PDA

View Full Version : كيف تربح المليون دولار بعد مده بسيطه جدا

Pages : [1] 2

ahmedelssaidy
12-29-2012, 11:21
بسم الله الرحمن الرحيم

أخواني وأخواتي أعضاء منتدى فوركس العرب كل عام وانتم بألف خير أنا أخترت عنوان الموضوع وهو ( كيف تربح المليون دولار بعد مده بسيطه جدا ) علشان اوجه

الأخوه و الأخوات المبتدئين يل همه فاكرين انه سوق الفوركس عباره عن رحله سهله وبسيطه ولعبه يمكن انه من خلالها يربح فلوس كتير بوقت قصير طبعا اكييد

يمكن انه يربح فلوس بس بوقت طويل نسبيا (أرجوك أن تقرء المقال كامل علشان تعرف كيف تربح المليون دولار)

في الحقيقه الفوركس أخطر سوق في العالم لانه كثييييير التقلبات وبالتالي يجب عليك ان تكون عندك القدره الكامله على التكيف مع التقلبات وعلشان تتكيف مع

التقلبات تحتاج لخبره طويله جدا بصراحه من وجهة نظري سنة خبره مش كفايه سنتين مش كفايه لو كان عندك خبره طويله جدا لمدة لا تقل عن اربع سنوات يشكل

متاجره يومي ويكون عندك قرب من السوق طول هذه الفترة بشكل متواصل دون أنقطاع حتكون مريت بكل التحاليل وبكل ازمات الفوركس وتستطيع ان تتكيف بشكل

سريع مع السوق وتصبح ألة مبرمجه في هذا السوق وحتى نفسيتك نفسها تكون قد أصبحت تلك الصخره التي تتكسر عليها كل أزمات الفوركس بمعنى تاني لما

تحس انه انته والرسم البياني والسوق أصبحت قطعه واحده تتصرف بعييد عن اي مشاعر ولا احاسيس ولا عواطف صخره لاتهمك الخساره ولا يهمك الربح وكل ما يهمك

في النهايه هو ان تحليلك صحيح لتستمر في تحقيق الارباح او تحليلك للصفقه أصبح خطا تخرج من السوق بدوووووون اي عواطف أقول لك مبروك وكمان مبروك الثراء

فان نسبة النجاح في الفوركس تفوق85% عندك في هذه الحالة ويمكن ان تعمل بها كوظيفه أساسيه طبعا كل ده لايمكن أن يحصل الا في حاله واحده فقط وهو ان

تكون انته صاحب القرار في الدخول والخروج من السوق وتبعد عن اي توصيات وعن اي تحاليل تخرج من اي شخص اخر بل يجب ان تعتمد على نفسك وتبعد عن كل

الاشاعات التي في السوق ( تصبح انت المحلل وانت قارى الرسم البياني وانت صاحب القرار) وكل هذه الامور لا تحصل الا في حالة التعلم والقراءة وحب الفوركس

أكثر من نفسك والمرور بل كثيير من النوبات القلبيه واكثر من مارجن كول بدون عد ولا حساب أذن الحل هو الخبره وانت الذي تحكم على نفسك هل ممكن ان يكون

الفوركس وظيفه أساسيه ام لا وثق تماما لو كنت فعلن ناجح مش حتخاف ولا تتردد أهم اسرار النجاح بل فوركس هو الثقه بنفس و الثقه بنفس تتكون من قراءة الكتب

ومن المحاضرات ومن الدروس التي في اليوتيوب و ......الخ شويه شويه وحبه حبه سوف تصبح قلعه صعب أن تتحطم او ان تفاجى بل مارجن كول حتكون فعلن تاجر

ناجح وكل ما فهمت اسرع وقراءة أكثر وطبقت لانه أهم حاجه هيه تطبيق الحاجه يل بتفهمها حتكون سريع الوصول الى المليون دولار وثق تماما دخولك في هذا

السوق عن علم ودراسه يساعدك بشكل كبيير في كسب الثقه بنفسك ولو فعلن عارفين ماذا تعني كلمة الثقه في النفس بسوق الفوركس لعرفتم انا أجمل ما سوف

تكسبوه من سوق الفوركس لأن ما تكسبوه سوف ينعكس عليك في حياتك الشخصيه وحتى قراراتك الشخصيه ولسوف تشعر انها أفضل من المليون دولار لان الفوركس في

الحقيقه يبني شخصية الأنسان قبل أن يبني شخصية المتاجر ويسمح له بتحقيق ارباح منه لأنه يتوجب عليك ان تكون المحاسب في ادارة راس المال والمثقف بكل

الأخبار العالميه السياسيه والأقتصاديه وتعرف أسماء رؤساء الدول وتتعرف على التوقيت في الساعه للعواصم حسب توقيت gmt ......الخ والكثثر الكثثثر ثقوا تماما ان

الفوركس هي وظيفة الأنسان المثقف الذي يعتبر هو فيها قمة المتعلمين والمحللين الأقتصاديين وهو صاحب الشخصيه القوية التي تصيد الفرص ولا يخدعه انسان بل

يبحث عن الحقيقه ولا يستمع للكذب وشائعات السوق التي تدمر صفقته وتجعله يشعر بتوتر ويخرج من السوق بخساره ويعلمه ان لايطمع والكثير الكثير عن

الفوركس و فوائد الفوركس يا الله هل هذا معقول نعم في البدايه الفوركس يبني شخصية الأنسان ثم يعطيك الربح وكل هذا في الحقيقه اهم من المال والمليون

دولار وثق تمام عندما تصبح فيك كل هذه الصفات فأنت المليونير المده الزمنيه تعتمد عليك انت كم تقرء كم تتعلم كم كتاب قراءة .

وفي الختام أقترح على كل مبتدء ان يفتح حساب ديمو ويطبق ما تعلم بشكل يومي وبعدها بفترة يفتح الحساب الحقيقي

لانه الديمو لاينفع لانه النفسيه المضارب بتكون مش مزبوطه 100% فيها شوية أهمال لو جربت الديمو بس لو كان عندك فلوس حقيقيه(حساب

حقيقي ) مبلغ بسيط 100 دولار 200 حسب فانته حتمر بل أثاره والتجارب والربح الصحيح والخساره والنوبات القلبيه والمارجن كول وده هوه المهم علشان تكون رجل

فوركس ناجح من وجهة نظري تعمل تجربه لمدة ثلاث شهور على حساب حقيقي لو نجحت مبروك والف مبروك أستمر ولو خسرت عادي جدا أقرء كتب ثم أقرء ثم أقرء لان الفوركس يبني شخصية الانسان والمثابره وعدم اليأس

وجرب مره تانيه ولكم جزيل الشكر وفائق الأحترام.

ملاحظه ارجو منك أنك تدخل المنتدى التعليمي في فوركس العرب وتبدء تقرء في الكتب.

شيرين
12-31-2012, 16:43
جزائل الشكر رصعتها الفل والياسمين..
على روعة هذا الطرح
لا عدمنا تميزك
أحترآآمي لسموك

zeze mohamed
12-31-2012, 17:59
بسم الله الرحمن الرحيم

أخواني وأخواتي أعضاء منتدى فوركس العرب كل عام وانتم بألف خير أنا أخترت عنوان الموضوع وهو ( كيف تربح المليون دولار بعد مده بسيطه جدا ) علشان اوجه

الأخوه و الأخوات المبتدئين يل همه فاكرين انه سوق الفوركس عباره عن رحله سهله وبسيطه ولعبه يمكن انه من خلالها يربح فلوس كتير بوقت قصير طبعا اكييد

يمكن انه يربح فلوس بس بوقت طويل نسبيا (أرجوك أن تقرء المقال كامل علشان تعرف كيف تربح المليون دولار)

في الحقيقه الفوركس أخطر سوق في العالم لانه كثييييير التقلبات وبالتالي يجب عليك ان تكون عندك القدره الكامله على التكيف مع التقلبات وعلشان تتكيف مع

التقلبات تحتاج لخبره طويله جدا بصراحه من وجهة نظري سنة خبره مش كفايه سنتين مش كفايه لو كان عندك خبره طويله جدا لمدة لا تقل عن اربع سنوات يشكل

متاجره يومي ويكون عندك قرب من السوق طول هذه الفترة بشكل متواصل دون أنقطاع حتكون مريت بكل التحاليل وبكل ازمات الفوركس وتستطيع ان تتكيف بشكل

سريع مع السوق وتصبح ألة مبرمجه في هذا السوق وحتى نفسيتك نفسها تكون قد أصبحت تلك الصخره التي تتكسر عليها كل أزمات الفوركس بمعنى تاني لما

تحس انه انته والرسم البياني والسوق أصبحت قطعه واحده تتصرف بعييد عن اي مشاعر ولا احاسيس ولا عواطف صخره لاتهمك الخساره ولا يهمك الربح وكل ما يهمك

في النهايه هو ان تحليلك صحيح لتستمر في تحقيق الارباح او تحليلك للصفقه أصبح خطا تخرج من السوق بدوووووون اي عواطف أقول لك مبروك وكمان مبروك الثراء

فان نسبة النجاح في الفوركس تفوق85% عندك في هذه الحالة ويمكن ان تعمل بها كوظيفه أساسيه طبعا كل ده لايمكن أن يحصل الا في حاله واحده فقط وهو ان

تكون انته صاحب القرار في الدخول والخروج من السوق وتبعد عن اي توصيات وعن اي تحاليل تخرج من اي شخص اخر بل يجب ان تعتمد على نفسك وتبعد عن كل

الاشاعات التي في السوق ( تصبح انت المحلل وانت قارى الرسم البياني وانت صاحب القرار) وكل هذه الامور لا تحصل الا في حالة التعلم والقراءة وحب الفوركس

أكثر من نفسك والمرور بل كثيير من النوبات القلبيه واكثر من مارجن كول بدون عد ولا حساب أذن الحل هو الخبره وانت الذي تحكم على نفسك هل ممكن ان يكون

الفوركس وظيفه أساسيه ام لا وثق تماما لو كنت فعلن ناجح مش حتخاف ولا تتردد أهم اسرار النجاح بل فوركس هو الثقه بنفس و الثقه بنفس تتكون من قراءة الكتب

ومن المحاضرات ومن الدروس التي في اليوتيوب و ......الخ شويه شويه وحبه حبه سوف تصبح قلعه صعب أن تتحطم او ان تفاجى بل مارجن كول حتكون فعلن تاجر

ناجح وكل ما فهمت اسرع وقراءة أكثر وطبقت لانه أهم حاجه هيه تطبيق الحاجه يل بتفهمها حتكون سريع الوصول الى المليون دولار وثق تماما دخولك في هذا

السوق عن علم ودراسه يساعدك بشكل كبيير في كسب الثقه بنفسك ولو فعلن عارفين ماذا تعني كلمة الثقه في النفس بسوق الفوركس لعرفتم انا أجمل ما سوف

تكسبوه من سوق الفوركس لأن ما تكسبوه سوف ينعكس عليك في حياتك الشخصيه وحتى قراراتك الشخصيه ولسوف تشعر انها أفضل من المليون دولار لان الفوركس في

الحقيقه يبني شخصية الأنسان قبل أن يبني شخصية المتاجر ويسمح له بتحقيق ارباح منه لأنه يتوجب عليك ان تكون المحاسب في ادارة راس المال والمثقف بكل

الأخبار العالميه السياسيه والأقتصاديه وتعرف أسماء رؤساء الدول وتتعرف على التوقيت في الساعه للعواصم حسب توقيت gmt ......الخ والكثثر الكثثثر ثقوا تماما ان

الفوركس هي وظيفة الأنسان المثقف الذي يعتبر هو فيها قمة المتعلمين والمحللين الأقتصاديين وهو صاحب الشخصيه القوية التي تصيد الفرص ولا يخدعه انسان بل

يبحث عن الحقيقه ولا يستمع للكذب وشائعات السوق التي تدمر صفقته وتجعله يشعر بتوتر ويخرج من السوق بخساره ويعلمه ان لايطمع والكثير الكثير عن

الفوركس و فوائد الفوركس يا الله هل هذا معقول نعم في البدايه الفوركس يبني شخصية الأنسان ثم يعطيك الربح وكل هذا في الحقيقه اهم من المال والمليون

دولار وثق تمام عندما تصبح فيك كل هذه الصفات فأنت المليونير المده الزمنيه تعتمد عليك انت كم تقرء كم تتعلم كم كتاب قراءة .

وفي الختام أقترح على كل مبتدء ان يفتح حساب ديمو ويطبق ما تعلم بشكل يومي وبعدها بفترة يفتح الحساب الحقيقي

لانه الديمو لاينفع لانه النفسيه المضارب بتكون مش مزبوطه 100% فيها شوية أهمال لو جربت الديمو بس لو كان عندك فلوس حقيقيه(حساب

حقيقي ) مبلغ بسيط 100 دولار 200 حسب فانته حتمر بل أثاره والتجارب والربح الصحيح والخساره والنوبات القلبيه والمارجن كول وده هوه المهم علشان تكون رجل

فوركس ناجح من وجهة نظري تعمل تجربه لمدة ثلاث شهور على حساب حقيقي لو نجحت مبروك والف مبروك أستمر ولو خسرت عادي جدا أقرء كتب ثم أقرء ثم أقرء لان الفوركس يبني شخصية الانسان والمثابره وعدم اليأس

وجرب مره تانيه ولكم جزيل الشكر وفائق الأحترام.

ملاحظه ارجو منك أنك تدخل المنتدى التعليمي في فوركس العرب وتبدء تقرء في الكتب.

مقالك فى غاية الاهمية وان شاء الله كل المبتدئين يفهموه صح ويعملوا به وانا اتفق معك فى ضرورة فتح حساب تجريبى والتمرن عليه مده كافية قبل فتح حساب تجريبة والله هو الموفق .

noureen
12-31-2012, 20:12
اخى الفوركس له قواعد و من يحترم قواعده بالتاكيد سوف
يحقق ما يتمناه و من لا يحترم قواعده سوف يكون خاسر

khaled2013
12-31-2012, 20:43
هدا ما يسمى ببداية الاحتراف اي انك تكون خالى من المشاعر بمعنى ان الشارت هو الوحيد ليقدر يؤثر عليك لا اخبار ولا توصيات ولا اي حاجة ثانية

ayman.shosha
12-31-2012, 21:05
نصائح رائعة اخى العزيز
واحب ان اضيف لك
انه من السهل تحقيق المليون
ولكن بشرط واحد
ان تكن لديك سياسة ادارة مخاطر مرتبطة بأهداف مرحلية محددة ونظام مضاعفات محكم
وطبعا كل ما سبق مقيد بمراحل وقتية مدروسة

انا والحمد لله
حاليا اقوم على عمل خطة ادارة مخاطر ورأس مال
الهدف منها تحويل 100 رصيد الى 1000.000 خلال 496 يوم
وحالما ابدأ على تطبيقها
سوف اطرحها على الجميع
مع العلم ان نسبة المخاطرة بها من الفئة متوسطة

شكرا لك وتقبل مرورى

mxmx
12-31-2012, 21:56
الربح بمليون دولار قد ياخذ مدة كيبرة
جدا اخى لن ياتى بهذه السهولة

locos
12-31-2012, 22:11
اخي كلامك يرفع المعنويات لكن
لا اظن الامر بهذه السهولة
شكرا على كل حال
بالتوفيق

الحصري
12-31-2012, 22:32
نصائح رائعة اخى العزيز
واحب ان اضيف لك
ولكن بشرط واحد
انك تلغى مشاعر الخوف
وتعمل بنسبة مخاطرة ليست كبيرة
مجرد راى

sabel
01-01-2013, 05:30
شكرا اخي على موضوعك المفيد
فأنت على حق في كل كلمة قلتها
تقبل مروري

forex-bader
01-01-2013, 10:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مشكور اخي العزيز على هذه المعلومات الرائعة والمفيدة 100%

ibrahiem2012
01-01-2013, 11:29
فعلا يااخي مقال رائع ومحفز جدا جدا والذي يتعلمه ويطبقه سيحقق
المليون ان شاء الله لكن كما قلت القراءه والتعلم باستمرار

toutou23
01-01-2013, 18:44
موضوع جميل جدا .. واعتقد انه شامل لكل معايير وقوانيين واسس الربح
واهم نقطه هي ان تقوم بكسر الطمع من عندك
وان ترضا بالقليل حتى يأتيك الكثير

IslemBlues
01-02-2013, 13:17
السلام عليكم اخي الفاضل و شكراا لك على الموضوع و انا اقول ان عدم الخوف
هو السبب الرئيسي في ربح المليون و المبالغ الطائلة بالاضافة الى عدم التسرع
شكراا

stranger333
01-02-2013, 16:51
ما ارووووووووووووووووووووووو ووع هذا المقال الجميل
نعم اخى كل كلمة هى فى مكانها البصحيح
نشكرك على المجهود الرائع والمعلومات القيمة
السلام عليكم

boudad
01-04-2013, 18:31
نعم يا اخي كل ما قلته صحيحي بصراحة انت افدتيني كثيرااااااااااااااااااااا اااااا وارجوا من كل ان يستفيد

harimeche
01-04-2013, 20:06
السلام عليكم ورحمة الله
مقال رائع لكن هنـــاك بعض الأشياء مثل ممكن أن تتعلم في 4 سنوات فهدا
حطأ فأنـــا أعرف الكتير ممن يممارسون هته المهنة أكثر من 7 سنوات لم يصبحو خبراء وهناك العك س
كل حسب فهمه و إرادته وتدريبه تحياتي أخي نشكرك على المقال

mostafaabdelgawad
01-04-2013, 21:32
الله ينور اخي موضوع رائع ونصائح جدية فعلا
ولكن انا شايف ان افضل شئ هو التعلم اولا على حساب حتى لو 50 دولار
ولو الواحد قدر يلتزام بالاستراتيجية وادارة راس المال يحط فلوس اكتر

matrcx
01-04-2013, 22:00
السلام عليكم
فعلاااااااااااا كلام صحيح انا عن نفسى اكتر حاجة استفدتها انى بتاجر بهدوء والتزاااااااااااااااااااا ااام

ayman.shosha
01-04-2013, 23:34
الله ينور اخي موضوع رائع ونصائح جدية فعلا
ولكن انا شايف ان افضل شئ هو التعلم اولا على حساب حتى لو 50 دولار
ولو الواحد قدر يلتزام بالاستراتيجية وادارة راس المال يحط فلوس اكتر

فعلا اخى العزيز
وهذا ما ينادى به الكثير من المختصين والمهتمين بالمجال
وهو ضرورة عدم المجازفة بالمال الحقيقى
سوى بنسبة بسيطة من راس المال
حتى لا يحدث ما لا يحمد عقباه

braym
01-04-2013, 23:38
شكرا اخي على موضوعك المفيد
فأنت على حق في كل كلمة قلتها
تقبل مروري

Nour eddine
01-04-2013, 23:43
مشكور اخي العزيز على هذه المعلومات الرائعة والمفيدة :)

saly
01-05-2013, 02:43
حيانا بتكون فكرة الربح السريع هى السبب فى وصولنا للخساره السريعه
عشان كدا لازم ناخد بالنا جدا وندى لكل شئ الوقت الكفى لتحقيقه

emisa
01-05-2013, 21:10
مشكور الاخ الكريم على ذلك الموضوع, وتسلم ايدك على تلك النصائح التى مددتنا بها
لانها حقا ستفيدنا جميعا, وفعلا ساتابع الدروس على اليوتيوب كى استفيد, وايضا كى اعى اكتر.
رب اشرح لى صدرى ويسر لى امرى , واحلو العقدة من لسانى يفقه قولى

taoufik bajjou
01-05-2013, 21:26
يا الله موضوع ذهبي من عضو ذهبي لا تتخيل أخي الكريم كم نحن ( المبتدئين ) في حاجة لهاته المواضيع الموجهة

boody255
01-05-2013, 21:28
مقال رائع في غاية الاهمية يساعد الافراد علي كيفية استثمار اموالهم ومساعدة علي الربح المقنع الذي يساعد كل شخص علي بدا حياتة ولكن كل هذا يتطلب الصبر وجزالك الله خيرا

prince of dark
01-05-2013, 23:58
لا الموضوع ده صعب شويه اخى الكريم وبجد اخى الكريم ممكن يكون الموضوع ده حاجه عاديه خالص بس فعلا اخى الكريم دى حظوظ

hehelibeb
01-09-2013, 09:20
لم يسبق لأحد أن أعلن أن ربح مليون دولار

وحتى 100 ألف دولار

أنا أرى من الصعب جدا تحقيق مليون دولار

shaheen96
01-09-2013, 12:53
شكرا لك اخي على هذا الموضوع
ولله ان كلامك يرفع معنويات الانسان

maged mohamed
01-09-2013, 13:15
بسم الله الرحمن الرحيم
موضوع جميل و رائع جدا
يا ريت كل مبتدئ يخلى باله منه قبل ما يعيش فى الوهم

ctv4me4u
01-09-2013, 14:44
معلوماتك جيدة جدا
ولكن اريدك ان تضيف اليها بعض النقاط
الفوركس تفكير - تخطيط - اتخاذ قرار - بدء تنفيذه
الخوف من الفوركس خسارة مؤكدة و التحليل الفنى اساسى لتحقيق الربح

سمر صلا
01-23-2013, 21:16
اكيد معلوماتك جيدة ولكن ياخى لا يستطيع تنفيذها المبتدئين ولكن يجب ان يكون محترف لان السوق يتغير فى اى وقت

---------- Post added at 08:16 PM ---------- Previous post was at 08:13 PM ----------

والله يا اخى الله يعطيك العافية ولكننى لاطمح فى احلام بعيدة ولكن احلامى فى الفوركس متوسطه حتى اتمكن من تحقيقها

superman
01-24-2013, 01:06
الف شكر علي هذه المعلومات القيمة و المفيده ونتمني منك ان تواصل وتفيد باقي الاعضاء المبتدئين في هذا المجال

civil
01-24-2013, 02:18
هههانشاء الله ليا وليك بس انا بحاول اقرا الاول المواضيع البسيطه لاني من المبتدئين في الفوركس

Aya Ali
01-24-2013, 03:08
مقالك رائع وقدمت فيه نصائح غاليه جدااااااااا
وبالتوفيق للجميع

ام سفيان
01-24-2013, 03:09
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
نشكر لكم مشاركاتكم الجديه اللتى يستفاد منها الاعضاء
جزاكم الله خيرا

درش الحبوب
01-24-2013, 03:24
نشكركم لتعاونكم معنا على هذا المجهود العظيم
واتمنى التوفيق لجميع الاعضاء

العزوني
01-24-2013, 03:26
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا اخي الكريم على هذة المعلومات

نور مريم
01-24-2013, 04:12
هدا ما يسمى ببداية الاحتراف اي انك تكون خالى من المشاعر بمعنى ان الشارت هو الوحيد ليقدر يؤثر عليك لا اخبار ولا توصيات ولا اي حاجة ثانية

عندك حق جدا انت والشات وتحليلك الخاص اصحاب القرار عليك التفكر فيما تعمل والاخد مشوره اصحاب الخبره فى حدود وانت صاحب القرار فى النهايه وكمان عشان تتعلم اكتربالممارسه الحقيقيه لاتظل تابع لغيرك

forex.secret
01-24-2013, 13:57
اخى الكريم انا عن نفسى عاجينى الموضوع بس مش هدى لنفسى الامل ده وشكرا لك

samerzh
01-24-2013, 22:19
شكرا لك اخي على هالموضوع
ولكن ارى ان حلم المليون وبدئنا بهده المبالغ البسيطا يعتبر وهم
فكيف نستطيع ان نجمع مليون من مبلغ مئه دولار
الفوركس ليس كنز ينتضر ان نجمعه
مع تحياتي

locos
01-24-2013, 22:57
المليييييييون بعيد اخي
يبغاله عمل ..لو قلت الالف ممكن بس المليون
يبغالك راس مال كبير

wb1989
01-26-2013, 01:24
السلام عليكم
نصائح مهمة و مفيدة
فعلا مجال الفوركس يتطلب الكثير من التعلم و الخبرة مثل جميع مجالات العمل الاخرى

kebaierkhaled
01-26-2013, 01:37
مقال في غاية الاهمية
الاكيد جدا لا يوجد الربح السهل في هذه المجلات
من الممكن ان يلعب الحظ دوره في الربح الوفير لمن لا يتمتع بالخبرة لكن لن يدوم الحظ طويلا و ستنقلب الادور و تبدا الخسائر ان لمن نتمكن من ابجديات الفوركس
مع الصبر ثم الصبر

free.person
01-26-2013, 16:05
والله يا اخى الكريم ان فضلت تفكر فى المليون اعرف انك من الخاسرين وبجد تسلم الايادى وننظر مزيدك من الموضوعات الرائعه

khairy
02-14-2013, 17:49
مشكور والف الف شكر على هذ الموضوع الجميل فكل كلمة انت قولتها تساوى المليون دولار
نعم اخى الاجتهاد هوا سبب الربح شكرا لك

haitham
02-14-2013, 18:06
مقال رائع وبصراحه مهم جدا وكل النصائح الى فيه فعلا واجب اتباعها لانها تؤدى بالجميع للوصول الى مكان افضل فى هذا السوق وربنا يوفق الجميع

Mambo
02-14-2013, 21:58
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
شكرا جزيلا على الموضوع الرائع و في انتظار اراء الخبراء والله يوفق الجميع

sameh1313
02-14-2013, 22:01
موضوع رائع بارك الله فيك يا اخي و زادك من علمه

safiforex
02-14-2013, 22:03
شكرا لك اخي على هالموضوع
ولكن ارى ان حلم المليون وبدئنا بهده المبالغ البسيطا يعتبر وهم
الفوركس ليس كنز ينتضر ان نجمعه
مع تحياتي

ممكن اخي ان يكون المليون من 100 دولار و لكن من اجل هذا فلابد من شروط
من اهمها احترافية المتدجاول و خبرته و فن الادارة المالية

sameh1313
02-14-2013, 22:26
موضوع رائع بارك الله فيك يا اخي و زادك من علمه

bidaaa
02-14-2013, 23:37
بسم الله الرحمن الرحيم
شكرا اخي العزيز علي هذا الموضوع المتميز
واشاعه الامل فينا

rogi
02-14-2013, 23:43
السلام عليكم ورحمه الله
فعلا مقال شيق ومفيد جدا
اتمنى الكل يقراه
وفى نصائح هامة جدا لاى حد عايز يدخل مجال الفوركس
مشكور وجزاك الله خير

dragonhell
02-14-2013, 23:44
السلاام عليكم و رحمه الله و بركاته
شكرا اخي علي الافاده من هذا الموضوع الجميل
جزاك الله خيرا

gattino
02-14-2013, 23:52
اولا شكراا لك على الافادة و على طرحك لهدا الموضوع الهام لان كل شيء يتبين لنا انه سهل لاكن يجب وضع استراتجية تتماشى مع اسلوبك الخاص
شكراا

flaston
02-14-2013, 23:55
السلام عليكم
الملبون دولار من الصعب جمعه ولن اقول من المستحيل التداول به
صائب في قولك يا استاد مما اوضخته اوافقك الرأي

ساره العنزي
02-14-2013, 23:58
صح عليك الفوركس أخطر سوق في العالم بالتوفيق

بطة
02-15-2013, 00:16
انا اتفق معاك تماما وربنا يوفقك لما فية الخير

مروة
02-15-2013, 00:22
جزالك الله خير يارب الكل يقدر يوصل للمليون بس انا مش عارفة لية كل ماالواحد بيدخل بلوت عالي ومابيسحبش ارباحة ويتاجر بيها بيرجع يخسر ويتحسر علي اللي كسبة

Ahmed Shokeir
02-15-2013, 03:21
مع احترامى لك اخى الكريم ولهذا الموضوع القيم اعتقد ان التسرع شئ خاطئ والله الموفق و المستعان لى و لكم جميعا

pep10
02-15-2013, 03:48
السلام عليكم و رحمة الله

مقال فى غاية الاهمية وان شاء الله يستفيد كل المبتدئين في مجال الفوركس

اتمنى النجاح لكل الاعضاء

ibtissam55
02-15-2013, 04:30
قلت منذ دقائق بموضوع أحد الإخوة :

مشوار الألف ميل يبدأ بخطوة

وتحقيق مبلغ مغري كهذا يحتاج سنوات من الخبرة ..

موضوعك كان جميلا

ولعل أهم ما برز فيه هو التنبيه إلى تعلم كيفية ضبط النفس

والاعتماد عليها والاحتكاك أكثر مع المنصة وتعلم قراءة تفاصيلها

بعيدا عن أي أخبار وشائعات ..

norhan ahmed
02-15-2013, 04:58
منكم نستفيد
شكرا لك على موضوعك
تحياتي

taieb1986
02-15-2013, 05:01
على روعة هذا الطرح
نصائح رائعة اخى العزيز
واحب ان اضيف لك
ولكن بشرط واحد
انك تلغى مشاعر الخوف
وتعمل بنسبة مخاطرة ليست كبيرة

dalirap
02-15-2013, 14:52
أخي شكرا على الموضوع ول شرح لاكن ليس بالسهل طريق المليون دولار
لمن يريد الوصول لهذا الحد عليه أن يجتهد ويحترف و حض موفق للجميع

iGawab
02-15-2013, 16:47
هو الكلام ده بجد وللا خيال علمي للا ايه
انا بقالي فتره بقرا كده بس مدخلتش لسه
وهحتاج وقت اد ايه

mahamd99
02-15-2013, 16:47
السلام عليكم فكرة جيدة ولكن
لا اعتقد الوصول الى المليون بهذه السهولة

iGawab
02-15-2013, 16:51
وبعدين هو مائة دولار مش شويه كبدايه وللا ايه

الماهر
02-15-2013, 17:08
درس مهم لكل مبتدىء اخوي ولاننسى ان هناك قواعد واساسيات يجب ان ننتبه لها

لتحقيق مانتمناه وعلينا كمبتدئين بحساب الديمو اولا قبل الحقيقي

ابو حشيش
02-15-2013, 17:34
اكثر من خمس سنوات !المصدر هنا نهى أليكس تيو (21 عاماً) دراسته الثانوية، وبدأ الاستعداد للمرحلة الجامعية، وكونه شاباً إنجليزياً يعيش في العاصمة لندن حيث التعليم الجامعي باهظ التكاليف ومستهلك للثروات الصغيرة، مما دفعه لهذه الفكرة (وقتها كانت المجنونة، وأما بعد نجاحها فهي العبقرية) لكي تعينه على تكاليف الدراسة الجامعية، والتي تتلخص في إنشاء موقع به صفحة واحدة يضع عليها مليون نقطة/بكسل مع عرضه كل نقطة منها للبيع مقابل دولار واحد فقط، ولأن نقطة واحدة لن تكون مرئية بما يكفي، فأقل مساحة يمكن شرائها هي مستطيل صغير من 10 نقاط ضرب 10 نقاط (بإجمالي 100 نقطة أي ما يساوي مئة دولار) وأما الدافع وراء شراء الإعلانات في موقع أليكس هو لمساعدته على الذهاب للجامعة! بعد مرور 38 يوماً على إطلاق فكرته العبقرية، كان أليكس قد جمع ربع مليون دولار، على أن أليكس كان قد أطلق فكرة جديدة تماماً انتشرت كما النار في الهشيم، وبدأت مئات المواقع تقلد فكرته خلال شهر واحد، ولا عجب في ذلك فشبكات التلفزة كانت قد بدأت تطلب عقد مقابلات معه، وبدأت جميع الصحافة الأوروبية وبعدها الأمريكية تبرز موقعه وتتحدث عن فكرته، على أن أليكس اعتبر في ذلك إطراء له، بل وأعجبه الإضافات التي جاء بها المقلدون الآخرون. شركة معامل DSL وضعت إعلاناً في موقع المليون عند أليكس، فتضاعف عدد زوار موقعها 20 مرة في اليوم التالي، هذه الزيادة جاءت جميعها من عنده، بل إن مبيعات جميع المواقع التي لها روابط على الصفحة الأولى في موقع معامل DSL قد حققت زيادة قدرها 50% في المبيعات خلال أسبوع واحد من وضع الإعلان. هذا الأمر تحقق بنسب متفاوتة مع بقية المعلنين عند أليكس، والرأي الذي قد يفسر ذلك الرواج هو أن زوار موقع أليكس ما هم إلا شريحة من العملاء الذين لم يهتم لأمرهم مُعلن من قبل، وبالتالي حققت الدعاية لهم أفضل النتائج. بعد مرور أربعة أشهر كان أليكس قد جمع 900 ألف دولار، وعند بداية العام الميلادي الجديد، كان زوار موقع المليونير الشاب تخطوا مليون زائر فريد يومياً، وبلغ ترتيبه العالمي بين المواقع 127 وتبقى له ألف بكسل فقط، فما كان منه إلا أن عرضها للبيع بالمزاد في موقع EBay الإنجليزي لمدة عشرة أيام، ورغم أن هذه الألف بكسل كان سعرها المفترض ألف دولار، لكن المزايدات خلال يومين فقط وصلت بسعرها إلى 23 ألف دولار تقريباً، وانتهى المزاد عند سعر 38 ألف دولار، معلناً بذلك انضمام أليكس إلى نادي المليونيرات والمشاهير. على أن نجاح أليكس جلب له أعداءً من أشرار المخترقين، والذين صمم أحدهم فيروساً اخترق 23 ألف حاسوب وعمد إلى توجيه سيل رهيب من طلبات الزيارة إلى موقع أليكس حتى جعله يقع تحت الضغط الرهيب ويتوقف عن العمل، ولم يكتف المخترق بهذا، بل أرسل له رسالة تهديد تطالبه بدفع خمسة آلاف دولار مقابل أن يتركه في حاله، وعندما لم يخضع أليكس لهذا التهديد، زادوا المبلغ إلى خمسين ألفاً.

zaky
02-15-2013, 17:38
روعة هذا الطرح
لا عدمنا تميزك
الى الامام
ومشكور

نور الحياة
02-15-2013, 17:39
اخى الفاضل لك جزيل الشكر والتوفيق
ولكن اعتقد انه من الصعب لربح هذا المبلغ
والتفكير فيه وفى الحصول اليه بالربح طبعا اكيد صعب
لان لازم على التاجر الناجح انه يحط فى حسبانة انة خاااسر لكى ينجح

ساره على
02-15-2013, 21:51
ياه هو الربح الكبير بالسهوله دى انا ماظنش ان ده سهل واظن انو محتاج خبره كبيره وخصوصا اذا كان مبلغ كبير زى ده وعاعموم التجربه اثبت برهان لموضوع زى ده

khaled abas
02-15-2013, 21:57
اعتقد انة وهم كبير
لمن ممكن ان نستطيع ان نكسب مبلغ محترم من استثمار 100$

haitham
02-15-2013, 22:00
حد يقولنا طيب هو وصل المليون ولا لا بس ياريت بجد مش وصلهم على الديمو يعنى فيه حد مسك من الفوركس مليون دولار فى ايده؟؟؟

insta client
02-16-2013, 12:23
والله يا باشا انا عن نفسى اخى الكريم مش بفكر فى موضوع المليون ده دلوقتى وبجد تقبل مرورى اخى الكريم والتوفيق لك اعضاء المنتدى

yassoo011
02-16-2013, 13:45
لكي تربح مليون في رأيي يجب ان يكون لديك رأس مال
100000 دولار على الاقل ولن تربحه في فترة قصيرة

safiforex
02-16-2013, 13:51
الفوركسمعروف عليه الرحب و الخسارة و لكن المشكل فيه اننا بنحلم احلام كبيرة تفوق قدراتنا فيه و هذا ما يجعلنا نفشل من قبل ان نبدا
قدراتنا الحالية فهذا في رايي افضل

shaheen96
02-22-2013, 22:35
السلام عليكم
انا قمت بعمل استراتيجية ناجحة
واعمل عليها الان ووجدتها
ممتازة ..... وشكرا

haitham
02-22-2013, 23:48
وارد فعلا ان اى حد يربح المليون بس وارد انه يخسر المليون فى هذا السوق فعلا الموضوع مش سهل ورحله مش طويله ولازم فيها صبر وعمل واجتها وبالتوفيق للجميع

prince of dark
02-23-2013, 00:17
بجد يا باشا شرحك رائع اوى اوى وبجد هيفيد ناس كتير اوى اوى وتقبل مرورى اخى الكريم وتسلم الايادى على الموضوع الجميل وربنا يوفقنا

yamen-b
03-04-2013, 20:01
بسم الله الرحمن الرحيمالتاجر الذي يحلم بالمليون بفتره بسيطه سيكون متهور ومصيره الخساره والفشل بالتاكيد

Wael Moharram
03-04-2013, 20:57
شكرا على موضوعك واكيد كبدايه فعلا لازم فتح حساب تجريبى
والتجربه عليه

تشلساوي مكناسي
03-04-2013, 22:21
هو نصائحك جيدة ومفيدة لكن تحقيق المليون ليس بالسهولة التي ذكرتها فالمليون طريقه صعب وطويل جدا جدا
لكن بالعمل الجاد والخبرة المكتسبة يصبح المتداول له خبرة تجعله يربح أكثر مما يخسر

rebaoui
03-04-2013, 22:38
السلام عليكم
قد يذكرني موضوعك بمن سيربح المليون’’’ و لكن على العموم قد يبدوا حلم المليون مشروع نبني عليه امالا طويلة الامد
و لمل لا كما قلت بالتعلم و المثابرة قد تصل يوما
فقط واصل بهذه الحماسة
بالنسبة لي فقط اريد مبلغ مال محترم فقط و ارجو ان اوفق
دممممممتم في رعاية الله و تقبلوا مروري

munycat
03-04-2013, 23:15
موضوع رائع لكن ياريت توضح اكتر اغزاى اقدر اتعمق فىة عالم الفوركس لانى بجد
حاسه انى تايههومحتاجه جدا انى اعرف ابدا منين وكمان متحمسه جدا للفكره بس عاوزه احط رجلى على اول درلاجه وبعدها احاول اطلع السلم تدريجيا

titimostapha
03-04-2013, 23:25
معلومات رائعة و مشوقة منحتني الثقة في النفس و المتابرة
من أجل معرفة الأكثر عن هذا السوق

moselm2011
03-05-2013, 11:53
ليس ربح المليون بهذه البساطه الامر يحتاج الى دقه وخطه واسلوب محترف فى المتاجره وراس مال محترم لا يقل فى نظرى عن 10.000 دولار وهو اقل مبلغ ممكن تبدا به رحلة المليون

ess_ess
03-05-2013, 12:46
جزاك الله خيرا اخى الفاضل على هذه المعلومات المفيدة وانا اتفق معك فى كل كلمه وانا عن نفسى لن افتح حساب حقيقي قبل ان اتدرب على الحساب التجريبى وربنا يوفقنا كلنا

habibdoom
03-05-2013, 16:03
السلام عليكم
موضوع ذهبي من عضو ذهبي لا تتخيل أخي الكريم كم نحن في حاجة لهاته المواضيع الموجهة
بالتوفيق

by soufian
03-05-2013, 17:18
السلام عليكم
شكرا جزيلا اخي الكريم على جميع المعلومات القيمة والمهمة كما
اتمنى النجاح والفوز لجميع الاعضاء

piraaatm
03-05-2013, 17:51
السلام عليكم
موضوع جميل و رائع
شكرا لك اخي

Wael Moharram
03-07-2013, 23:35
جزاك الله خيرا ويارب كده يوعدنا ونقدر نربح
ولو حتى 500 دولار :))

love forex
03-07-2013, 23:53
في سوق الفوركس لا يوجد مستحيل
طالما انت علي درايه باليه السوق وتعلمت صح وتتبع استراتيجيه ناجحه مع الالتزام باداره راس المال
والعمل بمخاطر قليله سوف تصل الي مبتغاك باذن الله

Omaryat1
03-08-2013, 00:23
السلام عليكم و رحمة الله
فعلا أخي الفوركس سوق خطير جدا و شكرا لك على النصائح و أتمنى أن يكون تنظيم أكثر في الموضوعات المطروحة

مشتاقة لرؤية الكعبة
03-09-2013, 20:21
اكيد الفوركس ليه اسس لازم طبا نتعلمها في الاول

وبعدين عشان نحقق المليون دولار محتاجين خبرة فعلا زى ما حضرتك قلت بس مش شرط اربع سنوات لان مش كل انسان استيعابه زى الاخر وشكرا على معلوماتك

yacrao
03-09-2013, 20:41
نعم من الممكن ذلك لانني انا شخصيا حققت ارقاما خيالية وذلك في الحساب
التجريبي وفي الحساب الحقيقي استطعت تحويل دولار الى 150 دولار

hadeerdoddaa
03-09-2013, 20:43

ليس ربح المليون بهذه البساطه الامر يحتاج الى دقه

وخطه واسلوب محترف فى المتاجره وراس مال محترم

لا يقل فى نظرى عن 10.000 دولار وهو اقل مبلغ ممكن تبدا به رحلة المليون

ميوية حسن
03-10-2013, 04:14
اشكرك اخى على هذا الموضوع الرائع
واتمنا المزيد من هذة المواضيع التى
تفيد الكثير من التجار

madn
03-13-2013, 21:12
انا مش بقتنع فالكلام دا اوى وان كان فى ناس بتحققه
واحد زى جون ميرفى عمل اضعافها فمده بسيطه

yahoo
03-23-2013, 16:47
حيانا بتكون فكرة الربح السريع هى السبب فى وصولنا للخساره السريعه
عشان كدا لازم ناخد بالنا جدا وندى لكل شئ الوقت الكفى لتحقيقه

juliano
03-23-2013, 17:17
علشان تحقق حلم المليون فى الفوركس لازم تكون واقف على ارض قوية جدا فى الفوركس
والارض القوية دى هى خيرتك فى التعامل مع الفوركس
لان بخبرتك هتعرف تدير راس مالك وتدير مخاطر السوق

DAMYMAHDY
03-23-2013, 18:01
جزاك الله كل خير
وشكرا على المجهود المبذول فى كتابة هذا الموضوع وان شاء الله نحقق ارباح كويسه وليست ملايين زى ماحضرتك قولت

ibrahim2015
03-24-2013, 13:59
السلام عليكم
شكرا ومعاك حق وان شاء الله رح افتح حساب حقيقي هذا الشهر

simo_akon
03-24-2013, 16:23
شكرا لكاخي الكريم على الموضوع تقبل مروري

ahmed.mamdouh
03-25-2013, 03:53
اى مبلغ اى كان مليون او غيرة لابد من الادارة اليجدةلرا المال حتى تستيد ويتنضاعف راس مالك بشكل كيبر

mrsw
03-25-2013, 09:11
والله يا أخي الغالي حتى الان لا أفكر في المليون وإنما أفكر في كيفية
الإعتماد على الفوركس كدخل إضافي بنسبة جيدة لأبدأ مشوار حياتي

saha21
03-25-2013, 11:05
من االصعب ان لم نقل من المستحيل
فالفوركس صعب + و السوق متغيرة
المهم ان لا نخسر كثيرا

MR_ShaDAw
03-25-2013, 11:35
يجب بناء خطة ناجحة و مجربة وفعالة تتكيف مع الواقع و توقع الاسعار الفوركس يحتاج مغامرة و يحتاج الى انسان شجاع

rebaoui
03-25-2013, 12:06
السلام عليكم
اكيد دخلت المنوضوع بحثا عن هذا الحل السحري الذي يبحث عنه الجميع و الذي يحقق الاحلام الكثيرة المرسومة عندنا جميعا
و لكن وجدت الاهم في نضري وهو ما يجب ان يعرفه الجميع ويتعلم ويتعض و يقرا حساب الربح قبل الخسارة ولماذا خسرنا
ان شاء نكون جميعا من الرابحين
دممممت في رعاية الله وتقبلواممروري

dodomido15
03-25-2013, 15:01
كلام مشجع جدا و مهم مشكور اخي الكريم و اتمنى ان نحققق جميعا كل مانتمناه تمنياتي لك بالتوفيق ايخ الكريم تقبل مرروي

moselm2011
03-25-2013, 15:59
يا اخوانى الله يكرمكم لازم احلامك تكون على قدك
ازاى هتكسب مليون دولار وانت حسابك 100 او 500 دولار
صعبه والله
بس ارجع اقول ان الله على كل شىء قدير

لوليتا
03-25-2013, 17:40
اكيد لو مشينا على قواعد الفوركس اكيد هنوصل للى نتمناه بس نتعلم فوركس كويس ونجتهد ومنطمعش ولازم نصبر وشكرا لك ولموضوعك وتقبل ارق تحياتى وربنا يوفقك

dadi09
03-25-2013, 18:06
يحقق ما يتمناه و من لا يحترم قواعده سوف يكون خاسر

maltiniooo
03-25-2013, 18:18
جميل جدا الموضوع دا بس ياريت كل واحد مبتدا يبدا يشوف الموضوع دا مهم فعلا
شكرا.

khaled elashkar
03-25-2013, 18:34
فعلا عندك حق عايز خبره 4 سنين
انا صارلي في الفوركس سنتين والي الان لم احقق ارباح فقط استفيد من اخطائي
والسوق محتاج الصبر

doha shreef
03-25-2013, 18:44
موضوع جميل جدا وفى معلومات ممكن تفيد اى حد جزاك الله خيرا
مشكوريين على التواصل

dadi09
03-25-2013, 22:19
شكرا على التواصل

azerty
03-25-2013, 23:03
السلام عليكم
يمكن ان نجمل المقالة في كلمات او نصائح المليون في
تعامل بمرونة مع سوق الفوركس
تعلم ثم تعلم وثق بنفسك لتدخل السوق
لا تطمع ولا تتردد بعد الدراسة الشاملة للصفقة
بالتوفيق

mou123ssa
03-25-2013, 23:20
على روعة هذا الطرح
لا عدمنا تميزك
أحترآآمي لسموك

doha shreef
03-25-2013, 23:34
معلومات ونصائح هامه
جزاك الله خيرا

اجلال سعد
03-26-2013, 01:14
موضوع مميز وفعلا انا كمبتدئه حبدا اتعلم منه
شكرا على تفاعل الاعضاء

abdousrk
03-26-2013, 02:46
موضوع متميز جدا يعطي للقارئ الامل والنور لدخول هدا السوق
تحقيق المليون دولار ممكن ولكن يلزمه الكثير من الخبرة والتجربة قد تصل الى سنتين
انا حاليا لا افكر في وصل اي مبلغ معين لان هدا قد يربي في نفسي الطمع
واتمنى التوفيق لكل الاخوة في تحقيق اهدافهم

fadwagarchoul
03-26-2013, 11:52
ومنكم نستفيييييييييييييييد
شكرا

lideal
03-26-2013, 11:56
شكرا على النصائح الهامة وأرجو أن يستفيد منها الجميع

adam19
03-26-2013, 12:23
أشكرك أخي على الموضوع وعلى النصائح القيمة جزاك الله خيرا

fancydreams
03-26-2013, 12:41
جقا والله مقاله رائعه ولكن انا بس عايزة اسالك علي سبيل الفكاهه هل انت عرفت تحقق البلغ دا او بمعنى اصح هل اتبعت هذه المقاله وطبقتها اثناء متاجرتك اتمنالك التوفيق والنجاح المستمر مع تحياتى

Fatma
03-26-2013, 12:57
سوف يحدث ذلك اذا سرت علي
القواعد بدون تسرع ولا طمع

booody
03-26-2013, 13:18
السلام عليكم ورحمة الله
لابد من ربح المليون اذا ما كان هناك عائق لايسمح بذك

egmagician
03-26-2013, 13:33
والله كلام من ذهب بس بردو ربح المليون دولار فى مدة بسيطة محتاج تحليل فنى كويس ونسبة مخاطرة عاليه وده اللى بيخيك ممكن تخسر

hebkar
03-26-2013, 13:40
بجد مقال رائع وبه ماافادنى انا شخصيا
كنت اتوقع ان يكون الفوركس سهل وادخل واكسب
لكنى بعد التجربه عرفت انه اصعب تجاره بجد
ويحتاج للكثير من المتابعه والتحليل

magedman
03-26-2013, 13:42
مشكور اخي علي الموضوع وتحقيق المليون ليس بالصعب ولا بالسهل في هذا المجال كل شي وارد في هذا المجال تعتمد علي الخبرة والمعرفة بالسوق

sherymoon7
03-26-2013, 13:55
السلام عليكم ورحمة الله
لابد من معرفة الطريق الذي يؤدي اولا ولكن عليك بتخطي جميع العقبات التي توقفك

yoyoutta
03-26-2013, 13:58
السلام عم
فعلا لكي تكون ناجحا في هذا السوق يجب ان تكوند حفظته وسريع التاقلم مع تقلباته
و يجب ان تكون صاحب خبرة طويلة بالتوفيق للجميع

الناصرمراد
03-26-2013, 14:41
موضوع رائع يا اخي و قراته على الاقل مرتين و حددت عدد من النقاط التي اعتبرها ستنفعني في
بناء طريقة عمل و ادارة مخاطرة تمكنني خلال 3 اشهر الوصول الى 1000 دولار بمساعدة البونص
و لكن اعتبر اهم نقطة هو كيفية تطوير طريقة العمل

doha shreef
03-26-2013, 14:48
شرح تفصيلى للمعلومات واقتراحات جيد للمبتدئين
جزاك الله خيرا

ant al7b s
03-27-2013, 22:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتهه
شكرا لك يا اخى ع الموضوع وهو مهم ليا لانى مبتدئة:accute: وبجمع معلومات
بالتوفيق لك يا اخى وليا وللجميييع

simo_akon
03-27-2013, 23:20
شكرا لك اخي الكريم على الموضوع فهو جد ةرائع
تقبل تحياتي

doha shreef
03-28-2013, 01:53
موضوع رائع وعرض مميز ومجهود جميل يستحق الشكر
مشكوووور

ramyw
03-28-2013, 02:58
نصائح رائعة اخى العزيز
واحب ان اضيف لك
ولكن بشرط واحد

انا والحمد لله
وحالما ابدأ على تطبيقها
سوف اطرحها على الجميع

شكرا لك وتقبل مرورى

اية يا جماعة ، ازاى الكلام دة !؟!
انتو بتهزروا صح ؟ لو فعلا الخطة شغاله معاك يا اخيى ، بتكسب مليون من 100$ ف سنة ونص ، طيب ما تشحتنى 2 مليون ؟ :)

sherymoon7
03-28-2013, 03:08
السلام عليكم ورحمة الله
لابد من التحكم في النفس والعمل بجدية من اجل الربح والمهارة السريعة التي تحفز

ايهاب عادل
03-28-2013, 03:16
شكرا لك اخى الكريم على موضوعك الراااااائع والمفيد جدا بصراحه موضوع
يستاهل الواحد يقراه 100 مره نصائح فى قمة الجمال شكرا لك

Marawan
03-28-2013, 03:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم فعلا عندك حق ومجال الفوركس من اخطر المجالات حيث انه غير مستقر
وهناك الكثير من التقلبات يجب دراسته جيدا فهو ليس سهلا بالمره

Dr Gr7
03-28-2013, 04:35
نصـائح غاليه ، وموضوع جميل ..
ويجب على كل شخص ان يرسم له طريق ، يمر فيه ..
اشكرك مره اخرى .. وتقبل مروري ^__^

nh4
03-28-2013, 05:42
الكلام جميل ولاكن وقت التطبيق
بيكون فى مكسب وخساره
يعنى الموضوع عاوز راس مال كببير او مده طويله

شيماء المصرية
03-28-2013, 08:26
السلام عليكم
اظن ان ربح مليود دولار شئ مش صعب لكن محتاج الي الصبر والتعلم و وعدم المخاطرة وشكرا علي المجهود المبذول في الموضوع

madra89
03-28-2013, 08:27
شكرا لك اخي العزيز على الدعم المعنوي وكما قلت
فبالفوركس لا شيء مستحيل يمكنك تحقيق مبالغ بالاداراة والتحدي

sort222
03-28-2013, 10:17
بارك الله فيك اخي على الموضوع
كل شيء ممكن في هدا السوق اذا جتهت ورسمة خطتك كما يجب

saad forex
03-28-2013, 14:02
كل اللى فى الموضوع متفق معاك فيه بس انت مش شايف ان حكايه المليون دى بعيده شويه
ومحتاجه صبر كتير ووقت كبير اوى مش هنغمض عينينا ونفتحها هنلاقيها اتحققت يعنى
الموضوع محتاج شغل كتير شغل نفسى وتعليمى وخبره فعلا زى منتا قلت فى موضوعك

houssem1991
04-16-2013, 03:23
السلام عليكم
شكرا اخي موضوع رائع ومحمس جزاك الله خيرا
الى الامام

Dhoom
04-16-2013, 15:56
اشكرك اخي العزيز على المجهودات الجبارة
واتمنى لك المزيد من العطاء

bondaa
04-16-2013, 16:40
عندق حق لا يمكن تعليم الفوركس فى وقت قصير لابد من العمل المستمر فى هذا المجال ولكن هل يمكن فعلا ان تصبح نفسيتنا كالصخر لا تنكسر اظن انها صعبة شوية ان يحدث هذا لاننا بشر والخوف فى سوق الاموال شىء لا يمكن ان يفارقنا ولكن الفرق هو النسب فى الخوف من تاجر الى اخر

Ahmed_webs
04-16-2013, 18:02
بالفعل حلم المليون صعب وليس من السهل تطبيقة في يوم وليله ويأتي تطبيق هذا الحلم من الدراسه والبحث والخساره مره ومرجنة وفي كل مره التعلم من الخاطئ هذا يكون اول الطريق لتحقيق المليون مع ادارة راس المال الجيده

medo144
04-17-2013, 01:36
اخى الكريم تحقيق المليون ليس بالامر السهل اليسير كما يعتقد البعص
وانما يحتاج الى صبر وتعلم والتزام

abdelkarim1996
04-17-2013, 01:55
السلام عليكم
المليون ليس سهل بالمرة لأن
رحلته طويلة وليس كما يظنها
البعض فالطمع يسبب إلا الخسائر

zamalkkkawy
04-17-2013, 12:04
شكرا جزيلا اخى الكريم انت احييت الامل فينا من اجل الوصول الى الارباح الكبيرة ومزيد من النجاح والتوفيق باذن الله

shaimaa abdalla
04-17-2013, 14:17
كلام جميل وده اللي بيعمله فعلا ولما خسرت بدأت اقرا لان طالما خسرت يبقا في حاجات ناقصة لازم نكملها
جزاك الله خيرا

L!NDa
04-17-2013, 23:00
تسلم يا اخي الكريم ولكن ايضا التفكير في المليون
راح يخليك تتسرع وتطمع اكثر واكثر في فتح الصفقات بلوتات عاليه
وهذا خطا فادح

latraaa
04-17-2013, 23:10
و الله يا أخي الكريم، و الموضوع ليس بالسهولة التي تراها، فإن واجهتك أي زوبعة في العملة فإنها تعصف بالأحلام جميعا، و لكن إن حالفك الحظ فسيكون لك دلك

icomex2
04-17-2013, 23:12
كيف تربح المليون فهذه الكلامت سءمنا منها اخي و هي فقط للتغرير
اما الربح و خصوصا للمليون فانه يحتاج الى جهد كبير جدا

ABCD1234
04-25-2013, 12:47
مقال اكثر من رائع اخي الكريم جزاك الله الف خيرا
كلنا بالفعل دخلنا الفوركس بغرض تحقيق الملايين لكن الحقيقه السوق صعب جدا

يزيد
04-25-2013, 15:35
السلام عليكم
شكرا لك على هذه الطريقة ان شاء الله سوف اقوم بتجريبها و ان شاء الله تنجح

انس بن تن
04-25-2013, 19:17
السلام عليكم يا اخي
تقبل مروري ---- انت فعلا ع حق ---- بارك الله فيك ع موضوعك الاكثر من رائع

may
04-26-2013, 23:55
صعب ان يتم تحقيق مليون دولار لان الفوركس سوق كبير فيه المخاطر الكثيره وصعب تحقيق ذلك ويحتاج الى وقت كبير وايضا الى خبره

mahmoud_26
04-27-2013, 00:29
شكرا جدا يا اخى الكريم على موضوعك الجميل والمفيد جدا وبالفعا ان استفدت الكثير من هذا الموضوع
واتمنى فعلا ان اقدر انا وجميع العرب على تطبيق هذه الخطوات

33363803m
04-27-2013, 00:31
شكرا على الموضوع الرائع
مقال جميل ومهم لكل المتداولين في الفوركس سواء كان مبتدء او خبير فوركس

تقبل تحياتي على الموضوع

amjed23
05-05-2013, 02:16
شكرا اخي على هده المعلومات الرائعة و هي خلفية حقيقة
لتشكيل متداول محترف ناج و انا اتفق معك با شكل تام على الحساب التجريبي
و ضرورت مكوث بعض الوقت فيه

like
05-24-2013, 15:32
سوق الفوركس هو سوق مربح بالتأكيد ولا ننكر ذلك
والمليون دولار هو مبلغ تافه مقارنة بالاموال الموجوده بالسوق
لكن الاهم الاليه التي سوف نحقق بها ذلك الربح

tazi larbi
05-24-2013, 15:47
السلام عليكم والله النصائح رائعة وانا معك ان نفسية التاجر هيالاهم فوالله كنت اعمل كل التحليلا تجيدا لكن الطمع ضيع علي الكثير اصل احيانا ل20نقطة في الصفقة اطمع في اكثر ومهم ان نتعلم براس مال صغير على الحقيقي لان الخسارة هنا حقيقية واثارها اجابية على التاجر انا اعتبرها دروس مدفوعة الثمن والله الموفق

$Mego$
05-24-2013, 15:55
الف شكر لك اخى الكريم على مقالك الجميل ومعلوماتك المهمه
اتمنى المزيد من المعلومات حتى يستفيد المبتدئين اكثر واكثر
جزاك الله خيرا اخى .. وتقبل مرورى

doaa sary
05-24-2013, 16:26
شكرا ليك ع التفائل هههه
اما مبلغ مليون دا بعيد المنال
وايضا طمع لان زى مافى مكسب فى خسارة اعمل خطة والتزم بيها وبعدد نقاط معقول بالتوفيق للجميع

kota
05-24-2013, 18:24
بجد موضوع اكثر من رائع ومن ممتاز واتمنى التوفيق ليك ورينا يجازيك الف خير هن الشرح الرائع ده

ahmedshetos
05-28-2013, 01:25
يحقق ما يتمناه و من لا يحترم قواعده سوف يكون خاسر..

tota2000
05-29-2013, 23:54
نصائح ررررررروعه بجد ومشكور على طرحك ومجهودك القيم للموضوع بجد موضوع دسم جدا واكيد طبعا ممكن تربح المليون واكيد تحقيق المليون ده حلم كل شخص يتاجر فى هذا المجال اما طبعا لكى تحقق حلمك يجب عليك ان تكون صبور ولا تتسرع وتعلم من اخطائك وخسائرك واداره راس المال لكى تحقق حلمك
واتمنى للجميع النجاح

khaled saad
05-30-2013, 00:34
هذا كلام فلسفي ليس سهلا ربح مليون دولار في مدة قصيرة بل هذا يتطلب مبلغ على الاقل 10 الف دولار والتداول لعدة سنوات فيها صفقات رابحة وخاسرة وجهدا قويا ايضا

omr sherif
05-30-2013, 00:48
كلامك اكثر من رائع ولمس جراح الكثيرين ممن جرحوا من المارجن كول
ولكن اعطانا دفعه معنويه الى الامام وعدم الاستسلام للهزيمه
كما ان اسلوبك يبشرنا ليس فقط بماتاجر محترف ولكن بكاتب رائع ان شاء الله
شكرا جزيلا

remonghaly
05-30-2013, 01:00
شكرا كثيرا على الموضوع الرائع دة
والمعلومات القيمة التى استفادها وخبرات حضرتك

A.H.M.E.D
05-30-2013, 02:17
موضوع جيد ويوجد به طموح كبير جدا ولكن هو ايضا يتكلم عن رحله
المتاجر الناجح في السوق والتي يجب الالتزام بها جيدا

hppt
06-27-2013, 20:26
فكرة في غاية الاهمية نستفاد بها
وبهذا نستفتح باننا هنشتغل شغل في الفوركس حلو

resha
06-28-2013, 15:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يااخي العزيز انا بشكرك شكرا جزيلا على افادتك بهذه الطريقة لاني لسة مبتدئة وكنت محتاجة فعلا للمعلومات دي والنصائح اللي بتبين ازاي استطيع ان اربح المليون دولار في مدة بسيطة وبطريقة بسيطة اشكرك جدا وجزاك الله خير

ahmed.alzogby77
06-29-2013, 12:21
شكرا جدا وجزاكم الله خيرا على موضوعاتكم واتمنى من الجمييييع الاستفاده من هذة المعلومات والقواعد
بس اهم حاجة قبل دا انك تتعلم الفوركس من الدورات كويس علشان تعرف تحقق هذة الارباح واتباع هذة المعلومات
واتمنى للجميييييع التوفيق ان شاء الله السلام عليكم

binomer
06-29-2013, 13:05
لااعلم كيف اشكرك على هذا الموضوع
وان شاء الله اننا سوف نكون من المثابرين في هذا المجال
وسوف نحقق كل مانصبو اليه باذن الله
تحياتي لك

mohamed61172
06-29-2013, 13:16
لا يوجد شئ اخي الكريم يأتي مرة واحدة كل شئ يأتي
باولي خطواته تجربة الالف خطوة تبدأ بخطوة

mmxxmm2
06-29-2013, 15:40
نصائح رائعة اخى العزيز
واحب ان اضيف لك
ولكن بشرط واحد

انا والحمد لله
وحالما ابدأ على تطبيقها
سوف اطرحها على الجميع

شكرا لك وتقبل مرورى
شكرا اخى صاحب الموضوع
وانما انت استاذ ايمن ايه بقى الكلام ده وحصل ياترى
ولا لسة الموضوع شغال ممكن الطريقة او ممكن اعرف حضرتك
وصلت لحد فيييين ومنتظر طريقة العمل وتقبل مرورى

canforex68
06-29-2013, 15:49
المليون اخي لا يمكحن ان ياتي هكذا بالمدة القصيرة
فالمليون لكي يتحقق اولا يجب ان يتحقق الاحتراف و الاحتراف هذا لابد من احتكاكا و تجارب و خبرة

gamal20
06-29-2013, 16:24
اخى الكريم ايمن شوشا انا مستعد معك ان شاء الله حالما
تبدا طريقك الى المليون وسادعمك بكل ما تستطيع ان شاء الله

mai66
07-22-2013, 17:45
متشغلش بالك بربح كتير
وجمع المال
لان الطماع بيخسر
بص لاى صفقه كانك بتجمع نقاط مش ماال
وبلاش اسلوب المضاعفه او الدخول بعقود كبيرة لانه خطر

ghalyghaly
07-22-2013, 18:39
مشكور على الطرح المفيد ولكن يحتاج ذلك
الى خبره ومخاطره بالاضافه الى راس المال
الكبير

mero12
07-22-2013, 19:56
صعب جدا نك تحقق الحلم الكيبر دا السوق
دا ياكد يكون صعبا الى حد كيبر

Arkoubi
07-22-2013, 20:03
شكرا جزيلا اخي على الفكرة الطيبة الانسان يجب ان يتعلم و يثابر و ..و..

canforex68
07-22-2013, 20:08
لكي تربح المليون دولار في مدة وجيزة اخي
فما عليك الا ان تعمل على التداول باحترافةي و ان يكون لديك راس مال كبير

Fourat
07-22-2013, 20:12
صح 100% و لكن علينا التاني لفتح حساب حقيقي ليس بهده السرعة اظن

Hassan6
07-22-2013, 20:15
جميعكم موفقين انشاء الله اخواني و اخواتي الاحباء

LakratMedd
07-22-2013, 20:21
طرح انيق و متميز مشكور عليه
وعالم الفوركس شاق ومتعب لازم الصبر ومراكمة التجاررب

shkash
07-22-2013, 21:51
معلومات مفيدة جدا وطبعا معروف انة ربح المبلغ الكبير دة يحتاج الى فترة كبيرة من التعلم والتتدريب المستمر الارباح ممكن تاتى ان شاء الله
بس محتاجة الى مجهود والى وقت لانة السوق ليس بالسهل يحتاج الى فترة كبيرة من التعلم والتتدريب على الديمو لابد منة فى البداية

ahmedhawash
07-23-2013, 01:41
الامر ليس مستحيل ولكنه ليس بالسهوله ابدا لان السوق محرقه للفلوس والاعصاب علشان نكون صرحاء

وممكن الوصول للمليون ولكن بخطه واهم شئ الالتزام بها

hicham07
07-23-2013, 01:49
اخي هي نضريا جيدة لكن تطبيقيا هل يمكن الاعتماد عليها ام لا
اما بنسبة لي ام ضاعفت راس مالي في ضرف اربعت ايام لكن تمشي الرياح بما لا تشتهيه السفن
خسرتهم بسبب اهمال و عدم الانتباه و لاست انا السبب

sharshabil
07-23-2013, 02:39
سلام عليكم
شكرا على هدا المقال
اعتقد االقليل سوف يكونون قادرين علىى تبني مل قلته
تسلم

mero12
07-23-2013, 03:45
المليون دولار حلم كيبر جدا على اى تاجر
فوركس بس صعب انك توصلوا بسهولة

Cash
07-24-2013, 02:11
موضوع جدا رائغ وقوي
لكن هل بالفعل من السهولة الوصول الى هذا الملبغ الكبيره جدا في هاذي المدة؟
نسئل الله العافية والتوفيق

monira salah
07-24-2013, 06:22
السلام عليكم

موضوعك رائع جداااا بس كان ينقصة خطوط عريضة للدراسة دى وحاجات او مصادر اساسية فى التعلم وشكرا على موضوعك مرة تانية وبالتوفيق للجميع ان شاء الله

Md.Morsy
07-24-2013, 07:02
السلام عليكم
طبعا عشان نقدر نحقق حلم المليون فى الفوركس لازم تكون واقف على ارض قوية جدا فى الفوركس
والارض القوية دى هى خيرتك فى التعامل مع الفوركس
لان بخبرتك هتعرف تدير راس مالك وتدير مخاطر السوق

dalito
07-25-2013, 08:08
شكرا على الموضوع الرائع والمليون حلم العديد من من دخلوا الفوركس
الا انه يجب التاني وعدم التسرع

lol
07-25-2013, 17:27
طبعا الكلام ده مفيد جدا وأولهم انك صاحب القرار حتى لو هتخسر
مش مهم المهم انك تتعلم من الخساره دى ازاى تكسب

Daly7
07-25-2013, 17:37
السلام عليكم و شكرا على الموضوع الطويل جدا جدا و لكن اعتقد ان المليون دولار تتطلب عناء هذه القراءة الطويلة

zikoforex
07-25-2013, 17:38
السلام عليكم ورحمة الله...كلام جيد جدا لكن هل هذا ممكن...

noha61
07-25-2013, 18:22
شكرا ليك جداااااااااااااااا علي موضوع
خليتنا نتفاءل كاعضاء جداد وكمبتدئين في الفوركس
وان شاء الله كلنا نحقق الارباح اللي بنتمناها في اقصر وقت ممكن

ahmed tito
07-25-2013, 18:58
السلام عليكم ورحمه الله الله عليك
ايوا كدا عايز احس ان هبقي مليونير

محمد السيد محمد
07-25-2013, 21:49
الأرزاق بيد الله .. تعلمنا أنه لا شفاعة مع المةت ولا حيلة مع الرزق
وكل من قال أن معه استرتيجية ماتخرش الميه و تجيب كذا في الشهر متصدقوش

alalbet
07-27-2013, 05:13
اخى الفاضل
مقالك فى غاية الاهمية وعنونه هايل
نرجو المزيد

doola2020
09-27-2013, 19:36
والله يا أخي موضعك جميل وكان نفسي أقرؤه كله لكن وقتي ضيق ولن يسمح بقرائته كله فقرأت سطور قليلة

hamm0di
09-27-2013, 20:07
السلام عليكم ورحمة الله
استاذنا الكريم الفاضل موضوع به معلومات
مفيده و مهمه جدا وشرح سهل لك الشكر
على كل ماقدمة
و الله الموفق

aaa
10-08-2013, 03:02
هذا شرح وافى وجميل جدا ويكون المستفيد الاكبر هو الاعضاء المبتدئين فى سوق الفوركس
وننتظر منك ان تقوم بنشر المزيد من المواضيع الجميلة والمفيدة

ahmadinho10
10-08-2013, 03:23

كلام يحمس كتير اخي اتمنا ان نفوز جميعا بالمليون و تكون الطريقة صحيحة اخي العزيز مشكور على الموضوع

egy26
10-24-2013, 02:39
تسلم يا اخى الكريم على هذا الموضوع الممتاز والمفيد فى نفس الوقت وموضوعك يحتوى على معلومات
ذات قيمة عالية انا استفدت كثيرا منها واتمنى ان يستفيد منها باقى الاعضاء

رشا الهوارى
10-24-2013, 13:20
طبعا اى طموح يسعى الية اى شخص يحتاج الي مجهود وتعلم وصبر وليس هناك اى شيئ ممكن فانا منذ البداية وانا اضع عينى علي هدفي وفي طريقي لتحقيقة ويجب ان يتانى كل متداول في خطواتة في هذا الطريق لانة مليئ بالمخاطر وبالفعل فعندما يكون السوق والتحليل والتاجر قطعة واحدة اعرف انك اصحبت تتحكم بالسوق بعيدا عن اى تحليل عاطفي منك ومن هنا ستضمن النجاح بما تسعى الية

مازن كساب
10-24-2013, 13:22
مجموعة من النصائح الرائعة ولكن لا اعتقد ان كلها يمكن ان يتحقق لان السوق دائما متغير وفيه تغيرات تحدث بشكل مفاجئ وغير منطقى ومفهوم

waleedhafez
10-24-2013, 13:32
تسلم على الموضوع ياغالى موضوعك فى قمة الروعه ففعلا يجب ان يصل المتداول الى قدر كبير من الثاقفه واعلم لكى يستطيع ان يصل الى المليون وان يكون صياد للفرص بلا قناص للفرص

rikif
10-24-2013, 13:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور كثير يا اخي
الكريم على هده التوصيات والنصائح فبالتوفيق لك وللجميع يا
اخي الكريم في امان الله

WASEM DALLOUL
10-24-2013, 13:44
السلام عليكم
المقال جيد كثيرا ومشجع وبارك الله فيك ولكن يجب علينا اتباع سياسة حكيمة واستراتيجية جيده وخفض المخاطر قدر الأمكان

ahmedamire
10-24-2013, 14:09
مشكور اخي الكريم على الموضوع الرائــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــع

helbwer
10-24-2013, 14:20
السلام عليكم
شكرا لك ايها العضو من معلومات حول كيفية الربح فى مدة
قصيرة ولاكن بدون طمع واللة الموفق والمستعان

zakamessi
10-25-2013, 13:40
الــســلام عــــــــلــــــــيــــــ ـــــكـــــــــــــم ورحــــــــــــــــمة الله وبـــــــــــــــــــــــ ـــــركــــــــــــــــــ ــــــــــاتـــــــــــــ ـــــــــــــــــــه
مليون هدا صعب لن يكون سهل الا بتوفر رأس مال ضخم

salim telecom
10-25-2013, 13:43
السلام عليكم أخي الكريم شكرا لك اخي الكريم بارك الله فيك شكرا اخي اكثر ما يثير هو العنوان ههههه مليون دولار وفي مدة بسيطة الله يرزقنا يا اخي
و الله أعلم و الله الموفق

ashrafshawky
10-25-2013, 13:46
اخى الكريم انا اعتقد ان الممارسة السليمة والجيدة على قواعد العمل فى الفوركس ممكن ان يحقق اكثر من هذا بكثير وبمبلغ بسيط وبالتوفيق

Mostafa Haval
10-25-2013, 13:52

اخي العزيز سوق الفوركس له قوانين وقواعد يجب احترامها لكي لا تخسر كل ما لديك

وتعلم كثيرا تربح كثيرا

بالتوفيق للجميع

sedee2
10-25-2013, 13:56
اخى الكريم شكرا جزير على هذه المعلومات
انها معلومات قيمة وارجو من ان تزورنا فى صفحتنا
المتوضعه اخى الكريم
وان ان شاء الله نحقق ناجح بهر فى الفوركس

gmhd
10-25-2013, 14:19
السلام عليكم
مشكور اخي علي الموضوع وتوضيح الحقيقة
امامنا
فعلا للوصول الي المكاسب الكبيرة لابد من التعلم جيدا وبزل جهد كبير
وبالتوفيق لك

rikif
10-25-2013, 15:08
السلام عليكم ورحمة الله ويركاته مشكور كثير يا اخي الكريم على هدا الطرح
جزاك الله كل خير وبالتوفيق لك وللجميع يا اخي الكريم مع السلامة وفي امان الله

taki007
10-29-2013, 20:02
و الله يا أخي كلامك شجعني جدا على أن أثق في قدراتي و في إمكاناتي و في أنني يجب أن أستمر في تعلم الفوركس و كما قلت فإن الفوركس هو عمل النخبة من المثقفين و الفاهمين و يصنع و يصقل حياتك من كل الجوانب التفسية و العملية ومن كل جهة بشكل لا مثيل له فأنت تواجه يوميا أحد أشرس و أصعب المجالات التي يمكن لأحد أن يتخذها عملا شكرا لك فعلا موضوع شيق و يبعث على الأمل

ssnsafi
10-29-2013, 21:05
من يسمع عن الفوركس يعتقده الطريق السهل للثروة
لكن من يجربه يعرف انه طريق طويل جدا ويحتاج منا الصبر والاجتهاد والمثابرة وضبط النفس
وعندها يكون حلم تحقيق الربح من الفوركس ممكن التحقيق

mido2020
10-29-2013, 21:13
مشكور اخى على هذا الموضوع المميز وفعلا كلامك مظبوط
الفوركس محتاج علم وعلم وعلم
واكيد مع العلم والخبرة والصبر = مضارب ناجح ان شاء الله
تقبل مرورى وتحياتى

ATLAS
10-29-2013, 21:22
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اعتقد اخى الكريم انه من السهل تحقيق بعض المكاسب والارباح جد جد مهمة
ولكن بشروط موضوعية ومحترمة كحسن ادارة الراس المال مع تحديد اهداف معينة
بالتوفيق للجميع

heroo252
10-29-2013, 21:28
عنوان صادم معقول الواحد اول مايدخل المجال يفكر فى المليون بجد دة طريق الفشل لازم اة تحلة وحلمك ميكنش للية حدود
لكن متربط نفسك بوقت معين لازم تاخد وقتك فى التعلم وفى جمع الارباح متستعجلش

ahmad moaiad
10-29-2013, 21:52
الربح يزداد مع الوقت ولا بد للانسان من الطموح في مجال الفوركس ولكن الربح السريع تكون المخاطرة كبيرة فيه اكثر من الربح المعقول

alg04000
10-29-2013, 22:05
المليون ؟؟ بالصبر و المرونة ستصل له . نعم هذه هي مقولة الخبراء , إذا كان رأس مالك مرتفع , و إذا كنت تتحكم في إدارة رأس المال , و إذا كانت عندك إستراتيجية مناسبة , فما هو المانع لكسب المليون ؟؟؟ شكرا لك أخي

abdouabdou
10-29-2013, 22:24
السلام عليكم و رحمة الله
بارك الله فيك اخي العزيز مقالة بالغة الاهمية
طريق المليون صعب و لكن ليس مستحيل
بالتوفيق اخي العزيز

AHMEDTREK
10-29-2013, 22:49
مليووووووووووووون مره واحده هههههههههههه بس موضوع شيق شكرا لك يا اخى
بالتوفيق انشاء الله للجميع هو الفوركس سوق فيه 4 ترليون دولار :)

doaa mohammed
10-29-2013, 23:59
السلام عليكم
شكرا اخى على طرحك هذا الموضوع ان شاء الله يفيد الجميعع واتمنى مزيد من المشاركات
بالتوفيق للجمييييييييييييييييع وشكراااااااا

lamiam
10-30-2013, 02:29
السلام عليكم ورحمة الله
من الواضح يااخى ان الموضوع صعب بالنسبة للمبتدئين ولكن سنتعلم ونقرا ونجرب واكيد كل المحترفين بداو مبتدئين
الموضوع عاوز صبر
شكرا على الموضوع الرائع

zamalkkawy
10-30-2013, 10:23
رائعة اخى العزيز
واحب ان اضيف لك
ولكن بشرط واحد

mohamedazab
10-30-2013, 10:52
مشكور جدا جدا يا اخى على موضوعك فعلا الفوركس يكون شخصية قبل ان يكون مال وطالما اصبح لديك تلك الشخصية المحبة للتعلم والفوركس فان الربح مضمون ان شاء الله .

abdelaziz
11-14-2013, 12:20
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله
اسعد الله يومكم
حكمة:الثروة تأتي كالسلحفاة وتذهب كالغزال

adamtamer
11-14-2013, 12:27
مشكور اخى الكريم على الشرح والمعلومات المفيده
جزاك الله كل خير ومع تمنياتى بمزيد من الارباح والتقدم
تقبل مرورى

mohamed bnali
11-14-2013, 14:20
نشكرك عزيزي المحترم على هدا الموضوع القيم الدي افدت به واستفدنا به كتيرا نرجو ان تزدنا زادك الله من علمه
دخولي الى الفركس ليس هو ربح المليون او اكتر او اقل ولكن هو المعرفة والعلم وتكوين الشخصية الناجحة في عالم التجارة, والفركس عالم التخطيط والاقتصاد هدا الاقتصاد الدي هو قوام العالم
ان تقتي بنفسي كبيرة ان اتعلم من الفركس وان اصبح دلك الشخص الواتق من نفسه ومن عمله ومن تخطيطه يعرف من اين تؤكل الكتف وكيف يقف امام السوق وهو العارف في صعوده وفي هبوطه بعرضه وبطلبه حتى يكون جزءا من هدا السوق جزءا من التحليلات والاشارات جزءا من وضع الصفقات واصابة الهدف لا يهم ان طال الزمن ام قصر فالتجربة والمعرفة لها ضريبتها ومن سار على الدرب وصل
واعاهدكم اعضائي انني ساطلب المعرفة اينما وجدت واينما وجدت وسوف لا ابخل عن قراءة كتب الفركس اينما كانت وسوف لا اتخلى عن محاضرته والسماع الى الفيديوهات
فادا وجدت شيئا من هدا فالعلم يدوم وهو التروة والمركز والتقدير من الناس والغاية كل الغاية ان ابقى طالبا للعلم وقل ربي زدني علما وما اوتيت من العلم الا قليلا
فادا كنت دلك الرجل العارف بالفركس المجرب الخابر وكانت لي استراتيجيات وكنت افيد واستفد فتلك امنيتي وغايتي واي شيئ اكبر من العلم والمعرفة.
وتقبل اخي العزيز اغلى متمنياتي.

سلمان
11-14-2013, 15:37
علا استفدت كثير يا اخي منك لكن هنالك بعض الاشياء اريد ان اسالك عنها اشكرك وبالتوفيق ولكن اتمنى كلنا ربح المليون

عبدالله الجرادي
11-14-2013, 15:44
صح لسانك اخي لازم الخبره ولازم التعلم
لان التعلم اساس الفوركس وتحقيق ربح مليون دولار
يحتاج الى وقت والا طموح عالي وهمه عاليه
والله يوفق الجميع انشا اببه

زهرة 124
11-14-2013, 16:02
شكرا جزيلا علي الموضوع المفيد والمشجع في الوقت نفسه
وفي انتظار المزيد من هذه الموضوعات التي تبث الامل وتعد بمستقبل مشرق ان شاء الله
تقبل مروري وخالص تحياتي

abugoad
11-14-2013, 16:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
من يدخل براس مال كبير سوف يقوم بالتاكيد وبعد ا ن من الله بتحقيق مبتغاة ولاكن المشكلة في رأوس الاموال الصغيرة

sadz2
11-14-2013, 16:25
السلام عليكم

مووضوع في الصميم اخي والله

واهم شيء رأس المال الجيد .. وعند البدأ يجب البدأ بحساب تجريبي

نتمنى الاستفادة للمبدئين ولغير المبدتئين ♥♥