PDA

View Full Version : تفعيل الحساب فى انستا

katreenaziz
02-24-2015, 17:47
انا عارفة ان الموضوع اتكرر كتير لكن للاسف لحد دلوقتى ملقتش اجابة لاسئلتى
انا عايزة اعرف لازم فى تفعيل المستوى الاول يكون والستوى الثانى يكون لديهم نفس محل الاقامة؟
فية ناس بتقول لا التفعيل الاول اثبات هاوية فقط انا عايزة حد يساعدنى علشان انا معنديش غير بطاقة وحساب بنكى والاتنين عنوانهم متغير ياريت تساعدونى الله يخليكم علشان جيت افعل اترفضوا

abdgaribtc
02-24-2015, 18:17
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ولا يهمك حاجة اولا ارفعي بطاقة الشخصية وبعد قبولها ارفعي اي بطاقة شخصية اخرى متل بطاقة الجامعة او شهادة السواقة

محمد السيد محمد
02-24-2015, 19:23
لا مش شرط .. وعشان تتاكدي اني فاهم سؤالك .. اجاوبك بالتفصيل
ممكن مثلا في الهوية او جواز السفر يكون مكتوب ان محل الميلاد اسكندرية في الأنفوشي.. وانت مثلا الوقتي شقتك في دمياط مساكن شطا مثلا

4ex trader
02-24-2015, 23:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
فى موضوعات مصورة على جوجل وايضا فى مواضيع على المنتدى اتمنى ان تجديها , وان شاء الله تبسط لك الطريقة

antonioforex
02-26-2015, 01:31
السلام عليكم
طبعا اخي يجب ان تضع وثائق التفعيل في المستويين و تكون مطابقة للمعلومات التي
سجلت بها كي يتام قبولها لك و بالتوفيق لك اخي الكريم سلام.

falcon
02-28-2015, 07:38
الشموع اليابانية من اكثر الادوات تاثيرا ومصداقية فى تحليل الشارت ونعنبر عامل اساسى فى اتخاذ القراء بالشراء او بالبيع

chennana
04-29-2015, 20:39
نعم اختي الكريم في تفعيل المستوى الاول و المستوى الثاني يجب ان تكون المعلومات مطابقة و لا اختلاف في مكان الاقامة
و اذا وجد اختلاف لن يقبل تفعيل حسابك
بالتوفيق

nizar hidouri
04-29-2015, 21:05
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
ما عليك سوى الاتصال بالادارة و ستقدم لك المساعدة و تتمكنين من حل هذا المشكل
و ارجوا من الله ان يرزقنا خير الدنيا و الاخرة
و ان يجعل النجاح حليفا لنا

OSAMA AMER
06-24-2015, 01:40
عليكم السلام ورحمة الله وبركاته :rules:
مرحبا بك اخى الكريم وكل الاخوة الاعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب اتمنى ان يكون الكل بخير ( فى المستوى الاول اثبات الهوية من خلال البطاقة الشخصية وفى المستوى الثانى ما يثبت عنوانك السكنى اخى مثل اى ايصال مرافق

Angry falcon
06-26-2015, 21:36
صحيح المستوى الاول وثيقة اثبات شخصية والثانية اثبات محل اقامة مع تمنياتى للجميع بالنجاح

naggar
08-09-2015, 14:24
من الممكن ان تقومي بتعديل بيانات في الحساب البنكي ويكون مثل العنوان كما هو
مكتوب بالبطاقة الشخصية لكي يتم تفعيل حسابك بطريقة صحيحة

rachadcom
09-28-2015, 23:49
بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــــــم ...الســــــلام عليكـــمــ و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...

كلام صحيح التفعيل الاول خاص بالهوية و ليس لده علاقة بمحل الاقامة و الثاني خاص بالاقامة .... تقبـــــــل تحياتـــي و مـــــــروري .

نادر صباح الدين
09-28-2015, 23:56
السلام عليكم ورحمة الله، بطاقة الهوية الشخصية هي لإثبات الشخصية، بصرف النظر عن لعنوان المسجل فيها، أما الحساب البنكي فيمكن اعتماده لإثبات السكن شريطة أن يكون العنوان واضح فيه، نتمى لك التوفيق والنجاح في الفوركس، كما نرجو لك الربح الوفير بإذن الله تعالى.

karimovtich
09-29-2015, 00:28
اختي الكريمه التفعيل في المستوي الاول يمكن ان يتم عن طريق البطاقه او الباسبور والمستوي الثاني اصعب قليلا عن طريق العنوان يمكن ان يكون بالرخصه اذا كان العنوان غير موجود

kirollosroumany
10-22-2015, 20:35
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

شوفي حضرتك انت تجيبي وصل او فاتورة كهرباء او مياه تكون بأسمك وتكتبي العنوان الموجود عليها في خانه العنوان في تسجيل الحساب

بالتوفيق

marwanadam
10-22-2015, 21:38
اخى الامر فى البيانات الى انت دخلتها فى الحساب
يجب ان تكون متطابقة ما الوثائق الى ان ترسل فى التفعيل
الاسم والهوية يجب ان تكون صحيح لكى تفعل الرحلة الاول ةفى المرحلة التانية يتاكدون من السكن الى ان تكتبه فى الحساب بتاعك
وبتوفيق

MahmoudNofal
10-24-2015, 14:40
انا كانت بتقابلنى نفس المشكلة دى فعلت الاول بالبطاقة و بعد كده فى التفعيل التانى برخصة السواقة او جربى لو معاكى كارنيه نقابة اتمنى انى اكون ساعدتك

osama147
10-24-2015, 14:48
الســــــــلام علـــــــيكم ورحمــــــــــــــة اللــــــــــه وبركــــــــــــاتة وبعـــــد..
اختي يجب ان يكون بياناتك واضحة بخصوص التفعيل ويجب اختي ان تكوني الصور الخاصة بك
لاتكون قجيمة تاريخهاا اي تاريخ البطاقة الضخصية وتاريخ الفاتورة اثبات السكن ماتكون تاريخها قديم
تقبـــــــــــل مشــــــاركتـــــــــــي وربــــــــــنا يوفــــــق الجمــــــيع.

justsmile
12-31-2015, 03:33
انا عارفة ان الموضوع اتكرر كتير لكن للاسف لحد دلوقتى ملقتش اجابة لاسئلتى
انا عايزة اعرف لازم فى تفعيل المستوى الاول يكون والستوى الثانى يكون لديهم نفس محل الاقامة؟
فية ناس بتقول لا التفعيل الاول اثبات هاوية فقط انا عايزة حد يساعدنى علشان انا معنديش غير بطاقة وحساب بنكى والاتنين عنوانهم متغير ياريت تساعدونى الله يخليكم علشان جيت افعل اترفضوا

اختي بالنسبة للتفعيل الاول فالمطلوب منك اثبات اسمك و لن يتم النظر لعنوانك ..
والتفعيل الثاني المطلوب اثبات عنوانك و لن يتم النظر لاسمك ..

csebai12
01-02-2016, 02:20
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
لا يهم مكان الاقامة في المستولى الاول لكن عند التفعيل الثاني يجب ان تتطاق معطيات الوثيقة مع العنوان الذي كتبته عند انشاء الحساب

xmenflis1
05-25-2016, 03:17
مرحباً شكراً على إضافة
طبعا اخي يجب ان تضع وثائق التفعيل في المستويين و تكون مطابقة للمعلومات
بتوفيق للجميع

ahmedhathout
07-30-2016, 17:03
اهم حاجه ان العنوان اللي موجود في اثبات السكن هو اللي حضرتك سجلت بيه في الشركه
وابعد عن التلاعب في المستندات

akram mohamed obaid
07-30-2016, 22:52
اختي الكريمه مستوى التفعيل الاول يتضمن فقط اثبات الهويه من خلال اثبات الاسم الشخصي اما المستوى الثاني فيتضمن الاثبات السكني لذا لابد ان تكون معلومات الحساب في انيستا هي نفسها المعلومات الموجوده في البطاقه والاثبات السكني

جمال صادق
07-30-2016, 23:36
تفعيل الحساب هو امر يحتاج الى العمل بالمزيد من الصبر و ان يتم التفاهم بين العديد من الطر و الايلات التى تستخدم لتفيل الحساب بالتواصل مع فريق الدعم الخاص بالشركة

ahmed mohamed mansour
07-31-2016, 05:52
السلام عليكم ورحمة الله
تفعيل المستوى الاول يتطلب بطاقة هوية فقط وتكون وش زظهر
تفعيل المستوى الثاني يتطلب اثبات سكني مثل وصل كهرباء او مياه
بالتوفيق

Sh2050
07-31-2016, 13:25
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
ما عليك سوى تفعيل المستوي الأول
ومن ثم الاتصال بالادارة و ستقدم لك المساعدة و تتمكنين من حل هذه المشكلة
بالتوفيق إن شاء الله

xmenflis1
08-12-2016, 16:25
مرحباً شكراً على إضافة
نعم اختي الكريم في تفعيل المستوى الاول و المستوى الثاني يجب ان تكون المعلومات مطابقة و لا اختلاف في مكان الاقامة
بتوفيق للجميع

yacine7
08-12-2016, 16:30
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ومغفرته
صراحة أنا مثلك فعلت المستوى الأول ولكن لم يقبل مني وثائق
المستوى الثاني لا أعرف لماذا

mahmoud552
08-12-2016, 17:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
نعم لازم يكون نفس المحللك الاقامة اللى موجود فى البطاقة
هو هو المحل اللى موجود فى وصل الغاز او الكهرباء
بالتوفيق ان شاء الله ويتم التفعيل

abrakadabra
08-20-2016, 05:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ولا يهمك حاجة اولا ارفعي بطاقة الشخصية وبعد قبولها ارفعي اي بطاقة شخصية اخرى متل بطاقة الجامعة او شهادة السواقة

abdgaribtc
08-20-2016, 09:46
من الطبيعي ان تكون المعلومات متطابقة لنفس الشخص الذي يريد أن يفعل حسابه في المستويين الأول والثاني في شركة انستا فوركس لتجارة العملات

sob81
08-20-2016, 10:18
تفعيل الحساب فىانستا فوركس اخى يتم التفعيل بعبور المستويين المستوي الاول وهو خاص باثبات الشخصية عن طريق الباسبور او
بطاقة الهوية والمستوي الثانى وهو خاص بالعنوان

chlor
08-20-2016, 10:37
اختي الكريمة لتفعيل المستوى الاول يجب عليك ان تقومي باثبات الهوية فقط. وبالنسبة للمستوى الثاني يجب ان تقومي باثبات عنوان السكن. اما اذا كانت بطاقة الهوية تحتوي على عنوان فالرجاء الاتصال بالدعم لتكوني على يقين بلتفعيل.

xmenflis1
08-20-2016, 15:18
مرحباً شكراً على إضافة
بتوفيق للجميع