PDA

View Full Version : مشاكل البووووونص - الاعضاء الجدد

Pages : [1] 2

ahmedelssaidy
12-27-2012, 23:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ازيكم يا اعضاء (فوركس العرب)forex-masr.com

الحقيقة لاحظت ان كل عضو عنده مشكلة في البونص يفتح موضوع جديد عشان يسال بدل ما يرسل رسالة مثلا لاحد الاعضاء القدامى او يكلم احد منهم دا طبعا يعتبر مخالف لانه يوجد اكثر من موضوع لنفس السبب

يا جماااااعة البونص شغال تمام ومفيهوش مشاكل الاعضاء هي اللي بتغلط مش الاسكربت

عموماً دي شروط البونص عشان يتحسب

1-ان تكون المشاركة فعالة وفي سياق الموضوع

2-ان تتجاوز ال30 حرف

3-نظام التوقت لو حضرتك دلوقتي بدات الكتابة الساعة 4 العصر لازم بكرا تبتدي كتابة الساعة 4 العصر او 5 او6 او7 او8 وهكذا لكي يحسب البونص

4-للاعضاء الجدد اول 20 مشاركة لا يحسب عليهم البونص

ارجوا من الجميع اي حد يواجه مشاكل في البونص يحطها هنا في الموضوع وانا ان شاء الله هتابع الموضوع دائماً وهرد على جميع الاستفسارات حول البونص

وطبعا يوجد اخوة كثير افاضل وقدامى هنا في المنتدى سوف يجيبون ان شاء الله ايضا على جميع الاستفسارات

رجاء من جميع الاعضاء لا تفتح موضوع جديد يخص مشكلة للبونص فقط ضع الاستفسار هنا وستجد من يرد عليك فوراً

emisa
01-07-2013, 02:55
مشكور اخى الكريم فبقراتى لهذا الموضوع, ادركت شرط رقم 3 ولم اكن على درايه به من قبل.
اللهم فرج هم كل مهموم, ونفث كرب المكروبين, واقض عنا الدين واغننا من الفقر.

saad forex
01-07-2013, 06:09
انا مش فاهم يعنى ايه نظام التوقت لو حضرتك دلوقتي بدات الكتابة الساعة 4 العصر لازم بكرا تبتدي كتابة الساعة 4 العصر او 5 او6 او7 او8 وهكذا لكي يحسب البونص هو مش كل رد بيضاف البونص بتاعه عالطول ولا ايه

noureen
01-30-2013, 17:20
اخى الموضوع و الشروط دى لا تنطبق على هذا المنتدى
ياريت لما تيجى تنقل تاخد بالك
تقبل مرورى

zamalkkkawy
01-30-2013, 17:26
انا لسه عضو جديد لكن بشرحكم الوافر لكل شيئ الذي استطعت من خلاله معرفة كل شيئ عن الفوركس بدون الحاجه الى البحث في مواقع البحث المختلفه

Aya Ali
01-30-2013, 18:11
انا كمان مش فاهمه نظام التوقيتات ده يعنى لو بدات الساعه 4 وتانى يوم قبل كده يعنى 2 مثلا ايه اللى يحصل
بالتوفيق للجميع

sabel
01-31-2013, 03:08
ازاي يعني يا اخي لازم نراعي التوقيت
طب والي اليوم كلوا وهو بيحط ردود؟

zamalkkkawy
02-09-2013, 10:41
السلام عليكم ورحمة الله
وبركااته
انصحك بمراعاة التوقيت
خاصة توقيت جرينتش
وتقبل مروري

mostafaabdelgawad
02-09-2013, 15:20
انا مش عارف الصراحة شئ عن موضوع التوقيت ده
ومعتقدش انه صح لاني بدخل في اي وقت واكتب وبيتم احتساب البونص

ريهام الجندى
02-10-2013, 00:44
لو سمحت هو دة شرط اساسى انى لو بدات كتابة مثلا فى ميعاد معين لازم ابدا تانى يوم فى نفس الميعاد انا مبعملش كدة ومشاركاتى
بتتحسب عادى وانا صراحة ماخدتش بالى اذا كان ال 20 مشاركة الاولانين اتحسبوا ولا لا ممكن الرد لو سمحت

haitham
02-10-2013, 00:48
انا الى انا اعرفه ان البونص اول مابتحط الكومنت بيضاف لانه بيدينى رصيد زياده فى الاكيوميليتد بونص وانا لسه مكملتش 20 مشاركة ومحطوطلى بونص هل معنى كده ان الى انا عملته لحد دلوقتى مش هيضاف

egy100100
02-10-2013, 02:37
اعتقد ان علينا جميعا قرائة شروط المنتدى واعتقد انها تكفي وهذة وجهه نظر

undermore
02-10-2013, 02:44
أخي هل ممكن توضيح أكثر للشرط الثالث ، لأنه غير مفهوم بالمرة ، وهل يعني أن Accumulated bonus لن يحتسب ؟؟؟

ABOoODy
02-10-2013, 03:46
كلامك تمام بس انا عاوز افهم حاجه هو اى عضو ليه عدد مشاركات فى اليوم معينة بس اللى بيتحسب عليها البونص؟ يارت تجاوبى او تبعتلى رسالة

Aiglelord
02-11-2013, 00:39
انا مش فاهم يعنى ايه نظام التوقت لو حضرتك دلوقتي بدات الكتابة الساعة 4 العصر لازم بكرا تبتدي كتابة الساعة 4 العصر او 5 او6 او7 او8 وهكذا لكي يحسب البونص هو مش كل رد بيضاف البونص بتاعه عالطول ولا ايه

انا متلك اخي لم افهم هده الجملة ، المرجو من الاعضاء المساعدة

Asmaa Ramadan
02-11-2013, 00:55
السلام عليكم
شكرااا عالموضوع ده هيفرق كتير بصراحة مع الاعضاء الجدي بس انا مش فاهمة النقطة التالتة دي مش اي رد
بيتحسب فاي وقت ؟ ازاي يعني نكتب فنفس الوقت كل يوم اول مرة اسمع الموضوع ده

simook2
02-11-2013, 01:11
هذه المشاكل تعتبر ثانويةو مدام بونص رد بتحصل على حقوا هذا شيىء جيد مع العلم لم يحصل لى اي مشاكل فى هذا الجانب تقبلو مرورى
و دمتم فى رعاية الله تحياتى

مشتاقة لرؤية الكعبة
03-10-2013, 18:18

ايه ده يعنى انا عشان ادخل الساعة 4 لازم تانى يوم ادخل في نفس المعاد

ازى ارجو من الاعضاءئ توضيح هذه المعلومة

usamamaaa
03-10-2013, 18:19
بسم الله الرحمن الرحيم

اقسم بالله العظيم الموضوع حقيقي ومفيهوش نصب وانا بنفسي مجرب الشركه اكتر من 6 سنوات والله علي ما اقوله شهيد
استراتيجيه لربح 4 اضعاف راسمالك في شهر يعني ابدا مثلا ب 250 دولار وخلي هدفك 1000 دولار في الشهر

تقدر تضاعف دخلك من تجاره العملات شركه ايزي فوركس من اصدق الشركات وتقدر تبدا صفقه من 25 دولار وكمان تاخد 10% بونص علي المبالغ اللي بتودعها .افتح حساب اسلامي يعني تقدر تسيب الصفقه مفتوحه شهر او شهرين بدون اي فايده او مصاريف لحد متوصل للسعر اللي عايزه مثال للتوضيح لو هتتاجر بمبلغ 250 دولار وتشتري دهب هيكون معاك 25 اونصه لما السعر يزيد انت بتكسب لو السعر زاد 5 دولارات (وده شي بسيط ) انت هتكسب 125 دولار يعني كسبت نص راسمالك نصيحتي علشان يكون ليك دخل ثابت متطمعش وادخل في الاسبوع صفقتين يعني في الاسبوع بتكسب راسمالك لو في الشهر بيكون اربع اضعاف راس المال
. اتبع النصايح العشره اللي تحت

سجل من اللينك ده

http://www.easy-forex.com/gtw/293079.aspx

وباختصار 10 نصائح وتكون باذن الله محترف وتكون عندك ارباح كبيره ودخل اضعاف راتبك

النصيحة الاولى:

اجعل نفسك مؤهلا للعمل فى الفوركس, الفوركس علم ضخم للغاية و لكنه لذيذ و لعبة ذكاء
جميلة و لكنه يحتاج الى مجهود و متابعة و قراءة

النصيحة الثانية:

ادارة رأس المال
لا تطمع بزياده قيمه الصفقه لربح مبلغ اكبر يعني لو عندك مثلا صفقه مفتوحه ب 500 دولار وانت كسبان 250 دولار متطمعش بانك تفتح صفقه تاني وتضاعف الربح ليكون الربح مضاعف 250+250 يعني متطمعش

النصيحة الثالثة:

لا تذهب للسعر و انما دعه ياتى اليك و انتظره صابرا فان اتاك السعر حسب توقعك اذن فغالبا باقى التحليل سيكون صحيحا و ان لم يصل فلقد نجدت نفسك من خسارة.
اذا لم يصلك السعر و مضى فاعلم ان الرزق عند الله يعطيه لك عندما يشاء.
و طالما التزمت بهذا الفكر فانت ستحصل على الرزق ان شاء الله..

النصيحة الرابعة:

التزم بالدخول فى الصفقات التى تسير مع الترند العام فقط و لا تدخل مع تفريغ او فى نهاية يوم او تظن نفسك منشارا طالع واكل و نازل واكل..
الدخول مع الترند العام يعطيك راحة نفسية كبيرة فى المتاجرة.

النصيحة الخامسة:

مهم سواء اكان على الشارت ام فى رأسك و لكنه يجب ان يكون موجود - stop loss

استعمل التعزيز للعقود لعمل متوسط دخول افضل و تذكر دائما انه لا يمكنك عمل ذلك الا اذا التزمت بالنقاط الاربعة السابقة بالفعل.

النصيحة السادسة:

حاول ان لا تتراجع و حاول ان تحافظ على اى تقدم تحصل عليه
الربح المتتالى و بعده مضاعفة العقود يعنى ان الخسارة ستكون اسرع بكثير من المكسب الذى حققته. الصحيح ان توحد قيمة صفقاتك مهما زاد رأس المال للحساب و مع السحب المستمر من الحساب او نقل الارباح الى حساب اخر بعيدا عن التداول..
عندما تحقق صفقة ناجحة انتظر الاخرى فى اماكن جيدة و لا تدخل بعقود اكبر و حاول ان تحرك الستوب لوز الى الدخول فور تقدم الصفقة الى نقاط جيدة فى رصيدك كى لا تتراجع.

النصيحة السابعة :

ستجد العشرات بل المئات من الطرق الجديدة و القديمة للمتاجرة لا تشوش نفسك بها
ان التزمت باى طريقة فيهم بحذافيرها ستربح اكيد
لا توجد طريقة حتى الان تربح 100% لذا فالكل سواسية و العبرة فى احترام الطريقة التى ستفضل التعامل معها من حيث ادارة رأس المال.

النصيحة الثامنة:

الشموع تخدع كثيرا لذا يجب ان تنتظر اغلاقات شموع و لا تدخل فى المنتصف اثناء تكوين الشمعة اعتمد على شموع كبيرة نسبيا كى تفلتر الاتجاه بشكل صحيح

النصيحة التاسعة:

لا تتاجر من اجل ان تتاجر و خلاص لا مانع ان تنتظر اياما و اسابيع فى صفقات معينة.
الدخول المكثف يؤدى الى خسائر اغلب من يربح ممن اعرفهم لا يتاجر بشكل يومى و انما يتاجر حينما تحين الفرصة الجيدة.

النصيحة العاشرة:

لا تتاجر و انت لسة صاحى او انت مش قادر تصحى و عايز تنام.
لا تتاجر و انت فى العمل..
لا تتاجر و انت تحت ضغط نفسى ,,,
http://www.easy-forex.com/gtw/293079.aspx

لاي استفسار ايميلي هو USAMAMAA2011@GMAIL.COM و باذن الله هرد عليك خلال 24 ساعه والله الموفق

شيماء الشناوي
03-10-2013, 18:22
انا قريت قواعد المنتدى كويس اول ما سجلت بس جديده حكاية التوقت دى
ومش بتحصل لانه فى اى وقت بعمل مشاركه بتتحسب

Diaa Mohamed Gad
03-10-2013, 18:42
أخى الكريم لابد من توضيح معنى البونص اولا وبعد ذلك توضح شروطه وعلى العموم مشكور على هذه المعلومات

ali.salah
03-10-2013, 18:45
شكرا جزيلا اخى الفاضل , انا لسه عضو جديد واكيد ها استفيد من تلك النصائح - إن شاء الله -.

hadeerdoddaa
03-10-2013, 18:48
انا قريت قواعد المنتدى كويس
اول ما سجلت بس جديده حكاية التوقت دى

شهد
03-10-2013, 20:25
طبعا شكرا للوضوع دة علشان هيجمع كل المشكلات فى موضوع واحد والكل هيستفيد منها وبخصوص موضوع الوقت دة ؟مش فاهمين يعنى اية لازم نفتح فى نفس الميعاد وارجو الوضيح

amrsadeq
03-10-2013, 20:36
السلام عليكم ورحمة الله
هناك بووونص يجب الاستفادة منه لكي تتضمن ذلك قوم بنصح الناس عندما ياتي ان يدعوك الى ذلك

ميوية حسن
03-10-2013, 20:45
بصراحة انا اول مرة اسمع النصائح دى
مشكور عليها وانا الحمدلله ملقتش اى صعوبات
فى البونص حتى كان ليا ردين متقبلوش المشرفين
قبلوهم تانى والحمدلله

أسامة
03-10-2013, 21:23
بالنسبة لي تم احتساب البونص بمجرد التعليق على الموضوعات ولم انتظر 20 تعليق

halahala
03-10-2013, 21:25
انا خسرت كل بونص الشهر الماضي ومتوقفه عن التداول حتى استلم بونص هذا الشهر واليوم 10 مارس ولم يصلنى البونص

dido_man1987
03-10-2013, 21:43
السلام عليكم
انا استفدت جدا من المعلومات بتاعتك دى لانى وقعت فى الخطا رقم 3 ومكنتش عارف السبب بس خلاص الحمد لله اكتشفته
مشكوووووووووووووووووووووو ر

Omaryat1
03-10-2013, 21:50
السلام عليكم و رحمة الله
أخي شكرا على الموضوع و لكن في النقطة الرابعة لا أظن أن ما قلت صحيح لأنه تحتسب فعلا 20 مشاركة الأولى للأعضاء الجدد

سهر
03-10-2013, 21:51
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
البونصات الاول كان عندي فيها مشاكل بس دلوقت الحمدلله تمام وجزاك الله خيرا

رغده صلاح
03-10-2013, 22:12
لو يسمحت انا عايزة افهم ازاى اول 20 مشاركة لا تحسب
هل هذا ينطبق هنا على الموقع وكيف يكون مراعاة التوقيت

moselm2011
03-10-2013, 23:02
اسال نفس السؤال الذى ساله الاخوه هنا
ما هو نظام التوقت ده يعنى لازم اكتب كل يوم فى ساعه محدده
شىء غريب لم نسمع عنه من قبل

Tobi
03-10-2013, 23:07
هذه المشاكل تعتبر ثانوية و مدام بونص رد بتحصل على حقوا هذا شيىء جيد مع العلم لم يحصل لى اي مشاكل فى هذا الجانب تقبلو مرورى

ayman.shosha
03-11-2013, 19:19
ههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههه
انت يا محترم بتتكلم عن منتدى تانى
واحترامى لنفسى مش هقول اسمه عشان ما اعملش اعلانات

كل اللى اقدر اقوله
عيب عليك
تحرى الحلال فى مالك

tazi larbi
03-11-2013, 19:32
السلم عليكم البونص ماشى تمام وكل المعلومات عنه تجدها في ملفك الشخصي على المنتدى لكن التوقيت لم اسمع هده المعلومة وانا ادخل اي وقت اشاء او اكون فيه متفرغ للمنتدى لم اسمع بالشرط والله الموفق

ashwaa353
03-11-2013, 20:39
مشكور اخى ahmedelssaidy على المعلومات
بس كنت عايزه اوضح ان اول 20 مشاركه ليهم بونص عادى
وموضوع التوقيت بصراحه انا مش فاهماه اصلا
لكن ان المشاركه لازم تكون فى السياق ده شرط مهم ولازم تطبيقه
وشرط ان المشاركه تزيد عن 30 حرف بردوا شرط مهم
تقبل مرورى

جنه الرحمن
03-11-2013, 20:48
معني كده ان ابونص بيتحسب كل 24 ساعه من وقت الفتح حسب الوقت ان كان الصبح ولا بالليل صح كده ولا انا لسه مش فاهمه وكويس انا لسه في الاول بدل المشاركات تروح علي الفاضي وشكرا علي الافاده

moselm2011
03-11-2013, 21:11
او بونص استملته كان بسيط جدا حوالى 7.5 دولار ووصله ل 18 دولار لكن للاسف خسرته كله بعد كده

Heba Elhawal
03-11-2013, 21:18
ايه نظام التوقت اللي حضرتك اتكلمت عنه دا؟؟
و بعدين انا الحمد لله معنديش اي مشكلة في البونص

تشلساوي مكناسي
03-11-2013, 21:50
شكرا لك على الموضوع وفعلا لازم يكون هناك تنظيم للمنتدى
الحمد لله كل مشاركاتي تستوفي الشروط ولا أقوم بعمل ردود سبام
تقبل مروري

oo0khaled0oo
03-11-2013, 22:11
يا جماعه انا بأخد البونص بتاعي
بيوصلني يوم 10 من كل اول شهر ده بالكتيير
اوي و الصراحه الشركه عامله معانا الصح و زياده
و الحمد لله مفيش مشاكل

لوليتا
03-11-2013, 23:18
-نظام التوقت لو حضرتك دلوقتي بدات الكتابة الساعة 4 العصر لازم بكرا تبتدي كتابة الساعة 4 العصر او 5 او6 او7 او8 وهكذا لكي يحسب البونص

يعنى ايه اخى الكريم انا بيتهيالى الشرط ده حضرتك مش مهم ازاى يعنى فى توقيت فى الموضوع مينفعش يا اخى نفترض مثلا حصل ظرف وانا مدخلتش ولا رديت لمدة يومين مثلا البونص كده ميتحسبش لالالاء ارجو منك الافادة اكتر والتاكد من كلام حضرتك ده وشكرا ليك

نور الحياة
03-11-2013, 23:23
السلام عليكم
طبعا افتكر ان الموضوع دة غلط ومعلومات غير صحيحة لان الفوركس فى المشاركات التى تكون من خلاال الاعضاء
ليس لها وقت معين
ولا وقت اجبارى فأن كل ووقت يدخل به العضو يكون عدد مشاركاتة محسوبة ويضاف عليها البونص كما يستحقة
ولا يوجد شيئ اسمة كل وقت يكون اجبارى زى ان نزبط نفسنا على ساعة معينة للدخول
دا عالم واسع ومنتدى كبير ولا يختص بوضع معين للعضو ومشاركاته

nadaali
03-11-2013, 23:24
انا لسه جديد يا شباب ممكن تفهمونى نظام البونص دا

hazar
03-12-2013, 00:15
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتــــــه
مشكور اخي الكريم على التوضيح
لقد افادني كثيرا فبصراحة نضام التوقيت لم تكن لي فيه ادنى فكرة
تقبل مروري و تحياتي لكـ،

lyeslt
03-18-2013, 01:16
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
اما بعد........لك جزيل الشكر اخي العزيزعلى الموضوع الذي قدمته لنا و نتمنى ان تتفضل علينا بواضيع مماثلة في القريب العاجل
السلام عليكم
شكرا.

assemhassan
04-03-2013, 17:32
انا برده مش فاهم قصه التوقيت ويعنى ايه اول 20مشاركه للاعضاء الجدد من غير سنت يارت الاخ يوضح

zeze mohamed
04-03-2013, 21:05
لا على فكرة الكلام ده غير صحيح اطلاقا نظام التوقيت اللى حضرتك اتكلمت عنه ده غلط وموضوع الاعضاء الجدد اول 20 مشاركة لا تحسب لهم غلط طبعا كده حضرتك هطفش الناس الجديدة

شهرزاد1
04-03-2013, 22:35
شكرا لك اخى الكريم
بس الحمدلله لا توجد معى اى مشاكل بالبونص والحمدلله اعتقد مشاركتى فعاله وانفذ جميع الشروط اشكرك مره اخرى
الله يعطيك العافيه

MAGDY
04-03-2013, 22:40
3-نظام التوقت لو حضرتك دلوقتي بدات الكتابة الساعة 4 العصر لازم بكرا تبتدي كتابة الساعة 4 العصر او 5 او6 او7 او8 وهكذا لكي يحسب البونص

رقمى 3 ، 4 غلط ولا أساس لصحة هذا الكلام
مافيش حاجة اسمها توقيت
وكل مشاركة فعالة ، يتم احتسابها .. من أول مشاركة
حضرتك جبت الكلام ده منين !!!؟
خخخخخخخخخ

---------- Post added at 09:40 PM ---------- Previous post was at 09:39 PM ----------

الحقيقة لاحظت ان كل عضو عنده مشكلة في البونص يفتح موضوع جديد عشان يسال بدل ما يرسل رسالة مثلا لاحد الاعضاء القدامى او يكلم احد منهم دا طبعا يعتبر مخالف لانه يوجد اكثر من موضوع لنفس السبب

2-ان تتجاوز ال30 حرف

ارجوا من الجميع اي حد يواجه مشاكل في البونص يحطها هنا في الموضوع وانا ان شاء الله هتابع الموضوع دائماً وهرد على جميع الاستفسارات حول البونص

وطبعا يوجد اخوة كثير افاضل وقدامى هنا في المنتدى سوف يجيبون ان شاء الله ايضا على جميع الاستفسارات

رجاء من جميع الاعضاء لا تفتح موضوع جديد يخص مشكلة للبونص فقط ضع الاستفسار هنا وستجد من يرد عليك فوراً

رقمى 3 ، 4 غلط ولا أساس لصحة هذا الكلام
مافيش حاجة اسمها توقيت
وكل مشاركة فعالة ، يتم احتسابها .. من أول مشاركة
حضرتك جبت الكلام ده منين !!!؟
خخخخخخخخخ

mervat
04-04-2013, 01:41
و انا كمان بفتح عادى ف اى وقت والبونص بيتحسب والمشاركات الاولى اتحسبت برضو ياريت ياجماعة لو حد مش متأكد من معلومتة ميحطهاش احسن عشان ميشوش الاعضاء

shrief
04-04-2013, 01:45
يجماعه انا اشتركت يوم 8 وكان رصيدي 5 دولار ولحد دلوقتي متحولتش علي حسابي

ENG MARINAIO
04-04-2013, 06:52
بصراحه اخي الكريم مش عارف انت متأكد رقم ٣ و٤ ولا لأ
انا بشارك في أي وقت وكمان أول ٢٠ رد تم احتسابهم

khaledyosrie
04-04-2013, 09:14
موضوع جميل جدا جدا
وشكرا للعضو المحترم
وان شاء الله الكل يستفاد من الموضوع الجميل ده
بالتوفيق

melad
04-04-2013, 10:50
بسم الله الرحمن الرحيم , فعلا كلام حضرتك مظبوط و انا شخصيا احب اشكر حضرتك على المساهمه و مساعده الأعضاء الجدد و احب اطمنهم برده إنى استلمت البونص اربع مرات و الموضوع ماشى زى الفل بس طول ما خضرتك ( العضو / العضوه ) ملتزم بالقوانين بتاعت الحمله و ربنا يوفق الجميع

شهرزاد
04-04-2013, 11:54
اخى الفاضل ايه موضوع الوقت ده لكن البونص بيحسب فى اوقت على مااعتقد
مممكن توضحلنا وتبسطلنا اكتر من كده شويه
ولك جزيل الشكر

bondaa
04-04-2013, 12:33
انا اول مرا اسمع حكايت التوقيت ديت وكمان ازاى اول عشرين مشاركة لا يحسبة امال اية اللى ازاى البونصات بتتحسب من اول ما دخلت وانا دورت فى الردود مالقتش حضرتك رديت على اى حد لو غلطان مفيش مشكلة قول انك غلط بدل ما تسكت كدة

ess_ess
04-04-2013, 12:46
اخى الفاضل اعتقد ان النقطة الثالة والرابعة غير صحيحة لا المنتدى لا يرتبط بتوقيت لاحتساب البونص ومن اول مشاركة تحسب المشاركات

BiBo
04-10-2013, 20:15
اهلا صديقي اول مرة اسمع بهي القوانين يا غالي انت من وين جبتها
تحياتي لك

ABCD1234
04-21-2013, 00:50
شكرا لك اخي الكريم
لكن الشرط رقم 3 ليس له اساس من الصحه
يمكنك المشاركه في اي وقت تشاء وليس هناك موعد محدد يحتسب فيه البونص

zamalkkkawy
04-22-2013, 13:28
انا اتلخبط شوية بس شكرااااااا جزيلا على مجهودك ومزيد من النجاح ان شاء الله

L!NDa
04-22-2013, 13:54

انا صراحه اول مرة اسمع بهي نضام التوقيت اعطينا الرابط الاصلي
المكتوب من قبل الادارة

latraaa
04-22-2013, 14:09
صدقت يا أخي الكريم، القوانين جد واضحة في المنتدى، و لكن المشكل هو أن أغلب المشاركين الجدد لا يقرأوون القوانين أثناء التسجيل، بل يتخطونها مباشرة بالضغط على زر موافق

انس بن تن
04-28-2013, 18:38
السلام عليكم يا اخي
بصراحه مش فهمه او التوضيح قلقني شويه بالتوووفيق تحياااتي

abo2012
04-29-2013, 16:31
السلام عليكم
شكرا على الموضوع الرائع
والمفيد بالطبع ولكن النقطة الثالثة
ارجو التأكد منها

maheralphax7
05-24-2013, 08:56
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
متشكر جدا لأني عرفت شروط أول مرة اعرفها عن البونص
و بالأخص الشرط رقم 3 ده في ناس كتير ماكانتش عارفاه

bilel.slimani
05-24-2013, 09:28
السلام عليكم ورحمة الله
شكرا على الافادة جازاك الله خيرا

taoufik bajjou
05-24-2013, 20:06
السام عليكم أخي الفاض كيف تقول لازم نراعي التوقيت حتى المشرفين لم يضعوا هدا القانون أخي في الموضوع الرئيسي للقوانين أتمنى أن تارجع حساباتك

mecellem
05-24-2013, 20:35
تقبلو من السلام اما بعد عليك بالتباع الشروط
و بالتوفيق

Bassemrko
05-24-2013, 20:51
شكرا لك يا غالى على لموضوع
وبالنسبة الى الناس الى بتسال عن التوقيت يا جماعة ملهلوش لازمه من الممكن انك تضع مشاركات فى اى وقت تحب
وارجوا ان اكون مفهموم
وبالتوفيق لكم فى التداول

aminepayoneer
05-24-2013, 21:26
السلام عليكم أخي الكريم أنا مبتدأ أرجوا من أحد الإخوان أن يفهمني ما معنى البونس و من أين أحصل عليه و ما المقصود بتداول الوقت 4 مساءا غدا أبدأمن 4 مساءا
تحياتي لكم

hebkar
05-24-2013, 21:34
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
بالفعل ليس هناك اى مشاكل فى البونص لدى وهذا يرجع
الى نشاط المنتدى والقائمين عليه
تمنياتى للجميع بالتوفيق

tota2000
05-24-2013, 23:02
ايه ده يا اخى انا اول مره اسمع عن هذا الكلام بصراحه انا بقالى حوالى 4 شهور وطبعا مفيش اى حاجه من الكلام ده اعتقد ان هذا الكلام ليس بالمنتدى هنا
شكلك غلطت بالعنوان :))

يا جماعه هل هذا الكلام صحيح !!!؟

انس بن تن
05-25-2013, 01:00
السلام عليكم يا اخي
طبعا كلامك صحيح بس ليه لوفتحت الساعه 4 لازم تاني يوم 4
افرد مثلا لقدر الله حصل حاجه وانا مدخلتش يبقا ايه موقفي
؟؟؟؟؟؟؟ بالتوووفيق للجميع

---------- Post added at 10:00 PM ---------- Previous post was at 09:58 PM ----------

ايه ده يا اخى انا اول مره اسمع عن هذا الكلام بصراحه انا بقالى حوالى 4 شهور وطبعا مفيش اى حاجه من الكلام ده اعتقد ان هذا الكلام ليس بالمنتدى هنا
شكلك غلطت بالعنوان :))

يا جماعه هل هذا الكلام صحيح !!!؟

بصراحه اول مره اسمع اني لو فتحت الساعه 4 العصر
لازم افتح تاني يوم الساعه4 ليه يعني ولو مدخالتش ميتحسبليش بونص لا اله الا الله

MOOKA
05-25-2013, 01:02
جزاك الله خير
موضوعك افادنى كثير جدا
واى مشكله هتواجهنى اكيد هعرضها هنا
تقبل مرورى

simo_akon
05-25-2013, 02:04

2-ان تتجاوز ال30 حرف

السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
شكرا لك اخي الكريم على الموضوع وعلى الشرح لاننا كن محتاجين نعرف القوانين ده

انا وعد
05-25-2013, 05:51
السلام عليكم اخى الكلام ده واضحلى حاجات كتير بس الشرط رقم 3 مش واضح بلنسبه لى ممكن تواضيح اكتير

soooonor
06-18-2013, 15:24
انا قرأت الشروط التى يجب توافرها فى الردود على الموضوعات من على المنتدى نفسه ,, و الحقيقة هى تختلف تماما عن ما ذكرته حضرتك الا فى البند الاول

هو اكيد حضرتك تقصد منتدى تانى غير فوركس مصر

ارجو مراجعة مصدر معلوماتك وشكرا

mai66
06-18-2013, 19:47
حضرتك جبت الكلام دة منين هو انت من الادارة مثلا ولا منقول ؟ ارجو التعديل
ولا ده موضوع ع النظام القديم
لان فى اخطااء انا شيفاها كتير او حد يرد ويفهمنا

elhass
06-18-2013, 19:50
أنا عندي مشكل في إضافة موضوع جديد
لا أعرف لماذا

bourhan25
06-18-2013, 19:58
السلام عليكم اخي انت مخطئ نضام الوقت ليهم ابداا وليس شرط ابدا انا اضع تعليقات كل يوم وفي كل وقت والبونص
يتحسب عادي جدااا مافيش نضام وقت او ولا شيئ و20 مشاركة الاول تحتسب عادي جداااااا انت تغلط في المبتداين
تحقق من معلوماتك وبعدها تكلم

nou3mane
06-18-2013, 21:55
شكر على شرحك اخي لم اكن اعرف موضوع التوقيت لقد افدتني يا اخي

thewinning
06-18-2013, 22:14
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
بالفعل ليس هناك اى مشاكل فى البونص لدى وهذا يرجع
الى نشاط المنتدى والقائمين عليه
تمنياتى للجميع بالتوفيق.....

abo123s3od
06-19-2013, 02:19
السلام عليكم حبيت اسألكم ايه حكاية التوقيت انا مافهمتها ياليت اللي فهمها او اي شيء يخبرنا
وشكرا على المعلومات المهمه جزاك الله الف خير أخي

4bd3ss4m4d
06-19-2013, 02:27
يا جماعة الصبر البونص ان شاء الله هنستلمه بس بالصبر
فى مشاكل وبيحلوها ان شاء الله

mido202013
08-03-2013, 17:25
الموضوع مهم جدا ومفيد اوي اوي خاصه للمبتدئين في المنتدي او في موضوع الفوريكس ونسأل الله التوفيق للجميع في هذا المجال

yacrao
08-03-2013, 17:51
شكرا لكا خي الكريم على المعلومات القيمة حتى اني لدي
سنة وانا في المنتدى الكريم ولم اعرف بعض القواعد التنضيمية بعد

MAGDYABDO
08-25-2013, 07:31
نظام التوقت لو حضرتك دلوقتي بدات الكتابة الساعة 4 العصر لازم بكرا تبتدي كتابة الساعة 4 العصر او 5 او6 او7 او8 وهكذا لكي يحسب البونص
اخى هل انت واثق من هذه المعلومه

ahmedabokandeel
08-25-2013, 08:15
أخى الكريم هذه الشروط لا تنطبق على هذا المنتدى
فأنا فى كل وقت أدخل وأشارك فيحتسب ليا البونص
وبخصوص اول 20 مشاركه للاعضاء الجدد لا تحتسب فهذا خطأ
لانه تم إحتساب البونص الخاصه بى من أول مشاركه
تقبل مرورى والنقد البناء

forex4
08-25-2013, 14:35
مشكور اخى الكريم على هذا الموضوع الهام
ولكن فى شئ لم افهمه وهو رقم 3 توقيت الكتابة
كيف لااستطيع المشاركات فى اى وقت مناسب لى

Mimi
08-25-2013, 14:56
انا ماش فاهمه موضوع التوقيت هاد الرجاء تبسيط الفكرة الى اقصى حد

juve4ever
08-25-2013, 15:00
السلام عليكم و رحمة الله
عنى ايه اخى الكريم انا بيتهيالى الشرط ده حضرتك مش مهم ازاى يعنى فى توقيت فى الموضوع مينفعش يا اخى نفترض مثلا حصل ظرف وانا مدخلتش ولا رديت لمدة يومين مثلا البونص كده ميتحسبش......

hicham07
08-25-2013, 19:49
اخي انا استسمح على تدخولي
و انا لا اتفق معك في هداه البونود
2-ان تتجاوز ال30 حرف

البند 2 يجب ان تتجاوز 30 كلامو و ليس حرفا
البند 3 انا ادخول في اي وقت و تقبل لي الردود و ليست لي اوقات محددى
البند ا4 من اول مشارك احتسب فيها البونص

رشا الهوارى
08-25-2013, 19:54
انا اعرف كل الشروط اللي انا قريتها في الموضوع واعرفها واقوم بها ولكن بالنسبة لموضوع التوقيت دة انا مش فاهماة وانا بدخل اكتب في اى وقت وفي اوقات مختلفة بس بردوا بلائي البونص بيتحسب عادى بس سؤال ممكن توضح يعنى اية عنصر التوقيت دة عشان تتضح الصورة

ssnsafi
08-25-2013, 22:35
امور كثيرة كتبتها في موضوعك غير صحيحة
فلماذا نكتب بوقت محدد انا اكتب ردود كلما سنحت لي الفرصة
وايضا ال 30 حرف هذه اول مرة اقرأ عنها انا اعرف انه من الضروري ان لا يكون الرد قصير وان يكون مفيد لمحتوى الموضوع
وايضا اول 20 رد لا يحتسب فيها البونص كلام غير صحيح انا اول مشاركة احتسبت لي ولم يحذف أي تعليق

waleedhafez
08-25-2013, 22:45
لا مش فاهم موضوع لو كتابة اليوم الساع كذا لاذم ابدء اليوم التالى بالكتابه فى نفس الموعد
رجاء الايضاح ان كان عندك معلومه لتوصيلها لنا بوضوع يعنى لاذم الردود تكون فى مواعيد معينه

Eng_Amr
08-25-2013, 23:05
مشكور اخى الكريم فبقراتى لهذا الموضوع استغدت كثيرا و لكنى لم افهم رقم 3
مشكور اخى

dido5523
08-25-2013, 23:07
انا شخصيا الحمد لله البونص شغال معي لان مشاركاتي كلها هادفة وفيها نقاش جريئ طبعا
واتمنى من بقية الاخوة ان يستفادوا من موضوعك هذا و من بونص ايضا بارك الله فيك

MuRa
08-26-2013, 03:14
هي مشكله مــعروفه ف المنتدي ولكن يجب علينا التعلم من اخطائنا

forex90
08-30-2013, 14:16
شكرا اجد اخى على شرح قوانين المنتدى البونص بيكون محتاج الى كتابة ردود كبيرة فعلا ومفيدة ولا تقل عن 30 كلمة على لاقل لكن فى ناس لا تحترم القوانين وتخالف لكن هتاخد باند

مهاب موسى
08-30-2013, 16:11
الكلام ده مش صحيح لان انا من اول كومنات كنت باخد بونص - لو سمحت تأكد من هذا الكلام واصحاب الخبره فالمنتدى يمكنهم الرد عليه - شكرا واتمنى التوفيق للجميع

gamal20
08-30-2013, 17:57
معلومات مهمه على الجميع حفظها حتى
لا نرى شكاوى لا داعى لها تماما

heroo252
08-30-2013, 18:33
كل مشاكل الفوركس بتكون فى تفعيل العضوية
او فى تفعيل حساب انستا خصوصا مستوى التفعيل التانى
او انك تكون مشتك فمنتدى تانى تابع لاانستا

doaa sary
08-30-2013, 18:38
وحضرتك من الادارة يعنى جبت الكلام ده منين
ازاى ادخل بعد 24ساعه انا ممكن ادخل كذا مرة ف اليوم لية البونص مش يتحسب
واة كان فى مشاكل ف الدفع بسيبب الاسكريبت حاليا اعتقد الدفع هيكون ف معاده

محمد السيد محمد
08-30-2013, 18:52
يا أخي انت قلت في موضوعك ده حاجتين أول مرة أسمع عنهم .. ان المشاركة تزيد عن 30 حرف
وسمعنا قبل كده انهم سطرين كبار في الموضوع
وقلت ان لنا تبدي فب تجمع البونص تبدأ كل يوم في الوقت اللي كنت بدأت فيه قبل كده

faridfrance
08-30-2013, 19:17
شكرا لك تخي على التوضيحات المهمة لكل عضو جديد لديه مثل هده الاستفسارات
ان شاء الله يستفيد منها الجميع

MuRa
08-31-2013, 02:20
هي البونص من الاشياء المهمه عشان تتعلم وتشوف الشرح من الفوريكس

واهم حآجه ف الموضوع دة ان الواحد يتعلم من غلطه

جزاكم الله كل خير

forexasia
08-31-2013, 15:45
موضوع قديم جدا
يجب التعديل
المشكلة أنك تضع سؤالا في موضوع لا تجد الاجابة أو تجدها بعد فترة
بالتوفيق للجميع

ahmedhawash
08-31-2013, 16:16
يبدوا انك لسه فى اول شهر لك لان هذه الشروط معظمها غير موجود واقصى مشكله

ممكن تقابلك هو تأخر البونص فقط فى هذا المنتدى المحترم

kachary
08-31-2013, 16:26
السلام اخي الكريم
اولا احب اشكرك على المبادرة الجميلة في طرحك للموضوع لاكن اخب الكريم انا
لم افهم نقطة يجب ان نراعى التوقيت ممكن حضرتك تشرحها

joby
09-08-2013, 03:25
جزئية التوقيت و أول 20 رد و 30 حرف ،، دى مش موجوده ف منتدى
فوركس العرب اصلا ، ، مفيش توقيت و من اول رد هتاخد البونص و الرد لازم ميقلش عن سطرين

sammi2016
09-08-2013, 03:50
حسب علمي ان هاته الشروط لا تنطبق على المنتدى،
منها العشرون رد الاولى لا تحسب و هذا خطا
الردود يجب ان تكون في سطرين على الاقل
البونصات دوما تحتسب و لم الاحظ فكرة الوقت هاته
تحياتي.

moha forex
09-08-2013, 05:04
الشرط رقم 3 ده غريب
جدا اول مره اسمع عنه بصراحه
انا اللي اعرفه ان كل مشاركه بتاخد
البونص بتاعها فورا اعتقد ان شرطك ده غير
صحيح

salimabla
09-08-2013, 05:10
كيف ’ الوقت .,؟
والدي يجبس النهار كله في الردود مادا عساه ان يفعل

falcon26
09-11-2013, 04:57
شكرا جدا يا اخى على هذا الموضوع وانا بالفعل سوف اقوم بحفظ هذا الموضوع
لاهمية الموضوع وانظر منك ومن جميع الاعضاء المزيد من المواضيع المفيدة

A.H.M.E.D
09-11-2013, 08:49
المنتدي والشركه تلتزم بدفع البونص شهريا وتحافظ علي هذا بعد استيفاء
الشروط المذكوره في الموضوع ونتمني الاستمرار بقوه

forex_lionz
09-11-2013, 10:04
حضرتك اعتقد انك ناسخ الموضوع دة لان هذه الشروط
لا تنطبق على منتدى فوركس مصر وخاصة رقم 3 ورقم 4

amrsalim
09-11-2013, 11:09
السلام عليك ورحمة الله وبركاتة
موضوعات جميلة ومفيد بعد شرحك لنا شكرا اجى وجراك الله كل خير

eljoker7
09-11-2013, 11:32
من فضلك أرجو توضيح أكثر للنقطة 3

Omaima Abbas
09-11-2013, 13:03
السلام عليكم ورحمة الله
أنا مش فاهمة النقطة رقم 3 ياريت لو حضرتك توضحلنا أكتر وجزاك الله خير

anwer
09-13-2013, 15:32
السلام عليكم
أخي الكريم شكراً على هذه إذاحات لقد افادتنا كثيراً بمعلومتك قيمة

om moataz
09-17-2013, 12:36
بصراحة انا اول مرة اسمع الشرط المتعلق بنظام التوقيت انا قريت ما فى المنتدى عن اسئلة و اجوبة عن البونص و ماقريتش النقطة دى خالص كمان ازاى اول 20 مشاركة مش بيتحسبوا للاعضاء الجدد امال ازاى مشاركاتى الاولى محسوبة بصراحة انا حاسة انى متلخبطة و ياريت احد المشرفين على المنتدى يوضحوا النقطة دى

doola2020
09-21-2013, 16:58
هو انت جبت شروط البونص الغريبة دي منين لو ممكن تجيب لي رابط هذا الكلام لكي أتأكد منه يبقي مشكور

RomanyMoreed
09-21-2013, 17:17

اه والله فعلآ عند حضرتك حق شكرآ علي المووضع المهم

أنور
09-21-2013, 17:20
كلام غلط في غلط مين قال كده واضح ان حضرتك لم تدخل المنتدي او لم تقرا الاتفاقيه او الشروط
ليس هناك وقت للكتابه في المنتدي وليس هناك خصم للجدد بلاش كده يا اخي حرام عليك

khaled saad
09-21-2013, 17:28
شرط الثالث ه ونظام التوقت غير صحيح ليس شرط إذا كتب مثلا الساعة الثانية عصرا اليوم الذي يلي اكتب بعد الساعة الثانية عصرا لانني ان اكتب في اوقات مختلفة ويتم احتساب البونص

kaaf
09-21-2013, 17:43
مشكور اخي لاكني اريد كؤالك عن الحد الاقصى للبونص في الشهر الواحد

anamoody
11-09-2013, 22:58
شكرا على هذا الموضوع الشيق وجزاك الله خيرا
اتمنى ان ينتفع الاخرين بهذه المعلومات الشيقة وجزاك الله خيرا
واتمنى اضافة معلومات جديدة
تحياتى لك

mahmoud_26
11-15-2013, 05:49
نا بشكرك جزيل الشكر على مجهودك الجميل والمميز ونحن فى امس الحاجة لمثل هذه المواضيع المهمة
والمفيدة لتعلم الفوركس بمنتهى السهولة واتمنى انتنشر المزيد من المواضيع الهامة

ilyes chaieb
11-15-2013, 05:53
انا لا اتفق معك في النقطة 3 من الموضوع الا اذا كان القانون دا اتغير

لانه الان ممكن تكتب مواضيع و مشاركات في اي وقت و كلها بيتحسب دون مشاكل

زهرة 124
11-15-2013, 09:34
هو ايه موضوع التوقيت دا
انا بكتب مشاركات في اي وقت وبلاحظ ان البونص بيزيد عادي
هو ممكن يرجعوا يخصموه في نهاية الشهر ولا ايه ؟
وايه حكاية ان اول 20 مشاركة لا تحتسب حضرتك جبت الكلام دا منين

ست النور
11-15-2013, 09:39
برافو عليك تشكر على طرحك
شرحت ووفيت ولخصت اللاسئله كلها فى موضوع سهل شرحه
اتمنى التوفيق للجميع
ويكونوا استفادو

ebram
11-15-2013, 10:37
هو ايه موضوع التوقيت دا
انا بكتب مشاركات في اي وقت وبلاحظ ان البونص بيزيد عادي
هو ممكن يرجعوا يخصموه في نهاية الشهر ولا ايه ؟
وايه حكاية ان اول 20 مشاركة لا تحتسب حضرتك جبت الكلام دا منين

لا اخي مفيش توقيت
انت تكتب في اي وقت
بس المهم ان تكون هذه المشاركات مفيده
وتكون غير منقوله
حتي لا تحذف
لان في نهايه كل شهر المشاركات ببتراجع

sadz2
11-15-2013, 10:58
السلام عليكم ..

بارك الله في على المعلومات المفيدة

والبونص تمام .. مفيش اي مشكلة .. جعله الله في ميزان حسناتك ♥

zyzo
11-15-2013, 11:06
الحمد لله رب العالمين
استاذنا الكريم الفاضل شكرا لك على هذا الموضوع الرائع
عن البونص ولكن به بعض الاختلافات بعض
الذي قلته اخي احمد ليس في هذا المنتدى
الرائع بارك الله فيك
و بالله لاتوفيق للجميع

waelmma
11-15-2013, 11:22
:tie::p:p شكرا لك اخى الكريم على هذه التوضيحات وبارك الله فيك
ومنتظرين منك المزيد وشكرا

ashrafshawky
11-15-2013, 11:25
اخى الكريم لك كل الشكر على هذا الموضوع الرائع والمفيد ونحن كلنا ثقة فى هذا المنتدى الرائع وبالفعل استفدنا منة الكثير وننتظر منة الكثير وبالتوفيق لجميع الاعضاء وبالتوفيق

rsfbg2010
11-15-2013, 14:50
السلام عليكم جميعا
مشكور ياخى على هذا الموضوع حتى ياعد الاشخاص
فى معرفه شروط احتساب البونص اما بالنسبه لموضوع التوقيق فده مش شرط
لانى بكتب فى اى وقت وبيتم احتسابه عادى

abugoad
11-15-2013, 16:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
شكراً على هذا الموضوع الرائع اخي والذي يخص المنتدى وأتمنى للجميع التوفيق والسداد و السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

latraaa
11-15-2013, 16:29
مشكور أخي الكريم على الموضوع القيم و على النصاءح التي قدمتها، و لكن أنا لا ارى أن للتوقيت أهمية كما تقول، يمكنك أن تكتب كما شئت و متى شئت، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

منى الجندى
11-19-2013, 15:11
مافيش حاجه اسمها نظام التوقيت لان عادى نشارك وقت ما نكون جاهزين لذلك
انما باقى موضوعك تمام مثل ما قولت ونتابع معك الموضوع لتفهمنا ما التوقيت ولماذا
طرحته

xdorex
11-23-2013, 04:50
موضوع جيد اغلب المواضيع التي نجدها في المنتدى يكون لها نفس المشكله ونفس المعنى
لوكن بطريقه مختلفه كما قال الاخ من الافضل ان ترسل رساله لاحد الاعضاء وتسألهم عن استفسارك ولا اضن انه سيتجاهلها

WASEM DALLOUL
11-23-2013, 15:41
السلام عليكم
شكرا لك يا أخي الكريم على هذا الموضوع ولكن اعتقد ان موضوع التوقيت غير صحيح فأرجو التأكد منه
وشكرا

Bassem1993
11-23-2013, 15:48
شكرا على التوضيح اخي و ارجو توضيح الريفيرال كيف يحسب ؟
بالتوفيق و السلام
--------------------------------

w3ad
11-23-2013, 21:18
شكرا على الموضوع والافضل ان يكون فى موضوع واحد لكل مشكله وان يتاكد العضو قبل ان يفتح موضوع عن البحث عن المشكله فى مواضيع اخرى
وان لم يجد يمكن ان يعمل موضوع

nihed trabelsi
11-23-2013, 22:42
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
أخي في الحقيقة أنا لا أتّفق معك في شرحك بل أضنه مغلوط و لا ينتمي لمنتدانا فوركس العرب
أوّلامن المشاركة الأولى يمكنك أن تحصلعلى البونص ولا يوجد أي أصل لما سميته نضام التوقيت
في الحقيقة موضوع عجيب هههههههه

helbwer
11-24-2013, 00:25
السلام عليكم
موضوع متميز لكل من الاعضاؤ الجدد التى تتحكم
فية البونص ومشاركتة والعمل على تداول التجارة والصفقات الرابحة

محمد أبو بكر
11-24-2013, 01:50
السلام عليكم و رحمته و بركاته
كل مشاكل الفوركس بتكون فى تفعيل العضوية
او فى تفعيل حساب انستا خصوصا مستوى التفعيل التانى
او انك تكون مشتك فمنتدى تانى تابع لاانستا
تقدر تلاقى الحلول كلها فى المنتدى هنا

mohamaher
11-24-2013, 03:05
مشكور على تداول هذا الموضوع ع المنتدى
وشرحه بطريقه رائعه ومبسطه
افادك الله واتمنى لك النجاح
تقبل مرورى

anamoody
12-11-2013, 15:24
مشكور اخى الفاضل على التوضيح و بذل جهد رائع للشرح
وقد استفدت من الموضوع والتعليقات الرائعة من الاخوة الكرام

osamamamoon
12-13-2013, 00:20
ايه نظام التوقت لو حضرتك دلوقتي بدات الكتابة الساعة 4 العصر لازم بكرا تبتدي كتابة الساعة 4 العصر او 5 او6 او7 او8 وهكذا لكي يحسب البونص هو مش كل رد بيضاف البونص بتاعه

waelmma
12-13-2013, 18:08
:ok::dance::tie:البونص بيوصل اول كل شهر عادى ياجماعة
ومفهوش مشاكل انشاء الله يااخى

DrAbeer
12-13-2013, 19:54
شكرا لك اخى على توضيع معلومات قيمة جدا ومهمه جدا جدا جدا
فـ أى عضــو جديد يستفسر عن هذا
يجب ان يثبت موضوعك نظرا لاهميته ..
بالتوفيق لنا ولكم .......

Rambob
12-13-2013, 20:37
انا كمان مش فاهمه نظام التوقيتات ده يعنى لو بدات الساعه 4 وتانى يوم قبل كده يعنى 2 مثلا ايه اللى يحصل
بالتوفيق للجميع

millions
12-14-2013, 00:32
يعنى ايه نظام التوقت لو حضرتك دلوقتي بدات الكتابة الساعة 4 العصر لازم بكرا تبتدي كتابة الساعة 4 العصر او و8 وهكذا لكي يحسب البونص هو مش كل رد بيضاف البونص بتاعه عالطول ولا ايه

waelmma
12-14-2013, 14:12
:ok::tie::p انا راى ان هذا المنتدى من المنتديات المحترمة جدا وبتلتزم بتحويل البونص
اول كل شهر وبانتظام الى الحساب فى انستا فوركس وشكرا لك اخى

Moro_Mezo
12-14-2013, 14:19
انا اول مرة اسمع الشرط المتعلق بنظام التوقيت انا قريت ما فى المنتدى عن اسئلة و اجوبة عن البونص و ماقريتش النقطة دى خالص كمان ازاى اول 20 مشاركة مش بيتحسبوا للاعضاء الجدد امال ازاى مشاركاتى الاولى محسوبة بصراحة انا حاسة انى متلخبطة و ياريت احد المشرفين على المنتدى يوضحوا النقطة دى

sameh elemam
12-14-2013, 14:25
السلام عليكم ورحمتة الله وبركاتة
اولا احب اشكر حضرتك على الموضوع الجامد و فعلا عندك حقك فى حكاية البونص
وربنا يسهل انا لسة مبتدا ومستنى البونص
وتحياتى للجميع

latraaa
12-15-2013, 20:19
مشكور أخي الكريم على الموضوع الدي قدمته و على المعلوامت التي قدمتها و هي بالفعل قوية و نصيحة قيمة للكثرين الدين لا يقومون بالتعلم و يدخلون في المنتدى و يقدمون الردود و هم لم يطلعوا على الشروط، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

simo107
12-15-2013, 21:06
بسم الله الرحمان الرحيم

بارك الله فيك على الموضوع القيم والمميز

وفي إنتظار جديدك الأروع والمميز لكن لا اظن يوجد توقيت محدد للكتابة

لك مني أجمل التحيات

وكل التوفيق لك يا رب

helbwer
12-15-2013, 21:39
السلام عليكم
موضوع لابد التعامل معة ومعرفة كيفية جمع
البونص وايضا تحويلة للحساب الحقيقى وحظ طيب للجميع

دينا
12-15-2013, 22:32
السلام عليكم و رحمة الله انا لسه مسجلة معاكم منكم يوم واي رد بحطوا باخد عليه 10 سنت بس انا عايزة اعرف اول الشهر الفلوس هتتحول على حسابي في شركة انستا ازاي بقى اسحب الفلوس بطريقة سهلة و مضمونة ياريت اللي يعرف يقولي على الخاص والله الموفق

millions
12-25-2013, 17:55
مش عارف الصراحة شئ عن موضوع التوقيت ده ومعتقدش انه صح لاني بدخل في اي وقت واكتب وبيتم احتساب البونص

ashrafko
12-25-2013, 17:56
اخى الكريم اعتقد انة لا يوجد ادنى مشكلة فى البونص وانة يتم نقلة تلقائيا الى الحساب خلال اول 7 ايام من الشهر الجديد

المسافر
01-28-2014, 04:45
شكرا ليك اخى الكريم على الموضوع القيم وانشاللة تفيد الاعضاء
الى عندهم مشكلة فى البونص فانا اقرا الكثير من الشكاوى فى المنتدى وهية كلها بتكون لعدم الصبر لحد ما البونص يوصل
المهم فى النهاية البونص بيوصل والحمد للة

zamalkkawy
01-28-2014, 10:26
مش فاهم يعنى ايه نظام التوقت لو حضرتك دلوقتي بدات الكتابة الساعة 4 العصر لازم بكرا تبتدي كتابة الساعة 4 العصر او 5 او6 او7 او8 وهكذا لكي يحسب البونص هو مش كل رد بيضاف البونص بتاعه عالطول

saddem
01-28-2014, 18:09
ملقتش اى صعوبات
فى البونص حتى كان ليا ردين متقبلوش المشرفين
قبلوهم تانى والحمدلله

alaeddine
01-31-2014, 00:37
شكرا اجد اخى على شرح قوانين المنتدى البونص
بيكون محتاج الى كتابة ردود كبيرة فعلا ومفيدة
ولا تقل عن 30 كلمة على لاقل لكن فى ناس لا
تحترم القوانين وتخالف لكن هتاخد باند.

army
01-31-2014, 11:53
شكرا جدا يا اخى الفاضل على مجهودك العظيم لقد قمت بطرح موضوع مهم للغاية ومفيد جدا للاعضاء
خاصة التجار المبتدئين واتمنى من الله ان يجازيك خيرا ويوفقك

latraaa
01-31-2014, 12:30
مشكور أخي الكريم على الموضوع الدي قدمته و على الرأي و النصيحة و التي أنصح الإخوة الكرام بالعمل عليها لأنها هي الأساس للكتابة في هدا المنتدى، لابد من تقديم ردود في المستوى المطلوب إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

salimned
02-08-2014, 23:44
السلام عليكم
نعم اخي اقتراحك في محله ان تتم مراجعة
مشاكل البونص في موضوع واحد حتى يكون هناك
تنظيم و نصلح كل الامور هنا و اتمنى لك التوفيق اخي الفاضل
تحياتي سلام.

rami007
02-12-2014, 15:24
السلام عليكم
أخي شكرا على الموضوع و لكن في
النقطة الرابعة لا أظن أن ما قلت صحيح
لأنه تحتسب فعلا 20 مشاركة
الأولى للأعضاء الجدد
سلام تحياتي
بالتوفيق

ahmad lord
02-12-2014, 15:29
اخى انا بصراحه لا افتح بتوقيت الامس من المفروض ان تفتح برحتك يمكن اغن تكون مشغول فى الوقت اللى فتح فيه امس ارجوا المساعده فى هذا الموضوع

bono
02-12-2014, 19:50
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الفكرة والشرح و على النصيحة التي قدمتها و التي أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، و هي بالفعل قوية و يمكن الإعتماد عليها إ نشاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

amiford
02-12-2014, 19:57
السلام عليكم ورحمه الله
انا من الاعضاء الجدد والمشاركات تحسب لدى
من اول مشاركه وهى تحسب
ارجو التاكد

Jalal Ali Abualhaggag
02-12-2014, 20:43
مشكورين علي المشاركة ومع ذلك انا كنت بلتزم بكل اللي حضرتك ذكرته ومع ذلك احيانا كتيييييير جدا البونص مش بينزل

waelmma
02-13-2014, 16:41
:woo::(:tie: الحمدلله المنتدى ملتزم بتحويل اى بونص الى انستا
فى المعاد المظبوط وجزاك الله خيرا اخى الكريم وربنا يوفقك

ahmedsalama
02-13-2014, 17:36
شكرا اخي الكريم علي الموضوع وارجو منك الجديد دائما
مع تمنياتي بنجاح الدائم

omnia ashraf
02-16-2014, 02:29
تسلم اخى الكريم على تقديمك لهذا المعلومات اما بالنسبه لموضوع الوقت
فلا اعتقد انه صحيح لانى بدخل فى اى وقت ويتم احتساب البونص واتمنى التوفيق للجميع وفى امان الله
وتقبل مرورى

gm_silver
03-23-2014, 05:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بارك الله فيك اخى على هذا الشرح المميز والوافى وردود الاخوة ما قصرتم وجزاكم الله جميعا خيرا يا شباب على هذه الشروحات الجميلة وتقبلوا تحياتى والى الاماما
$_$
.................................................. ...........................................

choroukguid
03-23-2014, 13:57
اهلا بيك اخي انا قرأت الشروط التى يجب توافرها فى الردود على الموضوعات من على المنتدى نفسه ,, و الحقيقة هى تختلف تماما عن ما ذكرته حضرتك الا فى البند الاول
هو اكيد حضرتك تقصد منتدى تانى غير فوركس مصر ارجو مراجعة مصدر معلوماتك .

forexuwk
03-24-2014, 14:59
اخى الكريم فبقراتى لهذا الموضوع, ادركت شرط رقم 3 ولم اكن على درايه به من قبل.
اللهم فرج هم كل مهموم, ونفث كرب المكروبين, واقض عنا الدين

عاشق الفوركس
04-16-2014, 19:30
السلام عليكم ورحمة الله ,شكرا لك اخي الغالي على الموضوع وعلى الطروحات وعلى امل يتفاعل االاعضاء مع المضوع ان شا ء الله أتمنـــى التوفيـــق ,لك ولبقية الاخــوة ,ان شاء الله

houdabluegolden
04-16-2014, 22:45
شكرا اخي الفاضل على هذا الموضوع المتميز لتوضيح شروط البونص لان في كتير من الاعضاء بيجهلوا
هذه الشروط لكن انا مش عارف ايه هو نظام التوقيتات يعني ايه انا اللي اعرفه ان الرد اللي انت بتعمله بيتحسب وخلاص

nadersalaia
04-17-2014, 22:15
مشكور اخى الكريم
ازاي يعني يا اخي لازم نراعي التوقيت
اعتقد انك بتتكلم على منتدى تاني يرجى الشرح

sendrela
04-17-2014, 22:26
نظام التوقيت ده مش صحيح ابدا ويمكن للاعضاء الكتابه وقتما شائوا بدون قيود المهم هو ان تكون الردود جيده

وتخدم السياق العام للموضوع ولا تكون مختصره وهكذا سيتم احتساب تلك المشاركات ايا كان وقتها

تحيتى

نور المعرفه
04-18-2014, 00:21
شكرا ً لك يا أخي على الموضوع الهادف ، بالفعل الكثيير من الغخوة الجدد يسألون لماذا تأخر البونص ومتى سيصل إلى حسابهم في الشركة ، أنا من راي بدل من الخوف على البونص تأكد أن تكون في قسم يحتسب البونص فيه دوما ً كالقسم التعليمي ، وأعمل يوميا ً على عدد معين من الإجابات حدد كم تريد وكن واقعيا ً لإن جمع البونص متعب ويأخذ منك مجهودا ذهني وبدني ، واستغل الوقت بالتعلم وأجعل رأس مالك أكبر وأقوى ، بارك الله فيكم .

fahd1988
04-18-2014, 00:52
أرجو من الإخوة الإفادة أنا البريد الإلكتروني المسجل به في حسابي في الأنستافوركس مغاير للذي مسجل به في المنتدى فهل أستطيع إستلام البونص مع العلم أن عملية الربط تمت بنجاح و حسابي أيضا مرتبط بالمنتدى الإنقليزي ؟ أرجو الإفادة.

oumaima7
04-18-2014, 00:56
شكرا اخي الكريم و فعلا انو انا لاحظت انو في مرات البونص لا يحتسب بس مظنتش انو غلط بس قلت اكيد في السبب بس ما كنت اتوقع انو ده السبب شكرا على التوضيح و اتمنى انو الاعضاء الجدد تتفهم الامر و تضعه في الحسبان تقبل مروري

latraaa
04-18-2014, 12:47
مشكور أخي الكريم على الموضوع الي قدمته و على المعلومات التي تطرقت إليها و التي أتمنى أن تكون هناك معلومات أكثر تفصيلا في المرة القادمة إن شاء الله، كما أتمنى أن نراك في مواضيع أخرى إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

menoer1248
04-18-2014, 13:37
انا صراحة عن نفسي لم اتلق اي مشكلة في عدم تسلم البونص وانه ما فات المحددة بين 1 الى 10 من اول الشهر
وكان دائما استلمه في اليوم الاول من الشهر في الغالب
لا تشوشو يا اخوتي على الاخرين لانهم اذا سمعو مثل هذا يحجمون ويتبلسهم الشك رغم ان الامر سليم المائة بالمائة

مصطفى حمدان
04-18-2014, 14:57
اخى الفاضل مشكور على هذا الموضوع ولكن هناك نقطتان حضرتك غلطان فيهم النقطة رقم 3 فانه ليس هناك وقت محدد لاحتساب المشاركة حيث تحسب فى اى وقت والنقطة رقم 4 لان اى مشاركة بيتم احتسابها والله الموفق

latraaa
04-18-2014, 14:59
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على النصائح التي قدمتها و لكن أقول أنه لابد من العمل على قراءة القوانين أولا، لأن المشكل الكبير الدي يقع فيه الإخوة أنهم لا يقرؤون القوانين و الشروط، بل يوافقون عليها مباشرة

mgw
04-18-2014, 14:59
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم
شكرا على التوضيح يا اخى بارك الله فيك وحاجه
جميله منك انك تساعدنا كلنا وتقبل مرورى يا مان

INTHENAMEOFALLA
04-18-2014, 15:05
عند حق لانه موضوع متكرر بطريقة غريبة ولكن يا اخى من قال ان اول 20 مشاركة لا يحسب عليهم بونص هذا الكلام غير صحيح من اول مشاركة تكون صحيحة ومكتملة يحسب البونص

haffoudhi
04-18-2014, 15:59
شرط التوقيت هذا لا وجود له وطذلك 30 حرف والضحيح ان تكتب كومنت في نفس السياق للموضوع المطروح يتجاوز3 اسطر ولا يكون منسوخا من مشاركة اخرى ولا يكون من نوع شكرا وتحياتي الى غير ذالك اما استلام البونص فيكون في الحين عندما تستوفي كل الشروط

mazen2508
04-18-2014, 16:10
اخى الفاضل تحياتى
ارجو ان تتاكد من المعلومه قبل ان تكطتبها حتى لا تضر الاخرين
والاستفسار ال مش عجبك تجاوزه وبلاش الوصايه على الناس

---------- Post added at 01:10 PM ---------- Previous post was at 01:09 PM ----------

اخى الفاضل تحياتى
ارجو ان تتاكد من المعلومه قبل ان تكتبها حتى لا تضر الاخرين
والاستفسار ال مش عجبك تجاوزه وبلاش الوصايه على الناس

a7med84
04-20-2014, 02:08
فعلا ده سبب مهم جدا فى ان هناك موضوعالت فى المنتد

هنا عن البونص والمنتدى مكرره بشكل كبير جدا اتمنى ان يكون هناك حل لها وبالتوفيق للمنتدى

rami007
04-24-2014, 15:35
السلام عليكم
شكرا اجد اخى على شرح قوانين المنتدى
البونص بيكون محتاج الى كتابة ردود كبيرة
فعلا ومفيدة ولا تقل عن 30 كلمة على
لاقل لكن فى ناس لا تحترم القوانين
وتخالف لكن هتاخد باند
سلام تحياتي
بالتوفيق

abo heba
04-24-2014, 16:22
عليكم السلام
برغم ان لى فتره كبيره فى المنتدى الا اننى تعلمت من الموضوع اشياء لم اكن اعرفها ولكنى احاول ان تكون مشاركتى فعاله مع
الماتبعه لعداد البونص

gehad87
06-17-2014, 16:17
طبعا الف شكر على الموضوع والملاحظة يعني معنى كده ان ان شاء الله مش هنشوف موضوع اضافي لحضرتك في الموضوع ده
عامة البونص في شهر يناير فقط يتاخر ليوم 7 بسبب اجازات الاعياد وتوقف عمل القسم المالي ليس الا

ruse
06-30-2014, 21:19
السلام عليكم
انا قريت قواعد المنتدى كويس
اول ما سجلت بس جديده حكاية التوقت دى

BrahimForex
07-01-2014, 21:59
السلام عليكم احسن حاجة في الموقع هو البونص هو من شجعني في الدخول الى الفوركس وانا احتسب من اول مشاركة تحياتي

deeraa
07-02-2014, 14:23
هذا الموضوع مهم جدااا لكل المتداولين والاعضاء
وشكراا على الشرح المبسط وعلى وهذا الموضوع المميز
على فكرة لم يوجد ميعاد محدد للبونص

jakora
07-02-2014, 16:44
االسلام عليكم ورحمة الله
نا لم افهم نضام التوقيت كيف ذلك
و النسب للمشركات ال20 الاولي لا يحتسب !!
انا الاحظ انه في بعد مشركاتي لا يضاف اي بونيس الى حسابي

hassanayoub
07-02-2014, 18:35
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
أتفق معك أخي في شروط البونص ما عدا التوقيت
و كذا بداية البونص بعد 20 تعليق يا أخي البونص عندي بدأ
من أول تعليق بشرط أن يتجاوز التعليق 30 حرفا
بالتوفيق

nadersalaia
07-02-2014, 20:30
بسم الله الرحمن الرحيم أما بعد
أخي الغالي موضوع جيد جدا وفيه نقاط هامة تفيدنا جميعا عن البونص
ويبدو أنك تعبت في الكتابة ونرجو منك المزيد وبالتوفيق للجميع

host
07-08-2014, 04:39
اعتقد ان هذه الفكرة جديدة وتستحق الدراسة واتمنى من باقى الاعضاء خاصة المحترفين
منهم ان يقوموا بالرد على الموضوع وابداء رايهم فى هذه الفكرة

ali2000
07-09-2014, 03:57
شكرا لك اخي العزيز على التوضيح الرائع بشان الونص وانا أؤمن بحقانية ومصداقية شركة الانستا فوركس لانني استلمت بونص من قبل من هذه الشركة بواسطة هذا المنتدى وهذا يؤكد ان الانستا فوركس شركة صادقه في التعامل ولك كل التقدير

deeraa
07-09-2014, 12:49
عليكم ورحمه الله وبركاته السلام
هذا الموضوع مهم جدااا لكل المتداولين والاعضاء
وشكراا على الشرح المبسط وعلى وهذا الموضوع المميز
وارجوا الجميع ان يستفيد منة

ramdani
07-09-2014, 13:55
السلام عليكم اخي الفاضل انا ليس لدي مشكل في البونص الحمد لله كل مشاركاتي تحتسب مشكلتي انو الادارة لم ترسلي رسالة التفعيل على الايميل

mohamed bnali
07-09-2014, 14:40
عزيزي التاجر المحترم كترت مواضيع البنص والسؤال عن البنص والاختلالات في البنص
وكل هدا وهم وتخيل في غير محله
اخيا لتاجر البنص محكم وفي غاية التنظيم والاتقان لا يتغير
انما النظام والانضباط يتطلبان تتبع القانون والمسطرة الادارية
وكما تضبط وقت اكلك وشربك ونومك اضبط وقت عملك وتداولك
وتقبل نظام محكم

ahmedibrahim258259
07-09-2014, 16:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته كلامك ده غريب اخي الكريم انا بدخل في اي وقت وبكتب الردود وكلها بتحسب والحمد لله لاني موش مخالف في بنود من اللي انت ذكرتها غير موجوده
تقبل مروري

youdj
07-09-2014, 18:08
السلام عليكم
اريد كتابة مواضيع جديدة لكطن للاسف لم استطع , أظن السبب انو الحساب غير مفعل , ذهبت الى بريدي الالكتروني و لم اجد اي رسالة للتفعيل , ارجو حل المشكل من الاخوة الكرام

rojan22
07-09-2014, 18:11
السلام علیکم،
لکل عضو حق الحصول علێ البونص من خلال الردود و المشارکات،
و ضمن قوانین و ضوابط المنتدێ،
و البونص یتحول إلێ الحساب مره فی کل شهر تلقائیا،
بشرط ان یکون حساب الشرکه مرتبط بالمنتدێ،
بالتوفیق للجمیع

choko
07-09-2014, 18:15
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
أشكرك يا اخي على التوضيح الجيد الذي افادني انا
شخصيا واعتقد انه افاد الكثير من الاعضاء الذين يسالون على البونص

AMLAK
08-14-2014, 02:16
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم لو سمحت هو دة شرط اساسى انى لو بدات كتابة مثلا
فى ميعاد معين لازم ابدا تانى يوم فى نفس الميعاد انا مبعملش كدة ومشاركاتى بتتحسب عادى وانا صراحة ماخدتش
بالى اذا كان ال 20 مشاركة الاولانين اتحسبوا ولا لا ممكن الرد لو سمحت مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

mounim1994
08-14-2014, 02:19
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اهلا و سهلا بكم اخي الفاضل
شكؤا جزيلا على هدا الموضوع الرائع و بالتوفيق للجميع

dalirap
08-14-2014, 03:03
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام على اشرف الانبياء و المرسلين
فعلا موضوع يونهي كل النزاعات وفيه إجابة عن جميع المشاكل المطروحة حول البونص

Amine27482
08-14-2014, 03:11
بـــــســـــم الله الرحمن الرحيم
موضوع مميز رائع ومفيد وشرح كافي و وافي سلمت يداك و مفيد للجميع موضوع يستحق القراءة
بارك الله فيك اخي الكريم
بالتوفيق لك ولا تحرمنا من مواضيعك المميزة
تقبل مروري اخي الكريم
بالــــتـــوفــــيــــق للجميع إنشاء الله

---------- Post added at 12:11 AM ---------- Previous post was at 12:07 AM ----------

بـــــســـــم الله الرحمن الرحيم
موضوع مميز رائع ومفيد وشرح كافي و وافي سلمت يداك و مفيد للجميع موضوع يستحق القراءة
بارك الله فيك اخي الكريم
بالتوفيق لك ولا تحرمنا من مواضيعك المميزة
تقبل مروري اخي الكريم
بالــــتـــوفــــيــــق للجميع إنشاء الله

el andaloussi
08-14-2014, 10:14
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، أخي الكريم اشكرك جزيل الشكر على التوضيح ، و اتمنى التوفيق للجميع

scan
08-18-2014, 14:50
فى البداية احب اشكرك يا اخى على هذا الموضوع وانا فى غاية السعادة بالتفاعل الواضح من قبل
الاعضاء فى هذا المنتدى واتمنى ان يستفيد الجميع من هذه المواضيع المفيدة

medoo7
10-08-2014, 15:52
مشكور اخى الكريم فبقراتى لهذا الموضوع, ادركت شرط رقم 3 ولم اكن على درايه به من قبل.
اللهم فرج هم كل مهموم, ونفث كرب المكروبين, واقض عنا الدين واغننا من الفقر.

---------- Post added at 12:52 PM ---------- Previous post was at 12:52 PM ----------

لو سمحت هو دة شرط اساسى انى لو بدات كتابة مثلا فى ميعاد معين لازم ابدا تانى يوم فى نفس الميعاد انا مبعملش كدة ومشاركاتى
بتتحسب عادى وانا صراحة ماخدتش بالى اذا كان ال 20 مشاركة الاولانين اتحسبوا ولا لا ممكن الرد لو سمحت

mohammed hussien
10-14-2014, 12:14
انا كمان مش فاهم نظام التوقيتات ده يعنى لو بدات الساعه 4 وتانى يوم قبل كده يعنى 2 مثلا ايه اللى يحصل
بالتوفيق للجميع

mohamed.atef
10-31-2014, 07:52

حسنى صادق
10-31-2014, 08:42
حسابات البونص اعتقد انها لا مشكلة فيها و انما اعتقد انة من المهم جدا اننعتبر ان الونص هو شةء مجانى لا يجب الخاطرة بة بشدة

esshazly
12-18-2014, 14:48
السلام عليكم ... معتقدش انه صح لاني بدخل في اي وقت واكتب وبيتم احتساب البونص ان شاء الله خيييييييير ... بالتوفيق ان شاء الله اتمني من الله التوفيق في التداول والمنتدي

alaa eldeen
12-29-2014, 13:19
كل الشكر والتقدير لك اخى الكريم بشان موضوعك الذى يتحدث عن مشاكل ابونص وكل الشكر والتقدير للاعضاء الكرام الذين يريدون الارتقاء بهذا المنتدى

abdelhak redouane
12-29-2014, 14:17
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الطرح المقدم انا ارى ان العمل على جمع اكبر عدد ممكن من البونص من شانه ان ينمي تجارة المتداول ولكن على التاجر ان لا ينزعج في حالة تاخر البونص لانه سيصل في اقرب وقت
بالتوفيق للجميع

monaaq
01-27-2015, 11:15
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته لابد من توضيح معنى البونص اولا وبعد ذلك توضح شروطه وعلى العموم مشكور على هذه المعلومات البونص للتداول عليها واى ربح يحقق من التداول عليها يحق للعميل ان يسحبه ولكن البونص للتداول فقط شكرا لك

emya
01-27-2015, 20:00
احييك اخى الفاضل على هذا الموضوع المفيد واعتقد ان هذه المعلومات هامة جدا ويجب الاخذ بها :ok:

antonioforex
01-28-2015, 18:42
السلام عليكم
طبعا اخي يجب وضع مشاركات و مواضيع في اطار الموضوع كي تستطيع الحصول على البونص
و هو يبعث لحسابنا في الاسبوع الاول من كل شهر و بالتوفيق لك .

ibrahim forex
01-29-2015, 00:54
اخى فعلا لكى تتاجر فى الفوركس لابد ان تعرف القوانين وتدرسها جيدا حتى لاتخالفها
وتقفل حسابك كل متداول يخالف القوانين بتتقف الحسابات

Wassa04
01-29-2015, 01:02
شكرا لك اخي الكريم على هذا التوضيح حتى
يستطيع الاعضاء الجدد الاستفادة بالتوفيق لك تقبل مروري

akramadam1002
01-31-2015, 04:50
انا الى انا اعرفه ان البونص اول مابتحط الكومنت بيضاف لانه بيدينى رصيد زياده فى الاكيوميليتد بونص وانا لسه مكملتش 20 مشاركة ومحطوطلى بونص هل معنى كده ان الى انا عملته لحد دلوقتى مش هيضاف

bakrgadallah9003
01-31-2015, 07:53
أخي هل ممكن توضيح أكثر للشرط الثالث لأنه غير مفهوم بالمرة وهل يعني أن Accumulated bonus لن يحتسب والا ايه الشرح المبسط بيسها العمل كتير

diabrashad624
01-31-2015, 07:56
اعتقد ان علينا جميعا قرائة شروط المنتدى واعتقد انها تكفي وهذة وجهه نظر انستا فوركس رافعه ماليه حتى 1/1000 الرافعه هيا المناسبه لاى اسلوب فى المجال المميز

magdyhaleem1481
01-31-2015, 07:56
كلامك تمام بس انا عاوز افهم حاجه هو اى عضو ليه عدد مشاركات فى اليوم معينة بس اللى بيتحسب عليها البونص؟ يارت تجاوبى او تبعتلى رسالة

kashefadam2738
01-31-2015, 12:49
السلام عليكم شكر عالموضوع ده هيفرق كتير بصراحة مع الاعضاء الجدي بس انا مش فاهم النقطة التالتة دي مش اي رد بيتحسب فاي وقت ؟ ازاي يعني نكتب فنفس الوقت كل يوم اول مرة اسمع الموضوع ده

helmyadam639
01-31-2015, 15:41
انا مش فاهم يعنى ايه نظام التوقت لو حضرتك دلوقتي بدات الكتابة الساعة 4 العصر لازم بكرا تبتدي كتابة الساعة 4 العصر او 5 او6 او7 او8 وهكذا لكي يحسب البونص هو مش كل رد بيضاف البونص بتاعه عالطول ولا ايهانا متلك اخي لم افهم هده الجملة ، المرجو من الاعضاء المساعدة

gadallahwagdy1419
01-31-2015, 18:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ايه ده يعنى انا عشان ادخل الساعة 4 لازم تانى يوم ادخل في نفس المعادازى ارجو من الاعضاءئ توضيح هذه المعلومة

motaasemmaimon144
01-31-2015, 19:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته هذه المشاكل تعتبر ثانوية و مدام بونص رد بتحصل على حقوا هذا شيىء جيد مع العلم لم يحصل لى اي مشاكل فى هذا الجانب تقبل مرورى و دمتم فى رعاية الله تحياتى

gadallahwagdy1419
01-31-2015, 19:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ايه ده يعنى انا عشان ادخل الساعة 4 لازم تانى يوم ادخل في نفس المعادازى ارجو من الاعضاءئ توضيح هذه المعلومة

mn3m
03-03-2015, 00:57
السلام عليكم ...انا خسرت كل بونص الشهر الماضي ومتوقفه عن التداول حتى استلم بونص هذا الشهر ولسة هبدا في الشهر الجديد
بالتوفيق تقبل مروري

doaa sary
04-29-2015, 17:10
وحضرتك من الادارة يعنى جبت الكلام ده منين
ازاى ادخل بعد 24ساعه انا ممكن ادخل كذا مرة ف اليوم لية البونص مش يتحسب
واة كان فى مشاكل ف الدفع بسيبب الاسكريبت حاليا اعتقد الدفع هيكون ف معاده

doom
06-04-2015, 01:55
كلمة شكرا لن تكون كافية على هذا الموضوع الرائع والمفيد فعلا جزاك الله كل خير يا اخى على هذا المجهود
الاكثر من رائع وانتظر منك المزيد من هذه المواضيع القيمة والى الامام دائما

العراقي
06-09-2015, 20:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الطرح المقدم انا ارى ان العمل على جمع اكبر عدد ممكن من البونص من شانه ان ينمي تجارة المتداول ولكن على التاجر ان لا ينزعج في حالة تاخر البونص لانه سيصل في اقرب وقت
بالتوفيق للجميع

محمد السيد
06-10-2015, 00:08
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ، بسم الله الرحمن الرحيم ،،
المشاركة عشان تتحسب يجب الا تقل عن 30 حرف تصور انا اول مرة اسمع هذه المعلومة انا كنت فاكر انه لازم يتكتب على الأقل سطرين

alihar316
06-10-2015, 20:36
شكرا اجد اخى على شرح قوانين المنتدى البونص بيكون محتاج الى كتابة ردود
كبيرة فعلا ومفيدة ولا تقل عن 30 كلمة على لاقل لكن فى ناس
لا تحترم القوانين وتخالف لكن هتاخد باند