PDA

View Full Version : موضوع يهم كل مبتدئ وخبير ،متى يتعرض حسابك للغلق، رجاء دخول الجميع للأهمية القصوى 7

محمد السيد محمد
02-09-2015, 23:36
اسمع بقه الأسباب اللي اعتقد اخواننا اللي اتقفلت حساباتهم لأجلها .. واحنا مش عاوزين ناخد كلام اي حد على انه تهريج لأن الموضوع خطير .. ايوة ايه الأسباب ياخواننا ؟؟ اسمع ياسيدي
1 – واحد قال بسبب اني سحبت مرة ولم انتظر حتى يصلني السحب فقمت بطلب سحب تاني ..
وواحد قال انا قمت بسحبين في يوم واحد
طيب احنا ما نسحبش الا مرة واحدة في اليوم ومانطلبش التاني الا لما نستلم الأول تمام كده ايه كمان
2 – واحد تاني قال فتحت حسابين باسم واحد .. الله امال الراجل اللي قال لو فتحت حسابين لازم تكون بيانتك
الشخصية متطابقة فيهما .. هو فتح حسابين محظور والا يمكن الراجل اللي عمل حسابين ده ماكانتش بيناته متطابقة فيهما؟؟!! اقولكم انا هكبر دماغي ومش فاتح الا حساب واحد .. وانتم اعملوا زيي وخلاص
3 – واحد قال طلبت سحب مبالغ كبيرة .. وماقالش هو طلب كام بصراحة .. على كل حال انا اعرف ان
هناك حد اقصي للسحب ببطاقة اونستا وهو 2500 دولار يمكن هو طلب اكثر من كده .. بس احنا نعرف ان مفيش حد أقصى للسحب في الطرق الأخرى .. مفيش مشكلة انا بعد كده لو ربنا فتحها علي مش هطلب اكتر من 2500 دولار في المرة الواحدة يعني لو عاوز 10000 دولار اجيبهم على 4 مرات مفيش مشاكل كده ماشي .. ايه كمان
4 – واحد قال انا تاجرت ببونص من الريفيرال فقط ، و ماعملش بونص بنفسه
وعشان كده اغلقوله حسابه ..هو سبب غريب واول مرة اسمع عنه .. لكن بصراحة لو كان ده حصل .. يبدو فعلا ان اونستا عاوزانا نشتغل عشان نكسب مانبلطجش كويس .. انا الحمد لله دعيت ناس كتير والحمد لله ماجانيش بونص ريفيرال من اصله وكل البونص اللي معايا ده من مجهودى .. احمدك يارب مابيجينيش بونص الريفيرال دا انا كنت زعلان قوي ان ماجانيش بونص من الريفيرال .. طلع خيرالحمد لله
5 – واحد قال ان الحساب بيتغلق لما ما استعملتش استوب لوز .. غريبة شوية
بس على كل حال احنا فنيا بنلتزم بالاستوب لنحافظ على رصيدنا لأن لو ماعملناش كده .. حتى ولو مش هيلغو الحساب فالحساب هيتمرجن .. والله كويس يعني اونستا خايفة على رصيدنا دي شركة طيبة قوى..فعلا تستحق لقب ماما اونستا
لا .. وواحد تاني قال انا طلبت السحب ثم فتحت صفقة ولم انتظر حتى يصلني السحب .. ياسلام !! طيب مانسحبش وفي صفقات مفتوحة ونضل قافلين الصفقات لغاية مالسحب يوصل .. جديدة دي لكن منطقية .. ومش صعبة .. طولت عليكم تابعوني في الجزء الثامن

a7med84
02-10-2015, 19:37
رقم واحد وخمسه مش صح خالص فى اوقات كتير بعمل خمس اوامر للسحب

اكتر من مره ساعات اربعه وعادى بيتم السحب مره واحده ليهم كلهم ده مش سبب والاخير ده حاجه راجعه للمتاجر ملهاش علاقه

the_lycan
02-10-2015, 19:46
السلام على العموم انا لم اصل لتلك المرحلة فحسابي جديد ولا يوجد لي ريفيريال لكن ساستفيد من موضوعك ولن افعل تلك الاشياء اللتي قمت بطرحها وبهدا اجنب حسابي للغلق شكرا لك اخي الكريم وجزاك الله خيرا ننتظر الجزء المتبقي

heroo252
02-10-2015, 21:51
فى اسباب كتيره لمرجنت حساب البونص
الموضوع بيرجع للشركه ممكن تطلب الدفع وبدون سبب مقنع تلاقى حسابك اتمرجن
واتكل على الله وضاع تعبك كله

gamal20
02-10-2015, 22:25
انت ركزت مع اهم الاسباب اللى بجد بتخلى الشركه تقفل الحسابات
ان شاء الله لن تكرر وان اء الله لا يغلق لنا حسابات مطلقا

rafiq18
02-10-2015, 23:38
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
نقاط مهمة فعلا مشكور الأخ الفاضل دائما عودتنا على المشاركات النافعة لكل الأعضاء انشاء الله
تقبل مروري سلام

antonioforex
02-11-2015, 00:00
السلام عليكم
طبعا اخي يجب الالتزام بشروط الشركة التي تضعها لانها لا تغلق الحسابات هكدا
بل عندما يخالف احد الاعضاء هده القوانين التي تضعها الشركة و بالتوفيق لك.

متوكلة
02-14-2015, 22:55
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مشكور اخي الفاضل على طرحك لهذا الموضوع القيم و نحن بالفعل استفدنا منك كثيرا و جزاك الله بالربح المستمر من هذا السوق

Wassa04
02-15-2015, 00:34
مرحبا اخي الكريم الامر 5 غير صحيح انا طلبت سحب و وصل
و كل صفقاتي من غير ستوب لوس تقبل مروري

azzam1000
02-15-2015, 00:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا معاك فى المواضيع دى كلها الا رقم خمسة انا سالت قبل كده الشركة وردو عليا ان ممكن تفتح الصفقات طوال الاسبوع بدون استوب لوز ولكنى لم اجرب السحب

---------- Post added at 09:42 PM ---------- Previous post was at 09:40 PM ----------

انا مظنش رقم خمسة ده فعال لانى مبعملش استوب لوز اصلا لانى لا اومن به لانه بياكل الفلوس بالبطىء واما السحب مجربتش اسحب لانى لسه اتعاملتش اصلات فى صفقات حقيقية

---------- Post added at 09:43 PM ---------- Previous post was at 09:42 PM ----------

اسف على الرد مرتين حصل خطا عندى فى اللاب

ifs
02-15-2015, 01:51
بسم الله الرحمان الرحيم
فعلا الششركة احيانا تغلق الحسابات عند طلب السحب و خاصة ان كان المبلغ كيبر انا انصح بسحب مبالغ صغيرة تقبل مروري والسلام عليكم

hassanabu
02-15-2015, 03:10
السلام عليكم
استاذ محمد الموضوع غاية في التشويق والسرد اعجبني بصراحة
ولو عاوز ترد على كل سؤال واستفسار وسبب مش حتخلص
بالفعل كل واحد بيجيب سبب وتلاقي فيه حاجات هو ما جابش سيرتها من اصلو

ilyes chaieb
02-15-2015, 03:59
اخى الكريم لديك النقطة 2 صحيحة والباقى خطء
بالفعل تعدد حسابات البونص لنفس الشخص تحرمه من سحب الارباح
اما باقى الموضوع مش صحيح
تقبل تحيااااااااااااااتى

oussamafond
02-15-2015, 04:07
بارك الله فيك اخي قضية الريفيرال بعيدة عني فانا جديد بس اعجبني كثير شرحك خاصة نقطة ماما انستا. الشركة الظاهر انها طيبة

doom
02-27-2015, 14:53
كلمة شكرا لن تكون كافية على هذا الموضوع الرائع والمفيد فعلا جزاك الله كل خير يا اخى على هذا المجهود
الاكثر من رائع وانتظر منك المزيد من هذه المواضيع القيمة والى الامام دائما

van
03-19-2015, 04:16
شكرا جدا يا اخى على هذا الموضوع وانا بالفعل سوف اقوم بحفظ هذا الموضوع
لاهمية الموضوع وانتظر منك ومن جميع الاعضاء المزيد من المواضيع المفيدة

ibrahim forex
04-12-2015, 17:01
السلام على العموم انا لم اصل لتلك المرحلة فحسابي جديد ولا يوجد لي ريفيريال لكن ساستفيد من موضوعك ولن افعل تلك الاشياء اللتي قمت بطرحها وبهدا اجنب حسابي للغلق شكرا لك اخي الكريم وجزاك الله خيرا ننتظر الجزء المتبقي

alaa ali
04-12-2015, 17:10
السلام عليكم
تعرض الحساب فى تجارة العملات فوركس للغلق يكون نتيجة عدم الاستخدام الامثل لراس المال فى المتاجرة
بالتوفيق

baki
04-12-2015, 22:13
شكرا لك اخي على هده النصائح الرئعة التي
يحتاجها كل مبتدء حتى لا يتعرض حسابه الى الغلق

hasback
04-12-2015, 22:51
السلام عليك ورحمة الله وبركاته وشكرا لك اخي الكيم على هذه النصائح وبالفعل على المتداولن ان يعلمو قواعد العمل على البونص وقواعد السحب ولا يستهترو بالمسالة لان الشركة لا تفعل ذلك

BYE
04-20-2015, 17:59
العمل ثم العمل ثم العمل
شكراً أخي على هدا الرد الجميل واتمنى لك التوفيق ولجميع أعضاء المنتدى
شكراً أخي الفاضل معلومات مهمة
بالتوفيق وتقبل مروري

محمد السيد
04-20-2015, 20:20
والله انا شايف فعلا ان الموضوع ده من المواضيع التي تهم كل متداول وبالذات عملاء
شركة اونستا .. طالما كان الموضوع خاص باستمرار الحساب او ةالغؤه فاهميته تصل الى 100% من الموضوعات التي يجب دراستها بعناية

yasrnavy
04-20-2015, 23:36

---------- Post added at 12:36 AM ---------- Previous post was at 12:27 AM ----------

العمل ثم العمل ثم العمل
شكراً أخي على هدا الرد الجميل واتمنى لك التوفيق ولجميع أعضاء المنتدى
شكراً أخي الفاضل معلومات مهمة
بالتوفيق وتقبل مروري

hamadaelbanna
04-21-2015, 00:02
بسم الله الرحمن الرحيم
بعد التحية على اخوانى واخواتى اتشرف بوجود حضراتكم واتمنى الاستفادة منكم جميعا
شكرا اخي الكريم على هذا الموضوع الهام الذي استفدت منه شخصيا
ربنا يوفقنا جميعا
الف تحية وشكر ليكم

Doodysamsom
04-21-2015, 01:02
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
الموضوع دة فعلا يهم ويخص المبتدئين..
لانهم بيتسرعوا للدخول ...من غير ما يعرفوا الشروط. الخاصة بالمنتدى

Ahmed ibrahem20145
04-21-2015, 01:06
اريد ان اعرف هل يمكنني عمل حسابات في المنتديات الاخري للشركة وربطها بحسابي في الشركة

ومن ثم يتم تحويل الاموال اليها من جميع الحسابات ام انة غير مسموح بذلك ويتم التحويل من حساب واحد فقط

snnaky
02-17-2016, 23:30
بصراحة موضوعك غريب واظن ايضا انة من الموضوعات المنقولة بحرفية يعنى نقل مسطرة وبعدين اطالة الموضوع بدون اى فائدة اعطى او انتقص من اهمية الموضوع بل اعطى ملل بدون اى داعى
الموضوع محتاج يكون افضل من كدة بس عموما شكرا لمجهودك ونشوف مواضيع افضل وبالتوفيق ان شاء الله

gara77
02-22-2016, 19:49
تحية الى اخواني الاعضاء في كل مكان
الشكر موصول لك اخي العزيز على المجهود المبذول في تحضير و عرض موضوعك الرائع حول
موضوع يهم كل مبتدئ وخبير ،متى يتعرض حسابك للغلق، رجاء دخول الجميع للأهمية القصوى 7
نرجوا المواصلة في الافادة وتقديم الإضافة
بالتوفيق للجميع، تقبلوا مروري

tamermosa
12-26-2016, 18:59
بالفعل اخى الكريم ، لما تطلب سحب يفضل ان تكون كل صفقاتك مغلقة ،
و كمان ماتفتحشي أي صفقة أخرى الا لما تتأكد ان فلوسك وصلت للأمان