PDA

View Full Version : لو رجعت الايام للوراء هل كنت ستدخل مجال الفوركس

Pages : [1] 2

الاصيل
02-17-2015, 23:00
سؤال للاعضاء المحترمين
هل لو رجعت الايام للوراء هل كنت ستدخل هذا المجال
او بمعنى اخر هل ندمت او تعبت من هذا المجال
فى انتظار ردودكم
وشكرا

nagranelhamy6562
02-18-2015, 13:48
بصراحه سوال جميل جدا جدا وانا اجيب عليه ايضا انا لو رجع بيا الزمان الي الوراء سادخل هذا المجال بكل ما امتلك من المال لانني بالفعل والحمد لله اربح الكثير منه واتمني من الله التوفيق لنا جميعا

youssedyazid5296
02-18-2015, 14:10
لو رجع بيا الزمن الي السابق انا لا ادخل هذا المجال لانني لا احقق الارباح الكافيه من اجل معيشتي ولهذا يا اخواني انا انصح كل من يحاول الدخول في هذا المجال ان يبتعد عنه لانه يجعل الانسان يخسر كل امواله

aserghawy6871
02-18-2015, 14:22
لالالا انا اتمني ان يعيدني الزمن الي الوراء تعرفون ليه يا اصدقائي حتي اتعلم الفوركس جيدا وادخل به بكل ثقه لانني عندما تعلمت هذا المجال بالفعل كانت الارباح جيدا واتمني من ان تتقبل مروري

badawyghady3817
02-18-2015, 14:41
انا بالفعل سادخل في هذا المجال ولا اتردد بالعكس انا ساعلمه ايضا الي اولادي لانني في البدايه كنت خايف انه ميكنش مربح ولكنني الان اربح منه الكثير واتمني من الله ان يوفقني اكثر واكثر

eng.sabrina
02-18-2015, 14:44
ياريتني بديت فيه من زمان بس كنت خايفة انو ما يكون صادق

Hend salah
02-18-2015, 14:55
السلام عليكم ............
حقيقة المنتدي رائع حيث يحقق اهدافا رائعة من الاستفادة من بعضنا البعض
انا في الحقيقة لازلت مبتدئ ولا اعلم كيفية الربح من الانترنت والفوركس وكيفية سحب الاموال لكنني ارجوا في الايام المقبلة ان اعرف اكثر
بالتوفيق تحياتي

mimrose164
02-18-2015, 15:01
سؤالك لفتني و اردت معرفة اجابة الاعضاء بما اني جديدة في المنتدى فوجدت اجابات مشجعة حيث يمكن الربح منه مع ايجاد الاستراتيجية الملائمة لهدا السوق
ارجو ان اجد منابع جيدة للتعليمو يمكنني وقتها ان احقق ارباح في الميدان
اتمنى ان تيسر اموركم

antonioforex
02-18-2015, 15:03
السلام عليكم
نعم اخي كنت سادخل هدا المجال و لكن كنت ساتعلم جيدا قبل البدا فيه لانه
صعب جدا و يحتاج خبرة طويلة كي نستطيع تحقيق نتائج طيبة به سلام.

aseer
02-19-2015, 16:17
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ِ
اخى الكريم بعد التحيه موضوع مميز ورائع

لو الوقت رجع عليا مليون مره حختار الفوركس علشان الفوركس هو الحلم

lyzoul
02-19-2015, 16:17
لو رجع بيا الزمن الي السابق انا لا ادخل هذا المجال لانني لا احقق الارباح الكافيه من اجل معيشتي ولهذا يا اخواني انا انصح كل من يحاول الدخول في هذا المجال ان يبتعد عنه لانه يجعل الانسان يخسر كل امواله

ifs
02-19-2015, 16:51
بسم الله الرحمان الرحيم
اكيد اخي انا استفدت منه و سحبت الاموال وهذا ما جعلني استمر فيه الى يومنا هذا و الى الابد تقبل مروري والسلام عليكم

mustafa allabban
02-19-2015, 17:00
السلام عليكم
----------------------------------------------------
……….....................أتمنى .......................
.........................التوفيق ..........
…........للجميع...................
----------------

ahmedibrahim258259
02-21-2015, 09:57
بسم الله الرحمن الرحيم لو رجع الزمن بيا لورا طبعا هادخل عالم الفوركس بالعكس ده انا كنت اتمنى اني اعرفه قبل كده كمان
تقبل مروري

snnaky
03-22-2015, 22:32
عالم الفوركس بالنسبة لى هو عالم الأتمل وعالم المتعة اذا اردت الدقة مغامرة واثارة ولا اتخيل نفسى بدون هذة التجارة الرائعة والتى لو كنت اعرفها قبل البورصة ما تاجرت ى البورصة وكنت وفرت مجهودى وتعبى وفلوسى للفوركس افضل وعاوز اقولك ان مجهودى اللى عملتة فى البورصة لو كنت عملت نصة فى الفوركس كان زمانى مليونير فى اقل من 5 سنوات او اقل بكثير

مامون سباعنة
03-23-2015, 01:58
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
تحيـــه طيبة وبعد ::::
اشكرك اخي العزيز على مروورك.. بالتاكيد اخي واتمنى لو ترجع لدخوولها ابكر من هذا
اتمنى لك وللجميع النجاح والتوفيق
تحــــياتي للجميع

طريق النجاح
03-23-2015, 02:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
انا كنت اتمني ان اتعلم الفوركس منذ زمن بعيد ولكن لم اتعرف على هذا العمل الرائع الا منذ ثلاث سنوات فقط :(

Ahmed abdelal
03-23-2015, 03:34
بسم الله الرحمن الرحيم بالنسبه للاستفسارات الكتير اللى بتيجى انا حبيت ارد عليها كلها هنا لان بتجيلى استفسارات يوميا
اولا موضوع الرساله اللى بتظهر لما بتكت موضوع او رد بيقولك ان فى انتظار موافقه الاداره
ده لاننا بنراجع المواضيع والردود الاول لان للاسف فى اعضاء كتير مبتقراش قوانين المنتدى فالموضوع او الرد بيكون مخالف فغصب عننا كمشرفين مبنوافقش عليها فارجو من الاخوه الاعضاء مراجعه قوانين المنتدى يعنى مثلا ممنوع نقل المواضيع واجد ان معظم المواضيع منقوله من منتديات اخرى لازم تغير فى الموضوع تضع لمستك انت مش كوبى وبيست وايضا ممنوع ان يكون الموضوع قصير لازم يكون الموضوع حلو يعنى مقبول مش نص سطر ويكون موضوع ممنوع الردود او المواضيع الاجنبى ممنوع عمل موضوع يكون موجود قبل كده فى المنتدى وبالنسبه لمواضيع الاستفسار ومساعده الاعضاء دى ليها قسم خاص تقدر تحط استفسارك او مشكلتك او سؤالك فيها وهيتم الرد عليك وده هو قسم الااسئله Forum and Portal Support مثلا انت لقيت كتاب جميل وحبيت تفيد بيه اصحابك فى قسم للكتب مش كل موضوع تضعه فى القسم العام هيتم رفضه ده قسم الكتب هتلاقوا فيه كتب كتيره وقيمه Forex Education مثلا انت عاوز تعلم اخوانك حاجه انت عارفها مش تحطها فى القسم العام فى قسم التعليمى Trading Universities فى قسم للمؤشرات فى قسم للبرامج وكلها مليانه معلومات علشان كده معظم المواضيع بتترفض نرجوا الاهتمام بالقوانين انا بلاقى مواضيع كتير جميله جدا جدا وانا عن نفسى بستفاد منها لكن فى القسم الخطا فطبعا بتترفض الا المواضيع الهامه جدا بضطر انقلها لتعم الفائده
ثانيا البونص
فى اعضاء اشتكوا ان البونص موصلش وبعد مفضل معاهم علشان اعرف ايه المشكله وكتير من اللى بيقراو الموضوع عارفين ان المشكله ظهرت انها عندهم انهم مشتركين فى اكتر من منتدى تابع لانستا (المنتديات الاجنبيه) وده طبعا مخالف للقوانين وده الهدف ان شركه انستا علشان كده الشركه عملت المنتدى العربى فموضوع البونص ده مش بادينا المشكله بتكون فى البدايه من العضو فالشركه برتحظر الحساب وده سهل جدا انها تعرف انك عندكك اكتر من حساب فا ى محاوله لخرق قوانين الشركه انت الخاسر طيب هتقولى انا قفلت الايميل اللى فى المنتديات التانيه وبرضه البونص موصلش وكلمت المشرفين وقالولى ان الموضوع بايد الشركه ده فعلا صحيح لانك انت اللى غلط فى الاول والشركه لما تعمل فحص وتلاقيك اصبح عندك عضويه واحده اكيد هترجع تديك البونص فالمشكله انت اللى عملتها المشكله التانيه اللى قابلتنى مع الاعضاء انهم فى الاساس لما عملو تسجيل للمنتدى مفعلوش الحساب بتاعهم عن طريق الراسله اللى وصلتهم عن طريق الايميل لازم حسابك يكون مفعل علشان يكون معتمد المشكله الثالثه ان العضو اساسا وهو بيعمل الحساب فى انستا مكتبش فى كود الدعايه كلمه بولتر فورم علشان يكون تابع لمنتدانا وفى موضوع كامل فى المنتدى عن كيفيه عمل حساب فى شركه انستا وربطه بالمنتدى ارجو العوده للموضوع المشكله الرابعه ان العضو اساسا مبيعملش ربط بين حسابه فى انستا وعضويته فى المنتدى فالشركه مبتعرفش ان الحساب ده تابع للعضويه فى المنتدى فطبعا مبتحولش بونص لاكن كل الاعضاء اللى حسابتهم سليمه ومفيهاش اخطاء بيستلموا البونص كل شهر طبيعى جدا ومفيش فيه اى مشاكل فللاسف الخطا بيكون مننا احنا انا حبيت اعمل الموضوع ده للاجابه على كل الاستفسار
نيجى لموضوع الردود
فى ناس بتكتب ردود قصيره او اجنبى يعنى يمتب فرانكو ارب كل ده ممنوع الرد اقل من سطرين برضه ممنوع تكرار الرد كوبى وبيست برضه ممنوع الرد فى خارج سياق الموضوع مخالف فى نهايه الموضوع لازم لازم لازم تقرا قوانين المنتدى حتتى تتجنب اى مخالفات او اى ايقافات واسف على الاطاله والاجو ان اكون اجبت على كل اسئلتكم

---------- Post added at 02:34 AM ---------- Previous post was at 01:59 AM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم بالنسبه للاستفسارات الكتير اللى بتيجى انا حبيت ارد عليها كلها هنا لان بتجيلى استفسارات يوميا
اولا موضوع الرساله اللى بتظهر لما بتكت موضوع او رد بيقولك ان فى انتظار موافقه الاداره
ده لاننا بنراجع المواضيع والردود الاول لان للاسف فى اعضاء كتير مبتقراش قوانين المنتدى فالموضوع او الرد بيكون مخالف فغصب عننا كمشرفين مبنوافقش عليها فارجو من الاخوه الاعضاء مراجعه قوانين المنتدى يعنى مثلا ممنوع نقل المواضيع واجد ان معظم المواضيع منقوله من منتديات اخرى لازم تغير فى الموضوع تضع لمستك انت مش كوبى وبيست وايضا ممنوع ان يكون الموضوع قصير لازم يكون الموضوع حلو يعنى مقبول مش نص سطر ويكون موضوع ممنوع الردود او المواضيع الاجنبى ممنوع عمل موضوع يكون موجود قبل كده فى المنتدى وبالنسبه لمواضيع الاستفسار ومساعده الاعضاء دى ليها قسم خاص تقدر تحط استفسارك او مشكلتك او سؤالك فيها وهيتم الرد عليك وده هو قسم الااسئله Forum and Portal Support مثلا انت لقيت كتاب جميل وحبيت تفيد بيه اصحابك فى قسم للكتب مش كل موضوع تضعه فى القسم العام هيتم رفضه ده قسم الكتب هتلاقوا فيه كتب كتيره وقيمه Forex Education مثلا انت عاوز تعلم اخوانك حاجه انت عارفها مش تحطها فى القسم العام فى قسم التعليمى Trading Universities فى قسم للمؤشرات فى قسم للبرامج وكلها مليانه معلومات علشان كده معظم المواضيع بتترفض نرجوا الاهتمام بالقوانين انا بلاقى مواضيع كتير جميله جدا جدا وانا عن نفسى بستفاد منها لكن فى القسم الخطا فطبعا بتترفض الا المواضيع الهامه جدا بضطر انقلها لتعم الفائده
ثانيا البونص
فى اعضاء اشتكوا ان البونص موصلش وبعد مفضل معاهم علشان اعرف ايه المشكله وكتير من اللى بيقراو الموضوع عارفين ان المشكله ظهرت انها عندهم انهم مشتركين فى اكتر من منتدى تابع لانستا (المنتديات الاجنبيه) وده طبعا مخالف للقوانين وده الهدف ان شركه انستا علشان كده الشركه عملت المنتدى العربى فموضوع البونص ده مش بادينا المشكله بتكون فى البدايه من العضو فالشركه برتحظر الحساب وده سهل جدا انها تعرف انك عندكك اكتر من حساب فا ى محاوله لخرق قوانين الشركه انت الخاسر طيب هتقولى انا قفلت الايميل اللى فى المنتديات التانيه وبرضه البونص موصلش وكلمت المشرفين وقالولى ان الموضوع بايد الشركه ده فعلا صحيح لانك انت اللى غلط فى الاول والشركه لما تعمل فحص وتلاقيك اصبح عندك عضويه واحده اكيد هترجع تديك البونص فالمشكله انت اللى عملتها المشكله التانيه اللى قابلتنى مع الاعضاء انهم فى الاساس لما عملو تسجيل للمنتدى مفعلوش الحساب بتاعهم عن طريق الراسله اللى وصلتهم عن طريق الايميل لازم حسابك يكون مفعل علشان يكون معتمد المشكله الثالثه ان العضو اساسا وهو بيعمل الحساب فى انستا مكتبش فى كود الدعايه كلمه بولتر فورم علشان يكون تابع لمنتدانا وفى موضوع كامل فى المنتدى عن كيفيه عمل حساب فى شركه انستا وربطه بالمنتدى ارجو العوده للموضوع المشكله الرابعه ان العضو اساسا مبيعملش ربط بين حسابه فى انستا وعضويته فى المنتدى فالشركه مبتعرفش ان الحساب ده تابع للعضويه فى المنتدى فطبعا مبتحولش بونص لاكن كل الاعضاء اللى حسابتهم سليمه ومفيهاش اخطاء بيستلموا البونص كل شهر طبيعى جدا ومفيش فيه اى مشاكل فللاسف الخطا بيكون مننا احنا انا حبيت اعمل الموضوع ده للاجابه على كل الاستفسار
نيجى لموضوع الردود
فى ناس بتكتب ردود قصيره او اجنبى يعنى يمتب فرانكو ارب كل ده ممنوع الرد اقل من سطرين برضه ممنوع تكرار الرد كوبى وبيست برضه ممنوع الرد فى خارج سياق الموضوع مخالف فى نهايه الموضوع لازم لازم لازم تقرا قوانين المنتدى حتتى تتجنب اى مخالفات او اى ايقافات واسف على الاطاله والاجو ان اكون اجبت على كل اسئلتكم

algeriaforex
03-23-2015, 05:27
نعم أخي الكريم لو رجعت بي الأيام للوراء أن شاء الله راح أدخل سوق الفوركس
أرجوا أن أكون قد أفدتك وتقبل مني أطيب التحيات و التمنيات بالنجاح وشكرا

chennana
03-31-2015, 12:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي الكريم انا عن نفسي لم اندم لدخولي لسوق الفوركس
حتى لو عادت الايام للوراء راح ادخل من جديد
بالتوفيق

salah belacel
03-31-2015, 12:24
لو رجع بيا الزمن الي السابق انا لا ادخل هذا المجال لانني لا احقق الارباح الكافيه من اجل معيشتي ولهذا يا اخواني انا انصح كل من يحاول الدخول في هذا المجال ان يبتعد عنه لانه يجعل الانسان يخسر

sherry mohamed
04-19-2015, 15:34
انا في الحقيقة لازلت مبتدئ ولا اعلم كيفية الربح من الانترنت والفوركس وكيفية سحب الاموال لكنني ارجوا في الايام المقبلة ان اعرف اكثر
بالتوفيق تحياتي

user_66
04-19-2015, 22:02
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..... بسم الله الرحمن الرحييييييييم ....
اهلا بكم اخوتى واخواتى وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله خيرا
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله
تقبلوا مروري ♥♠♣♠:peace::peace::peace::peace::peace:
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .... وشكرا لكم جزيل الشكر ..... واتمنى المزيد...
♥♥♥♥♥♥
♥♥♥♥
♥♥♥
♥♥

MAGDYABDO
04-22-2015, 16:15
انا دخلت الفوركس وانا عمري 16 سنه
لو رجعت بيا الايم كنت هدخله وانا عمري 14 سنه

user_21
04-22-2015, 16:16
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
شكرا لك اخلى الكريم على توضيح وتقديم هذا الاقتراح
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

ahmedtaher
04-23-2015, 00:37
السلام عليكم ... انت بتفترض حاجات مش عارف اية لازمتها .. لو انت عايز تستمر ممكن ولوعايز تسيبوا ممكن
بالتوفيق ان شاء الله

ahmed mo
04-23-2015, 02:08
والله مش عارف ولكن املى كبير فى السوق الى الان

اتمنى انى اصل لهدفى الى الان راضى ولكن لسه كتير قدامى والله المستعان

DANDOUNE
04-24-2015, 13:56
سؤالك لفتني و اردت معرفة اجابة الاعضاء بما اني جديدة في المنتدى فوجدت اجابات مشجعة حيث يمكن الربح منه مع ايجاد الاستراتيجية الملائمة لهدا السوق
اتمنى ان تيسر اموركم

rashaeid
04-29-2015, 18:22
اهلا بيك معانا اخى الفاضل
نورت عالم الفوركس بوجودك معانا
اتمنى من الاعضاء افادتك
ويؤسفنى عدم افادتك لانى جديده فى هذا المجال
واتمنى التوفيق للجميع تقبل مرورى

roty
04-30-2015, 06:46
ان يعيدني الزمن الي الوراء تعرفون ليه يا اصدقائي حتي اتعلم الفوركس جيدا وادخل به بكل ثقه لانني عندما تعلمت هذا المجال بالفعل كانت الارباح جيدا واتمني من ان تتقبل مروري

mohamedhassn
05-02-2015, 01:05
ولا مجال للمنافسة <br />لاننا خارج المنافسة بكل المقاييس . ... الرئيسى <br />وبشارت ووضحت لك الصورة رجعت تستفسر عن نفس السؤال بس بصيغة اخرى والسؤال هو هو . ... لم يكن الموقع يكتب تاريخ السنة اطلاقاوكان هذا عيب كبير حيث عندما كنت تقرا مقال ... العسل عاجبنى <br />طيب عاجبك روح حط فلوسك وابقى قابلنى لو شفتها تانى .

elmassy
05-02-2015, 01:08
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني واخواتي الكرام
أخي العزيز لا مجال لندم أخي هذه تجارة فيها ربح وخسارة

fadiarab
05-02-2015, 01:19
ان يعيدني الزمن الي الوراء تعرفون ليه يا اصدقائي حتي اتعلم الفوركس جيدا وادخل به بكل ثقه

waelmma
05-02-2015, 09:49
;):(:( والله اخى الكريم مجال الفوركس صعب جدا ويحتاج الى
مجهود شاق جدا ومثابرة فى التعلم والتداول ومش اى شخص يقدر عليه

hamdochi
05-02-2015, 13:54
اشكرك اخى الكريم على هدا الموضوع واعتقد انه لو رجع بيا الزمن الي السابق انا لا ادخل هذا المجال
لانني لا احقق الارباح الكافيه من اجل معيشتي ولهذا يا اخواني انا انصح كل من يحاول الدخول في هذا
المجال ان يبتعد عنه لانه يجعل الانسان يخسر مروري و احترامي الكبيرين

Forex45
05-02-2015, 14:35
الفوركس مجال كبير وكنت اتمنى ان اتعلم الفوركس من سنوات سابقة كنت هاكون افضل من ذلك
فالفوركس تداولاته تكسب الخبرات وتصل بالمتداول الى تحقيق الاهداف.

karim02
05-02-2015, 14:39
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
بصراحة موضوعك جد مميز وواضح جزاك الله خيرا وأتمنى من جميع الأعظاء أن يطرحو مواضيع اللتي تهم الفوركس لكي نستمر في التقدم

abdougagi
05-02-2015, 16:23
نعم اخي اظن ان اجمل شيء قمت به في حياتي هو الدخول الى الفوركس
لانه افادني كثيرا في حياتي الشخصية و رغم انني لم اكسب منه مالا الا انه علمني معنى الصبر و التعلم و تقبل الخسارة
موفق بادن الله

jomaabouguezzi
05-02-2015, 17:04
اللَّهمَّ صلِّ على سَيِّدِنا محمد وعلى آل سَيِّدِنا محمد كما صلَّيت على سَيِّدِنا إبراهيم وعلى آل سَيِّدِنا إبراهيم ، وبارك على سَيِّدِنا محمد وعلى آل سَيِّدِنا محمد كما باركت على سَيِّدِنا إبراهيم وعلى آل سَيِّدِنا إبراهيم في العالمين..إنك حميد مجيد

ابراهيم حمادة
05-02-2015, 18:01
ﺍﻛﻴﺪ ﻃﺒﻌﺎ ﻟﻮ ﺭﺟﻊ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﻟﺸﺘﺮﻛﺖ ﻓﻲ ﻣﺠﺎﻝ ﺍﻟﻔﻮﺭﻛﺲ ﺩﻭﻥ ﺍﻱ ﺗﻔﻜﻴﺮ ﻟﺎﻧﻪ ﻟﻪ ﻣﻤﻴﺰﺍﺕ ﻋﻦ ﻏﻴﺮﻩ ﻣﻦ ﻣﻜﺎﺳﺐ ﺍﻟﺎﻧﺘﺮﻧﺖ ﻭﻫﻮ ﺍﻟﺎﻓﻀﻞ ﻟﺎﻧﻪ ﻣﻠﻲ ﺑﺨﺒﺮﺍﺕ ﺍﻟﺴﻮﻕ

moustafaforex
05-02-2015, 18:52
بصراحه سوال جميل جدا جدا وانا اجيب عليه ايضا انا لو رجع بيا الزمان الي الوراء
سادخل هذا المجال بكل ما امتلك من المال لانني بالفعل والحمد لله اربح الكثير منه واتمني من الله التوفيق

mohamedhassn
05-07-2015, 20:35
لكن وللأسف الناس هذه الأيام غلبت عليهم الماديات وصدتهم عن معرفة قيمتهم الحقيقية، ... لذلك تجدنا نجري وراء الأشياء التي هي في اعتقادنا تجلب السعادة لكن في الحقيقة الكثير ... هناك الكثير من الاشخاص حول العالم جعلوا من الانترنت مصدر عيش لهم واذا كنت انت ايضا تريد ... التجارة الالكترونية: العمل عن بعد في مجال الفوركس (تجارة العملات).

alaa ali
05-07-2015, 20:44
اهلا بكم
اذا رجعت الايام الى الوراء كنت بدات فى الفوركس قبل ذلك بكثير لان الفرص كبيرة جدا والارباح هائلة
بالتوفيق

abouche92
05-07-2015, 20:46
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
ِ لو رجع الزمن قليلا الى الوراء نعم كنت لادخل هدا المجال
انا جديد في هذا المجال و ارجو من له خبرة كبيرة في هذا المجال ان لا يبخل علينا

محمود مرعى
05-07-2015, 20:57
سؤال للاعضاء المحترمين
فى انتظار ردودكم
وشكرا

ايوة يا اخى فعلا لو رجعت بيا الايام انا مش هفكر ادخل واتاجر الا فى مجال الفوركس لان المجال ده فعلا
ممكن التاجر يقدر يحقق منه ارباح كبيرة جدا ويوميا والله الموفق والمستعان

فيصل_
05-07-2015, 20:59
ما أقدر أعطيك رأي بدقه لآني جديد توني دخلت طااازج

samieh
05-13-2015, 14:08
بالعكس انا لم اندم يوما على دخولى مجال الفوركس بل كنت اتمنى انى اعرفه من زمان
كان الحال تبدل كثيرا فهو فى رأيى افضل مجالات التجارة على الاطلاق

طارق محمد احمد
05-13-2015, 14:11
بالتوفعم اخي كنت سادخل هدا المجال و لكن كنت ساتعلم جيدا قبل البدا فيه لانه
صعب جدا و يحتاج خبرة طويلة كي نستطيع تحقيق نتائج طيبة به سلام يق تحياتي

Mohamed Morsy
05-13-2015, 14:28
حقيقة المنتدي رائع .. حيث يحقق اهدافا رائعة من الاستفادة من بعضنا البعض
انا في الحقيقة لازلـت مبتدئ ولا اعلم كيفية الربح من الانترنت والفوركس
و كيفية سحب الاموال لكنني ارجوا في الايام المقبلة ان اعرف اكثر

تحياتي ...

karim02
05-13-2015, 14:36
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

محمد العمر
05-13-2015, 14:54
بسم الله الرحمن الرحيم
تحياتي للجميع وبعد
كل الشكر والاحترام اخي العزيز على سؤالك . اخي العزيز بالتاكيد لو رجعت للخلف لدخلته لان فيه اموال طائلة ومن يكتسب الخبره يستطيع الالمام بالنقود الذي يريدها
تمنياتي لك وللجميع بالتوفيق والنجاح
تقبل مروري اخي

aminooos
05-13-2015, 15:42

بصراحه سوال جميل جدا جدا وانا اجيب عليه ايضا انا لو رجع بيا الزمان الي الوراء سادخل هذا المجال بكل ما امتلك من المال لانني بالفعل والحمد لله اربح الكثير منه واتمني من الله التوفيق لنا جميعا

لالالا انا اتمني ان يعيدني الزمن الي الوراء تعرفون ليه يا اصدقائي حتي اتعلم الفوركس جيدا وادخل به بكل ثقه لانني عندما تعلمت هذا المجال بالفعل كانت الارباح جيدا واتمني من ان تتقبل مروري

waelmma
05-13-2015, 15:45
:(:)):)) بالتاكيد اخى الكريم اذا ظل الواحد يعمل ردود لفترات طويلة ويتعلم
وفى الاخر لم يحقق ارباح سوف يصاب بخيبة امل وفى الغالب سوف ينسحب من هذا السوق

wael33
05-13-2015, 18:22
الحمد لله تخطيت مستوى التفعيل التاني
عن طريق رفع وتيقة رخصة السياقة الخاصة بي
المرجوا اني افدتكم بهده المعلومة وبالتوفيق للجميع

magic777
05-13-2015, 20:19
الحمد لله تخطيت مستوى التفعيل التاني
عن طريق رفع وتيقة رخصة السياقة الخاصة بي
المرجوا اني افدتكم بهده المعلومة وبالتوفيق للجميع

لازم المبتدأ اول حاجه يعرفها في المجال ده هيا المصطلحات يعني يكون عارف ايه اهم المصطلحات الي هيحتاج ليها بمرور الوقت ويكون على علم
بها ويكون بردو عارف كل حاجه في المجال

omer1
05-14-2015, 14:07
اخي الكريم توقعاتي لليورو دولار من الان لحد نهاية الشهر ارتفاع وبعد نهاية الشهر انخفاظ حاد لانه سوف يرتفع الدولار ويهبط اليورو اما الان هو في حالة ارتفاع بفعل هبوط الدولار وقرارات البنوك المركزية

aseer
05-14-2015, 15:09
لو رجع بيا الزمن الي السابق انا لا ادخل هذا المجال لانني لا احقق الارباح الكافيه من اجل معيشتي ولهذا يا اخواني انا انصح كل من يحاول الدخول في هذا المجال ان يبتعد عنه لانه يجعل الانسان يخسر

omer1
05-14-2015, 21:45
عليكم السلام
للاسف الماستر كارد لم تعد متاحه من ضمن طرق السحب فى انيستا ولكن هناك العديد من الطرق الاخرى منها البنوك الالكترونيه
مثل المونى بوكر ونيتللر والواير بنك لكنى لم اجرب الا المونى بوكر الى الان

aseer
05-14-2015, 22:11

nda
05-15-2015, 11:40
اعتقد انه من المهم ان يتم العمل على حساب تجريبى او ديمو كما يقال من قبل المتاجرين المبتدئين
حتى يتم معرفة كل مايلزم لكى يتم بعد ذلك الدخول فى سوق الفوركس لتحقيق الربح

BASAM IBRAHEM
05-21-2015, 09:39
بالتوفيق تحياتي

adnan1969
05-21-2015, 11:33
بلعكس اخي مافي اي ندم بدخول هذا المجال والحمد لله كسبنا خبرات جيده في هذا المجال وفي نسبه ارباح وئن قليله بس ان شاء الله يتزيد مع الوقت

omar samy
05-21-2015, 13:06

ilyes chaieb
05-21-2015, 13:13
لم اندم و لم اتعب و لو رجعت الايام اكيد سأدخل المجال و احن نحمد ربنا جينا في عصر كل حاجة سهلة و متاحة بفضل الانترنت .. تقبل تحيااااااااااااتى

bimbo
05-21-2015, 13:15
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته و الصلاة والسلام على رسول الله , نعم بتاكيد لكي اتعلم اكثر و احضى بفرص اكثر للنجاح سلام

sougharbi
05-21-2015, 13:15
السلام عليكم
صعب جدا و يحتاج خبرة طويلة كي نستطيع تحقيق نتائج طيبة به
و الوقت رجع عليا مليون مره حختار الفوركس علشان الفوركس هو الحلم

omar samy
05-21-2015, 14:57
بالتوفيق تحياتي

noor eldyen
05-21-2015, 18:53

magic777
05-21-2015, 19:29
بالتوفيق تحياتي

اخي ابدأ بالتعلم وطبعا اخي الصبر والتعلم هنا مطلوب جدا في المجال الي احنا فيه ده علشان المتاجر هيكون محتاج لوقت علشان يتعلم ويدرب وكده ومش هيكون ده
الا بالصبر والتعلم على انه يلتزم

Kiing
05-23-2015, 00:43
ممكن متلا انه سوال جميل جدا تم منه ايضا اجيب عليه ايضا منه لانه مع انا لو رجع ممكن متلا ان الزمان الي الوراء منه ادن سادخل هذا المجال تم متلا بكل ما امتلك لانه مع المال و شكرا

mohamed12345
05-23-2015, 20:51
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد اخى الكريم بعد التحيه موضوع مميز ورائع
لو الوقت رجع عليا مليون مره حختار الفوركس علشان الفوركس هو الحل

magic777
05-23-2015, 21:34
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد اخى الكريم بعد التحيه موضوع مميز ورائع
لو الوقت رجع عليا مليون مره حختار الفوركس علشان الفوركس هو الحل

بس طبعا اخي الخبره بتكون مطلوبه في العمل في المجال ده ومن غير خبره اصلا مش هيكون فيه اي نوع من انواع النجاح اخي اساسا لانه هينجح ازاي ومافيش
اساس للعمل اصلا في السوق

noor eldyen
05-23-2015, 21:44

al-Mashhadani64
05-23-2015, 21:49
والله اخي لوكان مجال للعيش والعمل افضل من الفوركس اكيد سادخله لاني لم اجد طريقا اخر لادخله واكيد سادخل الفوركس ايضا وشكرا

ASMAA TAHA
05-23-2015, 21:59
لا طبعا انا لم اندم فى يوم من الايام على دخول الفوركس لانى احبه جدا ولا اعتبره عمل ولكنى اعتبره هواية برغم الخسائر المتكررة ولكنى احب الفوركس جدا وسوف اعمل به طوال حياتى كلها

mohammedsabih
05-23-2015, 23:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي العزيز شكرا على الموضوع الجميل وفعلا لو رجعت
للوراء لتجدني اتاجر في الفوركس منذ البدايه فهو افضل من مضيعة الوقت علفاضي وشكرا

محمد السيد
05-23-2015, 23:30
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاته .. لو رجعت الايام للوراء لم اكن ل
أدخل هذا المجال على الاطلاق لأنه مرهق جدا والنتائج فيه احتمالية وكنت ركزت في شغلي وخلاص

kachchaoui
05-23-2015, 23:38
بسم الله الرحمان الرحيم السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته لو يرجع بي الزمان لكنت إخترت أن أدخل هذا المجال أبكرمما دخلت مشكور أخي على هذا الموضوع أتمنى لك التوفيق

محمد مختار
05-23-2015, 23:45
السلام عليكم

marwafawzy122
05-23-2015, 23:53
انا لن اترك الفوركس ابداً مهما كانت التحديات ومهما كانت الخسائر سوف احاول واحاول حتى اصل الى ما اريد من هذا المجال
انه اصبح بالنسبة لى هو الحلم الذى اريد تحقيقه والذى سيخرجنى من اطار الوظيفة والروتين اليومى الممل يا رب وفقنا جميعاً .

modr2015
05-23-2015, 23:57
رجعت الايام للوراء هل كنت ستدخل هذا المجال
او بمعنى اخر هل ندمت او

شهيرة
05-24-2015, 03:16

popa2015
05-24-2015, 03:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى على هذا الموضوع و علي مجهودك الرائع
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

mohamed9004
05-24-2015, 03:57
السلام عليكم ورحمه الله .. بص يا اخى اكيد طبعا كنت حدخله لان الحاجة الوحيدة اللى انا خسرانها فى المجال ده لحد الان هيا الوقت فقط الحمد لله حتى الان لم اقم بايداع ايه مبالغ من مالى الشخصى كله بونص بغض النظر عن انى بخسر ده بسبب طمعى وانا مش ثابت على طريقة معينة

شهيرة
05-24-2015, 19:12

sameh-a
05-24-2015, 19:20
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الفاضل بالتأكيد كنت سأدخل عالم الفوركس
اولا لأنه علم جديد مبتكريقدم لنا تحليلات سوق المال بشكل متميز
وغير ذلك يجني الارباح الوفيرة اذا استخدم جيدا

raaslen316
05-25-2015, 11:04
لو رجع بيا الزمن الي السابق انا لا ادخل هذا المجال لانني لا احقق الارباح الكافيه من اجل
معيشتي ولهذا يا اخواني انا انصح كل من يحاول الدخول
في هذا المجال ان يبتعد عنه لانه يجعل الانسان يخسر كل امواله

sarita
05-25-2015, 11:06
السلاتم عليكم، لم أندما يوماعلى دخولي الفوركس و مهما كان لن أتراجع
حتي لو بقيت أخسر فسوف يأتي يوما و أربح فيه و بالتوفيق للجميع.

sameh-a
05-30-2015, 20:00
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الكريم بالتأكيد سأدخل هذا المجال لانه عمل
جيد فيه علم جيد وفيه ايضا دخل ممتاز لكن هذا يحتاج لتدريب قوي وجيد

soad labib sadek
05-30-2015, 20:42
اخي العزيز السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و اهلا و سهلا بك و بالنسبة لسؤالك فبالتاكيد و الا فكنت ساخرج من هذا المجال من دلوقتي فما الذي يجعلني مضطرو ان استمر الي الان في الفوركس لو لم اكن متاكدة من قراري؟؟!!

تحياتي

جابر1979
05-30-2015, 20:43
لابد للمتداول من التحلي بالصبر من اجل تحقيق الذات في هذا المجال و لن يكون الطريق سهلا كما نظن بل بالمثابرة و الجد و التعلم المستمر ، بالتوفيق اخي الكريم ..

hmadnah123
05-30-2015, 20:53
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
سادخل في هذا المجال ولا اتردد بالعكس انا ساعلمه ايضا الي اولادي لانني في البدايه كنت خايف انه ميكنش مربح ولكنني الان اربح منه الكثير واتمني من الله ان يوفقني اكثر واكثر

abdoumed
05-30-2015, 20:57
أنا نادم لأنني لم أهتم بالفوركس من قبل ولا اظنني ياندم على هذه التجربة
الحياة تجارب يا أخي الكريم

هاشم احمد
05-30-2015, 21:14
اخي الكريم مالك, استخدا خدمة التوصيات لا احبذها على الاطلاق, المفروض على المتداول الناجح ان يقوم بدراسة التحليلا لفني والتحليل الاساسي لكي يقوم بوضع توصياته بنفسه ولا ينتظران يقوم بهذا شخص اخر من اجله, حتى لو خسر من جراء تحليله الشخصي فلن يكون بنفس لوعة الخساره من جراء توصيات الغير
تقبل مروري

مينا جابر
05-30-2015, 21:16
شوف يا سيدى انا بعمل إيه اول حاجه لازم تشوف الأخبار على المفكره الأقتصادية و من خلال البيانات تقدر تحدد السعر هيروح على فين ؟

Ossama.forex
05-30-2015, 21:19
لو رجعت الأيام لورا كنت جربت اني ادخل الفوركس تاني لأنه مجال مغامره شيق و انا بحب المغامره كتيير بس لازم تكون محسوبه كويس جدا و متكنش فيها تسرع و لازم يكون الصبر صديقك و تعرف ان الصفقات بتروح و تيجي

هاشم احمد
05-30-2015, 22:09
اخي العزيز ميدو, موضوع قوي وهام وشيق ويتضح فيه اسباب النجاح والخساره من الثقه العمياء الى عدم الثقه اساسا في النفس وفي التحليل الشخصي, الفوركس سوق قوي ويحتاج الى تدريب شاق ودراسه متأنيه وطباع معينه
تقبل مروري

abdosoltan
05-30-2015, 22:16
السلام عليكم
ده سول جيد ولاكن لو رجع بيه الزمن لورء سوف كنت ابحث عن الفوركس وادخل تانى وتانى ولن امل منه لان العيب دئما العياب فيه

chamss
05-30-2015, 22:29
نصيحة من عندي نحن نجد فرق كبير بين الديمو والحساب الحقيقي أخي لأنه لا توجد نفس الكتلة النقدية ورأس المال بالطبع راح يكون ضخم في الديمو وذلك راح يؤثر بشكل مباشر على الإتجاه العام للسعر بالنسبة للزوج المستهدف

laymedia
05-31-2015, 04:45
السلام عليكم
بالتوفيق تحياتي

big.pharaoh
05-31-2015, 05:40
سؤال للاعضاء المحترمين
فى انتظار ردودكم
وشكرا
بصراحه انا كنت هدخل بس بحذر اكثر واحتياطات اكتر وتعليم اكتر لانى في بدايتي انطلقت في الفوركس بدون تعليم فكانت البدايه سيئه جدا بالنسبالي

BABAOU
05-31-2015, 23:59
انا في الحقيقة لازلت مبتدئ ولا اعلم كيفية الربح من الانترنت والفوركس وكيفية سحب الاموال لكنني ارجوا في الايام المقبلة ان اعرف اكثر بالتوفيق تحياتي

ibrahim forex
06-01-2015, 00:13

Eslam Anwar
06-05-2015, 14:13
اخي الفاضل ... على ما اعتقد يعني انه اكيد طبعا كنت حدخله لان الحاجة الوحيدة اللى انا خسرانها فى المجال ده لحد الان هيا الوقت فقط الحمد لله
حتى الان لم اقم بايداع ايه مبالغ من مالى الشخصى بيكون طبعا كله بونص بغض النظر عن انى بخسر ده بسبب طمعى وانا مش ثابت على طريقة معينة

magic777
06-05-2015, 18:26
اخي الفاضل ... على ما اعتقد يعني انه اكيد طبعا كنت حدخله لان الحاجة الوحيدة اللى انا خسرانها فى المجال ده لحد الان هيا الوقت فقط الحمد لله
حتى الان لم اقم بايداع ايه مبالغ من مالى الشخصى بيكون طبعا كله بونص بغض النظر عن انى بخسر ده بسبب طمعى وانا مش ثابت على طريقة معينة

طبعا مفيش اي مجال الواحد بيتعلمه كده بسرعه ومن يوم وليله العمليه دي بتحتاج وقت خاصه مع المجال ده الي بيتعمد فيه على التدريب
المتواصل حتى تحقيق النجاح المطلوب في النهايه

qeqe77
06-05-2015, 18:27
طبعا طبعا اكيد وبكل قوة ساكون اول من يدخل هذا المجال ولما لا
فانه افضل مجال في كسب الاموال الطائلة وان تكون غنيا بهذا المجال

HASNI
06-05-2015, 18:31
المنتدي رائ
انا في الحقيقة لازلت مبتدئ ولا اعلم كيفية الربح من الفوركس البدا فيه لانه
صعب جدا و يحتاج خبرة طويلة

youssefhesham
06-05-2015, 18:34
انا جديد فى هذا المجال لكن لو رجع بي الزمن لكنت دخلت و تعلمت لكى اكسب منة تقبل مروري تحياتي..........

Emam_gad
06-05-2015, 18:50
31) نسبة المخاطرة : إذا وضعت أمر وقف الخسارة على بعد 20 نقطة وأمر الخروج على بعد 60 نقطة فهذا يعنى أنك وضعت احتمال الربح إلى الخسارة 1-3 ، وفي الحقيقة إذا حسبنا النقاط بطريقة العرض\الطلب بواقع فرق 3 نقاط فان الأرقام الفعلية هي 17 نقطة لأمر التوقف و 63 نقطة للربح .

gootdf
06-06-2015, 16:39
بالتاكيد يا اخى الكريم التحليل الاساسى وتحليل الاخبار الاقتصاديه
لانها ثؤثر على المتاجره بشكل ايجابى وعدم متابعه الاخبار تؤدى الى الخسائر وعدم التركيز

ahmedbourezg
06-06-2015, 16:51
بالتوفيق تحياتي

Emam_gad
06-06-2015, 16:57
27) خلط التفاح والبرتقال في سلة واحدة : تصور أنك تراقب Eur\usd وهو يرتفع في سوق التعاملات ثم تقوم بشراء Gbp\usd لأنه لم يرتفع بعد ، وهذا خطأ فادح ، ربما يكون Gbpusd لم يتحرك لحد الآن لأن هناك أخبارا سيئة على الاقتصاد البريطاني ومتوقع أن ينخفض بدلا من ذلك ، هكذا مثل من يراقب أسعار التفاح ليشتري برتقال !

MEDHAT MOUSTAFA
06-11-2015, 13:01
بالتوفيق تحياتي

karim02
06-11-2015, 13:20
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

engaym
06-11-2015, 13:31
السلام عليكم اخى بالتاكيد سوف ادخل الى الفوركس وابداء ايضا بالتعلم الجيد والتعرف على كل شئ يخص
الفوركس قبل البداء فى التجارة على الحساب الحقيقي وبالتوفيق للجميع

ahmed haggan
06-11-2015, 21:13
يوجد موضوع بالمنتدي مخصص لاثباتات الدفع بالمنتدي سواء سحب او تحويل البونص من المنتدي
كل شيء يعمل بشكل جيد والمنتدي والشركه صادقين .
بالنسبه لل mt4 نعم يمكنك ذلك

ehabbob
06-11-2015, 21:32
فى راى اكيد كونت هدخل ولكن هكون على درايه بما جرى معى مسبقا من اخطاء وتلافيها
والله ولي التوفيق

omar samy
06-12-2015, 00:14
اتمنى ان تيسر اموركم

ahmed haggan
06-12-2015, 15:04
سلام عليكم يعتبر نضام النسخ فكرة جيدة ولكن بالنسبة لي افضل ان اتاجرة باموالي بنفسي و انا مع المتل لا تعطيني سمكة كل يوم و لكن علمني كيف اصيدها ا
تراجعت العملة الأوروبية الموحدة اليورو يوم الأربعاء من أعلى مستوى في أسبوعين مقابل الدولار الأمريكي وذلك إثر عمليات التصحيح وجني الأرباح بعد مكاسب قوية خلال تعاملات الأمس ،ويترقب المستثمرين قرار بنك ...
اخى الكريم نظام نسخ الصفقات هو اختار احد اﻻشخاص اللى ناجحين فى

AH3
06-12-2015, 20:48
السلام عليكم والصلاه علي محمد النبي الخاتم عليه افضل الصلوات والسلام
نعم اخي كنت ساختاره فهو الحصول علي مال سهل ممتنع ايضا

a7med sniper
06-13-2015, 02:29
[size=4][/sizeاكيد لانى احب المجال جدا وعارف انه صعب من خلال تجربتى

ومش سهل النجاح به ولكن الاصارا والتعلم هنا شئ مهم

والله يوفقكم

ARIF ALLAH
06-13-2015, 02:32
تحية طيبة وعطرة اخى الفاضل اعتقد بانه لو رجع بيا الزمن الي السابق انا لا ادخل هذا المجال لانني لا احقق الارباح الكافيه من اجل معيشتي ولهذا يا اخواني انا انصح كل من يحاول الدخول في هذا المجال ان يبتعد عنه لانه يجعل الانسان يخسر كل امواله بالتوفيق لك و لجميع اعضاء وزوار هدا المنتدى الغالى

sameh-a
06-13-2015, 11:29
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الكريم بالتأكيد كنت سأدخل هذا المجال لأنه عمل مربح
ولكن يلزمه الصبر والتدريب الجيد والتداول على حساب الديمو لكي تكتسب خبرة التداول

محمد ادم
06-13-2015, 11:41
نعم اخي الكريم ولن اتردد ولو للحظة واحده
وساسعى لتغيير اخطائي واسباب الفشل
وبالتوفيق وتقبل مروري...

abukhatab
06-13-2015, 11:43
لو رجع بيا الزمن الي السابق انا لا ادخل هذا المجال لانني لا احقق الارباح الكافيه
من اجل معيشتي ولهذا يا اخواني انا انصح كل من يحاول الدخول في هذا المجال
ان يبتعد عنه لانه يجعل الانسان يخسر كل امواله

abdougagi
06-14-2015, 14:52
لا لن ادنم على اي شيء لان كل شيء يحدث لي هو مقدر من عند الله عز و جل فربما لو دخلت الفوركس من قبل
لكنت خسرت مرات عديدة و يئست منه و لكن الان الحمد لله انا على دراية و عندي معلومات معتبرة عن السوق و انا انتظر الشهر القادم للدخول في صفقات
تحياتي اخي العزيز

osama147
06-14-2015, 14:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة وبعد..
اكيد اخي لو رجع الزمن الى الوراء كناا تعلمنا اكتر من اليوم فى هذا المجال مع انناا لم نعرف هذا المجال الى حديثاا
تقبل مروري

Mr.Kareem
06-14-2015, 14:58
السلام عليكم أخي الكريم
لو عاد الزمن للوراء لكنت اخترت الفوركس ولكنت بذلت جهد اكبر في فهمه لان من يدخل هذا المجال لا يستطيع الابتعاد عنه ..... احترامي لك

magic777
06-14-2015, 16:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة وبعد..
اكيد اخي لو رجع الزمن الى الوراء كناا تعلمنا اكتر من اليوم فى هذا المجال مع انناا لم نعرف هذا المجال الى حديثاا
تقبل مروري

هو المفروض اننا نعتبره مجرد مجال مكمل هنا يعني مصدر رزق تاني وليس مصدر اساسي علان نقدر نستفيد منه واننا نكون على مهلنا كمان في العمل فيه وده
هيساعدنا على تقليل الخسائر بالفعل

MONTASR SHABAN
06-15-2015, 01:55
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
شكرا لك اخلى الكريم على توضيح وتقديم هذا الاقتراح
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

RomanyMoreed
06-16-2015, 02:28
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

اكيد طبعآ بس في الحالة دي هحاول استفاد من الدورس اللي اتعلمته ومفضلش طبعآ اخد سنين في التعلم

تحياتي

mohamed hd
06-16-2015, 14:03
اتمنى ان تيسر اموركم................

abdougagi
06-19-2015, 17:23
بالطبع انا نادم جداا لانني عرفت المجال منذ اكثر من سنتين و لم اواصل فيه و قد بحثت كثيرا عن فرص للعمل في الانترنت و لكنني
لم اجد فقد اشتغلت في التسويق الشبكي و لم احقق ارباحا معتبرة ثم عدت الى الفوركس و انا اتعلم و اطور من مهاراتي يوما بعد يوم
تقبل مروري اخي الكريم

Ahmed.MaDo1995
06-19-2015, 18:01
انا جديد ف الفورسك ولكن اذا عاد بيا الزمن بضع ايام
كنت سأتخذ نفس القرار فى الدخول الى عالم الفوركس
الفوركس عالم المال وانا اريد هذا العالم بالتوفيق

helmi nsir
06-19-2015, 18:08
اكيد لانى احب المجال جدا وعارف انه صعب من خلال تجربتى
هذا المجال لأنه عمل مربح ولكن يلزمه الصبر والتدريب الجيد

hesham elzoghby
06-19-2015, 18:10
السلام عليكم
السادة الاعضاء
اشكرك صديقى على هذا التوضيح والشرح فى هذا الموضوع اتمنى ان يستفيد الجميع من ذلك وخاصة المبتدئين فى ذا المنتدى وهذا المجال
وادعو الجميع للمشاركة لكى يسفيد اكبر عدد ممكن من اراء البعض ونفيد بعضنا البعض
واتمنى التوفيق للجميع

dhiebj316
06-19-2015, 18:10
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع
ﺍﻛﻴﺪ ﻃﺒﻌﺎ ﻟﻮ ﺭﺟﻊ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﻟﺸﺘﺮﻛﺖ ﻓﻲ ﻣﺠﺎﻝ ﺍﻟﻔﻮﺭﻛﺲ ﺩﻭﻥ ﺍﻱ ﺗﻔﻜﻴﺮ ﻟﺎﻧﻪ ﻟﻪ ﻣﻤﻴﺰﺍﺕ ﻋﻦ ﻏﻴﺮﻩ ﻣﻦ ﻣﻜﺎﺳﺐ

mechanical
06-22-2015, 19:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته......انا عن نفسي انا هدخل لانه مجال رائع ومش ممل خالص واكثر من رائع
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

ahmed bakry
06-23-2015, 00:40
اة طبعا كنت هادخله وبدون تفكير كمان دة مجال كبير ومهم جدا وانا بحترمه جدا وبحبه جدا وعايز افضل فيه واتمنا المزيد والسلام عليكم

sameh-a
06-23-2015, 00:50
بسم الله الرحمن الرحيم
أخي الكريم بالتأكيد كنت سادخل هذا المجال لأنه عمل رائع
فيه علم ومال ولكن في البداية يحتاج الى صبر والى تدريب وجهد مثلة مثل اي عمل آخر

mido elmasry
06-23-2015, 01:27
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
أخي الفاضل الاصيل
اتمني ان يعود الزمان للوراء كنت درست تعلمت الفوركس و دخلت هذا المجال قبل ذلك بكثير
و لكن انا الان لا ابحث عن ما فات بل أبحث عن ما هو أت و كيف استطيع ان اصبح تاجر يحترم نفسه و يحترم صفقاته
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

magic777
06-23-2015, 02:55
اة طبعا كنت هادخله وبدون تفكير كمان دة مجال كبير ومهم جدا وانا بحترمه جدا وبحبه جدا وعايز افضل فيه واتمنا المزيد والسلام عليكم

طبعا احنا بنعمل في مجال عالمي بالطبع وبيحتاج وقت وجهد علشان نصل لما نريد فيه وطبعا محتاج هنا اننا نتعلم كويس ازاي نحقق ارباح علشا
نكون افضل في المستقبل وكده

AH3
06-23-2015, 14:31
هيا بتكون عباره عن دروس مدفوعه التمن بيتعلم منها المتاجر الاساس ويتعلم ازاي يتجنب الوقوع فيها بعد
كده
اقبل ا مروري

كاره المراقبين
06-23-2015, 14:32
هو انا تعبت بس مندمتش اني دلته انا ندمت اني معلمتهوش كويس وانا صغير لحدا ما كبرت ومفيش وقت اني اتعلمه تاني صح

AH3
06-23-2015, 14:33
لا اخي لن اتركه لسبب بسيط انه ممتع جدا ولعبة الازكياء وهي لعبه الطمع ايضا للطماعين فهو ليس نرد ترمي به فهو علم قائم علي اساس وتحليل وخبره كبيره لكي تنافس امام
هؤلاء الثيران والدببه

boulafrah
06-23-2015, 14:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتةلو الوقت رجع عليا مليون مره ح ان يعيدني الزمن الي الوراء تعرفون ليه يا اصدقائي حتي اتعلم الفوركس جيدا وادخل به بكل ثقه لانني عندما تعلمت هذا المجال بالفعل كانت الارباح جيدا واتمني من ان تتقبل ختار الفوركسنعم اخي كنت سادخل هدا المجال و لكن كنت ساتعلم جيدا قبل البدا فيه لانهصعب جدا و يحتاج خبرة طويلة كي نستطيع تحقيق نتائج طيبة به علشان الفوركس

---------- Post added at 11:37 AM ---------- Previous post was at 11:35 AM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، مره ح ان يعيدني الزمن الي الوراء تعرفون ليه يا اصدقائي حتي اتعلم الفوركس جيدا وادخل به بكل ثقه لانني عندما تعلمت هذا المجال بالفعل كانت الارباح جيدا واتمني من ان تتقبل ختار الفوركسنعم اخي كنت سادخ و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

0sama
06-23-2015, 15:05
انا في الماضي قضيت اوقات كثيرة في محاولات خارج الفوركس ووجدت ان الفوركس هو
افضل فرصة للربح الحقيقي لان اغلب المجالات هي تضييع للوقت فقط

AH3
06-24-2015, 05:10
انا في الماضي قضيت اوقات كثيرة في محاولات خارج الفوركس ووجدت ان الفوركس هو
افضل فرصة للربح الحقيقي لان اغلب المجالات هي تضييع للوقت فقط

بالتاكيد قلة راس المال فكلما كان راس ماللك اكبر كان زللك يجعللك تستطيع المغامرة بعض الوقت بجانب انه تسطيع ان تتحمل ان عكس السعر عليك

AH3
06-26-2015, 05:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتةلو الوقت رجع عليا مليون مره ح ان يعيدني الزمن الي الوراء تعرفون ليه يا اصدقائي حتي اتعلم الفوركس جيدا وادخل به بكل ثقه لانني عندما تعلمت هذا المجال بالفعل كانت الارباح جيدا واتمني من ان تتقبل ختار الفوركسنعم اخي كنت سادخل هدا المجال و لكن كنت ساتعلم جيدا قبل البدا فيه لانهصعب جدا و يحتاج خبرة طويلة كي نستطيع تحقيق نتائج طيبة به علشان الفوركس

---------- Post added at 11:37 AM ---------- Previous post was at 11:35 AM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، مره ح ان يعيدني الزمن الي الوراء تعرفون ليه يا اصدقائي حتي اتعلم الفوركس جيدا وادخل به بكل ثقه لانني عندما تعلمت هذا المجال بالفعل كانت الارباح جيدا واتمني من ان تتقبل ختار الفوركسنعم اخي كنت سادخ و ياريت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله
اخي الكريم يحتاج منك مجهود وتركيز وقدره على قراءة اوضاع المنحنى وقدره على اتخاذ القرار هكذا يمكن
ان تعتمد على التداول فى السوق دخل شهرى لك دائم مدى الحياه

chokrito
06-26-2015, 05:53
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته و الصلاة والسلام على اشرف الانبياء و المرسلين
انا لم اتعب اخي من هذا المجال رغم انني لم احقق ارباح كويست لكون الفوركس مشوق

one god
06-26-2015, 18:58
لو رجعت الامور للوراء كنت فعلا ساغير الكثير من الامور التي عملتها في حياتي ككل
انما للاسف كل دقيقة تمر لا يمكن ان تعاد ويسجل عليك عملك وتتحمل العواقب

jozef82199
07-21-2015, 14:03
الشموع اليابانية

هي نوع من التحليل الفنييعتمد علي رسم علاقة بين التغير في سعر السهم والتغير في الزمن . الخط الرأسي يمثلالتغير في السعر والأفقي يمثل التغير في الزمن . ينتج عن هذا المنحني ظهور أعمدةتشبه الشموع ولذالك تسمي الشموع اليابانية لأن أول من أستخدم التحليل الفني هماليابانيون في مضاربات الأرز

وتمتاز هذه الطريقة في رسم المنحنيات أنهيمكنك من الرسم معرفة معلومات كثيرة جدا كما سنعرف بعد ذلك

كل شمعة تمثل مدةمن الزمن قد تكون 10 دقائق أو 15 دقيقة أو يوم كامل حسب اختيار المدة الزمنيةللمنحني
تتكون كل شمعة من ثلاث أجزاء مهمة

اكرم التميمي
07-21-2015, 15:24
في الحقيقه لو رجع بيه الزمن الى الوراء لكرست مجهوداتي على الفوركس فقط بعيد عن الربح والخساره في الفوركس لكنه مجال ممتع وشيق ويعلمك اساسيات السوق والتجاره

ichofqi
07-22-2015, 17:48
السلام عليكم عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته موضوع ممتاز أخي الكريم شكرا على المعلومات
فعلا مميزة جزاك الله خيرا وبالتوفيق للجميع إنشاء الله

0sama
07-23-2015, 16:14
انا كنت اعمل في عدة مجالات و لو عادت الايام للوراء كنت غيرت حجات كتير اوي في حياتي
ولكن دائما نقول الحمد لله علي كل حال

tarik46
08-19-2015, 16:04
بالطبع كنت سأدخل و نذمت كثيرا لانني ضيعت وقتا كبيرا حتى تعرفت على عالم الفوركس
فلقد ضيعت فرصا و علما و مالا كبيرا و لكن هذه هي مشيئة الله انا الان حر من اي التزام و سوف استثمر
الوقت في تعلم الخطط و الاستراتيجيات

mehdichooo
08-24-2015, 14:03
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
بالفعل كلامك كلو صحيح ونتمى نجد مواضيع مفيدة متل هاد الموضوع تحياتي على الشرح

forix1000
08-24-2015, 14:03
Content=السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته شكرا لكم على دعكنا و مساعدتنا بطروحاتكم اتمنى ان نصبح متداولين محتريفين تقبلو مروري.

engaym
08-24-2015, 14:06
السلام عليكم اخى انا بالنسبة لى اكيد كنت هدخل الفوركس وكنت اتاجر فية ولكن قبل كل هذا كنت اتعلم جيدا
واحاول مع نفسي الان ان اتعلم وبالتوفيق للجميع فى هذا المجال

Roshdy
08-24-2015, 14:19
كنت اتمنى اكون فى المجال ده من زمان بنفس خبرة اليوم بس الحمد لله قدر الله وماشاء فعل

akram mohamed obaid
08-24-2015, 14:21
صعب جدا و يحتاج خبرة طويلة كي نستطيع تحقيق نتائج وارباح جيده منه لان طريق الفوركس طريق طويل
تقبل مروري

ashraf mamdouh
08-24-2015, 14:22
سؤال رائع اخى الكريم بالطبع اتمنى ان يعود بى الى للوراء حتى اتعلم من بدرى وادخل فيه من بدرى فهو شئ رائع جدا
ارجو التوفيق لكل من يجتهد فى هذا السوق

forex all arabes
09-11-2015, 01:30
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين اما بعد:
التحليل الاساسى وتحليل الاخبار الاقتصاديه
لانها ثؤثر على المتاجره بشكل ايجابى وعدم متابعه الاخبار تؤدى الى الخسائر و الله مستعان شباب

one k
01-10-2016, 14:47
السلام عليكم .... لا طبعا لان الفعل مجال بيوجع الدماغ والتفعل فية مش كويس وكمان العئد اللي من المكن ان يعود عليك منة
مش كوي ومن المهم ان يكون التعامل الجيد اساس اللتعامل في الفوركس وكمان التعليم
بالتوفيق ان شاء الله

yahiahd
01-10-2016, 15:55
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
فعلا مفيد جدا هاد الموضوع بالتوفيق للجميع

latraaa
01-10-2016, 21:02
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح، و أقول أنه لو رحعت الأيام للوراء أكيد أنني سوف أدخل الفوركس و بقوة أيضا، سوق الفوركس سوق واعد خاصة مع نوفر شركات مثل إنيستا و التي توفر خاصية البونيص

MahmoudNofal
01-22-2016, 15:09
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخى لو انا ندمان مش هستمر فيه لحد دلوقتى انا شايف ان الفوركس فرصة كويسة جدا و ربنا يوفقنا جميعا

heroo252
01-22-2016, 15:32
اكيبد كنت اتمنى ادخل الفوركس فوقت قبل ما دخلته انا
دخلت المجال وانا فى سن كبير شويه كنت خلصت ججامعه وكنت اتمنى ادخله وقت الدراسه

BALBOL2016
01-22-2016, 17:22
نعم سوف اتعلم جيدا , وانا حاليا اني ضيعت سنوات كثيرة في لا شئ
يا ليت الزمن يعد الى الوراء , الفوركس فرصة لمن لا يملكون دخل يكفيهم
تعلم والصبر يعني الربح ان شاء الله

justsmile
01-22-2016, 17:30
انا اتمنى لو ارجع للوراء حتى اتعرف على الفوريكس بوقت مبكر,,
فأنا ما زلت بالبداية .. واتمنى لو اني كنت عرفته قبلا ..
بالتوفيق اخي لك ..

nO sigNal
01-22-2016, 17:32
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
و الحمد لله و الشكر لله
مع اني لا ازال جديدا لكن لا اظن ان اي احد قد يندم على دخول مجال الفوركس
و بالتوفيق اخي

best1
01-22-2016, 17:51
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته,,, اكيد لو تعرفت قبل هذا لكنت خبيرا الان الاقدميه مهمه في ذلك ليس ندم و لكن قلنا لو .... تحياتي

nuclear2010
01-22-2016, 18:38
السلام عليكم جميعا
والله مش عارف ولكن املى كبير فى السوق الى الان
اتمنى انى اصل لهدفى الى الان راضى ولكن لسه كتير قدامى والله المستعان
تقبل مرورى

kemokareeem
01-22-2016, 18:41
سلام عليكم
سؤال رائع
لو كان فعلا رجع بي الأيام لكنت هتخل المجال ده باسرع وقت
واتمنا للجميع بلتوفيق في المجال الفوركس

hmadnahox
01-22-2016, 19:02
يا اخي الكريم نعم سوف ادخل وانا في قمة الفرح لانه سوق وعمل جيد لجميع الفئات العمرية
والله الموفق والمعين

ahmed humedat
01-22-2016, 19:31
ِ

لو الوقت رجع عليا مليون مره حختار الفوركس علشان الفوركس هو الحلم

latraaa
01-22-2016, 19:54
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و أنا اقول لو رجعت اللأام غلى الوراء كيد أنني سوف أدخل و خاصة مع شركة إنيستا القيمة، أتمنى أن تكون هناك فرص قيمة في السوق، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

metnaoui
01-22-2016, 19:56
السلام عليكم
موضوع رائع و شيق و فكرة لتبديل الروتين
لو رجعت الايام الي الوراء افتراضي لكنت تعلمت المزيد و قرات المزيد
بالتوفيق لك تحياتي

zekraoui08
01-22-2016, 20:06
يمكن الربح منه مع ايجاد الاستراتيجية الملائمة لهدا السوق
اتمنى ان تيسر اموركم

mody555
01-22-2016, 20:30
يمكنك ملاحظة كيف من السهل أكثر تحديد الإشارات من خلال استخدام الستوكاستيك البطيء. إذًا كانت قادرًا على استخدام الأداة الفنّية بشكل فعّال، تكون قد اجتزت الشوط الأكبر في هذه المعركة. ومن خلال تبسيط الأمور، ستبدأ بالحصول على نتائج ثابتة أكثر.

dhmo
01-22-2016, 20:56
يمكن الربح منه مع ايجاد الاستراتيجية الملائمة لهدا السوق
اتمنى ان تيسر اموركم

تقدر تعمل الاستراتيجيه الي تناسبك ولكن الاول انت علشان تكون متاجر ناجح في المجال ده اخي لازم تركز على انك تتعلم المجال ده كويس وطبعا من القسم التعلمي هتلاقي دروس وفيديوهات كتير تقدر تبدأ
وتتعلم منها ما تريد

zekraoui08
01-22-2016, 21:01
السلام عليكم ........

Batto777
01-22-2016, 21:42
انا لسة جديد بس من النظرة الاولي انا اعتقد ان الموضوع شيق وجميل والمنتدي ما شاء اللة ملم بكل جوانب التعلم من الصفر حتي الاحتراف وايضا مدعوم بالصور والميديا وربنا يوفق الجميع

monira salah
01-22-2016, 21:54
في الحقيقة سؤال كويس وبالفعل لو رجعت الأيام للوراء
كنت هدخل في مجال الفوركس لأنه مجال شيق وممتع وانا استفدت منه

mohamed elhusseiny
01-22-2016, 23:11
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
بالفعل لو رجع الزمن لكنت دخلت في هذا العالم بكل قوتي وتعلمت أكثر عنه من زمان ولكنني الان ما زلت مبتدأ
واتمني من الله أن أصبح متاجرا محترفا في عالم الفوركس وان افيد غيري من المبتدئين وان اساعد الناس جميعا

mahmoud massry
01-26-2016, 10:57
وانا كمان لو رجع بيا الزمن لورا هختار الفوركس واتعلمه صح واجرب كويس على حساب تجريبى فتره

jooebouguezzi
01-31-2016, 00:44
شكر خاص لصاحب الموضوع
أتمنى أن يكون لى مثل أعلى يشجعنى وينصحنى ويصحح أخطائى وممكن كمان يضع لى توصيات بحكم خبراته فى التداولmmd

Ahmed Rami Ben Fradj
01-31-2016, 00:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..
نعم أخي العزيز لا عادات بية الأيام كنت ألي إهتمام أكثر للفوركس ..
بتوفيق للجميع .

نادر صباح الدين
01-31-2016, 00:54
يقول الخليفة الثاني عمر بن الخطاب رضي الله عنه بعد مضي عشر سنوات من خلافته، لو استقبلت من أمري ما استدبرت لغيرت في الأمور أمور، اعتقد أن كل منا يمكن أن تكون له رؤية، بالتأكيد نأتي إلى الفوركس، ولكن يمكن أن يكون ذلك بطريقة مختلفة، ووسائل متنوعة.

reyad george
01-31-2016, 01:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته نت سادخل هدا المجال و لكن كنت ساتعلم جيدا قبل البدا مع مراعاة راس المال و ادارته باستمرار بالتوفيق للجميع

ahmedmomenali
01-31-2016, 02:17
اكيد كنت هدخل برضه في هذا المجال مع ان انا خسرت كتير لكن برضه في اوقات
بكسب والربح ده هيزيد كل لما الواحد يتعلم اكتر ويكتسب خبرة في هذا المجال الرائع

Mohamed Horus
01-31-2016, 02:58
نعم لو رجعت الأيام للوراء كنت سأدخل مجال الفوركس لأنه مجال مربح جداً
وسأحاول أن أركز على عدم حدوث خسارة كبيرة وعدم تمرجن الحساب
ومحاولة تحقيق أرباح

alkoufi
01-31-2016, 03:01
السلام عليكم
بصراحه سوال جميل جدا جدا وانا اجيب عليه ايضا انا لو رجع بيا الزمان الي الوراء سادخل هذا المجال

al12
01-31-2016, 03:07
اهلا
طبعا سوف ادخل مجال افوركس لانه عالم ملى بالاسرار ومن يجنهد فيه سوف يجنى الارباح الكبيرة بشرط الحصول على الخبرة

شكرا

mmaty
01-31-2016, 03:54
كثيرا تعبت ومللت من هذا المجال لكن اجد نفسى اعود له مجددا بعدما اقرر اننى ساقاطعه ولن اعود له
لكنى سبب عودتى هو معرفتى باننى لم ابذل الجهد والتعلم الكافى لكى استحق النجاح فى هذا السوق الكبير

zead ahmad
01-31-2016, 12:20
نعم لو انا امتلك اموال ولى الخبرة فى التداول سوف ادخل على طول فى هذا المجال لان هذا المجال به مضاربة باموال وسيولة كبيرة من الممكن ان اجمع اموال طائلة من هذا المجال الجيد

creatorman1978
01-31-2016, 13:02
بالنسبة لى كنت طبعا هدخل المجال ... لانه مجال شيق وفيه فرص للربح بشرط ان يكون لك خطة عمل واستراتيجية جيدة ... والميزة انه يمكننى التداول من اى مكان وهو مجال صعب ذهنيا لكن مريح جدا وسهل التعامل .. بالتوفيق للجميع

aissaalg
01-31-2016, 18:07
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
زميلي في المنتدى أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســم التعليمـــي للمنتــدى حتى تتوضح لك الرؤيا و تجد الإجابة الدقيقة بالتـوفيـــق انشـاء الله

jallou
02-07-2016, 23:40
إبتعد الدولار/ين عن أدنى سعر له في 15 عاماً والذي سجله يوم امس عند 83.56 ليقفز بأكثر من 100 نقطة ويرتفع بنسبة 1.31% من قاع الأمس.

وكان الدولار/ين قد سقط بقوة يوم امس بعد أن فشل "التدخل الشفهي" لوزير المالية (نودا) في وقف مكاسب الين القوية والكبيرة التي تحققت مؤخراً

MEDOOO1989
02-07-2016, 23:41
طبعا كنت هدخل المجال دة بس كنت هدي فرصة لنفسي اكثر من الي اخدتها في التعليم
لاني خسرت كثير في الاول وقلت التجربه على الحساب الحقيقي والتعليم منه افضل

lyo
02-07-2016, 23:49
اليلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
بصراحة انا اتاسف لم اكن اعرف هدا المجال من قبل لو كنت اعرفه لدخلت فيه من قبل , ولكن كل شيئ باوانه كل ما علينا فعله التعلم الجيد

chouaib112
02-19-2016, 20:46

zizo199
03-21-2016, 20:26
بالتوفيق تحياتي

harimeche
03-21-2016, 20:37
الســــــــلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته

أكيد سأبقــــــــى وإلا لخرجت الأظن من هدا الســـوق

لكن الرجوع للوراء أكيد ستصلح بعض الأخطـــاء

الفـــادحة اغلتي كنا نقوم بهــا وخسرتنا الكثير من الأموال

othman1
03-21-2016, 20:39
لا راح اكمل في الفوركس لان الفوركس هو الوسيلة الوحيدة في نضري التي تساعد

على تحقيق دخل مالي خاص دون عمل مباشر لدا جوابي نعم راح اكمل في

الفوركس انشاء الله

mhd99
03-21-2016, 21:05
لم اندم في يوم من الايام على العمل في الفوركس لانه عمل جميل وممتع وتستطيع من خلاله ان تحقق ارباح كبيرة
جدا لا يمكن تحقيقها في أي عمل اخر

yousse
03-21-2016, 21:07
نعم كنت سأدخل إلى الفوركس إن الفوركس هو أحسن ما واقع لي في حياتي لحد الأإن لكي تكون معجب بلفركس يجب أن تنجح فيه

aymen abdellaoui
03-21-2016, 21:20
تستاهلين يامروه كل خير وانشالله ترتاحين معاه..مااوصيج يامروه لاتاخذين الامور بحساسيه وسوي كل امورج بالتفاهم وطولي البال

---------- Post added at 07:16 PM ---------- Previous post was at 07:10 PM ----------

الكَشِف)، بفتح الكاف، وكسر الشين، يعتبر

---------- Post added at 07:17 PM ---------- Previous post was at 07:16 PM ----------

(الكَشِف) من العادات السودانية الجميلة جداً،

---------- Post added at 07:17 PM ---------- Previous post was at 07:17 PM ----------

وتجده كثيراً في الأفراح والأتراح، وحتى

---------- Post added at 07:18 PM ---------- Previous post was at 07:17 PM ----------

أقرّب لك الأمر أكثر، إذا أراد شابّ ما أن

---------- Post added at 07:19 PM ---------- Previous post was at 07:18 PM ----------

يتزوج، يقوم بعمل دعوة (غداء غالباً) يوزّع

---------- Post added at 07:20 PM ---------- Previous post was at 07:19 PM ----------

رقاعها على معارفه وأصدقائه، وعلى سبيل

ebn masr
03-21-2016, 21:25
ان شاء كنت هادخله هو مجال كله مخاطر وصعوبات ولكنه عمل بجد تستطيع من خلاله العمل بكل دقة وتصميم والله الموفق والمستعان

abderrahmenanis
03-21-2016, 22:48
بالتوفيق تحياتي

abdelmadjid41
03-21-2016, 23:19
السلام عليكم و رحمة الله اخي الكريم في الحقيقة انا لا افعل شيء واندم عليه شاركت وتعلمت الكثير لكن لو جاء لي الاختيار بالنسحاب او الاستمرار بعدما عرفته سانسحب

kamelamin
03-21-2016, 23:20
مرحبا نعم اخي كنت سادخل هدا المجال و لكن كنت ساتعلم جيدا قبل البدا فيه لانه
صعب جدا و يحتاج خبرة طويلة كي نستطيع تحقيق نتائج طيبة به سلام..وبالتوفيق للجميع

midoforex00
03-21-2016, 23:26
السلام عليكم بالنسبه الي لو عاد بي الزمن الي الوراء سوف ادخل في هذا المجال وابدا به منذ ذمن وسوف تكون ارباحي اضعاف ماهي عليها الانه مجال جميل جدا وممتع وانا احب هذا العمل الحر وتحقيق ارباح كثيره غير مرتبطه بشخص ايا كان كل ماعليك دراسه العملات والتحليل وبدا الربح من الفوركس

Thequest250
03-21-2016, 23:33
جزاكم الله خيرا على الموضوع...دامت مشاركتكم الفعالة

لو عاد بي الزمن كنت اهتميت ادخل مجال الفوركس وعرفت كل الاسرار اللي للاسف اتأخرت في معرفتها..الفوركس عالم الأسرار حقيقي وبيفتح عيونك على كل أسرار التجارة والأقتصاد..الفوركس بالنسبة لي متعة

ملاك الروح
03-21-2016, 23:34
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بصراحة ما ندمت بالعكس الفوركس عمل مشوق والحمد لله اني تعرفت على الفوركس والمنتدى القيم
اتمنى لك التوفيق

ibrahimabdulsalam
03-21-2016, 23:35
هذا الموضوع في غايه الاهميه لي اخي العزيز لاني كنت اسال عنه فلقد وجد فيه معلومات
قيمه افادتني كثير لك دوام الشكر صديقي لما تقدمه من معلومات قيمه مع امنياتي بالتوفيق للجميع …………

عبد الرحيم رافا
03-22-2016, 00:06
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اهلا و سهلا و مرحبا بالجميع و مساء الفل للناس الكل
اكيد هذا امر لا شك فيه نهائيا اني سأدخل الفوركس

mhamadfor
03-25-2016, 17:12
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
انا كنت اتمني ان اتعلم الفوركس منذ زمن بعيد ولكن لم اتعرف على هذا العمل الرائع الا منذ ثلاث سنوات فقط

عبد الرحيم رافا
03-25-2016, 23:20
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اهلا و مرحبا بكم ايها الاخوة المشتركون بالمنتدى و مساء الفل للناس الكل
بالتاكيد و بكل فرح ترجع للوراء ادخل بقوة

مبتدئ و لكن...
03-28-2016, 00:01
الفرق واضح جد التجريبى هو الديمو الى حتتعلم من خلاله ومن خلا التعلم سوف نفكر فى الخطوة القادمةوالتى هيا الحساب الحقيقى ولا تتعجل فى الحساب الحقيقى لانو دة بحساب راس مال حقيقى وسوف تخسر راس مال فتعلم واربح

mazenaissa
03-28-2016, 00:13
الســــــــــــــــــــــ ـــــــلام عــــــــــــــلـــــــــ ـــيـــــــــــــــكـــــ ــــــم ورحـــــــــــــــمــــــ ـــــــــــــــــــة الله و بـــــــــــــــــــــركـ ــــــــــــاتـــــــــــ ـــــــــه و اللــــــــــــــهـــــــ ــــــــم صـــــــــــــــلـــــــي و ســـــلـــــم على ســــــــــيدنــــــــا مـــــــحمـــــــد
ممكن طبعا

ali20
03-28-2016, 00:35
ايوة وف ادخل فى الفروسم ويج انه نتعلم الفوركس لانه بكد سوف يكون فية مزايا كثية جدا
اكيد التعليم هو اول طريق واكيد بكد سوف اتعلم على سبيل انه نحصل على خبرة ىف السوق

joker7diaa
03-28-2016, 00:44
برغم من ايام صعبة كثيرة مرت عالية في المجال ده وفي اوقات كنت راح انجلط فيها
الا اني الزمان لو عاد سأدخل المال من جديد لاني تعلمت الكثير منه وما زلت اتعلم

mhmd.hmdy
03-28-2016, 00:56
اكيد وكنت اتمنى انى ادخل المجال بدرى عن ما دخلت كمان
كان زمانى حجزت مكان وسط الكبار
ومدربين الفوركس المشورهين فى مصر والوطن العربى

---------- Post added at 09:56 PM ---------- Previous post was at 09:53 PM ----------

اكيد وكنت اتمنى انى ادخل المجال بدرى عن ما دخلت كمان
كان زمانى حجزت مكان وسط الكبار
ومدربين الفوركس المشورهين فى مصر والو

Dr.mohammed
03-28-2016, 01:02
لو عاد بي الزمن كنت استغليت كل لحظة في عمري وبدأت الفوركس من زمااااان جدا.لمجرد ما اصل السن القانوني

mim0333
03-28-2016, 01:03
بالتوفيق تحياتي

lalmidiba
03-28-2016, 01:09
السلام عليك انا عن نفسي دخلت في كثير من المشاريع غير الفوركس ولم اربح المال منه لكن لم اندم لان اتعلم وتعلم دائما فائدة في الحياة
واضن ان الفركس احسن مشروع استفيد منه وشيق وكانه مغمر تحدي يجب ان تكن متيقظ والى ستخسر يعلمك من خسارتك كيف تربح
مشكور اخي للموضوع الشيق بتوفيق

The_Gahbaz
03-28-2016, 03:28
يا ريت والله الواحد كان عرف بمجال الفوركس من زمان مكنتش هتردد لحظه في دخوله
انما مع الاسف الواحد يادوبك عرف الفوركس بس من كام شهر
ولو كنت عرفته من زمان كان حاجات كتير اتغيرت بس يلا الحمد لله علي كل حال

lebouziramzinio
03-28-2016, 19:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بعد بسم الله الرحمن الرحيم أما بعد اخي الفاضل لو الوقت رجع عليا مليون مره حختار الفوركس

badr el asri
04-01-2016, 01:36
السلام عليكم
شكرا لك اخي على الموضوع الرائع
وان شاء الله سوف اعتمد على بعض من افكار الاعضاء في المستقبل
بالتوفيق للجميع

adel zizou
04-01-2016, 01:49
سؤال وجيه يا اخي كون معظم اجابات الاعضاء مشجعة
اما بالنسبة لي مازلت مبتدا و اريد التعلم اكثر

justsmile
04-01-2016, 01:53
السلام عليك اخي الكريم /// انا اتمنى لو ارجع للوراء حتى اتعرف على الفوريكس بوقت مبكر,,فأنا ما زلت بالبداية .. واتمنى لو اني كنت عرفته قبلا لكنت اخذت خبرة مبكرا ..

ali20
04-01-2016, 03:11
ايوة وف ادخل فى الفروسم ويج انه نتعلم الفوركس لانه بكد سوف يكون فية مزايا كثية جدا
اكيد التعليم هو اول طريق واكيد بكد سوف اتعلم الفوركس لانه سوق افوركس في ففية نتيجة كويسة ججدا وياضا يكون فة رح عالى جدا

معتصم سباعنة
04-01-2016, 04:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بالتاكيد اخي الكريم الفوركس عمل مشوق بالنسبة لي احب العمل على الفوركس
بالتوفيق والنجاح

latraaa
04-02-2016, 14:47
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على المعلومات القيمة الراقية التي تقدمت بها و اليت أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

hamza215rix
04-02-2016, 14:48
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم اعضاء منتدى فوركس العرب
اتمنى ان تكونوا في تمام الصحة والعافية
سؤال للاعضاء المحترمين
وشكرا
وبالمناسبة شكرا على تقديم مثل هذه المواضيع واتمنى ان تنتشر مثل هذه المقالات في المنتدى وشكرا
بالتوفيق للجميع

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله
الحمد لله
الحمد لله
90

neversi5
04-05-2016, 19:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

hamed mohamed
04-05-2016, 23:08
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح
و على الراي و على المعلومات .
القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام ..إن شاء الله،
كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير.. إن شاء الله،. بالتوفيق لك

فوزي
04-11-2016, 17:31
بسم اللة الرحمن الرحيم اخى الكرييم انت تسال وتقول لو رجعت الايام للوراء هل كنت ستدخل مجال الفوركس
اكيد اخى الكريم اكيد كنت هدخل هذا العالم الجميل بكل يقين
وانا فى كامل قواتى العقلية وشكرا

sob81
04-11-2016, 17:35
الايام لم ترجع الى الوراء ولكن انت وانا فى يدينا الان القرار هل انت على الاستعداد بان تكمل فى الفوركس ولا يكفي
الى هنا وتريد الخروج من الفوركس

samir011
04-11-2016, 17:36
السلام عليكم ياريت والله الايام ترجع مرة اخرى بالفعل كنت هدخل سوق الفوركس من قبل كدا ولاكن الحمدلله قدر الله وماشاء فعل رب خير لم تنله كان شرا لو اتاك

dhmo
04-11-2016, 18:29
السلام عليكم ياريت والله الايام ترجع مرة اخرى بالفعل كنت هدخل سوق الفوركس من قبل كدا ولاكن الحمدلله قدر الله وماشاء فعل رب خير لم تنله كان شرا لو اتاك

هيا ميول طبعا وهو الفوركس سوق تجاري اخي زيه زي اي سوق عادي هيكون فيه مكسب وخساره عادي اهم حاجه انك تعرف امتى تشتغل فيه وازاي علشان يكون
مكاسبك اكتر من خسائرك وتواصل ووتعلم فيه

latraaa
04-11-2016, 19:13
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الراي و اقول لك انه لو رجعت الأيام للوراء لقمت بالعمل على التداول من قبل و الدخول في سوق الفوركس مبكرا، لكي أصل إلى مستوى معين، بالتوفيق إن شاء الله

Ahmedsaker
04-11-2016, 19:16
السلام عليكم

lionardodicaprio940
04-11-2016, 19:26
مرت 20 سنة دون ان اعرف شيئا عن الفوركس وصراحة ندمت لشد الندم على دالك لكن الحمد
لله الان عرفت الفوركس وانا اتطور شيئا فشيئا
والله ولي التوفيق.

احمد عبد الباسط
04-14-2016, 16:01
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
سادخل وبكل ثقة للاسف عرض عليا اكثر من مرة هذا المجال وكنت ارفض بشدة والان ندمت اشد الندم على رفضى ولكن الحمد لله على كل حال

---------- Post added at 03:01 PM ---------- Previous post was at 02:59 PM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
سادخل وبكل ثقة للاسف عرض عليا اكثر من مرة هذا المجال وكنت ارفض بشدة والان ندمت اشد الندم على رفضى ولكن الحمد لله على كل حال
بالتوفيق اخى الكريم

adamarwan
04-14-2016, 16:48
بالتعلم ممكن ان ان تجعل من هدا المجال عمل لك لكن لبد من ان تتعب فى الول
وان تحاول ان تتعلم ما يكفيى لكى تتطور فى السوق
وحظ موفق

algoddam
04-14-2016, 18:10
انالا زلت مبتدئا واعلم ان الفوركس ليس بالامر الهين ولن اندم على فعل انا احبه لكن اذا كنت رايت
اني لست اهلا للتداول انسحب بهدوء دون اي ردت فعل اوربما سوف انجح فيه اذا انا تداولت بطريقة محترفة

ابوفؤاد
04-14-2016, 18:13
لو انك اعتبرت ان الفوركس هو ربح و خساره و من ناحيه العمل فانت سوف تندم و لكن لو اعتبرت انك من الممكن ان تحقق ارباح م مساركه الناس عملك
و ان هاك من سيقيم عملك فانت تبحث عن شهره و عمل و بنفس الوقت سوف تنجاح رغما عنك

basem adel
04-14-2016, 18:13
بعد السلام والتحية لكل اعضاء المنتدى المحترمين وبالنسبة للموضوع نعم فهى تجارة موجودة ومحاولة التداول فيها شيئ لا يخالف شرع او قانون وارى فيها مزيدا من الارباح بجانب المدخول الطبيعى لمواجهة متطلبات الحياة المتزايدة