PDA

View Full Version : الخبرة مفتاح النجاح

naief elgaser
03-01-2015, 13:20
حياكم الله أخواني الأعزاء أعضاء المنتدى الرائع و المهم آبى أعرفكم على قصتي بعالم الفوركس الغريب كانت بدايتي بالفوركس مجرد استثمار في أوقات الفراغ من منصة تداول شركة ECN-Markets وكانت محدودة من حيث المبلغ كان حوالي300 دولار وكل ما ادخره في ذلك الحين، ثم تعلق بهذى التجارة يالغالين وبدأت بالبحث و القراءة لساعات طويلة مرة لأتعلم المزيد حول التداول المالي ، وخلال تداولي واجهت الخسارة مثل أي مبتدأ و الحمد لله لم تستمر كثيرا وقمت بتحقيق اكبر نجاح في مضاعفة رأس مالي في اقل من 6 أشهر
و اعتمدت في تداولي بالفوركس علي كثير من القواعد المهمة أولها اغتنام الفوركس و معرفة الأوقات المناسبة للبيع و الشراء ، وتحليلات شركة ECN Markets للسوق والتنبؤ بأسعار العملات المستقبلية ولله الحمد حتى الآن و أنا أتاجر بالفوركس وهو الوسيلة الوحيدة لدي لكسب المال بعد أن تفرغت له بكل وقتي و أتمني التوفيق للجميع كما وفقت.

mn3m
03-01-2015, 19:17
السلام عليكم ... الخيرة بتيجي من كتر الخساير ومن كتر المواقف اللي انت بتتعرض لها بالمعني الاصح وان لم يحدث خساير لا قدر الله
بالتوفيق تقبل مروري

a7med84
03-01-2015, 23:51
طبعا بصرف النظر انا لموضوع من اجل الدعاياي بس عموما بالفعل الخبره فى التعامل فى السوق هى من خلال
الممارسه منا لتاجر نفسه وهى سر من اسرار النجاح

tazi larbi
03-02-2015, 01:55
السلام عليكم اخي الموضوع زاد عن حده اخوتي ولبد للادارة من تدخل هذا الموضوع تكرر مرات ومرات وبهذا لن نستفيد لا الاعضاء ولا المنتدى اتمنى لكم الجاح والله الموفق

hassanabu
03-02-2015, 14:00
السلام عليكم

و أنا أتاجر بالفوركس وهو الوسيلة الوحيدة لدي لكسب المال بعد أن تفرغت له بكل وقتي
تابع اخي الكريم واجلس حيث ترتاح
ولا تتردد هنا وهناك ابقى حيث تربح وفقك الله

abdoute
03-02-2015, 16:21
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكوراخي على هذا الموضوع الجميل حقا
حقيقة لقد اعجبني هذا الموضوع كثيرا وسيفيد كثيرا المبتدئين ان شاء الله
.مشكور اخي الكريم واتمنى التوفيق للجميع

YMTMAX
08-31-2015, 22:18
*

درس جميل ومعلومات مفيدة وقيمة ..

مشكور يا أخي الفاضل على هذا الأبداع

ونرجو أن نرى المزيد من هذه المواضيع

كي يستفيد منها الجميع ..

*

amr222
11-20-2015, 20:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أخي الكريم
مشكور اخى على هذه المعلومات
القيمة والمفيدة ولا تحرمنا من مشاركاتة
المتميزة وأتمنى لك مزيدا من التقدم وجزاك الله خيرا
بارك الله فيك

beshoytadres
11-20-2015, 21:08
كلام مفيد و مبشر بالخير شكرا اخي الكريم فعلا الخبرة مفتاح النجاح في اي مجال في الحياة العملية و هذا ينطبق طبعا على الفوركس

Mohamed osama kotb
11-20-2015, 22:11
و أنا أتاجر بالفوركس وهو الوسيلة الوحيدة لدي لكسب المال بعد أن تفرغت له بكل وقتي
تابع اخي الكريم واجلس حيث ترتاح
ولا تتردد هنا وهناك ابقى حيث تربح وفقك الله

ahmed bakry
11-21-2015, 03:08
طبعا الخبرة مش بس هى مفتاح النجاح بل هى تمثل اكتر من تسعين ف المية من عملية النجاح فى التداول ومشكور لتطرقك للموضوع الهام دة

luka95
11-21-2015, 22:20
السلام عليكم ورحمة الله
موضوع جيد مشكور على هذا الطرح جزاك الله خير ارجو من الاعضاء الاستفادة من هذا الطرح ولك جزيل الشكر
اخي الكريم
موفق انشاء الله

ahmedmohsen2000
11-21-2015, 22:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخى العزيز شكرا على المجهود الرائع
استفدنا كثيرا من خبرتك
اتمنى لك التوفيق

Federerista
11-23-2015, 00:42
الخبرة مفتاح النجاح صحيح وبالتالي لمادا نطرح دائما هدا التساؤل الخبراء يربحون كلما دخلو على صفقة
ولمادا المبتدئون يخفقون دائما الجواب سهل هو التريت و كيفية قراءة السوق باعين احترافية

heroo252
11-23-2015, 01:25
الخبره عامل مهم جدا فى الفوركس بس فى واحد يكتسب فى 6 شهور خبره
اكتر من خبره ناس ليها سنين فى المجال لانه اشتغل صح واتعلم صح ووفر كل دقيقه واستغلها امثل استغلال

antr
11-23-2015, 01:34
كلام صحيح جدا والخبرة تاتى من المضاربة والربح والخسارة
بس الفكرة ان يكون نسبة الربح اكثر من الخسارة يبقا انت كده بتستفيد لان هناك خيرة سلبية بمعنى وقت كثير من غير ربح

Roo
02-22-2016, 21:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخى على طرح المعلومة
التى افادتنا جميعا وفى انتظار كل جديد تقدمه وربنا يوفق السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الموضوع كتير
سهل والشرح مبسط الله يعطيك العافية يا اخى

snnaky
01-02-2017, 21:22
ياحبيبى دة ملوش اى علاقة بالفوركس ولا منتدى بيتكلم عن الفوركس يعنى حضرتك مهما كان موضوعك دة موضوع عام وكان الافضل انة يكون فى المكان المناسب زى المواضيع العامة انما مش فى منتدى للفوركس وقسم تعليمى
يعنى عاوز تكتب فى المنتدى اكتب عن الفوركس غير كدة شوف منتدى تانى تتسلى فية
لا كدة مينفعش ومش معقول كل مرة اقولك نفس الكلام مينفعش كدة ياباشا حافظ على تعليملات المنتدى من فضلك

AHMED NOLE
01-02-2017, 23:32
هو الموضوع دعائي مخالف بس عموما لو هنتكلم عن الخبره

هى فى السوق بشكل كبير هى مفتاح النجاح وفى اى مجال اخر ولكن مع السعر وسوق متقلب زى الفوركس هى سبب مهم للنجاح به

والله يوفقكم