته....
بعد التحيه اخواانى الكرام
يشرفني شخصيا الشكر الجزيل للعضو صاحب الموضوع الاكثر من رااائع
على جميع الاعضااء العمل على اقوي النقااااط
جعله الله فى ميزان حسناتك اخي الكريم
تقبل مروري♥♠○

snnaky
02-13-2015, 23:20
الكلام دة معناة ان الشركة ممكن تقفل اى حساب دون الرجوع الى صاحب الحساب ولها الحق فى الغلق سواء كان بسبب او بدون سبب ودة كلام خطير اكيد
يعنى اية الشركة تحتفظ بالحق فى اغلاق الحساب وتعتبرة هذا انتهاء للحق فى البونص
انا اعرف انى ممكن الحساب يغلق لو فى انتهاك للشروط
كيب اخى تأكد منهم تانى ربما هناك اسباب اخرى لم يوضحها الدعم

a7med84
02-14-2015, 05:05
مش عارف ليه مووضع بدون ابداء اي سبب

اعتقد ان من حق اللى اتقفل حسابه يعرف مش هيرجع الحساب بس يعرف ليه

fatimaazgouk
02-14-2015, 08:42
تقبل مروري

ahmedibrahim258259
02-14-2015, 11:27
بسم الله الرحمن الرحيم بص اخي الكريم البونص والتجارة بالبونص ليها ضوابط وانت اكيد كسرتها لسبب اني ليا حساب وسحبت اكتر من مرة واهم هذه الضوابط انك لازم تكون مده الصفقة موش اقل من خمس دقايق
تقبل مروري

hamedhaged2016
02-14-2015, 11:59
اجرى الى المنتدى التعليمى واعرف كل شئ وافهم المجال صح المهم تتعلم وتصبر وتتالق فى المجال الاهم تفهم صح نجاحك فى الفوركس لازم يكون على اساس ادارة راس المال فيجب ان لا يتعادى ال5% من راس مالك

mody555
02-14-2015, 12:22
يعتبر المتوسط الحسابي لمئتي يوم من أكثر المتوسطات الحسابية استخدامًا على الرسوم البيانية اليومية. تتطلّع المؤسّسات الكبرى

aminox009
02-14-2015, 12:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أخي الكريم انا شخصيا اصبحت اخاف من الان لكن السؤال اخي
هل السبب في رايك انك لم تخالف اطلاقا او ان الامر فيه اجحاف

محمد السيد محمد
02-14-2015, 13:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. بسم الله الرحمن الرحيم ..
يا اخ مصطفى انت مشكلتك دي ارقتني اسبوع كامل لأن اللي حصلك ممكن يحصل لأي واحد فينا لذلك انا اهتميت جدا وبحثت في بنود الاتفاقية لعلى اجد لك مخرج ، على كل حال انا كتبت موضوع عن حالات غلق الحساب اللي موجودة في الاتفاقية ، الموضوع باسمي ، وياريت المسؤلين عن المنتدي يثبتوه عشان يسهل على الزملاء الرجوع اليه انا عاوزك بقه تراجع اسباب الالغاء دي اذا وجدت نفسك ارتكبت احدها فانت تقولنا ، واذا مارتكبتش عرفنا برده وموجود شرح لطريقة الرجوع للشركة والتظلم من قرارها .. وبقول تاني ياريت لو اتحلت مشكلتك او ماتحلتش انك تتواصل معي يمكن نخرج ببحث قيم نفيد بيه زملاءنا في المنتدى ولعل اللي حصلك ده يكون خير لك ولينا ..اتفقنا..

hadymetwally4773
02-14-2015, 13:22
الدعم بيسهل ليك اى مشكله المنتدى بيقدم ليك فرصة مميزة لتحقيق الربح فاغتنمها اتعلم واصبر وحقق احلامك من انستا فوركس الاهم لازم نرى استراتيجيه مميزة لنحقق الاحلام مع انستا المميزة

basim
02-14-2015, 13:29
اخي هذه مشكله لانستطيع نحن اعضاء المنتدى ان نساعدك في هذا الموضوع
ولكن قلوبنا وعواطفنا معك اخ مصطفى فعلا حاله مؤلمه بعد الجهد والتعب والمعاناة
بكل سهوله الحساب يقفل وبدون سابق انذار حاول اخي ان تكلم ادارة المنتدى
لمعرفة الاسباب وكيف يمكن مساعدتك وحاول ان توافينا بالتفاصيل
حتى نكون على بينه من امرنا تقبل تحياتي

Mohamed Ibrahm
02-14-2015, 13:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. اخى الفاضل ربما انت كنت قد خالفت القوانين هنا في المنتدى او قوانين اتلداول في شركة انستافوركس اخي الكريم يجب ان تقرا القوانين قبل البدا في التجارة

mesteraden
02-15-2015, 20:00
اخي الكريم الله يكون في عونك بصراحه هذا الأمر مقلق لنا للغاية لأننا سنكون مهددون لأغلاق حسابنا بدون اي سبب وحتى ان كنا لم نخالف لشروط الشركة في التداول وهذا سيقلل ثقة الأعضاء بشركة انستا واتمنى لك التوفيق

ppttss
02-15-2015, 20:04
اكيد انت عملت مخالفة للقوانين بتاع الشركة لو انت

ماشى صح لن يغلقو لك الحساب يوجد شيء يحب ان تعرفة

من الدعم راسل الدعم وقول لهم ايه السبب

1 million
03-26-2015, 22:28
مرحبا اخي الكريم
لا اعرف ان كانت مشكلتك قد انتهت او لا لكن مثل هذه المواضيع تخوف بصراحة
لان من الممكن ان نخسر حتى نحن حساباتنا
بالتوفيق لك

hamdochi
03-26-2015, 22:38
السلام عليكم اخي الكريم اظن ان البونص والتجارة بالبونص ليها ضوابط وانت اكيد كسرتها لسبب اني ليا حساب وسحبت اكتر من مرة واهم هذه الضوابط انك لازم تكون مده الصفقة موش اقل من خمس دقايق تقبل مروري الشكر الجزيل لكل زوار المنتدى الغالي

hamadaforexx
03-27-2015, 01:38
الامر لله اخى الكريم افتح حساب تانى وحاول من جديد زى ما حصل معايا واتقفلى حسابين

FullyActive
03-27-2015, 01:48
والله منا عارف اقول اية الله يعوض عليك
بس انت متأكد انك لم تخالف اى شروط؟
والله الموضوع اصبح محير كثار يشتكون من نفس هذا الموضوع

طريق النجاح
03-27-2015, 01:54
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
اخي لا تحزن حاول ان تفتح حساب اخر وتعوض ما فاتك من ارباح الله المعين :)

mostafa abdalla
03-27-2015, 02:07
والله امر غريب لقد زدت من شكوكي واصبحت اخاف من الان لكن السؤال اخي

noa
03-27-2015, 11:43
اذا كنت تقصد المال الذي تجنيه من المنتدى جراء المشاركات هو في الحقيقة لن يذهب الى اي وسائل السحب الا الى حساب التداول عند الشركة فقط
ولا يوجد خيار لك في البونص الا هذا

سارة محمد
04-12-2015, 00:00
اهلا بك اخي وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله خيرا
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله
تقبلوا مروري ♥♠♣♠

aminalamor
04-12-2015, 00:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الطرح المقدم ولكنني لن استطع ان افيدك باي شيء ماعليك الى الاتصال بالمدير الفني لشركة انستا فوركس او بموقع مكافحة الغش لتعرف مالذي حدث لحسابك
بالتوفيق للجميع

ahmedtaher
04-23-2015, 20:14
السلام عليكم .... ربنا يستر يا جماعه انا اتقفل ليا حساب انا كمان ولكن انا اعرف ما السبب واية اللي ممكن اعملة علشان اتجنب دة في المرات القادمة ان شاء الله
بالتوفيق ان شاء الله

Pierre
04-25-2015, 19:18
لسلام عليم ورحمة الله وبركاته
انا بدايتي مع الفوركس كانت عن طريق احد اصدقائي . هو الذي عرفني على الفوركس . وبعدها فتحت حساب في المنتدى وبداة اعمل مشاركات حتى تحول لي البونص الي حسابي . وانا عنها لم اكن اعرف ولا شي على الفوركس . ولاكن على الرغم من ذالك بدات اتداول بدون تحيلي ولا اي شيء فقط تقدير . حتى لا تمر 3 ايام وتمرجن حسابي الذي كان فيه 100 دولار . حتى الوقت الذي انا اكتب فيه هذه المشاركات تم تمرجن حساب ل 4 مرات متتاتبعة
ولاكن هذا ذالك الشهر تمكنة ولاول مرة في حياتي ان احقق ارباح من الانترنيت وهي 23 دولار . وتم تمرجن حسابي بعدها . هههه
ولاكن في هذا الشرهر اامل الي تحقيق ارباح كويسة انشالله
تحياتيttt

نورين
04-30-2015, 22:04
السلام عليكم انسى اخى لا تحاول مع الشركة لفتحه هذا اغلاق نهائى
لان الشركة احيانا تعتمد على التوقعات فى اغلاق الحسابات ممكن تسابه ثفقة لك من ثفقة فى حساب اخر الخ..
توكل على الله وافتح حساب جديد وبلتوفيق ان شاء الله

mesteraden
05-06-2015, 19:40
اخي الكريم بصراحه شركة انستا فعلا تقوم بإغلاق الحسابات بدون سابق انذار وعندما تراسلهم عبر الأميل يكون ردهم بأن لديهم الحق بإقفال الحساب بدون ذكر الأسباب وهذا فعلا أصيح أمر مقلقا وتقبل مروري اخي الكريم

ali.22595
05-19-2015, 06:39
اخى الفاضل هما بيقولو انك خالف قوانين البونص وبصراحة مش عارف ازاى بس لية انا عايز اعرف
ان الحساب يتقفل بدون سبب عموما اخى ربنا يعوض عليك وافتح حساب جديد

Kiing
05-19-2015, 07:15
ممكن لانه للاسف متلا انه حتى لو لا يوجد متلا اي سبب صريح لاغلاقة مممكن لانه معن الشركة احيانا ممكن ان تعتمد على التوقعات فى اغلاق الحسابات منه تسابه ثفقة لك من ثفقة

moh93
05-19-2015, 09:31
اكي انت كدة مفيش اى اتبع للقواعد فى البوصن ويبج انه كل تاجر يعرف كل القواعد الخاصة فى البونص
واكيد البونص بكيون له شروط ويجب انه كل شخص يعرف الشروط دى

waelmma
05-19-2015, 12:10
:)):)):)) طيب اخى الكريم ماهو سبب اغلاق حسابك هل
راسلت الدعم الفنى لشركة انستا ولا لا وبارك الله فيك اخى الكريم

karim02
05-19-2015, 13:35
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

SHAYMA MOHAMED
05-19-2015, 13:38
ماهو الفوركس ؟

ربما قد تكون سمعت عن الفوركس من قبل ولكنك لا تعرف بالضبط ماذا يعني. الفوركس هو اختصار لصرف العملات الأجنبية – لذا فتتداول العملات الأجنبية هو استثمار في, أو مضاربة على سعر الصرف أو سعر العملة الوطنية. تماماً كمستثمر يتداول الأسهم والسلع والسندات الحكومية أو سندات الشركات, يمكن للمستثمر أيضاً أن يجري تخمينات مطّلعة على تقلبات أسعار العملات الأجنبية.

تتكون أسواق الفوركس العالمية من عملات كل بلد, ويتم التداول عليها 24 ساعة في اليوم, 5 أيام في الأسبوع. يمكن لمتداولي الفوركس العمل من أي مكان في العالم, حتى من المنزل. أكثر الأوقات نشاطاً هي أوقات افتتاح السوق الأمريكي وإغلاق السوق الأوروبي, والذي يتم يومياً بين الساعة 13:00 و 17:00 بتوقيت gmt.

تتحرك الأسعار هبوطاً وارتفاعاً بسرعة كبيرة خلال هذه الفترة, مما يخلق فرصاً, ومخاطر أيضاً.

أساسيات الفوركس ليست معقدة: تقوم بشراء عملة عندما يكون سعرها منخفضاً, وتبيعها عندما يصبح سعرها عالياً وتأخذ الربح. كما يمكنك تحقيق الأرباح ببيعها بالسعر العالي وشرائها بالسعر المنخفض, هذا ما يسمى بالبيع. يتطلب الأمر بعض الوقت والممارسة لمعرفة كيفية التنبؤ بتقلبات قيم العملات ولتصبح ناجحاً في مجال تداول الفوركس.

يمكم للعديد من المؤشرات أن تؤثر على سعر عملة معينة فيما يتعلق بقيمتها أمام العملات الأخرى – ابتداءً من التوقعات الاقتصادية الوطنية وصولاً إلى التغيرات السياسية, متداول الفوركس الناجح يتعلم كيفية قراءة هذه المؤشرات. لدى المتداولين الكثير من المواد التعليمية المتوفرة على الانترنت لتطوير معرفتهم – ألق نظرة على قسم "التعليم" في أدميرال ماركتس لتعرف أكثر.

عادة ما ينظر للفوركس على أنه يحمل خطراً كبيراً بالنسبة للمستثمرين, ولكن في ظل المناخ الاقتصادي الحالي أصبحت خياراً أكثر جاذبية. الفوركس ليس لضعاف القلوب ولكن المستثمرين ذوي المهارة العالية والأدوات المناسبة والإلمام الصحيح بالسوق من الممكن أن يكونوا ناجحين.

للفوركس الكثير من المزايا عن غيرها من الاستثمارات. في سوق الفوركس يمكن للمستثمر أن يحصل على رافعة مالية حيث أن هذا الأسلوب غير متوفر في معظم الاستثمارات الأخرى.

فكر مثلاً أنك تريد شراء منزل, بشكل عام من الممكن أن تدفع بين 10% إلى 20% من السعر الإجمالي للمنزل وستستدين بقية المال من البنك. على فرض أنك ستشتري منزلاً بقيمة 100,000$, من الممكن أن تدفع 20,000$ وتستدين الباقي من البنك. ثم لنفترض أن سعر هذا المنزل ارتفع إلى 120,000$ خلال ستة أشهر, وهو أمر ممكن الحدوث في ظل ارتفاع السوق, تستطيع حينها بيع المنزل ومضاعفة أموالك.

يعمل سوق الفوركس بنفس هذه الطريقة – بل أكثر من ذلك: مع سوق العملات الأجنبية تستطيع التحكم بمبالغ مالية تصل إلى 500 ضعف أكبر من مبلغ استثمارك الأولي.

للفوركس مزايا أخرى مقارنة بغيرها من الأدوات المالية. يمكن للمستثمرين الدخول إلى السوق بكميات أصغر بكثير من رأس المال, كما يمكنك البيع فيه بسهولة.

في الاتحاد الأوروبي, يتم رصد سوق الفوركس عن كثب وينظّم بإحكام. نما سوق الفوركس خلال السنوات القليلة الماضية بشكل كبير وهو أسرع الأسواق المالية نمواً في العالم. أحد أسباب هذا النمو السريع هي البرمجيات التي أحدثت ثورة في هذا القطاع خلال السنوات القليلة الماضية. في الوقت الحاضر أصبح من السهل تنفيذ الصفقات – كل شخص لديه اتصال بالانترنت يستطيع شراء و بيع العملات خلال ثوان في أي وقت, ومن أي مكان

waelmma
05-19-2015, 16:29
:(:)):)) اخى الكريم والله انا لااعلم لماذا تم غلق حسابك لكن نصيحتى بمراجعة
الدعم الفنى لانستا وربنا يرزقنا جميعا اخى الكريم:o:o

hager omar
05-19-2015, 17:36
السلاام عليكم ورحمة الله وبركاته

هو ممكن يكون انت خالفت اي من الشروط والقواعد الخاصة بالمنتدي راجع نفسك اخي الفاضل

تحياتي لك

محمود مرعى
05-19-2015, 18:16
[QUOTE=مصطفى حمدان;5102933]السلام عليكم ورحمة الله وبركاته طبعا زى ماهو واضح بالعنوان وطبعا فيه ناس هاتقول انتهاك لشروط الشركة ولكن انا عضو قديم يعنى عارف الشروط ودى صورة من حسابى

Help online

You

Alexey Polyakov

You

Alexey Polyakov

You
8111137
hello

Alexey Polyakov
Account has been excluded from participation in "Bonus for posting" Campaign in accordance with rules
of bonus program:

The Company reserves the right to deny crediting the bonus or to cancel bonus and profit made
over the bonus without explaining the reason. As a rule, such actions mean violation of the bonus

You
what mean that?

Alexey Polyakov

You
whay?

Alexey Polyakov
Finish[/QUOTE
والله يا اخى الفاضل اكيد حضرتك فعلا اخطأت فى اى شرط من شروط المنتدى علشان كده لازم تعرف ان للمنتدى
قواعد وان للبونص شروط يجب الا تخرقها وربنا يكرمك ويوفقك يارب

محمد مختار
05-19-2015, 19:29
اشكرك على موضوعك الرائع للاهمية القصوى

noor eldyen
05-19-2015, 20:54
تقبل مروري
`♣♣44♣♣

REDA FOREX
05-20-2015, 19:45
ممكن لانه للاسف متلا انه حتى لو لا يوجد متلا اي سبب صريح لاغلاقة مممكن لانه معن الشركة احيانا ممكن ان تعتمد على التوقعات فى اغلاق الحسابات منه تسابه ثفقة لك من ثفقة ممكن لانه للاسف متلا انه حتى لو لا يوجد متلا اي سبب صريح لاغلاقة مممكن لانه معن الشركة احيانا ممكن ان تعتمد على التوقعات فى اغلاق الحسابات منه تسابه ثفقة لك من ثفقة ممكن لانه للاسف متلا انه حتى لو لا يوجد متلا اي سبب صريح لاغلاقة مممكن لانه معن الشركة احيانا ممكن ان تعتمد على التوقعات فى اغلاق الحسابات منه تسابه ثفقة لك من ثفقة

جابر1979
05-20-2015, 19:50
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
هذا تحذير لنا لتساعد و نضع بين أعيننا ان لاشيء مستحيل و يجب ان نتبع عدة شروط و مع ذلك يتم هذا الإغلاق للحساب

elmassy anouar
05-20-2015, 19:54
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته في اي وقت نحن مهددون ان يقفل حسابنا دون ان يعطوك اي اسباب والله اخي نرجوا منك المشاركة في المنتدى

made
05-21-2015, 01:07
السلام عليكم و تحية لكل الاعضاء
هي فكرة جيدة و موضوع حلو
بس انا لساتني مبتدىء و في بداية المشوار
و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

REDA FOREX
05-22-2015, 10:16
ممكن لانه للاسف متلا انه حتى لو لا يوجد متلا اي سبب صريح لاغلاقة مممكن لانه معن الشركة احيانا ممكن ان تعتمد على التوقعات فى اغلاق الحسابات منه تسابه ثفقة لك من ثفقة ممكن لانه للاسف متلا انه حتى لو لا يوجد متلا اي سبب صريح لاغلاقة مممكن لانه معن الشركة احيانا ممكن ان تعتمد على التوقعات فى اغلاق الحسابات منه تسابه ثفقة لك من ثفقة ممكن لانه للاسف متلا انه حتى لو لا يوجد متلا اي سبب صريح لاغلاقة مممكن لانه معن الشركة احيانا ممكن ان تعتمد على التوقعات فى اغلاق الحسابات منه تسابه ثفقة لك من ثفقة

waelmma
05-22-2015, 10:56
:)):)):)) علشان تضمن اخى الكريم ان حسابك لايغلق يجب مراعاة شروط التداول واهمها
ان لاتقل مدة الصفقة عنخمس دقائق وكمان الا تسحب اكثر من 10% من راس ماللك فى المرة الواحدة حتى لو محقق ارباح اكثر من كدة

al-Mashhadani64
05-22-2015, 11:12
اخي الكريم غلق الحسابات كثر في الاونه الاخيره ربما هناك اختراقات نفعلها ونتصور انها شيء عادي ياريت احد الاعضاء القدامي يتفضل علينا ويعطينا انواع المخالفات التي تؤدي الى غلق الحساب وشكرا

moh93
05-22-2015, 12:44
اكي انت كدة مفيش اى اتبع للقواعد فى البوصن ويبج انه كل تاجر يعرف كل القواع
ويجب انه ترج الى الدعم الفنىى شان تعرف ية هى اسباب غلاق الحساب

waelmma
05-22-2015, 15:14
;):(:)):))اخى الكريم ارجو ان تراسل الدعم الفنى لشركة انستا وهما اللى
هيردو عليك الرد المناسب وجزاك الله خيرا :)):))

BASAM IBRAHEM
05-23-2015, 05:30
نسى اخى لا تحاول مع الشركة لفتحه هذا اغلاق نهائى

omer1
05-23-2015, 18:29
في الحقيقة اخي انا اتداول في كل ايام الاسبوع
و دلك على حسب الفرص التتي تاح لي للدخول
في صفقات كي استطيع تحقيق ارباح جيدة و بالتوفيق لك

fatehbtn
05-25-2015, 14:31
لقد تفننت اخي العزيز ....... في رسم الصور والافكار
بريشة خبير في الفوركس
اتمنى ان اكون جديرا.. وانال شرف التعقيب
على هذا الموضوع
مبدع انت ولكن ليس بالكتابة فقط
مبدع بحيث جعلتني ادمن على مواضيع المنتدى

معتصم سباعنة
05-25-2015, 16:21
بصرحة اخي محادثة غير واضحة وللتاكد من انه حسابك تفعل ادخل على غرفة العميل الخاصة بك ومن ثم على تفعيل الحساب ان وجدت مربعين باللون الاخضر بكون تفعل
تقبل مروري اخي الكريم

samieh
05-27-2015, 00:41
اعتقد ان كلامكم وكلام الاخوة اللى اشتكوا من غلق الحسابات بدون سبب عندهم حق
وربنا يستر على حسابى بس يا ريت يا اخى تقولنا انت كنت طالب سحب مبلغ كام
يمكن لما بيلاقوا مبالغ كبيرة بيقفلوا الحساب

hmadnah123
05-27-2015, 01:12

هاشم احمد
05-27-2015, 03:05
تحياتي اخي الكريم وشكرا على المعلومات وبالفعل الامر ان الفوركس كله مميزات فابتداءا بالسوق المفتوحة على الدوام والرافعة المالية التي تسهل العمل للكل وايضا توفر التوصيات الاستراتجيات والاكسبرتات الجيدة مجانا والسلبيات ف هذا المجال كلها تاتي من المتاجر نفسه وليس من السوق

superkenan
05-27-2015, 03:31
اهلا بك اخي الكريم لكن بصراحة لم افهم ما الموضوع انت لم تعرض المشكله وانا مبتدئ وحسابي باللغه العربية
اتمنى التوضيح
شكرا لتقبلك مروري

yyahhyaa
05-27-2015, 06:19
وعليك السلام ورحمة الله وبركاته

إن هذا الكلام يعني أن أنه تم إغلاق حسابك ولن يقوموا بإعطائك أية سبب ولكن من الأسباب الأساسية لهكذا أفعال هو ال انتهاك للشروط
وهذا أمر مقلق صراحة

Kiing
06-19-2015, 06:45
ممكن متلا انه منه معه حسابك يا أستاذ مصطفي فمتقلقش لأن هيتقفل فيما بعد حسابات تم منه متلا انه ممكن معه أخري بدون أي أسباب فأنا أغلق لي حوالي 6 حسابات بسبب تم منه متلا انه بدون سبب

big.pharaoh
06-19-2015, 07:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته طبعا زى ماهو واضح بالعنوان وطبعا فيه ناس هاتقول انتهاك لشروط الشركة ولكن انا عضو قديم يعنى عارف الشروط ودى صورة من حسابى

Help online

You

Alexey Polyakov

You

Alexey Polyakov

You
8111137
hello

Alexey Polyakov
of bonus program:

You
what mean that?

Alexey Polyakov

You
whay?

Alexey Polyakov
Finish

للاسف يا استاذ مصطفى انا كمان حسابي اتقفل ومش عارف ايه السبب وانا كمان ملتزم بالقوانين زي حضرتك بالظبط ولكن جائتني نفس الرساله انه تم غلق حسابي ومن حق الشركه عدم ابداء اسباب

firos007
06-19-2015, 20:39
يتقفلك فيها حسابك يا أستاذ مصطفي فمتقلقش لأن هيتقفل فيما بعد حسابات أخري بدون أي أسباب
ربما انت كنت قد خالفت القوانين هنا في المنتدى او قوانين اتلداول في شركة انستافوركس اخي الكريم يجب ان تقرا القوانين

0sama
06-20-2015, 15:36

Help online

You

Alexey Polyakov

You

Alexey Polyakov

You
8111137
hello

Alexey Polyakov
of bonus program:

You
what mean that?

Alexey Polyakov

You
whay?

Alexey Polyakov
Finish

الافضل ان نتعمد الحصول علي ارباح قليلة و سحبها اول باول و الاستثمار في مكان اخر لان شركة انستا لا تتحمل دفع الاموال لكل الاعضاء لانها ماركت ميكر و انا سوف احاول صنع القليل من الارباح فقط و سحبها و الاستثمار يكون في مكان اخر

ASMAA TAHA
06-20-2015, 17:08
من الممكن ان تكون خالفت القوانين الخاصة بشركة انستافوركس
اى انك من الممكن ان تكون دخلت صفقات اقل من 5 دقائق او الدخول اوقات الاخبار بلوت عالى وتحقيق مبلغ عالى جدا وبالتالى اغلق حسابك

Wassa04
06-20-2015, 18:48
اخي الكريم عليك مراجعة نفسك اكييد هناك
سبب ما لغلق حسابك يالتوفيق لك تقبل مروري

karim02
06-20-2015, 20:18
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

RomanyMoreed
06-22-2015, 21:14
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

حضرتك حسابك اتقفل وانت اكيد خالفت قانون من قوانين التداول وبكدة اغلق الحساب ومفيش سحب تم

بالتوفيق

jaouad ouaiss
06-22-2015, 21:21
السلام عليكم لا ظن ان اقفال حسابك اخي ليس له سبب فقط راجع ما فعلت اخر مرة ربما انك اخترقت احد قوانين الشركة والله اعلم في ناس تشتكي كتيرا من اغلاق حسابها ولاكن لا اعتقد ان الشركة هي التي تقفل حسابتهم هكدا بدون سبب

mechanical
06-23-2015, 01:51
السلام عليكم......اخى الكريم تقريبآ الحساب مبيتقفلش الا لسبب واحد على ما اعتقد اى فتح حساب اخر فى نفس الشركة واتمنى لك اصلاح هذا الخطآ بأقصى سرعة واتمنى لك الربح دائما
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

abdougagi
06-30-2015, 19:56
مشكوور على الموضوع و هدا الامر اصبح غريبا جدا فاغلاق حساب بدون اشعار اي دليل او سبب على اغلاقه يعتبر
انتهاكا لحقوق الغير و عدم احترام للعملاء اتمنى ان يتغير تعامل الشركة مع الاعضاء مستقبلا حتى لا تفقد مصداقيتها
تحياتي اخي الكريم

mahmoud22
06-30-2015, 19:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا اخي الكريم على طرح موضوعك مقدمه مختصره عن الفوركس ...واتمني الافادة للجميع.تقبل مرورى

Wassa04
06-30-2015, 20:09
مرحبا اخي الكريم انصحك اخي الكريم
بمراجعة نفسك بالتوفيق لك تقبل مروري

Jek_So
06-30-2015, 20:17
اعد محادثة فريق خدمة العملاء في شركة انستا فوركس ووضح لهم كل مشكلتك
حتى يبينون لك اسباب غلق حسابك لان سياسة انستا صارمة في ما يخص البونص

chirikhan
07-04-2015, 17:11
اظن يا اخي ان حسابات البونص لا تفتح من جديد بعد اقفالها فاتمنى لك التعويض في المستقبل
العديد من الاعضاء اقفلت حساباتهم ولم يسترجعوها فالشركة لها الح في الاقفال بلا سبب

Abdelhedi
07-04-2015, 17:16
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و مرحبا بكم اخواني في المنتدي و ارجو ان تنال تعليقاتي علي مواضيعكم اعجابي و شكرا:
في الحقيقة علي ما اعتقد انا فان مديري المنتدي ليس لهم اي عاقة و الله اعلم

alaa ali
07-04-2015, 17:18
السلام عليكم
لا ترتكب اى مخالفة بالمنتدى حتى لا تندم وتكون النتيجة عدم المشاركة الايجابية من المنتدى وعدم تحول البونص
بالتوفيق

.LAVAL.
07-09-2015, 02:27
[QUOTE=alaa ali;6518814]السلام عليكم
لا ترتكب اى مخالفة بالمنتدى حتى لا تندم وتكون النتيجة عدم المشاركة الايجابية من المنتدى وعدم تحول البونص
بالتوفيق

kayto
07-09-2015, 02:27
[QUOTE=alaa ali;6518814]السلام عليكم
بالتوفيق

andro2016
09-29-2015, 18:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة فعلا انا بقيت بخاف جدا ان تعبى يروح على الارض وحسابى يغلق فى
اى لحظة بدون سبب ياريت احد من المشرفين يوضح لنا هل ممكن اغلاق الحسابات بدون ما يعمل اى مخالفة

tawfik999
09-29-2015, 19:00
بسم الله رحمن و صلاة و سلام على أشرف المرسلين اخي العزيز
ان عليك يا اخي تفعيل الحساب او اعطاءهم صورة لفتورة الكهراباء و الماء

abc
09-29-2015, 19:07
الحساب تبعك تم حظره بشكل نهائي يا صديقي بسبب مخالفتك لاحد قوانين التداول
بحساب البونص و هذا امر يستوجب غلق الحساب فورا ارجو الانتباه للقوانين

sinn
09-29-2015, 19:07
Content=السلام عليكم اخي الكريم و شكرا لك على موضوعاتك القيمة و مزيدا من اتالق و ياريت تشح لنا اكثر تقبل مروريو شكرا

aissadz
09-29-2015, 19:16
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخي الكـــــريــــم بـــــــارك الله فيـــــك و جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
مــــوضــــوع رائــــــع و قـــــيــــم مـــــشـــــكـــــــــور

ynwa1892
10-09-2015, 22:57
السلام اخي سياسة الشركة واضحة لا تغامر باللوت عال جدا ان كان حسابك صغير فهذا يعرض للغلق لا محالة فحسابك كان فيه تقريبا 100 واصبح 300 في مدة صغيرة وهنا غامرت باللوت كبير
وفقك الله

a l
10-09-2015, 23:21
السلام عليكـم
من الجائز انك ارتكبت مخالفة قد تعرضك الى الغاء حسابك وسوف تندم كثير لذلك انتبه ولا تخالف القوانين المعمول بها فى المنتدى
بالتوفيق

star4ssa
10-09-2015, 23:29
بسم الله والسلام عليكم اخوانى الكرام
اسف جدا اخى الكريم لا اعرف كيف افيدك لان حسابك اتقفل واكيد
يوجد لبس تستطيع معرفته من خلال الدعم الفنى للشركة او حتى ادارة المنتدى بالتفيق واتمنى تحل مشكلتك

محمد السيد
10-09-2015, 23:31
اولا حتة ان الشركة ماتقولش السبب من الغلق ده تعسف في شروط الاتفاقية يجب الغاؤه
لأن ده ممكن يفتح ليها باب التسلط ولا يستطيع احد الرجوع عليها وربما تكون هي مخطئة في قرارها
لذلك انا باهيب بك انك تقوم بعمل حملة نرفع فيها صوتنا للشركة بالغاء هذا الشرط التعسفي عشان نعرف ليه الحساب بيتقفل
ونحذر نفسنا واخواننا من المخالفة

yassineleo
10-09-2015, 23:32
• تداول دائما عندما يكون الزخم في صالحك حيث سيساعدك على دفع صفقاتك في الاتجاه الصحيح ويمكنك من الوصول إلى الهدف بسرعة.

waleed shaaban
10-09-2015, 23:34
صديقى العزيز لا يمكن ان افيدك لكن الذى من المكن ان احدثك به انه لن تفرق معى كثيرا غلق الحساب لانى بالتهايه اتاجر بمال الشركه الذى هو بونص وهذا واضح قبل التعامل مع المنتدى والشركه و لكن انا اربح ما استطيع الى ان يغلق الحساب شاكرا لانستا و المنتدى على كل حال

nuclear2010
10-09-2015, 23:36
السلام عليكم جميعا
اخى العزيز راسل الدعم الفنى لشركه انستا
او اى احد من مندوبى انستا هنا فى المنتدى وان شاء الله تجد الحل
تقبل تحياتى

sohayla
10-09-2015, 23:46
والله يا اخي هذا الأمر مقلق لنا للغاية لأننا سنكون مهددون لأغلاق حسابنا بدون اي سبب وحتى ان كنا لم نخالف لشروط الشركة في التداول وهذا سيقلل ثقة الأعضاء بشركة انستا

hassann
10-10-2015, 01:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته للأسف أخي ولكن ما السبب يا ترى وفي حال كان الشخص يودع الأموال فهل تذهب عليه أمواله ارجوا الإفادة

akram mohamed obaid
10-10-2015, 11:33
اخي الكريم انا نفس المشكله مررت بها حاولت ان اتصل بالشركه واعرف السبب لغلق حسابي لكن لم يكن ياتي لي الرد استسلمت للامر وفتحت حساب اخر

ashraf mamdouh
10-10-2015, 11:45
للأسف اخى الكريم لا اعلم سبب اغلاق حسابك ربما انك قمت بشئ خطأ يرجى منك اعلامنا بالشركة هذه حتى نبتعد عنها

csebai11
10-10-2015, 11:52
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي على الموضوع
من الو١ح من ام٠دثة التي دارت بينك و بين خدمة الدعم ان الحسسب اغلق بسبب المشاركات السياة و المخالفة للقانون

yassineleo
10-10-2015, 18:29
اجمل ما فى الفوركس .. رغم انو مخاطر واعصاب ونفسية .. بس بنعرف ناس اجمل من مال الدنيا اسلوب وحب وتعاون .. شكرا فوركس ..

take-profit
10-10-2015, 19:16
اغلاق الحسابات بيكون بسبب تعدد الحسابات في الموقع اللي بيكون خاص بالبونص و لما نخسر
البونص مش بنحب نعوض نقوم نفتح حساب جديد و ده مخالف

abdelhakamel
10-10-2015, 19:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الفاضل مشكور على هذا الطرح المقدم انا ارى ان في هذه الفترة كثر اغلاق الحسابات وذلك بدون سبب ولاي سبب وانا ارى ان نقوم بدراسة الشروط والعمل بها دون المخالفة
بالتوفيق لكل العضاء

Roshdy
10-10-2015, 20:05
شىء يدعو للقلفق ارجو ذكر الاساب للتحوط من أى شىء خاطىء
والا ناخدها من قاصرها بصراحة الموضوع ده لة حصل مش هسكت

queen_yasmeen
10-10-2015, 20:07
سياسة الشركة واضحة لا تغامر باللوت عال جدا
ان كان حسابك صغير فهذا يعرض للغلق لا محالة
فحسابك كان فيه تقريبا 100 واصبح 300 في مدة صغيرة
وهنا غامرت باللوت كبير

seifhd
10-16-2015, 11:06
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

abderraouffb
10-16-2015, 11:37
الســــلام عليكـــــم ورحـمــــــة الله تعالــى وبركاتـــه , اخـــــي الكـريــــم ...انا انصحك ب الفيدوهات التعليمي وهي التى تمكنك من الاحتراف في اسرع وقت ممكن تقـبــــل مروروي والله ولي التـــــوفـــيـــق للـــــجـــمــيــع

dfghfgh
10-17-2015, 12:28
أنه من الأفضل أن تنتظر حتى تغلق الشمعة وتبدأ تجارة جديدة مع شمعة جديدة ، لأنه ربما تدخل في وسط الشمعة وكل مؤشراتك تعطيك إشارحساب هدف فإن هذا راجع لك ، فبعض التجار يختارون مستويات الدعم والمقاومة كأهداف للربح ، وآخرون يختارون كميات ثابتة من النقاط كأهداف ربحية لكل صفقة مثلا 10 نقاط أو 50 نقطة ربح ، على أية حال حدد أهدافك بتركيز ولا تخرج مبكرا مهما حدث وتمسك بنظام استراتيجيتك الذي ة جيدة وفجأة

---------- Post added at 10:28 AM ---------- Previous post was at 10:27 AM ----------

اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيدبشكل عام، فإن بالنسبة للمتداول المبتدء، يعد كل شيء جديد و معقد. و من المهم ان يتعلم هم الذين يحققون الارباح. إن هذه النسبة من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون يقومون الجدد أفضل . فينصح منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع

yassineleo
10-17-2015, 16:39
يقول الخبراء العالميين ان نسبة نجاح المتداول المبتدا باستراتيجية بسيطة اكبر من الدي درس علوم الفوركس

windoor
10-17-2015, 16:41
لا تحاول مع الشركة لفتحه هذا اغلاق نهائى
لان الشركة احيانا تعتمد على التوقعات فى اغلاق الحسابات ممكن تسابه ثفقة لك من ثفقة فى حساب اخر الخ.

mohammed55
10-23-2015, 16:49
اهلا وسهلا اعضاء المنتدى انشاء الله تكونو بخير وعافية اما بعد
امر غريب لقد زدت من شكوكي واصبحت اخاف من الان لكن السؤال اخي

med1985
10-25-2015, 22:16

kacembouden1
10-27-2015, 15:26

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

mida2014
10-27-2015, 18:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الصبر والتعلم الجيد للوصول الى الهدف الان اصبح من السهل التداول من طرف الجميع
وفهم الفوركس لم يعد حكرا على احد

ridhamadrid
10-27-2015, 18:56
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكل غريب لكن راسل الدعم ربما سيعيدوه لك . و استفسر عن السبب لان الشركة جد صارمة مع حسابات البونص . تقبل مروري. بالتوفيق للجميع

mida2014
10-27-2015, 19:07
السوق يعمل 24 ساعة طيلة ايام الاسبوع من يوم الاثنين الى يوم الجمعة وتستطيع ان تتداول في اي وقت تشاء
لاكن ينصح بتداول مع افتتاح الجلسات خصوصا الاروبية

sharshabil
10-27-2015, 23:20
لازم تعرف ان هناك ضمن القةتنينت ان من حقها ان تغلق حسابك
و بدون ابداء اسباب يغعني ممكن ان يكون هناك اسباب و ممكن لا ايضا , حاول اتعويض

sohayla
10-27-2015, 23:26
يا اخي الكريم انا متؤكد انك قد خالفت القوانين هنا في المنتدى او قوانين اتلداول في شركة انستافوركس

otmani
10-27-2015, 23:27
اقفال الحسابات بدون سبب مشكلة بحد عينه
ارجوا اعلام الاعضاء سبب هدا الاقفال وبالتوفيق

عمار ملكاوي
10-28-2015, 00:01
اخي الكريم يمكنك الاستفسار من شركة انيستا بشكل مباشر من خلال الايميل وبالتوفيق لك وللجميع
تقبلوا مروري

abderraouffb
10-28-2015, 23:01
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

honolu4exer
10-31-2015, 19:58
يتابع مؤشر نيكاي اتجاهات المؤشرات العالمية الأخرى، و تنمو الآن عقب ملاحظة التراجع في البارحة. جاءت مؤشرات الاقتصاد الكلي اليابانية أقوى من التوقعات لضعفها في البارحة. بقي حجم التضخم شهر يوليو – تموز

one god
11-01-2015, 18:05
المواضيع الي فيها حسابي اتقفل يا اخونة فعلا اجدها كثيرا في المنتدى وهي المسيطرة
بالتالي بات واجبا اننا نعمل موضوع مشترك ونناقش فيه هذا الامر المخيف بصراحة

ranyxmohamed
11-01-2015, 18:50
اخي اكيد السبب انك خلافة القوانين اكيد حضرتك ممكن تكون قفلت صفقة قبل ٥ دقايق شركة انستا شركة محترمة جداا وثقة عالية جداا اتمني ليك الخير

عاشق الفوركس
11-01-2015, 18:54
اخي الكريم ,فعلا من حقث الشركة اغلاق الحسابت خاصة البونص والفترة الاخيرة اغلق حساب صديقي وك العادة الشكة من حقها علق الحساب البونص بالتوفيق لك وللجميع ان شاء الله

asxqwzdc1
11-04-2015, 13:12
فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد والمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من امتحاناتك الف مبروك انك خلصتالفاضل ثانوية عامالشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية من كلية الهندسة والحمد لله انا اتخرجت وشد حيلك بقى علشان تقدر تعوض

asxqwzdc4
11-04-2015, 13:17
مستوي كلية طب بيطري وعلي مستوي متاجرتك في الفوركس ، مجال الفوركس مجال كبير مناسب لجميع المتعلمين كيفية المتاجرة ، انا في والمهم التعليم اونجاحك عل حد يريد ان يلا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من امتحاناتك كلية هندسة واري ان الفوركس ليس للذين لديهم خبرة اقتصادية او للذين يدرسون في كليات اقتصادية لان الفوركس هو استثمار حقيقي لاي

basim
11-04-2015, 14:32
السلام عليكم جميعا
يمكنك التواصل مع الدعم الفني حول موضوع غلق الحساب
وماهي اسبابه والتوصل الى حل او معرفة اسباب غلق الحساب
هل هناك مخالفات قمت بها ادت الى غلق الحساب ؟؟؟

مريم ميري
11-04-2015, 15:08
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته تفعيل الحساب بالمنتدى لازم يمر بمرحلتين اولا ان تبعث لهم بالبطاقة وثانيا ان تربط الحساب بالمنتدى
وفي النهاية احب ان اشكر القائمين على نجاح المنتدى واتمنى التوفيق لجميع المتداولين بالمنتدى ان شاء الله وشكرا

asxqwzdc6
11-14-2015, 16:06
اخى الفاضل تحياتىأي تراجع نشهده على اليورو خلال الأسابيع القادمة سوف يكون فرصة للشراء. لا أتوقع بأن ينفجر اليورو إلى الأعلى، و لكني أستطيع بالتأكيدبقينا أن أرى بأن سوف يكون مستهدفاً خلال الأسابيع القادمة. لهذا السبب، سوف أقوم بالشراء على هذا الزوج في كل مرة تظهر تراجعته أي إشارات للدعم على الرسم البياني بأربع ساعات أو أعلى من ذلك. طالما أننا

ana3araby
11-14-2015, 16:17
السلام عليكم اخى الكريم بصراحة انا عضو مبتدىء وموضوعك ده خوفنى قوى وخايف بعد التعب والمجهود اول لما اطالب بالارباح يقفلوا حسابى لو اى حد يقدر يفيدنا

TAHA ALNAQEEB
11-14-2015, 16:32
اخى لا تحاول مع الشركة لفتحه هذا اغلاق نهائى
توكل على الله وافتح حساب اخر

marwanadam
11-14-2015, 16:44
ممكنا ان تكون فى بعض التجاوزات لكن لا تقل ما عليك الى ان تبد من جديد
وان تحاول ان تجمع قواع وان تحل على ما تريد
وبتوفيق اخى

ابو وطن الفلسطيني
11-14-2015, 16:45
لا تحاول مع الشركة لفتحه هذا اغلاق نهائى
لان الشركة احيانا تعتمد على التوقعات فى اغلاق الحسابات ممكن تسابه ثفقة لك من ثفقة فى حساب اخر الخ.

raafat1
11-14-2015, 16:47
شكرا لك اخي العزيز

novy
11-16-2015, 13:51
هذا هو في الواقع الواضح الذي الفوركس هو عادة المنصة الأكثر شعبية والرئيسية على شبكة الإنترنت، وهناك وجود واحد المصطلح الشهير وهو "يمكن أن يكون أبدا كما أواخر جيدا" يدل على الوقت في أي وقت مناسب لك يتعرف عليه رغبة لكم كل التوفيق. مع تداول العملات.

مريم ميري
11-16-2015, 14:34
مساء الخير والبركة اتمنى ان تكونوا في صحة جيدة قد يكون السبب هو عدم التزامك بشروط المنتدى ولكن من الافضل ان تتواصل مع الدعم وتستفسلر
عن سبب غلق حسابك لديهم
وفي النهاية احب ان اشكر القائمين على نجاح المنتدى واتمنى التوفيق لجميع المتداولين بالمنتدى ان شاء الله وشكرا

farola
11-25-2015, 13:16
نعم هناك منصة في متناول OS سيفرال الهاتف الخليوي، اي فون حافة ونظام التشغيل، من أجل شراء وبيع عن طريق الهاتف الخليوي الخاص بك أيضا، حقا nowdays الهاتف الخليوي تصبح الحدث عملي حقا على المتقدم أن أي منا يجد في

lmo
11-25-2015, 22:17
نعم هناك منصة في متناول OS سيفرال الهاتف الخليوي، اي فون حافة ونظام التشغيل، من أجل شراء وبيع عن طريق الهاتف الخليوي الخاص بك أيضا، حقا nowdays الهاتف الخليوي تصبح الحدث عملي حقا على المتقدم أن أي منا يجد في

maryhano
11-29-2015, 12:03
الغالبية العظمى من العلامة التجارية الجديدة مستثمر تعتمد على المستثمرين الآخرين فيما يتعلق هناك إشارة tradign، ولكن أعتقد أن هذا ليس قرار ممتاز ببساطة عن طريق شراء وبيع، وذلك بمجرد وفقا لإشارة، فإنه من الصعب فيما يتعلق traer من أجل النجاح وردت، نجاحك يعتمد على التجار capabiltiy الفردية فيما يتعلق البيع والشراء

choroukguid
11-29-2015, 12:45
ماهو السبب للغلق ﺍﻟﻤﻼﺣﻈﺔ ﺍﻟﻤﻬﻤﺔ ﺍﻟﺘﻲ ﻗﺪﻣﺘﻬﺎ ﻻﻧﻬﺎ ﺗﺴﺎﻋﺪﻧﺎ
ﻓﻲ ﻋﻤﻠﻨﺎ ﻭ ﺑﺎﻟﻔﻌﻞ
ﺍﻟﺒﻨﻮﻙ ﻫﻲ ﺍﻟﺘﻲ ﺗﺘﺤﻜﻢ ﻓﻲ ﻫﺪﻩ ﺍﻻﻣﻮﺭ ﻭ ﻟﻴﺴﺖ ﻗﻀﻴﺔ ﺩﻭﻝ
ﻓﻴﻤﺎ ﺑﻴﻨﻬﺎ مةفق

latraaa
11-29-2015, 14:12
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على المعلومات التي تطرقت إليها و التي أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام و التي أرى أنها رسالة جيدة، و لكنها تحتاج إلى الكثير من التفصيل، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

---------- Post added at 12:12 PM ---------- Previous post was at 12:10 PM ----------

مشكور أخي الكريم ولكن يا أخي الكريم، أرى أنه من الأفضل العمل على منصات الويندوز و التي تقدم أفضل تجربة للتداول و أفضل رؤية لما تحتويه من مزايا و سهولة، بالتوفيق لكو للجميع إن شاء الله، تراك مرة اخرى

creatorman1978
11-29-2015, 14:18
اخى مفيش مشكلة ممكن تبدأ من اول وجديد وانسى الحساب دا خلاص لانة مش هيرجع ...
المهم هو تدارك الاخطاء فى المرة المقبلة ... بالتوفيق

heroo252
11-29-2015, 14:26
لو حساب البونص اتقفل متحاولش ولا اى مساعده هترجعوا تانى لان
الشركه عندها شرط بتقول من حقها الغاء الحساب دون ابداء اى سبب
واحنا بنوافق واحنا بنسجل عليه

latraaa
11-29-2015, 14:37
مشكور أخي الكريم ولكن يا أخي الكريم، أرى أنه من الأفضل العمل على منصات الويندوز و التي تقدم أفضل تجربة للتداول و أفضل رؤية لما تحتويه من مزايا و سهولة، بالتوفيق لكو للجميع إن شاء الله، تراك مرة اخرى

ringo
11-29-2015, 18:56
والله يا اخي الكريم لا اعلم سبب اغلاق حسابك ربما انك قمت بشئ خطأ او تأخرة في تفعيل الحساب
والله الموفق والمعين

jems10
11-29-2015, 21:46
اخي ممكن ان تكون قد خالفت احد شروط التداول الموجودة في اتفاقية العميل انصحك ان تكلم الدعم الفني للشركة لتعرف
الاسباب التي ادت الى اغلاق الحساب وبالتوفيق لك

maryhano
11-30-2015, 13:57
A الخاسر يمكن أن تتحول إلى تاجرا ناجحا في مجال الأعمال التجارية الفوركس اذا كان البدء في التعلم من أخطائه. فوركس ليس عملا سهلا جدا أن تكون ناجحة الحاجة رطب لجمع المزيد والمزيد من المعرفة. أن تكون ناجحة في تداول العملات الأجنبية يجب علينا ألا نكرر أخطاءنا مرارا وتكرارا.

ringo
11-30-2015, 15:21
والله يا اخي الكريم لا اعلم سبب اغلاق حسابك هل قمة بعمل ردود غير قانونية
والله الموفق والمعين

aym
11-30-2015, 15:24
ممكن الدخول على الصفحة الرئيسية للشركة وبذلك يمكنك ان تتصل بالعم الفتى للشركة وتعرف ما هو
السبب وراء قفل الحساب وبالتوفيق للجميع فى الفوركس

ابوفؤاد
11-30-2015, 16:21
اعتبر اى شئ يحدث لك من الان عادى انا اقفل ساب لى و معرفش ليه و عموما انا مكما مع الشركه ليس بهدف سحب الارباح و لكن لتجربه التدوال
و اعتبر انى اتعامل مع حساب تجريبى و لا مكله من غلق الحساب لانه ليس بمالى من الاساس انما هدايه و ادبنى شغال لحد لما اتعلم

choroukguid
11-30-2015, 18:17
كل حساباتنا تنغلق ﻣﻨﺼﺔ ﻣﻴﺘﺎﺗﺮﻳﺪ 4 ﻭ
ﺍﻟﺘﻰ ﺗﻜﻮﻥ ﻓﻰ
ﻣﻔﻬﻮﻡ ﻭ ﻣﺘﻨﺎﻭﻝ ﺍﻯ ﺣﺪ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺘﺪﺍﻭﻟﻴﻦ ﻭ ﺣﺘﻰ ﺍﻟﺠﺪﺩ ﻣﻨﻬﻢ ﻭ
ﻟﻴﺲ ﺑﻬﺎ ﺍﻳﺔ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻭ ﻟﻬﺎ ﺍ موفق

ayoubfc
11-30-2015, 18:50
اخي حاول ان لا تسحب مبالغ كبيرة حتى
لايحذف حسابك

one k
01-11-2016, 12:36
السلام عليكم .... انت لابد ان تاخد بالك من الشروط بتاعه التداول بتاعه الشركة لان انت من الواضح ان انت خالفتها ومن المهم ان انت
تلتزم بكل القوانين اللي في الشركة
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

big.pharaoh
01-21-2016, 19:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... مش عارف اقولك ايه بصراحه. فوض امرك لله وابدا من جديد. تحياتي ليك

latraaa
01-21-2016, 21:08
مشكور أخي الكريم على الموضوع، و لكن يا اخي الكريم لا أدري لما لا تراعون الشروط التي تضعها الشركة و عندما تقفل حساباتكم تأتون و تلومون الشركة و تترجونها لأنها اغلقت حسابكم، أتمنى ان لا نرى مثل هده الأخطاء مستقبلا

نادر صباح الدين
01-21-2016, 21:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، مشكور صديقنا العزيز على هذه المشاركة، تمنياتنا بالتوفيق والنجاح، طبعا الأمر مزعج للغاية، فليس من من المعقول أن يتم قفل الحساب بعد هذا الحد من المشاركات، من الطبيعي أن يقوم ممثل الشركة بالدفاع عن قرار الشركة بأن هناك خطأ قد حدث، حاول فتح حساب جديد وأمرك لله جل وعلا.

islamhd
01-21-2016, 22:53
الســــــــــــــــــــــ ـلام عــــلـــى جميـــــع أعـــــضـــــاء المنتــــــــدى الكــــرام
أخي الفـــــــاضل مشكوووووووووووور معـــــلومــــات قـــــيـــــمة جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
في انتظــــار المــــزيد من التألق و الابـــــداع في مــــــوضــــوعـــــاتـــ ـــك الهـــــــامـــــة

hunter_world
01-22-2016, 00:42
لازم الالتزم بقواعد المنتدي وعدم مخالفه القونين علشان حسابك مش يتقفل اخي اتمنالك المزيد من الربح والتوفيق وانك تقري قونين المنتدي

justsmile
01-22-2016, 00:59
لا اعلم اخي مشكلة قفل الحسابات بانستا لن يساعدك احد بها الا انستا نفسها .
انصحك بأن تراسلهم و تستفسر ..حتى تعرف لماذ اتقفل الحساب و حتى تعرف اذا بأمكانك ارجاعه ..

hunter_world
01-23-2016, 03:38
لازم الالتزم بقواعد المنتدي وعدم مخالفه القونين علشان حسابك مش يتقفل اخي اتمنالك المزيد من الربح والتوفيق وانك تقري قونين المنتدي

mahmoud massry
01-23-2016, 04:34
واضح من كلام الناس ان الموضوع ده ممكن يتكرر عادى جدا اكتر من مره لكن ممكن تكون انت عملت اى حاجه غلط ومش اخد بالك

hossam122
01-23-2016, 13:42
انا حتى الآن لم اجرب السحب ولكن أتمنى أن لا يكون قفل الحسابات موجود فى الشركة لمجرد أن تحقق ا رباح من الممكن اخى أم تكون ارتكبت مخالفة أو لك أكثر من حساب فى الشركة احتمال يكون هذا هو السبل

never6
01-24-2016, 18:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

Zezobebo3
01-24-2016, 18:45

jallou
01-24-2016, 20:13
على مستوى المعروض من النفط الخام في الأسواق العالمية فيشهد تخمة كبيرة في ظل تزايد الإنتاج من قبل الدول الأعضاء في منظمة الأوبك بعد أن رفضت المنظمة تخفيض معدلات إنتاجها خلال اجتماعه الأخير الشهر الماضي، الأمر الذي زاد من فرص زيادة المعروض العالمي خاصة بعد أن استعدت إيران لضخ المزيد من الصادرات من النفط الخام في ظل انتهاء العقوبات النووية المفروضة عليها.

hmadnahox
01-24-2016, 20:14
يا اخي الكريم للاسف انا لا اعلم سبب اغلاق حسابك ربما انك قمت بشئ خطأ او تاجرة وقت الاخبار بأكثر من 10 في المئة
والله الموفق المعين

best1
01-24-2016, 20:49
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته ,,, الظاهر انك خلفت القوانين: الفوركس السوق الوحيد في العالم الذي يجري التداول فيه على مدار الساعة و كذا 24 ساعة متتالية ....

mmaty
01-24-2016, 21:45
طبعا لازم كلنا نقرأ القوانين والشروط المتعلقة بالمنتدى بتمعن علشان ميحصلش اى مشكلة معانا من غير ما نكون
عارفين سببها ايه يعنى انا ما كنتش اعرف ان المتاجرة باكثر من 10 % من قيمة البونص وقت الاخبار ممنوع

jallou
01-24-2016, 23:36
فهذا هو اليوم الحادي عشر على التوالي من تواجد مؤشر (0.02) Parabolic Sar فوق سعر التداول حيثُ تُشير قراءته اليوم ل 2061.29 بعدما تزايد الزخم البيعي تدريجياً عقب فشل متكرر في البقاء فوق مُستوى ال 2100 أتبع ذلك بتعرض لتسارع في الهبوط مع إحتمال أكبر لتكوين قمم أخرى أدنى في مواجهة إحتمالات التصحيح لأعلى.

zizo199
03-22-2016, 21:22

Hicham0202
03-22-2016, 21:26
ربما انت كنت قد خالفت القوانين هنا في المنتدى او قوانين اتلداول في شركة انستافوركس اخي الكريم يجب ان تقرا القوانين قبل البدا في التجارة

neversi3
03-24-2016, 18:40
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

ملاك الروح
03-24-2016, 19:51
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم يحق للشركة اقفال الحساب دون الرجوع للعميل لحساب البونص ربما انك خالفت القوانين الله بعوضك افتح حساب جديد والتزم
اتمنى لك التوفيق

ali20
03-24-2016, 20:34
اكدي فية سبب جعل الشركة تغلق الحساب الشركة هى شركة كويسة جدا
الشركة سوف تافظ على جميع الععملاء بس ام شى فى السوق انه التاجر يعرف انه يتعلم من ااخطاء

hossam123
05-29-2016, 22:02
البونص والتجارة بالبونص ليها ضوابط وانت اكيد كسرتها لسبب اني ليا حساب وسحبت اكتر من مرة واهم هذه الضوابط انك لازم تكون مده الصفقة موش اقل من خمس دقايق

ali gamal ali
05-30-2016, 03:03
طبعا كلنا لازم كلنا نقرأ القوانين والشروط المتعلقة بالمنتدى علشان ميحصلش اى مشكلة معانا من غير ما نكون
عارفين سببها ايه يعنى انا ما كنتش اعرف ان المتاجرة باكثر من 15 % من قيمة البونص وقت الاخبار ممنوع

housseyn cherachir
05-30-2016, 03:19
السلام عليكم جميعا
مشكور على ذكر أهم المؤشرات
التي نستفيد منها في عالم الفوركس وهو شيء جيد ننتظر الجديد في قادم الأيام
شكرا جزيلا على طرح الموضوع بارك فيك الله فيك
تقبل مرورى.........

eyad ghanem
05-31-2016, 03:06
السلام عليكم ورحمة الله
ربما انت كنت قد خالفت القوانين هنا في المنتدى
او قوانين التداول في شركة انستافوركس اخي الكريم يجب ان تقرا القوانين قبل البدا في التجارة وشكرا

masr16
06-04-2016, 03:31
دي لو أول مرة يتقفلك فيها حسابك يا أستاذ مصطفي فمتقلقش لأن هيتقفل فيما بعد حسابات أخري بدون أي أسباب فأنا أغلق لي حوالي 6 حسابات بسبب وبدون سبب وممكن تدخل علي الرابط التالي عشان تعرف أنا حسابي اتقفل ليه وللأسف مفيش سبب يدعي إغلاقه
http://forex-masr.com/showthread.php...A8%D9%83%D9%85

nonam
06-22-2016, 15:13
السلام عليكم ..داول ومن . لو الحساب مفعل يبقي انت كدة من لمهم جدا التعامل معاه ومن المهم ان يكون التعامل مع التداول الاهم في الكتير من الادوات اللي في التداول ,.. من المهم اخي ان تتعرف علي الادوات المفيدة في التداول
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

harimeche
06-22-2016, 17:12
http://forex-masr.com/showthread.php?132312-%D8%A7%D8%AB%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%81%D8%B9-%D9%85%D9%86-%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7-%D9%84%D9%83%D9%8A-%D8%AA%D8%B7%D9%85%D8%A6%D9%86-%D9%82%D9%84%D9%88%D8%A8%D9%83%D9%85

---------

اهلا اخــــي دولا ممكن ترفع لنا صورة للصفقــــــــات

لاننا نحن هنـــــــا قبلك في المنتدى ونتاجر من سنين

ولم يقفل حســـابنا

وإن شـــاء الله معوض

freetrade
07-18-2016, 01:02
لازم تبعت للدعم اكثر من مرة تستفسر وان وصلت لارسال شكوي للشركة ارسلها
فلابد ان تعرف سبب الاغلاق للحساب لانه لو اتقفل من غير سبب فده امر مقلق

شبه منحرف
07-24-2016, 16:30
الحقيقه حكاية اغلاق الحسابات دى كترت اوى وانا بدأت أقلق ولكن انا حسابى حتى الان فى السليم ولم يغلق ونحن جميعا نشكر انستا فوركس انها شركه عظيمه

borhan
07-24-2016, 16:32
السلام عليكم اخي مشكور على الموضوع لكن من طريقة كلامهم انت قمت
بعمل مخالفة في المنتدى اخي راسل مدراء المنتدى ليشرحو لك مشكلة التي فعلتها

سمير
01-30-2017, 13:27
كلام خدمة العملاء واضح يا اخى وهو يخبرك ان الشركة لها الحق فى اغلاق اى حساب بدون ابداء اى اسباب واكيد انت خالفت شروط التداول

alonsoo
01-30-2017, 14:06
طيب ليه هو الحساب بيتقفل كن غير اسباب ازاى ؟ هل هما مثلا بيحسبوا ليميت معين من الارباح مثلا فبيرسلوا على قدها فقط ؟

Mr Fathy
01-30-2017, 19:40
بسم الله الرحمن الرحيم. انا اول مرة الاقى موضوع زى كده ! ومستغرب جدا طبعا . هما قفلوا الحساب هنا فى المنتدى ولا فى انستا ؟ وليه ؟

alatn123
01-30-2017, 20:21
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم
يبدو انك قمت باختراق بعض القواعد مثل المتاجرة وقت الاخبار و السكالبمج لمدة لا تتجوز ال 5 دقايق
بالتوفيق يا غالي

ebn masr
03-04-2017, 22:19
المفروض فى الحالة دى تتوجه الى. الادارة والمشرفين وتسالهم ايه سبب غلق الموضوع وغلق حسابك واعرف منهم بالظبط اللى حصل ايه

hosam2020
03-04-2017, 22:20
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
اذا واجهتك مشكله وتعلقه بحسابك فى شركه انستا فوركس
يمكنك التواصل مع الدعم الفنى للشركه و هم هيفيدوك

capoeira
03-04-2017, 22:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان الشخص الذى رد عليك من خدمة العملاء يقول لك انك قمت
بانتهاك احد قوانين حسابات البونص و للشركة الحق فى إغلاق اى حساب بدون ابداء اى أسباب

nasro benz
03-04-2017, 22:34
السلام اخي بالكاد انت خالفت احد القوانين اضن ذلك وبكل تاكيد لان الانستا لا تغلق اي حسابات ابدا
وفقك الله

emin14
03-04-2017, 23:09
الكلام دة معناة ان الشركة ممكن تقفل اى حساب دون الرجوع الى صاحب الحساب ولها الحق فى الغلق سواء كان بسبب او بدون سبب ودة كلام خطير اكيد
يعنى اية الشركة تحتفظ بالحق فى اغلاق الحساب وتعتبرة هذا انتهاء للحق فى البونص
انا اعرف انى ممكن الحساب يغلق لو فى انتهاك للشروط

nour3iny
03-04-2017, 23:13
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
ياريت لو يتم ذكر اسباب الاغلاق لاى حساب لعدم الشكوى من الاعضاء وتخوف الاعضاء الجدد من ذلك الشكاوى

ابوعلى
03-04-2017, 23:20
السلام عليكم ورحمه الله اخى الكريم سركه انستا من انضف الشركات وربنا يوفق الجميع ان شاء الله تقبل المرور اخى الكريم

hamadasalama
03-05-2017, 02:39
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ممكن تكون يا اخي خالف احدي قوانين التداول في شركة انستا وممكن تتواصل مع الدعم وتعرف السبب الحقيقي

ahmedmahmoud2017
03-05-2017, 02:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بالطبع من الممكن غلق حسابك عند الدخول لصفقة مكعينه والانسحاب منها قبل خمس دقائق

zakariacr07
03-05-2017, 17:47

أظن أن شركة أنستا تغلق حسابات كل من إستفاد بشكل كبير من البونيص و لديه سحوبات كثيرة

Bouani
03-05-2017, 18:11
هو بيقول انك ممكمن خالفت قوانين البونص عندهم
و ده ممكن يسبب غلق الحساب
و لديهم الحق انهم ما يشرحوا السبب
و بالتالي السحب لن يمر

m7md97
03-05-2017, 18:16
السلام عليكم
اهلا بك اخي بيننا نحن جميعا مبتدؤون و نتعلم لا تقلق
اوقات التداول يا اخي من الاحد ليلا الى الجمعة ليلا على العاشرة
اما الاخبار هناك موقع فوركس فاكتوري سيساعدك...

latraaa
03-05-2017, 19:04
مشكور اخي الكيرم على الموضوع و على الراي و على الطرح و على اية حاال أخي الكيرم اقول لك و للجميع أنه لابد من العمل على التعلم و العمل على الموضوع من خلال ما يتم تقديمه من خلال المنتدى القيم إن شاء الله

ahmedmahmoud2017
03-05-2017, 19:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته للاسف غلق حسابات انستا فوركس بالطبع يجب ان يكون له اسباب وتعلمها جيدا تقبل تحياتي ومرورى

mido elshabrawy
03-05-2017, 19:41
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
اخي الفاضل ان مشكله غلق حسابات البونص هي مشكله موجوده منذ فتره كبيره
و لا يحق لك أن تسال عن سبب غلق الحساب
حاول ان تقوم بفتح حساب جديد و ان شاء الله كله يبقي تمام
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

zunebha
03-05-2017, 19:43
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته
اخي الفاضل لا تقلق وابعت رسالة للدعم .
ان شاء الله ستحل مشكلتك بالتوفيق وتقبل مروري.

latraaa
03-05-2017, 19:48
و الله يا اخي الكيرم الواضح أنه قد قمت بمخالفة أحد قوانين الشركة و عليه انصحك بالعمل على التأكد من الصفقات التي تقدمت بها و عملت عليها و هدا الأمر أخي الكيرم يجب الـأكد مه قبل العمل على ارسال طلب سحب

ashmawey
03-21-2017, 20:10
اخي الكريم , كلامك عين العقل و صحيح , لا بد من التاني و التريث قبل بدأ التداول في سوق الفوركس وذلك للحفاظ على رأس المال
مع خالص الاحترام و التقدير

michael1
03-21-2017, 20:15
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخواتى الكرام
انا لا اعرف بصراحة السبب فى قفل الحسابات
\ولكن نحن نعمل اللى علينا
ونسيب الباقى عند ربنا يكرمنا انشاء الله

مصطفي السيد
03-21-2017, 20:49

Help online

You

Alexey Polyakov

You

Alexey Polyakov

You
8111137
hello

Alexey Polyakov
of bonus program:

You
what mean that?

Alexey Polyakov

You
whay?

Alexey Polyakov
Finish
هذا الموضوع خطير جدا ويجب
علي المسؤلين تفسير هذا الامر
حتي لا تحدث بلبله وتقل مصداقيه الشركه

zouga91
03-21-2017, 20:54
بسم الله الرحمن الرحيم والسلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته اخي الكريم يمكنك تهديدهم واستعمال القوة معهم عبر التشهير بهم في المتديات وفايسبوك وتقديم بهم شكاوى علر جهات رقابية حتى تعود اليك حقوقك

Doha Mohamed
03-21-2017, 20:56
ممكن ان تتواصل مع الدعم شركة انستا فوركس حتى تتمكن من حل المشكله او ممكن انك خالفت قوانين الشركة تحدث مع الدعم من الاسهل

ayouz
03-21-2017, 21:32
السلام عليكم
اخي ممكن انك مثلا تكوا ما احترمت القوانين المنصوصة من قبل الانستافركمس مثلا عدم قفل الصفقات في اقل من 5 دقائق او عدم المتاحجرة وقت صدور الاخبار القتصادية
لدلك اقفلو الحساب اظن

muhammad ismail
03-21-2017, 21:36
فى ناس كتير اخى الكريم اتقفلت حساباتها وانا ايضا اتقفل حساب ليا قبل كدة وعملت حساب اخر
وبدات تانى اهم حاجه انك يكون عندك اصرار وتكمل للاخر

eng.medhat2017
03-22-2017, 00:00
المفروض الشركة او اى حد ينيب عنها يرد على موضوع قفل الحسابات ده لانه بيخوف اعضاء كتير وفى ناس بتقول انها معملتش اخطاء يبقى حساباتها اتقفلت لية يا ريت نعرف السبب

eng.medhat2017
03-27-2017, 02:42
السلام عليكم اخى الكريم الى اعرفة ان شركة انستافوركس مش بتقفل حسابات وخلاص اكيد الحسابات دى فيها مخالفات ممكن تكلم الدعم وتتواصل معاهم ويحلولك مشكلتك

bakup28
03-27-2017, 06:17
انت كنت قد خالفت القوانين هنا في المنتدى او قوانين التداول
في شركة انستافوركس اخي الكريم يجب ان تقرا
القوانين قبل البدا في التجارة

waelmma
03-27-2017, 08:04
:)):o:o اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انه فى الغالب
انت ارتكبت مخالفة كبيرة جدا جعلتهم يغلقوا الحساب وممكن ان تكون طلبت السحب اثناء فتح الصفقات

مروه عصر
03-27-2017, 10:51
السلام عليكم
اكيد انك فعلت شئ مخالف لقوانين المنتدى ويجب ان تاخذ الحزر حتى لا يتعرض حسابك للغلق مره اخرى فيجب عليك ان تتجبن هذه المخالفات..

hams
03-27-2017, 10:52
لنفسيه في المجال ده مهمه جدا لانها الي بتحقق للمتاجر الاستفاده الكامله من المجال ده وتخليه قادر انه يضبط انفعالاته
ولكن انت تشكر لاهتمامك بالموضوع ده و على المعـلومات التي تطرقت إليها

s@mou
03-27-2017, 11:04
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
ربما السبب المخالفات وانت لا تعرف، راسلهم في الايميل فان لم يعطوك الحل حاول فتح حساب اخر واربطه بحسابك في المنتدى واعد التداول من جديد، اصبر اخي فهذا هو التعامل بالبونص دائما فيه خطر.
بالتوفيق تقبل مروري والسلام.

احمد فرحان منصور
03-27-2017, 11:09
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاتة صديقي قفل الحساب ب انستا يكون بسب ارتكاب مخالفات على ما اضن اتصل بفريق الدعم

ebn masr
03-27-2017, 11:12
لا حسابك اتقفل فى المنتدى مش فى الشركة ولو فى الشركة يبقا انت اكيد عملت حاجة من غير ماتحس ممكن متلا تكون اغلقت صفقة بدرى

remon2010
03-27-2017, 13:44
السلام عليكم جميعا
اخى العزيز اكيد خالفت قوانين
شركه انستا ولذلك تم اغلاق حسابك لان ان سحبت من انستا كثيرا
تقبل تحياتى

aboeluosr
03-27-2017, 14:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة هو الموضوع غريب ما دمت متبع الشروط وانت
قديم فدى مؤشر بيدعو للقلق الحقيقة اتمنى ان لا يحدث معى

doaa sary
03-28-2017, 17:51
مفيش حساب بيتقفل ويرجع تانى للاسف
لكن لازم تعرف انت عملت اية اسئل الدعم
عموما فى قانون ف انستا ولازم نخلى بالنا
لو ليك كذا حساب مثلا ممنوع
لو عملت سحب وصفقات شغالة ممنوع

YOUNESS EL-BAKKIOUI
03-28-2017, 17:58
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته. إغلاق الحساب من أهم أمور الشائعة يجب ان تحاول تجاوز هذه الأمور التى تؤدي إلى خسارة جميع الاموال الخاص بيك

mohamed teama
03-28-2017, 18:06
والله اخى الكريم حاجة تقلق فعلا ان يتقفل حسابك بالشكل ده حاجة مش مطمئنة طالما انت متاكد انك لم تخالف القوانين ولكن على
الجانب الاخر هناك متداولين هنا يتاجرون من سنسن ولم يغلق لهم حساب وتقبل مرورى وبالتوفيق للجميع

medosytara
03-28-2017, 18:08
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته :-

اخي ان كنت تغلق صفقات قبل مده خمس دقايق ف يتم اغلاق حسابك بعد تكرر الامر منك

بالتوفيق للجميع

flashytoty
03-28-2017, 18:09
ليه حسابك اتقفل يا استاذ مصطفى حمدان
ممكن توضيح اكتر هل بسبب الردود مثلا في اخطاء في ردود معينه او تكرار
ارجو الرد و شكرا لك

smartawi
03-31-2017, 10:46
الكثير من المرات اسمع بان الحسابات اتقفلت في انستافوركس وانا لم اتاجر حتى الان والامر يزعجني
لا اعرف بصراحة ان كان الاقفال هو خطا من المتاجر او من البروكر انما عموما اتمنى ان تكون تجربتي ناجحة ولا يكون البروكر هو اساس الاقفال

zeze2017
03-31-2017, 10:48
https://www.youtube.com/watch?v=CW4nlDSnLY8

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته---------------------------------أسعار الذهب وأسعار الدولار الأمريكي استكمال التحركات السعرية، كيف نتوقع اتجاه الأسعار؟ 30 مارس 2017

yousee
03-31-2017, 11:13
أخي أضن أن حسابك إتقفل لأن انيستا رأت أنك خالفت القوانين لا يمكن أن تقفل لك حسابك بدون أي سبب لأن هده الشركة صارمة جيدا من حيت القواعد واي إختراق سيجعلك تتعرض للإغلاق حسابك

Lante
03-31-2017, 12:52

eslam-gad
03-31-2017, 19:02
كل الشكر والتقدير والعرفان لكل من قام بهذا المنتدي الرائع وارجو مزيد من المعلومات لكي نفهم من خبراتكم
والله الموفق والمستعان تقبلو مروري

Nori1717
03-31-2017, 19:17
شكرا لك اخي الكريم على هذا الموضوع الجيد والمفيد حيث انا عضو جديد في المنتدى واحاول الاستفادة قدر الامكان من المعلومات التي توجد في هذا المنتدى الرائع واتمنى الربح الوفير لجميع الاعضاء

sinaa
04-02-2017, 20:39

أنس أبوعودة
04-02-2017, 20:45
اعتقد اخي الفاضل انك خالفت شرط من شروط وقوانين الشركة لانه مستحيل بدون سبب فهناك الكثير من الاسباب التي لا نعرفها تحتاج الدقة وفهمها جيدا وجب التنويه للجميع اخي وشكرا لك وتقبل مروري وبتمنالك التوفيق والنجاح وتحياااااتي

mrramy
04-06-2017, 09:15
بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمه الله وبركاته تحيه طيبة وبعد اخى الفاضل والله ياجماعه انا ابتديت اخاف من الشركه دى بقيت حاسس ان اجلا ام عاجلا حسابى هيتقفل

سليم الحمادي
04-06-2017, 09:21
ربنا يعوض عليك يا اخي .... اكيد انك خالفت احدى شروط انستا فوركس بدون علم
حاول ان تفتح حساب جديد
وان تبتعد عن اي شبهه قد تسبب الى اغلاق حسابك في المرة القادمة
وبالتوفيق

yousee
04-06-2017, 09:29
حسابك إتقفل لأنه قد خالفت القوانين فالأن يجب أن تفتح حساب جديد الآن دلك الأحسب لن يرجع لك أبدا لأنه عندما يتم قفل الحساب لا يرجع مرة أخرى

midobols
04-06-2017, 10:57
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد

yaseranwer
04-06-2017, 10:58
‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم علي طرح هذا الموضوع المهم ولكني لي وجهة نظر في هذا الموضوع فدائما ما تتعدد الاساليب والاستراتيجيات ويبقي دائما ادارة راس المال هي اهم اسباب النجاح لأي تداول علي الاطلاق مهما تعددت المؤشرات والتحليلات الفنية والاساسية وهذة هي وجهة نظري مع تمنياتي بالتوفيق والنجاح.

Zinou0008
04-06-2017, 10:58

احمد فرحان منصور
04-06-2017, 11:00
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي ااكريم لا يقفل اي حساب الا ان كان هناك مخالفات بقوانين العمل اتمنى ان تقوم الادارة باعادة تفعيل حسابك

abutalia
04-07-2017, 02:27
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اكيد يا اخي الفاضل حضرتك لم تلتزم بقوانين التداول التي وضعتها شركة انستافوركس فلابد من الالتزام بها وقرائتها جيدا

dias40
04-07-2017, 12:42
والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد

ahmadinho100
04-07-2017, 12:47
يتم قفل الحساب ادا ارتكبت اي خطء او خالفت القونين انصحك يا اخي بالدخول لومقع الشركة و التحدت مع الدعم مباشرة لتعر ماو المشكل بالتوفيق

baker31
04-09-2017, 23:22
مشكور اخى الكريم على طرحك لهذا الموضوع المتميز ونتمنى طرح المزيد من المواضيع المفيدة للمبتدئين دام لكم التوفيق والنجاح
تقبل مرورى و بالتوفيق ان شاء الله