PDA

View Full Version : استفسار

Pages : [1] 2

شبه منحرف
02-27-2015, 15:19
يوجد شركه معينه تعرض بونص 30 دولار بدون ايداع ولكن شرط سحب الربح هو تنفيذ 0.50 لوط استاندرد تراكمى مامعنى هذه الجمله ارجو التفسير والافاده

ahmedibrahim258259
03-09-2015, 16:33
بسم الله الرحمن الرحيم معظم الشركات بتشترط عدد لوطان معين تنفذه قبل ماتطلب السحب وممكن يشترط كمان تنفيذه في شهر
تقبل مروري

abdallah10
03-15-2015, 13:32
هذا النوع من الشركات يا اخي يقوم باعطاء بونص مجاني مع شروط تعجيزية جد صعبة طبعا
اصلا يا اخي حتى لو انجزت المطلوب وعملت ارباح فتاكد انك غالبا لن تستلمها للاسف

chennana
03-15-2015, 13:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اغلبية هذه الشركات و اللتي تضع شروطاا تعجيزية هي شركات نصابة لانه في النهاية اذا سحبت ارباحك لن تصلك او يغلق حسابك دون اذن منك
بالتوفيق

aminoos
03-15-2015, 14:16
معين هذا النوع من الشركات يا اخي يقوم باعطاء بونص مجاني مع شروط تعجيزية جد صعبة طبعاالمطلوب معين هذا النوع من الشركات يا اخي يقوم باعطاء بونص مجاني مع شروط تعجيزية جد صعبة طبعاالمطلوب

SHADOWING
03-18-2015, 01:38
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ....
بالفعل اخى الكريم هناك العديدمن هذه الشركات اللتى تقدم مثل هذه العروض وللاصف انا بصراحة لا اعرف معنى هذه الجملة اللت تسال عنها

مامون سباعنة
03-18-2015, 03:25
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
تحية طيبة اخي وبعد
اشكرك اخي الكريم .... ولكن لا يجووز الترويج لشركة غير انستا اخي ...
اتمنى لك ولجميع اخواني النجاح
تحيااتي للجميع ...

atyaatya007
03-18-2015, 04:02
تحية طيبة اخي وبعد
تحيااتي للجميع ...

algeriaforex
03-18-2015, 05:48
أخي الكريم هدا الشرط معناه أنه عليك أن تقوم بالتداول على الأقل 5 صفقات بلوت 0.01
أرجوا أن أكون قد أفدتك وتقبل مني أطيب التحيات و التمنيات بالنجاح وشكرا

fothayaa
03-18-2015, 11:40
ريح دماغك انستا المميزة فى اى شئ انستا تعطى بونص كبيره على كل ايداع يا لهو من منتدى رائع يدعم الجميع ويحقق الاحلام للجميع المهم تتعلم الشغل والتحليل الفنى مهم جدا لازم نتعلم صح

سارة محمد
04-12-2015, 17:55
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بك اخي وبكل اعضاء المنتدي الكرام كيف اخباركم
شكرا لك اخي علي الاخبار اتمني نشر المزيد من الاخبار جزاك الله خيرا
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله
تقبلوا مروري ♥♠♣♠

adamsbooba
04-13-2015, 00:18
اما بعد......يحتل الفوركس اليوم موقع ممتاز في الحياة الإقتصادية فهو جمع بين البورصة و الأ عمال إذ يوفر فرصة حقيقية للثرئ اتمنى لكم النجاح والله الموفق

سارة محمد
04-14-2015, 22:28
السيولة
عند تداول العقود الفرقية مع نموذج تنفيذ غرفة المقاصة في **cm ،**cm تكون الطرف المقابل النهائي لهذه المعاملات. السيولة المتاحة تعتمد على ظروف السوق بشكل عام؛ تعتمد تحديدا على السوق المرجعية الأساسية للأداة. قبل اتخاذ قرار التداول ينصح كافة العملاء النظر في استراتيجيتهم الكلي، حجم التداول، وظروف السوق، ونوع الأوامر قبل ان تضع للتداول.

بالإضافة إلى نوع الأوامر، يجب على التاجر النظر في توافر الأداة قبل اتخاذ أي قرار التداول. كما هو الحال في جميع الأسواق المالية، فإن بعض الأدوات ضمن هذا السوق سوف يكن لها نقص في السيولة من غيرها. وفرة السيولة يسمح للمتداول الدخول أو الخروج ، بالقرب من أمر التنفيذ، والحد الأدنى من انزلاق خلال ظروف السوق العادية. ومع ذلك، بعض أزواج العملات لديها أسواق أكثر سيولة من غيرها.

adnan1969
04-14-2015, 23:12
اخي الكريم الوت الاستندريعني كل صفقه ب10$وهذا خطر جدا يعني تخسر وتخرج وهذه معرفه انها نصابه اخي ريح راسك من هذه الشركات

ahmedtaher
04-21-2015, 17:49
السلام عليكم ... يعني انت بعد ما تداول عدد من العقود الصغيرة 50 لو ت صغير او 0.5 عقد اذا كان الحساب ستاندرد
بالتوفيق ان شاء الله

بسمه
04-21-2015, 23:15
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركااااااااته ......
مخاطر التداول على الإنترنت
هناك مخاطر مرتبطة باستخدام الإنترنت للتداول، بما في ذلك التنفيذ، فعلى سبيل المثال، فشل الأجهزة والبرمجيات، والاتصال بشبكة الانترنت. منذ أن **cm لا تتحكم في قوة الإشارات أو استقبالها أو توجيهها عبر الإنترنت، فتكوين المعدات الخاصة بك مسؤوليتك، لا يمكننا أن تكون مسؤولين عن فشل الاتصالات، تشوهات أو التأخير عند التداول عبر الإنترنت. **cm توظف أنظمة النسخ الاحتياطي وخطط الطوارئ للتقليل من إمكانية فشل النظام، والذي يتضمن السماح للعملاء التداول عبر الهاتف.
شكرا لكم جزيل الشكر .....واتمنى ان تنال اعجابكم...
هل توافقون هذا الرأى أم لا ....

masry928
05-22-2015, 13:33
البونص شىء غير قابل للسحب معا امكانيه الحصول على الربح المنشود منه ومعا مراعاة ممكن تحويل البونص يتاخر لانه بيمر على مراجعات وبالتوفيق اخوانى الكرام

haythem95
05-22-2015, 16:10
اخي الكريم الوت الاستندريعني كل صفقه ب10$وهذا خطر جدا يعني تخسر وتخرج وهذه معرفه انها نصابه اخي ريح راسك من هذه الشركات
السيولة
عند تداول العقود الفرقية مع نموذج تنفيذ غرفة المقاصة في **cm ،**cm تكون الطرف المقابل النهائي لهذه المعاملات. السيولة المتاحة تعتمد على ظروف السوق بشكل عام؛ تعتمد تحديدا على السوق المرجعية الأساسية للأداة. قبل اتخاذ قرار التداول ينصح كافة العملاء النظر في استراتيجيتهم الكلي، حجم التداول، وظروف السوق، ونوع الأوامر قبل ان تضع للتداول.

---------- Post added at 01:10 PM ---------- Previous post was at 01:07 PM ----------

السيولة

BASAM IBRAHEM
05-23-2015, 05:38
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اغلبية هذه الشركات و اللتي تضع شروطاا تعجيزية هي شركات نصابة لانه في النهاية اذا سحبت ارباحك لن تصلك او يغلق حسابك دون اذن منك
بالتوفيق

fatehbtn
05-27-2015, 12:10
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم أذق قلب كاتب الموضوع والمشارك فيه وقارئه
برد عفوك وحلاوة حبك ..
وافتح مسامع قلبه لذكرك وخشيتك ..
واغفر له بكرمك ..
وأدخله جنتك...

hedibougha
06-01-2015, 13:37
علا هى حكمة قديمة لكنها حقيقة فالطمع يقل ما جمع لان الطمع يدفعك للمخاطرة ويصبح حسابك فى خطر وان تمت الخسارة و العياذ بالله تكون من الفاشلين فى الفوركس الذين لا يدرون رؤوس اموالهم بحكمة موفق

qeqe77
06-01-2015, 13:55
بسم الله الرحمن الرحيم - السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اولا يا اخي
اذا اردت اجابه سريعه جدا جدا راسل الشات المباشر للموقع وبس

احمد سعيد على
06-06-2015, 12:57
تحية طيبة اخي وبعد
تحيااتي للجميع ...

ehabbob
06-06-2015, 13:58
اخى العضو على لابد من دخول صفقه بعقد 0.5 ومكن تعملها فى اكتر من صفقه المهم يكون التوتل 0.5
والله ولي التوفيق

Kiing
06-14-2015, 04:24
ممكن متلا انه من هناك معه هذا النوع من الشركات يا اخي يقوم باعطاء بونص مجاني فقط ممكن متلا انه معه مع شروط تعجيزية جد صعبة طبعا تم منه متلا انه ممكن حتى لو انجزت المطلوب

MOHAMED in forex
06-14-2015, 14:39
تحية طيبة اخي وبعد
تحيااتي للجميع ...

ibrahim forex
06-14-2015, 17:07

MEDHAT MOUSTAFA
06-16-2015, 13:35

seifhd
06-17-2015, 20:49
الســــــــــــــــلام عليـــــــــــــكم
أخي الكريم
لا أنصحك بالعمل في هته الشركات لأنها أكيد نصابة لقد عانيت منها قبل ان أجد عالم الفوركس
بالتوفيق صديقي مع تمنياتنا لك بالنجاح

محمد عز الدين عيد خضري
06-17-2015, 21:40
بالتاكيد معظم هذه الشركات تكون صادقة ولكن ان يعطيك 30 دولار تتداول عليهم
ويطلب من نصف لوت او لوت فهنا التعجيز لانه لا بد من الخسائر تابع هنا هيكون البونص افضل وليس هناك شروط لسحب الارباح

هند الحمامصى 2216
06-17-2015, 21:46
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ...........................
اما بعد .....................
اخى العزيز اعتقد ان معنى هذه الرساله ما يلى الشركات بتشترط عدد لوطان معين تنفذه قبل ماتطلب السحب
وفى الاغلب هذه الشركات تكون نصابه لانه تعطى بونص مقابل شروط تعجيزيه لكى تخيب املك
ونصيحة ان تستمر مع انستا لانها محترمه فى تعاملاتها

ayoub321
06-18-2015, 02:24
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم أعضاء المنتدى فوركس مصر
شكراً أخي على طرحك هذا الموضوع الرائع
شريكة انستا هي من أحسن وأفضل الشركات في الساحة الأن
اتمنى لك ولنا التوفيق والنجاح إنشاء الله

raaslen316
06-18-2015, 03:14
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
معين هذا النوع من الشركات
يا اخي يقوم باعطاء بونص مجاني
مع شروط تعجيزية جد صعبة طبعا
المطلوب معين هذا النوع
من الشركات يا اخي يقوم باعطاء
بونص مجاني مع شروط تعجيزية
جد صعبة طبعاالمطلوب

alaa ali
06-18-2015, 03:18
السلام عليكم
كثير من الشركات بتشترط عدد معين من الصفقات تنفذه قبل ماتطلب السحب وكذلك تنفيذه فى فترة معينة
بالتوفيق

firos007
06-19-2015, 18:36
بونص كبيره على كل ايداع يا لهو من منتدى رائع يدعم الجميع ويحقق الاحلام للجميع المهم تتعلم الشغل
العديدمن هذه الشركات اللتى تقدم مثل هذه العروض وللاصف انا بصراحة لا اعرف معنى هذه الجملة

dz-net
06-19-2015, 18:59
السلام عليكم
هذا النوع من الشركات يا اخي يقوم باعطاء بونص مجاني مع شروط تعجيزية جد صعبة
بالتوفيق .

helmi nsir
06-19-2015, 19:08
اغلبية هذه الشركات و اللتي تضع شروطا تعجيزية هي شركات نصابة
اصلا حتى لو انجزت المطلوب وعملت ارباح فتاكد انك غالبا لن تستلمها

0sama
06-19-2015, 19:15
يوجد شركه معينه تعرض بونص 30 دولار بدون ايداع ولكن شرط سحب الربح هو تنفيذ 0.50 لوط استاندرد تراكمى مامعنى هذه الجمله ارجو التفسير والافاده

دا معناه انك لازم تنفذ عدد صفقات علشان يكون المجموع هو 0.50 لوت و كمان فيه شرط تاني و هو تحقيق من ال30دولار 60 دولار ارباح لتتمكن من السحب

OSAMA AMER
06-19-2015, 19:21
بسم الله الرحن الرحيم :rules:
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوانى واخواتى الكرام فى منتدى فوركس العرب
أتمنى للجميع حظا سعيدا ان شاء الله
اخى الكريم ان الشركة بهذا الشرط تعنى انها ستحصل على الاسبريد من خلال الصفقات التى تقوم بها وبعد ذلك تتركك تحقق الارباح

autocom
06-19-2015, 19:21

بسم الله الرحمن الرحيم معظم الشركات بتشترط عدد لوطان معين تنفذه قبل ماتطلب السحب وممكن يشترط كمان تنفيذه في شهر اصلا يا اخي حتى لو انجزت المطلوب وعملت ارباح فتاكد انك غالبا لن تستلمها للاسف

alaa ali
06-19-2015, 19:22
اهلا بكم
لو شاركت فى هذا المنتدى ونتيجة المشاركة سوف تحصل على البونص ويتم تحويله اول كل شهر الى الحساب للتداول
بالتوفيق

mido elmasry
06-19-2015, 19:28
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
اخي الغالي معني هذا الشرط سوف اوضحه لك
اللوت الستندر هو اللوت الي بتدخل فيه بقيمه 1 و بتكون هذه الواحد تساوي 10 دولار للنقطه
اي عندما طلب منك ا جمالي عدد لوتات 0.5 اي يطلب منك أجمالي عدد صفقات تساوي 5 دولار لقيمه النقطه
يعني لو انتي بتدخل صفقه قيمه النقطه فيها 10 سنت ده معناه انك محتاج تفتح 50 صفقه حتي تستطيع سحب أرباحك
و لو بتفتح صفقه قيمه النقطه فيها دولار ده معناه انك محتاج تفتح عدد 5 صفقات لتسحب ارباحك
علي العلم لا يهم ان كانت صفقات رابحه او خاسره
ارجو ان اكون قد افادتك
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع

big.pharaoh
06-19-2015, 19:28

بص يا غالي في شركات كتير بتدي بونص بدون ايداع ولكن الشروط بتبقى تعجيزيه بصراحه وممله فخلينا هنا مع المنتدى والبونص هنا كويس وتقدر تسحب الارباح بدون قيود

MONTASR SHABAN
06-19-2015, 19:54
تحية طيبة اخي وبعد
تحيااتي للجميع ...

hamadarizk
06-19-2015, 20:30
نورت ياصديقى الكريم المنتدى المميز
وجزاك الله خيرا على هذا الطرح والمعلومات
الطيبه اسال الله ان يجعلها فى ميزان اعمالك

بالتوفيق

0sama
06-20-2015, 15:46
احذر من البونص بدون ايداع لان اكثر الشركات وليست كلها ليست امنه و البونص مجرد طريقة لجذب
الناس للايداع و هذا يكون كل هدفها

a7med sniper
06-20-2015, 15:52
لا يوج بونص بدون ايداع وده عن تجربه بدون شروط صعبه ولكن ف انستا هو السخب بدون اى شروط مش موجود فى اى مكان اخر والله المستعان

mechanical
06-22-2015, 02:22
السلام عليكم ...... اظن ان الموضوع سهل جدا ومن الممكن بسهولة التنفيذ لكل اللي انت قلتة .... وان شاء الله تستطيع عمل النصف لوت بسهولة
وبالتوفيق ان شاء الله في المنتدي والتداول

hager omar
06-23-2015, 01:38
السلااام عليكم ورحمة الله وبركاته

ما معني هذا الكلام اخي الفاضل انا لا افهم ما المقصود اتمني من الذي فهم الموضوع ان يشرحه لنا

تحياتي لكم جميعا

Kiing
06-26-2015, 22:18
ممكن متلا انه مع النوع من الشركات يا صديقي ممكن متلا انه يقوم باعطاء بونص مجاني مع شروط تم منه متلا انه ممكن معه اي شروط تعجيزية جد صعبة طبعا متلا انه انجزت به

roussi27
06-26-2015, 22:22
اخي اول شيء انصحك به هو حذاري من تداول في مثل هذه الشركات التي تعطيك شروط صعبة مثلها ،، وهي الشركات التي تعطيك البونص بالمجان وتربح منك وتخسرك انت
المهم في ذلك الشرط يقول انه يجب على الاقل فتح 5صفقات باللوت 0,5

abderrahmenanis
06-29-2015, 20:39
تحية طيبة اخي وبعد
تحيااتي للجميع

abdoustoke
06-29-2015, 20:40
لسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ....
بالفعل اخى الكريم هناك العديدمن هذه الشركات اللتى تقدم مثل
هذه العروض وللاصف انا بصراحة لا اعرف معنى هذه الجملة

snnaky
07-30-2015, 21:36
واضح ان حضرتك اخدت المعلومة غلط المطلوب 5 لوط استاندر اكيد يعنى 50 دولار لأنة مش معقول يعطيك 30 دولار وياخد نص دولار اكيد حضرتك قرأتها خطأ
عموما الشركات اللى بتعطى بونص كتير ومنهم الجيد ومنهم غير ذلك المهم انك تعتبر نفسك بتتدرب بيهم زى التجريبى لو كسبت والشركة دفعت يبقى خير ولو مدفعتش تبقى علمت عليها ومخسرتش حاجة

Wassa04
07-30-2015, 22:58
السلام غليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم يعني تنفيذ طلب 0.50
لوت بالتوفيق لك و للجميع تقبل مروري

heba_a
07-31-2015, 01:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الفاضل اعتقد انه يشتطرط عليك نسبة ربح حتى يمكنك سحب اموالك واعتقد ان في النهايه لم تربح شيء

tarik46
08-08-2015, 14:43
نعم لقد سمعت بها و اردت التسجيل و لكن للاسف الجزائر ليست من ضمن الدول التي يمنح لها البونص
تعني العبارة انه يجب عليك الدخول ب 0.5 لوت في العقد الواحد مع حساب ستاندر اي قيمة النقطة تكون 0.5 دولار
اتمنى لك ارباحا وفيرة

ebramoh
08-08-2015, 23:20
السلام عليكم..
هذا النوع من الشركات يا اخي يقوم باعطاء بونص مجاني مع شروط تعجيزية جد صعبة طبعا..
اصلا يا اخي حتى لو انجزت المطلوب وعملت ارباح فتاكد انك غالبا لن تستلمها للاسف..
تقبلوا مروري..

pepobm
08-09-2015, 01:46
اهلا بك اخى العضو الكريم المعنى واضح يجب عليكى اتمام اجمالى ضفقات بحجم عقد 0.50 او نصف استندار
التوفيق من عند الله

mh2015
08-09-2015, 12:31
0.50 استاندر يعني تدخل صفقات بلوت كل واحدة 5 دولار وعلي حساب عدد العقد الاستاندر المطلوب يا غالي ودا يعتبر تعجيز خصوصا لو كانوا محددين بونص 100 دولار مستحيل طبعا ...

rifi
08-09-2015, 12:37
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع لنستفيد جميعا
بصراحة لا دراية لي في هدا الموضوع المتعلق بالشركات

qqqqqqq
08-09-2015, 12:45
السلام عليكم اخي الكريم
مشكور على جهودك المبدولة لكتابة هذه الاسطر
ولكن للاسف لا اعرف ما معنى هذه الجملة
واتمنى ان يوفيدوك اصحاب الخبرة في هذا المجال

aboubakr el ayach
08-09-2015, 14:15
السلام عليكم ورحمة الله. نعم أخي هناك الكثير من الشركات التي تعطي هدية بونص 30 بالمائة مثلا أو أكثر لكن أغلبها نصابة إلا في حالة كانت تفرض الشروط على إعطاء الهدية كاشتراطها أن تقوم بإيداع 100 دولار في حسابك للتداول.

ebramoh
08-09-2015, 19:13
تحياتي اخوتي..
هذا النوع من الشركات يا اخي يقوم باعطاء بونص مجاني مع شروط تعجيزية جد صعبة طبعا..
تقبلوا مروري..

moh19DZ
08-11-2015, 15:49
معنى هذه المعلومة انه ان فتحت اول صفقة ب0.5 لوت قياسى يمكن سحب ارباحك كاملة وكذلك البونص
هو ملكك كما تعلم ان الرافعة بها 888 وهذا يعني انه يمكنك ان تتجاوز القيود في يوم واحد فقط

ebramoh
08-11-2015, 17:35
السلام عليكم..
تحية طيبة اخي وبعد
اشكرك اخي الكريم...ولكن لا يجووز الترويج لشركة غير انستا اخي...
اتمنى لك ولجميع اخواني النجاح..
تحيااتي للجميع...

osama147
08-11-2015, 17:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخي لايوجد بعد منتدي عرب فوركس فى البونوص جميعهم نصابين عندما تريد ان تسحب يقولون ايلك ماتوفيت الشروط اهتم اخي فقط فى المنتدي افضل لك
تقبل مروري وتحية طيبة للجميع

asxqw1
08-11-2015, 18:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة دماغك انستا المميزة فى اى شئ انستا تعطى بونص كبيره هناك العديدمن هذه الشركات اللتى تقدم مثل هذه العروض وللاصف انا بصراحة لا اعرف معنى هذه الجملة اللت تسال علىالكريم هدا الشرط معناه أنه عليك أن تقوم بالتداول على الأقل 5 صفقات بلوت أرجوا أن أكون قد أفدتك وتقبل مني أطيب التحيات و التمنيات بالنجاح كل ايداع يا لهو من منتدى رائع يدعم الجميع ويحقق الاحلام للجميع المهم تتعلم الشغلجدا لازم

Ouasmi
08-14-2015, 13:48
ريح دماغك انستا المميزة فى اى شئ انستا تعطى بونص كبيره على كل ايداع يا لهو من منتدى رائع يدعم الجميع ويحقق الاحلام للجميع المهم تتعلم الشغل والتحليل الفنى مهم جدا لازم نتعلم صح
بالتوفيق

forex all arabes
08-14-2015, 13:59
مرحبا اخي الكريم وسعدت بموضوعك معظم هذه الشركات تكون صادقة ولكن ان يعطيك 30 دولار تتداول عليهم
ويطلب من نصف لوت او لوت فهنا التعجيز لانه لا بد من الخسائر يارب اكون افدك واتمني لك مزيد من الربح

RomanyMoreed
08-17-2015, 00:27
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

شوف حضرتك دي معناها انك تدخل لوتات بحجم 5 دولار للنقطة الواحده وكمان ده رقم كبير اوي بالنسبة للبونص المعروض

تحياتي

huhu1998full2
08-19-2015, 01:10
اصل حتى لو انجزت المطلوب وعملت ارباح فتاكد انك غالبا لن تستلمها للاسف

ynwa1892
08-20-2015, 17:52
السلام اخي لماذا كل هذا التعب انت امام شركة تعطيك بونص كل شهر ويتعدى 500 وليست عليه شروط ابدا حاول ان تركز على الانستا
وفقك الله

ebramoh
08-20-2015, 21:06
تحياتي اخوتي بالمنتدى..
تقبلوا مروري..

classic_trader
08-20-2015, 21:36
تعتبر هذه الشروط من الشروط التعجيزية التي تجعل المتاجر يدخل عدد
كبير من الصفقات و الهدف منها ان يخسر المتاجر و لا هدف اخر منها

dhmo
08-21-2015, 00:07
تحياتي اخوتي بالمنتدى..
تقبلوا مروري..

فيه الي بتدي بردو بدون شروط تعجيزيه بتكون دعايه اصلا للشركه واول مره تدي بونصات دي بتكون بونص ترحيب اما للتجربه عادي
بجون ايداع او بتطلب ايداع وتاخد نسبه منه بونص

rachadcom
08-23-2015, 18:28
بســـــم الله الرحمـــــان الرحيـــــم .... و الســـلام عليكــــم و رحمــــة الله و بركاتـــــه ...
يجب ان تفتح صفقات بحجم 0.5 لوت يعني انت فتحت صفقة 0.01 يجب فتح 50 صفقة من هذاا الحجم
......تقبــــــــل مــــروري و تحياتـــي .

taleb iliass
08-23-2015, 18:35
اهلا صديق
اشكرك جزيل الشكر على المشاركة و على هدا السؤال الدي تقدمت بطرحه و صياغته
شكرا لك مرة اخرى
سابحت في الموضوع و لرد عليك في القريب العاجل

bidaaaaaaaaa
08-23-2015, 18:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
بالتاكيد معظم هذة لشركات تكون صادقة ولكن ان يعطيك 30 دولار
تتداول عليهم ويطلب من نصف لوت او لوت فهذا التعجز لانة لابد من الخسائر

kaoutarlina
08-25-2015, 19:37
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
بالفعل كلامك كلو صحيح ونتمى نجد مواضيع مفيدة متل هاد الموضوع تحياتي على الشرح

dhmo
08-25-2015, 23:35
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
بالفعل كلامك كلو صحيح ونتمى نجد مواضيع مفيدة متل هاد الموضوع تحياتي على الشرح

واعرف ان اي حد عاوز يكسب لازم يتعلم و المتاجر الشاطر هنا الي يقدر يكون ملم بكل طرق التداول والاستراتيجيات والتحاليل في الفوركس علشان يقدر يحقق منها ربح كبير
ويكون افضل في المستقبل

andro2015
08-28-2015, 00:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة هذة الشركات بتحط شروط تعجيزية
عند السحب لا انصح بها اخى شركة انستا افضل شركة والسحب بدون شروط بالتوفيق

reyad george
08-28-2015, 01:15
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته غلبية هذه الشركات و اللتي تضع شروطاا تعجيزية هي شركات نصابة و لو حققت الشروط مش هاينفذو السحب بالتوفيق لك يا صديق

marwanadam
08-28-2015, 01:20
هدا اخى هو الشرط الدى به ممكن ان تسحب الاراح لدى
تعتبر من الامور الصعب ان تحققها لدى من الافضل اخى ان تعتمد اما على المنتدى والشركة
او الايداع من مالك الخاص اخى واحد التعامل مع هده الشركات
وبتوفيق

farid don
08-28-2015, 01:32
السلام عليكم و رحمة الله
فعلا اخي اذا وجدت البونص بشروط تعجيزية فاحذر من الشركة احتمال كبير تنصب عليك
مع تمنياتي بدوام الارباح
وفقكم الله

ibrahim4forex
08-28-2015, 02:23

rachadcom
08-30-2015, 13:04
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته .. بسم الله الرحمان الرحيم ..

اولا معنى 0.5 لوط استندر وهو ان تفتح اما خمسة صفقات كل واحد بلوت 0.5 او 50 صفقة بلوت 0.01 ..تراكمي يعني بعد جمع نجد الوت مجمعة 0.01 + 0.01 = 0.02 لوت تراكمي

islamkool
08-30-2015, 13:20
اعتقد اخي الكريم ان هذا النوع من الشركات في مجال الفوركس يقوم باعطاء بونص
مجاني ودلك مع شروط تعجيزية بشكل كبيرجدا وصعبة في نفس الوقت

rifi
08-30-2015, 14:02
شكرا عن طرحك هدا الموضوع
على ماأضن ليس هناك بونص مجاني كل الشركات تطلب أولا الإبداع بعد سوف تحصل عن البونص ؛ يا أخي لمدا نبحث عن المشاكل ونحن نتواجد في شركة جد رائعة وهي إنستا

rimox
08-30-2015, 14:11
الطمع يقل ما جمع لان الطمع يدفعك للمخاطرة ويصبح حسابك فى خطر وان تمت الخسارة و العياذ بالله تكون من الفاشلين فى الفوركس

ASMAA TAHA
08-31-2015, 18:02
هناك شركات كثيرة جدا تعطى بونص بدون ايداع ولكن هناك شركات لا تكون صادقة فى وعودها وهناك شركات اخرى من الممكن ان تعطيك شروط تعجيزية اى القيام بحجم كبير جدا من اللوتات وهذا غير منصف ابدا

tarik46
09-16-2015, 18:50
معنى ذلك ان الشركة تفرض عليك مقدار العقد الذي تدخل و ليكن في علمك ان الدخول بلوت 0.5 ببونص
30 دولار امر خطير جداا و سيؤدي بك الى الخسارة تلو الاخرى حتى ينتهي حسابك هذا اذا لم ينتهي البونص مباشرة
موفق باذن الله

heroo252
09-16-2015, 19:14
نصف لوط يعنى تنفذ صفقات لحد ما مجموع حجم العقد بتاعهايوصل 5 دولار
يعنى كل نقطه ب 5 دولار ومعنى كده انك هتتاجر وتضاعف راس مالك من ال 30 دولار دول

abdelhakamel
09-16-2015, 19:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا السؤال كام من الافضل ان تدلنا على اسم هذه الشركة ومن خلال الاتصال بالدعم المباشر لها سنتمكن من معرفة مامعنى لوط استندار تراكمي
ؤبالتوفيق لكل الاعضاء

dhmo
09-17-2015, 17:33
نصف لوط يعنى تنفذ صفقات لحد ما مجموع حجم العقد بتاعهايوصل 5 دولار
يعنى كل نقطه ب 5 دولار ومعنى كده انك هتتاجر وتضاعف راس مالك من ال 30 دولار دول

الافضل الطرق الامنه وبالفعل لازم المتاجر الاول يعمل راس مال كويس للمتاجره علشن ميخسروش بسرعه دي اول حاجه وتاني حاجه يكون عنده خبره جيده
علشان يقدر يعمل على راس المال ده

d m
09-17-2015, 17:37
الســـــــــــــــلام عليكم
اهلا وسهلا بكم
لا اعرف هذه الشركة ..... الافضل حد يكون اشترك فى البونص التراكمى وياتى لك بالاجابة الشافية
بالتوفيق للجميع

hichamoo
09-17-2015, 18:15
لنفترض الآن أننا اشترينا مرة أخرى 1لوت من xau/usdبسعر .900.25
وبعد دقائق، انخفض سعر العرض (أو البيع) إلى 899.60وقررت تقليل خسائرك وبيع كمية 1لوت من .xau/usdالفرق بين شراء
1لوت بسعر 900.25وبيعه بسعر 899.60هو 65بيب. 65بيب، عند 0.10دولار أمريكي لكل بيب، تساوي 6.5دولار أمريكي

nader ezzat
09-17-2015, 18:30
انا لا انصحك بمثل هذا الشركات لان بعضها يتطلب وضع مبلغ مثل
المبلغ الذى ربحته من البونص مثال انت حصلت على 30 دولار بونص وربحت
20 دولار اى معك 50 دولار الان عندما تريد سحب ال 20 دولار يجب وضع 20 دولار اخرى

محمد عماد الحامى
09-17-2015, 18:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوانى الكرام
انا عضو جدبد فى هذا المجال وارجو منكم ان تساعدونى على فهم المزيد فى مجال الفوركس

hmadnahh
09-17-2015, 19:27
اخى العضو على لابد من دخول صفقه بعقد 0.5 ومكن تعملها فى اكتر من صفقه المهم يكون التوتل 0.5

moh19DZ
09-17-2015, 19:39

محمد السيد
09-18-2015, 02:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. بسم الله الرحمن الرحيم
هذا الشرط يصعب تنفيذه ياشبه منحرف وده هروب من دفع البونص بحداقة

ranimdammar
10-21-2015, 07:44
هذه دائما تكون شروطا على البونص من دون ايداع وحسب الذي ذكرت من الشرك0.50 وهو ان تعمل صفقات تكون في حدود المذكور
مثال على ذلك اي انك تفتح صفقات 5 على حجم 0.10 لكل صفقة وبهذا تكون قد نفذت الشرط والله اعلم

med1985
10-25-2015, 01:36
بالتوفيق

mido_01
10-25-2015, 01:52
قلنا أن أغلبية الشركات تتعامل بحجم عقود يساوي اللوت الواحد فيها ما يعادل 100.000 وحدة من العملة الأساس .
وكما ذكرنا فإن في شركة اللوت الواحد فيها = 100.000 وحدة من العملة الأساس تكون قيمة النقطة الواحدة :

قيمة النقطة الواحدة لليورو = 10$ .
قيمة النقطة الواحدة للجنية الإسترليني = 10$ .

katreenaziz
10-26-2015, 16:40
معنى كدا ان الشركة بتديك البونص بمقابل شرط انك تدخل بلوت معين ودا طبعا مجازفة كبيرة بلنسبة ل30 دولار رأس مال خليك مع انستا افضل البونص بتاعها من غير شروط على حجم اللوت وبلتوفيق

الخليل
10-26-2015, 17:57
تحية عطرة لجميع الاخوة بالمنتدى..
أشكركم جميعاً على هذا الجهد المقدر..
واتمنى من الله ان يجزيكم خير الجزاء..
فعلاً استفدت خير استفادة من هذا الموضوع..
وأتمنى من الاستمرار على هذا المنوال..

salak
10-31-2015, 19:22
للاسف يا اخي هذا النوع من الشركات وكانه يستغل تسجيلك وفي الاخر لا تربح طبعا
بالتالي حاول الا تكون ضحية اي بروكر في المجال بل ابحث عن المكان الي فيه مصلحتك

locos
10-31-2015, 19:24
اخي الكريم انت محتاج لصفقة على الاقل لتتمكن من سحب
ارباحك وانت تعرف ان البونص الذي تعطيه الشركة يجب ان تتداول
به وتسحب ارباحه
بالتوفيق لك وللجميع في تداول مربح

asxqwzdc6
11-10-2015, 22:51
السلام عليكم مشكور اخي على شرحك لهده النمادج المهمة هناك البعض يشتكون من عدم الخشوع في الصلاة، فما هو العمل الذي يجعل المرء يخشع في صلاته البكاء في الصلاة من ضمن ذكر الله في الخلاءفي التحليل الفني و لكني اجدها صعبة الفهموان شاء الله يستفيد منها جميع الاعضاء واتمنى ان يتفاعلوا مع هذا الموضوع وانا عن نفسى ساتابع الموضوع لاهميته هكدا ولو كان شرحها بالفيديو لكان اسهل

dhmo
11-13-2015, 21:23
اخي الكريم انت محتاج لصفقة على الاقل لتتمكن من سحب
ارباحك وانت تعرف ان البونص الذي تعطيه الشركة يجب ان تتداول
به وتسحب ارباحه
بالتوفيق لك وللجميع في تداول مربح

ولا تقتصر الفائده على البونص فقط بل التعلم هنا في المنتدى بيكون من المنتدى التعليمي او من تبادل الخبرات بين المتاجريين هنا وتبادل الاراء بين الاعضاء وطبعا ده بيكون مع التعلم من
الكتب ومصادر العلم الاخرى ايضا

ahmedhathout
11-19-2015, 20:44
اخي الكريم ممنوع وضع اي عروض او دعايا لشركات فوركس اخرى هنا بالمنتدى
وبعدين بونص انستا افضل لان 250 دولار في الشهر كحد اقصى

bazogaalg
11-19-2015, 21:00
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

razgallah
11-21-2015, 08:20
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
و الصلاة و السلام على خير خلق الله سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم
يعني انك لوت 0.10 ثم 0.15 ثم 0.5 يعني تكمل حتى تكمل 0.50 لوت
تقبل مروري بمزيد من تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

luka95
11-21-2015, 09:02
السلام عليكم ورحمة الله
بصراحة لا اعرف الكثير عن اللوت والتداول في الفوركس لاني مبتدئ ارجو من الاخوة الاعضاء في المنتدى اصحاب
الخبرة ان يجيبوك على استفسارك بهذا الخصوص
وبالتوفيق لك انشاء الله

asx1
11-24-2015, 13:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

heroo252
11-24-2015, 13:17
طيب كويس انتا هتاخد 30 دولار تتاجربيها بس عشان تسحب الاربح لازم تكون عملت
عقودبقيمه نص دولار ستتاندر
يعنى 5 دولار نقول ف اسبريد مثلا 3 يبقى كسبوا 15 وانتا اسحب ارباحك

malak558
11-24-2015, 13:27
يعنى مجموع الصفقات اللى بتعملها لما يوصل ل0.50 لوط استاندر
كدا يبقى من حقك تسحب الارباح اللى حققتها

asx
11-27-2015, 13:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

whiteheart
11-27-2015, 16:30
مرحبـــاً بكـ اخي الكريم واعضاء المنتدى
بصراحة لا اعرف فأنا لم اجرب هذي الشركات .. ولكن اعتقد انه يجب عليك تنفي عدد معين من الصفقات حتى تقوم بعملية سحب ..
بالتوفيق لكـ و للأعضاء الكرام هنا ..

heroo252
11-27-2015, 16:34
اها انا اعرف الشركه وهى فعلا صادقه انا جربتها قبل كده
والعقد الاستاندر الدولار ب10 يعنى كده لازم تعمل عقود مجموعه 5 دولار
الى هى نص عقد استاندر

ringo
11-27-2015, 17:55
والله يا اخي الكريم هذا النوع من الشركات يقوم باعطاء بونص مجاني مع شروط تعجيزية جد صعبة لاكن انستا لاتقود بهادا
والله الموفق والمعين

houssemmidou4
12-03-2015, 00:10
يعني انه يجب عليك ان تدخل صفقة بلوت 0.5 اي نصف عقد و هذا خطير جداا
لان قيمة النقطة ستكون 0.5 دولار و مع راس مال 30 دولار فانت خاسر لا محالة

Bassem Hassani
12-03-2015, 00:49
تقريبا على ما اعتقد انه انك لازم تنفذ عدد معين من الصفقات بيتعدى 5 لوت استاندر علشان تقدر تعمل اى سحب ودا تقريبا بيكون ضعف البونص نفسه وكمان زيادة عليه ولكن فعلا زى ما بيقول الناس ان الشركات دى بتقدم فعلا بونص بدون ايداع ولكن الشروط علشان تقدر تسحب من البونص دا الارباح بتكون تعجيزية وهى انك لازم مثلا تفتح صفقات بقيمة النقطة 1 دولار ودا مستحيل مع راس مال 30 دولار لانك كدا مش بتحترم ادارة راس المال .

ibrahimgharzo
12-03-2015, 00:56
السلام عليكم انا لا افهم لمادا فوركس الهندي ب 30 سنت و العرب ب 10

whiteheart
12-03-2015, 01:39
مرحبا اخي .. الا تظن معي انالعرض فيه شك؟؟؟
انا لا اثق بأي شركة تطرح عروض خيالية ,, انتبه .. بالتوفيق اخي

مريم ميري
12-11-2015, 20:07
السلام عليكم انا ما احبش الاشتغال مع شركات بتعرض عليك في البداية بونيس مجاني وبعدين تعملك شروط تعجيزية على السحب
انا بشتغل مع شركة انستا فوركس من مدة طويلة واموري معاها كويسة ولل الحمد ومفيش اي شروط تعجيزية ومن الافضل الواحد ادا كان مشترك
بالمنتدى يربط حسابو مع انستا فوركس ويتداول معها

neverlityouco1
12-15-2015, 01:59
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

marem20007
12-15-2015, 03:11
انا اعتقد انك لازم تفتح عدد معين من الوت اي حجم الصفقة ودة في بعض الاحيان بيكون حجم عالي وتعجيزي بيحث انك لا تستطيع الوصول لية

majdifdf1
12-15-2015, 10:28
بصراحة اخي ليس لدي ادني فكرة حول هذا الموضوع وما هو اللوط ستاندرد التراكمي , اعتقد ان هذه الشركات تقوم بجذبك اليها من اجل ان تقوم بالايداع ويهموك بانك قادر على الربح وغيرها من هذه الامور الدعائية
ارجو منك الانتباه والتأكد من صحة مثل هذه الشركات .
مع تحياتي لك ...

berserkern
12-15-2015, 11:51
الحقيقة لو كان هذا الشرط كما يبدو فهو شرط تعجيزي نوعا ما و مغلب الظن حسابك لن يحتمل اكثر من خسارتين والحقيقة انصحك بالابتعاد عن البروكرز الغير معروفين لان فيهم الكثير من التحيل و املاء الشروط المجحفة لذلك ابحثر دائما عن بروكرز معروف و شروطه شفافة و معقولة

عاشق الفوركس
12-15-2015, 11:57
واله يا اخي الكريم يعني عند تنفيد اللوت المعين يمكن سحب البونص وانا انصحك اعمل على الاراباح وليس البونص بالتوفيق ، لك، ولجيمع الاعضاء، المبتديين ، ان شاء الله

zead ahmad
12-15-2015, 12:05
ولماذا تبحث عن بونص 30 دولار انت هنا فى شركة جيدة وممكن ان تعمل بونص تى ماتين وخمسين دولار هريا وتتاجر بهم بدون شرط ان تسحب ارباحك من البونص هذا

yansane
12-15-2015, 12:07
معظم الشركات بتشترط عدد لوطان معين تنفذه قبل ماتطلب السحب وممكن يشترط كمان تنفيذه في شهر أخي الكريم هدا الشرط معناه أنه عليك أن تقوم بالتداول على الأقل 5 صفقات بلوت 0.01

neverlityouco1
12-17-2015, 18:45
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

nassim126
12-17-2015, 18:51
السلام عليكم اخي مثل هده الشركات تعطي لك البونص كترحيب لكن بشروط سحب صراحة تعجيزية ويجب مثلا هنا ان تكون صفقاتك وصلت للوت 0.5

Abeur
12-17-2015, 19:16
بسم الله الرحمن الرحيم
بارك الله فيك اخى الفاضل وجزاك خيرا
واحسن الله اليك
وجعله فى ميزان حسناتك
وسبحان الله الذي خلق فابدع وخلق فسوى .

الاصيل
12-17-2015, 19:29
الشركات التى تعطى بونص بدون ايداع غالبا ما تكون شركات غير صادقه
انا جربت احداها وقالت نعطيك بونص بس اودع اى مبلغ بسيط وما شابه ذلك
واعتقد صعب شركه تعتى مبلغ لكل الناس بدون ما تستفيد شىء
تمنياتى للجميع بالتفويق

neverlityougo2
12-20-2015, 12:59
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

yaskar
12-20-2015, 13:09
حسنا اخي ولكن بهذي الحالة يجب ان يكون الحساب باسم الوالد .. ام ماذا رأيك ؟؟
لا اتوقع ان يتم ذلك فالاسم يجب ان يكون مطابق بالوثائق و بالحساب ..

onelove
12-20-2015, 13:38
هذا النوع من الشركات يا اخي يقوم باعطاء بونص مجاني مع شروط تعجيزية جد صعبة طبعا اصلا يا اخي حتى لو انجزت المطلوب وعملت ارباح فتاكد انك غالبا لن تستلمه

عبد الرحيم رافا
12-20-2015, 17:34
السلام عليكم ورحمة الله
اهلا و سهلا و مرحبا بك اخي معنا في المنتدى الرائع
اخي كل الشركات لي تعطيك بونص من دون ايداع اغلب نصابة لا تضيع وقتك

عاشق الفوركس
01-09-2016, 16:05
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
تلك اللوتات تعنــي انــه يجب فتح صفقات بما يعادل 5 دولار لوتات ميني بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

latraaa
01-09-2016, 19:14
مشكور أخي الكريم على الموضوع، لقد قدمت الموضوع و لم تشرحه بالشكل الدي يليق به، اتمنى ان يستفيد منه الإخوة و قدم لنا الرابط لموقع الشركة التي تتحدث عنها لكي نجربها، أتمنى لك و للجميع التوفيق إتنشاء الله

hmadnahox
01-09-2016, 19:31
والله يا اخي الكريم انا اقول وبدون نفاق ان انستافوركس هي الشركة الوحيدة المضمونة في العالم من ناحية البونص
والله الموفق والمعين

dhmo
01-09-2016, 20:39
والله يا اخي الكريم انا اقول وبدون نفاق ان انستافوركس هي الشركة الوحيدة المضمونة في العالم من ناحية البونص
والله الموفق والمعين

ايوه بس هنا بردو اهم حاجه المبتدأ لازم يعرفها ان التعلم هو الي هيوصله لما يريد في النهايه فلازم يتعلم كويس ازاي يتاجر في المجال ده ويعمل على اكتساب الخبره الجيده الي
هتساعده على انه يكون افضل في المستقبل

OsamaNasser
01-10-2016, 21:02
المقصود بشرط سحب الربح هو تنفيذ 0.50 لوط استاندرد تراكمى
يعني تعمل صفقات اجماليها 0.5
يعني انت مثلا للو بتدخل صفقاتك بحجم 0.01 واحد سنت للنقطه يعني انت كده محتاج تدخل 50 صفقه علشان تكمل المطلوب

عاشق الفوركس
01-11-2016, 01:43
أخـــــي، الفـــاضل توجد العديد من الشركات التى تقدم البونص وب الفعل شرزذ سجب تعجيزية تمتمت
بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

marwafawzy122
01-11-2016, 01:46
ان الفوركس يا اخى الفاضل مال عمل وعلم وجهد وتحدى وتعب وليس هناك مال للحظ الا بنسبة ضئيلة جداً وكل من اعتمد على الحظ فى هذا المجال فشل فشلاً ذريعاً ....

hmadnahox
01-11-2016, 04:19
يا اخي الكريم انا اقول لك وبكل صراحة ان هده الشركات هي شركات نصابة بامتياز
والله الموفق والمعين

شبه منحرف
01-11-2016, 07:02
هذا كان موضوع لى فى السابق وفعلا معظم كلام الاخوه صحيحا فهى شروط تعجيزيه ومكحفه جدا نحمد الله على شركة انستا هى التى تعطينا بونص كبير فقط اما باقى الشركات فهى شركات نص كم

Ahmed Kenawy
01-11-2016, 08:18
السلام عليكم ورحمتالله وبركاتة اخي الكريم يوجد بافل منتديات المشركة بنة ب 30 سنت فقط ويكون المنتدي اجنبي او هندي ليس عربي
واشكرك اخي الكريم على اقتراحك

WASEM DALLOUL
01-11-2016, 09:55
السلام عليكم
يعني ذلك يا أخي الكريم ان يصبح مجموع اللوط لصفقاتك التي تدخلها أكثر من 0.5 ومعظم هذه الشركات نصابة
وبالتوفيق للجميع

ِAhmed Alaa
01-11-2016, 19:53
والله ولي التوفيق

Sami1985
01-11-2016, 21:53
السلام عليكم..
تحية طيبة لجميع الاخوة بالمنتدى العامر..
أتمنى لكم التوفيق..
يعني تقوم بعمل عدد 0.5 لوت استنادر أي النقطة ب5 دولار في صفقة واحدة أو النقطة ب50 سنت في عشرة صفقات أو النقطة ب5 سنت في 100 صفقة ..
تقبلوا شكري...

nuclear2010
01-11-2016, 22:20
السلام عليكم جميعا
تقبل تحياتى

zee1996
01-11-2016, 22:21
اخي الفاضل مجموعة من الشركات التي تعرض البونص من دون إيداع في مجال الفوركس تشترط على المستفيدين منه تداول حجم كلي للصفقات و قدره يتغير حسب الشركة و في النهاية أتمنى التوفيق لك و لجميع الاعضاء والزوار الكرام

keroaym
01-11-2016, 22:33
عزيزى المتاجر لا يوجد شركة تعطي بونص بدون مقابل ولذلك حاول اخحى ان تكون على علم بكل
خواص البونص الذى يعطي بدون اى دفع رصيد

housseme
01-11-2016, 22:40
على تاجر الفوريكس ان يبحث ويستفسر عن هذه المور و ان يحسن مستواه قدر المستطاع وان لا يقع في فخ الناس الجشعين بالابتعاد عن الشركات الجشعة التي همها الربح دون مراعاتك

MOHAMED2701
01-22-2016, 23:34
بسم الله الحمان الرحيم
اتوجه بالشكر الى اخينا صاحب الموضوع
ونتمنى التوفيق لكل عملاء الشركة وزوار المنتدى

akram mohamed obaid
03-20-2016, 14:28
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اخي الفاضل هنالك العديد من الشركات تعطي بونص مجاني بدون ايداع لكن تفرض شروط صعب جدا تحقيقها في التداول او قد تعطي فتره زمنيه للتداول للحساب من الافضل لك ترك هذه الشركات والتركيز بالمنتدى الذي اعتقد انه لايفرض شروطا على التداول بالبونص الذي يعطيه

mourada
03-21-2016, 17:36
اخي الكريم لا تثق ابدا في البونص الذي يقدم بدون ايداع فغالبا ما تكون عليه شروط تعجيزية و افضل بونص هو ما تكسبه هنا في المنتدى و تتاجر به و كانك قمت بايداع اموالك

ملاك الروح
03-21-2016, 18:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم اي ناه يجب ان يكون مجموع العقود 0.5 يعني من شروط الشركة انك تعمل هذا الحجم من العقود
بالتوفيق

mhamadfor
03-25-2016, 19:44

taherup
03-25-2016, 22:45
نورت اخى الكريم المنتدى
وجزاك الله خيرا على هذا الطرح والمعلومات
الطيبه اسال الله ان يجعلها فى ميزان اعمالك
بالتوفيق

neversi4
03-26-2016, 18:29
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

عبد الرحيم رافا
03-26-2016, 18:47
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
مرحبا بكم جميعا ايها الاعضاء امسينا و امسى الملك لله عز وجل . مساء الخيرات على الجميع و عطلة سعيدة ان شاء الله
يعني مجموع صفقاتك يصل الى 0.50 لوت ستاندر مفهوم كذا ؟

ahmadinho100
03-26-2016, 21:04
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته شيء من اليال يا اي ادا دخلن الصفقا ب 05 و عندك 30 دولار ستخسرها في رمشة عين يا اخي كوم متأكد

nonam
06-23-2016, 03:02
السلام عليكم ..... مش عارف الحقيقية من المهم ان يكون التعامل مع الشركة اللي بتدي بونص بدون ايداع من المهم جدا التعامل مع الادوات التعليمية اللي من الممكن ان تتعامل معاها في الكتير من الادوات
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

miralmoka
06-23-2016, 05:57
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته هناك الكثير من الشركات التى تعرض العديد والعديد من طرق التعامل
معها والتداول من خلالها لكن لاب انه يكون المتداول يكون واثق فى هذه الشركه وقادر على التعامل معها بشكل جيد

harimeche
06-23-2016, 06:35
أهلا أخـــي الغـــالي 30 دولار وشروط تعجيزية

خليك معنــــــــا في المنتدى وممكن تحصل إن إجتهدت شوية على 250 دولار

فهنــــــــاك فرق شــــاسع بين إينيستا وشركات البقالة

otoom
06-23-2016, 07:43
انا اخي العزيز جديد علي الفوركس وعلي الشركات وبتمني القي الجواب من الصدقاء

lionardodicaprio940
06-23-2016, 07:44
الســـــلام عليكم ورحمة الله وبركاته
يا اخي انا لا انصحك بمثل هده الشركات فهي تقوم بفرض عليك شروط تعجيزية
وفي الاخير لا ندري ان بامكانك استلام البونص ام لا
شكرااا

Samirghatas
09-22-2016, 15:44
ياغالى دى شروط تعجيزية لانك صعب تحقق الشرط دة عشان تسحب الارباح خليك فى
شركة انستا افضل فهى تعطى بونص مقابل المشاركات ومفيش شروط تعجيزية لسحب الارباح

rassendyll
09-22-2016, 16:01
تفسير هذا الكلام اخى العزيز على مااعتقد انك لايمكنك السحب الى بعد تخطى ربح 5. دولار اى بمعنى اخر لو حضرتك معاك 50 دولار وتداولت بهم وربحت 5. فقط فلايمكنك سحبه اما اذا ربحت فوق 5. دولار يمكنك السحب حينها فلو ربحت 2 دولار يمنكنك سحب 1.5 دولار وهذا مااعتقد

رومانى
09-22-2016, 19:03
كلها مجرد اعلانات دعائية ليس الا فلا تنجر وراء كل الاعلانات لكى تسجل فيها
وبعد ذلك تتوالى الشروط وتكون بالطبع شروط تعجيزية

ايه علي
09-22-2016, 19:34
السلام عليكم ورحمة الله
يااخي خليك في المضمون ولكل مجتهد نصيب اتعب وجمع البونص بنفسك افضل ما تاخد بونص مجاني من شركه غير معروفه وتتعشم بالربح وفي الخر يطلع نصب

mronei
09-22-2016, 20:33
كلها مجرد اعلانات دعائية ليس الا فلا تنجر وراء كل الاعلانات لكى تسجل فيها
وبعد ذلك تتوالى الشروط وتكون بالطبع شروط تعجيزية

بالضبط لابد ان نتعلم جيدا هنا فعلا هنا بيكون خطأ التسرع ده هو الخطأ الغالب هنا الي على ما اظن وقع فيه اغلب المتاجرين في السوق وحتى المتاجر المحترف ايضا ممكن يقع فيه
بسهوله اخي حسب السوق ايضا

adamarwan
09-22-2016, 22:48
ممكن اخى ان تسال الدعم الفنى لهده الرشكة
لكى تتمكن من ان تفهم هدا الامر
والاشروط التى بها ممكن ان تسحب الاربح
وحظ موفق

lionardodicaprio940
09-22-2016, 22:49
لسلام عليكم
لم يتم احتساب الردود الخاصة به لان الردود الخاصة بك غير كافية
ويجب ان تكون كافية
بالتوفيق للجميع
وفقك الله

doaa sary
09-23-2016, 18:15
معروفة العروض دى مطلوب منك تعمل50صغفه بال30دولار وتحافظ ع ال30دولار
طبعا مستحيل هتاخدلك شهر ولا اكتر وف الاخر تخسر
عندك انستا افضل بتدى150 دولار بدون شروط
تعمل بونص بس

mhd99
10-20-2016, 00:35
بصراحة لا اعرف معنى تنفيذ لوت 50 سنت وارجو ممن يمتلك المعلومات من الاعضاء بهذا الخصوص ان
يفيدك ويجيب على سؤالك

saleh05
10-20-2016, 02:07

مشكور اخي الكريم على هذا التحليل المميز والمفيد الذي قدمته لنا

و الذي نتمنى ان يكون قد استفاد منه كل من دخل الموضوع

و تقبل مروري

bakup28
10-20-2016, 06:39
اى شئ انستا تعطى بونص كبيره على كل ايداع
من منتدى رائع يدعم الجميع ويحقق الاحلام للجميع
المهم تتعلم الشغل والتحليل الفنى مهم جدا لازم نتعلم صح

titotroy
10-20-2016, 07:55
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع الجميل والمجهود الرائع جدا جدا
اخى معناه أن تتداول ما مجموعه نصف لوت ستاندرد أو 50 لوت ميكرو
تقبل تحياتى اخى الكريم

mido elshabrawy
10-20-2016, 08:07
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
اخي الفاضل سوف اقوم بالرد علي نقطه 0.5 لوت استاندر تراكمي
و ده بمعني ان حجم تداولات ان كان حساب ميني مصغر و تتاجر بالسنتات و تقوم بفتح قيمه الصفقه اي اللوت 0.01 اي 10 سنت للنقطه
فانت يجب ان تقوم بفتح 50 صفقه لكي تكون قد قكمت بتداول 0.5 لوت استناندر اي ما هو قيمه نصف لوت
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

سمير
01-31-2017, 18:59
معنى تحقيق 0.5 لوت استاندارد هى ان تفتح عدد 5 صفقات مايكرو قيمة النقطة 10 سنت اخى ابتعد عن مثل هذه الشركات لانها لن تعطيك شىء فى الاخر

ahmedhassan.forex
01-31-2017, 19:14
بسم الله الرحمن الرحيم
اهلا بك اخي الكريم وبجميع اعضاء منتدانا الكرام
اخي هذه الشركة تشترط عدد عقود معينة من غيرها لا يحق لك السحب

tamermosa
01-31-2017, 19:18
للأسف تقريبا كل الشركات اللي بتعطى بونص بدون ايداع بتضع شروط تعجيزية
و علشان كده نشكر المنتدى على عرضه المحترم للبونص على الردود

ابوعلى
01-31-2017, 19:51
السلام عليكم ورحمه الله اخى الكريم الشركات دى صعبه فى التعامل والشروط بتاعتها بتعجزك بيبقى مالوش لازمه البونص مش الدنيا وردى يعنى الموضوع صعب علشان تحقق الشروط وتقدر تسحب

ali gamal
02-17-2017, 01:32
معظم الشركات بتشترط عدد لوطان معين تنفذه قبل ماتطلب السحب وممكن يشترط كمان تنفيذه في شهر
تقبل مني أطيب التحيات و التمنيات بالنجاح وشكرا

grow
02-17-2017, 01:38
مفيش يا اخي شركه بتقدم 30
ولو فيه لكيد مش هيبقا ليها المصداقيه الكافيه
مثل شركه انستا فوركس
بالتوووفيق للجميع تحياااتي لك تقبل مروري

ahmedmahmoud2017
02-17-2017, 02:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته فيما معناه هو االوصول الى دوبل مرتين البونص ارباح وهذا صعب جدا وهي شركة اكس ام طبعا

Sofien
02-17-2017, 05:35
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته ، أسوأ أنواع البونيس هي الأنواع التي تقدمها الشركات بدون إيداع فعادةً

ما تكون كثيرة الشروط ويصعب التداول بها بغيت سحب الأرباح الناجمة عنها

alonsoo
02-17-2017, 07:42
اه دى شروط السحب يعنى ال 50. سنت . يعنى بتعمل نص لوت اخى الفاضل لكى تقوم بسحب ارباحك منه انصف لوت قليل وسهل يتعمل يعنى

latraaa
02-17-2017, 12:44
يا اخي الكريم ارى انه من الأفضل التركيز على شركة إنيستا و هدا لكوها تقدم الكثير من المزايا الراقية في مجال البوصن و البوينص الدي يمكنك ان تحصل عليه من المنتدى لا يمكنك أن تجده في اي شركى أخرى أخي الكيرم

elbe4lawy
02-17-2017, 16:24

antr
02-17-2017, 16:55
يعنى كل ما تيجى تسحب ارباحك يقلك مكملتش ههههههههههههههه اخى هذه الاشتراطات لا يكون سلمية بيكون هذا عرقلة للسحب خاصة فى اى شركة غير انستا

Mr Fathy
02-17-2017, 17:01
بسم الله الرحمن الرحيم طيب ما تورينا نجرب احنا كمان فيها لو معاك لينك ليها ولا اقولك الاحسن بلاش هنا على المنتدى

latraaa
02-17-2017, 19:22
مشكور اخي الكيرم على الموضوع و على الراي و على الطرح و على اية حال المنتدى يقدم الكثري من الأمور الراقية و من بينها أن البوصثنص ولله الحمد هو تراكمي و يمكنك أن تقوم بالعمل على جمع بونيص أكثر من شهر

مروه عصر
02-17-2017, 20:08
السلام عليكم
لا استطيع افادتك على هذا الاستفسار لانى عضوه جديده بالمنتدى وليس لدى معلومات كافيه عن الشركات التى تعطى هذا البونص حتى استطيع ان افيدك بشئ...

tazi larbi
02-17-2017, 20:39
السلام عليكم تراكمي يعني ؤربح متتالي وهذا شرط نعجزي اخي لهذا الابتعاد افضلا فلا يوجد ربح متتالي اتمنى لكم النجاح والله الموفق

ahmedm
02-17-2017, 21:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الطلب ده بالنسبة لـ 30 دولار بونص تعجيزي بمعني الكلمة وغالبا الشركات دي هدفها اصلا المعلومات الي انت بتسجل بيها بتستخدمها في الاعلاانات تحياتي لك اخي وتقبل مروري

zaheralwan
02-17-2017, 21:26
اخي في تحذير من هذه الشركات النصابة التى تعطيك بونص مجاني وعندما تريد ان تسحب ارباحك لا تستطيع بل وربما يغلق حسابك ويروح تعبك على الفاضي.

بسمه امل
02-17-2017, 21:34
السلام عليكم
خليك مع الشركه المضمونه
اللى مش بتحط شروط تعجيزيه وخلاص
بحيث تخسر يعنى هتخسر
ابحث عن شركات مش فوركس مضمونه

zaki00
02-18-2017, 00:19
اصلا يا اخي حتى لو انجزت المطلوب

nour3iny
02-18-2017, 01:40
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
هذا الشركات تضع شروط تعجيزيه ولا يمكنك طلب السحب الا بعد تنفيذ ذلك الشروط ومن ضمنها عدد لوطات معين

muhammad ismail
02-18-2017, 02:57
فى الحقيقه مقدرش افيدك لانى مش فاهم معنى الجمله لانى لسه مبتدا ولسه مفهمش الفوركس وانصحك انك تسال حد خبير او تنتظر
رد حد يكون بيفهم عشان يقولك على المعلومه المفيدة

elbe4lawy
02-18-2017, 06:55

latraaa
02-18-2017, 13:18
مشكور اخي الكيرم على الموضوع و على الراي و على الطرح و على اية حال اخي الكريم مبلغ راس المال دي لديك أخي الكريم هو قليل للغاية و نصيحة مني لك قم بالعمل على الرفع منه إلى غاية 500 دولار إن شاء الله

tolin
02-18-2017, 13:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.....الشركة بتقولك انك مش هتقدر تاخد البونص الا لما تحقق ارباح على صفقة بلوت 50.دولار

zakariacr07
02-18-2017, 13:54
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

أخي الكريم الشركات التي تقوم بعرض شروط تعجيزية اكون أغلبها نصابة و لن تستفيد منها شيء

zizoo99
02-18-2017, 13:54
شكرا لك اخى على استفسارك فالشرط واضح و صريح فانت فتحت صفقة مثلا بلوت 0.05 ثم صفقة اخرى بلوت 0.06 فانت تداولت لوتات 0.11 و هكذا قم بالتداول حتى تصل الى لوت 0.5 و بعدها يمكنك السحب

ebn masr
02-21-2017, 20:09
ايوة يعنى لازم تفتح صفقات بمقدار هذا الرقم علشان تقدر انك تسحب اى ارباح لما تصل للرقم دة وتقبل مرورى يااخى الكريم وشكرا على سؤالك

skylol
03-23-2017, 01:23

اخي الغالي الشروط التعجزية هدفها تطفيش العميل لانك انت ماخد بونص اما لو كان ايداع فهناك شروك اخرى وبالتوفيق للجميع

ahmedmca
03-28-2017, 14:56
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته بسم الله الرحمان الرحيم أما بعد أخي الفاضل انا لا اعتقد انو مسموح التكلم علة شركة اخرى لان المنتدى تابع لانستا

kariim18
03-28-2017, 19:34
احذر من البونص بدون ايداع لان اكثر الشركات
وليست كلها ليست امنه و البونص مجرد طريقة لجذب
الناس للايداع و هذا يكون كل هدفها

Hala Abdo
03-28-2017, 20:39
السلام عليكم و رحمه الله تعالى و بركاته
للاسف انا نازل عارفة معني الكلمة و لا كيفية التداول لكن اكيد في اعضاء كتير هترد على حضرتك و تفهمك المعنى الصحيح

mabrouk
03-28-2017, 20:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته هذا النوع من الشركات يقوم باعطاء بونص مجاني مع شروط تعجيزية صعبة طبعا اصلا حتى لو انجزت المطلوب وعملت ارباح فتاكد انك غالبا لن تستلمها ننتظر منك المزيد من التألق و الابداع

michael1
03-28-2017, 21:14
السلا م علىيكم ورحمه الله وبركاتة اخى العزيز
انا احب ان اشكرك على الاستسفار ولكن هذا تعنى انك يجب ان
تقومبعمل 50 صفقة لكى تسحب الارباح على ما اعتقد

Mohamed Youssef
04-04-2017, 15:34
بسم الله الرحمن الرحيم
يعنى عشان تحسب الارباح لازم تعمل عدد صفقات بعدد لوط معين
وفي الاخير أسال الله لي و لكم المغفرة و النجاح الدائم

فهمى لاشين
04-04-2017, 16:20
حياك الله
هذه الجملة او الشرط يعنى ضرورة ان تنفذ صفقى جمها
0.05 لوت وما اسهل من ذلك فلسي الامر معجز الدا
اذن محاولة الخداع واضحة منهم ولذلك انصحللك
لا تقدم دعاية هنا لغير صاحب الامتياز وهو شركة انستا

murad3infor
04-05-2017, 00:33
السلام عليكم
بمعنى الشرط ان تقو بفتح صفقات مجموع عقدوها او حجمها
او مجموع اللوت يساوي 0.5 للاستاندر
يمعنى صفقة ب 0.1 و صفقة 0.2 وهكاذ

Ibrahim galal
04-05-2017, 00:38
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الفاضل هذا النوع من الشركات
يقوم باعطاء بونص مجاني مع شروط تعجيزيه جدا ونرجو
الابتعاد والله الموفق

hoho13
04-05-2017, 00:50
الشرط يعني عليك تداول 0.5لوت او اكثر لكي تتمكن من سحب الارباح على ما اعتقد
:wall::wall:

zakija
06-10-2017, 23:50
مشكور اخي الكريم علي هذا الموضوع الرائع والجميل والمفيد لجميع الاعضاء فوركس العرب وخصوصا الاعضاء المبتدئين
بارك الله فيك وجزاك الله خيرا
بالتوفيق للجميع

migoo
06-11-2017, 00:18
ي نوع من الودائع يتم إنشاؤها من قبل الحكومات
أو الشركات في البنوك الأجنبية عن الحكومة أو الشركة الأم, خارج الدولة,
ويشترط أن تكون الإيداعات بعملة غير عملة البلد الذي تم فيه الإيداع. على سبيل المثال أن يقوم البنك المركزي الأوروبي
بإيداع مبلغ نقدي في أحد البنوك

mahmoudabdelhamid
06-21-2017, 07:13
السلام عليكم هناك بعض الشركات تتم جذب العملاء عن طريق اعلان بونص كبير نسبيا ولكنه في الحقيقة بونص تعجيزي اي لن تاخذه بسهولة ونصيحة لك تعامل مع انستا فوركس هي مضمونة

tahar2015
06-22-2017, 20:18
اهلا اخي الكريم
يعني انك تفتح صفقات باي لوت يناسبك
المهم انها مجموع الصفقات التي تفتحها
يصل اجمالي لوتاتها الى العدد المحدد في الشرط
بعدها تسحب الارباح بحريه

moneer
06-22-2017, 20:40
اخي الكريم هذه الشركة اسمها اكس ام ويجب عليك تنفيد صفقات بحجم 50. لوت وهو رقم بسيط وليس بالكبير بأمكانك مثلا" فتح 50 صفقة وحجم كل صفقة 01. من اللوت وبعد ذالك تستطيع سحب الارباح هذا معنى موضوعك

zunebha
06-22-2017, 20:46
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته يا اخي الكريم هذه الشركات فعلا تقدم بونص عند التسجيل ولكن مع الاسف تضع شروط تعجيزية من اجل السحب في حالة الربح انا انصحك لا تضيع وقتك سدى بالتداول بها

mrmrmrmr
06-22-2017, 23:35
هذا معناه انك لم تستطيع ان تكتب سحب ارباحك حتى تصل إلى هذا الشروط وممكن أيضا يكون هناك شرط آخر وهو ان تقوم بالايداع قبل السحب تأكد من هذه النقطه

Abu_Yassin
06-22-2017, 23:36
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب أخى الكريم عليك فتح عقود بقيمة 5 دولار علشان تقدر تسحب الأرباح بالتوفيق لك

shr
06-22-2017, 23:37
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته حسب ما انتى كاتب يعني لازم تعمل لوت حجمه 50 سنت صفقه واحده ده حسب المكتوب طبعا

forexman11
06-23-2017, 00:55
اخي الكريم لا يرد على اي شركه من شركات الفوركس و الافضل ان اتعامل فقط مع شركه انستا فوركس نركز عليها ولا نتكلم عن اي شركه من الشركات الاخرى لان هذا ممنوع في منتدى فوركس العرب

m7med
06-23-2017, 00:56
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
معنها يا اخي الكريم انه يجب عليك تداول 50 صفقة بلوت 0.01او 25 بلوت 0.01 و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

ماجدة اسحق سعد
06-23-2017, 01:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى العزيز لكي تقوم بتحقيق هذا اللوت علي ما اعتقد لن يكفيك 30 دولار وخصوصا اذا
كنت مبتدئ ستحتاج الي ايداع المال في الشركه والاستمرار في التداول حتي الوصول اليه وهو امر صعب من الشركه

migoo
06-23-2017, 01:54
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انصحك اخي الكريم بان تفتح حساب عيلي شركه انستا فوركس والحصول ع البونص من المنتدوي وشكراا

ahmedmahmoud2017
06-23-2017, 02:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بالطبع يوجد العديبد من الشركات التي تعرض البونص ولكن باتللتاكيد ستجد شروط تعجيزية للسحب للمبتدئين تقبل تحياتي

عبد الرحيم رافا
06-25-2017, 17:36
السلام عليكم و رحمة الله
يا اخي كل هذه الشركات هي تبقى نصابة اغلبها من يعيطك بونص بدون ايداع او حتى بالايداع لا يمكن ان يكون صادق

Marina101
06-25-2017, 17:53
مشكور اخي العزيز على هذا الطرح المميز لهذه المعلومات المفيدة حيث استفدت من الكثير من المعلومات بخصوص الفوركس واتمنى الربح الوفير للجميع ان شاء الله

adamo92
06-25-2017, 18:20
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مساءكم سعيد لجميع الأعضاء
لمشكوربن الأعضاء على ردودهم على استفسارك لقد استفدت جزاكم الله خيرا
تقبلو مروري و كل عام و أنتم بالخير

ghost mastar
06-25-2017, 18:22
اغلبية هذه الشركات و اللتي تضع شروطاا تعجيزية هي شركات نصابة لانه في النهاية اذا سحبت ارباحك لن تصلك او يغلق حسابك دون اذن منك بالتوفيق اخى الكريم

M0hsenalawady
06-25-2017, 18:24
ياعزيزي الفاضل بصراحة دي شروط تعجيزية تقوم بها معظم شركات الفوركس النصابه وهي كثيرة جدا

settouti
06-25-2017, 18:25
موضوع يا اخوتي يستلزم المشاركة فيه بارائكم حتى تزيد الفائدة و يتم الشرح المستفيض و لكي تبسط الامور
لامتالي من المتداولين الجدد في هذا المجال العميق بتشعباته ولهذا احثكم على المشاركة بتعليقات في المستوى:))

hamadasalama
06-25-2017, 18:25
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته نعم يا اخي الكريم هناك اكثر من شركه تعطي بونص بدون ايداع ولكن بصراحه لم نجد اقوي من شركه انستا فوركس في طرح البونص كل شهر

ahmedmca
06-26-2017, 22:52
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته بسم الله الرحمان الرحيم أما بعد أخي الفاضل انا اعتقد انه مخالف ان تحط شركة اخرى على هاذا المنتدى لانه تابع للانستافوركس

amir anwar
06-30-2017, 21:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته... اذا كانت الشركة تشرط عليك لكي تسحب ارباحك ابتعد عن هذه الشركة اخي انستا فوركس افضل بكثير

M0hsenalawady
07-06-2017, 13:09
شركات الفوركس النصابه كثير جدا وفعلا شركة انستا فوركس من أفضل الشركات العالمية في مجال الفوركس

A.mustafa
07-22-2018, 20:44
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
هذا النوع من الشركات يا اخي يقوم باعطاء بونص مجاني مع شروط تعجيزية جد صعبة طبعا اصلا يا اخي حتى لو انجزت المطلوب وعملت ارباح فتاكد انك غالبا لن تستلمه..