PDA

View Full Version : هل اثر الفوركس على عملك الاساسى ؟

Pages : [1] 2 3

الاصيل
02-19-2015, 16:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
هل كان للفوركس تاثير على عملك الاساسى واقد التاثير السلبى
او بمعنى هل شغلك الفوركس عن القيام بعملك على الوجه الامثل

faroukjammi
02-20-2015, 02:24
شكرا اخي الفاضل ... على النصائح القيمة
ليس لدي الفكره اخي
انشاء الله راح نشوف ردود الاخوه
التوفيق اخـ

a7med84
02-20-2015, 07:02
والله اكيد طبعا بس هو مش اثر على عملى هو اثر فى حياتى

لانى اعانى عزله وحاسس انه واخد حيز كبير من يومى والله المستعان وبالتوفيق

ilyes chaieb
02-20-2015, 07:56
اي واحد دخل الفوركس اكيد سيشعر بان حياته قد تغيرةاولها العزلة و تعدية معضم الوقت امام المنصة و لو كان تاجر ناجح اكيد سيتغير الى الافضل

Saadqnet
02-24-2015, 17:04
في البداية نعم أثر الى حد ما لأنه كان شيئ جديد بالنسبة لي و لا أعرف كيف اتحكم بالوقت اما الان
فالفوركس يأخذ جزء مخصص من و قتي دون التأثير على الاشياء و الاعمال الاخرى

hager omar
02-24-2015, 17:07

اخي الكريم مشكور علي هذا الموضوع واما عن الاجابة فانا اجد ان الفوركس جعلني في عزلة تامة حيث اخذني من كل الناس لتركيزي الشديد فيه ولكنه ممتع جدا ومعرفة جديدة تضاف الي

تقبل مروري اخي الكريم واتمني ان اكون رديت بشكل لائق عليك

فوركسوريا
02-25-2015, 18:07
اولا مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع اما في موضوع الفوركس فانه في الفترة الاولى جعلني معتزلا بينما اتقنته
اما الان فبامكاني تخصيص وقت معين له
شكرا على طرح هذا الموضوع

hamadasaeed2050
02-26-2015, 15:02
شكرا لك على الموضوع الجميل والمفيد

و هذا جد مهم لاخواننا المبتدئين فى المنتدى
وفي انتظار جديدك الأروع والمميز

ولك مني أجمل التحيات

وكل التوفيق لك يا رب

محمد شعراوي
02-26-2015, 15:04
ان لم يستطيع الانسان بوجه عام ومتاجر الفوركس بوجه خاص ان يفصل بين عمله وعالمه الخاص
فلابد ان يكون هناك تاثير في العالمين"عالم تجارته وعالمه الخاص"
لابد من الفصل بينهم طبعا

younesfarouk4217
02-26-2015, 15:31
بالعكس الفوركس اصبح عملى الاساسى الذى اعتمد عليه حيث انا تاجرت بناءه على استراتيجيه ناجحه واصبحت احقق الارباح مما اصبح الفوركس هو مصدر
رزقى الذى اعتمد عليه فى التداول

adel2525
02-26-2015, 20:02
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته
الفوركس فانه في الفترة الاولى جعلني معتزلا بينما اتقنته
تقبل مروري

ahmedibrahim258259
03-04-2015, 16:07
بسم الله الرحمن الرحيم لا طبعا موش ينفع انك تخليه يأثر على اعلمل الاساسي والا انت هاتضيع وراءه وموش هاتحقق اي حاجة سواء في العمل الاساسي او الفوركس
تقبل مروري

haphop
03-05-2015, 17:08
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اعتقد ان الفوركس بياثر علي يوم اي حد شغال فيه لانع بياخد الكثير والكثير من الوقت في الجلوس امام النترنت وبالتوفيق للجميع

karim_tutto
03-05-2015, 17:08
الفوركس برأس مال صغير يمكن تحقيق أرباح كبيرة نعم هده هي الحقيقة
بارك الله فى جهودكم سلام

user_66
03-05-2015, 17:16
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اهلا وسهلا بيك اخنا الكريم
نورت منتدى فوركس العرب
اتمنى الاعضاء يفيدونا لان انا كمان جديدة فى هذا المجال
ومعنديش خبره كافيه للاسف الشديد
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

فوركسوريا
03-08-2015, 12:29
اعتقد ان الفوركس بياثر علي يوم اي حد شغال فيه لانع بياخد الكثير والكثير من الوقت في الجلوس امام النترنت وبالتوفيق للجميع

Audy1
03-11-2015, 15:49
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكلريم كان للفوركس تاثير على عملك الاساسى واقد التاثير السلبى
او بمعنى هل شغلك الفوركس عن القيام بعملك على الوجه الامثل

ahmed112
03-13-2015, 02:24

مامون سباعنة
03-13-2015, 05:27
تحية طيبة وبعد:
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اشكرك اخي العزيز على سؤالك .. بالتاكيد لا اخي لانني استخدم الستيب لووز
اتمنى لك النجاح وبالتوفيق
تحياتي للجميع......

mawwalmammo
03-13-2015, 09:52
لا انكر انه قد اثر علي في الايام الاولى حتى عن القيام بالصلاة في اوقاتها لا حول ولاقوة الا بالله
لكن ادركت هذا الخطا في فترة قصيرة ورحت اغير الاسلوب في التداول على السوق وجعلت الفوركس امرا ثانويا بعد الصلاة وبعد اعمالي اتجاه عائلتي

user_66
03-13-2015, 09:56
اهلا وسهلا بيك اخنا الكريم
نورت منتدى فوركس العرب,
للاسف انا جديدة فى هذا المنتدى ولا اعرف الكثيرهنا
واتمنى من الاعضاء يفيدونا
بالتوفيق لنا وللجميع

aymanso
03-13-2015, 11:02
السلام عليكم اخى العزيز لا يمكن اعتبار الفوركس هى وظيفة دائمة حيث انة غير مستقر ولذلك لا يمكن الاعتماد علية انة يعطى دخل مستقر يمكن ان تقيم علية المعيشة ولذلك ننصح بان يكون الفوركس بالنسبة لك ولمكل الناس هو عبارة عن شغل اضافي يساعدهم فى الحصول على دخل اضافي

1 million
03-19-2015, 22:29
نعم أثر الفوركس على حياتي بشكل كبير
أعتقد أن هذا التأثير هو سلبي لحد الأن
آمل من أتمكن من تحقيق بعض الارباح لأعوض هذا التأثير

atyaatya007
03-19-2015, 22:46

ولك مني أجمل التحيات

وكل التوفيق لك يا رب

amy1
03-20-2015, 15:06
هو برنامج متاجرة العملات أتوماتيكيا و يقوم باتخاذ قرارات البيع و الشراء و أغلبها تقوم بالمتاجرة على الميتاتريدر و تستخدم كمستشارين
و يمكن برمجته ليقوم بالتداول نيابة عنك 24 ساعة و لكني لا أفضل هذا النظام فأنا أحب أن أعتمد على نفسي و تحليلي

سارة محمد
04-12-2015, 17:23
اهلا بك اخي وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله خيرا
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله
تقبلوا مروري ♥♠♣♠

mohamed mosad
04-12-2015, 17:38
اعتقد ان علينا ان نفصل دائما بين العمل الاساسى والعمل فى الفوركس
ولا يجوز ان يؤثر عليه
وانا اقوم بالعمل فى الفوركس
فى وقت الفراغ بعيدا عن وقت عملى نهائيا

sherry mohamed
04-18-2015, 14:39
نعم أثر الى حد ما لأنه كان شيئ جديد بالنسبة لي و لا أعرف كيف اتحكم بالوقت اما الان

katreenaziz
04-18-2015, 14:49
اخى الفاضل انا لا اعمل شيئ غير الفوركس ومتفرغة للفوركس تماما انا بنت وبشتغل من البيت علشان كدا عندى وقت فراغ كبير اتمنى التوفيق للجميع

ahmed mo
04-18-2015, 15:10
اعتقد انه اثر عل الجميع بالذات فى البدايه بيكون تأثيره فعلا بشكل كبير جدا على حيات اى حد وعمله الساساى ايضا والله المستعان

وبالتوفيق للجميع

user_66
04-19-2015, 06:30
ما رأيكم فى هذا الشرح المبسط لمعنى الانزلاق السعرى .....
أف اكس سي أم تهدف إلى تزويد العملاء بأفضل تنفيذ متاح والحصول على جميع الأوامر وعلى الأسعار المطلوبة. ومع ذلك، هناك أوقات عندما، يكون هناك زيادة في التقلبات، قد تكون الأسعار خاضعة لأوامر انزلاق سعري. الانزلاق السعري يحدث خلال الأخبار الأساسية أو عندماً تكون السيولة محدودة. خلال فترات مثل هذه، فإن طلبك، الكمية، وتعليمات معينة قد يكون لها تأثير على تنفيذك.

أمثلة عن أوامر محددة :

جيد" حتى إلغاء"(gtc) الأوامر - سيتم ملء طلبك بسعر المتاحة في الوقت الذي يتم تلقيه.
فوري أو إلغاء" (ioc) الأوامر - يتم تشغيل جميع أو جزء من طلبك بالأسعار المتاحة مع إلغاء المبلغ المتبقي يجب عدم وجود سيولة لملء طلبك فورا.
املأ أوالغي" (fok) الأوامر - يجب أن يتم تنفيذها كليا أو لا الغاؤها على الإطلاق.

التقلبات في السوق يمكن أن تخلق ظروف يصعب فيها التنفيذ. على سبيل المثال، قد يكون سعر تنفيذ طلبك بعيدا نقاط عديدة عن السعر المحدد بسبب تقلبات في حركة السوق. في هذا السيناريو، يتطلع التاجر لتنفيذ عند سعر معين ولكن في جزء من الثانية، قد يكون السوق ابتعدت كثيرا عن هذا السعر المطلوب. وعندئذ يكون أمر دخول التاجر قد نفذ بالأسعار المتاحة. وبالمثل، في نموذج تنفيذ **cm، يجب وجود السيولة الكافية لتنفيذ كل التداولات بأي ثمن.

أف إكس سي أم توفر عددا من أنواع الأوامر الأساسية والمتقدمة لمساعدة العملاء في تقليل مخاطر التنفيذ. طريقة واحدة للتخفيف من المخاطر المرتبطة بالانزلاق السعري هو استخدام نطاق السوق ( ماكس ديفياشين الإنحراف mt4) الميزة على المنصات في **cm. ميزة متوسط ​​السوق تسمح للتجار تحديد مقدار الانزلاق المحتمل الذي يمكن أن يتحمله . صفر يدل على أن ليس هناك انزلاق سعري. من خلال تحديد صفر على نطاق السوق، يطلب التاجر أن يتم تنفيذ أمره فقط بسعر محدد أو معلن، وليس بأي ثمن أخرى. قد يختار التجار قبول مجموعة واسعة من الانزلاق السعري ليرفع احتمال التنفيذ. في هذا السيناريو سوف يتم التنفيذ بأفضل الأسعار المتاحة داخل النطاق المحدد. على سبيل المثال، قد يشير العميل الى انه على استعداد للتنفيذ على بعد نقطتين من السعر الدخول المطلوب. فسيقوم النظام بالتنفيذ إذا سيولة كافية وموجودة. إذا زاد السعر عن نقطتين فإن الأمر لن ينفذ. يرجى الملاحظة، أن أوامر متوسط ​​السوق تحدد نطاق السلبية فقط. إذا كان متوفر أكثر من سعر مناسب في وقت التنفيذ، فإن التنفيذ يكون لصالح العميل.

بالإضافة إلى ذلك، عند تنفيذ الأمر يصبح أمر الوقوف هو أمر صالح للتنفيذ. أوامر وقفتضمن التنفيذ ولكن لا تضمن السعر . لذلك، وامر التوقف قد تؤدي إلى حدوث انزلاق اعتمادا على ظروف السوق.

ahmedtaher
04-21-2015, 23:34
السلام عليكم ... انا لا اعمل لسة .. انا بدرس بس ان شاء الله مع التنظيم تلاقي الموضوع كويس ومش بياخدك من الدراسة
بالتوفيق ان شاء الله

ShougySalout
04-22-2015, 00:07
في البداية نعم أثر الى حد ما لأنه كان شيئ جديد بالنسبة لي و لا أعرف كيف اتحكم بالوقت اما الان

---------- Post added at 09:07 PM ---------- Previous post was at 08:58 PM ----------

ولك مني أجمل التحيات

وكل التوفيق لك يا رب

mohamedhassn
04-22-2015, 10:49
احكي لنا , دور الفوركس في وضعك المالي, هل تعيش باموال الفوركس ام ان الفوركس هو دخل اضافي فقط , انا شخصيا لا اعتمد على الفوركس كليا كما تعلمون الاحتياط واجب. ... دخل إضافي بجانب عملك الاساسي الذي نعتمد علية في كل شيئ ...

midouknight
04-22-2015, 11:10
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
لا يا أخ بل بالعكس أحاول قدرة الموستتع عدم الخلط بين الوظيفة والفوركس

waelmma
04-22-2015, 12:54
;):(:)) بينى وبينك اخى الكريم ان الفوركس فعلا اثر على عملى فاحيانا
كثيرة اتاخر فى الذهاب الى عملى بسبب ارتباطى بالفوركس وربنا يستر

engaym
04-22-2015, 12:55
السلام عليكم اخى العزيز لا يمكن اعتبار الفوركس هى وظيفة دائمة حيث انة غير مستقر ولذلك لا يمكن الاعتماد علية انة يعطى دخل مستقر يمكن ان تقيم علية المعيشة ولذلك ننصح بان يكون الفوركس بالنسبة لك ولمكل الناس هو عبارة عن شغل اضافي يساعدهم فى الحصول على دخل اضافي

asxqw
04-22-2015, 13:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة الفوركس اصبح عملى الاساسى الذى اعتمد عليه حيث انا تاجرت بناءه يستطيع الانسان بوجه عام ومتاجر الفوركس بوجه خاص ان يفصل بين عمله وعالمه الخاص فلابد ان يكون هناك تاثير في العالمين"عالم تجارته وعالمه الخاص" لابد من الفصل بينهمعلى استراتيجيه ناجحه واصبحت احقق الارباح مما اصبح الفوركس هو مصدر رزقى الذى اعتمد عليه فى

---------- Post added at 10:11 AM ---------- Previous post was at 10:10 AM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و عملى الاساسى الذى اعتمد عليه حيث انا تاجرت بناءه يستطيع الانسان بوجه عام ومتاجر الفوركس بوجه خاص ان يفصل بين عمله وعالمه الخاص فلابد ان يكون هناك تاثير في العالمين"عالم تجارته وعالمه لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

user_21
04-22-2015, 13:17
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
شكرا لك اخلى الكريم على توضيح وتقديم هذا الاقتراح
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

خيرالدين مهدي
04-22-2015, 13:42
هل كان للفوركس تاثير على عملك الاساسى واقد التاثير السلبى
او بمعنى هل شغلك الفوركس عن القيام بعملك على الوجه الامثل...................................... .................................................. .......
.................................................. .................................................. .................................................. ............................................
.................................................. .................................................. .................................................. ...........................................

مصراوى
04-22-2015, 13:55
اخى الفاضل اتمنى بالفعل ان يصبح العمل فى مجال الفوركس هو العمل الاسسيى والربح من خلالة وتحقيق الكثير مما اتمنى وبالتوفيق للجميع

mohammedali88874
04-22-2015, 14:47
اخى العزيز فى الاول اثر الفوركس على عملى الاساسي لكننى الان احاول ان لا يؤثر على عملى الاساسي لان الفوركس ممكن ان ياكل كل اوقاتنا لذلك يجب ادارة اوقاتنا جيدا حتى لا يؤثر الفوركس على باقى مجالات حياتنا

MAGDYABDO
04-22-2015, 15:54
الحمد لله حاليا انا طالب وما اثرش على مذاكرتي ولكن مذاكرتي هي اللى مأذره على الفوركس وبتمنى ان الفوركس سكون عمكلي الاساسى لما اكبر

ali.22595
05-08-2015, 20:34
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
اخى الفاضل والهى عندك حق انا بردو من ساعة معرفت الفوركس وهوا واخد كل وقتى
واثر على عملى الاساسى وتمنى النجاح فية ليا وللجميع

magic777
05-08-2015, 23:51
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
اخى الفاضل والهى عندك حق انا بردو من ساعة معرفت الفوركس وهوا واخد كل وقتى
واثر على عملى الاساسى وتمنى النجاح فية ليا وللجميع

وطبعا اخي اكيد اخي التدريب والتعلم هنا هو السر في حصول المتاجر على خبره جيده يقدر بها يعمل الارباح الي بيحلم بيها ويكون افضل بكتير بعد
كده في المستقبل وده افضل

ayoub321
05-09-2015, 02:00
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور أخي على هذا الموضوع المفيد ورائع
أنا شخصياً أثر علي كثيراً لدرجة أني لم استطيع
إبتعاد على الحاسوب كثيراً
اتمنى لكم ولنا التوفيق والنجاح

REDA FOREX
05-09-2015, 08:52
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
شكرا لك اخلى الكريم على توضيح وتقديم هذا الاقتراح
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

adnan1969
05-09-2015, 10:23
لااخي الكريم الي عنده منهنه او اي عمل غير الفوركس ممكن يجمع بينهم والي متفرق ممكن ياخذ الفوركس عمل اساسي بتوفيق لجميع

aminalamor
05-09-2015, 11:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الفاضل مشكور على هذا الاستفسار ان العمل في الفوركس ياخذ منك الكثير من الوقت غير انه لم ياثر على عملي الاساسي نهائيا لاني اعرف التوفيق بين عملي في الفوركس وبين عملي الاساسي
بالتوفيق للجميع

hamdochi
05-23-2015, 16:57
اشكرك اخى الكريم على هدا الموضوع واعتقد انه لا انكر انه قد اثر علي في الايام الاولى حتى عن القيام بالصلاة في اوقاتها لا حول ولاقوة الا بالله لكن ادركت هذا الخطا في فترة قصيرة ورحت اغير الاسلوب في التداول على السوق وجعلت الفوركس امرا ثانويا بعد الصلاة وبعد اعمالي اتجاه عائلتي تقبل مروري و احترامي الكبيرين

aseer
05-23-2015, 17:02

mohamed12345
05-25-2015, 16:22
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد لعكس الفوركس اصبح عملى الاساسى الذى اعتمد عليه حيث انا تاجرت بناءه على استراتيجيه ناجحه واصبحت احقق الارباح مما اصبح الفوركس هو مصدر

محمد ادم
05-29-2015, 10:39
الفوركس جعلني في عزلة تامة حيث اخذني من كل الناس
لتركيزي الشديد فيه ولكنه ممتع جدا ومعرفة جديدة تضاف الي
تقبل مروري.....

احمد سعيد على
05-30-2015, 15:51

اخي الكريم مشكور علي هذا الموضوع واما عن الاجابة فانا اجد ان الفوركس جعلني في عزلة تامة حيث اخذني من كل الناس لتركيزي الشديد فيه ولكنه ممتع جدا ومعرفة جديدة تضاف الي

bahoma310
05-30-2015, 16:04
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته نعم يا اخي هو ياثر بشكل كبير لان الدخول فيه يتطلب دلااسة عميقة للسوق و يجب ان تكون مستمرة و هذا يتطلب وقتا

Tonyy
05-30-2015, 16:06
نعم لقد اخذ الفوركس أكثر أوقات عملي فقد قمت بالتركيز في أخر فترة بالقيام بالتفرغ الكامل من اجل العمل في مجال الفوركس لاني وجد أنه المجال الأمثل للعمل الحر
لذا قررت ترك الوظيفة الاعتيادية والعمل فقط في هذا المجال الشيق

hmadnah123
05-30-2015, 20:44
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

نادر صباح الدين
05-30-2015, 20:48
يختلف الأمر من متداول إلى آخر، فبض المتداولين تأثروا كثيرا بالفوركس، وظهر ذلك في مستويات أدائهم المهني، وفي علاقاتهم الاجتماعية وغير ذلك من الاعتبارات، غير أن الأمر يختلف تماما بالنسبة لعدد آخر من المتداولين الذين كانت لهم القدرة في السيطرة على أنفسهم، فلم ينجرفوا كثيرا في السعي لتحقيق ارباح خيالية، وأخذوا يتفاعلون بحكمة أكبر، وهدوء أوضح.

hmadnah123
05-30-2015, 20:56

هاشم احمد
05-30-2015, 21:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ،،،
موضوع قيم اخي الكريم - بالفعل هناك الكثير من المدمنين في هذا المجال - موضوعك رائع
تقبل مروري اخي الكريم

hellelali2
05-30-2015, 21:21
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته نعم يا اخي هو ياثر بشكل كبير لان الدخول فيه يتطلب دلااسة عميقة للسوق و يجب ان تكون مستمرة و هذا يتطلب وقتا

هاشم احمد
05-30-2015, 22:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ،،،
موضوع قيم من الضرور اتباع التنبيهات اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري اخي الكريم

moh93
05-31-2015, 02:21
الفوركس حتى الان لم يؤثر على عملى الاساى
واكيج الفوركس بيكون فية ربح كبير جا ويجب انه نعرف انه يكون فية خبرات واكيد فى التداول قد يكون الفوركس ربح او مصدر ااساسى

Mr.Kareem
05-31-2015, 02:47
السلام عليكم اخي الكريم
اكيد طبعا اثر على حياة كل اللي دخل هذا المجال لكن بدرجات متفاوتة حسب اولويات كل واحد...... احترامي لك

tiger2015
05-31-2015, 02:58
الفوركس هو نظام عمل كامل بحد ذاته لا لم يؤثرلا على عملي اطلاقا لان الفوركس 24 ساعة مفتوح على مدار الاسبوع عدى السبت والاحد والسوق له 5 اسواق رئيسية من الممكن ان تدخل بانتظام بالسوق التي تكون انت بها وقت فراغ وان تمارس التداول بشي طبيعي دون اي اثار سلبية على عملك الاساسي لان الفورلاكس هو عمل اضافي

Kiing
05-31-2015, 06:07
ممكن متلا صديقي مشكور علي هذا الموضوع تم منه متلا انه اما عن الاجابة فانا اجد ممكن متلا مع انه ان الفوركس جعلني في عزلة تامة متلا منه حيث اخذني من كل منه الناس لتركيزي

Wassa04
05-31-2015, 08:13
مرحبا اخي الكريم الحمد الله لم ياثر لاني
انظم اوقاتي دائما تقبل مروري بالتوفيق

hmadnah123
05-31-2015, 09:28
فالفوركس يأخذ جزء مخصص من و قتي

merna12
05-31-2015, 10:52
الفوركس له تاثير على حياه المتداولين ويمكن ان يكون بالسلب او بالايجاب ولكن المتداول الناجح
هو الذى يكون الفورك سله تاثير ايجابى عليه

jaouad ouaiss
05-31-2015, 11:48
نعم لقد شغلني كتيرا عن دراسة مما جعلني اتركه لمدة وجيزة حتى اتفرغ اليه يشكل جيد لانه يحتاج الى وقت كتير وصبر

dhiebj316
05-31-2015, 11:51
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الشكر لكم أخواتي الاعزاء على هذه الردود الجميلة
بالعكس الفوركس اصبح عملى الاساسى الذى اعتمد عليه حيث انا تاجرت بناءه على استراتيجيه ناجحه واصبحت احقق الارباح مما اصبح الفوركس هو مصدر

mechanical
06-22-2015, 10:11
السلام عليكم .... لا خالص الفوركس لم يوثر ابدا علي العمل الاصلي وخصوصا لو كنت بتحب المجال اللي انت شغال فية ... يبقي اكيد التداول مش هياثر
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي وانستا

magic777
06-22-2015, 15:00
السلام عليكم .... لا خالص الفوركس لم يوثر ابدا علي العمل الاصلي وخصوصا لو كنت بتحب المجال اللي انت شغال فية ... يبقي اكيد التداول مش هياثر
بالتوفيق ان شاء الله في المنتدي وانستا

هو المفروض اننا نعتبره مجرد مجال مكمل هنا يعني مصدر رزق تاني وليس مصدر اساسي علان نقدر نستفيد منه واننا نكون على مهلنا كمان في العمل فيه وده
هيساعدنا على تقليل الخسائر بالفعل

ASMAA TAHA
06-24-2015, 03:26
الفوركس بالفعل يؤثؤ على كل شئ
الفوركس يؤثر على الدراسة ويؤثر على العمل الاساسى ويؤثر ايضا على علاقتى بعائلتى ولكن يمكن معالجة هذا الموضوع عن طريق عمل جدول او اطر زمنى معين نعمل به ونلتزم به لكى نجعل اوقاتنا منظمة

mazn
06-25-2015, 16:05
لا يا أخ بل بالعكس أحاول قدرة المستطاع عدم الخلط بين الوظيفة والفوركس

ahmed bakry
06-25-2015, 17:26
الى حد كبير اة اثر الفوركس على عملى بس لازم كدة الفوركس محتاج لوقت كبير وتعب وتفرغ كامل او شبه كامل والسلام عليكم

one god
06-27-2015, 01:21
اصلا يا اخي لا املك اي عمل اساسي لذلك انا هنا في الفوركس للبحث عن اي فرصة
انا من له اي عمل اخر رسمي ومضمون الربح فالافضل انه يجعل الفوركس اضافي

ahmed bakry
06-28-2015, 13:43
لا مش كتير لانه الفوركس له وسائل عديدة ممكن المتداول انه يشتغله بيها وبالتالى ممكن نوفق بين اى عمل وعمل الفوركس وشكرا

marwafawzy122
06-28-2015, 16:45
انا لن اترك الفوركس ابداً مهما كانت التحديات ومهما كانت الخسائر سوف احاول واحاول حتى اصل الى ما اريد من هذا المجال
انه اصبح بالنسبة لى هو الحلم الذى اريد تحقيقه والذى سيخرجنى من اطار الوظيفة والروتين اليومى الممل يا رب وفقنا جميعاً .

Mona forex
06-28-2015, 17:02

sameh-a
06-30-2015, 00:47
بسم الله الرحمن الرحيم
أخي الكريم بالتأكيد لم يؤثر على عملي الاساسي لانني
انظم وقتي جيدا بين عملي الاساسي والفوريكس اعمل على الكمبيوتر في الفوركس فقط من 3-4 ساعات

WASEM DALLOUL
06-30-2015, 00:51
السلام عليكم
اكيد يا أخي الكريم ان الفوركس يأخذ حيذ من وقتي بدون شك ولكن انا ابذل قصارى جهدي لكي اوفق بينه وبين عملي
وشكرا

sifoudz
06-30-2015, 00:51
السلام عليكم اخي الكريم
اخي الكريم انا بالنسبة لي لم اجد اي مشكلة في التداول واقوم بعملي الرئيسي على احسن وجه فانا ادخل السوق في وقت الفراغ اي بعد العودة من العمل لمدة ساعتين وكذالك في ايام عطلتي
رمضان كريم

sameh-a
06-30-2015, 21:26
بسم الله الرحمن الرحيم
أخي الكريم طبعا لم يؤثر على عملي الاساسي لاني اعرف
كيف انظم وقتي تماما في البداية طبعا اخذ من وقتي طويلا حتى تدربت جيدا وتعلمت

a7med sniper
06-30-2015, 22:17
والله اخى الكريم اجد ان التوفيق بين العملين صعب

وفى نفس الوقت مش هينفع استغنى عن عملى الاساسى عموما بنحاول وربنا يوفق والله المستعان

Mona forex
06-30-2015, 22:58

---------- Post added at 07:58 PM ---------- Previous post was at 07:27 PM ----------

rokataha19
06-30-2015, 23:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بعد التحية الطيبة والشكر على الموضوع الرائع :
لا بالعكس اعتقد ان الفوركس مش ممكن ياثر ع العمل خالص ممكن ندخل اى صفقة من اى مكان واى وقت

Mona forex
07-01-2015, 00:08
شكرا اخي الفاضل ... على النصائح القيمة
ليس لدي الفكره اخي
انشاء الله راح نشوف ردود الاخوه
التوفيق اخـ

chirikhan
07-05-2015, 01:11
لا عمل اساسي لي يا اخي بالتالي كل وقتي للفوركس والامر اجباري ليس اختياري للاسف
اتمنى فعلاا ني اجد وظيفة ولو متوسطة الدخل وتكون رسمية واتزوج واعمل اسرة الخ

saeed2015
07-05-2015, 01:44
لكي لا يؤثر التداول على عملك وحياتك عموما استعمل Type of orders أنواع الأوامر
ستطلب شراء یورو بالسعر معين وھو أمر السوق
Market Order أمر السوق ...لكن قدیتطلب منك الانتظار عدة ساعات
حتى یصل سعر الیورو إلى السعر الذي تريده فھل عليك البقاء أمام الكمبیوتر
هنا ياتي Limit entry orders اوالأوامر المحددة مسبقا

---------- Post added at 10:43 PM ---------- Previous post was at 10:35 PM ----------

Limit Entry Order الأمر المحدد مسبقا
ھو أمر لبیع أو شراء عملة ما بسعر محدد قبلك... وسیتم تنفیذ الأمرآليا
وأنواع الأوامر
ھناك أربعة أنواع من الأوامرلكل الاحتمالات أمران للخروج وأمران للدخول :
أوامر الخروج المحددة مسبقا
Stop order أمر الحد من الخسارة
Limit order أمر جني المكاسب
أوامر الدخول المحددة مسبقا
. Entry limit أمر الدخول لسعر مرتد
. Entry stop أمر الدخول لسعر مستمر

---------- Post added at 10:44 PM ---------- Previous post was at 10:43 PM ----------

بحیث یمكنك أن تضع ھذه الأوامر لیتم تنفیذھا بشكل آلي ...ویمكنك عندھا الاھتمام بعمل آخر
وأنت مطمئناً فمھما كانت حركة سعر العملة فإن أوامرك سیتم تنفیذھا
وخاصة أمر الحد من الخسارة مفيد لنا نحن المبتدئين لكي لا نخسر الايداعات

dhmo
07-05-2015, 01:58
لا عمل اساسي لي يا اخي بالتالي كل وقتي للفوركس والامر اجباري ليس اختياري للاسف
اتمنى فعلاا ني اجد وظيفة ولو متوسطة الدخل وتكون رسمية واتزوج واعمل اسرة الخ

لازم نعتبر المجال ده مجال دخل ثانوي واكيد الي اتعلم وفهم المجال ده اخي له طرق عمله الخاصه به الي كونها من التعلم وده طبيعي جدا طبعا علشان التعلم هنا اساس وفهم كامل ومن
خلاله المتاجر بيجد الطريقه الي تناسبه في العمل ويستمر بها

مهند سباعنة
07-05-2015, 02:06
أخي الكريم ان اليوم لا اثر سلبي للفوركس على الاعمل الاساسي و خصوصا لو لم اخذ عقد اثناء فترة عملي
و حتى ان اخذت فهنالك اجهزة محمولة و هنالك ما يدعى بستوب لوز و هيدج تستطيع تحقيق اهدافي
تقبل مروري

Kiing
07-14-2015, 15:55
ممكن متلا انه مشكور علي هذا الموضوع تم منه متلا انه ممكن معه متلا اما عن الاجابة فانا اجد ان الفوركس تم منه متلا انه ممكن متلا انه جعلني في عزلة تامة حيث اخذني فقط منه

engaym
07-14-2015, 16:01
السلام عليكم اخى الفوركس مجال شيق وجميل ولكن يجب ان نضع عملية تنظيم فى الوقت ونضع اساليب لكى يتم
تعلم وتداول الفوركس بطريقة لا تؤثر على الشغل الاساسي وبالتوفيق للجميع

westside11
07-14-2015, 16:07
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع
بالعكس الفوركس اصبح عملى الاساسى الذى اعتمد عليه حيث انا تاجرت بناءه على استراتيجيه ناجحه واصبحت احقق الارباح مما اصبح الفوركس هو مصدر رزقى

karim02
07-14-2015, 16:11
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد

yansane
07-14-2015, 16:12
لا يمكن اعتبار الفوركس هى وظيفة دائمة حيث انة غير مستقر ولذلك لا يمكن الاعتماد علية انة يعطى دخل مستقر يمكن ان تقيم علية المعيشة ولذلك ننصح بان يكون الفوركس بالنسبة لك ولمكل الناس هو عبارة عن شغل اضافي يساعدهم فى الحصول على دخل اضافي نعم أثر الى حد ما لأنه كان شيئ جديد بالنسبة لي و لا أعرف كيف اتحكم بالوقت اما الان

Ayman Dollar
07-14-2015, 16:29
السلالم عليكم
لا الاثير كان ايجابي على اوقات ٥راغي لانيىاسطعت استغلالها
جيدا ولم يؤثر ذلك على عملي الاساسي لاني لا اخذ من وقته

dhmo
07-14-2015, 17:02
ممكن متلا انه مشكور علي هذا الموضوع تم منه متلا انه ممكن معه متلا اما عن الاجابة فانا اجد ان الفوركس تم منه متلا انه ممكن متلا انه جعلني في عزلة تامة حيث اخذني فقط منه

عاوز توفر وقت اعمل على زوج واحد فقط علشان تقدر تكون حفظت تحركاته وكده انما العمل على اكتر من زوج ده تشتت ومش هيكون في صالح المتاجر اصلا
علشان هيكون محتاج وقت كبير منك طبعا

roony
07-14-2015, 17:38
أنا مازلت أدرس و
سأحاول إنشاءالله إيجاد طريقة للموازنة بين
دراستي و الفوركس
تقبل مروري أخي

AH3
07-16-2015, 14:06
لازم يكون فيه هدف معقول علشان الطمع او التفكير في تحقيق ربح كبير من مبلغ صغير في وقت قليل ده بيكون سبب من اسباب الخساره في السوق

اسلام احمد فؤاد
07-18-2015, 23:02
السلام عليكم ورحمه الله يا اخى الكريم
بالطبع الفوركس هياخذ منك بعض الوقت ولكن انت تقدر تتحكم فى وتتفنن فى ادارة الوقت حتى لايوثر على عملكالاساسى ا اخى
وبالتوفيق لك

antonioforex
07-18-2015, 23:04
السلام عليكم
اخي يجب تنظيم الوقت كي لا ياثر علينا الفوركس بالسلب و نستطيع القيام بعملنا بشكل جيد
فيه لانه يحتاج الكثير من الانضباط و اتمنى لك النجاح في جميع تداولاتك اخي الفاضل سلام

drkim
07-19-2015, 01:02
تحياتى لك اخى الفاضل

ولكن يجب عليك ان تعلم جيدا ان هذا السوق يتناسب مع جميع الظروف فهناك طريق مختلفه للمتاجره

فهناك ما يسمى بالاسكالبينج والانترا داى وهما بشكل يومى ويحتاجوا الى متداول متواجد بشكل كبير امام الشارت

وهناك مايسمى السوينج وهى صفقات على المداى الطويل يمكنها ان تستمر اسبوع او شهر وتعتمد على التحليل الجيد واداره رأس المال الجيده

ومميزاتها هى ان اهدافها كبيره ومخاطرها قليله وتمكنك من اداء اى عمل اخر اى لا تؤثر على وقتك

enganas
07-19-2015, 01:18
آمل من أتمكن من تحقيق بعض الارباح لأعوض هذا التأثير
.................................................. .

tarik46
08-11-2015, 21:24
هه بصراحة ليس لدي عمل اساسي كانت لدي دراسة و لكنه لم يؤثر عليها لانني في وقت الدراسة كنت اتداول
باستراتيجية الاخبار و لم احقق ارباحا كبيرة لاني خسرت كل شيء في ثوان معدودة و انا الان حر من اي التزام
موفق باذن الله

chelsea1
08-12-2015, 17:18
للاسف اخي الكريم ليس لدي معلومات دقيقة بخصوص تساؤلك حول العمل
ان شاء الله تلاقي اجابة من باقي اعضاء المنتدى

achraf2012
08-12-2015, 17:26
الفوكس عالم جميل لكن ادا لم تكن حظر سوف تخسر كل شيئ و هناك الكتير يمكن الاستفادة منه في فوركس
شكرا

Eng zoro
08-12-2015, 17:55
ان التداول فى اسواق المال لهو امر يحتاج للصبر والعمل الجاد وطلب المساعده من الخبراء
والدراسه والا طلاع الوفير على الجديد من المعلومات و>الك لتحقيق ربح وفير
ومشكور اخى الكريم

yansane
08-12-2015, 18:01
اعانى عزله وحاسس انه واخد حيز كبير من يومى بالعكس الفوركس اصبح عملى الاساسى الذى اعتمد عليه حيث انا تاجرت بناءه على استراتيجيه ناجحه واصبحت احقق الارباح مما اصبح الفوركس هو مصدر
رزقى الذى اعتمد عليه فى التداول والله المستعان وبالتوفيق

osama147
08-12-2015, 19:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخي الفاضل ان مجال الفوركس واسع وجميل وممتع اهم سي انك تاخد الحيطه والحذر للتحقيق الربح ولابد من الصبر
تقبل مروري وربنا يرزق الجميع

dhmo
08-12-2015, 23:18
اخي الفاضل ان مجال الفوركس واسع وجميل وممتع اهم سي انك تاخد الحيطه والحذر للتحقيق الربح ولابد من الصبر
تقبل مروري وربنا يرزق الجميع

وايضا اخي يكون فيه خطوات طبعا الواحد يمي فيها مش هيتحق حله كده من يوم وليله وطبعا التسرع ده مش بيوصل لحاجه اصلا الا الخسائر فلازم يكون هنا
فيه صبر في العمل واتقان حتى نصل لما نريد ونفهم المجال الي بنعمل فيه

Forex Story
08-13-2015, 04:10
الفوركس فانه في الفترة الاولى جعلني معتزلا بينما اتقنته
تقبل مروري..................

sameh-a
08-14-2015, 04:01
بسم الله الرحمن الرحيم
أخي الكريم على الاطلاق لم يؤثر على عملي بل وجدت فيه العلم
وهو عمل شيق وجيد جدا لتحسين وضعي المعيشي

RomanyMoreed
08-16-2015, 14:53

هو ممكن يؤثر لو انت مدمن علي التداول او بتحب تراقب صفقتك وممكن في الحالة دي تشوفلك حد يبرمجلك اكسيبرت

ahmed bakry
08-17-2015, 03:30
بصراحة الفوركس مجال كبير جدا وضخم ومحتاج لوقت كبير جدا ومحتاج لخبرة كبيرة جدا ومش بسهولة اى حد يشتغل فيه علشان كدة انا فضيله وقت كبير جدا

forex all arabes
08-17-2015, 11:09
مرحبا اخي الكريم وسعدت بموضوعك يجب تنظيم الوقت كي لا ياثر علينا الفوركس بالسلب و نستطيع القيام بعملنا بشكل جيد
فيه لانه يحتاج الكثير من الانضباط و اتمنى لك النجاح يارب اكون افدك واتمني لك مزيد من الربح

babyzee
08-17-2015, 14:27
في البداية نعم أثر الى حد ما لأنه كان شيئ جديد بالنسبة لي و لا أعرف كيف اتحكم بالوقت اما الان فالفوركس يأخذ جزء مخصص من و قتي دون التأثير على الاشياء و الاعمال الاخرى بالعكس الفوركس اصبح عملى الاساسى الذى اعتمد عليه حيث انا تاجرت بناءه على استراتيجيه ناجحه واصبحت احقق الارباح مما اصبح الفوركس هو مصدر رزقى الذى اعتمد عليه فى التداول و هذا جد مهم لاخواننا المبتدئين فى المنتدى وفي انتظار جديدك الأروع والمميز ولك مني أجمل التحيات وكل التوفيق

akram mohamed obaid
08-17-2015, 14:45
نوعا ما شغلني الفوركس عن عملي وعن حياتي اليوميه المعتاده وزياره الاقارب والالتقاء مع الاصدقاء

---------- Post added at 11:45 AM ---------- Previous post was at 11:43 AM ----------

نوعا ما شغلني الفوركس عن عملي وعن حياتي اليوميه المعتاده وزياره الاقارب والالتقاء مع الاصدقاء والموفقيه لجميع الاعضاء الكرام
تقبل مروري وتحياتي

aboubakr el ayach
08-17-2015, 14:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. نعم حبيبي الفوركس غير حياتي قليلا بحيث أصبح الفوركس تجارة يحبها الشباب كثيرا وخصوصا لمن أراد حياة متغيرة غير ثابتة ومملة وسئيمة. تحياتي وتقبل مروري.

Ouakrim
08-17-2015, 15:40
في البداية نعم أثر الى حد ما لأنه كان شيئ جديد بالنسبة لي
فالفوركس يأخذ جزء مخصص من و قتي دون التأثير على الاشياء
و الاعمال الاخرى

josef juvé
08-17-2015, 16:05
بسم الله الرحمان الرحيم
الفوركس اكيد ياخذ لك وقت كبير لكن عند وصول وقت عملك يجب ان تتخلى عليه تماما لانه من الامور الكمالية ولا نعتمد عليه تقبل مروري والسلام عليكم

naggar
08-17-2015, 20:20
انا لا اعمل ف اى مجال اخر
الفوركس وبس
العمل الاول والاخير
لاكن الفوركس ممكن يكون عمل جانبى بجانب وظيفه اساسية

Ahmedadg
08-17-2015, 20:25
اكيد الفوركس غير ف حياتي لان الفوركس يحتاج الي وقت كبير مما تسبب في انعزاليه و لكن يمكن ان لا يؤثر سلبا علي عملك
اذا خصصت الوقت للعمل و الوقت للفوركس و اهم شئ تنظيم الوقت ...يمكنك ان تفعل هذا و هذا و لكن تحتاج الي تنظيم وقتك
و تقبل مروري

sameh-a
08-17-2015, 22:22
بسم الله الرحمن الرحيم
أخي الكريم بالتأكيد لم يؤثر الفوركس على عملي الاساسي لانه لا ياخذ من وقتي سوى 3 ساعات في اليوم
وانا بصراحة اهتم بهذا العمل لانني حاسس انه سوف يحقق لي ارباحا كثيرة

Chima
08-23-2015, 05:39
آمل من أتمكن من تحقيق بعض الارباح لأعوض هذا التأثير...........

dhmo
08-23-2015, 17:18
بسم الله الرحمن الرحيم
أخي الكريم بالتأكيد لم يؤثر الفوركس على عملي الاساسي لانه لا ياخذ من وقتي سوى 3 ساعات في اليوم
وانا بصراحة اهتم بهذا العمل لانني حاسس انه سوف يحقق لي ارباحا كثيرة

هو في الاول المجال ده بياخد منا وقت كبير طبعا ولكن اكيد اخي التدريب والتعلم هنا هو السر في حصول المتاجر على خبره جيده يقدر بها يعمل الارباح الي بيحلم بيها ويكون افضل بكتير بعد
كده في المستقبل وده افضل

abdelloo31
08-23-2015, 17:19
نعم أثر الى حد ما لأنه كان شيئ جديد بالنسبة لي و لا أعرف كيف اتحكم بالوقت اما الان

ayoubrock
08-23-2015, 17:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الفوركس اصبح عملى الاساسى الذى اعتمد عليه حيث انا تاجرت بناءه على استراتيجيه ناجحه واصبحت احقق الارباح مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع اما في موضوع الفوركس فانه في الفترة الاولى جعلني معتزلا بينما اتقنته

ramy_sma
08-23-2015, 17:50
الفوركس اخد وقت كبير مني في التعليم لانه عالم جديد عليا الصراحه
بس يمكن التعب ده يوصلني في الاخر اني اربح منه
انشاء الله خير

محمد السيد
08-23-2015, 17:50
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ،، بالتأكيد شغلني الفوركس عن القيام بعملي على الوجه الامثل
ولكن لا اعتقد ان الكثيرون من عملائي لم يشعروا بذلك لأنني كنت احب ان اكون متوازنا في اغلب الأوقات

akram mohamed obaid
08-24-2015, 17:37
اخي الكريم مشكور علي هذا الموضوع واما عن الاجابة فانا اجد ان الفوركس جعلني في عزلة تامة حيث اخذني من كل الناس لتركيزي الشديد فيه ولكنه ممتع جدا ومعرفة جديدة تضاف الى معلوماتي البسيطه والموفقيه للجميع
تقبل مروري

saiddeco
08-26-2015, 17:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. الحقيقة أنه اخد الكتير من وقتي و اتر على حياتي أيضا لاكن يجب أن تضحي بى لربح شى آخر و هذا هو الفوركس

عاشق الفوركس
08-30-2015, 14:23
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
والله الامر يعود للتنضيم الذي تقوم به ممكن تنضم وقتك بين الفوركس وعملك الاساسي بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

ynwa1892
08-30-2015, 16:26
السلام اخي في ضل البطالة تحول الفوركس الى عملي الاول وهو ياخذ وقتي كله والحمد لله انا استرزق به وهو سد حاجياتي
وفقك الله

mohammed55
10-11-2015, 23:44
هه بصراحة ليس لدي عمل اساسي كانت لدي دراسة و لكنه لم يؤثر عليها لانني في وقت الدراسة كنت اتداول
باستراتيجية الاخبار و لم احقق ارباحا كبيرة لاني خسرت كل شيء في ثوان معدودة و انا الان حر من اي التزام
موفق باذن الله

snnaky
11-07-2015, 20:10
اكيد الفوركس بما انة عمل اضافى ولأنة يستقطع جزء كبير من الوقت ولأن العمل بة طوال 24 ساعة فهو يحتاج الى وقت تفرغ للعمل بة وكون انك تعمل فى اى عمل اخر فهذا لابد وان يكون امر لة تأثير اكيد بس مش هو دة الموضوع
الموضوع الحقيقى ان حضرتك تسيب موضوعات مهمة كان ممكن تكتب فيها وممكن تفيد غيرك وتكتب موضوع زى كدة بدون اى اهمية او فائدة لأى حد

abdallah201227
01-26-2016, 03:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم ان الي حد ما لكن ليس بالكتير ولكن هناك ن شغله الشاغل الفوركس..

justsmile
01-26-2016, 03:50
لا ابدا اخي فأنا انظم وقتي بشكل جيد .. واضع خطة لذلك ..
واعتقد ان من يضع خطة يمشي عليها لن يؤثر الفوريكس بأي شيء بحياته .. عدا عن ذلك يجب الحفاظ على العمل الاساسي..

latraaa
01-30-2016, 15:02
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على المعلومات التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كام اتمنى أ ننراك في المستقبل لاقريب تحقق الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

mohamed ghardallou
01-30-2016, 15:04
الــســــلام عــلــيــكــم و رحـــمـــة الــلـــه تــعــالـــى و بـــركــــاتــــــه عملي، الأساسي هو الفوركس

heroo252
01-30-2016, 15:38
الحقيقه الفوركس لا يتعارض مع عملى لكن المشكله فعلا ان الفوركس
بعد الواحد عن العلاقات الاجتماعيه وخلى الاصدقاء والاهل الواحد يقصر فى حقهم

khalefamohamed
01-30-2016, 16:10
بالنسبه لى فالفوركس يعتبر جزء من عملى
حيث انى فى كليه تجاره ويعتبر الفوركس أحد الأجزاء الخاص بالمنهج عندى
وبحاول اطور نفسى بالفوركس لأكون من المتداولين المحترفين

Sami1985
01-30-2016, 19:21
السلام عليكم..
تحية طيبة لجميع الاخوة بالمنتدى العامر..
أتمنى لكم التوفيق..
أحاول جاهداً هذا العام أن اجعل الفوركس هو وظيفتي،، لذلك فقد أثر على مستواي في العمل الحالي..
تقبلوا شكري...

اكرم التميمي
01-30-2016, 20:24
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
لم يشغلني الفوركس عن تأديه مهامي في عملي الاساسي او اعمالي وواجباتي البيتيه وواجبي تجاه الله عز وجل
وفقكم الله جميعا
تقبل مروري

Bassem Hassani
01-30-2016, 20:37
هو حاليا يعتبر السوق ليس له تاثير على عملى الاخر بالرغم من انى باخد وقت طويل فى السوق فى التحليل والدراسة والاطلاع على التحليلات والجديد فى السوق ولكن لو انت عايز تستفيد من السوق وفى نفس الوقت تعمل موازنة بين عملك الاخر لو كان لديك عمل اخر او حتى عملين وكمان تقدر تعمل موازنة بين الحياة الشخصية والحياة العملية لازم تكون انسان منظم لوقتك علشان تقدر تستفاد بالثانبة الواحدة فى حياتك فالنجاح كله سواء فى الفوركس او فى اى مجال اخر بيكون معتمد على كيفية ادارة الانسان لوقته وكمان لراس ماله وخاص سوق ضخم وكبير مثل سوق الفوركس .

محمد صلاح
01-30-2016, 20:55
واله بالفعل الفوركس للاسف اصبح ادمان وبقى بياثر على كل حاجة حتى على العلاقة الاسرية ولكن يجب علينا ان نفرق بين العلاقات الاسرية بالذات وبين عملى فى الفوركس

aissahd
01-30-2016, 23:10
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
جزاك الله خير على مشاركتك معنا
شكرا لطرح ذلك الموضوع و تلك التغطية الجيدة
تحياتى لك تقبل مروري

Batto777
01-30-2016, 23:17
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة اخي الفاضل الفوركس يعتبر شيء ممتع وجميل ولكن اهم شىء هو تظبيط المواعيد بين عملك اليومي وحياتك الخاصة والاسرية حتي لا تقع بالسلب عليك من ضياع وقتك وعملك الاساسي واللة الموفق للجميع

ahmedmomenali
01-31-2016, 08:18
لا يا اخي الكريم الفوركس ملوش تأثير على عملي الاساسي هو احيانا طبعا بيشغنلني
بس بحاول اوفق ما بين الاتنين واعترض ان مافيش تعارض طالما انت ملتزم بخطة معينة في الفوركس

big.pharaoh
01-31-2016, 09:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .... الواحد بقدر الامكان بيحاول يو فق بين الاتنين فربنا ييسر الامور ان شاء الله

forez
01-31-2016, 11:26
الســـــــــــلام عليكــــــــم و رحمــــــــة الله .......
رزقى الذى اعتمد عليه فى التداول .......

helmi nsir
01-31-2016, 12:07
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
اخى أنا مازلت أدرس وسأحاول إنشاء لله إيجاد طريقة للموازنة بين
دراستي والفوركس
مشكور و بالتوفيق لك

ebn masr
01-31-2016, 22:52
الفوركس عمل محتاج لوقت كبير فعلا ولكن ليس كل الوقت يمكن للمتداول ان يعمل ويتداول ويشتغل فى سوق الفوركس ومن الممكن انه يديله من وقته عادى جدا

AHMED91
02-01-2016, 00:13
احيانا نجد ان سوق الفوركس يحتاج الي الكثير من التفرغ
احيانا ولكن تنظيم الوقت والعمل علي المدي الطوير قد يوفر لك نجاح ايضا وتوفير الوقت

ibrahem91
02-08-2016, 21:35
تجارة العملات الاجنبية من اكثر التجارات التي لا يوجد هناك تاثير منها
علي العمل لانه يمكننا متابعة السوق من اي مكان وفي اي وقت ولو 5 دقايق فقط

otmani
02-13-2016, 22:15
الفوركس لم يشغلني عن عملي الاساسي بل
العكس بل اداة لملء اوقات الفراغ

dhmo
02-14-2016, 23:37
الفوركس لم يشغلني عن عملي الاساسي بل
العكس بل اداة لملء اوقات الفراغ

هو الافضل ميكونش كده لان طبعا احنا بنعمل في مجال عالمي بالطبع وبيحتاج وقت وجهد علشان نصل لما نريد فيه وطبعا محتاج هنا اننا نتعلم كويس ازاي نحقق ارباح علشا
نكون افضل في المستقبل وكده

chouaib112
02-20-2016, 12:28

dhmo
02-20-2016, 17:23

بغض النظر عن ضخامته هو المفروض اننا نعتبره مجرد مجال مكمل هنا يعني مصدر رزق تاني وليس مصدر اساسي علان نقدر نستفيد منه واننا نكون على مهلنا كمان في العمل فيه وده
هيساعدنا على تقليل الخسائر بالفعل

Mohamed fathy
02-20-2016, 17:28
نعم اثر علي عملي الاساسي الي درجه انه جعلني اترك عملي ههههههههه
ولكن ليس هذا المهم
المهم انني بفضل الله اربح جيدا من الفوركس فقط

ahmedhathout
02-20-2016, 17:33
انا اصلا لجأت للفوركس لان مكنش ليا عمل اساسي وانا كنت لسه طالب
وسمعت عن الفوركس في الاجازه وبصراحه خد مني وقت كبير

global
02-20-2016, 18:41
يا اخي الكريم نعم انا اقرر انني سوف اخرج من دراستي واتفرغ انشاء الله للفوركس
والله الموفق والمعين

dhmo
02-22-2016, 16:57
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم ان الفوركس لم يؤثر بعملي وحسب بل اثر سوق العملات الاجنبية
اثر في كل مجالات حياتي و هذا التأثير يشبه السوق مرة اجابي و مرة سلبي

بس بصراحه في البدايه مطلوب وقت واكيد اخي علشان لازم الاول انك تفهم المجال الي انت فيه كويس اوي وبعد كده تتعلم وتاخد بالاسباب انك يكون ليك طريقه عمل جيده واسلوب متاجره وفهم
وخبره تواصل النجاح وتحقيق الربح بهم

ghiles
02-22-2016, 16:59
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته يا اخي الكريم انا شخصيا اضن ان الفوركس ليس له اثر على عملي الاساسي .تقبل مروري

ملاك الروح
02-22-2016, 18:07
طبعا لا ولا يمكن ان يؤثر فيما بعد - ولا يمكن اعتماد الفوركس كدخل اساسي بل كدخل اضافي
اتمنى لك دوام التوفيق والنجاح اخي الكريم
تقبل مروري واحترامي ،،،

latraaa
02-22-2016, 18:43
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كما أتمنى ان نراك في مواضيع أخرى إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

Hassan Tarek
02-22-2016, 18:47
بسم الله الرحمن الرحيم
فانا اجد ان الفوركس جعلني في عزلة تامة حيث اخذني من كل الناس لتركيزي الشديد فيه ولكنهممتع جدا تقبل مروري

abdulsalam
02-22-2016, 18:51
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كما أتمنى ان نراك في مواضيع أخرى إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

---------- Post added at 03:51 PM ---------- Previous post was at 03:50 PM ----------

فانا اجد ان الفوركس جعلني في عزلة تامة حيث اخذني من كل الناس لتركيزي الشديد فيه ولكنهممتع جدا تقبل مروري

aboubakeur_m12
02-22-2016, 18:54
لا امتلك حاليا عمل ثابت لكن لا اعتقد انه سوف يكون للفوركس تاثير على عملي او حياتي الشخصية لانني بكل بساطة لست متعلقا بالفوركس بشكل كبيرا و اعتبره مرحلة اتمناها ان تكون مفيدة و جيدة في حياتي اما الاساس فهو الشغل

ossoss12
02-22-2016, 18:55
بالنسبة لي حاليا مجال عملي هو الكمبيوتر
لم يؤثّر تماما بل بالعكس، يمكنني من الجلوس و مراقبة الأسواق و العملات بشكل جيد جدا

elmagic7
02-22-2016, 19:01
شكرا على سؤالك سؤال مهم جدا فانا اري شخصيا ان الفوركس يأخذ منى وقت ثلاث او اربع ساعات
ولا يأخذ وقت كبير من يومى فهو اصبح جزء من حياتى وانا سعيد بذلك

mostafadadad
02-22-2016, 19:24
طبعا مشكورون علي افاداتكم لكل جديد في المنتدي
والحقيقه تبادل الخبرات شئ مفيد جدا للتعلم من تجارب الاخريين

hossam123
02-23-2016, 15:12
بالنسبة لى لم يوثر نهائيا بالعكس فاتا استفدت من الفوركس ويكفى انه اصبخ
لدى مصدر رزق اخر من غير ما اى حد يتحكم فيا

global
02-23-2016, 18:16
يا اخي الكريم انا مازلت في دراستي لاكنه اثر على دراستي كثيرا لانه مجال مادب وجميل
والله الموفق والمعين

محمد صلاح
02-23-2016, 19:24
اهلا بك اخى العزيز وفعلا والله سؤال مهم لانه فى ناس كتير الفوركس بياثر على عملها الاساسى وانا واحد منهم للاسف اصبخت اتغيب كثيرا عن عملى الاساسى لان الفوركس محتاج متابعة

alizert2015
02-23-2016, 20:18
بالنسبة لي اخي لم يؤثر الفوركس على عملي الاساسى بشكل سلبي بل كان ايجابيا لاني
اصبحت شخصا ديناميكيا و ابحت عن الفرص لتحقيق التقدم و التطور و انا جد فرح بدلك

ahmadhamad
02-23-2016, 20:20
اخي الكريم قد افادي ايجابيا وفانا اعمل كمبرمج وعندما اربح استثمر مالي في الفوركس وقد عملت ثروة كبيرة وتزداد كي استخدمها في مشاريعي البرمجية وبالتوفيق

torkhan mohamed
02-23-2016, 20:20
السلام عليكم
لا طبعا مش ماثر فى عملى هوة بس ممكن تعب ليك شوية لو هتسهر علشان تفتح صفقات وكدة بس الحمد لله مش ماثر معايا فى الشغل

never101
02-24-2016, 15:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

Ahmed Ab
03-07-2016, 17:50
اعتقد ان علينا ان نفصل دائما بين العمل الاساسى والعمل فى الفوركس
ولا يجوز ان يؤثر عليه
وانا اقوم بالعمل فى الفوركس
فى وقت الفراغ بعيدا عن وقت عملى نهائيا

lebouziramzinio
03-09-2016, 16:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بعد بسم الله الرحمان الرحيم أما بعد اخي الفاضل بالعكس الفوركس اصبح عملى الاساسى الذى اعتمد عليه

Thequest250
03-09-2016, 20:46
جزاكم الله خيرا اخي الكريم..دامت مشاركتم التى تفيد الجميع

الفوركس علم وفن التعامل مع التحليلات الفنية والاساسية والاخبار الهامة مع ادارة رأس المال الصارمة والصبر على الاهداف وعدم الطمع..هنا يكمن سر النجاح.

وتذكروا أحبتي أن الدولار عملة التجارة..واليورو عملة الاستقرار..والكندي عملة النفط..والأسترالي عملة الذهب والمعادن..والين والذهب عملتا الأزمات والملاذ الآمن..بالتوفيق للمتاجرين والمتداولين.

شروط التداول في انستا فوركس..
لازم تاخد بالك من الحاجات دي
1.....لا تفتح لوت اعلي من 0.4 لكل 100 دولار
ودة الشرط اللي كتير مننا مش بياخد باله منه
يعني انت لو معاك 50 دولار لا تفتح لوت اعلي من 0.2
لان الحساب دة بيعتبر حساب علي الخطورة اللي بيزيد اللوت
عن كدة ..... وكمان
2...... الا تغلق لصفقة الا بعد 5 دقايق
3...... الا يزيد الربح في الصفقة الواحدة علي 10 ف المية وقت الاخبار فقط
وف غير وقت الاخبار اغلق علي الربح اللي انت عايزه

قواعد المتاجرة بالبونص في انستا والمخالفات التي قد تؤدي الي اغلاق حسابك في انستا
وان شاء الله لو التزمنا بيها مش هيبقي هناك مشاكل في السحب باذن الله
شروط الاتفاقية كلها نجدها في صفحة التسجيل في الشركة ،ملحوظة القواعد دي تطبق علي حسابات الايداع والبونص معا بس اللي هيحصل لو خالفتها في حساب الايداع هيتم حذف الارباح اما لو خالفتها في حساب بونص هيتم غلق الحساب

اللي يهمنا جدا الشروط الاتية انا شرحتها كمان عشان نوضح اكتر الرجاء نلتزم بها واي استفسار هرد عليك ان شاء الله

1-يوافق العميل على الخضوع لفحص دقيق على حسابه, إذا تم إكتشاف قيام العميل بفتح صفقات و غلقها بفاصل زمنى أقل من 5 دقائق بينهم يتم إلغاء هذه الصفقات ووفقا لنتائج هذا الفحص تملك الشركة الحق فى تصحيح نتائج تداولات العميل من خلال حساب مجموع تلك الأوامر= باختصار لازم مدة اي صفقة لا تقل عن 5 دقايق

2 - يحظر هذا الإتفاق الإستراتيجيات الموجهة لإستخراج أرباح بالعمد بوسائل مختلفة, عندما يكون رصيد أحدى العملاء أو مجموعة من الحسابات بالسالب ( هنا يقصد الهيدج بين حسابين بونص في حالة لو تملك حسابين بونص ممنوع تدخل صفقة شراء علي زوج ما في الحساب الاول وتقوم فاتح صفقة بيع علي نفس الزوج في الحساب التاني في نفس الوقت دا ممنوع ومخالف نخلي بالنا ) و تشمل أيضا الحالات التى تتم بفتح عدة حسابات بأسماء أشخاص مختلفين و هم بالفعل جزء من الإستراتيجية. فى حالة الكشف عن مثل هذه الإستراتيجيات تملك الشركة الحق فى تطبيق شروط الفقرة 3.15.5 من الإتفاق ..
( يقصد باسماء اشخاص مختلفين يعني لو تاجرت باكثر من حساب بونص لاشخاص اخرين علي جهازك والحسابات دي مش باسمك انت )

3 - عندما يتغير السعر, الفرق بين أخر سعر إغلاق لأداة تداول و أول سعر إفتتاح, أو السعر له علاقة بنشرات أخبار و أدى ذلك إلى أرباح أعلى من 10% من الإيداع المبدئى, تملك الشركة الحق لعمل تصحيح على مثل هذه الصفقات فى أحجام تتناسب مع الفرق بين الأسعار المشار إليها بالأعلى بالنقاط, يتم خصم هذه الأموال مع التعليق برسالة "Clause 5.12. correction". فى بعض الحالات تحدد الشركة شرط نسبة الأرباح أسفل من 10% (من الإيداع المبدئى). بس نخلي بالنا التدوال وقت صدور الاخبار مش ممنوع انت ممكن تدخل عادي بس بلوت صغير عشان تتجنب نسبة الربح اللي اكبر من 10 % من راس المال وبكدا ضربنا عصفورين بحجر واحد ربحنا من الخبر هو اه الربح هيكون صغير بس خلينا نفسنا في امان ( يقصد بالاخبار القوية فقط High level )

قواعد اخري لا تخص المتاجرة بل مخالفتها تودي الي الحرمان من حملة البونص او ارساله للك و اغلاق حسابك في انستا

1 - لا تسجل في اكثر من منتدي تابع لانستا الشركة تسمح بالتسجيل في منتدي واحد فقط لكي تستلم البونص
2 - نسخ الردود في المنتدي من الاعضاء الاخرين يؤدي الي اغلاق حسابك في انستافوركس
3 - اعمل عضوية واحدة فقط في منتدي فوركس العرب
4 - لا تدير حسابات بونص باسماء مختلفة علي نفس الايبي ip الخاص بك
5 - اذا كان لديك اكثر من حساب بونص يجب ان تكون بياناتك الشخصية و عنوانك متطابقة في كل الحسابات
6 - الاعضاء الذين يبيعون البونص لاشخاص اخرين يرجي العلم ان الشركة لها ادوات لكشف الغش لذا البيع للبونص لن يفيد او الاعضاء الذين يربطوا حساباتهم في المنتدي مع اخرين لعمل البونص بدلا منهم

medo323
03-09-2016, 20:49
لا الفويكس لم يؤثر على عملى الاساسى فى شيىء بل بالعكس
انا اتمنة بأن يكون لدى اقصى وقت فراغ بعد العمل كى استغله فى الفوريكس

forexdz
03-09-2016, 20:51
ربما يؤثر على ناس وعلى ناس لا ياثر
الفوركس ياخذ كل وقتك في المرجلة التعليمية والتجريبة
وبعد الاحتراف خلاص سوف تعلق صفقات وتترك صفقات بعيدة المدى
اذا سوف ياثر عليك اولا ثم بعدها كل شئ يرجع لسابق عهده

Baligh
03-09-2016, 21:11
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بك اخي وبكل اعضاء المنتدي الكرام
ليس لدي فكره اخي نشوف ردود الاخوه
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

forez
03-11-2016, 15:11
الســـــــــــلام عليكــــــــم و رحمــــــــة الله .......
رزقى الذى اعتمد عليه فى التداول .......

mego997
03-12-2016, 19:08
في الحقيقه اخي الكريم انا لا اعمل حتي الان فانا ما ذلت طالب ولكنه يشغلني عن الدراسه في بعض الاحيان

latraaa
03-12-2016, 19:32
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الراي و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كما أتمنى ان نراك في المستقبل القريب تحقق الكثير غن شاء الله

karinho1991
03-16-2016, 20:13

neverlit4
03-18-2016, 01:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

messaoud43
03-18-2016, 13:15
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

mego997
03-26-2016, 16:51
في الحقيقه اخي الكريم انا لا اعمل حتي الان فانا ما ذلت طالب ولكنه يشغلني عن الدراسه في بعض الاحيان

midoforex00
03-26-2016, 17:12
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ان العمل في مجال الفوركس لا يؤثر علي عملي الاثاثي حيث ان التداول في الفوركس لا ياخذ مني اكثر من ساعه او ساعتين في اليوم ادرس العملات بمؤشراتي ثم اضع صفقاتي كلها واغلق حسابي وامارس حياتي العاديه

mego997
04-02-2016, 14:20

angelzzz
04-02-2016, 14:22
لا يا اخي فان ادرس ولا املك عمل ولكن الفوركس اثر بشكل ايجابي على دراستي فالمال الذي ساتحصل عليه من الفوركس ساشتري بها كتب تنفعني وتقوي زادي التعليمي
كذلك الفوركس ساهم في فتح عقلي على عمليات البيع و الشراء

latraaa
04-02-2016, 14:29
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الراي و على المعلومات القيمة الراقية التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كام أتمنى أ نراك تحقق الثكير إن شاء الله، بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله

hellelali3
04-02-2016, 14:41
اكيد اخي الكريم وان شاء الله يكون التاثير ايجابي عند الناس جميعا لان التداول يمكن من ربح الكثير من المال والله الموفق
وان شاء الله تكون النتائج جيدة فالمستقبل

omaryat2
04-02-2016, 14:49
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
أخي أصلا أا حاليا طالب فقط يعني لا أعمل لكي أقول لك أنه أثر على عملي أو أي
شيء من هذا القبيل و لكن أيضا الفوركس يأخذ من وقتك

neversi5
04-05-2016, 19:18

hamed mohamed
04-05-2016, 19:19
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح.
و على الراي و على المعلومات .
القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله،
كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير إن شاء الله..، بالتوفيق لك

الليث الحموي
04-06-2016, 22:33
يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 10:28 PM ---------- Previous post was at 10:28 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.اااااااووووو

---------- Post added at 10:29 PM ---------- Previous post was at 10:28 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.الووووو في كل مكان

---------- Post added at 10:30 PM ---------- Previous post was at 10:29 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.عالووووووالووو

---------- Post added at 10:31 PM ---------- Previous post was at 10:30 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.تالوووو فالووووووبفريق

---------- Post added at 10:32 PM ---------- Previous post was at 10:31 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.فالوتنون صلال

---------- Post added at 10:32 PM ---------- Previous post was at 10:32 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.الوووووفال

---------- Post added at 10:33 PM ---------- Previous post was at 10:32 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.لباباب في كل عام وانتم لشهر

---------- Post added at 10:33 PM ---------- Previous post was at 10:33 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.عابال يالي

DR.MJH.JO
04-06-2016, 22:34
بسم الله الرحمن الرحيم
وهذا جد مهم لاخواننا المبتدئين فى المنتدى
ولك مني أجمل التحيات
وكل التوفيق لك يا رب

الليث الحموي
04-06-2016, 22:34
يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.قال في المحال

DR.MJH.JO
04-06-2016, 22:35
بسم الله الرحمن الرحيم
وهذا جد مهم لاخواننا المبتدئين فى المنتدى
ولك مني أجمل التحيات
وكل التوفيق لك يا رب
بالتاكيد اذا ما انتبه التاجر سيتاثر عمله الاساسي

الليث الحموي
04-06-2016, 22:38
يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.غال في كل مكان ًالمستهلكين إلى ترشيد

---------- Post added at 10:36 PM ---------- Previous post was at 10:35 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.غلبون في كل مرة واحدة

---------- Post added at 10:37 PM ---------- Previous post was at 10:36 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.ااااااباااااووووو

---------- Post added at 10:37 PM ---------- Previous post was at 10:37 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.تالوووو فالووووووبفريق من غير ما

---------- Post added at 10:38 PM ---------- Previous post was at 10:37 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.ااااابالوووووووو

مبتدئ و لكن...
04-06-2016, 22:39
كثير من الناس يقولون لفظ الربح من النت وانا ارى ان هذا اللفظ خطأ ولكن الافضل ان نقول العمل من خلال النت فالعمل اساس للربح ام الذى يعتمد على غير العمل فسوف يصيبه الملل ويضر لترك العمل لانه اعتقد ان الربح سوف ياتى اليه ولا يعلم ان العمل يوصل الى الربح.

الليث الحموي
04-06-2016, 22:57
يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.فالووووووبفريق في كل ااااامكان في العالم

---------- Post added at 10:40 PM ---------- Previous post was at 10:40 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.اااافلتون في كل من يريد

---------- Post added at 10:41 PM ---------- Previous post was at 10:40 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.اااااابالوووواااا

---------- Post added at 10:41 PM ---------- Previous post was at 10:41 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.ااااابالووووتالووو

---------- Post added at 10:42 PM ---------- Previous post was at 10:41 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.التون في كل مكان في العالم العربي لا

---------- Post added at 10:43 PM ---------- Previous post was at 10:42 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.غاالون في كل مرة واحدة

---------- Post added at 10:44 PM ---------- Previous post was at 10:43 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.اااا مالون من غير ما البيانات

---------- Post added at 10:44 PM ---------- Previous post was at 10:44 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.وانتون بخير منذ عام مضى

---------- Post added at 10:45 PM ---------- Previous post was at 10:44 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.غالبوت في العالم سك في كل

---------- Post added at 10:46 PM ---------- Previous post was at 10:45 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.قالون في هذا المجال

---------- Post added at 10:47 PM ---------- Previous post was at 10:46 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.الووو في كل مرة في

---------- Post added at 10:47 PM ---------- Previous post was at 10:47 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.تلون من غير ما في المنتدى هذه

---------- Post added at 10:48 PM ---------- Previous post was at 10:47 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.قال في كل مكان في اااالعالم العربي

---------- Post added at 10:49 PM ---------- Previous post was at 10:48 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.فال في ذلك اليوم صباح الخير

---------- Post added at 10:49 PM ---------- Previous post was at 10:49 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.الوووانااامووو

---------- Post added at 10:50 PM ---------- Previous post was at 10:49 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.الووونالووو في كل ما

---------- Post added at 10:51 PM ---------- Previous post was at 10:50 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.الوووونالووووو

---------- Post added at 10:52 PM ---------- Previous post was at 10:51 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.الووو في كل من يحاول

---------- Post added at 10:53 PM ---------- Previous post was at 10:52 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.لووو مانمت أبين في

---------- Post added at 10:54 PM ---------- Previous post was at 10:53 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.مالون في مالون

---------- Post added at 10:55 PM ---------- Previous post was at 10:54 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق اااافوركس بشكل عام.ملاوووااا

---------- Post added at 10:56 PM ---------- Previous post was at 10:55 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.مللت في كل عام

---------- Post added at 10:57 PM ---------- Previous post was at 10:56 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.ثابت في كل مكان من العالم

الليث الحموي
04-06-2016, 23:09
يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.اااا مالون في كل من يحاول الفال

---------- Post added at 10:59 PM ---------- Previous post was at 10:58 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.ااالوووو في كل من يريد

---------- Post added at 11:00 PM ---------- Previous post was at 10:59 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.مالو في كل مرة واحدة

---------- Post added at 11:01 PM ---------- Previous post was at 11:00 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.ااااوااا في كل من

---------- Post added at 11:02 PM ---------- Previous post was at 11:01 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق اافوركس عالمبشكل عام.

---------- Post added at 11:02 PM ---------- Previous post was at 11:02 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس مالووووبشكل في كل من عام.

---------- Post added at 11:03 PM ---------- Previous post was at 11:02 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.لوتنالتةن في كل من يريد

---------- Post added at 11:04 PM ---------- Previous post was at 11:03 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "وووInstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل بالووووعام.

---------- Post added at 11:04 PM ---------- Previous post was at 11:04 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها ووووو التداول في أسواق فوركس بشكل عام.الووونتانو

---------- Post added at 11:05 PM ---------- Previous post was at 11:04 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق الززززعمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في يالونأسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:06 PM ---------- Previous post was at 11:05 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في hgأسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:07 PM ---------- Previous post was at 11:06 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أyuسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:08 PM ---------- Previous post was at 11:07 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق dfفوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:08 PM ---------- Previous post was at 11:08 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق tiفوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:09 PM ---------- Previous post was at 11:08 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "tioInstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

TAFOUKT
04-06-2016, 23:10
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح.
و على الراي و على المعلومات .
القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله،
كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير إن شاء الله..، بالتوفيق لك

الليث الحموي
04-06-2016, 23:11
يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عملdg "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:11 PM ---------- Previous post was at 11:10 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة ioبفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

khalidovic007
04-06-2016, 23:11
أخي الكريم لن يكون هناك تأثير على عملك و لا شغلك لو حاول أ، تمازج بينهما لأنه فقط عمل إضافي
أنت حر يمكنك أن تشتغل عليه الوقت الذي تريد

الليث الحموي
04-06-2016, 23:13
يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق dfgعمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

رومانى
04-06-2016, 23:13
اعتقد انه له تأثير طبعا فهو يأخذ من الوقت الكثير فهو يسرق وقتك سواء على المنتدى
او البحث عن المصطلحات والفيديوهات ومتابعة الاخبار فعلا يحتاج وقتا
كبيرا ولكن نحاول بقدر الامكان توفير وقت لعمل اشياء اخرى

الليث الحموي
04-06-2016, 23:16
يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "ycInstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:16 PM ---------- Previous post was at 11:14 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "gjInstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

ilyesov
04-06-2016, 23:19
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته فيالحقيقة انا طالب والفوركس
اثر في حياتي بطريقة اجابية فالان يمكنني الجلوس ربح المال من المنزل

الليث الحموي
04-06-2016, 23:39
يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل fgy"InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:19 PM ---------- Previous post was at 11:19 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق hfrفوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:20 PM ---------- Previous post was at 11:19 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة werrبفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:21 PM ---------- Previous post was at 11:20 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول tghjفي أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:22 PM ---------- Previous post was at 11:21 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و yioمعرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:23 PM ---------- Previous post was at 11:22 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة xfhبفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:23 PM ---------- Previous post was at 11:23 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في fgvأسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:24 PM ---------- Previous post was at 11:23 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق rtioعمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:25 PM ---------- Previous post was at 11:24 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس tbnmبشكل عام.

---------- Post added at 11:26 PM ---------- Previous post was at 11:25 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفةdgjl بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:27 PM ---------- Previous post was at 11:26 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق asdفوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:28 PM ---------- Previous post was at 11:27 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة rtyبفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:30 PM ---------- Previous post was at 11:28 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في yiopأسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:31 PM ---------- Previous post was at 11:30 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و qweالتداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:32 PM ---------- Previous post was at 11:31 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها tuioو التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:33 PM ---------- Previous post was at 11:32 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها وftui التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:34 PM ---------- Previous post was at 11:33 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول fglفي أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:35 PM ---------- Previous post was at 11:34 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواقasdhj فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:35 PM ---------- Previous post was at 11:35 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "yiipInstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:36 PM ---------- Previous post was at 11:35 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواقasdhj rفوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:37 PM ---------- Previous post was at 11:36 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و cdالتداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:38 PM ---------- Previous post was at 11:37 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل red"InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:38 PM ---------- Previous post was at 11:38 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق rxuعمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:39 PM ---------- Previous post was at 11:38 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق zasعمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

الليث الحموي
04-06-2016, 23:44
يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس rtiبشكل عام.

---------- Post added at 11:41 PM ---------- Previous post was at 11:40 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أdfgسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:41 PM ---------- Previous post was at 11:41 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على vbnإطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:42 PM ---------- Previous post was at 11:41 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة asdrبفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:42 PM ---------- Previous post was at 11:42 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل qwe"InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:43 PM ---------- Previous post was at 11:42 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس xerبشكل عام.

---------- Post added at 11:44 PM ---------- Previous post was at 11:43 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق dfjعمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:44 PM ---------- Previous post was at 11:44 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق rtvفوركس بشكل عام.

محمد مسعد
04-06-2016, 23:45
السلام عيكم ورحمة الله وبركاته اود ان اشكرك اي
الكريم الذي يستفاد منه المشاركين في هذا المندي الرائع
الذي يريد انيفيد الجميع

الليث الحموي
04-06-2016, 23:46
يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق sdrفوركس بشكل عام.

---------- Post added at 11:46 PM ---------- Previous post was at 11:45 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.xdr

محمد مسعد
04-06-2016, 23:46
السلام عيكم ورحمة الله وبركاته اود ان اشكرك اي
الكريم الذي يستفاد منه المشاركين في هذا المندي الرائع
الذي يريد انيفيد الجميع

الليث الحموي
04-06-2016, 23:48
يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.qwe

---------- Post added at 11:47 PM ---------- Previous post was at 11:46 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.ert

---------- Post added at 11:47 PM ---------- Previous post was at 11:47 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.hjk

---------- Post added at 11:48 PM ---------- Previous post was at 11:47 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.dft

MohamedBZDK
04-06-2016, 23:55
الفوركس أيضا مجل للعمل قائم بذاته فمنهم من يعتمد عليه كدخل أساسي له

أما أنا فمازلت مبتدأ فقد عطيته حصة كبيرة من وقتي لكي أتعلم جيدا, فهاذا كان تأثير الفركس في حياتي

الليث الحموي
04-07-2016, 00:08
يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.wert

---------- Post added 04-07-2016 at 12:06 AM ---------- Previous post was 04-06-2016 at 11:58 PM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.wert

---------- Post added at 12:08 AM ---------- Previous post was at 12:06 AM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.fvb

Eldiesel
04-07-2016, 00:08
نقطة مهمة جدا احييك يا اخي الكريم عليها .. فعلا الفوركس بياثر كتير جدا في حياة اي حد بيتاجر فيه
و خاصة المتاجرين المبتدينء بيبقي واخد كل يومهم او معظم يومهم و ده طبعا للاسف بيأثر بشكل سلبي علي عملهم الاساسي

الليث الحموي
04-07-2016, 00:24
يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.gty

---------- Post added at 12:10 AM ---------- Previous post was at 12:08 AM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.xdi

---------- Post added at 12:24 AM ---------- Previous post was at 12:10 AM ----------

يستعمل الموقع الإلكتروني الخاص بشركة "InstaForex" العديد من تقنيات "web 2.0" بما في ذلك مدونات الشركات و مواقع Twitterو FaceBook. و كل ذلك من أجل جعل العملاء و العملاء المحتملين على إطلاع و معرفة بفريق عمل "InstaForex" و عملياتها و خدماتها و التداول في أسواق فوركس بشكل عام.zsw

csebai12
04-07-2016, 00:44
السلام عليكم و رحمة لله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
لا اخي فانا افوم بتقسيم وقتي بين التداول و العمل و الحيات اليومية

neverlit5
04-08-2016, 20:55
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

روفائيل ثروت
04-08-2016, 20:57
اخي العزيز بحسب عملك اذا عملت بجد واجتهاد

lionardodicaprio940
04-08-2016, 21:01
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته
بالطبع لم يشغلني الفوركس عن عملي اقصد دراستي فلدي كل الوقت لعملهما معا
وشكراااا.

belabied
04-10-2016, 03:20
انا بشكرك جزيل الشكر على مجهودك الجميل والمميز ونحن فى امس الحاجة لمثل هذه المواضيع المهمة
والمفيدة

islam bahnsawi
04-10-2016, 08:52
شكرا اصدقائى الكرام , جيدة هذة المعلومات الهامة و التى تساهم فى توفير البحث و الوقت و المجهود و تساعد على اكتساب الخبرة فى سوق التداول و الالمام بالمعرفة فى هذا السوق الملىء بالمخاطر حيث نسبة الخسارة بة مرتفعة ولكن بالمعرفة و الدراسة و الخبرة ياتى الربح و نرجو امدادنا بمثل هذة المعلومات المفيدة لكل المبتدئين فى سوق التداول

رومانى
04-10-2016, 14:12
حاول الا يكون عملك بالفوركس هو عملك الاساسى نعم اهتم به وتعلمه وكرس له
جزء من وقتك يوميا وليس كل وقتك حتى لا يطغى على عملك الاساسى
ثم يجب ان تعرف انه تجارة يمكن ان تؤدى الى خسارة كل اموالك فاحذر.

mego997
04-10-2016, 16:27

HaMaDa99
04-10-2016, 16:27
متقفي العملات الأجنبية: هذا نظام متاجرة آلي في العملات الأجنبية، و هو يبقى نشطا طوال يوم التداول بأكمله و يستغّل الفرص للمستثمرين في هذا السوق المتغيّر بشكل مستمر.

ShiToSawY
04-10-2016, 19:44
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الفاضي : لا يا اخي الفوركس لا يؤثر علي عملي الاساسي
تحياتي لك

يحيى
04-10-2016, 20:43
بارك الله فيك علـى هذه المؤشرات القيمة وعلى هذا الطـرح الممـيز
لـك مـني أجمـل التحـيات ودمـت فـي أمـان الله وحفـظه
تحيـاتي الحـارة

mmf1978
04-10-2016, 21:55
لاطبعا لان الفوركس يعمل في الوقت اي وقت مش محتاج الي الفارغ
بس ممكن لما الربح يكون كويس ممكن يكون اساسي

mohamedelfiky
04-10-2016, 22:11
بسم الله الرحمن الرحيم اخى الكريم لا اعتقد انة لة تاثير بس اللى بيزعل الواحد الفرص اللى بتضيع علية اثناء العمل فقط لاغير هههههههههه

dhmo
04-12-2016, 00:18
لاطبعا لان الفوركس يعمل في الوقت اي وقت مش محتاج الي الفارغ
بس ممكن لما الربح يكون كويس ممكن يكون اساسي

لابد من معرفه ان هو سوق بالفعل زيه زي اي سوق تجاره مكسب وخساره لازم المتاجر فيه يتعلم كويس ازاي يتاجر ويكسب منه علشان يقدر يصل فيه للخبره العمليه ويتقن العمل
ويكون لنفسه ارباح جيده ويفهم

mmf1978
04-12-2016, 01:14
اخي الكريم
لا طبعا مفيش اثر علي العمل الاساسي لاته العمل في الفوركس في الوقت بعد العمل الاساسي
وممكن وانت في الطريق عن طريق المحمول

البرنس ميدو
04-14-2016, 14:26
بسم الله الرحمن الرحيم اخى الفاضل بالعكس الفوركس اصبح عملى الاساسى الذى اعتمد عليه حيث انا تاجرت بناءه على استراتيجيه ناجحه واصبحت احقق الارباح مما اصبح الفوركس هو مصدر
رزقى الذى اعتمد عليه فى التداول وشكرا

adamarwan
04-14-2016, 14:40
لبد من ان تدمج ما بين هدا الامور
اون تعرف ان تقر ما بين عملك وكدالك العمل التانوى الفوركس
الان لبد من ان تعرف هاد الامور

الماجيك
04-14-2016, 14:48
بسم الله الرحمن الرحيم مش ماثر على حياتى لان انا فى اى وقت بقعد اشتغل ومفش مشاكل بس لو مشتغلتش بزعل على الوقت اللى ضاع وشكرا لكم
ولك مني أجمل التحيات
وكل التوفيق لك يا رب

basem adel
04-14-2016, 14:55
فى البداية فقط نظرا لتحمسى على معرفة هذا المجال بعمق ومن خلال البحث على الوسيط المناسب الذى يمكننى من التعامل فى امان من خلال الايداع والسحب ومعرفة ذلك العالم الجديد لكن بمجرد معرفة الاسس اعتقد ان الامور سترجع كما كانت

doaa sary
04-14-2016, 16:09
انا مش عندى وظيفه تانية غير الفوركس
وقاعده ف البيت اصلا
فا بالنسبالى
مش زعلانة هههه
ان الفوركس ياخد كل وقتى
بالتوفيق للكل

bassiounimohamed
04-14-2016, 17:42
السلام عليكم
هذا يعتمد علي طبيعه عملك
هل هو عمل لبعض من الساعات ام نص يوم .
انا بالنسبه لي امر عادي ولا يؤثر كثيرا

algoddam
04-14-2016, 18:06
مرت علي ايام كنت اتفاعل مع الفوركس ايجابا وسلبا واذكر اني يوما خسرت 500 دولار من مالي الخاص
فرحت اغضب وتنرفزت ز اخاصم الاصدقاء والاقارب لاتفه الاسباب لاني في الحقيقةكنت احلم بالثراء ورايت اني قد فشلت ولم اعلم ان الفوكس لا تخاطر فيه

ابوفؤاد
04-14-2016, 18:07
للحقيقه نعم فبعد ما رايت من الفوركس و الارباح التى من الممكن ان احققها اصبحت غير مهتم بعملى الاخر
و السباب ارى ان الكل يعلمه البحث عن وسيله تصوان لى كرامه و حقيقى بالعيش الجيد

Abughali
04-14-2016, 19:25
وبالتوفيق للجميع إنشاء الله