PDA

View Full Version : كيفية العمل وقت الأخبار

محمد السيد محمد
02-07-2015, 04:42
ايها الاخوة والأخوات .. ربما يوحي العنوان انني سأقدم طريقة مبتكرة للعمل وقت الأخبار ..
اولا احب اقول لكم في بداية كلامي ان انا كنت من المدمنين للعمل وقت الأخبار لغاية ما ربنا شفاني والحمد لله .. وده طبعا بعد ما أكلت كام قلم وراء بعض .. ومع ذلك وعشان انا عنيد برده اخذت من صولاتي وجولاتي مع الأخبار بعض المعلومات المهمة التي قمت في صياغتها في شكل نصيحة عشان أقدمها لكم في طبق من فضة لأني احبكم في الله وارجو ان ينفعكم الله بما الهمني به
ابتداء انا عاوز ازيل البس من بعض اذهان زملاءنا المبتدئين واقول .. ياجماعة اللي بيقول ان اونستا بتمنع العمل وقت الأخبار ده مروج اشاعات .. اونستا لا تمنع وانما فقط بتخللي ربحك لايزيد عن 10% من رصيدك المبدئي .. فهمت ؟؟
وان كمان قرات انها بتحظر الدخول في صفقة في الدقيقتين الأخيرتين قبل صدور الخبر لكن انا ما لقيتهاش في الاتفاقية .. بس ماشي ممكن ندخل في الصفقة قبل الخبر بخمس دقائق
وبيني وبينكم هي اونستا عندها حق في حظر الدخول وقت الخبر او قبله بأقل من دقيقتين ليه لأن في الوقت ده مؤشر السعر بيبقى عامل زي العفريت وكل ماتيجي تخش يقولك السعر اتغير كل ما تيجي تخش يقولك السعر اتغير .. نهايته نخش في المهم
فيه معلومة كمان نحب نضيفها للي مش عارف الأخبار دي مواعيدها ايه وازاي نوصل ليها فعليه بموقع فوركس فاكتوري http://www.************.com/ ..
اترككم ونكمل في الجزء القادم على فكرة الموضوع مهم جدا
وهتتبسط منه قوي فتابعه لفايدتك .. أخوكم المتواضع محمد

a7med84
02-07-2015, 20:28
بتلتوفيق لك اخى الكريم فى المخاطره اللى انت بتقوم بها

وعموما التجربه اهم شئ لان مش محتاج اقول ان ده اخطر وقت فى السوق

محمد السيد محمد
02-07-2015, 20:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. بسم الله الرحمن الرحيم ..
امال ايه .. قال شاعر العرب .. وما نيل المطالب بالتمني ولكن تؤخذ الدنيا غلابا

hassanabu
02-07-2015, 20:45
السلام عليكم
سلسلة اكثر من رائعة وحبذا لو يتم جمعها في صفحة واحدة
جزاك الله خيرا
وشكرا للتوضيح حول شركة انيستا

متوكلة
02-19-2015, 09:48
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مشكور اخي الفاضل على طرحك لهذا الموضوع القيم حول العمل وقت الاخبار و نحن جد ممتني لك و نتمنى لك الربح المستمر من السوق

mazouz
02-19-2015, 20:26
باسم الله الرحمان الرحيم
نصائح قيمة استفدت منها كثيرا لا تبخل علينا أخي بمثل هذه المواضيع ولكك جزيل الشكر
وبالتوفيق للجميع إن شاء الله

RomanyMoreed
02-26-2015, 16:10
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

العمل وقت الاخبار مربح بس ايضآ في نفس الوقت ممكن يخسرك كتير اوي زي ما حصل في خبر السويسري الاسابيع اللي فاتت ناس خسرت فلوسها كلها

Wassa04
02-26-2015, 19:48
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
شكرا لك اخي الكريم على هذا الموضوع في انتظار
الجزء الثاني بالتوفيق لك تقبل مروري

MohaNew
02-26-2015, 20:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

العمل وقت الأخبار خطر جدا على الجميع وانا خسرت كثيرا بسببه

بالتوفيق لك وللجميع

azeddi
02-26-2015, 20:06