PDA

View Full Version : الفوركس دة ظالم

abo mahmoud
02-10-2015, 18:24
وربنا الفوركس دة ظالم عمال اتعلم ومفيش فايدة بقالنا اسبوع عمالينا نتعلم ونجرب ونخسر حد ينصحنا يا جماعة من الاعضاء المحترمين
ازاى نتوقع حركة السعر
وشكرا

Tro
02-12-2015, 03:05
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الواضح انك بدأت ودخلت السوق غلط لازم تجيب فيديوهات وتشوفها على اليوتيوب هتفيدك جدا جدا بالاضافه انك كمان لازم
تشوف كتاب مبادىء تعليم الفوركس تقراه كويس وتفهمه وتبتدى تطبق لكن الواضح انك بتجرب ودة مش ينفع وكمان لازم تجرب على حساب الديمو علشان لو دخلت على الحساب الحقيقى هتدمر وتخسر وهتتعقد

rafiq18
02-12-2015, 12:36
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته.
بالتوفيق لك و لنا و لكل الأعضاء تجارة الفوركس و الربح ليس حدث يوم أو عشرة أيام انها تراكمات عمل و خبرات لعدة شهور أو سنوات.
و هذه هي الصراحة و الله أعلم

BYE
02-13-2015, 00:36
اهلا وسهلا بك في منتدي فوركس العرب بتمنالك التوفيق وارجو منك تقبل مروري بصدر رحب حتي اذا كان يختلف معك في الرأي

moraa
02-13-2015, 01:17
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
اخى العزيز الفوريكس ليس ظالم ولكنك تحتاج الى مزيد من الخبرة لكيفية التعامل مع سوق العملة بحرفيه حتى لا تخسر ما تجنى من اموال اقرأ مبادئ الفوريكس
وان شاء الله سوف تزيد ارباحك ولكن يجب ان تمتلك عنصر الخبرة اولا
ربنا يوفقك وشكرا

bahoma31
02-13-2015, 03:53
أخي العزيز .. عودتنا دوما على الطرح المفيد ..
وهنا أجد تعاليم أن أتبعناها فزنا بالسمو الأخلاقي النبيل
أحييك على الموضوع الهادف جميل..
درر وجواهر نثرتها بمنتدانا.. ف هنيئا لنا أسمك الكريم
شكرا لك بحجم الكون شكر جزيل .. مع التحية وكامل التقدير

the professor
02-13-2015, 04:56
وهو الاسبوع ده هيعلمنا ايه ولا ايه يا اخوى
الفروركس ده بحر كبير لازمه صبر كبير وعمل متواصل للنجح فيه وفهمه بشكل صحيح

a7med84
02-13-2015, 06:46
اسبوع انت بتهزر ولا بتكلم جد

الفوركس موضوع كبير اوى لاسبوع ده مش هعرف عنه 1 فى المئه من السوق اصبر لو مش قادر تصبر يبقى سيبك من الفوركس خالص

متوكلة
02-15-2015, 18:50
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم الفوركس ظالم حقا لكن فقط لمن يدخل عشوائيا اما من يدرس ويخطط فلا يظلمه ابدا و اتمنى لك التوفيق و النجاح

Wassa04
02-15-2015, 19:30
مرحبا اخي الكريم انت اسبوع و تتعلم ...الفوركس
لزم صبر و صبر ثم صبر تقبل مروري

seif1987tt
02-23-2015, 12:48
الفوركس لا ضالم و لا شي بل انت ضالم لنفسك ان كنت
تعتقد انك تتعلم السوق في اسبوعين لانة الى 8 سنين و لسا بكتشف فيه حاجات جديدة

ibrahim forex
02-23-2015, 14:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخى انت فى اولال المفروض انك تجيب كتب وتقرأها وتشاهد فيديوهات هتساعد كثيرا فى فهم الفوركس
وان تدخل على القسم التعليمى به كل شئ للمبتدئين وتعمل حساب تجريبى تتتعلم عليه الاول

mazouz
02-23-2015, 15:35
مشكور أخي الكريم على طرحك لهذا الموضوع الهام والذي سيستفيذ منه العديد من الأعضاء.
بالتوفيق للجميع وتقبل مروري

doom
03-04-2015, 03:11
شرحك هذا وضح لى العديد من الامور المهمة فى الفوركس وطبعا احب ان اشكر حضرتك على طريقة سرد الموضوع
بطريقة سهلة وبسيطة تتيح للمبتدئين فهم الموضوع بسهولة بدون تعقيدات

hend salah seleit
03-04-2015, 04:28
شكرا اخي الفاضل على هذا الموضوع الرائع والمفيد، شخصيا استفدت منه كثيرا
أتمنى ان يستفيد منه جميع الاعضاء في المنتدى ، بالتوفيق للجميع .

amr222
11-15-2015, 17:33
بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم و رحمة الله و بركاته جزاك الله خيرالجزاء على هذا الموضوع وجعله الله في موازين حسناتك يوم القيامة جزاك الله خيرا وبارك فيكواسأل الله ان يجعل عملك هذا...

محمد السيد
11-15-2015, 17:57
انا هنصحك مرة واحدة .. اتقن دراسة وتطبيق موجات اليوت .. على فكرة
انت ممكن تغلط في تطبيق موجات اليوت وينتابك الشك فيها لذلك بقولك لازم تتقنها

ahmedibrahim258259
11-15-2015, 19:49
بسم الله الرحمن الرحيم موش تيأس اخي الكريم هو المشوار صعب في الاول لازم انك تصبر وتكمل والمفروض انه الخسارة تعلمك وتزيدك اصرار
تقبل مروري

Bouani
11-15-2015, 23:19
السلام عليكم و رحمة الله عز وجل
هو الفوركس ليس مبرمجا لكي يحدد شخص بالذات على سواه
يعني ليس ظام و لو خسرنا ليس هو قاصدنا
بل هو اننا لسنا متعلمين كفاية و مقصرين مننا
تقبل مروري

inshaallah
11-15-2015, 23:33
الواضح انك بدأت ودخلت السوق غلط لازم تجيب فيديوهات وتشوفها على اليوتيوب هتفيدك جدا جدا بالاضافه انك كمان لازم
تشوف كتاب مبادىء تعليم الفوركس تقراه كويس وتفهمه وتبتدى تطبق لكن الواضح انك بتجرب ودة مش ينفع وكمان لازم تجرب على حساب الديمو علشان لو دخلت على الحساب الحقيقى هتدمر وتخسر وهتتعقد....

عبير زيد
11-15-2015, 23:35
انا هنصحك مرة واحدة .. اتقن دراسة وتطبيق موجات اليوت .. على فكرة
انت ممكن تغلط في تطبيق موجات اليوت وينتابك الشك فيها لذلك بقولك لازم تتقنها

skynet
03-23-2016, 10:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخى على طرح المعلومة
التى افادتنا جميعا وفى انتظار كل جديد تقدمه وربنا يوفق السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الموضوع كتير
سهل والشرح مبسط الله يعطيك العافية يا اخى

zizo199
03-23-2016, 20:18
تشوف كتاب مبادىء تعليم الفوركس تقراه كويس وتفهمه وتبتدى تطبق لكن الواضح انك بتجرب ودة مش ينفع وكمان لازم تجرب على حساب الديمو علشان لو دخلت على الحساب الحقيقى هتدمر وتخسر وهتتعقد

csebai12
03-24-2016, 01:57
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
لا يكفي اسبوع للتعلم بل يجب ان يكون اكثر من ذلك بكثير على الاقل 6 اشهر و من الخسارة نتعلم اخي فهي تعطينا الخبرة

snnaky
02-14-2017, 15:52
ههههه بقالك اسبوع وعاوز تتعلم فية وفاكر انك حتتعلم الفوركس فى اسبوع طب مهو يا اخى المحترم انت تحتاج الى التعلم فهل انت اتعلمت فى اسبوع كل حاجحة عن الفوركس يعنى اتعلمت يعنى اية اتجاة وعرفت تحكم علية تعرف اتجاة قصير وتفرق بينة وبين الأتجاة المتوسط او الرئيسى؟؟
هل عرفت العدم والمقاومة وامتى تشترى وامتى تبيع ؟؟؟ وتفهم فين مناطق البيع ومناطق الطلب ولا انت فاكر نفسك داخل ملاهى السندباد ؟؟ على مهلك ياخال العلم حلو وهو اساس نجاحك مكتستعجلش لو مستعجل الربح وفاكر انها مغارة على بابا حط فلوسك فى البنك وارقد عليها بلاش كلام فارغ

جابر1979
02-14-2017, 16:18
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته .
الفوركس دراسة و مجال احترافي لدى يجب تكريس الوقت و الجهد لتعلم أساسيات المجال . بالتوفيق للجميع

soltanarab
02-15-2017, 01:59
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخي الكريم من المستحيل ان تتعلما لفوركس في اسبوع فتصبح متداول ناجح فالتداول يحتاج ان تتعلم لسنوات عديده مع العمل التطبيقي في حساب تجريبي

zizoo99
02-15-2017, 08:43
شكرا لك اخى على هذا الاستفسار ففتره اسبوع غير كافيه تماما لاتقان الفوركس فاتقات الفوركس يتطلب سنوات من التعليم و الممارسة الفعاله و ابتعد عن التوصيات و المؤشرات

Zinou0008
02-15-2017, 12:22
يبدو انك اخي بدات بالتاول دون ان تكتسب الخبرة اللازمة فلابد لك ان تجرب في حساب تجريبي اولا ثم تفتح حساب حقيقي
اكتسب الخبرة قبل ان تدخلفي غمار هذا المجال
بالتوفيق اخي

gagpost
02-15-2017, 13:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اهلا اخي اخي الكريم اي شئ تعلمته او بدأت فيه جديد لابد ان تعافر للوصول لهدفك وفهومه الفوركس هكذا لابد من الصبر والمحاولة والمزيد للاكتساب من الخبرات وبالتوفيق هذه نصيحتي لك وانا مثلك ميتدأ ولكن اعافر للفهم

xmenflis1
02-15-2017, 13:08
مرحباً
شكراً على إضافة
اخى العزيز الفوريكس ليس ظالم ولكنك تحتاج الى مزيد من الخبرة لكيفية التعامل مع سوق العملة بحرفيه حتى لا تخسر ما تجنى من اموال اقرأ مبادئ الفوريكس
بتوفيق للجميع

abumazen
02-15-2017, 14:06
الخساره هي اللي هتعلمك يا اخي انا تمرجنت كثيرا حتي تعلمت وحتي الان اخسر ولكني احيانا اكسب واحسانا اخسر الاول كنت اخسر فقط انشاء الله تتعلم من خسارتك وتحقق ارباح

Ayman Abdellatif
02-15-2017, 16:05
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
اهلا بك اخى الفاضل فى المتدى و فى الفوركس و انصحك بالا تتعجل فى الحكم على الفوركس بانة ظالم فربما قد تكون انت قليل الخبرة او اساءت استخدام ادواته و لم تلتزم بما تعلمته منه فى التطبيق على الشارت لذا انصحك بالا تتسرع فى دخول صفقات دون ان تتعلم كيف تحلل فنياً بشكل جيد و ان تتعرف على النقاط القوية فى الدخول و الخروج من الصفقة و بالتوفيق

xmenflis1
02-16-2017, 01:50
مرحباً
شكراً على إضافة
بتوفيق للجميع

salwa010
02-16-2017, 02:48
الفوركس ظالم جدا يبقي ابتعد عنه علي طول لو مش عارف تتعلم مش شرط يكون مجالك صدقني حيتعبك علي الفاضي لازم تكون قابل للتعلم
مشكوووور علي المشاركة الممتازة دي

zeze2017
02-16-2017, 02:52
اخى الكريم الفوركس ليس ظالم وانا نحن من يظلم انفسنا عندما نطمع او لا نصبر او اذا كنا نتداول بدون دراسه وخبره واسترايجيات
واتمنى لك مزيد من النجاح والتقدم
وشكرا

xmenflis1
02-17-2017, 00:04
مرحباً
شكراً على إضافة
الواضح انك بدأت ودخلت السوق غلط لازم تجيب فيديوهات وتشوفها على اليوتيوب هتفيدك جدا جدا
بتوفيق للجميع

بدر اشطيبي
02-17-2017, 00:32
شو اسبوع ما اسبوع اخي التداول قد يمتد معك لسنوات قبل ان
تحصل على فلس واحد يجب على المتداول ان يفر على المدى البعيد