PDA

View Full Version : موضوع يهم كل مبتدئ وخبير ،متى يتعرض حسابك للغلق، رجاء دخول الجميع للأهمية القصوى3

محمد السيد محمد
02-09-2015, 22:07
اسباب غلق الخساب ..
وتنقسم اسباب غلق الحساب في الاتفاقية الي سببين
الأول : حصول مخالفات فنية من المتداول او العضو تبهدل حسابه والشركة هنا بتنهاه عن هذه المخالفات
محافظة على مصلحته وحقيقة هي تشكر على ذلك
الثاني : محاربة الاحتيال من المتداولين .. وفي الحقيقة .. هي غير محقة في هذا الموضوع تماما .. ليه ؟؟ احنا في مصر او يمكن في الوطن العربي كله بنحب بعض وعندنا نوع من الدفئ مش موجود في افراد الأخرى ومش ببالغ اني اقول ان ده بيحصل بين اصحاب الأديان المختلفة .. كلنا بتتغلب علينا المشاعر الانسانية لما بيكون واحد في مجتمعنا في مشكلة سواء مسلم او مسيحي .. يعني انا شخصيا لو فيه زميل مش مسلم زيي طلب مني خدمة ابقى عاوز اروح لغية عنده عشان اعملها له .. يعني مثلا لو واحد طلب افتح له حساب من الجهاز بتاعي عشان هو مش عارف يفتحه ازاي انا لا امنع بل يمكن اشتغل له شوية كمان وبعدين هو لما بيفتح الحساب من عنده ويبدا يشتغل الشركة تفتكر اننا شخص واحد وممكن تلغي الحساب بتاع واحد فينا رغم انه ما ارتكبش اي مخالفة .. او على الأقل مايحسش انه ارتكب اي مخالفة .. وهو فعلا ما ارتكبش مخالفة يعني مظلوم .. لكن الشركة اساءت الظن به وافتكرته بيفتح اكتر من حساب لنفسه باسماء مختلفة تحايلا عليها .. ده مثال مش كل حاجة .. عاوز برده اقول رغم ان الشركة اغلقت الحساب ظلما الا انه كان عندها حق لأنها ما تعرفش طبيعة افراد شعبنا .. وطبعا الشركة مش ملزمة ان تتعرف على طبيعتك .. انت اللي مطلوب منك انك تعرف انت بتتعامل مع مين .. دول ناس مش شبهنا واحنا اللي مفروض نتأقلم مع طريقتهم في التفكير .. تابع الجزء الرابع

heroo252
02-09-2015, 22:46
انا سبق وحصل انى حسابى اتقفل لكن معرفتش السبب
ومكنتش عملت اى تجاوز انما قلت قدر الله وما شاء فعل
ورجعت تاجرت من جديد

a7med84
02-09-2015, 23:10
النقطه التانيه مهمه جدا لان ممكن تكون فعلا فيها ظلم

بس الشركه مش عليها غلط فيها برده احنا ناخد بالنا من الحته دى والله المستعان

prince1bob
02-09-2015, 23:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة جزاك الله كل خيررر اخي علي هذة المشاركة فنحن كمبتدئين لم نكن نعلم ان مثل هذة الاشياء قد تغلق الحساب شكرا لك

محمد السيد محمد
02-10-2015, 03:21
ياجماعة والله انا ما انا عامل الموضوع ده عشان البونص وانما عشان خايف عليكم زي ما انا خايف على نفسي
ارجوكم هاتو المضوع من اوله واقراوه كويس لأنه مهم لكل منكم في شغله وتعامله مع الشركة .. معلش بكرة تصدقوني

BYE
02-10-2015, 10:40
العمل ثم العمل ثم العمل
شكراً أخي على هدا الرد الجميل واتمنى لك التوفيق ولجميع أعضاء المنتدى
شكراً أخي الفاضل معلومات مهمة
بالتوفيق وتقبل مروري

antonioforex
02-10-2015, 14:46
السلام عليكم
شكرا لك اخي على هده المواضيع المهمة التي تطرحها لنا حول شروط الشركة في البونص
و التداول لان الكثير من الاعضاء سيستفيدون منها من دون شك و بالتوفيق لك اخي العزيز .

coop_lemima
02-10-2015, 14:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أشكرك أخي الكريم على هذا الموضوع الذي هو في غياة الأهمية
وكلامك صحيح أخي العزيز، نحن المسلمون ومهما بلغت أخطاؤنا وذنوبنا دائما يغلب علينا خوف الله وتقواه فيما بيننا المسلمين
وهذا شيء لا يتوفر بين المعتنقين لباقي الديانات

hassanabu
02-10-2015, 17:10
السلام عليكم
هي قوانين وضعتها الشركة ووافقنا عليها
وبالتالي ايتاذ محمد يجب احترامه ومراعاتها مب باب احترام الذات
وعدم نقض الاتفاق
وهو ايضا يجب ان يميز شعوبنا اي احترام المواثيق

متوكلة
02-20-2015, 09:56
السلام عليكم و حمة الله و بركاته
مشكور اخي الفاضل على طرحك لهذا الموضوع القيم الذي استفدنا منه و من ردود لاخوة عليك و نتمنى لطك الربح المستمر من هذا السوق

shihab
02-20-2015, 17:35
يعطيك العافية اخ
عالطرح القيم والمفيد والمهم والشامل
وان شاء الله الكل يستفيد من هالمعلومات القيمة
التوفيق للجميع

Wassa04
02-22-2015, 23:39
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
فعلا اخي الكريم الشركة غير مهتمة كيف تتعامل
في حياتك الخاصة المفيد انك لا تتجاوز القانون

WASEM DALLOUL
02-22-2015, 23:44
السلام عليكم
شكرا لك يا أخي الكريم على هذه المشاركة الجيده والمفيده حول أسباب تعرض الحساب للأغلاق وبارك الله فيك وجزاك كل خير
وبالتوفيق للجميع

doom
03-07-2015, 02:48
كلمة شكرا لن تكون كافية على هذا الموضوع الرائع والمفيد فعلا جزاك الله كل خير يا اخى على هذا المجهود
الاكثر من رائع وانتظر منك المزيد من هذه المواضيع القيمة والى الامام دائما

miro125
03-07-2015, 02:53
سلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الفاضل مشكور على طرحك لهذا الموضوع القيم و الذي استفدنا منه و من ردود الاخوة عليك و نتمنى لكم النجاح و التوفيق

YMTMAX
03-07-2015, 10:04
*

موضوع جامد وشرح متميز .. مشكور أخي الكريم

على ما قدمته من معلومات في هذا المجال ونرجو

لك التقدم مع مزيد من الأنجازات ونتمنى ان يستفيد

كل الأعضاء من هذه المعلومات ..

*

الاسد التاجر
03-07-2015, 11:00
الشركها لها الظاهر فقط وانت خالفت نظام وعرضت نفسك للعقوبه
المببرات الي ذكرتها ماتنقع كلامك الي ذكرته كلام محامي
يترافع عن متهم القوانين واضحه لا نلف وندور ونبرر مخالفتنا
كان فتحت حساب لصديقك من جهازه الخاص

ahmedibrahim258259
03-07-2015, 16:16
بسم الله الرحمن الرحيم بص اخي الكريم كلامك جميل بس هما موش ينفع انهم يتعاملوا بالنية في قوانين والل بيلتزم بيها واللي يخالفها موش يلوم الا نفسه
تقبل مروري

mohamed.atef
04-23-2015, 03:58
السلام علكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على الموضوع الدي قدمته و على المعلومات التي قدمتها و التي أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله النقطه التانيه مهمه جدا لان ممكن تكون فعلا فيها ظلم بس الشركه مش عليها غلط فيها برده احنا ناخد بالنا من الحته دى ، بالتوفيق لك و للجميع

ibrahim forex
05-17-2015, 21:51
النقطه التانيه مهمه جدا لان ممكن تكون فعلا فيها ظلم

بس الشركه مش عليها غلط فيها برده احنا ناخد بالنا من الحته دى والله المستعان

معتصم سباعنة
05-17-2015, 22:24
اشكرك اخي على طرح هذا الموضوع القيم لا بد لكلك متداول ان يقرأ هذه التعليمات لتجنب قفل الحساب
تقبل مروري اخي الكريم

modr2015
05-17-2015, 23:27
مثلا لو واحد طلب افتح له حساب من الجهاز بتاعي عشان هو مش عارف يفتحه ازاي انا لا امنع بل يمكن اشتغل له شوية كمان وبعدين هو لما بيفتح الحساب من عنده ويبدا يشتغل الشركة تفتكر اننا شخص واحد وممكن تلغي الحساب بتاع واحد فينا رغم انه ما ارتكبش اي مخالفة .. او على الأقل مايحسش انه ارتكب اي مخالفة .. وهو فعلا ما ارتكبش مخالفة يعني مظلوم .. لكن الشركة اساءت الظن به وافتكرته بيفتح اكتر من حساب لنفسه باسماء مختلفة تحايلا عليها .. ده مثال

moutanabbih mohammed
05-18-2015, 11:11
تحية شكر وتقدير و احترام الى اخونا محمد السيد محمد على المجهودات المبذولة و هذا الطرح الجميل و الرائع جدا فجزآك الله خير الجزاء ولا حرمنا الله من طلتك

modr2015
05-18-2015, 11:46
مثلا لو واحد طلب افتح له حساب من الجهاز بتاعي عشان هو مش عارف يفتحه ازاي انا لا امنع بل يمكن اشتغل له شوية كمان وبعدين هو لما بيفتح الحساب من عنده ويبدا يشتغل الشركة تفتكر اننا شخص واحد وممكن تلغي الحساب بتاع واحد فينا رغم انه ما ارتكبش اي مخالفة .. او على الأقل مايحسش انه ارتكب اي مخالفة .. وهو فعلا ما ارتكبش مخالفة يعني مظلوم .. لكن الشركة اساءت الظن به وافتكرته بيفتح اكتر من حساب لنفسه باسماء مختلفة تحايلا عليها .. ده مثال

محمد السيد
05-18-2015, 14:27
والله يا استاذ محمد الموضوع اللي انت بتتكلم فيه ده مهم جدا وانا لو من السادة المشرفين
على هذا المنتدى اثبت لك هذا الموضوع لأهميته لكل مبتدئ وخبير فعلا ارجو من الله لك التوفيق

hamdochi
05-27-2015, 18:56
سلام الله عليكم اعزاء الاعضاء اعتقد ان الشركه لها الظاهر فقط وانت خالفت نظام وعرضت نفسك للعقوبه المببرات الي ذكرتها ماتنقع كلامك الي ذكرته كلام محامي يترافع عن متهم القوانين واضحه لا نلف وندور ونبرر مخالفتنا كان فتحت حساب لصديقك من جهازه الخاص تقبل مروري بالتوفيق ان شاء الله

nabigha
05-27-2015, 18:58
السلام عليكم ورحمت الله وبركاته
اعتقد انه معك حق في ما قلت فهذه
كلها اسباب ممكن ان تؤدي الى غلق
الحساب نهائيا لذا يرجى اتخاذ الحيطة
و الحذر

محمد العمر
05-27-2015, 19:54
لا تفوّت قمة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا العاشرة لإدارة صناديق الاستثمار - 2012:
على الرغم من التباطؤ الاقتصادي والتقلبات السياسية التي تهيمن على بلدان الشرق الأوسط، لا زالت الامارات العربية المتحدة أكبر سوق في المنطقة ولديها اقتصاد قوي يقوم على أساس متين ويتمتع برؤية بعيدة المدى.

madmax07
06-07-2015, 18:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا اخي الفاضل على موضوعك موضوع يهم كل مبتدئ واتمني الافادة للجميع و المزيد من مواضيعك.

for4free
07-16-2015, 04:34
بسم الله الرحمان الرحييم
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
نشكرك اخي على الموضوع الخاص بالفوركس جميل حقا
ونتمنى المزيد من المواضيع منك
وان شاء الله يكون الجميع استفادو

snnaky
03-09-2016, 15:14
تفتكر الناس بتتعلم ؟ ابدا وكتير من الاعضاء هنا كل موضوعاتهم منقولة للأسف وما بقى منها منسوخ او اسبام يعنى موضوعات مستفزة وايضا هناك من يسرق مجهودت الغير ويستحل بعد هذا اخذبونص لم يتعب فيها وعشان كدة ربنا لا يبارك فى عمل كان اساسة السرقة
اهتموا بمعرفة قوانين المنتدى حتى لا يتم حظركم واعتمدوا على انفسكم فى عمل موضوعات مفيدة لكم ويستفيد منها الاعضاء

yousse
03-09-2016, 15:37
إدا خالفت القوانين التي تفرضها انيستا وكدلك لمنتدى سيتم قفل حسبك بدون سابق اندار لهدا مفروض عليك إحترام القونين من أجل أن لا يتم إقفال حسابك

bmw22077
03-09-2016, 18:07
بسم الله الرحمان الرحيم والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
فعلا موضوع سيفيد الكثير من المبتدئين ان شاؤ الله
مشكور عليه اخي الفاضل

nuclear2010
03-12-2016, 17:02
السلام عليكم
تقد ان الشركه لها الظاهر فقط وانت خالفت نظام وعرضت نفسك للعقوبه المببرات الي ذكرتها ماتنقع كلامك الي ذكرته كلام محامي يترافع عن متهم القوانين واضحه لا نلف وندور ونبرر مخالفتنا كان فتحت حساب لصديقك من جهازه الخاص
تقبل مروري

Mostafa Ezz
08-20-2016, 20:41
بسم الله الرحمن الرحيم

شكرا لك أخي الكريم جزاك الله كل خير موضوع مميز وطرح جميل تقبل مروري أخي الكريم

xmenflis1
09-01-2016, 19:34
مرحباً شكراً على إضافة
تقد ان الشركه لها الظاهر فقط وانت خالفت نظام وعرضت نفسك للعقوبه المببرات الي ذكرتها ماتنقع كلامك الي ذكرته كلام محامي يترافع عن متهم القوانين واضحه لا نلف وندور ونبرر مخالفتنا كان فتحت حساب لصديقك من جهازه الخاص
بتوفيق للجميع

tamermosa
12-26-2016, 18:09
بالفعل اخى الفاضل احنا بحسن النية ممكن نكون السبب في غلق حسابات لينا
زي ما انت قلت ممكن نفتح حسابات لاصدقائنا من نفس ال IP و ده ممنوع نعا باتا

zizoo99
01-09-2017, 14:23
يا اخى موضوع فتح اكثر من حساب على جهاز واحد مش مشكله كبرى ولا حاجه الامر و ما فيه انك قبل ما تفتح حساب جديد ممكن تدخل على اعدادات المتصفح و تلغى كل الكوكيز الخاصة بالموقع و تقوم مغير الاى بى عن طريق عمل ريستارت للراوتر و افتح حساب جديد من غير اى مشاكل

xmenflis1
01-11-2017, 17:44
مرحباً شكراً على إضافة
وكلامك صحيح أخي العزيز، نحن المسلمون ومهما بلغت أخطاؤنا وذنوبنا دائما يغلب علينا خوف الله وتقواه فيما بيننا المسلمين
بتوفيق للجميع

mohcine amari
01-11-2017, 23:25
لا اتفق معك في الراي اخي الكريم القوانين هي القوانين و بسب المخالفات تم الانقاص كثيرا من البونص و كيف كنا نستفيد منه لذلك وجب احترام القوانين مهما كانت

bebars zolfakar
01-12-2017, 00:18
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
مشكور اخى الفاضل على النصائح الهامة والتحذير المهم جدا لعدم تعرض الحساب للغلق وموضوعك من المواضيع الهامة التى يجب معرفتها قبل التداول
تقبل مرورى وتحياتى
شكرا لك اخى الفاضل

doaa sary
01-12-2017, 15:45
اسباب اغلاق الحساب كتيرة
انستا فوركس ليها قوانين صارمة لازم نلتزم
اولا مينفع ش تهدج ع حسابين ممنوع والاتنين هيتقفلو
ممنوع تعمل سحب وانت فاتح صفقات
وحتى بعد متعمل السحب متفتحش الا لما يوصل لحسابك
بالتوفيق للكل

tahar2015
11-19-2017, 17:19
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
بالنسبة لانستا فوركس قد يتم غلق حسابك بدون اي مخالفه او سبب او تفسير
بالتوفيق لك وللجميع اخي الكريم وتقبل مروري

mohamed el haoussi
11-20-2017, 02:26
شكرا لك أخي مشكوووورعلى المجهود و العمل الرائع
كن دائما رائدا في طرح المواضيع، جزاك الله خيرا...
و السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
أتمنى استفادة الجميع وشكرا...

waelmma
11-20-2017, 11:36
:yahoo::yahoo::yahoo: تمام اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة ان اغلاق الحسابات
بيكون له شروط ومنها ان تفتح اكثر من حساب بنفس البيانات فى نفس الوقت