PDA

View Full Version : سؤال مهم جدا

Pages : [1] 2

شبه منحرف
02-11-2015, 09:26
انا فتحت صفقه واغلقتها قبل خمس دقائق انا عارف ان ده غلط بس قفلتها وخلاص السؤال هنا الصفقه دى ماليش ارباح فيها ده اوك طب الحساب كده هيتقفل ولا هما هيلغو ربح الصفقه دى وخلاص ارجو الافاده

Saadqnet
02-15-2015, 17:10
لم اقرأ من قبل قانوناً أو لم اسمع ان هناك قانون أو شرط من شروط شركة انستا فوركس ينص على قفل حساب
المشترك اذا اغلق الصفقة بعد مرور خمس دقائق على دخوله لنفس الصفقة و لست متأكدا من الغاء ارباحها

a7med84
02-15-2015, 18:10
بيتم الغاء الربح من الصفقه اللى لا تكمل 5 دقائق

بس خلى بالك تكرارا الموضوع امكتر من مره ممكن يكون فى مشكله عليك وعل الحساب يعنى والله المستعان

محمد السيد محمد
02-15-2015, 18:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. بسم الله الرحمن الرحيم ..
ماتخافش مش هيحصل حاجة من دي لكن ماتكررهاش عشان الحساب ما يتقفلش

antonioforex
02-17-2015, 17:30
السلام عليكم
اخي يجب عليك احترام قوانين الشركة بهدا الشان كي تستطيع الحصول على ارباحك
و لا تدخل في الشك و اتمنى لك النجاح في عملك اخي الفاضل سلام.

Doodysamsom
02-17-2015, 18:08
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انت اصلا معرفتش انت كسبت ولا خسرت فى الصفقة دى....
وبعدين دة طبعا غلط انك تقفل الصفقة بالطريقة دى... بس مش هيحصل حاجة للحساب..اطمن

doola2020
02-17-2015, 20:35
لو كان الربح مبالغ فيه اخي الكريم يعني يزيد عن قيمة رأس المال ممكن يتقفل ومن المرجح انه مش هيتقفل دلوقتي هيستنوا لما تكسب ربح كبير شوية وبعد كدة ممكن يقفلوه ، خلي بالك انا قلت ممكن وليس أكيد

sherouk88
02-18-2015, 13:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اهلا بيك اخى الكريم اعتذر منك
لانى جديده هنا ومش هقدر افيد حضرتك بالمطلوب اتمنى انك تجد من يفيدك
في ما طلبته يسعدنا وجودك معانا بالتوفيق

retared10
02-18-2015, 14:18
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة ، اخي الكريم
انا اتقفل حسابي لذلك السبب للاسف :(
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

aseer
02-19-2015, 16:22
ِ
اخى الكريم بعد التحيه موضوع مميز ورائع

والله ممكن تعدى لو مش وقت خبر بس انتا شوف فى الاخر

ahmedibrahim258259
02-20-2015, 15:16
بسم الله الرحمن الرحيم المشكلة انه موش ممكن موش يحسب الارباح او يخصمها دي سهلة لكن انت لو مخالف ممكن الحساب يتقفل خلي بالك علشان الحساب مشكلة لو اتقفل موش هايشتغل تاني والتفعيل بقى صعب شوية
تقبل مروري

محمود مرعى
02-20-2015, 16:12
انا فتحت صفقه واغلقتها قبل خمس دقائق انا عارف ان ده غلط بس قفلتها وخلاص السؤال هنا الصفقه دى ماليش ارباح فيها ده اوك طب الحساب كده هيتقفل ولا هما هيلغو ربح الصفقه دى وخلاص ارجو الافاده

والله يا اخى الفاضل شبه منحرف انا عاز اقولك ان ده بيعتمد على نوع الصفقة بمعنى ان لو حضرتك فعلا بتفضل انك تستخدم الاسكالبينج فده غلط لان من شروط الاسكالبينج انك تستخدم
الصفقات عادى جدا لكن لازم يمر مدة خمس دقائق على الصفقة قبل اغلاقها وبصراحة انا بفضل ان يمر هذه المدة على كل الصفقات سواء كانت الصفقات اسكالبينج او لأ

ilyes chaieb
02-22-2015, 10:15
الله اعلم ممكن يقفلوه و ممكن لا على العموم اطلب سحب و شوف يعنى في الغالب قانون الشركة يمنع الصفقات الاقل من 5 دق و ياريت حضرتك لو فيه جديد في الموضوع تعلمنا بالتطورات حتى نستفيد من التجربة

remas
02-22-2015, 21:48
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
الالتزام والاداره السليمه لراس المال اساس اى نجاح
الاهم تكون صفقاتك اغلبها فوق ال 5 دقائق

ahmed mahmoud abdelhady
02-26-2015, 18:27
♥السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مشكور اخى الفاااااااااااااضل على المجهود الاكقثر من رااائع
جعله الله فى ميزان حسناتك ان شاء الكريم
اتمني من الجميع الاستفااده منه والعمل على اقوي النقاط
تقبل مروري العزيز▼♠♥▼☼☼

Yara1
03-06-2015, 02:08
سلام عليكم

mohamed12345
03-06-2015, 17:31
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد اهلا بيك اخى الكريم اعتذر منك لانى جديده هنا ومش هقدر افيد حضرتك بالمطلوب اتمنى انك تجد من يفيدك في ما طلبته يسعدنا وجودك معانا

Ehab Hamed
03-06-2015, 17:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتهبيتم الغاء الربح من الصفقه اللى لا تكمل 5 دقائق

بس خلى بالك تكرارا الموضوع اكتر من مره ممكن يكون فى مشكله عليك وعل الحساب يعنى
واتمنى لك التقدم الائم والله الموفق

احمد محمد عبد الصبور
03-09-2015, 03:41

RomanyMoreed
03-10-2015, 17:23
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

شوف حضرتك الحساب مش هيتقفل ولا حاجة متقلقش بس الربح بتاع الصفقة سوف يتم حذفة مش اكتر من كدة

تحياتي

شبه منحرف
03-10-2015, 17:30
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

شوف حضرتك الحساب مش هيتقفل ولا حاجة متقلقش بس الربح بتاع الصفقة سوف يتم حذفة مش اكتر من كدة

تحياتي
شكرا جزيلا لك استاذ رومانى وبالتوفيق

Waleed ahmed
03-12-2015, 17:04
مشكور أخي الكريم على الموضوع القيم وعلى المعلومات القيمة التي تقدمها، و التي أتمنى أن يعمل بها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله

---------- Post added at 05:04 PM ---------- Previous post was at 05:04 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
كلامك صحيح يااخي قد تجد من يجهل الكثير من الأمور الخاصة بالفوركس لكنه يتاجر

Eiman
03-12-2015, 18:27
السلام عليكم..
اخي يجب عليك احترام قوانين الشركة بهدا الشان كي تستطيع الحصول على ارباحك..
و لا تدخل في الشك و اتمنى لك النجاح في عملك اخي الفاضل سلام..

sharshabil
03-12-2015, 19:13
اعتقد ان كانت صفقى واحدة لا اعتقد ان يكون هناك مشكل
لانك عملت بالخطا اما ان كالن الامر متكرر ممكن ان يغلق الحساب اما عن الارباح تحتسب

1 million
03-20-2015, 00:15
مرحبا أخي الكريم لا اعرف ان كانت الشركة لا تحتسب الارباح التي تكون فيها الصفقة اقل من خمس دقائق
كما لا اعرف ان كانت الشركة تغلق الحسابات لمجرد عدم تجاوز مدة خمس دقائق من الأفضل ان تستفسر من الشركة

Schams
03-20-2015, 00:18
شكرا لك اخي على هذا الموضوع المفيد..الذي استطعت ان استفيد منه ومن خلال الردود الفعاله.
ننتظر منك المزيد من المواضيع المهمة و المفيدة
تحياتي لك و تقبل مروري

مامون سباعنة
03-20-2015, 03:36
تحية طيبو معطرة بالورد وبعد ::::
أشكرك اخي العزيز على سؤالك .. اخي لا يجووز اغلاق صفقة قبل 5 دقاائق . سيؤدي الى اغلاق حساابك في انستا
اتمنى لك التوفيق والنجاح في حياتك انت وجميع أعضاء المنتدى
تحياتي للجميع ...........

chennana
03-28-2015, 01:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اعتقد ان الربح يتلغى من الصفقة فقط
عليك الحذر المرة القادمة لان كثرة اغلاق الصفقات قبل الوقت المحدد قد يؤدي لحظر حسابك

salah belacel
03-28-2015, 01:02

jalal971
03-28-2015, 01:12
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
فائدة أخرى من خلال ردود الأخوة الأعضاء على مشاركتك أخي الكريم بارك الله فيك
و في الجميع و بالتوفيق

طريق النجاح
03-28-2015, 02:55
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
الالتزام والاداره السليمه لراس المال اساس اى نجاح
اعتقد ان الارباح بس مش هتتحسب ولن يتم غلق حسابك ان شاء الله :)

helmi nsir
03-28-2015, 03:04
صادف أن حصلت معي لكن لم يحصل شيء المشكل في تكرار العملية ممكن فإحذر من هذا فقط
بالتوفيق لك و لجميع الأعضاء

helmi nsir
03-28-2015, 03:06
صادف أن حصلت معي لكن لم يحصل شيء المشكل في تكرار العملية ممكن فإحذر من هذا فقط
بالتوفيق لك و لجميع الأعضاء

SHADOWING
03-28-2015, 03:17
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ......
عادى يا اخى الفاضل لان هذا القانون ينطبق على وقت الاخبار فقط وليس كل الوقت وإن شاء الله خير وعن تجربة وتقبل مرورى

mostafa abdalla
03-28-2015, 03:19

zineb01
03-28-2015, 03:47
اخي يجب عليك احترام قوانين الشركة بهدا الشان كي تستطيع الحصول على ارباحك و لا تدخل في الشك و اتمنى لك النجاح في عملك اخي الفاضل سلام

abes
03-28-2015, 12:47
نورت المنتدى اخى الكريم
كان نفسى افيدك لكنى جديدة فى هذا المجال
يارب حد يقدر يفيدك من الاعضاء
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

nabilll
03-28-2015, 12:49
اخى الكريم
نظام الفوركس كوبى هو عبارة عن ادارة الحسابات ولكن بطريق غير مباشر
وشركة انستافوركس توفر اكثر من نظام لادارة الحسابات منها نظام الفوركس كوبى

Koumedaym
03-28-2015, 14:55
بسم الله الرحمان الرحيم
اخي الكريم لو انها المرة الاولى
لابأس بذلك . لاكن مع التكرار يتم قفل الحساب

mona.
03-28-2015, 16:10
السلام عليكم

SHADOWING
03-28-2015, 20:10
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ....
يا اخى الفاضل لا داعى للقلق انا اعتقد ان دا ينطبق على وقت الاخبار بس وإن شاء الله خير ومفيش داعى للخوف وتقبل مرورى

expirt77
03-30-2015, 20:00
السلام عليــكــم ورحمة الله وبركاااته
بعد التحية إخوانى الكراام
أتوجه بالشكر الي أخينا على الموضوع الاكثرمن رااائع لجعــل الجميع الاستفادة منه
أرجو من جميع الاعضاااء العمل على اقوي النقاااااط
وجعله الله فى ميزاان حسناتك أخى الكريم
اتمني للجميع الربح الوفيييير
وتقبل مروري☻♣◘◘♣☻♥☺

ehab_salah
03-31-2015, 07:33
بسم الله الرحمن الرحيم المشـكلة انه موش ممكن موش يحسب الارباح او يخصمها دي سهلة لكن انت لو مخالف ممكن الحساب يتقفل خلي بالك علشان الحساب مشكلة لو اتقفل موش هايشـتغل تـاني والتفعيل بقى صعب شوية
تقبل مروري

minouchepilot
03-31-2015, 20:37
السهم تحت ضغط قوى العرض, يصل لمستوى تتساوى فيه قوى العرض والطلب, إما أن يكون زخم النزول ضعيفا فيتحرك السهم في نطاق محدود وضيق بحيث يكون خط المقاومة في الأعلى وخط الدعم أسفل منه, وإما يستمر في النزول مستفيدا من الزخم الذي حصل عليه السهم عند انعكاسه من الأعلى إلى الأسفل.
مع استمرار نزول السهم

mona.
03-31-2015, 21:22
السلام عليكم

abdelloo31
03-31-2015, 21:31
اخي يجب عليك احترام قوانين الشركة بهدا الشان كي تستطيع الحصول على ارباحك..
و لا تدخل في الشك و اتمنى لك النجاح في عملك اخي الفاضل سلام..

ifs
03-31-2015, 21:37
بسم الله الرحمان الرحيم
اخي انت ممكن تخاطر بحسابك لانك تغلق الصفقات قبل 5 د و هذا غير قانوني في الشركة تقبل مروري والسلام عليكم

mohamedforexxx
03-31-2015, 22:02
السلام عليكم

Wassa04
03-31-2015, 22:22
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم اذا لم يكن فيها ارباح
فليست هناك اي مشكلة تقبل مروري

Chew9i
03-31-2015, 22:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ا

ممكن ان يقفل الحساب اخي هدا ما قرأت على الشروط بالمتاجرة بالبونص في شركة انستا فوركس

و تقبل مروري اخي الغالى

The King Algeria
03-31-2015, 22:26
السلام عليكم اخي الكريم انت حر سواءا اردت غلق الصفقة على الارباح او الخسارة يبقى الامر راجع لك
و لكن نصيحة مني اكتفي بالارباح القريبة او الهدف القريب و لا تطمع و لا تتداول على الاخبار و ان فعلتك ذلك رحب المارجن كول

تمار القزويني
03-31-2015, 22:37
لااعتقد انه يقومون بغلق حسابك ولكن يقومون بتنبيهك ويحذرنك وياخذون الارباح يجب عليك ان تراعي قوانين الشركة
تقبل مروري اخي الكريم واخوتي الكرام والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مصراوى
03-31-2015, 22:47
اخى الكريم اعتقد انة من الافضل انة تقوم بمراسلة الدعم الفنى والنقاش فى هذا الانر وبالتوفيق للجميع والبح الدتئم

retalkoko
03-31-2015, 22:48
متخافش مش هيحصل حاجة من دي لكن حاول متتكررش تانى معاك عشان الحساب ما يتقفلش واتمنى للجميع التوفيق السلام
تقبل مرورى مشكورا

سارة محمد
04-10-2015, 05:36
سجّل كل شيء:
قد يبدو هذا تافها للبعض، ولكن هذه بالفعل قد تكون المعلومة التي سوف تميز المتاجر الناجح عن غيره. لا أحد، مهما اعتقدوا بأنهم عقلانيين يتصرفون بموضوعية عندما يتعلق الأمر بأموالهم. أفضل طريقة للحفاظ على الموضوعية هي بتدوين كل شيء.
عندما تقرر ما إذا كنت ستفتح صفقة، ارسم جدول بالأسباب التي جعلتك تعتقد بأنها صفقة جيدة. هذا يتضمن المؤشرات الفنية والأساسية أيضا. ثم ارسم نفس الجدول مبينا أسباب عدم فتح الصفقة. اكتب نقاط المدخل والمخرج إذا قررت دخول هذه الصفقة واجعل لنفسك ملحوظات عن الصفقة. قد يتضمن هذا على عواطفك تجاه الصفقة وقلقك ومستوى تفاؤلك أيضا. حدد ما إذا كنت جشعا أكثر عند غلق الصفقة، وراجع دائما هذه الوثيقة عند المتاجرة. بالقيام بهذا، فأنت تتبع في متاجراتك منهج الموضوعية، والتي سوف تمنحك بسرعة المقدرة والتحكم العقلي والتدريب لتنفيذ صفقاتك بناءا على نظامك وليس عاداتك.
ما رأيكم فى موضوع التسجيل ......

imadoxx
04-10-2015, 06:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الفاضل اعتقد انها مشكلة بسيطة فقط حاول عدم قيام بغلق الصفقات سريعا لمي لا يغلق الحساب بالتوفيق لك

mohamedhassn
04-16-2015, 01:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة الموضوع دا مهم جدا نقاش حول اسباب غلق ... انا ارى انة يجب ان تكون مدة الصفقة على الاقل 10 دقائق وان لا تفتح صفقة ورا الاخرى مباشرة فجيب ان يكون هناك فاصل بين فتح الصفقات 5 دقائق ..... انما عموما انا سمعت ان الصفقات لازم تكمل على الاقل خمس دقايق قبل ما ..... بس اكيد انت عملت حاجه غلط

Eslam1
04-17-2015, 07:54
فظنى فيك ياسندى جميل
اكتب ايه من القرآن الكريم يرتاح لها قلبك لسماعها
وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خيرا لكم

yacrao
04-17-2015, 08:02
لا اخي الكريم الحساب لا ينقفل مادمت انت لم تفعل وتكرر هذا مرارا هذا هو الامر الجميل في الشركة وشكرا لك على السؤال

takirg
04-18-2015, 13:21
وجدت هنا موضوع وطرح شيق
ورائع اعجبني ورآق لي
شكراً جزيلاً لك .
وبالتوفيق الدائم.

takirg
04-20-2015, 14:29
ساكتفى بالمرور على مــــــــــــــوضـــــوعك اخي العزيز...........
دون رد او تعقيب فربما تكون شهادتي مجروحه
تقبل منى اجمل تحيه واجمل تقدير ..

دينا اسلام
04-20-2015, 14:30
لـــســـلام عـــلـــيـــكـــم ورحـــمـــة الـــلـــه وبـــركـــاتـــه .. هذا الموضوع جميل جدا و مفيد جدا جدا يا اخى و اتمنى لك كل التوفيق باذا الله تعالى

engaym
04-20-2015, 14:41
السلام عليكم اخى اعتقد ان الصفقة كهذة لا تؤثر على اى نوع من الحساب حيث طالما ان الشركة ترسل لك كل يوم
الفاتورة اليومية او الداتا بالعمليات التى قمت بفتحها وقفلها خلال يوم عمل وبالتالى لا يم اقفال الحساب الخاص بك

fadl1984
04-20-2015, 15:48
لا توجد مشكلة ولكن يجب ان تحترم قوانين الشركة حتي تستطيع سحب ارباحك وحتي لايغلق حسابك فلكي تسحب الارباح يجب ان تكون مدة الصفقة خمس دقائق وتمهل في تحليلك ولا تكرر اخطاءك

Yara1
04-21-2015, 13:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته :) :) :) :) :) :) :) :) :)
يبقى سوق الفوركس فعالا 24 ساعة في اليوم، وهو يعمل من خلال شبكة عالمية من المؤسسات الخاصة والشركات والمصارف. عمله غير المتوقف يقدم لك فرصة فريدة من نوعها: رد فعل لحظي لآخر الأخبار المالية.

الفوركس هو مزيج فريد من التداول، والاستثمار وتبادل العملات وفقا لأسعار محددة. بالإضافة إلى حجم تداوله الضخم، وحضوره العالمي، و رسوم التداول المنخفضة مقارنة مع الأسواق المالية الأخرى، واستخدام الرافعة المالية لزيادة هامش الربح يجعل سوق الفوركس لا مثيل له.

ahmedtaher
04-23-2015, 17:26
السلام عليكم ... انت ممكن تتكلم مع الدعم الفني وان شاء الله يقوللك اية الي ممكن تعملوا لو في اخطاء في الحساب
بالتوفيق ان شاء الله

ilyes chaieb
05-07-2015, 01:03
بيتم الغاء الربح من الصفقه اللى لا تكمل 5 دقائق

بس خلى بالك تكرارا الموضوع امكتر من مره ممكن يكون فى مشكله عليك وعل الحساب يعنى والله المستعان

اعتقد الحكاية مش محتاجة تكرار لان مثل التجاوز يسبب غلق الحساب على طول عند اول سحب ؛ لو صاحب الموضوع سحب بعد هذا الخطء يبقى يحاول ما يكررهاش مرة اخرى

حلم
05-07-2015, 01:37
هيتلغى ليه هو انت عملت حاجة غلط والحساب بتاعك هيتقفل الا فى حالة مخالفتك للقوانين الخاصة بالشركة والقوانين الخاصة بالمنتدى ما مسالة التداول والمضاربة دى هما مش ليهم فيها حاجة انت تفتح صفقات وتقفل صفقات زى مانت عايز ده انت كده بتكسبهم كل ماتفتح صفقة

adnan1969
05-07-2015, 01:51
اخي الكريم مافي قوانين تغلق الحساب الا اذا تكررت وكان الوت عالي بس خلي بالك في الي الجاي ممكن تسبب مشاكل بلحساب

حلم
05-07-2015, 02:26
اعتقد الحكاية مش محتاجة تكرار لان مثل التجاوز يسبب غلق الحساب على طول عند اول سحب ؛ لو صاحب الموضوع سحب بعد هذا الخطء يبقى يحاول ما يكررهاش مرة اخرى
هى مسالة لا تتعلق نهائيا بالتكرار ولكنها تتعلق بعملية فتح اكثر من حساب فى نفس الوقت حتى يتمكن من تحقيق اكبر بونص ممكن حتى يكونهناك زيادة فى مسالة الربح الذى سوف يقوم سحبه ولكنه لايعمل اذا فتح اكثر منحساب فان كل هذه الحسابات سوف تغلق

محمد علاء
05-07-2015, 02:29
السلام عليكم
هو انا من ضمن المبتدئين في الفوركس
وبحاول اتعلم وفعلا شوفت فيديوهات كتير بس مسمعتش حاجة عن موضوع قفل الصفقة قبل مرور خمس دقايق
وانا بتمنى اني اعرف شيء ونحاول نفيد بيه بعضنا شكرا

big.pharaoh
05-07-2015, 03:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. متهيألي لو كانت الصفقه مقفوله على خساره هتعدي .. لكن لو على ربح هتتلغي ولو كررتها اكتر من مره اكيد هيقفلوا حسابك

محمود مرعى
05-07-2015, 03:20

والله يا اخى لو حضرتك فتحت صفقة واغلقتها قبل مرور خمس دقائق ده كده يعد مخالفة لقواعد المنتدى
طبعا لن يتم اغلاق الحساب ولكن حضرتك الربح لن يحتسب اليك اطلاقا وربنا يكرمك يارب

deyaa24
05-07-2015, 03:36
انتى يجب عليك تبع قواعد ابوص لكى تعرف ازاى تسحب
ان مالبو منك انك تعرف ازاى تداول ويج ان كيون في تتداول مناسب واكي دة بتطلب خبرات

محمود مرعى
05-07-2015, 04:03

تقريبا يا اخى الفاضل انا كنت جاوبت على السؤال ده بس مش عارف هل كان لحضرتك او لشخص تانى بس انا هجاوبك
ايضا عليه وفى الحالة دى لن يتم احتساب الربح وربنا يوفقك يارب

houssem_trader
05-07-2015, 10:28
اذا كنت اغلقت الصفقة قبل 5 دقائق فلا تخف لا يوجد اي اشكال اما اذا اغلتها قبل
5 دقائق فبمكن ان تقوم الشركة باعادة احتساب الارباح او غلق الحساب

hamdochi
05-07-2015, 14:29
تحية طيبة ومرحبا بك اخي العزيز اظن انه لا اعرف ان كانت الشركة لا تحتسب الارباح التي تكون فيها الصفقة اقل من خمس دقائق كما لا اعرف ان كانت الشركة تغلق الحسابات لمجرد عدم تجاوز مدة خمس دقائق من الأفضل ان تستفسر من الشركة بالتوفيق ان شاء الله والسلام عليكم

chirikhan
05-08-2015, 12:03
في الغالب يا اخي لما ستجري السحب فسيتم اغلاق الحساب اللهم ان رحمتك الشركة بالتاكيد
الافضل انك يا اخي تقوم بالسحب لترى اصلا هل حسابك مهدد بالاقفال اصلا ام لا

samieh
05-13-2015, 21:43
السلام عليكم
بص يا اخى لو قفلت الصفقة على مكسب يبقى كدة للاسف لو طلبت السحب فى اى وقت هيقلوا حسابك
اما لو قفلتها على خسارة عادى مش هيقفلوا الحساب

masry928
05-15-2015, 12:16
التوب بروفيت يعمل نفس عمل الستوب لوز فى حالة ايضا انشغالك
ياريت يكون عندك نت قوى الى حد ما لسرعة معالجة البيانات ومتابعة الاخبار الاقتصاديه من اكثر من موقع

BASAM IBRAHEM
05-22-2015, 05:24
ِ

fatehbtn
05-28-2015, 12:14
اسعد الله قلوبكم وامتعها بالخير دوماً
أسعدني كثيراموضوعك
لم فيه من اخبار فوركس
دمتم بخير وعافية
لكم خالص احترامي

popa2015
05-28-2015, 14:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع

aseer
05-28-2015, 17:23
اهلا بك اخى لابد ان تعرف الفرق بين الحساب الاستاندر وهو يكون ثابت الاسبريد والايويكا الذى يكون متغير حسب نسبه تقريبا
لذلك نفضل نحن الاستاندرد الثابت الاسبريد والحساب التجريبى يفتح من الميتاتريدر فقط
تحياتى لك

Kiing
05-29-2015, 17:42
ممكن متلا انه لم اقرأ من قبل قانوناً أو منه متلا مع لم اسمع ان هناك قانون منه ممكن مع شرط من شروط شركة انستا ممكن متلا منه لانه مع فوركس انه نقول ان ينص على قفل حساب ممكن

ahmedhathout
05-29-2015, 18:05
متقلقش ان شاء الله مش هيتقفل طالما انت بتقول صفقه واحده
ومش متعود على اي صفقه مشبوهه وبالتوفيق

midouknight
05-29-2015, 18:15
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
أخي الفاضل لبدا أن تدوم الصفقة أكثر من 5 دقيق ل يتم احتساب المرابيح

fadiarab
05-29-2015, 18:22
السلام عليكم اخى اعتقد ان الصفقة كهذة لا تؤثر على اى نوع من الحساب حيث طالما ان الشركة ترسل لك كل يوم
الفاتورة اليومية او الداتا بالعمليات
مافي قوانين تغلق الحساب الا اذا تكررت وكان الوت عالي بس خلي بالك في الي الجاي

احمد محسن
05-29-2015, 18:35
السلام عليك ورحمة الله وبركاتة
كنت اريد ان افيدك بس للاسف انا مستجد فى عالم الفوركس
انصحك بزيارة المنتدى التعليمى
اكيد هيفيدو ك بالكثير من العلم ان شاء الله

العراقي
06-04-2015, 16:35
لااعتقد انه يقومون بغلق حسابك ولكن يقومون بتنبيهك ويحذرنك وياخذون الارباح يجب عليك ان تراعي قوانين الشركة
تقبل مروري اخي الكريم واخوتي الكرام والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

العراقي
06-06-2015, 22:48
وجدت هنا موضوع وطرح شيق
ورائع اعجبني ورآق لي
شكراً جزيلاً لك .
وبالتوفيق الدائم.

WASEM DALLOUL
06-06-2015, 23:15
السلام عليكم
هذا يعتمد يا أخي الكريم على مقدار ربح الصفقة فأذا كان الربح بسيط فسوف يتم التغاضي عنه والا سووف يتم الغاء ربح الصفقة
وشكرا

REDA FOREX
06-12-2015, 12:42
السلام عليكم
و لا تدخل في الشك و اتمنى لك النجاح في عملك اخي الفاضل سلام. السلام عليكم

MOHAMED forex00
06-13-2015, 21:58
لو كان الربح مبالغ فيه اخي الكريم يعني يزيد عن قيمة رأس المال ممكن يتقفل ومن المرجح انه مش هيتقفل دلوقتي هيستنوا لما تكسب ربح كبير شوية
وبعد كدة ممكن يقفلوه ، خلي بالك انا قلت ممكن وليس أكيد

abukhatab
06-14-2015, 09:29

mechanical
06-22-2015, 21:12
السلام عليكم.......بصراحة مش عارف ارباحها تتلغي ولا لا وبعدين تلغيها ف خمس دقايق ليه
بالتوفيق ان شاء الله ف المنتدي و التداول

محمد السيد
06-22-2015, 23:03
هم مش هيلغو الحساب ولا حاجة لكن اذا وجدوا انك كررت الأمر فهيظنو انك
بتتعمد ذلك وممكن كده مايكتفوش بالغاء الصفقة فهمت ارجو لنا ولك وللجميع التوفيق

mohamed12345
06-22-2015, 23:08
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد اخى الكريم اعتذر منك
لانى جديده هنا ومش هقدر افيد حضرتك بالمطلوب اتمنى انك تجد من يفيدك
في ما طلبته يسعدنا وجودك معانا بالتوفيق

hager omar
06-22-2015, 23:11
السلاام عليكم ورحمة الله وبركاته

كنت اتمني ان افيدك ولكن ليس لدي معلومات عن هذا الموضوع واتمني من اصحاب الخبرات ان يفيدوك ويقدمو لك المساعدة

تقبل مروري

ASMAA TAHA
06-24-2015, 02:58
اعتقد ان كده ممكن يكون هناك خطر على حسابك ولكنك من الافضل ان تقوم بمراسلة الدعم الفنى المباشر ممكن يعدوها لاول مرة ولكن اذا تكررت اكثر من مرة من الممكن ان يتم اغلاق حسابك فى شركة انستا لابد من اخذ الحذر

gehad87
07-25-2015, 11:03
لا مش هيلغوا ربح الصفقة الا اذا كان تخطى ال10% من حجم الايداع الاولي للحساب
هيسيبوا 10% ويخصموا ما فوقها
وده بينطبق على التداول بنظام الاسكالبينج وقت الاخبار

vip.6666
07-25-2015, 11:36
شركة انستا بتشترط ان تقوم بأغلاق الصفقة بعد فتحها ب 5دقائق كحد ادنى حتى لا تقوم الشركة بأقتطاع الأرباح التى حققتها من تلك الصفقة
وتكرك هذا الأمر مرارا سيضر بحسابك فلا تفعلها ثانية حتى يظل الحساب بحوزتك

hardjob
07-25-2015, 21:48
لو كان الربح مبالغ فيه اخي الكريم يعني يزيد عن قيمة رأس المال ممكن يتقفل ومن المرجح انه مش هيتقفل دلوقتي هيستنوا لما تكسب ربح كبير شوية
وبعد كدة ممكن يقفلوه ، خلي بالك انا قلت ممكن وليس أكيد

Mimou206
07-25-2015, 23:14
تقوم بأغلاق الصفقة بعد فتحها ب 5دقائق كحد ادنى حتى لا تقوم الشركة بأقتطاع الأرباح التى حققتها من تلك الصفقة

pepobm
07-26-2015, 01:39
اهلا بك اخى العضو الكريم اتمنى من الاعضاء افادتك فى موضوعك لانى للاسف انا لا اعرف
التوفيق من عند الله

basma.seif
07-26-2015, 03:05
مرحبا
بص يا اخى انت اغلقتها و الشركة محترمه ممكن تعتبر انه خطأ منك و تتغاضى عنه و لكن إذا تكرر الشئ هذا اكثر من مرة سوف تغلق حسابك او تخطرك بإنك تخالف القوانين و اللوائح الخاصة بالتداول في الشركة عن طريق البونص

RedaOlive
07-26-2015, 22:47
السلام عليكم
هذا يعتمد يا أخي الكريم على مقدار ربح الصفقة فأذا كان الربح بسيط فسوف يتم التغاضي عنه والا سووف يتم الغاء ربح الصفقة
وشكرا

heba_a
07-26-2015, 23:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم كده انت خسرت ارباحك من هذه الصفقه ولكن احذر من تكرار هذا الامر لانه من الممكن سحب كل البونص الخاص بك او غلق الحساب

smartvision
07-27-2015, 16:42
السلام عليكم
وشكرا

aboubakr el ayach
08-14-2015, 13:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. أخي الحبيب لا تخف بالنسبة للمخالفة فأرجو أن تكون هي الأخيرة، لأن ذلك قد يكون سببا من أسباب إغلاق حسابك في حالة تكرارك لنفس الأخطاء، تحياتي وتقبل مروري.

Ouasmi
08-14-2015, 13:40
م اقرأ من قبل قانوناً أو لم اسمع ان هناك قانون أو شرط من شروط شركة انستا فوركس ينص على قفل حساب
المشترك اذا اغلق الصفقة بعد مرور خمس دقائق على دخوله لنفس الصفقة و لست متأكدا من الغاء ارباحها
والله ممكن تعدى لو مش وقت خبر بس انتا شوف فى الاخ

ynwa1892
08-27-2015, 03:19
السلام اخي اضن غلق الحسابات يتم عند طلب سحب الارباح فهم يراجو من اتت الارباح وبعدها يرون وقت الصفقات وهكذا تتم العملية
وفقك الله

jamalsympa
08-27-2015, 03:24
السلام عليكم
أخي الكريم لقد بحثت عن معلومات تحص الحد الادنى الزمني لصفقة تداول ولم اجد جوابا واضحا لدى يمكنك الاستفسار لدى موقع تداولك عن طريق التواصل المباشر او خدمة الزبناء

sharshabil
08-29-2015, 22:15
ان كانت عن طريق الخحطا و لم تعاود الامر فلاباس
ل ااعتقد انهم سينتبهو فقط اعملب حسابك ان لا تعغيد مفس الامر لا غعير .

arabien
08-29-2015, 22:20
سلام عليكم ورحمة الله
ما أعرفه هو أنه يتم سحب الأرباح من الصفقة
التي تعلق قبل الخمس دقائق

rachadcom
09-06-2015, 03:49
الســــــلام عليكـــمــ و رحمـــــة الله و بركاتـــــه .. بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــــــم ...

اعمل نفسك ميت كما يقول المثل اذا اكتشفتها الشركة قد يخضع حسابك غلى تدقيق هذا كل ما في الامر.. تقبـــــــل تحياتـــي و مـــــــروري ..

derar86
09-06-2015, 12:24
شخصيا لا اعتقد ان الحساب راح يقفل ولكن هذا الامر يختلف من شركة لاخرى حسب السياسة المطبقة
فيها للعملاء بامكانك الاتصال مع الشركة او قراءة تعليمات الشركة لعملائها

Midoezzat00
09-06-2015, 14:29
لا اطمن يا اخي لن يحصل شئ ولاكن لاتغلق اي صفقه قبل
ان تمر 5 دقائق ولاتكرر هذه الغلطه حتي لا يتم اقفال حسابك

saiddeco
09-07-2015, 14:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. هذه من الأمور المخالفة في الشركة و قد ينتج عنها مشاكل قد تصل إلى غلق حسابك مع الشركة و لا تسأل لماذا تم الاغلاق

نادر صباح الدين
09-07-2015, 14:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، بحدود معلواتنا حول الموضوع، تقوم الشركة بحذف الأرباح المترتبة على هذه الصفقات وليس أكثر، أما موضوع قفل الحساب فبالنسبة لي أمر غير مؤكد، ولكن تكرار الظاهرة يمكن أن يترتب مشلات تتعلق بسحب الأرباح، من الضروري التنبه لهذا الموضوع وعدم القيام بإنهاء أية صفقة قبل مضي خمس دقائق على تنفيذها، لما قد يترتب على ذلك من مشكلات حسابية ومالية.

asxqwzdc2
09-07-2015, 19:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اعتذر منكربح مبالغ فيه اخي الكريم يعني يزيد عن قيمة رأس المال ممكن يتقفل ومن المرجح انه مش هيتقفل دلوقتي هيستنوا لما تكسب ربح كبير شوية وبعد كدة ممكن يقفلوه ، خلي بالك انا قلت ممكن قوانين الشركة بهدا الشان كي تستطيع الحصول على ارباحك لا تدخل في الشك و اتمنى لك النجاح في عملك اخي الفاض لانى جديده هنا ومش هقدر افيد حضرتك بالمطلوب اتمنى انك

hannat
09-07-2015, 19:08
السلام عليكم ورحمة الله
اطمن يا اخي لن يحصل شئ ولاكن لاتغلق اي صفقه قبل
ان تمر 10 دقائق ولاتكرر هذه الغلطه حتي لا يتم اقفال حسابك
لا اعتقد ان الحساب راح يقفل ولكن هذا الامر يختلف من شركة لاخرى حسب السياسة المطبقة
فيها للعملاء بامكانك الاتصال مع الشركة او قراءة تعليمات الشركة لعملائها
والله المعين

asxqwzdc2
09-07-2015, 20:02
مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء ي الكريم يعني يزيد عن قيمة رأس المال ممكن يتقفل ومن المرجح انه مش هيتقفل دلوقتي هيستنوا لما تكسب ربح كبير شوية وبعد كدة ممكن يقفلوه ، خلي بالك انا قلت ممكن قوانين الشركة بهدا الشان كي تستطيع الله، بالفعل هي خبايا، و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

forexar
09-08-2015, 00:55
اخي يجب عليك احترام قوانين الشركة بهذا الشان كي تستطيع الحصول على اربااحك
و لا تدخل في الشك و اتمنى لك النجااح في عملك اخي الفاضل سلام

kirollosroumany
09-12-2015, 23:46
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

اظن ان الحساب في الحالة دي ممكن يتقفل لانك قمت بمخالفه تعليمات الشركة عمومآ حاول تكلم الدعم الفني عن الامر

forex all arabes
09-18-2015, 22:41
اهلا بك معنا فى هذا الصرح الكبير والاكاديمية التعليمية المسماة بمتدى فوركس مصر = تلا اعرف ان كانت الشركة لا تحتسب الارباح التي تكون فيها الصفقة اقل من خمس دقائق
كما لا اعرف ان كانت الشركة تغلق الحسابات لمجرد عدم تجاوز مدة خمس دقائق من الأفضل ان تستفسر من الشركةحياتى

dhmo
09-18-2015, 22:55
اهلا بك معنا فى هذا الصرح الكبير والاكاديمية التعليمية المسماة بمتدى فوركس مصر = تلا اعرف ان كانت الشركة لا تحتسب الارباح التي تكون فيها الصفقة اقل من خمس دقائق
كما لا اعرف ان كانت الشركة تغلق الحسابات لمجرد عدم تجاوز مدة خمس دقائق من الأفضل ان تستفسر من الشركةحياتى

طبعا اخي هنا اهم ميزه هيا التعلم هنا في المنتدى بيكون من المنتدى التعليمي او من تبادل الخبرات بين المتاجريين هنا وتبادل الاراء بين الاعضاء وطبعا ده بيكون مع التعلم من
الكتب ومصادر العلم الاخرى ايضا

elhamy enany
09-18-2015, 23:48
والله موضوعك مفيد جدا ليا لان انا اول مره اعلم ان لو انا قفلت الصفقه قبل مرور خمس دقائق ان ده مخالف للقوانين
وياريت اي حد ينزل لنا ايه هي المخالفات الي ممكن تتسبب في قفل الحساب وشكرا

ranimdammar
09-20-2015, 10:09
مرة واحد قد لا تضر لكن اذا تكرر ذلك كثيرا وكانت معظم ارباح على ههذ الطريقة التي تكون صفقاتها اقل
من خمس دقائق اكيد الغلق قد يكون هو المصير وانا انصحك بالوقوف على شروط الشركة حتى لا تقع في محظور ومن ثم الغلق

dhmo
09-20-2015, 17:17
مرة واحد قد لا تضر لكن اذا تكرر ذلك كثيرا وكانت معظم ارباح على ههذ الطريقة التي تكون صفقاتها اقل
من خمس دقائق اكيد الغلق قد يكون هو المصير وانا انصحك بالوقوف على شروط الشركة حتى لا تقع في محظور ومن ثم الغلق

الطرق دي خطره وبيحتاج العمل هنا بنظام وبالبعد عن موضوع المشاعر ده هو اول الطريق لتحقيق الربح في هذا المجال بالذات الي بحتاج متاجر منظم
وقائد لحسابه جيده وبطريقه منطمه

seifhd
10-17-2015, 21:34
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

akram mohamed obaid
10-26-2015, 20:18
اخي الكريم الشركه تتركك تعمل الصفقات بدون تنبيه وعندما تربح وتعمل على سحب ارباحك فانها تقوم بغلق حسابك فجاه وبدون سابق انذار تقبل مروري والموفقيه للجميع تحياتي

kacembouden1
10-27-2015, 20:37

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

asxqwzdc4
10-28-2015, 18:16
آنت جيدا في الحساب التجريبي وملتزما بقواعدك فانك ستتحول إلى مضارب فتحت حساب حقيقي . الغالب : انك ستك متخوف من إتباع نفس الإستراتيجية أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد علىالتغلب على هذه١فتح حسابك الحقيقي بحساب مصغر بألفين سوف تتخلص . إذا آنت قد بنيت استراتيجيه على

sharshabil
10-28-2015, 23:07
للاسف يا اخي لما يكون الامر كطلبط يغلق الحسابو لكن النت اعمل محاولو و واعمل كتير صفقات بعدها
تكون على حسب الشروط لعل لا ينتبهوا لها , تحياتي

honolu4exer
10-31-2015, 21:18
أقل مما كان عليه في نهاية يونيو. تراجع النفط الخام 28 سنتا ليتداول عند مستوي 95.26 مع هدوء التوترات في اوراسيا بتنفيذ وقف اطلاق النار. تراجع نفط برنت 8 سنتا ليتداول عند مستوي 102.69. اظهرت بيانات معهد البترول الامريكي صعود

abderrahmenanis
11-01-2015, 01:35
السلام عليكم

hamed mohamed
11-01-2015, 01:39
السلام عليك ورحمة الله وبركاته
أخى الفاضل ....
أولا" اشكرك على هذه المشاركة وعلى استفسارك هذا
بالنسبة لغلق الصفقة كما تقول ان من الازم ان يعدي
عليها خمس دقائق قبل غلقها ولكن انصحك بالا تغلقها
مرة ثانية فأن الشركة بتسمح بالخطأ ولكن مش دائما"
وبالتوفيق ان شاء الله .

eslam11
11-01-2015, 02:30
السلام عليكم ورحمه الله تعالي احب ان اقول لك يا اخي لا تخف لن يغلق حسابك باذن الله لكن لاتفعل هذه العمله مره اخري

asxqwzdcefv1
11-12-2015, 13:42
اخى الفاضل تحياتىأي تراجع نشهده على اليورو خلال الأسابيع القادمة سوف يكون فرصة للشراء. لا أتوقع بأن ينفجر اليورو إلى الأعلى، و لكني أستطيع بالتأكيد أن أرى بأن سوف يكون مستهدفاً خلال الأسابيع القادمة. لهذا السبب، سوف أقوم بالشراء على هذا الزوج في كل مرة تظهر تراجعته أي إشارات للدعم على الرسم البياني بأربع ساعات أو أعلى من ذلك. طالما أننا بقينا فوق مقبض

dhmo
11-14-2015, 00:06
السلام عليك ورحمة الله وبركاته
أخى الفاضل ....
أولا" اشكرك على هذه المشاركة وعلى استفسارك هذا
بالنسبة لغلق الصفقة كما تقول ان من الازم ان يعدي
عليها خمس دقائق قبل غلقها ولكن انصحك بالا تغلقها
مرة ثانية فأن الشركة بتسمح بالخطأ ولكن مش دائما"
وبالتوفيق ان شاء الله .

تالمفروض دي من الاساسايايت الاوليه واكيد الي اتعلم وفهم المجال ده اخي له طرق عمله الخاصه به الي كونها من التعلم وده طبيعي جدا طبعا علشان التعلم هنا اساس وفهم كامل ومن
خلاله المتاجر بيجد الطريقه الي تناسبه في العمل

مريم ميري
11-20-2015, 16:26
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته فتح الصفقة واغلاقها قبل خمس دقائق هدا النوع من المتاجرة الدي يدعى السكالبينج
وفي النهاية احب ان اشكر القائمين على نجاح المنتدى واتمنى التوفيق لجميع المتداولين بالمنتدى

yahoo11
11-25-2015, 15:57
بسم الله الرحمن الرحيم المشكلة انه موش ممكن موش يحسب الارباح او يخصمها دي سهلة لكن انت لو مخالف ممكن الحساب يتقفل خلي بالك علشان الحساب مشكلة لو اتقفل موش هايشتغل تاني والتفعيل بقى صعب شوية
تقبل مروري

snnaky
11-25-2015, 17:59
ولا بيلغوا الربح ولا حيقفلوا الحساب بس عشان تبقى عارف الكلام دة مش لطكل الناس انما اللى بيستعبط وبيتكرر منة المخالفة انما انستا مش عبيطة عشان تقفل حساب واحد ربما اخطا بدون قصد انما التكرارية ربما تؤدى الى الأغلاق وهذا هو القصد ولهذا لا تهتم ان كانت مرة او خلافة انما احذر من التكرار

asx1
11-29-2015, 01:20
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

houssemmidou4
12-21-2015, 01:37
لا تقلق يا اخي فلن يتعرض حسابك للاغلاق فقط سيتم اغلاق الصفقة من طرف شركة انستا فوركس
لانها مخالفة للقوانين و في المرة القادمة لا تتسرع و تفتح صفقة ثم تظطر لاغلاقها سريعا

Biskriano
12-21-2015, 02:01
السلام عليكم اخي الكريم شكرا على طرح تساؤلك لكي نستفيد منه
سمعت كثيرا عن هذا القانون بخصوص غلق الصفقة قبل 5 دقائق ولكن اتمنى منك ان تخبرنا
ماذا حدث لك بعد ذلك هل تم اغلاق حسابك وهذا مالا نتمناه ام تم سحب ارباح تلك الصفقة فقط
موفق .

walidabou
12-21-2015, 02:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ،، أعتقد للمرة الأولى لن يغلقوا الحساب
ولكن انتبه لتكرار نفس الخطأ فقد يتم إغلاق حسابك بعد ذلك ،، لذلك المرجو الحذر
موفق

heroo252
12-21-2015, 02:48
لو عملت سحب اموال دلوقت احتمال يترفض والحساب يتقفل الافضل بقه
انك تغطيها بصفقات تانيه صحيحه ملتزم بالشروط حتى لو بعضها يخسر والاخر يكسب

aldralmknon1412
12-21-2015, 03:14
اخي الذي اعرفه انه الشركة تغلق الحساب اذا خالفت شروطها
وهذا من شروطها لذا انصحك بمراسلة الدعم والاستفسار عن هذا الامر
واعرض لهم حالتك

one god
12-30-2015, 19:17
ارى يا اخي ان السحب لما ستجريه فالشركة اصلا عاملة حساب انك خالفت قوانين التداول بالبونص ومحتفظة به
بالتالي اول ما تجري السحب ستقفل الحساب وممكن ربما لو راسلتها يكون هناك امر اخر ولو انه مستبعد

Abdelhedi
12-30-2015, 19:50
باسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين مرحبا بكم في منتداني الغالي و انشاء الله تعجبكو تعليقاتي علي مختلف المواضبع و نستفيد من بعضضنا البعض
ان لم تكن الصفقة رابحة جدا اذا لا عليك و الله مستعان و شكرا لك علي المجهود الرائع و شكرا لكم شباب

salfe
12-30-2015, 19:51
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
صديقي في المنتدى زميل الفوركس نصيحتي
أن تزور القسم التعليمي للمنتندى ففيه إجابات واضحة عن تساؤلات عديدة حتى تختصر الوقت بالتـوفيـــق انشـاء الله

Abdelhedi
12-30-2015, 22:40
باسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين مرحبا بكم في منتداني الغالي و انشاء الله تعجبكو تعليقاتي علي مختلف المواضبع و نستفيد من بعضضنا البعض
انشاء الله لن ينجر عنها شي و الله مستعان عزيزي

Sami1985
12-31-2015, 00:51
السلام عليكم..
تحية طيبة لجميع الاخوة بالمنتدى العامر..
أتمنى لكم التوفيق..
من قوانين التداول في انستا ان تمتد الصفقة الى اكثر من خمس دقائق
تقبلوا شكري...

joker7diaa
12-31-2015, 01:47
شوف يا باشا انت مش حتفهل كل شي من السؤال ده لانه سؤالك بده شرح اكتير وانت فيش عندك اساسيات
لازم تتعلم اساسيات العمل في السوق قبل ما تفتح اي صفقات .. اذهب الى القسم التعليمي

marem20007
12-31-2015, 03:46
انا اعتقد ان الكلام دة غلط انت محتاج تراجع قوانين المنتدي او تراجع قوانين الشركة لان مفيش حاجة من دة كل اانت ممكن تقفل كل دقيقة

neverlityougo3
01-04-2016, 13:37
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

mmaty
01-04-2016, 17:16
فعلا من شروط البونص هو عدم اغلاق اى صفقة يتم فتحها إلا بعد مرور اكثر من 5 دقائق على فتحها ولا اعتقد ان الشركة
ستقوم بغلق حسابك اذا كانت المخالفة لمرة واحدة اما اذا تكررت المخالفة فسيتم غلق حسابك وربما تحظر من ا لمنتدى ايضا

yansane
01-04-2016, 19:17
لم اقرأ من قبل قانوناً أو لم اسمع ان هناك قانون أو شرط من شروط شركة انستا فوركس ينص على قفل حساب لانى جديده هنا ومش هقدر افيد حضرتك بالمطلوب اتمنى انك تجد من يفيدك في ما طلبته يسعدنا وجودك معانا بالتوفيق المشترك اذا اغلق الصفقة بعد مرور خمس دقائق على دخوله لنفس الصفقة و لست متأكدا من الغاء ارباحها

douerapark
01-04-2016, 19:27
فعلا من شروط البونص هو عدم اغلاق اى صفقة يتم فتحها إلا بعد مرور اكثر من 5 دقائق على فتحها ولا اعتقد ان الشركة
ستقوم بغلق حسابك اذا كانت المخالفة لمرة واحدة اما اذا تكررت المخالفة فسيتم غلق حسابك وربما تحظر من ا لمنتدى ايضا......................

latraaa
01-04-2016, 19:52
على حد علمي أن الأرباح التي حققتها من الصفقة سوف يتم إلغائهان و لكن لا ادري لما تقومون بالعمل على صفقات خاطئة و خاصة أنكم تعلمون الأمرن أتمنى أن تعيد الأموضوع مرة أخرى، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

one k
01-10-2016, 14:33
السلام عليكم .... من المهم ان تعمل عملية سحب للارباح بتاعتك في التداول لان التعامل مع الحساب من الممكن ان يتم اغلاق الحساب
من المهم ان تتعرف علي الشروط وتاخد بالك منها
بالتوفيق ان شاء الله

neverlityouco1
01-10-2016, 14:36
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

Bassem Hassani
01-10-2016, 14:38
تقريبا الحساب مش هيتقفل او كان الربح من الصفقة دى لا يعتدى ال10 فى المية من اجمالى ابونص وانت بتقول انك مربحتش فيها فيبقى دا عادى انت تغلق الصفقة فى وقت قليل علشان ممكن لو سبتها اكتر من كدا تخسرك كتير وناا بتحصل معايا اخطاء فى التعامل مع المنصه وبتفح صفقات بالخطا وبقفلها بسرعه علشان ميحصلش اى خسارة فى الحساب .

shiref
01-10-2016, 14:56
انا لم تحدث لي مثل هذه الأمور من قبل لكي افيدك اخي الكريم ولكن لم اسمع بغلق الحساب بعد غلق الصفقه بخمس دقائق من فتحها

forexdz
01-10-2016, 15:19
ليه بيسموه سيكالبينج في الفوركس
اقفالةصفقة في خمسة دقائق
اول مرة اسمع بهي مسكلة
التداول حسب رغبتك ولو بتريد في خمسة اوكي
لكن لازم تربح مس تقفلها على خسارة

yahiahd
01-10-2016, 16:00

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

OsamaNasser
01-10-2016, 20:57
لو الموضوع كان مره وعدت مفيهاش مشكله .. هيلغو الارباح وخلاص
انما لو اتكرر الموضوع هيعتبروا انك شغال سكالبينج وساعتها هتحصل مشاكل ..
لذا الرجاء الالتزام بقوانين الشركه علشان الشركه متعملش مشاكل علي الحساب بتاعك

عاشق الفوركس
01-11-2016, 01:42
في اغلب الاحوةل
يتم التغاضي على الصفقة التى انت دخلتها يا اخي ،ممكن مرة او مرتين لكن لا اضن ان الامر سوف يتم تضاي عنه مرت اخرى بالتوفيق ، لك، ولجيمع الاعضاء، المبتديين ، ان شاء الله

marwafawzy122
01-11-2016, 01:55
ان تعلم الفوركس يا اخى الفاضل مهم جداً وضرورى ولا تستطيع ان تنجح بدون ان تتعلم جيداً ومن ثم تكتسب الخبرة اللازمة لان الفوركس مجال علم وعمل وليس مجال حظ ك\مثل القمار وغيره فأنت بتعلمك للفوركس سوف تشعر بالامان والاطمئنان وسوف تستطيع ان تحقق ما تصبوا اليه ويا رب وفقنا جميعاً ...

take-profit
01-11-2016, 20:13
انا مرة فتحت عدة صفقات و قفلتها قبل ما الوقت المفروض علينا يعدي و هو 5 دقائق و قفلت المنصة
و فتحتها لقيت الاكونت اتقفل فاللي عليك تعمله لو مره حصلت معاك كمل بس متكررهاش

samir abdoo
01-11-2016, 21:07
لا يوجد مشكله في فتح صفقه او اغلاقها سواء كانت بالبيع او بالشراء
واعتقد انها ليس لها علاقه بقفل الحساب لم اسمع عن هذه المشكله من قبل

hmadnahox
01-11-2016, 21:21
يا اخي الكريم شركة انستا بتشترط ان تقوم بأغلاق الصفقة بعد فتحها ب 5دقائق
والله الموفق والمعين

nuclear2010
01-11-2016, 23:08
السلام عليكم جميعا
لا اعرف ان كانت الشركة لا تحتسب الارباح التي تكون فيها الصفقة اقل من خمس دقائق
كما لا اعرف ان كانت الشركة تغلق الحسابات لمجرد عدم تجاوز مدة خمس دقائق من الأفضل ان تستفسر من الشركة
تقبل مرورى

dhmo
01-12-2016, 17:16
السلام عليكم جميعا
لا اعرف ان كانت الشركة لا تحتسب الارباح التي تكون فيها الصفقة اقل من خمس دقائق
تقبل مرورى

اخي هناك شروط معروفه وهنا القواعد الاساسيه للعمل في المجال ده اخي هيا الاساس بالفعل الي لازم المتاجر يمشي عليها علشان يقدر يحقق لنفسه النجاح الي بيحلم بيه وطبعا
ده اساس الخبره نفسها

ahmed humedat
01-12-2016, 17:23
لم اقرأ من قبل قانوناً أو لم اسمع ان هناك قانون أو شرط من شروط شركة انستا فوركس ينص على قفل حساب

Sami1985
01-12-2016, 20:45
السلام عليكم..
تحية طيبة لجميع الاخوة بالمنتدى العامر..
أتمنى لكم التوفيق..
انتظر إلى اخر الشهر ،، مرات الشركة تسامح..
تقبلوا شكري...

yahiahd
01-12-2016, 21:49
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
فعلا مفيد جدا هاد الموضوع بالتوفيق للجميع

عامر البرماوي
01-28-2016, 23:18
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ِ

لسلام عليكم و رحمة الله و بركاتة ، اخي الكريم
انا اتقفل حسابي لذلك السبب للاسف

jallou
01-29-2016, 00:30
تحدثت محافظة البنك الفيدرالي الأمريكي في المؤتمر الصحفي الضي أعقب قرار الفائدة، لتُشير إلى أن نمو الاقتصاد الأمريكي قد تباطأ منذ إجتماع كانون الأول الماضي وإنه من غير المرجح أن يرتفع معدل التضخم سريعاً نحو المستهدف بنسبة 2%.

hmadnahox
01-29-2016, 00:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركانه
يا اخي الكريم بعدما تتكثر من الفعل سوف يتم القفل المباشر للحساب بدون سابق اندار
والله الموفق والمعين

ahmedmomenali
01-29-2016, 05:30
لا عادي ساعات كتير بتعدي اهم حاجة مش تكررها تاني عشان الشركة متقفلش حسابك
ومن الافضل انك تبقى عارف انت داخل الصفقة ليه وهتخرج منها امتى وربنا معاك

salfe
01-29-2016, 14:29
الســـــــلام علـــــيـــــكم و رحمــة الله تعـالى و بـركـاته
صديقي أفضل باب تطرقه لإيجاد الفوركس هو المنتدى التعليمي
صدقني ستجد إجابات واضحة ودقيقة انشاء الله
بالتوفيــــق لك و لكل زملاء المنتدى

jallou
02-14-2016, 00:00
سوف يراقب المتداولون ميزان الحساب الجاري من تركيا؛ وقراءة مؤشر أسعار المستهلكين (cpi) من سويسرا، وقرار سعر الفائدة من البنك المركزي السويدي (توقعات بتخفيض الفائدة)، والإنتاج التصنيعي من جنوب إفريقيا، والميزان التجاري واحتياطي الذهب والفوركس من روسيا، وخطاب يلين أمام مجلس الشيوخ، ومطالبات إعانات البطالة الأولية من الولايات المتحدة، وشهادة محافظ بنك الاحتياطي الاسترالي (rba) أمام لجنة البرلمان

zead ahmad
02-14-2016, 12:39
لو فتحت صفقة واغلقتها قبل خمس دقائق فهذا يؤدى بك الى ان تكون عندك مشكلة فى مخالفة القوانين الخاصة بالشركة لوانت ابتعدت عن ةتلك المخالفات مثل التداول بالطريقة الصحيحة سوف يكون حسابك فى امان

never11
02-15-2016, 14:21
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

yossry
02-15-2016, 14:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. بسم الله الرحمن الرحيم ..
ماتخافش مش هيحصل حاجة من دي لكن ماتكررهاش عشان الحساب ما يتقفلش

farid don
02-15-2016, 14:27
هيئة تنظيم المتاجرة في السلع الآجلة cftc
هي هيئة فيدرالية أنشأها الكونجرس الأميركي عام 1974 لتنظيم عمليات المتاجرة
في العقود المستقبلية وحماية الأطراف المشاركة في السوق من عمليات
التلاعب والخداع التي قد تحدث.

never10
02-16-2016, 13:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

talel babchia
02-16-2016, 14:09
لو كان الربح مبالغ فيه اخي الكريم يعني يزيد عن قيمة رأس المال ممكن يتقفل ومن المرجح انه مش هيتقفل دلوقتي هيستنوا لما تكسب ربح كبير شوية وبعد كدة ممكن يقفلوه ، خلي بالك انا قلت ممكن وليس أكيد...............................بالتو يق للجميع

alperto
02-16-2016, 14:26
السلام عليكم اخي الكريم بعد التحيه
هذا السؤال هام جدا
اخي الكريم الفكره في الربح من الفوركس هي ان يكون لديك القدره علي الصبر علي الصفقه الخاصه بك وتجربه بعض من خطط العمل السليم
اخي البرصه تعني الصبر

---------- Post added at 11:26 AM ---------- Previous post was at 11:23 AM ----------

السلام عليكم اخي الكريم بعد التحيه
هناك بعض انواع الشروحات لكيفيه التداول اخذ التوصيات في الفوركس و احد هذه المواقع
http://forex2freesignals.blogspot.com.eg/2014/04/forex-signals.html

nrgslawi
02-16-2016, 14:28
اخي الغالي اظن ان الامر عادي ولا توجد فيه اي مخالفة انا في بعض الاحيان افتح صفقة وبعد مرور دقيقتان اغلق الصفقة ولم اجد اي مشاكل من قبل

معتصم سباعنة
02-16-2016, 15:03
اخي لا يمكن ان تفتح صفقة وتغلقها في وقت اقل من خمسة دقائق والا سوف تعرض حسابك للايقاف
اتمنى لك دوام التوفيق والتقدم والنجاح
تقبل مروري

alperto
02-16-2016, 15:29
اخي للمره المليون احب ان اوضح
ان الربح من الفوركس يعني الصبر علي الصفقه المفتوحه
والتعلم من الخساره اكثر من الربح

---------- Post added at 12:29 PM ---------- Previous post was at 12:27 PM ----------

اخي يوجد الكثير من الناس
يفشلوا في الفوركس
وذلك لان كثير من الناس يريدون الربح السريع

never11
02-17-2016, 21:10

mrramy
02-19-2016, 00:26
هو مش هيحسبلك ارباح ف الصفقة دى خالص راجع الشروط هتلاقى ان اقل اسكالبنج 5 دقايق ياباشا

---------- Post added at 09:26 PM ---------- Previous post was at 09:23 PM ----------

ياباشا صفقات الاسكالبنج لازم يعدى عليها 5 دقايق دا من شروط الشركة بعدين افتح حساب اسلامى افضل بردة عشان لو صفقات باتت

talel babchia
02-19-2016, 00:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لو كان الربح مبالغ فيه اخي الكريم يعني يزيد عن قيمة رأس المال ممكن يتقفل ومن المرجح انه مش هيتقفل دلوقتي هيستنوا لما تكسب ربح كبير شوية وبعد كدة ممكن يقفلوه ، خلي بالك انا قلت ممكن وليس أكيد.......................................... .................................................. .......................................بالتو يق للجميع

معن الجميلي
02-19-2016, 06:42
شركة انستا بتشترط ان تقوم بأغلاق الصفقة بعد فتحها ب 5دقائق كحد ادنى حتى لا تقوم الشركة بأقتطاع الأرباح التى حققتها من تلك الصفقة

dhmo
02-19-2016, 16:42

دي طرق خطيره وهيا طرق الاسكالبنج اخي بالفعل من اخطر الطرق للعمل في المجال ده ولازم المتاجر هنا يعرف ايه هو الاسلوب الجيد الي بيه يقدر يعمل ولكن الاهم
البعد عن الطرق الخطره دي احسن

alizert2015
02-19-2016, 17:26
اخي انتبه من تكرار المر فكما تعلم من بين الامور التي يتم التفاق فيها بينك و بين الشركه هو
عدم اغلاق الصفقات في اقل من خمس دقائق خاصة اغلاقها مع ربح لدلك انتبه من دلك اخي و بالتوفيق لك

alperto
02-19-2016, 17:36
السلام عليكم اخي الكريم لابد ان تعلم ان الاصل في الفوركس هو الصبر علي الصفقه وعدم الاستعجال عليها
وعموما مش تكرر هذا الموضوع علشان الحساب مش يحصل له حظر

talel babchia
02-19-2016, 17:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لم اقرأ من قبل قانوناً أو لم اسمع ان هناك قانون أو شرط من شروط شركة انستا فوركس ينص على قفل حساب
المشترك اذا اغلق الصفقة بعد مرور خمس دقائق على دخوله لنفس الصفقة و لست متأكدا من الغاء ارباحها.................................... ..............................بالتوفيق للجميع

latraaa
02-20-2016, 12:59
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الراي و أقول أنه لا يوجد أي تسامع مع الخلطات، لأن من يقوم بتسيير الشركة هو روبوتات و حواسيب و لا يعرفون أنك قد أخطأت، لدا لابد من العمل على التأكد جيدا مما تقوم به

dhmo
02-20-2016, 15:36
السلام عليكم اخي الكريم لابد ان تعلم ان الاصل في الفوركس هو الصبر علي الصفقه وعدم الاستعجال عليها
وعموما مش تكرر هذا الموضوع علشان الحساب مش يحصل له حظر

وتصبر على حاجه مضمونه ولكن المهم ان الطريقه تكون مناسبه للمتاجر يعرف بالفعل يوظفها صح وعلى الفريم المناسب له ايضا من ناحيه الوقت وغيره كل ده لو عرف يعمله صح
اكيد هينجح ويواصل

عاشق الفوركس
03-15-2016, 14:55
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
والله لا يوجد مشكل ان حدثت مرة او مرتين لكن ان تكررت سوف تغلق لك الشركة حساابك بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

ملاك الروح
03-15-2016, 23:22
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اذا اغلقت العقد على خسارة لا مسكلة في ذلك اخي الكريم ولن يتم ايقاف الحساب والاهم انه ليس وقت الاخبار
اتمنى لك التوفيق

neversi3
03-16-2016, 22:25
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

mouad bassim
03-17-2016, 01:14
بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و الشرح المتقن
ربي يجعلو في ميزان حسنات وتعم الفائدة ان شاء الله
تحياتي

احمد عبد الباسط
04-22-2016, 19:48
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
بنسبة كبيرة جدا سيتم الغاء الصفقة ولن تحسب الاراباح
لكن قصة اغلاثق الحساب دى تقريبا لا لانها اول مرة لكن انصحك بعدم تكراراها

nonam
06-21-2016, 17:34
السلام عليكم .... التزم في القوانين في الاوقات اللي جاية ومن المهم ان يكون التعامل مع التداول الاهم ولا تخاف من المهم ان يكون التعامل مع اللي جاي من لا يخالف القوانين ومن المهم جدا التعامل مع القوانين
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

hosam1982
06-21-2016, 17:37
السلام عليكم
اخي الكريم لا اعتقد انه توجد اي مشكلة سواء اغلقت الصفقة بعد 5 دقائق او حتى اقل . وانا قمت بالسؤال عن الموضوع واخبروني انه لاتوجد اي مشكلة في ذلك

harimeche
06-21-2016, 18:29
الســـــــلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أخــــي الشركة لا تحـــــــاسبك على إقفال الصفقة قب خمسة دقائق

لكن من وجهة نضر يلا تفعلها وتكرر فيها مرارا وتكرارا هنا يكمن الخطأ

bahoma310
06-21-2016, 21:52
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
لا يا اخي عندك ارباح فيها طبعا
تقبلوا مروري مع خالص تحياتي و تمنياتي بالنجاح لكل الاعضاء انشاءالله

algoddam
09-21-2016, 19:35
اكيد مرة واحد اظنها لا تحتسب اما كثرة الفعل لهذا الامر اكيد سوف يسبب لك المشاكل
فعليكتجنب ذلك وبقى عند شروط الشركة لكي تكونمرتاحا مع نفسك

zizoo99
09-21-2016, 19:59
اخى العزيز
شكرا لك على هذا الاستفسار و احب اقولك ان سؤالك ده كوميدى قوى بالطبع لا يمكن لانستا الغاء الربح دى شركة محترمة كما يمكنك فتح صفقات و اغلاقها قبل 5 دقائق مع الاستفادة بالربح و الكلام ده عن تجربة بس انستا تمنع التداول وقت الاخبار و دى المشكله يعنى تفتح الصفقة ما تتفتحش معاك و ممكن المنصه تهنج و تفتح فى وقت مش مناسب

emma91
09-21-2016, 20:04
نعم اخي لقد خرقت القوانين لكن ان شاء الله لن يقفلوا حسابك المهم رد بالك ولا تكرر مثل هاته الاخطاء بالتوفيق

doaa sary
09-23-2016, 18:23
ممكن ميتتقفلش بس متعملش كدا تانى يعنى خلى الصفقه تاخد وقت خلى الهدف
10نقط او اكتر بلاش اسكالبنج نقة نقطتين لان ممنوع وبالتوفيق ليك وللجمييع

adamarwan
09-24-2016, 00:56
لا يمكن ان اقول لك اى شيئ لكن
فى شيئ اخى لبد من ان تحترم هدا الامرو
لكى تتمكن من ان تبتعد عن المخاطر فى السوق
وحظ موفق

doaa22
09-24-2016, 14:54
السلام عليكم ورحمه الله وبرماته لاء ليه هيلغو ربح الثفقه فى اصلا طريق فى لاتجاول معروفه بيتمك فيها فتح صفقات لفتره
صغيره جدا وعموما هى طريقه غير محببه للعمل فى لاسوق

y4x
09-24-2016, 15:13
ممكن اول مره الشركه تسكت علي انها اول مره

بس بلاش تعملها تاني حتي لتغلق حساك

والف مبروك الارباح وياريت الصفقه تكون حتي 6 دقائق احسن

Samirghatas
11-18-2016, 23:12
اخى الكريم ممكن تعدى فى الاول عادى ياغالى لكن حاول بقدر الامكان ان لا تكرر
هذا الخطا لان هذا اهم شرط من شروط انستا وهو عدم غلق الصفقة قبل 5 دقائق

Mustafa gamal
11-28-2016, 18:33
أنا بفتح صفقات و بقفلها قبل خمس دقائق و الى الأن لم يحدث لي أي شيء ..... تحياتي لك و تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

Foreexx
11-29-2016, 01:08
السـلام عـــلـــيكم ورحــــمة الله تعــــالى وبـــركـــاته
ممكن هم يقفلونه لانك خالفت القواعد وانصحك بعدم التعجل مرة اخرى اخي الكريم ،

فوريكسي
11-29-2016, 02:08
الف مبروك اخي الكريم لكن حذاري ان تكررهاثانية ممكن تغلق حسابك شكرا جزيلا لك اخي الكريم على الموضوع بالتوفيق لك ان شاء الله والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Yahia Hesham
11-29-2016, 02:17
ارجع لقوانين التداول الخاصه بانستا فوركس
وان لم تستدل منها عليك بالتصال بالدعم الفنى
فى الشركه

waelmma
11-29-2016, 08:13
:o:)):)) لاتقلق اخى الكريم حسابك مش هيتقفل ولا حاجة واذا كانت الصفقة صغيرة الحجم
سوف تحسب ك ارباحها والله الموفق :)):o:yahoo:

Omar Kamal
11-29-2016, 09:13
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته عليك توضيح السؤال حتي اتمكن من الرد عليك وحتي يتمكن الاخرون من مساعدتك ايضا واتمني لك التوفيق دائما

alym
11-29-2016, 10:03
مش هيحصل اى حاجة ولكن عند سحب الارباح لا يختسب الربح لان من شروط الشركة ان تتعدى الصفقة 5 دقايق لكى يختسب لك الارباح

bombino19
11-29-2016, 10:20
انت بسؤالك هذا افدتنا بمعلومة جديدة لم نكن نعرفها والردود بصراحة في المستوى
شكرا على الافادة وبالتوفيق للجميع

كامل
11-29-2016, 10:25
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اعتقد اخي الكريم انه لا يوجد قانون ينص على ذلك اعتقد انهم لن يغلقوا حسابك وشكرا

tamermosa
11-29-2016, 10:28
أخى الكريم يجب عليك احترام قواعد المنتدى ، اما عن الصفقة فبيتم الغاء الربح من الصفقه اللى لا تكمل 5 دقائق ،،،،،، بس المهم خلى بالك من عدم تكرارا الموضوع اكتر من مرة لأنه ممكن يكون فى مشكلة كبيرة عليك وعل الحساب بتاعك ، و بالتوفيق لك و لجميع أعضاء المنتدى

big.pharaoh
12-12-2016, 21:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ،... بص يا غالي طلاما انها غلطه واحده هسعدوهالك. انما لو كررتها مرتين تلاته كده الحساب هيتقفل يا غالي

forexawy1
12-12-2016, 23:06
لابد من احترام واعد المنتدى اخى العزيز بمعنى لابد من الابتعاد عن مخالفة القوانين حتى لا يتم اغلاق حسابك خاصة وان المنتدى
فرصة رائعة لكسب البونص وكمان بيعلمك كل ماهو جديد فى الفوركس

Samira shabban
12-12-2016, 23:12
السلام عليكم اخى الكريم شكرا لك على هذه المشاركه وانصحك بمراسله الدعم الفنى للاستفسار عن هذه المشكله وايجاد الحلول المناسبه لها وايضا انصحك بعدم تكرار ذلك تجنبا لحظر الحساب ...

سمير
01-31-2017, 11:33
ابقى خلى بالك يا اخى فى المرة القادمة ولا تغلق اى صفقات قبل 5 دقائق
عامة لو الصفقة خسرانة لا تقلق لن يغلق حسابك اما لو الصفقة قفلتها على مكسب هنا المشكلة لان انستا اكيد هتقفل حسابك

مروه عصر
01-31-2017, 11:54
السلام عليكم
شكرا لك على طرح مثل هذه الاسئله ولكنى لا استطيعان افيدك فى هذا السؤال لانى عضوه جديده ولا اعرف الكثير عن الدخول فى الصفقات واوقات غلقها واتمنى التوفيق للجميع

mid0killer
01-31-2017, 12:01
خذ احتياطك فقط يا صديقي ولا تكرر العمليه كثيرا يعين ان مثلا لو مش هيقفلو حسابك او فيه غلط عليك يبقي بتتعب نفسك على الفاضي من غير ربح

muhammad ismail
01-31-2017, 16:09
لمفروض اخى الكريم انك كنت تحترم قواعد الشركه عشان ميحصلش مشاكل ليك او يتم غلق حسابك
لكن بالنسبه لغلق الصفقه قبل مرور 5 دقائق فلا تحسب ارباحها

hamadasalama
01-31-2017, 16:44
لا يحدث اي شئ لحساب اخي الكريم وسوف تقوم بفتح معاملة جديدة ولكن اترك الصفقه اكثر من 5 دقائق لكي يكون من حقك الربح
حيث ان الصفقات اقل من 5 دقائق تتلغي الصفقه فقط وليس الحساب

Mr Fathy
01-31-2017, 16:47
بسم الله الرحمن الرحيم. الله اعلم يا زعيم انت المفروض تانى مرة تاخد بالك من الحاجات دى عشان انت اولى بالحساب بدل ما يتقفل

reyad george
01-31-2017, 19:03
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته انت اصلا معرفتش انت كسبت و ما ينفعش ان يتم غلق صفقه بالطريقه دى طبعا ممكن تتعرض لعقوبه بالتوفيق للجميع ان شاء الله

فوريكسي
01-31-2017, 20:18
لا اعلم اخي الافضل مراسلة الدعم وطرح السؤال عليهم شكرا جزيلا لك اخي الكريم على الموضوع بارك الله فيك بالتوفيق لك ان شاء الله ولجميع اعضاء المنتدى الكرام تقبل تحياتي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ahmadhamad
01-31-2017, 21:57
اخي انصحك بمراسلة دعم انستا فوركس وشرح لهم المشكلة واغلاقك
للصفقة بدون قصد وسوف يساعدوك بهاذا بالتوفيق لك وللجميع

Samira shabban
01-31-2017, 21:58
طبعا اقل مده قبل إغلاق اى صفقه هو مرور خمس دقايق على الاقل ..
وان حدث وأغلقت الصفقه قبل مرور خمس دقايق سيتم تنبيهك ...
وشكرا

samehsaeed13
01-31-2017, 22:04
لا اعرف متي بي الضبط بس بضن انو ما فيش ساعة معينة اي
انا الادارة تراجع الردود ثم تقوم باضافة البونص والامر ليس متعلقا باي وقت

Mony Ezzat
01-31-2017, 22:21
بسم الله الرحمن الرحيم
بصراحه انا مش عارفه لان اللى سمعته عن شركة الانستا فوركس انها مانعه غلق الصفقات قبل مرور خمس دقائق فكد ممكن يقفلوا حسابك

aki
01-31-2017, 22:23
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته.
سوف يلغى الربح لكن لا تكرر هذا مرة اخرى والا سوف يقفل حسابك لذا يرجى الحيطو الحذر.
حظ موفق

zakariacr07
02-19-2017, 15:07
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

لن يحصل شيء لحسابك لكن يجب عدم تكرارها أخي الكريم لكي تتجنب غلق الحساب

Samira shabban
02-24-2017, 02:09
السلام عليكم .
اخى الكريم مده اغلاق اى صفقه يجب ان لا يقل عن خمس دقايق
واعتقد انه ستقوم الشركه بالغاء ارباحك من هذه الصفقه او ستقوم بتحذيرك ....